Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Snoekebeest
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:25
Heb een beetje ingelezen maar niet echt een antwoord kunnen vinden of dit gaat werken.
Wat ik wil (om te beginnen met dit spul)? Ik wil mijn airco van afstand en automatisch aansturen.
Wat ik denk nodig te hebben, een gateway, een temperatuur sensor, een ir remote.
Mijn vraag is omdat de ir remote blijkbaar een apart ding is gaat het werken op deze manier?

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-12 15:33
quote:
Snoekebeest schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:04:
Heb een beetje ingelezen maar niet echt een antwoord kunnen vinden of dit gaat werken.
Wat ik wil (om te beginnen met dit spul)? Ik wil mijn airco van afstand en automatisch aansturen.
Wat ik denk nodig te hebben, een gateway, een temperatuur sensor, een ir remote.
Mijn vraag is omdat de ir remote blijkbaar een apart ding is gaat het werken op deze manier?
Ik heb geen ervaring met de ir remote, maar als ik het goed lees kan die dus via de Mi Home app (neem aan dat je die wilt gebruiken?) aangestuurd worden. Dus als je die ir remote ook met je airco werkend krijgt, dan moet het lukken.

• justice strike
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:35
ir remote zit in de (speciale) gateway specifiek voor airco'sDie gateway ziet er zo uit:

Tevens kun je de airco ook aan en uit doen (door hem in de gateway te pluggen)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Phoolie
quote:
justice strike schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:14:
ir remote zit in de (speciale) gateway specifiek voor airco'sDie gateway ziet er zo uit:
[afbeelding]

Tevens kun je de airco ook aan en uit doen (door hem in de gateway te pluggen)
Die wordt door (vrijwel) iedereen afgeraden. Volgens mij gaat die ook niet goed werken met een standaard EU adapter. Dus denk dat een losse ir remote beter/makkelijker is.

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:48
Kijk anders ook eens naar Domoticz. Die kan overweg met diverse merken airco's (o.a. Daikin).

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010)

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:46
quote:
MarFan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:56:
[...]

Ga je hierin volgen. Idee om los topic van te maken ?
Mijn pipe-line met projecten zit een beetje vol, maar deze komt er zeker bij.

Zie nu dat dit een project is van @Koenkk. En af is ?
Is het een idee om hier een apart topic voor te openen? :)

Ik heb de spulletjes ook besteld, ben benieuwd of ik het werkend krijg. Voordat ik allemaal aqara spulletjes ga bestellen eerst maar ff zien of ik m'n philips hue lampen zichtbaar krijg :)

spokje wijzigde deze reactie 13-06-2018 21:26 (20%)

• Theelepel88
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12-11 11:05
quote:
spokje schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:04:
[...]

Ik heb de spulletjes ook besteld, ben benieuwd of ik het werkend krijg. Voordat ik allemaal aqara spulletjes ga bestellen eerst maar ff zien of ik m'n philips hue lampen zichtbaar krijg :)
Ja nieuw topic lijkt me goed. Lijkt mij iig interessant om te volgen.

lees de draad voordat je blaat

• spokje
Check ook ebay.de ff als je de spullen besteld, scheelt nog een paar euro. Ik was voor 16,80 klaar :) ik ben best wel een n00b op dit gebied, maar proberen kan geen kwaad. Ik weet niet of er iemand is met iets meer kennis van het geheel of die de spullen al binnen heeft en geflashed / de boel draaiend heeft ivm de topicstart? :)

@Maks of @MarFan misschien? :)

• Lucatjuh
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10-11 15:43
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw in domotica en heb een aantal aankopen gedaan,
* 2x yeelight (update versie) rgb
* 2x aqara draadloze muurschakelaar enkel klik
* 1x gateway v2
* 1x aqara draaloze mini schakelaar (de ronde)

En ik wil nog kopen:
* 1x xiaomi honeywell brandalarm
* 1x xiaomi philips eyecare 2
* 2x yeelight strip 2 meter
* 2x yeelight strip plus
* 1x xiaomi / aqara cube

Maar ik heb nog een paar vragen, denken jullie dat het slim is om het te gebruiken via de mi home app, of dat ik tijd investeer in het leren van programma’s zoals home assistant , domoticz , openhab(2).
Zoja welk programma en op welke hardware?

En raden jullie mij nog andere producten aan?

Alvast dank voor reactie

Lucatjuh wijzigde deze reactie 14-06-2018 10:57 (10%)
Reden: Aanvullen

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 12-12 09:49

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Lucatjuh schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:23:
Hoi allemaal,

[snip]

Alvast dank voor reactie
Persoonlijk ben ik meer voor de in house applicatie (Domoticz).
Als je de Mi Home app gebruikt heb je:

a) Regelmatig Chinese reclame
b) Bepaalde functies in het Chinees
c) Altijd een werkende internet verbinding nodig (alles communiceert naar CN server) <-- niet 100% zeker van

Ik heb een firewall rule die het verkeer van mijn Gateway naar buiten blokkeert en die schakel ik alleen in als ik een nieuw device wil koppelen.

Alle schakelingen, alerts etc. gaan via Domoticz wat ook werkt als ik géén internet heb.
Het is even wennen, maar als je niet beter weet....

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

quote:
RoRoo schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:09:
[...]

c) Altijd een werkende internet verbinding nodig (alles communiceert naar CN server) <-- niet 100% zeker van

Ik heb een firewall rule die het verkeer van mijn Gateway naar buiten blokkeert en die schakel ik alleen in als ik een nieuw device wil koppelen.

Alle schakelingen, alerts etc. gaan via Domoticz wat ook werkt als ik géén internet heb.
Nog een toevoeging: punt a kun je uitzetten in de app. Anders heb je inderdaad dagelijks reclame.
Ook een gelijk een vraag ;) Hoe ziet je firewall rule er uit?

• Lucatjuh
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10-11 15:43
quote:
[...]

Dank voor u reactie!
Valt domoticz te draaien op een raspberry pi zero w?

Mvg

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12-12 16:48
quote:
spokje schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:04:
[...]

Ik heb naast de Xiaomi spullen een 15 tal Philips Hue lampen in gebruik en kan je vertellen dat Zigbee Home Automation van Xiaomi niet compatibel is met Zigbee Light Link van Philips.
(Xiaomi gebruikt voor zover ik zie Zigbee Home automation)
Gelukkig storen ze elkaar ook niet maar je kunt in ieder geval niet je Philips Hue lampen koppelen aan de Xiaomi producten.

