Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:08
HomeKit ondersteuning zonder HomeBridge?
https://www.iculture.nl/nieuws/xiaomi-aqara-homekit-video/

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 05:47

flexje

got-father

quote:
sjoerdvdijk schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:52:
Iemand nog body sensors liggen die niet gebruikt worden? Ik heb er eventueel deur/raam sensors voor terug.
Ik zou je deur sensors wel willen overnemen, maar geen body sensors ervoor terug, wel 2x temp. sensors

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:03

Notna

Where are you?®

quote:
i7x schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Ik heb de Gateway v2, dat is niet mijn (achteraf wat onduidelijke) vraag. Ik ben benieuwd naar het vrschil tussen de deur/raamsensor v1 en v2. ;)
Ow, ha :D

Volgens mij is de V2 Aqara maar is er onder da kap weinig anders. Bij de anderea Aqara dingen zie je dat ze bijv. de rest knoppen wat handiger hebbe n geplaats, heeft de bewegingssensor een Lux meter etc.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:11
quote:
i7x schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Ik heb de Gateway v2, dat is niet mijn (achteraf wat onduidelijke) vraag. Ik ben benieuwd naar het vrschil tussen de deur/raamsensor v1 en v2. ;)
http://faire-ca-soi-meme....velle-gamme-xiaomi-aqara/
Over een filmpje over Aqara icm Homekit zie ik dat er een Aqara app gebruikt wordt. Maken jullie hier gebruik van? Ik was in de veronderstelling alles te moeten toevoegen via de Mi Home app.
Sowieso zie ik twee Aqara apps in de app store. Mijn Chinees is niet zo goed, maar lijkt wel alsof ze ook met Siri werken als ik de omschrijving door google translate haal.

Edit: vertaling zie hieronder. Het lijkt wel alsof de app al klaar is voor HomeKit.
1. Met de Aqara Home-app kunt u uw Aqara-producten altijd en overal bedienen met een iOS-apparaat. En de punten 2, Aqara toepassing van het huis kunt u een nieuw huis en ruimte te creëren, kunt u ondersteuning HomeKit accessoires of apparatuur Aqara kind toe te voegen, met uw kamer. Bovendien kunt u uw gezin met iCloud delen met uw gezin. 3 U kunt een nieuwe scène maken en meerdere accessoires aan de scène toevoegen. Alle lichten, ventilatoren en andere tonen en verzadigingen kunnen worden uitgeschakeld door eenvoudigweg op de scèneknop te drukken. U kunt Aqara huis 4 ook toevoegen U kunt een toepassing gebruiken voor het openen en sluiten van de gateway of Siri nachtlampje 's nachts licht of de helderheid aan te passen, verhoogt u de automatische timing schakelaar licht Aqara Huis 5 U kunt een applicatie op te vragen en schakelaars met stroomverbruik , lichaamsbeweging, enz temperatuur, vochtigheid en atmosferische druk, lekdetectie, detectie te volgen met behulp Aqara huis 6. Siri controle Aqara toepassing of product. Momenteel ondersteund Aqara product omvattende: a gateway, een draadloze schakelaar draadloze schakelaar (-wall omhelzen enkele binding Edition), de draadloze schakelaar (wand-dubbele binding Edition), opbouwschakelaar (FireWire enkelvoudige binding Edition), opbouwschakelaar (double FireWire uitgave), opbouwschakelaar (stroomdraad bond editie), opbouwschakelaar (stroomdraad dubbele binding editie), deursensoren, de zintuigen, temperatuur- en vochtigheidssensoren, beweging pasta watersensor. Ga voor meer informatie naar www.aqara.com

meesje wijzigde deze reactie 05-07-2018 21:36 (69%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-07 13:25
inmiddels heb ik weer issues met de push-notificaties van de Mi Home app. ik krijg de notifications wel binnen, maar Chinese tekst wordt niet meer vertaald sinds een paar dagen. de laatste update van de app was 25-06-2018 volgens de playstore. ik heb niet aan de instellingen gezeten. zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-07 13:23

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
SolarOrbiter schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:23:
inmiddels heb ik weer issues met de push-notificaties van de Mi Home app. ik krijg de notifications wel binnen, maar Chinese tekst wordt niet meer vertaald sinds een paar dagen. de laatste update van de app was 25-06-2018 volgens de playstore. ik heb niet aan de instellingen gezeten. zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Yep, hetzelfde issue :/ Althans; een hoop Chinese meuk en één woordje ertussen dat wel Engels is ("door" bijvoorbeeld).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:52
Tip voor de Aqara controller: https://www.gearbest.com/surprise-bag/pp_009453374491.html

Het is een "suprise" maar heeft dezelfde kenmerken als: https://www.gearbest.com/access-control/pp_1845856.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 10:38
De notificaties zijn bij mij ook half in het chinees, maar ook de timestamp die er in staat is totaal verkeerd. Tijdzone staat wel degelijk juist...

