Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Card Nox schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:13:

EDIT: Is het verstandig om alles los te bestellen gezien de lager verzendkosten en de grotere kans dat de douane mijn pakketje met rust laat?

EDIT: Kan die tempsensor met display niet vinden op GB. Iemand een link? Ik zoek op "Xiaomi Mijia bluetooth". Het gaat dan om deze. Op Ali vind ik hem wel.
Als je bij Gearbest besteld en de juiste verzendmethode kiest dan kan het in 1 keer. Gearbest garandeerd dan geen douanekosten.

Dat is geen zigbee en kun je dus niet op je gateway aansluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door jobr op 29-05-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:34
@bottom line, net waar het het goedkoopst is, hoeft niet perse GB te zijn.

@meesje heb het op DX even bij elkaar geklikt en kom daar toch een paar tientjes goedkoper uit dan GB. Thanks.

@jobr thanks!

Heb 2 gateway, 3 brandmelders, 3 switches, 6 deur sensoren, 4 human body pir sensors en 2 temp sensors voor
€223 op DX,
€281 op GB en
€245 op Ali
€237 op LightintheBox (incl.3 brandmelders van Ali want die vind ik niet op LitB)
€264 op Banggood

EDIT: bij DX bestellen kun je kiezen voor "Invoerbelasting & BTW verzekering", dit staat erbij: "Als je de verzekering koopt, is de maximale vergoeding € 32.62 per bestelling als je inderdaad kosten hebt gemaakt. Bekijk detail". Dit kost €1,63. Kan ook kiezen voor 11 kleine pakketjes... maar vind ik ook weer zo aso of zo.

EDIT: Kan ik dit ook ergens meer lokaal kopen zodat ik het sneller heb? Paar euro extra gaan we niet dood van. Lightinthebox ben ik nu aan het zoeken maar kan daar weinig vinden mbt de model nrs van de Gateways.

[ Voor 48% gewijzigd door Card Nox op 29-05-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:36
Card Nox schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:56:
@bottom line, net waar het het goedkoopst is, hoeft niet perse GB te zijn.

@meesje heb het op DX even bij elkaar geklikt en kom daar toch een paar tientjes goedkoper uit dan GB. Thanks.

@jobr thanks!

Heb 2 gateway, 3 brandmelders, 3 switches, 6 deur sensoren, 4 human body pir sensors en 2 temp sensors voor
€223 op DX,
€281 op GB en
€245 op Ali
€237 op LightintheBox (incl.3 brandmelders van Ali want die vind ik niet op LitB)

EDIT: bij DX bestellen kun je kiezen voor "Invoerbelasting & BTW verzekering", dit staat erbij: "Als je de verzekering koopt, is de maximale vergoeding € 32.62 per bestelling als je inderdaad kosten hebt gemaakt. Bekijk detail". Dit kost €1,63. Kan ook kiezen voor 11 kleine pakketjes... maar vind ik ook weer zo aso of zo.

EDIT: Kan ik dit ook ergens meer lokaal kopen zodat ik het sneller heb? Paar euro extra gaan we niet dood van. Lightinthebox ben ik nu aan het zoeken maar kan daar weinig vinden mbt de model nrs van de Gateways.
Apart kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Card Nox schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:56:

€223 op DX,
€281 op GB en
€245 op Ali
€264 op Banggood
Gearbest en Banggood (PDM gebruiken!) heb je ongeveer in 2 weken. Ali ook mits je Ali standard shipping gebruikt.

Zeer regelmatig zijn de Xiaomi spullen op Gearbest in de aanbieding. Helaas kun je er dan maar 1 stuks van kopen. Maar als je meerdere accounts aanmaakt is het te doen.
Je moet dan wel wat geduld hebben.
Hier en hier kun je bijv de aanbiedingen volgen.

DX en LightintheBox zou ik zelf vermijden. Vroeger wel wat gedoe mee gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 29-05-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:50
Ik zou de kleur van de led-ring op de Xiaomi Gateway graag koppelen aan een externe waarde geplukt van het internet (API) zoals temperatuur of luchtkwaliteit (kan nogal smerig zijn hier in Seoul). Heeft iemand enig idee of dit vanuit de cloud kan, of zal ik hiervoor toch echt een extra controller (i.e. Home Assistant) voor moeten maken?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
pimsaint schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:45:
Ik zou de kleur van de led-ring op de Xiaomi Gateway graag koppelen aan een externe waarde geplukt van het internet (API) zoals temperatuur of luchtkwaliteit (kan nogal smerig zijn hier in Seoul). Heeft iemand enig idee of dit vanuit de cloud kan, of zal ik hiervoor toch echt een extra controller (i.e. Home Assistant) voor moeten maken?
Ik betwijfel of Home Assistant dat kan, in de documentatie staat het in ieder geval niet genoemd als optie, enkel het afspelen van een ringtone.

[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 30-05-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
DeadMetal schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:53:
[...]

Ik betwijfel of Home Assistant dat kan, in de documentatie staat het in ieder geval niet genoemd als optie, enkel het afspelen van een ringtone.
Er wordt inderdaad geen voorbeeldcode getoond voor het sturen van een waarde voor de led-ring, maar onder supported devices staat wel
  • Gateway (Light, Illumination Sensor, Ringtone play)
Waaruit ik dan weer opmaak dat de led-ring, illumination sensor en ringtone (speaker) van de Xiaomi Gateway kunnen worden aangeroepen vanuit Home Assistant. Misschien een beetje offtopic, maar heb ik dat nu verkeerd begrepen?

Maar ik wil eigenlijk helemaal geen hele doos met Home Assistant gaan bouwen alleen om deze led aan te sturen dmv een externe waarde. Iets in de cloud zou mooi zijn!

[ Voor 14% gewijzigd door pimsaint op 30-05-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Beetje verwarrende pagina, want bovenaan die lijst staat 'Xiaomi Aqara Gateway (lumi.gateway.v2, lumi.gateway.v3)', dus dat zou suggereren dat met 'Gateway' de v1 bedoeld wordt, maar die had m.i. juist weer geen led-ring.

