Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
sjoerdvdijk schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:47:
Iemand ook problemen dat die geen meldingen meer krijgt van de Mi home app met android?
Heb zelf een s8 maar krijg al een week geen meldingen meer op mijn telefoon.
Ik heb dat een tijdje geleden gehad op de iphone. Was later vanzelf weer opgelost. Waarschijnlijk probleem aan server kant.
Wat je wel kan proberen is de regio aanpassen, app afsluiten, en dan regio weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Suli schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:52:
Dat ik me kan herinneren kunnen bepaalde producten alleen aan v2 gekoppeld worden. Weet niet meer welke ze waren en of dit klopt.
Dat is correct. Bijv de Aqara motion sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Voor diegene die Xiaomi met domoticz gebruiken, even een kopie van mijn post vanuit het domoticz forum, misschien dat het mensen hier helpt:
Ik ben zelf tegen het maximum van 32 devices aangelopen zonder te weten dat dit het maximum was. Veel stunten uitgehaald en ik kon maar geen andere devices aan de gateway toevoegen.
Vandaag is mijn tweede gateway gearriveerd en ik kan melden dat via de wiki de tweede gateway toevoegen prima werkt. Ik draai momenteel de laatste beta 3.9133.
Ik kan van de tweede gateway de verlichting inschakelen en ik kan ook Domoticz laten reageren op input van sensoren van de tweede gateway (in dit geval motion sensor, aqara motion sensor en een deur sensor). Ik heb geen wall switches waar je vanuit Domoticz output naar moet sturen maar in ieder geval de input werkt perfect.
Was al bezig om een tweede pi te voorzien van Domoticz om in slave te zetten maar dit hoeft gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
iemand nog Xiaomi koopjes tegen gekomen op ali? ik vind gearbest ook relatief duur nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 14:47
Iemand ook problemen dat die geen meldingen meer krijgt van de Mi home app met android?
Zelfde probleem met de s8+
Heb tevens een iPad 2 met de mi home app, maar daar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07
Dat komt omdat ze aan het opbouwen zijn voor hun mega salr om 4jarig bestaan te vieren denk ik. Ik heb wel coupons als je interesse hebt om maar. Weet niet of het hier is toegestaan.
zoeperman schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:39:
iemand nog Xiaomi koopjes tegen gekomen op ali? ik vind gearbest ook relatief duur nu....

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik weet niet of het een koopje is, maar ik heb de gateway gekocht voor €20,11 op Aliexpress. Dat was het goedkoopste wat ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij Aliexpress bouw je geen spaarpunten op, en betaling en aankoop bescherming via paypal vind ik altijd nog een grote plus. De aankoop bescherming van Aliexpress schijnt nog wel eens problemen te geven, en je moet echt goed kijken naar met wie je zaken doet bij Ali. Er zitten veel goede maar ook een hoop slechte en onbetrouwbare sellers bij. Vergelijkbaar met Ebay. Wat dat betreft koop ik over het algemeen toch gewoon bij shops als Gearbest en Banggood etc.

[ Voor 3% gewijzigd door h4ns op 31-03-2018 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
SolarOrbiter schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:32:
[...]

Zelfde probleem met de s8+
Heb tevens een iPad 2 met de mi home app, maar daar geen problemen.
Ja ik heb ook de s8+, zal het aan oreo liggen?
Of een update van de mi home app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:00
Ik ben overstag gegaan

Deze bestelling de deur uit gedaan om eens te kijken hoe het bevalt

Original Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway Upgrade

1
Original Xiaomi Smart Door and Windows Sensor

1
Original Xiaomi Smart Wireless Switch

1
Xiaomi Yeelight AC220V RGBW E27 Smart LED Bulb

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Niet op Ali maar bij Banggood zijn de Original Xiaomi 4 In 1 Flower Plant sensors nog te koop voor 9 euro.

Internationale updated versie (moet je goed op letten want de chinese versie werkt hier niet)

*knip* affiliatie link verwijderd.

[ Voor 21% gewijzigd door Zeehond op 05-04-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 15:16
Heeft er hier iemand toevallig ook het probleem dat de gateway steeds claimt offline te zijn alhoewel netwerk etc in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:25

dof

h4ns schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:37:
Bij Aliexpress bouw je geen spaarpunten op, en betaling en aankoop bescherming via paypal vind ik altijd nog een grote plus. De aankoop bescherming van Aliexpress schijnt nog wel eens problemen te geven, en je moet echt goed kijken naar met wie je zaken doet bij Ali. Er zitten veel goede maar ook een hoop slechte en onbetrouwbare sellers bij. Vergelijkbaar met Ebay. Wat dat betreft koop ik over het algemeen toch gewoon bij shops als Gearbest en Banggood etc.
Inderdaad is GB momenteel duurder met Xiaomi spul (en veel dingen zijn er niet soms niet). Vandaar dat ik weer bij Aliexpress van alles koop (doe ik voor andere dingen ook al jaren). Ik heb zelf goede ervaringen met Ali; levertijd is goed (veel binnen twee weken), wanneer ik niet tevreden ben kan ik een dispute openen (staat bij elke order) en krijg altijd m'n zin, de prijzen zijn goed (en je kunt coupons verzamelen) en het aanbod is erg groot. GB e.d. zijn meer losstaande chinese winkels en Ali is meer een broker voor duizenden kleine winkeltjes. Leveranciers zijn daar erg gevoelig voor negatieve kritieken (want dan worden ze door Ali naar achteren gezet) dus gaan vaak mee in je complaint.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 15:08
Vraagje, ik ben aan het overwegen om de gateway aan te schaffen en de bijbehorende rookmelders. Wat ik me afvroeg, kun je de rookmelders ook remote triggeren? Dus zeg, wanneer een raam opengaat (inbraak) en ik ze alarmtechnisch wil laten afgaan?

Andere vraag, geeft de motion sensor v2 de hoeveelheid lux terug elke zoveel tijd? Lijkt me wel wat om in te stellen dat wanneer er iemand thuis is, het donker begint te worden, dat de lichten dan aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
FailFr8er schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:30:
Andere vraag, geeft de motion sensor v2 de hoeveelheid lux terug elke zoveel tijd?
Yep, iedere 5 minuten.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48
FailFr8er schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:30:
Vraagje, ik ben aan het overwegen om de gateway aan te schaffen en de bijbehorende rookmelders. Wat ik me afvroeg, kun je de rookmelders ook remote triggeren? Dus zeg, wanneer een raam opengaat (inbraak) en ik ze alarmtechnisch wil laten afgaan?

Andere vraag, geeft de motion sensor v2 de hoeveelheid lux terug elke zoveel tijd? Lijkt me wel wat om in te stellen dat wanneer er iemand thuis is, het donker begint te worden, dat de lichten dan aangaan.
Je kan hem wel trriggeren, maar er gaat dan geen geluid af. Althans, niet in mijn test opstelling.

De lux van de motion sensor is niet erg betrouwbaar om op af te gaan. Dan zou ik het eerder op de tijd doen of op de 'Before sunset' triggers in Domoticz

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Weet iemand wat het handigste is om de Xiaomi Gateway incl wat sensoren die zijn geconfigureerd kan aansluiten op een andere wifi punt?

Ik heb de opstelling lange tijd thuis getest op mijn router in huis. Die deelde 192.168.1.* adressen uit.
Voor op de bouw van mijn huis heb ik een set met allemaal Xiaomi sensoren die de bouw van een alarm voorzien. Echter heb ik daar een klein routertje in zitten die 192.168.8.* IP adressen uitdeelt. Natuurlijk zou ik die router kunnen aanpassen naar dat subnet, maar liever wil ik de de gateway gewoon opnieuw connecten op de nieuwe router incl nieuw ip adres.

Indien opnieuw connecten aan een WIFI en nieuw IP adres niet kan, dan moet ik de Gateway misschien helemaal resetten. Maar dan lijkt het me dat ik ook alle devices opnieuw moet koppelen incl alles in Domoticz opnieuw moet aanmaken.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
GAEvakYD schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:04:
[...]
De lux van de motion sensor is niet erg betrouwbaar om op af te gaan. Dan zou ik het eerder op de tijd doen of op de 'Before sunset' triggers in Domoticz
Ik gebruik ook de lux waarde om de verlichting te triggeren. Gaat prima hoor. Prettiger zelfs dan met een sunset-timer. Dat gebruikte ik voorheen maar daarmee was de verlichting eigenlijk altijd wel te laat (op een donkere dag) of te vroeg (op een zonnige dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:04
Kan iemand mij vertellen, of het mogelijk is om met de xiaomi hub te scripten? Bv een get request sturen op moment dat er een pir event is?