Verder slaagde ik er ook nog niet in mijn mi band 2 te koppelen aan mijn Mijia 1080P (waarom hebben ze geen specifieke namen voor hun camera's...).
edit: net gelukt, je moet uiteraard dicht genoeg bij de cam staan :)

en iemand enig idee hoe je de notificatiesound van de Mi Home app kan aanpassen bij een alarm melding van een camera?

telenut wijzigde deze reactie 08-07-2018 15:57 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@telenut Klopt, timezone in de App goed gezet (kan bij de Gateway settings) maar alsnog klopt er geen hout van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• telenut
De prijs kwaliteit van de xiaomi/aqara producten is vrij goed. Enkel de software is duidelijk nog niet gericht op een markt buiten China. Overweeg om in nog meer producten te investeren (vermoedelijk te beginnen met een gateway) maar ben dus op zoek naar een forum waar veel info terug te vinden is. Hier is het nogal beperkt :-) Of er zijn niet veel belgen/nederlanders bezig met die producten dus.

Ik heb nu ook een mijia camera, daar zit een ingebouwde gateway in, want kan hem koppelen aan mijn metertje in de plantenbak. Echter is geen internet code op te vragen om het te verbinden met domoticz of andere domotica software :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThijmenR
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 13-07 14:42
quote:
telenut schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:39:
De prijs kwaliteit van de xiaomi/aqara producten is vrij goed. Enkel de software is duidelijk nog niet gericht op een markt buiten China. Overweeg om in nog meer producten te investeren (vermoedelijk te beginnen met een gateway) maar ben dus op zoek naar een forum waar veel info terug te vinden is. Hier is het nogal beperkt :-) Of er zijn niet veel belgen/nederlanders bezig met die producten dus.

Ik heb nu ook een mijia camera, daar zit een ingebouwde gateway in, want kan hem koppelen aan mijn metertje in de plantenbak. Echter is geen internet code op te vragen om het te verbinden met domoticz of andere domotica software :(
https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Camera
https://www.domoticz.com/wiki/Mi_Flora_Bluetooth_LE / https://www.domoticz.com/wiki/Plugins/Mi_flower_mate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• telenut
Heb de mijia 1080P ip camera (ze zijn slecht in benamingen verzinnen bij xiaomi). Had die cubus ook besteld, maar men wou die uiteindelijk niet versturen omdat hij toch niet zou werken in europa.
Die camera leest de flower mate uit, en stuurt dit door naar de app. Daar kan ik de gegevens dus zien.

De plugin installeren op mijn rpi zou dus ook een optie zijn om rechtstreeks er mee te verbinden... Was al vergeten dat de rpi bluetooth heeft...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:30
quote:
Ik heb zoiets ook spontaan 2 keer gehad, zet even in de mihome app je taal naar wat anders, en dan terug naar Engels.

Gearbest kortingcodes: chinadiscount.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 15:17
quote:
telenut schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:39:

Kijk een in de appstore van Athom. apps.athom.com
Homey kan hiermee verbinden.
De plantensensor heeft een eigen app. De zigbee spullen ook.
De code is via github in te zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:55
quote:
Ik snap uberhaupt niet dat je wilt werken via de Mi-home app. Persoonlijk hoef ik niet al mijn data van slimme devices ergens op een server in China te hebben... Die gebruik ik alleen maar om de devices aan te melden. Alles draait hier via Homebridge.

Verder staat de gateway geblokeerd in mijn router zodat er geen toegang mogelijk is buiten mijn LAN.

SHIFTER [NL] wijzigde deze reactie 09-07-2018 14:44 (6%)

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 3 | ESXI 6.5 Server |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
SHIFTER [NL] schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:34:
[...]

Ik snap uberhaupt niet dat je wilt werken via de Mi-home app. Persoonlijk hoef ik niet al mijn data van slimme devices ergens op een server in China te hebben... Die gebruik ik alleen maar om de devices aan te melden. Alles draait hier via Homebridge.

Verder staat de gateway geblokeerd in mijn router zodat er geen toegang mogelijk is buiten mijn LAN.
Ik heb verder (nog) niets qua Domotica dus dan is er weinig keus, toch?

Heb nog wel een RPi klaarliggen voor het eea (tips?).

TommyGun wijzigde deze reactie 09-07-2018 14:58 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
TommyGun schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Ik heb verder (nog) niets qua Domotica dus dan is er weinig keus, toch?

Heb nog wel een RPi klaarliggen voor het eea (tips?).
Indien je spul in huis hebt als een Apple TV, iPad en/of iPhone, dan kan ik je homebridge aanraden. We hebben daar een actief topic over. Verder zijn volgens mij Domoticz en Home Assistant ook goede opties hoor. Ik vind wel dat het inregelen van HA erg op programmeren lijkt. Via HomeKit kun je op een gebruiksvriendelijke manier if-when-then constructies maken.

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-07 18:02
Ik ga wat Xiaomi Aqara spullen testen i.c.m. home assistant. Ik heb me ingelezen over de verschillende gateways maar ik zie het verschil niet tussen:
1. http://www.dx.com/nl/p/xi...white-431807#.W0RejdIzaUl
2. http://www.dx.com/p/xiaom...ntrol-527806#.W0RdYdIza72

Ze hebben allebei radio dus zou het minimaal v2 moeten zijn. Bij de tweede staat er "upgraded". Wie ziet het verschil?

