Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Phoolie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:05:
[...]

Ik gebruik hem wel als nachtlamp, maar doe niks met de lux, ik schakel dit gewoon op zonsopkomst/ondergang.
Owja, dat is misschien nog handig. Heb je misschien de blockly hiervan zodat ik even ervan kan leren? Want ik snap nog niet goed hoe die sunset en sunrise te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Rushhour77 op 07-02-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
Rushhour77 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Owja, dat is misschien nog handig. Heb je misschien de blockly hiervan zodat ik even ervan kan leren? Want ik snap nog niet goed hoe die sunset en sunrise te gebruiken.
Volgens mij heb ik dit gewoon via een timer gedaan. Maar zal vanavond thuis even kijken voor je en dan post ik wel een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:56
Ik heb de volgende uitdaging, en dacht dat iemand hier er misschien ervaring mee heeft.
Wil graag aanwezigheidsdetectie hebben in mijn Domotica systeem, nu kan ik Geofencing gebruiken e.d. maar bleek in het verleden dat dit te traag reageerde, en bovendien heb ik niet altijd mijn GPS aan op mijn telefoon.

Nu hebben wij een oldschool sleutelkastje voor onze sleutels, en wilde ik een Aqara Deur Sensor ombouwen tot sleutel detectie. Simpel gezegd, moet de Aqara dus contact maken op het moment dat de sleutel er hangt.

Zijn er methodes om de metalen ring van de sleutelbos te detecteren op het moment dat hij op een draadje ligt of iets dergelijks?
Normaliter moet je natuurlijk contact maken tussen de draden, maar mijn sleutelring heeft geen draad.
Ik heb al gekeken naar Piezo Sensoren, en NFC tags aan mijn sleutelbos maar simpel contact van de metalen ring op een draadje leek mij de meest stabiele oplossing.

TL;DR: Ik wil detecteren d.m.v een Aqara deursensor of mijn sleutel aanwezig is in de sleutelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghouben
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:58
vwtune schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:05:
[...]

JE moet er maar opkomen idd :) Klopt hij loopt tot de 30 door en de laatste kleur heeft een uitschakeltijd van 30 seconden, dus dan blijft ie op het laatst nog 30 seconden continue rood branden

Els if werkt prima hoor....
Ik vind het toch bij lange na niet so simpel als de alarm functie te gebruiken van de Mi Home App op de Gateway zelf, waar je ook alle mogelijke scenarios aan kunt koppen (behalve een delay voor het uitschakelen van het alarm . Misschien dat er nog een slimme programmeur achter komt hoe we die scenes in domoticz kunnen aansturen. Tot die tijd gebruik ik toch liever de Mi Home App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
ghouben schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:58:
[...]

Ik vind het toch bij lange na niet so simpel als de alarm functie te gebruiken van de Mi Home App op de Gateway zelf, waar je ook alle mogelijke scenarios aan kunt koppen (behalve een delay voor het uitschakelen van het alarm . Misschien dat er nog een slimme programmeur achter komt hoe we die scenes in domoticz kunnen aansturen. Tot die tijd gebruik ik toch liever de Mi Home App.
Dat kan kloppen maar daar kan je bijv. niet ook de Hue of Ikea lampen mee laten knipperen als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghouben
Rushhour77 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:01:
[...]

Dat kan kloppen maar daar kan je bijv. niet ook de Hue of Ikea lampen mee laten knipperen als je die hebt.
OK, Nu snap ik het probleem.
Ik ben nog een beginneling in Domotica en heb na veel lezen (o.a hier) ervoor gekozen om alles van Xiaomi of Yeelight te kopen....vandaar. Ik gebruik Domoticz en Homebridge alleen om dingen te kunnen schakelen via Siri en voor de mooie logs in domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ghouben schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:13:
[...]

OK, Nu snap ik het probleem.
Ik ben nog een beginneling in Domotica en heb na veel lezen (o.a hier) ervoor gekozen om alles van Xiaomi of Yeelight te kopen....vandaar. Ik gebruik Domoticz en Homebridge alleen om dingen te kunnen schakelen via Siri en voor de mooie logs in domoticz.
Ander bijkomend voordeel van Domoticz, is dat deze wel in een taal in te stellen is die ik begrijp zonder chinese tekens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 14:33
patatman12 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:53:
Ik wil detecteren d.m.v een Aqara deursensor of mijn sleutel aanwezig is in de sleutelkast.
Ik vind de deurswitch nog best een groot bereik hebben voordat hij reageert. Met één sleutelbos zou het wel kunnen, maar meerdere niet (magneet aan sleutelbos "lijmen", sensor-switch in sleutelkastje plaatsen).

Een hobby oplossing is per sleutelbos een microswitch plaatsen waar je hem aan op kan hangen en een ESP8266 oplossing maken.
Een andere is hetzelfde doen, maar dan wel met een deursensor. Dan niet de magneet gebruiken, maar de reedswitch (het glazen buisje in de sensor) vervangen door een microswitch. Hoef je de ESP niet te programmeren, maar kost je een sensor per sleutelbos.

