Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisschopsr
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-07 22:21
In dit topic wordt veel gerefereerd aan kopen via GearBest. Echter ik zie regelmatig Xiaomi aanbiedingen en als ik die kies en in mijn mantje gooi, is de prijs ineens veel hoger. Nu weer een temp sensor voor $8,99 die ineens $12,99 kost (uiteraard excl. shipping). Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 11:02

Fixer

FP ProMod
bisschopsr schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:07:
In dit topic wordt veel gerefereerd aan kopen via GearBest. Echter ik zie regelmatig Xiaomi aanbiedingen en als ik die kies en in mijn mantje gooi, is de prijs ineens veel hoger. Nu weer een temp sensor voor $8,99 die ineens $12,99 kost (uiteraard excl. shipping). Iemand ook deze ervaring?
Die $8,99 voor de tempsensor is inderdaad een e-mail only aanbieding op dit moment.
Waarschijnlijk moet je ingelogd zijn op GB en aangemeld zijn voor de nieuwsbrief om gebruik te kunnen maken van die aanbieding.

Zojuist nog een temp/humidity sensor + Human Body Sensor voor de actieprijs besteld. Je kunt nooit genoeg hebben van die dingen en voor die ~€16,50.... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Fixer op 21-03-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisschopsr
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-07 22:21
Fixer schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:16:
[...]

Die $8,99 voor de tempsensor is inderdaad een e-mail only aanbieding op dit moment.
Waarschijnlijk moet je ingelogd zijn op GB en aangemeld zijn voor de nieuwsbrief om gebruik te kunnen maken van die aanbieding.

Zojuist nog een temp/humidity sensor + Human Body Sensor voor de actieprijs besteld. Je kunt nooit genoeg hebben van die dingen en voor die ~€16,50.... ;)
Inderdaad via de website wel te bestellen voor die prijs :) . In de app gaat het fout. Thx voor de tip. Gelijk twee besteld. Net begonnen met de Xiaomi sensors, bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brustel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-02-2023
Dag allemaal, ik ben een absolute leek op dit gebied maar ik heb in een dronken vrolijke bui een eenknops Aqara wall switch besteld op Aliexpress. Die wilde ik nu aansluiten, maar dat lukt me niet. Er zitten drie ingangen achterop: N, L en L1. Ik heb twee draden: bruin en zwart. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit gaat werken? Ik heb zo ongeveer alle combinaties al geprobeerd en het is niks geworden: óf de aangesloten lamp doet het niet, óf hij doet het wel maar reageert niet op de schakelaar...
Alle hulp is heel erg welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Phoolie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar het is wel wat kort door de bocht. Er zijn genoeg mensen die zonder problemen alles via iOS in hebben kunnen stellen. Dus om nu te zeggen dat je Android moet gebruiken ben ik niet met je eens. Maar mensen die problemen ondervinden met iOS kunnen het wel met een android device proberen, dat wel.
Ik schrijf ook niet dat je Android moet gebruiken, maar in geval van vage issue met het toevoegen van de gateway of sensoren, is de ervaring van sommigen wel dat het met Android opeens wel werkt. Bij mij werkte ook alles met iOS prima.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
Ik ga van het weekend mijn router vervangen. Hoe kan ik de gateway het beste aan mijn nieuwe WiFi koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 14:27
brustel schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:42:
Dag allemaal, ik ben een absolute leek op dit gebied maar ik heb in een dronken vrolijke bui een eenknops Aqara wall switch besteld op Aliexpress. Die wilde ik nu aansluiten, maar dat lukt me niet. Er zitten drie ingangen achterop: N, L en L1. Ik heb twee draden: bruin en zwart. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit gaat werken? Ik heb zo ongeveer alle combinaties al geprobeerd en het is niks geworden: óf de aangesloten lamp doet het niet, óf hij doet het wel maar reageert niet op de schakelaar...
Je moet er een blauwe draad bij zien te krijgen, dat is de N (nul)
L= bruin
L1 = zwart
Dat word dus draad trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Zo te zien mis je de blauwe nuldraad ( N ) want je probeert deze elektronische schakelaar op een inbouwdoos aan te sluiten waar eerder alleen een gewone schakelaar zat ( voor een mechanische schakelaar heb je geen nuldraad nodig ).
In dit geval zul je dus vanaf de centraaldoos ( waar de lamp aan het plafond hangt ) de daar aanwezige nuldraad door moeten trekken naar de inbouwdoos waar je de schakelaar wilt vervangen.

Je hebt daarna 3 draden, de blauwe nuldraad, de bruine fasedraad en de zwarte schakeldraad die je moet verbinden met de Aqara schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Phoolie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:51:
Ik ga van het weekend mijn router vervangen. Hoe kan ik de gateway het beste aan mijn nieuwe WiFi koppelen?
Ik denk dat je het beste eerst kunt kijken naar het huidige IP adres. Daar hoort een mac adres bij.
Als je de nieuwe router installeert zet je bij het huidige mac adres (want dat wijzigt niet) een fixed ip met hetzelfde IP adres als je huidige IP adres. Dan veranderd er voor de gateway niets, en zal het zo blijven werken.
Geld natuurlijk ook voor je domoticz IP adres.

[ Voor 4% gewijzigd door DjAntoon op 21-03-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DjAntoon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:59:
[...]

Ik denk dat je het beste eerst kunt kijken naar het huidige IP adres. Daar hoort een mac adres bij.
Als je de nieuwe router installeert zet je bij het huidige mac adres (want dat wijzigt niet) een fixed ip met hetzelfde IP adres als je huidige IP adres. Dan veranderd er voor de gateway niets, en zal het zo blijven werken.
Geld natuurlijk ook voor je domoticz IP adres.
Ik was inderdaad van plan om de DHCP reserveringen over te zetten, alleen heb ik dan nog steeds de vraag. Hoe koppel ik de gateway aan mijn nieuwe Wifi netwerk? De eerste keer kreeg ik zo'n setup guide waar ik het netwerk kon kiezen en wachtwoord invoeren. Maar als ik in de instellingen van de gateway kijk zie ik nergens de mogelijkheid om dit in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:49
Phoolie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:47:
[...]

Ik was inderdaad van plan om de DHCP reserveringen over te zetten, alleen heb ik dan nog steeds de vraag. Hoe koppel ik de gateway aan mijn nieuwe Wifi netwerk? De eerste keer kreeg ik zo'n setup guide waar ik het netwerk kon kiezen en wachtwoord invoeren. Maar als ik in de instellingen van de gateway kijk zie ik nergens de mogelijkheid om dit in te stellen.
Gebruik je toch gewoon dezelfde SSID op je nieuwe router met hetzelfde wachtwoord.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mozart schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:50:
[...]