Verder is het volgens mij ook geen voorbeeldcode, maar een lijst van de exacte mogelijkheden, want er staat
"The gateway provides the following services:"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Marc O. schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 06:29:
Hallo allemaal, kan het kloppen dat de nieuwe (vierkante Aqara) versie van de temperatuur/vochtigheidssensor niet werkt in Domoticz? Heb de beta 3.9421, maar daar krijg ik die sensor niet in te zien. Wel in de Mi Home app.
Niemand? :)

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 18:31

flexje

got-father

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Oh hell, ik had als test het accepteren van nieuwe hardware een paar weken geleden uitgezet. 7(8)7

Werkt nu dus weer zoals het hoort. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vandaag is de "xiaomi xiaofang" binnen gekomen.
Ik krijg hem alleen niet aan de praat in de MiHome app. Deze heb ik op mainland-china staan voor diverse andere sensoren en de stofzuiger van xianomi.

Maar goed. Ik voeg dus het device toe via de app, dan staat er dat ik de camera moet aanzetten, en de setup button moet indrukken, en ik moet dan wachten op de 'voice prompt'. De camera zegt wel iets iets in het chinees, wat zichzelf elke 10 seconden herhaald, maar de app blijft maar zeggen dat ik moet wachten op de voice prompt...Iemand enig idee?

[edit]
Laat maar...Je moest op het icoontje klikken van "Wait until you hear...."

[ Voor 7% gewijzigd door TripleQ op 30-05-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Misschien kun je dit gebruiken.
Dit moet je dus wel op hetzelfde netwerk als je gateway draaien.
Dan kun je de led aansturen door een mqtt berichtje te sturen. Die mqtt server zou je dan ergens in de cloud kunnen draaien.

Of misschien dit.

Zou ook nog iets met google home/alexia mogelijk moeten zijn. Moet je dit even lezen

[ Voor 9% gewijzigd door jobr op 30-05-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:42
TripleQ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:38:
Vandaag is de "xiaomi xiaofang" binnen gekomen.
Ik krijg hem alleen niet aan de praat in de MiHome app. Deze heb ik op mainland-china staan voor diverse andere sensoren en de stofzuiger van xianomi.

Maar goed. Ik voeg dus het device toe via de app, dan staat er dat ik de camera moet aanzetten, en de setup button moet indrukken, en ik moet dan wachten op de 'voice prompt'. De camera zegt wel iets iets in het chinees, wat zichzelf elke 10 seconden herhaald, maar de app blijft maar zeggen dat ik moet wachten op de voice prompt...Iemand enig idee?

[edit]
Laat maar...Je moest op het icoontje klikken van "Wait until you hear...."
Is het nu wel gelukt om de camera in de mi home app op te nemen (met mainland china)?
Bij vrijwel alle aanbieders wordt namelijk aangegeven dat ie in de Europa niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:42:
[...]

Is het nu wel gelukt om de camera in de mi home app op te nemen (met mainland china)?
Bij vrijwel alle aanbieders wordt namelijk aangegeven dat ie in de Europa niet werkt.
Nee nog niet. het koppelen ging wel goed, maar als ik dan de camera selecteer in de app. blijft die steken op "connecting"...Maar soms lijkt het ook wel alsof die op "offline" staat. alsof de wifi verbinding niet goed is, terwijl die naast de router staat...

Ook is er een firmware update zegt die...maar die blijft eeuwig op 0% staan.

Misschien toch maar de hack activeren..
https://github.com/samtap/fang-hacks

[ Voor 5% gewijzigd door TripleQ op 30-05-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TripleQ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:48:
[...]

Nee nog niet. het koppelen ging wel goed, maar als ik dan de camera selecteer in de app. blijft die steken op "connecting"...Maar soms lijkt het ook wel alsof die op "offline" staat. alsof de wifi verbinding niet goed is, terwijl die naast de router staat...

Ook is er een firmware update zegt die...maar die blijft eeuwig op 0% staan.

Misschien toch maar de hack activeren..
https://github.com/samtap/fang-hacks
Bedankt voor je reactie. Ik had ook wel interesse in deze camera. Maar de waarschuwing (werkt niet in Europa) heeft me nog tegen gehouden.

Wat ik begrepen heb van de hack is dat je de camera dan niet in mi home zichtbaar is. Je kunt hem natuurlijk wel rtsp in verschillende domotica opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 22:41
Als je Home Assistant hebt is dit een top project i.c.m. de dafang camera!! (Gequote van dit draadje
t-x-m schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:36:
Wat een mooi topic is dit, mede dankzij jullie enthousiasme ben ik een week of wat geleden ook met HA aan de slag gegaan. Naast wat basic stuff met Xiaomi spullen, Sonoff, licht, thermostaat etc heb ik de afgelopen weken aan een wat opvallendere functie gewerkt:

Ik heb de Xiaomi Dafang camera op mijn achtertuin gezet om met 'AI' ( / Custom Vision / Object Detecten / ... andere fancy naam) te detecteren of de poort/schuurdeur open staat en/of er fietsen in de tuin staan. Deze 'feiten' worden in HA als sensor waardes bijgehouden.

Ik heb het projectje uitgeschreven in een blogpost voor de geinteresseerden (met linkjes naar config, code, etc.): http://case.schollaart.ne...ss-ai-in-my-backyard.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

DeadMetal schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:53:
[...]

pimsaint schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:44:
[...]

Er wordt inderdaad geen voorbeeldcode getoond voor het sturen van een waarde voor de led-ring, maar onder supported devices staat wel

[...]

Waaruit ik dan weer opmaak dat de led-ring, illumination sensor en ringtone (speaker) van de Xiaomi Gateway kunnen worden aangeroepen vanuit Home Assistant. Misschien een beetje offtopic, maar heb ik dat nu verkeerd begrepen?

Maar ik wil eigenlijk helemaal geen hele doos met Home Assistant gaan bouwen alleen om deze led aan te sturen dmv een externe waarde. Iets in de cloud zou mooi zijn!
Dat gaat perfect in HA. Hij ziet de gateway gewoon als een lamp.
Die kan ik via een automation aansturen aan de hand van een temperatuur sensor of wat je ook wil.
Natuurlijk is er ook de World Air Quality Sensor
Die kan je dus ook gebruiken voor de led aan te sturen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jgb6und.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:22:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik had ook wel interesse in deze camera. Maar de waarschuwing (werkt niet in Europa) heeft me nog tegen gehouden.