Ik heb een vraagje: wat doet de arm/unarm stand in de MI APP (die ik verder niet gebruik)? Is er verschil in stand met hoe domoticz werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Hebben meer mensen (@renedis ? last van hun wall plug dat je om de zoveel dagen de stroom eraf moet halen en weer in het stopcontact moet steken omdat ie anders niet meer reageert? Ik heb er bijvoorbeeld gewoon een simpele timer opstaan: tussen 18:00 uur en 23:00 uur elke dag aan en uit gaan.
Dit gaat gewoon goed, maar zoals gisteravond, was het 23:00 uur, in domoticz schakelt ie hem netjes uit, het icoontje wordt ook grijs ipv rood en in de log zie je ook dat event is gestart. De wall plug blijft helaas gewoon aanstaan... als ik dan via domoticz handmatig de wall plug op 'on' wil zetten dan reageert ie daar ook niet meer op. Dus ik moet echt stroom eraf halen en dan weer erop, dan gaat het weer goed. Sinds ik hem in gebruik heb (2 weken) heb ik dit nu al zo een 7 keer meegemaakt. (afstand tot gateway is 6 meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
Bedankt voor je snelle reactie, maar de magneet is inderdaad niet echt een optie.
Daarom was ik naar de Reedswitch aan het kijken hoe ik die het beste kan laten "switchen". Dat het 1 sensor per sleutelbos kost maakt niet uit, ik hoef er maar 2 te detecteren.

De mircoswitch is een goed alternatief, ik zocht eigenlijk precies dat maar ik wist de naam niet. Had gehoopt dat er een manier is om de ring van de sleutelbos zelf te gebruiken voor de detectie. Dat die ring dus het contact maakt uiteindelijk,
ArnieNFW schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:22:
[...]

Ik vind de deurswitch nog best een groot bereik hebben voordat hij reageert. Met één sleutelbos zou het wel kunnen, maar meerdere niet (magneet aan sleutelbos "lijmen", sensor-switch in sleutelkastje plaatsen).

Een hobby oplossing is per sleutelbos een microswitch plaatsen waar je hem aan op kan hangen en een ESP8266 oplossing maken.
Een andere is hetzelfde doen, maar dan wel met een deursensor. Dan niet de magneet gebruiken, maar de reedswitch (het glazen buisje in de sensor) vervangen door een microswitch. Hoef je de ESP niet te programmeren, maar kost je een sensor per sleutelbos.

Ik heb een vraagje: wat doet de arm/unarm stand in de MI APP (die ik verder niet gebruik)? Is er verschil in stand met hoe domoticz werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
patatman12 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:29:
Bedankt voor je snelle reactie, maar de magneet is inderdaad niet echt een optie.
Daarom was ik naar de Reedswitch aan het kijken hoe ik die het beste kan laten "switchen". Dat het 1 sensor per sleutelbos kost maakt niet uit, ik hoef er maar 2 te detecteren.

De mircoswitch is een goed alternatief, ik zocht eigenlijk precies dat maar ik wist de naam niet. Had gehoopt dat er een manier is om de ring van de sleutelbos zelf te gebruiken voor de detectie. Dat die ring dus het contact maakt uiteindelijk,

[...]
Contact maken via die ring gaat niet lukken, voor contact heb je 2 losse verbindingen nodig.
Nu ik op verstuur druk bedenk ik mij ineens dat het misschien wel kan, als je 2 haakjes vlak naast elkaar maakt en die met een sensor verbindt, dan zal die ring van de sleutelbos die 2 contacten verbinden, moet je alleen wel die ring over beide haakjes heen hangen.

Maar wat nou als je je sleutelbos niet in dat kastje hangt, dan denkt je Domotica software dat jij afwezig bent.

Ik kreeg toevallig net weer een nieuwsbrief van GearBest en zag daar onderstaande:
https://www.gearbest.com/...93602&eo=aaEWGssUh4q4BJiV