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09
Marc O. schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:41:
[...]

Ik gebruik ook de lux waarde om de verlichting te triggeren. Gaat prima hoor. Prettiger zelfs dan met een sunset-timer. Dat gebruikte ik voorheen maar daarmee was de verlichting eigenlijk altijd wel te laat (op een donkere dag) of te vroeg (op een zonnige dag).
Op welke waarden trigger jij de lux? Hoe ziet je lua/blockly script er hiervoor uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
bvsteyn schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:27:
[...]

Op welke waarden trigger jij de lux? Hoe ziet je lua/blockly script er hiervoor uit?
Ik heb in Domoticz een dummy switch gemaakt (IsdonkerLUX) die ik aan of uit zet in een dzvents script. Die dummy switch zet op zijn beurt weer de lampen in de kamer aan, afhankelijk van andere variabelen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
return {
    active = true,
    on = {
        devices = {
            'LUX woonkamer 1'
        }
    },

execute = function(domoticz, device)

if domoticz.devices('LUX woonkamer 1').lux <= 15
    then
        domoticz.devices('IsdonkerLUX').switchOn()

elseif domoticz.devices('LUX woonkamer 1').lux > 19
    then
        domoticz.devices('IsdonkerLUX').switchOff()

end
end

}

[ Voor 6% gewijzigd door Marc O. op 01-04-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
dof schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:59:
[...]

Ali is meer een broker voor duizenden kleine winkeltjes.
En daar zit juist het probleem.

Al een paar keer mee gemaakt dat een bestelling na weken nog niet verzonden was, terwijl ze aan geven dat het in stock is. Dan boeken ze wel een tracking code in, maar laten het dus mooi niet op halen.

Probeer ook maar eens na enkele maanden garantie op een product te krijgen.

Als je bij Gearbest of Banggood regelmatig koopt (dus een "grote" klant bent) zijn ze erg schappelijk.
Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen bij een seller waar je 1 product gekocht hebt.

De Ali coupons zijn overigens nagenoeg waardeloos want je kunt ze voornamelijk alleen weer bij de betreffende seller gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door h4ns op 01-04-2018 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
GAEvakYD schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:10:
Weet iemand wat het handigste is om de Xiaomi Gateway incl wat sensoren die zijn geconfigureerd kan aansluiten op een andere wifi punt?

Ik heb de opstelling lange tijd thuis getest op mijn router in huis. Die deelde 192.168.1.* adressen uit.
Voor op de bouw van mijn huis heb ik een set met allemaal Xiaomi sensoren die de bouw van een alarm voorzien. Echter heb ik daar een klein routertje in zitten die 192.168.8.* IP adressen uitdeelt. Natuurlijk zou ik die router kunnen aanpassen naar dat subnet, maar liever wil ik de de gateway gewoon opnieuw connecten op de nieuwe router incl nieuw ip adres.

Indien opnieuw connecten aan een WIFI en nieuw IP adres niet kan, dan moet ik de Gateway misschien helemaal resetten. Maar dan lijkt het me dat ik ook alle devices opnieuw moet koppelen incl alles in Domoticz opnieuw moet aanmaken.
Ik heb de gateway maar gereset en opnieuw toegevoegd vanuit het nieuwe router netwerk. Dat ging best aardig.
-Even de gateway uit de Mi home app gooien
-Gateway spanningsloos maken en na het weer opkomen, de enige knop 5 seconde inhouden.
-Mi Home app weer openen en de gateway opnieuw koppelen.
Hierna kreeg de gateway een ip adres in het nieuwe subnet en alle slave devices werkte nog. Online las ik het advies om die devices eruit te gooien nadat ik de gateway in de eerste stap had verwijderd. Maar in die Mi home app was die optie nergens te vinden.

Nu probeer ik de gateway weer werkend te krijgen in Domoticz. Volgende stap........ Dat werkte best simpel. Enkel het IP adres aanpassen bij de hardware werkte niet. Wel om even het wachtwoord in te geven. Blijkbaar krijgt de gateway een nieuw Koppel Wachtwoord bij het resetten. Die heb je nodig voor een werkende domotica koppeling. Hoe je dat wachtwoord kan achterhalen zie je hier: https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara) Het lijkt erop dat alle devices nu ook weer in Domoticz staan. Vanavond maar eens pielen, nu eerst familie bezoek. :'( :'(

[ Voor 11% gewijzigd door GAEvakYD op 01-04-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Afgelopen week nog een aantal spullen besteld bij Ali;

4 x Xiaomi Honeywell rookmelders
4 x Aqara door/window sensors
2 x Aqara temperature/humidity sensors
1 x Xiaomi Dafang camera

Met de deursensoren wil ik een aantal lichtschakelaars gaan aanpassen. De rookmelders zijn ter vervanging van mijn huidige oude exemplaren. Die veel batterij snoepen en altijd midden in de nacht gaan piepen. Ik hoop dat de Xiaomi rookmelders het langer doen op de batterij en dat ik tijdig door heb dat de batterijen vervangen moeten worden. Neem aan dat ik het batterij niveau kan aflezen in Domoticz?

Blijft verslavend dat spul van Xiaomi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
bvsteyn schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:03:
Afgelopen week nog een aantal spullen besteld bij Ali;

4 x Xiaomi Honeywell rookmelders
4 x Aqara door/window sensors
2 x Aqara temperature/humidity sensors
1 x Xiaomi Dafang camera

Met de deursensoren wil ik een aantal lichtschakelaars gaan aanpassen. De rookmelders zijn ter vervanging van mijn huidige oude exemplaren. Die veel batterij snoepen en altijd midden in de nacht gaan piepen. Ik hoop dat de Xiaomi rookmelders het langer doen op de batterij en dat ik tijdig door heb dat de batterijen vervangen moeten worden. Neem aan dat ik het batterij niveau kan aflezen in Domoticz?

Blijft verslavend dat spul van Xiaomi!
Klopt. Net als bij de raam/deur sensoren. Het vreemde is wel dat ik het percentage niet zie bij de Xiaomi bewegingsmelder (nieuw type body sensor).

Zie screenshot uit mijn Domoticz. Bovenaan staat de rookmelder, verder wat bewegingsmelders en een deur sensor.
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/Domoticz_xiaomi_spul2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

GAEvakYD schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:58:
[...]

Klopt. Net als bij de raam/deur sensoren. Het vreemde is wel dat ik het percentage niet zie bij de Xiaomi bewegingsmelder (nieuw type body sensor).

Zie screenshot uit mijn Domoticz. Bovenaan staat de rookmelder, verder wat bewegingsmelders en een deur sensor.
[afbeelding]
In Home assistant zie ik keurig een percentage van alle sensoren met een batterij. Body sensor, aqara deur/raam, rookmelder, temp sensor, water sensor. Ze geven allemaal netjes een percentage.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
[...]

[afbeelding]
dank voor de bevestiging! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Iemand de Xiaomi Wireless switch aan de gang heeft met dubbelklik? Zo'n ding:
https://xiaomi-mi.com/soc...ra-smart-wireless-switch/

Ik heb hem kunnen toevoegen aan mijn gateway en heb hem ook in Domoticz gekregen. Hij wordt daar aangemaakt als type "Selector Switch" met drie levels, 0=Off, 10=Click, 20=Double Click.

Het probleem is dat dubbelklikken wordt gezien als snel klikken. Zo zie ik in de device in Domoticz deze actions in de log na een dubbelklik:
2018-04-02 20:05:38 Click
2018-04-02 20:05:35 Click

In de Mi Home app zie ik ook geen Dubbelklik in de log staan. Heeft Domoticz gewoon een foutje gemaakt en ondersteund dit ding gewoon geen dubbelklik of doe ik ergens wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:25

Pixelmagic

Ubergeek

GAEvakYD schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:14:

Ik heb hem kunnen toevoegen aan mijn gateway en heb hem ook in Domoticz gekregen. Hij wordt daar aangemaakt als type "Selector Switch" met drie levels, 0=Off, 10=Click, 20=Double Click.

