Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Maks
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:34
quote:
spokje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:10:
[...]

Cool, als ik tijd heb dit weekend ga ik alle reacties die hierover gaan ff bundelen en in een eigen topic drukken. Het wordt wat verwarrend zo in het Aqara topic :) ben heel benieuwd! Ik draai zelf Debian 10 in esxi, dus zal ook iets anders zijn dan op raspberry indd.
Heb het werkend op Docker (inmiddels ook met meer dan alleen de water leakage sensor). Nieuwe devices toevoegen (als in schrijven van code, pairen is wel makkelijk) is niet zo makkelijk op dit moment (komt door Docker) omdat debuggen lastig gaat maar dat is door directories goed te mounten te fixen. Thanks voor de code en guides @Koenkk .

Dit is zeker wel een apart topic waard, ik denk ook dat veel meer mensen dit willen gebruiken als ze hier weet van hebben. Als je hulp nodig hebt dan wil ik wel helpen.

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:14
quote:
Maks schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:14:
[...]

Heb het werkend op Docker (inmiddels ook met meer dan alleen de water leakage sensor). Nieuwe devices toevoegen (als in schrijven van code, pairen is wel makkelijk) is niet zo makkelijk op dit moment (komt door Docker) omdat debuggen lastig gaat maar dat is door directories goed te mounten te fixen. Thanks voor de code en guides @Koenkk .
[afbeelding]

Dit is zeker wel een apart topic waard, ik denk ook dat veel meer mensen dit willen gebruiken als ze hier weet van hebben. Als je hulp nodig hebt dan wil ik wel helpen.
Ja, goed bezig. Er was nog een user die hier al het eea mee had gedaan. Dat moet ik dan even terugzoeken wie dat was. Maar die user was ook al in het Home Assistant topic aan het posten over de MQTT integratie van het project van @Koenkk :) maar laten we hier inderdaad een apart topic voor aanmaken. In het HASS topic wordt het ook een beetje ondergesneeuwd.

• miles
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23-09 19:49
Ik ben op zoek naar een Lux sensor om automatisch het licht aan te laten gaan in Domoticz. Een sensor die je niet zelf in elkaar moet zetten is nog aardig aan de prijs.
Nu zag ik dat de Gateway v2 ook een lux sensor heeft. En met ruim 20 euro is 'ie ook nog wel betaalbaar.
En in huis breed inzetbaar.

Als ik de gateway nu in de woonkamer ophang (daar wil ik de luxmeting uitvoeren), heeft de gateway in mijn super ge´soleerde woning dan ook boven bereik? Of is er een manier om dit signaal te repeaten? (m'n wifi ap haalt boven niet)
Of moet er boven dan nog een Gateway opgehangen worden?

• jaspervz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-09 14:51
quote:
Phoolie schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:28:
[...]
Waarom klik aan klik uit gebruiken? Je kan dan beter gewoon een relais laten schakelen door een Sonoff of Xiaomi/Aqara smartplug, dan heb je weinig belasting op dit apparaat en op die manier kan je toch zware apparaten schakelen.
Kan inderdaad ook, maar dat is natuurlijk wat minder compact. Plus ik weet niet of je een relais daarme kan schakelen. Ik gok dat het SSRs zijn en die hebben van toch een redelijke minimale belasting nodig.

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 11:07

RoRoo

Certified Prutser

quote:
miles schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:52:
Ik ben op zoek naar een Lux sensor om automatisch het licht aan te laten gaan in Domoticz. Een sensor die je niet zelf in elkaar moet zetten is nog aardig aan de prijs.
Nu zag ik dat de Gateway v2 ook een lux sensor heeft. En met ruim 20 euro is 'ie ook nog wel betaalbaar.
En in huis breed inzetbaar.

Als ik de gateway nu in de woonkamer ophang (daar wil ik de luxmeting uitvoeren), heeft de gateway in mijn super ge´soleerde woning dan ook boven bereik? Of is er een manier om dit signaal te repeaten? (m'n wifi ap haalt boven niet)
Of moet er boven dan nog een Gateway opgehangen worden?
Dat verschilt enorm per huis. Ik zou het gewoon even testen.

Of de luxmetingen goed zijn, geen idee. ik heb deze: https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_659226.html

Die geeft ook LUX waardes aan. Maar die staat bij mij thuis al snel op 0 terwijl er rond 22:00 echt genoeg licht is om een boek te lezen.

Motion doet ie dan tot op heden wel prima (y)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:42
quote:
jaspervz schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:02:
[...]

Kan inderdaad ook, maar dat is natuurlijk wat minder compact. Plus ik weet niet of je een relais daarme kan schakelen. Ik gok dat het SSRs zijn en die hebben van toch een redelijke minimale belasting nodig.
Ik heb berichten gezien van mensen die het op die manier schakelen, dus het lijkt mij wel dat het werkt ja ;)

• miles
quote:
Om deze luxmeter te gebruiken heb ik toch de gateway nodig, anders werkt ie volgens mij niet..

• zoeperman
  • Laatst online: 24-09 15:55
die lux meting is niet betrouwbaar.. heb ik mij helaas op verkeken

• BartS12
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:50
De plantsensor heeft ook een luxmeter; en die lijkt het veel beter te doen dan de gateway. De gateway komt in mijn ervaring ook 'onzin' uit.

Overigens een zij-stapje : een HUE bewegings-sensor is ook een lux meter.

• Sebastiaan001
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:18
quote:
RoRoo schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:14:
[...]

Of de luxmetingen goed zijn, geen idee. ik heb deze: https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_659226.html

Die geeft ook LUX waardes aan. Maar die staat bij mij thuis al snel op 0 terwijl er rond 22:00 echt genoeg licht is om een boek te lezen.
[afbeelding]

Ik gebruik deze ook en voor mij werkt het prima. Hij geeft inderdaad snel 0 aan maar ik wil dan al lang en breed het licht aan. Ik schakel nu de lampen in als de lux onder de 300 komt en ze gaan weer uit bij 400 lux.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:13
Nondeju, mailtje van Banggood dat mijn bestelde plantsensoren niet voorradig zijn. Gearbest vermijd ik sinds een slechte ervaring, dus dan maar eens kijken waar ik ze vandaan ga plukken.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Sebastiaan001 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:58:
Ik gebruik deze ook en voor mij werkt het prima. Hij geeft inderdaad snel 0 aan maar ik wil dan al lang en breed het licht aan. Ik schakel nu de lampen in als de lux onder de 300 komt en ze gaan weer uit bij 400 lux.
Toch es een scrippie maken die even een notify stuurt bij de <300 lux. Kijken hoe het dan bij mij binnen is.
quote:
Wormaap schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:43:
Nondeju, mailtje van Banggood dat mijn bestelde plantsensoren niet voorradig zijn. Gearbest vermijd ik sinds een slechte ervaring, dus dan maar eens kijken waar ik ze vandaan ga plukken.
Slechte ervaring? ik heb eigenlijk alleen maar goeie.

