Dit misschien:
https://www.howtogeek.com...ays-to-secure-your-wi-fi/
Nothing beats a strong password.
https://www.howtogeek.com...ays-to-secure-your-wi-fi/
Nothing beats a strong password.
Onveilig(er) zal het niet zijn, maar het is wel een vorm van security through obscurity.h4ns schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:19:
Als ik het goed heb is een hidden netwerk juist onveiliger, heb het daarom al een tijdje op gewoon zichtbaar staan.
Ik doe bijv. de link bewaren naar het bericht in een apart document ofzo. Natuurlijk kan je ook de link openen en deze in je browser onder favorieten zetten.vwtune schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:22:
Hoe kan ik bepaalde reacties hier, welke ik interessant vind om te bewaren als naslag, bewaren eigenlijk? Wanneer ik 'BOOKMARK' doe, dan kan ik dit maar voor 1 post doen in een bepaalde tread, anders overschrijft ie de vorige wanneer je een andere post als bookmark toevoegd. Het is erg offtopic, i know, maar er zijn hier zoveel antwoorden op mijn vragen die ik echt als naslag nodig heb!
Oke, gek eigenlijk dat er niet zo een optie is???Rushhour77 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:11:
[...]
Ik doe bijv. de link bewaren naar het bericht in een apart document ofzo. Natuurlijk kan je ook de link openen en deze in je browser onder favorieten zetten.
De link van een bericht vindt je onder de Datum + Tijd bij het bericht. Als je hierop met je muis staat kan je er op klikken of rechtsklik en link kopieeren.
Ik heb een Raspbee, en een door/window sensor van Xiaomi (Aqara) en dat werkt.DeadMetal schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:04:
- Conbee https://www.dresden-elektronik.de/conbee/ (veel meer compatibele apparaten, maar de door/window sensor staat er niet bij)
- Raspbee: https://www.dresden-elektronik.de/raspbee/ (idem)
Is er iemand die een van deze apparaten gebruikt?
Wil je dit eens uitleggen? Je hebt dus raspbee direct met Xiaomi sensoren aangestuurd? Zonder gateway en werken in HA?RudolfR schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:33:
[...]
Ik heb een Raspbee, en een door/window sensor van Xiaomi (Aqara) en dat werkt.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
[ Voor 59% gewijzigd door DeadMetal op 25-04-2018 10:43 ]
YouTube: Aqara + Siri + Alexa + Google Home Voice control?! (+New products!)Silent_Bob schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:28:
Krijg zojuist een bericht binnen dat de Xiaomi Aqara homekit ondersteuning krijgt!
Bron:
https://www.iculture.nl/n...s-aqara-homekit-geschikt/
Heel mooi! Ik zou vooral ondersteuning voor Amazon Alexa toejuichen, zeker na het zien van het youtube filmpjeSPX420 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:14:
[...]
YouTube: Aqara + Siri + Alexa + Google Home Voice control?! (+New products!)
Als het goed is komt er ondersteuning voor alle grote spelers.
Ja, ik gebruik de Deconz-component uit HASS.DeadMetal schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:54:
Bedankt voor je reactie @RudolfR. Gebruik je dit? https://www.home-assistant.io/components/deconz/
Begrijp ik goed dat het nodig is om de Deconz-software te installeren, wat een ingebouwde HTTP-server bevat, zodat Home Assistant tegen de REST-API van Deconz kan praten, en Deconz praat met de Raspbee/Conbee?
/edit: Ik lees in reviews ook dat hij niet headless kan werken en je dus continu een X session open moet houden. Maar hier lees ik over een nieuwe beta-functie die het mogelijk zou moeten maken. Wat gebruik jij?
/edit2: in dat opzicht zou de Zigate misschien een betere oplossing zijn, waar geen externe software voor nodig is. Echter, dat staat nog wel in de kinderschoenen, het is nu nog een 'custom component' in HA en er moet nog e.e.a. aan werk verzet worden.
Dat is echt top. Ik dacht altijd dat Xiaomi een eigen zigbee sausje had maar blijkbaar kan het toch. Als ik het goed begrijp heb je dus een raspbee op je pi, hierop draai je api software van deconz welke ha dan aanspreekt....? Is het dan vervolgens makkelijk in ha ge configureren? Werkt ook alles in ha net als met de gateway? Bijvoorbeeld batterij status uitlezen etc.RudolfR schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:21:
[...]
Ja, ik gebruik de Deconz-component uit HASS.
En heb inderdaad de Deconz-software op m'n Pi geïnstalleerd; deze software doet 't prima headless.
Er zijn twee verschillende web-interfaces waarmee je het netwerk kunt configureren (openen/groepen indelen etc.). Biedt ook ondersteuning voor simpele regels (mocht je dat niet in HASS willen doen)
Ik combineer nu Tradfri en Xiaomi in HASS, zonder dat ik één van beide gateways in de lucht heb.
