Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
niwresixel schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:10:
[...]

Heb je ook temperatuur-
& luchtvochtigheidssensoren in gebruik? Bij deze moet ik wel steeds even op hun knopje drukken om ze weer met de gateway te laten babbelen als de gateway uit het stopcontact getrokken is geweest. De raam/deursensoren werken wel weer meteen nadat de gateway uitgeschakeld is geweest.
Jazeker, allemaal doen ze het nog ( op de originele batterij sinds Juni 2016 ).
Ik heb alleen de "oude" versie van de temperatuur/luchtvochtigheid sensor dus de ronde.

1 in de woonkamer, 1 in de slaapkamer, 1 in de badkamer en... 1 buiten! ( wel onder een afdakje )
Ook die van buiten hangt er al sinds 2016 en doet het nog steeds. :)

Alle sensoren die ik bezit heb ik nooit hoeven te resetten! Ook nu niet nou de gateway V1 waarom de meeste zijn aangemeld in de slaapkamer hangt op een behoorlijke afstand vooral van de buiten- en van de woonkamersensor. Alleen de watersensor, rookmelder en de oude ronde switch zijn aangemeld op mijn nieuwe gateway V2.

Misschien helpt het als je een tijdje wacht voordat je opnieuw de sensoren gaat instellen. Ik heb wel na stroomuitval gehad dat het leek alsof alle sensoren weg waren maar na enige tijd zag ik ze toch weer verschijnen op de MiHome app. Ze zenden immers niet continue signalen uit dus kan het zijn dat je toevallig tussen 2 pakketjes datastream van de sensoren de gateway had uitgeschakeld?

[ Voor 15% gewijzigd door lowo op 24-02-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:38

Pixelmagic

Ubergeek

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:56
@lowo Even uit nieuwsgierigheid, zit er nog een verschil tussen de gateways qua Range, of functionaliteit.
Begrijp dat GW2 ook een infrarood blaster heeft?
Werkt dit ook in Home Assistant?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Ik heb inmiddels de gateway ook klaar voor gebruik als alarm. In eerste instantie via MiHome. Echter crashed deze de hele tijd. Lijkt te gebeuren nadat ik alarm aan zet. Hebben jullie dat ook? Ik heb het op de iphone.

Ook heb ik nu deurmagneten geplaatst. Hoe moet ik deze toevoegen in Domoticz?

Is het verder lastig om alles later naar Domoticz te zetten qua alarmsysteem of wat zijn jullie ervaringen? Heeft iemand daar voorbeelden van scripts ofzo?

Offtopic: ik heb ook de kaku ics 1000. Ik heb ergens gelezen dat je deze ook via domoticz kan aansturen. Weet iemand toevallig een tutorial hiervan ofzo?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20
Van ouder en nieuwer is geen sprake.
renedis schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:03:
[...]

Zou kunnen dat ze ouder zijn, intern zijn ze identiek. Tevens prefereer ik deze modellen gezien ze kleiner zijn dan de vierkante.
Inderdaad, ze zijn kleiner dan de vierkante modellen. De ronde uitvoeringen vind ik persoonlijk ook mooier.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Rushhour77 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:28:
Toevoegen in domoticz inmiddels gevonden. Setup => Devices => Groene pijl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patatman12
Wilde van het weekend mijn Aqara schakelaars maar eens werkend maken in Home Assistant, alleen krijg ik de status van de knop (single_click, double_click) niet zichtbaar in Home Assistant.
Long press registreert die wel, want dan gaat de sensor van "off" naar "on".

In de Miapp registreert die deze events wel.

Hebben meer mensen dit probleem? Ik kan op internet niet veel vinden over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Is er een vaste tijd waarop de xiaomi temperatuur/ vochtigheid refreshed? (in domoticz) Of doet ie dat alleen wanneer de temperatuur/ vochtigheid verandert?

[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 27-02-2018 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
patatman12 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:47:
Wilde van het weekend mijn Aqara schakelaars maar eens werkend maken in Home Assistant, alleen krijg ik de status van de knop (single_click, double_click) niet zichtbaar in Home Assistant.
Long press registreert die wel, want dan gaat de sensor van "off" naar "on".

In de Miapp registreert die deze events wel.

Hebben meer mensen dit probleem? Ik kan op internet niet veel vinden over dit probleem.
Schakelaar registreert geen schakeling is altijd on in HA ik heb een automation hiervoor. Als lampen uit zijn en schakelaar wordt geschakeld dan gaan lampen aan. Als lampen aan staan en schakelaar wordt geschakeld dan gaan de lampen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
Ik bedoel in dit geval niet de Status, maar de Event:
Op https://home-assistant.io...nary_sensor.xiaomi_aqara/ zie je dat WXKG01LM een event "Click" heeft, en de "event_key" "Single", "double" etc heeft.
Die events probeer ik af te vangen met een automation.
In dit geval moet de Single click het volume verlagen, en double_click het volume verhogen van de ChromeCast audio.

Ga er vanavond even extra in duiken om te kijken of het misschien een bug is van de nieuwste versie (0.64.0)
zwaffie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:33:
[...]

Schakelaar registreert geen schakeling is altijd on in HA ik heb een automation hiervoor. Als lampen uit zijn en schakelaar wordt geschakeld dan gaan lampen aan. Als lampen aan staan en schakelaar wordt geschakeld dan gaan de lampen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
patatman12 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:37:
Ik bedoel in dit geval niet de Status, maar de Event:
Op https://home-assistant.io...nary_sensor.xiaomi_aqara/ zie je dat WXKG01LM een event "Click" heeft, en de "event_key" "Single", "double" etc heeft.
Die events probeer ik af te vangen met een automation.
In dit geval moet de Single click het volume verlagen, en double_click het volume verhogen van de ChromeCast audio.

Ga er vanavond even extra in duiken om te kijken of het misschien een bug is van de nieuwste versie (0.64.0)

[...]
Oh oke. Er vanuit gaan dat je een 1st gen hebt (Je hebt de long press functie) Zal je automation er als volgt uit komen te zien voor je enkele klik aktie.

alias: Switch test on
trigger:
platform: event
event_type: click
event_data:
event_id: binary_sensor.wall_switch_left_158XXXXXXXXX
click_type: single
action:
- service: homeassistant.turn_on
entity_id: group.bedroom_lights

Voor je dubble klik wordt het dan.

trigger:
event_data:
click_type: double
action:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clut
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-11-2023
Vraagje: Wanneer gebruiken jullie eigenlijk een bodysensor, en wanneer een doorsensor om een lamp aan te schoppen?

In bijvoorbeeld de gang dacht ik eerst een doorsensor te plaatsen om het licht aan te doen, maar dat kan toch net zo goed met een bodysensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
patatman12 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:21:
@lowo Even uit nieuwsgierigheid, zit er nog een verschil tussen de gateways qua Range, of functionaliteit.
Begrijp dat GW2 ook een infrarood blaster heeft?
Werkt dit ook in Home Assistant?

Thanks!
De Gateway V3 schijnt IR te hebben maar dat is de gateway die eigenlijk bedoeld is om ook een airconditioner aan te sturen ( soort van tussenstekker met gatewayfunctionaliteit ). De Gateways versie 1 en versie 2 verschillen nauwelijks van elkaar ( Versie 2 heeft internetradio ( alleen de Chinese ) aan boord en kan overweg met de nieuwere sensoren zoals de watermelder.
De watermelder kreeg ik niet aangemeld op mijn V1 gateway en na wat speurwerk bleek de V2 wel geschikt hiervoor. Dat was ook de reden om die later te bestellen.

Home Assistent gebruik ik ( nog ) niet dus kan je daar helaas niks over vertellen mbt de compatibiliteit met de Gateway V3 ( of de andere die ik in gebruik heb ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

clut schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:37:
Vraagje: Wanneer gebruiken jullie eigenlijk een bodysensor, en wanneer een doorsensor om een lamp aan te schoppen?