Die plantsensor ga ik ook eens een keer bekijken. wordt de vrouw nog gekker van me. Die vindt al dat ik d'r teveel in de gaten hou (presence, motion, find my iphone)

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:12
Beetje offtopic misschien maar omdat bij mij de lux meting nogal cruciaal is voor een aantal andere devices waarmee ik aanwezigheid ten alle tijd wil kunnen simuleren heb ik een TSL2561 lux sensor van 7 euro op een pi zero gesoldeerd. Met flask heb ik er een webservice omheen gebouwd waarmee ik met een rest call de lux waarde kan ophalen. Voor minder dan 20 euro een stuk betrouwbaarder.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
CopyCatz schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:16:
Beetje offtopic misschien maar omdat bij mij de lux meting nogal cruciaal is voor een aantal andere devices waarmee ik aanwezigheid ten alle tijd wil kunnen simuleren heb ik een TSL2561 lux sensor van 7 euro op een pi zero gesoldeerd. Met flask heb ik er een webservice omheen gebouwd waarmee ik met een rest call de lux waarde kan ophalen. Voor minder dan 20 euro een stuk betrouwbaarder.
Op zich wel mooi, maar hoe ziet zoiets er nu uit dan? WAF veilig??
quote:
miles schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:10:

Om deze luxmeter te gebruiken heb ik toch de gateway nodig, anders werkt ie volgens mij niet..
Klopt.. en ik ging er van uit dat je die al had :) maar die heb je nog niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• miles
quote:
RoRoo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:28:
[...]
Op zich wel mooi, maar hoe ziet zoiets er nu uit dan? WAF veilig??
[...]

Klopt.. en ik ging er van uit dat je die al had :) maar die heb je nog niet.
Bijna...... ik bestel er gewoon een en kijk hoe ver ik ermee kom. Het solderen op een pi zie ik niet zo zitten.
Wordt er met een Gateway nu wel of geen Europese verloopstekker meegeleverd? Ik zie wat wisselende info.

miles wijzigde deze reactie 22-06-2018 12:48 (18%)

• miles
----

miles wijzigde deze reactie 22-06-2018 12:37 (100%)

• jaspervz
quote:
CopyCatz schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:16:
Hoe presteert die sensor? Het dit kost bijna niks en heb ik voor minder van 5 euro in een mysensors node toegevoegd :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
quote:
jaspervz schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Hoe presteert die sensor? Het dit kost bijna niks en heb ik voor minder van 5 euro in een mysensors node toegevoegd :-)
Prima.. Heeft een bereik tot 40.000 lux al heb je daar niet zoveel aan omdat iedereen toch rond schemering een trigger wil hebben (ergens tussen de 200 en 400 lux meestal) maar het ging me er gewoon om dat ik de lux meting niet wil laten uitvoeren door een batterij gevoed apparaat.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
miles schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:36:
Bijna...... ik bestel er gewoon een en kijk hoe ver ik ermee kom. Het solderen op een pi zie ik niet zo zitten.
Wordt er met een Gateway nu wel of geen Europese verloopstekker meegeleverd? Ik zie wat wisselende info.
Dat wisselt inderdaad enorm. Ik heb 'm hier op T.net gekocht en er een adapter bij gekregen.
quote:
CopyCatz schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:48:
Prima.. Heeft een bereik tot 40.000 lux al heb je daar niet zoveel aan omdat iedereen toch rond schemering een trigger wil hebben (ergens tussen de 200 en 400 lux meestal) maar het ging me er gewoon om dat ik de lux meting niet wil laten uitvoeren door een batterij gevoed apparaat.
Maarruuh.. vraag was serieus: Hoe ziet het er uit?

RoRoo wijzigde deze reactie 22-06-2018 15:12 (34%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CopyCatz
quote:
RoRoo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:11:
Maarruuh.. vraag was serieus: Hoe ziet het er uit?

CopyCatz wijzigde deze reactie 22-06-2018 15:44 (33%)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Dat ziet er nog heel knap uit eigenlijk :) heel netjes gedaan.

Ik hou dat idee in mijn achterhoofd. (y)

• zoeperman
opzich is een losse lux sensor ook wel leuk inderdaad, maar die zijn niet op batterij en wordt het al weer een niet heel makkelijk integreerbaar dingetje...

• Goldme
  • Laatst online: 13:43
Ik heb rondom het huis een hele set aan buitenverlichting (5 stuks) aan de buitenmuur hangen. Ik beschik nu over de Gateway en vroeg me af of er een manier is om deze lampen aan te sturen via de gateway. Heeft iemand zijn buitenverlichting geautomatiseerd via de gateway? Of op een andere manier? De verlichting is momenteel verbonden met een schemerschakelaar maar ik wilde er controle over krijgen om zelf de verlichting aan en uit te zetten wanneer ik dat wil.

• Theelepel88
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 24-09 21:59
quote:
Goldme schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:00:
Ik heb rondom het huis een hele set aan buitenverlichting (5 stuks) aan de buitenmuur hangen. Ik beschik nu over de Gateway en vroeg me af of er een manier is om deze lampen aan te sturen via de gateway. Heeft iemand zijn buitenverlichting geautomatiseerd via de gateway? Of op een andere manier? De verlichting is momenteel verbonden met een schemerschakelaar maar ik wilde er controle over krijgen om zelf de verlichting aan en uit te zetten wanneer ik dat wil.
Ik heb mijn schemer schakelaar doorverbonden naar een gewone schakelaar, staat die schakelaar uit dan doet de beweg8ngsmelder zijn werk, staat de schakelaar aan dan staan de lampen dat ook.

