Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Bedankt voor je sneller reply
Heeft me weer wat bespaard.
De andere 3 vind ik nog wel wat voor, voordat ze arriveren.
Er komen vast nog wel wat ideetjes voorbij hier.
Tenminste.. Dat kan ik mij herinneren toen de vorige bewoonster dit aangaf tijdens de verkoop
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Heb er verder ook niet veel verstand van, misschien kan een expert het bevestigen.
En goedkoopste is nu 10 euro per stuk, veels te duur
Ow toch wel met deze link
Net ook even 3 stuks besteld voor EUR 14,19
Phoolie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:49:
[...]
Mocht nog iemand anders intresse hebben:
https://pay.ebay.nl/xo?ac...onId=-1&item=232634564914
Heb je meteen de betaal link, even aantal op 3 zetten en promo10 als coupon invoeren en voor net geen 15 euro heb je 3 sensoren
[ Voor 71% gewijzigd door luigi87 op 16-02-2018 16:29 ]
- leeg -
Echt nu net nog gebruikt na jouw post, bij mij werkt het prima nog, 3 besteld.luigi87 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:24:
Jammer de link werkt niet eens meer.
[ Tesla MIG MYP ]
ja gebruikte verkeerde link blijkbaar. Is me toch gelukt kijk maar hier bovenCyw00d schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:29:
[...]
Echt nu net nog gebruikt na jouw post, bij mij werkt het prima nog, 3 besteld.
- leeg -
Door sensor - 7,38 incl:
https://www.ebay.nl/itm/X...witch-Socket/401477340386
Temp/Hum sensor - 7,88 incl:
https://www.ebay.nl/itm/X...e-Suite-U1O4/351955503728
Motion sensor - 10,- incl:
https://www.ebay.nl/itm/X...eless-Safety/173084017997
Links zijn allen van "Top verkopers"
Weet je dat zeker?Majesty schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:10:
[...]
Nee, je kan de code niet gebruiken met hetzelfde eBay account. Wel met verschillende eBay accounts en hetzelfde PayPal adres.
Voorwaarde: Coupon kan een keer per PayPal account gebruikt worden en op Ebay.nl ingewisseld worden.
edit: apart,klopt inderdaad.
[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 16-02-2018 21:05 ]
Thnx! Net twee motion sensors besteld..renedis schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:45:
Goed zoeken:
Door sensor - 7,38 incl:

Verslavend dit...er zijn nog twee deursensoren plus een temp sensor onderweg. Ook de gateway moet nog komen. Daarnaast vandaag ook nog een starters HUE besteld van de tweakersactie. Gelukkig zijn de prijzen laag..
[ Voor 99% gewijzigd door _LF_ op 16-02-2018 19:55 ]
DonNL schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:56:
[...]
Voor de Xiaofang is nog geen hacked software, dus alleen te gebruiken via Xiaomi gateway.
De dafang hacked kan je koppelen aan smart home systemen. Je kan hem ook nog steeds gebruiken via een ip camera app en heeft dus geen verbinding meer naar buiten (China).
Mijne is onderweg, dan wil ik hem koppelen aan mijn smartthings & home assistant systeem.
Nu maar hopen dat deze door de douane glipt ...luigi87 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:24:
Jammer de link werkt niet eens meer.
Ow toch wel met deze link
Net ook even 3 stuks besteld voor EUR 14,19
[...]
[ Voor 173% gewijzigd door niwresixel op 18-02-2018 13:22 ]
Onder de 22 euro dus dat moet geen probleem zijn.jobr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:13:
[...]
Nu maar hopen dat deze door de douane glipt ...
Deze ga ik als licht schakelaar gebruiken voor de 3 yeelight Ceiling lamps die ik heb.
Edit: uit enthousiasme vergeten cashbackxl te gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door SolarOrbiter op 16-02-2018 22:01 ]
Maar als ik hem aansluit op de twee draden van de deurbel in de meterkast, dan krijg ik heel vaak achter elkaar het geluid en heel veel telegram berichtjes. Hij blijft dan later ook op closed staan.
Ik heb uiteraard de spanning van de normale deurbel afgehaald. De draden van de deurbel buiten zijn ongeveer 2 meter lang.
Iemand een idee waarom dit niet wil werken?
Maakt die niet goed contact? Klinkt een beetje als een niet zuiver contact. Teken anders ff uut hoe je hem heb aangeslotenNicap schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:08:
Net geprobeerd om onze deurbel aan te sluiten op de doorsensor, maar dat wil helaas niet helemaal lukken. Heb er twee draadjes aan gesoldeerd en hij werkt dan prima als ik de twee contact laat maken.
Maar als ik hem aansluit op de twee draden van de deurbel in de meterkast, dan krijg ik heel vaak achter elkaar het geluid en heel veel telegram berichtjes. Hij blijft dan later ook op closed staan.
Ik heb uiteraard de spanning van de normale deurbel afgehaald. De draden van de deurbel buiten zijn ongeveer 2 meter lang.
- leeg -
Niet erg spannend lijkt me. Direct aangesloten op de deurbel. Moet wel zeggen dat de drukker zelf slecht contact maakt. Wellicht dat dat nog iets kan zijn.luigi87 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:45:
[...]
Maakt die niet goed contact? Klinkt een beetje als een niet zuiver contact. Teken anders ff uut hoe je hem heb aangesloten

Ik zal morgen eens kijken of ik een andere drukker kan krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Nicap op 16-02-2018 22:54 ]
Ik gebruik de aqara druk knop om mijn tv en versterker aan te zetten en moet zeggen dat ik hetzelfde ervaar met indrukken.Nicap schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:54:
[...]