• Maks
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:29
quote:
spokje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:00:
Check ook ebay.de ff als je de spullen besteld, scheelt nog een paar euro. Ik was voor 16,80 klaar :) ik ben best wel een n00b op dit gebied, maar proberen kan geen kwaad. Ik weet niet of er iemand is met iets meer kennis van het geheel of die de spullen al binnen heeft en geflashed / de boel draaiend heeft ivm de topicstart? :)

Heb toevallig gisteren alles binnen gekregen. Guide van koenkk is heel duidelijk dus ik had het binnen 15 minuten geflashed (moest wel handmatig de drivers installeren maar dat is ook beschreven).

Ik heb hem nog niet aan mijn server gekoppeld, dat ga ik vanmiddag doen. Ik heb geen Raspberry Pi maar Ubuntu server en Docker dus misschien is het wat lastiger om dat werkend te krijgen. Ik houd jullie op de hoogte.

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 00:18
quote:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar je firewall rule.
quote:
Rgerr schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:55:
[...]

Ik heb even snel gezocht op 'firewall' in dit topic.
In de topic start staat dit:
Het blijkt dat de Home Gateway via poorten 8053(UDP) en 80(TCP) naar buiten verbinding maakt.
Wanneer deze poorten geblokkeerd zijn in de firewall werkt de app niet meer, status "offline" bij elke sensor, maar domoticz kan ze nog wel uitlezen en aansturen.

@RoRoo Dit zijn de poorten? Of heb je nog meer gedaan?
@Rgerr Ik ben benieuwd of de homebridge plugin (mi-aqara-2) dan goed blijft werken. Dat zou wel mooi zijn. Dan gaat de verbinding vanaf buiten via HomeKit.

meesje wijzigde deze reactie 14-06-2018 12:01 (4%)

• spokje
quote:
Maks schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:33:
[...]

Heb toevallig gisteren alles binnen gekregen. Guide van koenkk is heel duidelijk dus ik had het binnen 15 minuten geflashed (moest wel handmatig de drivers installeren maar dat is ook beschreven).

Ik heb hem nog niet aan mijn server gekoppeld, dat ga ik vanmiddag doen. Ik heb geen Raspberry Pi maar Ubuntu server en Docker dus misschien is het wat lastiger om dat werkend te krijgen. Ik houd jullie op de hoogte.
Cool, als ik tijd heb dit weekend ga ik alle reacties die hierover gaan ff bundelen en in een eigen topic drukken. Het wordt wat verwarrend zo in het Aqara topic :) ben heel benieuwd! Ik draai zelf Debian 10 in esxi, dus zal ook iets anders zijn dan op raspberry indd.

• Fabske
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:53
quote:
meesje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:59:
[...]

Het blijkt dat de Home Gateway via poorten 8053(UDP) en 80(TCP) naar buiten verbinding maakt.
Wanneer deze poorten geblokkeerd zijn in de firewall werkt de app niet meer, status "offline" bij elke sensor, maar domoticz kan ze nog wel uitlezen en aansturen.

@Rgerr Ik ben benieuwd of de homebridge plugin (mi-aqara-2) dan goed blijft werken. Dat zou wel mooi zijn. Dan gaat de verbinding vanaf buiten via HomeKit.
Alle home-automation devices staan bij mij in een apart wifi netwerk. Ik heb bij mij alle uitgaande verbindingen geblocked voor dit netwerk.
Op mijn asus router met merlin-wrt gaat dat zo:
code:
1
2
#/usr/sbin/ebtables -t broute -A BROUTING -p IPv4 -i wl0.1 ! --ip-dst 192.168.2.0/24 --ip-proto tcp -j DROP
#/usr/sbin/ebtables -t broute -A BROUTING -p IPv4 -i wl0.1 ! --ip-dst 192.168.2.0/24 --ip-proto udp -j DROP

Op de gateway dien je eerst via de app de lokale UDP (multicast) API aan te zetten. Zover ik weet communiceren alle "lokale implementaties" (domoticz, home assistant, etc) hiermee en niet via de Xiaomi server.

Fabske wijzigde deze reactie 14-06-2018 12:19 (5%)

• Rgerr
quote:
[...]

Gewoon eens proberen denk ik, zie je gauw genoeg of het wel of niet werkt. :)
quote:
Rgerr schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:18:
[...]

Gewoon eens proberen denk ik, zie je gauw genoeg of het wel of niet werkt. :)
Ik heb nog geen gateway (is onderweg), wel al drie rookmelders. ;)

• MarFan
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12-12 12:33
quote:
spokje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:00:

Nog niets besteld. Kan je linken naar bestelde producten ff plaatsen.

Pana WC12H9E8 / 1000L

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
meesje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:20:
[...]
Nog een toevoeging: punt a kun je uitzetten in de app. Anders heb je inderdaad dagelijks reclame.
Ook een gelijk een vraag ;) Hoe ziet je firewall rule er uit?
quote:
Rgerr schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:55:
quote:

Ik heb gewoon een simpele rule gedaan.

<GatewayIP> to WAN <deny>

Niet heel spannend. het echte spannende komt nog. ga ik al het verkeer loggen en datgene blokkeren wat ie opzoekt. maar dit is afdoende voor nu.

• spokje
quote:
MarFan schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:37:
[...]

Nog niets besteld. Kan je linken naar bestelde producten ff plaatsen.
https://www.ebay.de/itm/C...02111e:g:yioAAOSwr6xZmk6H

https://www.ebay.de/itm/N...a572ed:g:teMAAOSw5dlZ9vAb

https://www.ebay.de/itm/1...a5a360:g:BUwAAOSwvTpZ9vJv

:)

offtopic:
Kleine disclaimer, ik heb dit spul nog niet binnen he, dus geen idee van de werking, maar volgens het MQTT project moet dit spul werken :P

spokje wijzigde deze reactie 14-06-2018 16:50 (11%)

• justice strike
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:35
Nou, ik ben na een korte test met de Sonoff touch weer terug bij de Xiaomi switches. Is gewoon echt wel fijner dan die touch dingen.

Ik wil nog steeds geen gaten uithakken, dus ik ga waarschijnlijk een sonoff touch plaatsen en daarboven op een xiaomi wireless switch op plakken.

Enige nadeel is wel dat als het netwerk eruit ligt ik de lichten niet meer kan aansturen.... maargoed, andere opties zijn er ook niet echt.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Denbelg2
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08-12 11:35
Hallo iedereen,
Ik heb vandaag een Xioami aqara wall switch met zigbee (in wall) ingebouwd in mijn huis. Ik heb reeds een rpi met domoticz waarop alles correct functioneert. Ik was van plan dit te verbinden met behulp van een zigate usb stick. Ook hier geen problemen, de schakelaar wordt mooi gedetecteerd/...
Maar na het inbouwen en alles getest te hebben bleek dat 1 van de led lampen in mijn plafondlamp af en toe knippert wanneer de schakelaar uitstaat. Heeft er iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?
Ik heb de draden overgestoken van mijn oude schakelaar (de oude schakelaar was niet zo één die terugklikt,maar dit lijkt me geen probleem?) en dus gewoon de 2 draden die in L zaten overgestoken naar de L in de xiaomi schakelaar en de andere in L1. Zoals jullie merken ben ik zelf een leek op dit vlak, ik heb ook een foto bijgevoegd van de binnenkant.
Alvast bedankt voor suggesties!