Als je dus een wal schakelaar daarvoor gebruikt heb je zowel fysiek als digitaal de controle over je buiten verlichting.

lees de draad voordat je blaat

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Ik heb een gateway v2 uit de link in de TS besteld bij Gearbest.
Maar tijdens het toekennen van een vast IP adres op MAC adres zie ik dat hij "lumi-gateway-v3_miio78944024" heet. Maar hij ziet er wel uit als een v2 (rond en zonder plaats voor de stekker van een airco.
Weet iemand hoe dit zit?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Kitser schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:55:
Ik heb een gateway v2 uit de link in de TS besteld bij Gearbest.
Maar tijdens het toekennen van een vast IP adres op MAC adres zie ik dat hij "lumi-gateway-v3_miio78944024" heet. Maar hij ziet er wel uit als een v2 (rond en zonder plaats voor de stekker van een airco.
Weet iemand hoe dit zit?
Mijn v2 heeft ook de v3 kenmerken staan.
zal misschien dezelfde chip in de v3 hebben..

Als ie maar werkt :X

• Kitser
  • Nu online
quote:
RoRoo schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:35:
[...]

Mijn v2 heeft ook de v3 kenmerken staan.
zal misschien dezelfde chip in de v3 hebben..

Als ie maar werkt :X
Ja, vind ik ook, hoor. Was ff benieuwd.
Voorlopig lijkt ie het prima te doen. Nu nog aan Domoticz koppelen

Edit:

De gateway en door/window sensor zijn toegevoegd in Domoticz.
Helaas krijg ik bij de Cube en motion sensor dit in de log van Domoticz:

XiaomiGateway: unhandled model: sensor_cube.aqgl01
XiaomiGateway: unhandled model: sensor_motion.aq2

Misschien kan iemand me hiermee helpen?
In het Domoticz topic heb ik wat meer info over mijn setup:
Kitser in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Alvast bedankt

Kitser wijzigde deze reactie 23-06-2018 17:42 (40%)

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:05

Notna

Where are you?«

quote:
Kitser schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:29:
[...]

Ja, vind ik ook, hoor. Was ff benieuwd.
Voorlopig lijkt ie het prima te doen. Nu nog aan Domoticz koppelen

Edit:

De gateway en door/window sensor zijn toegevoegd in Domoticz.
Helaas krijg ik bij de Cube en motion sensor dit in de log van Domoticz:

XiaomiGateway: unhandled model: sensor_cube.aqgl01
XiaomiGateway: unhandled model: sensor_motion.aq2

Misschien kan iemand me hiermee helpen?
In het Domoticz topic heb ik wat meer info over mijn setup:
Kitser in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Alvast bedankt
De nieuwe aqara modellen werken alleen in de beta van Domoticz, niet in de stable

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Kitser
  • Nu online
quote:
Notna schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:07:
[...]

De nieuwe aqara modellen werken alleen in de beta van Domoticz, niet in de stable
Heb jij dat al draaien?

Ik kwam deze link nog tegen
https://github.com/Danielhiversen/PyXiaomiGateway/issues/80

Ik heb ook gateway lumi v3.
Hier zeggen ze dat er een firmware update nodig is 😥

Kitser wijzigde deze reactie 23-06-2018 18:24 (34%)

• Notna

Notna

Where are you?«

quote:
Kitser schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:10:
[...]

Heb jij dat al draaien?

Ik kwam deze link nog tegen
https://github.com/Danielhiversen/PyXiaomiGateway/issues/80

Ik heb ook gateway lumi v3.
Hier zeggen ze dat er een firmware update nodig is 😥
Ik heb de aqara human body sensor en Domoticz stable gaf dezelfde unknown meldingen. Met de beta werkt het wel, maar bij de beta werkt mijn dashboard weer niet goed.

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=19443

Als je gezocht had op de foutmelding had je dit overigens zo gevonden; eerste hit ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kitser
  • Nu online
quote:
Notna schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:26:
[...]

Ik heb de aqara human body sensor en Domoticz stable gaf dezelfde unknown meldingen. Met de beta werkt het wel, maar bij de beta werkt mijn dashboard weer niet goed.

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=19443

Als je gezocht had op de foutmelding had je dit overigens zo gevonden; eerste hit ;)
Bij mij werkt de motion sensor inmiddels ook. Toevallig is er net een update van de stable versie van Domoticz beschikbaar gekomen. In de changelog staat dat de Cube ook integrated is. Maar die werkt helaas nog niet bij mij.
Misschien werkt jouw dashboard met de nieuwe stable versie ook.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Iemand hier die de magic Cube in smartthings aan de praat heeft gekregen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:54
quote:
maartend schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:43:
Iemand hier die de magic Cube in smartthings aan de praat heeft gekregen?
Ja.
https://community.smartth...roller-advanced-dth/85481

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:32
nu de nieuwe stable versie uit is: Domoticz version 4.9700 released (Stable)
zal hij wel werken.
quote:
Notna schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:07:
[...]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Vraag wederom ;
Diegene die de device handler van ClassicGOD voor de magic cube gebruikt, staat bij jullie als Type onder My Devices ook unknown? Bij mij wel, heb webCore geinstalleerd als smartapp (wordt trouwens niet gezien vanuit de Cube settings in Smartthings) maar kan er dus niks mee.
Kan ook de Cube niet kleizen tijdens de setup van webCore

edit ; wel gelukt. De device werd automatisch toegevoegd. Dus verwijderd en handmatig gedaan. Dat utomatische ging wel goed met de andere Xiaomi device.
Next step ; uitvogelen hoe ik webcore gebruik om mijn buttons in te stellen. is best lastig.

maartend wijzigde deze reactie 24-06-2018 20:44 (198%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kitser
  • Nu online
quote:
remcoXP schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:52:
nu de nieuwe stable versie uit is: Domoticz version 4.9700 released (Stable)
zal hij wel werken.

[...]
Ik heb het geprobeerd, maar helaas werkt ie bij mij nog niet. Ik heb ook de beta nog ge´nstalleerd. Maar ook daarmee zie ik de Cube nog niet bij de devices.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:25
Gaat ook niet werken met de V2 versie van de GW. Schijnt alleen te werken met het 2.0 LAN comm protocol welke weer wel op de V3 versie wordt ondersteund.

zie post:
http://www.domoticz.com/f...&t=23457&p=180618#p181826

marigo wijzigde deze reactie 24-06-2018 20:36 (36%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:37

flexje

got-father

Voor mensen die hun Xiaomi Gateway op een Unifi netwerk hebben.

Zet "fast roaming" niet aan op je wireless netwerk, de gateway kan hier niet op connecten.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Goldme
  • Laatst online: 13:43
Heeft iemand enig idee hoe lang de batterijen van de beweging censor mee gaan? In de Mi Home app zie ik geen battery levels. Krijg ik een waarschuwing als de batterijen op zijn?

