Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:57
Indoubt schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:12:
@puntje013 Thanks, dat had ik in principe al gevonden. Echter, het werkt nog niet goed. De raamsensor laat wel de deurbel afgaan maar niet het alarmsignaal. Het is me slechts een keer gelukt om het alarmsignaal te triggeren met de deur/raamsensor. Het deurbel signaal heb ik uit kunnen zetten maar nu gebrurt er niets. Ik kan wel in de app zien dat het signaal getriggered wordt maar de actie blijft uit.

Deze set is niet voor mij maar voor een vriendin. Het moet daarom redelijk eenvoudig worden. Instellen kan ik doen maar daarna is het alarm aan met de drukknop (met 60 sec delay of zo) en alarm uit met de drukknop (doubleclick of zo). In principe beperkt tot de gateway, drukknop en 3 sensoren

Voor mezelf ga ik ook deze route op maar dan uitgebreider en tzt aangesloten op Domoticz
En als je op de gateway zelf die knop een dubbel click geeft? Dan schakelt bij mij hey alarm automatisch in op alle sensoren, in de App zelf is er ergens een delay tijd in te stellen en kun je het alarm ook in en uit schakelen.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

h4ns schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:23:
[...]

Hoe lang is dat geleden dat je naar de app gekeken hebt? Vertaling is nu best goed geregeld vind ik, met name bij de Aqara producten kom je het nog tegen maar de rest is prima uit te komen.

Verschil tussen de Xiaomi en de Aqara deursensors:
[afbeelding]

Ik vind het echt een beetje overdreven om nieuwe gebruikers direct naar alternatieve hardware / software te verwijzen. Dit brengt extra kosten met zich mee, en je moet echt een hoop uit gaan zoeken. Terwijl het juist zo simpel kan met de Mi Home app.

Nogmaals niks mis met HA / Domoticz etc, het heeft inderdaad veel meer mogelijkheden. Maar met de Mi Home app kan echt alles naar wens ingesteld worden, zolang je maar geen 3th party producten wil gebruiken.

edit:

Een vrij groot aantal prima walkthroughs zijn te vinden op het xiaomify youtube kanaal

YouTube: xiaomify

Bijvoorbeeld:
[video]
De vertaling mag dan wel beter zijn maar zowat elke automation is nog steeds half Chinees waardoor er geen hout van te begrijpen is.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

het is even prutsen maar uiteindelijk is het gelukt.

Het lijkt erop of het enige tijd duurt voor de instellingen die je in de app wijzigt effectief worden. De app zegt wel dat de wijzigingen zijn opgeslagen maar dan duurt het nog een tijd voordat het ook daadwerkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:48:
[...]

De vertaling mag dan wel beter zijn maar zowat elke automation is nog steeds half Chinees waardoor er geen hout van te begrijpen is.
Dat valt best mee, zo vaak kom ik het niet meer tegen. Ligt er aan welke spullen je gebruikt denk ik.
Bij mij staat er ondertussen een hele waslijst aan automations in.

Met de komst van een aantal nieuwe servers, onder andere nu ook in Duitsland is het duidelijk dat ze zich ook meer op de europese markt aan het richten zijn. Vertaling hoort daar uiteraard bij.

En zoiets als has.io leren kan voor sommige mensen ook net half chinees zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

h4ns schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:24:
[...]

Dat valt best mee, zo vaak kom ik het niet meer tegen. Ligt er aan welke spullen je gebruikt denk ik.

Met de komst van een aantal nieuwe servers, onder andere nu ook in Duitsland is het duidelijk dat ze zich ook meer op de europese markt aan het richten zijn. Vertaling hoort daar uiteraard bij.

Ik gebruik voor zigbee wall plugs en de automations hiervan zijn half Chinees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
martinvdm schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:48:
[...]

Tip voor de vertalingen, gebruik bijv. de google translate app. Daar kan je realtime via de camera of via een foto laten vertalen. Dan kom je zeker een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Vrijdag mijn eerste zending wireless wall switches ontvangen. Klopt het dat deze (in Domoticz, maar naar ik aanneem ook in andere systemen) alleen maar een 'click' geeft en dus geen double click herkent?

[ Voor 17% gewijzigd door Marc O. op 09-04-2018 11:11 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 22:50
Vandaag mijn Gateway binnen, maar de "DE adaptor" was al direct stuk :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik zag hier laatst wat vragen over de xiaomi dafang.
Ik heb een korte review geschreven en ook getest hoe de firmware te wijzigen is en daarna op Domoticz en synology te bezichtigen.
https://gadget-freakz.com...rt-monitor-camera-review/
hopelijk hebben jullie er wat aan. en als er vragen of feedback is pm me aub, geen enkel probleem.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26
Pff waar blijven die aqara vibration sensors nou.. ik blijf maar op de vibrator pagina bij ali uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19
remcoXP schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:02:
Ik heb een korte review geschreven en ook getest hoe de firmware te wijzigen is en daarna op Domoticz en synology te bezichtigen.
hopelijk hebben jullie er wat aan. en als er vragen of feedback is pm me aub, geen enkel probleem.
Ah top! Net gisteren vanuit China de dafang binnen gekregen, dus timing is top! _/-\o_
Ga de review zo ff doornemen!

Edit; je kan vanuit Domoticz na de hack nog wel de rotate/pan/tilt functie gebruiken? Hoe ziet dat er dan uit in Domoticz?

[ Voor 8% gewijzigd door bvsteyn op 10-04-2018 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheathe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 09:12
Goedemorgen,

Heeft er verder nog iemand problemen ondervonden met de notifications binnen de mihome app?
Heb geen notifications meer op o.a. deursensor en camera-movement, sinds de zomertijdswitch.

Ik lees online dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleempie:
http://en.miui.com/thread-2126686-1-1.html
http://en.miui.com/thread-1671774-1-1.html

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:38
Ik heb even op Airco gezocht hier in het topic, maar lees helaas niet veel over de Aqara Air Conditioner Companion die in TS vernoemd wordt als Gateway V3.