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10-12 21:17
Weet iemand of het mogelijk is om een xiaomi deursensor zo in te stellen dat er een alarm afgaat als de sensor beweging detecteerde? Ik beschik over een harmony hub en ook over een chromecast.
quote:
michielvz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:24:
Weet iemand of het mogelijk is om een xiaomi deursensor zo in te stellen dat er een alarm afgaat als de sensor beweging detecteerde? Ik beschik over een harmony hub en ook over een chromecast.
https://blog.evehome.com/...en-for-enhanced-security/
Bovenstaande gaat dan wel over HomeKit, maar je zou het principe over kunnnen nemen: bewegingsensor > stekker > sirene. Aqara kun je trouwens middels homebridge koppelen aan HomeKit (mocht je toevallig Apple hebben). Mocht je alleen aqara hebben zou je ongetwijfeld in de mi home app wel een regel kunnen instellen van bij beweging dan stekker aanzetten. Niet alles is in de app vertaald. Dus wellicht af en toe even een screenshot maken en deze in google translate gooien.
In het artikel wordt trouwens verwezen naar sirenes op amazon. Het zou me niet verbazen als je in de bekende Chinese webshops het ook (goedkoop) kunt vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-11 20:23

t-x-m

.NET Nerd

Gister mijn Home Assistant configuratie omgezet van het Xiaomi Aqara component naar een eigen zigbee USB stick omdat ik die Xiaomi gateway+app zat was. Geinteresserd? Check het Home Assistant topic.

GC.Collect();

• jdh009
  • Laatst online: 21:07
Heb van iemand een proefsetje over kunnen nemen met verschillende sensors en met succes kunnen koppelen aan Homey. Welke versie en stijl is nu de laatste versie van de sensoren? Klopt de tabel in de OP nog? Wil graag wat extra deur, temp en bewegingssensoren bestellen. Op aliexpress kan ik uit de specs niet echt opmaken welke de nieuwste versie is. Bij de ronde staat 2018 en de wat meer vierkanten staat 2017 maar als ik de OP lees dan lijkt het juist andersom.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
jdh009 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:15:
Heb van iemand een proefsetje over kunnen nemen met verschillende sensors en met succes kunnen koppelen aan Homey. Welke versie en stijl is nu de laatste versie van de sensoren? Klopt de tabel in de OP nog? Wil graag wat extra deur, temp en bewegingssensoren bestellen. Op aliexpress kan ik uit de specs niet echt opmaken welke de nieuwste versie is. Bij de ronde staat 2018 en de wat meer vierkanten staat 2017 maar als ik de OP lees dan lijkt het juist andersom.
Xiaomi en Aqara opereren naast elkaar. Aqara is een bevriend merk van Xiaomi en daardoor wordt hun assortiment ook onder de Xiaomi naam verkocht. Hierdoor is er dus ook overlap in de producten, en bij sommige zijn er verschillen, en bij sommige niet. V.w.b. de deursensor maakt het bv helemaal niet uit welke je neemt en beiden zijn gelijk, alleen lijkt de Xiaomi net een heel klein beetje kleiner/subtieler te zijn, maar functioneel zijn ze identiek.

De Wireless Switch (ronde vs vierkante) is ook voornamelijk een cosmetisch verschil, alleen ondersteund ik meen de Xiaomi ook long-press, waar de Aqara dat niet doet.

In die zin is het dus niet dat de een "nieuwer" is dan de ander, maar moet je gewoon kijken naar design en functionaliteiten. Het zijn gewoon twee verschillende uitvoeringen, en het is niet dat je kunt zeggen dat eentje oud/obsolete is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:03
De ronde temperatuur sensor is iets kleiner dan de vierkante, maar de vierkante past qua vormgeving weer beter op een deur vind ik. Gewoon even kijken waar je het wil gebruiken en waar de vorm het minst op valt, zit technisch geen verschil tussen. Zelfde voor de deur sensoren, persoonlijk vind ik de iets vierkantere Aqara's mooier.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:16
quote:
jdh009 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:15:
Kijk ook hier eens.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Iemand een idee of de Xiaomi Yeelight (ledstrip) op een gateway aan kan worden gesloten? Blijkbaar kan het wel in de miihome-app, maar ik kan niet vinden of het ook aan de gateway kan.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:40
Gisteren de Xiaomi Air Purifier 2S binnen gekregen :D Ze maken toch wel mooi spul hoor die Xiaomi :)

En na een paar minuten spelen en het ophalen van de token ook draaien via HomeBridge :)

Ik heb hem draaien via de volgende NPM: https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-air-purifier

De volgende dingen kan je laten zien in Homekit:
  • Luchtkwaliteit
  • Temperatuur
  • Luchtvochtigheid
  • Toggle voor de led (scherm vermoed ik)
Tot nu toe erg tevreden, en ik hoop dat dit ding wat scheelt met mijn allergie :)

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• pven
  • Niet online
Ik heb een Xiaomi mijia Aqara Cube Controller (de Zigbee Versie). Maar wat ik ook doe, ik krijg hem niet aan de gateway gekoppeld. Los in de app lukt overigens wel. Iemand tips?

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Where are you?®

quote:
pven schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:11:
Ik heb een Xiaomi mijia Aqara Cube Controller (de Zigbee Versie). Maar wat ik ook doe, ik krijg hem niet aan de gateway gekoppeld. Los in de app lukt overigens wel. Iemand tips?
Ik moest laatst de hele Gateway resetten voordat ik dingen kon toevoegen (rookmelders en sensoren in dit geval). Kreeg met geen mogelijkheid child devices gekoppeld eraan...

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• lowo
quote:
pven schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:11:
Heb je wel de "nieuwe" Gateway VS2? Anders gaat het niet lukken om Aqara producten toe te voegen.
Deze gateway is heel gemakkelijk te herkennen doordat er ook (Chinese ) internetradio op draait.