• Kitser
  • Nu online
quote:
marigo schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:35:
Gaat ook niet werken met de V2 versie van de GW. Schijnt alleen te werken met het 2.0 LAN comm protocol welke weer wel op de V3 versie wordt ondersteund.

zie post:
http://www.domoticz.com/f...&t=23457&p=180618#p181826
Toen ik mijn gateway een vast ip adres wilde laten toekennen door m'n router had deze de naam "gateway-v3_miio78944024".
Dus wellicht heb ik een v3 chip in die van mij zitten? Hoe kan ik zien of deze het 2.0 LAN comm protocol ondersteund?

Voor de zekerheid wel vast wat spullen voor Zigbee2MQTT. Daarmee moet het wel lukken.

Kitser wijzigde deze reactie 25-06-2018 20:23 (7%)

• flexje

flexje

got-father

Hebben jullie een 'gegevens time-out" ingesteld voor de Gateway in Domoticz?

• Kitser
  • Nu online
quote:
flexje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:09:
Hebben jullie een 'gegevens time-out" ingesteld voor de Gateway in Domoticz?
Nee, staat op "niet actief"

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11:11
Ik ben voornemens een Air Purifier 2S aan te schaffen, maar ik zit met wat vragen.

Ik heb een woonkamer van 35 m3 welke sinds ik dit huis heb gekocht (afegelopen oktober) wat muffig ruikt. Wij hebben de roosters in de woonkamer altijd open staan en bij mooi weer altijd de tuindeur open, dus overdag valt het muffe wel mee, maar wanneer je in de ochtend de woonkamer betreed, ruik je toch weer een muffige geur.

Nu vroeg ik me de volgende punten af
1: is een Purifier 2S geschikt is om dat muffe weg te nemen?
2: Kan ik misschien voor het muffe beter een Smartmi humidifier aanschaffen?
3: is de Purifier wel groot genoeg voor mijn woonkamer van 35 m3 of moet ik dan de pro aanschaffen?
4: kan ik de Purifier zonder moeite in Domoticz opnemen? Of werkt dat niet out of de box?
5: om de hoeveel tijd vervangen jullie het filter? (filters kosten rond de 34 euro....)

Ik hoor het graag!!!
@vwtune Je geeft aan dat je voldoende ventileert. Daarom zou ik voor de muffe lucht eerst verder zoeken naar of er wellicht ergens water lekkage is: in het kruipluik (onder de vloer), onder het lamimaat, in een muur achter een kast, etc. Daarnaast zou je eerst een luchtvochtigheidmeter kunnen kopen (bv xiaomi bluetooth hygrothermometer). De ideale luchtvochtigheid is tussen de 40 en 60%. Indien je trouwens te lang de buitendeur open laat staan, kan de luchtvochtigheid binnen snel oplopen. Buiten is de luchtvochtigheid vaak veel hoger.

• vwtune
quote:
meesje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:01:
@vwtune Je geeft aan dat je voldoende ventileert. Daarom zou ik voor de muffe lucht eerst verder zoeken naar of er wellicht ergens water lekkage is: in het kruipluik (onder de vloer), onder het lamimaat, in een muur achter een kast, etc. Daarnaast zou je eerst een luchtvochtigheidmeter kunnen kopen (bv xiaomi bluetooth hygrothermometer). De ideale luchtvochtigheid is tussen de 40 en 60%. Indien je trouwens te lang de buitendeur open laat staan, kan de luchtvochtigheid binnen snel oplopen. Buiten is de luchtvochtigheid vaak veel hoger.
Kruipruimte is droog en tevens ook ge´soleerd. Wij hebben geen laminaat, maar plavuizen. Verder geen waarneembare lekkages. Luchtvochtigheid is gedurende de dag tussen de 50 en 60% volgens de Xiaomi temp meter...
De vorige eigenaar rookte wel aardig door in huis... Nu is het wel zo dat wij het hele huis hebben laten spuiten (de muren en plafonds) voordat we erin gingen wonen. De woonkamer is als nieuw eigenlijk en toch een soort van muffe geur (anders dan vocht/ schimmel, want die herken ik wel)
Vandaar mijn vragen.

vwtune wijzigde deze reactie 25-06-2018 22:27 (15%)

• lowo
  • Laatst online: 24-09 18:55
quote:
Goldme schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:24:
Heeft iemand enig idee hoe lang de batterijen van de beweging censor mee gaan? In de Mi Home app zie ik geen battery levels. Krijg ik een waarschuwing als de batterijen op zijn?
Ja, je krijgt een waarschuwing in de MiHome app dat de batterij van sensor x vervangen moet worden.

Bij mij heeft bijna 3 jaar (!) geduurd maar nu raken de batterijen van twee van de temperature/humidity sensoren leeg ( CR2032 zit er in ) dus zal ik die moeten gaan vervangen.
Toch knap hoor dat ze het zo lang volgehouden hebben.

Die sensoren horen bij de Xiaomi Smart Home set die ik op 17 juli 2015 had besteld :)

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:28
Sow, vandaag briefjes in de brievenbus dat er enkele pakketjes voor me klaar lagen bij de Plus. Meteen even opgehaald. De verpakkingen hebben het zwaar gehad met de reis maar de producten zien er onbeschadigd uit. Meteen even zitten testen en werkt relatief eenvoudig.

Denk morgen even alles aansluiten, hopelijk is het bereik afdoende.

Levertijd bij DX was 3,5 a 4 weken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:35
quote:
RoRoo schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:14:
[...]

[afbeelding]

Op zich werkt de luxmeter goed, heb hem een tijdje laten draaien samen met de kaku schemerschakelaar en zodra hij schakelde de waardes van de Xiaomi gateway door laten sturen. Zo weet ik een beetje wanneer ik mag schakelen.
Echter het viel me ook op dat hij af en toe geen waardes meer doorgeeft. Heb dat ondervangen door de Gateway op vaste tijden even zijn zijn lampje te laten branden.

Bing

• bing69
quote:
Kitser schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:39:
[...]

Ik heb het geprobeerd, maar helaas werkt ie bij mij nog niet. Ik heb ook de beta nog ge´nstalleerd. Maar ook daarmee zie ik de Cube nog niet bij de devices.
Ik kan zo niet zeggen waarom hij bij jou niet werkt, maar werkt hij uit de kunst. Al een heel tijdje (Beta)

Bing

• Phoolie
quote:
bing69 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Ik kan zo niet zeggen waarom hij bij jou niet werkt, maar werkt hij uit de kunst. Al een heel tijdje (Beta)
Heb jij wel de Aqara versie of gewoon de Xiaomi? Als ik het goed begrijp zijn de problemen alleen met de Aqara versie

• bing69
quote:
Phoolie schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:39:
[...]