Zou je daar niks mee kunnen? Is nu nog in de aanbieding ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Phoolie op 07-02-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
vwtune schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:22:
Hebben meer mensen (@renedis ? last van hun wall plug dat je om de zoveel dagen de stroom eraf moet halen en weer in het stopcontact moet steken omdat ie anders niet meer reageert? Ik heb er bijvoorbeeld gewoon een simpele timer opstaan: tussen 18:00 uur en 23:00 uur elke dag aan en uit gaan.
Dit gaat gewoon goed, maar zoals gisteravond, was het 23:00 uur, in domoticz schakelt ie hem netjes uit, het icoontje wordt ook grijs ipv rood en in de log zie je ook dat event is gestart. De wall plug blijft helaas gewoon aanstaan... als ik dan via domoticz handmatig de wall plug op 'on' wil zetten dan reageert ie daar ook niet meer op. Dus ik moet echt stroom eraf halen en dan weer erop, dan gaat het weer goed. Sinds ik hem in gebruik heb (2 weken) heb ik dit nu al zo een 7 keer meegemaakt. (afstand tot gateway is 6 meter)
Nope geen last van. Wel had ik in het begin dat mijn wallplug niet goed in het stopcontact zat (icm verloopstekker). Nu nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Kan iemand mij helpen?
Ik heb altijd in de hal een motion sensor gehad met een yeelight en in de mi home app een automation aangemaakt dat wanneer er beweging in de hal was automatisch de yeelight aanging en dat werkte perfect.
Alleen nu heb ik mijn yeelight ingewisseld voor een philips lamp van xiaomi en nu vraag ik met af welke ik nu moet hebben:
https://ibb.co/n4KUDx

[ Voor 3% gewijzigd door sjoerdvdijk op 07-02-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
Wauw, die 2 contacten is eigenlijk een hele goede oplossing! Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.
Heb op dit moment ook een Chipolo aan mijn sleutelbos, maar merk dat dat soort bluetooth trackers nog best onbetrouwbaar zijn.

Ik zat dus te brainstormen wat de beste manier was om aanwezigheidsdetectie in te bouwen. En de sleutel hangt altijd in de sleutelkast als we thuis zijn, dus de meest betrouwbare manier om te detecteren of iemand thuis is. Andere methodes zoals Geofencing, bewegingssensoren e.d. zijn in mijn ogen soms nog te onbetrouwbaar. Ik wil het uiteindelijk combineren, als de sleutel er hangt + er is beweging doe dan de lampen aan.
Zat ook al te kijken naar kentekenherkenning voor een ipcamera haha. Maar het verschilt nog wel eens welke auto we meenemen, dus dat is ook niet betrouwbaar(plus we gaan wel eens met de fiets).

Een compleet waterdicht systeem zal het nooit worden, maar ik denk met deze sleutel check dat het weer een stukje dichterbij een volautomatisch systeem ben.
Phoolie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Contact maken via die ring gaat niet lukken, voor contact heb je 2 losse verbindingen nodig.
Nu ik op verstuur druk bedenk ik mij ineens dat het misschien wel kan, als je 2 haakjes vlak naast elkaar maakt en die met een sensor verbindt, dan zal die ring van de sleutelbos die 2 contacten verbinden, moet je alleen wel die ring over beide haakjes heen hangen.

Maar wat nou als je je sleutelbos niet in dat kastje hangt, dan denkt je Domotica software dat jij afwezig bent.

Ik kreeg toevallig net weer een nieuwsbrief van GearBest en zag daar onderstaande:
https://www.gearbest.com/...93602&eo=aaEWGssUh4q4BJiV

Zou je daar niks mee kunnen? Is nu nog in de aanbieding ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

patatman12 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:54:
Wauw, die 2 contacten is eigenlijk een hele goede oplossing! Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.
Heb op dit moment ook een Chipolo aan mijn sleutelbos, maar merk dat dat soort bluetooth trackers nog best onbetrouwbaar zijn.

Ik zat dus te brainstormen wat de beste manier was om aanwezigheidsdetectie in te bouwen. En de sleutel hangt altijd in de sleutelkast als we thuis zijn, dus de meest betrouwbare manier om te detecteren of iemand thuis is. Andere methodes zoals Geofencing, bewegingssensoren e.d. zijn in mijn ogen soms nog te onbetrouwbaar. Ik wil het uiteindelijk combineren, als de sleutel er hangt + er is beweging doe dan de lampen aan.
Zat ook al te kijken naar kentekenherkenning voor een ipcamera haha. Maar het verschilt nog wel eens welke auto we meenemen, dus dat is ook niet betrouwbaar(plus we gaan wel eens met de fiets).

Een compleet waterdicht systeem zal het nooit worden, maar ik denk met deze sleutel check dat het weer een stukje dichterbij een volautomatisch systeem ben.

[...]
Voordeel is je bent nooit je sleutels kwijt ;)

edit:

je zou het ook zo kunnen oplossen
Klik

Klik

Of je kan ook gewoon een aan en uit schakelaar met een lampje boven je sleutelkastje hangen en elke keer dat je weg gaat de knop omzetten? (of gewoon de xiaomi button instellen dat die doorgeeft alles aan of alles uit)

[ Voor 29% gewijzigd door verbraakje op 07-02-2018 13:47 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Het vervelende aan de Human Body sensoren vind ik dat ze katten ook detecteren. Wellich dat ik een soort klein plankje eronder moet 3d-printen zodat ze alles laag op de grond negeren. Voor aanwezigheidsdetectie is het irritant dat lampen ook inschakelen zodra er een kat door de gang loopt (dat gebeurt nu dus :P).