• i7x
  • Laatst online: 22:39
quote:
KvNwPPr schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:26:
Ik ga wat Xiaomi Aqara spullen testen i.c.m. home assistant. Ik heb me ingelezen over de verschillende gateways maar ik zie het verschil niet tussen:
1. http://www.dx.com/nl/p/xi...white-431807#.W0RejdIzaUl
2. http://www.dx.com/p/xiaom...ntrol-527806#.W0RdYdIza72

Ze hebben allebei radio dus zou het minimaal v2 moeten zijn. Bij de tweede staat er "upgraded". Wie ziet het verschil?
Er is, afaik, maar één v2 gateway. Geen idee waarom ze twee "verschillende" aanbieden.

Je kunt hem anders ook hier kopen:
https://www.newfrog.com/p...o-night-light-bell-215026

Als je dan de coupon Iks6MG gebruikt kom je iets onder de 22 eur en hoef je je ook geen zorgen ta maken over importkosten. Heb ik zelf ook gedaan een paar dagen terug. :)

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17-07 13:52
Jongens, mijn broer heeft een appartement gekocht in vietnam en de afgelopen twee weken ben ik bezig geweest om dit helemaal smart te maken met Xiaomi/Aqara spullen inclusie RoboRock stofzuiger. Wat een eenvoudig en mooi spul is dat. Voorlopig gewoon de app van Xiaomi in gebruik en daar kunnen we eigenlijk alles mee. Mn broer leest en spreekt chinees dus die beperking van de app is er niet voor hem.

Maar een vraag die mij telkens bezig houdt. Hoe kan men een relay laten schakelen zonder dat er een Nul of Neutral wordt aangesloten op de schakelaar? Ik kon het niet vinden op internet alhoewel ik wel een website vond die juist beweerde dat een smart schakelaar nooit zou kunnen werken zonder neutral.

Ik ben benieuwd of jullie weten hoe Aqara dit oplost?

https://www.aqara.com/en/ctrl-neutral.html

Always look on the bright side of life.

• KvNwPPr
quote:
i7x schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:50:
[...]

Er is, afaik, maar één v2 gateway. Geen idee waarom ze twee "verschillende" aanbieden.

Je kunt hem anders ook hier kopen:
https://www.newfrog.com/p...o-night-light-bell-215026

Als je dan de coupon Iks6MG gebruikt kom je iets onder de 22 eur en hoef je je ook geen zorgen ta maken over importkosten. Heb ik zelf ook gedaan een paar dagen terug. :)
Bedankt voor de tip, maar ik heb nog store credit staan bij DX. Dus het wordt DX voor de gateway en de rest koop ik ergens anders. ik ben toch nog steeds benieuwd wat het verschil is tussen de 2. Als er überhaupt een verschil is.

• Fabske
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:17
quote:
Clifdon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:50:
Maar een vraag die mij telkens bezig houdt. Hoe kan men een relay laten schakelen zonder dat er een Nul of Neutral wordt aangesloten op de schakelaar? Ik kon het niet vinden op internet alhoewel ik wel een website vond die juist beweerde dat een smart schakelaar nooit zou kunnen werken zonder neutral.

Ik ben benieuwd of jullie weten hoe Aqara dit oplost?

https://www.aqara.com/en/ctrl-neutral.html
Zo'n switch kan ook niet zonder neutraal werken. Wat vaak gedaan word is de "switch" lijn als neutral gebruiken. Omdat de switch maar een hele kleine hoeveelheid stroom nodig heeft komen ze hier vaak mee weg.
Door de lamp gaat dan een klein stroompje lopen. Bij een normale gloeilamp zie je daar niets van. Maar bijvoorbeeld een LED lamp is hier veel gevoeliger voor en kan gaan knipperen of branden.

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 13-07 13:25
quote:
Dacuuu schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:29:
[...]

Ik heb zoiets ook spontaan 2 keer gehad, zet even in de mihome app je taal naar wat anders, en dan terug naar Engels.
bedankt voor het meedenken. Ik heb dit net geprobeerd, maar werkt helaas niet. Ik denk dat ik maar weer eens de app eraf gooi, telefoon rebooten en opnieuw installeren. dat helpt wel eens.

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:03

defcon84

Multipass?

quote:
Fabske schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:13:
[...]

Zo'n switch kan ook niet zonder neutraal werken. Wat vaak gedaan word is de "switch" lijn als neutral gebruiken. Omdat de switch maar een hele kleine hoeveelheid stroom nodig heeft komen ze hier vaak mee weg.
Door de lamp gaat dan een klein stroompje lopen. Bij een normale gloeilamp zie je daar niets van. Maar bijvoorbeeld een LED lamp is hier veel gevoeliger voor en kan gaan knipperen of branden.
Volgens mij doet Fibaro dat bijvoorbeeld zo ja.
Gaat dat bij xiaomi spul ook werken?

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:43
Maakt het nog uit of je de v1, v2 of v3 koppelt met HASS?