Heb jij wel de Aqara versie of gewoon de Xiaomi? Als ik het goed begrijp zijn de problemen alleen met de Aqara versie
Ik heb deze sinds febr. 2017

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4drNN5Cq

Bing

• Kitser
  • Nu online
quote:
Phoolie schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:39:
[...]

Ik heb de Aqara versie indd. Waarschijnlijk is dat het verschil?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phoolie
quote:
Dit is de gateway, het gaat om de Cube

• bing69
quote:
Phoolie schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:27:
[...]

Dit is de gateway, het gaat om de Cube
Sorry, ik denk dat ik voor de cube een Xiaomi heb. In ieder geval deze:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2bb24c4dFrxKMg

Bing

• Phoolie
quote:
bing69 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:59:
[...]

Sorry, ik denk dat ik voor de cube een Xiaomi heb. In ieder geval deze:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2bb24c4dFrxKMg
Je kan de Aqara herkennen aan de tekst Aqara er op ;)

Maar deze werkt inderdaad al tijden, had die al draaien in de vorige stable release.

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-09 19:00
Hey allen!!

Ik heb net een Xiaomi Wireless Switch binnen gekregen (die je op de muur monteerd met een L&R knop en batterij) om eens te proberen.

Ik krijg alleen in HomeKit niet de Long en Double press functie te zien. Iemand dit eerder tegen gekomen?

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

quote:
SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:25:
Hey allen!!

Ik heb net een Xiaomi Wireless Switch binnen gekregen (die je op de muur monteerd met een L&R knop en batterij) om eens te proberen.

Ik krijg alleen in HomeKit niet de Long en Double press functie te zien. Iemand dit eerder tegen gekomen?
Welke homebridge plugin gebruik je?

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-09 19:00
quote:
meesje schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:31:
[...]

Welke homebridge plugin gebruik je?
Deze gebruik ik: homebridge-mi-aqara

https://github.com/YinHangCode/homebridge-mi-aqara

Edit:

Goed naar wat verder zoeken komt er achter dat de DuplexButton86 (benaming in de npm) een stateless Button is.

Hiermee is alleen Single press mogelijk... Jammer :(

Kan iemand mij vertellen of de inbouw versie met L & N draad wel een state afgeven en dus Single, Double en long press hebben??

SHIFTER [NL] wijzigde deze reactie 29-06-2018 21:45 (38%)

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19:30
quote:
SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:34:
[...]

Deze gebruik ik: homebridge-mi-aqara

https://github.com/YinHangCode/homebridge-mi-aqara

Edit:

Goed naar wat verder zoeken komt er achter dat de DuplexButton86 (benaming in de npm) een stateless Button is.

Hiermee is alleen Single press mogelijk... Jammer :(

Kan iemand mij vertellen of de inbouw versie met L & N draad wel een state afgeven en dus Single, Double en long press hebben??
Zijn tig aan Aqara plug-ins beschikbaar, zoek maar eens npmjs naar dergelijke. Misschien voldoet een andere plug-in wel. :)

• jaspervz
quote:
SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:34:
[...]

Dat weet ik niet. Wel weet ik dat die niet in de NL dozen passen en je dus zult moeten hakken en breken.

Ik maak zelf gebruik van de "press both buttons" om een tijdelijke scene modus te activeren. De selectie doe ik dan met L of R. Na 5 seconden zonder activiteit valt ie weer terug in de normale aan/uit functionaliteit. Misschien ook iets voor jou?

• flexje

flexje

got-father

Heeft er iemand deur/raam contacten te ruil voor temp. sensoren? Ik heb 2 sensoren over en ik heb in totaal nog 5 deurcontacten nodig. Pm aub.

• sjoerdvdijk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:26
quote:
flexje schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:25:
Heeft er iemand deur/raam contacten te ruil voor temp. sensoren? Ik heb 2 sensoren over en ik heb in totaal nog 5 deurcontacten nodig. Pm aub.
Heb nog 1 deursensor over, maar zoek een body sensor;)

• apepannetje
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-07 20:00
HŔ vandaag de app opnieuw ge´nstalleerd, maar schijnbaar is er wat met de server aan de hand. Devices worden niet geladen.
Nog meer mensen met hetzelfde probleem?

• zoeperman
quote:
apepannetje schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:15:
HŔ vandaag de app opnieuw ge´nstalleerd, maar schijnbaar is er wat met de server aan de hand. Devices worden niet geladen.
Nog meer mensen met hetzelfde probleem?
wel china mainland geselecteerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwtune
quote:
vwtune schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:25:
Ik ben voornemens een Air Purifier 2S aan te schaffen, maar ik zit met wat vragen.

Ik heb een woonkamer van 35 m3 welke sinds ik dit huis heb gekocht (afegelopen oktober) wat muffig ruikt. Wij hebben de roosters in de woonkamer altijd open staan en bij mooi weer altijd de tuindeur open, dus overdag valt het muffe wel mee, maar wanneer je in de ochtend de woonkamer betreed, ruik je toch weer een muffige geur.

Nu vroeg ik me de volgende punten af
1: is een Purifier 2S geschikt is om dat muffe weg te nemen?
2: Kan ik misschien voor het muffe beter een Smartmi humidifier aanschaffen?
3: is de Purifier wel groot genoeg voor mijn woonkamer van 35 m3 of moet ik dan de pro aanschaffen?
4: kan ik de Purifier zonder moeite in Domoticz opnemen? Of werkt dat niet out of de box?
5: om de hoeveel tijd vervangen jullie het filter? (filters kosten rond de 34 euro....)

Ik hoor het graag!!!
Niemand met een purifier die deze vragen kan beantwoorden? :)
Wil er wel 1 bestellen, maar moet ik wel weten of het aan mijn wens voldoet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: november 2014
is er iemand die een link heeft naar een werkende cube van xiaomi onder domoticz, heb de aqara cube maar die werkt niet volgens wat ik eerder gelezen heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-07 20:00
Nog steeds problemen met initialiseren
app opnieuw ge´nstalleerd !!

Schijnbaar slechte of onberijkbare server,,

Gekozen server mainland China !!!!