Gebruik je toch gewoon dezelfde SSID op je nieuwe router met hetzelfde wachtwoord.
Dat zou een laatste optie zijn, maar toen ik mijn oude router heb ingericht heb ik een niet al te moeilijk/sterk wachtwoord gebruikt. Dit wil ik nu aan gaan passen. Dus nog steeds ben ik op zoek naar hoe ik de gateway opnieuw koppel aan mijn Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:49
Phoolie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:05:
[...]

Dat zou een laatste optie zijn, maar toen ik mijn oude router heb ingericht heb ik een niet al te moeilijk/sterk wachtwoord gebruikt. Dit wil ik nu aan gaan passen. Dus nog steeds ben ik op zoek naar hoe ik de gateway opnieuw koppel aan mijn Wifi.
Het enige wat ik vind is dat je je gateway moet resetten maar dan moet je ook alle sensoren opnieuw koppelen denk ik. Verder is er geen info te vinden.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:10
Zou moeten kunnen met de Xiaomi Aqara Switch Smart Light Control ZiGBee wifi.
Kijk maar even naar het voorbeeld aansluit- schema in de onderstaande link:
https://www.aliexpress.co...art-Home/32812528115.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mozart schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:18:
[...]

Het enige wat ik vind is dat je je gateway moet resetten maar dan moet je ook alle sensoren opnieuw koppelen denk ik. Verder is er geen info te vinden.
Dat resetten had ik ook gevonden, maar ik kan daar niet goed uit opmaken wat er dan precies gereset wordt.

Sowieso had ik al het plan om een nieuwe Raspberry Pi 3B aan te schaffen. Misschien moet ik daar dan maar gewoon even helemaal schoon mee beginnen en voor de zekerheid ook een 2e gateway bestellen, dan kan ik die koppelen en alle sensoren dan netjes verplaatsen van de oude naar de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 11:11
De Xiaomi Dafang is momenteel in de Flash Sale (GearBest) te verkrijgen voor 20,78! Nog een uurtje volgens de site. https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_693217.html

Zelf heb ik al een tijdje 2 Yi Ants Night Vision camera's voor binnen. Voor zo ver ik weet nog niet toe te voegen in Domoticz. Iemand daar al ervaring mee? Zojuist een outdoor case daarvoor besteld op Ali.
https://nl.aliexpress.com...-p-720-p/32849881048.html

[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 04-04-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

Sundown89 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:08:
De Xiaomi Dafang is momenteel in de Flash Sale (GearBest) te verkrijgen voor 20,78! Nog een uurtje volgens de site. https://www.gearbest.com/...693217.html?lkid=13263724

Zelf heb ik al een tijdje 2 Yi Ants Night Vision camera's voor binnen. Voor zo ver ik weet nog niet toe te voegen in Domoticz. Iemand daar al ervaring mee? Zojuist een outdoor case daarvoor besteld op Ali.
Hmm, maar is 1 besteld om mee te pielen :9

Edit:
Mooie prijs voor Body Sensor (€8,16).
https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_659226.html

[ Voor 7% gewijzigd door R-B op 22-03-2018 09:51 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09
Sundown89 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:08:
De Xiaomi Dafang is momenteel in de Flash Sale (GearBest) te verkrijgen voor 20,78! Nog een uurtje volgens de site. https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_693217.html

ships..net gemist.. ;(
Hopen dat ie nog een keertje voorbij komt binnenkort..

[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 04-04-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 14:47
je hebt ook een versie zonder nul-draad. zonder "N", dan hoef je geen nuldraad te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Phoolie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:27:
[...]

Dat resetten had ik ook gevonden, maar ik kan daar niet goed uit opmaken wat er dan precies gereset wordt.
Bij mij bleef de sensor er gewoon aanhangen na een reset.

[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 22-03-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36
Da's opmerkelijk..
Die aqara switches die ik heb opgehangen zijn deze:
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/04/25/source-img/20170425155940_65216.jpg

Hierbij is een fase en schakeldraad voldoende. Geen nuldraad voor nodig.
Heb je een afbeelding van de jouwe?

Edit:
Waarschijnlijk heb je deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/06/07/source-img/20170607090800_56548.jpg

Ipv deze.

Staat ook vermeld in de beschrijving: Zero line and fire wire double key version .
Wat is 't voordeel?

[ Voor 33% gewijzigd door Kaspers op 22-03-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schakelt die wall switch nou ook fysiek de lamp? Of zend deze alleen een signaal naar de hub?

Zonder fysieke schakeling zou mooier zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
jobr schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:46:
[...]

Bij mij bleef de sensor er gewoon aanhangen na een reset.
Maar kan je dan wel de WiFi opnieuw instellen of blijft dat ook onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:25

dof

Bij GB Aqara Temperature & Humidity Sensor voor 7,34€. Meteen maar 3 besteld.

https://www.gearbest.com/access-control/pp_626702.html

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 17:05
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:07:
Schakelt die wall switch nou ook fysiek de lamp? Of zend deze alleen een signaal naar de hub?
Voor zover ik weet doet ie beide. Wil je alleen een signaal sturen kun je natuurlijk de L1 onbenut laten. Of gewoon de draadloze versie kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Phoolie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:15:
[...]

Maar kan je dan wel de WiFi opnieuw instellen of blijft dat ook onthouden?
nee, die kun je opnieuw instellen.
Ik zal het anders straks nog wel even een keer proberen. Ik heb nog een 2de gateway liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
jaspervz schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 05:45:
[...]

Voor zover ik weet doet ie beide. Wil je alleen een signaal sturen kun je natuurlijk de L1 onbenut laten. Of gewoon de draadloze versie kopen.
L1 onbenut laten is een optie, maar dan is de draadloze optie wel wat goedkoper.
jobr schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:02:
[...]

nee, die kun je opnieuw instellen.
Ik zal het anders straks nog wel even een keer proberen. Ik heb nog een 2de gateway liggen.
Top, dank je

[ Voor 27% gewijzigd door Phoolie op 23-03-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Kaspers schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:14:
[...]
Waarschijnlijk heb je deze gekocht:

Ipv deze.

Staat ook vermeld in de beschrijving: Zero line and fire wire double key version .
Wat is 't voordeel?
Volgens mij is het verschil dat je de één stroom vanuit de kabel krijgt en de ander een batterij, die dus om de zoveel tijd verwisseld moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
Aan de GW heb ik 1 door sensor hangen. Deze is zichtbaar in de APP.
Knop op de GW 5 sec inhouden totdat deze gele flitsen geeft. Dan APP openen en even wachten. Deze zegt dat er een nieuw GW is. Dan Next of Ok en dan kun je wifi opnieuw instellen. GW is dan weer zichtbaar in APP.
Als dat klaar is de GW even opnieuw opstarten en deze is weer bedienbaar in de APP.
De sensor was er nog steeds aangekoppeld en werkte ook weer zonder daarvoor iets te hoeven doen.
Je moet met de APP uiteraard wel op hetzelfde netwerksegment zitten als de GW.