Ik heb zowel de Gateway VS1 alsook de VS2 omdat ik erachter kwam dat met de 1 mijn watermelder ( ook Aqara ) niet te koppelen was.
Nou heb ik op de Gateway 1 alle native Xiaomi sensoren gekoppeld en op de Gateway 2 de Aqarasensoren ( en apparaten waarvan ik merk dat ze niet opgenomen zijn in de lijst devices bij de 1.

lowo wijzigde deze reactie 16-06-2018 12:04 (13%)

• lowo
quote:
SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 08:50:
Gisteren de Xiaomi Air Purifier 2S binnen gekregen :D Ze maken toch wel mooi spul hoor die Xiaomi :)

[afbeelding]

En na een paar minuten spelen en het ophalen van de token ook draaien via HomeBridge :)

[afbeelding]

Ik heb hem draaien via de volgende NPM: https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-air-purifier

De volgende dingen kan je laten zien in Homekit:
  • Luchtkwaliteit
  • Temperatuur
  • Luchtvochtigheid
  • Toggle voor de led (scherm vermoed ik)
Tot nu toe erg tevreden, en ik hoop dat dit ding wat scheelt met mijn allergie :)
De Purifier heb ik al een tijdje en is idd een mooi ding. Gisteren de bestelde SmartMi humidifier binnen gekregen. Dezelfde bouwkwaliteit dus niks te klagen.
https://www.xiaomitoday.c...rtmi-humidifier-revealed/

Ik heb alles nog gewoon op de app draaien, een "inhome" oplossing komt ws in de toekomst maar met de app werkt ook alles prima, eigenlijk geen klachten over.

lowo wijzigde deze reactie 16-06-2018 12:11 (3%)

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:40
quote:
lowo schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:09:
[...]

De Purifier heb ik al een tijdje en is idd een mooi ding. Gisteren de bestelde SmartMi humidifier binnen gekregen. Dezelfde bouwkwaliteit dus niks te klagen.
https://www.xiaomitoday.c...rtmi-humidifier-revealed/

Ik heb alles nog gewoon op de app draaien, een "inhome" oplossing komt ws in de toekomst maar met de app werkt ook alles prima, eigenlijk geen klachten over.
Ja die staat bij mij ook nog op de verlanglijst!! Goed om te horen dat de bouwkwaliteit vergekijkbaar is.

Waar heb je hem gekocht? Zoek nog een leuke aanbieding voor die.

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• pven
  • Niet online
quote:
lowo schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:01:
[...]

Heb je wel de "nieuwe" Gateway VS2? Anders gaat het niet lukken om Aqara producten toe te voegen.
Deze gateway is heel gemakkelijk te herkennen doordat er ook (Chinese ) internetradio op draait.

Ik heb zowel de Gateway VS1 alsook de VS2 omdat ik erachter kwam dat met de 1 mijn watermelder ( ook Aqara ) niet te koppelen was.
Die Chinese radio heb ik, en mijn watersensor kreeg ik probleemloos gekoppeld. Ik vermoed dus dat het user-error is. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lowo
quote:
pven schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:32:
[...]

Die Chinese radio heb ik, en mijn watersensor kreeg ik probleemloos gekoppeld. Ik vermoed dus dat het user-error is. ;)
Toevallig heb ik net de Aqara Cube binnen gekregen die ik een tijdje geleden had besteld.
Koppelen met de Gateway VS2 was geen probleem ( natuurlijk wel ff het knopje in de cube 5 seconden indrukken tot de led gaat knipperen )
Na op deze manier de cube gereset te hebben werd hij nagenoeg direct gevonden en toegevoegd.

• lowo
quote:
SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:29:
[...]

Ja die staat bij mij ook nog op de verlanglijst!! Goed om te horen dat de bouwkwaliteit vergekijkbaar is.

Waar heb je hem gekocht? Zoek nog een leuke aanbieding voor die.
https://www.tomtop.com/p-paa0234w-au.html
( en.. FREE SHIPPING to Netherlands via Duty Free Shipping !! :) )

• pven
  • Niet online
quote:
lowo schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:09:
[...]

Toevallig heb ik net de Aqara Cube binnen gekregen die ik een tijdje geleden had besteld.
Koppelen met de Gateway VS2 was geen probleem ( natuurlijk wel ff het knopje in de cube 5 seconden indrukken tot de led gaat knipperen )
Na op deze manier de cube gereset te hebben werd hij nagenoeg direct gevonden en toegevoegd.
YES! Dit was het, ik had nog niet bedacht dat die reset-knop verstopt was. Thx! _O_

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
pven schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:46:
[...]

YES! Dit was het, ik had nog niet bedacht dat die reset-knop verstopt was. Thx! _O_
Op youtube is ook veel info te vinden.
Bijvoorbeeld: YouTube: xiaomify
Daar zie je ook een filmpje van de aqara cube.
Welke toepassing(en) zien jullie voor een Aqara water sensor? Mijn eerste gedachte was: vaatwasser en wasmachine. Echter bij beide zit al een waterstop. Die zijn toch voldoende beschermd?
Wat zou je verder kunnen bedenken met de water sensor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:02
Hier regent 't bij een bepaalde wind wel eens in door ramen op de kierstand.
Met zo'n sensor zou ik daar een alarm aan koppelen.

Bovendien is het fijn dat de wateraanvoer stopt door de waterstop; maar een notificatie dat er iets aan de hand is lijkt me nog steeds wel prettig.
Vaatwasser draait toch vaak als ik lig te slapen en de wasmachine doet z'n werk op zolder.

Disclaimer: Ik heb ze (nog) niet, maar mogelijkheden zie ik wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10-12 15:15
quote:
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:40:
Welke toepassing(en) zien jullie voor een Aqara water sensor? Mijn eerste gedachte was: vaatwasser en wasmachine. Echter bij beide zit al een waterstop. Die zijn toch voldoende beschermd?
Wat zou je verder kunnen bedenken met de water sensor?
Badkuip, douchebak, aquarium, regenton…
quote:
RudolfR schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:24:
Bovendien is het fijn dat de wateraanvoer stopt door de waterstop; maar een notificatie dat er iets aan de hand is lijkt me nog steeds wel prettig.
Vaatwasser draait toch vaak als ik lig te slapen en de wasmachine doet z'n werk op zolder.
We zetten deze apparatuur ook regelmatig aan als we weg gaan. Dus inderdaad voor vaatwasser en wasmachine nog wel handig. En ik denk dat ik er dan ook eentje plaats in de badkamer. Mocht de douche gaan lekken of wasbakken. Zul je zien als je ooit lekkage hebt, dat het vanuit de leidingen in de vloer of muur komt (dus eerder een vochtplek, dan zichtbaar water).

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:33
quote:
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:37:
[...]

We zetten deze apparatuur ook regelmatig aan als we weg gaan. Dus inderdaad voor vaatwasser en wasmachine nog wel handig. En ik denk dat ik er dan ook eentje plaats in de badkamer. Mocht de douche gaan lekken of wasbakken. Zul je zien als je ooit lekkage hebt, dat het vanuit de leidingen in de vloer of muur komt (dus eerder een vochtplek, dan zichtbaar water).
Ik heb er een bij de wasmachine. 2 punten.
1. Ik vind het bereik tegenvallen

2. Het reageerd niet bij een paar druppels maar beide voelers moeten middels water contact maken, de voelers liggen verdiept dus een goede plas water is nodig.