In bijvoorbeeld de gang dacht ik eerst een doorsensor te plaatsen om het licht aan te doen, maar dat kan toch net zo goed met een bodysensor?
Omdat een deur ook open gaat als je naar buiten gaat (en ik dan het licht al aan gehad wil hebben) heb ik een bodysensor gebruikt in de gang.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Deurcontact is leuk, maar zoals hierboven niet altijd handig. Daarnaast betekend een deur openen niet per definitie dat er licht nodig is. Met de PIR sensor kun je ook nog sturen op basis van lux.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
Het is gelukt! Bedankt.
Had Even_type en Click_type omgewisseld.
zwaffie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:07:
[...]

Oh oke. Er vanuit gaan dat je een 1st gen hebt (Je hebt de long press functie) Zal je automation er als volgt uit komen te zien voor je enkele klik aktie.

trigger:
event_data:
click_type: single
action:

Voor je dubble klik wordt het dan.

trigger:
event_data:
click_type: double
action:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Rushhour77 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:28:
Ik heb inmiddels de gateway ook klaar voor gebruik als alarm. In eerste instantie via MiHome. Echter crashed deze de hele tijd. Lijkt te gebeuren nadat ik alarm aan zet. Hebben jullie dat ook? Ik heb het op de iphone.

Is het verder lastig om alles later naar Domoticz te zetten qua alarmsysteem of wat zijn jullie ervaringen? Heeft iemand daar voorbeelden van scripts ofzo?

Offtopic: ik heb ook de kaku ics 1000. Ik heb ergens gelezen dat je deze ook via domoticz kan aansturen. Weet iemand toevallig een tutorial hiervan ofzo?

Thx!
Wat ik als dzvents alarm script heb met twee dummy schakelaars:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
return {
        on = {
                devices = {
                        'Deur voor',
                        'Deur Achter'                       
                }
        },
        execute = function(domoticz, device)
                local triggertime = device.lastUpdate['hour'] .. ':' .. device.lastUpdate['minutes'] .. ':' .. device.lastUpdate['seconds']
        -- is het alarm geactiveerd ?
                if (domoticz.devices('Alarmstatus').state == 'On') then
                    -- is het minder dan 3 minuten geleden aangezet ?
                    if (domoticz.devices('Alarmstatus').lastUpdate.minutesAgo < 3) then
                        domoticz.log('Minder dan 3 minuten actief, geen alarm.')
            else
                domoticz.log('Meer dan 3 minuten actief, alarm actief.')
                        -- loggen
                        domoticz.log('Alarm afgegaan met sensor ' .. device.name)
                        -- Pushbullet versturen
                        domoticz.notify('Domoticz Alarm', triggertime ..': Alarm op ' .. device.name .. ' ' .. device.state, PRIORITY_HIGH, sound, extra, NSS_PUSHBULLET)

-- als geluid schakelaar aan staat alarm geluid aanzetten
                if (domoticz.devices('Alarm geluid').state == 'On') then
                    -- geluid vol aan
                    domoticz.devices('Xiaomi Gateway Volume').dimTo(100)
                    -- sirene aan
                        domoticz.devices('Xiaomi Gateway Alarm Ringtone').switchSelector('20')
                    -- sirene uit na 30 sec
                            domoticz.devices('Xiaomi Gateway Alarm Ringtone').switchSelector('0').afterSec(30)
                            -- geluid uit na 35 sec
                            domoticz.devices('Xiaomi Gateway Volume').dimTo(0).afterSec(35)
                end
            end
                 else                      
                    domoticz.log('Alarm uit: detecie met sensor ' .. device.name .. ' ' .. device.state)                   
                end
        end

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clut
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-11-2023
Koffie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:44:
Deurcontact is leuk, maar zoals hierboven niet altijd handig. Daarnaast betekend een deur openen niet per definitie dat er licht nodig is. Met de PIR sensor kun je ook nog sturen op basis van lux.
Ik denk dus dat een deurcontact in het algemeen wordt gebruikt voor een soort "alarm" functie i.p.v. een functie waarbij de lampen aangaan. Lampen schakelen doe je eerder met de body sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cezus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:14
lowo schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:25:
[...]

De Gateway V3 schijnt IR te hebben maar dat is de gateway die eigenlijk bedoeld is om ook een airconditioner aan te sturen ( soort van tussenstekker met gatewayfunctionaliteit ). De Gateways versie 1 en versie 2 verschillen nauwelijks van elkaar ( Versie 2 heeft internetradio ( alleen de Chinese ) aan boord en kan overweg met de nieuwere sensoren zoals de watermelder.
De watermelder kreeg ik niet aangemeld op mijn V1 gateway en na wat speurwerk bleek de V2 wel geschikt hiervoor. Dat was ook de reden om die later te bestellen.

Home Assistent gebruik ik ( nog ) niet dus kan je daar helaas niks over vertellen mbt de compatibiliteit met de Gateway V3 ( of de andere die ik in gebruik heb ).
Dit verschil van de gateway tussen V1 en V2 zou ik terug willen zien in de startpost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 22:41
Weet iemand of er ergens een website/document is waar de HUE scenes uit de app staan zodat ik deze kan 'kopieren' naar mijn xiaomi yeelight via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Ik ben zo blij dat google translate het ook doet via de camera. Nu kan ik tenminste redelijk scenes instellen.
M.b.t. het Alarm (Guard) in Mihome heb ik nog volgende vraag:
Ik wil het aan en uit laten zetten via een fysieke knop. Aanzetten met een vertraging is geen probleem maar voor uitzetten is er geen vertraging waardoor je eigenlijk altijd de app moet gebruiken om deze eerst uit te zetten voordat je naar binnen gaat.
Heeft iemand dit op een of andere manier opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

clut schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Ik denk dus dat een deurcontact in het algemeen wordt gebruikt voor een soort "alarm" functie i.p.v. een functie waarbij de lampen aangaan. Lampen schakelen doe je eerder met de body sensor.
Deur contact icm een lux sensor en je kan het wel redelijk betrouwbaar schakelen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 17:05
Human body plus deurcontact is een manier om een mooie wasp-in-the-box implementatie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Koffie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:44:
PIR is ook niet altijd even handig, ik heb 2 katten rondlopen en gebruik PIR om in bepaalde ruimtes bij movement lampen feller te zetten (keuken, hal etc), dat gebeurt dus ook als de katten er lopen. Helaas niet echt een mogelijkheid dat te voorkomen zonder de sensoren wel heel lelijk te moeten ophangen en half afplakken.

Ik gebruik dus met name voor het thuiskomen etc juist wel weer de deurcontacten om scenes te starten (en te checken met de PIR sensoren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Om de router uit te sluiten, heb ik de gateway gereset en gekoppeld aan een hotspot van een ipad met 4G.
Gateway weer toegevoegd, gaat prima.
Knop toevoegen > gateway begint blauw te knipperen, klopt ook, tot dat ik de switch indruk om te pairen. Het blauw knipperen stopt dan en wederom "failed to add child device"

|:(
Ik heb een nieuwe gateway ontvangen.
Aanmelden, check, add child device, 8 tellen, check

:)

Gewoon op iOS

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Ik moet nog beginnen met programmeren in Domoticz. Ik zie dat er gebruik wordt gemaakt van bijv. Lua en dzVents. Welke taal heeft de voorkeur? Of wat zijn de verschillen?
Ik weet in ieder geval dat blockly wel handig is voor Gui maar toch vrij beperkt is qua programmeren (zoals een dragdrop html programma t.o.v. html programmeren).

Edit, ik merk dat dit eigenlijk niet perse met Xiaomi te maken heeft. Moet ik deze verplaatsen?

[ Voor 12% gewijzigd door Rushhour77 op 01-03-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Laatst online: 26-09 12:48
dzVents wordt beschreven als next-gen lua:
https://www.domoticz.com/..._generation_LUA_scripting

Misschien nog even 't Domoticz-topic check voor bevestiging van bovenstaande.
Ik gebruik geen Domoticz meer, voorheen was 't vooral plain-lua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Heeft iemand een warm wit kleur code/heu/brightness voor yeelight rgb om in te stellen in domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:20
Voor de mensen die nog sensors zoeken, ik had wat teveel besteld en heb er net een advertentie van gemaakt.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Gister weer brandalarm die zomaar afging. Ik heb bij de instelling al aangegeven dat ik rook (wat niet zo is), heb dat ding helemaal schoongeblazen (aangezien het stof gevoelig schijnt te zijn?) maar er zat geen stof op of in...
Dus geen idee wat ik nu nog kan doen om hem niet zomaar af te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Hoe lang gaan de batterijtjes in die Aqara switches ongeveer mee? Of kan je die ook op de 220v aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
defcon84 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:10:
Hoe lang gaan de batterijtjes in die Aqara switches ongeveer mee? Of kan je die ook op de 220v aansluiten?
De batterijen zijn bij mij nog niet vervangen na bijna 3 jaar voor sommige sensoren ( en de switch ) of na ca 2 jaar voor andere later aangeschafte sensoren.