[ Voor 6% gewijzigd door jobr op 23-03-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
jobr schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:12:
[...]

Knop op de GW 5 sec inhouden totdat deze gele flitsen geeft. Dan APP openen en even wachten. Deze zegt dat er een nieuw GW is. Dan Next of Ok en dan kun je wifi opnieuw instellen. GW is dan weer zichtbaar in APP.
Als dat klaar is de GW even opnieuw opstarten en deze is weer bedienbaar in de APP.
De sensor was er nog steeds aangekoppeld en werkte ook weer zonder daarvoor iets te hoeven doen.
Thanks. Dan ga ik zondag de boel maar eens omhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
Phoolie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:08:

L1 onbenut laten is een optie, maar dan is de draadloze optie wel wat goedkoper.
Op den duur niet omdat je dan steeds batterijen moet kopen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Rushhour77 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:45:
[...]

Volgens mij is het verschil dat je de één stroom vanuit de kabel krijgt en de ander een batterij, die dus om de zoveel tijd verwisseld moet worden.
Volgens mij had iemand dat hier ooit al eens bekeken en zit er geen batterij in.
jaspervz schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:19:
[...]

Op den duur niet omdat je dan steeds batterijen moet kopen natuurlijk :+
Als je dat prijsverschil echt terug gaat verdienen gaan die switches wel heel erg lang mee :)

Overigens passen die bedrade versies niet eens in een Nederlandse inbouwdoos, dus ik zou ze sowieso niet gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Phoolie op 23-03-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Phoolie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Volgens mij had iemand dat hier ooit al eens bekeken en zit er geen batterij in.
Ow echt? Dan vraag ik me af hoe ze dat ding van stroom voorzien om wifi en zigbee te zenden/ontvangen. Is dat uberhaupt mogelijk zonder blauwe draad? Ik heb namelijk geen verstand van de draden en stroom die daar wel/niet doorheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Rushhour77 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:31:
[...]

Ow echt? Dan vraag ik me af hoe ze dat ding van stroom voorzien om wifi en zigbee te zenden/ontvangen. Is dat uberhaupt mogelijk zonder blauwe draad? Ik heb namelijk geen verstand van de draden en stroom die daar wel/niet doorheen gaat.
ik heb er 1 zonder nul-draad. en er zit inderdaad geen batterij in. en het werkt, ik heb het getest. op dit moment gebruik ik het niet, omdat ik een betonnen-muur moet freezen om de vierkante achterkant erin te krijgen. ben te lui om dit te doen :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 09:25
Ik als domotica leek heb al even gekeken naar de Xiaomi / Aqara spullen en het ziet er goed uit.

Sta op het punt om in ieder geval als start de gateway, een switch, 2 a 3 temperatuur sensoren (woonkamer/slaapkamer/zolder) en de rookmelder te bestellen, aangezien mijn vorige (domme) rookmelder spontaan begon te loeien om half 3 s nachts.

Nu heb ik hier al veel in het topic gelezen maar ik vraag me toch af hoe jullie het volgende aan zouden pakken.

In de slaapkamer heb ik vier E27 LED lampen in het plafond hangen en gewoon aan en uit gaan met een standaard wandschakelaar. Als ik deze nou smart wil maken via de xiaomi wat zou dan de beste optie zijn? moet ik aan de slag met de wifi wall switches of moet ik 4 slimme LED lampen kopen en deze in de fittingen draaien? (zoals ik al zei leek, dus als iemand het simpel kan uitleggen graag :P )

[ Voor 3% gewijzigd door wann0wfhc op 23-03-2018 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rushhour77
wann0wfhc schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:20:
Ik als domotica leek heb al even gekeken naar de Xiaomi / Aqara spullen en het ziet er goed uit.

Sta op het punt om in ieder geval als start de gateway, een switch, 2 a 3 temperatuur sensoren (woonkamer/slaapkamer/zolder) en de rookmelder te bestellen, aangezien mijn vorige (domme) rookmelder spontaan begon te loeien om half 3 s nachts.

Nu heb ik hier al veel in het topic gelezen maar ik vraag me toch af hoe jullie het volgende aan zouden pakken.

In de slaapkamer heb ik vier E27 LED lampen in het plafond hangen. Als ik deze nou smart wil maken via de xiaomi wat zou dan de beste optie zijn? moet ik aan de slag met de wifi wall switches of moet ik 4 slimme LED lampen kopen en deze in de fittingen draaien? (zoals ik al zei leek, dus als iemand het simpel kan uitleggen graag :P )
Let op, onderstaande is een mogelijkheid en heb ik niet helemaal zo door getest.

Simpelste is om de lampen te vervangen door bijv. Yeelights lijkt me. Nadeel hierbij is wel dat de huidige knoppen altijd aan moeten blijven staan. Dit zou je weer kunnen oplossen door de huidige schakelaars tet verwijderen en de kabels er achter door te verbinden zodat de lampen constant aan staan denk ik?
Dan kan je verder xiaomi switches zonder kabelaansluiting gebruiken (of andere sensoren zoals beweging of deurmagneten) om de lamp te schakelen. Die kun je dus overal tegen de muur plakken of dergelijks.

Andere manier is het om de schakelaars te vervangen. Echter heb je dan het probleem dat xiaomi geen ronde achterkant heeft waardoor die niet standaard in de muur passen in nederland. Zover ik weet is dit ook met Sonoff switches op te lossen maar dan moet je deze dingen weer flashen en solderen enzo.