Sinds Gisteravond werkt de App IOS weer.

Mi is bezig de apps in regio in te dekken

apepannetje wijzigde deze reactie 18-07-2018 20:00 (101%)
Reden: Oplossing gevonden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19:30
quote:
vwtune schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:24:
[...]

Verkoper benaderen? Volgens mij kun je via Ali ook vragen stellen aan andere kopers, misschien dat dat je vragen helpt beantwoorden. :) Heb zelf geen purifier, anders had ik je graag geholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lowo
quote:
vwtune schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:24:
[...]

Ik heb zelf deze purifier maar zover ik kan beoordelen haalt deze alleen het (fijn-)stof en andere zwevende deeltjes uit de lucht.
Geurtjes blijven!
( ik heb katten en merk niet dat de reuk van de kattenbak als deze wat vies raakt verdwijnt of minder wordt )
Zelf heb ik deze purifier dus niet tegen geurtjes of muffe lucht maar als hulp bij stof- en huisdierallergieŰn. Daar helpt deze wel degelijk omdat de fijnstof en andere zwevende deeltjes opgevangen worden.
Er bestaan ook andere filters dan het blauwe standaardfilter maar zover ik zie zijn deze alleen tegen formaldehyde dat dan ook geabsorbeerd kan worden. Niet tegen een muffe bedompte lucht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaspervz
Vanwege een overwacht lage locale WAF gaat mijn Xiaomi spul weer de deur uit. Aangeboden zijn:

* Temperature and Humidity Sensor
* Aqara Double Wall Light Switch
* Wireless Switch
* Gateway v2

Alles is nog geen maand oud en dus nog nieuw. De advertentie vind je hier: V&A aangeboden: Verschillende Xiaomi Mi/Aqara Smart producten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-08 11:24
Hoihoi,
Ik heb de laatste tijd ook wel wa xiaomi spul gekocht en begin nu pas te merken dat die dingen ook kunnen samen werken.
Heb 2 camera's, een sensor voor in de bloembak en een wifi repeater. En ook nog een mi2 bandje.
De Mi Home app kan al wat automatiseren, maar die is grotendeels nog in het chinees, dus daar raak ik niet ver mee.
De domotica sturen thuis nu is via google home (mini) en een homewizard. Die laatste krijgt amper updates is is totaal niet te configureren... overweeg dus al tijd lang om eens te veranderen.
Dus nu mijn vraag:
Welke domotica software gebruiken jullie hier, of zou je aanraden?
Rekening houdende met het bericht hierboven ook: de WAF mag niet te hoog zijn of het zal niet gebruikt worden :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 04:12
quote:
telenut schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:33:
Hoihoi,
Ik heb de laatste tijd ook wel wa xiaomi spul gekocht en begin nu pas te merken dat die dingen ook kunnen samen werken.
Heb 2 camera's, een sensor voor in de bloembak en een wifi repeater. En ook nog een mi2 bandje.
De Mi Home app kan al wat automatiseren, maar die is grotendeels nog in het chinees, dus daar raak ik niet ver mee.
De domotica sturen thuis nu is via google home (mini) en een homewizard. Die laatste krijgt amper updates is is totaal niet te configureren... overweeg dus al tijd lang om eens te veranderen.
Dus nu mijn vraag:
Welke domotica software gebruiken jullie hier, of zou je aanraden?
Rekening houdende met het bericht hierboven ook: de WAF mag niet te hoog zijn of het zal niet gebruikt worden :-)
Volgens mij wil je juist wel een hoge WAF.
Zelf gebruik ik Domoticz om alle Xiaomi en Aqara spullen aan te sturen, werkt prima.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lowo
quote:
telenut schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:33:

De Mi Home app kun je heel eenvoudig in het Engels krijgen door op je telefoon Engels als taal toe te voegen ( dus Nederlands en Engels )
Lukt het toevoegen van een taal niet zet dan de telefoon even tijdelijk op Engels en start de Mi Home app. Dan zie je alles in het Engels staan wat eerder Chinees was en kun je de telefoon weer terugzetten op Nederlands.
De Mi Home App van Google Playstore halen en niet via de QR-code bij de sensoren geeft ook al een Engelstalige app en is dus nog gemakkelijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-08 11:24
Domoticz eens proberen dan, ook niet direct de gebruiksvriendelijke, maar dan ga ik nog eens iets kunnen aanvangen met mijn rpi.
En die mi home app is wel grotendeels Engels, enkel bepaalde specifieke zaken niet. Geen idee wat ze doen, ga eens Google Translate er op los laten :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:17

MsG

Forumzwerver

Mensen hier eigenlijk ook praktijkervaring met deze sensoren icm iets als zigbee2mqtt? Ik heb een hekel aan van die gesloten eilandjes die vaak maar eventjes werken, of bij gratie van services die de fabrikant in de lucht moet houden, blijven werken. Tegelijkertijd zijn deze Xiaomi sensoren vrij goed geprijsd.

Een Gateway is bijna duurder dan de USB-stick van het zigbee2mqtt project: https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt

Zo te zien ook weer van een Nederlander. Volgens mij zijn wij als land echt koning Domotica-projecten :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flyingdodo
  • Laatst online: 10:01
quote:
martenjw schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:49:
is er iemand die een link heeft naar een werkende cube van xiaomi onder domoticz, heb de aqara cube maar die werkt niet volgens wat ik eerder gelezen heb.
Dit is degene die ik thuis werkend heb in domoticz. Waar zou het verschil in de cubes moeten zitten? Ik heb bij het bestellen niet op gelet wat voor type cubes er zijn?

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dRG3hMs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nick1981nick
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 12:32
quote:
MsG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:22:
Mensen hier eigenlijk ook praktijkervaring met deze sensoren icm iets als zigbee2mqtt? Ik heb een hekel aan van die gesloten eilandjes die vaak maar eventjes werken, of bij gratie van services die de fabrikant in de lucht moet houden, blijven werken. Tegelijkertijd zijn deze Xiaomi sensoren vrij goed geprijsd.

Een Gateway is bijna duurder dan de USB-stick van het zigbee2mqtt project: https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt

Zo te zien ook weer van een Nederlander. Volgens mij zijn wij als land echt koning Domotica-projecten :-P.
Heb dit ook werkend en het is een zeer goed werkend alternatief. Zelfs de nieuwe cube werkt met deze oplossing. Zou het zeker een kans geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:17

MsG

Forumzwerver

quote:
nick1981nick schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:43:
[...]