Niet erg spannend lijkt me. Direct aangesloten op de deurbel. Moet wel zeggen dat de drukker zelf slecht contact maakt. Wellicht dat dat nog iets kan zijn.
[afbeelding]
Moet vaak stevig drukken om de knop echt te trigger, ondanks dat de knop een "klik" geluid maakt lijkt deze dus niet altijd te werken bij te zacht indrukken.

Sorry zie nu dat het om je normale deurbel gaat.
Iemand anders die hier last van heeft ??
[ Voor 8% gewijzigd door SpySeiko op 16-02-2018 23:05 ]
Nee is idd niet heel spannend. Maar sluit wel uit dat je manier van aansluiten niet correct zou zijn.Nicap schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:54:
[...]
Niet erg spannend lijkt me. Direct aangesloten op de deurbel. Moet wel zeggen dat de drukker zelf slecht contact maakt. Wellicht dat dat nog iets kan zijn.
[afbeelding]
Ik zou dan idd in de drukker zoeken, miss dat die slecht contact maakt. De sensor is daar best wel gevoelig voor.
- leeg -
Zoek eens op button debounce, wellicht is dat de oplossing?Nicap schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:08:
Net geprobeerd om onze deurbel aan te sluiten op de doorsensor, maar dat wil helaas niet helemaal lukken. Heb er twee draadjes aan gesoldeerd en hij werkt dan prima als ik de twee contact laat maken.
De deursensor en andere gatewayfuncties werken wel meteen nadat de gateway herstart wordt, de temperatuursensor moet steeds opnieuw gepaired worden met de gateway om hem weer uitleesbaar te maken in Domoticz.

Wie kan hier meer over vertellen? Het lijkt me irritant om straks temperatuursensoren steeds opnieuw aan de gateway te moeten koppelen als de gateway spanningsloos is geweest (ondanks dat in NL amper stroomstoringen voorkomen) aangezien die dingen straks ook als triggers gaan dienen voor andere domotica...
In de Domoticz logs zie ik in elk geval geen errors voorbijkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door niwresixel op 18-02-2018 13:36 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Een wifi schakelaar achter de gateway?martinvdm schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:52:
Iemand een idee of het mogelijk is op enige manier op de gateway op afstand een reboot te geven?
Ja zover was ik ook maar het is toch best vreemd dat dit niet standaard mogelijk is. Web interface is er niet en via de app lijkt geen optie.
Een Sonoff S20 ertussenmartinvdm schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:52:
Iemand een idee of het mogelijk is op enige manier op de gateway op afstand een reboot te geven?
Werkt nog steeds primaPhoolie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:49:
[...]
Mocht nog iemand anders intresse hebben:
https://pay.ebay.nl/xo?ac...onId=-1&item=232634564914
Heb je meteen de betaal link, even aantal op 3 zetten en promo10 als coupon invoeren en voor net geen 15 euro heb je 3 sensoren
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Vandaag is de laatste dag van de PROMO10 op Ebay.renedis schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:45:
Goed zoeken:
Door sensor - 7,38 incl:
Nog even 3x door sensor besteld voor 12,16 euro incl verzendkosten
[ Voor 3% gewijzigd door renedis op 19-02-2018 15:04 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Zou kunnen dat ze ouder zijn, intern zijn ze identiek. Tevens prefereer ik deze modellen gezien ze kleiner zijn dan de vierkante.SanderF1 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:36:
Zijn wel de oude modellen toch?
Die code is maar 1x bruikbaar toch?Rushhour77 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:20:
Ik heb inmiddels ook een sloot aan dingen gekocht met de ebay promo. Pfff, laat me altijd te snel verleiden door aanbiedingen
Zijn inderdaad de oude, maar op de vorm na hebben ze idd geen verschillen.renedis schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:03:
[...]
Zou kunnen dat ze ouder zijn, intern zijn de identiek. Tevens prefereer ik deze modellen gezien ze kleiner zijn dan de vierkante.
Haha, hier nog eenRushhour77 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:20:
Ik heb inmiddels ook een sloot aan dingen gekocht met de ebay promo. Pfff, laat me altijd te snel verleiden door aanbiedingen

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Kan iemand mij vertellen hoe je push meldingen in nederland krijgt terwijl je kiest voor de China instelling?
Als je voor europa kiest werkt dat prima maar dan heb je geen leuke devices..
Ben benieuwd naar de oplossing... alvast bedankt.
Groet Bert.
Gateway Xiaomi V2
Aqara sensoren en switches
[ Voor 8% gewijzigd door Sanderrr op 20-02-2018 10:39 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Push meldingen zijn toch niet afhankelijk van waar jij bent? Correct me if im wrong, maar zolang jij internet hebt zouden ze binnen moeten komen. Ik heb bijv. de Da Fang Camera en als ik deze met motion detection aanzet krijg ik gewoon melding als iets beweegt terwijl ik MiHome ook op China heb ingesteld.Bert Luiten schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:15:
Hoi,
Kan iemand mij vertellen hoe je push meldingen in nederland krijgt terwijl je kiest voor de China instelling?
Als je voor europa kiest werkt dat prima maar dan heb je geen leuke devices..![]()
![]()
Ben benieuwd naar de oplossing... alvast bedankt.
Groet Bert.
Gateway Xiaomi V2
Aqara sensoren en switches
[ Voor 3% gewijzigd door Rushhour77 op 20-02-2018 10:46 ]
bij wie werkt het wel..? graag even melden voor een vergelijk test
Waarvoor zou je de trilsensor gebruiken? Gewoon uit nieuwsgierigheid.vwtune schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:56:
Is er al bekend wanneer de nieuwe producten uitkomen? Ik meen me ergens gezien te hebben dat ze tril sensoren hebben?
niwresixel schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:35:
Het valt me op dat de temperatuur/luchtvochtigheidssensor V2 geen waardes meer naar de gateway stuurt nadat de gateway even uit het stopcontact is geweest. Na ruim 2 uur is de sensor niet vanzelf weer in de lucht gekomen en kloppen de waardes in Domoticz voor geen meter (zie screenshot hieronder). Ook de LUX-waarde van de gateway lijkt zich niet te updaten.