Dit zijn de manieren die ik me bedacht en waar ik ook tegenaan ben gelopen. Uiteindelijk ben ik dus niet meer zover gegaan als ik zou willen en heb enkel een paar lampen die via stopcontacten zijn aangesloten geautomatiseerd. Ook heb ik nog niet alles in Domoticz gezet en gebruik voor veel automatisering nog gewoon de MiHome app omdat alarm daar redelijk automatisch is geregeld terwijl in Domoticz ik hiervoor scripts moet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brustel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-02-2023
Bedankt voor jullie reacties, ik bestel een nieuwe zonder nuldraad en laat de huidige liggen voor wanneer ik een electricien over de vloer heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
brustel schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:06:
Bedankt voor jullie reacties, ik bestel een nieuwe zonder nuldraad en laat de huidige liggen voor wanneer ik een electricien over de vloer heb!
als je het met paypal gekocht hebt, dan kun je eventueel gebruik maken van de paypal retourkosten vergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

@Rushhour77 @SolarOrbiter
Volgens mij dimmen die schakelaars feitelijk en blijft een kleine rest stroom over, genoeg om de schakelaar van spanning te voorzien. De vraag is echter wel wat voor lamp eraan zit, volgens mij werken deze niet lekker met led lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspervz
Phoolie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:22:

Als je dat prijsverschil echt terug gaat verdienen gaan die switches wel heel erg lang mee :)

Overigens passen die bedrade versies niet eens in een Nederlandse inbouwdoos, dus ik zou ze sowieso niet gebruiken.
Dat ze lang meegaan is natuurlijk wel de hoop! Voor mij zou in ieder geval het gemak van niet batterijen hoeven wisselen wel opwegen, ware het niet dat ze inderdaad niet in een inbouwdoos passen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 22:41
Bij Aliexpress vanaf 28 maart een "verjaardagverkoop", ik heb even wat koopjes voor jullie verzameld:

Aqara Switch €6,66 + gratis verzending

Aqara temperatuursensor € 8,47 + gratis verzending

ronde temperatuursensor €8,15 + gratis verzending

En een prijsfout? Dafang camera voor €14,12!!
screenshot

En nog extra 6% cashback bij aankopen bij Ali

[ Voor 52% gewijzigd door _LF_ op 24-03-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Die van €14 is enkel en alleen een 32gb sd kaart. ;) Desondanks leuke aanbiedingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 22:41
Pfff, sorry,niet goed opgelet 8)7 Overigens kan je deze beter niet kopen, geheugenkaartjes uit china zijn niet wat ze beloven ;)
Rgerr schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:04:
[...]

Die van €14 is enkel en alleen een 32gb sd kaart. ;) Desondanks leuke aanbiedingen!

[ Voor 16% gewijzigd door _LF_ op 23-03-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan het kijken naar het Mi home systeem, zou graag zowel verlichting aansturen als het als een simpel beveiligingssysteem gebruiken.
Nu is de ‘sirene’ van het basisstation niet echt luid.. Is het voor zover jullie weten mogelijk sirene van brandalarm af te laten gaan, wanneer het systeem op beveiliging staat en er beweging of deur open wordt gedetecteerd?
En werkt het systeem ook met de Xiaomi camera’s, of werken deze op zichzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art84
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-02-2020
Hallo,
heb sinds kort verschillende componenten van Xiaomi. Hoofddoel was twee watersensoren voor in mijn kelder en dit werkt. Krijg netjes een melding als er water gedetecteerd wordt. Nu heb ik ook de dubbele wall switch aangeschaft ter vervanging van mijn bestaande in de badkamer. Nu dacht ik dat zo te schakelen dat na het inschakelen deze zo geschakeld wordt in de App dat hij naar een bepaalde tijd bv 30 minuten automatisch uit geschakeld wordt maar ik kan die optie niet vinden in de App. De bedoeling als een van de gezinsleden de verlichting weer eens aan laat staan deze gewoon na 30 min uit gaat.
Graag enige hulp om dit in te stellen
Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

art84 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:57:
Hallo,
heb sinds kort verschillende componenten van Xiaomi. Hoofddoel was twee watersensoren voor in mijn kelder en dit werkt. Krijg netjes een melding als er water gedetecteerd wordt. Nu heb ik ook de dubbele wall switch aangeschaft ter vervanging van mijn bestaande in de badkamer. Nu dacht ik dat zo te schakelen dat na het inschakelen deze zo geschakeld wordt in de App dat hij naar een bepaalde tijd bv 30 minuten automatisch uit geschakeld wordt maar ik kan die optie niet vinden in de App. De bedoeling als een van de gezinsleden de verlichting weer eens aan laat staan deze gewoon na 30 min uit gaat.
Graag enige hulp om dit in te stellen
Alvast bedankt voor de reacties
ik weer niet of dit mogelijk is in de app maar wellicht interessant om de gateway aan een controller / hub te koppelen zoals Home assistant of Domoticz. Je mogelijkheden zijn dan vele malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:03:
Aan het kijken naar het Mi home systeem, zou graag zowel verlichting aansturen als het als een simpel beveiligingssysteem gebruiken.
Nu is de ‘sirene’ van het basisstation niet echt luid.. Is het voor zover jullie weten mogelijk sirene van brandalarm af te laten gaan, wanneer het systeem op beveiliging staat en er beweging of deur open wordt gedetecteerd?
Ik vond zelf de gateway volume al best behoorlijk maar nee, brandalarm af laten gaan is (nog) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:25:
[...]

Ik vond zelf de gateway volume al best behoorlijk maar nee, brandalarm af laten gaan is (nog) niet mogelijk.
Dank voor je snelle reply!
Maar jammer.. Misschien in een update?
Handig als de straat ook hoort, wanneer er iemand ongewenst binnen komt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

@Verwijderd Dat gaat er niet komen gok ik, het alarm is read only voor zover ik weet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SolarOrbiter
inmiddels ook de doorsensor hack gerealiseerd. dit werkt uitstekend met een standaard schakelaar.
zo ziet het eruit:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1jtifo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2gsgwt3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2pt85sy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
En als de batterij op is misschien maar meteen vervangen door een groter type met langere levensduur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
SolarOrbiter schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:14:
inmiddels ook de doorsensor hack gerealiseerd. dit werkt uitstekend met een standaard schakelaar.
zo ziet het eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je hebt dus geen pulsschakelaar geplaatst, maar simpelweg de standaard schakelaar hergebruikt? Zo ja, waarom wordt dan geadviseerd om een pulsschakelaar te plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
bvsteyn schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:28:
[...]

Je hebt dus geen pulsschakelaar geplaatst, maar simpelweg de standaard schakelaar hergebruikt? Zo ja, waarom wordt dan geadviseerd om een pulsschakelaar te plaatsen?
yepp, gewoon de standaard schakelaar (her)gebruikt.
ik heb geen antwoord op je de tweede vraag,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Omdat een gewone schakelaar aan en uit kan staan, als je dan via Domoticz een lamp aanzet komt de status niet meer overeen met de fysieke schakelaar. Dat kun je simpel oplossen door de schakelaar te vergelijken met de status van de lamp. Als de schakelaar dan op aan wordt gezet en de lamp staat al aan, dan wil je die dus uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 13:37
zo ziet het eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb er hier ook zo een omgebouwd.
Nadeel is wel dat je nu de schakelaar vanuit je hub niet om kunt zetten, zoals bij een Qubino of Fibaro wel kan.
Maar kan in sommige gevallen wel handig zijn. En kost weinig natuurlijk!

Edit
Zie nu pas de reactie van In_The_Aire.
Dat zou een oplossing kunnen zijn inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 27-03-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Kan iemand mij uitleggen wat hier gaande is? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 21:44
zo ziet het eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien een gekke vraag maar waarom een doorsensor hack als je ook een smart switch kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 13:37
Underground75 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:17:
[...]

Misschien een gekke vraag maar waarom een doorsensor hack als je ook een smart switch kan gebruiken?

[video]
Omdat je dan een bestaande muurschakelaar kunt gebruiken. Ik vind dat gewoon mooier. In de meeste heb ik nu een Qubino gemonteerd. De functie van de schakelaar blijft dan intact.

Daarnaast heb ik nog een stuk of 5 sensoren liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 21:44
rinkel schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:09:
[...]

Omdat je dan een bestaande muurschakelaar kunt gebruiken. Ik vind dat gewoon mooier. In de meeste heb ik nu een Qubino gemonteerd. De functie van de schakelaar blijft dan intact.

Daarnaast heb ik nog een stuk of 5 sensoren liggen.
Dat kan met de smart switch ook, zie de video.

Ander voorbeeld hiervan:https://npirtube.com/modi...nvertirlo-aqara-wireless/

[ Voor 12% gewijzigd door Underground75 op 27-03-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 20-09 07:40
Ik heb van de week ook de deur sensor hack toegepast op 1 schakelaar, om eens even mee te testen.
Inderdaad deursensor omdat pulse niet nodig is en bestaande apparatuur niet veranderd hoeft te worden.
Werkt tot nu toe goed met Home Assistant, met script is hij te schakelen vanuit automation of UI.

@Underground75 In de video is met een pulse schakelaar, meeste mensen hier in nederland hebben gewoon aan/uit schakelaar, deursensor is een reed contact die hetzelfde is als aan/uit.

Welke grotere batterij kan er dan nog in, dat zou misschien een paar keer batterij wisselen schelen.

nu op zoek naar nog een paar goedkope deursensoren ;)

werken die motionsensors goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
jobr schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:12:
[...]
Ik was de verbinding tussen de app en de gateway ook kwijt. Door de "reset" was ik bang om alles kwijt te raken, maar nee, deze procedure werkt goed. Ik heb weer contact tussen beide en de domoticz instellingen zijn ongewijzigd. Heb nu weer nieuwe sensoren kunnen toevoegen, rookmelder en Pirren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
zoeperman schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:23:
Welke grotere batterij kan er dan nog in, dat zou misschien een paar keer batterij wisselen schelen.

nu op zoek naar nog een paar goedkope deursensoren ;)

werken die motionsensors goed?
In de PIR zit origineel CR2450, dat is ongeveer 560mAh.
Ik heb een CR123A klaarliggen met batterij houder, dan zit je op 1400mAh. Je moet hem wel weg kunnen werken, maar in een inbouwdoos mag dat meestal geen probleem zijn lijkt me.

Ja ik vind de motionsensors erg goed werken, reageren in ieder geval super snel, net zoals de deursensoren.
Detectie is ook goed. Maar al zou die iets minder zijn, dan hang ik er graag 1 extra bij voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:03:
martinvdm schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:25:
[...]

Dat is dus wel mogelijk, kijk maar eens naar onderstaande berichten:
renedis in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"
renedis in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:03
Ik schreef een tijdje terug dat ik die Aqara cam niet aan de praat kreeg. Dat is inmiddels gelukt; door de cam zo'n beetje óp de router te leggen. Kennelijk een gevoelig dingetje.

[ Voor 18% gewijzigd door elcastel op 28-03-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
[...]Je hebt dus geen pulsschakelaar geplaatst, maar simpelweg de standaard schakelaar hergebruikt? Zo ja, waarom wordt dan geadviseerd om een pulsschakelaar te plaatsen?
Als je z wave modules gebruikt van fibaro of qubino, dan kun je indien het een pulsdrukker is deze ook gebruiken om het dim level in te stellen.

Als het geen dimmers zijn, maar je wilt wel vanaf meerdere plaatsen kunnen bedienen, dan kun je pulsdrukkers simpel weg parallel zetten, dat is soms wat makkelijker bedraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 13:47
Zou ik hier ook een traditionele deurbel met kunnen detecteren?
Dus de 12v draad, door de sensor leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DarkAllMan schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:05:
[...]

Nee, het is een spanningsloos contact. Wat je wel kan doen is via een relais, dan kan je de 12v blijven behouden op je deurbel en dan zorgt het relais voor een spanningsloos contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
DarkAllMan schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:05:
[...]

een deurbelknopje is een pulse drukker, die zou je kunnen modden met een switch (zoals uit het filmpje)
daarmee detecteer je dan enkel het drukken en stuur je niet de bel aan uiteraard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:00
Ik kom dit topic nu ook tegen en ben me er wat in gaan verdiepen.
Echter ik vraag me af ik heb helemaal niets van domotica of iets dergelijks.
Maar wil langzaam beginnen door het huis ook smart te gaan maken.

Eerst de wederhelft mee krijgen want die is niet zo into de techniek.

Maar nu vraag ik mij af is dit om gewoon eens wat basic dingen te doen?
Wat heb ik bijvoorbeeld buiten de gateway nodig als ik bijvoorbeeld bij binnen komen een lamp aan te laten gaan die nu met een muur schakelaar aan gaat?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
Clavat schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:57:

Wat heb ik bijvoorbeeld buiten de gateway nodig als ik bijvoorbeeld bij binnen komen een lamp aan te laten gaan die nu met een muur schakelaar aan gaat?
Dat verschild hoever je wil gaan en met welk platform.
Je kan met ikea of philips of yeelight licht gaan schakelen, dat zal eerst een stap moeten zijn denk ik.
Daarna moet je kijken wat je wil automatiseren en welk platform je voor de automatisering wil gebruiken, domoticz of home assistant of iets anders.
Licht er ook aan hoeveel je zelf wil 'knutselen' en energie je er in wil stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
zoeperman schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:55:
[...]

Dat verschild hoever je wil gaan en met welk platform.
Je kan met ikea of philips of yeelight licht gaan schakelen, dat zal eerst een stap moeten zijn denk ik.
Daarna moet je kijken wat je wil automatiseren en welk platform je voor de automatisering wil gebruiken, domoticz of home assistant of iets anders.
Licht er ook aan hoeveel je zelf wil 'knutselen' en energie je er in wil stoppen.
Ik ben me erin aan het verdiepen langzaam en wil er uiteindelijk wel veel energie insteken en proberen mee te knutselen.

