Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Iemand hier de Air Conditioner Companion? Ik heb wat vraagjes;
Mijn AC hangt op de slaapkamer, stroom zit echter aangesloten in de schuur aangezien op het schuurdak de buitenunit staat. Kan ik de Companion dan nog wel gebruiken? Ik zou het liefst een temp meter op de slaapkamer hebben die de AC aan en uit zet wanneer nodig. Ik weet ook niet hoe de Xiami de AC schakelt? Gewoon als "domme" stroomschakelaar, of zit er nog een IR zend functie of iets op?

Mocht het niet mogelijk zijn om dit op te lossen met de AC Companion, zat ik te denken aan een temp sensor op de slaapkamer en een KAKU schakelaar in de schuur en dan met HB alles in Homekit gekoppeld krijgen, en hopelijk daar een scene kunnen aanmaken? Iemand die zoiets al heeft?

Mijn domotica bestaat nu uit rolluikschakelaar van KAKU voor 2 rolluiken en een zonnescherm, wat inbouwdimmers, en inbouwschakelaars van KAKU allen geschakeld dmv homebridge en homekit.
Heb net wel de Air Purifier gekocht van Xiaomi, die als het goed is te bedienen is zonder gateway, al komt er vast wel een gateway, xiaomi lijkt mooie spullen te maken, helaas nog niet genoeg om mijn KAKU de deur uit te doen aangezien ik nu KAKU heb en de standaard inbouwschakelaars, en deze perfect samenwerken, ik kan dus altijd op de ouderwetse manier een lamp aan/uit zetten zonder tussenkomst van "smart" devices. Iets wat Xiaomi volgens mij niet aanbied?

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 17:05
RudolfR schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 06:36:
Parallel lijkt me niet veilig als beide schakelaars met de tegengestelde richting worden ingeschakeld.

Zal me nog eens inlezen in die deursensor; maar dat geldt voor mij niet als een 'directe' besturing; HASS zit daar nog steeds tussen.
1) Dat zou je moeten checken; bij mijn mechanische ventilator is het geen probleem.
2) Klopt, dat zou mij ook tegenstaan in deze oplossing.

Een andere oplossing is het binnenwerk van je rolluikschakelaar te vervangen door een driestanden schakelaar, zodat je de neutraal-stand kan gebruiken om je Sonoff Dual te voorzien van spanning. Op die manier zet je de sonoff buitenspel als je het rolluik fysiek bedient. Moet je er wel aan denken om die schakelaar terug op neutraal te zetten als je klaar bent met de handbediening :-)
Het is wat meer werkt, maar dat zou je ook moeten doen bij bijvoorbeeld Fibaro en kost een stuk minder!
RobertMe schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 07:58:
[...]

Heb je Z-Wave support (op HASS)? Want dan is de Fibaro Roller Shutter ook nog een optie. Deze plaats je dan achter de schakelaar waarbij de Fibaro een doorgeefluik is naar de motor, maar deze dus ook via Z-Wave aangestuurd kan worden. Uiteraard moet je dan wel al een elektrisch rolluik hebben.
Dat hebben ze weer mooi opgeslost bij Fibaro :-) Maar als je Z-wave/Fibaro daar alleen voor nodig hebt wel een behoorlijk prijzige optie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:48
Misschien is dit een optie:
https://www.itead.cc/sonoff-t1-eu.html

Een dubbele inbouwschakelaar; zelf even espurna erop flashen en interlock-mode aanzetten.
De code zorgt ervoor dat er nooit twee relais tegelijk zijn ingeschakeld:
https://github.com/xoseperez/espurna/issues/491

Getver: Max 2A per uitgang. Lijkt me niet genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:38
Theelepel88 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:25:
Iemand hier de Air Conditioner Companion?
Yess
Mijn AC hangt op de slaapkamer, stroom zit echter aangesloten in de schuur aangezien op het schuurdak de buitenunit staat. Kan ik de Companion dan nog wel gebruiken? Ik zou het liefst een temp meter op de slaapkamer hebben die de AC aan en uit zet wanneer nodig. Ik weet ook niet hoe de Xiami de AC schakelt?
Gewoon als "domme" stroomschakelaar, of zit er nog een IR zend functie of iets op?
Allebei. Allereerst is het een 220V shakeldoos met verbruiksmeter. Dat laatste is waarschijnlijk de essentie, want in principe hoeft de voeding van een AC natuurlijk niet geschakeld te worden. Daarvoor gebruikt men doorgaans gewoon een afstandsbediening toch? Daar komt bij dat het lastig is om een adapter te vinden waarmee je de EU-plug van je airo in de 16A-variant van de chinese aansluiting kan pluggen.

De zwarte ring van de ACC is voorzien van IR leds, dus die moet in de buurt van de Airco (en andere apparaten) zijn om deze te bedienen (aan, uit, stand, etc). Dat is bij mij het geval, maar ik krijg met geen mogelijkheid de juiste pre-set gevonden met commando's voor mijn Samsung airco. Grote twijfel dus of dat bij jou wel gaat lukken. Custom commands zijn mogelijk, dus ik heb mijn ACC wat commando's geleerd vanuit de afstandsbediening van mijn Airco, TV en Robo-stofzuiger. Maar dat is veel werk, de interface is onoverzichtelijk, vrij diep weggewerkt in de MI app en (nog) niet beschikbaar voor automation. Al met al een dikke tegenvaller dus. Niet gek dat verschillende tweakers in dit topic 'm afraden en ik sluit me daar bij aan.
Mocht het niet mogelijk zijn om dit op te lossen met de AC Companion, zat ik te denken aan een temp sensor op de slaapkamer en een KAKU schakelaar in de schuur en dan met HB alles in Homekit gekoppeld krijgen, en hopelijk daar een scene kunnen aanmaken? Iemand die zoiets al heeft?
Waarom wil je de voeding van de AC schakelen? Is dat om het verbruik in stand-by te verminderen? De simpelste goedkoopste oplossing voor 220V schakeling is volgens mij SONOFF. 15 euros voor een wifi-geschakelde adapter vanuit de bijgeleverde app en/of Google Assistant/Alexa (en Homekit/Home Assistant dmv custom firmware).

Wat ook nog een theorie is (maar die heb ik nog niet getest) is de IR-blaster van Xiaomi icm een Xiaomi/aqara temperatuursensor. In principe wil ik hetzelfde bereiken als jij, het automatisch inshakelen/uitschakelen van de airco (of eigenlijk de de-humification functie ervan) bij een bepaalde temperatuur/luchtvochtigheid onder bepaalde condities. Maar ik weet niet in hoeverre die IR-blaster wel netjes verwoven is in de Mi-automation app en of deze mijn airco dit keer wel herkent...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:26
Denk er wel aan dat die Sonoffs geen hoog energieverbruik aankunnen. De PoW meer dan de S20, maar ook over de PoW heb ik al vaker berichten gelezen over te weinig aangebrachte soldeer (ook na de eerdere terugroepactie) en het daardoor smelten van de Sonoff (bijv. i.c.m. wasmachine). Ik zou er mee oppassen.

[ Voor 7% gewijzigd door DeadMetal op 10-05-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Allemaal leuk spul, maar ook leuke uitdagingen.
Ik gebruik de Mi Home app om de lampen aan te sturen.
Nu had ik in de Yeelight app de mogelijkheid om lampen met IFTTT aan te sturen, maar die optie zie ik nu niet meer.
Mi Home heeft zijn eigen IFTTT, maar met de server in China gaat dit niet werken.
Kan ik beter met een losse sensor werken om lampen bij zonsondergang en opkomst te kunnen schakelen? En welke is dan de beste keuze?