• yasje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11-07 13:34
Ik ben aan het rondneuzen geweest op het internet, en ik zoek een deurbel met camera en mic erin. Echter zijn ze super duur 200-300 als je een goeie wilt. Dus ik dacht waarom zou ik niet aan domotica beginnen? Het is allemaal nieuw voor me, Heb nog ergens een raspberry liggen en een nas servertje.

Mijn idee was:
om een deurbel met mic te kopen en wanneer er word aangebeld dat de video automatisch opslaat op me nas server. Ook wil ik dat het via netstroom/PoE gaat ipv batterij. En daarnaast nog een ontvangen met stopcontact eraan voor in huis en een app voor de telefoon. is dit mogelijk?

Bij elkaar wou ik ook nog rookmelders gaan plaatsen.
Heb rond gekeken voor alles, alleen met niet zo thuis in z-wave en domotics. Kunnen jullie me hierbij misschien helpen Voor een goeie samen stelling?

• Fabske
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:17
quote:
defcon84 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:53:
[...]

Volgens mij doet Fibaro dat bijvoorbeeld zo ja.
Gaat dat bij xiaomi spul ook werken?
Dat hangt van de Xiaomi hardware af. Als ze dat zo geïmplementeerd hebben kan het. Anders niet ;)
Ik heb zelf alleen de sensoren, dus ik zou het je niet kunnen zeggen/testen.
quote:
Loveless85 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:57:
Maakt het nog uit of je de v1, v2 of v3 koppelt met HASS?
Ja dat vraag ik me ook af. Naar welke zit jij nu te kijken (URL)? Want ik kan nergens echt een directe link vinden naar die controller...

Is het al bijna vrijdag?

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:43
quote:
DennusB schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:15:
[...]

Ja dat vraag ik me ook af. Naar welke zit jij nu te kijken (URL)? Want ik kan nergens echt een directe link vinden naar die controller...
In de OP staan linkjes naar Gearbest, de V2 schijnt de beste optie te zijn icm HASS

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-07 07:46
Ik zie in mijn Google assistant settings onder home control Mi Home staan. Betekent dit dat alle Xiaomi/aqara producten door Google assistant aangestuurd kunnen worden?

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-07 18:47
quote:
michielvz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:49:
Ik zie in mijn Google assistant settings onder home control Mi Home staan. Betekent dit dat alle Xiaomi/aqara producten door Google assistant aangestuurd kunnen worden?
Waarschijnlijk net als bij Amazon Alexa; server Singapore kiezen en maar een beperkt aantal producten aan te sturen..
Je verliest dan de mogelijkheid sensoren etc uit te lezen als je niet als server "Mainland China" hebt staan..

Wordt tijd dat Xiaomi het voor elkaar maakt dat je een willekeurige ( Europese ) server mag kiezen en dan toch alle sensoren en producten aan kunt sturen..
Ik zou onder meer mijn "Aqara" gordijnen ook graag kunnen openen en sluiten met een spraakassistent ( ik heb Alexa speakers in huis )

lowo wijzigde deze reactie 13-07-2018 10:34 (7%)

• i7x
quote:
lowo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:33:
[...]

Waarschijnlijk net als bij Amazon Alexa; server Singapore kiezen en maar een beperkt aantal producten aan te sturen..
Je verliest dan de mogelijkheid sensoren etc uit te lezen als je niet als server "Mainland China" hebt staan..

Wordt tijd dat Xiaomi het voor elkaar maakt dat je een willekeurige ( Europese ) server mag kiezen en dan toch alle sensoren en producten aan kunt sturen..
Ik zou onder meer mijn "Aqara" gordijnen ook graag kunnen openen en sluiten met een spraakassistent ( ik heb Alexa speakers in huis )
Zit er verder dan nog een nadeel aan de server op Singapore (of China, US) instellen? Ik gebruik zelf China mainland. Waarom zou een Europese server beter zijn voor mij?

• lowo
quote:
i7x schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Zit er verder dan nog een nadeel aan de server op Singapore (of China, US) instellen? Ik gebruik zelf China mainland. Waarom zou een Europese server beter zijn voor mij?
Nee, niet zover mij bekend ( behalve dan dat sommigen denken dat de Chinezen ons dan in de gaten houden maar daar maak ik mijzelf niet druk om :P ).
Enige nadeel is het afhankelijk zijn van een Chinese server en dus de kans dat de Chinese overheid besluit dat ook dit dataverkeer niet meer mag ( de meeste VPN-verbindingen liggen er immers al uit in China ).
Mocht de Chinese overheid willen dan zouden ze "de knop kunnen omdraaien" lijkt mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• i7x
quote:
lowo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Nee, niet zover mij bekend ( behalve dan dat sommigen denken dat de Chinezen ons dan in de gaten houden maar daar maak ik mijzelf niet druk om :P ).
Enige nadeel is het afhankelijk zijn van een Chinese server en dus de kans dat de Chinese overheid besluit dat ook dit dataverkeer niet meer mag ( de meeste VPN-verbindingen liggen er immers al uit in China ).
Mocht de Chinese overheid willen dan zouden ze "de knop kunnen omdraaien" lijkt mij.
OK, dan laat ik het lekker zo. Ik had mainland China gekozen omdat ik twee Xiaomi Xiaofang camera's had gekocht. Echter, zelfs met de goede regio werkte het nog niet door een hele strikte geoblokkade. Maar zojuist lees ik dat er een update is voorde Xiaofangs waardoor dit niet meer het geval is. Ik ga dit meteen proberen vanavond, want het zijn leuke apparaatjes er werken binnen het Mi Home systeem. Misschien een tip voor als anderen hier ook last hadden van dit probleem. :)