Zoals ik het lees worden alleen de Aqara modellen ondersteund. Dus niet alle Smarthome producten.lowo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:26:
[...]
Alleen mijn Xiaomi Smarthome producten worden ( nog ) niet herkend maar dat gaat dus ook nog gebeuren dit jaar
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Klopt, raspbee op Pi en daar Deconz op installeren; kwestie van *.deb downloaden en installeren volgens de instructies.martinvdm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:27:
[...]
Dat is echt top. Ik dacht altijd dat Xiaomi een eigen zigbee sausje had maar blijkbaar kan het toch. Als ik het goed begrijp heb je dus een raspbee op je pi, hierop draai je api software van deconz welke ha dan aanspreekt....? Is het dan vervolgens makkelijk in ha ge configureren? Werkt ook alles in ha net als met de gateway? Bijvoorbeeld batterij status uitlezen etc.
1
2
| deconz: host: 192.168.1.151 |
Ik zou ze gewoon lekker in deelbestellingen kopen. Scheelt toch niks qua verzendkosten.beefunit41 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:27:
Ik weet niet of het hier al eerder naar boven gekomen is, maar waar bestel ik best om eventuele douane/import kosten te vermijden?
Ben van plan om een hele reeks aan sensoren en rookmelders aan te schaffen en dan scheelt het wel aardig wat indien er extra kosten bijkomen.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Zoals @DeOS al zegt, meerdere bestellingen plaatsen zodat het niet als een pakketje aankomt.beefunit41 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:27:
Ik weet niet of het hier al eerder naar boven gekomen is, maar waar bestel ik best om eventuele douane/import kosten te vermijden?
Ben van plan om een hele reeks aan sensoren en rookmelders aan te schaffen en dan scheelt het wel aardig wat indien er extra kosten bijkomen.
Aquara is de nieuwe smarthome serie van Xiaomi maar worden dezelfde onderdelen gebruikt als in de "oude" Xiaomi Mijia smarthomedevices.Aurora schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:54:
[...]
Zoals ik het lees worden alleen de Aqara modellen ondersteund. Dus niet alle Smarthome producten.
Niet helemaallowo schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:10:
[...]
Aquara is de nieuwe smarthome serie van Xiaomi maar worden dezelfde onderdelen gebruikt als in de "oude" Xiaomi Mijia smarthomedevices.
Natuurlijk werkt dat, Aqara wordt officieel gewoon ondersteund vanaf Gateway v2Mijn Xiaomi Gateway 2 (!) werkt dan ook prima met Aquara sensoren zoals bijvoorbeeld de watermelder en de Xiaomi Aqara Honeywell rookmelder.
Mag ik vragen waarom je niet een eigen ecosysteem gebruikt? Zoals Domoticz of HASS? Dan ben je niet meer afhankelijk van een Chinese app. Sterker nog, nu ik van Domoticz naar Homey migreer, is de Xiaomi gateway er inmiddels ook tussen uit gehaald.Dan maar hopen dat ze dan ook de overige sensoren en actuatoren beschikbaar maken op de andere servers.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Dat zal de volgende stap worden verwacht ik.Aurora schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:13:
[...]
Mag ik vragen waarom je niet een eigen ecosysteem gebruikt? Zoals Domoticz of HASS? Dan ben je niet meer afhankelijk van een Chinese app. Sterker nog, nu ik van Domoticz naar Homey migreer, is de Xiaomi gateway er inmiddels ook tussen uit gehaald.
Het werkt alweer een week of 2... zonder dat ik iets hebben moeten resetten of cache heb moeten legen. ik ga er dus vanuit dat het aan hun software lag...SolarOrbiter schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:11:
Notification issue op de galaxy s8+ opgelost: cache legen van de app. Verwijderen. Reboot phone. Playstore laatste versie downloaden van de Mi home app. Inloggen. Nu werkt het weer. Wel vreemd, heb de app namelijk tig keer opnieuw geïnstalleerd. Blij dat het weer werkt. Hoop dat het lang mee gaat
Bij de kleine schakelaars zit dan weer het verschil dat de Aqara maar twee functies heeft, de ronde Xiaomi heeft er drieAurora schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:13:
[...]
Niet helemaalAqara is een partner van Xiaomi die devices uitbrengt in de Smarthome serie. Buiten het vierkanten uiterlijk van de Aqara is inderdaad niet veel verschil, maar niet bij alle devices. Neem de temperatuur sensor van Aqara, daar zit ook een luchtdruk meter in. De "originele" Xiaomi heeft dat niet.
Zo slecht is de Mi Home app niet. Zolang je gewoon sensors en schakelaars gebruikt zijn daar prima automations voor in te stellen, en dat werkt gewoon erg goed. De app heb je dan zelden nodig.Mag ik vragen waarom je niet een eigen ecosysteem gebruikt? Zoals Domoticz of HASS? Dan ben je niet meer afhankelijk van een Chinese app. Sterker nog, nu ik van Domoticz naar Homey migreer, is de Xiaomi gateway er inmiddels ook tussen uit gehaald.