De deursensor en andere gatewayfuncties werken wel meteen nadat de gateway herstart wordt, de temperatuursensor moet steeds opnieuw gepaired worden met de gateway om hem weer uitleesbaar te maken in Domoticz.![]()
Wie kan hier meer over vertellen? Het lijkt me irritant om straks temperatuursensoren steeds opnieuw aan de gateway te moeten koppelen als de gateway spanningsloos is geweest (ondanks dat in NL amper stroomstoringen voorkomen) aangezien die dingen straks ook als triggers gaan dienen voor andere domotica...![]()
In de Domoticz logs zie ik in elk geval geen errors voorbijkomen.
[afbeelding]
Trigger wanneer je wasmachine/droger klaar is bijvoorbeeld.patatman12 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:53:
[...]
Waarvoor zou je de trilsensor gebruiken? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Hee da's een goeie.. Zou idd mooi zijn als die sensoren ook beschikbaar komenDeOS schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:16:
[...]
Trigger wanneer je wasmachine/droger klaar is bijvoorbeeld.
Net de rookmelder binnen gekregen, moet wel zelf voor een batterij zorgen want die halen ze er tegenwoordig uit ( Dankjewel Samsung
Batterij is ook aangekomen en melder gekoppeld aan een van mijn gateway's.
Nu nog uitzoeken hoe ik bij brand op beide gateways alarm kan krijgen.
( 1 gateway in de woonkamer waar ook de rookmelder is en 1 gateway in de slaapkamer. Rookmelder is gekoppeld aan de woonkamer-gateway )
[ Voor 44% gewijzigd door lowo op 20-02-2018 13:26 ]
DeOS schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:16:
[...]
Trigger wanneer je wasmachine/droger klaar is bijvoorbeeld.
Het is veel accurater om dit met een pricewatch: Xiaomi Mi Smart Wifi Socket Plug te doen en een LUA script + 2 user variableslowo schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:22:
[...]
Hee da's een goeie.. Zou idd mooi zijn als die sensoren ook beschikbaar komen
Net de rookmelder binnen gekregen, moet wel zelf voor een batterij zorgen want die halen ze er tegenwoordig uit ( Dankjewel Samsung)
Batterij is ook aangekomen en melder gekoppeld aan een van mijn gateway's.
Nu nog uitzoeken hoe ik bij brand op beide gateways alarm kan krijgen.
( 1 gateway in de woonkamer waar ook de rookmelder is en 1 gateway in de slaapkamer. Rookmelder is gekoppeld aan de woonkamer-gateway )
Zo krijg ik een push notificatie als de volgende apparaten klaar zijn:
- Wasmachine
- Droger
- Vaatwasser
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| local switch_washingmachine = 'Wasmachine' --Name of virtual switch that will show the state of the washingmachine (on/off) local washer_status_uservar = 'washingmachine_status' local energy_consumption = 'Wasmachine Verbruik' --Name of plug that contains actual consumption of washingmachine (in Watts) local washer_counter_uservar = 'washingmachine_counter' --Name of the uservariable that will contain the counter that is needed local idle_minutes = 5 --The amount of minutes the consumption has to stay below the 'consumption_lower' value local consumption_upper = 20 --If usage is higher than this value (Watts), the washingmachine has started local consumption_lower = 2 --If usage is lower than this value (Watts), the washingmachine is idle for a moment/done washing sWatt, sTotalkWh = otherdevices_svalues[energy_consumption]:match("([^;]+);([^;]+)") washer_usage = tonumber(sWatt) commandArray = {} --Virtual switch is off, but consumption is higher than configured level, so washing has started if (washer_usage > consumption_upper) and uservariables[washer_status_uservar] == 0 then --commandArray[switch_washingmachine]='On' commandArray['Variable:' .. washer_status_uservar]='1' print('Huidig stroomverbruik (' ..washer_usage.. 'W) is boven grenswaarde (' ..consumption_upper.. 'W), wasmachine staat aan!') commandArray['Variable:' .. washer_counter_uservar]=tostring(idle_minutes) end if (washer_usage < consumption_lower) and uservariables[washer_status_uservar] == 1 then commandArray['Variable:' .. washer_counter_uservar]=tostring(math.max(tonumber(uservariables[washer_counter_uservar]) - 1, 0)) print('Huidig stroomverbruik (' ..washer_usage.. 'W) is onder grenswaarde (' ..consumption_lower.. 'W), wasmachine doet momenteel niets of is bijna klaar') print('Verminder huidige waarde met 1, nieuwe waarde: ' ..uservariables[washer_counter_uservar].. ' minuten') end --Washingmachine is done if ((uservariables[washer_status_uservar] == 1) and uservariables[washer_counter_uservar] == 0) then print('Wasmachine is klaar') print('Huidig verbruik wasmachine ' ..washer_usage.. 'W') print('Wasmachine is klaar, haal het alstublieft leeg!') commandArray['SendNotification']='Wasmachine#Wasmachine is klaar! Graag leeghalen#0' commandArray[switch_washingmachine]='Off' commandArray['Variable:' .. washer_status_uservar]='0' end return commandArray |
(Al gebruik ik Fibaro Wall Plugs en geen Zigbee Plugs)

Als ik het dus goed heb gebruik je de switches niet om te schakelen maar om te meten wat het stroomverbruik is.