Het zou ook mooi zijn als er een soort van sensoren zouden zijn die ze soms in winkels gebruiken, maar dan goedkoop en koppelbaar aan HA/Xiaomi :-) Dan zou ik die op de trap bijv kunnen plaatsen. En als beveiligingsdetectie ipv beweging sensoren.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Cyw00d schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:55:
Het vervelende aan de Human Body sensoren vind ik dat ze katten ook detecteren. Wellich dat ik een soort klein plankje eronder moet 3d-printen zodat ze alles laag op de grond negeren. Voor aanwezigheidsdetectie is het irritant dat lampen ook inschakelen zodra er een kat door de gang loopt (dat gebeurt nu dus :P).

Het zou ook mooi zijn als er een soort van sensoren zouden zijn die ze soms in winkels gebruiken, maar dan goedkoop en koppelbaar aan HA/Xiaomi :-) Dan zou ik die op de trap bijv kunnen plaatsen. En als beveiligingsdetectie ipv beweging sensoren.
Je zou even moeten kijken naar het boekje (ja het boekje!) van de sensoren, daar staat in hoe de straal ongeveer werkt, volgens mij kun je hem op z'n kop doen omdat hij dan minder reach heeft aan die kant. Hoe ze het bij veel oudere alarmsystemen deden was sensoren op 1 meter hoog en dan zorgen dat ze idd niet naar beneden schijnen. Werkte prima, totdat kat en hond gaan lopen etteren en een meter de lucht in springen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Sander schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Je zou even moeten kijken naar het boekje (ja het boekje!) van de sensoren, daar staat in hoe de straal ongeveer werkt, volgens mij kun je hem op z'n kop doen omdat hij dan minder reach heeft aan die kant. Hoe ze het bij veel oudere alarmsystemen deden was sensoren op 1 meter hoog en dan zorgen dat ze idd niet naar beneden schijnen. Werkte prima, totdat kat en hond gaan lopen etteren en een meter de lucht in springen :)
Ah thanks, jaren geleden dat ik een manual openklapte, zal het eens een poging geven haha.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Cyw00d schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:27:
[...]

Ah thanks, jaren geleden dat ik een manual openklapte, zal het eens een poging geven haha.
Dat snap ik wel, die Xiaomi manuals staan vaak weinig leesbare tekens in. Maar is het niet mogelijk mo het onderste stukje van die sensor af te plakken met zwarte tape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

@patatman12
Als je nou een deur sensor onbouwd met twee draadjes zoals ik eerder in dit topic gedaan heb en je gebruikt de ring om de kring rond te maken. Met twee uitstekende pinnen bijvoorbeeld.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

Nicap

Tsssk....

martinvdm schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:11:
@patatman12
Als je nou een deur sensor onbouwd met twee draadjes zoals ik eerder in dit topic gedaan heb en je gebruikt de ring om de kring rond te maken. Met twee uitstekende pinnen bijvoorbeeld.
Dat is al geopperd een paar posts naar boven.
Maar dan met twee haakjes. Best een goed idee. Meteen een alarm voor als een inbreker de sleutels jat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
martinvdm schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:11:
@patatman12
Dankzij jou foto’s en eerdere hacks, ben ik ook op dit idee gekomen!
Dank daarvoor!

En de 2 uitstekende pinnen gaat hem inderdaad worden. Nu alleen even wachten tot de volgende zending binnen is, dan kan ik prutsen! Zal de foto’s even delen hier, of er misschien zelfs een blog postje aan wagen.

Bedankt voor de goede tips allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
verbraakje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:33:
[...]

Voordeel is je bent nooit je sleutels kwijt ;)

edit:

je zou het ook zo kunnen oplossen
Klik

Klik

Of je kan ook gewoon een aan en uit schakelaar met een lampje boven je sleutelkastje hangen en elke keer dat je weg gaat de knop omzetten? (of gewoon de xiaomi button instellen dat die doorgeeft alles aan of alles uit)
Die sleutels zijn nog handig voor een ander project! Thanks voor de link.

De reden van het simpele contactje, is gebruiksgemak. Een schakelaar handmatig omzetten kan vergeten worden(sleutel ophangen ook daar niet van) maar heb het liefst zo min mogelijke handmatige acties,.
Ook omdat mijn vriendin er mee om moet gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

patatman12 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:33:
[...]

Die sleutels zijn nog handig voor een ander project! Thanks voor de link.

De reden van het simpele contactje, is gebruiksgemak. Een schakelaar handmatig omzetten kan vergeten worden(sleutel ophangen ook daar niet van) maar heb het liefst zo min mogelijke handmatige acties,.
Ook omdat mijn vriendin er mee om moet gaan :+
Je zou ook nog kunnen kijken naar een "end switch"en daar de lip van ombuigen maar kweet niet of hier een grote bos sleutels aan blijft hangen

Als je voor de 2 pinnen gaat zou ik meerde haakjes maken en deze parallel aansluiten. Als jij dan weg gaat en de vrouw des huizes thuis blijft is dat ook geregeld. je zou natuurlijk ook een 2de kunnen aansluiten wat je zelf wil.