Wie heeft dit apparaatje succesvol draaien?

Ik heb er nu een tijdje een in huis (Zuid-Korea), na wat geklungel met de juiste aansluiting (past niet in een gewone travel adaptor) lijkt het een beetje te werken. Maar ik krijg de companion alleen te zien in de Home App als ik de landinstellingen op China Mainland zet. Met als gevolg dat er nog meer Chinees in de app verschijnt. Iemand hier een tip voor?

Het leek mij de ideale gateway; Zigbee, Lichtring, IR voor al m'n devices (Aircon, TV, Vacuum) en een speaker voor notificaties/alarm. Maar voralsnog kan ik alleen de gateway functie met sensors gebruiken... in het Chinees :|

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
mtotheathe schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:42:
Goedemorgen,

Heeft er verder nog iemand problemen ondervonden met de notifications binnen de mihome app?
Heb geen notifications meer op o.a. deursensor en camera-movement, sinds de zomertijdswitch.

Anyone?
Ja klopt, heeft iedereen last van geloof ik, ik althans wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
h4ns schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:24:
[...]

Ik zie Duitsland nog niet in de lijst staan in de APP? Ik draai nog steeds via Mainland China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
vwtune schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:05:
[...]

Ik zie Duitsland nog niet in de lijst staan in de APP? Ik draai nog steeds via Mainland China
Europa staat nu in je lijst als het goed is?

De Europa server staat fysiek in Duitsland heb ik begrepen.

Let wel: nog niet alles is er actief, maar je kan zonder problemen even schakelen om te kijken wat er ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
h4ns schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:34:
[...]

Europa staat nu in je lijst als het goed is?

De Europa server staat fysiek in Duitsland heb ik begrepen.

Let wel: nog niet alles is er actief, maar je kan zonder problemen even schakelen om te kijken wat er ondersteund wordt.
Ow... ik dacht dat er letterlijk 'Duitsland' zou moeten staan, maar Europa staat er idd tussen. Ik ga er eens mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:57
EU server gebruiken heeft weinig zin, alleen de kant en klare "design" lampen kun je dan toevoegen aan de app, de sensors zijn niet beschikbaar buiten china mainland.
Heb er toevallig gisteren even mee zitten spelen.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Marc O. schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:42:
Vrijdag mijn eerste zending wireless wall switches ontvangen. Klopt het dat deze (in Domoticz, maar naar ik aanneem ook in andere systemen) alleen maar een 'click' geeft en dus geen double click herkent?
Die doen in Mi Home ook alleen één enkel klik, dus alleen aan/uit.

Net als een normale wand schakelaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
GRRR, had ik het maar niet gedaan... Ik was even geswitched tussen Mainland China en Europe... ik zag toen helemaal niets in mijn lijst als hardware staan, dus ik weer terug switchen van Europe naar mainland... en ook daar zijn al mijn devices weg!!! dus ik kan alles weer opnieuw gaan toevoegen. Not happy!

Is er een manier om alles weer terug te krijgen? Echt al mijn apparaten zijn weg, dus ook mijn camer's en gateways en devices!

[ Voor 17% gewijzigd door vwtune op 10-04-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
vwtune schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:55:
GRRR, had i khet maar niet gedaan... Ik was even geswitched tussen Mainland China en Europe... ik zag toen helemaal niets in mijn lijst als hardware staan, dus ik weer terug switchen van Europe naar mainland... en ook daar zijn al mijn devices weg!!! dus ik kan alles weer opnieuw gaan toevoegen. Not happy!
Onzin. Je devices / instellingen blijven gewoon op de China server staan.

Er gaat niets verloren, ik heb net nog gekeken in iOS.

Reboot je app eens..

[ Voor 8% gewijzigd door h4ns op 10-04-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
h4ns schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:59:
[...]

Onzin. Je devices / instellingen blijven gewoon op de China server staan.

Er gaat niets verloren, ik heb net nog gekeken in iOS.

Reboot je app eens..
oke, ben weer blij... ik had de app wel gereboot maar hielp niet, heb mijn telefoon toen gereboot, dat werkte wel... *O* (alleen moeten wel mijn camera's weer geinitializeerd worden, maar dat doet is dan wel)

[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 10-04-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
vwtune schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:02:
[...]

oke, ben weer blij... ik had de app wel gereboot maar hielp niet, heb mijn telefoon toen gereboot, dat werkte wel... *O*
Haha.. dat was effe schrikken hé ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
h4ns schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:03:
[...]

Haha.. dat was effe schrikken hé ! :)
Kreeg bijna een hartverzakking (denkend aan alles wat in domoticz staat dan ook niet meer zou werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
puntje013 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:53:
EU server gebruiken heeft weinig zin, alleen de kant en klare "design" lampen kun je dan toevoegen aan de app, de sensors zijn niet beschikbaar buiten china mainland.
Heb er toevallig gisteren even mee zitten spelen.
Kwestie van tijd, uiteindelijk zal er alles gewoon op komen staan.

Hoe lang dat gaat duren is de vraag, en nieuwe producten zullen ook steeds wat later aanwezig zijn misschien.

Voorlopig heeft het alleen zin als je slechts enkele items hebt, en die dus ook op de server staan.

edit: en je moet dus alles opnieuw toe gaan voegen wil je daadwerkelijk switchen.

Hetzelfde met de Yeelight app, aangezien die van de Xiaomi server gebruikt maakt.

Hopelijk komt er voor beide apps een export/import tool.

Vanwege wetgeving mag Xiaomi niet zomaar de data zelf van China naar Europa over zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door h4ns op 10-04-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
mtotheathe schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:42:
Goedemorgen,

Anyone?
Als je iets verder terugleest, zie je dat er inderdaad meer zijn;)
Al moet ik zeggen dat ik nu af en toe wel opeens notificaties krijg, maar nog lang niet zoals het was.

[ Voor 8% gewijzigd door sjoerdvdijk op 10-04-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheathe
sjoerdvdijk schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:32:
[...]