Schakelen zal in mijn geval niet kunnen want de wasmachine en de droger zijn elektronische apparaten die nadat de stroom er op komt sowieso met de hand nog gestart moeten worden ( of vertraagd gestart via die aanwezige mogelijkheid )
Heb je dan per apparaat 1 zo een socket neem ik aan? Je zet nog wel met de hand de wasmachine aan en op programma toch? Ik heb zo een socket over en zou dat ook graag op mijn wasmachine willen plaatsen zodat ik weet wanneer ik klaar is. Als ik jouw LUA script overneem, staat ie meteen goed toch? In principe hoef ik niets aan te passen, behalve dat ik die socket in domoticz moet toevoegen en de juiste benaming in het script moet aanpassen? Is er in het script ook nog een mogelijkheid dat ik alleen een nottificatie krijg op alleen HTTPS?> (telegram) ?renedis schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:52:
[...]
[...]
Het is veel accurater om dit met een pricewatch: Xiaomi Mi Smart Wifi Socket Plug te doen en een LUA script + 2 user variables
- Wasmachine
- Droger
- Vaatwasser
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 local switch_washingmachine = 'Wasmachine' --Name of virtual switch that will show the state of the washingmachine (on/off) local washer_status_uservar = 'washingmachine_status' local energy_consumption = 'Wasmachine Verbruik' --Name of plug that contains actual consumption of washingmachine (in Watts) local washer_counter_uservar = 'washingmachine_counter' --Name of the uservariable that will contain the counter that is needed local idle_minutes = 5 --The amount of minutes the consumption has to stay below the 'consumption_lower' value local consumption_upper = 20 --If usage is higher than this value (Watts), the washingmachine has started local consumption_lower = 2 --If usage is lower than this value (Watts), the washingmachine is idle for a moment/done washing sWatt, sTotalkWh = otherdevices_svalues[energy_consumption]:match("([^;]+);([^;]+)") washer_usage = tonumber(sWatt) commandArray = {} --Virtual switch is off, but consumption is higher than configured level, so washing has started if (washer_usage > consumption_upper) and uservariables[washer_status_uservar] == 0 then --commandArray[switch_washingmachine]='On' commandArray['Variable:' .. washer_status_uservar]='1' print('Huidig stroomverbruik (' ..washer_usage.. 'W) is boven grenswaarde (' ..consumption_upper.. 'W), wasmachine staat aan!') commandArray['Variable:' .. washer_counter_uservar]=tostring(idle_minutes) end if (washer_usage < consumption_lower) and uservariables[washer_status_uservar] == 1 then commandArray['Variable:' .. washer_counter_uservar]=tostring(math.max(tonumber(uservariables[washer_counter_uservar]) - 1, 0)) print('Huidig stroomverbruik (' ..washer_usage.. 'W) is onder grenswaarde (' ..consumption_lower.. 'W), wasmachine doet momenteel niets of is bijna klaar') print('Verminder huidige waarde met 1, nieuwe waarde: ' ..uservariables[washer_counter_uservar].. ' minuten') end --Washingmachine is done if ((uservariables[washer_status_uservar] == 1) and uservariables[washer_counter_uservar] == 0) then print('Wasmachine is klaar') print('Huidig verbruik wasmachine ' ..washer_usage.. 'W') print('Wasmachine is klaar, haal het alstublieft leeg!') commandArray['SendNotification']='Wasmachine#Wasmachine is klaar! Graag leeghalen#0' commandArray[switch_washingmachine]='Off' commandArray['Variable:' .. washer_status_uservar]='0' end return commandArray
[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 20-02-2018 17:01 ]
Heb je nooit last van het feit dat de smart plug net ff niet aan stond, per ongeluk uit stond, oid en dus de was/vaat/droogmachine dus niet werkt? Bij die Xiaomi sockets kun je volgens mij namelijk niet DefaultOn inregelen. Ik ga het zelfde bouwen met een sonoff pow. Daarop Kun je namelijk wel inregelen dat die standaard ingeschakeld is. Voordeel is dat die 16A zijn en de Xiaomi socket slechts 10A maximaal belast kan worden. Dat is voor veel wasmachines niet voldoende.renedis schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:52:
[...]
[...]
Het is veel accurater om dit met een pricewatch: Xiaomi Mi Smart Wifi Socket Plug te doen en een LUA script + 2 user variables
- Wasmachine
- Droger
- Vaatwasser
[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 20-02-2018 17:53 ]
Correct.vwtune schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:56:
[...]
Heb je dan per apparaat 1 zo een socket neem ik aan? Je zet nog wel met de hand de wasmachine aan en op programma toch? Ik heb zo een socket over en zou dat ook graag op mijn wasmachine willen plaatsen zodat ik weet wanneer ik klaar is. Als ik jouw LUA script overneem, staat ie meteen goed toch? In principe hoef ik niets aan te passen, behalve dat ik die socket in domoticz moet toevoegen en de juiste benaming in het script moet aanpassen? Is er in het script ook nog een mogelijkheid dat ik alleen een nottificatie krijg op alleen HTTPS?> (telegram) ?
Uiteraard kan je ook enkel HTTPS call doen. Simpelste manier is een notificatie instellen op de On/Off button bij een Off command. Moet ook middels LUA kunnen maar weet niet precies hoe.
De plug staat altijd uit indien de droger/wasmachine/vaatwasser niet gebruikt wordt. Ik heb dit overigens ook op mijn "Mediahoek" ingesteld met de Xiaomi Power Strip 6 socket. Het script kan ook gewoon aangepast worden dat de plug niet uit gaat na dat ie klaar is.martinvdm schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:52:
[...]