He who laughs last thinks slowest! | MartinvdM.nl

quote:
martinvdm schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:05:
[...]

Ik heb er een bij de wasmachine. 2 punten.
1. Ik vind het bereik tegenvallen

2. Het reageerd niet bij een paar druppels maar beide voelers moeten middels water contact maken, de voelers liggen verdiept dus een goede plas water is nodig.
Punt 1 is wel jammer. Wat is volgens jou een beetje het max bereik? Waar staat je gateway en waar de water sensor?

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:34
Vraagje: mijn iPhone is omgeruild voor een andere, en daarom heb ik een backup teruggezet. Nu is de Mi Home app niet verbonden aan mijn gateway. Hoe kan ik mijn telefoon/app weer koppelen aan de bridge, zonder dat alle settings en aangesloten apparaten verdwijnen?

• martinvdm
quote:
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:35:
[...]

Punt 1 is wel jammer. Wat is volgens jou een beetje het max bereik? Waar staat je gateway en waar de water sensor?
Gateway hangt in de hal op de bg, watersensor op de zolder achter de wasmachine. Mer regelmaat geen verbinding. Huis uit ‘74 met betonnen vloeren.

quote:
martinvdm schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:48:
[...]

Gateway hangt in de hal op de bg, watersensor op de zolder achter de wasmachine. Mer regelmaat geen verbinding. Huis uit ‘74 met betonnen vloeren.
Heb je nog ander Aqara spullen? Zo nee, misschien wel handig om te doen. Zigbee maakt toch een mesh netwerk?
quote:
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:50:
[...]

Heb je nog ander Aqara spullen? Zo nee, misschien wel handig om te doen. Zigbee maakt toch een mesh netwerk?
ZigBee maakt inderdaad een mesh netwerk, maar alleen powered devices dienen als zogenaamde 'router'. Dit omdat apparaten op batterijen altijd in een stand-by modus staan en dus geen signalen ontvangen als ze niet wakker zijn en dus ook geen signalen voor anderen herhalen op dat moment. En volgens mij heeft Xiaomi geen powered apparaten die geschikt zijn voor de EU markt (alleen met Chinese stekker?).

Oplossingen zonder gateway, waarbij je dus alternatieve hardware gebruikt voor ZigBee, zoals Deconz, zigbee2mqtt, Homey etc hebben dan als voordeel dat alle apparaten in een netwerk zitten en je Hue of Tradfri lampen dan als router dienst doen voor je Xiaomi sensoren (bv).

• martinvdm
quote:
RobertMe schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:30:
[...]

ZigBee maakt inderdaad een mesh netwerk, maar alleen powered devices dienen als zogenaamde 'router'. Dit omdat apparaten op batterijen altijd in een stand-by modus staan en dus geen signalen ontvangen als ze niet wakker zijn en dus ook geen signalen voor anderen herhalen op dat moment. En volgens mij heeft Xiaomi geen powered apparaten die geschikt zijn voor de EU markt (alleen met Chinese stekker?).

Oplossingen zonder gateway, waarbij je dus alternatieve hardware gebruikt voor ZigBee, zoals Deconz, zigbee2mqtt, Homey etc hebben dan als voordeel dat alle apparaten in een netwerk zitten en je Hue of Tradfri lampen dan als router dienst doen voor je Xiaomi sensoren (bv).
Ik heb diverse power smart plugs in gebruik. Echter allemaal op de bg , heb in de praktijk ook weinig verschil gemerkt

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
martinvdm schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:48:
[...]

Grappig.
Ik heb mijn gateway in de meterkast hangen (voorkant huis) vervolgens heb ik mijn schakelaar op zolder uiterste tegenovergestelde hoek aan de achterzijde van het huis. Die reageert eigenlijk altijd wel.
Huis uit 83 ook met betonnen vloeren.
quote:
iMars schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:30:
Vraagje: mijn iPhone is omgeruild voor een andere, en daarom heb ik een backup teruggezet. Nu is de Mi Home app niet verbonden aan mijn gateway. Hoe kan ik mijn telefoon/app weer koppelen aan de bridge, zonder dat alle settings en aangesloten apparaten verdwijnen?
Ehm.. domme vraag.. al ingelogd in de app?

RoRoo wijzigde deze reactie 18-06-2018 23:57 (28%)

• iMars
quote:
RoRoo schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:56:
[...]

Grappig.
Ik heb mijn gateway in de meterkast hangen (voorkant huis) vervolgens heb ik mijn schakelaar op zolder uiterste tegenovergestelde hoek aan de achterzijde van het huis. Die reageert eigenlijk altijd wel.
Huis uit 83 ook met betonnen vloeren.

[...]

Ehm.. domme vraag.. al ingelogd in de app?
Ik zeg altijd: domme vragen bestaan niet ;)
https://tweakers.net/ext/f/Aq1J3UXSGkoZtEkSGoj7HE0R/thumb.jpg
Maar ja, ik ben dus ingelogd... kennelijk neemt iCloud backup die settings niet mee ofzo...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-12 16:54
quote:
iMars schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 06:58:
[...]

Ik zeg altijd: domme vragen bestaan niet ;)
[afbeelding]
Maar ja, ik ben dus ingelogd... kennelijk neemt iCloud backup die settings niet mee ofzo...
Profile > Settings > Region, even op je oude region (vermoedelijk "Mainland China" zetten?)

• iMars
quote:
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Profile > Settings > Region, even op je oude region (vermoedelijk "Mainland China" zetten?)
Daar staat ie op...

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
En stond ie daar van origine ook op?

Toen ik mijn app opnieuw geïnstalleerd had en 'm op Singapore (als ik het me goed herinner) zette zag ik ook mijn apparatuur niet. Die zat locked in China

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12-12 17:49

Cyw00d

Apple - Gamen - HASS

Ik kreeg na opnieuw inloggen ook alles weer terug. Wel idd je settings weer zetten zoals toen.

 iPhone X -  Watch -  13" Macbook Pro Touchbar 2018 -  iPad Mini 2 - i7 8700K - 1080TI Game PC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
@RoRoo & @Cyw00d vanavond thuis maar even controleren. Hij stond standaard op China, na restore backup. Moest wel opnieuw inloggen. Jammer dat dat niet onthouden wordt in de iCloud backup.

Well son of a ... ik log inderdaad even uit en opnieuw in op de app en voila! Daar zijn mijn devices...

Thnx! _/-\o_

iMars wijzigde deze reactie 19-06-2018 12:30 (24%)

• Phoolie
quote:
iMars schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:27:
@RoRoo & @Cyw00d vanavond thuis maar even controleren. Hij stond standaard op China, na restore backup. Moest wel opnieuw inloggen. Jammer dat dat niet onthouden wordt in de iCloud backup.