Nee, gaat per pakketje.RobertMe schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:20:
[...]
Ik weet alleen niet of je dan alsnog pech hebt als ze allemaal met hetzelfde vliegtuig aankomen en dat de douane dan alsnog het bedrag van alles bij elkaar telt.
Ben...
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Thanks, ik heb een Conbee besteld (usb-stick) en een paar deur/raamsensoren. Ik las bij de reviews op Amazon wat klachten van iemand die zei dat Deconz op eigen houtje wat systeeminstellingen aanpast wat hem niet beviel. Ik ga daarom in eerste instantie eens kijken of ik Deconz vanuit een docker container kan draaien: https://hub.docker.com/r/marthoc/deconz/RudolfR schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:25:
[...]
Klopt, raspbee op Pi en daar Deconz op installeren; kwestie van *.deb downloaden en installeren volgens de instructies.
[ Voor 8% gewijzigd door DeadMetal op 28-04-2018 08:54 ]
Verwijderd
Zitten ze buiten?Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:41:
Na alle ervaringen op dit forum heb ik onlangs een Xiaomi gateway met diverse sensoren gekocht en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Het enige is dat sommige sensoren af en toe voor langere tijd offline gaan. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik hoop dat meerdere producten het netwerk te vergroten en dat het dan wellicht zichzelf oplost, maar twee sensoren dichtbij de gateway staan vaak offline.
Jammer dat ik geen stroom heb aangelegd bij mijn gordijnenberkens schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:51:
Vandaag voor het eerst gezien op AliExpress: de Aqara gordijnrails met Zigbee motor.
Te koop in lengtes van 100 t/m 500 cm in stappen van 50 centimeter. De motor is ook los te koop.
Link 🔗
http://s.aliexpress.com/7v2mAJzu?fromSns=WhatsApp
In de Mi-app volgens mij, maar kan komen doordat het dus via China verloopt. Als ik de sensoren uitlees in Domoticz kan gaat het goed en reageren ze ook direct. Als je in de Mi-app een rule aanmaakt die lokaal draait dan moet je daar dus geen last van hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:41:
Na alle ervaringen op dit forum heb ik onlangs een Xiaomi gateway met diverse sensoren gekocht en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Het enige is dat sommige sensoren af en toe voor langere tijd offline gaan. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik hoop dat meerdere producten het netwerk te vergroten en dat het dan wellicht zichzelf oplost, maar twee sensoren dichtbij de gateway staan vaak offline.
De beweging sensoren en schakelaars werken niet via de Mi-home app en server, maar direct met de gateway.Helox-in-a-box schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:48:
[...]
In de Mi-app volgens mij, maar kan komen doordat het dus via China verloopt. Als ik de sensoren uitlees in Domoticz kan gaat het goed en reageren ze ook direct. Als je in de Mi-app een rule aanmaakt die lokaal draait dan moet je daar dus geen last van hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door h4ns op 29-04-2018 15:48 ]
Niemand een idee???vwtune schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:37:
Waarom is de tekstbalk geel? Normaal heeft dat geen achtergrond kleur, ik weet dat wanneer ie rood is, geen connectie heeft met de gateway...maar wat houdt geel in? Ik zie dat ie wel gewoon de status bijwerkt. De humidity van dezelfde sensor geen wel gewoon de waarde aan zonder achtergrond kleur.
[afbeelding]
Nee hij update gewoon netjes zoals al mijn andere temp meters... Het is alleen deze welke een gele balk heeft.DarkAllMan schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:36:
Wat was de laatste update tijd vergeleken met de huidige tijd?
Was dit meer dan 30 minuten geleden? Wellicht is dat geel..... even geen update-> Geel, lang geen update -> Rood?
En wat is de batterijstatus?vwtune schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:38:
[...]
Nee hij update gewoon netjes zoals al mijn andere temp meters... Het is alleen deze welke een gele balk heeft.
77% (heel soms verdwijnt de gele balk en wordt ie weer blauw zoal de rest, maar dat is maar voor een paar uur zo)
PSN: McMillan0984
Bij mij werkt het bijna altijd. Ik heb bijv. ingesteld dat bij openen voordeur ik een push melding krijg op mijn iphone. Weleens korte periodes gehad dat het niet werkte. Maar ik vermoedt dat dat problemen waren op de server bij Xiaomi.Clavat schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:54:
Ik lees hier vanalles over dat de meldingen op mobiele telefoons wel en niet werken.
Ik heb sinds ik alles aangesloten heb nog nooit een melding gezien op mijn mobiele telefoon als er een deur open gaat of dicht gaat.
Ik heb bij de deursensor een melding ingezet dat hij een notification moet geven in de Mi home app.
Maar hoe vaak ik de deur open of dicht doe geen push melding.
Ook al eens de app verwijderd en er opnieuw opgezet geen resultaat,
Nu twijfel ik of ik iets verkeerd doe of dat het niet werkt..