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-07 07:46
quote:
lowo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Maar als jij China mainland kiest werkt alles (inclusief gordijnen) wel? Ik heb ook interesse in de gordijnen en zou graag willen dat Goodnight alle apparatuur uitzet, de gordijnen sluit en het alarm aanzet. Zou dat kunnen?

• zwaffie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13-07 12:02
quote:
lowo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:33:
[...]

Waar heb je de gordijnen gekocht? En zijn er nog zaken waar je rekening mee moet houden?

• i7x
quote:
zwaffie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:02:
[...]

Waar heb je de gordijnen gekocht? En zijn er nog zaken waar je rekening mee moet houden?
Je moet een compatible rails hebben, maar eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar meer info hierover want heb deze zelf enkel nog op Ali kunnen vinden. Zou mooi zijn als iemand ook een NL adresje hiervoor weet.

• hplos.nl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:46

hplos.nl

Zo doet men dat

heb ik de gateway nodig om xiaomi sensoren samen te laten werken met een homey? (meterkast komt zo wel vol te liggen met gateways voor de homey.... :| )

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:12
quote:
hplos.nl schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:14:
heb ik de gateway nodig om xiaomi sensoren samen te laten werken met een homey? (meterkast komt zo wel vol te liggen met gateways voor de homey.... :| )
Nee, je hebt de gateway niet nodig. Een Homey bevat namelijk een ZigBee chip waar je de Xiaomi sensoren aan kunt koppelen. Dit via de Xiaomi Mi ZigBee app van mede tweaker @Double T.

• lowo
quote:
michielvz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:42:
[...]

Maar als jij China mainland kiest werkt alles (inclusief gordijnen) wel? Ik heb ook interesse in de gordijnen en zou graag willen dat Goodnight alle apparatuur uitzet, de gordijnen sluit en het alarm aanzet. Zou dat kunnen?
Alles werkt - maar niet met Alexa ( dus geen spraaksturing ).
Ik heb gehoord ( niet geprobeerd want ik heb een hele zooi sensoren op Mainland China staan ) dat je Singapore of US zou moeten kiezen wil het werken met Amazon Alexa..
Aangezien ik ook wat Yeelights onderweg heb en een ( buitengewoon fraaie vind ik ) Xiaomi PHILIPS Zhirui Smart Bedside Lamp net binnen heb zou ik spraaksturing wel erg fijn vinden.
Bij mij lukt het dus nog niet om met " Alexa, Good Night" de gordijnen te laten sluiten en de lampen aan te doen.. Wordt vervolgd denk ik dan maar..

Gordijnen en rails komen bij Aliexpress vandaan en de bedside lamp bij Gearbest :)

• lowo
quote:
zwaffie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:02:
[...]

Bij Aliexpress: Gearbest heeft de motor ook ( maar dat zag ik te laat )

De motor heb ik hier besteld: https://nl.aliexpress.com...marphone/32851181675.html

En de rails heb ik hier besteld: https://nl.aliexpress.com...in-track/32792029208.html

Let op met het bestellen van de rails dat je opgeeft: de exacte lengte, van welke kant deze open gaat (links rechts of midden) en natuurlijk voor welke motor ze moeten zijn ( bij mij de Xiaomi Aqara motor )

lowo wijzigde deze reactie 13-07-2018 16:09 (6%)

• lowo
quote:
i7x schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:46:
[...]

Je moet een compatible rails hebben, maar eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar meer info hierover want heb deze zelf enkel nog op Ali kunnen vinden. Zou mooi zijn als iemand ook een NL adresje hiervoor weet.
Nederlands adresje heb ik niet gevonden maar ze zijn wel bij amazon.de te krijgen!
https://www.amazon.de/Vor...fRID=3MNMK09WTAN4VPE20FWX

Dan wel even opletten dat je de juiste uitvoering krijgt, dus voor de Xiaomi Aqara motor!!

Dankzij goede mailwisseling en meedenken van de Chinese webwinkel waar ik de rails weg heb was ik minder kwijt dan de rails bij Amazon kosten. Zelfs inclusief de douanekosten!

• i7x
quote:
lowo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:06:
[...]

Nederlands adresje heb ik niet gevonden maar ze zijn wel bij amazon.de te krijgen!
https://www.amazon.de/Vor...fRID=3MNMK09WTAN4VPE20FWX

Dan wel even opletten dat je de juiste uitvoering krijgt, dus voor de Xiaomi Aqara motor!!