Well son of a ... ik log inderdaad even uit en opnieuw in op de app en voila! Daar zijn mijn devices...

Thnx! _/-\o_
Wat je ook nog had kunnen proberen is de Gateway resetten en opnieuw toevoegen. Heb ik laatst ook moeten doen in verband met een nieuwe router. Dan blijven alle devices ook gewoon behouden.

• Bo0bz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08-12 18:10
Iemand tips om mijn somfy rts rolluik en zonnescherm op te nemen in bijvoorbeeld de xiaomi app? Werkt nu met een 433mhz afstandsbediening. Zoek al een tijdje maar een echte oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.

http://wotlabs.net/eu/player/Bo0bz

• Notna

Notna

Where are you?®

Hmm, hebben meer mensen er last van dat ze niet meer in de Mi Home app kunnen inloggen? Krijg continu een network error (zowel op WiFi als op 4G geprobeerd) :/

Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet baten. Ook via WeChat inloggen werkt niet (ik log wel in via de Mainland China locatie overigens vanwege de Xifang cameras die ik heb. Europa werkt overigens ook niet)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Bo0bz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:57:
Iemand tips om mijn somfy rts rolluik en zonnescherm op te nemen in bijvoorbeeld de xiaomi app? Werkt nu met een 433mhz afstandsbediening. Zoek al een tijdje maar een echte oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik zag laatst deze: http://sonoff.itead.cc/en...nces/sonoff-rf-bridge-433
Tasmota kan er op.. Misschien kan die wat je zoekt?

Tenzij je puur op Xiaomi wil blijven?

RoRoo wijzigde deze reactie 19-06-2018 15:10 (4%)

• Rushhour77
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11-12 15:26
quote:
Notna schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:01:
Hmm, hebben meer mensen er last van dat ze niet meer in de Mi Home app kunnen inloggen? Krijg continu een network error (zowel op WiFi als op 4G geprobeerd) :/

Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet baten. Ook via WeChat inloggen werkt niet (ik log wel in via de Mainland China locatie overigens vanwege de Xifang cameras die ik heb. Europa werkt overigens ook niet)
Ik heb het nu ook. Bij opstarten app ben ik eruit gegooid en bij inloggen kreeg ik 503. Nu inmiddels wel weer gelukt.

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
Rushhour77 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:11:
[...]

Ik heb het nu ook. Bij opstarten app ben ik eruit gegooid en bij inloggen kreeg ik 503. Nu inmiddels wel weer gelukt.
Ik kan er inmiddels weer in inderdaad. Denk dat er een server uit lag :+

• t-x-m
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-11 20:23

t-x-m

.NET Nerd

Volgens mij heb ik mazzel gehad:

Deze adapter was meegekomen met de Xiaomi Gateway maar ik had hem in gebruik bij de wasmachine. Stom/naïef achteraf, daar gaat een hoop energie doorheen natuurlijk.

Dat zette me wel aan het denken:
- Wat vind de verzekering van dit soort spullen?
- Zijn de Xiaomi Smart Plugs wel bestand tegen wasmachines (met een degelijke adapter)?
- Wellicht overstappen van een SmartPlug naar een Sonoff of is dat lood om oud ijzer?

GC.Collect();

quote:
t-x-m schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:13:

[afbeelding]

Deze adapter was meegekomen met de Xiaomi Gateway maar ik had hem in gebruik bij de wasmachine. Stom/naïef achteraf, daar gaat een hoop energie doorheen natuurlijk.

- Zijn de Xiaomi Smart Plugs wel bestand tegen wasmachines (met een degelijke adapter)?
- Wellicht overstappen van een SmartPlug naar een Sonoff of is dat lood om oud ijzer?
Zo hee! Tzt wil ik ook een paar van die smart plugs, maar zeker niet om er zware apparaten aan te koppelen. Dus geen wasmachine, droger, stofzuiger, waterkoker. Ik denk dat zelfs een goedgekeurde stekker als die van Elgato Eve niet bestand is tegen een wasmachine. Bij dergelijke stekkers wordt altijd aangegeven wat het max is wat er aan mag hangen.

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 05:29

flexje

got-father

quote:
RoRoo schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:10:
[...]

Ik zag laatst deze: http://sonoff.itead.cc/en...nces/sonoff-rf-bridge-433
Tasmota kan er op.. Misschien kan die wat je zoekt?

Tenzij je puur op Xiaomi wil blijven?
Hey wel een interessant dingetje, iemand al uitgeprobeerd icm KAKU?

Doet dit een 433 signaal doorzetten via wifi naar bijv. een domoticz?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:02
Check de reviews bij de link; de combinatie met KAKU is niet ideaal.
even in ander nieuws, ik zit net een review over de Oculus Go te kijken, en ik zie ineens een mi logootje op de zijkant :D
Blijkt dat mi de hardware voor de Oculus Go maakt...

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11-12 19:48
quote:
paQ schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:32:
even in ander nieuws, ik zit net een review over de Oculus Go te kijken, en ik zie ineens een mi logootje op de zijkant :D
Blijkt dat mi de hardware voor de Oculus Go maakt...
Ik weet niet of het daadwerkelijk twee apparaten zijn of één met twee logo's. Maar Xiaomi ging inderdaad de Go in China uitbrengen.

nieuws: Xiaomi brengt Oculus Go-headset in China uit als Mi VR

Grote kans dat het uit de zelfde fabriek komt :-)
Ik las ergens anders dat "Xiaomi de hardware leverancier was voor de Oculus Go"

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06-12 11:47
quote:

1) Zonder europees/nederlands erkend keurmerk? Niet veel positiefs gok ik zo.
2) Nee, een smartplug kan 10A hebben, dat is heel royaal berekend 2300 Watt. Een gemiddelde A++ wasmachine kan zo'n 2500-3000 trekken.
3) Ik heb geen ervaring met Sonoff. Wel heb ik gelezen dat er in het verleden verschillen waren tussen spec en realiteit.

Als je toch iets zoekt voor een redelijke prijs; klik aan klik uit verkoopt een 3500 watt module die geschikt is volgens hun eigen zeggen. Die is zeker voorzien van alle keurmerken waar de verzekering blij van wordt. Ofja, blij :-p

• Theelepel88
Ik heb hier 2 temperatuur sensoren van aqara, bij ontvangst gaf de Home app van Apple aan rond de 68% batterij, gisterenbwas dat 43% en vandaag 41%.... is dit betrouwbaar en/of normaal?

Heb de Gateway gekoppeld aan Homebridge, Apple woning app is gekoppeld op een Apple tv(4K) 2 iPads en 2 iPhones. Mocht dat nog invloed hebben

quote:
Theelepel88 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:42:
Ik heb hier 2 temperatuur sensoren van aqara, bij ontvangst gaf de Home app van Apple aan rond de 68% batterij, gisterenbwas dat 43% en vandaag 41%.... is dit betrouwbaar en/of normaal?