Hier heb ik ook aan gedacht maar nog niks mee gedaan. Misschien kun je dit ook combineren met Human Body Sensor voor beweging en Lux meeting.Shadow343 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:53:
Hey mensen,
Ik heb mijn huis vol staan met Philips Hue + Homebridge icm de Raspberry. Nu wil ik scenes gaan creëren voor bijvoorbeeld de WC.
Ik heb het idee om een aantal sensoren van Xiaomi te halen en die te laten pairen met Hue + Homebridge.
Mijn idee is als volgt:
• WC:
Hue Lamp geinstalleerd (gaat nu nog handmatig met een schakelaar) Ik wil straks dat de door sensor (Xiaomi) connect met Hue. Dus deur open is lamp aan. Deur 1ste x dicht blijft lamp aan. Deur wederom open is lamp aan. Deur 2de x dicht is lamp uit. Ik wil het nog beter voor elkaar hebben om bijvoorbeeld aan te geven dat de lamp vanaf 11:00 tot 07:00 maar voor 20% licht mag geven.
Weten jullie hier een goede configuratie voor? Moeilijkste is denk ik wanneer de lamp uit moet en wanneer wel aan.
Ik doe zoiets maar dan met de Human Body Sensors plus een wireless wall switch. Die laatste is niet persé nodig, maar heb ik als extra optie om het licht direct uit te doen i.p.v. d.m.v. de timer:Shadow343 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:53:
Hey mensen,
Ik heb mijn huis vol staan met Philips Hue + Homebridge icm de Raspberry. Nu wil ik scenes gaan creëren voor bijvoorbeeld de WC.
Ik heb het idee om een aantal sensoren van Xiaomi te halen en die te laten pairen met Hue + Homebridge.
Mijn idee is als volgt:
• WC:
Hue Lamp geinstalleerd (gaat nu nog handmatig met een schakelaar) Ik wil straks dat de door sensor (Xiaomi) connect met Hue. Dus deur open is lamp aan. Deur 1ste x dicht blijft lamp aan. Deur wederom open is lamp aan. Deur 2de x dicht is lamp uit. Ik wil het nog beter voor elkaar hebben om bijvoorbeeld aan te geven dat de lamp vanaf 11:00 tot 07:00 maar voor 20% licht mag geven.
Weten jullie hier een goede configuratie voor? Moeilijkste is denk ik wanneer de lamp uit moet en wanneer wel aan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| return { active = true, on = { devices = { 'PIR toilet beneden', 'SchakelaarToiletBeneden' } }, execute = function(domoticz, device) if (device.name == 'PIR toilet beneden' and device.state == 'On' and device.lastUpdate.secondsAgo > 5) then domoticz.devices('Toilet beneden bezet').switchOff().checkFirst().afterMin(5) domoticz.devices('Toilet beneden bezet').switchOn().checkFirst().forMin(5) elseif (device.name == 'SchakelaarToiletBeneden' and device.state == 'On') then domoticz.devices('Toilet beneden bezet').toggleSwitch() end end } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| return { active = true, on = { devices = { 'Nachtlichtenuit', --Virtuele schakelaar die de verlichting 's avonds uitschakelt 'Toilet beneden bezet' } }, execute = function(domoticz, device) local lampToiletBeneden = domoticz.devices('Lamp toilet beneden') if (device.name == 'Toilet beneden bezet' and device.state == 'On' and domoticz.devices('Nachtlichtenuit').state == 'On') then domoticz.devices('Toilet beneden').switchOn() lampToiletBeneden.dimTo(10) --Bij beweging op het toilet 's nachts zet de verlichting op een lager level elseif (device.name == 'Toilet beneden bezet' and device.state == 'On' and domoticz.devices('Nachtlichtenuit').state == 'Off') then domoticz.devices('Toilet beneden').switchOn() lampToiletBeneden.dimTo(80) --Bij beweging op het toilet overdag zet de verlichting op een hoger level elseif (device.name == 'Toilet beneden bezet' and device.state == 'Off') then domoticz.devices('Toilet beneden').switchOff() --Indien geen beweging meer dan verlichting uit end end } |
Thanks! Maar hoe ga je om met situaties dat iemand een keer met de deur open op de wc zit/staatMarc O. schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:18:
[...]