[ Voor 16% gewijzigd door verbraakje op 07-02-2018 21:24 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Helaas...2 deursensors, 1 watermelder, 1 rookalarm: €24 bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Voor de mensen die op zoek zijn naar een oplossing om de sensoren uit te lezen zonder de Xiaomi Gateway, dan is dit mogelijk.

Zigate

Te bestellen voor 49,- euro ex verzendkosten zo ver ik kan zien.

Plugin voor Domoticz:
https://github.com/sasu-drooz/Domoticz-Zigate

Tot nu toe ondersteunde devices:
http://zigate.fr/produits-xiaomi-compatibles-zigate/

Daarnaast ondersteund de Zigate ook:
- Ikea Tradfi lampen
- Philips Hue lampen
- Osram lampen

Het lijkt mij dat Mi-Lights en aanverwanten (die ook op 2.4Ghz) acteren ook zouden kunnen werken. Alleen het is denk ik op dit moment simpelweg nog niet geïmplementeerd. Anderzijds zou dit misschien ook nog wel iets voor de RF-Link zijn die met 2.4Ghz overweg kan @Stuntteam ? @Stuntteam als je wat vraagjes hebt waarom ik je hier noem, stuur mij anders even een privé berichtje.

@Koffie Wellicht voor jou handig gezien het één en ander al hebt zitten uitpluizen. Het complete protocol etc staat hier uitgelegd (gebruik Google Translate tenzij je goed Frans kunt lezen). Ik vond het rete interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:01
ArnieNFW schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:36:
Helaas...2 deursensors, 1 watermelder, 1 rookalarm: €24 bijbetalen.
Welke shop en welke verzendmanier?
Elke bestelling tot dusver met domotica heb ik nog niks hoeven bijbetalen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
TerrorSource schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:24:
[...]
Welke shop en welke verzendmanier?
Elke bestelling tot dusver met domotica heb ik nog niks hoeven bijbetalen.
Gearbest. Ja, balen. Was wat overmoedig geworden en dus alles in 1x besteld. Dat doe ik geen 2e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:00
@ArnieNFW
Niet geheel slim. Als je in 2 besteld komt het ook ongeveer gelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
ArnieNFW schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:25:
[...]

Gearbest. Ja, balen. Was wat overmoedig geworden en dus alles in 1x besteld. Dat doe ik geen 2e keer.
Welke verzendmethode?
Want als je reg airmail hebt gebruikt en Priority Line was niet beschikbaar dan worden de kosten vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 17:44
Misschien heeft iemand hier ervaring met het volgende probleem:

Ik heb de gateway opnieuw toegevoegd aan een nieuwe domoticz installatie op Windows server 2016. Domoticz draaide eerst op een FreeNAS machine. Helaas vergeten een backup te maken.. Ben dus opnieuw begonnen met alles in te stellen. Alleen krijg ik de Gateway niet meer "goed" aan de praat. Als ik hem toevoeg aan domoticz reageert hij één keer op het inschakelen van de bijvoorbeeld de LED. Als ik hem vervolgens uitzet en het nogmaals probeer krijg ik de volgende error in de logs.

2018-02-07 21:54:35.496 Error: XiaomiGateway: unable to write command - Invalid key

Maar de key is goed en werkt ook prima de eerste keer. Ik heb de Gateway inmiddels helemaal gereset en alle devices opnieuw toegevoegd via de Mi home app. Hierin wordt alles netjes herkent. Ook een aantal keer een nieuwe key opgevraagd en ingevoerd. Precies dezelfde resultaten. De eerste keer werkt het maar bij de volgende keren is de key weer "verkeerd". Als ik vervolgens naar hardware ga en daar op update klik zonder ook maar iets te veranderen aan de instellingen werkt het meteen weer. Waarna na een enkele keer in en uitschakelen het probleem weer terugkomt.

Op het Domoticz forum staan wel wat resultaten. Maar ligt er op dit moment helemaal uit?

Kijk ik nu zo over een instelling heen.. Of is het een update geweest?

Gateway: V2.49.3
Domoticz: V3.8887

[ Voor 8% gewijzigd door Aksnes op 07-02-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Aksnes schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:09:
Misschien heeft iemand hier ervaring met het volgende probleem:

Ik heb de gateway opnieuw toegevoegd aan een nieuwe domoticz installatie op Windows server 2016. Domoticz draaide eerst op een FreeNAS machine. Helaas vergeten een backup te maken.. Ben dus opnieuw begonnen met alles in te stellen. Alleen krijg ik de Gateway niet meer "goed" aan de praat. Als ik hem toevoeg aan domoticz reageert hij één keer op het inschakelen van de bijvoorbeeld de LED. Als ik hem vervolgens uitzet en het nogmaals probeer krijg ik de volgende error in de logs.