Als je iets verder terugleest, zie je dat er inderdaad meer zijn;)
Al moet ik zeggen dat ik nu af en toe wel opeens notificaties krijg, maar nog lang niet zoals het was.
Thanks, dan weet ik dat, ben ik niet de enige!

Edit: inderdaad, had wel even mogen teruglezen :D

Overigens merk ik ook dat het reinitializen van de app langer duurt dan voorheen, had eerder hetzelfde schrikverhaal als hierboven na opnieuw installeren v/d app.

Moest namelijk herinstalleren omdat de nieuwe app de keys v/d devices opslaat in de MiCloud (voorzover ik heb begrepen) dus kan je ze niet meer extracten met de mitoolkit, voor oi gebruik in HASS.

Wel jammer, de mihome werkte best aardig. Ik ben nu alles voorzover aan het ombouwen naar Domoticz on Windows, iemand nog een tip om de Mi Powerplugs (standalone versie) makkelijk werken te krijgen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 18:55
leuk! bedankt, daar doe je het toch voor he ;)

De rotaties kun je blijven gebruiken vanuit de website. maar niet vanuit domoticz of synology.
De ontwikkelingen gaan wel door dus wellicht dat iemand later de functionaliteit wel mapt.
bvsteyn schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:28:
[...]

Ah top! Net gisteren vanuit China de dafang binnen gekregen, dus timing is top! _/-\o_
Ga de review zo ff doornemen!

Edit; je kan vanuit Domoticz na de hack nog wel de rotate/pan/tilt functie gebruiken? Hoe ziet dat er dan uit in Domoticz?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
h4ns schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:54:
[...]

Die doen in Mi Home ook alleen één enkel klik, dus alleen aan/uit.

Net als een normale wand schakelaar ;)
Duidelijk, dankje! Dan toch maar de dubbele variant erbij bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 10:24
vwtune schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:55:
GRRR, had ik het maar niet gedaan... Ik was even geswitched tussen Mainland China en Europe... ik zag toen helemaal niets in mijn lijst als hardware staan, dus ik weer terug switchen van Europe naar mainland... en ook daar zijn al mijn devices weg!!! dus ik kan alles weer opnieuw gaan toevoegen. Not happy!

Is er een manier om alles weer terug te krijgen? Echt al mijn apparaten zijn weg, dus ook mijn camer's en gateways en devices!
Zie jij bij mainland wel devices die je toe kan voegen?
Ik heb net namelijk mijn gateway ontvangen, maar krijg deze met geen mogelijk gevonden in de app.
En bij mainland zie ik geen devices staan. En als ik hem op "United states(singapore server)" zet dan zie ik wel devices maar als ik dan de gateway aanklik dan vindt hij hem niet.

Iemand een idee wat ik fout doe ?

---------------------

Ondertussen wel verbonden gekregen, maar kan hem niet met mijn bestaande Mi account verbinden.
Iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen, heb hem liever op mijn bestaande Mi account dan dat ik weer een mailadres moet gaan gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Jerry_bboy op 10-04-2018 19:04 . Reden: Verbinding deels gelukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
mtotheathe schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:12:
[...]

Thanks, dan weet ik dat, ben ik niet de enige!

Edit: inderdaad, had wel even mogen teruglezen :D

Overigens merk ik ook dat het reinitializen van de app langer duurt dan voorheen, had eerder hetzelfde schrikverhaal als hierboven na opnieuw installeren v/d app.

Moest namelijk herinstalleren omdat de nieuwe app de keys v/d devices opslaat in de MiCloud (voorzover ik heb begrepen) dus kan je ze niet meer extracten met de mitoolkit, voor oi gebruik in HASS.

Wel jammer, de mihome werkte best aardig. Ik ben nu alles voorzover aan het ombouwen naar Domoticz on Windows, iemand nog een tip om de Mi Powerplugs (standalone versie) makkelijk werken te krijgen? :D
De keys worden gecached in een mysql database op je telefoon (zowel Android als iOS) binnnen de MiHome app. je kan je dus nog steeds extracten en lokaal gebruiken.

De Mi Powerplugs kunnen ook werken middels een script. Ik zelf heb een 12-tal stuks in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheathe
renedis schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:20:
[...]

De keys worden gecached in een mysql database op je telefoon (zowel Android als iOS) binnnen de MiHome app. je kan je dus nog steeds extracten en lokaal gebruiken.

De Mi Powerplugs kunnen ook werken middels een script. Ik zelf heb een 12-tal stuks in gebruik.
Oh, ik had met de laatste versie van de MiHome app + MiToolkit toch helaas geen tokens kunnen extracten, ook als de file direct wordt gelezen staan er geen tokens meer in:
https://github.com/ultrara1n/MiToolkit/issues/14

Dat script, betreft dat miio?:
https://github.com/aholstenson/miio

Heb je dat werkend gekregen onder Windows? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
remcoXP schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:02:
Mocht jij of iemand anders nog een goede manier vinden om ook PTZ aan de praat te krijgen in Synology (of Domoticz) dan hoor ik het graag.

Het enige wat ik heb kunnen vinden is het toevoegen van een custom camera in Synology, alleen dat heb ik niet werkend kregen.

Voor in Domoticz zou je een paar virtual switches op kunnen nemen die een http call doen naar
cgi-bin/action.cgi?cmd=motor_right
cgi-bin/action.cgi?cmd=motor_left
cgi-bin/action.cgi?cmd=motor_top
cgi-bin/action.cgi?cmd=motor_bottom

Daarmee heb ik je in ieder geval basale PT(Z) controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

mtotheathe schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:12:
[...]

Ik heb hier standalone MiPowerStrip werkend. Uitlezen temperatuur, Verbruik en Aan/uit schakeling.
Via paar korte eenvoudige scripts. Beschrijving staat in domoticz topic ergens.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheathe
Heb ea geprobeerd, python-miio en diens node.js broertje

Bij beide lukt het me de status uit te lezen, maar krijg het maar niet voor elkaar om de powerstatus te veranderen, heeft iemand misschien een example van hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben?

Thanks in advance!

Edit:

Nice, got it to work met raw commando van mirobo (python-miio)
mirobo --ip <ip-of-your-dev> --token <your-token> -d info
mirobo --ip <ip-of-your-dev> --token <your-token> raw_command set_power "['on']"
mirobo --ip <ip-of-your-dev> --token <your-token> raw_command set_power "['off']"
:D

[ Voor 36% gewijzigd door mtotheathe op 11-04-2018 11:57 . Reden: worked! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Waarom is de tekstbalk geel? Normaal heeft dat geen achtergrond kleur, ik weet dat wanneer ie rood is, geen connectie heeft met de gateway...maar wat houdt geel in? Ik zie dat ie wel gewoon de status bijwerkt. De humidity van dezelfde sensor geen wel gewoon de waarde aan zonder achtergrond kleur.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1tsq6q.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Ondertussen lijken de notificaties bij mijn s8+ met de mi home app weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
pimsaint schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:50:
Wie heeft dit apparaatje succesvol draaien?
Niemand hier in het bezit van de Aqara Air Conditioner Companion gateway?

Ergens wel te begrijpen o.a. door de rare aansluiting en gebrekkige werking buiten "China Mainland".
Iemand anders een tip om mijn IR-devices (Aircon, Vacuum, TV, etc) smart te maken? Het liefst binnen het Xiaomi ecosystem of Home Assistant compatible?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
@pimsaint
https://www.home-assistant.io/components/remote.xiaomi_miio/

Met dit apparaatje moet dat lukken denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
SPX420 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 06:58:
@pimsaint
Met dit apparaatje moet dat lukken denk ik zo.
Ziet er veelbelovend uit, meteen besteld!
Wel een beetje jammer van de aircon companion maar goed, laat het een voorzichtige waarschuwing zijn voor de rest hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

mtotheathe schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:28:
Heb ea geprobeerd, python-miio en diens node.js broertje

Bij beide lukt het me de status uit te lezen, maar krijg het maar niet voor elkaar om de powerstatus te veranderen, heeft iemand misschien een example van hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben?

Thanks in advance!

Edit:

Nice, got it to work met raw commando van mirobo (python-miio)

[...]

:D
Ah, inderdaad. Ik heb uitlezen en aansturen ook met raw commando's gedaan. :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
sjoerdvdijk schreef op donderdag 12 april 2018 @ 01:24:
Ondertussen lijken de notificaties bij mijn s8+ met de mi home app weer te werken.
Bij mij gister ook weer op een Xiaomi telefoon. geen idee wat er veranderd is want ik heb nog dezelfde versie van MI home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Iemand een idee waar je in MI home de batterij statussen kan zien van je devices? (in Domoticz zie ik namelijk niet van al mijn xiaomi devices de status ervan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheathe
vwtune schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:18:
[...]

Bij mij gister ook weer op een Xiaomi telefoon. geen idee wat er veranderd is want ik heb nog dezelfde versie van MI home.
Bij mij ook weer werkend, misschien toch een fix voor gekomen vanuit Xiaomi _/-\o_ , echter wel mooi dat dit me ertoe gezet heeft Domoticz uit te zoeken, ben erg tevreden mee.
R-B schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:20:
[...]

Ah, inderdaad. Ik heb uitlezen en aansturen ook met raw commando's gedaan. :)
Heb nu een virtual device met scripts, werkt wel voor on/off , maar geen statusinfo, hoe heb je de statusinfo werkende gekregen?

Thanks!

[ Voor 20% gewijzigd door mtotheathe op 12-04-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

mtotheathe schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:51:
[...]

Bij mij ook weer werkend, misschien toch een fix voor gekomen vanuit Xiaomi _/-\o_ , echter wel mooi dat dit me ertoe gezet heeft Domoticz uit te zoeken, ben erg tevreden mee.

[...]

Heb nu een virtual device met scripts, werkt wel voor on/off , maar geen statusinfo, hoe heb je de statusinfo werkende gekregen?

Thanks!
Virtual device aanmaken voor Temperatuur en Usage. Noteer bijbehorend ID.
Maak .sh script en voeg deze toe aan crontab om op jou gewenste intervallen uit te voeren / te updaten.

Tot slot het script, even wat variabelen aanpassen naar wens.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/sh

# Settings for the domoticz server
DOMO_IP="192.168.1.xx"
DOMO_PORT="8080"
XiPowerUsageID="61"
XiPowerTempID="62"

XiUsage=`sudo mirobo --ip <IP STRIP HIER> --token <TOKEN HIER> raw_command get_prop '["power_consume_rate"]' | tail -1 | awk '{print substr($0, 2, length($0) - 2)}'`
XiTemp=`sudo mirobo --ip <IP STRIP HIER> --token <TOKEN HIER> raw_command get_prop '["temperature"]' | tail -1 | awk '{print substr($0, 2, length($0) - 2)}'`

curl -s "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$XiPowerUsageID&nvalue=0&svalue=$XiUsage"
curl -s "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$XiPowerTempID&nvalue=0&svalue=$XiTemp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheathe
R-B schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:08:
[...]

Virtual device aanmaken voor Temperatuur en Usage. Noteer bijbehorend ID.
Maak .sh script en voeg deze toe aan crontab om op jou gewenste intervallen uit te voeren / te updaten.

Tot slot het script, even wat variabelen aanpassen naar wens.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/sh

# Settings for the domoticz server
DOMO_IP="192.168.1.xx"
DOMO_PORT="8080"
XiPowerUsageID="61"
XiPowerTempID="62"

XiUsage=`sudo mirobo --ip <IP STRIP HIER> --token <TOKEN HIER> raw_command get_prop '["power_consume_rate"]' | tail -1 | awk '{print substr($0, 2, length($0) - 2)}'`
XiTemp=`sudo mirobo --ip <IP STRIP HIER> --token <TOKEN HIER> raw_command get_prop '["temperature"]' | tail -1 | awk '{print substr($0, 2, length($0) - 2)}'`

curl -s "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$XiPowerUsageID&nvalue=0&svalue=$XiUsage"
curl -s "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$XiPowerTempID&nvalue=0&svalue=$XiTemp"
Nice, thanks, ik ga hem even omschrijven voor windows, maar het concept blijft hetzelfde denk ik, awesome! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
Weet niet of het hier hoort, maar flash sale voor €6
http://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257679.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Nette prijs voor die switch !

Werkt super..

Als iemand nog wat lampies er mee wil schakelen, ik heb net de nieuwe Yeelight V2 Bulbs binnen gekregen en mijn eerste bevindingen gepost in de Yeelight draad.

Directe link: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54889497

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1mG5ivp.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door h4ns op 12-04-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:56
Vandaag pakketje binnen gekregen met mijn Yeelight, gateway V2 , deur sensor, wireless switch (kleine ronde button).

Eerst de Yeelight aangesloten.. heeft wel even geduurd eer deze wilde werken vanwege wifi.
Daarna de gateway aangesloten en hop die sprong zo op .

Daarna de button ingesteld dat met een klik de lamp aan of uit gaat.
En de deur sensor geplaatst..

Tot nu toe leuk speelgoed. Eens kijken met wat ik het nog meer kan uitbreiden

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19
Clavat schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:39:
Vandaag pakketje binnen gekregen met mijn Yeelight, gateway V2 , deur sensor, wireless switch (kleine ronde button).

Eerst de Yeelight aangesloten.. heeft wel even geduurd eer deze wilde werken vanwege wifi.
Daarna de gateway aangesloten en hop die sprong zo op .

Daarna de button ingesteld dat met een klik de lamp aan of uit gaat.
En de deur sensor geplaatst..

Tot nu toe leuk speelgoed. Eens kijken met wat ik het nog meer kan uitbreiden
Pas maar op..tis verslavend! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 23-09 14:12
Wat is het voordeel van de wireless switch v2?
Vind de V1 mooier en handiger (het gehele oppervlak is de switch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
BlackShadow schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:48:
Wat is het voordeel van de wireless switch v2?
Vind de V1 mooier en handiger (het gehele oppervlak is de switch).
Correct me if I'm wrong, maar Xiaomi verkoopt meer en ook van andere 'bevriende' bedrijven. In dit geval heb je dus een wireless switch van Xiaomi zelf (de ronde), en eentje van het 'bevriende' Aqara (de vierkante met knop binnenin).

Qua werking zit er AFAIK ook geen verschil in, alleen een andere vorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc O.
RobertMe schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:53:
[...]
Qua werking zit er AFAIK ook geen verschil in, alleen een andere vorm.
Niet helemaal correct; de oude variant heeft meer functies ('long click' en 'long click release') t.o.v. de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 20-09 07:40
en hij is goedkoper :P
€ 5,77 bij GB

[ Voor 25% gewijzigd door zoeperman op 15-04-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Ik krijg melding voor een update van de gateway (1.4.1_154.0143). Weet iemand of ik ergens de wijzigingen of ervaringen ervan kan vinden? Wil niet dat na het updaten alles weg is ofzo.
Ik heb iig nog niet geupdate in afwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Rushhour77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:36:
Ik krijg melding voor een update van de gateway (1.4.1_154.0143). Weet iemand of ik ergens de wijzigingen of ervaringen ervan kan vinden? Wil niet dat na het updaten alles weg is ofzo.
Ik heb iig nog niet geupdate in afwachting.
Ik heb die versie als current, na updaten geen rare dingen meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Ik heb misschien alleen een domme vraag.
Maar als nu internet verbinding weg valt blijft de gateway met zijn aangesloten apparaten wel werken?

Ik begrijp dat internet radio weg valt maar de buttons die geprogrammeerd zijn of de yeelight die erop aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Clavat schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:52:
Ik heb misschien alleen een domme vraag.
Maar als nu internet verbinding weg valt blijft de gateway met zijn aangesloten apparaten wel werken?

Ik begrijp dat internet radio weg valt maar de buttons die geprogrammeerd zijn of de yeelight die erop aangesloten zit.
Trek je modem los en ervaar >:)

Maar serieus. Je kan in je modem/router bepaalde porten blokkeren waarmee je toegang tot internet blokkeert voor je gateway. Als gevolg hiervan ziet je gateway alle devices "Offline".

Mocht je de gateway aan domoticz gekoppeld hebben, dan blijft dit wel werken. (info uit Domoticz Forum). Via Domoticz kan je evengoed alles uitlezen en aansturen.

[ Voor 5% gewijzigd door R-B op 16-04-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
R-B schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:58:
[...]

Trek je modem los en ervaar >:)

Maar serieus. Je kan in je modem/router bepaalde porten blokkeren waarmee je toegang tot internet blokkeert voor je gateway. Als gevolg hiervan ziet je gateway alle devices "Offline".

Mocht je de gateway aan domoticz gekoppeld hebben, dan blijft dit wel werken. (info uit Domoticz Forum). Via Domoticz kan je evengoed alles uitlezen en aansturen.
Ik heb niets gekoppeld aan Domoticz.
Ik heb allen de gateway met een paar dingen.
(echter ik zit in het buitenland en de vrouw is er bang voor en kan haar niet even het modem laten uittrekken)

Nu dacht ik dat de gateway met bijv. de wireless switch en de Yeelight ook al valt internet weg dat ze een eigen verbinding hebben zodat de lamp altijd geschakeld kan worden. met die Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
De switches en sensors blijven gewoon werken, die hebben helemaal geen internet nodig.

Je krijgt uiteraard geen status updates op de app binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom de motion detection optie niet goed werkt op de Xiaomi camera's? Soms werkt het wel, maar 9/10 keer helemaal niet. Wel jammer dat sommige opties niet goed werken, terwijl het zo makkelijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:25:
Weet iemand waarom de motion detection optie niet goed werkt op de Xiaomi camera's? Soms werkt het wel, maar 9/10 keer helemaal niet. Wel jammer dat sommige opties niet goed werken, terwijl het zo makkelijk kan zijn.
IK weet niet hoe het specifiek bij deze camera werkt maar bij de meeste camera's met motion detection werkt het met een algoritme welke de pixelwijzigingen van opeenvolgende beelden vergelijkt. Veel wijzigingen in pixels van opeenvolgende beelden triggeren dan motion detection.

In veel gevallen is dat een ver van ideale manier en geeft veel false positives (dure camera's uitgesloten misschien)

Ik heb niet zo'n camera maar er wel even naar gekeken en me ingelezen. vooralsnog lijkt het nog erg moeilijk om dat goed werkend te krijgen. Verandering van lichtval kan al triggeren en als je dat probeert te voorkomen kan de camera weer te ongevoelig worden.

Als ik binnen afzienbare termijn iets met een camera ga doen (niet perse een Xiaomi) dan ga ik waarschijnlijk iets dergelijks proberen te triggeren door een PIR sensor.

Nogmaals, nog geen hands-on ervaring maar gelezen van ervaringen van anderen. De xiaomi camera heb ik dus zelf nog geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Ik vond dat de Dafang met originele software mij verrassend goed volgde! Maar ik vond het geluid van de motortjes irritant. Nu heb ik er de hack firmware opstaan en beweegt ie niet meer automatisch, maar kom ik 'm wel in home assistant gebruiken en aansturen. Alleen de motion detection in home assistant gaat inderdaad pixels vergelijken, en omdat er een encryptie op het beeld is, krijg je dat veel vlakken soms een net andere tint krijgen waardoor een beweging word gedetecteerd. Vooral bij donkere beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
Ik heb geruime tijd al Domoticz draaien met Milight verlichting.

Nu wil ik in de hal gebruik maken van 2 Xiaomi Single Wireless switches die mijn Milight RGB strip aan of uit doen. Ik heb hiervoor ook de Xiaomi Gateway gekocht.

Alles wordt netjes herkend ik zie ook dat de switches in Domoticz in aan of uit stand gaan.

Ik krijg het alleen niet aan de praat dat de Xiaomi schakelaar mijn verlichting schakelt.

Ik heb dit via Blocky gedaan heeft iemand een voorbeeld van hoe hij of zij dat gedaan heeft?

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Paulie72 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:43:

Nu wil ik in de hal gebruik maken van 2 Xiaomi Single Wireless switches die mijn Milight RGB strip aan of uit doen. Ik heb hiervoor ook de Xiaomi Gateway gekocht.

Alles wordt netjes herkend ik zie ook dat de switches in Domoticz in aan of uit stand gaan.

Ik krijg het alleen niet aan de praat dat de Xiaomi schakelaar mijn verlichting schakelt.

Ik heb dit via Blocky gedaan heeft iemand een voorbeeld van hoe hij of zij dat gedaan heeft?
Ik heb het via dzVents gedaan waarmee ik dus met 1 knop 2 lichten aan of uit zet. Misschien heb je hier wat aan:

return {
active = true,
on = {
devices = {
'Button 2 Yeelight'
}
},
execute = function(domoticz, switch)
if (switch.state == 'Click' and domoticz.devices('Wemo Switch 1').state == 'Off') then
domoticz.log('Wemo Switch 1 and Yeelight On')
domoticz.devices('Wemo Switch 1').switchOn()
domoticz.devices('YeeLight Woonkamer').switchOn()
elseif (switch.state == 'Click' and domoticz.devices('Wemo Switch 1').state == 'On') then
domoticz.log('Wemo Switch 1 and Yeelight Off')
domoticz.devices('Wemo Switch 1').switchOff()
domoticz.devices('YeeLight Woonkamer').switchOff()
end
end
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Hier uitwerking in Lua (Dit is slechts deel van de gehele code):

Utischakel mogelijkheden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        -- Light Off, Evening
    if timebetween("21:00","23:59") and (otherdevices['XiSwitch - Kitchen'] == 'Click') then
        commandArray['Variable:LivingroomLight']='Off'
    end

-- Light Off, Morning
     if timeofday['SunriseInMinutes'] == TimeMinutes  then
    end

-- Light Off, Evening
    if (time.hour == 00) then
    end

Inschakel mogelijkheden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        -- Light On, evening
    if timeofday['SunsetInMinutes'] == TimeMinutes  then
        commandArray['Variable:LivingroomLight']='On'
    end

-- Light On, morning, after opening stairwell door
    if timebetween("04:00","09:00") and (TimeMinutes <= timeofday['SunriseInMinutes']) and (otherdevices['XiDoor - Stairwell'] == 'Open') then
        commandArray['Variable:LivingroomLight']='On'
    end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Is dit ook in Blocky te maken dat is voor mij makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 25-09 14:47
heb zojuist de Mi flora monitor besteld. ik ga kijken of ik het kan linken aan de Yeelight ceiling lamp. Als het goed is moet deze fungeren als een bluetooth gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Paulie72 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:05:
Oeh, weet ik niet.. Lua geeft veel meer vrijheid en mogelijkheden qua complexiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
SolarOrbiter schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:25:
heb zojuist de Mi flora monitor besteld. ik ga kijken of ik het kan linken aan de Yeelight ceiling lamp. Als het goed is moet deze fungeren als een bluetooth gateway.
Ik heb hier meerdere van waarvan 1 in gebruik. Ik snap alleen niet hoe dit dan bluetooth gateway kan zijn? Moet het apparaat dan niet zowel bluetooth als wifi hebben om dit te kunnen zoals de bedside lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 25-09 14:47
Rushhour77 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:51:
[...]

Ik heb hier meerdere van waarvan 1 in gebruik. Ik snap alleen niet hoe dit dan bluetooth gateway kan zijn? Moet het apparaat dan niet zowel bluetooth als wifi hebben om dit te kunnen zoals de bedside lamp?
de ceiling lamp heeft zowel bluetooth als wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
SolarOrbiter schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:50:
[...]

de ceiling lamp heeft zowel bluetooth als wifi :)
Haha, ik dacht al. Ik heb inderdaad ook een bluetooth gateway nodig om die sensoren te lezen. Nu moet ik elke keer naar boven om het de data op te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:51

tozzke

aka tozzert

Paulie72 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:05:
Laat eens zien wat je zelf al gemaakt had @ Blockly

edit:

en wellicht dat je je beter hier kunt melden: Domoticz - open source domotica systeem - deel 3

[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 18-04-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Weer een bestelling gedaan.

De dochter vind de Yeelight met kleurtjes en de wireless switch helemaal geweldig en wil deze ook hebben op haar kamer.

al is ze te jong maar papa vind dat niet erg..

Dus weer een Yeelight - Light Switch - wireless button.

De button is dat papa en mama in de avond als ze het ligt op de slaapkamer aan laat uit te doen.
En de Light Switch zodat ik de huidige kan doorlussen om toch een soort van lichtschakelaar op de kamer te hebben voor als de oppas komt en een lamp aan dient te maken op de kamer.

Nu alleen een oude tablet of telefoon zien te vinden waar ik eventueel een leuk iets van kan fabriceren waar ze maar op een knopje hoeft te drukken en ze in het scherm komt om haar kleur te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Clavat schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:33:

Nu alleen een oude tablet of telefoon zien te vinden waar ik eventueel een leuk iets van kan fabriceren waar ze maar op een knopje hoeft te drukken en ze in het scherm komt om haar kleur te veranderen.
Kleur veranderen wordt hier door een twee en half jaar oud mannetje ook erg gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
renedis schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:52:
1sec ingedrukt = longclick
2sec ingedrukt (of langer) = longclick release
Dit reageert wel erg gevoelig. Is er nog een mogelijkheid om dit bv 2 en 4 seconden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Weet iemand waar je in de MI home app, je batterij statussen kan zien van je devices? of kan dat niet (ik zie ze namelijk nergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Clavat schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:33:
Weer een bestelling gedaan.

De dochter vind de Yeelight met kleurtjes en de wireless switch helemaal geweldig en wil deze ook hebben op haar kamer.

al is ze te jong maar papa vind dat niet erg..

Dus weer een Yeelight - Light Switch - wireless button.

De button is dat papa en mama in de avond als ze het ligt op de slaapkamer aan laat uit te doen.
En de Light Switch zodat ik de huidige kan doorlussen om toch een soort van lichtschakelaar op de kamer te hebben voor als de oppas komt en een lamp aan dient te maken op de kamer.

Welke light switch bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
vwtune schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:17:
Weet iemand waar je in de MI home app, je batterij statussen kan zien van je devices? of kan dat niet (ik zie ze namelijk nergens)
Ben het ook nog nergens tegen gekomen.

Kan best zijn dat je gewoon een melding krijgt als de battery bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
tozzke schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:03:
[...]

[...]

Laat eens zien wat je zelf al gemaakt had @ Blockly

edit:

en wellicht dat je je beter hier kunt melden: Domoticz - open source domotica systeem - deel 3
Ik heb even gekeken waarom het niet of half werkt.

het is nu zo dat ik het deels werkend heb.

Ik kan niet een On en Off actie op 1 knop hebben want dan blijft de lamp aan staan. Kies ik ervoor dat ik 1 knop het Off commando geef en een andere knop het On commando dan werkt het.

Als ik er nu voor kies alles onder 1 switch in te stellen. Dan werkt het half als ik bij de switch instelling de Off een delay heeft van 1 of meer seconden. Dan zie je dat de lamp direct uitgeschakeld wordt.

Mijn Blocky is eigenlijk heel eenvoudig

https://ibb.co/jmHDbn

Mijn switch:

https://ibb.co/cQWObn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Paulie72 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:59:
[...]

Ik heb even gekeken waarom het niet of half werkt.

het is nu zo dat ik het deels werkend heb.

Ik kan niet een On en Off actie op 1 knop hebben want dan blijft de lamp aan staan. Kies ik ervoor dat ik 1 knop het Off commando geef en een andere knop het On commando dan werkt het.

Als ik er nu voor kies alles onder 1 switch in te stellen. Dan werkt het half als ik bij de switch instelling de Off een delay heeft van 1 of meer seconden. Dan zie je dat de lamp direct uitgeschakeld wordt.

Mijn Blocky is eigenlijk heel eenvoudig

https://ibb.co/jmHDbn

Mijn switch:

Als je een On en Off actie wilt moet je Toggle gebruiken.

Dit werkt in LUA.

Mocht je On en Off actie willen gebruiken dan moet dat zo:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
-- Set some local variables
local lamp        = '<NAAM-VAN-JE-LAMP>'
local switch        = '<NAAM-VAN-JE-LICHTKNOP>'

commandArray = {}

-- Linkerknop
if
      devicechanged[switch] == "Left" then
          if (otherdevices[lamp]=='On') then
        commandArray[lamp]='Off'
    elseif (otherdevices[lamp]=='Off') then
        commandArray[lamp]='On'
    end
    end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
renedis schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:02:
[...]

Als je een On en Off actie wilt moet je Toggle gebruiken.

Dit werkt in LUA.

Mocht je On en Off actie willen gebruiken dan moet dat zo:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
-- Set some local variables
local lamp        = '<NAAM-VAN-JE-LAMP>'
local switch        = '<NAAM-VAN-JE-LICHTKNOP>'

commandArray = {}

-- Linkerknop
if
      devicechanged[switch] == "Left" then
          if (otherdevices[lamp]=='On') then
        commandArray[lamp]='Off'
    elseif (otherdevices[lamp]=='Off') then
        commandArray[lamp]='On'
    end
    end

return commandArray
voor mij is dit allemaal redelijk nieuw "Toggle" heb ik gebruikt volgens mij zoals je in de 1e afbeelding kan zien.