Je kunt er dus vanuit gaan dat de meegeleverde batterijen meer dan een jaar werken.
( vind je het leuk om zo'n switch als castagnet te gebruiken zullen de batterijen minder lang mee gaan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Dat is in ieder geval veelbelovend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 26-09 22:36
Ik merk dat de ene Xiaomi Smart socket (zigbee) vrij accuraat het stroomverbruik weergeeft in Domoticz, terwijl de ander (exact hetzelfde product) op 1 of andere manier afrondt op hele kWh's:

Afwasmachine:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2XRmxSN.png
zat: 1.325
di: 0.253
wo: 0.717

versus wasmachine:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BsfgJfc.pngg
zat: 2
zon: 2

Meer mensen deze ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 02-03-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25

Eboman

Ondertitel

vwtune schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:03:
Gister weer brandalarm die zomaar afging. Ik heb bij de instelling al aangegeven dat ik rook (wat niet zo is), heb dat ding helemaal schoongeblazen (aangezien het stof gevoelig schijnt te zijn?) maar er zat geen stof op of in...
Dus geen idee wat ik nu nog kan doen om hem niet zomaar af te laten gaan?
Terug sturen denk ik. Waarschijnlijk je sensor defect of vervuild.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 20:03
SPX420 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:13:
Ik heb vandaag de camera van aqara binnengekregen https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_978606.html.

Eerste indruk: Camera geeft een helder fish eye beeld en kan mee doen met automations in de Mi home app. Ik heb nog niet helemaal duidelijk of hij zelf ook als gateway kan functioneren. Wel kan hij mee doen bij bijvoorbeeld een brand of inbraak alarm.
Ik krijg dat ding met geen mogelijkheid in mijn MiHome app, ik blijf in de setup hangen. Moet er een SD kaartje in voordat je dat ding geïnstalleerd krijgt? Waar het mis gaat is dat hij constant in een loop blijft tussen WiFi zoeken via de cam en mijn eigen WiFi netwerk.

Of zijn er misschien mensen die de cam ook werkend hebben gekregen en mij kunnen uitleggen hoe.
Deze cam :

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1OxSCaPgy_uJjSZKbq6xXkXXau/Gateway-Version-Xiaomi-Mijia-Aqara-Smart-IP-Camera-1080P-HD-Linkage-Alarm-180-Degree-FOV-Mi.jpg_640x640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:34
Kaspers schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:00:
Ik merk dat de ene Xiaomi Smart socket (zigbee) vrij accuraat het stroomverbruik weergeeft in Domoticz, terwijl de ander (exact hetzelfde product) op 1 of andere manier afrondt op hele kWh's
Hoe heb je dit in Domoticz gekregen? Mijn plug geeft na het koppelen alleen maar de on/off sensor weer in Domoticz en geen kWh sensor/gegevens. De laatste stable versie draait hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag 2 nieuwe PIRetjes binnengekregen. Pairen ging zonder issues.
Enig waar ik geen zak van snap : mijn python script die alle multicast info oppakt in omzet in MQTT krijgt van 1 van de nieuwe de voltage niet binnen.
Maar, nu word het vreemder:

Ik heb 2 'servers' waar ik dit met python regel : een Raspberry Pi voor 'productie' en een docker op mijn NAS voor development aan mijn script.
Een PIR stuurt (o.a.) zijn voltage op 2 verschillende momenten : eens in de zoveel tijd ter informatie en wanneer er via de gateway gevraagd word welke sensors er allemaal zijn.
In de praktijk betekend dit dus dat elke sensor zijn info geeft bij het starten van mijn python script.
Toen ik nog eens verder zocht waarom ik geen voltage binnen kreeg viel het volgende op: De raspberry pi krijgt bij starten slechts van 2 van de 3 PIR's een antwoord. Op mijn docker image reageren ze wel alle 3.
OK, misschien een of ander raar foutje in mijn productie script.
Het script van de docker image naar de pi gekopieerd en daar gestart : geen verschil :?

Zowel de Pi als de docker (via zn host) zijn bedraad aangesloten. Vooralsnog is het geen showstopper, maar snappen doe ik het eerlijk gezegd niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
niwresixel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:09:
Hoe heb je dit in Domoticz gekregen? Mijn plug geeft na het koppelen alleen maar de on/off sensor weer in Domoticz en geen kWh sensor/gegevens. De laatste stable versie draait hier.
Als 't goed is staat tussen je list of devices nog een device met naam "Xiaomi Smart Plug Usage" die je vervolgens even handmatig moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 14:54
elcastel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:54:
[...]

Ik krijg dat ding met geen mogelijkheid in mijn MiHome app, ik blijf in de setup hangen. Moet er een SD kaartje in voordat je dat ding geïnstalleerd krijgt? Waar het mis gaat is dat hij constant in een loop blijft tussen WiFi zoeken via de cam en mijn eigen WiFi netwerk.

Of zijn er misschien mensen die de cam ook werkend hebben gekregen en mij kunnen uitleggen hoe.
Deze cam :

[afbeelding]
Bij mij werkt hij prima via de Mi App. Heb er geen SD kaartje in. Krijg ook de Cube en Dubbele Zigbee schakelaar hieraan gekoppeld. Niets speciaals moeten doen. Setup moet je wel via een 2,4Ghz netwerk doen. 5Ghz werkt niet, maar dat is voor alle Xiaomi WiFi spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Ik merk dat de ene Xiaomi Smart socket (zigbee) vrij accuraat het stroomverbruik weergeeft in Domoticz, terwijl de ander (exact hetzelfde product) op 1 of andere manier afrondt op hele kWh's:

Afwasmachine:
[afbeelding]

versus wasmachine:
[afbeelding]

Ik heb 10 van deze sockets en allen werken gewoon naar behoren. Ik denk eerder dat je het in Domoticz zelf moet zoeken.

Let je trouwens wel op de max rated wattage? Ze kunnen 10A aan en ik zie in je grafiek dat je redelijk de limiet opzoekt.
Koffie schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:13:
Vandaag 2 nieuwe PIRetjes binnengekregen. Pairen ging zonder issues.
Enig waar ik geen zak van snap : mijn python script die alle multicast info oppakt in omzet in MQTT krijgt van 1 van de nieuwe de voltage niet binnen.
Maar, nu word het vreemder:

Ik heb 2 'servers' waar ik dit met python regel : een Raspberry Pi voor 'productie' en een docker op mijn NAS voor development aan mijn script.
Een PIR stuurt (o.a.) zijn voltage op 2 verschillende momenten : eens in de zoveel tijd ter informatie en wanneer er via de gateway gevraagd word welke sensors er allemaal zijn.
In de praktijk betekend dit dus dat elke sensor zijn info geeft bij het starten van mijn python script.
Toen ik nog eens verder zocht waarom ik geen voltage binnen kreeg viel het volgende op: De raspberry pi krijgt bij starten slechts van 2 van de 3 PIR's een antwoord. Op mijn docker image reageren ze wel alle 3.
OK, misschien een of ander raar foutje in mijn productie script.
Het script van de docker image naar de pi gekopieerd en daar gestart : geen verschil :?

Zowel de Pi als de docker (via zn host) zijn bedraad aangesloten. Vooralsnog is het geen showstopper, maar snappen doe ik het eerlijk gezegd niet :P
Heb ik ook last van gehad. Een request van 1 IP deed wel alles doorgeven, een request van een ander IP was niet volledig. Het lijkt alsof de gateway prioriteit geeft aan 1 IP adres in combinatie met het bereik van de draadloze devices.

Zo had ik een temperatuur meter in de schuur hangen welke Domoticz (IP 2) niet altijd oppakte terwijl als ik een handmatig request deed via mijn laptop (IP 1) op Linux met -miio of -mirobo ie het wel deed. Zelfs als ik bijvoorbeeld 10 requests deed in 60 sec.