2018-02-07 21:54:35.496 Error: XiaomiGateway: unable to write command - Invalid key

Maar de key is goed en werkt ook prima de eerste keer. Ik heb de Gateway inmiddels helemaal gereset en alle devices opnieuw toegevoegd via de Mi home app. Hierin wordt alles netjes herkent. Ook een aantal keer een nieuwe key opgevraagd en ingevoerd. Precies dezelfde resultaten. De eerste keer werkt het maar bij de volgende keren is de key weer "verkeerd". Als ik vervolgens naar hardware ga en daar op update klik zonder ook maar iets te veranderen aan de instellingen werkt het meteen weer. Waarna na een enkele keer in en uitschakelen het probleem weer terugkomt.

Op het Domoticz forum staan wel wat resultaten. Maar ligt er op dit moment helemaal uit?

Kijk ik nu zo over een instelling heen.. Of is het een update geweest?

Gateway: V2.49.3
Domoticz: V3.8887
Waar haal jij de gateway firmware versie informatie vandaan?

Dit heeft namelijk deze opzet en (laatste) versienummer:
1.4.1_151.0143

Domoticz (beta) is handig om max deze versie aan te houden welke als een stabiele beta is te noemen:
V3.8805

Mocht je de FreeNAS opzet nog beschikbaar hebben kan je de Domoticz data dir kopieren naar de WIN2016 omgeving (Domoticz uiteraard op beide systemen niet draaiend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 11:39
Phoolie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:38:
Ik heb eindelijk de Magic controller binnen, alleen wil ik die gebruiken in een Blockly, maar die lijkt helemaal niks te doen.

Is er iemand die de kubus icm Blockly gebruikt en die even een screenshot wil posten om mij op weg te helpen?
Hoi Phoolie, is het inmiddels gelukt je kubus aan een blocky te koppelen?
Ik heb namelijk het zelfde probleem, krijg ook met geen mogelijkheid iets aan of uit middels een blocky. De status van de kubus veranderd wel mooi bij de schakelaars maar een blocky lijkt niet te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
odelay schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:43:
[...]

Ik heb namelijk het zelfde probleem, krijg ook met geen mogelijkheid iets aan of uit middels een blocky. De status van de kubus veranderd wel mooi bij de schakelaars maar een blocky lijkt niet te reageren.
Nee, gisteren en ook vandaag geen tijd voor. Hoop hier vrijdag weer mee aan de slag te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 17:44
renedis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:36:
[...]

1.4.1_151.0143

Domoticz (beta) is handig om max deze versie aan te houden welke als een stabiele beta is te noemen:
V3.8805

Mocht je de FreeNAS opzet nog beschikbaar hebben kan je de Domoticz data dir kopieren naar de WIN2016 omgeving (Domoticz uiteraard op beide systemen niet draaiend).
Ik weet niet welke versie dat was. Maar ik keek bij gateway -> about en daaronder was de versie te vinden. Als ik bij gateway information kijk staat er inderdaad 1.4.1_151:0143 dat lijkt dus prima te zijn.

Bedankt voor de tip ik heb tijdens de installatie de laatste beta gepakt die ik kon vinden. Ik hoop dat dit het probleem is. Deze keer eerst even een back-up maken. _/-\o_

Mocht het echt niet lukken zal ik vanavond eens proberen of ik nog wat van de disks kan halen. Maar ik denk niet ik hier veel waardevols op kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
renedis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:36:
[...]

1.4.1_151.0143

V3.8805

Realiseer me opeens dat dit offtopic is :|

Heb helaas regelmatig reboots met v3.8666 en wil updaten naar beta v3.8805, is het uberhaupt mogelijk om naar een specifieke beta te updaten ?

Een ./updatebeta gaat gelijk naar de laatste beta.

[ Voor 4% gewijzigd door SpySeiko op 08-02-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08
odelay schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:43:
[...]

Als het op dezelde manier werkt als een Mijia knopje dan moet je volgens mij een string-compare doen, ik had het eerst met Level gedaan maar dat werkte niet. Nu doe ik [ if button = "Click" ] ipv [ if button = Level(10%) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Helox-in-a-box schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Als het op dezelde manier werkt als een Mijia knopje dan moet je volgens mij een string-compare doen, ik had het eerst met Level gedaan maar dat werkte niet. Nu doe ik [ if button = "Click" ] ipv [ if button = Level(10%) ]
Zo had ik het ook gedaan, alleen dan de bijbehorende opties van de kubus, die weet ik even niet uit mijn hoofd. Ik heb die wel zonder hoofdletter gedaan, maar als je bij de eigenschappen van de kubus (en in de log) kijkt, zie je het ook zonder hoofdletter (behalve Off).

Ik had (uit mijn hoofd) iets van [ if kubus = "flip90" ] en dan van alles geprobeerd, zelfs geprobeerd een tekst in de log te zetten, maar er gebeurt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
SpySeiko schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:58:
[...]