Heb je nooit last van het feit dat de smart plug net ff niet aan stond, per ongeluk uit stond, oid en dus de was/vaat/droogmachine dus niet werkt? Bij die Xiaomi sockets kun je volgens mij namelijk niet DefaultOn inregelen. Ik ga het zelfde bouwen met een sonoff pow. Daarop Kun je namelijk wel inregelen dat die standaard ingeschakeld is. Voordeel is dat die 16A zijn en de Xiaomi socket slechts 10A maximaal belast kan worden. Dat is voor veel wasmachines niet voldoende.
Script doet niets meer dan:
1. Stroomverbruik is hoger dan X waarde? --> Dan staat ie aan, elke minuut checken
2. Stroomverbruik is lager dan Y waarde nadat het hoger was dan X waarde? --> check nog voor 5 minuten
3. Na 5 minuten nog steeds onder de Y waarde? --> Stuur berichtje en zet plug uit
Dat "Zet plug uit" kan je dus ook achterwege laten.
Op zolder bij ons heb ik een wireless dual button geplaatst zo dat je middels een knop de wasmachine/droger weer aan kunt zetten. Je kan de plug zelf ook indrukken om het aan/uit te zetten. Echter zit dat in een hoekje en dat vond mijn vrouw te veel gerotzooi. In de MiHome app kan je trouwens ook instellen wat de plug moet doen na een powerloss (remember last state).
De Sonoff POW (16A) heb ik ook liggen en doet kwa functionaliteit precies hetzelfde maar dan via WiFi ipv ZigBee. Daar zit mijn ketel en Itho ventilatie box op aangesloten maar daar schakel ik het stroom niet van af. Moet eerlijk zeggen dat de Xiaomi's makkelijker werken en te implementeren zijn.
Waarom ik bewust mijn apparaten uit laat wanneer ik ze niet gebruik? Simpel, stroomverbruik. Mijn sluip verbruik ligt op zo'n 60 a 70 watt in de nacht (en dat is incl router/firewall/server/NAS). Als ik alles op het stroom laat staan dan zit ik zo maar op een 130 a 140 watt. Het gaat mij niet zo zeer om het geld besparen maar eerder om die stroommeter zo laag mogelijk bij de 0 te laten.
[ Voor 8% gewijzigd door renedis op 20-02-2018 18:20 ]
Dan zou ik de printbanen op de Sonoff wel nakijken of er voldoende soldeer op zit. Ik zou denk ik niet zo snel hier veel amperes door heen jagen. Zeker niet als ik niet thuis ben.martinvdm schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:52:
[...]
Ik ga het zelfde bouwen met een sonoff pow. Daarop Kun je namelijk wel inregelen dat die standaard ingeschakeld is. Voordeel is dat die 16A zijn en de Xiaomi socket slechts 10A maximaal belast kan worden. Dat is voor veel wasmachines niet voldoende.
De neo coolcam is niet veel beter. De sonoff heeft wel een versie gehad waar idd te weinig soldeer gebruikt is, maar die zijn volgens mij allemaal al uit productie genomen.jobr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:53:
[...]
Dan zou ik de printbanen op de Sonoff wel nakijken of er voldoende soldeer op zit. Ik zou denk ik niet zo snel hier veel amperes door heen jagen. Zeker niet als ik niet thuis ben.
Want er gaat bij een wasmachine door zo'n wall plug al snel 10 ampere door een klein circuitje met ook (noodgedwongen, want het moet passen) kleine relais met kleine contacten. Het zal wel werken maar na een paar jaar ontstaan er vast wel kleine oneffenheden in de relais die deze dingen eruit doen piepen.
Kijk naar de stroomrelais in de wasmachine zelf, die zijn een stuk zwaarder uitgevoerd, maar passen moeilijk in zo'n wall plug.
Meeste credits gaan wat mij betreft naar de Sonoff Pow's, die zien er nog redelijk stevig uit, hoewel daar ook wel storingen gedetecteerd zijn (o.a. productserie met slecht gesoldeerde printbanen). Van Sonoff switches gebruik ik een paar omdat die prachtig werken (met andere firmware), er deugdelijk uitzien en goedkoop zijn. Maar ik kijk ze wel na of ze goed in elkaar gezet zijn (checken op koude lassen en printbanen).
Helaas is de Aqara trillingssensor nog niet uitgebracht, dus 't is even wachten.
My 0,02 €
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
Hoop alleen niet dat dit te vaak voor gaat komen. Dat maakt mijn vriendin er minder fan van
Ik heb het zelf ook 1 keer gehad, loos alarm. Volgens mij is de rookmelder in te stellen hoe snel hij triggert, zie video:vwtune schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:23:
Ik werd vanacht door het brandalarm wakker gemaakt.... er was helemaal niets aan de hand!!! toen op de gateway de knop ingedruk dat ie stil gaat, ben weer naar bed gegaan en prompt deed ie het 10 minuten later weer!!! ik heb de batterij nagemeten en die gaf nog 3,9 volt aan. Iemand een idee waar het aan kan liggen dat ie getriggerd werd?
Het blijft een optische melder. Deze kunnen af gaan door bijv stof.vwtune schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:23:
Ik werd vanacht door het brandalarm wakker gemaakt.... er was helemaal niets aan de hand!!! toen op de gateway de knop ingedruk dat ie stil gaat, ben weer naar bed gegaan en prompt deed ie het 10 minuten later weer!!! ik heb de batterij nagemeten en die gaf nog 3,9 volt aan. Iemand een idee waar het aan kan liggen dat ie getriggerd werd?
Idd het liefst op elke verdieping 1. Je wilt een vluchtweg creeren, dus ik zou zeggen kijk hoe jij het snelste buiten bent en hang op die plekken een rookmelder.iMars schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:03:
Ik heb 3 van deze rookmelders in huis. 1 op zolder, 1 op de overloop en 1 beneden. Maar waar kan ik 'm beneden het beste plaatsen?