Wat ik begrepen heb van de hack is dat je de camera dan niet in mi home zichtbaar is. Je kunt hem natuurlijk wel rtsp in verschillende domotica opnemen.
Nou na een tijdje prutsen is het me nog niet gelukt...
Ik kon via de mi-home app uiteindelijk wel een firmware update doen. maar daarna kreeg ik de melding in de app dat het niet buiten china werkt... Dus de hack uitgevoerd, maar die lijkt ook niet te werken omdat ik waarschijnlijk een te nieuwe firmware heb, dus geprobeerd de firmware te downgraden, maar dat is ook nog niet gelukt... Ik stel het wel even uit tot een minder warme avond pff

Het liefste zou ik ook een rtsp stream willen krijgen, de mi-home app heb ik niet zoveel vertrouwen in dat dit gaat werken. Stom trouwens dat ze deze camera echt blokkeren buiten china om. Doen ze met de andere aqara sensoren toch ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
defcon84 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:42:
Dank je, ik heb m'n gateway net ontvangen en dat werkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TripleQ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:45:
[...]

Nou na een tijdje prutsen is het me nog niet gelukt...
Ik kon via de mi-home app uiteindelijk wel een firmware update doen. maar daarna kreeg ik de melding in de app dat het niet buiten china werkt... Dus de hack uitgevoerd, maar die lijkt ook niet te werken omdat ik waarschijnlijk een te nieuwe firmware heb, dus geprobeerd de firmware te downgraden, maar dat is ook nog niet gelukt... Ik stel het wel even uit tot een minder warme avond pff

Het liefste zou ik ook een rtsp stream willen krijgen, de mi-home app heb ik niet zoveel vertrouwen in dat dit gaat werken. Stom trouwens dat ze deze camera echt blokkeren buiten china om. Doen ze met de andere aqara sensoren toch ook niet...
Bedankt voor de terugkoppeling. Spijtig om te horen dat ie niet werkt. Ik laat een dergelijke camera nog maar even zitten.
De camera is trouwens niet van aqara. Aqara heeft maar 1 camera in het assortiment (die gelijk als gateway kan functioneren); deze camera wordt niet geblokkeerd. Mij is uitgelegd dat xiaomi geen merk is (aqara is dat wel), maar meer een vlag waaronder meerdere produkten vallen en samengebracht kunnen worden in de mi home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ervaren jullie ook problemen met het connectie maken van de Mi Home app en/of Flower Care met de Mi Flora plant sensor?
Ik heb al even de batterij verwijderd. Na op het terug plaatsen zie ik even wat lichtblauws oplichten. Geen flauw idee wat dat trouwens betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Beetje rare vraag wellicht. Ik ben bezig met het installeren van mijn window/door sensoren.
Alle deuren en ramen hebben een bepaalde afstand door de diverse afdek-latjes, waardoor ik niet in staat ben de sensor netjes uit te lijnen. Hoe doen jullie dat ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
pasz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:37:
Beetje rare vraag wellicht. Ik ben bezig met het installeren van mijn window/door sensoren.
Alle deuren en ramen hebben een bepaalde afstand door de diverse afdek-latjes, waardoor ik niet in staat ben de sensor netjes uit te lijnen. Hoe doen jullie dat ?
opvullen met een latje of iets eronder. of de sensor anders plakken.
op boven in de deurpost plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ik heb gisteren m'n Gateway ontvangen en hij werkt prima. Vanuit de Mi Home app heb ik ook al een deur/raamsensor toegevoegd.

Maar het liefst bedien ik alles vanuit Home Assistant. Ik heb de juiste stappen uitgevoerd (lan mode, key etc) en zie de Gateway nu in Home Assistant, kan de led-ring bedienen en ringtones afspelen, prima.

De deur/raamsensor (die dus wel in de Xiaomi app te zien is) verschijnt echter nog niet in Home Assistant als binary sensor. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

/edit: volgens deze handleiding moet je Home Assistant na het toevoegen van een sensor nog herstarten. Vanavond maar eens proberen.

/edit2: ja, dat was de oplossing :)

[ Voor 21% gewijzigd door DeadMetal op 31-05-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:11

TommyGun

Stik er maar in!

Jammer dat de Gateway zelf geen sensor heeft. https://www.gearbest.com/night-lights/pp_672506.html heeft dat wel maar die is dan weer niet te koppelen...

Dus maar een motion sensor bij besteld, en nog wat extra door/window sensors en een humidity/temp sensor.

Gisteren de eerste bestelling mogen ontvangen, en dat is dus goed bevallen. Alleen jammer dat de app wat laggy/buggy is (en de slechte vertalingen natuurlijk).

Het liefste zou ik een andere app gebruiken, al is het maar voor een overview (vind ik namelijk niet echt duidelijk in Mi Home), en een widget is er ook niet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:09
N uweet ik dat er een Aqara devicehandler is voor de Smartthings, maar waar vindt ik dat gekke ding eigenlijk? Ik zit nu op ; graph.api.smartthings.com maar kan totaal niks vinden onder devicehandlers. geen aqara, geen xiaomi. Wat doe ik zo gierend fout?

edit ; lijkt dat ik volledig op verkeerde plek keek. Zit nu hier ; http://www.mysmartcave.ne...hings-without-xiaomi-hub/

Kom alleen mijn water button niet tegen.

[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 31-05-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Hoi,
Deze meneer is ook besmet met het Xiaomi virus.
Gisteren is de gateway v2 binnen gekomen met een verloopstekker.
Ik mocht deze zelf uitzoeken zonder voorbeeld en uiteraard de verkeerde gekozen. De Europese kant past niet in de wcd.
Nu stelde iemand voor om een netsnoer aan de gateway te maken. Hebben jullie daar ervaring mee?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:01
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:16:
Ervaren jullie ook problemen met het connectie maken van de Mi Home app en/of Flower Care met de Mi Flora plant sensor?
Ik heb al even de batterij verwijderd. Na op het terug plaatsen zie ik even wat lichtblauws oplichten. Geen flauw idee wat dat trouwens betekent.
Dat blauwe lampje is de lichtsensor.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

Geurt-kun schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:35:
Hoi,
Ik mocht deze zelf uitzoeken zonder voorbeeld en uiteraard de verkeerde gekozen. De Europese kant past niet in de wcd.
Nu stelde iemand voor om een netsnoer aan de gateway te maken. Hebben jullie daar ervaring mee?
https://www.ebay.com/itm/...10742?hash=item2a5067ddf6

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 00:25:
[...]