Dit is toch niet dezelfde MiHome?
https://mihome4u.co.uk/ Deze kwam ik tegen op mijn speurtocht naar IFTTT, maar ik vertrouw het niet erg. Dat streepje | tussen Mi en Home geeft mijn het gevoel dat het om iets anders gaat.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geurt-kun schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:11:
Allemaal leuk spul, maar ook leuke uitdagingen.
Ik gebruik de Mi Home app om de lampen aan te sturen.
Nu had ik in de Yeelight app de mogelijkheid om lampen met IFTTT aan te sturen, maar die optie zie ik nu niet meer.
Mi Home heeft zijn eigen IFTTT, maar met de server in China gaat dit niet werken.
Kan ik beter met een losse sensor werken om lampen bij zonsondergang en opkomst te kunnen schakelen? En welke is dan de beste keuze?

Dit is toch niet dezelfde MiHome?
https://mihome4u.co.uk/ Deze kwam ik tegen op mijn speurtocht naar IFTTT, maar ik vertrouw het niet erg. Dat streepje | tussen Mi en Home geeft mijn het gevoel dat het om iets anders gaat.
Nee dat is een compleet andere Mi Home.

Met Yeelight lampen kan je gewoon een automation rule / smart scene instellen die op tijd werkt, heb je verder niets voor nodig. Er zit ook gewoon een complete soort van "IFTTT" functie in de Mi Home app zelf.

Daylight rule.. Onder If: General > When outdoor wheater changes > Sunset / Sunrise.

Bij mij krijg ik dan de keuze tussen een aantal Chinese steden, op de EU server neem ik aan dat je daar betere keuzes krijgt, maar anders kies je dus een stad in China en gooi je er daarna gewoon een tijd delay er achter aan.

De Automation rules in de Mi Home app zijn best krachtig! :)

Anders de Aqara versie van de beweging sensor gebruiken, die heeft een LUX meter intern dus die kan reageren op dachtlight en zonsondergang.

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/06/27/goods-img/1519263853423458099.jpg

(voetje kan je er af halen)

[ Voor 11% gewijzigd door h4ns op 10-05-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
h4ns schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:00:

Anders de Aqara versie van de beweging sensor gebruiken, die heeft een LUX meter intern dus die kan reageren op dachtlight en zonsondergang.
Die lux sensor is niet heel geweldig. Bij mij geeft deze nu om 18:00 al 0 Lux in de gang terwijl het nog lang niet donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
jobr schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:26:
[...]

Die lux sensor is niet heel geweldig. Bij mij geeft deze nu om 18:00 al 0 Lux in de gang terwijl het nog lang niet donker is.
Dan heb je 'm op een verkeerde plaats staan denk ik. Het is nu 20:28 en bij mij heb ik nu 5 Lux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:26
h4ns schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:29:
[...]

Dan heb je 'm op een verkeerde plaats staan denk ik. Het is nu 20:28 en bij mij heb ik nu 5 Lux.
Maar ook 5 lux lijkt me nog niet te kloppen :) hahaha

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
TerrorSource schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:42:
[...]

Maar ook 5 lux lijkt me nog niet te kloppen :) hahaha
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, want gebruik de Lux meting verder niet.

Maar ik neem aan dat je zolang er maar iets aangegeven wordt (dus hoger dan 0) dat je er een automation aan vast kan knopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
De lux meting van de motion sensor is iig stukken beter dan de lux op de gateway zelf. Die geeft nu nog 298 lux aan terwijl de sensor 3 lux aangeeft wat aannemelijk is. (Staat op zolder waar nog een beetje licht binnen valt)

[ Voor 14% gewijzigd door marigo op 10-05-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 21:55

flexje

got-father

Weet iemand hoe je je wifi wachtwoord wijzigt in je xiaomi gateway? In de app zie ik geen optie.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Gewoon een reset doen?

Dacht iets van 5 seconden knop inhouden of iets dergelijks.

Anders in Mi Home gewoon even eerst als nieuw toevoegen, dan krijg je instructies te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
jobr schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:26:
[...]

Misschien is je gateway een optie? Daar zit ook een lux-sensor in.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
Iemand hier die de lichtswitch heeft? Hoe verhoud hij zich kwa inbouw afmetingen met onze nederlandse standaard maten in de muur? Helaas hebben wij beneden niet veel ruimte omdat er vooral veel dubbele schakelaars zitten(2 naast elkaar met 1 grote "omlijsting") maar voor boven lijkt het me wel fijn.

De werking is als ik het goed begrijp, oude schakelaar eraf, xiaomi aqara light switch erop, en dan is hij ook nog "dom" te bedienen door de knoppen te gebruiken, want die schakelen de draden toch? dan zou hij in theorie ook aan een hotelschakeling moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:47
Dan doel je op deze?
https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610096.html

Volgens mij past deze niet 'in' een NL inbouwdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
new_guy schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:56:
Dan doel je op deze?
https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610096.html

Volgens mij past deze niet 'in' een NL inbouwdoos.
Yup, die bedoelde ik. Wij hebben vooral veel hanglampen met daarin van die retro look led lampen. Ik zoek eigenlijk iets om die smart te maken. KaKu heeft inbouwschakelaars die je achter je normale schakelaar kan inbouwen mits je die ruimte in je WCD hebt. Maar aangezien Xiaomi Homekit ondersteuning krijgt wil ik eigenlijk volledig over naar Xiaomi....

Als iemand nog een oplossing heeft voor;

- Normale lampen draadloos bedienen, maar ook nog een wandschakelaar die "dom" werkt.
- Rolluik schakelaars (al zal ik die denk ik op KaKu moeten laten, de alternatieven die ik heb gevonden zijn gewoon belachelijk duur)

Om hier in huis Domotica een stap verder te laten nemen zal ik toch een "failsafe" achtig iets moeten hebben, wat we nu ook hebben met KaKu want de originele schakelaars blijven bedienbaar...

EDIT: Of is het mogelijk om met een "iets" schakelingen te maken tussen xiaomi sensoren, KaKu ontvangers etc? Heb nu HomeBridge draaien op een RasPi 1.

[ Voor 6% gewijzigd door Theelepel88 op 11-05-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:48
Ik gebruik Home Assistant met een RFXCom om bij onvoldoende licht en beweging van de Xiaomi Body Sensor de lichten te schakelen die achter KAKU-stekkers zitten.

Is dat misschien 'iets'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
Dat is inderdaad een optie, zij het niet dat de RFXCom een prijzige uitgave is :) en ik dan vanuit de raspberry commando's ga versturen... Het werkt nu zo mooi in Homekit met de ICS (via Homebridge). Ik ken verdere domotica oplossingen niet zo, had gehoopt dat het in een HomeBridge achtige tool ook zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:57
Theelepel88 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:01:
[...]

- Normale lampen draadloos bedienen, maar ook nog een wandschakelaar die "dom" werkt.
Zoiets zou moeten werken

http://s.aliexpress.com/E3QFF77v

Het is geen xiaomi maar over de sonoff loopt hier ook een topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1673131.
Je kunt ze via hun eigen app bedienen (of flashen met bv tasmota zodat ze in homeassistent werken) en ze hebben gewone "domme" touch bediening.

[ Voor 6% gewijzigd door puntje013 op 11-05-2018 14:40 ]

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:45

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Theelepel88 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:01:
[...]