Heb de Gateway gekoppeld aan Homebridge, Apple woning app is gekoppeld op een Apple tv(4K) 2 iPads en 2 iPhones. Mocht dat nog invloed hebben
Wat geeft de Mi Home app aan? Dezelfde waarden of is batterijperc. niet zichtbaar in Mi Home?
Is er wellicht nog een firmware update beschikbaar? Destijds heeft een firmware update voor de Mi Flower Mate enorm geholpen qua nauwkeurigheid van de batterij status.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-12 17:17
Geen idee hoe, maar mijn body sensor voor mijn buitenlamp bij de voordeur is verdwenen.(misschien de postbode meegenomen?)
Iemand toevallig er nog 1 of 2 liggen die ik kan overnemen?

sjoerdvdijk wijzigde deze reactie 19-06-2018 23:20 (11%)

• Theelepel88
quote:
meesje schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:10:
[...]

Wat geeft de Mi Home app aan? Dezelfde waarden of is batterijperc. niet zichtbaar in Mi Home?
Is er wellicht nog een firmware update beschikbaar? Destijds heeft een firmware update voor de Mi Flower Mate enorm geholpen qua nauwkeurigheid van de batterij status.
In mi home is het niet zichtbaar helaas. Ook geen updates beschikbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phoolie
quote:
jaspervz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:01:
[...]
Als je toch iets zoekt voor een redelijke prijs; klik aan klik uit verkoopt een 3500 watt module die geschikt is volgens hun eigen zeggen. Die is zeker voorzien van alle keurmerken waar de verzekering blij van wordt. Ofja, blij :-p
Waarom klik aan klik uit gebruiken? Je kan dan beter gewoon een relais laten schakelen door een Sonoff of Xiaomi/Aqara smartplug, dan heb je weinig belasting op dit apparaat en op die manier kan je toch zware apparaten schakelen.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:

3) Ik heb geen ervaring met Sonoff. Wel heb ik gelezen dat er in het verleden verschillen waren tussen spec en realiteit.
Een Sonoff Basic geeft aan 10A te kunnen handelen.
Praktijk blijkt nog iets meer. YouTube: Sonoff Switch Current Overload Test

Maar ik zou zoiets echt nooit tussen mijn wasmachine oid willen hebben. Waarom wil je eigenlijk wasmachine er tussen?

Gaat ie niet automatisch uit? Mijn wasmachine van 300¤ doet dat al een poosje en dat heb ik liever dan zo'n gesmolten adaptertje..

• Cyw00d

Cyw00d

Apple - Gamen - HASS

quote:
[...]

2) Nee, een smartplug kan 10A hebben, dat is heel royaal berekend 2300 Watt. Een gemiddelde A++ wasmachine kan zo'n 2500-3000 trekken.

Ik heb de TPLink HS110, volgens de specs kan deze 16A hebben:

https://www.tp-link.com/n...HS110.html#specifications

Maximum Load 16A
Maximum Power 3.68KW

 iPhone X -  Watch -  13" Macbook Pro Touchbar 2018 -  iPad Mini 2 - i7 8700K - 1080TI Game PC

• Cyw00d

Cyw00d

Apple - Gamen - HASS

quote:
RoRoo schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Een Sonoff Basic geeft aan 10A te kunnen handelen.
Praktijk blijkt nog iets meer. YouTube: Sonoff Switch Current Overload Test

Maar ik zou zoiets echt nooit tussen mijn wasmachine oid willen hebben. Waarom wil je eigenlijk wasmachine er tussen?

Gaat ie niet automatisch uit? Mijn wasmachine van 300¤ doet dat al een poosje en dat heb ik liever dan zo'n gesmolten adaptertje..
Ik gebruik de HS110 voor het bijhouden van wasmachine, en om notificaties te sturen zodra deze klaar is.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Die TPLinks zijn ook leuke dingen idd. ik heb zelf een HS100 om mijn werkplek uit/aan te schakelen zodat het niet per ongeluk aan blijft staan aan het einde v/d dag.

Je monitort dus het verbruik en aan de hand daarvan weet je of ie klaar is of niet.. Op zich een slimme oplossing.

• Rgerr
quote:
Cyw00d schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:05:
[...]

Ik gebruik de HS110 voor het bijhouden van wasmachine, en om notificaties te sturen zodra deze klaar is.
Welk script gebruik je daar voor? Heb er eentje van Github welke ik niet meer aan de praat krijg...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyw00d

Cyw00d

Apple - Gamen - HASS

Ik gebruik het i.c.m. Home Assistant, het verbruik wordt influxdb door homeassistant opgeslagen nu, en ben nu bezig met de scripts om op basis van tijd + huidig verbruik en vorige status te kijken of de wasmachine klaar is. Zie het home assistant draadje, die hebben er toevallig vanochtend nog over gepost, vandaar dat ik er nu mee bezig ben ook.

Cyw00d wijzigde deze reactie 20-06-2018 12:36 (3%)

• Madzib
  • Laatst online: 28-11 16:01
Ik heb inmiddels een basis setje Xiaomi/Aqara spullen in huis. Gateway v2; Thermosensor v2; raam/deur sensor v2; bewegingssensor v2. Plus 2 Google home mini's, twee Yeelichts en een sonoff wifi socket.
En nog een stapeltje soortgelijke zaken onderweg.

Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruiken van een Xiaomi knop als deurbel? Volgens mij is er namelijk niet een waterdicht.

madzib

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Madzib schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:38:
Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruiken van een Xiaomi knop als deurbel? Volgens mij is er namelijk niet een waterdicht.
Ze zijn idd niet waterdicht. Maar heb ooit ergens gelezen van iemand die 'm uit elkaar gehaald heeft, electronica ingepakt in folie en toen weer in elkaar gezet.

Ik ben zelf van plan om te kijken of ik een standaard Gamma belknop kan connecten aan een omgebouwde deur/raam sensor om op die manier een "slimme" knop te maken. De bedrading zit al bij mijn deur en de Gamma zit om de hoek.

Alleen Gearbest zit iets verder weg O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martinvdm
quote:
[...]

@t-x-m
Ik heb zelf de sonoff pow in gebruik. ITead heeft inmiddels een R2 variant en in de tussentijd een venieuwing plaats gevonden waarbij de solderingen dikker zijn uitgevoerd. Het blijft natuurlijk Chinees spul met een vrij klein relais, dus als je het niet vetrouwd dan zou ik het niet doen. De sonoff echter is geschikt tot 16A (zegt men) en heeft verklaart aan het Europese CE keurmerk te voldoen. Ik gebruik dit naar volle tevredenheid ook voor mijn wasmachine icm HomeAssistant waar ook mijn Xiaomi spul in zit.

quote:
h4ns schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:18:
[...]