Ik doe zoiets maar dan met de Human Body Sensors plus een wireless wall switch. Die laatste is niet persé nodig, maar heb ik als extra optie om het licht direct uit te doen i.p.v. d.m.v. de timer:
Twee scripts. De eerste stuurt een virtuele switch aan in Domoticz, de tweede schakelt de verlichting op basis van die virtuele switch:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 return { active = true, on = { devices = { 'PIR toilet beneden', 'SchakelaarToiletBeneden' } }, execute = function(domoticz, device) if (device.name == 'PIR toilet beneden' and device.state == 'On' and device.lastUpdate.secondsAgo > 5) then domoticz.devices('Toilet beneden bezet').switchOff().checkFirst().afterMin(5) domoticz.devices('Toilet beneden bezet').switchOn().checkFirst().forMin(5) elseif (device.name == 'SchakelaarToiletBeneden' and device.state == 'On') then domoticz.devices('Toilet beneden bezet').toggleSwitch() end end }
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 return { active = true, on = { devices = { 'Nachtlichtenuit', --Virtuele schakelaar die de verlichting 's avonds uitschakelt 'Toilet beneden bezet' } }, execute = function(domoticz, device) local lampToiletBeneden = domoticz.devices('Lamp toilet beneden') if (device.name == 'Toilet beneden bezet' and device.state == 'On' and domoticz.devices('Nachtlichtenuit').state == 'On') then domoticz.devices('Toilet beneden').switchOn() lampToiletBeneden.dimTo(10) --Bij beweging op het toilet 's nachts zet de verlichting op een lager level elseif (device.name == 'Toilet beneden bezet' and device.state == 'On' and domoticz.devices('Nachtlichtenuit').state == 'Off') then domoticz.devices('Toilet beneden').switchOn() lampToiletBeneden.dimTo(80) --Bij beweging op het toilet overdag zet de verlichting op een hoger level elseif (device.name == 'Toilet beneden bezet' and device.state == 'Off') then domoticz.devices('Toilet beneden').switchOff() --Indien geen beweging meer dan verlichting uit end end }
Daarom is het handig om ook een bewegingssensor te gebruiken denk ik.Shadow343 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:18:
[...]
Thanks! Maar hoe ga je om met situaties dat iemand een keer met de deur open op de wc zit/staatDaar zit ik momenteel heel erg mee op de manier van hoe kan ik het logisch gaan instellen.
Ik heb een gahackte xiaomi dafang (binnen camera) en een xiaomi human body sensor aan mijn home assistant gehangen. Als er beweging is en niemand zit op de wifi, krijg ik een foto op mijn gsm via telegram. Dus ik gok dat dat van jou ook zo wel kan lukken.MrBabiSpangang schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:26:
Vorig jaar is er bij mij ingebroken en vanochtend is tegen de geparkeerde auto de zijspiegel afgereden. Uiteraard is er geen briefje achtergelaten.
Ben daarom van plan om enkele camera’s te gaan bestellen. Mijn oog is gevallen op de Aqara camera met gateway, maar ik lees gemengde ervaringen op het internet en heb nog een aantal vragen.
1. Kan ik deze camera alleen met de Mi Home app benaderen? En heb ik ook een Xiaomi Gateway V2 nodig om hem vanaf mijn PC te benaderen?
2. Wil graag dat hij de filmpjes opslaat op mijn PC/cloud wanneer er beweging is. Kan hij dit of enkel op de SD kaart?
de Gateway heb je nodig bij ZigBee apparaten. Dus in het geval van de camera's, niet per se nodig.MrBabiSpangang schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:26:
Vorig jaar is er bij mij ingebroken en vanochtend is tegen de geparkeerde auto de zijspiegel afgereden. Uiteraard is er geen briefje achtergelaten.
Ben daarom van plan om enkele camera’s te gaan bestellen. Mijn oog is gevallen op de Aqara camera met gateway, maar ik lees gemengde ervaringen op het internet en heb nog een aantal vragen.
1. Kan ik deze camera alleen met de Mi Home app benaderen? En heb ik ook een Xiaomi Gateway V2 nodig om hem vanaf mijn PC te benaderen?
2. Wil graag dat hij de filmpjes opslaat op mijn PC/cloud wanneer er beweging is. Kan hij dit of enkel op de SD kaart?
Ik heb de dafang met originele firmware. Deze kan dus bij beweging opnemen in de "xiaomi" cloud voor 17 sec. Wat helemaal leuk is is dat deze ook beweging kan volgen.MrBabiSpangang schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:26:
Ik gebruik om die reden dus geen deursensor maar een bewegingssensor.Shadow343 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:18:
[...]
Thanks! Maar hoe ga je om met situaties dat iemand een keer met de deur open op de wc zit/staatDaar zit ik momenteel heel erg mee op de manier van hoe kan ik het logisch gaan instellen.
Gebruik je die van Xiaomi? Zo nee welke wel en werkt die ook naar behoren?Marc O. schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:43:
[...]
Ik gebruik om die reden dus geen deursensor maar een bewegingssensor.
Ja, die van Xiaomi inderdaad. Scenes gebruik ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar ik neem aan dat dat gewoon mogelijk is.Shadow343 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:27:
[...]
Gebruik je die van Xiaomi? Zo nee welke wel en werkt die ook naar behoren?
Is er overigens dan ook een scene in te stellen voor snachts?
Top dankjewel!Marc O. schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:45:
[...]
Ja, die van Xiaomi inderdaad. Scenes gebruik ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar ik neem aan dat dat gewoon mogelijk is.