Het probleem is dat dubbelklikken wordt gezien als snel klikken. Zo zie ik in de device in Domoticz deze actions in de log na een dubbelklik:

In de Mi Home app zie ik ook geen Dubbelklik in de log staan. Heeft Domoticz gewoon een foutje gemaakt en ondersteund dit ding gewoon geen dubbelklik of doe ik ergens wat fout?
Drie seconde tussen click is twee keer click, geeb dubbel. Dubbel is echt sneller achter elkaar. Werkt hier zoals bedoeld.

Heb je wel dat er na een aantal seconde de selector terug op off gaat ingesteld ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:54:
Ik zie in Domoticz dat de humidity wel erg vaak gegevens verzend. Iemand een idee hoe dat komt? En of ik daar iets aan in kan stellen? Voor mijn gevoel is dit nadelig voor de levensduur van de batterij.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2018-03-30 10:16:23.432 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
2018-03-30 10:17:19.281 (Xiaomi Gateway Kantoor) Temp (Xiaomi Temperature)
2018-03-30 10:17:19.282 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:17:19.283 (Xiaomi Gateway Kantoor) Humidity (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:17:19.284 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:17:19.285 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:17:19.286 (Xiaomi Gateway Kantoor) Temp (Xiaomi Temperature)
2018-03-30 10:17:19.287 (Xiaomi Gateway Kantoor) Humidity (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:17:19.288 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:22:34.422 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
2018-03-30 10:28:10.422 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
2018-03-30 10:34:53.101 (Xiaomi Gateway Kantoor) Temp (Xiaomi Temperature)
2018-03-30 10:34:53.102 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:34:53.121 (Xiaomi Gateway Kantoor) Humidity (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:34:53.122 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:34:53.158 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:35:31.422 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
2018-03-30 10:36:04.666 (Xiaomi Gateway Kantoor) Lux (Xiaomi Gateway Lux)
2018-03-30 10:42:09.432 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
2018-03-30 10:49:52.452 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
Iemand een idee?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
GAEvakYD schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:14:

Ik heb hem hetzelfde ingesteld als bij jou en hij maakt wel degelijk melding van 'Click' of 'Double Click'. Zoals aangeven moet je idd snel achter elkaar dubbelklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Klopt, ik denk dat het aan Mi Home ligt, ikzelf heb (hoe toepasselijk) het met een Xiaomi MAX telefoon. Geen meldingen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
[...]

[afbeelding]
Ik heb hiermee ook hetzelfde, dit ligt denk ik meer aan Domoitcz aangezien het schijnbaar wel goed wordt weergegeven in Home Assistant. Al (dus ook de oude/ niet aquara types) mijn bewegings sensoren en nog wat xiaomi spul wordt geen batterij level weergegeven in Domoticz, De Xiaomi rookmelder geeft bij mij dan weer 148% weer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Pixelmagic schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:51:
[...]

Drie seconde tussen click is twee keer click, geeb dubbel. Dubbel is echt sneller achter elkaar. Werkt hier zoals bedoeld.

Heb je wel dat er na een aantal seconde de selector terug op off gaat ingesteld ?
bvsteyn schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 06:38:
[...]

Ik heb hem hetzelfde ingesteld als bij jou en hij maakt wel degelijk melding van 'Click' of 'Double Click'. Zoals aangeven moet je idd snel achter elkaar dubbelklikken.
Ben helaas niet thuis, anders had ik wat screenshots gemaakt hoe de knop aangemaakt is. Dat aanmaken van de knop is automatisch gebeurd door Domoticz nadat ik de Switch aan de gateway had gekoppeld.

Bij het testen drukte ik wel degelijk heel snel twee keer achter elkaar. Ik twijfel nu of ik de verkeerde logregels gekopieerd heb of dat snel klikken toch resulteert in twee losse klik events met 3 seconden tussen de events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Iemand die de Dafang camera gebruikt in de MiHome app? Ik kan bij deze sinds kort niet meer de filmpjes zien die hij heeft opgenomen bij beweging via de app. Blijft op 0% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Rushhour77 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:51:
Iemand die de Dafang camera gebruikt in de MiHome app? Ik kan bij deze sinds kort niet meer de filmpjes zien die hij heeft opgenomen bij beweging via de app. Blijft op 0% staan.
Hier zelfde probleem, denk dat het aan hun servers ligt, Ik vind de Dafang de beste camera qua beeld en functies (van de Xiaomi's) maar qua performance heeft ie wel de meeste problemen. Ik heb ook een aquara fish eye en een mijia 120 degree, maar die zijn een stuk sneller met reageren en laden van het beeld zelf en de filmpjes. Vooral die laatste, die is veel sneller. Wanneer ik de dafang oproep dan duurt het al vrij lang voordat je uberhaupt beeld krijgt ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
vwtune schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:17:
[...]

Klopt, ik denk dat het aan Mi Home ligt, ikzelf heb (hoe toepasselijk) het met een Xiaomi MAX telefoon. Geen meldingen meer...
Dan lijkt het inderdaad aan Mi Home te liggen, op de EU community van xiaomi zie ik nu een paar berichten binnen komen van de push berichten die niet werken.
Ik ga denk ik vanavond een oude versie er weer op zetten en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 25-09 14:47
sjoerdvdijk schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:53:
[...]

Dan lijkt het inderdaad aan Mi Home te liggen, op de EU community van xiaomi zie ik nu een paar berichten binnen komen van de push berichten die niet werken.
Ik ga denk ik vanavond een oude versie er weer op zetten en kijken of dat werkt.
ik heb een versie van februari op mijn S8+ gezet, maar blijf de notification probleem behouden. op de iPad 2 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
GAEvakYD schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:46:

Bij het testen drukte ik wel degelijk heel snel twee keer achter elkaar. Ik twijfel nu of ik de verkeerde logregels gekopieerd heb of dat snel klikken toch resulteert in twee losse klik events met 3 seconden tussen de events.
Mijn ervaring is dat je ook niet te snel moet klikken. Zeker niet zo snel als je met een muis een dubbelklik maakt. Gewoon indrukken, los laten en weer indrukken op normale snelheid. Niet zo snel mogelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:48
Wat zijn hier de ervaringen met de Xiaomi Cube?

Ik heb er zelf nu een een aantal weken in gebruik met een Homey (rechtstreeks gekoppeld dus, zonder gateway). Maar persoonlijk vind ik het een 'net niet' dingetje. De meeste triggers worden volgens mij alleen herkent als je ze 'abrupt' doet. De dubbel tap moet je bij wijze van 2x ermee op tafel slaan, een zacht tikje kan niet. Flip 90° hetzelfde en moet je hem echt omkiepen ('pootje lappen'), rustig oppakken, draaien, en weer neer zetten zit er niet bij. Hetzelfde voor de Flip 180°, maar die is dan nog wat moeilijker in een keer te doen omdat je een grotere draaiing moet doen (met je hand van links oppakken, in een keer helemaal flippen, en weer hard neer zetten).

Daarnaast had ik stiekem gehoopt dat een flip ook de richting zou herkennen ('voor-' of 'achteruit'). Maar uiteraard werkt dat niet (want afhankelijk van kijkrichting).

Al met al maakt dat dat ik persoonlijk uit kom op dat ik niet alle acties kan gebruiken en het ook dan nog behelpen blijft.

Het liefst zou ik hem bv ook inzetten voor muziekbesturing. Flip 90° rechtsom is next, Flip 90° linksom is previous, rotate is volume regeling, dubbel tap is pauze, maar het is allemaal net iets te foutgevoelig of kan uberhaupt niet waardoor ik er niet aan uit kom.

Vind ik het een miskoop? Nee, maar het aantal use cases is wel sterk beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
RobertMe schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:18:

Ik heb er zelf nu een een aantal weken in gebruik met een Homey (rechtstreeks gekoppeld dus, zonder gateway). Maar persoonlijk vind ik het een 'net niet' dingetje. De meeste triggers worden volgens mij alleen herkent als je ze 'abrupt' doet. De dubbel tap moet je bij wijze van 2x ermee op tafel slaan, een zacht tikje kan niet. Flip 90° hetzelfde en moet je hem echt omkiepen ('pootje lappen'), rustig oppakken, draaien, en weer neer zetten zit er niet bij. Hetzelfde voor de Flip 180°, maar die is dan nog wat moeilijker in een keer te doen omdat je een grotere draaiing moet doen (met je hand van links oppakken, in een keer helemaal flippen, en weer hard neer zetten).

