Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

M.v.Veelen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:42:
Als de Sonoff Pow geflasht wordt met Tasmota (of ESPeasy), blijft dan de energiemeting intact? Moet daar nog iets speciaals voor worden gedaan als je dit wilt kunnen inlezen in Domoticz?

Edit: er zal in ieder geval nog moeten worden gekalibreerd zie ik: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Sonoff-Pow

Edit 2: antwoord op m'n vraag :) : https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/903
Ik heb een sonoff pow voor mijn wasmachine kn gebruik. Geflashed met ESpurna. Mqtt en de rest in Ha. Wordt een beetje off-topic zo, maar werkt prima opzich.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
remcoXP schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:32:
Ik heb de links aangepast naar de models die nog te koop zijn.
ik vermoed dat het (nog) niet werkt met de andere cams maar ik wil er wel 1 bestellen om het te gaan testen, die vraag kreeg ik al een paar keer :P

[...]
Volgens mij zijn ze gewoon niet meer te koop via Gearbest hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
renedis schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:29:

- de Xiaomi's zijn 2200W (10A) gecertificeerd). De powerplug kán meer aan, de socket converter zal het eerder begeven (ik spreek uit ervaring).

- Sonoff POW = 16A met stroommeting
- Sonoff S20 = 10A zonder stroommeting
Ik dacht alleen voor ohmse belasting. Inductief zal dit veel lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:58
Jawel hoor

https://m.gearbest.com/ip-cameras/pp_607361.html?wid=37

8 procent korting met SMARTHOME
Als het goed is.
vwtune schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:23:
[...]

Volgens mij zijn ze gewoon niet meer te koop via Gearbest hoor?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(Nu in het juiste topic, hoop ik :) )

Ik heb per ongeluk deze Xiaomi Smart Wifi switch gekocht. Vandaag kwam ik erachter dat deze niet door de Xiaomi gateway ondersteund worden. Er is blijkbaar wel een kans dat er iets via een python-script kan. Helaas kan ik nergens iets vinden. Als ik ga zoeken, dan vind ik alleen het script voor een stofzuiger.

Weet iemand of zoiets echt bestaat?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

pven schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:43:
(Nu in het juiste topic, hoop ik :) )

Ik heb per ongeluk deze Xiaomi Smart Wifi switch gekocht. Vandaag kwam ik erachter dat deze niet door de Xiaomi gateway ondersteund worden. Er is blijkbaar wel een kans dat er iets via een python-script kan. Helaas kan ik nergens iets vinden. Als ik ga zoeken, dan vind ik alleen het script voor een stofzuiger.

Weet iemand of zoiets echt bestaat?
Ik weet niet waar je deze mee wil integreren? In de Mihome app kan je ze volgens mij gewoon toevoegen. in home assistant volgens mij ook maar geloof wel met een apart script.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
verbraakje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:55:
[...]

Ik weet niet waar je deze mee wil integreren? In de Mihome app kan je ze volgens mij gewoon toevoegen. in home assistant volgens mij ook maar geloof wel met een apart script.
Ik ben de helft vergeten. Excuses!

Ik wil de switch in mijn Xiaomi gateway krijgen. Helaas ondersteunt deze dat niet rechtstreeks. In de Mii home app kan ik hem inderdaad wel los toevoegen, maar niet onder de gateway. Blijkbaar is er een Python-script waarmee dit wel mogelijk is, dat script zoek ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
pven schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:04:
[...]

Ik ben de helft vergeten. Excuses!

Ik wil de switch in mijn Xiaomi gateway krijgen. Helaas ondersteunt deze dat niet rechtstreeks. In de Mii home app kan ik hem inderdaad wel los toevoegen, maar niet onder de gateway. Blijkbaar is er een Python-script waarmee dit wel mogelijk is, dat script zoek ik.
Je zegt het denk ik verkeerd? Het zal nóóit in de gateway komen. Wél in de MiHome app. Maar ik denk dat je bedoelt dat je het in je domotica systeem wilt hebben?

Maar ze kunnen werken in Home Assistent en Domoticz. HA ondersteunt het zelfs OOTB dacht ik. Domoticz middels een shell script en de miio module (voorheen mirobo module). Dat moet je installeren via een github commando.

Zo heb ik ook mijn Xiaomi WiFi stekkerblok in Domoticz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
renedis schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:07:
[...]

Je zegt het denk ik verkeerd? Het zal nóóit in de gateway komen. Wél in de MiHome app. Maar ik denk dat je bedoelt dat je het in je domotica systeem wilt hebben?
Je hebt gelijk inderdaad, ik zit verkeerd te denken. Ik wil hem uiteindelijk in Domoticz zien.
Maar ze kunnen werken in Home Assistent en Domoticz. HA ondersteunt het zelfs OOTB dacht ik. Domoticz middels een shell script en de miio module (voorheen mirobo module). Dat moet je installeren via een github commando.

Mooi, het is dus mogelijk. Ik ga straks uitzoeken welke github ik precies moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabiejaxx
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 10:31
Goedemorgen,

Ik heb sinds 3 dagen problemen met het bereiken van mijn drie Xiaomi Mi Smart Plugs.
Via de standaard home app van Xiaomi kan ik de switches aan en uit zetten, maar via Domoticz
en Home Assistant krijg ik dit niet meer voor elkaar terwijl het voorheen wel werkte. Vreemd genoeg komen de wattages van de switches wel door.

Wat ik gedaan heb om het op te lossen:
- Mi home app gecheckt of enable lan function aan staat
- switches uit het stopcontact gehaald en terug ingeplugd
- Raspberry pi server opnieuw opgestart
- Domoticz teruggedraait naar Stable release
- Domoticz teruggedraait naar Beta release
- Home Assistant geinstalleerd met aqara (+ bijbehorende key vanuit app)

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 14:47
renedis schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:07:
[...]

inderdaad gaat nooit lukken, het heeft geen ZigBee protocol, de andere versie wel.
@pven je kunt het ook op MP zetten en de ZigBee variant kopen. deze heb ik zelf. deze geeft ook netjes je verbruik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:03:
[...]

inderdaad gaat nooit lukken, het heeft geen ZigBee protocol, de andere versie wel.
@pven je kunt het ook op MP zetten en de ZigBee variant kopen. deze heb ik zelf. deze geeft ook netjes je verbruik aan.
Dat maakt het inderdaad wel een stuk makkelijker. :Y)

Voor de zekerheid: deze bv is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
pven schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:16:
[...]