Als je buiten (zijspiegel auto) wilt opnemen is een buitencamera van Yi aan te raden. De Yi ip cams werken ook met de Mi app. Of je moet een binnencamera gebruiken (Aqara of Dafang) die door het raam heen kijkt. Infrarood door transparante kunststof (perspex of zo) werkt niet en door glas geeft ook vaak reflecties.MrBabiSpangang schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:26:
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
Welke YI cams zijn dat precies??? Ze werken dus ook in de MI APP? wanneer ik nu in de app kijk, zie ik geen yi ip buiten cam. Werkt ie ook in Domoticz??dof schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:14:
[...]
Als je buiten (zijspiegel auto) wilt opnemen is een buitencamera van Yi aan te raden. De Yi ip cams werken ook met de Mi app. Of je moet een binnencamera gebruiken (Aqara of Dafang) die door het raam heen kijkt. Infrarood door transparante kunststof (perspex of zo) werkt niet en door glas geeft ook vaak reflecties.
Opslaan van beelden geactiveerd door bewegingssensor moet via geheugenkaartje in camera. Je kunt wel een 15 seconden via xiaomi website gebruiken, maar dat is niet altijd stabiel (site is wel eens moeilijker bereikbaar en de tijd is vrij kort).
De Aqara camera heeft gateway functies (je kunt b.v. bewegingssensors of deursensors e.d. aansluiten) en deze heeft wel een erg groothoek lens (fisheye). Aqara cam werkt dus via wifi en ip camera, maar heeft ook zigbee om sensoren aan te sluiten.
Tweaken (andere firmware) van Xiaomi, Aqara en Yi cams is lastig, want elke camera heeft net weer andere HW inside. Ik hoor dat Dafang's (Xiaomi) momenteel goed te tweaken zijn.
My 0,02€
[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 02-05-2018 13:51 ]
'k heb een vijftal oudere Yi Cam's en de Aqara cam, die werken allemaal in de Mi App. Nu heb ik de Yi outdoor cam niet, maar gezien alle info ging ik ervan uit dat die net zo goed werkt in de Mi App. Er is overigens ook een Yi app maar die werkt alleen voor de Yi Cams. De Mi app is de universele app voor vrijwel alles van Xiaomi en de naburige merken (Yeelight, Yi cams, Aqara).vwtune schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:41:
[...]
Welke YI cams zijn dat precies??? Ze werken dus ook in de MI APP? wanneer ik nu in de app kijk, zie ik geen yi ip buiten cam. Werkt ie ook in Domoticz??
[ Voor 6% gewijzigd door dof op 02-05-2018 23:46 ]
Die Yi cam ziet er erg goed uit, al moet ik wel zeggen dat ik het vreemd vind voor een buiten camera dat de stroomkabel er zo onder hangt.. die kan je dus zo lostrekken.dof schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:35:
[...]
'k heb een vijftal oudere Yi Cam's en de Aqara cam, die werken allemaal in de Mi App. Nu heb ik de Yi outdoor cam niet, maar gezien alle info ging ik ervan uit dat die net zo goed werkt in de Mi App. Er is overigens ook een Yi app maar die werkt alleen voor de Yi Cams. De Mi app is de universele app voor vrijwel alles van Xiaomi en de naburige merken (Yeelight, Yi cams, Aqara).
Zie in de link ook een spec's overzicht van de Yi cam's.
Het is inderdaad een beetje vreemd dat hij niet in het overzichtje staat in de Mi app.
Je Domotics vraag kan ik niet beantwoorden.
Wat maakt dat uit? Een apparaat meld je toch maar één keer aan.Eagleman7 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:32:
Kan ik die Home Gateway ook iets anders laten zeggen dan Chinees? Geen idee wat ze iedere keer zegt als ik een apparaat aanmeld.
En van het chinglish zal je ook niet blijer als ik andere chinese apparaten hiermee kan vergelijkenh4ns schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 05:22:
[...]
Wat maakt dat uit? Een apparaat meld je toch maar één keer aan.
Niets om je druk over te maken dus
Ik denk dat je het beste op aliexpress kan zoeken dan, normale zijn 10 Ampere en die V3 is het grotere16 Ampere type.daveverhoef schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:10:
Weet iemand welke adapter ik nodig heb voor een aqara V3 gateway? Ik heb al 3 adapters gekocht, maar heb niet de juiste kunnen vinden.
Wil graag een beetje goede kwaliteit. Niet dat het huis zo in de fik staat.
Dank
[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 05-05-2018 17:46 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik krijg bij veel Chinese apparaten vaak dezelfde witte travel adapter waar een blauw/wit stickertje op zit "FOR EXPORT ONLY / TRAVEL ADAPTOR". Omdat ik wat wandcontactdozen heb vervangen met universele power outlets, had ik die nog een paar ongebruikt liggen.daveverhoef schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:10:
Weet iemand welke adapter ik nodig heb voor een aqara V3 gateway? Ik heb al 3 adapters gekocht, maar heb niet de juiste kunnen vinden.