Yup, die bedoelde ik. Wij hebben vooral veel hanglampen met daarin van die retro look led lampen. Ik zoek eigenlijk iets om die smart te maken. KaKu heeft inbouwschakelaars die je achter je normale schakelaar kan inbouwen mits je die ruimte in je WCD hebt. Maar aangezien Xiaomi Homekit ondersteuning krijgt wil ik eigenlijk volledig over naar Xiaomi....

- Rolluik schakelaars (al zal ik die denk ik op KaKu moeten laten, de alternatieven die ik heb gevonden zijn gewoon belachelijk duur)

Om hier in huis Domotica een stap verder te laten nemen zal ik toch een "failsafe" achtig iets moeten hebben, wat we nu ook hebben met KaKu want de originele schakelaars blijven bedienbaar...

EDIT: Of is het mogelijk om met een "iets" schakelingen te maken tussen xiaomi sensoren, KaKu ontvangers etc? Heb nu HomeBridge draaien op een RasPi 1.
Of Fibaro switch achter bestaande schakelaar. Is ook met HomeKit. Alleen moet je wel zwave hebben en is wat duurder

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

h4ns schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:00:
[...]

Daylight rule.. Onder If: General > When outdoor wheater changes > Sunset / Sunrise.

Bij mij krijg ik dan de keuze tussen een aantal Chinese steden, op de EU server neem ik aan dat je daar betere keuzes krijgt, maar anders kies je dus een stad in China en gooi je er daarna gewoon een tijd delay er achter aan.

De Automation rules in de Mi Home app zijn best krachtig! :)
Als stad heb ik Peking gekozen, als delay 6:00. De volgende dag kwam ik erachter dat dit minuten zijn en je maximaal 59:59 minuten kan instellen.
Dat gaat dus niet werken.
De sensor is besteld, maar aan de reacties hier te zien wordt dat ook geen succes.
Jammer dat Weather Underground geen optie is.
Moet ik waarschijnlijk toch gaan uitbreiden naar een gateway...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 16:56
Gisteren was er een update, hierin stond het volgende New ‘Device timezone’ Settings available

Iemand al kunnen ontdekken wat dat inhoud, en waar in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

apepannetje schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:51:
Gisteren was er een update, hierin stond het volgende New ‘Device timezone’ Settings available

Iemand al kunnen ontdekken wat dat inhoud, en waar in te stellen?
Heb jij het óók over Mi Home 🤔

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 16:56
Het betreft hier om de Mi app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus! Beetje laat, maar lekker op vakantie geweest.

Ja eigenlijk de enige sensoren die ik slecht ontvang zitten buiten, maar ook een sensor boven ontvang ik slecht. Wat betreft die sensor denk ik dat ik een extra gateway boven plaats, maar voor die sensoren buiten heb ik geen idee hoe ik dit kan verbeteren. Soms gaat een sensor na 3 dagen weer online en daarna weer offline. Enig idee hoe ik dit bereik kan vergroten?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:17:
[...]
Enig idee hoe ik dit bereik kan vergroten?
Ik heb op een aantal plekken in huis Xiaomi powerplugs geplaatst. Die versterken het signaal (werken als repeater).

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds gisteravond heb ik een Mi Flower mate in gebruik. Op mijn iPhone heb ik de Flower Care app geinstalleerd. Het valt me op dat onder hardware instellingen het balkje Resterend (remaining) op 64% blijft hangen. Daarnaast geeft ie aan dat de laatste firmware versie v2.7.0 is, terwijl in het homebridge topic aangegeven wordt dat er al een v3.1.8 is.

Hebben jullie een idee wat ik nog kan doen om de firmware te upgraden? Wat betekent het balkje Resterend? Is ie wellicht met een langdurige firmware upgrade bezig?
Ik heb al even de batterij er uit gehaald.

Mij is trouwens opgevallen dat de verzegeling van de xiaomi verpakking al verbroken was? Heb ik wellicht te maken met een geretourneerd en niet goedfunctionerend produkt?

Edit: remaining betekent resterend batterijcapaciteit.

[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 13-05-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:17:
[...]

Excuus! Beetje laat, maar lekker op vakantie geweest.

Ja eigenlijk de enige sensoren die ik slecht ontvang zitten buiten, maar ook een sensor boven ontvang ik slecht. Wat betreft die sensor denk ik dat ik een extra gateway boven plaats, maar voor die sensoren buiten heb ik geen idee hoe ik dit kan verbeteren. Soms gaat een sensor na 3 dagen weer online en daarna weer offline. Enig idee hoe ik dit bereik kan vergroten?

Thanks!
Het kan ook komen doordat de knoopcelbatterij niet zo heel goed tegen de buitentemperaturen kan; zeker als het erg koud is niet. Lithium batterij daarentegen wel. Ontvangst problemen wellicht oplossen door een aqara plug er tussen te plaatsen of de gateway verplaatsen of idd een 2e gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:10:
Sinds gisteravond heb ik een Mi Flower mate in gebruik. Op mijn iPhone heb ik de Flower Care app geinstalleerd. Het valt me op dat onder hardware instellingen het balkje Resterend (remaining) op 64% blijft hangen. Daarnaast geeft ie aan dat de laatste firmware versie v2.7.0 is, terwijl in het homebridge topic aangegeven wordt dat er al een v3.1.8 is.

Hebben jullie een idee wat ik nog kan doen om de firmware te upgraden? Wat betekent het balkje Resterend? Is ie wellicht met een langdurige firmware upgrade bezig?
Ik heb al even de batterij er uit gehaald.

Mij is trouwens opgevallen dat de verzegeling van de xiaomi verpakking al verbroken was? Heb ik wellicht te maken met een geretourneerd en niet goedfunctionerend produkt?

Edit: remaining betekent resterend batterijcapaciteit.
Heb er ook een paar besteld maar die van mij zaten wel in een gesloten verpakking. Heb ze overigens nog niet in gebruik, want nog geen planten momenteel :O

Firmware versie kan misschien een verschil zijn tussen welke server je gebruikt, of eventueel verschil tussen de iOS en Android software?

Ik zou eens een andere server gebruiken, in de mi Home app proberen, of gewoon wat langer online laten staan wellicht dat je dan een update krijgt.

Edit: Net effe getest en toegevoegd in de Mi Home app (iOS) en ik krijg inderdaad keurig een firmware update van 2.7 naar 3.1.8

De Flower Care app heb ik niet geïnstalleerd. Ik gebruik de Mainland China server met Mi Home.

Toch binnenkort weer eens wat planten gaan kopen :*)

[ Voor 9% gewijzigd door h4ns op 13-05-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:32:
[...]

Heb er ook een paar besteld maar die van mij zaten wel in een gesloten verpakking. Heb ze overigens nog niet in gebruik, want nog geen planten momenteel :O

Firmware versie kan misschien een verschil zijn tussen welke server je gebruikt, of eventueel verschil tussen de iOS en Android software?

Ik zou eens een andere server gebruiken, in de mi Home app proberen, of gewoon wat langer online laten staan wellicht dat je dan een update krijgt.

Edit: Net effe getest en toegevoegd in de Mi Home app (iOS) en ik krijg inderdaad keurig een firmware update van 2.7 naar 3.1.8

De Flower Care app heb ik niet geïnstalleerd. Ik gebruik de Mainland China server met Mi Home.

Toch binnenkort weer eens wat planten gaan kopen :*)
Met veel moeite eindelijk de Mi Flower Mate kunnen toevoegen aan de Mi Home app. Locations heb ik aangezet en ook de mainland china server geselecteerd. Nu zie ik eindelijk de firmware update (3.1.8). Deze is trouwens alleen bij de china server zichtbaar. Ik heb een international mi flower mate gekocht, maar krijg nu het idee dat ik een Chinese versie heb. De handleiding is wel in het Engels. Wellicht is de flower mate omgewisseld wat de gebroken seal verklaart. Ik ga nog wel een klacht indienen (voor de gebroken zegel, het andere is gissen).

