Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Via mijn Google home horen dat ik een lekkage heb. Meer niet.puntje013 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:37:
[...]
Ja, de verlichting die aan de Xiaomi gateway is gekoppeld kun je bedienen via de Google home, maar met die watersensor kun je verder niks met je Google home.
Dat ding geeft een melding naar je gateway dat er water gedetecteerd is.
Wat zou je dan precies via je Google home willen doen met die sensor?
En dan mijn SmartThings er uit gooien.
[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 16-05-2018 18:42 ]
Zover ik weet werkt dat momenteel nog niet en en vraag me af of dat in de toekomst gaat werken.maartend schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:42:
[...]
Via mijn Google home horen dat ik een lekkage heb. Meer niet.
Die sensoren werken via het zigbee protocol en dat kan de Google home niet aan, dus er zal altijd een xiaomi gateway tussen moeten, misschien dat die straks melding naar de Google home kan gaan sturen maar dat is nu nog niet het geval.
Dit is er toch nog niet? Je kunt dan de watersensor toch nog niet (via de gateway?) aan google home koppelen? Je bent toch afhankelijk of er een plugin beschikbaar is (voor Alexa heet dat ‘skill’)? En dan is het nog de vraag of de xiaomi plugin (als die er is) wel de watersensoren (met voice commando) kan uitlezen.
Volgens mij was de opmerking ‘en dan zien aan te sluiten op mijn Google Home’ redelijk voorbarig of opportunistisch.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 16-05-2018 18:59 ]
Maar, man man man: de Aqara motion sensor én de Aqara mini switch werken niet. Wel zichtbaar in de Mi Home app, maar alhoewel motion wordt gedetecteerd en clicks eveneens, is er geen enkele automation die werkt. Een tweetal keer heeft ie iets gedaan na een dubbel click (van de 100 pogingen), maar single clicks resulteren in geen enkele actie terwijl ze wel in de logs verschijnen.
De Aqara Motion Sensor is - in tegenstelling tot de Aqara Mini Switch- zichtbaar in Domoticz (3.8153).
De Motion Sensor schijnt dus een issue te kennen in Domoticz ( https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=20145 ) maar dat de Switch überhaupt niet werkt is wel een bummer. Teleurstellend.
Wat ik heb gedaan / geprobeerd:
-Ik heb de oude gateway in de app verwijderd in de Mi home app
-De nieuwe gateway toegevoegd in de Mi home app.
-Nu via de Mi Home app aangegeven een Aqura body sensor te willen toevoegen. Dan krijg je dat scherm dat je binnen 30 sec de Connect knop een paar seconde moet indrukken.

Helaas is het na meerdere malen niet gelukt om de sensor te koppelen. De sensor gaat wel even blauw knipperen als ik na een paar seconde het knopje los laat, maar de Mi Home ziet geen connectie of verbinding en geeft een timeout van 30s.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik de sensor aan de nieuwe gateway kan koppelen?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik kan in de app kiezen voor add manually (onderaan bij het plusje) en dan vervolgens uit de lijst de goede sensor kiezen en vervolgens het knopje op de sensor weer even ingedrukt houden.GAEvakYD schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:45:
Hmmmm mijn vorige gateway was gestolen (lang verhaal, iets met een bouwplaats). Ik had een aantal Aqara motion sensoren gekoppeld. Nu heb ik de nieuwe gateway binnen en wil ik het systeem weer werkend maken, echter krijg ik de sensoren niet gekoppeld.
-Nu via de Mi Home app aangegeven een Aqura body sensor te willen toevoegen. Dan krijg je dat scherm dat je binnen 30 sec de Connect knop een paar seconde moet indrukken.
[afbeelding]
Helaas is het na meerdere malen niet gelukt om de sensor te koppelen. De sensor gaat wel even blauw knipperen als ik na een paar seconde het knopje los laat, maar de Mi Home ziet geen connectie of verbinding en geeft een timeout van 30s.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik de sensor aan de nieuwe gateway kan koppelen?
Automatisch toevoegen werkt bij mij ook nooit.

ik heb geen problemen met hassio en gateway, niet geupdate naar nieuwe versie.defcon84 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:24:
Ik had vandaag ook last van de verbindingsproblemen tussen de human body sensor en de gateway.
Battery is not 53%, en de gateway staat 2 meter verder in dezelfde kamer.
Alle andere sensoren deden het toen wel nog.
In de mi home app stond "Device offline"
Iemand dezelfde ervaringen?
[afbeelding]
wat zegt hij in de mi home app dan bij de status van je motion sensor?
en geen fouten in de log van hassio?
Shoot me als het antwoord nergens op slaat. Geen ervaring met deze apparaten. Maar hebben die dingen een geheugen dat ze aan een bepaalde gateway gekoppeld zijn? Moet je ze misschien eerst resetten?GAEvakYD schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:45:
Hmmmm mijn vorige gateway was gestolen (lang verhaal, iets met een bouwplaats). Ik had een aantal Aqara motion sensoren gekoppeld. Nu heb ik de nieuwe gateway binnen en wil ik het systeem weer werkend maken, echter krijg ik de sensoren niet gekoppeld.
[afbeelding]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Die sensoren kun je volgens mij niet zelf resetten. Je kunt ze wel opnieuw koppelen door dat knopje drie seconde in te drukken, dan koppel je hem aan een andere gateway. Echter dat laatste werkt dus bij mij niet. Enige wat ik nog kan en ga proberen is dat ik de hele Mi Home app ga deinstalleren en dan de gateway opnieuw koppelen en hopen dat die dan wel de sensor pakt. Misschien heeft de Mi Home app nog de oude devices staan en wil die hem daarom niet opnieuw koppelen. Al geeft de app nu geen andere devices weer dan de gateway, maar je weet maar nooit met die chineze spullen.Serena schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:06:
[...]
Shoot me als het antwoord nergens op slaat. Geen ervaring met deze apparaten. Maar hebben die dingen een geheugen dat ze aan een bepaalde gateway gekoppeld zijn? Moet je ze misschien eerst resetten?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
En bedankt, meteen een winkelmandje vol met Aqara spul (ik had er nog niets van namelijk)puntje013 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:32:
Zie net dat bij gearbest de watersensor in de aanbieding is voor €8,49.
Zometeen maar eens 2 bestellen, voor achter de wasmachine en onder de vaatwasser.
https://m.gearbest.com/ho...provements/pp_668897.html
Kost allemaal niks per stuk, maar stiekem loopt het hier in huis al aardig op.
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2018 11:52 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Heeft er iemand binnen domoticz hetzelfde probleem met de Xiaomi smart plug, zigbee edition?