Daarnaast had ik stiekem gehoopt dat een flip ook de richting zou herkennen ('voor-' of 'achteruit'). Maar uiteraard werkt dat niet (want afhankelijk van kijkrichting).

Al met al maakt dat dat ik persoonlijk uit kom op dat ik niet alle acties kan gebruiken en het ook dan nog behelpen blijft.

Het liefst zou ik hem bv ook inzetten voor muziekbesturing. Flip 90° rechtsom is next, Flip 90° linksom is previous, rotate is volume regeling, dubbel tap is pauze, maar het is allemaal net iets te foutgevoelig of kan uberhaupt niet waardoor ik er niet aan uit kom.

Als je zoekt op 'cube' in dit topic dan zijn er een aantal gebruikers die 'm hebben/gebruiken. Ben zelf ook wel geïnteresseerd, maar krijg een beetje het gevoel dat zo'n gadget is die uiteindelijk nutteloos in de la verdwijnt.

Zou de cube gekoppeld aan een gateway niet beter werken overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
bvsteyn schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:40:
Zou de cube gekoppeld aan een gateway niet beter werken overigens?
Lijkt mij van niet. Uiteindelijk geeft hij in 90% van de gevallen gewoon een signaal af van 'Flip 90° naar zijde 1', of 'Flip 180° naar zijde 5'. In die zin dus niet zo spannend, en de Homey app/driver ondersteund die dingen ook.

Mijn 'probleem' zit dan ook meer in de herkenning. Dat je het wat 'harder' moet gebruiken is dat de Cube zelf de beweging goed herkent en dus het signaal afgeeft. Het is niet zo dat de gateway of Homey zelf de beweging verwerken/herkennen. (Of dan het gemis aan herkenning van link/rechtsom flippen etc, maar dat komt dus uiteraard doordat de kijkrichting van de gebruiker onbekend is. En de rotate geeft wel + of - graden door voor respectievelijk rechts of linksom draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, dus vraag het maar even hier:

Hoe kan ik via blockly iets triggeren op een bepaalde LUX waarde? ik heb dus een bewegings sensor met lux erin en zou mijn lampen ermee willen triggeren, dit gaat nu via tijd, maar ik vind het vaak al te donker binnen en het licht is dan nog uit (ik trigger op zons op en ondergang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans446
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 08:14
Vorige week een Gateway, Yeelight en 2 draadloze schakelaars (kleine variant) besteld. Ben zeer benieuwd of het werkt zoals ik verwacht.
Doel is om te beginnen met het schakelen van de slaapkamer verlichting dmv de Yeelight en de twee schakelaars, in de toekomst misschien uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Ik krijg continue de melding connection error :(. Ik heb de mihome app op China gezet maar krijg het niet voor elkaar.

Gebruik een iPhone 6s met IOS 11.3

Iemand een oplossing?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik vind hem briljant, gekoppeld aan de gateway en heb er nu 2 triggers op zitten, schudden is lampen aan/uit (1 Stroomslof en 4 ZigBee plugs) en kantelen is lampen uit. Die tweede was meer om alle lampen weer dezelfde status te geven.

Ik heb een cube en mijn vriendin ook een eigen cube met allebei dezelfde triggers en werkt eigenlijk feilloos, ik gebruik de kantel functie dagelijks en hij heeft een enkele keer niet gereageerd, maar als dat 1 op 50x is dan is het veel.

Mensen kijken je alleen een beetje vreemd aan als je zegt dat ze dat witte blokje moeten schudden voor het licht. Denken dat je ze in de maling zit te nemen.

Daarna gaat lachend je licht 5x aan en uit en zitten ze 2 dagen later op Ali express te bestellen. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-09 09:07
vwtune schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:59:
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, dus vraag het maar even hier:

Hoe kan ik via blockly iets triggeren op een bepaalde LUX waarde? ik heb dus een bewegings sensor met lux erin en zou mijn lampen ermee willen triggeren, dit gaat nu via tijd, maar ik vind het vaak al te donker binnen en het licht is dan nog uit (ik trigger op zons op en ondergang)
Dat kan, ik heb een motion sensor van Xiaomi (draai Domoticz op de laatste beta) en heb dit draaien.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5k0yOvt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
tycho28 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:02:
[...]

Dat kan, ik heb een motion sensor van Xiaomi (draai Domoticz op de laatste beta) en heb dit draaien.
[afbeelding]
Ja dat heb ik gister geprobeerd, alleen triggert ie gewoon bij elke beweging dan mijn lamp 8)7
Dus elke keer wanneer ik voorbij die bewegings sensor liep, ging mijn lamp aan, hij deed dus niets met de waarde wat ik daar had ingevuld ( <60)
Blockly event heb ik op DEVICE staan.

Waarom triggert ie niet op de waarde wat heb ingevuld?

Mijn probeer- blockly, ziet er zo uit:
If: Motion sensor 2e verdieping actual <60
Do: set verlichting hal = on

[ Voor 8% gewijzigd door vwtune op 04-04-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
vwtune schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:36:
[...]

Ja dat heb ik gister geprobeerd, alleen triggert ie gewoon bij elke beweging dan mijn lamp 8)7
Dus elke keer wanneer ik voorbij die bewegings sensor liep, ging mijn lamp aan, hij deed dus niets met de waarde wat ik daar had ingevuld ( <60)

Misschien handig om de waarde even in de log weg te schrijven (via "Write to log" block) zodat kunt zien wat deze is bij het inschakelen? Dan weet je in ieder geval of de afvraging die je doet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
[...]

Ik gebruik een script in combi met de motion sensor. Hierbij heb ik ook twee user variabelen gedefinieerd. Waarbij de lampen in de woonkamer aanblijven voor 30 minuten. Als er geen beweging meer wordt gezien dat worden de lampen in de woonkamer uitgeschakeld.

Dit is mijn script;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
-- script_time_TurnOffLightsIfNoMotion.lua

local deviceName_MotionSensor = 'Aqara Motion Sensor'
local deviceName_Lights = 'Group Woonkamer'
local userVariableName_NoMotionCounter = 'WKNoMotionCounter'
local userVariableName_NoMotionMaxMinutes = 'WKNoMotionMinutesMax'

commandArray = {}

currentMinutesWithoutMotion = tonumber(uservariables[userVariableName_NoMotionCounter])
maxMinutesWithoutMotion = tonumber(uservariables[userVariableName_NoMotionMaxMinutes])

if (otherdevices[deviceName_MotionSensor] == 'Off') then
 currentMinutesWithoutMotion = currentMinutesWithoutMotion + 1
else
 currentMinutesWithoutMotion = 0
end

commandArray['Variable:' .. userVariableName_NoMotionCounter] = tostring(currentMinutesWithoutMotion)

if (currentMinutesWithoutMotion >= maxMinutesWithoutMotion) then
 print('<font color="blue">Turning OFF ..deviceName_Lights.. due to no motion.</font>')
 commandArray[deviceName_Lights]='Off'
end

return commandArray

Ik heb dus ook nog deze user variabelen aangemaakt:

WKNoMotionCounter (integer en value 0)
WKNoMotionMinutesMax (integer en value op 30 (=30 minuten))

Mijn bijbehorende blockly is gelijk aan die van @tycho28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
[...]

Ik gebruik een script in combi met de motion sensor. Hierbij heb ik ook twee user variabelen gedefinieerd. Waarbij de lampen in de woonkamer aanblijven voor 30 minuten. Als er geen beweging meer wordt gezien dat worden de lampen in de woonkamer uitgeschakeld.

Dit is mijn script;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26

commandArray = {}

currentMinutesWithoutMotion = tonumber(uservariables[userVariableName_NoMotionCounter])
maxMinutesWithoutMotion = tonumber(uservariables[userVariableName_NoMotionMaxMinutes])

else
end

commandArray['Variable:' .. userVariableName_NoMotionCounter] = tostring(currentMinutesWithoutMotion)

print('<font color="blue">Turning OFF ..deviceName_Lights.. due to no motion.</font>')
end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:43:
[...]
Misschien kan ik niet lezen ofzo hoor, maar er staat:

[...]

Let dan vooral op die laatste zin. Ik interpreteer dat als dat de deursensor de Gateway af laat gaan en door de instelling (het vet gedrukte) gaan beide af. Misschien kan @renedis aangeven of dit inderdaad klopt.

