Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
new_guy schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:59:
Dat je de stroom schakelt, fysiek of op afstand. Je lampen gaan 'fysiek' dus uit en kunnen daardoor domme lampen zijn.

Met de platte schakelaar blijft de stroom op de lamp staan. Er moet dus een slimme lamp zijn die je kunt aansturen vanaf de schakelaar.
Ik bedoel het verschil tussen een schakelaar met de deursensor mod en een slimme platte xiaomi schakelaar.
Wat voor probleem wordt opgelost door een domme schakelaar te modden met een magnetische deursensor? Alleen maar het feit om in bijv. Domoticz te kunnen zien of de schakelaar aan of uit staat zonder dat je er controle op hebt via Domoticz?

[ Voor 10% gewijzigd door Rushhour77 op 13-02-2018 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:29
Rushhour77 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:55:
[...]

Hmmm, wat is dan het nut van een bestaande schakelaar ombouwen t.o.v. een platte Xiaomi schakelaar er overheen "plakken"?
in principe doen ze allebei hetzelfde (platte schakelaar/dus geen inbouw VS bestaande ombouwen). prijs verschil is maar een paar euro.
lijkt me persoonlijke voorkeur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:05
Rushhour77 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:55:
[...]

Hmmm, wat is dan het nut van een bestaande schakelaar ombouwen t.o.v. een platte Xiaomi schakelaar er overheen "plakken"?
Bij de schakelaar met deursensor mod kun je je eigen 'bestaande' schakelmateriaal blijven gebruiken. Dus alles dezelfde kleur, zelfde vorm, etc. etc. In mijn geval zie ik dus alleen GIRA maar dan op een goedkope manier slim gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
SolarOrbiter schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:10:
[...]

in principe doen ze allebei hetzelfde (platte schakelaar/dus geen inbouw VS bestaande ombouwen). prijs verschil is maar een paar euro.
lijkt me persoonlijke voorkeur...
aahzo, Thx voor de verduidelijking. Dan is het helaas niet dat waar ik op hoopte. Voor dat prijsverschil koop ik dan liever platte schakelaars zonder dat ik veel hoef te modden. En ja, ik weet dat ik op Tweakers ben maar ik heb al genoeg softwarematig te tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
cpbox schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:58:
[...]

nog effen off topic (ik heb daar gevraagd : https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=22105 maar geen hulp gekregen)

is er misschien een "how to" beschikbaar ?
ik zie wel dit: https://www.domoticz.com/...uild_Domoticz_from_source
maar moet ik dan alles doen ?
Of alleen wat is onder "Domoticz Source"
Mijn redenering: ik heb al domoticz geinstallerd, met curl, dus ik denk dat de meeste dingen zijn al om mijn pi ? en ik kan dan "gewoon" een andere naam geven aan mijn huidige domoticz folder om het uit te schakelen?

Dus op mij pi3:

[...]

klopt dat ongeveer ?
alvast bedankt
Waarom pak je dan niet gelijk de e160f7c release?
git clone https://github.com/domoticz/domoticz.git dev-domoticz
git checkout e160f7c
cd dev-domoticz
git pull

cmake -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release CMakeLists.txt
CONF_SWAPFILE=1024
make

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

peligro2k schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:37:
[...]

Dus je hebt gewoon de afdekplaat van de Gira afgeschroefd en de Xiaomi erop geschroefd? Heb je de draden nog intern afgedopt?
Ja, er staat nu altijd spanning op de lampen.
Zal vanavond of morgen even een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Ik heb geen android.

En als met iOS de andere gateway nou prima werkt :?
iOS werkt inderdaad gewoon prima.

Hoeveel devices had je al in de gateway staan? Zo ver ik weet kan je max 30 child devices toevoegen op een enkele gateway. Misschien dat dit je issue is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

renedis schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:57:
[...]

iOS werkt inderdaad gewoon prima.

Hoeveel devices had je al in de gateway staan? Zo ver ik weet kan je max 30 child devices toevoegen op een enkele gateway. Misschien dat dit je issue is?
0

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

@paQ bij de meeste mensen werkt iOS idd ook gewoon prima Incl. Mijzelf. Maar ik heb gemerkt dat soms het pairen niet lukt om onverklaarbare redenen of zelfs de hele gateway niet toegevoegd kan worden. Dit lost zich meestal op door Android te gebruiken of soms lost het zich vanzelf op. Ik heb zelf wel eens bluestack gebruikt en dat werkte toen ook goed. Inmiddels al weer diverse gewoon via iOS aangemeld maar als het niet lukt zou ik toch eens Android al dan niet via bluestack proberen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:01
Weet iemand wat ongeveer de afwijking is van de Aqara temperatuur sensor?
Ik heb 2 temperatuurmeters is huis, die geven ook niet hetzelfde aan. Al de Aqara sensoren geven weer 1 graad meer aan als mijn CV-thermostaat.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 17-09 18:38
SolarOrbiter schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:21:
@M.v.Veelen je geeft hier aan dat dimmen niet gaat met de deur sensor. heb je er al aan gedacht (vast wel :-D) om de ronde switch te modden (ipv deur sensor) en deze als schakelaar te gebruiken?
- enkele klik voor aan/uit
- dubbele klik dimmen naar bijv. 20%
- long klik, release .. terug naar 100%

voorbeeld
Nèh, ten eerste heb ik die niet liggen, ten tweede kan ik dat wss niet kwijt in de inbouwdoos, en ten derde zou het toch mogelijk moeten zijn om het anders op te lossen?

- enkele klik voor aan/uit (eigenlijk gebruik ik vrijwel alleen maar uit omdat ik 'm gebruik als killswitch als we naar bed gaan
- 2 keer klikken binnen x seconden: dimniveau gaat langzaam pendelen van 0% naar 100% en langzaam weer terug naar 0% (een loop, net zoals dat bij ZWave dimmers gaat). Een enkele klik tijdens de loop zet het dimniveau vast. Eventueel vastgelegd in een variabele.