Dank
Ideaal! Ik heb nu een hue-dimmer dmv de magneetjes op de deur van mijn berging zitten, op die deur ook een deursensor voor het licht. Dat zou hiermee in principe één apparaatje kunnen worden, toch?h4ns schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:25:
Zag trouwens dat er een nieuwe Aqara switch uit is. De nieuwe versie heeft nu ook de extra long-click functie, en als extra nog een "Gyroscope Upgrade" waardoor je aan schudden ook een functie kan toe wijzen.
(heeft alleen geen zin als je hem op de muur plakt, of je moet een aardbeving melding in willen stellen)![]()
linkje
[ Voor 6% gewijzigd door pimsaint op 06-05-2018 09:47 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
daveverhoef schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:10:
Dank
Verwijderd
Ik kan je alleen maar aanraden met alle 3 te spelen, dit is namelijk een erg persoonlijke voorkeur.Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:53:
hayy allemaal,
ik ben van plan een aantal xiaomi aqara producten en yeelight's te kopen. in totaal misschien 20 devices. met welk domotica systeem moet ik gaan werken? (ha , oh , domotica)
alvast bedankt.
Verwijderd
dank voor je reactie,Vorkie schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:08:
[...]
Ik kan je alleen maar aanraden met alle 3 te spelen, dit is namelijk een erg persoonlijke voorkeur.
Ikzelf gebruik HA naar tevredenheid (ook veel ondersteuning)
Ik gebruik geen RPIVerwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:13:
[...]
dank voor je reactie,
wat voor rpi en sd kaart gebruik je?
'k Heb afgelopen december besloten over te stappen naar ander systeem ('k had Homewizard). Daarom veel rondgekeken en getest met Xiaomi Smart Home, Samsung Smart Things en Home Assistant (Domoticz laten liggen).Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:53:
hayy allemaal,
ik ben van plan een aantal xiaomi aqara producten en yeelight's te kopen. in totaal misschien 20 devices. met welk domotica systeem moet ik gaan werken? (ha , oh , domotica)
alvast bedankt.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Weet je zeker dat dat gaat werken?pimsaint schreef op zondag 6 mei 2018 @ 05:08:
[...]
Ik krijg bij veel Chinese apparaten vaak dezelfde witte travel adapter waar een blauw/wit stickertje op zit "FOR EXPORT ONLY / TRAVEL ADAPTOR". Omdat ik wat wandcontactdozen heb vervangen met universele power outlets, had ik die nog een paar ongebruikt liggen.
Officieel past die V3 inderdaad niet, maar ik zag op internet posts van users die hem in zo'n gelijksoortige adapter in de muur hadden zitten. Ik heb ondervonden dat, als ik maar genoeg kracht zet, ik hem ook in zo'n adapter gepropt krijg. Werkt prima, zonder kraken... tot nu toe staat m'n huis ook nog
edit:
Linkje, lijkt verdacht veel hierop. Zal thuis even dubbel checken.
Dat zou best eens kunnen werken als je 'm op de deur zelf plaatst. Maar hangt er van af hoe gevoelig de gyroscoop is. Uitproberen dus!Ideaal! Ik heb nu een hue-dimmer dmv de magneetjes op de deur van mijn berging zitten, op die deur ook een deursensor voor het licht. Dat zou hiermee in principe één apparaatje kunnen worden, toch?
Weet je zeker dat dat gaat werken, nogmaals dat is voor de standaard China / AU plug?
Als je het bij Yeelight / Xiaomi (Philips) houd dan raad ik aan om gewoon enkel Mi Home te gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:53:
hayy allemaal,
alvast bedankt.
[ Voor 14% gewijzigd door h4ns op 06-05-2018 22:43 ]
Nou ja het concept an sich is natuurlijk schitterend; een gateway, een speaker, een relay met verbruiksmeter én een IR blaster. Daar geeft ik de led-ring op de originele gateway graag voor op.h4ns schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:49:
[...]
Snap nog steeds niet waarom mensen die V3 kopen, hier al vaak genoeg besproken dat dat over het algemeen zinloos is.
Ja en ja, dat klopt. Maar toch werkt het, ik heb er wat foto's van gemaakt.h4ns schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:26:
[...]
Weet je zeker dat dat gaat werken?
Er zit echt een verschil in grote tussen de standaard 10 en de 16A van de V3, zie dit voorbeeld:
Adapter | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 6% gewijzigd door pimsaint op 07-05-2018 11:50 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Verbaas me er over dat het er in past. De standaar 10A stekkers gaan bij mij soms al vrij moeilijk in eerder genoemde adapters (die wat meer platte van Ebay) dus dacht dat het niet mogelijk was.pimsaint schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:47:
[...]
Ja en ja, dat klopt. Maar toch werkt het, ik heb er wat foto's van gemaakt.