Dankzij goede mailwisseling en meedenken van de Chinese webwinkel waar ik de rails weg heb was ik minder kwijt dan de rails bij Amazon kosten. Zelfs inclusief de douanekosten!
Klinkt goed! Heb je misschien ook een link naar de Chinese leverancier in dat geval? Dan maak ik graag gebruik van de goedkopere optie. :)

• lowo
quote:
i7x schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:59:
[...]

Klinkt goed! Heb je misschien ook een link naar de Chinese leverancier in dat geval? Dan maak ik graag gebruik van de goedkopere optie. :)
Kijk even drie posts omhoog. Daar heb ik de link van zowel de motor alsook van de rail geplaatst n.a.v. een vraag over de herkomst van mijn gordijnrail en motor ;)
Overigens wel douanekosten gehad met de rails maar omdat de leverancier voorstelde een wat lagere prijs op de verpakking te zetten ( die dan wel hoger was dan de max 22 euro ) hoefde ik relatief weinig bij te betalen. Daarom schreef ik ook dat de mailwisseling met die leverancier heel prettig was.

lowo wijzigde deze reactie 13-07-2018 17:40 (26%)

• i7x
quote:
lowo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Kijk even drie posts omhoog. Daar heb ik de link van zowel de motor alsook van de rail geplaatst n.a.v. een vraag over de herkomst van mijn gordijnrail en motor ;)
Overigens wel douanekosten gehad met de rails maar omdat de leverancier voorstelde een wat lagere prijs op de verpakking te zetten ( die dan wel hoger was dan de max 22 euro ) hoefde ik relatief weinig bij te betalen. Daarom schreef ik ook dat de mailwisseling met die leverancier heel prettig was.
Bedankt maar je Ali linkjes zijn gebroken. Kun je ze updaten? :)

• lowo
quote:
i7x schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:59:
[...]

Bedankt maar je Ali linkjes zijn gebroken. Kun je ze updaten? :)
Sorry, niet gezien was ook al weer een tijdje geleden

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.62ae4c4dk826Fb

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.309c4c4dQI9OT0

• KvNwPPr
Mijn gateway is niet door de douane gekomen.

"We’re writing to inform you that the package LXXXXXNL from your order XXX has failed to pass the airline security check as it contains lithium batteries/knives or products that contain liquid which are now under extra scrutiny in world air cargo services.

We therefore have switched it to another delivery channel to ensure the order is sent to you as soon as possible. "

Ze zijn wel streng tegenwoordig.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:22
Er zit toch helemaal niets in de gateway die aan die omschrijving voldoet? Exploded view: https://des.gbtcdn.com/up...2/21/1482311176478567.jpg

• lowo
quote:
Freakster86 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:12:
Er zit toch helemaal niets in de gateway die aan die omschrijving voldoet? Exploded view: https://des.gbtcdn.com/up...2/21/1482311176478567.jpg
Klopt maar de Chinese verkopers hanteren soms wel heel cryptische omschrijvingen van wat er in de verpakking zit..
Kan dus zijn dat het lijkt alsof er gevaarlijke stoffen of wapens in zitten ( of het is gewoon vanuit het Chinees krom vertaald naar het Engels ).
Toevallig was ik gisteren bij het postagentschap om een Chinees pakje af te halen en men zei daar dat de douane momenteel extra zorgvuldig pakketten van buiten de EU controleert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i7x
Ik had nog een update beloofd over m'n Xiaofang camera's. Ik kan gelukkig melden dat deze met de laatste firmware update en de regio op Mainland China prima werken. Wat leuk om na een aantal maanden toch aan de slag te kunnen met mijn twee cameratjes. Ik wil er een voor de achtertuin en een voor de voortuin gebruiken. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:26
Even domme vraag tussendoor. Ik heb een nieuwe router gekocht maar hoe krijg ik de hub op de nieuwe router? Moet ik dan eerst de oude aanzetten en dan de nieuwe instellen en dan de oude uitzetten of kan het Evt ook via Bluetooth net als tijdens de eerste setup?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jandirk_v
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 19:56
Iemand ervaring met het uitbreiden van de range van de gateway. Sensoren achter in het huis reageren niet op de gateway.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
jandirk_v schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:56:
Iemand ervaring met het uitbreiden van de range van de gateway. Sensoren achter in het huis reageren niet op de gateway.
Wat ik begrepen heb, is dat je het beste een tweede gateway kunt aanschaffen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lowo
quote:
meesje schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:15:
[...]

Wat ik begrepen heb, is dat je het beste een tweede gateway kunt aanschaffen.
ik dacht dat Zigbee altijd met een meshnetwerk werkte dus je eigenlijk relatief gezien een oneindig bereik zou moeten hebben mits de sensoren zich niet te ver van elkaar bevinden ?!?

lowo wijzigde deze reactie 15-07-2018 20:26 (88%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
lowo schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:22:
[...]

ik dacht dat Zigbee altijd met een meshnetwerk werkte dus je eigenlijk relatief gezien een oneindig bereik zou moeten hebben mits de sensoren zich niet te ver van elkaar bevinden ?!?
Alleen apparaten welke van een vaste stroom aansluiting voorzien zijn kunnen een signaal doorsturen.