Die heeft Zigbee. Die heb ik zelf besteld, is alleen nog niet binnen, dus 100% zekerheid kan ik je niet geven, maar volgens mij zijn er maar 2 modellen (met en zonder Zigbee), dus dit moet de juiste wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
pven schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:16:
[...]

inderdaad, dat is de ZigBee versie. is wel aan de dure kant op dit moment moet ik zeggen. heb m destijds via GB besteld voor 14.13 USD. (12,02 euro).. misschien kun je een coupon regelen via fok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 12:14
Ik heb 'm volgens mij hier nog niet voorbij zien komen en ik weet ook niet of het gaat werken met Domoticz/Xiaomi, maar zou dit wellicht een vervanger kunnen zijn voor een standaard lichtschakelaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
Raek schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:26:
Ik heb 'm volgens mij hier nog niet voorbij zien komen en ik weet ook niet of het gaat werken met Domoticz/Xiaomi, maar zou dit wellicht een vervanger kunnen zijn voor een standaard lichtschakelaar?
Deze schakelaar werkt weliswaar op Zigbee maar niet met de Xiaomi gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:20
Ik heb nu een Aqara Smoke Detector in de App gekoppeld maar deze komt niet terug in Domoticz.
Hoe krijg ik deze alsnog in Domoticz?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:25

Pixelmagic

Ubergeek

TerrorSource schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:23:
Ik heb nu een Aqara Smoke Detector in de App gekoppeld maar deze komt niet terug in Domoticz.
Hoe krijg ik deze alsnog in Domoticz?
Nieuwe sensros toestaan in Domo en vervolgens de sensor triggeren

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:20
Pixelmagic schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:47:
[...]

Nieuwe sensros toestaan in Domo en vervolgens de sensor triggeren
Ik zie ze niet bij Devices in Domoticz dus kan ze ook niet triggeren ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:25

Pixelmagic

Ubergeek

TerrorSource schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:50:
[...]

Ik zie ze niet bij Devices in Domoticz dus kan ze ook niet triggeren ;)
Dat is logich omdat Domo hem nog niet kent :)

Detectie aanzetten in Domo en vervolgens het apparaat zelf een signaal laten verzenden, bv door alarm te laten geven of opnieuw aan te melden, batterij er opnieuw in en zo.

Gaat er om dat Domo hem een eerste keer kan ontvangen om dan toe te voegen.

Edit: ik verwacht van een smoke detector overigens meestal een inkomend signaal, dus begrijp niet helemaal wat je in Domo wil gaan triggeren. Alarmen van die dingen zijn niet altijd extern triggerbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Pixelmagic op 10-03-2018 09:46 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de draadloze aqara wall switch in homekit zet d.m.v. Homebridge kan je dan zeggen als ik op deze knop druk dan gaat de philips hue lamp aan of ongeveer dat. Wat zijn de mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb een zigbee smart plug van mijn gateway welke beneden staat verplaats naar mijn gateway welke boven staat (dit omdat hij de wasmachine moet aansturen) Ik heb het gedaan door hem eerst netjes te verwijderen van de ene gateway en toen weer toegevoegd als device bij de andere gateway. Ik kan de plug nu alleen via domoticz niet meer aansturen, in de log zie ik dit:
XiaomiGateway: unable to write command - No device

Waar gaat het fout en hoe kan ik het oplossen? Ik heb het wachtwoord van mijn 2e gateway opnieuw ingetikt in domoticz maar dat hielp niet helaas. Ik krijg wel de waardes door in domoticz van die plug, dus als ik hem handmatig via de knop of via de app aan of uit zet, dan zie ik dat wel in domoitcz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met dit probleem?

wanneer ik de xiaomi gateway wil updaten blijft die hangen op 0%
vervolgens vliegt die offline en moet ik hem rebooten

resetten geprobeerd, hotspot, andere mobiel, network ssid gewijzigd.. niks lijkt te helpen

filmpje van iemand anders met zelfde probleem:

YouTube: Mi gateway firmware update problem

ik heb hem hier gekocht:

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.aut6qk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:19:
iemand ervaring met dit probleem?

wanneer ik de xiaomi gateway wil updaten blijft die hangen op 0%
vervolgens vliegt die offline en moet ik hem rebooten

resetten geprobeerd, hotspot, andere mobiel, network ssid gewijzigd.. niks lijkt te helpen

filmpje van iemand anders met zelfde probleem:

YouTube: Mi gateway firmware update problem

ik heb hem hier gekocht:

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.aut6qk
Geen ervaring met dit probleem maar heb wel gemerkt dat het wifi-signaal behoorlijk sterk moet zijn als je wil updaten. Net even gekeken en mijn Gateway V2 ( dus dezelfde als jij hebt ) staat nu op 1.4.1_153.0143. Het updaten na ontvangst van de gateway ging probleemloos maar deze hangt dan ook heel dichtbij mijn router.

Kan het misschien zijn dat bij jou de signaalsterkte van je wifi niet goed genoeg is voor de gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vwtune schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:04:
Ik heb een zigbee smart plug van mijn gateway welke beneden staat verplaats naar mijn gateway welke boven staat (dit omdat hij de wasmachine moet aansturen) Ik heb het gedaan door hem eerst netjes te verwijderen van de ene gateway en toen weer toegevoegd als device bij de andere gateway. Ik kan de plug nu alleen via domoticz niet meer aansturen, in de log zie ik dit:

Waar gaat het fout en hoe kan ik het oplossen? Ik heb het wachtwoord van mijn 2e gateway opnieuw ingetikt in domoticz maar dat hielp niet helaas. Ik krijg wel de waardes door in domoticz van die plug, dus als ik hem handmatig via de knop of via de app aan of uit zet, dan zie ik dat wel in domoitcz!
Gokje is dat het ID van het device nog hetzelfde is binnen Domoticz, waardoor ie hem ergens onder water nog naar de oude gateway stuurt.

Wat je zou kunnen doen is hem weer koppelen beneden op de gateway, kijken of die het weer doet, dan verwijderen uit Domoticz, dan koppelen aan gateway boven en dan opnieuw toevoegen in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met de aqara wall wireless switch lifx bulbs besturen? Graag ook uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
vwtune schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:04:

Inmiddels al gelukt?