Oplossing bij mij: Range (bereik) vergroten. Na het plaatsen van de (Zigbee) power sockets had ik nergens meer last van. Deze sockets vergroten het bereik en dat merkte ik direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

renedis schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:16:
[...]
Heb ik ook last van gehad. Een request van 1 IP deed wel alles doorgeven, een request van een ander IP was niet volledig. Het lijkt alsof de gateway prioriteit geeft aan 1 IP adres in combinatie met het bereik van de draadloze devices.

Zo had ik een temperatuur meter in de schuur hangen welke Domoticz (IP 2) niet altijd oppakte terwijl als ik een handmatig request deed via mijn laptop (IP 1) op Linux met -miio of -mirobo ie het wel deed. Zelfs als ik bijvoorbeeld 10 requests deed in 60 sec.

Oplossing bij mij: Range (bereik) vergroten. Na het plaatsen van de (Zigbee) power sockets had ik nergens meer last van. Deze sockets vergroten het bereik en dat merkte ik direct.
Die snap ik even niet?
Beide apparaten die het aan de gateway vragen zijn bedraad. Het request komt dus in beide gevallen bedraad bij mijn accesspoint uit die het via wifi naar de gateway stuurt. De gateway hangt samen met het accesspoint in de meterkast.

Beide servers die het aan de gateway vragen zitten ook nog eens op dezelfde switch (uit mijn hoofd: lange UTP vanaf router/accesspoint naar een switch een paar kamers verderop, vanaf die switch de pi en de NAS met docker).
Als het al verlies van traffice was geweest had ik dat eerder verwacht op de docker image omdat die nog eens via een hostnetwerk van de NAS zit.

Het gaat overigens alleen mis bij dat opvragen van data, pushen van data van de sensors geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
elcastel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:54:
[...]

Deze cam :

[afbeelding]
Heb die van mij ook niet werkend kunnen krijgen, op de een of andere manier zend de camera geen fatsoenlijk wifi verbinding uit want krijg met geen mogelijkheid een zichtbaar signaal met IOS en een Android tablet. Het is dus niet mogelijk om de setup af te ronden.

Ik heb een refund van gearbest gekregen.

Heb nu de Xiaomi dafang 1080P besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
mtouw78 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:42:
Bij mij werkt hij prima via de Mi App. Heb er geen SD kaartje in. Krijg ook de Cube en Dubbele Zigbee schakelaar hieraan gekoppeld. Niets speciaals moeten doen. Setup moet je wel via een 2,4Ghz netwerk doen. 5Ghz werkt niet, maar dat is voor alle Xiaomi WiFi spulletjes.
Staat hij bij mij op. Het rare is, ik krijg alles zonder moeite geïnstalleerd, maar die cam krijg ik er niet op. Bij mijn broer hetzelfde probleem (daarom ligt de cam nu bij mij).
Camera handmatig kiezen (want niet inde lijst)
Afbeeldingslocatie: https://elcastel.home.xs4all.nl/CRAP/Aqara1.jpg

Dit gaat ook gewoon prima.
Afbeeldingslocatie: https://elcastel.home.xs4all.nl/CRAP/Aqara2.PNG

Connecten lijkt ook normaal te gaan (tot 100%), maar dan kom ik uit bij een reset en begint het hele verhaal opnieuw ...
Afbeeldingslocatie: https://elcastel.home.xs4all.nl/CRAP/Aqara3.jpg
h4ns schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:14:
...
Ik heb een refund van gearbest gekregen.

Heb nu de Xiaomi dafang 1080P besteld.
Ik ben bang dat dat hier ook moet gebeuren ...

[ Voor 11% gewijzigd door elcastel op 03-03-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Ik heb de Aqara Camera ook, bij mij ging het koppelen zonder problemen. Echter heb ik toch maar een Dafang camera besteld, omdat deze te hacken is (https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks). Deze is dan rechtstreeks in Home Assistant te gebruiken met een RTSP stream. Dan heb je de Mi Home app ook niet nodig trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Snirpo op 03-03-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:56:
Is er een vaste tijd waarop de xiaomi temperatuur/ vochtigheid refreshed? (in domoticz) Of doet ie dat alleen wanneer de temperatuur/ vochtigheid verandert?
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:34
Kaspers schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:51:
[...]
Als 't goed is staat tussen je list of devices nog een device met naam "Xiaomi Smart Plug Usage" die je vervolgens even handmatig moet toevoegen.
Helaas, ik zie alleen maar de switchfunctie als apparaat van deze plug:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cAB107/Smart_Plug.png

Hoe heb je jouw plug toegevoegd? En draai je dezelfde versie van Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 20:50
Snirpo schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:08:
Ik heb de Aqara Camera ook, bij mij ging het koppelen zonder problemen. Echter heb ik toch maar een Dafang camera besteld, omdat deze te hacken is (https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks). Deze is dan rechtstreeks in Home Assistant te gebruiken met een RTSP stream. Dan heb je de Mi Home app ook niet nodig trouwens.
Waar heb je die Dafang camera besteld? Bij gearbest krijg ik 'm niet besteld, krijg de melding dat 'ie niet in Nederland geleverd kan worden.

Edit: my bad, haalde XiaoFang en Dafang door elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Llewy op 03-03-2018 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
elcastel schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Connecten lijkt ook normaal te gaan (tot 100%), maar dan kom ik uit bij een reset en begint het hele verhaal opnieuw ...
[afbeelding]

[...]

Ik ben bang dat dat hier ook moet gebeuren ...
Hmm. Staat mij bij dat je idd iets moest doen aan het einde van het proces om het af te ronden. Zal morgen eens opnieuw proberen. Moet hem toch opnieuw koppelen door opzetten nieuw wifi in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Als je wilt graag, ik ben echt benieuwd wat ik over het hoofd zie. Of wat er hier gewoon niet werkend te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chatjozef
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Hij verstuurd alleen nieuwe data bij een wijziging van de temperatuur of luchtvochtigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Llewy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:11:
[...]

Waar heb je die Dafang camera besteld? Bij gearbest krijg ik 'm niet besteld, krijg de melding dat 'ie niet in Nederland geleverd kan worden.

Edit: my bad, haalde XiaoFang en Dafang door elkaar.
Klopt dat de XiaoFang niet geleverd wordt omdat die inderdaad zonder hack niet in europa werkt.
De beeldkwaliteit is daarnaast redelijk slecht te noemen.

De Dafang is een goede keuze, geeft ook het beste / mooiste beeld van alle types. Zeker voor de prijs.

De Aqara vind ik wel mooier wat vormgeving / design betreft, maar geeft ook een super groothoek beeld wat niet altijd gewenst is. En de camera blijkt dus veel problemen te geven, oftewel simpelweg dus niet werkend te krijgen is. :/

De Dafang is wat mij betreft dus momenteel het beste alternatief.

https://www.gearbest.com/...693217.html?lkid=13263724

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2018/01/19/source-img/20180119140747_56952.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
elcastel schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:33:
Als je wilt graag, ik ben echt benieuwd wat ik over het hoofd zie. Of wat er hier gewoon niet werkend te krijgen is.
Goed, camera opnieuw gekoppeld zonder problemen. Ik heb de volgende stappen doorlopen:
-ADD Camera in de Mi App en selecteer het juiste model.
-Reset de camera naar default op de camera zelf(rest hole)
-Als het goed is gaat de rode led dan knipperen en zal de Chinese vrouw gaan praten.
-Geef PW op van je thuis wifi.
-Selecteer de camera in je device setup menu.
-Ga terug naar de App.
-De camera zal nu koppelen en de Chinese dame praat weer. Koppel aan juiste ruimte, geef naam en klaar.
-Als de Led nu continu blauw brand is het goed.

Als het allemaal goed werkt is dit een klusje van 2 minuten. Gaf hier geen enkel probleem. Heb dit geprobeerd op een Synoligy router en ook een Ubiquiti AP-AC LR welke alle 2 gecombineerde 2,4 & 5 GHz netwerken hebben (geen apart 2,4 en 5Ghz netwerk) en dit werkt zonder problemen op alle 2 de setups.