Zie ook hier:
https://www.artik.io/blog...and-thread-mesh-networks/

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:29
Ik heb een paar osram plugs aangeschaft, die zijn meestal rond de 20 euro bij amazon. heb geen problemen met xiaomi/aqara zigbee over 2 etages naar een smartthings hub.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:56
Hmm, zal aan mij liggen maar ik krijg m'n gateway niet te zien in Domoticz. Log geeft wel aan dat ie 'm ziet maar ik krijg de gateway niet in mijn lijst:

018-07-15 21:46:50.375 Status: XiaomiGateway: stopped
2018-07-15 21:46:50.375 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 6
2018-07-15 21:46:50.376 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-07-15 21:46:55.376 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-07-15 21:46:55.376 Status: XiaomiGateway: Using 10.0.0.11 for local IP address.
2018-07-15 21:46:56.377 Status: XiaomiGateway: stopped
2018-07-15 21:46:56.378 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 6
2018-07-15 21:46:56.378 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-07-15 21:47:01.378 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-07-15 21:47:01.379 Status: XiaomiGateway: Using 10.0.0.11 for local IP address.
2018-07-15 21:47:27.415 Status: New sensors allowed for 5 minutes...
2018-07-15 21:47:56.383 Status: XiaomiGateway: stopped
2018-07-15 21:48:02.212 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 6
2018-07-15 21:48:02.212 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-07-15 21:48:07.212 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-07-15 21:48:07.213 Status: XiaomiGateway: Using 10.0.0.11 for local IP address.

Ik zie de deursensoren wel voorbij vliegen en kan deze toevoegen, waarom die ik de gateway zelf niet?

Overigens wel iets meer... denk ik..

2018-07-15 23:13:34.129 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-07-15 23:13:34.130 Status: XiaomiGateway: Using 10.0.0.11 for local IP address.
2018-07-15 23:13:35.749 Status: {"cmd":"report","model":"gateway","sid":"7811dce1375e","short_id":0,"data":"{\"rgb\":0,\"illumination\":930}"}
2018-07-15 23:13:37.744 Status: {"cmd":"report","model":"gateway","sid":"7811dce1375e","short_id":0,"data":"{\"rgb\":0,\"illumination\":918}"}
2018-07-15 23:13:38.983 (Smartmeter) P1 Smart Meter (Electriciteit)
2018-07-15 23:13:38.984 (Smartmeter) General/Voltage (Voltage L1)
2018-07-15 23:13:38.985 (Smartmeter) General/Voltage (Voltage L2)
2018-07-15 23:13:38.986 (Smartmeter) General/Voltage (Voltage L3)
2018-07-15 23:13:40.740 Status: {"cmd":"report","model":"gateway","sid":"7811dce1375e","short_id":0,"data":"{\"rgb\":0,\"illumination\":913}"}
2018-07-15 23:13:41.743 Status: {"cmd":"report","model":"gateway","sid":"7811dce1375e","short_id":0,"data":"{\"rgb\":0,\"illumination\":911}"}
2018-07-15 23:13:42.734 Status: {"cmd":"report","model":"gateway","sid":"7811dce1375e","short_id":0,"data":"{\"rgb\":0,\"illumination\":903}"}

Maar ik zie 'm nog steeds niet :(

Looney11 wijzigde deze reactie 15-07-2018 23:15 (32%)

• lowo
quote:
HeroS schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:33:
[...]

Alleen apparaten welke van een vaste stroom aansluiting voorzien zijn kunnen een signaal doorsturen.

Zie ook hier:
https://www.artik.io/blog...and-thread-mesh-networks/
Ahh juist, logisch ook want anders zijn de batterijen in de sensoren wel heel erg snel leeg.
Maar weet je dan ook of de gateways elkaar bereik vergroten?
Als dat zo is dan is de oplossing inderdaad meerdere gateways plaatsen.
(Dit was de vraag die eerder gesteld werd door JanDirk )

• goodfella
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:25
Sinds paar dagen heb ik voor mijn robodock een vage melding. Ik heb de instructies uitgevoerd. Uiteraard zit ik op mainland China.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 17-07 17:51

RoRoo

Certified Prutser

quote:
lowo schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:47:
[...]

Klopt maar de Chinese verkopers hanteren soms wel heel cryptische omschrijvingen van wat er in de verpakking zit..
Kan dus zijn dat het lijkt alsof er gevaarlijke stoffen of wapens in zitten ( of het is gewoon vanuit het Chinees krom vertaald naar het Engels ).
Toevallig was ik gisteren bij het postagentschap om een Chinees pakje af te halen en men zei daar dat de douane momenteel extra zorgvuldig pakketten van buiten de EU controleert.
Misschien zit ik daarom al 1,5mnd te wachten op mijn Yeelight :(

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:34

Mars Warrior

Earth, the final frontier

quote:
KvNwPPr schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:55:
Mijn gateway is niet door de douane gekomen.