In mijn geval hangt er 1 in de hal, 1 op de overloop en 1 op zolder. Bovendien heb ik van Xiaomi er 1 bijgeplaatst bij de warmtepomp die onder mijn trap staat en op de kamers.
De twee die nu hangen (overloop en zolder) zijn strategische plekken.clut schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:14:
[...]
Idd het liefst op elke verdieping 1. Je wilt een vluchtweg creeren, dus ik zou zeggen kijk hoe jij het snelste buiten bent en hang op die plekken een rookmelder.
In mijn geval hangt er 1 in de hal, 1 op de overloop en 1 op zolder. Bovendien heb ik van Xiaomi er 1 bijgeplaatst bij de warmtepomp die onder mijn trap staat en op de kamers.
Zolder: bij de wasmachine, droger en cv ketel. Schuin tegen het dak. Rook gaat naar boven en daar zou de ook als eerste verzamelen.
Overloop: plafond, tegen de trap naar zolder. Als er rook uit een van de kamers komt, trekt dit via de trap naar boven, langs deze rookmelder.
Beneden weet ik niet 1-2-3 waar ik 'm moet plaatsen. Zoals jij zegt op de vluchtwegen, dan zou het de hal zijn. Maar mijn gevoel zegt ook weer misschien op het "kruispunt" van keuken/woonkamer/hal. In de hal heb ik een deur naar de woonkamer, welke altijd open staat. In de woonkamer gelijk rechts is de keuken. In dat gedeelte lijkt mij het beste plek.
Allemaal eens, maar..renedis schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:14:
[...]
Correct.
Uiteraard kan je ook enkel HTTPS call doen. Simpelste manier is een notificatie instellen op de On/Off button bij een Off command. Moet ook middels LUA kunnen maar weet niet precies hoe.
[...]
De plug staat altijd uit indien de droger/wasmachine/vaatwasser niet gebruikt wordt. Ik heb dit overigens ook op mijn "Mediahoek" ingesteld met de Xiaomi Power Strip 6 socket. Het script kan ook gewoon aangepast worden dat de plug niet uit gaat na dat ie klaar is.
Script doet niets meer dan:
1. Stroomverbruik is hoger dan X waarde? --> Dan staat ie aan, elke minuut checken
2. Stroomverbruik is lager dan Y waarde nadat het hoger was dan X waarde? --> check nog voor 5 minuten
3. Na 5 minuten nog steeds onder de Y waarde? --> Stuur berichtje en zet plug uit
Dat "Zet plug uit" kan je dus ook achterwege laten.
Op zolder bij ons heb ik een wireless dual button geplaatst zo dat je middels een knop de wasmachine/droger weer aan kunt zetten. Je kan de plug zelf ook indrukken om het aan/uit te zetten. Echter zit dat in een hoekje en dat vond mijn vrouw te veel gerotzooi. In de MiHome app kan je trouwens ook instellen wat de plug moet doen na een powerloss (remember last state).
De Sonoff POW (16A) heb ik ook liggen en doet kwa functionaliteit precies hetzelfde maar dan via WiFi ipv ZigBee. Daar zit mijn ketel en Itho ventilatie box op aangesloten maar daar schakel ik het stroom niet van af. Moet eerlijk zeggen dat de Xiaomi's makkelijker werken en te implementeren zijn.
Waarom ik bewust mijn apparaten uit laat wanneer ik ze niet gebruik? Simpel, stroomverbruik. Mijn sluip verbruik ligt op zo'n 60 a 70 watt in de nacht (en dat is incl router/firewall/server/NAS). Als ik alles op het stroom laat staan dan zit ik zo maar op een 130 a 140 watt. Het gaat mij niet zo zeer om het geld besparen maar eerder om die stroommeter zo laag mogelijk bij de 0 te laten.
Sommige apparaten is het fijn om de randaarde te hebben in geval van falen (wasmachine.droger e.d.). Die mis je wel met de xiaomi producten
Enige oplossing is andere stekker erop te monteren, zodat ie wel de aarde aansluiting van xiaomi kan gebruiken. Of omvorm-stekker erop..
EU stekker -> omvormer naar China stekker-> Xiaomi powerplug > Omvormer naar EU stekker..

[ Voor 4% gewijzigd door R-B op 21-02-2018 13:35 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Meeste apparaten zijn tegenwoordig dubbel geïsoleerd, check dat dus van te voren. Indien dat zo is, is het geen enkel probleem om de Xiaomi plug te gebruiken.R-B schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:33:
[...]
Allemaal eens, maar..
Sommige apparaten is het fijn om de randaarde te hebben in geval van falen (wasmachine.droger e.d.). Die mis je wel met de xiaomi producten
We gaan een beetje offtopic vandaar over de rookmelders hierbij nog 1 berichtje (de rest kan wel via PB).iMars schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:30:
[...]
In de hal heb ik een deur naar de woonkamer, welke altijd open staat.
Als ik jou was zou ik de deur dicht doen, zie onderstaande video
Persoonlijk zou ik hem graag onderaan de trap hebben, dan detecteerd hij de rook uit de kamer maar bijvoorbeeld ook uit de meterkast mocht daar kortsluiting onstaan. Maar ik ken natuurlijk niet de situatie je kan ook even bij je plaatselijke brandweerkazerne langs lopen met wat foto's en om advies vragen, dat geven ze graag. :-)
Kijk wel uit met die omvormers. Die zijn minder goed dan de Xiaomi plugsR-B schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:33:
[...]
Allemaal eens, maar..
Enige oplossing is andere stekker erop te monteren, zodat ie wel de aarde aansluiting van xiaomi kan gebruiken. Of omvorm-stekker erop..
EU stekker -> omvormer naar China stekker-> Xiaomi powerplug > Omvormer naar EU stekker..