Ik heb weleens wat zitten experimenteren, maar ben niet ervaren genoeg met LUA om dit werkend te krijgen. Jammer.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 20:03
Vandaag mijn eerste deursensoren binnen en geplaatst. Reageren perfect. Log en benamingen in MiHome zijn gewoon in het Engels, maar de notificaties (naar mijn telefoon) zijn in het Chinees. Kun je dat ook ergens veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:20
Gebruikt iemand de Aqara knoppen + Homeassistant + Homebridge? Ik had gehoopt dat de knoppen als Homekit apparaten zichtbaar zou worden, maar ik zie de knoppen alleen in home-assistant, niet in homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Kenny73 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:05:
Weet iemand wat ongeveer de afwijking is van de Aqara temperatuur sensor?
Ik heb 2 temperatuurmeters is huis, die geven ook niet hetzelfde aan. Al de Aqara sensoren geven weer 1 graad meer aan als mijn CV-thermostaat.
De exacte afwijking weet ik niet, maar in deze grafiek (24uur) is het wel redelijk duidelijk. Ik denk maximaal een halve graad. "Temperatuur woonkamer" is de Xiaomi sensor en "Kamer temperatuur" is de Nefit Easy thermostaat. Beide apparaten hangen op dezelfde hoogte op ongeveer 3 meter afstand van elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/244a91z.png

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
Thanks, als ik de Aqara naast de CV thermostaat zette dan zat daar één graad verschil in.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Ik heb net nog even gekeken of er in de settings van de Xiaomi sensor een kalibratie mogelijkheid is, maar helaas. In de Nefit Easy thermostaat zit die optie wel. Maar ik stoor mij er persoonlijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11
In domoticz kun je wel een afwijking aangeven bij de sensor.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:41

MsG

Forumzwerver

Werkt het hele gebeuren al helemaal prima in Domoticz? Je moet helaas nog wel moeilijk doen met exotische stopcontacten als ik zo rondkijk? Ik zit nog grotendeels in het 433-kamp, want goedkoop. Maar met de Pepper-deal van eBay (https://nl.pepper.com/kor...y-vanaf-12-februari-61303) kost zo'n basis gateway ook maar een tientje. Dat is opzich wel het proberen waard.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
DeOS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:03:
In domoticz kun je wel een afwijking aangeven bij de sensor.
Smartthings ook, de vraag is da ook hoeveel de sensor afwijkt. ;)
Ik heb al heel wat Aqara spulletjes en allemaal werken ze prima. Leuk klein spul voor een leuke prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Kenny73 op 13-02-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
M.v.Veelen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:12:
[...]

Nèh, ten eerste heb ik die niet liggen, ten tweede kan ik dat wss niet kwijt in de inbouwdoos, en ten derde zou het toch mogelijk moeten zijn om het anders op te lossen?

- enkele klik voor aan/uit (eigenlijk gebruik ik vrijwel alleen maar uit omdat ik 'm gebruik als killswitch als we naar bed gaan
- 2 keer klikken binnen x seconden: dimniveau gaat langzaam pendelen van 0% naar 100% en langzaam weer terug naar 0% (een loop, net zoals dat bij ZWave dimmers gaat). Een enkele klik tijdens de loop zet het dimniveau vast. Eventueel vastgelegd in een variabele.

Ik heb weleens wat zitten experimenteren, maar ben niet ervaren genoeg met LUA om dit werkend te krijgen. Jammer.
Of zo’n pendelend verhaal gaat lukken durf ik je niet te zeggen. Maar moet het niet mogelijk zijn om iedere keer dat je dubbel klikt er 10% bij te doen? Dan kom je wel in de buurt van wat je wilt en wellicht kun je van daaruit je script verder proberen uit te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Phoolie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:07:
[...]
Of zo’n pendelend verhaal gaat lukken durf ik je niet te zeggen. Maar moet het niet mogelijk zijn om iedere keer dat je dubbel klikt er 10% bij te doen? Dan kom je wel in de buurt van wat je wilt en wellicht kun je van daaruit je script verder proberen uit te bouwen.
Is ook een idee. En dat hij bij de 100% weer begint bij 10% of weer terug telt naar 90%, 80%, enz.

Alleen.....ik heb geen idee waar te beginnen. Wel wat pogingen gedaan adhv andere scripts, maar nooit een werkend script kunnen maken hiervoor helaas.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Ter info, die korting van Ebay werkt meerdere keren indien je verschillende accounts icm verschillende paypal emailadressen gebruikt. Tenminste, ik heb nu gateway besteld onder 1 ebay acc icm met 1 paypal email en 3 deur sensoren met een ander ebay acc icm een andere pp email.

[ Voor 35% gewijzigd door Rushhour77 op 13-02-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:25

dof

SolarOrbiter schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:10:
[...]

je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de lampen die je wilt bedienen wel 'slim' zijn, anders werkt het niet. bijv deze yeelight
Precies, 'k ben net bezig met deze yeelight ceiling en bediening met bestaande schakelaar met de aangepaste xiaomi door sensor er achter. Dit alles dan in Home Assistant.
De Yeelight Ceiling moet ik 's avonds flink temperen en kleurtemperatuur op wat warmer zetten, anders is het teveel licht. Als het de vrouw bevalt koop ik er nog een paar.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedis
Phoolie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:07:
[...]
M.v.Veelen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:23:
[...]

Is ook een idee. En dat hij bij de 100% weer begint bij 10% of weer terug telt naar 90%, 80%, enz.

Alleen.....ik heb geen idee waar te beginnen. Wel wat pogingen gedaan adhv andere scripts, maar nooit een werkend script kunnen maken hiervoor helaas.
Ik heb het niet per 10% gedaan maar 2 verschillende states met de "Double Click":
- 50%
- 100%

Enkele "Click" is aan/uit (toggle).

Om per 10% te gaan werken moet je denk ik met een UserVariable gaan werken. 10% is misschien ook iets te ambitieus, 20% is wat realistischer en sneller om te handelen. Vergeet ook niet dat als je te veel op die knop blijft rammen de Gateway tegen je begint te lullen.

De UserVariable is nodig omdat je zo ver ik weet met LUA niet een "Set Level" kan uitlezen of als "If" kan gebruiken.

EDIT:

Heb het werkend in etappes van 20% d:)b

in het kort:
Als de lamp uit staat en er een klik plaats vind gaat de lamp aan op 100%. Vervolgens kan je met een dubbele klik dimmen in etappes van 20%. Indien dimlevel op 20% staat en een dubbel klik plaats vind dat gaat de lamp terug naar 100% level.