Dat blauwe lampje is de lichtsensor.
Dat had ik gezien in de handleiding. Echter als ik de batterij er in doe, gaat ie knipperen. Ik ben voornamelijk benieuwd wat dat betekent. Dat kan ik helaas nergens terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 17:05
Geurt-kun schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:35:
Hoi,
SHIFTER [NL] in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

rinkel in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

m.a.w
[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Dat had ik gezien in de handleiding. Echter als ik de batterij er in doe, gaat ie knipperen. Ik ben voornamelijk benieuwd wat dat betekent. Dat kan ik helaas nergens terug vinden.
Knippert hier altijd. Heeeeeel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdool
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-03 23:01
Sanderrr schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:57:
Ik gebruik Xiaomi sensoren icm met Homey om alles aan te sturen en flows te maken, dan heb je dus geen last van de half vertaalde Mi Home app en kun je voor zaken waar Xiaomi geen producten voor heeft gewoon andere merken en protocollen aansluiten.

HASS vond ik zelf veel te ingewikkeld, na dagen klooien nog steeds niets aan de praat zoals ik het wilde, terwijl ik met Homey alles binnen een uur werkend had :)
Heb exact dezelfde ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:36
Card Nox schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:13:

EDIT: Kan die tempsensor met display niet vinden op GB. Iemand een link? Ik zoek op "Xiaomi Mijia bluetooth". Het gaat dan om deze. Op Ali vind ik hem wel.
Ik zou voor de andere gaan :+
Vandaag proberen te installeren hier, ontdek ik dat die enkel bluetooth heeft en dat je daarvoor de Aqara / Xiaomi light gateway nodig hebt (die bluetooth en wifi heeft).
Nou :P
Dat wordt weer iets nieuw bestellen :9 (als je via een Raspberry wilt verbinden kan dit mss wel rechtstreeks)

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 02-06-2018 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@bottom line, heb reeds 2 van die andere besteld. Ben benieuwd wanneer het allemaal binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
defcon84 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:42:
[...]

[...]

[...]

Die kan ik via een automation aansturen aan de hand van een temperatuur sensor of wat je ook wil.
Natuurlijk is er ook de World Air Quality Sensor
Die kan je dus ook gebruiken voor de led aan te sturen.
[afbeelding]
Inderdaad precies wat ik zoek, hoopte alleen dat dit misschien ook zou kunnen zonder een Home Assistant doos te bouwen. Misschien toch maar een Pi scoren dan dit weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

pimsaint schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Inderdaad precies wat ik zoek, hoopte alleen dat dit misschien ook zou kunnen zonder een Home Assistant doos te bouwen. Misschien toch maar een Pi scoren dan dit weekend...
daar ga je geen spijt van krijgen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeby
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-04-2023
Al enige tijd gebruik ik sensoren van Xiaomi.
Nu ook een rookmelder aangeschaft en deze gekoppeld met domoticz.

Als ik de rookmelder test, dan werkt de rookmelder en gateway onderling goed.
Maar in domoticz zie ik niet dat ik het signaal ontvang (geen status wijziging).
Ik kan wel de rookmelder naar het tabblad "schakelaar" zetten. Dan kan ik wel handmatig erop klikken. Daarmee wordt het grijze vlammetje gekleurd en het woordje van "uit" naar "aan". Maar meer gebeurt er niet.

Zijn er meer mensen die de rookmelder op domoticz hebben?
Hebben jullie nog settings moeten doen?
Ik zou de melding als notification willen instellen, maar dat lukt nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:46

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

hoeby schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:43:

Maar in domoticz zie ik niet dat ik het signaal ontvang (geen status wijziging).
Ik kan wel de rookmelder naar het tabblad "schakelaar" zetten. Dan kan ik wel handmatig erop klikken. Daarmee wordt het grijze vlammetje gekleurd en het woordje van "uit" naar "aan". Maar meer gebeurt er niet.

De test knop is volgens mij alleen een test geluidje, maar laat dacht ik geen echt alarm horen of melding via de app.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Van de week ben ik in de weer geweest om mijn smart home devices over te zetten van de China server naar de Singapore server; vooral ivm de Google home ondersteuning op de laatstgenoemde server. Dat is jammerlijk mislukt en ik kon mn hele huis opnieuw instellen op de mainland China server.

Maarrrr! Sinds een paar dagen kun je in Google Home je Xiaomi account toevoegen (Google home >> settings >> Home control >> '+' >> Mi Home). Ik kan nu mijn drie yeelight lampen en twee stekkerdozen via de Google assistent aan en uitschakelen. Overige sensors zijn (nog) niet beschikbaar. Mijn Philips/Xiaomi lampen (met WW) helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeby
martinvdm schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:03:
[...]

De test knop is volgens mij alleen een test geluidje, maar laat dacht ik geen echt alarm horen of melding via de app.
Ik bedoel niet het test knopje dat op de rookmelder zelf zit.
Het gaat me erom dat als de rookmelder rook detecteert, dat er dan een status wijziging in domotica weergegeven wordt, zodat ik er een event (gebeurtenis) mee kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

FreakNL

Well do ya punk?

ArnieNFW schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:53:
Ik ben van plan mn Gateway V2 op het bord te plaatsen wat boven de deur van de meterkast is. Na alle pagina's (het zijn er nogal wat) gelezen te hebben, heb ik er voor gekozen een wall-outlet te kopen die de juiste pin-aansluiting heeft. Deze is ook geschikt voor 230V en heeft nog een mooi bloemetjes motief ook.
Het nadeel is dat de Gateway dan niet als alarm te gebruiken is, omdat deze eenvoudig uit het stopcontact te trekken valt. Wel mooi om daar de RGB kleuren te gebruiken.

[afbeelding]

Ik weet overigens niet precies hoe deze heet. Is het een Chinese of Australische pin-layout? Dacht de laatste.

Waar ik hem besteld heb:
Wall-outlet

Hij is nog niet binnen.
Bedankt voor de tip. Ik heb net een andere variant gekocht:

http://s.aliexpress.com/iAnMZbAv

Op het bord boven de deur van de meterkast geplaatst en gewoon met een standaard 220 kabel aangesloten (c13 kant afgeknipt, gestript en in de outlet, schuko kant in de meterkast in het stopcontact). Ziet er pima uit :)

Officieel mag je op deze manier volgens mij geen extra opbouw wcd’s plaatsen maar heb het wel op meer plekken in huis zo gedaan, heb ook op de slaapkamer 2 van die platte plak-stekkerdozen op de plint die gewoon met een euro stekker naar een bestaande wcd gaan (kabel uiteraard weggewerkt)..

Zwaardere apparatuur (wasmachine, server) zit uiteraard niet zo aangesloten maar voor een lampje op een nachtkastje of deze Gateway kan het volgens mij prima..

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 03-06-2018 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:54
phAn schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:22:

Maarrrr! Sinds een paar dagen kun je in Google Home je Xiaomi account toevoegen (Google home >> settings >> Home control >> '+' >> Mi Home). Ik kan nu mijn drie yeelight lampen en twee stekkerdozen via de Google assistent aan en uitschakelen. Overige sensors zijn (nog) niet beschikbaar. Mijn Philips/Xiaomi lampen (met WW) helaas ook niet.
Als ik Mi Home toevoeg en inlog gaat hij meteen weer terug naar het keuze menu van welke home automation ik toe will voegen...😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:16
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een wall switch, ik heb er eentje over. Nooit gebruikt aangezien ik voor Fibaro modules ben gegaan.

PM maar bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
creon schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:29:
[...]

Als ik Mi Home toevoeg en inlog gaat hij meteen weer terug naar het keuze menu van welke home automation ik toe will voegen...😔
Probeer het nog eens. Ik had het bij de tweede keer voor elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Ik heb onlangs wat nieuwe Xiaomi sensoren gekocht voor montage op de eerste verdieping en zolder. Omdat ik vermoedde dat de afstand vanaf de woonkamer (waar de gateway staat) te groot zou zijn heb ik elders op de begane grond alsmede op de eerste verdieping een aantal wallsockets geplaatst (met het idee dat die als repeater zouden dienen). Desondanks lijken de sensoren op de eerste verdieping wat moeite te hebben om verbinding te maken,

Meer mensen hier problemen mee? Dienen die sockets wel echt als repeater? En repeaten ze ook elkaar? M.a.w., repeat een socket ook het signaal van een andere socket of alleen van de gateway?

Gaat om deze socket.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc O. op 03-06-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damylen
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Cube en zijn/haar orientatie (op welke kant hij ligt)? Uit de documentatie van de Homey leek het alsof bij de meeste gestures die orientatie mee wordt gegeven. Zou graag deze orientatie koppelen aan een scene, zodat je hem in slaap stand, tv stand, vakantie stand, etc. kan zetten. Of in de slaapkamer als wekker, waarbij je een uit, heel vroeg, vroeg, normaal, uitslapen stand hebt. Zelf gebruik ik homeassistant, maar daar wordt de orientatie (nog) niet doorgegeven. Wil er eventueel zelf wel mee aan de slag, maar ben eerst wel benieuwd hoe stabiel dat is bij de Homey of andere omgevingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Maks schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:53:
Ik vind de gateway echt verschrikkelijk. Nu zag ik dit project :9~ ; zigbee2mqtt dat ziet er echt super mooi uit. Heb alles al besteld om het zelf te proberen, heeft iemand dit al draaien?
Dan moet deze ook even worden genoemd voor de Hass.io gebruikers:
https://github.com/danielwelch/hassio-zigbee2mqtt
Beschikbaar als een add-on dus, ik heb zojuist de Zigbee USB router (CC2531) besteld en zie uit naar het moment dat ik mijn Xiaomi & Ttradfri gateway's kan uitzetten.

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
t-x-m schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:37:
[...]

Dan moet deze ook even worden genoemd voor de Hass.io gebruikers:
https://github.com/danielwelch/hassio-zigbee2mqtt
Beschikbaar als een add-on dus, ik heb zojuist de Zigbee USB router (CC2531) besteld en zie uit naar het moment dat ik mijn Xiaomi & Ttradfri gateway's kan uitzetten.
Nice, ik gebruik geen Hassio meer maar is wel handig zo! Vergeet niet de programmer en kabel erbij te bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeby
damylen schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:48:
Heeft iemand ervaring met de Cube en zijn/haar orientatie (op welke kant hij ligt)? Uit de documentatie van de Homey leek het alsof bij de meeste gestures die orientatie mee wordt gegeven. Zou graag deze orientatie koppelen aan een scene, zodat je hem in slaap stand, tv stand, vakantie stand, etc. kan zetten. Of in de slaapkamer als wekker, waarbij je een uit, heel vroeg, vroeg, normaal, uitslapen stand hebt. Zelf gebruik ik homeassistant, maar daar wordt de orientatie (nog) niet doorgegeven. Wil er eventueel zelf wel mee aan de slag, maar ben eerst wel benieuwd hoe stabiel dat is bij de Homey of andere omgevingen.
Ik heb de cube ook in gebruik, maar met orientatie heb ik geen probleem.
Als ik het 180 graden flip dan leg ik hem zo neer. En niet iedere keer met dezelfde zijde boven.
Heb hier nog geen negatieve effecten van gemerkt, dat hij altijd steeds vanaf een ander start punt geschud, gedraaid, op getikt of geflipt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeby
hoeby schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:43:

Ik ben een stukje verder.
Wat uit onderzoek blijkt, is dat de rookmelder een puls geeft bij alarm.
De puls is zo kort, dat je niets ziet in domoticz (tenzij je in de log kijkt).
De puls kan ik in de event gebruiken. Dit heb ik getest door een lamp aan te laten schakelen.
Nu nog iets zoeken, dat het signaal langer in domoticz actief blijft. Zodat je aan het pictogram ook ziet dat er alarm is. Dat is wel handig in de dashticz het pictogram langer actief blijft, anders geeft deze alarm en als je dan op het scherm gaat kijken weet je niet waar het alarm is, want deze is dan weer op OFF gesprongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:54
new_guy schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:16:
[...]

Probeer het nog eens. Ik had het bij de tweede keer voor elkaar. :)
Ik krijg idd de melding you successful added....
Maar mijn devices blijft leeg
Ik heb een luchtfilter een hub en een deursensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Tip: Bestel niet via DX.com. Wat een ellende. 3 bestellen zijn al 2x geannuleerd en alle andere werden pas na4 a 5 dagen verstuurd en krijg zojuist een update dat er lithium ion inzit en dat ze het proberen via een andere carrier te versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:34
Card Nox schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:52:
Tip: Bestel niet via DX.com. Wat een ellende. 3 bestellen zijn al 2x geannuleerd en alle andere werden pas na4 a 5 dagen verstuurd en krijg zojuist een update dat er lithium ion inzit en dat ze het proberen via een andere carrier te versturen...
Wat heb je besteld?

Ik ga toch de overstap maken naar volledig zwave dus heb wel wat over ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@TerrorSource, zoiets ongeveer: 1x Gateway, 6 door/window, 2 temp, 3 switches, 4 beweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

TerrorSource schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Wat heb je besteld?

Zoals :9

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
TerrorSource schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Wat heb je besteld?

Lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:34
Dit is wat ik op dit moment nog heb liggen:
1x Xiaomi Honeywell Smoke Detector
3x Xiaomi Smart Single Wall Light Switch (gloednieuw)
3x Aqara Human Body Sensor v2
3x Aqara Door Sensor v2
1x Aqara Temp Sensor v2
1x Aqara Wireless Button
1x Home Gateway v2

[ Voor 12% gewijzigd door makooy op 05-06-2018 21:11 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zit enorm te twijfelen of ik voor een Xiaomi Smart systeem moet gaan. Ik heb reeds 2 x een Yi-light in huis en 2 cams van ze. Ik wil dit uitbreiden met:
  • 2 x een rookalarm,
  • 1 x Home Gateway(wat meteen als alarm zal gaan fungeren mbt inbraak preventie), V2 (met EU verloop stekker) en
  • 2 x bodysensoren.
Voor de rookmelders meteen 6 x oplaadbare CR123A batterijen met lader erbij. Alles bij elkaar: €98.57 middels Ali.

Volgens mij mis ik dan niets*? Lijkt mij ook best een OK prijs?

*uiteraard mis ik dan allemaal andere leuke modules :+, maar dat bedoel ik niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 04-06-2018 20:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik vind de gateway echt verschrikkelijk. Nu zag ik dit project :9~ ; zigbee2mqtt dat ziet er echt super mooi uit. Heb alles al besteld om het zelf te proberen, heeft iemand dit al draaien?
Leuk om te zien dat mede Tweakers hier interesse in hebben, mochten jullie suggesties/tips hebben hoor ik het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

FreakNL schreef op zondag 3 juni 2018 @ 02:01:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb net een andere variant gekocht:

http://s.aliexpress.com/iAnMZbAv

Op het bord boven de deur van de meterkast geplaatst en gewoon met een standaard 220 kabel aangesloten (c13 kant afgeknipt, gestript en in de outlet, schuko kant in de meterkast in het stopcontact). Ziet er pima uit :)

Officieel mag je op deze manier volgens mij geen extra opbouw wcd’s plaatsen maar heb het wel op meer plekken in huis zo gedaan, heb ook op de slaapkamer 2 van die platte plak-stekkerdozen op de plint die gewoon met een euro stekker naar een bestaande wcd gaan (kabel uiteraard weggewerkt)..

Zwaardere apparatuur (wasmachine, server) zit uiteraard niet zo aangesloten maar voor een lampje op een nachtkastje of deze Gateway kan het volgens mij prima..
Heel slim!!

Snap alleen niet waarom ik ze niet kan vinden bij Gearbest.. Toch mijn shop of choice.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
http://en.miui.com/thread-374183-1-1.html

dus... zou hij er werken? :) heeft voor een leuk bedrag xiaomi spullen in huis.

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Theelepel88 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:16:

Vast geen vrouw :+

Die van mij ging laatst helemaal over de pis toen ze de lieve kleine motion sensor op een keukenkastje zag staan..

Kijken hoe leuk ze het gaat vinden als ik straks all schakelaars uit de muur jas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Heeft een van de mede Tweakers ook ervaring met de slimme sloten van Xiaomi /Aqara?
Bijvoorbeeld deze https://nl.aliexpress.com...-url%3A1007.13339.90158.0 of deze https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Ik zit erover te denken om ook een van deze sloten toe te passen en zodoende ook de buitendeur een beetje slimmer te maken :)

Eerst even de aankomst van de bestelde Xiaomi gordijnmotor en bijbehorende rails afwachten maar heb alweer zin aan het volgend project: de buitendeur!
( Verder is er ook nog een Xiaomi Smartmi Pure Evaporative Humidifier 2 [ 2018 Version ] ; een Aqara Smart Cube en een Xiaomi tafellamp onderweg! Het aantal Xiaomi Smarthome producten hier in huis neemt snel toe :P )

[ Voor 7% gewijzigd door lowo op 05-06-2018 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
lowo schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:31:
Heeft een van de mede Tweakers ook ervaring met de slimme sloten van Xiaomi /Aqara?
Geen ervaring met deze specifieke sloten, maar ik weet niet of ik nou zo gerust naar mijn werk zou gaan 's morgens, wetend dat het op slot zijn van mijn voordeur afhangt van een Yuki-yuki smart slot.. O-) :?

Ik zou toch sterk overwegen om een paar euro meer uit te geven en bv een Danalock of Nuki te kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Theelepel88 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:16:

76 devices.. Ik kom daar met alleen Zwave al overheen thuis.
Nu is dat vast bovengemiddeld, maar zó spannend is dat toch ook weer niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Wat heb jij in godsnaam allemaal dan? Ik zit hier zo'n beetje aan de v-max omdat in de huiskamer alles al zowat gedaan is, en de slaapkamers zijn niet enorm interessant (hotelschakeling, en 1 van de 2 schakelaars is een trek schakelaar, zie die maar eens te vinden op zwave/kaku etc)

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Klopt het dat de Mi Home app freqeuent reclame notificaties toont (in het Chinees)?
Het bericht van vandaag is hieronder vertaald. Ik kan er weinig van maken.

In het slimme tijdperk heeft de Rubik's Cube ook een super kubus met "hersenen" -meter, real-time synchronisatie van APP, detectie van zes assen, continue iteratie van nieuwe games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:57:
Klopt het dat de Mi Home app freqeuent reclame notificaties toont (in het Chinees)?

In het slimme tijdperk heeft de Rubik's Cube ook een super kubus met "hersenen" -meter, real-time synchronisatie van APP, detectie van zes assen, continue iteratie van nieuwe games
Ik ga die app weer verwijderen. Idd steeds onleesbare reclame en mijn Flora's worden continue uit de kamers gegooid. Draak van een app…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:37:
[...]

Ik ga die app weer verwijderen. Idd steeds onleesbare reclame en mijn Flora's worden continue uit de kamers gegooid. Draak van een app…
Uit de kamers gegooid worden heb ik geen last van. Ik kan beide apps wel door elkaar gebruiken, zo lang je ook maar inlogt in de Flower Care app met je Mi account. Ik ga in ieder geval wel de notificaties uitzetten van de Mi Home app. Hopelijk werken de Honeywell rookmelders straks probleemloos in homebridge, incl. notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Theelepel88 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:10:
(hotelschakeling, en 1 van de 2 schakelaars is een trek schakelaar, zie die maar eens te vinden op zwave/kaku etc)
Dan bouw je je module toch bovenin weg? Lekker je bestaande trekschakelaar blijven gebruiken :*) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 24-09 21:44
Bijvoorbeeld deze https://nl.aliexpress.com...-url%3A1007.13339.90158.0 of deze https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Ik zit erover te denken om ook een van deze sloten toe te passen en zodoende ook de buitendeur een beetje slimmer te maken :)

Eerst even de aankomst van de bestelde Xiaomi gordijnmotor en bijbehorende rails afwachten maar heb alweer zin aan het volgend project: de buitendeur!
( Verder is er ook nog een Xiaomi Smartmi Pure Evaporative Humidifier 2 [ 2018 Version ] ; een Aqara Smart Cube en een Xiaomi tafellamp onderweg! Het aantal Xiaomi Smarthome producten hier in huis neemt snel toe :P )
Hou er rekening mee dat dit slot zich niet op afstand laat bedienen. Wel kan je de verschillende sleutels toegang geven om het slot al dan niet te laten openen met de sleutel. Geeft hij waarschuwing zodra je sleutel in slot laat zitten bv.

[ Voor 12% gewijzigd door kasteleman op 06-06-2018 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 14:45
Ga je hierin volgen. Idee om los topic van te maken ?
Mijn pipe-line met projecten zit een beetje vol, maar deze komt er zeker bij.

Zie nu dat dit een project is van @Koenkk. En af is ?

[ Voor 5% gewijzigd door MarFan op 06-06-2018 11:31 ]

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
kasteleman schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:45:
[...]

Hou er rekening mee dat dit slot zich niet op afstand laat bedienen. Wel kan je de verschillende sleutels toegang geven om het slot al dan niet te laten openen met de sleutel. Geeft hij waarschuwing zodra je sleutel in slot laat zitten bv.
Klopt! Dat geldt voor de Xiaomi Aqara uitvoering. Hiervan krijg je alleen notificaties in de app maar moet nog steeds met een ( geldige! ) sleutel de deur openen.
De notificaties laten zien welke sleutel er wanneer gebruikt is om binnen te komen.
Wel een beetje rare maat vind ik; je kunt kiezen uit 40 mm en 45 mm.
Zojuist de cylinder van mijn huidige slot eruit gehaald en die is 60 mm lang!

Ben echter ook benieuwd hoe de tweede door mij genoemde ( Sherlock ) het doet. Die is immers wel via de app te benaderen ( en dus op afstand de deur te openen dacht ik )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 24-09 21:44
Je moet rekening houden met factor 2. Dus slot van 40 heeft totale lengte van 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
kasteleman schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:53:
Je moet rekening houden met factor 2. Dus slot van 40 heeft totale lengte van 80
Ahh.. Ik dacht dat de totale lengte bedoeld werd maar is dus vanaf het bevestigingsgat naar de zijkant ( en dus inderdaad x 2 )
Dan zijn het wel erg lange cylinders lijkt me. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:57:

Even mezelf quoten en @Serena : Volgens mij kun je onder Profile > Settings > Message settings > Store messages de onleesbare reclameberichten uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Zeer geinteresseerd in de gordijnmotor, alleen heb ik overal in mijn huis rolgordijnen / lamellen. Is hier ook iets voor (zigbee?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
flexje schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:03:
[...]

Zeer geinteresseerd in de gordijnmotor, alleen heb ik overal in mijn huis rolgordijnen / lamellen. Is hier ook iets voor (zigbee?).
Moet je iemand vinden met een 3d printer voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
Heeft iemand hier al eens een gooi naar gedaan?

http://www.mylifesucks.de/oss/xiaomiwifiradio/

Ziet er redelijk rechttoe, rechtaan uit en voorkomt het gebruik van Chinese of Russische sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
flexje schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:03:
[...]

Daar was ik ook naar op zoek; heb overal rolgordijnen en alleen in mijn slaapkamer gewone gordijnen. Daarvoor de oplossing van Xiaomi gevonden. ( Ik heb deze gebruikt: zie bericht van tweaker Anor op vrijdag 25 mei 2018 20:13 )
Ben echter nog geen mooie oplossing tegen gekomen voor rolgordijnen ( die in de rest van mijn huis geplaatst zijn ). Ik zoek iets wat ook om kan gaan met de Xiaomi Smart Home zodat je de rolgordijnen gemakkelijk via sensoren aan kunt sturen in de MiHome app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
jobr schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:18:
[...]

Moet je iemand vinden met een 3d printer voor zoiets.
Wat een goed idee! Misschien is op deze manier ook een aandrijving via de Xiaomi gordijnmotor te realiseren hoewel die motor wel heel erg groot is..
Ook een beetje zonde om dan te gaan slopen en alleen de electronica gebruiken en hiermee een stappenmotor aan te sturen zoals in de thingiverse oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:01
Klinkt als een interessant idee! Alleen is de motor van xiaomi dan wel erg groot....

Iemand hier toevallig een Xiaomi Air Purifier draaien in Homebridge ? Welke npm werkt hier goed voor ? :)
En hoe wordt deze weergegeven in Homekit

[ Voor 47% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 07-06-2018 19:24 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:24:
Klinkt als een interessant idee! Alleen is de motor van xiaomi dan wel erg groot....

Iemand hier toevallig een Xiaomi Air Purifier draaien in Homebridge ? Welke npm werkt hier goed voor ? :)
En hoe wordt deze weergegeven in Homekit
Dit kun je het beste vragen in het homebridge topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
lowo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:05:
[...]

Wat een goed idee! Misschien is op deze manier ook een aandrijving via de Xiaomi gordijnmotor te realiseren hoewel die motor wel heel erg groot is..
Ook een beetje zonde om dan te gaan slopen en alleen de electronica gebruiken en hiermee een stappenmotor aan te sturen zoals in de thingiverse oplossing..
Hier nog 1. Er staan nog meer op.
Ik zou niet zo'n dure Xiaomi motor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 09:26
MarFan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:56:
[...]

Ga je hierin volgen. Idee om los topic van te maken ?
Mijn pipe-line met projecten zit een beetje vol, maar deze komt er zeker bij.

Zie nu dat dit een project is van @Koenkk. En af is ?
Ben enorm benieuwd en wil het ook in de gaten houden!
Waar kan ik het evt topic vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

lowo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:02:
[...]

Daar was ik ook naar op zoek; heb overal rolgordijnen en alleen in mijn slaapkamer gewone gordijnen. Daarvoor de oplossing van Xiaomi gevonden. ( Ik heb deze gebruikt: zie bericht van tweaker Anor op vrijdag 25 mei 2018 20:13 )
Ben echter nog geen mooie oplossing tegen gekomen voor rolgordijnen ( die in de rest van mijn huis geplaatst zijn ). Ik zoek iets wat ook om kan gaan met de Xiaomi Smart Home zodat je de rolgordijnen gemakkelijk via sensoren aan kunt sturen in de MiHome app.
Ja of mooi in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
Heeft iemand al daadwerkelijk een airco (of een andere grootverbruiker) op de gateway v3 aangesloten?
Ik heb nl een 2000 watt badkamer verwarming die ik aan wil laten gaan als ik de badkamer binnen kom.
Maar dan moet die verwarming dus eigenlijk 24/7 aan blijven staan. Dus je moet zo'n ding wel kunnen vertrouwen. Dat vind ik wel lastig.
Of kan er niet zo veel fout gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Kitser schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:18:
Heeft iemand al daadwerkelijk een airco (of een andere grootverbruiker) op de gateway v3 aangesloten?
Ik heb nl een 2000 watt badkamer verwarming die ik aan wil laten gaan als ik de badkamer binnen kom.
Maar dan moet die verwarming dus eigenlijk 24/7 aan blijven staan. Dus je moet zo'n ding wel kunnen vertrouwen. Dat vind ik wel lastig.
Of kan er niet zo veel fout gaan?
In een vochtige ruimte waar je ook nog een verloopstekker moet gebruiken?
Denk ook aan je randaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-06-2022
Kun je een rgb led strip en yeelight rgb led lamp aansluiten op een switch met twee knoppen (inbouw)?

Hoe zet het met de straling van gateway en sensors zijn die gevaarlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Iemand toevallig ervaring met het fixen van een defecte Aqara Window Door Sensor (https://www.gearbest.com/...f54e8b50a829656773702d31b)? Aantal besteld begin dit jaar, maar nu pas de laatste 2 aangesloten. Eén daarvan doet niets, blauw ledje gaat niet branden na indrukken knopje (niet na 1 en niet na 5 seconden). Batterijen vervangen helpt helaas niet.
Kan van Gearbest een nieuwe krijgen voor 5 dollar, maar ben ook wel benieuwd of dit zelf nog op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
jobr schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:47:
[...]

In een vochtige ruimte waar je ook nog een verloopstekker moet gebruiken?
Denk ook aan je randaarde.
Indd niet zo slim plan 😉
Ik ga voor een Sonoff (zoals je me in het Domoticz topic adviseerde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Laatst online: 02-04 16:57
Weet iemand of de Xiaomi wired wall switch gewoon in de ronde wand doos past? Ik wil deze namelijk aanschaffen maar ik heb geen zin om alles te gaan verbouwen als t niet past.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ronker schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:38:
Weet iemand of de Xiaomi wired wall switch gewoon in de ronde wand doos past? Ik wil deze namelijk aanschaffen maar ik heb geen zin om alles te gaan verbouwen als t niet past.
De bedrade variant is volgens mij voor engelse inbouwdozen en niet geschikt in NL. een x aantal pagina's terug heeft iemand het geprobeerd zonder succes. De print is ook te groot om alleen de behuizing aan te passen. Dus helaas...

Qua design zijn het echt 1 van de mooiere switches. Ik twijfel ook nog of ik gok op de wireless variant, of iets minder design en minder gedoe mocht het mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:38:
[...]

De bedrade variant is volgens mij voor engelse inbouwdozen en niet geschikt in NL. een x aantal pagina's terug heeft iemand het geprobeerd zonder succes. De print is ook te groot om alleen de behuizing aan te passen. Dus helaas...

Qua design zijn het echt 1 van de mooiere switches. Ik twijfel ook nog of ik gok op de wireless variant, of iets minder design en minder gedoe mocht het mis gaan.
dat is jammer dan wordt het toch een Sonoff T1 EU flashen of een RFXCOM aanschaffen. Thanks in iedergeval.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ronker schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:16:
[...]

dat is jammer dan wordt het toch een Sonoff T1 EU flashen of een RFXCOM aanschaffen. Thanks in iedergeval.
Of je bestaande schakelaars gebruiken icm een Sonoff Basic?

Er zijn er nog 2 onderweg naar me en dat is de volgende stap om te proberen :)
Kan een hoop ellende schelen met de WAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
RoRoo schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:44:
[...]

Of je bestaande schakelaars gebruiken icm een Sonoff Basic?

Er zijn er nog 2 onderweg naar me en dat is de volgende stap om te proberen :)
Kan een hoop ellende schelen met de WAF
Is inderdaad ook een optie. Weet alleen niet zo goed hoe ik die weg kan werken. Gaat namelijk om een lamp aan het plafond en volgens mij krijg ik die niet in de doos verwerkt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ronker schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:49:
[...]

Is inderdaad ook een optie. Weet alleen niet zo goed hoe ik die weg kan werken. Gaat namelijk om een lamp aan het plafond en volgens mij krijg ik die niet in de doos verwerkt.
Zover ben ik ook nog niet helaas.
Deze knutselsmurf is best grappig bezig alhoewel ik wel twijfel aan de brandveiligheid in die woning :P
YouTube: No $30 "Smart Switch" | $5 Sonoff + REGULAR Light Switch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
RoRoo schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:52:
[...]

Zover ben ik ook nog niet helaas.
Deze knutselsmurf is best grappig bezig alhoewel ik wel twijfel aan de brandveiligheid in die woning :P
YouTube: No $30 "Smart Switch" | $5 Sonoff + REGULAR Light Switch!
Hahah ik denk dat de verzekering dat ook niet leuk vind als er brand uitbreekt. Mocht het passen in je muurdoos dan hoor ik het graag ;)

/▌

Pagina: 1 ... 30 ... 89 Laatste