"We’re writing to inform you that the package LXXXXXNL from your order XXX has failed to pass the airline security check as it contains lithium batteries/knives or products that contain liquid which are now under extra scrutiny in world air cargo services.

We therefore have switched it to another delivery channel to ensure the order is sent to you as soon as possible. "

Ze zijn wel streng tegenwoordig.
Mijn Xiamo Xafang camera had dus hetzelfde eufel. Er ligt nu wat bij TNT Post om op te halen. Ik vermoed de langverwachte camera. Ben benieuwd wat er op de doos/verpakking staat aangegeven wat zo gevaarlijk is.

Dit heeft er voor gezorgd dat de verzending een paar weken langer duurt dan wat ik normaal gewend ben dat pakjes erover doen, namelijk 7-14 dagen.

http://www.team-mediaportal.com/

• Chamek
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:32
Hoor veel goeds over deze producten alleen om een extra hub hiervoor te kopen vind ik nog een stap te ver

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lowo
quote:
RoRoo schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:39:
[...]

Misschien zit ik daarom al 1,5mnd te wachten op mijn Yeelight :(
Ik verwacht ook nog een ( Banggood aanbieding- ) Yeelight die vandaag precies 1 maand onderweg is.
Ben benieuwd hoe de douane straks omgaat met de Xiaomi Muggenverjager die ik besteld heb bij Gearbest |:(

• Herman1981
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:49
Wat een heerlijk forum! Zelf nog erg noob, maar ik heb gelijk zin om wat Xiaomi Aqara producten in huis te halen. Mijzelf kennende wil ik al snel meer dan het ecosysteem van Xiaomi biedt (al begrijp ik dat je er echt wel wat mee kan). Daarom zit ik er over te denken om Domoticz op m'n RPi3 te zetten om met wat zigbee stuff te gaan stoeien en om het eventueel later ook nog uit te breiden met zwave of 433 spul.

Maar eerst het begin: wat heb ik naast m'n RPi en wat Xiaomi sensoren, contacten en switches aan hardware nodig voor een zigbee-starter-setup? Ik kom zaken als Xbee en Raspbee tegen naar geen idee of en welke je nodig hebt...zei ik toch: noob :)

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:55
Ik hoop dat die nieuw Aqara Gateway snel te koop is inc met de native Homekit ondersteuning :D

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 3 | ESXI 6.5 Server |

• i7x
quote:
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:44:
Ik hoop dat die nieuw Aqara Gateway snel te koop is inc met de native Homekit ondersteuning :D
Komt er niet gewoon een update voor de oude? Ik heb geen nieuws gezien over een nieuwe gateway, maar misschien ligt dat aan mij en weet jij meer? :)

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Chamek schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:18:
Hoor veel goeds over deze producten alleen om een extra hub hiervoor te kopen vind ik nog een stap te ver
Hoeft ook niet per se. Ik gebruik Xiaomi sensoren en schakelaars met HASS dat draait op een Raspberry Pi met een RaspBee Premium voor het Zigbee protocol. Heb ook 20+ IKEA Tradfri lampen en bijvoorbeeld een Philips Hue dimmer in gebruik, allemaal Zigbee, maar zonder IKEA en Hue hub.

JBS wijzigde deze reactie 17-07-2018 22:47 (3%)

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
quote:
JBS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:46:
[...]
Hoeft ook niet per se. Ik gebruik Xiaomi sensoren en schakelaars met HASS dat draait op een Raspberry Pi met een RaspBee Premium voor het Zigbee protocol. Heb ook 20+ IKEA Tradfri lampen en bijvoorbeeld een Philips Hue dimmer in gebruik, allemaal Zigbee, maar zonder IKEA en Hue hub.
Zit dat dan ook allemaal samen in één Zigbee mesh? Mijn Aqarasensoren zitten momenteel vaak wat op het randje van online/offline omdat ze op hun eigen gateway zitten, naast het netwerk van mijn Trådfrilampen, en dat voelt toch een beetje zonde.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• Chamek
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:32
quote:
JBS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:46:
[...]
Interessant ik ga me hier verder over inlezen
quote:
lowo schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:34:
[...]

Ahh juist, logisch ook want anders zijn de batterijen in de sensoren wel heel erg snel leeg.
Maar weet je dan ook of de gateways elkaar bereik vergroten?
Als dat zo is dan is de oplossing inderdaad meerdere gateways plaatsen.
(Dit was de vraag die eerder gesteld werd door JanDirk )
Nee gateway vergroten elkaars bereik niet. Je meld ofwel de sensoren bij de ene ofwel de andere gateway aan om zo het bereik enigzins te kunnen beïnvloeden. Ik heb zelf diverse smart plugs om het bereik te vergroten in het mesh netwerk. Op zich werkt dit maar verwacht geen wonderen. Als zigbee bereik een issue is dan zou ik goede zwave sensoren overwegen; qua bereik betere ervaring mee

He who laughs last thinks slowest!

• Sebastiaan001
  • Nu online
.

Sebastiaan001 wijzigde deze reactie 17-07-2018 23:58 (99%)

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True