Dus kan beter eerst verlichting doen en daarna dit aanschaffen of zie ik het verkeerd?
Dat ik dit al aanschaf en daar al wat mee speel . Zoals bijvoorbeeld de deur signalering die ze hebben en beweging sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Zo net de stap gewaagd en de gateway gekocht. Tijd om alles "smart" te maken thuis.

Nu nog 3 paar deursensoren waarvan 1 voor op de koelkast. (Ik heb een zoon van 11 die regelmatig in de nacht opstaat om stiekem te eten xD)
En 3 temperatuursensoren voor de kamers
En nog 4 yeelights voor de gang, keuken, badkamer en berghok.

En bestaat er ook nog zoiets als een wifi radio dat begint te spelen zodra de gateway signaleert dat ik de badkamer in kom? Ik begreep dat de gateway zelf alleen chinese radio kan afspelen, maar is er geen losse wifi radio van Xiaomi die dat wel kan icm de gateway?

Ik heb thuis ook nog een hue set met lampen en een alexa en een nest thermostaat, maar dat gaat allemaal niet werken met de gateway als ik dat zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

De vraag was of het mogelijk was het brandalarm aan te sturen. Jou optie schakelt het gateway alarm tevens in bij het afgaan van een brandmelder. Iets anders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Janet_ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:12:

Ik heb thuis ook nog een hue set met lampen en een alexa en een nest thermostaat, maar dat gaat allemaal niet werken met de gateway als ik dat zo lees.
Domoticz op iets vergelijkbaars er tussen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
jobr schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:16:
[...]

Domoticz op iets vergelijkbaars er tussen hangen.
Ik ga me daar even op inlezen, heb nog een raspberry pi liggen die ik niet meer gebruik. Ben maar een simpel vrouwtje haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
SolarOrbiter schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:52:
[...]

yepp, gewoon de standaard schakelaar (her)gebruikt.
ik heb geen antwoord op je de tweede vraag,
Neem aan dat je de bestaande bedrading naar de schakelaar gewoon afgedopt hebt? Of moet je daar ook nog wat mee doen (in ieder geval niet aansluiten op de deursensor.. ;) ) als je gebruik wilt maken van de deursensor en de schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
martinvdm schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:22:
[...]

De vraag was of het mogelijk was het brandalarm aan te sturen. Jou optie schakelt het gateway alarm tevens in bij het afgaan van een brandmelder. Iets anders dus.
Misschien kan ik niet lezen ofzo hoor, maar er staat:
renedis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Laat ik het anders uitleggen:
- De deursensor kan je koppelen aan de Gateway
- De Honeywell kan je koppelen aan de Gateway
- Het alarmgeluid kan je af laten gaan op de Gateway door een LUA/Blocky in te stellen in Domoticz
- De Honeywell kan je simultaan met het alarm van de Gateway af laten gaan

De deursensor kan dus niet de Honeywell af laten gaan, de Gateway wel. Maar door het dik gedrukte uit te voeren kan je de gateway+honeywell tegelijk laten triggeren.
[...]
Let dan vooral op die laatste zin. Ik interpreteer dat als dat de deursensor de Gateway af laat gaan en door de instelling (het vet gedrukte) gaan beide af. Misschien kan @renedis aangeven of dit inderdaad klopt.

Zo ja, dan is het toch wat er gevraagd wordt? Het enige is dat je dan ook het alarm op de Gateway verplicht af moet laten gaan, maar in een alarm situatie lijkt mij dat niet zo'n probleem.
bvsteyn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:00:
[...]

Neem aan dat je de bestaande bedrading naar de schakelaar gewoon afgedopt hebt? Of moet je daar ook nog wat mee doen (in ieder geval niet aansluiten op de deursensor.. ;) ) als je gebruik wilt maken van de deursensor en de schakelaar?
Als je de lamp (waar de schakelaar op zat) wilt gebruiken zou ik de draden niet afdoppen maar doorverbinden, anders wordt het zo lastig contact maken ;)

En dan uiteraard wel even je domme lamp vervangen voor een slimme of je domme lamp slim maken (met bijvoorbeeld een Sonoff), anders gaat je lamp alleen nog maar uit door het los te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Clavat schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:57:

Hangt er van af wat voor lampen je wil gaan gebruiken.

Als je de Yeelight en Xiaomi / Philips lampen gebruikt kan je een heel eenvoudig domotica systeem op zetten.

Zodra je het met andere lampen wil gaan combineren (zoals Philips HUE of IKEA b.v.) wordt het allemaal wat moeilijker. Dan moet je een Domoticz systeem o.i.d. op zetten, en dat kan vrij ingewikkeld zijn.

Maar de Yeelight lampen zijn van goede kwaliteit en erg betaalbaar, plaats een Xiaomi gateway V2 en een kleine sensor en je hebt alles in no-time via de Mi Home app ingesteld en draaien.

En je kan het ook steeds verder uit breiden met allerlei Xiaomi devices, het aanbod is ERG groot!
In een later stadium kan je altijd nog verder uitbreiden met naar Domoticz of iets vergelijkbaars.

Info over de gateway / sensors / schakelaars etc. etc. vind je in dit topic, info over alle beschikbare smart lampen die met de gateway samen werken vind je HIER.

(De link naar het topic en wat info over compatible verlichting zou eigenlijk aan de topic-start toegevoegd moeten worden, in het Yeelight topic staat ook keurig een verwijzing naar dit topic)

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 04-04-2018 12:25 . Reden: Affiliate verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc

En bestaat er ook nog zoiets als een wifi radio dat begint te spelen zodra de gateway signaleert dat ik de badkamer in kom? Ik begreep dat de gateway zelf alleen chinese radio kan afspelen, maar is er geen losse wifi radio van Xiaomi die dat wel kan icm de gateway?
Hoi Janet, Ik heb toevallig net gister de Gateway V2 binnen gehad en ben er even mee aan het spelen geweest. Ik weet dat dit niet helemaal je vraag beantwoord maar via deze site: http://ximiraga.ru/#install heb ik t wel voor elkaar gekregen om internationale radiostations op de Gateway v2 te krijgen. Ik heb nu bijvoorbeeld BBC / Q music Belgie en nog een rits aan favorieten toegevoegd (helaas werkt Stubru niet :'( ).

Ik heb de gateway sowieso in de slaapkamer hangen dus nu kan ik daar in ieder geval een redelijk deuntje spelen met verstaanbare DJ's tussendoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
h4ns schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Hangt er van af wat voor lampen je wil gaan gebruiken.

Als je de Yeelight en Xiaomi / Philips lampen gebruikt kan je een heel eenvoudig domotica systeem op zetten.

Zodra je het met andere lampen wil gaan combineren (zoals Philips HUE of IKEA b.v.) wordt het allemaal wat moeilijker. Dan moet je een Domoticz systeem o.i.d. op zetten, en dat kan vrij ingewikkeld zijn.

Maar de Yeelight lampen zijn van goede kwaliteit en erg betaalbaar, plaats een Xiaomi gateway V2 en een kleine sensor en je hebt alles in no-time via de Mi Home app ingesteld en draaien.

En je kan het ook steeds verder uit breiden met allerlei Xiaomi devices, het aanbod is ERG groot!
In een later stadium kan je altijd nog verder uitbreiden met naar Domoticz of iets vergelijkbaars.

Info over de gateway / sensors / schakelaars etc. etc. vind je in dit topic, info over alle beschikbare smart lampen die met de gateway samen werken vind je HIER.

(De link naar het topic en wat info over compatible verlichting zou eigenlijk aan de topic-start toegevoegd moeten worden, in het Yeelight topic staat ook keurig een verwijzing naar dit topic)
Aha
Dus om te starten dan zou idd een bridge v2 en een light met schakelaar al een optie zijn.
zonder tussenkomst van andere Domoticz.

als ik het goed begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Clavat schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:17:
[...]

Aha
Dus om te starten dan zou idd een bridge v2 en een light met schakelaar al een optie zijn.
zonder tussenkomst van andere Domoticz.

als ik het goed begrijp
Yep. Alleen een gateway en naar keuze een enkele schakelaar, sensor of deurcontact.

Dit zou echt wat duidelijker in de topic-start moeten staan, want voor velen is de stap om een volledig domotica systeem met allerlei andere zaken als een Raspberry Pi e.d. misschien best wel een grote stap.

De verlichting kan je trouwens ook zonder gateway gebruiken (dus gewoon via je smartphone) maar het is zeker de moeite waard om met de gateway te gaan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
wann0wfhc schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Hoi Janet, Ik heb toevallig net gister de Gateway V2 binnen gehad en ben er even mee aan het spelen geweest. Ik weet dat dit niet helemaal je vraag beantwoord maar via deze site: http://ximiraga.ru/#install heb ik t wel voor elkaar gekregen om internationale radiostations op de Gateway v2 te krijgen. Ik heb nu bijvoorbeeld BBC / Q music Belgie en nog een rits aan favorieten toegevoegd (helaas werkt Stubru niet :'( ).

Ik heb de gateway sowieso in de slaapkamer hangen dus nu kan ik daar in ieder geval een redelijk deuntje spelen met verstaanbare DJ's tussendoor :P
Ik vraag me af of dit wel betrouwbaar is?

Je maakt verbinding met een of andere server in Rusland, maar ik heb sterk mijn twijfels dat dit alleen traffic betreffende de radio is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
h4ns schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:23:
[...]

Je maakt verbinding met een of andere server in Rusland, maar ik heb sterk mijn twijfels dat dit alleen traffic betreffende de radio is?
Lijkt me inderdaad op eigen initiatief en risico. Ik heb me even ingelezen over hun project en de reacties op verschillende forums en ik heb er uiteindelijk geen slecht gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
h4ns schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:23:
[...]

Aanvullend lijkt het er trouwens op dat achter de schermen Xiaomi wel hard bezig is om de gateway en de andere producten ook zichtbaar en werkbaar te krijgen op de Europese Server (die in Duitsland zou moeten staan). ( bron: Yeelight Forum).

Als ze dit dan voor elkaar krijgen zou het natuurlijk mooi zijn als je via de europese server ook "gewoon" de radiozenders hier in Europa kan benaderen zonder work around.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
bvsteyn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:00:
[...]

ik heb de bestaande bedrading naar de schakelaar eraf gehaald en deze met elkaar verbonden middels een kroontje. kan ook met een lasdop. deze vervolgens netjes achterin de schakeldoos verstopt en de schakelaar zelf incl deursensor ook in de schakeldoos geplaatst. vervolgens regel aangemaakt in de Mi Home app.
IF sensor open then yeelight On
If sensor closed then yeelight off. je kunt ook kiezen voor If sensor open/closed then Yeelight on/off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
wann0wfhc schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:19:
[...]

Aanvullend lijkt het er trouwens op dat achter de schermen Xiaomi wel hard bezig is om de gateway en de andere producten ook zichtbaar en werkbaar te krijgen op de Europese Server (die in Duitsland zou moeten staan). ( bron: Yeelight Forum).

Als ze dit dan voor elkaar krijgen zou het natuurlijk mooi zijn als je via de europese server ook "gewoon" de radiozenders hier in Europa kan benaderen zonder work around.
Zou mooi zijn,als dat er ook voor zorgt dat de respons dan een stuk beter is (het laden en connectie naar je camera's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
zoeperman schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:58:
[...]

een deurbelknopje is een pulse drukker, die zou je kunnen modden met een switch (zoals uit het filmpje)
daarmee detecteer je dan enkel het drukken en stuur je niet de bel aan uiteraard :+
@DarkAllMan
zie hierboven.
als je een switch gaat modden en aan je deurbelknopje plaatst. dan zou je een trigger kunnen maken dat de Gateway een deurbel-geluid laat spelen en dat je een melding krijgt op je mobiel zodra er eem detecie is van indrukken.

[ Voor 3% gewijzigd door SolarOrbiter op 29-03-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
vwtune schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:44:
[...]

Zou mooi zijn,als dat er ook voor zorgt dat de respons dan een stuk beter is (het laden en connectie naar je camera's)
Denk dat alles wel een betere connectie zal gaan hebben dan inderdaad!

Nu heb ik gelukkig nog een kleine set-up: gateway en rookmelder + wat temp sensoren die nog deze kant op moeten komen. Maar ik vraag me af hoe dat overzetten dan gaat als je echt veel producten en scenarios via de Mi Home app hebt gemaakt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
[...]
[...]
Wat je misschien kan doen is een simpele radio (die aan gaat zodra je de stekker er in doet) aan een Smart plug aansluiten en die laten activeren bij beweging.
wann0wfhc schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:43:
[...]

Lijkt me inderdaad op eigen initiatief en risico. Ik heb me even ingelezen over hun project en de reacties op verschillende forums en ik heb er uiteindelijk geen slecht gevoel bij.
Er staat in de FAQ zelfs een link naar de software om een eigen server te draaien. Zo erg zal het dus niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
wann0wfhc schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Hey bedankt voor de tip, leuk om toe te voegen aan de gateway, maar het is niet precies wat ik zoek.

Ik bedoel eigenlijk zoiets

https://m.gearbest.com/ot...337826.html?lkid=10247742

En dan koppelen met de gateway en de deursensor, dat de radio dan begint te spelen als ik de badkamer inga en dan weer uitgaat 2 min nadat ik de badkamer uitga. (Aangezien ik geen ventilatie in de badkamer heb, douche ik met de deur op een kier.