Als de lamp uit staat en er een dubbele klik plaats vind gaat de lamp aan op 50%. Vervolgens kan je met een dubbele klik naar 100% en vervolgens weer de etappes van 20% volgen. Je kan ook een enkele klik doen waardoor de lamp weer uit gaat, ook als die op 50% dimlevel aan staat.

Je moet 2 UserVariables aanmaken:
xiaomi_status (integer 0)
xiaomi_dual_button (integer 0)

Ik hoop de dat LUA code duidelijk genoeg is (let vooral op de "single" en "double". Deze heb ik namelijk aangepast in mijn Domoticz naar Nederlandse waarden, dat is niet standaard en dien je aan te passen naar “Click” en “Double Click”.)

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
-- Set some local variables
local statusvar     = 'xiaomi_status'           -- Status Variable
local percentagevar = 'xiaomi_dual_button'      -- Percentage Variable
local lamp          = 'Keuken RGB'              -- The lightbulb that you want to control
local switch        = 'Keuken knop'             -- The Xiaomi (dual) smart button
local single        = "Klik"                    -- Name of the single click (the name of Level 10)
local double        = "Dubbel Klik"             -- Name of the double click (the name of Level 20)

commandArray = {}

if
      devicechanged[switch] == single then
          if (otherdevices[lamp]=='On') then
        commandArray[lamp]='Off'
        commandArray['Variable:' .. statusvar]='0'
        commandArray['Variable:' .. percentagevar]='0'
    elseif
        (otherdevices[lamp]=='Off') then
        commandArray[lamp]='Set Level 100'
        commandArray['Variable:' .. statusvar]='1'
        commandArray['Variable:' .. percentagevar]='100'
    else
        commandArray[lamp]='Off'
    end
end

if
      devicechanged[switch] == double then
          if (otherdevices[lamp]=='On') then
        commandArray[lamp]='Off'
    elseif
        (otherdevices[lamp]=='Off') then
    end
end

if uservariables[statusvar] == 0 and devicechanged[switch] == double then
        commandArray[lamp]='Set Level 50'
        commandArray['Variable:' .. percentagevar]='50'
elseif uservariables[statusvar] == 1 and uservariables[percentagevar] == 50 and devicechanged[switch] == double then
elseif uservariables[statusvar] == 1 and uservariables[percentagevar] == 100 and devicechanged[switch] == double then
        commandArray[lamp]='Set Level 80'
        commandArray['Variable:' .. percentagevar]='80'
elseif
        uservariables[statusvar] == 1 and uservariables[percentagevar] == 80 and devicechanged[switch] == double then
        commandArray[lamp]='Set Level 60'
        commandArray['Variable:' .. percentagevar]='60'
elseif
        uservariables[statusvar] == 1 and uservariables[percentagevar] == 60 and devicechanged[switch] == double then
        commandArray[lamp]='Set Level 40'
        commandArray['Variable:' .. percentagevar]='40'
elseif
        uservariables[statusvar] == 1 and uservariables[percentagevar] == 40 and devicechanged[switch] == double then
        commandArray[lamp]='Set Level 20'
        commandArray['Variable:' .. percentagevar]='20'
elseif
        uservariables[statusvar] == 1 and uservariables[percentagevar] == 20 and devicechanged[switch] == double then
end

return commandArray

[ Voor 63% gewijzigd door renedis op 14-02-2018 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dit begint er op te lijken. Alleen zou ik dan nog de toevoeging hebben voor de deursensor dat als er 2 keer wordt geklikt binnen een bepaalde tijd, dat dan dit geldt als een dubbelklik. Dat moet toch ook kunnen lijkt mij?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
M.v.Veelen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:52:
Dit begint er op te lijken. Alleen zou ik dan nog de toevoeging hebben voor de deursensor dat als er 2 keer wordt geklikt binnen een bepaalde tijd, dat dan dit geldt als een dubbelklik. Dat moet toch ook kunnen lijkt mij?
Dat kan in hetzelfde LUA script gezet worden maar is niet ideaal.

Echter is het verstandiger om dit in een apart "time" script te zetten waarbij je de deur sensor in de gaten houdt en de dubbelklik triggered indien deze binnen X tijd 2 keer "Open" is geweest. Time scripts worden iedere minuut getriggered en daarmee kan je nog een uservariable laten tellen. Dit tellen gaat per minuut en niet per seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Lijkt mij dat dit opgelost kan worden door de tijd van eerste klik op te slaan in uservariableA en de 2e in uservariableB en dan deze 2 te vergelijken. Indien < 2sec dan dubbelklik.
Ik denk dat ik me later ook maar eens ga verdiepen in Lua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Rushhour77 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:09:
[...]

Lijkt mij dat dit opgelost kan worden door de tijd van eerste klik op te slaan in uservariableA en de 2e in uservariableB en dan deze 2 te vergelijken. Indien < 2sec dan dubbelklik.
Ik denk dat ik me later ook maar eens ga verdiepen in Lua.
je kan hier ook mee spelen:

commandArray['NAAM']='On REPEAT 30 INTERVAL 1' -- command will be repeated 30 times with 1 seconds interval
commandArray['NAAM']='Off AFTER 30' -- seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
renedis schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:08:
[...]

[...]
Om per 10% te gaan werken moet je denk ik met een UserVariable gaan werken. 10% is misschien ook iets te ambitieus, 20% is wat realistischer en sneller om te handelen. Vergeet ook niet dat als je te veel op die knop blijft rammen de Gateway tegen je begint te lullen.
Dat wist ik niet, daar moet ik dus wel goed opletten, aangezien de Gateway op de overloop hangt en het is dan niet de bedoeling dat die Chinese heks de kids wakker maakt.
De UserVariable is nodig omdat je zo ver ik weet met LUA niet een "Set Level" kan uitlezen of als "If" kan gebruiken.

EDIT:

Heb het werkend in etappes van 20% d:)b

in het kort:
Als de lamp uit staat en er een klik plaats vind gaat de lamp aan op 100%. Vervolgens kan je met een dubbele klik dimmen in etappes van 20%. Indien dimlevel op 20% staat en een dubbel klik plaats vind dat gaat de lamp terug naar 100% level.