Bedankt voor het wijzen op de Mi Home app en de china server!

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 13-05-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de tips! De powerplug zou ik inderdaad kunnen proberen. Is het ook zo dat deze een beter bereik heeft zodat ik deze wel eventueel buiten in de schuur zou kunnen plaatsten? Het is in ieder geval het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:59:
Dank voor de tips! De powerplug zou ik inderdaad kunnen proberen. Is het ook zo dat deze een beter bereik heeft zodat ik deze wel eventueel buiten in de schuur zou kunnen plaatsten? Het is in ieder geval het proberen waard!
Alle vaste net aangesloten zigbee apparaten vormen een mesh netwerk en versterken dus het signaal naar je moeilijk bereikbare plaatsen. Het kan dus zeker helpen maar de positie is wel cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:03:
[...]

Met veel moeite eindelijk de Mi Flower Mate kunnen toevoegen aan de Mi Home app. Locations heb ik aangezet en ook de mainland china server geselecteerd. Nu zie ik eindelijk de firmware update (3.1.8). Deze is trouwens alleen bij de china server zichtbaar. Ik heb een international mi flower mate gekocht, maar krijg nu het idee dat ik een Chinese versie heb. De handleiding is wel in het Engels. Wellicht is de flower mate omgewisseld wat de gebroken seal verklaart. Ik ga nog wel een klacht indienen (voor de gebroken zegel, het andere is gissen).

Bedankt voor het wijzen op de Mi Home app en de china server!
Weet niet zeker of dat zo is, de Mainland China wordt bijna door iedereen gebruikt en daar zit de meeste functionaliteit. De Europa server b.v. is nog redelijk nieuw en mist een hele hoop devices en dus ook firmware updates. Niets vreemd aan dus dat je daar alleen de firmware krijgt!

Mijn handleiding is ook Engels dus ik denk dat je gewoon de goede hebt.

Kijk je SKU nummer anders op het doosje eens na, als je die nog hebt.

Bij mij heb ik: SKU407364-ASRO PCK / 1204-8335-20167 AD0904

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:15:
[...]

Alle vaste net aangesloten zigbee apparaten vormen een mesh netwerk en versterken dus het signaal naar je moeilijk bereikbare plaatsen. Het kan dus zeker helpen maar de positie is wel cruciaal.
Over mesh netwerk gesproken:

Hoe zit het eigenlijk met de Bluetooth BLE gateway functies? Bij mij heeft de Yeelight Bedside lamp en de Yeelight Ceiling deze functie. Die pakt dus de Mi Flower Care die ik zojuist heb getest mooi op.

Maar ik vroeg me dus of / welke andere devices van Xiaomi toevallig ook de BLE gateway functie hebben?

Wie het weet mag het zeggen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:30:
[...]

Weet niet zeker of dat zo is, de Mainland China wordt bijna door iedereen gebruikt en daar zit de meeste functionaliteit. De Europa server b.v. is nog redelijk nieuw en mist een hele hoop devices en dus ook firmware updates. Niets vreemd aan dus dat je daar alleen de firmware krijgt!

Mijn handleiding is ook Engels dus ik denk dat je gewoon de goede hebt.

Kijk je SKU nummer anders op het doosje eens na, als je die nog hebt.

Bij mij heb ik: SKU407364-ASRO PCK / 1204-8335-20167 AD0904
Het doosje heb ik nog. De nummers die jij noemt, zie ik helemaal niet. Achterop het doosjes zit een label (wel netjes recht geplakt) over een ander label. Bij mij staat o.a. een CMIIT ID en FCC ID vermeld. Maar geen SKU.
Achterop het doosjes staat ook ‘product demension” ipv “product dimension”....

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 13-05-2018 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:09:
[...]

Het doosje heb ik nog. De nummers die jij noemt, zie ik helemaal niet. Achterop het doosjes zit een label (wel netjes recht geplakt) over een ander label. Bij mij staat o.a. een CMIIT ID en FCC ID vermeld. Maar geen SKU.
Achterop het doosjes staat ook ‘product demension” ipv “product dimension”....
Ja dat klopt, sorry waar ik naar keek was de SKU label van banggood op de zijkant deksel.

demension heb ik ook onderop. Voor een product uit china is de vertaling zo slecht nog niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op maandag 14 mei 2018 @ 02:57:
[...]

Ja dat klopt, sorry waar ik naar keek was de SKU label van banggood op de zijkant deksel.

demension heb ik ook onderop. Voor een product uit china is de vertaling zo slecht nog niet :*)
Ik denk dat ik ook wel een internationale versie heb. Ergens zag ik de volgende opmerking voorbij komen:
I bought two of these on ebay. However seems impossible to Bluetooth connect to app. error message says for use in China only.
Via bluetooth kan ik gewoon verbinding maken.

Middels het homebridge topic hier op tweakers kwam ik er achter dat er een nieuwe firmware beschikbaar was. De Flower Care app gaf niks aan, gelukkig de Mi Home app wel. Ik vraag me nu af of er een officiële support pagina is van Xiaomi waar ik dergelijke info kan vinden. Als ik google kom ik uit op een wildgroei van (xiao)mi websites. Veel gaan over de telefoons, niet over smarthome produkten of de mi flower care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Ik heb de eigen Flower Care app nu naast Mi Home ook even geïnstalleerd op een Android tablet en dat werkt allemaal best goed. Zelfs Nederlandse vertaling in die app!

Vreemd genoeg is in Mi Home op Android weer veel in het Chinees met de Flower Care, terwijl in iOS het weer gewoon Engels is.

Vreemd dus, het maakt soms best wel uit welk platform je gebruikt.

Wat support betreft denk ik dat alles voornamelijk in het Chinees is, misschien zelfs via de Mi Home app.
Er zijn inderdaad een hoop on-officiele websites, de eigen website van Xiaomi ( mi.com ) is ook niet veel op te vinden. Wat dat betreft is het prettig dat we hier op Tweakers een actieve draad hebben!

Overigens heeft Yeelight wel een heel goed support forum in Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yeelight is ook erg op de Amerikaanse markt gericht. Dat verklaart denk ik het Engelse support forum.
Ik word helemaal gek van de versnippering in produkten. Ik wist niet dat Yeelight ook van Xiaomi was.
Van de Yeelight Bedlamp is er ook een Mi Bedside Lamp (zie bv http://blog.mi.com/en/201...ith-the-google-assistant/). Echter dit zijn wel twee verschillende produkten. Op een gearbest blog had ik zelfs een versus gevonden.

Zelf kijk ik voornamelijk naar HomeKit compatible (of compatible te maken middels homebridge) produkten. Het bericht gaat dat Mi ondersteuning krijgt voor HomeKit. Ik vraag me af of dat dan ook weer het geval is voor Yeelight.

Ik kijk overigens nu pas, sinds de Mi Flora, een beetje actief naar Mi produkten. Ongetwijfeld is bovenstaande al lang bij jullie bekend. ;)

Edit: Ik zie hier dat Yeelight ook HomeKit support krijgt.
http://forum.yeelight.com/t/homekit-support-coming-soon/3437

Edit 2: Hier het eerder versus.
https://www.gearbest.com/...ion-whats-difference-2261

Ik word wel gek van de verschillende, maar vrijwel identiek lijkende, producten....