Ik had een doorgebrande er tussen zitten waar 1500W door heen ging.

Idd, teveel offtopic... excuses moderatorsclut schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:28:
[...]
We gaan een beetje offtopic vandaar over de rookmelders hierbij nog 1 berichtje (de rest kan wel via PB).
Als ik jou was zou ik de deur dicht doen, zie onderstaande video
[video]
Persoonlijk zou ik hem graag onderaan de trap hebben, dan detecteerd hij de rook uit de kamer maar bijvoorbeeld ook uit de meterkast mocht daar kortsluiting onstaan. Maar ik ken natuurlijk niet de situatie je kan ook even bij je plaatselijke brandweerkazerne langs lopen met wat foto's en om advies vragen, dat geven ze graag. :-)
Alle deuren op 1e verdieping en zolder zijn standaard dicht. Echter woonkamer niet omdat anders katten niet naar de kattenbak kunnen
Vind de tip van de brandweer zelf wel een hele goede

naja, als je een Xiaomi stekker in muur wilt doen moet je wel omvormer / omzetter gebruikenrenedis schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:33:
[...]
Kijk wel uit met die omvormers. Die zijn minder goed dan de Xiaomi plugs
Ik had een doorgebrande er tussen zitten waar 1500W door heen ging.
[afbeelding]

Dit is wel tricky idd.. 1500 W al doorbranden terwijl ie 2300 moet kunnen
Edit; heeft iemand nog een Xiaomi gateway 2 over ter overname?
[ Voor 16% gewijzigd door bvsteyn op 22-02-2018 10:58 ]
[...]
Correct.
[...]
Welke button moet dan on/off krijgen? De socket blijft in principe toch altijd aan staan?
Hmm, bij check zegt ie bij mij dat "Firmware is up to date", "Current Version 1.4.1_151.0143" ...Tomba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:22:
Kreeg zojuist de melding dat er een nieuwe firmware was voor de gateway v2; 1.4.1_153.0143 om precies te zijn.
Yep.dof schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:34:
[...]
Hmm, bij check zegt ie bij mij dat "Firmware is up to date", "Current Version 1.4.1_151.0143" ...

Als je nu ook nog Engelstalige release notes zou hebben

Als er release notes zijn...martinvdm schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:50:
[...]
Yep.
[afbeelding]
Als je nu ook nog Engelstalige release notes zou hebben
(vaker gedaan) OCR'en naar standaard chinees en dan in google translate, dan heb je waarschijnlijk wel een indruk
De Xiaomi plug heeft 2 devices in Domoticz.vwtune schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:40:
[quote]renedis schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:14:
[...]
Correct.
[...]
Welke button moet dan on/off krijgen? De socket blijft in principe toch altijd aan staan?
1. De stroommeter
2. De On/Off button
Als jij een wasmachine aansluit op een Xiaomi plug en je gebruikt mijn LUA script, dan gaat de On/Off button automatisch uit wanneer de wasmachine klaar is.
Dan stel je vervolgens simpelweg een HTTPS notification in op het Off commando op de On/Off button.
Oke, ik ga het vanavond testen met een stofzuiger erop.... lijkt mij dat die hetzelfde moet triggeren... test wat makkelijk namelijkrenedis schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:41:
[...]
De Xiaomi plug heeft 2 devices in Domoticz.
1. De stroommeter
2. De On/Off button
Als jij een wasmachine aansluit op een Xiaomi plug en je gebruikt mijn LUA script, dan gaat de On/Off button automatisch uit wanneer de wasmachine klaar is.
Dan stel je vervolgens simpelweg een HTTPS notification in op het Off commando op de On/Off button.
Hier ookdof schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:34:
[...]
Hmm, bij check zegt ie bij mij dat "Firmware is up to date", "Current Version 1.4.1_151.0143" ...
Nog even een vraagje. Ik wil natuurlijk nu al beginnen maar ik moet de gateway over een paar weken verhangen als ik in mijn meterkast nieuwe stopcontacten ga aanleggen.
Ik las dat mensen met een stroomstoring problemen hadden met de gekoppelde sensoren. Mijn vraag is: Kan ik straks de gateway zomaar uit het stopcontact halen en in een andere stopcontact stoppen zonder dat ik de sensoren opnieuw hoef te koppelen?

upload photo
Ik had er geen probleem mee om de GW uit stopcontact te trekken en ergens anders weer terug te plaatsen.Cezus schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:29:
Santa came early this year!![]()
Nog even een vraagje. Ik wil natuurlijk nu al beginnen maar ik moet de gateway over een paar weken verhangen als ik in mijn meterkast nieuwe stopcontacten ga aanleggen.
Ik las dat mensen met een stroomstoring problemen hadden met de gekoppelde sensoren. Mijn vraag is: Kan ik straks de gateway zomaar uit het stopcontact halen en in een andere stopcontact stoppen zonder dat ik de sensoren opnieuw hoef te koppelen?
[afbeelding]
upload photo
Tijd voor een nieuwe sig..
Kan zijn omdat dit even snel-snel gaat. Maar met een stroomstoring ligt alles er ws langer uit en kan ik me voorstellen dat er dan andere problemen kunnen optreden.Koffie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:15:
[...]
Ik had er geen probleem mee om de GW uit stopcontact te trekken en ergens anders weer terug te plaatsen.
Even een vraag over de human body sensor icm een Philips Xiaomi light bulb: ik heb deze op de WC hangen met als doel de lichtschakelaar overbodig te maken. Het aangaan werkt perfect, reageert razendsnel. Ik krijg het in de Mi Home app maar niet voor elkaar om het na een aantal minuten gebrek aan activiteit weer uit te laten gaan.