Heb helaas regelmatig reboots met v3.8666 en wil updaten naar beta v3.8805, is het uberhaupt mogelijk om naar een specifieke beta te updaten ?

Je dient een specifieke versie te updaten. Complete build hash van 3.8805 is:
e160f7cc59de7e524cc5b3a89cc5301c3f5362f5

Verkort om te upgraden is dat dacht ik:
e160f7c

Volgens mij moet je na de git clone een git checkout doen.
Dus:
- git clone .....
- git checkout e160f7c

Daarna kan je door zoals je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de volgende vraag al vaker bijgekomen, maar kan nergens een duidelijk antwoord vinden;

Ik heb 2 Xiaomi Mijia Honeywell Brandalarm Detector ontvangen en zou deze ook willen laten triggeren aan de hand van de deur sensors van Xiaomi, alles is aangesloten middels domoticz, echter de triggerz die daar bij zitten laten het alarm helaas niet afgaan.

Iemand een idee of dit uberhaubt kan en zo ja hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
SpySeiko schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:58:
[...]

e160f7c

Dus:
- git clone .....
- git checkout e160f7c

Phoolie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:13:
[...]

Zo had ik het ook gedaan, alleen dan de bijbehorende opties van de kubus, die weet ik even niet uit mijn hoofd. Ik heb die wel zonder hoofdletter gedaan, maar als je bij de eigenschappen van de kubus (en in de log) kijkt, zie je het ook zonder hoofdletter (behalve Off).

Ik had (uit mijn hoofd) iets van [ if kubus = "flip90" ] en dan van alles geprobeerd, zelfs geprobeerd een tekst in de log te zetten, maar er gebeurt helemaal niks.
Gebruik aub LUA. Zo moelijk is LUA echt niet, 10 min in verdiepen en je kan er mee werken. Hier een voorzetje uit mijn eigen LUA:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
-- Set some local variables
local cube          = 'Xiaomi Cube'
local Keuken        = 'Keuken RGB'
local mediahoek     = 'Mediahoek'
local kodi          = 'Woonkamer'

local logging       = 'true'         -- Set to true or false to get some (color) logging

-- YOU SHOULD PROBABLY LEAVE EVERYTHING AS IS BELOW THIS POINT

-- Function for more color during logging
function print_color(color, message)
   if (logging == "true") then 
      print('<b style="color:'..color..'">'..message..'</b>')
      -- Usage example: print_color('RED', 'Hello world')

-- Possible colors are...
      -- GREEN | RED | BLUE | YELLOW | ORANGE | GOLD | GOLD2 | GREY | WHITE | SUBWHITE | MAGENTA 
      -- LIGHTRED | LIGHTBLUE | TORQUISEBLUE | SPRINGGREEN | GREENYELLOW | PURPLE | SEXHOTPINK
      -- CHOCOLATE | CYAN | IVORY | LIGHTYELLOW | SEXGREEN | SEXTEAL | SEXPINK | SEXBLUE 
   end
end

commandArray = {}

-- ---------------------flip90--------------------------------------------------
    if
      devicechanged[cube] == "flip90" then
          if (otherdevices[keuken]=='On') then
        commandArray[keuken]='Off'
    elseif (otherdevices[keuken]=='Off') then
        commandArray[keuken]='On'
    end
      print_color('GREEN', 'Keuken verlichting aan of uit!')
    end
-- ---------------------flip180--------------------------------------------------
    if
      devicechanged[cube] == "flip180" then
    print_color('RED', 'De verwarming is ingesteld op 20 graden!')
    commandArray['SendNotification']='Verwarming#De verwarming is ingesteld op 20 graden#0###kodi;pushover'
    commandArray["OpenURL"] = "http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=setused&idx=616&setpoint=20&mode=PermanentOverride&used=true"
    end
-- ---------------------tap_twice-----------------------------------------------
    if
      devicechanged[cube] == "tap_twice" then          
      commandArray[mediahoek] = 'On'
      commandArray[kodi] = 'On'
      commandArray['$lg-tv-on-off'] = 'On'
      commandArray['$onkyo-off-on-ir'] = 'On'
      print_color('GREEN', 'Mediahoek mag aan omdat iemand de Cube gebruikt!')
    end

-- ---------------------shake_air-----------------------------------------------
    if
      devicechanged[cube] == "shake_air" then
        print_color('GREEN', 'Party time. Mi-Light Disco mode aan!')
        commandArray["OpenURL"] = "http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=discomode&idx=53"
    end
-- ---------------------move-----------------------------------------------
    if
      devicechanged[cube] == "move" then
        print_color('GREEN', 'Terug naar normale verlichting!')
        commandArray["OpenURL"] = "http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=whitelight&idx=53"
    end

return commandArray
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:41:
Volgens mij is de volgende vraag al vaker bijgekomen, maar kan nergens een duidelijk antwoord vinden;

Ik heb 2 Xiaomi Mijia Honeywell Brandalarm Detector ontvangen en zou deze ook willen laten triggeren aan de hand van de deur sensors van Xiaomi, alles is aangesloten middels domoticz, echter de triggerz die daar bij zitten laten het alarm helaas niet afgaan.