Heb dit ook werkend en het is een zeer goed werkend alternatief. Zelfs de nieuwe cube werkt met deze oplossing. Zou het zeker een kans geven.
Nice, goed om te horen! Heb jij die debugger gekocht voor die Zigbee-stick of lukte het prima op de andere methode?

Voor het pairen met Zigbee moet alles wel in de buurt zijn toch? Ik zit er nog een beetje mee, hoe je dat handig doet, zeker met mijn Tradfri-lampen. De Raspberry zit in de meterkast, mooi gemonteerd, maar volgens mij moet je met Zigbee en Z-wave toch echt helaas rondlopen door het huis met die apparatuur aan een powerbank ofzo :-P.

MsG wijzigde deze reactie 03-07-2018 12:44 (30%)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nick1981nick
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 12:32
quote:
MsG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:43:
[...]

Nice, goed om te horen! Heb jij die debugger gekocht voor die Zigbee-stick of lukte het prima op de andere methode?

Voor het pairen met Zigbee moet alles wel in de buurt zijn toch? Ik zit er nog een beetje mee, hoe je dat handig doet, zeker met mijn Tradfri-lampen. De Raspberry zit in de meterkast, mooi gemonteerd, maar volgens mij moet je met Zigbee en Z-wave toch echt helaas rondlopen door het huis met die apparatuur aan een powerbank ofzo :-P.
Heb de Debugger gekocht. Denk ook wel dat je dit nodig hebt omdat de firmware geregeld nog wijzigt.

De cc2531 heeft een bereik van 30m er is ook een cc2530 module die een bereik van 50m heeft. Met de cc2530 ben ik nog aan het experimenteren deze heeft nog een klein probleempje met de temperatuur sensoren van aqara. Toestellen zonder een batterij die aan het vast net zijn aangesloten werken vaak als router (zoals de lampen van ikea) en kunnen het bereik vergroten. Ook is er software om van de CC2530 en CC2531 een router te maken.

Om je op weg te helpen:

Stick (6,72 incl verzending)
https://nl.aliexpress.com...e-Packet/32858216734.html?

Downloadkabel (1,79 incl verzending)
https://nl.aliexpress.com...or-Board/32853140169.html

CC debugger (10,27 incl verzending)
https://nl.aliexpress.com...-quality/32229661226.html

nick1981nick wijzigde deze reactie 04-07-2018 03:30 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Sebastiaan001 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:03:
vandaag een poging gedaan om de ronde aqara knop waterdicht te maken met huishoudfolie. Volgens mij is het aardig gelukt en kan hij als bel gaan werken.

[afbeelding]
Even een oud berichtje reply-en. Hoe werkt deze optie tot op heden??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sebastiaan001
quote:
RoRoo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:36:
[...]

Even een oud berichtje reply-en. Hoe werkt deze optie tot op heden??
Prima! Hij doet nog steeds dienst als de deurbel en nooit problemen gehad. Hij zit niet vol in de regen maar paar druppels heeft ie wel gehad en -10 ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Sebastiaan001 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:57:
[...]

Prima! Hij doet nog steeds dienst als de deurbel en nooit problemen gehad. Hij zit niet vol in de regen maar paar druppels heeft ie wel gehad en -10 ook.
Top!!

En je hebt feitelijk de print incl. batterij ingepakt in huishoudfolie?
Ga ik er ook 1 bestellen. Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sebastiaan001
quote:
RoRoo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:02:
[...]

Top!!

En je hebt feitelijk de print incl. batterij ingepakt in huishoudfolie?
Ga ik er ook 1 bestellen. Thanks!
Klopt, zo goed mogelijk ingepakt en alles weer in elkaar gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwtune
quote:
lowo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:31:
[...]

Ik heb zelf deze purifier maar zover ik kan beoordelen haalt deze alleen het (fijn-)stof en andere zwevende deeltjes uit de lucht.
Geurtjes blijven!
( ik heb katten en merk niet dat de reuk van de kattenbak als deze wat vies raakt verdwijnt of minder wordt )
Zelf heb ik deze purifier dus niet tegen geurtjes of muffe lucht maar als hulp bij stof- en huisdierallergieŰn. Daar helpt deze wel degelijk omdat de fijnstof en andere zwevende deeltjes opgevangen worden.
Er bestaan ook andere filters dan het blauwe standaardfilter maar zover ik zie zijn deze alleen tegen formaldehyde dat dan ook geabsorbeerd kan worden. Niet tegen een muffe bedompte lucht.
Thanks,

Ik heb inmiddels de MI humidifier besteld, deze is voor de luchtvochtigheid en je kan hier geur olie aan toevoegen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-09 13:47
Spulletjes al bijna een weekje binnen maar helaas niet echt tevreden. De IR remote is inderdaad een apart ding en ja het werkt maar het ding is merendeel in het chinees (niet handig). De Maxicool airco's worden blijkbaar o.a. in Afrika onder de naam TCL verkocht (als je reist kom je soms dingen van thuis tegen die alleen een ander naampje hebben) dus daarmee heb ik het enigszins mee aan de praat gekregen (koelen en verwarmen gaat maar swingen en fan speed niet).
De gateway en de temp. sensor hebben eigenlijk nu geen functie omdat ik met dit spul blijkbaar geen programmaatje/scene kan maken om het zomaar eens te zeggen.
Ondertussen de Broadlink RM3 besteld die blijkbaar wat meer mogelijkheden heeft dus binnenkort daar maar mee stoeien.

• Phoolie
quote:
Flyingdodo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:38:
[...]

Dit is degene die ik thuis werkend heb in domoticz. Waar zou het verschil in de cubes moeten zitten? Ik heb bij het bestellen niet op gelet wat voor type cubes er zijn?

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dRG3hMs
Als ik het goed zie, is de roze de oude (Mi) en de witte de Aqara, heb jij die witte? Of heb jij er 1 zonder de tekst Aqara?

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:12
quote:
Phoolie schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:41:
[...]

Als ik het goed zie, is de roze de oude (Mi) en de witte de Aqara, heb jij die witte? Of heb jij er 1 zonder de tekst Aqara?
Ik heb deze cube al een tijdje. is wit, en het enige wat er op staat is het xiaomi logo. Hij werkt icm Domoticz.
Als ik het zo zie heb je nu dus ook een aqara versie, dat is net zoals met de temp sensors etc, je hebt 2 versies. Als de Aqara cube geen extra functies heeft, zou ik er een kopen met het Xiaomi logo, dan werkt het zeker icm Domoticz.