Zo ja, dan is het toch wat er gevraagd wordt? Het enige is dat je dan ook het alarm op de Gateway verplicht af moet laten gaan, maar in een alarm situatie lijkt mij dat niet zo'n probleem.
Ah top, dank voor de antwoorden!
Alleen is er dan meer voor nodig dan alleen de app van Xiaomi als ik het goed begrijp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Flagg schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:19:
[...]

Ik vind hem briljant, gekoppeld aan de gateway en heb er nu 2 triggers op zitten, schudden is lampen aan/uit (1 Stroomslof en 4 ZigBee plugs) en kantelen is lampen uit. Die tweede was meer om alle lampen weer dezelfde status te geven.

Ik heb een cube en mijn vriendin ook een eigen cube met allebei dezelfde triggers en werkt eigenlijk feilloos, ik gebruik de kantel functie dagelijks en hij heeft een enkele keer niet gereageerd, maar als dat 1 op 50x is dan is het veel.

Mensen kijken je alleen een beetje vreemd aan als je zegt dat ze dat witte blokje moeten schudden voor het licht. Denken dat je ze in de maling zit te nemen.

Daarna gaat lachend je licht 5x aan en uit en zitten ze 2 dagen later op Ali express te bestellen. :P
Hmm...misschien toch ook maar eens kijken naar zo'n cube en even creatief naar toepasbaarheid kijken. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Flagg schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:19:
[...]

Nemen jullie die cube dan altijd mee omdat jullie ieder 1 hebben? Zo ja, werkt dat dan wel goed bij binnenkomst meteen qua verbinding enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Rushhour77 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:39:
[...]

Nemen jullie die cube dan altijd mee omdat jullie ieder 1 hebben? Zo ja, werkt dat dan wel goed bij binnenkomst meteen qua verbinding enzo?
We hebben hem alleen gekoppeld aan de lampen in de woon- en eetkamer die doen we altijd 's avonds standaard aan, liggen gewoon naast de bank.

Je bent er wel snel aan gewend moet ik zeggen, bijna zonder na te denken schud je ff en lichten zijn aan.

Straks als die yeelight V2 binnen is en goedgekeurd dan misschien nog wat extra functies koppelen brightness omhoog door te schuiven oid. Moet ook nog ff instellen dat wanneer de deurbel gaat de ceiling light boven gaat knipperen, handig als je boven aan het stofzuigen bent ofzo. En vooral omdat het kan. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 10:07
Ik gebruik de cube om mijn TV/versterker/Horizonbox aan / uit te doen en om het volume te regelen (via een Harmony Hub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
kouk schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:17:
Ik gebruik de cube om mijn TV/versterker/Horizonbox aan / uit te doen en om het volume te regelen (via een Harmony Hub).
Hoe heb je dat gekoppeld dan? Welke bewegingen aan welke acties.

Zoals gezegd, mijn grootste 'probleem' is dat het uiteindelijk toch allemaal 'net niet' werkt aan acties. Enige waarbij je echt veel kunt gebruiken is als je zegt dat elke zijde een 'state' is (bv bij Hue lampen een scene per kant) en dan nog iets aan rotate (dimmen?) en bv de dubbel tap voor aan/uit.
Maar echt acties koppelen (aan flip) vind ik 'moeilijk' (te beperkt in herkenning).

Het apparaatje heeft dus zeker zijn use cases, maar ik vind hem iets beperker dan initieel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
RobertMe schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:55:
[...]

Zoals gezegd, mijn grootste 'probleem' is dat het uiteindelijk toch allemaal 'net niet' werkt aan acties. Enige waarbij je echt veel kunt gebruiken is als je zegt dat elke zijde een 'state' is (bv bij Hue lampen een scene per kant) en dan nog iets aan rotate (dimmen?) en bv de dubbel tap voor aan/uit.
Maar echt acties koppelen (aan flip) vind ik 'moeilijk' (te beperkt in herkenning).

Het apparaatje heeft dus zeker zijn use cases, maar ik vind hem iets beperker dan initieel verwacht.
Cube -> Xiaomi gateway -> Home Assistant -> Harmony Hub

2 keer schudden toggled een Activity op de Hub waarbij de versterker op tv kanaal gaat, TV op HDMI 2 en de Horizonbox op NED 1, en omgekeerd alles uit.

Draaien linksom of rechtsom zet het volume van de versteker zachter en harder via een commando naar de hub.

Sliden skipped een nummer op spotify (of wat speelt op de chromecast audio)

In de lucht gooien is mute.

[ Voor 5% gewijzigd door kouk op 04-04-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
kouk schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:41:
[...]

2 keer schudden toggled een Activity op de Hub waarbij de versterker op tv kanaal gaat, TV op HDMI 2 en de Horizonbox op NED 1, en omgekeerd alles uit.

Draaien linksom of rechtsom zet het volume van de versteker zachter en harder via een commando naar de hub.

Steeds meer zin om een cube te gaan bestellen.. |:( |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kouk
Voor die 12 Euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Jammer dat HA niet samenwerkt met KPN :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
defcon84 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:45:
Jammer dat HA niet samenwerkt met KPN :'(
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
kouk schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:41:
[...]

Werkt dit ook Met domoticz? Ik heb zelf (ook een roze voor het vrouwtje) 2 cubes maar gebruik het alleen voor de gordijnen en lichten. Ik zou graag ook mijn hifi ermee willen besturen zoals hierboven beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
vwtune schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:49:
[...]

Werkt dit ook Met domoticz? Ik heb zelf (ook een roze voor het vrouwtje) 2 cubes maar gebruik het alleen voor de gordijnen en lichten. Ik zou graag ook mijn hifi ermee willen besturen zoals hierboven beschreven
Volgens mij werkt het alleen maar als je ook een hub hebt om apparaten (tv, hifi, mediaboxen) te bedienen zoals een logitech harmony hub. En dan zou het in principe ook moeten werken met Domoticz.
Correct me if im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
bvsteyn schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:48:
[...]

Dit is mijn script;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26

commandArray = {}

else
end

end

return commandArray

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/v9yw.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/24m82dg.png

Mijn blockly is zoals hierboven, maar waarom gaat de lamp steeds aan wanneer ik langs de sensor loop? Ik heb nog niet geprobeerd of ie dit ook doet wanneer het overdag (licht) is, klopt mijn blockly gewoon niet en ontbreekt er iets?
Ik wil gewoon dat wanneer de luxwaarde onder de 60 is, dat de staande lamp aan gaat (en blijft) nu krijg ik elke keer ik voorbij die sensor loop, de message: lux onder 60...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
vwtune schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:10:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn blockly is zoals hierboven, maar waarom gaat de lamp steeds aan wanneer ik langs de sensor loop? Ik heb nog niet geprobeerd of ie dit ook doet wanneer het overdag (licht) is, klopt mijn blockly gewoon niet en ontbreekt er iets?
Ik wil gewoon dat wanneer de luxwaarde onder de 60 is, dat de staande lamp aan gaat (en blijft) nu krijg ik elke keer ik voorbij die sensor loop, de message: lux onder 60...
Kan je die "2e etage....actual." niet in de Message van de notification zetten zodat je de lux waarde weet als ie afvuurt? Dan kan je tenminste uitsluiten dat het niet door de waarde komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
vwtune schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:10:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als jij alleen deze blockly gebruikt zonder verdere logica (zoals de door mij genoemde uservariabeles) dan vermoed ik dat de bewegingssensor niet alleen voor lux gebruikt kan worden, maar dat je het moet combineren met motion. Misschien kan je proberen om het if statement uit te breiden;

if [2e etage motion sensor] = on AND [2e etage motion sensor LUX] < 60

Eventueel kan je dan bij het set commando toevoegen dat de lamp langer moet aanblijven, dus bijvoorbeeld voor een uur of langer.

Ik raad je overigens aan om eens naar het door mij genoemde script te kijken in combi met de user variabelen. Werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
bvsteyn schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:23:
[...]

Als jij alleen deze blockly gebruikt zonder verdere logica (zoals de door mij genoemde uservariabeles) dan vermoed ik dat de bewegingssensor niet alleen voor lux gebruikt kan worden, maar dat je het moet combineren met motion. Misschien kan je proberen om het if statement uit te breiden;

if \[2e etage motion sensor] = on AND \[2e etage motion sensor LUX] < 60

Eventueel kan je dan bij het set commando toevoegen dat de lamp langer moet aanblijven, dus bijvoorbeeld voor een uur of langer.