[ Voor 23% gewijzigd door renedis op 11-03-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chatjozef
  • Laatst online: 29-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:16:
Kan je met de aqara wall wireless switch lifx bulbs besturen? Graag ook uitleg!
Ja, maar hiervoor moet je wel een domotica controller voor hebben, bijvoorbeeld Domoticz of Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Vorkie schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:31:
[...]

Gokje is dat het ID van het device nog hetzelfde is binnen Domoticz, waardoor ie hem ergens onder water nog naar de oude gateway stuurt.

Wat je zou kunnen doen is hem weer koppelen beneden op de gateway, kijken of die het weer doet, dan verwijderen uit Domoticz, dan koppelen aan gateway boven en dan opnieuw toevoegen in Domoticz.
Zojuist geprobeerd, helaas... zelfde probleem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Nee, net de plug op de bovenste gateway gekoppeld en ik krijg weer dezelfde foutmelding. Via de app schakelt ie wel gewoon goed.

Wanneer ik in domoticz de 'hoofd' xiaomi gateway (dus degene die beneden staat) disable in domoticz en alleen nog de 2e die boven staat actief is, dan krijg ik: Error: Switch command not send!, Hardware device disabled or not found! (wanneer ik de plug probeer aan of uit te zetten)

Voor de rest staan er geen apparaten op mijn 2e gateway gekoppeld welke aan of uit kunnen, er hangen alleen deur/raam sensoren, waterlek sensor en temperatuur sensor op dit moment eraan. De plug is dus het eerste apparaat wat ik aan de tweede gateway wil hangen welke dus ook aan en uit moet kunnen.

Wanneer ik de hoofd gateway weer activeer en de plug probeer aan te sturen via de twee gateway krijg ik weer: Error: XiaomiGateway: unable to write command - No device

Domoticz naar de laatste bata geinstalleerd, maar heeft ook niet geholpen. :| Ik weet ff niet in welke hoek ik moet zoeken nu.

[ Voor 66% gewijzigd door vwtune op 12-03-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 21:05
Iemand nog een paar leuke korting codes? Ik wil nog wel een paar temperatuur sensoren :9~

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:54

paQ

SHIFTER [NL] schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:39:
Iemand nog een paar leuke korting codes? Ik wil nog wel een paar temperatuur sensoren :9~
Price without coupon: $11.41
Coupon 1 ($10.5): SMARTHOME
(apply it in your cart)

gearbest

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 21:05
paQ schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:51:
[...]

Price without coupon: $11.41
Coupon 1 ($10.5): SMARTHOME
(apply it in your cart)

gearbest
Thanks!

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
SHIFTER [NL] schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:39:
Misschien even wachten tot 20 maart. Dan bestaat Gearbest x jaar en zouden met kortingsacties komen.
Weet niet of dat ook op dit spul zal zijn.

Wel zijn de normale prijzen nu extreem hoog bij Gearbest voor wat ze een paar maanden geleden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
jobr schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:22:
[...]

Misschien even wachten tot 20 maart. Dan bestaat Gearbest x jaar en zouden met kortingsacties komen.
Weet niet of dat ook op dit spul zal zijn.

Wel zijn de normale prijzen nu extreem hoog bij Gearbest voor wat ze een paar maanden geleden waren.
gaan ze straks omlaag gooien, kijk hoeveel korting we weggeven :-D...... BTW weg ermee >:) MM-style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmyst
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-11-2023
Hmm, zeer interessant topic. Ik heb een vraag:

Ik heb op dit moment een aantal milights draaien via een iBox gekoppeld met mijn home assistant, en een aantal domme lampen die ik nog conventioneel schakel. Ik wil graag mijn muurschakelaars vervangen. Nu zie ik dit topic, en ben ik entausiast geraakt. Is het voor zolwel de milights als de domme lampen mogelijk om een Xiaomi gateway (https://www.gearbest.com/...ces/pp_344667.html?wid=21) aan te schaffen, de bestaande schakelaars te vervangen met de bedrade Xiaomi Aqara dubbele schakelaar (https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html?wid=21), en aan te vullen met de wireless versie (https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610096.html?wid=21) op de plaatsen waar ik geen schakeldraden heb liggen?

Ik hoef geen uitgebreid antwoord (een ja/nee met enkele korte tips zijn voldoende). Mijn dank is groot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
grmyst schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:23:
Hmm, zeer interessant topic. Ik heb een vraag:

Ik heb op dit moment een aantal milights draaien via een iBox gekoppeld met mijn home assistant, en een aantal domme lampen die ik nog conventioneel schakel. Ik wil graag mijn muurschakelaars vervangen. Nu zie ik dit topic, en ben ik entausiast geraakt. Is het voor zolwel de milights als de domme lampen mogelijk om een Xiaomi gateway (https://www.gearbest.com/...ces/pp_344667.html?wid=21) aan te schaffen, de bestaande schakelaars te vervangen met de bedrade Xiaomi Aqara dubbele schakelaar (https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html?wid=21), en aan te vullen met de wireless versie (https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610096.html?wid=21) op de plaatsen waar ik geen schakeldraden heb liggen?

Ik hoef geen uitgebreid antwoord (een ja/nee met enkele korte tips zijn voldoende). Mijn dank is groot!!
Je linkje van je dubbele schakelaar met draad verwijst niet naar een schakelaar met draad maar naar de draadloze dubbele schakelaar versie.
https://www.gearbest.com/access-control/pp_626699.html
Dit is de versie met draad. Maar let op! deze past dus niet in een standaard inbouwdoos die we in Nederland gebruiken.
De draadloze versie werk wel en kan je wel op een bestaande plek gebruiken (Twee gaatjes boren). Je kan hier dus niet je "domme" lamp mee schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmyst
zwaffie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Je linkje van je dubbele schakelaar met draad verwijst niet naar een schakelaar met draad maar naar de draadloze dubbele schakelaar versie.
https://www.gearbest.com/access-control/pp_626699.html
Dit is de versie met draad. Maar let op! deze past dus niet in een standaard inbouwdoos die we in Nederland gebruiken.
De draadloze versie werk wel en kan je wel op een bestaande plek gebruiken (Twee gaatjes boren). Je kan hier dus niet je "domme" lamp mee schakelen.
Bedankt voor je antwoord. Ah, jep, ik heb de verkeerde doorgelinkt bij de bedrade schakelaar, thanks!

Duideljk. Is het mogelijk om met de draadloze schakelaar de bedrade schakelaar te laten schakelen? Xiaomi heeft geen alternatief voor een nederlands/europese inbouwdoos zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
grmyst schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ah, jep, ik heb de verkeerde doorgelinkt bij de bedrade schakelaar, thanks!

Duideljk. Is het mogelijk om met de draadloze schakelaar de bedrade schakelaar te laten schakelen? Xiaomi heeft geen alternatief voor een nederlands/europese inbouwdoos zie ik...
Bedoel je dat je het als een soort van hotelschakeling wilt gebruiken? Dus een lamp op de bedrade schakelaar aansluiten en die via de draadloze aan en uit kunnen zetten?

Of dat werkt durf ik je niet te zeggen, maar als ik in de beschrijving kijk zie ik wel dat het Zigbee is en dat je er scenes mee kan maken, dan lijkt het mij ook mogelijk om hem te schakelen via een draadloze schakelaar.

Als dat mogelijk is, dan zou je de bedrade versie misschien ook nog wel kunnen modificeren zodat je de knoppen er af haalt en ze dan in een plafonddoos weg kunnen werken. Al zou je dan ook een smartsocket kunnen modificeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Phoolie op 13-03-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Weet iemand wat je kan doen als de push meldingen ineens niet meer werken (ios)? Gisteren werkte het nog. Gateway is al herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Rushhour77 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:08:
Weet iemand wat je kan doen als de push meldingen ineens niet meer werken (ios)? Gisteren werkte het nog. Gateway is al herstart.
Volgens mij is het een probleem bij Xiaomi servers:
https://xiaomi.eu/communi...larm-in-mihome-app.43059/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmyst
Phoolie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:37:
[...]

Bedoel je dat je het als een soort van hotelschakeling wilt gebruiken? Dus een lamp op de bedrade schakelaar aansluiten en die via de draadloze aan en uit kunnen zetten?

Of dat werkt durf ik je niet te zeggen, maar als ik in de beschrijving kijk zie ik wel dat het Zigbee is en dat je er scenes mee kan maken, dan lijkt het mij ook mogelijk om hem te schakelen via een draadloze schakelaar.

Als dat mogelijk is, dan zou je de bedrade versie misschien ook nog wel kunnen modificeren zodat je de knoppen er af haalt en ze dan in een plafonddoos weg kunnen werken. Al zou je dan ook een smartsocket kunnen modificeren.
Ik heb dergelijke technische kennis helaas niet. Maar, hotelschakeling, ja. Ik wil graag fysieke knoppen hebben om mijn bestaande slimme en domme lampen te schakelen. Het dingetje is dat ik nu niet overal schakelaars he waar ik ze graag wil.
Situatievoorbeeld: keuken. 2 deuren, met langs iedere deur een enkele schakelaar. 2 lampen, 1 boven eettafel, 1 (bestaand uit halogeen spotjes) boven keukenblad. Het klinkt dan makkelijk om beide schakelaars te vervangen door een bedrade slimme schakelaar, waarbij ik met 1 knop de andere lamp laat schakelen en omgekeerd. En mocht ik willen, kan ik nog een draadloze schakelaar bij de eettafel hangen,waarmee ik ze ook allebei schakel. Nu zou ik beide lampen ook smart kunnen maken, dat kan bij de eettafellamp, maar de spotjes wil ik liever nog houden zoals ze nu zijn,de domme halogeenlampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 23:56
ik ben eigenaar van meerdere tweewielers die van accu's zijn voorzien(fiets, step en scooter) en wil deze met een tijdsklok of evt zonnepanelen opbrengst gaan laden. is er een xiaomi eu plug(stopcontact/schuko) te krijgen die hier in NL werkt?

[ Voor 17% gewijzigd door FireSheep op 14-03-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Laatst online: 26-09 20:03
Ik zie wel dat het systeem verder prima werkt, alleen de notificaties worden niet meer verzonden. Is dit ook een probleem als je met Homebridge werkt, lijkt mij van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
elcastel schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:33:
...Het rare is, ik krijg alles zonder moeite geïnstalleerd, maar die cam krijg ik er niet op. Bij mijn broer hetzelfde probleem (daarom ligt de cam nu bij mij). ...
Dit ging over die Aqara camera. Ik heb dat ding naar mijn broer terug gebracht. Die probeerde het nog een keer, werkte niet. Volgende dag verscheen hij opeens in de App. Dus werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
elcastel schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:55:
[...]

Ik zie wel dat het systeem verder prima werkt, alleen de notificaties worden niet meer verzonden. Is dit ook een probleem als je met Homebridge werkt, lijkt mij van niet?
Ik heb alles naar domoticZ gekoppeld, maar heb nog geen tijd om me te verdiepen in het schrijven van een alarm script. Daarom heb ik voorlopig als nog in mihome geregeld. Zonder push is het een stuk minder voor bijvoorbeeld alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
grmyst schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:59:
[...]

Ik heb dergelijke technische kennis helaas niet. Maar, hotelschakeling, ja. Ik wil graag fysieke knoppen hebben om mijn bestaande slimme en domme lampen te schakelen. Het dingetje is dat ik nu niet overal schakelaars he waar ik ze graag wil.
Situatievoorbeeld: keuken. 2 deuren, met langs iedere deur een enkele schakelaar. 2 lampen, 1 boven eettafel, 1 (bestaand uit halogeen spotjes) boven keukenblad. Het klinkt dan makkelijk om beide schakelaars te vervangen door een bedrade slimme schakelaar, waarbij ik met 1 knop de andere lamp laat schakelen en omgekeerd. En mocht ik willen, kan ik nog een draadloze schakelaar bij de eettafel hangen,waarmee ik ze ook allebei schakel. Nu zou ik beide lampen ook smart kunnen maken, dat kan bij de eettafellamp, maar de spotjes wil ik liever nog houden zoals ze nu zijn,de domme halogeenlampjes.
Dit gaat je helaas niet lukken met Xiaomi. Je zal dan toch echt voor een slimme lamp moeten gaan en die dan met de draadloze schakelaar moeten schakelen (of de deurschakelaar mod)
Alternatief is klik aan klik uit. Die heeft inbouw modules waarmee je je bestaande schakelaar behoudt. Nadeel hiervan is weer dat je niet ziet of de lampen uit of aan staan. Er wordt 1 keer een signaal verstuurt en er komt geen bevestiging of het signaal is aangekomen of niet.
Dan heb je nog fibaro maar dat is wel een prijzige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 20-09 07:40
Ik wil graag de deursensor mod gaan doen achter mijn bestaande schakelaars.
stroom aan de achter kant door lussen, en dan die deur sensors aan de schakelaar.
Of werkt die mod alleen met puls schakelaars en niet met aan/uit schakelaars?
Heeft iemand dat ook met home assistent werkend? en misschien voorbeeld van de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
grmyst schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:59:
[...]

Volgens mij moet het wel kunnen, alleen heeft Xiaomi geen bedrade schakelaars die in een EU inbouwdoos passen, je zalt dus je inbouwdoos moeten vervangen als je dit wilt.

Je zou ook kunnen kijken naar een Sonoff T1, die is wel beschikbaar in EU variant en is ook via een app te bedienen en tevens is er een losse schakelaar voor te krijgen, alleen is dit dan wel via 433 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Sonoff T2 en T3 passen niet in een doos helaas.
Er passen ook geen 2 Sonoff T1's langs elkaar in dezelfde doos, moet je 2 enkele dozen plaatsen.

Gat in de EU markt hier. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
defcon84 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:25:
Sonoff T2 en T3 passen niet in een doos helaas.
Er passen ook geen 2 Sonoff T1's langs elkaar in dezelfde doos, moet je 2 enkele dozen plaatsen.

Gat in de EU markt hier. :-)
Sonoff T2 & T3 bestaan niet ;) Maar je bedoelt waarschijnlijk de T1 2 & 3 way variant. Die 3 way variant is inderdaad niet in EU uitvoering te krijgen, maar de 2 way al wel een tijdje hoor ;)
https://www.itead.cc/sonoff-t1-eu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

die bedoel ik inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Phoolie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:06:
[...]
Volgens mij moet het wel kunnen, alleen heeft Xiaomi geen bedrade schakelaars die in een EU inbouwdoos passen, je zalt dus je inbouwdoos moeten vervangen als je dit wilt.

Je zou ook kunnen kijken naar een Sonoff T1, die is wel beschikbaar in EU variant en is ook via een app te bedienen en tevens is er een losse schakelaar voor te krijgen, alleen is dit dan wel via 433 Mhz
grmyst wil een hotelschakeling ( wisselschakelaar ) en dat gaat je zo niet lukken.

Die schakeling is te vergelijken met de schakelaar beneden bij een trap en boven bij de trap; je kunt dan zowel beneden alsook boven de lamp in- en uitschakelen met beide schakelaars.
Dit zal niet gaan met een elektronische schakelaar zoals de Sonoff want als je "boven" de lichtknop op "uit" zet is de Sonoff "beneden" spanningsloos ( omgekeerd hetzelfde verhaal )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
lowo schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:52:
[...]

grmyst wil een hotelschakeling ( wisselschakelaar ) en dat gaat je zo niet lukken.

Die schakeling is te vergelijken met de schakelaar beneden bij een trap en boven bij de trap; je kunt dan zowel beneden alsook boven de lamp in- en uitschakelen met beide schakelaars.
Dit zal niet gaan met een elektronische schakelaar zoals de Sonoff want als je "boven" de lichtknop op "uit" zet is de Sonoff "beneden" spanningsloos ( omgekeerd hetzelfde verhaal )
Kijk eens goed hoe de T1 werkt ;)
Je kan er een draadloze (433 Mhz) zender op aansluiten, dan heb je dus wel een hotelschakeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

Bij de deursensor staat, niet op metalen voorwerpen plaatsen.
Is hier specifieke reden voor? Detecteert hij anders de "andere zijde"?

Ik heb hem zonder problemen geplaatst, even getest met metaal maar er schakelt ook niks.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
R-B schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:41:

Ik heb hem zonder problemen geplaatst, even getest met metaal maar er schakelt ook niks.
Heeft volgens mij vooral met bereik te maken. Het betaal kan dit flink beïnvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
FireSheep schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:48:
ik ben eigenaar van meerdere tweewielers die van accu's zijn voorzien(fiets, step en scooter) en wil deze met een tijdsklok of evt zonnepanelen opbrengst gaan laden. is er een xiaomi eu plug(stopcontact/schuko) te krijgen die hier in NL werkt?
Al eens gekeken naar een Sonoff S20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
Phoolie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:25:
[...]

Kijk eens goed hoe de T1 werkt ;)
Je kan er een draadloze (433 Mhz) zender op aansluiten, dan heb je dus wel een hotelschakeling ;)
Hee dat wist ik niet, je kunt de T1 dus met een draadloze afstandsbediening in= of uitschakelen. ( RF Remote control–Turn on/off by 433MHz RF Remote indoors )
Dan kun je idd een soort van hotelschakeling maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:25

dof

zoeperman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:31:
stroom aan de achter kant door lussen, en dan die deur sensors aan de schakelaar.
Heeft iemand dat ook met home assistent werkend? en misschien voorbeeld van de code.
Dat gaat prima met zowel de puls als wisselschakelaar. Alleen als je de lamp bediend via de HA console moet je met wisselschakelaar even twee keer wisselen. Met puls schakelaar kun je goed de switch_toggle gebruiken, met wisselschakelaar gebruik ik apart switch.turn_on en switch.turn_off.

Deze automation is met deze sensor en bedient een sonoff schakelaar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
- action:
  - data:
      entity_id: switch.sonoffbasic02
    service: switch.turn_on
  alias: [b]Voordeur lamp aan[/b]
  condition: []
  id: '1519482949485'
  trigger:
  - entity_id: binary_sensor.door_window_sensor_158d0001de8793
    from: 'on'
    platform: state
    to: 'off'

- action:
  - data:
    service: switch.turn_off
  alias: [b]Voordeur lamp uit[/b]
  id: '1519483698233'
  trigger:
    from: 'off'
    to: 'on'

De automations staan in andere volgorde dan in de HA handleiding. Dat komt omdat ik al m'n automatons rechtstreeks in de HA console doe en die zet het andersom in automations.yaml. 8)7

Excuse voor de lelijke code opmaak, ben even vergeten hoe dat moet.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:25

dof

R-B schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:41:

In de door_sensor zit een reed schakelaar en die wordt gesloten door het magneetje en gemonteerd op metaal kan het magnetisme beïnvloed worden. Kwestie van trial en error dunkt me. :)

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 20-09 07:40
dof schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:24:
[...]

Dat gaat prima met zowel de puls als wisselschakelaar. Alleen als je de lamp bediend via de HA console moet je met wisselschakelaar even twee keer wisselen. Met puls schakelaar kun je goed de switch_toggle gebruiken, met wisselschakelaar gebruik ik apart switch.turn_on en switch.turn_off.

Deze automation is met deze sensor en bedient een sonoff schakelaar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
- action:
  - data:
    service: switch.turn_on
  alias: [b]Voordeur lamp aan[/b]
  id: '1519482949485'
  trigger:
    from: 'on'
    to: 'off'

- action:
  - data:
    service: switch.turn_off
  alias: [b]Voordeur lamp uit[/b]
  id: '1519483698233'
  trigger:
    from: 'off'
    to: 'on'

De automations staan in andere volgorde dan in de HA handleiding. Dat komt omdat ik al m'n automatons rechtstreeks in de HA console doe en die zet het andersom in automations.yaml. 8)7

Excuse voor de lelijke code opmaak, ben even vergeten hoe dat moet.
Dankje voor de uitleg en code, mooiste zou zijn dat de status van je schakelaar niet uit maakt.
Dat je de schakelaar omzet en dat je hem dan met een andere schakelaar of event triggerd de lamp uit gaat. Als je dan weer de schakelaar schakeld hij hem weer aan doet. Misschien dat er dan een variabele ofzo in moet, maar ken nog niet echt de mogelijkheden van HA om dat te bedenken :) (als het al uberhaupt kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
zoeperman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:31:
Dit kan ook gewoon met een wip schakelaar. Het gaat namelijk niet om de puls maar om de status die je genereert. Een deursensor is een schakelaar die getriggerd word door een magneet. Dus als je kleine magneet in de buurt is wordt het relais gesloten en geeft dus je deursensor de status closed aan. Als je het magneetje weg haalt dat gaat het relais dus open staan en heb je de status open. Dit kan je dus ook zo maken met een schakelaar. Schakelaar naar beneden is status closed. Schakelaar naar boven is status open (of andersom natuurlijk is maar net hoe je de schakelaar in de muur zet).

In HA krijg je dus iets als dit voor het uitzetten van je lichten.

- alias: "Maak er iets moois van"
trigger:
entity_id: "het id nummer van je deursensor"
state: 'off'
action:
service: light.turn_off
entity_id: "Het licht dat je wil uitzetten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Rushhour77 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:08:
Hier werken ze nu weer sinds vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

sweebee schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:51:
[...]

Heeft volgens mij vooral met bereik te maken. Het betaal kan dit flink beïnvloeden
dof schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:29:
[...]

In de door_sensor zit een reed schakelaar en die wordt gesloten door het magneetje en gemonteerd op metaal kan het magnetisme beïnvloed worden. Kwestie van trial en error dunkt me. :)
Heb het inderdaad even geprobeerd van te voren met het metaal van deurpost en metaal van hor. Er lijkt niks te schakelen als gevolg daarvan.

Dus idd situatie afhankelijk, in gaten houden dus en kwestie van proberen op nieuwe plekken

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
zoeperman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:13:
[...]

Dankje voor de uitleg en code, mooiste zou zijn dat de status van je schakelaar niet uit maakt.
Dat je de schakelaar omzet en dat je hem dan met een andere schakelaar of event triggerd de lamp uit gaat. Als je dan weer de schakelaar schakeld hij hem weer aan doet. Misschien dat er dan een variabele ofzo in moet, maar ken nog niet echt de mogelijkheden van HA om dat te bedenken :) (als het al uberhaupt kan)
HA ken ik niet, maar in Domoticz kan je bij een wijziging van de status van je schakelaar gewoon kijken naar de huidige status van je lamp en die dan omzetten. Maar voor HA zal er vast ook wel zo iets mogelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 13:39
Ik heb lopen zoeken op het forum, maar hoe gebruik ik de schakelaar op de Xiaomi Gateway zelf (voor Domoticz)?

Ik wil deze inzetten als Switch om bijv. het alarm aan te zetten. Maar ik kom hem niet tegen in Domoticz of ook niet als event in de logs.

[ Voor 3% gewijzigd door Woesjah op 16-03-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Woesjah schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:32:
Ik heb lopen zoeken op het forum, maar hoe gebruik ik de schakelaar op de Xiaomi Gateway zelf (voor Domoticz)?

Ik wil deze inzetten als Switch om bijv. het alarm aan te zetten. Maar ik kom hem niet tegen in Domoticz of ook niet als event in de logs.
Kijk eens in de startpost van dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 13:39
Phoolie schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:33:
[...]

Kijk eens in de startpost van dit topic ;)
Bedoel je de knop 2x indrukken? Ik wil juist met die knop wat afvuren binnen Domoticz, maar daar zie ik dus niks van terug binnen Domoticz :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Woesjah schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:38:
[...]

Bedoel je de knop 2x indrukken? Ik wil juist met die knop wat afvuren binnen Domoticz, maar daar zie ik dus niks van terug binnen Domoticz :'(
Ok, je had het over het alarm activeren, dat gaat dus idd via de knop 2x indrukken :)
Maar via Domoticz heb ik ook al eens naar gezocht, maar ik vrees dat er niks mogelijk is. Ik zit met een situatie dat als de LED van de gateway uit is, ik hem via die knop niet aan krijg. Wanneer hij aan staat werkt de knop prima. Voorlopig los ik dat dus met een lossen knop op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
elcastel schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Hier werken ze nu weer sinds vanochtend.
Bij mij werkt het ook weer sinds gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

nieuws: Philips Lighting verandert zijn naam in Signify

Krijgen we dan Signify Hue?

edit: verkeerde topic, maar laat 'm toch staan :)

[ Voor 12% gewijzigd door defcon84 op 16-03-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 12:48
offtopic:
Waarschijnlijk niet, want het persbericht bij het artikel kopt al met:
"Philips Lighting announces intention to change company name to Signify while keeping the Philips brand for its products"

[ Voor 5% gewijzigd door RudolfR op 16-03-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Nee, net de plug op de bovenste gateway gekoppeld en ik krijg weer dezelfde foutmelding. Via de app schakelt ie wel gewoon goed.

Wanneer ik in domoticz de 'hoofd' xiaomi gateway (dus degene die beneden staat) disable in domoticz en alleen nog de 2e die boven staat actief is, dan krijg ik: Error: Switch command not send!, Hardware device disabled or not found! (wanneer ik de plug probeer aan of uit te zetten)

Voor de rest staan er geen apparaten op mijn 2e gateway gekoppeld welke aan of uit kunnen, er hangen alleen deur/raam sensoren, waterlek sensor en temperatuur sensor op dit moment eraan. De plug is dus het eerste apparaat wat ik aan de tweede gateway wil hangen welke dus ook aan en uit moet kunnen.

Wanneer ik de hoofd gateway weer activeer en de plug probeer aan te sturen via de twee gateway krijg ik weer: Error: XiaomiGateway: unable to write command - No device

Domoticz naar de laatste bata geinstalleerd, maar heeft ook niet geholpen. :| Ik weet ff niet in welke hoek ik moet zoeken nu.
Ben ik de enige met meer dan 1 gateway waar de apparaten die op de twee gekoppeld zijn niet wil werken? (on /off bedoel ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 17:05
Ik ken Domoticz niet, maar alles in je logging wijst erop dat je het oude device aanspreekt. Ik durf te wedden dat wanneer je alle Xiaomi gateways uitzet je dezelfde Error: Switch command not send!, Hardware device disabled or not found! fout gaat krijgen.

Probeer eens een schone installatie of gooi je oude instellingen weg. Hoe je dat doet kan ik je alleen niet vertellen. Wellicht dat ze dat in het Domoticz topic dat wat over kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 14:27
Ik heb nu alweer een tijdje de V2 gateway draaiend met temp sesor, pir en deursensor werkt prima vanuit domoticz.

Nu heb ik een honeywell rookmelder binnen gekregen en wil ik die toevoegen.
Dus toch maar weer eens de app opgestart, maar ik krijg helaas geen verbinding meer met de gateway... Iemand een idee? De gateway werkt ondertussen gewoon.
Ik heb ook al een password reset aangevraagd en dat werkt ook gewoon, account id is ook nog steeds dezelfde want mijn nickname is ook gelijk...
Mi app verwijderd en opnieuw toegevoegd, router en telefoon opnieuw opgestart, ook de gateway al effe van spanning gehad, het maakt allemaal geen indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep2
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-05 22:58
Ik heb hetzelfde probleem. In de mi home app zijn alle devices offline, en kan geen apparaten aansturen of toevoegen. In home assistant zijn de devices wel beschikbaar en kan ik bijvoorbeeld de gateway light wel bedienen en sensoren uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 11:34
Mensen,

Even een vraag over mijn Xiaomi smart plug (zigbee versie)

Met de originele verloopstekker die ik van ome Ali kreeg ging het niet helemaal goed, die fikte al snel door.

Heb daarom bij Bol een S-Kross wereldstekker besteld en daar de smart plug weer op aangesloten. De stekker van de droger daar weer in. Dus even op volgorde: drogerstekker >> Xiaomi smart plug >> S-Kross verloopstekker >> Verlengsnoer >> Geaard stopcontact. Vanmiddag wilde ik dat testen.

Droger aangezet, begon voorspoedig en kon ook via de Mi home app zien dat er stroom verbruikt werd. Echter, na een paar minuten viel hij uit, en het ledje op de smart plug knipperde snel rood. Is dit dan toch een vorm van overbelasting? Google maakt me helaas niet wijzer wat dit betreft. Of komt het omdat er nog een verlengsnoer tussen zit? Hierop zit enkel verder een waterkoker aangesloten maar deze stond uit.

Toen ik de smart plug vervolgens resette en daarna elders aansloot ging hij vrolijk verder dus hij is in ieder geval niet kapot.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
Maximaal aan te sluiten vermogen op die plug is volgens spec 2200W. Ik zou zelfs zeggen: ga niet hoger dan 1800W. Een beetje droger doet al gauw 2400W. Ik denk dus dat je de plug een beetje boos hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 10:24
Zijn er hier mensen die een Xiaomi dafang kunnen besturen via domoticz / synology surveillance station? Ik heb op de dafang custom firmware draaien en het is me al wel gelukt om de camera toe te voegen aan domoticz en aan synology surveillance station maar kan in beide niet de camera bedienen. Mocht iemand dat wel gefixt hebben hoor ik graag hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 11:34
@jaspervz Okidoki, thanks voor de heads-up, dan weet ik ff genoeg :) Dan toch maar een TP link HS110

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NashNL69
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 10:22
Na het veranderen van mijn wifi-wadhtwoord krijg ik mijn Gatewaymet geen mogelijkheid meer gekoppeld aan de Xiaomi-app. Hij maakt overigens wel gewoon verbinding met mijn router. Alles al geprobeerd: 10.000 keer opnieuw, alle apparaten losgekoppeld, app opnieuw gedownload, cache geleegd, etcetera. Niks helpt, na ongeveer 90 procent geeft hij aan dat de connectie niet goed is. Ik heb op internet meerdere mensen met hetzelfde probleem gezien. Probleem is dat je geen harde reset kan geven. Iemand hier met de gouden tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:47
NashNL69 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:34:
Na het veranderen van mijn wifi-wadhtwoord krijg ik mijn Gatewaymet geen mogelijkheid meer gekoppeld aan de Xiaomi-app. Hij maakt overigens wel gewoon verbinding met mijn router. Alles al geprobeerd: 10.000 keer opnieuw, alle apparaten losgekoppeld, app opnieuw gedownload, cache geleegd, etcetera. Niks helpt, na ongeveer 90 procent geeft hij aan dat de connectie niet goed is. Ik heb op internet meerdere mensen met hetzelfde probleem gezien. Probleem is dat je geen harde reset kan geven. Iemand hier met de gouden tip?
Wifi wachtwoord terug zetten, wachtwoord aanpasen van de Gateway (heeft dan dus geen verbinding) en daarna het wifi-wachtwoord aanpassen naar nieuwe? Eventueel gateway nog powercyclen zodattie opnieuw verbinding gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

NashNL69 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:34:
En gebruik Android ipv iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Jerry_bboy schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:15:
Zijn er hier mensen die een Xiaomi dafang kunnen besturen via domoticz / synology surveillance station? Ik heb op de dafang custom firmware draaien en het is me al wel gelukt om de camera toe te voegen aan domoticz en aan synology surveillance station maar kan in beide niet de camera bedienen. Mocht iemand dat wel gefixt hebben hoor ik graag hoe.
Moet wel via mqtt lukken. Op het HA forum heeft iemand dat werkend gekregen volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Is het mogelijk om het alarm (voor bv deursensors) aan te zetten met de app op je telefoon?