Ja met de wallplug (De Smart socket bedoel je neem ik aan) kan je gewoon een tweede standaard stekker blijven gebruiken.

[afbeelding]

Voor de verloopstekkers waren al wat bekende alternatieven voor, heb echter nu de perfecte oplossing gevonden (althans daar ziet het naar uit, heb ze nog niet binnen) voor een goede compacte verloop zonder LED indicatie.

Te bestellen via Aliexpres - momenteel ¤ 1,57 per stuk. Tip: als je per 2 besteld betaal je geen verzend kosten.

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.76d34c4dwRZHm2

[afbeelding]

Lijkt op die dure Skross, alleen is die Skross erg groot en werkt dus NIET in een dubbele wandcontactdoos.
De vraag is dus of dat met deze wel kan, afhankelijk van type wandcontactdoos. Maar hij lijkt een stukje kleiner, als het in een dubbele niet past ben je aan die van Ebay gebonden.

Heeft in ieder geval veel goede reviews, hier nog een paar user images:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb na vier weken eindelijk mijn gateway binnen, maar niet bij stil gestaan dat er geen (lompe) verloopstekker bij zit. Ik dacht van ik koop later dan wel een mooier exemplaar.
Nu kan ik dus nog niet aan de slag.
Hoe bevallen de AUKTION stekkers? Heb je met of zonder logo gekregen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Madzib
  • Laatst online: 28-11 16:01
quote:
RoRoo schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:12:
[...]

Ze zijn idd niet waterdicht. Maar heb ooit ergens gelezen van iemand die 'm uit elkaar gehaald heeft, electronica ingepakt in folie en toen weer in elkaar gezet.

Ik ben zelf van plan om te kijken of ik een standaard Gamma belknop kan connecten aan een omgebouwde deur/raam sensor om op die manier een "slimme" knop te maken. De bedrading zit al bij mijn deur en de Gamma zit om de hoek.

Alleen Gearbest zit iets verder weg O-)
Hhmm met een deur sensor. Ik ben benieuwd hoe je dat kan koppelen en netjes kan wegwerken. Laat je me weten hoe dat afloopt? :)

madzib

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:53
Niet al mijn aqara dingetjes zijn aan te sturen via mijn Smartthings met de devicehandler. Ik zie de watersensor niet en de cube ook niet. Als ik nou nog een Gateway V2 zou aanschaffen, zou ik dan alles via de Smartthings wel kunnen aansturen? Ik wil het uiteindelijk via de ST omdat ik die weer met Tasker aanstuur.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Madzib schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:52:
[...]

Hhmm met een deur sensor. Ik ben benieuwd hoe je dat kan koppelen en netjes kan wegwerken. Laat je me weten hoe dat afloopt? :)
Zal vast niet goed aflopen voor de eerste set die ik koop ;)

Maar hier staat het principe een beetje uitgelegd:
https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981

Scheelt een stuk meer ruimte, ook in je bestaande schakelaars dan wanneer je een Sonoff erin probeert te proppen :P

Mijn idee is dus die 2 draden te verbinden met de draden die uit mijn deurbel knop komen. Deurbel drukt, schakelaar maakt contact. En ik kan daar dan weer een actie op laten uitvoeren.

Klinkt simpel genoeg voor mij om uit te voeren.

• wann0wfhc
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20:17
Ik kwam de volgende twee links met coupons nog tegen bij gearbest voor korting op door sensors:

https://www.gearbest.com/...l?wid=1433363#goodsDetail
Original Xiaomi Smart Windows Door Sensor Intelligent Home Security Equipment with Smartphone Control
voor ¤6,95 met coupon code: 618saleGBNEW02

https://www.gearbest.com/...wid=1433363&lkid=12886141
Aqara Smart Window Door Sensor Intelligent Home Security Equipment with ZigBee Wireless Connection
voor ¤4,34 met coupon code: 618saleGBNEW03

Let wel op dat de code alleen werkt voor nieuwe klanten, en de code werkt voor één stuks.
Misschien heeft iemand er nog wat aan? ik heb een setje van beide besteld iig.

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-12 20:56
quote:

[afbeelding]

quote:
[...]

- Je kan geen aanspraak doen op je verzekering met deze plugs. Anderzijds, de verzekering weet niet wat voor plugs jij hebt.
- Als je het topic had doorgelezen was je ook een foto van mij tegen gekomen waar ik dit heb getest en helaas ook zelf heb mogen ondervinden (doorbranden plug).
- Ik gebruik nu een 16A plug icm de smart plug, just to make sure.
- Controleer zelf hoeveel stroom je wasmachine trekt, als Domoticz of Grafana hebt kan je dit zien in je verbruikshistorie. Mijn A++ wasmachine trekt op piek vermogen 2000W. Mijn droger 800W.
- Sonoff heeft de "Sonoff POW" welke ook een stroomverbruik uitlees optie heeft en op 16A is gecertificeerd.
- Een KaKu 3500W module meet geen stroom en kan alleen schakelen.

• DeadMetal
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11-12 20:59
quote:
wann0wfhc schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:53:
Let wel op dat de code alleen werkt voor nieuwe klanten, en de code werkt voor één stuks.
Misschien heeft iemand er nog wat aan? ik heb een setje van beide besteld iig.
Thanks, ik had nog precies 1 sensor nodig en had nog geen GB account.

• DeadMetal
quote:
renedis schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:03:
- Sonoff heeft de "Sonoff POW" welke ook een stroomverbruik uitlees optie heeft en op 16A is gecertificeerd.
'Gecertiticeerd' klinkt alsof een instantie zoals KEMA-keur ernaar gekeken heeft, dat betwijfel ik. 'CE' is iets wat fabrikanten er zelf op plakken.

DeadMetal wijzigde deze reactie 21-06-2018 09:36 (4%)

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-12 20:56
quote:
DeadMetal schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:36:
[...]

'Gecertiticeerd' klinkt alsof een instantie zoals KEMA-keur ernaar gekeken heeft, dat betwijfel ik. 'CE' is iets wat fabrikanten er zelf op plakken.
There you go, Geen "ChinaExport" maar "Conforms to EU standards":

• DeadMetal
Tja, Sonoff heeft een exemplaar aangeleverd dus, dat zal geen maandagmorgenmodel zijn. Ik heb recentelijk ook een bericht langs zien komen van een gesmolten POW (van ná de terugroepactie). Ik wil niet zeggen dat het per definitie slecht is, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

Maargoed, dit is het Xiaomi topic, niet het Sonoff topic, dus ik hou er over op :)

DeadMetal wijzigde deze reactie 21-06-2018 12:52 (3%)

Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True