Als de lamp uit staat en er een dubbele klik plaats vind gaat de lamp aan op 50%. Vervolgens kan je met een dubbele klik naar 100% en vervolgens weer de etappes van 20% volgen. Je kan ook een enkele klik doen waardoor de lamp weer uit gaat, ook als die op 50% dimlevel aan staat.

Je moet 2 UserVariables aanmaken:
xiaomi_status (integer 0)
xiaomi_dual_button (integer 0)

Ik hoop de dat LUA code duidelijk genoeg is (let vooral op de "single" en "double". Deze heb ik namelijk aangepast in mijn Domoticz naar Nederlandse waarden, dat is niet standaard en dien je aan te passen naar “Click” en “Double Click”.)
[...]
Heel tof dat je dit voor elkaar hebt gekregen. Voor mij moet ik hem wel iets aanpassen, aangezien ik momenteel nog Kaku dimmers gebruik en volgens mij heb ik ergens gelezen dat die stapjes van 6% maken, dus dan moet ik even kijken hoe ik dat op ga lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phoolie op 14-02-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Vraagje, wat zijn ervaringen met wifi uitval en/of computer crash? Ik bedoel ben je dan aangewezen op enkele lampen die nog ouderwets gewoon via schakelaar of stopcontact zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Rushhour77 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:32:
Vraagje, wat zijn ervaringen met wifi uitval en/of computer crash? Ik bedoel ben je dan aangewezen op enkele lampen die nog ouderwets gewoon via schakelaar of stopcontact zijn aangesloten?
Dat hangt er helemaal vanaf wat je aanstuurt. Als je een Zigbee wallsocket aanstuurt, dat zal nog gewoon blijven werken. Als je dat tenminste in de Mi Home app hebt ingesteld. Alles wat je via andere software zoals Domoticz laat werken, daar zal zonder netwerk inderdaad niks meer mee gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
Vanmiddag heeft de postbode de Xiaomi switch en de deursensor bezorgd :) . Ik heb gelijk de sensor aangepast en er 2 draadjes aan gesoldeerd, werkt perfect.

De switch heb ik ook even open gemaakt en het printplaatje ingepakt met huishoudfolie :9 zodat hij buiten dienst kan doen als deurbel.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/x1c1kw.jpg

De deurbel heb ik intussen werkend via Domoticz. De deursensor is nu dus verbonden met een lichtschakelaar die aan/uit kan sturen. Ik wil deze gebruiken i.c.m. Domoticz zodat ik een Yeelight kan aansturen, nu gebeurd het nog regelmatig dat mijn vriendin de lamp bediend met de normale lichtschakelaar, maar dat betekend dus dat de lamp indien uitgeschakeld ook compleet zonder spanning is en dus niet meer via wifi bediend kan worden. Als er iemand nog een kant en klaar script heeft liggen voor een lichtschakelaar dan hoor ik dan graag :) !

Lua voor de lichtschakelaar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
local Lichtschakelaar = 'Lichtschakelaar'
local Lamp eettafel = 'Lamp eettafel'

commandArray = {}

if (devicechanged['Lichtschakelaar'] and otherdevices['Lamp eettafel'] == 'Off') then
    commandArray['Lamp eettafel'] = 'On'

elseif (devicechanged['Lichtschakelaar'] and otherdevices['Lamp eettafel'] == 'On') then
    commandArray['Lamp eettafel'] = 'Off'

end

return commandArray

[ Voor 34% gewijzigd door Furiousz op 14-02-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Zijn er hier nog mensen met een bedside lamp icm met domoticz? Bij mij ziet domoticz de lamp niet als RGBW, maar als witte dimbare lamp. Ik zou hem toch graag als RGBW willen zien. zie afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wyvw9s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
renedis schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:08:
[...]

Dat kan in hetzelfde LUA script gezet worden maar is niet ideaal.

Echter is het verstandiger om dit in een apart "time" script te zetten waarbij je de deur sensor in de gaten houdt en de dubbelklik triggered indien deze binnen X tijd 2 keer "Open" is geweest. Time scripts worden iedere minuut getriggered en daarmee kan je nog een uservariable laten tellen. Dit tellen gaat per minuut en niet per seconden.
Geloof me, ik heb heel wat mogelijkheden geprobeerd, maar niets is me gelukt. Als je iets kunt knutselen, hou ik me warm aanbevolen :*)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 26-09 17:36
vwtune schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:14:
Zijn er hier nog mensen met een bedside lamp icm met domoticz? Bij mij ziet domoticz de lamp niet als RGBW, maar als witte dimbare lamp. Ik zou hem toch graag als RGBW willen zien. zie afbeelding.

[afbeelding]
Ik heb de bedside lamp met de hand toegevoegd. Gewoon de Xiaomi rgbw gekozen, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dacuuu schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:24:
[...]

Ik heb de bedside lamp met de hand toegevoegd. Gewoon de Xiaomi rgbw gekozen, werkt perfect.
Hoe bedoel je met de hand? Ik neem aan via je devices lijst toch? Of heb je het via de yeelight gedaan?

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 14-02-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
vwtune schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:30:
[...]

Hoe bedoel je met de hand? Ik neem aan via je devices lijst toch? Of heb je het via de yeelight gedaan?
. Ffe uit m'n hoofd, ik heb handmatig een yeelight device toegevoegd. Ik kijk morgen even hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Dacuuu schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:34:
[...]

. Ffe uit m'n hoofd, ik heb handmatig een yeelight device toegevoegd. Ik kijk morgen even hoe en wat.
Je hebt gelijk,het werkt idd op die manier, ik was op het verkeerde been gezet omdat ie automatisch in mijn devices lijst kwam, maar niet als een rgbw lamp...

• renedis
Furiousz schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:24:
Lua voor de lichtschakelaar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
local Lampeettafel = 'Lamp eettafel'

commandArray = {}

if
devicechanged[Lichtschakelaar] and otherdevices[Lampeettafel] == 'Off' then
    commandArray[Lampeettafel] = 'On'

elseif
devicechanged[Lichtschakelaar] and otherdevices[Lampeettafel] == 'On' then
    commandArray[Lampeettafel] = 'Off'

end

return commandArray
Script is niet verkeerd d:)b

Misschien ben ik te autistisch maar je hebt hiermee geen fysieke weergave op de lichtschakelaar of die aan of uit staat. Zo lang de schakelaar maar verandert van status zal die Off/On schakelen gezien je "devicechanged" gebruikt zonder toewijzing van het soort wijziging.