Ik zie enkel dagelijks altijd net maar 1 kwh verbruik, in alle grafieken
kijk even hier a.u.b.:
https://drive.google.com/...r_KhHEHb/view?usp=sharing
dit klopt natuurlijk van geen kanten als ik binnen de Mi app het verbruik bekijk
wat zou er aan de hand kunnen zijn?
dank om even mee te willen denken!
De sensoren werken weer. Ik heb de Mi Home app gedeinstalleerd en ik heb de Woning in Mi Home ook verwijderd. Nieuw woning aangemaakt, gateway gekoppeld en toen alle sensoren.GAEvakYD schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:16:
[...]
Die sensoren kun je volgens mij niet zelf resetten. Je kunt ze wel opnieuw koppelen door dat knopje drie seconde in te drukken, dan koppel je hem aan een andere gateway. Echter dat laatste werkt dus bij mij niet. Enige wat ik nog kan en ga proberen is dat ik de hele Mi Home app ga deinstalleren en dan de gateway opnieuw koppelen en hopen dat die dan wel de sensor pakt. Misschien heeft de Mi Home app nog de oude devices staan en wil die hem daarom niet opnieuw koppelen. Al geeft de app nu geen andere devices weer dan de gateway, maar je weet maar nooit met die chineze spullen.
Voor zover jullie het nog niet zelf zouden geprobeerd hebben: het is mogelijk om ook Europese radiostations op de Mi gateway te zetten !
Hiervoor moet je bij de Russen zijn: het wordt toegelicht en uitgelegd op de volgende site
http://ximiraga.ru/ (let wel deze site laadt bij mij toch wel heel erg traag in, dus je gaat geduld moeten hebben)
kijk dan onder het tabblad install
zo luister ik dus soms naar StuBru en andere Belgische zenders via deze gateway...
het blikgeluid moet je er dan wel bijnemen, tenzij je de gateway zou modden qua audio beleving.
Hij gaat nu wel automatisch uit als de deur open gaat, maar niet weer aan als de deur weer dicht is
defcon84 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:24:
In de mi home app stond "Device offline"
zoeperman schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:10:
wat zegt hij in de mi home app dan bij de status van je motion sensor?
het probleem zit dus niet bij hass, maar bij Mi zelf
Klopt! Zo heb ik het ook; air purifier wordt bij mij uitgeschakeld als ik de buitendeur en/of de deur naar de gang meer dan 30 seconden open heb staan. Doe je de deur(en) naderhand weer dicht dan gaat hij niet opnieuw aan.creon schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:10:
Ik heb vandaag de gateway en een deursensor binnen gekregen zodat ik de airpurifier aan en uit kan zetten zodra de deur open en dicht gaat
Hij gaat nu wel automatisch uit als de deur open gaat, maar niet weer aan als de deur weer dicht is
( Idem als je de deur(en) open hebt staan en toch de air purifier aan zet. Dan gaat deze niet uit ook niet nadat je de deuren weer dicht hebt gedaan. )
Blijkbaar reageert hij alleen op het openen van de deur en heeft Xiaomi niet de functie geïmplementeerd dat als je de deur weer dicht doet de air purifier ook weer aan gaat.
1. Home Gateway v2
Deze is gewoon nodig. Geen verdere vragen over.
2. Window/Door sensor v2
Ook hier eigenlijk geen vragen over. Op de begane grond wil ik de voor- en achterdeur voorzien van deze sensoren, op de 1e verdieping de drie slaapkamerramen en badkamerraam, en op zolder het zolderraam.
3. Temp/Hum sensor v2
Mijn gedachte is om de woonkamer (begane grond) te voorzien, en de drie slaapkamers en badkamer. Heeft zo'n sensor voor de badkamer wel nut?
4. Water sensor
Mijn gedachte was om deze in keuken ergens te plaatsen bij de vaatwasser en bij de wasmachine op zolder. Maar wat is de beste plek? In het kastje onder de wasbak? Daar loopt de watertoevoer, maar daar zit ook een waterstop op. Dus daar heeft het dan toch geen zin? Kan ik 'm het beste echt onder de vaatwasser plaatsen (dus even de plint weghalen)?
En waar plaats je 'm het beste bij de wasmachine? De wasmachine staat bij mij in een bak (er is geen ruimte om daar nog de sensor bij te plaatsen) en de watertoevoer kent een waterstop.
5. Honeywell Fire alarm
Op dit moment heeft elke woonlaag (1. gang - begane grond, 2. overloop - 1e verdieping, 3. zolder) een rookmelder. Het volstaat toch om deze te vervangen door drie van Honeywell? Of raden jullie nog andere plekken aan?
Wat vinden jullie trouwens van de Honeywell Gas melder? Heeft dit nut voor ons NL CV ketels? Wat meet deze sensor? Volgens mij niet CO.
Nog andere adviezen?
Wat ik daar mee doe is de mechanische ventilatie sneller laten draaien als de vochtigheid x% hoger wordt in x tijd. Dus als iemand staat te douchen.meesje schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:40:
3. Temp/Hum sensor v2
Heeft zo'n sensor voor de badkamer wel nut?
Bij mij wel. Ik meet daar de vochtigheid en vergelijk deze met het gemiddelde de sensoren op alle verdiepingen en stuur de ventilator erop aan.meesje schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:40:
3. Temp/Hum sensor v2
Mijn gedachte is om de woonkamer (begane grond) te voorzien, en de drie slaapkamers en badkamer. Heeft zo'n sensor voor de badkamer wel nut?
En zo te zien ben ik niet de enige.
Zorg dat de rookmelders op plaatsen hangen dat je er 100 procent van wakker word als ze af gaan. Overlevingskans is de grootste toegevoegde waarde van een rookmelder. Gasmeter heeft in NL weinig toegevoegde waarde. Gas in Nederland ruik je door de toevoeging van een geur al bij een zeer lage concentratie, ver onder de explosie grens. Verder meer hij geen CO.meesje schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:40:
5. Honeywell Fire alarm
Op dit moment heeft elke woonlaag (1. gang - begane grond, 2. overloop - 1e verdieping, 3. zolder) een rookmelder. Het volstaat toch om deze te vervangen door drie van Honeywell? Of raden jullie nog andere plekken aan?
Wat vinden jullie trouwens van de Honeywell Gas melder? Heeft dit nut voor ons NL CV ketels? Wat meet deze sensor? Volgens mij niet CO.
Nog andere adviezen?
Waar stuur je die ventilator dan mee aan?jobr schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:56:
[...]
Wat ik daar mee doe is de mechanische ventilatie sneller laten draaien als de vochtigheid x% hoger wordt in x tijd. Dus als iemand staat te douchen.