[ Voor 0% gewijzigd door mtouw78 op 04-03-2018 07:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk Topic. Net mijn eerste setje besteld dankzij alle mogelijkheden.
Alleen nog even een adapter regelen denk ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb zojuist een tweede Xiaomi Smart Plug geinstalleerd in domoticz, alleen zie ik de Xiaomi Smart Plug Usage niet? moet ik die handmatig toevoegen? Volgens mij was dat bij mijn eerste niet het geval, hoe kan ik ervoor zorgen dat de usage bij mijn devices komt te staan?

naam gewijzigd van de eerste die er al stond en nu staat de nieuwe er wel bij 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door vwtune op 04-03-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
renedis schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:52:
[...]

[...]

Het is veel accurater om dit met een pricewatch: Xiaomi Mi Smart Wifi Socket Plug te doen en een LUA script + 2 user variables ;)

Zo krijg ik een push notificatie als de volgende apparaten klaar zijn:
- Wasmachine
- Droger
- Vaatwasser

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
local switch_washingmachine   = 'Wasmachine'         --Name of virtual switch that will show the state of the washingmachine (on/off)
local washer_status_uservar   = 'washingmachine_status'
local energy_consumption      = 'Wasmachine Verbruik'         --Name of plug that contains actual consumption of washingmachine (in Watts)
local washer_counter_uservar  = 'washingmachine_counter'   --Name of the uservariable that will contain the counter that is needed
local idle_minutes            = 5                      --The amount of minutes the consumption has to stay below the 'consumption_lower' value
local consumption_upper       = 20                       --If usage is higher than this value (Watts), the washingmachine has started
local consumption_lower       = 2                       --If usage is lower than this value (Watts), the washingmachine is idle for a moment/done washing
sWatt, sTotalkWh              = otherdevices_svalues[energy_consumption]:match("([^;]+);([^;]+)")
washer_usage                  = tonumber(sWatt)

commandArray = {}

--Virtual switch is off, but consumption is higher than configured level, so washing has started
if (washer_usage > consumption_upper) and uservariables[washer_status_uservar] == 0 then
  --commandArray[switch_washingmachine]='On'
  commandArray['Variable:' .. washer_status_uservar]='1'
  print('Huidig stroomverbruik (' ..washer_usage.. 'W) is boven grenswaarde (' ..consumption_upper.. 'W), wasmachine staat aan!')
  commandArray['Variable:' .. washer_counter_uservar]=tostring(idle_minutes)
end      

if (washer_usage < consumption_lower) and uservariables[washer_status_uservar] == 1 then
  commandArray['Variable:' .. washer_counter_uservar]=tostring(math.max(tonumber(uservariables[washer_counter_uservar]) - 1, 0))
  print('Huidig stroomverbruik (' ..washer_usage.. 'W) is onder grenswaarde (' ..consumption_lower.. 'W), wasmachine doet momenteel niets of is bijna klaar')
  print('Verminder huidige waarde met 1, nieuwe waarde: ' ..uservariables[washer_counter_uservar].. ' minuten') 
end

--Washingmachine is done
if ((uservariables[washer_status_uservar] == 1) and uservariables[washer_counter_uservar] == 0) then
  print('Wasmachine is klaar')
  print('Huidig verbruik wasmachine ' ..washer_usage.. 'W')
  print('Wasmachine is klaar, haal het alstublieft leeg!')
  commandArray['SendNotification']='Wasmachine#Wasmachine is klaar! Graag leeghalen#0'
  commandArray[switch_washingmachine]='Off'
  commandArray['Variable:' .. washer_status_uservar]='0'
end   

return commandArray
Zojuist pas tijd gehad om jouw LUa script te testen icm een stofzuiger (test wat makkelijker), maar heleaas doet ie niets... de switch blijft gewoon aanstaan en ik zie verder ook niet iets dat ie wel iets triggert. Het enige wat ik heb aangepast is de tijd dat ie mij een bericht moet sturen na 2 minuten (ipv 5 minuten) idle minutes dus. Verder heb ik de namen van de switch en de switch usage ook overgenomen, dus die zijn 1 op 1. Het lua script staat aan, en heb hem gedefineerd als een uservariable lua script.

In de log zie ik niets gebeuren wanneer ik de stofzuiger aanzet en de switch dus stoom verbruikt...

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
vwtune schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:44:
[...]

Zojuist pas tijd gehad om jouw LUa script te testen icm een stofzuiger (test wat makkelijker), maar heleaas doet ie niets... de switch blijft gewoon aanstaan en ik zie verder ook niet iets dat ie wel iets triggert. Het enige wat ik heb aangepast is de tijd dat ie mij een bericht moet sturen na 2 minuten (ipv 5 minuten) idle minutes dus. Verder heb ik de namen van de switch en de switch usage ook overgenomen, dus die zijn 1 op 1. Het lua script staat aan, en heb hem gedefineerd als een uservariable lua script.

In de log zie ik niets gebeuren wanneer ik de stofzuiger aanzet en de switch dus stoom verbruikt...

Wat zie ik over het hoofd?
Je dient het LUA script aan te maken als time script + 2 uservariables, niet het script zelf als "uservariable script".

Uservariables welke je moet aanmaken:
washer_status_uservar (integer - 0)
washer_counter_uservar (integer - 0)

Let ook op de waarde:
local consumption_lower = 2

Als jouw stofzuiger 2 watt of meer verbruik in "idle" zal het script niets doen.

[ Voor 6% gewijzigd door renedis op 04-03-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
renedis schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:16:
Ik heb 10 van deze sockets en allen werken gewoon naar behoren. Ik denk eerder dat je het in Domoticz zelf moet zoeken.

Let je trouwens wel op de max rated wattage? Ze kunnen 10A aan en ik zie in je grafiek dat je redelijk de limiet opzoekt.
Goed dat je t zegt. Had dr niet zo op gelet. Zo te zien tik ik die 2200W aan idd. Ik haal ze dr weer tussenuit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
renedis schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Je dient het LUA script aan te maken als time script + 2 uservariables, niet het script zelf als "uservariable script".

Uservariables welke je moet aanmaken:
washer_status_uservar (integer - 0)
washer_counter_uservar (integer - 0)

Let ook op de waarde:
local consumption_lower = 2

Als jouw stofzuiger 2 watt of meer verbruik in "idle" zal het script niets doen.
Bedoel je 2 uservariables in Lua? Dus 2 andere lua scripts naast dat script van jou?
Mijn stofzuiger gebruikt gewoon niets in idle, dus daar kan ik makkelijk mee testen. wanneer is aanstaat gebruikt is ongeveer 1600 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
vwtune schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:15:
[...]

Bedoel je 2 uservariables in Lua? Dus 2 andere lua scripts naast dat script van jou?
Mijn stofzuiger gebruikt gewoon niets in idle, dus daar kan ik makkelijk mee testen. wanneer is aanstaat gebruikt is ongeveer 1600 watt
In Domoticz ga je naar:
Settings->uservariables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de:
Window/Door Sensor v1 en v2?

Ik heb een 4-in-1 set besteld met (volgens mij) de v1 sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
mtouw78 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 07:56:
Goed, camera opnieuw gekoppeld zonder problemen. Ik heb de volgende stappen doorlopen:
-ADD Camera in de Mi App en selecteer het juiste model.
-Reset de camera naar default op de camera zelf(rest hole)
-Als het goed is gaat de rode led dan knipperen en zal de Chinese vrouw gaan praten.
-Geef PW op van je thuis wifi.
-Selecteer de camera in je device setup menu.
-Ga terug naar de App.
-De camera zal nu koppelen en de Chinese dame praat weer. Koppel aan juiste ruimte, geef naam en klaar.
-Als de Led nu continu blauw brand is het goed.

Als het allemaal goed werkt is dit een klusje van 2 minuten. Gaf hier geen enkel probleem. Heb dit geprobeerd op een Synoligy router en ook een Ubiquiti AP-AC LR welke alle 2 gecombineerde 2,4 & 5 GHz netwerken hebben (geen apart 2,4 en 5Ghz netwerk) en dit werkt zonder problemen op alle 2 de setups.
Bedankt voor je uitleg. Ik neem aan dat je bij 'device setup menu' bedoelt dat je de WiFi van de camera instelt? Voor de rest doe ik precies wat jij doet, alleen het lampje gaat na het connectie niet blauw continue branden, maar blauw knipperen. Daarbij komt in de App het plaatje (wat ik hierboven al plaatste) om de camera te resetten ...