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 14-05-2018 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:49:
Yeelight is ook erg op de Amerikaanse markt gericht. Dat verklaart denk ik het Engelse support forum.
Ik word helemaal gek van de versnippering in produkten. Ik wist niet dat Yeelight ook van Xiaomi was.
Van de Yeelight Bedlamp is er ook een Mi Bedside Lamp (zie bv http://blog.mi.com/en/201...ith-the-google-assistant/). Echter dit zijn wel twee verschillende produkten. Op een gearbest blog had ik zelfs een versus gevonden.

Zelf kijk ik voornamelijk naar HomeKit compatible (of compatible te maken middels homebridge) produkten. Het bericht gaat dat Mi ondersteuning krijgt voor HomeKit. Ik vraag me af of dat dan ook weer het geval is voor Yeelight.

Ik kijk overigens nu pas, sinds de Mi Flora, een beetje actief naar Mi produkten. Ongetwijfeld is bovenstaande al lang bij jullie bekend. ;)

Edit: Ik zie hier dat Yeelight ook HomeKit support krijgt.
http://forum.yeelight.com/t/homekit-support-coming-soon/3437

Edit 2: Hier het eerder versus.
https://www.gearbest.com/...ion-whats-difference-2261

Ik word wel gek van de verschillende, maar vrijwel identiek lijkende, producten....
Ik snap die blog niet zo, de bedside lamp is gewoon een oude en nieuwe versie van. Bijde gemaakt door Yeelight. Yeelight is wel degelijk een eigen merk en Xiaomi is vooral de distributeur. Xiaomi is niet enkel een fabrikant, ze werken met Yeelight en nog een hele hoop andere bedrijven samen om producten op de markt te zetten.

Kijk maar naar Aqara, Philips en bijvoorbeeld de Roborock stofzuigers om nog maar wat te noemen. De bekende Xiaomi V1 robot vacuum is gemaakt door Roborock. De V2 heeft nu als merknaam wel gewoon Roborock maar wordt nog steeds door Xiaomi op de markt gezet. Een beetje verwarrend is het zeker wel ;)

Maar Xiaomi moet je dus naast merk ook als grote distributeur en investeerder zien!

Het werkt ook via startups, voor de wat kleinere bedrijven denk ik - de klanten in China kunnen via de Mi Home app volgens mij mede bepalen wat er nieuw op de markt gezet gaat worden.

Klik maar eens op de Store in de Mi Home app.. wel alles in het Chinees, maar je komt daar van alles tegen tot kleding, keuken gerei, meubels en zelfs vers voedsel geloof ik.

(ik had overigens zelf graag gezien dat ze de Mi Home app en die store etc. gescheiden hadden gehouden, maakt het wat overzichtelijker allemaal)

Yeelight is inderdaad al een tijdje met Homekit support bezig, en denk dat ze eerder zullen zijn dan de Mi producten. Kost helaas maanden tijd om door Apple's certified programma te lopen.

Ik meen dat Yeelight ook zelf actief code voor Home Assistant heeft geschreven, om de Yeelight lampen compatible te maken.

Veel info is ook in het speciale Yeelight topic hier op tweakers te vinden:
[Yeelight -Xiaomi/ Philips] SMART LED Ervaringen & discussie

Ze zijn inderdaad nog erg om de markt in vooral Azië zelf en Amerika gericht, echter zijn ze de laatste tijd zeker ook op Europa aan het focussen.

[ Voor 7% gewijzigd door h4ns op 14-05-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Vandaag de cube binnen gekregen en opgenomen via de gateway. Vreemd genoeg wordt deze niet zichtbaar in Domoticz. Ik heb de cube al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar dat werkt helaas niet.

Tevens Domoticz naar de laatste beta geüpdatet; ook zonder resulaat.

In de App werkt de cube wel.

Zie ik wat over het hoofd?

edit:
code:
1
2018-05-14 19:16:35.932 XiaomiGateway: unhandled model: sensor_cube.aqgl01

De log vertelt er wel wat over. Ik dacht dat de cube supported was.
Het schijnt een nieuw model te zijn die nog niet in de laatste beta release van Domoticz zit.

https://github.com/Danielhiversen/PyXiaomiGateway/issues/67

Weet iemand hoe ik deze handmatig kan toevoegen?

[ Voor 37% gewijzigd door marigo op 14-05-2018 20:10 . Reden: Zie wat in de logging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:11:
[...]

Ik snap die blog niet zo, de bedside lamp is gewoon een oude en nieuwe versie van. Bijde gemaakt door Yeelight. Yeelight is wel degelijk een eigen merk en Xiaomi is vooral de distributeur. Xiaomi is niet enkel een fabrikant, ze werken met Yeelight en nog een hele hoop andere bedrijven samen om producten op de markt te zetten.

Kijk maar naar Aqara, Philips en bijvoorbeeld de Roborock stofzuigers om nog maar wat te noemen. De bekende Xiaomi V1 robot vacuum is gemaakt door Roborock. De V2 heeft nu als merknaam wel gewoon Roborock maar wordt nog steeds door Xiaomi op de markt gezet. Een beetje verwarrend is het zeker wel ;)

Maar Xiaomi moet je dus naast merk ook als grote distributeur en investeerder zien!

Het werkt ook via startups, voor de wat kleinere bedrijven denk ik - de klanten in China kunnen via de Mi Home app volgens mij mede bepalen wat er nieuw op de markt gezet gaat worden.

Klik maar eens op de Store in de Mi Home app.. wel alles in het Chinees, maar je komt daar van alles tegen tot kleding, keuken gerei, meubels en zelfs vers voedsel geloof ik.

(ik had overigens zelf graag gezien dat ze de Mi Home app en die store etc. gescheiden hadden gehouden, maakt het wat overzichtelijker allemaal)

Yeelight is inderdaad al een tijdje met Homekit support bezig, en denk dat ze eerder zullen zijn dan de Mi producten. Kost helaas maanden tijd om door Apple's certified programma te lopen.

Ik meen dat Yeelight ook zelf actief code voor Home Assistant heeft geschreven, om de Yeelight lampen compatible te maken.

Veel info is ook in het speciale Yeelight topic hier op tweakers te vinden:
[Yeelight -Xiaomi/ Philips] SMART LED Ervaringen & discussie

Ze zijn inderdaad nog erg om de markt in vooral Azië zelf en Amerika gericht, echter zijn ze de laatste tijd zeker ook op Europa aan het focussen.
Thanks! Topic gelijk gebookmarkt. De xiaomi philips bulb lijkt (qua uiterlijk) erg op een Hue White.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@h4ns Ik heb contact gehad met de verkoper (gewoon via mail, niet een dispute). De reden dat de verpakking open was, is dat ze de batterij er uit halen. Dat staat ook aangegeven in de advertentie. Ik heb dat niet goed gelezen. Zo'n batterijtje zijn de kosten niet, voor een klein bedrag heb je er een paar bij de Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:08:
@h4ns Ik heb contact gehad met de verkoper (gewoon via mail, niet een dispute). De reden dat de verpakking open was, is dat ze de batterij er uit halen. Dat staat ook aangegeven in de advertentie. Ik heb dat niet goed gelezen. Zo'n batterijtje zijn de kosten niet, voor een klein bedrag heb je er een paar bij de Ikea.
Check!

Klopt, doen ze wel vaker. Had het laatst met de Xiaomi rookmelder waar ze de A123 lithium cell uit hadden gehaald. Weer anderen hadden 'm wel inclusief batterij ontvangen.

Heeft met regulering te maken bij verzenden via luchtpost. Hoewel ik me afvraag of dat daadwerkelijk met knoop cellen het geval is. Die van mij zaten er in ieder geval gewoon nog in, met een stukje plastic er tussen wat je weg moet halen voor het in gebruik nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:19:
[...]

Check!

Klopt, doen ze wel vaker. Had het laatst met de Xiaomi rookmelder waar ze de A123 lithium cell uit hadden gehaald. Weer anderen hadden 'm wel inclusief batterij ontvangen.

Heeft met regulering te maken bij verzenden via luchtpost. Hoewel ik me afvraag of dat daadwerkelijk met knoop cellen het geval is. Die van mij zaten er in ieder geval gewoon nog in, met een stukje plastic er tussen wat je weg moet halen voor het in gebruik nemen.
Het stukje plastic weghalen staat inderdaad ook in de handleiding. Bij een andere Ali winkel, heb ik zojuist nog een Mi Flora besteld. Als het goed is, nu met CR batterij. Niet dat dat de kosten zijn, maar bij de winkel waar ik de vorige heb gekocht, is de prijs met 5 euro omhoog gegaan (bijna 17 euro ipv 12).
Ik ben ook blij met firmware 3.1.8. Nu wordt het batterijpercentage correct getoond. Met de vorige firmware (2.7.0) was het percentage binnen 12 uur gezakt van 100 naar 67 procent.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
En heb weer 2 motion sensors en 4 door/window sensors besteld... als je er eenmaal aan begint... blijf je bezig....

Hue in de woonkamer, alle overige kamers Trafdri en de sensoren van Xiaomi en dat alles aangestuurd via HomeAssistant en de automatiseringen via Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:23:
[...]

Het stukje plastic weghalen staat inderdaad ook in de handleiding. Bij een andere Ali winkel, heb ik zojuist nog een Mi Flora besteld. Als het goed is, nu met CR batterij. Niet dat dat de kosten zijn, maar bij de winkel waar ik de vorige heb gekocht, is de prijs met 5 euro omhoog gegaan (bijna 17 euro ipv 12).
Ik ben ook blij met firmware 3.1.8. Nu wordt het batterijpercentage correct getoond. Met de vorige firmware (2.7.0) was het percentage binnen 12 uur gezakt van 100 naar 67 procent.....
Heb er vier bij Banggood gekocht wat weken terug, waren toen 9 Euro.

Ondertussen een tientje incl. verzending:

https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Mi Flora heb ik trouwens als eerste de Flower Care app gebruikt (later de Mi Home, waarmee het me wel lukte om de firmware te upgraden). Voor de Flower Care app moest ik een account aanmaken. Ik zou nu graag het wachtwoord willen wijzigen, echter via de app lukt me dat niet. Het account is niet hetzelfde als het Mi account aangemaakt voor Mi Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:38:
[...]

Heb er vier bij Banggood gekocht wat weken terug, waren toen 9 Euro.

Ondertussen een tientje incl. verzending:

https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Bedankt voor de tip. Ongetwijfeld zal ik er straks nog wel een paar nodig hebben. Het slaat eigenlijk nergens op, maar mijn voorkeur gaat uit incl. verpakking. Is die van GB ook incl. verpakking? Zonder verpakking zijn ze bij Ali rond de prijs van 10-11 euro.
Vorkie schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:35:
En heb weer 2 motion sensors en 4 door/window sensors besteld... als je er eenmaal aan begint... blijf je bezig....

Hue in de woonkamer, alle overige kamers Trafdri en de sensoren van Xiaomi en dat alles aangestuurd via HomeAssistant en de automatiseringen via Homekit.
Ik ben pas net begonnen met de Mi spul (een Mi Flora), maar heb nu ook een beetje het Mi virus... ;)
Hoe is het ontvangst van de door/window sensoren? Dit loopt via Zigbee, toch? Is het bereik voldoende als je een gateway beneden hebt en de sensoren op de 1e verdieping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:44:
Voor de Mi Flora heb ik trouwens als eerste de Flower Care app gebruikt (later de Mi Home, waarmee het me wel lukte om de firmware te upgraden). Voor de Flower Care app moest ik een account aanmaken. Ik zou nu graag het wachtwoord willen wijzigen, echter via de app lukt me dat niet. Het account is niet hetzelfde als het Mi account aangemaakt voor Mi Home.
Gewoon uitloggen bij Flower Care en dan opnieuw inloggen met je Mi account.

In de Flower Care app op Android zat bij mij i.i.g. een "use Mi account" button.

Moet zeggen dat ik de Android Flower Care fijner find dan Mi Home. Op m'n iPhone werkt het redelijk maar op Android is het in Mi Home slecht vertaald.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NZuOuJBh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Gewoon uitloggen bij Flower Care en dan opnieuw inloggen met je Mi account.

In de Flower Care app op Android zat bij mij i.i.g. een "use Mi account" button.

Moet zeggen dat ik de Android Flower Care fijner find dan Mi Home. Op m'n iPhone werkt het redelijk maar op Android is het in Mi Home slecht vertaald.

[afbeelding]
De Flower Care app ziet er inderdaad best goed uit.
Wat betreft de vertaling in Mi Home; ik had juist ergens gelezen dat in de Android versie meer vertaald was. Het is dus kennelijk net andersom: in de iPhone app beter vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:52:
[...]

Bedankt voor de tip. Ongetwijfeld zal ik er straks nog wel een paar nodig hebben. Het slaat eigenlijk nergens op, maar mijn voorkeur gaat uit incl. verpakking. Is die van GB ook incl. verpakking? Zonder verpakking zijn ze bij Ali rond de prijs van 10-11 euro.

[...]

Ik ben pas net begonnen met de Mi spul (een Mi Flora), maar heb nu ook een beetje het Mi virus... ;)
Hoe is het ontvangst van de door/window sensoren? Dit loopt via Zigbee, toch? Is het bereik voldoende als je een gateway beneden hebt en de sensoren op de 1e verdieping?
Bij Banggood zijn ze in originele verpakking, gesloten en incl. batterij.

De Mi sensors werken via Zigbee inderdaad, stukken beter dus dan BT van de Flower care. Of het met 2 verdiepingen goed gaat werken durf ik niet te garanderen, maar een extra Gateway plaatsen lost dat op.

Kost je dus rond de 22,- Euro extra dan, maar dan zit je zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@meesje
Tot nu toe geen enkel probleem met de gateway en devices door het huis heen. Ik begreep daarbij dat de Ikea lampen een "repeater" zijn voor de Xiaomi sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:02:
[...]

Bij Banggood zijn ze in originele verpakking, gesloten en incl. batterij.

De Mi sensors werken via Zigbee inderdaad, stukken beter dus dan BT van de Flower care. Of het met 2 verdiepingen goed gaat werken durf ik niet te garanderen, maar een extra Gateway plaatsen lost dat op.

Kost je dus rond de 22,- Euro extra dan, maar dan zit je zeker goed.
Goed om te weten. Dan bestel ik de volgende Mi Flora's bij Banggood.
Aangezien ik ook met HomeKit werk, ben ik heel erg benieuwd hoe HomeKit geïmplementeerd gaat worden in de Xiaomi produkten. Betekent dit een software update van de gateway (en welke, de v2, v3 of beide) of misschien een nieuwe gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:11
Vorkie schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:15:
@meesje
Tot nu toe geen enkel probleem met de gateway en devices door het huis heen. Ik begreep daarbij dat de Ikea lampen een "repeater" zijn voor de Xiaomi sensoren.
Dit geldt alleen als je één ZigBee netwerk hebt. Als je de Ikea lampen aan hun hub/bridge/gateway koppelt en de Xiaomi sensoren aan de Xiaomi gateway is dat dus niet het geval en heb je allemaal losse ZigBee netwerken waarbij de powered devices (wat dus niet perse lampen hoeven te zijn) ook niet als "repeater" dienst doen (of dan alleen als repeater onderling binnen hetzelfde netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Nog wat extra screens voor de geïnteresseerden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JMr5e8yh.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xwYrgQXh.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UcmwjBih.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
meesje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:52:
Dit loopt via Zigbee, toch? Is het bereik voldoende als je een gateway beneden hebt en de sensoren op de 1e verdieping?
Heb sensoren op de zolder (2e verdieping) en die werken gewoon met de gateway welke in de meterkast (begande grond) hangt. :) Geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Rgerr schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:12:
[...]

Heb sensoren op de zolder (2e verdieping) en die werken gewoon met de gateway welke in de meterkast (begande grond) hangt. :) Geen issues.
Inderdaad, voordeel is natuurlijk dat ik gateway op BG hebt en daarbij de sensoren verdeeld over het huis, dus het netwerk bouwt ie zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Thanks! Dan wellicht toch maar op elk raam een door/window sensor plaatsen. En natuurlijk via homebridge opnemen in HomeKit, maar dat is een ander topic.... ;)

Edit: en elke ruimte voorzien van een temp/humidity sensor. Voor de prijs hoeven we dat niet te laten. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 15-05-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke gateway adviseren jullie? De v2 of de v3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Maakt het uit of je de aqara cube of de xiaomi cube besteld?
heb de aqara cube besteld en deze verschijnt ook netjes in de mi home app, krijg hem in domoticz alleen te zien als een "XiaomiGateway: unhandled model: sensor_cube.aqgl01".
draai de stable versie v3.8153

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben geinteresseerd in de mi door/window-, de temp/humidity en de honeywell smoke sensor. De eerste twee zie ik in de Mi Home app duidelijk weergegeven worden (de v2 versie is vierkant, met afgeronde hoeken).
Over de smoke sensor twijfel ik. Heet deze in de Mi Home app gewoon Mi Smart Smoke Detector? Dus zonder ‘honeywell’ in de naamgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezzer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 18:37
Vraagje over de Xiaomi Mi smart wifi plug zigbee versie en het gebruik met Domoticz, meer bepaald het energie verbruik monitoring (dagelijks, maandelijks, jaarlijks)
https://www.gearbest.com/...p_344666.html?wid=1433363
Deze plug heb ik inmiddels al anderhalve maand in gebruik en als ik via domoticz de log met het verbruik raadpleeg, dan staat die steevast alle dagen op een totaal verbruik van 1 Kwh rond.Dat klopt toch niet?
In de MI app daarentegen staat het dagelijks/wekelijks/maandelijks verbruik wél correct aangegeven.
Maar de dagen lopen 1 dag achter en de maand loopt daar ook precies 1 maand achter.
Ik had gehoopt dat ik via domoticz het verbruik naar excel zou kunnen exporteren, maar als dat steevast per dag precies 1 kwh is, dan ben je daar uiteraard helemaal niets mee.
Zijn er hier nog mensen die datzelfde probleem hebben met die zigbee plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[...]

Ik heb net als @Vorkie ook de gateway beneden maar ik vind het bereik juist wat tegenvallen. Sensor op zolder is niet mogelijk en ook in ee tuin bereikt ie vaak niet. Heb al een smart plug tussen in geplaatst maar ook dat helpt minimaal. Een tweede gateway wil ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
martinvdm schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:57:
[...]

Ik heb net als @Vorkie ook de gateway beneden maar ik vind het bereik juist wat tegenvallen. Sensor op zolder is niet mogelijk en ook in ee tuin bereikt ie vaak niet. Heb al een smart plug tussen in geplaatst maar ook dat helpt minimaal. Een tweede gateway wil ik eigenlijk niet.
Op de eerste verdieping plaatsen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
martinvdm schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:57:
[...]

Best vreemd eigenlijk, ik heb 0 problemen met sensoren Etc, terwijl die gateway onder het bureau van de Mac zit bij een paar adapters. (V2)

Nieuwbouw huis van 2010, hoge plafonds, 15 traptreden per verdieping.

Idem voor Hue en tradfri, beide in de meterkast en 0 problemen in en om het huis.

Test opstelling voor de sensoren was temperatuur meter in badkamer, daarna een beweging en doorsensor op zolder. Daarna definitief gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:39:
V3 is sterk af te raden tenzij je er een speciale toepassing voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 10:01
Dankzij dit topic ook overgestapt naar de Mi Home app ipv de Flower Care app. Naar mijn gevoel verbindt deze een stuk sneller.
Wel grappig, iedere keer als ik een Flora toevoegde aan de Mi Home, verdween deze uit Flower Care.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:39:
Dankzij dit topic ook overgestapt naar de Mi Home app ipv de Flower Care app. Naar mijn gevoel verbindt deze een stuk sneller.
Wel grappig, iedere keer als ik een Flora toevoegde aan de Mi Home, verdween deze uit Flower Care.
Dat laatste had ik ook. Echter als je in Flower Care inlogt met je Mi account (je moet daarvoor wel op het Mi account rechtsonder klikken) dan verdwijnt de Flowe Care niet. Alles blijft dan synchroon in de Mi ‘cloud’.
Daarnaast wel fijn dat de Mi Home app ook op de iPad werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 16-05-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:40:
[...]

V3 is sterk af te raden tenzij je er een speciale toepassing voor hebt.
Waarom ‘sterk afraden’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kreeg zojuist weer een update aangeboden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HOmT6RlOCTft4M2Nz0FnGeqk/full.png

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Is die FW update alleen voor de gateway of ook voor de sensoren? Heb mijn sensoren namelijk direct via Homey gekoppeld.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 10:01
meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:06:
[...]

Dat laatste had ik ook. Echter als je in Flower Care inlogt met je Mi account (je moet daarvoor wel op het Mi account rechtsonder klikken) dan verdwijnt de Flowe Care niet. Alles blijft dan synchroon in de Mi ‘cloud’.
Daarnaast wel fijn dat de Mi Home app ook op de iPad werkt.
Ah kijk, dat knopje onderin had ik nog niet gezien. Bedankt voor de tip…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 14:47
meesje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:39:
je kunt ook de aqara camera als gateway gebruiken. ik heb zelf de V2, omdat je het ook als alarm kunt gebruiken. de aqara camera heb ik ook, maar gebruik ik niet als gateway. ik heb alle ZigBee apparaten gekoppeld met V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Tomba schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:36:
Kreeg zojuist weer een update aangeboden;

[afbeelding]
Ik kreeg hem net ook, vooral punt 1 bij de verbeteringen lijkt me interessant.
1 · Optimaliseer overzeese serverervaring
Vertaald via translate

Zal eens kijken of de sensoren nu ook via de EU server werken.

Edit: Helaas, de china mainland server is nog steeds de enige waar alles op werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door puntje013 op 16-05-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

puntje013 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:17:
[...]

Ik kreeg hem net ook, vooral punt 1 bij de verbeteringen lijkt me interessant.

[...]
Waar vind jij die Change list?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Tomba schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:41:
[...]

Waar vind jij die Change list?
Die kreeg ik te zien voor ik de update startte

Mi Home update

Vervolgens een screenshot gemaakt en door de translate app gegooid

[ Voor 8% gewijzigd door puntje013 op 16-05-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

puntje013 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:44:
[...]

[afbeelding]

Ah, op IOS krijg je die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe makkelijk kun je de batterij van de door/window en temp/humidity sensoren vervangen? Op dit moment heb ik een Koogeek Door/Window sensor maar deze laat zich niet makkelijk openen. Ik heb zelfs de sensor van de deurpost af moeten halen. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:00:
Hoe makkelijk kun je de batterij van de door/window en temp/humidity sensoren vervangen? Op dit moment heb ik een Koogeek Door/Window sensor maar deze laat zich niet makkelijk openen. Ik heb zelfs de sensor van de deurpost af moeten halen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Door sensor is makkelijk los te klikken.
Temp sensor heb ik nog geen maar dat lijkt me ook simpel.
De motion sensor is ook makkelijk, daar draai je het kapje ook zo los.

Door sensor

En ja, ik moet mijn handen nog wassen, kom net uit mijn werk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:56
Ik krijg de update niet te zien?

Waar zien jullie de update? Als ik in de App kijk staat er onder settings geen update klaar ook na verversen niet.
En in de store (android) ook niets

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13
[...]

[afbeelding]

Dit is de update voor de Mi Home app en niet de firmware update ;)
Clavat schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:13:
Ik krijg de update niet te zien?

Waar zien jullie de update? Als ik in de App kijk staat er onder settings geen update klaar ook na verversen niet.
En in de store (android) ook niets
Gewoon in de Mi Home app verbinden met de Gateway en dan wordt het vanzelf aangegeven. Eventueel zit er (dacht ik) ook een optie om te controleren op een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Phoolie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:18:
[...]

Dit is de update voor de Mi Home app en niet de firmware update ;)

[...]

Gewoon in de Mi Home app verbinden met de Gateway en dan wordt het vanzelf aangegeven. Eventueel zit er (dacht ik) ook een optie om te controleren op een nieuwe firmware.
Bij mij draait de gateway nog op 1.4.1_145.0143 en als ik check for updates doe geeft ie aan dat ik de laaste heb.
Zal wel gefaseerd uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13
puntje013 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:24:
[...]

Bij mij draait de gateway nog op 1.4.1_145.0143 en als ik check for updates doe geeft ie aan dat ik de laaste heb.
Zal wel gefaseerd uitgerold worden.
Kan goed kloppen, ik las hier ook ooit eens dat er een update was, die kon ik toen ook pas na een paar dagen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[afbeelding]

Klopt het dat de versienummers tussen de iOS en Android enorm verschillend zijn. Ik zit nu op 4.7.9 (van 1 dag geleden). De change log geeft aan: Fixed minor bugs. Versie 4.7.8 (van 5 dagen geleden) heeft twee changes:
1. New device timezone settings available
2. Update recommended rules for server login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Klopt het dat de versienummers tussen de iOS en Android enorm verschillend zijn. Ik zit nu op 4.7.9 (van 1 dag geleden). De change log geeft aan: Fixed minor bugs. Versie 4.7.8 (van 5 dagen geleden) heeft twee changes:
1. New device timezone settings available
2. Update recommended rules for server login
Laaste Android app versie die ik net kreeg is idd een stuk hoger, maar aangezien het apps zijn voor 2 verschillende OS-en lijkt het me niet vreemd dat de versie nummers niet overeen komen.
Als er in de Android versie namelijk een bug zit die verholpen moet worden dan gaat het versienummer omhoog terwijl de ios app niet aangepast hoeft te worden.
Volgens mij was de Android app er ook al eerder dus heeft die sowieso een hoger nummer, ik neem aan dat de eerste ios app die ze maakten niet al bv versie 2.5 was ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 18:14

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Sinds enige tijd een tevreden gebruiker van een Xiaomi Gateway, diverse draadloze schakelaars en Yeelights. Sinds vandaag ook een Aqara Humidity/Temp sensor erbij en ook die werkt perfect.
Maar, ik heb nu ook een motion sensor; deze: https://www.gearbest.com/goods/pp_009308267284.html
Echter, in de Mi Home app is deze alleen te gebruiken met de chinese benamingen. screenshot: https://photos.app.goo.gl/79ua5evTvPiio2cQ2
Mijn chinees is belabberd, dus ik weet niet wat dit betekent. Iemand toevallig de vertaling bij de hand?

Verder krijg ik deze sensor helemaal niet als device in Domoticz te zien; de humidity/temp sensor verscheen direct (in 3 voud) maar deze sensor totaal niet. Heeft iemand daar de silver bullet voor?

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelG op 16-05-2018 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
MarcelG schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:50:
Sinds enige tijd een tevreden gebruiker van een Xiaomi Gateway, diverse draadloze schakelaars en Yeelights. Sinds vandaag ook een Aqara Humidity/Temp sensor erbij en ook die werkt perfect.
Maar, ik heb nu ook een motion sensor; deze: https://www.gearbest.com/goods/pp_009308267284.html
Echter, in de Mi Home app is deze alleen te gebruiken met de chinese benamingen. screenshot: https://photos.app.goo.gl/79ua5evTvPiio2cQ2
Mijn chinees is belabberd, dus ik weet niet wat dit betekent. Iemand toevallig de vertaling bij de hand?

Verder krijg ik deze sensor helemaal niet als device in Domoticz te zien; de humidity/temp sensor verscheen direct (in 3 voud) maar deze sensor totaal niet. Heeft iemand daar de silver bullet voor?
Wat ik altijd doe is een screenshot maken en deze in de Google translate app openen (klik in de app op het camera symbool en vervolgens links onder de gallery) wel eerst even de taal goed instellen.
Dan kun je met je vinger de regel selecteren die je vertaald wil hebben.
Vervolgens kun je de volgende regel selecteren.
Alles ineens kan ook maar dat leest wat onduidelijk vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online

De Aqara versies hebben allemaal een wat slechtere vertaling.

Gebruik google translate zoals hier boven vermeld is, maar misschien is dit makkelijker:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ylDC054.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:08:
[...]

Waarom ‘sterk afraden’?
Omdat bijna iedereen hier die dat ding gekocht hebben er spijt van hebben.

- De IR functie is niet of meer half werkend te krijgen

- De stekker is een afwijkend (groter) type van wat gebruikelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27

De Silver Bullet was altijd je telefoon in het Engels te zetten. Dan werden alle Chinese teksten in het Engels weergegeven. Weet echter niet of dit nog op gaat.
Misschien geldt dit ook alleen voor de oude versie van de bewegingsdetector en niet voor de Aqara uitvoering.
( Ik heb alleen de oude versie zonder voetje )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
Zie net dat bij gearbest de watersensor in de aanbieding is voor €8,49.
Zometeen maar eens 2 bestellen, voor achter de wasmachine en onder de vaatwasser.

https://m.gearbest.com/ho...provements/pp_668897.html

Kost allemaal niks per stuk, maar stiekem loopt het hier in huis al aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
Ook maar eens 1 bestellen (of 2) en dan zien aan te sluiten op mijn Google Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:15:
Hoe koppel je deze dan aan een Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Ik had vandaag ook last van de verbindingsproblemen tussen de human body sensor en de gateway.
Battery is not 53%, en de gateway staat 2 meter verder in dezelfde kamer.
Alle andere sensoren deden het toen wel nog.
In de mi home app stond "Device offline"

Iemand dezelfde ervaringen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DBPuNgD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:22:
[...]

Ik begin hier te lezen en dan volg ik de links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
maartend schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:15:
meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:22:
[...]

Deze koppel je niet aan je Google home, je zult de Xiaomi gateway moeten hebben.
Dit heeft niks met Google home te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
puntje013 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:28:
[...]

Deze koppel je niet aan je Google home, je zult de Xiaomi gateway moeten hebben.
Dit heeft niks met Google home te maken.
Check van 1.36
YouTube: Aqara + Siri + Alexa + Google Home Voice control?! (+New products!)
Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste