vwtune schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:49:
[...]
Werkt dit ook Met domoticz? Ik heb zelf (ook een roze voor het vrouwtje) 2 cubes maar gebruik het alleen voor de gordijnen en lichten. Ik zou graag ook mijn hifi ermee willen besturen zoals hierboven beschreven
Rushhour77 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:08:
[...]
Volgens mij werkt het alleen maar als je ook een hub hebt om apparaten (tv, hifi, mediaboxen) te bedienen zoals een logitech harmony hub. En dan zou het in principe ook moeten werken met Domoticz.
Correct me if im wrong
RobertMe schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:55:
[...]
Hoe heb je dat gekoppeld dan? Welke bewegingen aan welke acties.
Zoals gezegd, mijn grootste 'probleem' is dat het uiteindelijk toch allemaal 'net niet' werkt aan acties. Enige waarbij je echt veel kunt gebruiken is als je zegt dat elke zijde een 'state' is (bv bij Hue lampen een scene per kant) en dan nog iets aan rotate (dimmen?) en bv de dubbel tap voor aan/uit.
Maar echt acties koppelen (aan flip) vind ik 'moeilijk' (te beperkt in herkenning).
Het apparaatje heeft dus zeker zijn use cases, maar
ik vind hem iets beperker dan initieel verwacht.
Ik gebruik het al tijden met Domoticz..
Je versterker/TV moet simpelweg in Domoticz staan (netwerk ondersteuning hebben)
- Tap Twice = TV + Receiver aan/uit
- FreeFall = Bioscoop scene aan (dimmen verlichting, DTX instellen, Volume aanpassen, Gordijnen dicht e.d.)
- Move = Verlichting dimmen/op 100% zetten
- Counter Clockwise = Volume zachter
- Clockwise = Volume harder
- Shake = Disco mode (op de RGB lampen)
- Flip90 = Verlichting aan/uit
- Flip180 = Kachel aan/uit
Het werkt allemaal, zo lang het apparaat wat je wilt bedienen maar in Domoticz staat of via Python is aan te spreken. Dit allen is verwerkt in een LUA script.
Edit:
@
RobertMe Ik gebruik de Cube iedere dag, altijd met volle tevredenheid. Een hele enkele keer werkt Tap Twice niet omdat ik dan de Cube eerst heb verschoven tijdens het oppakken (en dan voert ie een "Move" uit).
Een horizontale ondergrond is ook belangrijk. Het bedienen van de Cube op een bank o.i.d. is niet aangeraden vanwege de zachtere (hobbelige) ondergrond.
[
Voor 29% gewijzigd door
renedis op 05-04-2018 10:04
]