Ik gebruik een Fritzbox.

Ik geef het op.

Nb. voor degene die ook problemen hebben; ik lees her en der dat er soms een oude firmware op die dingen staat die problemen geeft met de SSID. Een simpele naam en wachtwoord (geen tekens) hielp bij sommigen. Bij mij hielp dit allemaal niet in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door elcastel op 05-03-2018 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:39:

Eigenlijk niets buiten de vormgeving.

De Aqara versie heeft daarnaast (nog?) niet alle menu's in het engels vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb camera's gekoppeld in de Mi Home app, maar Motion Detection lijkt helemaal niet te werken, zelfs niet met WeChat. Ik heb verschillende topics gevonden op het Xiaomi forum waar mensen roepen dat het een bekend probleem is en dat Xiaomi dit niet wilt oplossen.

Camera:
XIAOMI CHUANGMI

Iemand die dit kan bevestigen of een oplossing heeft?

Edit:
Het werk plotseling, zal wel te maken hebben met het netwerk in china ofzo. Kreeg net de eerste melding 05:15. Gaaf in combinatie met WeChat!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2018 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
renedis schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:35:
[...]

In Domoticz ga je naar:
Settings->uservariables
Ik krijg het helaas nog niet werkend, er gebeurt gewoon niets, in de logs zie ik ook geen lua script aangeroepen worden zodra de stofzuiger aangaat en aanblijft voor minimal 5 minuten. hierbij mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/sya34k.png

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/23ivu43.png

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ih2ydj.png

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2092bu8.png
(toen de stofzuiger aanstond, stond er 1600 watt bij)

[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 05-03-2018 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:39:

Hier kun je de verschillen van de verschillende sensoren tussen V1 en V2 bekijken.
Even in Chrome openen voor de vertaling naar Engels. Is dan goed te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobr schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:06:
[...]

Hier kun je de verschillen van de verschillende sensoren tussen V1 en V2 bekijken.
Thanks!

'Sorry, it's blurry ... but the electronics are almost identical with the previous one. No improvement or new features.' Dat zegt al genoeg :) Maar ik lees wel weer veel over issues met de V2, zoals bijv. het meten van batterijverbruik, mensen kiezen daarom voor de v1 sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13

Afwasmachine:
[afbeelding]

versus wasmachine:
[afbeelding]

Ervaring niet, mijne is nog onderweg. Ik zie alleen dat je een wasmachine & afwasmachine gebruikt, alleen hoe doe je dat dan met de aarde draad, heb je die ook aangesloten en zo ja, hoe?
jobr schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:06:
[...]

Je kan ook rechts onderin op Translate klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Chapel
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik wil binnenkort de brandmelders in mijn woning vervangen. Op dit moment zijn er drie, in serie geschakelde rookmelders, die zowel bedraad, als met batterij, zijn uitgerust. Het is nieuwbouw (2010), dus de melders zitten aan het plafond, met de leidingen in het plafond. Het plan is om Nest melders te plaatsen op de bestaande aansluitingen. Aangezien ik stadsverwarming heb, vraag ik mij echter af of ik de koolmonoxide detectie wel nodig heb. Voor een fractie van de prijs van een enkele Nest Protect, zou ik drie Xiaomi Honeywell rookmelders kunnen aanschaffen.

Heeft iemand de melder zelf al op de plek van een bestaande, bedrade melder geinstalleerd? En zo ja, moet er nog wat gebeuren met de bedrading van de vervangen melders?

Ik heb ook gezien dat de Honeywell nogal snel tot waarschuwing overgaat. Nou hangt er 1 rookmelder net naast de open keuken/woonkamer EN wordt er gerookt in huis. In hoeverre zou dit kunnen worden afgevangen op de melder zelf?

En als laatste, heeft iemand al meerdere melders 'serieel' geschakeld, via de app en/of home automation systemen? Ik wil wel de mogelijkheden van mijn huidige systeem kunnen benaderen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 17:05
Wat zou voor jou de aanleiding zijn om de melders te vervangen eigenlijk? Kan je niet bijvoorbeeld het schakelsignaal afvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Chapel
jaspervz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:27:
Wat zou voor jou de aanleiding zijn om de melders te vervangen eigenlijk? Kan je niet bijvoorbeeld het schakelsignaal afvangen?
De voornaamste reden is dat, al enige malen, midden in de nacht, alle drie, zonder reden, zijn afgegaan. Ook het uitzetten is bijzonder moeilijk, het kleine drukknopje, reageert pas na vele malen, hard indrukken. De laatste keer dat het is gebeurt, duurde het bijna tien minuten om het signaal uit te zetten. Dat is niet wenselijk in een apartementen complex, om 3 uur 's ochtends. Uit frustratie heb ik de laatste keer, 1 van de melders gewoon uit het plafond gerukt. Dan nog even de gearriveerde buren melden dat het om een vals alarm ging.

:(

En wanneer de backup batterijen leeg zijn, dan begint dat irritante zachte piepje, ook midden in de nacht. Ga maar lekker het huis door lopen om te kijken welk apparaat het is dat je uit je slaap houd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 22:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Mr. Chapel schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:40:
[...]

De voornaamste reden is dat, al enige malen, midden in de nacht, alle drie, zonder reden, zijn afgegaan. Ook het uitzetten is bijzonder moeilijk, het kleine drukknopje, reageert pas na vele malen, hard indrukken. De laatste keer dat het is gebeurt, duurde het bijna tien minuten om het signaal uit te zetten. Dat is niet wenselijk in een apartementen complex, om 3 uur 's ochtends. Uit frustratie heb ik de laatste keer, 1 van de melders gewoon uit het plafond gerukt. Dan nog even de gearriveerde buren melden dat het om een vals alarm ging.

:(

En wanneer de backup batterijen leeg zijn, dan begint dat irritante zachte piepje, ook midden in de nacht. Ga maar lekker het huis door lopen om te kijken welk apparaat het is dat je uit je slaap houd. |:(
Het is absoluut niet uitgesloten dat de nieuwe melders, nest danwel Xiaomi, dit niet zullen doen. Het blijven optische melders. Wel Kun je iig de xiaomi’s, de nest weet ik niet, enigzins instellen qua gevoeligheid. Deze melders zijn echter draadloos en dus niet bedraad. Op welke wijze dacht je dit bedraad voor spanning te voorzien?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Heren & dames,

Gisteravond mijn Xiaomi smart socket in ontvangst mogen nemen, de Zigbee versie. Werkt perfect. Vandaag achter de wasmachine geïnstalleerd met de welbekende meegestuurde verloopstekker. Doel van de exercitie is om door middel van het meten van het stroomverbruik te weten wanneer de wasmachine klaar is.

Hij begon voorspoedig maar na een kwartier hoorde ik de wasmachine niet meer. Ging kijken en bleek dat ie uitgevallen was. De verloopstekker vertoonde een flinke schroeiplek. Voor de rest gelukkig niets gebeurd en de smart socket zelf ziet er ook nog okay uit dus ik denk dat het een maandagmorgen-verloopstekker was :(

Hoe dan ook: wie stelt me gerust dat dit inderdaad het geval was? Ben een beetje huiverig nog een paar van diezelfde verloopstekkers te kopen bij AE en dan de wasmachine eigenlijk niet meer durven te gebruiken ...

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 07:58
Voor de xiaomi fans die zich afvragen of de xiaomi 1080 goed in domoticz werkt heb ik een wiki page opgezet: https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Camera

En zeg niet dat ik mijn ramen moet zemen want dat weet ik ;)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
DePaul schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:23:
Heren & dames,

Gisteravond mijn Xiaomi smart socket in ontvangst mogen nemen, de Zigbee versie. Werkt perfect. Vandaag achter de wasmachine geïnstalleerd met de welbekende meegestuurde verloopstekker. Doel van de exercitie is om door middel van het meten van het stroomverbruik te weten wanneer de wasmachine klaar is.