Maar als het niet kan is het zonde om te kopen omdat ik anders gewoon mn goedkope badkamer speaker kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Phoolie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:28:
Er staat in de FAQ zelfs een link naar de software om een eigen server te draaien. Zo erg zal het dus niet zijn denk ik.
https://github.com/andr68rus/miwifiradio

Voor als je je eigen radio stations wilt op de gateway. Indien gebruik van iOS moet je HTTPS gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door renedis op 29-03-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Tip: de Xiaomi MIjia Dafang Smart Home 120 Degree 1080p HD cam is in de aanbieding voor € 24,- bij Banggood incl. free shipping.

*knip* affiliatie link verwijderd.

Erg goede cam en mooie prijs dus. ;)

En nog een tip: Xiaomi Smart Door and Windows Sensor 27% korting € 8,69

https://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257677.html

[ Voor 44% gewijzigd door Zeehond op 05-04-2018 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Janet_ schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:23:
[...]
En dan koppelen met de gateway en de deursensor, dat de radio dan begint te spelen als ik de badkamer inga en dan weer uitgaat 2 min nadat ik de badkamer uitga. (Aangezien ik geen ventilatie in de badkamer heb, douche ik met de deur op een kier.

Maar als het niet kan is het zonde om te kopen omdat ik anders gewoon mn goedkope badkamer speaker kan gebruiken.
Hij is wel in de app toe te voegen, maar of je hem dan ook aan kan sturen op basis van een sensor. Maar als het al werkt zal je sowieso wel die aanpassing moeten doen voor die radiozenders, of je moet naar Chinese radio willen luisteren onder de douche :)
renedis schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:46:
[...]

https://github.com/andr68rus/miwifiradio

Voor als je je eigen radio stations wilt op de gateway. Indien gebruik van iOS moet je HTTPS gebruiken.
Ja, ik wil daar binnenkort ook eens mee gaan spelen. Alleen staat er dat je DNSMasq moet hebben op je router. Nou heb ik dat niet, maar volgens mij is DNSMasq (onder andere) gewoon een DNS server en die zou ik natuurlijk gewoon kunnen draaien op mijn Synology.

Waar heb je trouwens die info over iOS vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Phoolie schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:21:
[...]

Ja, ik wil daar binnenkort ook eens mee gaan spelen. Alleen staat er dat je DNSMasq moet hebben op je router. Nou heb ik dat niet, maar volgens mij is DNSMasq (onder andere) gewoon een DNS server en die zou ik natuurlijk gewoon kunnen draaien op mijn Synology.

Waar heb je trouwens die info over iOS vandaan?
DNSMasq of iedere andere DNS server zal werken (BIND op PfSense/OPNSense of zelf Pi-Hole kan voldoende zijn). Als je Nginx of Apache heb draaien is een BIND of DNSMasq een kleine moeite om er bij te zetten. Ik zelf gebruik Caddy met volle tevredenheid (icm LetsEncrypt voor HTTPS).

Laatste regel van: https://github.com/andr68rus/miwifiradio

How to configure
Config your linux/bsd server to be up and running. Use nginx + PHP 5.4+ + MySQL for that
Here is an example of my configuration for domain (using Vesta as my control panel). Pay attention to the lines rewriting m3u8 files and redirecting requests to nonexistant files to our main php-script. Don't forget to replace domainname.com with the one you like (and have access to). This config can be non-functional on your nginx installation, so just pay attention to what i mentioned above and modify it to fit your server. Note, than iOS MiHomeApp need HTTPS!

[ Voor 11% gewijzigd door renedis op 30-03-2018 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:59
Verschil in de gateway (V1/V2) zit hem met name in de radio functie volgens mij.
Deze heb ik niet nodig dus voor mij zou normaal gesproken een V1 voldoende zijn, of zijn er nog andere extra functies die een V2 beschikt en een V1 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
prekz schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:39:
Verschil in de gateway (V1/V2) zit hem met name in de radio functie volgens mij.
Deze heb ik niet nodig dus voor mij zou normaal gesproken een V1 voldoende zijn, of zijn er nog andere extra functies die een V2 beschikt en een V1 niet?
Volgens mij is dat het enige verschil inderdaad en de V1 is het oude model, dus de support zal ook eerder stoppen. Maar wou je een V1 aanschaffen dan? Ik betwijfel of die uberhaupt nog te krijgen zijn en of je dat dan zou moeten willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
prekz schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:39:
Weet zo niet wat er verder verschillend aan is, maar waarom zou je een oudere versie kopen? Kans is groter dat je in de toekomst b.v. geen firmware ondersteuning hebt.

Tenzij het echt een heel groot verschil in prijs betreft zou ik het nooit doen, die radio functie hoef je uiteraard niet te gebruiken, merk je verder niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Dat ik me kan herinneren kunnen bepaalde producten alleen aan v2 gekoppeld worden. Weet niet meer welke ze waren en of dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Iemand ook problemen dat die geen meldingen meer krijgt van de Mi home app met android?
Heb zelf een s8 maar krijg al een week geen meldingen meer op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zie in Domoticz dat de humidity wel erg vaak gegevens verzend. Iemand een idee hoe dat komt? En of ik daar iets aan in kan stellen? Voor mijn gevoel is dit nadelig voor de levensduur van de batterij.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2018-03-30 10:16:23.432 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
2018-03-30 10:17:19.281 (Xiaomi Gateway Kantoor) Temp (Xiaomi Temperature)
2018-03-30 10:17:19.282 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:17:19.283 (Xiaomi Gateway Kantoor) Humidity (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:17:19.284 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:17:19.285 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:17:19.286 (Xiaomi Gateway Kantoor) Temp (Xiaomi Temperature)
2018-03-30 10:17:19.287 (Xiaomi Gateway Kantoor) Humidity (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:17:19.288 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:22:34.422 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
2018-03-30 10:28:10.422 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
2018-03-30 10:34:53.101 (Xiaomi Gateway Kantoor) Temp (Xiaomi Temperature)
2018-03-30 10:34:53.102 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:34:53.121 (Xiaomi Gateway Kantoor) Humidity (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:34:53.122 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:34:53.158 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/Pressure (Xiaomi Humidity)
2018-03-30 10:35:31.422 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
2018-03-30 10:36:04.666 (Xiaomi Gateway Kantoor) Lux (Xiaomi Gateway Lux)
2018-03-30 10:42:09.432 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)
2018-03-30 10:49:52.452 (Xiaomi Gateway Kantoor) General/kWh (Xiaomi Smart Plug Usage)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 ... 24 ... 89 Laatste