Normaal zet je het alarm aan met 2x de knop indrukken op de gateway (v2) maar als je nu ook een deursensor op je voordeur wilt en van huis gaat is dat natuurlijk niet handig.

verder geen koppeling met Domoticz of zo (gaat pas later) en de spullen zijn ook nog niet besteld maar ik zou dat graag van tevoren weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Ja dat is heel eenvouding in de app. Open gateway in de app en enable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
jaspervz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:15:
Ik ken Domoticz niet, maar alles in je logging wijst erop dat je het oude device aanspreekt. Ik durf te wedden dat wanneer je alle Xiaomi gateways uitzet je dezelfde Error: Switch command not send!, Hardware device disabled or not found! fout gaat krijgen.

Probeer eens een schone installatie of gooi je oude instellingen weg. Hoe je dat doet kan ik je alleen niet vertellen. Wellicht dat ze dat in het Domoticz topic dat wat over kunnen vertellen.
Ik heb zojuist een nieuwe uit de doos ziggby plug geinstalleerd (op mijn 2e gateway) en helaas krijg ik dezelfde foutmelding in de log: Error: XiaomiGateway: unable to write command - No device

Het lijkt wel of de tweede gateway gewoon geen apparaten kan aansturen, maar alleen kan uitlezen.
Ben toch wel benieuwd of er meer mensen zijn die meerdere gateways in domoticz gebruiken en die wel alles kunnen aansturen op de verschillende gateways?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
Ondersteund de Domoticz plugin wel fatsoenlijk twee bridges? Het begint er sterk op te lijken van niet. Kun je het vanuit de mu home app wel goed bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
jaspervz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:37:
Ondersteund de Domoticz plugin wel fatsoenlijk twee bridges? Het begint er sterk op te lijken van niet. Kun je het vanuit de mu home app wel goed bedienen?
Dat vraag ik me dus af, maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met meerdere gateways in huis.
Ik hoor verder niemand met problemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
Had je al eens geprobeerd om je 'probleem' gateway in een geïsoleerde omgeving te gebruiken? Dan weet je in ieder geval dat het daar goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:47
Ik neem aan dat een Xiaomi deursensor (zigbee) wel een lamp kan schakelen op zwave (ik ben mij nog aan het verdiepen wat kan) via domoticz en via een Xiaomi humidity sensor een afzuigventilator op wifi?

Dus in deze dat domoticz alles regelt doordat deze de regeling overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Lees dit topic maar eens door. Zijn inmiddels diverse malen bij verschillende gebruikers vreemde issues gemeld zoals het niet kunnen toevoegen van devices via de iOS app of het niet kunnen verbinden met het WiFi netwerk via de iOS app. Lost zich op door de Android app te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
Maks schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:56:
[...]

Moet wel via mqtt lukken. Op het HA forum heeft iemand dat werkend gekregen volgens mij!
Welk forum bedoel je precies, zie en zit tegenwoordig op zoveel fora dat ik soms niet meer weet waar ik moet beginnen met zoeken. Krijg je volgens mij op een gegeven moment als je allemaal verschillende systemen gaat combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Jerry_bboy schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:59:
[...]

Welk forum bedoel je precies, zie en zit tegenwoordig op zoveel fora dat ik soms niet meer weet waar ik moet beginnen met zoeken. Krijg je volgens mij op een gegeven moment als je allemaal verschillende systemen gaat combineren.
Ja dat kan ik mij voorstellen ;). Dit is de post: Ha community. Je hebt alleen wel de fang hacks firmware nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
jaspervz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:59:
Had je al eens geprobeerd om je 'probleem' gateway in een geïsoleerde omgeving te gebruiken? Dan weet je in ieder geval dat het daar goed zit.
Ja, en zoals ik al aangaf, ziet de gateway wel de toegevoegde apparaten, stuurt ze ook netjes aan via de MI app. in domoticz leest ie zelfs de statussen uit, alleen het aansturen via Domoticz lukt niet :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Mark de Vaal schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:22:
Ik neem aan dat een Xiaomi deursensor (zigbee) wel een lamp kan schakelen op zwave (ik ben mij nog aan het verdiepen wat kan) via domoticz en via een Xiaomi humidity sensor een afzuigventilator op wifi?

Dus in deze dat domoticz alles regelt doordat deze de regeling overneemt?
Ja hoor. Domoticz krijgt een signaal van een sensor (welke dan ook ) en kan iets anders aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
Maks schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:24:
[...]

Ja dat kan ik mij voorstellen ;). Dit is de post: Ha community. Je hebt alleen wel de fang hacks firmware nodig.
Top, ja die heb ik draaien op de camera. Nu hopen dat het ook werkt met domoticz of Synology Surveillance System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
martinvdm schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:23:
[...]

Lees dit topic maar eens door. Zijn inmiddels diverse malen bij verschillende gebruikers vreemde issues gemeld zoals het niet kunnen toevoegen van devices via de iOS app of het niet kunnen verbinden met het WiFi netwerk via de iOS app. Lost zich op door de Android app te gebruiken.
Ik begrijp wat je zegt, maar het is wel wat kort door de bocht. Er zijn genoeg mensen die zonder problemen alles via iOS in hebben kunnen stellen. Dus om nu te zeggen dat je Android moet gebruiken ben ik niet met je eens. Maar mensen die problemen ondervinden met iOS kunnen het wel met een android device proberen, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Zojuist geprobeerd om de Mi-home app op mijn tablet te laden maar deze is blijkbaar daarvoor niet geschikt (android versie nummer 5.zoveel). Ik heb geprobeerd uit te vinden vanaf welke android versie de app wel zou moeten werken maar zie bij de reviews dat er zelfs bij Android 7 soms problemen zijn en dat die devices met android 7 ongeschikt zijn.

Vanaf welke versie van android zou dit moeten werken

Ik overweeg een goedkoop android telefoontje te kopen om de gateway en sensoren te installeren. Heb je na de installatie de telefoon nog nodig? Is er ook een manier om de gateway en sensoren te installeren zonder de app?

Nu nog een lumia gebruiker en behalve deze mi-app doet die alles wat ie moet doen ook uitstekend dus daar wil ik nog niet vanaf.
Pagina: 1 ... 23 ... 89 Laatste