Hij begon voorspoedig maar na een kwartier hoorde ik de wasmachine niet meer. Ging kijken en bleek dat ie uitgevallen was. De verloopstekker vertoonde een flinke schroeiplek. Voor de rest gelukkig niets gebeurd en de smart socket zelf ziet er ook nog okay uit dus ik denk dat het een maandagmorgen-verloopstekker was :(

Hoe dan ook: wie stelt me gerust dat dit inderdaad het geval was? Ben een beetje huiverig nog een paar van diezelfde verloopstekkers te kopen bij AE en dan de wasmachine eigenlijk niet meer durven te gebruiken ...
Misschien even de specs vergelijken met je wasmachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Chapel
martinvdm schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:06:
[...]

Het is absoluut niet uitgesloten dat de nieuwe melders, nest danwel Xiaomi, dit niet zullen doen. Het blijven optische melders. Wel Kun je iig de xiaomi’s, de nest weet ik niet, enigzins instellen qua gevoeligheid. Deze melders zijn echter draadloos en dus niet bedraad. Op welke wijze dacht je dit bedraad voor spanning te voorzien?
Het is niet de bedoeling de Xiaomis 'bedraad' van spanning te voorzien. Ik ben meer geïnteresseerd of deze al dan niet passen over de opening in het plafond waar de originele melders zitten. Ik had gehoopt dat er ook andere gebruikers zijn, die dit hebben gedaan, zodat zij misschien wat tips konden geven. Zoals bijv. hier en in de Philips Hue en Ikea Tradfri discussies tips en trucs zijn gegeven m.b.t. het gebruik van de Aqara schakelaars, Hue/Tradfri remote controls e.a. soorten schakelmateriaal, het gebruik van lasklemmen etc. om de lichtsystemen werkend te krijgen, zonder gebruik van de bestaande schakelaars.

Uit de opening in mijn plafond, bijv. hangen drie draden (zwart/blauw/rood) die in een plug zitten. Deze plug moet weer in een plug, die in de huidige, Firex melder zit, gestoken worden. Kan ik deze draden, zoals deze er nu hangen, gewoon in de opening duwen, wanneer ik bijv. de Xiaomi melder tegen het plafond schroef, of moet ik de plug door een lasklem vervangen of iets anders doen, zodat er geen bijv. geen contact wordt gemaakt met de melder? Ik ben voornamelijk op zoek naar informatie of dit wel veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Nu online
@new_guy Wat bedoel je precies? Het is een standaard Whirlpool wasmachine aangesloten op de Xiaomi smart socket met zo'n standaard Chinese verloopstekker die weer op een geaard stopcontact zat aangesloten.

Zou het kunnen dat de verloopstekker het niet aankon of iets dergelijks? (ben geen electricien dus heb geen flauw idee eigenlijk)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

DePaul schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:59:
@new_guy Wat bedoel je precies? Het is een standaard Whirlpool wasmachine aangesloten op de Xiaomi smart socket met zo'n standaard Chinese verloopstekker die weer op een geaard stopcontact zat aangesloten.

Zou het kunnen dat de verloopstekker het niet aankon of iets dergelijks? (ben geen electricien dus heb geen flauw idee eigenlijk)
Hij bedoelt dat die stekkers Max 10A aan kunnen en die meegeleverde verloopstekkers zou ik sowieso niet gebruiken maar voor een degelijke gaan. Hij zegt dus eigenlijk dat je moet kijken hoeveel Ampere je wasmachine nodig heeft. Ook zou ik persoonlijk niet hoger dan 8A gaan met de Sockets.

Mocht je wasmachine nou meer dan 8 amper nodig hebben zou ik misschien een SONOFF POW overwegen. maar daarvoor moet je even in het topic van SONOF kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door verbraakje op 07-03-2018 20:22 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
Dat dus inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Nu online
@new_guy @verbraakje Thanks voor de input. Ga een dergelijke degelijke in Nederland bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 26-09 22:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Mr. Chapel schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:53:
[...]

Het is niet de bedoeling de Xiaomis 'bedraad' van spanning te voorzien. Ik ben meer geïnteresseerd of deze al dan niet passen over de opening in het plafond waar de originele melders zitten. Ik had gehoopt dat er ook andere gebruikers zijn, die dit hebben gedaan, zodat zij misschien wat tips konden geven. Zoals bijv. hier en in de Philips Hue en Ikea Tradfri discussies tips en trucs zijn gegeven m.b.t. het gebruik van de Aqara schakelaars, Hue/Tradfri remote controls e.a. soorten schakelmateriaal, het gebruik van lasklemmen etc. om de lichtsystemen werkend te krijgen, zonder gebruik van de bestaande schakelaars.

Uit de opening in mijn plafond, bijv. hangen drie draden (zwart/blauw/rood) die in een plug zitten. Deze plug moet weer in een plug, die in de huidige, Firex melder zit, gestoken worden. Kan ik deze draden, zoals deze er nu hangen, gewoon in de opening duwen, wanneer ik bijv. de Xiaomi melder tegen het plafond schroef, of moet ik de plug door een lasklem vervangen of iets anders doen, zodat er geen bijv. geen contact wordt gemaakt met de melder? Ik ben voornamelijk op zoek naar informatie of dit wel veilig is.
Hoe jou bedrade systeem eruit ziet kan ik je niet beantwoorden. Ik heb 3 xiaomi Fire alarm detectors in gebruik en tevreden mee tot nu toe. Zijn behoorlijk klein iig. Zie specs. Zit een ring aan die je vast schroeft en daarop draai je de melder vast.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
verbraakje schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:20:
[...]

Hij bedoelt dat die stekkers Max 10A aan kunnen en die meegeleverde verloopstekkers zou ik sowieso niet gebruiken maar voor een degelijke gaan. Hij zegt dus eigenlijk dat je moet kijken hoeveel Ampere je wasmachine nodig heeft. Ook zou ik persoonlijk niet hoger dan 8A gaan met de Sockets.

Mocht je wasmachine nou meer dan 8 amper nodig hebben zou ik misschien een SONOFF POW overwegen. maar daarvoor moet je even in het topic van SONOF kijken.
Is een Sonoff pow niet sowieso beter? Via zo'n socket sluit je je wasmachine ongeaard aan. Of je moet dan met nog een verloopstekker gaan werken, maar dan gebruik je 2 verloopstekkers. Lijkt mij geen wenselijke situatie en het ongeaard aansluiten van een wasmachine ook niet. Althans, als ik de diverse google resultaten moet geloven, maar die zeggen wel allemaal dat je het niet moet doen.

Andere optie zou zijn je socket ombouwen zodat je er geen verloopstekkers voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
remcoXP schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:43:
Voor de xiaomi fans die zich afvragen of de xiaomi 1080 goed in domoticz werkt heb ik een wiki page opgezet: https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Camera

En zeg niet dat ik mijn ramen moet zemen want dat weet ik ;)
Via GB en BG is ie al een tijdje niet meer te koop... :'(
Zou dit ook werken met de Xiaomi Mijia Chuangmi camera?

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 08-03-2018 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Phoolie schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:40:
[...]

Is een Sonoff pow niet sowieso beter? Via zo'n socket sluit je je wasmachine ongeaard aan. Of je moet dan met nog een verloopstekker gaan werken, maar dan gebruik je 2 verloopstekkers. Lijkt mij geen wenselijke situatie en het ongeaard aansluiten van een wasmachine ook niet. Althans, als ik de diverse google resultaten moet geloven, maar die zeggen wel allemaal dat je het niet moet doen.

Andere optie zou zijn je socket ombouwen zodat je er geen verloopstekkers voor nodig hebt.
Had hier inderdaad niet aan gedacht. Ik zou het dus afraden en voor de sonoff POW gaan. Of andere oplossing die je wasmachine kan schakelen

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
verbraakje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:21:
[...]

Had hier inderdaad niet aan gedacht. Ik zou het dus afraden en voor de sonoff POW gaan. Of andere oplossing die je wasmachine kan schakelen
Of een Sonoff S20 zoals deze wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Majesty schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Die is maar 10A, een pow is meer volgens mij, ik zou in dat geval de grens niet opzoeken en gewoon de zwaardere nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renedis
Phoolie schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:40:
[...]

verbraakje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:21:
[...]