Adapter [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
edit:
Je ziet inderdaad twee verschillende travel-adapters maar het is hetzelfde model. De eerste (niet bepaald schone) adapter heb ik geforceerd, wilde dat niet met de andere doen dus heb halverwege de 'shoot' weer teruggegrepen naar de adapter die ik er voor gebruik. Van binnen zijn de metalen pinnen wat verbogen, maar zover ik kan zien is dat niets ernstigs/gevaarlijks
Bedankt voor je advies.
[ Voor 4% gewijzigd door Geurt-kun op 07-05-2018 22:49 ]
Ik gebruik gewoon de mainland China server, en als er Chinese tekst in de app staat als ik een automation rule aanmaak dan maak ik snel een schermafdruk en gooi die even door de Google translate app.Geurt-kun schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:48:
[...]
Bedankt voor je advies.
Toch de Mi Home nog maar eens geïnstalleerd en geregistreerd
Het advies van Mi is om de Europe server te gebruiken, maar daar is het aantal lampen zeer beperkt. De China server heeft weer veel mogelijkheden, maar daar zit ik toch een beetje met de taal.
Welke server gebruik jij/jullie?
Andere vraag,
Ik zie dat er ondertussen ook best wel veel E14 lampen zijn, maar een lamp onder de 3000 Kelvin is niet te vinden, toch?
Edit, tot nog toe alleen Yeelight lampen in bezit.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Mainland China inderdaad gebruiken.Geurt-kun schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:48:
[...]
Bedankt voor je advies.
Toch de Mi Home nog maar eens geïnstalleerd en geregistreerd
Het advies van Mi is om de Europe server te gebruiken, maar daar is het aantal lampen zeer beperkt. De China server heeft weer veel mogelijkheden, maar daar zit ik toch een beetje met de taal.
Welke server gebruik jij/jullie?
Andere vraag,
Ik zie dat er ondertussen ook best wel veel E14 lampen zijn, maar een lamp onder de 3000 Kelvin is niet te vinden, toch?
Edit, tot nog toe alleen Yeelight lampen in bezit.
Inmiddels heb ik de Conbee binnen en 2x Xiaomi door/window sensor. Deconz eerst geïnstalleerd in Docker maar die was zoveel aan het loggen (meermaals per seconde) en dat kreeg ik niet uitgeschakeld, dat ik Deconz nu maar gewoon via de .deb rechtstreeks in Raspbian heb draaien.RudolfR schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:21:
[...]
Ja, ik gebruik de Deconz-component uit HASS.
En heb inderdaad de Deconz-software op m'n Pi geïnstalleerd; deze software doet 't prima headless.
Er zijn twee verschillende web-interfaces waarmee je het netwerk kunt configureren (openen/groepen indelen etc.). Biedt ook ondersteuning voor simpele regels (mocht je dat niet in HASS willen doen)
Ik combineer nu Tradfri en Xiaomi in HASS, zonder dat ik één van beide gateways in de lucht heb.
5 seconden lang of 1x kort? Ik heb in beide gevallen nog geen succes, ook niet dicht bij de usb-stick.RudolfR schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:33:
In de webinterface het netwerk open zetten en vervolgens de Xiaomi's resetten met de fysieke knop.
Ik heb 2 weken moeten wachten,B2 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:54:
Gisteren ook de Gateway V2 en wat sensoren besteld. Ga er eens mee spelen met Homebridge en/of Domoticz of Home Assistant.
Tot voorheen gebruikte ik altijd de Hue motion sensors voor bewegingsdetectie e.d, maar als ik dat door zou willen zetten in mijn hele huis zou het een prijzige aanlegenheid worden. Wat is ongeveer de levertijd van Gearbest naar Nederland? Week of 2 a 3?
We gaan het zien. Ben ook nog afhankelijk van de China>EU adapter via AliExpress, de dunne welke hier in het topic genoemd werd.Clavat schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:56:
[...]
Ik heb 2 weken moeten wachten,
Toen lag het pakketje klaar thuis op de tafel.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik ga zoiets ook doen met m'n mechanische ventilatie voor het huis. Is het voor jou ook een optie om de schakelaars parallel te zetten? Dan behoud je beide opties. Of je laat je fysieke besturing een doorsensor schakelen. In je home automation pakket kun je er dan mee doen wat je wil.RudolfR schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:08:
Misschien moet je met een Sonoff Dual aan de gang i.c.m. HASS of Domoticz, maar ik zou graag ook de directe fysieke besturingsmogelijkheid behouden...
Heb je Z-Wave support (op HASS)? Want dan is de Fibaro Roller Shutter ook nog een optie. Deze plaats je dan achter de schakelaar waarbij de Fibaro een doorgeefluik is naar de motor, maar deze dus ook via Z-Wave aangestuurd kan worden. Uiteraard moet je dan wel al een elektrisch rolluik hebben.RudolfR schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 06:36:
Parallel lijkt me niet veilig als beide schakelaars met de tegengestelde richting worden ingeschakeld.
Zal me nog eens inlezen in die deursensor; maar dat geldt voor mij niet als een 'directe' besturing; HASS zit daar nog steeds tussen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq