Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Phoolie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:00:
[...]
Gewoon zoals ik zeg, iedere Xiaomi device heeft bij mij een los Xiaomi Voltage device. Overigens is dat vanzelf gegaan en niet handmatig aangemaakt zoals in die quote van @M.v.Veelen
Vreemd, ik heb bij geen enkel xiaomi apparaat een XiaomiVoltage device erbij staan, ik zie ook nergens de optie om dat toe te voegen. Ik heb de cube bijvoorbeeld opnieuw gekoppeld maar ook die geeft geen voltage weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07

luigi87

Domotica Fanaticus

vwtune schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:29:
[...]

Vreemd, ik heb bij geen enkel xiaomi apparaat een XiaomiVoltage device erbij staan, ik zie ook nergens de optie om dat toe te voegen. Ik heb de cube bijvoorbeeld opnieuw gekoppeld maar ook die geeft geen voltage weer :?
Als Domoticz draait en een beta is dat niet vreemd. Er is een update gedaan aan het hardware script wat de voltage device niet meer aanmaakt. De batt status wordt nu bij hardware aangegeven aan de rechter zijde, zoals alle andere sensoren.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
luigi87 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:37:
[...]

Als Domoticz draait en een beta is dat niet vreemd. Er is een update gedaan aan het hardware script wat de voltage device niet meer aanmaakt. De batt status wordt nu bij hardware aangegeven aan de rechter zijde, zoals alle andere sensoren.
Oke, maar dat doet ie bij mij dus niet bij alle apparaten, de cube krijgt geen bat status, zo ook mijn bewegings sensoren niet (en nog een paar niet) heb ze dus ook al een paar keer uit de lijst verwijderd en opnieuw aangemaakt, geen success. Ben ik echt de enige met dit probleem? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

voor de inbouw heel simpel...
Koop een xiaomi deurcontact.
Haal hem los
Knip de magneet door
soldeer 2 draadje aan de uiteindene
deze in je inbouwdoos
aansluiten op je bestaande schakelaar
en je hebt me toch een mooi klein stukje techniek met je huidige schakelaar.
Kan geen zwave of oid tegen op!!
Kost weinig werkt perfect
En het mooiste het past in je doos.!!!

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Dylantje2 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:14:
voor de inbouw heel simpel...
Koop een xiaomi deurcontact.
Haal hem los
Knip de magneet door
soldeer 2 draadje aan de uiteindene
deze in je inbouwdoos
aansluiten op je bestaande schakelaar
en je hebt me toch een mooi klein stukje techniek met je huidige schakelaar.
Kan geen zwave of oid tegen op!!
Kost weinig werkt perfect
En het mooiste het past in je doos.!!!
Dit dus:

M.v.Veelen in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Maar pas op, je gaat me iets te kort door de bocht: verwijder alle spanning van je huidige schakelaar!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

M.v.Veelen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:53:
[...]Dit dus:
M.v.Veelen in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"
Maar pas op, je gaat me iets te kort door de bocht: verwijder alle spanning van je huidige schakelaar!
mm m Nog dank daarvoor ..
Jij bent de core dus!!!

Werkt perfect..
Ik zat er al lang aan te denken.
maar door jouw post wist ik dat het werkte..xxxx

Klopt spanningloos..
maar neem aan een tweaker..:-0

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:29
Dylantje2 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:39:
[...]

mm m Nog dank daarvoor ..
Jij bent de core dus!!!

Werkt perfect..
Ik zat er al lang aan te denken.
maar door jouw post wist ik dat het werkte..xxxx

Klopt spanningloos..
maar neem aan een tweaker..:-0
Wellicht een domme vraag, maar stel m toch.. Werkt dit ook met de klassieke aan uit schakelaar? Of kan dit alleen met een pulse schakelaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

SolarOrbiter schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:07:
[...]Wellicht een domme vraag, maar stel m toch.. Werkt dit ook met de klassieke aan uit schakelaar? Of kan dit alleen met een pulse schakelaar.
Geen domme vraag..
Maar juist bij een klasieke
Dus je hebt je huidige schakelaar..
Plaats een hue of een yeelight in je fitting en verbind + en -
En je hebt een aparte schakelaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Het werkt zowel met een gewone, als ook met een pulse schakelaar. Voor de pulse schakelaar ondervang je e.e.a. met een Lua scriptje. Ik heb zelf een pulse schakelaar in gebruik en heb nog 0 schakelingen gemist.

[ Voor 114% gewijzigd door M.v.Veelen op 11-02-2018 20:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

Nicap

Tsssk....

Heb hier de gewone schakelaar vervangen door de Xiaomi dubbele schakelaar. Had idd ook de deursensor ervoor kunnen gebruiken. Maar moet zeggen dat ik geen spijt heb. Vind het superfijne dingen. Voelen beter aan dan de Gira schakelaars. Wel even gepruts om de schroefgaatjes goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Dylantje2 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:10:
[...]

Geen domme vraag..
Maar juist bij een klasieke
Dus je hebt je huidige schakelaar..
Plaats een hue of een yeelight in je fitting en verbind + en -
En je hebt een aparte schakelaar...
Ik heb de foto's van @M.v.Veelen gezien. Ziet er goed uit. Heb zelf de aqara versie (rechthoekig). Heb je toevallig foto's hoe en waar je moet solderen aan de binnenkant van de sensor en magneet? Ben niet technisch onderlegd, maar durf het wel aan met foto's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30
SolarOrbiter schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:25:
[...]

Ik heb de foto's van @M.v.Veelen gezien. Ziet er goed uit. Heb zelf de aqara versie (rechthoekig). Heb je toevallig foto's hoe en waar je moet solderen aan de binnenkant van de sensor en magneet? Ben niet technisch onderlegd, maar durf het wel aan met foto's >:)
Langwerpige glazen buisje.
Een draadje aan de ene kant en ander draadje aan de andere kant.
Vandaag ook gedaan met de aqara versie. Ziet er nagenoeg hetzelfde uit vanbinnen.
Heb het gaatje waar de resetknop in zit gebruikt om de kabeltjes naar buiten laten komen. Hoef je dus ook geen gat te maken in de behuizing. Wel eerst pairen voordat je aan het aanpassen gaat .

[ Voor 14% gewijzigd door ny-hardcore op 11-02-2018 23:32 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

SolarOrbiter schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:25:
[...]Ik heb de foto's van @M.v.Veelen gezien. Ziet er goed uit. Heb zelf de aqara versie (rechthoekig). Heb je toevallig foto's hoe en waar je moet solderen aan de binnenkant van de sensor en magneet? Ben niet technisch onderlegd, maar durf het wel aan met foto's >:)
Nope ik heb geen foto's
Maar als het magneetje door knipt..
1 draadje aan de ene pool en de andere aan de...

dus succes verzekerd...
En omdat jet maar 3 volt is...
Wat kan er echt mis gaan??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

ny-hardcore schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:29:
[...]

Langwerpige glazen buisje.
Een draadje aan de ene kant en ander draadje aan de andere kant.
Vandaag ook gedaan met de aqara versie. Ziet er nagenoeg hetzelfde uit vanbinnen.
Heb het gaatje waar de resetknop in zit gebruikt om de kabeltjes naar buiten laten komen. Hoef je dus ook geen gat te maken in de behuizing. Wel eerst pairen voordat je aan het aanpassen gaat .
Beter kan je pairen nadat je de hack hebt gedaan. De chineese vrouw heeft mij wel eens uitgescholden tijdens het solderen :+ (althans zo klonk het voor mij).

@M.v.Veelen
Heb jij de reedcontacten er nog in zitten? Of er ook uitgeknipt?

- leeg -

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:37

bdu

Gateway kan je nu op ebay kopen voor iets meer dan 10 euro.

Met de code 'promo10' krijg je op ebay.nl 10 euro korting bij besteding van 20 euro. Goedkoopste Gateway kan je hier vinden: https://www.ebay.nl/sch/i...eway&LH_PrefLoc=2&_sop=15

Werkt sowieso door in de volgende URL het itemid in te wijzigen (dan krijg je namelijk het bevestigingsscherm waar je de code kan invullen, deze krijg je normaal niet in alle gevallen), bijvoorbeeld: https://pay.ebay.nl/xo?ac...onId=-1&item=302442157969

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/rbmidqyljk3d3ok/chrome_2018-02-12_10-27-51.png

Uiteraard ook te gebruiken op andere artikelen. De sensoren zijn alleen niet heel voordedig op ebay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 11:38
luigi87 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:13:
[...]

Beter kan je pair nadat je de hack hebt gedaan. De chineese vrouw heeft mij wel eens uitgescholden tijdens het solderen :+ (althans zo klonk het voor mij).

@M.v.Veelen
zou dat ook werken voor een oude deurbel? Heb hier nu een oude bel met op 2 punten een gong en wil graag een door schakeling naar HA maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

hiddit schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:34:
[...]

zou dat ook werken voor een oude deurbel? Heb hier nu een oude bel met op 2 punten een gong en wil graag een door schakeling naar HA maken
Ja dat kan ook. Maar je moet een contact hebben ergens die schakelt zonder spanning erop. (Potiaal vrij contact).

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Alsof ik niet genoeg Xiaomi spul heb, maar wel gebruik van gemaakt :')

Edit:
Je mag de coupon maar 1x gebruiken per PayPal adres.

[ Voor 13% gewijzigd door renedis op 12-02-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 22:41
Goed gevonden! Wel klote dat je niet de code kan proberen,wil graag deze aanschaffen, maar weet niet of de code hierbij werkt. Ik kan alleen 'nu kopen' aanklikken en mocht de code niet werken dan zit je er aan toch aan vast.
bdu schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:33:

Met de code 'promo10' krijg je op ebay.nl 10 euro korting bij besteding van 20 euro. Goedkoopste Gateway kan je hier vinden: https://www.ebay.nl/sch/i...eway&LH_PrefLoc=2&_sop=15

Werkt sowieso door in de volgende URL het itemid in te wijzigen (dan krijg je namelijk het bevestigingsscherm waar je de code kan invullen, deze krijg je normaal niet in alle gevallen), bijvoorbeeld: https://pay.ebay.nl/xo?ac...onId=-1&item=302442157969

[afbeelding]

Uiteraard ook te gebruiken op andere artikelen. De sensoren zijn alleen niet heel voordedig op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
_LF_ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:06:
Goed gevonden! Wel klote dat je niet de code kan proberen,wil graag deze aanschaffen, maar weet niet of de code hierbij werkt. Ik kan alleen 'nu kopen' aanklikken en mocht de code niet werken dan zit je er aan toch aan vast.
[...]
Is niet alleen Xiaomi afhankelijk. Zie hier de voorwaarden:
http://pages.ebay.nl/help...e9S0b2hu_505802_2072843_8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
Zoals ik het zo lees zou de korting gewoon moeten werken ;)

Edit: gelukt, deze is het geworden voor €12,43 _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door _LF_ op 12-02-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Laatst online: 21-09 11:38
luigi87 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:43:
[...]

Ja dat kan ook. Maar je moet een contact hebben ergens die schakelt zonder spanning erop. (Potiaal vrij contact).
ik heb er verder niet zo veel verstand van maar zou dat de draad vanaf de druk knop zelf kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 14:33
hiddit schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:34:
[...]
Er zijn wat leuke dingen hiermee te verzinnen. Het reed contact kan ook als reed relais gebruik worden. Als je de deurbel-draad een (flink) aantal keren om het glazen buisje (reed contact) wikkelt zou het contact moeten gaan schakelen als je op de belknop drukt :)

Achtergrond informatie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Reed-contact

ps: ipv zelf de draad winden kan je een reed-relais kopen en het bestaande contact vervangen. Bv deze https://nl.aliexpress.com...NG-Relay/32650364778.html als je deurbel op 12v werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door ArnieNFW op 12-02-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

hiddit schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:23:
[...]

ik heb er verder niet zo veel verstand van maar zou dat de draad vanaf de druk knop zelf kunnen zijn?
Ja als je de sensor direct koppelt op de drukknop kan dat.
Alleen moet wel iets bedenken hoe je oude Gongs bediend (bijv via een Sonoff ofzo.)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:51
_LF_ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:10:
Zoals ik het zo lees zou de korting gewoon moeten werken ;)

Edit: gelukt, deze is het geworden voor €12,43 _/-\o_
[...]
Waarom uiteindelijk toch geswitched van camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 12:22

red bull

Keeps me awake !

bvsteyn schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:40:
[...]

Deze werken niet zo lekker buiten China... met oude firmware en oude app krijg je alleen de beelden te zien bij beweging... Zijn een paar modellen van Xiaomi die daar last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
Bedoel je de camera die ik nu aangeschaft heb? Het is de bedoeling dat ik hem in HA intregeer..
red bull schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:42:
[...]

Deze werken niet zo lekker buiten China... met oude firmware en oude app krijg je alleen de beelden te zien bij beweging... Zijn een paar modellen van Xiaomi die daar last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
Sorry, deze stond bij m'n favorieten, maar had mijn zinnen op die andere gezet 😏
bvsteyn schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:40:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
red bull schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:42:
[...]

Exact de reden waarom ik het vroeg aan @_LF_

Heb namelijk een review gelezen hierover op tweakers. Met name het vierkant model gaf problemen, het nieuwe type zou het probleem niet meer hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _LF_
Het moet goedkomen! Hier zijn genoeg tips en tops
bvsteyn schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:13:
[...]

Exact de reden waarom ik het vroeg aan @_LF_

Heb namelijk een review gelezen hierover op tweakers. Met name het vierkant model gaf problemen, het nieuwe type zou het probleem niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001

paQ

Vandaag 2 wireless switches (single button) binnen gekregen.
Ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid gekoppeld :?

Wireless switch opgezocht, aangeklikt, knop ingedrukt houden knipper de knipper. op een gegeven moment knippert het ding 3 keer en dan loslaten. (zo begrijp ik uit de instructies)
Connection failed.
Daarna nog eens geprobeerd met 5 s vasthouden Geen resultaat.

Ik heb het met beide switches.
Wat doe ik fout?

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 12-02-2018 14:36 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30
[...]

Beter kan je pair nadat je de hack hebt gedaan. De chineese vrouw heeft mij wel eens uitgescholden tijdens het solderen :+ (althans zo klonk het voor mij).

@M.v.Veelen
haha.. ik bedoelde het omdat ik het knopje voor te pairen en niet meer in heb zitten. In plaats daarvan komen de kabeltjes naar buiten. De knop kun je nu dus alleen nog maar indrukken als je het pcb uit de behuizing haalt... hopelijk dropped deze niet te snel van het zigbee netwerk (gebruik alles icm smartthings hub) want dan moet weer alles uit de muur....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

ny-hardcore schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:53:
[...]

haha.. ik bedoelde het omdat ik het knopje voor te pairen en niet meer in heb zitten. In plaats daarvan komen de kabeltjes naar buiten. De knop kun je nu dus alleen nog maar indrukken als je het pcb uit de behuizing haalt... hopelijk dropped deze niet te snel van het zigbee netwerk (gebruik alles icm smartthings hub) want dan moet weer alles uit de muur....
Ah oke :P
Ik hoop het ook voor je want ik kan binnenkort mijn hele netwerk opnieuw pairen. incl 6 gehackte en ingebouwde sensoren.
Mijn gateway vertrouw ik niet meer. de gateway bleef hangen (leek het) kreeg ongeveer 100 keer per seconde een on signaal in mijn log van Domoticz te zien. dus mijn RPI kreeg het heel druk.

Nu wachten op een nieuwe gateway.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:56:
[...]

Oke, maar dat doet ie bij mij dus niet bij alle apparaten, de cube krijgt geen bat status, zo ook mijn bewegings sensoren niet (en nog een paar niet) heb ze dus ook al een paar keer uit de lijst verwijderd en opnieuw aangemaakt, geen success. Ben ik echt de enige met dit probleem? 8)7
Niemand met het zelfde probleem? Dus iedereen ziet van al zijn (xiaomi) apparaten de batterij status??? Ik heb de switch, de cube en de bewegings sensoren helemaal verwijderd en ook van de gateway verwijderd, weer opnieuw gepaird met de gateway en toen zag ik ze weer als nieuw apparaat binnen domoticz, helaas weer zonder batterij status :? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:37
vwtune schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:11:
[...]

Niemand met het zelfde probleem? Dus iedereen ziet van al zijn (xiaomi) apparaten de batterij status??? Ik heb de switch, de cube en de bewegings sensoren helemaal verwijderd en ook van de gateway verwijderd, weer opnieuw gepaird met de gateway en toen zag ik ze weer als nieuw apparaat binnen domoticz, helaas weer zonder batterij status :? 8)7 8)7
Mijn cube laat geen batterij status zien dus je bent niet alleen. Vind het zelf niet zo erg...

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

paQ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:33:
Vandaag 2 wireless switches (single button) binnen gekregen.
Ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid gekoppeld :?

Wireless switch opgezocht, aangeklikt, knop ingedrukt houden knipper de knipper. op een gegeven moment knippert het ding 3 keer en dan loslaten. (zo begrijp ik uit de instructies)
Connection failed.
Daarna nog eens geprobeerd met 5 s vasthouden Geen resultaat.

Ik heb het met beide switches.
Wat doe ik fout?
Is je gateway wel uptodate?
Ik heb toevallig vandaag zowel een vierkante (Aqara) als een ronde (Xiaomi) binnen gekregen en beiden kunnen koppelen. De vierkante is mooier maar de ronde blijkt 4 standen te kunnen (heeft naast off, click, double click ook Longpress en Longpress Release als event)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
Phoolie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:31:
Als je 1 keer op het knopje op de gateway drukt hoor je de lamp uit en aan te kunnen zetten. Wanneer de lamp aan is gaat dit goed. Alleen heb ik Domoticz een regel ingesteld dat de lamp aan is als de zon onder is. Dit gaat allemaal goed, wanneer de lamp aan is kan ik deze netjes uitzetten via de knop, alleen als de lamp uit is (dus de zon op) krijg ik de lamp niet aan via de knop. Is dit normaal gedrag van de gateway of moet ik dit in de timers van Domoticz zoeken?
Ik heb hier zelf nog even naar gekeken en zie wel dat die timers niet ideaal werken, in de logging zie ik het volgende:
2018-02-12 08:14:08 Off
2018-02-12 08:02:02 Off
2018-02-12 08:02:01 Off
2018-02-11 17:41:01 Set Level
2018-02-11 17:38:23 Off
2018-02-11 17:33:50 Off
2018-02-11 17:14:06 Off
De Set Level wordt dus wel netjes 1 keer gedaan, maar de Off wordt meerdere malen verzonden. Soms meerdere keren per minuut, maar minimaal 1 keer per uur. Hier zal ik dus iets anders voor moeten bedenken.

Alleen als ik de timers uit zet krijg ik dus nog steeds die lamp niet aan met het knopje op de gateway. Is er iemand die weet of dit wel mogelijk is en zo ja, hoe ik dit dan voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tomba schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:57:
[...]

Is je gateway wel uptodate?
Ik heb toevallig vandaag zowel een vierkante (Aqara) als een ronde (Xiaomi) binnen gekregen en beiden kunnen koppelen. De vierkante is mooier maar de ronde blijkt 4 standen te kunnen (heeft naast off, click, double click ook Longpress en Longpress Release als event)
yep, 1.4.1

gateway verwijderd, toegevoegd, opnieuw... niks.
De gateway reageert wel bij het pairen; knippert 3 of 4 keer blauw. Daarna niks meer.

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 12-02-2018 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdu

bdu

_LF_ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:06:
[...]
Lukt wel via https://pay.ebay.nl/xo?ac...onId=-1&item=142676626259

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Op de gateway thuis kan ik het zonder problemen toevoegen. :/

Toch iets met de gateway vrees ik.

Het licht gaat ook niet aan als ik op de knop druk. Dat doet de andere wel.

[ Voor 28% gewijzigd door paQ op 12-02-2018 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:23
Hoe kun je de gateway volledig resetten? Dus niet alleen WiFi, maar ook alle accessoires en volledig schoon opnieuw kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 20-09 07:40
ik wacht nog steeds op mijn gateway, heb ik 30 december besteld en volgens tracking info
2018-01-31 14:36
Malashevichy, Poolse processing Center, heeft verlaten

meer mensen met die trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
[...]

Beter kan je pairen nadat je de hack hebt gedaan. De chineese vrouw heeft mij wel eens uitgescholden tijdens het solderen :+ (althans zo klonk het voor mij).

@M.v.Veelen
Die kan lekker uit de hoek komen, he :) ?

Ja, ik heb de reedcontacten laten zitten. Even kort links en rechts een draadje eraan solderen en klaar.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Rgerr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:09:
Hoe kun je de gateway volledig resetten? Dus niet alleen WiFi, maar ook alle accessoires en volledig schoon opnieuw kunnen installeren.
knop 10 sec inhouden?

Anyway, dat heb ik zojuist nog een keer of 6 geprobeerd. 1 keer wilde de gateway niet meer connecten, daarna weer wel, maar krijg met geen mogelijkheid iets gekoppeld. Gateway werkt verder wel prima in domoticz of homebridge. raarrrrr.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:16:
[...]

knop 10 sec inhouden?

Anyway, dat heb ik zojuist nog een keer of 6 geprobeerd. 1 keer wilde de gateway niet meer connecten, daarna weer wel, maar krijg met geen mogelijkheid iets gekoppeld. Gateway werkt verder wel prima in domoticz of homebridge. raarrrrr.....
Volgens mij reset ie dan alleen WiFi. Zojuist gedaan namelijk, opnieuw gekoppeld en alle accessoires stonden er nog in. Bij mij staat ook alles nog in Homebridge, maar wil die gateway helemaal resetten en alles opnieuw toevoegen. Zo ook in HomeKit. Als ik niet op WiFi zit, reageert geen van de Xiaomi accessoires in HomeKit. En automatisering werken ook ineens niet meer. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Voor wie een 3D printer heeft:

Een houder voor de V1 Door sensor. Kun je gemakkelijk in en uit schuiven voor als je de batterij wilt verwisselen oid. Houder kun je vastschroeven of plakken.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/53/a4/bf/93/3c/a492f482c3324ad8cbbf73dcf6d7b428_preview_featured.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Rgerr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:21:
[...]

Volgens mij reset ie dan alleen WiFi. Zojuist gedaan namelijk, opnieuw gekoppeld en alle accessoires stonden er nog in. Bij mij staat ook alles nog in Homebridge, maar wil die gateway helemaal resetten en alles opnieuw toevoegen. Zo ook in HomeKit. Als ik niet op WiFi zit, reageert geen van de Xiaomi accessoires in HomeKit. En automatisering werken ook ineens niet meer. :?
sja geen idee.

Ik heb het zojuist vanaf een ander device geprobeerd, ook niks. :(
Echt frustrerend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _LF_
Ik meende gelezen te hebben dat je door de knop 30 seconden in te drukken een hard reset uitvoert! Succes 👍
paQ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:33:
[...]

sja geen idee.

Ik heb het zojuist vanaf een ander device geprobeerd, ook niks. :(
Echt frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

_LF_ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:51:
Ik meende gelezen te hebben dat je door de knop 30 seconden in te drukken een hard reset uitvoert! Succes 👍
[...]
Ik merk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 19:50

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

jobr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:28:
Voor wie een 3D printer heeft:

Een houder voor de V1 Door sensor. Kun je gemakkelijk in en uit schuiven voor als je de batterij wilt verwisselen oid. Houder kun je vastschroeven of plakken.

[afbeelding]
Zit de magneet read switch niet aan de zijkant? Werkt dit dan nog wel goed met de houder?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
martinvdm schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:59:
[...]

Zit de magneet read switch niet aan de zijkant? Werkt dit dan nog wel goed met de houder?
Werkt prima. Minimaal verschil met en zonder houder. Ik gebruik ze allemaal op deze manier.
Afstand kan wel tot circa 1,5 cm.

[ Voor 11% gewijzigd door jobr op 12-02-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Heb ‘em een minuut ingedrukt gehouden, volgens mij is ie van mij nu volledig gereset. Morgen opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Rgerr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:56:
[...]

Heb ‘em een minuut ingedrukt gehouden, volgens mij is ie van mij nu volledig gereset. Morgen opnieuw toevoegen.
oh? wat hoorde je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Niks, op een gegeven moment stopte het gele lampje ook met knipperen. Ben in de veronderstelling dat daarmee gelukt is, maar zal het morgen eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Rgerr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:26:
[...]

Niks, op een gegeven moment stopte het gele lampje ook met knipperen. Ben in de veronderstelling dat daarmee gelukt is, maar zal het morgen eens bekijken.
hmmm nou hier maakt het allemaal geen verschik :/

Kan de gateway prima toevoegen en bedienen, maar kan geen accessoires koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
Zit je wel op 2,4ghz wifi?
paQ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:29:
[...]

hmmm nou hier maakt het allemaal geen verschik :/

Kan de gateway prima toevoegen en bedienen, maar kan geen accessoires koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

_LF_ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:43:
Zit je wel op 2,4ghz wifi?
[...]
yep, maar de gateway zelf werkt wel hoor. Een knop of een sensor toevoegen wil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

M.v.Veelen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:12:
[...]

Die kan lekker uit de hoek komen, he :) ?

Ja, ik heb de reedcontacten laten zitten. Even kort links en rechts een draadje eraan solderen en klaar.
Ja en ook niet genunceerd dat chinees. Me dochter van vier maanden mag der ook al niet meer. Chinese heks :+

Oke, heb namelijk hier 4 dicht bij elkaar zitten en weet niet hoe gevoelig ze zijn als ze dicht bij elkaar zitten.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Zolang er geen magneten in de buurt zitten zou dat toch niet uit moeten maken?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

luigi87 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:05:
[...]

Ja en ook niet genunceerd dat chinees. Me dochter van vier maanden mag der ook al niet meer. Chinese heks :+

Oke, heb namelijk hier 4 dicht bij elkaar zitten en weet niet hoe gevoelig ze zijn als ze dicht bij elkaar zitten.
Ik schroef tegenwoordig eerst het volume terug van de mevrouw en ga dan pairen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

M.v.Veelen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:10:
Zolang er geen magneten in de buurt zitten zou dat toch niet uit moeten maken?
mee eens zo dacht ik ook. Wel eens leuk om te doen gewoon met een magneet erlangs gaan.
Gaan al je lampen in eens aan of uit ;)
martinvdm schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:38:
[...]

Ik schroef tegenwoordig eerst het volume terug van de mevrouw en ga dan pairen :p
Ja ik de vorige keer ook maar mevrouw bij kent geen volume knop geloof ik.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hoe zou het met de encryptie bij dit slot zitten?
https://www.gearbest.com/...65.html?%3F&lkid=12718902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 26-09 15:13
Is het ook mogelijk om meerdere producten te bestellen zodat je boven de 20 euro uitkomt of moet het 1 product van meer dan 20 euro zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Mozart schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:49:
[...]

Mijn cube laat geen batterij status zien dus je bent niet alleen. Vind het zelf niet zo erg...
Maar bij jou is het alleen de cube die zijn batterij status niet doorgeeft? Ik heb namelijk nog niemand gehoord met problemen omtrent de batterij status van de bewegings sensor of de aquara switch. Ik zou het wel prettig vinden om te weten wanneer ik de batterij moet vervangen, de aquara switch wordt gebruikt als deurbel, dus wel handig dat ie het altijd blijft doen, niet dat de batterij opeens op is zonder dat ik het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:37
vwtune schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:02:
[...]

Maar bij jou is het alleen de cube die zijn batterij status niet doorgeeft? Ik heb namelijk nog niemand gehoord met problemen omtrent de batterij status van de bewegings sensor of de aquara switch. Ik zou het wel prettig vinden om te weten wanneer ik de batterij moet vervangen, de aquara switch wordt gebruikt als deurbel, dus wel handig dat ie het altijd blijft doen, niet dat de batterij opeens op is zonder dat ik het weet.
Naast de cube heb ik ook nog 1 wireless push button en 1 bewegingssensor die niet rapporteren. Mijn 2 deur sensoren en 2 thermometers geven wel batterijstatus door.

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdu

bdu

Phoolie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:01:
[...]

Is het ook mogelijk om meerdere producten te bestellen zodat je boven de 20 euro uitkomt of moet het 1 product van meer dan 20 euro zijn?
Je kan meerdere artikelen bestellen maar niet bij meerdere personen volgens mij. Ik weet ook niet of je verschillende artikelen kan bestellen bij dezelfde persoon.

Ik heb 2 Door Sensors besteld, dus meerdere artikelen kan sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56

[afbeelding]

Thx, extra gateway gekocht! Altijd handig voor alarm of bereik vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

paQ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:45:
[...]

yep, maar de gateway zelf werkt wel hoor. Een knop of een sensor toevoegen wil niet.
Om de router uit te sluiten, heb ik de gateway gereset en gekoppeld aan een hotspot van een ipad met 4G.
Gateway weer toegevoegd, gaat prima.
Knop toevoegen > gateway begint blauw te knipperen, klopt ook, tot dat ik de switch indruk om te pairen. Het blauw knipperen stopt dan en wederom "failed to add child device"

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Om de router uit te sluiten, heb ik de gateway gereset en gekoppeld aan een hotspot van een ipad met 4G.
Gateway weer toegevoegd, gaat prima.
Knop toevoegen > gateway begint blauw te knipperen, klopt ook, tot dat ik de switch indruk om te pairen. Het blauw knipperen stopt dan en wederom "failed to add child device"

|:(
je moet hem wel minimaal 3 seconden inhouden om te pairen he? dan brandt ie ook anders blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dit vind ik een leuk ding, na een kleine zoektocht kwam ik 'm nog niet tegen in het topic. Heeft iemand er ervaring mee qua accuraatheid?
Helaas is het volgens de beschrijving een standalone product oftewel niet smart en kan dus niet opgenomen worden in Domoticz.
Ik zou het wel leuk vinden om m'n temperature/humidity sensoren te laten verbinden met een E-Ink scherm via Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

vwtune schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:02:
[...]

je moet hem wel minimaal 3 seconden inhouden om te pairen he? dan brandt ie ook anders blauw.
I know. Op de gateway thuis verbindt ie ook vrijwel direct.
De gateway staat blauw te knipperen,ik druk op de schakelaar, de gateway stopt meteen met knipperen, houdt hem 5 sec ingedrukt, de ledjes gaan dan knipperen (5 x ) en laat los.

failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[afbeelding]

Bedankt voor de tip :) 10,75 euro voor een extra gateway is mooi meegenomen. Hopelijk krijg ik de MP3 optie aan de gang in Domoticz (krijg er tot op heden geen geluid uit) zodat ik ook op zolder een speaker heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:09:
[...]

I know. Op de gateway thuis verbindt ie ook vrijwel direct.
De gateway staat blauw te knipperen,ik druk op de schakelaar, de gateway stopt meteen met knipperen, houdt hem 5 sec ingedrukt, de ledjes gaan dan knipperen (5 x ) en laat los.

failed
Doe eens proberen te pairen met een child devices op een afstand van minder dan 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

vwtune schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Doe eens proberen te pairen met een child devices op een afstand van minder dan 1 meter.
Het maakt niets uit. Ik heb hem er ook al 22.000 62 keer op gelegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:42:
[...]

Het maakt niets uit. Ik heb hem er ook al 22.000 62 keer op gelegd :+
je gebruikt de app om een device toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

vwtune schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:51:
[...]

je gebruikt de app om een device toe te voegen?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 11:38

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Probeer het vanavond opnieuw zou ik zeggen. Koppelen van apparaten lukt gewoon soms niet omdat de server te druk/geen zin heeft.

Ben ook een keer uren bezig geweest en de volgende dag lukte het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:55:
[...]

Probeer het vanavond opnieuw zou ik zeggen. Koppelen van apparaten lukt gewoon soms niet omdat de server te druk/geen zin heeft.

Ben ook een keer uren bezig geweest en de volgende dag lukte het direct.
Wat heeft de server te maken met het pairen van twee devices :?

Ik heb hem zojuist ingepakt > retour afzender.
Een nieuwe is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:02:
[...]

Een nieuwe is besteld.
Zou kunnen dat ie defect is, maar lijkt me sterk. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik alles had werken en draaien, tot ik op een dag geen verbinding meer kreeg met de gateway, heb ik alles moeten verwijderen, zelfs de app om hem uberhaupt weer in mijn netwerk te kunnen krijgen (hij maakte ook geen verbinding meer met mijn netwerk) soms gebeuren er vreemde/ onverklaarbare dingen (komt ook omdat ik geen Chinees praat/lees)

Ik heb bijvoorbeeld de batterij statussen welke niet werken en de wifi wall plug die om de 3 dagen niet meer reageert.

[ Voor 8% gewijzigd door vwtune op 13-02-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sja.. ik durf wel te stellen dat ik nu wel alles heb geprobeerd.
2 iphones, een ipad, twee wifi netwerken, een hotspot netwerk, TIG keer gereset.

Overal en altijd is het resultaat exact hetzelfde: gateway verbindt zorgeloos en snel. Alles laat zich ook bedienen op de gateway. Ik kan alleen geen enkele device toevoegen.

Pak ik dezelfde devices mee naar huis, add device, klik, *verbonden* (direct)

Ik houd het lekker op een defecte gateway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:13:
2 iphones, een ipad, twee wifi netwerken, een hotspot netwerk, TIG keer gereset.

Overal en altijd is het resultaat exact hetzelfde: gateway verbindt zorgeloos en snel. Alles laat zich ook bedienen op de gateway. Ik kan alleen geen enkele device toevoegen.

toen ik iphone en ipad las dacht ik al meteen aan problemen ;) probeer het eens met een android toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

een wattes?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Is al tientallen keren voor bij gekomen in dit topic. iOS geeft problemen. Neem Android voor het pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

martinvdm schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:42:
[...]

Is al tientallen keren voor bij gekomen in dit topic. iOS geeft problemen. Neem Android voor het pairen.
Ik heb geen android.

En als met iOS de andere gateway nou prima werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Ik heb geen android.

En als met iOS de andere gateway nou prima werkt :?
Dan had je geluk. leen een android toestel van iemand.. dan kan je echt uitsluiten of die gateway mol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

vwtune schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Dan had je geluk. leen een android toestel van iemand.. dan kan je echt uitsluiten of die gateway mol is.
Al zou hij het nu wel doen met een Android, ik wil niet afhankelijk zijn van of ik iemand ken met een android toestel dat ik even kan lenen telkens als ik wat wil pairen of wijzigen.
Ik wil gewoon een gateway die het doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:20
Nicap schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:50:
Heb hier de gewone schakelaar vervangen door de Xiaomi dubbele schakelaar. Had idd ook de deursensor ervoor kunnen gebruiken. Maar moet zeggen dat ik geen spijt heb. Vind het superfijne dingen. Voelen beter aan dan de Gira schakelaars. Wel even gepruts om de schroefgaatjes goed te krijgen.
Heb je de inbouw schakelaars gebruikt of de 'opplak' versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:13:

3x (of was t nou 4x?) snel achter elkaar op de knop op de GW drukken dan komt ie ook in pair modus zelfs als de verbinding met internet helemaal down is. Je merkt het wel als dat Chinese mens weer begint te emmeren als ie actief wordt. Dan binnen 30 seconden knopje indrukken tot de blauwe led knippert en het zou moeten werken.

Enneuh hoezeer ik t er ook niet mee eens ben dat t met iOS niet werkt, had ik toch ook de Android van een maat nodig om de GW überhaupt te activeren dus mij zou het niets verbazen als t met een (geleende) Android wel gewoon werkt... (tip zet er dan gelijk wat mp3’s op want dat kan ook niet via iOS...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 11:38

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:02:
[...]

Een nieuwe is besteld.
Geen idee, maar toch is dat zo:
Psycho_Mantis in [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie
martinvdm in [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Wanneer ik het pairproces start lult ie wat chinees, maar daarna niet meer.
ik kom dus niet zo ver als de vorige twee voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
paQ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:59:
[...]

Al zou hij het nu wel doen met een Android, ik wil niet afhankelijk zijn van of ik iemand ken met een android toestel dat ik even kan lenen telkens als ik wat wil pairen of wijzigen.
Ik wil gewoon een gateway die het doet :)
zo een Xiaomi toestel is anders helemaal niet duur hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

Nicap

Tsssk....

peligro2k schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:00:
[...]

Heb je de inbouw schakelaars gebruikt of de 'opplak' versie?
Wel de plak versie, maar heb hem vastgeschroefd in de plaats van de Gira. Past mooi en staat mooi. En de vrouw vind ze zelfs mooier(ik ook eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:20
Nicap schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:34:
[...]

Wel de plak versie, maar heb hem vastgeschroefd in de plaats van de Gira. Past mooi en staat mooi. En de vrouw vind ze zelfs mooier(ik ook eigenlijk).
Dus je hebt gewoon de afdekplaat van de Gira afgeschroefd en de Xiaomi erop geschroefd? Heb je de draden nog intern afgedopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
M.v.Veelen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:32:
Het werkt zowel met een gewone, als ook met een pulse schakelaar. Voor de pulse schakelaar ondervang je e.e.a. met een Lua scriptje. Ik heb zelf een pulse schakelaar in gebruik en heb nog 0 schakelingen gemist.
Ben nog een leek dus nog een vraagje hierover.
Betekent dit dus dat ik zo goed als elke willekeurige wandschakelaar met deze deursensors kan modden tot een slimme schakelaar die ik zowel vanuit Domoticz kan bedienen en status kan aflezen, als gewoon op de enkelpolige/wissel schakelaar kan aan/uitzetten?

Ik ben namelijk nog aan het bedenken hoe ik thuis alles kan vervangen zonder dat de vrouw er niks meer van snapt ;)

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Rushhour77 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:51:
[...]

Ben nog een leek dus nog een vraagje hierover.
Betekent dit dus dat ik zo goed als elke willekeurige wandschakelaar met deze deursensors kan modden tot een slimme schakelaar die ik zowel vanuit Domoticz kan bedienen en status kan aflezen, als gewoon op de enkelpolige/wissel schakelaar kan aan/uitzetten?

Ik ben namelijk nog aan het bedenken hoe ik thuis alles kan vervangen zonder dat de vrouw er niks meer van snapt ;)

Thx!
je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de lampen die je wilt bedienen wel 'slim' zijn, anders werkt het niet. bijv deze yeelight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
SolarOrbiter schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:10:
[...]

je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de lampen die je wilt bedienen wel 'slim' zijn, anders werkt het niet. bijv deze yeelight
Kan je niet een normale lamp aan/uit zetten met een slimme schakelaar? Al dan niet geautomatiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
@M.v.Veelen je geeft hier aan dat dimmen niet gaat met de deur sensor. heb je er al aan gedacht (vast wel :-D) om de ronde switch te modden (ipv deur sensor) en deze als schakelaar te gebruiken?
- enkele klik voor aan/uit
- dubbele klik dimmen naar bijv. 20%
- long klik, release .. terug naar 100%

voorbeeld
bvsteyn schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:16:
[...]

Kan je niet een normale lamp aan/uit zetten met een slimme schakelaar? Al dan niet geautomatiseerd?
kan wel, lees ff een paar pagina's terug (mijn post). je hebt ook een inbouw-schakelaar van xiaomi. Die doet dit. alleen is de achterzijde vierkant ipv rond. dus je moet wel extra ruimte in je muur maken hiervoor ... moet ik nog steeds doen by the way.

[ Voor 43% gewijzigd door SolarOrbiter op 13-02-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
SolarOrbiter schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:10:
[...]

Hmmm, wat is dan het nut van een bestaande schakelaar ombouwen t.o.v. een platte Xiaomi schakelaar er overheen "plakken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
renedis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:37:
[...]

Je dient een specifieke versie te updaten. Complete build hash van 3.8805 is:
e160f7cc59de7e524cc5b3a89cc5301c3f5362f5

Verkort om te upgraden is dat dacht ik:
e160f7c

Volgens mij moet je na de git clone een git checkout doen.
Dus:
- git clone .....
- git checkout e160f7c

Daarna kan je door zoals je gewend bent.
nog effen off topic (ik heb daar gevraagd : https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=22105 maar geen hulp gekregen)

is er misschien een "how to" beschikbaar ?
ik zie wel dit: https://www.domoticz.com/...uild_Domoticz_from_source
maar moet ik dan alles doen ?
Of alleen wat is onder "Domoticz Source"
Mijn redenering: ik heb al domoticz geinstallerd, met curl, dus ik denk dat de meeste dingen zijn al om mijn pi ? en ik kan dan "gewoon" een andere naam geven aan mijn huidige domoticz folder om het uit te schakelen?

Dus op mij pi3:
git clone https://github.com/domoticz/domoticz.git dev-domoticz
git checkout d642f4c -> commit d642f4ca42ee020dc476d6677ad5e03548226d82 van 17/12
cd dev-domoticz
git pull

cmake -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release CMakeLists.txtCONF_SWAPFILE=1024
make
klopt dat ongeveer ?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:09
Dat je de stroom schakelt, fysiek of op afstand. Je lampen gaan 'fysiek' dus uit en kunnen daardoor domme lampen zijn.

Met de platte schakelaar blijft de stroom op de lamp staan. Er moet dus een slimme lamp zijn die je kunt aansturen vanaf de schakelaar.
Pagina: 1 ... 19 ... 89 Laatste