Ik heb je code iets aangepast. De quotes vanaf commandArray = {} in het script moeten er uit anders hebben je local variables geen nut. Tevens de ( ) tekens weggehaald, die hebben geen nut anders dan dat het misschien op persoonlijk vlak makkelijker te lezen is.

• Furiousz
Thanx _/-\o_ ! Het was het eerste script wat ik helemaal zelf heb geschreven, dus elke feedback is welkom :+
Script is niet verkeerd d:)b

Misschien ben ik te autistisch maar je hebt hiermee geen fysieke weergave op de lichtschakelaar of die aan of uit staat. Zo lang de schakelaar maar verandert van status zal die Off/On schakelen gezien je "devicechanged" gebruikt zonder toewijzing van het soort wijziging.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik die weergave wel heb op de schakelaar?

[ Voor 64% gewijzigd door Furiousz op 15-02-2018 12:03 ]

• Rushhour77
Aan Tweakers die gateway enz. ook als alarm gebruiken: hoe gaan jullie om met het feit als je niet thuis bent maar je wilt dat andere (familie, vrienden die sleutel hebben) binnen kunnen komen? Ik snap dat je zelf het alarm op afstand aan/uit kan zetten maar is er een slimme oplossing zodat je degene (tijdelijke) instructies kan geven om het alarm fysiek uit te schakelen in het huis?
Bij woonveilig is er bijv. een afstandsbediening of een nummerpad om een pin in te voeren.

• Phoolie
Furiousz schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:57:
Thanx _/-\o_ ! Het was het eerste script wat ik helemaal zelf heb geschreven, dus elke feedback is welkom :+

[...]

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik die weergave wel heb op de schakelaar?
Fysieke weergave op de schakelaar zelf is toch dat je op de schakelaar zelf kan zien of deze aan of uit is? Dus aan is omhoog & uit naar beneden, bijvoorbeeld. Als je dit wilt, zal je je lamp alleen maar met die schakelaar moeten schakelen en dus niet via Domoticz handmatig de lamp aan/uit zetten, anders krijg je een soort van hotelschakeling idee.

• Furiousz
Ah, check! Op die manier :). Ik was in veronderstelling dat het ging om de fysieke weergave op de lichtschakelaar in Domoticz i.p.v de daadwerkelijke lichtschakelaar aan de muur.

Of dat knopje nou naar boven of naar beneden staat maakt mij niet uit :). zolang ik de lamp maar zowel fysiek als softwarematig kan bedienen.

Vandaag komen er nog een (ronde) Smart witch en een deursensor binnen, eens kijken waar we die voor gaan gebruiken :9 .

[ Voor 16% gewijzigd door Furiousz op 15-02-2018 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
Furiousz schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:59:
Ah, check! Op die manier :). Ik was in veronderstelling dat het ging om de fysieke weergave op de lichtschakelaar in Domoticz i.p.v de daadwerkelijke lichtschakelaar aan de muur.

Of dat knopje nou naar boven of naar beneden staat maakt mij niet uit :). zolang ik de lamp maar zowel fysiek als softwarematig kan bedienen.

Vandaag komen er nog een (ronde) Smart witch en een deursensor binnen, eens kijken waar we die voor gaan gebruiken :9 .
Phoolie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:43:
[...]
Fysieke weergave op de schakelaar zelf is toch dat je op de schakelaar zelf kan zien of deze aan of uit is? Dus aan is omhoog & uit naar beneden, bijvoorbeeld. Als je dit wilt, zal je je lamp alleen maar met die schakelaar moeten schakelen en dus niet via Domoticz handmatig de lamp aan/uit zetten, anders krijg je een soort van hotelschakeling idee.
== 'On'
== 'Open'

Of

== 'Off'
== 'Closed'

Deze definieren een status na een devicechanged. De Xiaomi is officieel een deursensor. Deze dien je handmatig naar lichtschakelaar te zetten anders werkt je LUA niet.
Of je moet alle waarden omzetten naar Open/Closed (zoals de sensor ze officieel als status doorgeeft).

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

commandArray = {}

if
devicechanged[Lichtschakelaar] == 'On' and otherdevices[Lampeettafel] == 'Off' then

elseif
devicechanged[Lichtschakelaar] == 'Off' and otherdevices[Lampeettafel] == 'On' then

end

return commandArray

Probeer bovenstaande eens. DEnk dat je dan welke de fysieke koppeling hebt.

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07

luigi87

Domotica Fanaticus

Rushhour77 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:42:
Aan Tweakers die gateway enz. ook als alarm gebruiken: hoe gaan jullie om met het feit als je niet thuis bent maar je wilt dat andere (familie, vrienden die sleutel hebben) binnen kunnen komen? Ik snap dat je zelf het alarm op afstand aan/uit kan zetten maar is er een slimme oplossing zodat je degene (tijdelijke) instructies kan geven om het alarm fysiek uit te schakelen in het huis?
Bij woonveilig is er bijv. een afstandsbediening of een nummerpad om een pin in te voeren.
Ik was, met nadruk op was bezig met een " k2000 keypad alarm ' te maken in me installatie.
Dan kan iemand met een tag het alarm aan en uit krijgen.
Dit werkte prima tot ik het fysiek monteerde aan de meterkastdeur en geen reactie meer kreeg uit me " Fibaro binairy sensor " hierna heb ik geprobeerd het fixen maar de sensor lijkt dood.
Dus project is appart gelegd tot ik meer tijd heb en geen andere " projectjes" meer heb.

- leeg -

• Phoolie
renedis schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:06:
[...]
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

commandArray = {}

if
devicechanged[Lichtschakelaar] == 'On' and otherdevices[Lampeettafel] == 'Off' then

elseif
devicechanged[Lichtschakelaar] == 'Off' and otherdevices[Lampeettafel] == 'On' then

end

return commandArray

Probeer bovenstaande eens. DEnk dat je dan welke de fysieke koppeling hebt.
Maar in dat geval kan je de lamp niet meer schakelen via Domoticz toch? Als je schakelaar op uit staat en je zet via Domoticz de lamp aan. Dan moet je de schakerlaar dus eerst uit en dan weer aan zetten om de schakeling te maken, toch? Of maak ik hier nu een denkfout?

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 11:38

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Heeft iemand al een Xiaomi Universal IR Remote Controller aangeschaft?

Zag dat Home Assistant daar nu ondersteuning voor heeft. Kan best wel een eenvoudige/goedkope manier zijn om de TV te bedienen.

• Dacuuu
Psycho_Mantis schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:28:
Heeft iemand al een Xiaomi Universal IR Remote Controller aangeschaft?

Zag dat Home Assistant daar nu ondersteuning voor heeft. Kan best wel een eenvoudige/goedkope manier zijn om de TV te bedienen.
De Broadlink is ook een mooi alternatief.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dacuuu schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:31:
[...]

Bedoel je de BroadLink RM MINI3 ?
Dat is een beetje hetzelfde idee en dezelfde prijs zie ik.

Ik zoek namelijk nog een manier om de TV aan en uit te zetten.

• Dacuuu
Psycho_Mantis schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:42:
[...]

Die ja, word in ieder geval standaard ondersteund in domoticz, wellicht ook in HA?

• Phoolie
Dacuuu schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:31:
[...]

Kan je die ook IR signalen "leren"? Ik zoek namelijk nog iets om mijn KPN IPTV kastje mee te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Phoolie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:53:
[...]

Kan je die ook IR signalen "leren"? Ik zoek namelijk nog iets om mijn KPN IPTV kastje mee te bedienen.
Ja dat kan.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik ben overtuigd. Heb hem zojuist besteld op Aliexpress voor 15,24 euro :)

Ben benieuwd, zien we volgende maand wel een keer verschijnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
Phoolie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:20:
[...]

Maar in dat geval kan je de lamp niet meer schakelen via Domoticz toch? Als je schakelaar op uit staat en je zet via Domoticz de lamp aan. Dan moet je de schakerlaar dus eerst uit en dan weer aan zetten om de schakeling te maken, toch? Of maak ik hier nu een denkfout?
Correct en incorrect.. Incorrect = Schakelen via Domoticz ongeacht de stand van de fysieke schakelaar blijft gewoon mogelijk. Correct = Je zult dan de fysieke schakelaar een keer extra moeten schakelen. Zo behoud je dus de fysieke weergave (schakelaar omhoog = aan, schakelaar omlaag = uit).
Psycho_Mantis schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:42:
[...]

IK heb de RM3 om mijn TV te schakelen. Tevens gebruik ik het voor mijn iLife stofzuigrobot met IR ondersteuning. De Xiaomi IR is werkend te krijgen met externe Python scripts.

[ Voor 13% gewijzigd door renedis op 15-02-2018 14:14 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

renedis schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:11:
[...]

IK heb de RM3 om mijn TV te schakelen. Tevens gebruik ik het voor mijn iLife stofzuigrobot met IR ondersteuning. De Xiaomi IR is werkend te krijgen met externe Python scripts.
Werkt die iLife out-of-the-box? Of heb je daar nog iets speciaals mee gedaan?

Die heb ik ook namelijk :9

Verwijderd

Ik heb mijn ouders een aquara switch gegeven die werkt als afstandsbediening. Dit door een automatisering met de functie "gateway alarm aan" te geven.

Door in mijn app de automatisering aan of uit te zetten bepaal ik ook zelf wanneer hun 'afstandbediening ' werkt.

• renedis
Psycho_Mantis schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:15:
[...]

Werkt die iLife out-of-the-box? Of heb je daar nog iets speciaals mee gedaan?

Die heb ik ook namelijk :9
Als je een afstandsbediening bij de iLife (V7) hebt gekregen dan krijg je het aan de praat. Die afstandsbediening werkt via IR namelijk.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
Xiaomi Mijia Bluetooth Temperature Humidity Monitor
nu 12.23 bij Geekbuying, volgens mij kan deze alleen niet op zigbee werken.

https://www.geekbuying.co...-Sensor-White-390736.html

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
TerrorSource schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:03:

Zou mooi zijn al Xiaomi een echte thermostaat (welke je op je cv kan hangen) maakt, dan kan ik mijn ICY E-Thermostaat de deur uit doen.

• renedis
TerrorSource schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:03:

Met deze manier werkend te krijgen in Domoticz:

https://github.com/pFenners/mijia-sensor-domoticz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

https://www.gearbest.com/...html?wid=21&lkid=12886141

Smart socket zigbee
Met couponcode GBNY066 Incl. Verzendkosten voor 8 euro.

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 16:00
martinvdm schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:37:

Smart socket zigbee
Dank _/-\o_

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:49
Weet niet of het toegestaan is maar anders mag deze post verwijderd worden,
ik verzamel ook de coupons voor eigenlijk alleen xiaomi spul:
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=22055

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• renedis
remcoXP schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:55:
Weet niet of het toegestaan is maar anders mag deze post verwijderd worden,
ik verzamel ook de coupons voor eigenlijk alleen xiaomi spul:
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=22055
Je weet dat Gearbest zelf deze dingen ook opsomt op het Fok.nl forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

https://nl.pepper.com/kortingscode/ebay.nl

Zojuist 2 Xiaomi PIR sensoren besteld voor €11,25 EUR inclusief verzenden :Y)
1 code per paypal account, en je moet via .NL bestellen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Zijn er hier mensen die Xiaomi cameras in huis (binnen dus) hebben? Ik twijfel al een tijdje; het lijkt me heel fijn in bepaalde situaties om vanaf afstand even te kunnen kijken, maar een beetje eng qua privacy ivm ongewenste meekijkers; geen idee hoe veilig het is als het verloopt via Chinese servers.

• vwtune
martinvdm schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:37:

Smart socket zigbee
ik kom uit op 9,79 met registered verzend optie? anders, 8,62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

vwtune schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:39:
[...]

Het wisselt een beetje. 8,30 of 8,62 heb ik gezien, iig een koopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 17:15

iMars

Full time prutser

vwtune schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:39:
[...]

Ik kom anders op €8.28

[ Voor 4% gewijzigd door iMars op 16-02-2018 07:51 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
Classes schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:10:
Zijn er hier mensen die Xiaomi cameras in huis (binnen dus) hebben? Ik twijfel al een tijdje; het lijkt me heel fijn in bepaalde situaties om vanaf afstand even te kunnen kijken, maar een beetje eng qua privacy ivm ongewenste meekijkers; geen idee hoe veilig het is als het verloopt via Chinese servers.
Ik heb de Xiaomi Dafang 1080p camera, dat is de vierkante PT(Z) camera.
Heb er wel een Dafang-hacked firmware opgezet zodat de camera ook aan een Synology gekoppeld kan worden. Kwaliteit is goed, app werkt nu alleen niet meer omdat er hacked firmware op draait, wat er ook voor zorgt dat China niet mee kan kijken.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 14:01
Classes schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:10:
Ik heb een xiaomi camera hangen bij de voordeur in het trappenhuis. Het nadeel daarvan is dat alle video beelden op de camera staan. Dus als er ingebroken wordt zal de inbreker misschien wel de camera meenemen waardoor je niet terug kan kijken naar de dader.
Verder mag "China" prima weten wanneer ik thuis komen en weg ga, wat zouden ze met die informatie in hemels naam moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 17:15

iMars

Full time prutser

Quas schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:07:
[...]

Ik heb een xiaomi camera hangen bij de voordeur in het trappenhuis. Het nadeel daarvan is dat alle video beelden op de camera staan. Dus als er ingebroken wordt zal de inbreker misschien wel de camera meenemen waardoor je niet terug kan kijken naar de dader.
Verder mag "China" prima weten wanneer ik thuis komen en weg ga, wat zouden ze met die informatie in hemels naam moeten.
Kan je via netwerk bij de beelden? Zo ja, dan kan je deze ook op stack zetten? Daar kunnen ze niet bij ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Koffie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:08:

Is het niet ook per ebay account? Je kan volgens mij op hetzelfde ebay account niet met verschillende pp accounts die korting krijgen.
Als dat wel kan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rushhour77
TerrorSource schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:00:
[...]

Heb er wel een Dafang-hacked firmware opgezet zodat de camera ook aan een Synology gekoppeld kan worden. Kwaliteit is goed, app werkt nu alleen niet meer omdat er hacked firmware op draait, wat er ook voor zorgt dat China niet mee kan kijken.
Ik heb gisteren deze camera ingesteld op de Mi Home app. Wat een uitstekend apparaat voor die prijs. Ik wil er wel custom firmware op zetten m.n. om te koppelen naar domoticz.
Maar heb je dan uiteindelijk in domoticz ook de opties als in de mihome app, zoals tracking, motion detecting enzo, oftwel wat zijn de voordelen/nadelen van het gebruik van custom firmware?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Rushhour77 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:20:
[...]

Ik heb gisteren deze camera ingesteld op de Mi Home app. Wat een uitstekend apparaat voor die prijs. Ik wil er wel custom firmware op zetten m.n. om te koppelen naar domoticz.
Maar heb je dan uiteindelijk in domoticz ook de opties als in de mihome app, zoals tracking, motion detecting enzo, oftwel wat zijn de voordelen/nadelen van het gebruik van custom firmware?

Thx!
Die dafang is zeker goed, beter dan de duurdere Aquara fish eye (welke ik ook heb)
Ik heb hem (nog) niet in Domoticz en denk ook niet dat ik het ga doen omdat die functies dan wegvallen en je er via de app ook niet meer bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Koffie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:08:

Ik heb al een paar bestellingen bij verschillende verkopers proberen te plaatsen, maar krijg steeds de melding dat de code niet toegepast kan worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Phoolie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Ik heb al een paar bestellingen bij verschillende verkopers proberen te plaatsen, maar krijg steeds de melding dat de code niet toegepast kan worden :(
Werkt alleen via .nl he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Als ik wil betalen gaat dat gewoon via pay.ebay.nl of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De code werkt alleen als je op ebay.nl ingelogd bent en de bestelling doet (je kunt uiteraard wel gewoon bij een Chinees bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Koffie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:09:
De code werkt alleen als je op ebay.nl ingelogd bent en de bestelling doet (je kunt uiteraard wel gewoon bij een Chinees bestellen).
Vreemd, ik zit gewoon op ebay.nl heb geprobeerd 3 door window sensors te bestellen, maar als ik dan paypal selecteer en de code wil toepassen krijg ik bericht dat de code niet op deze bestelling toegespast kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Koffie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:09:
Kan je dan met hetzelfde ebay account de code gebruiken met verschillende paypal adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghouben
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:58
Je kunt de bewuste gateway sharen met andere Mi Accounts. Dus je familie en vrienden zullen een mi account moeten aanmaken, Mi Home installeren.
Dan kun jij de Gateway met hun delen.
Zij kunnen dan de gateway bedienen (alleen licht aan/uit; radio en alarm aan/uit). Ze kunnen geen scenes maken of wijzigen.
Je kunt dan ook nog een snelkoppeling van de Gateway maken op hun telefoon. Als zij de laatste keer het alarm gebruikt hebben zal deze de volgende keer ook opstarten in dat scherm en hoeven ze alleen maar op het scherm te drukken om de status van het alarm aan/uit te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Phoolie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:17:
[...]

Vreemd, ik zit gewoon op ebay.nl heb geprobeerd 3 door window sensors te bestellen, maar als ik dan paypal selecteer en de code wil toepassen krijg ik bericht dat de code niet op deze bestelling toegespast kan worden
Rushhour77 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Kan je dan met hetzelfde ebay account de code gebruiken met verschillende paypal adressen?
Lees hier anders even de voorwaarden:
http://pages.ebay.nl/help...e9S0b2hu_505802_2072843_8

Ik heb een extra gateway besteld via mijn Ebay/PayPal en een Amazon Echo via mijn vrouw haar Ebay/PayPal. UIteindelijk word het van dezelfde rekening afgeschreven maar heb ik wel 2x de 10 euro korting :9

[ Voor 47% gewijzigd door renedis op 16-02-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
TerrorSource schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:00:
[...]

Klinkt goed, maar ik begrijp dat je hem met die firmware dus niet meer kan besturen? Wat voor een voordelen heeft hij dan bijvoorbeeld ten opzichte van deze?
Quas schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:07:
[...]
Ik bedoelde meer privacy in de zin van met een bepaalde vrijheid door huis heen lopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
renedis schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:33:
[...]

[...]

Lees hier anders even de voorwaarden:
http://pages.ebay.nl/help...e9S0b2hu_505802_2072843_8

Ik heb een extra gateway besteld via mijn Ebay/PayPal en een Amazon Echo via mijn vrouw haar Ebay/PayPal. UIteindelijk word het van dezelfde rekening afgeschreven maar heb ik wel 2x de 10 euro korting :9
Ik heb de voorwaarde gezien. Heb zelfs geprobeerd met hetzelfde artikel als @Koffie, maar zelfs dan krijg ik de melding dat de korting niet toegepast kan worden. Gewoon via ebay.nl & betaalmethode PayPal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07 23:32
Classes schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:03:
Klinkt goed, maar ik begrijp dat je hem met die firmware dus niet meer kan besturen? Wat voor een voordelen heeft hij dan bijvoorbeeld ten opzichte van deze?
Voor de Xiaofang is nog geen hacked software, dus alleen te gebruiken via Xiaomi gateway.
De dafang hacked kan je koppelen aan smart home systemen. Je kan hem ook nog steeds gebruiken via een ip camera app en heeft dus geen verbinding meer naar buiten (China).

Mijne is onderweg, dan wil ik hem koppelen aan mijn smartthings & home assistant systeem.

[ Voor 25% gewijzigd door DonNL op 16-02-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DonNL schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:56:
[...]

De xiaofang is nog geen hacked software voor, dus alleen re gebruiken via xiaomi gateway.
De dafang hacked kan je koppelen aan smart home systemen. Je kan hem ook nog gebruiken via een ip camera app en has been J heeft dus geen verbinding meer naar buiten (China).

Mijne is onderweg, dan wil ik hem koppelen aan mijn smartthings & home assistant systeem.
En wat heeft dat met mijn post te maken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
ghouben schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:31:
[...]

Je kunt de bewuste gateway sharen met andere Mi Accounts. Dus je familie en vrienden zullen een mi account moeten aanmaken, Mi Home installeren.
Dan kun jij de Gateway met hun delen.
Zij kunnen dan de gateway bedienen (alleen licht aan/uit; radio en alarm aan/uit). Ze kunnen geen scenes maken of wijzigen.
Je kunt dan ook nog een snelkoppeling van de Gateway maken op hun telefoon. Als zij de laatste keer het alarm gebruikt hebben zal deze de volgende keer ook opstarten in dat scherm en hoeven ze alleen maar op het scherm te drukken om de status van het alarm aan/uit te wijzigen.
Dit is een optie maar niet echt een gebruikersvriendelijke w.m.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonNL
Phoolie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:01:
[...]

En wat heeft dat met mijn post te maken? 8)7
Excuus, verkeerde post ge-quote :)
(Nu verandert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
DonNL schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Voor de Xiaofang is nog geen hacked software, dus alleen te gebruiken via Xiaomi gateway.
De dafang hacked kan je koppelen aan smart home systemen. Je kan hem ook nog steeds gebruiken via een ip camera app en heeft dus geen verbinding meer naar buiten (China).

Voor de xiaofang is een hack om rtsp stream te krijgen, en de cloud uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Laatst online: 25-09 20:26
Phoolie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:17:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik gebruik deze link voor de Gateway. De link is al .nl en de bevestigingspagina toont ook een .nl pagina toch wordt de code niet geaccepteerd 8)7

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonNL
Dacuuu schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:39:
[...]

Voor de xiaofang is een hack om rtsp stream te krijgen, en de cloud uit te zetten.
Oke, nice. Dan kun je t zelfde ermee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Emacee schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:54:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik gebruik deze link voor de Gateway. De link is al .nl en de bevestigingspagina toont ook een .nl pagina toch wordt de code niet geaccepteerd 8)7
Heb je de kortingscode toevallig gekopieerd en geplakt? Ik heb het net handmatig ingetypt (zonder hoofdletters) en dan werkt hij wel. Ik heb zojuist 3 door window sensors besteld voor net geen 15 euro :)

Dan even iets anders, kijk eens in de volgende reactie, als je die link gebruikt is de Gateway nog goedkoper ;)
bdu in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

[ Voor 4% gewijzigd door Phoolie op 16-02-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Rushhour77 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Nee, je kan de code niet gebruiken met hetzelfde eBay account. Wel met verschillende eBay accounts en hetzelfde PayPal adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emacee
  • Laatst online: 25-09 20:26
Phoolie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Heb je de kortingscode toevallig gekopieerd en geplakt? Ik heb het net handmatig ingetypt (zonder hoofdletters) en dan werkt hij wel. Ik heb zojuist 3 door window sensors besteld voor net geen 15 euro :)

Dan even iets anders, kijk eens in de volgende reactie, als je die link gebruikt is de Gateway nog goedkoper ;)
bdu in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"
Overtikken in hoofdletters werkte niet maar jou tip saved my day! _/-\o_ Gateway is besteld :+

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:25

dof

Phoolie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Ik heb zojuist 3 door window sensors besteld voor net geen 15 euro :)
Dat is niet duur, heb je daar een link van? (zie ze zelf niet zo goedkoop)

Inmiddels gevonden, thanks :)

[ Voor 7% gewijzigd door dof op 16-02-2018 15:39 ]

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phoolie
dof schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Dat is niet duur, heb je daar een link van? (zie ze zelf niet zo goedkoop)

Inmiddels gevonden, thanks :)
Mocht nog iemand anders intresse hebben:
https://pay.ebay.nl/xo?ac...onId=-1&item=232634564914

Heb je meteen de betaal link, even aantal op 3 zetten en promo10 als coupon invoeren en voor net geen 15 euro heb je 3 sensoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Phoolie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:49:
[...]

Mocht nog iemand anders intresse hebben:
https://pay.ebay.nl/xo?ac...onId=-1&item=232634564914

Heb je meteen de betaal link, even aantal op 3 zetten en promo10 als coupon invoeren en voor net geen 15 euro heb je 3 sensoren :)
Ik krijg hem niet op 3. Max is 2 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 14:54
Same here inderdaad. max 2..

Edit: Nu werkt het wel! Bedankt voor de link. Mooi koopje!

[ Voor 54% gewijzigd door Possible op 16-02-2018 16:05 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

8)7 Er zijn er blijkbaar nog maar 2 op voorraad.

Dan maar een iets duurdere zoeken.
Pagina: 1 ... 20 ... 89 Laatste