Ik raad je overigens aan om eens naar het door mij genoemde script te kijken in combi met de user variabelen. Werkt top!
Oke, ga ik ga proberen jouw script te begrijpen, maar wat ik eigenlijk simpel gezegd wil:
wanneer de lux onder de 60 komt, dat het licht aangaat (tot 23:00 uur door de weeks en 01:00 in het weekend oid)
Dat kan dus met jouw script? En ik moet daar die twee user variabelen voor gebruiken? Volgens mij hoef ik die twee variabel niet te gebruiken toch? (30 minuten aanblijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
vwtune schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:49:
[...]

Rushhour77 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:08:
[...]

Volgens mij werkt het alleen maar als je ook een hub hebt om apparaten (tv, hifi, mediaboxen) te bedienen zoals een logitech harmony hub. En dan zou het in principe ook moeten werken met Domoticz.
Correct me if im wrong
[...]

Ik gebruik het al tijden met Domoticz..
Je versterker/TV moet simpelweg in Domoticz staan (netwerk ondersteuning hebben)

- Tap Twice = TV + Receiver aan/uit
- FreeFall = Bioscoop scene aan (dimmen verlichting, DTX instellen, Volume aanpassen, Gordijnen dicht e.d.)
- Move = Verlichting dimmen/op 100% zetten
- Counter Clockwise = Volume zachter
- Clockwise = Volume harder
- Shake = Disco mode (op de RGB lampen)
- Flip90 = Verlichting aan/uit
- Flip180 = Kachel aan/uit

Het werkt allemaal, zo lang het apparaat wat je wilt bedienen maar in Domoticz staat of via Python is aan te spreken. Dit allen is verwerkt in een LUA script.

Edit:
@RobertMe Ik gebruik de Cube iedere dag, altijd met volle tevredenheid. Een hele enkele keer werkt Tap Twice niet omdat ik dan de Cube eerst heb verschoven tijdens het oppakken (en dan voert ie een "Move" uit).
Een horizontale ondergrond is ook belangrijk. Het bedienen van de Cube op een bank o.i.d. is niet aangeraden vanwege de zachtere (hobbelige) ondergrond.

[ Voor 29% gewijzigd door renedis op 05-04-2018 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
vwtune schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:35:
[...]

Oke, ga ik ga proberen jouw script te begrijpen, maar wat ik eigenlijk simpel gezegd wil:
wanneer de lux onder de 60 komt, dat het licht aangaat (tot 23:00 uur door de weeks en 01:00 in het weekend oid)
Dat kan dus met jouw script? En ik moet daar die twee user variabelen voor gebruiken? Volgens mij hoef ik die twee variabel niet te gebruiken toch? (30 minuten aanblijven)
Je moet juist de uservariabele wel gebruiken, want de ene wordt gebruikt voor de 30 minuten geen beweging en de andere is de counter die gereset wordt elke keer als er tussentijds beweging wordt gedetecteerd.

Ik heb mijn blockly als volgt gemaakt;

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/34ypahc.png

Mijn lampen gaan dus pas aan als het tussen 19:30 uur en 22:30 uur is én er beweging wordt gedetecteerd én een bepaalde lux waarde wordt gemeten. Let even niet op de specifieke lux waarde..daar ben ik nog mee aan het experimenteren.

Ik schakel een groep lampen die een scene starten specfiek voor het tv kijken.

Als je hulp nodig hebt laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
renedis schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:52:
- FreeFall = Bioscoop scene aan (dimmen verlichting, DTX instellen, Volume aanpassen, Gordijnen dicht e.d.)
Heb je misschien meer info over de gordijnen? Wat voor onderdelen heb je nodig om de gordijnen te bedienen? Is het een beetje betaalbaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Rushhour77 op 05-04-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ten eerste bedankt voor je uitgebreide reactie :)
Die kon ik nog niet (ik zag hierboven wel een "als ik omhoog gooi dan", en vroeg me al af hoe/wat/waar, maar blijkbaar is er dus ook een FreeFall trigger. Maar deze trigger zit volgens mij ook niet in de Homey app/driver. Dus maar eens kijken of ik die zelf kan toevoegen.
@RobertMe Ik gebruik de Cube iedere dag, altijd met volle tevredenheid. Een hele enkele keer werkt Tap Twice niet
Mijn tweede cube gebruik ik voor "slimme dingen in de slaapkamer" ( }:O ). Ik houd een X aantal statussen van "de dag" bij (opstaan, overdag, gaan slapen, slapen) en de flip 90 gebruik ik dan om een stapje vooruit te gaan. Daar heb ik zelden problemen mee gehad. Maar sinds kort heb ik ook een flip 180 erin zitten om de wekker vroeger te laten gaan (vroeg wakker => wekker vroeger => vroeger werken => vroeger thuis :P ) maar deze heb ik volgens mij nog geen enkele keer succesvol getriggerd. Of het daarbij door de manier van bedienen komt (liggend in bed dus) of iets anders, maar het is mij gewoon nog niet gelukt om die Flip 180 (de eerste keer) succesvol getriggerd te krijgen.

De shake heb ik ingesteld gehad op de andere cube, maar alleen het oppakken ervan leek soms al een shake te triggeren, en dat lijkt mij nu ook niet echt de bedoeling. Dus ook die komt min of meer te vervallen in gebruik, voor mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
GAEvakYD schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:04:
[...]

Je kan hem wel trriggeren, maar er gaat dan geen geluid af. Althans, niet in mijn test opstelling.
Dit kan wel door de alarm functie te gebruiken en dan de rookmelder aan je gateway te koppelen
Volgens mij is die lux wel betrouwbaar, alleen wordt die doorgegeven bij beweging als ik het goed begrepen heb.
GAEvakYD schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:10:

Gewoon de Gateway resetten, dan kan je hem aan een ander WiFi netwerk koppelen.
Voorlopig bevalt hij perfect.
Dat kan ook gewoon, alleen heb je de opties flip rechtsom en linksom niet. Maar je kan toch 180° doen voor previos, 90° voor next? Rotate kan je gewoon inzetten voor volume regeling en dubbel tap voor pauze moet ook kunnen. Mits je versterker (of ander muziekdevice) dit aan kan natuurlijk ;)
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:04:
[...]

Ah top, dank voor de antwoorden!
Alleen is er dan meer voor nodig dan alleen de app van Xiaomi als ik het goed begrijp..
Ik gebruik het zelf niet, maar als ik het goed lees heb je er juist alleen de app van Xiaomi voor nodig.
Toch doe jij dan iets anders dan de rest, zoals je kan lezen ervaart verder niemand problemen met "flip". Voor je de acties wel uit op een tafel? Ik heb eens gelezen dat iemand het op een bank probeerde en daar werkt het minder goed.

Als je het wel op een tafel doet heb je misschien een model met minder goede sensor, of wellicht werkt het toch beter met de Xiaomi Gateway.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 25-09 15:31
bvsteyn schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:23:
[...]

if \[2e etage motion sensor] = on AND \[2e etage motion sensor LUX] < 60

Ik was juist bezig om jouw script uit te breiden voor ondersteuning van lux.
De lamp gaat nu uit wanneer er een x-aantal minuten geen motion is óf wanneer het licht genoeg is dat er geen lamp meer nodig is. Nog een beetje spelen met de thresholds, aangezien de lamp zelf natuurlijk ook licht geeft op de sensor. Ik heb de threshold voor het uitgaan dus hoger dan de threshold voor het aangaan.

Lamp uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

local luxThreshold = 200
local deviceName_MotionSensor = 'Motion Bijkeuken'
local deviceName_MotionSensorLux = 'Motion bijkeuken Lux'
local deviceName_Lights = 'Yeelight Bijkeuken (RGBWW)'
local userVariableName_NoMotionCounter = 'BijkeukenNoMotionCounter'
local userVariableName_NoMotionMaxMinutes = 'BijkeukenNoMotionMinutesMax'

commandArray = {}

else
end

print('<font color="blue">Turning OFF '..deviceName_Lights..' due to no motion.</font>')
elseif(tonumber(otherdevices[deviceName_MotionSensorLux]) > luxThreshold) then
    print('<font color="blue">Turning OFF '..deviceName_Lights..' due to too much light in the room. Lux: ' ..otherdevices[deviceName_MotionSensorLux].. ' (threshold: ' ..luxThreshold.. ').</font>')
end

return commandArray

Voor het aan laten gaan van de lamp heb ik ook een scriptje gemaakt die ook rekening houdt met de hoevelheid licht die aanwezig is. Hier zou vwtune wat aan moeten hebben.