Majesty schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Om het een en ander duidelijk te maken:

- Is je wasmachine dubbel geisoleerd? Dat kan je zien door een logo:
Afbeeldingslocatie: https://www.gortzen.eu/vca/elektrisch%20gereedschap/DSCF0398.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/15/Schutzklasse_2_fett.svg/240px-Schutzklasse_2_fett.svg.png

Dan is een aardedraad NIET nodig, deskondanks er een aardeaansluiting aanwezig is. Dit geld overigens voor elk apparaat wat op het netstroom word aangesloten.

- Heb je dit logo niet dan is het aansluiten MET aarde aangeraden.

- de Xiaomi's zijn 2200W (10A) gecertificeerd). De powerplug kán meer aan, de socket converter zal het eerder begeven (ik spreek uit ervaring).

- Sonoff POW = 16A met stroommeting
- Sonoff S20 = 10A zonder stroommeting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Phoolie schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:27:
[...]

Die is maar 10A, een pow is meer volgens mij, ik zou in dat geval de grens niet opzoeken en gewoon de zwaardere nemen.
Ah, had even gemist dat de S20 ook geen stroom meet, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
renedis schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:29:
[...]

Om het een en ander duidelijk te maken:

- Is je wasmachine dubbel geisoleerd? Dat kan je zien door een logo:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dan is een aardedraad NIET nodig, deskondanks er een aardeaansluiting aanwezig is. Dit geld overigens voor elk apparaat wat op het netstroom word aangesloten.
[...]
Net even ingelezen in het dubbel geïsoleerd verhaal. Ik kom zelfs berichten tegen waar staat dat je dubbel geïsoleerde apparaten zelf niet mag aarden omdat dan de functie van je dubbele isolatie teniet gedaan wordt.

Alleen zou er aan de wasmachine dan ook geen stekker zonder aarde (dus zo gegoten rubberen) moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Nu online
@renedis Dat heeft de socket converter dus inderdaad gedaan (tenminste, als je de verloopstekker bedoelt toch?) Die ligt nu met een flinke schroeiplek in de afvalcontainer. Heb gisteravond een S-kross internationale stekker bij Bol besteld, daarmee zou het moeten lukken lijkt me. Zal vanavond ook nog ff kijken naar de eventuele dubbele isolatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 07:58
Ik heb de links aangepast naar de models die nog te koop zijn.
ik vermoed dat het (nog) niet werkt met de andere cams maar ik wil er wel 1 bestellen om het te gaan testen, die vraag kreeg ik al een paar keer :P
vwtune schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:42:
[...]

Via GB en BG is ie al een tijdje niet meer te koop... :'(
Zou dit ook werken met de Xiaomi Mijia Chuangmi camera?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Phoolie schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:46:
[...]
Net even ingelezen in het dubbel geïsoleerd verhaal. Ik kom zelfs berichten tegen waar staat dat je dubbel geïsoleerde apparaten zelf niet mag aarden omdat dan de functie van je dubbele isolatie teniet gedaan wordt.

Alleen zou er aan de wasmachine dan ook geen stekker zonder aarde (dus zo gegoten rubberen) moeten zitten?
Dat zou inderdaad zo moeten zijn. Echter houden fabrikanten zich er niet altijd aan.
DePaul schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:46:
@renedis Dat heeft de socket converter dus inderdaad gedaan (tenminste, als je de verloopstekker bedoelt toch?) Die ligt nu met een flinke schroeiplek in de afvalcontainer. Heb gisteravond een S-kross internationale stekker bij Bol besteld, daarmee zou het moeten lukken lijkt me. Zal vanavond ook nog ff kijken naar de eventuele dubbele isolatie
Wil je meer safe zitten dan neem je een 16A verloopstekker (zoals de S-Kross inderdaad). Ik heb ook schroeiplek ervaringen met de goedkope 10A verloopstekkers van AliExpress e.d..
Slechte 10A verloopstekkers zijn meestal te herkennen door er mee te schudden. Als je dan een tik hoort tijdens het schudden weet je dat er iets los zit en de niet goed gemonteerd zijn. Geeft overigens nog steeds geen 100% garantie dat ze goed zijn. IMO vond ik het risico te groot om ze uberhaupt nog te gebruiken indien ik er meer dan 1000W doorheen jaag.

[ Voor 14% gewijzigd door renedis op 08-03-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Ik krijg het helaas nog niet werkend, er gebeurt gewoon niets, in de logs zie ik ook geen lua script aangeroepen worden zodra de stofzuiger aangaat en aanblijft voor minimal 5 minuten. hierbij mijn instellingen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
(toen de stofzuiger aanstond, stond er 1600 watt bij)
@renedis weet jij waar het fout gaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:20
h4ns schreef op zondag 4 maart 2018 @ 00:47:
[...]

Klopt dat de XiaoFang niet geleverd wordt omdat die inderdaad zonder hack niet in europa werkt.
De beeldkwaliteit is daarnaast redelijk slecht te noemen.

De Dafang is een goede keuze, geeft ook het beste / mooiste beeld van alle types. Zeker voor de prijs.

De Aqara vind ik wel mooier wat vormgeving / design betreft, maar geeft ook een super groothoek beeld wat niet altijd gewenst is. En de camera blijkt dus veel problemen te geven, oftewel simpelweg dus niet werkend te krijgen is. :/

De Dafang is wat mij betreft dus momenteel het beste alternatief.

https://www.gearbest.com/...693217.html?lkid=13263724

[afbeelding]
Beeld kwaliteit van de Dafang 1080p is echt super! ook het Pan-Til-Zoom(alleen met pinch&zoom in app) werkt goed.
Hacked firmware heb ik er nu ook op draaien, ook de IP camera al toegevoegd in Domoticz.
Enige wens is nog dat er een opname voor x minuten wordt gemaakt als er beweging is fo wanneer er een switch omgezet wordt in Domoticz.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
renedis schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Dat zou inderdaad zo moeten zijn. Echter houden fabrikanten zich er niet altijd aan.
Ok, maar sluiten ze dan gewoon intern de aardedraad niet aan of het apparaat dan ook echt geaard?
[...]

Wil je meer safe zitten dan neem je een 16A verloopstekker (zoals de S-Kross inderdaad). Ik heb ook schroeiplek ervaringen met de goedkope 10A verloopstekkers van AliExpress e.d..
Slechte 10A verloopstekkers zijn meestal te herkennen door er mee te schudden. Als je dan een tik hoort tijdens het schudden weet je dat er iets los zit en de niet goed gemonteerd zijn. Geeft overigens nog steeds geen 100% garantie dat ze goed zijn. IMO vond ik het risico te groot om ze uberhaupt nog te gebruiken indien ik er meer dan 1000W doorheen jaag.
Had je dit niet eerder kunnen vertellen, net 5 van die goedkope AliExpress dingen besteld :) Maar bedankt voor de tip, dan gebruik ik die lowbudget dingen wel voor het lichtere werk en koop ik zwaardere voor de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
vwtune schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:14:
[...]

@renedis weet jij waar het fout gaat? :?
Wil best een keertje kijken voor je dmv een remote sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
renedis schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:48:
[...]

Wil best een keertje kijken voor je dmv een remote sessie?
Prima, graag zelfs, kan vanavond na 20.00 uur? Ik had je al ene pm gestuurd van de week erover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 17-09 18:38
Als de Sonoff Pow geflasht wordt met Tasmota (of ESPeasy), blijft dan de energiemeting intact? Moet daar nog iets speciaals voor worden gedaan als je dit wilt kunnen inlezen in Domoticz?

Edit: er zal in ieder geval nog moeten worden gekalibreerd zie ik: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Sonoff-Pow

Edit 2: antwoord op m'n vraag :) : https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/903

[ Voor 37% gewijzigd door M.v.Veelen op 08-03-2018 17:00 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Wie gebruikt maakt van pimatic, ik heb een plugin ontwikkeld voor de aqara gateway.

Momenteel alleen motion, deur en flood sensor werkend/geïmplementeerd.

https://www.npmjs.com/package/pimatic-aqara

edit: draadloze knop/switch werkt nu ook

[ Voor 9% gewijzigd door sweebee op 08-03-2018 18:36 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 89 Laatste