Dacuuu wijzigde deze reactie 04-07-2018 10:05 (22%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• creon
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-09 17:10
quote:
Snoekebeest schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:55:
Spulletjes al bijna een weekje binnen maar helaas niet echt tevreden. De IR remote is inderdaad een apart ding en ja het werkt maar het ding is merendeel in het chinees (niet handig). De Maxicool airco's worden blijkbaar o.a. in Afrika onder de naam TCL verkocht (als je reist kom je soms dingen van thuis tegen die alleen een ander naampje hebben) dus daarmee heb ik het enigszins mee aan de praat gekregen (koelen en verwarmen gaat maar swingen en fan speed niet).
De gateway en de temp. sensor hebben eigenlijk nu geen functie omdat ik met dit spul blijkbaar geen programmaatje/scene kan tamaken om het zomaar eens te zeggen.
Ondertussen de Broadlink RM3 besteld die blijkbaar wat meer mogelijkheden heeft dus binnenkort daar maar mee stoeien.
Je kan ook je afstandsbediening copieren
dat heb ik ook gedaan, gewoon de code voor aan 19░C en uit over genomen
Nu kan ik door middel van een xiaomi temperatuur sensor de airco aan laten springen op 19░C
Werkt prima

• Phoolie
quote:
Dacuuu schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:56:
[...]

Ik heb deze cube al een tijdje. is wit, en het enige wat er op staat is het xiaomi logo. Hij werkt icm Domoticz.
Als ik het zo zie heb je nu dus ook een aqara versie, dat is net zoals met de temp sensors etc, je hebt 2 versies. Als de Aqara cube geen extra functies heeft, zou ik er een kopen met het Xiaomi logo, dan werkt het zeker icm Domoticz.

[afbeelding]
Die heb ik ook, maar de witte uit die link heeft het Aqara logo (/tekst) er op staan. Ik denk dat die niet werken.

Heb voor de zekerheid net nog even zo'n roze voor erbij gekocht.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dacuuu
quote:
Phoolie schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:40:
[...]

Die heb ik ook, maar de witte uit die link heeft het Aqara logo (/tekst) er op staan. Ik denk dat die niet werken.

Heb voor de zekerheid net nog even zo'n roze voor erbij gekocht.
Roze voor de extra hoge WAF factor? :+

• hengelo30
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 22:23
Zijn de schakelaars/dimmers van KlikAanKlikUit ook te regelen met de Xiaomi Gateway?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
quote:
hengelo30 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:20:
Zijn de schakelaars/dimmers van KlikAanKlikUit ook te regelen met de Xiaomi Gateway?
Nope. Dat is een andere techniek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01:47
quote:
hengelo30 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:20:
Wel icm Domoticz en de juiste hardware.

Ik schakel met de Xiaomi button KiKa lampen. Domoticz stuurt dus alles aan.

Xiaomi -> KaKu ... Nee
Xiaomi -> Domoticz -> KaKu ... Ja :-)

• hengelo30
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 22:23
quote:
RedRayMann schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:13:
[...]

Xiaomi -> KaKu ... Nee
Tnx, ga ik me daar eens in verdiepen deze vakantie.
Is het te doen voor een leek?

• Dacuuu
quote:
RedRayMann schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:13:
[...]

Xiaomi -> KaKu ... Nee
Dat klopt, maar dan moet je wel de juiste hardware hebben om kaku te laten werken. Als je dat hebt gedaan kan je inderdaad alles koppelen in domoticz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01:47
quote:
hengelo30 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:57:
[...]

Tnx, ga ik me daar eens in verdiepen deze vakantie.
Is het te doen voor een leek?
Wat is een leek :-)

Het is niet heel moeilijk, maar kost wel wat geld en tijd. Je heb een apparaat nodig waar Domoticz op draait, zoals een Pi. Dan een RFXcom of RF Link voor de 433mhz verbinding met KaKu.
En de Xiaomi gateway met spulletjes.

Het programma vind ik goed te bewerken als "leek". Heb er nu al wat meer mee gespeeld en beschouw mijzelf als een beginner. Ik kan nog niet wat ik allemaal wil, maar de basics zijn goed gelukt.
Mijn probleem, gedachten zijn grenzeloos. Mijn portemonnee en kennis niet :-P

• i7x
  • Laatst online: 17:32
Ik ga verhuizen en heb daarom natuurlijk mooie plannen voor domotica. Ik kijk er al naar uit om hier mee te knutselen. Heb zojuist een gateway en brandalarm gekocht. Ik wil ook nog een deursensor zodat ik meteen een inbraakalarm kan opzetten, maar ik zie dat er een v1 en v2 is. Weet iemand wat hier precies het verschil tussen is?

En is er ook iemand die een MI sensor gebruikt als deurbel? In het huis wat we hebben gekocht zit nog geen deurbel, en als ik die toch meteen aansluit, dan het liefst maar meteen een die met de gateway werkt. Zo ja, welke kunnen jullie in dat geval aanraden?

EDIT: Zie dat ik daarvoor de ronde knop kan gebuiken. :)

i7x wijzigde deze reactie 05-07-2018 10:32 (38%)

• Notna

Notna

Where are you?«

quote:
i7x schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:25:
Ik ga verhuizen en heb daarom natuurlijk mooie plannen voor domotica. Ik kijk er al naar uit om hier mee te knutselen. Heb zojuist een gateway en brandalarm gekocht. Ik wil ook nog een deursensor zodat ik meteen een inbraakalarm kan opzetten, maar ik zie dat er een v1 en v2 is. Weet iemand wat hier precies het verschil tussen is?

En is er ook iemand die een MI sensor gebruikt als deurbel? In het huis wat we hebben gekocht zit nog geen deurbel, en als ik die toch meteen aansluit, dan het liefst maar meteen een die met de gateway werkt. Zo ja, welke kunnen jullie in dat geval aanraden?

EDIT: Zie dat ik daarvoor de ronde knop kan gebuiken. :)
http://en.miui.com/thread-305791-1-1.html

• i7x
  • Laatst online: 17:32
quote:
Ik heb de Gateway v2, dat is niet mijn (achteraf wat onduidelijke) vraag. Ik ben benieuwd naar het vrschil tussen de deur/raamsensor v1 en v2. ;)

• sjoerdvdijk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:26
Iemand nog body sensors liggen die niet gebruikt worden? Ik heb er eventueel deur/raam sensors voor terug.
Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True