Lamp aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
commandArray = {}

local room = 'Bijkeuken'
local luxThreshold = 125
local deviceName_MotionSensor = 'Motion Bijkeuken'
local deviceName_MotionSensorLux = 'Motion bijkeuken Lux'
local deviceName_Lights = 'Yeelight Bijkeuken (RGBWW)'

if (devicechanged[deviceName_MotionSensor] == 'On') then

if(tonumber(otherdevices[deviceName_MotionSensorLux]) < luxThreshold) then
        print('Motion in ' ..room.. ' was detected, light has been enabled. Lux: '..otherdevices[deviceName_MotionSensorLux].. ' (threshold: ' ..luxThreshold.. ')')
        commandArray[deviceName_Lights]='On'
    else
        print('Motion in ' ..room.. ' was detected, but light was not needed because it wasn\'t dark in ' ..room.. '. Lux: '..otherdevices[deviceName_MotionSensorLux].. ' (threshold: ' ..luxThreshold.. ')')
    end
end

return commandArray

Dus wel even de twee user-variables aanmaken in Domoticz!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
Dat probleem dat de verlichting aan gaat heb ik ook nog steeds last van. :?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PLjBjrj.png

Aangezien ik nog steeds problemen had met de LUX in Domoticz heb ik het eens geprobeerd om een Dummy aan te maken die getriggerd wordt op basis van sunset/sunrise. Zoals in de onderstaande blocky staat mag de lamp alleen aan als er beweging wordt gedetecteerd én als de sunset/sunrise aangaat. En toch is de lamp aangeweest toen er beweging werd gezien om 13:14. Iemand een idee hoe dat kan?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wjEhku7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Rushhour77 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:06:
[...]

Heb je misschien meer info over de gordijnen? Wat voor onderdelen heb je nodig om de gordijnen te bedienen? Is het een beetje betaalbaar?
Er zijn meerdere opties. 433 MHz rollers/rails. Zelfs Xiaomi maakt die compatible zijn met de Gateway (Zigbee).
RobertMe schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:30:
[...]

Ten eerste bedankt voor je uitgebreide reactie :)

[...]

Die kon ik nog niet (ik zag hierboven wel een "als ik omhoog gooi dan", en vroeg me al af hoe/wat/waar, maar blijkbaar is er dus ook een FreeFall trigger. Maar deze trigger zit volgens mij ook niet in de Homey app/driver. Dus maar eens kijken of ik die zelf kan toevoegen.

[...]

Mijn tweede cube gebruik ik voor "slimme dingen in de slaapkamer" ( }:O ). Ik houd een X aantal statussen van "de dag" bij (opstaan, overdag, gaan slapen, slapen) en de flip 90 gebruik ik dan om een stapje vooruit te gaan. Daar heb ik zelden problemen mee gehad. Maar sinds kort heb ik ook een flip 180 erin zitten om de wekker vroeger te laten gaan (vroeg wakker => wekker vroeger => vroeger werken => vroeger thuis :P ) maar deze heb ik volgens mij nog geen enkele keer succesvol getriggerd. Of het daarbij door de manier van bedienen komt (liggend in bed dus) of iets anders, maar het is mij gewoon nog niet gelukt om die Flip 180 (de eerste keer) succesvol getriggerd te krijgen.

De shake heb ik ingesteld gehad op de andere cube, maar alleen het oppakken ervan leek soms al een shake te triggeren, en dat lijkt mij nu ook niet echt de bedoeling. Dus ook die komt min of meer te vervallen in gebruik, voor mij in ieder geval.
Ik gebruik geen Cube in de slaapkamer, maar een round switch:

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1UcS6RpXXXXXCXVXXq6xXFXXX6/Original-Xiaomi-Smart-Wireless-Switch-for-xiaomi-Smart-Home-House-Control-Center-Intelligent-Multifunction-White-Switch.jpg_640x640.jpg

Deze hangt achter het bed en kan 4 acties bevatten:
- Click = Licht slaapkamer aan/uit
- Double Click = Slaapkamer verwarming/airco aan/uit
- Long Click = Slaaptimer voor de TV (Kodi)
- Long Click Release = Slaaptimer voor Verwarming/airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guyter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:20
tycho28 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:43:
Dat probleem dat de verlichting aan gaat heb ik ook nog steeds last van. :?
[afbeelding]

Aangezien ik nog steeds problemen had met de LUX in Domoticz heb ik het eens geprobeerd om een Dummy aan te maken die getriggerd wordt op basis van sunset/sunrise. Zoals in de onderstaande blocky staat mag de lamp alleen aan als er beweging wordt gedetecteerd én als de sunset/sunrise aangaat. En toch is de lamp aangeweest toen er beweging werd gezien om 13:14. Iemand een idee hoe dat kan?
[afbeelding]
Volgens mij gebruik je sunset/sunrise verkeerd. Probeer eens met bv: Time > Sunset om te detecteren of de zon onder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
renedis schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:53:
[...]

Ik gebruik geen Cube in de slaapkamer, maar een round switch:

[afbeelding]

Ook die heb ik, en werkt inderdaad vlekkeloos (alhoewel ik in principe alleen de single click gebruik). Daarnaast heb ik ook geen problemen met de Aqara Body Sensor en Xiaomi & Aqara door/window sensors. Is alleen de Cube waar ik geen "vat" op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
renedis schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:53:
[...]

Als je Long Click gebruikt dan wordt Long Click Release toch ook uitgevoerd of zie ik dit verkeerd :?
Je moet hem een keer loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
SpySeiko schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:54:
[...]

Als je Long Click gebruikt dan wordt Long Click Release toch ook uitgevoerd of zie ik dit verkeerd :?
Klopt, daarom gebruik ik die zelf ook niet, liep ook tegen dat probleem aan steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
Toch benieuwd hoe @renedis hier gebruik van maakt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 14:27
Ik had precies hetzelfde, gebruik nu eigenlijk enkel de click nog voor een switchtoggle. (DzVents) Dat werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
vwtune schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:57:
[...]

Klopt, daarom gebruik ik die zelf ook niet, liep ook tegen dat probleem aan steeds.
SpySeiko schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:54:
[...]

1sec ingedrukt = longclick
2sec ingedrukt (of langer) = longclick release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
renedis schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:52:
[...]

[...]

1sec ingedrukt = longclick
2sec ingedrukt (of langer) = longclick release
Als jij een longclick doet gaat er dan soms niet je slaapkamer licht aan of uit.
Minder dan een seconde indrukken is dus een click toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
Guyter schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:55:
[...]

Volgens mij gebruik je sunset/sunrise verkeerd. Probeer eens met bv: Time > Sunset om te detecteren of de zon onder is.
Ik heb de Sunset/Sunrise gemaakt als dummy met timer:
Een uur voor zonsondergang > AAN
Zonsopkomst > UIT

De dummy schakelt zich goed aan en uit, alleen de lamp denkt daar helaas anders over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
SpySeiko schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:02:
[...]

Als jij een longclick doet gaat er dan soms niet je slaapkamer licht aan of uit.
Minder dan een seconde indrukken is dus een click toch ?
Click is net zoals met een muisklik. Long click dan houd ik het echt bewust iets langer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guyter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:20
tycho28 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:22:
[...]

Ik heb de Sunset/Sunrise gemaakt als dummy met timer:
Een uur voor zonsondergang > AAN
Zonsopkomst > UIT

De dummy schakelt zich goed aan en uit, alleen de lamp denkt daar helaas anders over :P
Oeps, overheen gelezen :D
Je hebt ook je Event type of Device staan, en niet op Time oid?
Ik zou ook nog 'n check doen of Voordeurverlichting = Off in de eerste lijn, maar dat verklaart niet dat de lamp ineens overdag aangaat (ervan uitgaande dat de dummy goed werkt). Ik neem aan dat je in de log van de dummy hebt gecontroleerd dat deze aan/uit is op de momenten dat jij dat verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
Guyter schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:41:
[...]