In hoeverre is dit ook in Blocky te doen dat is voor mij makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 15:13
Paulie72 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:35:
[...]

voor mij is dit allemaal redelijk nieuw "Toggle" heb ik gebruikt volgens mij zoals je in de 1e afbeelding kan zien.

In hoeverre is dit ook in Blocky te doen dat is voor mij makkelijker?
Jouw eerste screenshot is geen Toggle. Je zegt daar gewoon als de switch On is, moet de lamp On worden, anders als de switch Off is, moet de lamp Off worden. Toggle wil zeggen dat je zegt, als de switch On is en de lamp On is, dan moet de lamp Off worden, anders als de switch On is en de lamp is Off, dan moet de lamp On worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Dankje voor je reactie bedoel je zoals dit:

https://ibb.co/fpAQrn

Ook dit werkt niet.

Het werkt alleen als ik hier bij off delay een tijd instel waarna het uitgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Body sensoren:

https://www.gearbest.com/...659226.html?lkid=10597819

Nu in de #sale voor €7,38 met #coupon: GBAFFNEW01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 15:13
Paulie72 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:05:

Ook dit werkt niet.

Dat bedoel ik inderdaad, maar kan best dat het met Blockly net iets anders moet hoor. Maar dat is inderdaad wel een Toggle
R-B schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:07:
Body sensoren:

https://www.gearbest.com/...659226.html?lkid=10597819

Nu in de #sale voor €7,38 met #coupon: GBAFFNEW01
Alleen voor nieuwe klanten ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Phoolie op 20-04-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
foutje heb deze even gedelete

[ Voor 94% gewijzigd door Paulie72 op 20-04-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:51

tozzke

aka tozzert

Paulie72 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:05:

Ook dit werkt niet.

Wordt je schakelaar alleen 'On' zonder de off delay ingesteld te hebben en krijgt hij nooit de status 'Off'?

Als dit het geval is, moet je de off delay achterwege laten en je Blockly op type 'Device' zetten. Dan zal hij alleen triggeren op devicechange en zou deze blockly prima moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
tozzke schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:09:
[...]

Wordt je schakelaar alleen 'On' zonder de off delay ingesteld te hebben en krijgt hij nooit de status 'Off'?

Als dit het geval is, moet je de off delay achterwege laten en je Blockly op type 'Device' zetten. Dan zal hij alleen triggeren op devicechange en zou deze blockly prima moeten werken
Als ik onder blocky kijk naar show current state en ik hang niets aan de schakelaar dan zie ik die bij On klikken op ON staan en als ik dan nog een keer klik op Off.

Maar als ik bovenstaande blocky gebruik in combinatie met de setting "Device" dan gaat de verlichting aan en uit knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Temperatuur sensor is in de flash-sale:

https://www.gearbest.com/access-control/pp_626702.html €9.02

Al die sensoren worden alsmaar duurder... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Jammer dat het spul niet overweg kan met een hidden SSID

Ik was een beetje aan het spelen met mijn SSID's zet je die op hidden is hij alle verbindingen kwijt.
Tevens een herstart van de Gateway e.d. kunnen ze geen verbinding maken.
Zet je de WIFI SSID niet meer op hidden en je herstart werkt het wel.

Had wel verwacht dat het geen probleem mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Clavat schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:47:
Jammer dat het spul niet overweg kan met een hidden SSID

Ik was een beetje aan het spelen met mijn SSID's zet je die op hidden is hij alle verbindingen kwijt.
Tevens een herstart van de Gateway e.d. kunnen ze geen verbinding maken.
Zet je de WIFI SSID niet meer op hidden en je herstart werkt het wel.

Had wel verwacht dat het geen probleem mocht zijn.
Bij mij werkte het prima met een hidden SSID zolang je toestel er maar mee verbonden is tijdens het instellen. Overigens heb ik 2 aparte SSID voor 5GHz en 2.4. Wanneer ik dan even het toestel op de 2.4 zet om de Xiaomi spullen toe te voegen gaat dit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
JJnJ schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:30:
[...]

Bij mij werkte het prima met een hidden SSID zolang je toestel er maar mee verbonden is tijdens het instellen. Overigens heb ik 2 aparte SSID voor 5GHz en 2.4. Wanneer ik dan even het toestel op de 2.4 zet om de Xiaomi spullen toe te voegen gaat dit perfect.
Ik heb hem als zichtbaar staan. En voor Xiaomi een speciaal 2.4ghz SSD.
Dacht daarna weet je wat om minder SSID's te zien zet hem hidden,
helaas lijkt dan of de verbinding verbroken is en niet meer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Clavat schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:36:
[...]

Ik heb hem als zichtbaar staan. En voor Xiaomi een speciaal 2.4ghz SSD.
Dacht daarna weet je wat om minder SSID's te zien zet hem hidden,
helaas lijkt dan of de verbinding verbroken is en niet meer terug komt.
Hidden laten, je toestel met dat hidden netwerk verbinden en dan de WiFi instellingen voor Xiaomi doorlopen, dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
JJnJ schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:13:
[...]

Hidden laten, je toestel met dat hidden netwerk verbinden en dan de WiFi instellingen voor Xiaomi doorlopen, dan moet het werken.
Ik ga straks eens kijken als ik weer thuis ben.
zet ik het netwerk op hidden en ga ze weer eens opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Als ik het goed heb is een hidden netwerk juist onveiliger, heb het daarom al een tijdje op gewoon zichtbaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
h4ns schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:19:
Als ik het goed heb is een hidden netwerk juist onveiliger, heb het daarom al een tijdje op gewoon zichtbaar staan.
Waarom zou deze onveiliger zijn?
Je laat alleen het SSID niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
h4ns schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:19:
Waarom zou dat zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Tijdje terug ergen gelezen. In ieder geval ook filteren / enkel toe laten op mac adres lijkt in eerste instantie veiliger maar is het dus niet.
Pagina: 1 ... 26 ... 89 Laatste