Daar ben ik ook benieuwd naar. In de badkamer heb ik zo’n drie standen schakelaar. Kan dit vervangen worden?
Sensor -> xiaomi gw -> domoticz -> sonoff basic -> ventilator.
Ik heb niet een 3 standen schakelaar op de ventilator (afzuiging). Met de sonoff schakel ik dus de ventilator op max stand. Kwestie extra 220v op een pootje zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door jobr op 18-05-2018 19:55 ]
Je kan er zon 2 voudige sonoff tussen zetten. Dan blijft ie altijd op stand 1 maar schakel je 2 of 3 in dan gaat ie daarop. Kan echter niet in de mi omgeving. er is al geantwoordmeesje schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:51:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar. In de badkamer heb ik zo’n drie standen schakelaar. Kan dit vervangen worden?
[ Voor 3% gewijzigd door SPX420 op 18-05-2018 19:55 ]
Mocht je een Itho hebben, werkt top
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Hoe heb jij die 30sec regel gemaakt, ik zie alleen de regel voor 1 minuutlowo schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:20:
[...]
Klopt! Zo heb ik het ook; air purifier wordt bij mij uitgeschakeld als ik de buitendeur en/of de deur naar de gang meer dan 30 seconden open heb staan.
[ Voor 10% gewijzigd door DeadMetal op 20-05-2018 11:29 ]
meesje schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:56:
Klopt het dat de Dafang en Xiaofang camera’s niet meer in Europa en Amerika werken? Bij veel advertenties zie ik deze opmerkingen staan.
Daar ben ik dus benieuwd naar._LF_ schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:44:
ALs je in de Mihome app China als mainland kiest, moet het toch gewoon werken?!
[...]
(het mag eventueel een China-only product zijn)
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Sorrycreon schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:15:
[...]
Hoe heb jij die 30sec regel gemaakt, ik zie alleen de regel voor 1 minuut

Je hebt helemaal gelijk.
Ik heb die purifier al een tijd en let er niet op binnen welke tijd hij uit gaat.
Blijkbaar is dat 1 minuut en geen 30 seconden..
Dafang werkt prima hier, de Aqara ook (hoewel ik met de laatste wel moeite heb gehad 'm in m'n netwerk te krijgen. En beetje te veel groothoek naar mijn zin)meesje schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:56:
Klopt het dat de Dafang en Xiaofang camera’s niet meer in Europa en Amerika werken? Bij veel advertenties zie ik deze opmerkingen staan.
Een Xiaofang staat in bestelling. Zolang je maar de Mainland China server gebruikt.
Je kan gewoon een Zigbee power socket gebruiken en daar mee een sirene schakelen?Dima_2005 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:21:
Heeft er iemand toevallig een Xiaomi sirene gevonden voor buiten? Heb wat workarounds gevonden, maar niet echt meteen een degelijke sirene...
(het mag eventueel een China-only product zijn)

De sirene moet toch stroom krijgen, een ding met batterijen lijkt me geen goed idee. Gewoon een willekeurige sirene kopen dus. Is het ding 12V o.i.d. hang je er een converter tussen. Via een automation kan je gewoon je alarm diverse dingen laten doen. Hang een rookmachine buiten aan je muur en je kan zelfs rooksignalen laten geven als er bij je ingebroken wordt!
[ Voor 4% gewijzigd door h4ns op 20-05-2018 20:10 ]
Nu heb ik eentje op 4xAA batterijen, 3min sirene kan het zeker (wettelijk maximum).
Op zich wel een goed punt: wat met als stroom uitvalt? Geen alarm dan? Mijn huidige alarm heeft ook batterijen die tot 24u meegaan, en sim kaart om te bellen via gsm netwerk.
@h4ns Waar heb je de xiaofang besteld? Heb je een link?
Edit:
Zelf eentje gevonden: https://www.banggood.com/...on-8X-Zoom-p-1095214.html
Er staat (in rood):
Het kan nu alleen in een niet-Europese en niet-Amerikaanse regio worden gebruikt
En we vinden het zo jammer dat we geen after-sales service kunnen bieden aan klanten in Europa en Amerika vanwege de gebiedsbeperking van Xiaomi Xiaofang Camera
[ Voor 38% gewijzigd door meesje op 20-05-2018 21:49 ]
Geen ervaring zelf met sirenes, maar ik ga er van uit dat de meest ideale manier voeding via 230V is met een (oplaadbare) backup accu indien de stroom uit valt.Dima_2005 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:10:
Nu, mijn huidige sirene op batterijen doet het nochtans prima... Gezien er geen makkelijke manier is om daar stroom te krijgen, zou ik dus graag iets hebben op batterijen.
Nu heb ik eentje op 4xAA batterijen, 3min sirene kan het zeker (wettelijk maximum).
Op zich wel een goed punt: wat met als stroom uitvalt? Geen alarm dan? Mijn huidige alarm heeft ook batterijen die tot 24u meegaan, en sim kaart om te bellen via gsm netwerk.
Na een hack werkt het niet meer in mi home. Heb de Dafang laatst getest met de hack maar weer een reset gedaan zodat ie gewoon in mi home staat.meesje schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:43:
Nog een vraag over de xiaofang en dafang. Deze camera’s wil ik middels homebridge aan Homekit koppelen. Hiervoor is het nodig om de camera van een hack te voorzien (voor rtsp stream). Mijn vraag is of de camera met de hack nog steeds werkt in de Mi Home app.
@h4ns Waar heb je de xiaofang besteld? Heb je een link?
Edit:
Zelf eentje gevonden: https://www.banggood.com/...on-8X-Zoom-p-1095214.html
Er staat (in rood):
Het kan nu alleen in een niet-Europese en niet-Amerikaanse regio worden gebruikt
En we vinden het zo jammer dat we geen after-sales service kunnen bieden aan klanten in Europa en Amerika vanwege de gebiedsbeperking van Xiaomi Xiaofang Camera
Koop zelf ook het liefst bij banggood maar daar is de Xiaofang out of stock.
Via Ali besteld bij onderstaande verkoper, goede prijs en duidelijke omschrijving.
https://www.aliexpress.co...g-Camera/32867789832.html
Als de stroom uitvalt werkt je gateway sowieso niet en kan hij dus ook je sirene niet aansturen.Dima_2005 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:10:
Nu, mijn huidige sirene op batterijen doet het nochtans prima... Gezien er geen makkelijke manier is om daar stroom te krijgen, zou ik dus graag iets hebben op batterijen.
Hier valt de stroom eigenlijk nooit uit, dus ik zie het probleem niet zo.
Dat is vreemd. Ik heb in mijn Mi Home app maar één echte automatisering gemaakt; het uitschakelen van de Air Purifier als ik mijn raam open, en een tweede rule schakelt de Air Purifier in als ik het raam weer dicht doe. Werkt als een zonnetje..lowo schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:20:
[...]
Blijkbaar reageert hij alleen op het openen van de deur en heeft Xiaomi niet de functie geïmplementeerd dat als je de deur weer dicht doet de air purifier ook weer aan gaat.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Stom van mij! Niet aan gedacht dat het zo wel kan.. Ik dacht eerst ook dat als de status ( deur of raam open ) wijzigde de air purifier automatisch weer in zou schakelen. Dit gebeurd natuurlijk niet.pimsaint schreef op maandag 21 mei 2018 @ 06:41:
[...]
Dat is vreemd. Ik heb in mijn Mi Home app maar één echte automatisering gemaakt; het uitschakelen van de Air Purifier als ik mijn raam open, en een tweede rule schakelt de Air Purifier in als ik het raam weer dicht doe. Werkt als een zonnetje..
Het is wel zo dat als je de deur of het raam al open hebt staan en handmatig ( of via app ) de luchtreiniger inschakelt deze dan niet weer vanzelf uit gaat na de ingestelde tijdsduur ( bij mij na 1 minuut reageren op openen deur of raam )
Bedankt voor de tip! Ga ik ook zo instellen
- 1 alarm licht en/of sirene
- 3 raamdeur contacten
- 3 rookmelders
- 3 bewegingssensoren
- evt binnen camera
- evt 2 buiten camera's
- 4 FRID tags (oid)
- Meldingen wanneer er iets gebeurd
- Zou mooi zijn als je zones kunt maken. Voorbeeld: de buiten camera's en raam/deur contacten al actief zetten en de bewegingssensoren pas als we gaan slapen.
Mijn vragen zijn:
- is zo'n Xiaomi setup 'goed zelf te doen' of moet ik hiervoor gaan programmeren etc? De meeste setups zijn redelijk plug en play als ik het goed lees.
- Werkt dit op de betrouwbare 868Mhz frequentie zoals een 'dedicated' alarmsysteem?
- Ik zie in veel (oudere) reviews dat de app niet compleet Engels is, is dat inmiddels wel zo of nog altijd niet?
Het is redelijk zelf te doen, al gebruik ik zelf de alarm functie niet, dus of het mogelijk is om de bewegingsdetectoren pas aan te zetten als je gaat slapen durf ik je niet te zeggen, maar dat weet iemand hier vast welCard Nox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:44:
[...]
Mijn vragen zijn:Ter referentie; andere optie waar ik bijvoorbeeld naar kijk is een Woonveilig Alarm 03 pakket.
- is zo'n Xiaomi setup 'goed zelf te doen' of moet ik hiervoor gaan programmeren etc? De meeste setups zijn redelijk plug en play als ik het goed lees.
- Werkt dit op de betrouwbare 868Mhz frequentie zoals een 'dedicated' alarmsysteem?
- Ik zie in veel (oudere) reviews dat de app niet compleet Engels is, is dat inmiddels wel zo of nog altijd niet?
Het werkt niet via 868Mhz, maar via het Zigbee protocol, wat ik persoonlijk ook een prima protocol vindt voor een alarm systeem.
De app is niet compleet in het Engels, maar nou moet ik er wel bij vermelden dat ik hem ingesteld heb op Mainland China, omdat ik anders de boel niet werkend krijg in Domoticz, dus wellicht dat het wel allemaal netjes engels is als je dat instelt op Europa.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar als je iets meer flexibiliteit wilt, kan je ook Domoticz of hass overwegen, dan zijn de mogeljkheden (bijna) eindeloos.
HASS vond ik zelf veel te ingewikkeld, na dagen klooien nog steeds niets aan de praat zoals ik het wilde, terwijl ik met Homey alles binnen een uur werkend had
[ Voor 25% gewijzigd door Sanderrr op 23-05-2018 07:59 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Is dit een goede? https://www.amazon.de/Hama-Reisestecker-ausländischer-Schutzkontakt-Steckdosen-Reise-Adapter-Weiß/dp/B073VMWR8D/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1527078716&sr=8-1&keywords=hama+reisestecker
Zijn er nog goedkopere en/of betere alternatieven?
Is een dergelijke stekker ook te gebruiken met een wallplug? Wat is jullie ervaring met de wallplug? Is in een (standaard) dubbele wandcontactdoos het tweede punt nog bruikbaar?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dat is me ook al eens opgevallen. Ik heb er weinig aandacht aan gegeven. Ik dacht dat het kwam doordat ik de mi home app op zowel iphone als ipad heb geinstalleerd. Ik hou het de komende tijd in de gaten.Serena schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:47:
Mijn flower care sensoren worden steeds 'uit hun kamer gegooid' en belanden dan weer in de default room met de standaard naam. Huh?
Eentje van eBay, werkt perfect en goedkoper, verzendkosten is duurder dan de verloopstekker zelf. Dacht dat ik zo'n 10 euro voor 5 van die dingen heb betaald. Zoek maar even in dit topic, is hier al vaak genoemd.meesje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:36:
Welke verloopstekker gebruiken jullie om de gateway aan te sluiten?
Is dit een goede? https://www.amazon.de/Hama-Reisestecker-ausländischer-Schutzkontakt-Steckdosen-Reise-Adapter-Weiß/dp/B073VMWR8D/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1527078716&sr=8-1&keywords=hama+reisestecker
Is een dergelijke stekker ook te gebruiken met een wallplug? Wat is jullie ervaring met de wallplug? Is in een (standaard) dubbele wandcontactdoos het tweede punt nog bruikbaar?
https://www.bever.nl/p/s-...ALC32004.html?colour=5806meesje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:36:
Ik bespaar niet graag op spullen die potentieel mijn huis in lichterlaaie zetten.
Degene die bij de Gateway werd geleverd (Deze). Hij is nogal lomp, maar de Gateway zit toch in een stekkerblok wat weggewerkt zit achter de bank.meesje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:36:
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar we sluiten er wel een gateway of wallplug op aan. Hoe betrouwbaar zijn deze?TommyGun schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:58:
[...]
https://www.bever.nl/p/s-...ALC32004.html?colour=5806
Ik bespaar niet graag op spullen die potentieel mijn huis in lichterlaaie zetten.
Even mijn ervaring delen mbt de aqara curtain.dof schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:59:
[...]
Interessant en benieuwd naar je ervaringen.
Uit de reacties (en bijbehorende foto's) bij de Xiaomi leveranciers op Ali begrijp ik dat de rails in stukken van ong. een mtr geleverd worden en die je aan elkaar kunt koppelen. Bij andere rail leveranciers zie ik de opmerking dat je op maat kunt bestellen en dat ze -vanwege vervoer- dat in stukken van 2 mtr knippen. Ook lijken de gordijnrails van Xiaomi op die van Somfy en mogelijk anderen. Maar of dat door elkaar gebruikt kan worden is mij niet duidelijk.
Ik hoop dat de stukken aan elkaar een stevig geheel opleveren, anders moet je natuurlijk veel meer bevestigingen aan plafond o.d. maken. Kortom, benieuwd naar je ervaringen.
Ik had precies 4m nodig en dit kwam aan in 2 stukken van 2m met de gekartelde band gemonteerd in de beide railen. Installatie is zeer eenvoudig en stevig (2 stukken aan elkaar verbinden mag/kan beter) helaas geen instructies erbij hoe te monteren maar er staat genoeg online. Motor is zo goed als geruisloos en erg simpel om te configureren/calibreren. Al met al was ik 180,- kwijt voor en de motor en de rails (beide apart besteld.
http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849
Ja met de wallplug (De Smart socket bedoel je neem ik aan) kan je gewoon een tweede standaard stekker blijven gebruiken.meesje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:36:

Voor de verloopstekkers waren al wat bekende alternatieven voor, heb echter nu de perfecte oplossing gevonden (althans daar ziet het naar uit, heb ze nog niet binnen) voor een goede compacte verloop zonder LED indicatie.
Te bestellen via Aliexpres - momenteel € 1,57 per stuk. Tip: als je per 2 besteld betaal je geen verzend kosten.
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.76d34c4dwRZHm2

Lijkt op die dure Skross, alleen is die Skross erg groot en werkt dus NIET in een dubbele wandcontactdoos.
De vraag is dus of dat met deze wel kan, afhankelijk van type wandcontactdoos. Maar hij lijkt een stukje kleiner, als het in een dubbele niet past ben je aan die van Ebay gebonden.
Heeft in ieder geval veel goede reviews, hier nog een paar user images:

De vertaling in Engels is over het algemeen prima in orde. Alleen de Aqara producten zijn soms slechts half vertaald. Neem in dat geval dus de Xiaomi alternatieven en je hebt nagenoeg nergens last van.Sanderrr schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:57:
Ik gebruik Xiaomi sensoren icm met Homey om alles aan te sturen en flows te maken, dan heb je dus geen last van de half vertaalde Mi Home app
Even goed afplakken en het ziet er al een stuk beter uit!
Helaas blijft de LED wel gewoon zichtbaar, dus die moet je echt met iets anders afplakken. Als je daar last van hebt.

Mijn tweede Gateway zit zelfs in een dubbele wandcontactdoos, met zo'n platte stekker van EVOline

[ Voor 18% gewijzigd door h4ns op 23-05-2018 23:42 ]
Klopt, maar Xiaomi vertrouw ik dan nog wel, die namaak spullen zoals hierboven daarentegen...meesje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:16:
[...]
Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar we sluiten er wel een gateway of wallplug op aan. Hoe betrouwbaar zijn deze?
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe veilig een verloopstekkertje van 1,57 euro is. Dan maar een duurder exemplaar van 7-10 euro.TommyGun schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:37:
[...]
Klopt, maar Xiaomi vertrouw ik dan nog wel, die namaak spullen zoals hierboven daarentegen...
Ik heb het nog anders gedaan. Ik heb van Livolo (waar mijn hele woonkamer mee is ingericht) een stopcontact aangeschaft waar ik dit soort prul zo op aan kan sluiten.meesje schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:42:
[...]
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe veilig een verloopstekkertje van 1,57 euro is. Dan maar een duurder exemplaar van 7-10 euro.
Dit lijkt mij leuk om ook thuis te proberen. Kan je mij misschien de links geven van de onderdelen die je hebt besteld?anor schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:46:
[...]
Even mijn ervaring delen mbt de aqara curtain.
Ik had precies 4m nodig en dit kwam aan in 2 stukken van 2m met de gekartelde band gemonteerd in de beide railen. Installatie is zeer eenvoudig en stevig (2 stukken aan elkaar verbinden mag/kan beter) helaas geen instructies erbij hoe te monteren maar er staat genoeg online. Motor is zo goed als geruisloos en erg simpel om te configureren/calibreren. Al met al was ik 180,- kwijt voor en de motor en de rails (beide apart besteld.
Wat wil je eigelijk doen? Zelf aansturen nav een bepaald event?Dima_2005 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:10:
Eventueel een Sonoff S20 tussen de stroomtoevoer via batterijen van je huidige sirene hangen?
Maar dan moet je bezig zijn met een Rasp Pi en een of ander domotica software programma
En wie zegt dat deze beter is.meesje schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:42:
[...]
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe veilig een verloopstekkertje van 1,57 euro is. Dan maar een duurder exemplaar van 7-10 euro.
In zo'n verloopstekker zit geen electronica en dat maakt deze al een stuk veiliger dan andere apparaten met 220V aansluiting uit china met electronica er in.
je kan die led er heel gemakkelijk uit halen.h4ns schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:37:
Helaas blijft de LED wel gewoon zichtbaar, dus die moet je echt met iets anders afplakken. Als je daar last van hebt.
[ Voor 24% gewijzigd door jobr op 24-05-2018 18:52 ]
Of die van 1,57 euro goed of slecht is, laat ik over aan de experts. Echter dat er geen elektronica in zit, is volgens mij niet een heel sterk argument aangezien deze stekker wel stroom doorgeeft. Wat als er intern twee contacten mer elkaar in aanraking komen?jobr schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:51:
[...]
En wie zegt dat deze beter is.
In zo'n verloopstekker zit geen electronica en dat maakt deze al een stuk veiliger dan andere apparaten met 220V aansluiting uit china met electronica er in.
[...]
je kan die led er heel gemakkelijk uit halen.
Ieder moet voor zich bepalen of hij/zij het risico wil lopen. Je kunt wel voor de kop slaan als je huis afgebrand is en je krijgt van de brandweer te horen waar de brand gestart is....
Of worden deze sensoren wel al ondersteund?
Na wat grondig onderzoek denk ik al een idee te hebben.bottom line schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:25:
[...]
Wat wil je eigelijk doen? Zelf aansturen nav een bepaald event?
Eventueel een Sonoff S20 tussen de stroomtoevoer via batterijen van je huidige sirene hangen?
Maar dan moet je bezig zijn met een Rasp Pi en een of ander domotica software programma
1) de gateway camera gebruiken. Deze kan eventueel gemakkelijk stroom krijgen van powerbank als UPS
2) sensors installeren
3) ook aan een orangepi hangen (al is het niet stabiel) om andere dingen aan te sturen bv externe sirene (bv domoticz), deze dient dan meteen ook als fallback.
4) huidige sirene aansturen met een ESP chip via de orangepi.
Omdat die uit China maar 1,57 kost wil niet zeggen dat het slecht is. Er zit inderdaad alleen wat metaal in een plastic omhulsel.meesje schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:38:
[...]
Of die van 1,57 euro goed of slecht is, laat ik over aan de experts. Echter dat er geen elektronica in zit, is volgens mij niet een heel sterk argument aangezien deze stekker wel stroom doorgeeft. Wat als er intern twee contacten mer elkaar in aanraking komen?
Ieder moet voor zich bepalen of hij/zij het risico wil lopen. Je kunt wel voor de kop slaan als je huis afgebrand is en je krijgt van de brandweer te horen waar de brand gestart is....
Grote kans dat die Skross van 10,- uit de exact dezelfde fabriek komt rollen. Skross betaald ook niet meer dan een euro voor die stekker, dan moeten ze nog een blister verpakking er om heen doen, kosten voor import en marketing, en dan komt daar nog eens een flink stuk marge bovenop van de tussenhandel.
Dat ze via Ali die dingen voor die prijs direct af fabriek aanbieden is niet vreemd, verpakking kost geen drol en gratis verzending is mogelijk via subsidie door de staat.
Ik zal er eens een uit elkaar slopen als ik ze binnen heb, ben niet erg bang dat het ding slecht in elkaar zit. Productie technieken zijn ook sterk verbeterd de laatste jaren in China, men staat daar niet bepaald stil. En dom is de Chinees ook niet, die weet drommels goed dat kwaliteit tegenwoordig gewoon belangrijk is.
Misschien sloop ik die Skross ook nog wel uit elkaar, vind het toch een beetje een onding moet ik zeggen.
Men overdrijft hier dus nog al snel dat veel spul uit China gevaarlijk is. Haal eens een stekkerdoos van de willekeurige bouwmarkt hier in Nederland uit elkaar, dat is ook allemaal supergoedkoop gebouwd spul en daar kraait geen haan naar. Maar zodra je het uit China laat komen is het dan zogenaamd direct onveilig..
Spul wat onderin de rekken bij de bouwmarkten ligt is toch vaak standaard el cheapo kwaliteit wat direct uit China komt? Mij zie je geen waterkoker halen bij de Action of een strijkbout van de Hema. Dat is standaard Made in China en de kwaliteit van zulke spullen is in mijn en in vele opinie geen steek veranderd. Daar kraait zeker een haan naar hoor. En de reden dat kwaliteit belabberd is gewoon simpel, winkelketens willen goedkoop goedkoop goedkoop en daar past de fabrikant zich aan.h4ns schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:42:
[...]
.
Men overdrijft hier dus nog al snel dat veel spul uit China gevaarlijk is. Haal eens een stekkerdoos van de willekeurige bouwmarkt hier in Nederland uit elkaar, dat is ook allemaal supergoedkoop gebouwd spul en daar kraait geen haan naar. Maar zodra je het uit China laat komen is het dan zogenaamd direct onveilig..
Heel toevallig had ik een tijd geleden snel een stekkerdoos nodig in het weekend. Dus naar de Gamma en had zo’n goedkoop wit blokje gekocht. Was toch tijdelijk. Tijdelijk werd 6 maanden en toen ik eenmaal dat ding weg wilde hebben, zag ik dat het plastic omhulsel om het snoer dicht bij het blok weggeschroeid was. Terwijl ik maar een 3W led stripje op had aangesloten. Lesje geleerd toen.
Er kunnen prachtige dingen gemaakt worden in China, zolang de koper daar naar vraagt. Xiaomi is toch wel een grote uitzondering, spotgoedkoop, maar toch “Apple kwaliteit”. Ben verliefd op dat merk. Xiaomi dus
Edit: misschien toch nog een reden waarom men in NL zich beetje druk maakt om spul direct uit China. Die hebben bijna nooit Europese markeringen, zoals CE. Het is geen keurmerk, maar dat weten velen niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Aurora op 24-05-2018 23:55 ]
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Ik heb jaren geleden voor irritante felle leds de ideale oplossing gevonden: http://www.lightdims.com (pas op, je betreedt de jaren 90).DeadMetal schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:58:
Mijn moederbord heeft enkele behoorlijk felle leds die aangeven hoe druk de processor is, die niet uitgeschakeld konden worden. Hier heb ik meerdere laagjes nagellak overheen gedaan, totdat ze nauwelijks nog zichtbaar waren. Is misschien ook een optie.
Gebruik ze voor de te felle ledjes van TV decoders, leds van de babycam etc.
[ Voor 3% gewijzigd door Aurora op 25-05-2018 00:01 ]
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
De Xiaomi Switch in de aanbieding: €5.63 + 0.22
Toch weer iets goedkoper dan normaal. :-)
Net even gedaan en stelt idd helemaal niks voor, ledje en veertjes eruit en opgelost
Het viel mij trouwens wel op de pinnen waar de ground/aarde op moet komen wel wat ver uit elkaar staan, die zou dus slecht of geen verbinding kunnen maken. Nou kan je die natuurlijk heel makkelijk met een tangetje wat dichter knijpen, maar aangezien ik er toch geen geaarde spullen op aan ga sluiten laat ik het lekker zo.
Sindsdien kan ik niet meer lekker in de app, staat op Europe en zegt als ik wil switchen network not available en nog meer foutmeldingen...
Ligt dit nou aan mijn actie mbt de yeelight of is er een storing in de app waar jullie ook last van hebben?
Probeer de lamp even te resetten en opnieuw te koppelen.wann0wfhc schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:00:
Ik heb net een Yeelight aangesloten in m’n slaapkamer maar na 30% koppelen met de app haalde ik per ongeluk een draadje los.
Sindsdien kan ik niet meer lekker in de app, staat op Europe en zegt als ik wil switchen network not available en nog meer foutmeldingen...
Ligt dit nou aan mijn actie mbt de yeelight of is er een storing in de app waar jullie ook last van hebben?
Heel interessant...anor schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:46:
[...]
Even mijn ervaring delen mbt de aqara curtain.
Ik wil het gordijn in mijn slaapkamer op deze manier elektrisch kunnen openen en sluiten.
Niet omdat ik te lui ben om het gordijn zelf open en dicht te doen maar omdat ik daar simpelweg niet bij kan.
( Ik zit in een rolstoel en kan niet aan de kant van het bed komen waar het raam zit )
Begrijp ik het goed dat je in principe de halve lengte x 2 geleverd krijgt? Dus bij 3 meter krijg je dan 2 stukken van 1,5 meter met een koppelstuk zoals je ook op youtube kunt zien?
Ik zie veel leverancier die via Aliexpress leveren, ben daar een beetje huiverig voor om die spullen helemaal uit China te laten komen ( motor is geen probleem, ik wil inderdaad zo'n Aqara systeem maken )
Waar heb jij de rails besteld?
Ja dat was het probleem de app gaf niks meer aan, nul decides en niks te koppelen of aan te klikken... Uurtje later opeens wel weer gelukkig. Dus alles werkt weer soepelPhoolie schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:32:
[...]
Probeer de lamp even te resetten en opnieuw te koppelen.
Rushhour77 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:21:
[...]
Dit lijkt mij leuk om ook thuis te proberen. Kan je mij misschien de links geven van de onderdelen die je hebt besteld?
De motor heb ik hier besteld: https://nl.aliexpress.com...marphone/32851181675.htmllowo schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:36:
[...]
Heel interessant...
Ik wil het gordijn in mijn slaapkamer op deze manier elektrisch kunnen openen en sluiten.
Niet omdat ik te lui ben om het gordijn zelf open en dicht te doen maar omdat ik daar simpelweg niet bij kan.
( Ik zit in een rolstoel en kan niet aan de kant van het bed komen waar het raam zit )
Begrijp ik het goed dat je in principe de halve lengte x 2 geleverd krijgt? Dus bij 3 meter krijg je dan 2 stukken van 1,5 meter met een koppelstuk zoals je ook op youtube kunt zien?
Ik zie veel leverancier die via Aliexpress leveren, ben daar een beetje huiverig voor om die spullen helemaal uit China te laten komen ( motor is geen probleem, ik wil inderdaad zo'n Aqara systeem maken )
Waar heb jij de rails besteld?
En de rails heb ik hier besteld: https://nl.aliexpress.com...in-track/32792029208.html
Let op met het bestellen van de rails dat je opgeeft , de exacte lengte, van welke kant deze open gaat (links rechts of midden)
Mocht je nog geen gateway hebben, zul je deze wel nodig hebben om de motor te bedienen
http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849
[ Voor 6% gewijzigd door knuppelhout op 25-05-2018 21:58 ]
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Als je bij de deur sensor kiest voor status open en vervolgens een extra if status aanmaakt en dan kiest voor voldoen aan beide kenmerken kun je als 2e status kiezen voor de 3e optie (Google vertaalt hem als "Meer dan 1 minuut na het inschakelen uitgeschakeld")knuppelhout schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:14:
Ik heb de vier deursensoren (2 aqara en 2 mi), camera en de centrale gateway v2 geïnstalleerd en dat werkt prima. Waar ik nu n beetje naar zoek is uitgestelde alarmen. In mijn geval: als de garage langer dan 1min open staat melding naar de app. Ik heb dat uitstel nog nergens aangetroffen. Iemand anders missxhien wel?
En dan bij de action kiezen voor melding op telefoon.
Helaas kan ik nergens vinden hoe je de tijd kunt veranderen.
Edit: mocht het niet duidelijk zijn zal ik wel screenshots maken.
[ Voor 4% gewijzigd door puntje013 op 26-05-2018 15:27 ]
Kan je niet alleen de meer dan 1 minuut......
Functie gebruiken
Of werkt het alleen als je bijde gebruikt?
Ik zit nog te stoeien met mijn luchtreiniger dat die pas aangaat 1 minuut nadat de deur weer dicht is
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Al geprobeerd er een Delay van enkele minuten tussen te zetten?knuppelhout schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:36:
ja heb die 3e optie aangezet, vertaald via mn ipad. Maar die termijn zou instelbaar moeten zijn. de flexibiliteit van de automation-rules is heel beperkt, en irritant omdat dat allemaal niet vertaald is. Toch maar eens kijken naar een raspberry pi setup, maar uit de OP kan ik niet opmaken welke voor en nadelen er aan elk pakket zitten.
Zeker de Aqara deursensor gebruikt omdat je slechte vertaling tegen komt?
Een RbPi is een optie, maar kan je wel zeggen dat daar erg veel werk in gaat zitten, heel wat moeilijker dan af en toe wat regels Chinees vertalen
@knuppelhout Kijk eens naar een RPI met homebridge. Homebridge zorgt er voor dat je niet-homekit compatible apparatuur kunt laten werken in Apple HomeKit. Dit gebeurt middels plugins.h4ns schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:08:
[...]
Al geprobeerd er een Delay van enkele minuten tussen te zetten?
Zeker de Aqara deursensor gebruikt omdat je slechte vertaling tegen komt?
Een RbPi is een optie, maar kan je wel zeggen dat daar erg veel werk in gaat zitten, heel wat moeilijker dan af en toe wat regels Chinees vertalen
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Ik zit inmiddels maar weer braaf op de mainland china server, na 30+ devices opnieuw gepaired te hebben en minstens dubbel zoveel automations opnieuw ingesteld te hebben
If it aint broke... Don't fix itphAn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:03:
Over verschrikkelijk gesproken. Gister geprobeerd m'n gateway te 'verhuizen' van de mainland China server naar de Singapore server. Dat kan (nog) niet officieel en houdt in dat je het een en ander heen en weer moet klieren tussen de twee servers. Resultaat na een avond vol inspanningen: eerst een gateway die na elke 'trigger' groen bleef oplichten en uiteindelijk een gateway die helemaal nergens meer op reageerde.
Ik zit inmiddels maar weer braaf op de mainland china server, na 30+ devices opnieuw gepaired te hebben en minstens dubbel zoveel automations opnieuw ingesteld te hebben
Hoe vaak ik wel niet in diezelfde situatie beland ben met de beste intenties... En dan tot diep in de nacht door gaan omdat de volgende ochtend 3 personen anders flink staan te klagen.
Ik leef met je mee
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Dit lijkt me geweldig. Gaat idd mijn smartthings acuut de deur uit.Maks schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:53:
Ik vind de gateway echt verschrikkelijk. Nu zag ik dit project; zigbee2mqtt dat ziet er echt super mooi uit. Heb alles al besteld om het zelf te proberen, heeft iemand dit al draaien?
Wat ik zelf in gedacht had om mee te beginnen:
- 1x Home Gateway v3 (€28)
- 4x Human Body Sensor v2 (€11)
- 5x Window Door Sensor Square (€7)
- 2x Wireless Switch (€6) (v1 volgens mij, vind die mooier dan de vierkante versie)
- 3x Temp Sensor (€9)
- 3x Rookmelder (€36)
- Een Adapter voor de Gateway
- Wat mist er in bovenstaande rijtje?
- Zijn het de laatste versies of heb ik oudere versies gevonden?
- Kunnen de rookmelders gekoppeld worden? Dus al 1 af gaat gaan ze allemaal af?