Oeps, overheen gelezen :D
Je hebt ook je Event type of Device staan, en niet op Time oid?
Ik zou ook nog 'n check doen of Voordeurverlichting = Off in de eerste lijn, maar dat verklaart niet dat de lamp ineens overdag aangaat (ervan uitgaande dat de dummy goed werkt). Ik neem aan dat je in de log van de dummy hebt gecontroleerd dat deze aan/uit is op de momenten dat jij dat verwacht?
Event type: staat op Device
De log in de dummy staat goed. Gaat keurig een uur voor zonsondergang aan, en bij zonsopkomst weer uit. De blocky staat ook goed met de juiste waarden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kouk
Maar ik gebruik de Logitech Harmony Hub om de Horizon box te bedienen vanuit HA he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:33
Is er ook een manier om de lux waarde vaker te laten versturen? Nu wordt hij Met hele grote intervallen of bij beweging verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
alexswart schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:57:
Is er ook een manier om de lux waarde vaker te laten versturen? Nu wordt hij Met hele grote intervallen of bij beweging verstuurd
Ik zie in Domoticz elke 5 minuten een nieuwe waarde. Hoe groot is dat interval bij jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik heb gister wat Xiaomi spul binnengekregen, gateway, body sensor, deursensoren etc.

Vandaag even mee zitten spelen en dat valt nog niet mee met de app. Ik heb even op internet gezocht of ik een handleiding kab vinden maar behalve wat youtube filmpjes lijkt er weinig te zijn.

Is er ergens een soort handleiding te vinden hoe je bepaalde zaken moet instellen?

Ik heb even een deursensor en de human body sensor gekoppeld aan de gateway, dat is wel gelukt. Wat echter niet zo makkelijk gaat is om bijvoorbeeld met een deursensor (of de body sensor) het alarm af te laten gaan op de gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:57
Indoubt schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:07:
Ik heb gister wat Xiaomi spul binnengekregen, gateway, body sensor, deursensoren etc.

Vandaag even mee zitten spelen en dat valt nog niet mee met de app. Ik heb even op internet gezocht of ik een handleiding kab vinden maar behalve wat youtube filmpjes lijkt er weinig te zijn.

Is er ergens een soort handleiding te vinden hoe je bepaalde zaken moet instellen?

Ik heb even een deursensor en de human body sensor gekoppeld aan de gateway, dat is wel gelukt. Wat echter niet zo makkelijk gaat is om bijvoorbeeld met een deursensor (of de body sensor) het alarm af te laten gaan op de gateway.
Ik heb hem zelf ook gisteren pas binnen en ben dus ook nog druk aan het uitzoeken maat als je op de gateway de knop 2X indrukt dan schakelt het alarm in.

Losse alarmen op sensoren kun je instellen door onderaan in de App "automation" te kiezen en dan rechtsboven op het plusje om een nieuwe regel aan te maken.
Je krijgt dan vervolgens de keuze wat je als "if" wilt instellen en kiest hiervoor onderaan de gewenste sensor.
Bij de deur sensor staan bij mij vervolgens chinese tekens in de App, de eerste regel is als sensor open gaat en de tweede als je wilt dat ie reageert als de sensor sluit. De derde heb ik nog geen idee van.
Als je hier je keuze hebt gemaakt kun je vervolgens de"then" instellen op je gateway bv play designated ringtone en daar vervolgens je favoriete alarm geluid te kiezen.

hoop dat het zo duidelijk is.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
Ik zou zeggen: gooi die app de deur uit en gebruik Aqara spul via Home Assistant, op een Raspberry Pi b.v. Bespaart je een hoop frustratie en biedt 100 keer zoveel functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
kouk schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:38:
Ik zou zeggen: gooi die app de deur uit en gebruik Aqara spul via Home Assistant, op een Raspberry Pi b.v. Bespaart je een hoop frustratie en biedt 100 keer zoveel functionaliteit.
Wat een onzin. Voor wat lampen en wat sensors / schakelaars en alarm is de gateway en app prima.

Je hebt pas een oplossing als Home Assistant of Domoticz o.i.d. nodig zodra je devices wil gaan gebruiken die niet in het eigen Xiaomi eco systeem zitten.

Er is verder ook niks mis mee om een Raspberry Pi te gebruiken, maar om nou net te doen of dat gemakkelijker op te zetten is dan de standaard gateway en Mi Home app vind ik wel héél erg ver gaan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door h4ns op 08-04-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

h4ns schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:07:
[...]

Wat een onzin. Voor wat lampen en wat sensors / schakelaars en alarm is de gateway en app prima.

Je hebt pas een oplossing als Home Assistant of Domoticz o.i.d. nodig zodra je devices wil gaan gebruiken die niet in het eigen Xiaomi eco systeem zitten.

Er is verder ook niks mis mee om een Raspberry Pi te gebruiken, maar om nou net te doen of dat gemakkelijker op te zetten is dan de standaard gateway en Mi Home app vind ik wel héél erg ver gaan ;)
Wel een beetje met @kouk eens. Voor de basis zaken zou de app voldoende kunnen zijn, maar ik vind de vertaling echt zo slecht dat ik de app na 5 min al de deur uit gedaan heb. Alles HA. Maargoed dat heb ik idd dan wel meer in draaien.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
puntje013 schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:25:
[...]

Ik heb hem zelf ook gisteren pas binnen en ben dus ook nog druk aan het uitzoeken maat als je op de gateway de knop 2X indrukt dan schakelt het alarm in.

Losse alarmen op sensoren kun je instellen door onderaan in de App "automation" te kiezen en dan rechtsboven op het plusje om een nieuwe regel aan te maken.
Je krijgt dan vervolgens de keuze wat je als "if" wilt instellen en kiest hiervoor onderaan de gewenste sensor.
Bij de deur sensor staan bij mij vervolgens chinese tekens in de App, de eerste regel is als sensor open gaat en de tweede als je wilt dat ie reageert als de sensor sluit. De derde heb ik nog geen idee van.
Als je hier je keuze hebt gemaakt kun je vervolgens de"then" instellen op je gateway bv play designated ringtone en daar vervolgens je favoriete alarm geluid te kiezen.

hoop dat het zo duidelijk is.
Je kan natuurlijk ook zo'n kleine ronde (Xiaomi) of vierkante (Aqara) schakelaar gebruiken, die plaats je dan ergens on-opvallend in de omgeving van je deur en kan je gemakkelijk aan (1x click) en uit (long-click) schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:15:
[...]

Wel een beetje met @kouk eens. Voor de basis zaken zou de app voldoende kunnen zijn, maar ik vind de vertaling echt zo slecht dat ik de app na 5 min al de deur uit gedaan heb. Alles HA. Maargoed dat heb ik idd dan wel meer in draaien.
Hoe lang is dat geleden dat je naar de app gekeken hebt? Vertaling is nu best goed geregeld vind ik, met name bij de Aqara producten kom je het nog tegen maar de rest is prima uit te komen.

Verschil tussen de Xiaomi en de Aqara deursensors:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NK9qPkph.jpg

Ik vind het echt een beetje overdreven om nieuwe gebruikers direct naar alternatieve hardware / software te verwijzen. Dit brengt extra kosten met zich mee, en je moet echt een hoop uit gaan zoeken. Terwijl het juist zo simpel kan met de Mi Home app.

Nogmaals niks mis met HA / Domoticz etc, het heeft inderdaad veel meer mogelijkheden. Maar met de Mi Home app kan echt alles naar wens ingesteld worden, zolang je maar geen 3th party producten wil gebruiken.

edit:

Een vrij groot aantal prima walkthroughs zijn te vinden op het xiaomify youtube kanaal

YouTube: xiaomify

Bijvoorbeeld:

[ Voor 21% gewijzigd door h4ns op 08-04-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

@puntje013 Thanks, dat had ik in principe al gevonden. Echter, het werkt nog niet goed. De raamsensor laat wel de deurbel afgaan maar niet het alarmsignaal. Het is me slechts een keer gelukt om het alarmsignaal te triggeren met de deur/raamsensor. Het deurbel signaal heb ik uit kunnen zetten maar nu gebrurt er niets. Ik kan wel in de app zien dat het signaal getriggered wordt maar de actie blijft uit.

Deze set is niet voor mij maar voor een vriendin. Het moet daarom redelijk eenvoudig worden. Instellen kan ik doen maar daarna is het alarm aan met de drukknop (met 60 sec delay of zo) en alarm uit met de drukknop (doubleclick of zo). In principe beperkt tot de gateway, drukknop en 3 sensoren

Voor mezelf ga ik ook deze route op maar dan uitgebreider en tzt aangesloten op Domoticz
Pagina: 1 ... 25 ... 89 Laatste