Heb dus een automation aangemaakt om hem in te schakelen en dat werkt zoals gezegd prima. Ik krijg het andersom echter niet voor elkaar, als ik in de app kijk waar ik het volgens mij in moet stellen is het voornamelijk Chinees wat de klok slaat.
Ik meende het gevonden te hebben maar toen ik die ingesteld had ging de lamp na verloop van tijd op 1% branden, dus niet helemaal uit wat dus wel de bedoeling is uiteraard.
Kan iemand me een zetje in de goede richting geven?
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Ik heb na een nieuwe gateway ontvangen te hebben deze in het stopcontact van de oude gedaan ( Gateway VS2 ) en dacht uren later " waarom niet de oude in de slaapkamer hangen en proberen of er twee naast elkaar kunnen werken".maartend schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:23:
[...]
Kan zijn omdat dit even snel-snel gaat. Maar met een stroomstoring ligt alles er ws langer uit en kan ik me voorstellen dat er dan andere problemen kunnen optreden.
Dit gedaan en alle sensoren waren nog voorhanden in de oude gateway ( VS1 ) en nog mooier was dat ik op de oude kon aangeven welke sensoren waar melding moesten geven. Zo hoefde ik niet alle sensoren opnieuw aan te melden in de nieuwe gateway, alleen maar de sensoren die nog nergens aangemeld waren ( rookmelder en watermelder ).
Kortom: ook na enkele uren bleven de instellingen op de gateway behouden!
Dat klinkt inderdaad goed! Ook fijn om te weten hoe dat gaat met als je later nog een tweede erbij wil hebben.lowo schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:41:
[...]
Ik heb na een nieuwe gateway ontvangen te hebben deze in het stopcontact van de oude gedaan ( Gateway VS2 ) en dacht uren later " waarom niet de oude in de slaapkamer hangen en proberen of er twee naast elkaar kunnen werken".
Dit gedaan en alle sensoren waren nog voorhanden in de oude gateway ( VS1 ) en nog mooier was dat ik op de oude kon aangeven welke sensoren waar melding moesten geven. Zo hoefde ik niet alle sensoren opnieuw aan te melden in de nieuwe gateway, alleen maar de sensoren die nog nergens aangemeld waren ( rookmelder en watermelder ).
Heb je ook temperatuur-lowo schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:41:
[...]
Zo hoefde ik niet alle sensoren opnieuw aan te melden in de nieuwe gateway, alleen maar de sensoren die nog nergens aangemeld waren ( rookmelder en watermelder ).
& luchtvochtigheidssensoren in gebruik? Bij deze moet ik wel steeds even op hun knopje drukken om ze weer met de gateway te laten babbelen als de gateway uit het stopcontact getrokken is geweest. De raam/deursensoren werken wel weer meteen nadat de gateway uitgeschakeld is geweest.
Dit is de regel die ik heb. Na 2 minuten gaat deze uit.DePaul schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:31:
Heren & dames Xiaomi Aqara fans,
Even een vraag over de human body sensor icm een Philips Xiaomi light bulb: ik heb deze op de WC hangen met als doel de lichtschakelaar overbodig te maken. Het aangaan werkt perfect, reageert razendsnel. Ik krijg het in de Mi Home app maar niet voor elkaar om het na een aantal minuten gebrek aan activiteit weer uit te laten gaan.
Heb dus een automation aangemaakt om hem in te schakelen en dat werkt zoals gezegd prima. Ik krijg het andersom echter niet voor elkaar, als ik in de app kijk waar ik het volgens mij in moet stellen is het voornamelijk Chinees wat de klok slaat.
Ik meende het gevonden te hebben maar toen ik die ingesteld had ging de lamp na verloop van tijd op 1% branden, dus niet helemaal uit wat dus wel de bedoeling is uiteraard.
Kan iemand me een zetje in de goede richting geven?

Thanks! Heb hem ook zo ingesteld, hopelijk werkt dit
-edit
Ja, het werkt
[ Voor 20% gewijzigd door DePaul op 23-02-2018 20:54 . Reden: even de uitkomst posten O-) ]
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Heb gisteren een nieuwe conect box router geïnstaleerd, nu heb ik sinds vandaag problemen met 1 van de 2 smart wifi plugs, plug is offline gegaan, krijg hem nu niet meer aan mijn xiaomi smart home app gekoppeld, ledje voorop blijft steeds 3 maal geel knipperen en wordt niet meer blauw...
Heb geen idee meer wat ik nog moet/kan proberen...
Hoop dat jullie mij kunnen helpen...
Xiaomi werkt alleen voor de Chinese markt, hebben (nog steeds) geen belang bij export want ze zijn razend populair in China (~1,4 Miljard chinezen). Alle handleidingen zijn in het Chinees, alle instellingen zijn voor mainland China, en apparaatjes die praten (cams en hubs) doen het ook alleen in het chinees, etc. Dat engels is echt bijzaak en kleine service aan ons.vwtune schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:27:
Ik begrijp nog steeds niet waarom Xiaomi geen moeite neemt om ook iig de Engelse taal mee te nemen in hun releases en software. Lijkt mij toch geen rocket sience? Het is af en toe echt houtje touwtje Engels, deels wel en/of deels niet vertaald. Beetje jammer
Maar Yeelight is toch ook van hun? In die app is geen letter Chinees te vinden.dof schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 00:00:
[...]
Xiaomi werkt alleen voor de Chinese markt, hebben (nog steeds) geen belang bij export want ze zijn razend populair in China (~1,4 Miljard chinezen). Alle handleidingen zijn in het Chinees, alle instellingen zijn voor mainland China, en apparaatjes die praten (cams en hubs) doen het ook alleen in het chinees, etc. Dat engels is echt bijzaak en kleine service aan ons.