- De rookmelders kunnen niet op stroom aangesloten worden of? (heb namelijk overal stroompunten gemaakt in mijn huis tijdens de bouw)
- Zijn er ook spullen voor buitenshuis te koop? (bv bewegingssensor en floodlight)
- EDIT: Oja mijn huis heb ik in 2016 afgerond en meet 8,3 x 11 meter met 3 verdiepingen en een garage van 4 x 10 meter er aan vast. Gaat dit problemen geven voor de gateway mbt bereik?
[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 28-05-2018 23:37 ]
Home gateway v2 zal wel voldoenCard Nox schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:31:
Ik ben overtuigd en wil wat Xiaomi Aqara spullen gaan bestellen met als functie (om te beginnen) beveiliging.
Wat ik zelf in gedacht had om mee te beginnen:
Wat ga je doen met de temp sensor? Er is ondertussen al een nieuwere versie waar je ook zelf de temperatuur van kan aflezen. Moet je dus niet op je smartphone kijken.
Koppelen zal wel lukken via de app denk ik. Ook je Gateway kan alarm slagen. Geen electricteit trouwens, of je moet zelf modeleren.
Voor buitenshuis kan je je klink en slot vervangen door een aqara door lock
Ja die sensor heb ik wel gezien ja, zal die even checken. Wat moet ik er mee? Niets eigenlijk.. Ja misschien ooit een keer koppelen aan onze WTW als het gaat en dat ding in de badkamer ophangen.
Dat slot gaat 'm niet worden haha. Ben echt op zoek naar een bewegingsmelder plus licht (en Evt geluid en / of camera).
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Dit is alles wat in de recente toekomst zou uitkomen / al beschikbaar is van aqaraCard Nox schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 06:20:
@bottom line, die €8 maakt niet veel uit en ga er vanuit dat de v3 nieuwer / beter is. Wellicht heb ik er nu niets aan maar met eventuele uitbreiding wel?
Ja die sensor heb ik wel gezien ja, zal die even checken. Wat moet ik er mee? Niets eigenlijk.. Ja misschien ooit een keer koppelen aan onze WTW als het gaat en dat ding in de badkamer ophangen.
Dat slot gaat 'm niet worden haha. Ben echt op zoek naar een bewegingsmelder plus licht (en Evt geluid en / of camera).
Product catalogus aqara
[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 29-05-2018 06:40 ]
Wat ik me afvraag, is waarom er elke keer gesproken wordt over gateway v3. Ook als ik de product catalogus bekijk, zie ik dat er maar één gateway is (de v2 zoals in de topic start genoemd). De v3 betreft toch de Air Conditioner Controller?
Uit de product catalogus maak ik niet op dat deze ook als gateway kan dienen, de camera wel. De Air CC wordt helemaal niet in de markt gezet als gateway. Moeten we dit niet aanpassen in de topic start? We gaan de webcam toch ook niet als gateway v4 neerzetten? Of ben ik nu te kritisch?
Je hebt helemaal gelijk.meesje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:23:
Ik ben nog redelijk nieuw in de Aqara wereld. Gisteren een gateway en een smoke detector besteld.
Wat ik me afvraag, is waarom er elke keer gesproken wordt over gateway v3. Ook als ik de product catalogus bekijk, zie ik dat er maar één gateway is (de v2 zoals in de topic start genoemd). De v3 betreft toch de Air Conditioner Controller?
Uit de product catalogus maak ik niet op dat deze ook als gateway kan dienen, de camera wel. De Air CC wordt helemaal niet in de markt gezet als gateway. Moeten we dit niet aanpassen in de topic start? We gaan de webcam toch ook niet als gateway v4 neerzetten? Of ben ik nu te kritisch?
Er zijn 2 gateways waarbij de oude versie uitgefaseerd wordt ( is al bijna niet meer te krijgen zover ik kan zien ) en de nieuwe dus de Xiaomi Mi Smart Home Gateway V2 is'
Uiterlijk is hetzelfde maar het modelnummer van de Gateway V2 is DGNWG02LM.
Wat vaak omschreven wordt als Gateway V3 is eigenlijk een airconditioner controller met ingebouwde gateway functionaliteit.
Belangrijk verschil tussen versie 1 en 2 is de Aqara ondersteuning. Die is niet voor alle producten voorhanden op de Gateway V1.
Iemand nog feedback mbt mijn vragen of eea gaat?
EDIT: Is het verstandig om alles los te bestellen gezien de lager verzendkosten en de grotere kans dat de douane mijn pakketje met rust laat?
EDIT: Kan die tempsensor met display niet vinden op GB. Iemand een link? Ik zoek op "Xiaomi Mijia bluetooth". Het gaat dan om deze. Op Ali vind ik hem wel.
[ Voor 71% gewijzigd door Card Nox op 29-05-2018 10:27 ]
Ja. Niet boven de 22 euro komenCard Nox schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:13:
@meesje,
EDIT: Is het verstandig om alles los te bestellen gezien de lager verzendkosten en de grotere kans dat de douane mijn pakketje met rust laat?
Negative. Vind hem ook niet. Waarom prefeer je GB en niet Ali?Card Nox schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:13:
@meesje, klopt inderdaad was hierdoor gisteravond ook al enigzins verward, dan wordt het gewoon de V2 aangezien ik geen AC heb.
Iemand nog feedback mbt mijn vragen of eea gaat?
EDIT: Kan die tempsensor met display niet vinden op GB. Iemand een link? Ik zoek op "Xiaomi Mijia bluetooth". Het gaat dan om deze. Op Ali vind ik hem wel.
Het betreft de v2 editie (model DGNWG02LM).
Als je even zoekt kun je nog een kortingscode van 5% scoren zodat je onder de 22 euro uit komt.
De smoke detector heb ik uiteindelijk onder de 22 euro kunnen scoren via Ali.
Ik ben erg geïnteresseerd en hoor graag je ervaringen ermee! Ik had eerst een Conbee USB-stick gekocht i.c.m. de Deconz-software, maar die herkende mijn deur/raamsensoren niet (wel onder Windows en op een RPI incl. een X-session, maar niet headless op een RPI) en die heb ik teruggestuurd.Maks schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:53:
Ik vind de gateway echt verschrikkelijk. Nu zag ik dit project; zigbee2mqtt dat ziet er echt super mooi uit. Heb alles al besteld om het zelf te proberen, heeft iemand dit al draaien?
Nu noodgedwongen maar een Gateway besteld (komt bijna binnen), maar ik blijf nog altijd een voorkeur hebben om alle logica op de RPI zelf te hebben draaien i.c.m. een USB-stick, in plaats van een verbinding via wifi met de Gateway.