Iemand een idee of dit uberhaubt kan en zo ja hoe?
Je dient het te koppelen in de MiHome app aan de gateway. Binnen Domoticz kan dit niet.

[ Voor 17% gewijzigd door renedis op 08-02-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
renedis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:51:
[...]

e160f7c

Dus:
- git clone .....
- git checkout e160f7c

Bedankt, kijken of ik er uit kom.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-- ---------------------flip90--------------------------------------------------
    if
    end
      print_color('GREEN', 'lamp1 aan of uit!')
    end
Volgens mij een foutje in je script .. print_color ('GREEN', 'keuken aan of uit!') :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
SpySeiko schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:02:
[...]

Bedankt, kijken of ik er uit kom.

[...]

Volgens mij een foutje in je script .. print_color ('GREEN', 'keuken aan of uit!') :)
Succes d:)b

En thanks voor het melden van het foutje. Ik heb het script ingekort voor Tweakers omdat jullie niet alles van mij hoeven te weten ;) Mijn eigen versie werkt dus wel goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 23:55

Gorefest

serial killer.

Is er nog een mogelijkheid om de motion sensor handmatig toe te voegen in domoticz?

Ik krijg dus deze melding: "XiaomiGateway: unhandled model: sensor_motion.aq2"
Ik weet dat deze in de beta wel werkt maar nog niet op stable. Echter is die beta nog niet beschikbaar voor mijn Synology 215+.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je dient het te koppelen in de MiHome app aan de gateway. Binnen Domoticz kan dit niet.
Dat heb ik uiteraard sowieso gedaan, anders komt hij niet in Domoticz, of bedoel je dat ik hier ook de deursensor kan koppelen aan de Honeywell om deze vervolgens af te laten gaan ??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renedis
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Dat heb ik uiteraard sowieso gedaan, anders komt hij niet in Domoticz, of bedoel je dat ik hier ook de deursensor kan koppelen aan de Honeywell om deze vervolgens af te laten gaan ??
Laat ik het anders uitleggen:
- De deursensor kan je koppelen aan de Gateway
- De Honeywell kan je koppelen aan de Gateway
- Het alarmgeluid kan je af laten gaan op de Gateway door een LUA/Blocky in te stellen in Domoticz
- De Honeywell kan je simultaan met het alarm van de Gateway af laten gaan

De deursensor kan dus niet de Honeywell af laten gaan, de Gateway wel. Maar door het dik gedrukte uit te voeren kan je de gateway+honeywell tegelijk laten triggeren.

Het dikte gedrukte kan enkel in de MiHome app ingesteld worden
Gorefest schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:15:
Is er nog een mogelijkheid om de motion sensor handmatig toe te voegen in domoticz?

Ik krijg dus deze melding: "XiaomiGateway: unhandled model: sensor_motion.aq2"
Ik weet dat deze in de beta wel werkt maar nog niet op stable. Echter is die beta nog niet beschikbaar voor mijn Synology 215+.... :-(
Er zijn ook beta kanalen beschikbaar hoor, dat mag/kan je issue niet zijn. Je dient dus te updaten naar Beta, 100% zeker dat dit beschikbaar is voor jouw Synology. Met een Synology is het NIET (on)mogelijk om eigen builds te installeren en/of te builden. Jouw DS215+ ondersteund geen Docker/Containers dus dat is ook geen optie.

[ Voor 30% gewijzigd door renedis op 08-02-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renedis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:32:
[...]

- Het alarmgeluid kan je af laten gaan op de Gateway door een LUA/Blocky in te stellen in Domoticz

De deursensor kan dus niet de Honeywell af laten gaan, de Gateway wel. Maar door het dik gedrukte uit te voeren kan je de gateway+honeywell tegelijk laten triggeren.

Kijk dat is een duidelijk verhaal! Ik zal eens kijken of ik er met LUA/Blokcy uit ga komen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

renedis schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:16:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een oplossing om de sensoren uit te lezen zonder de Xiaomi Gateway, dan is dit mogelijk.

Zigate

Te bestellen voor 49,- euro ex verzendkosten zo ver ik kan zien.

Plugin voor Domoticz:
https://github.com/sasu-drooz/Domoticz-Zigate

Tot nu toe ondersteunde devices:
http://zigate.fr/produits-xiaomi-compatibles-zigate/

Daarnaast ondersteund de Zigate ook:
- Ikea Tradfi lampen
- Philips Hue lampen
- Osram lampen

Het lijkt mij dat Mi-Lights en aanverwanten (die ook op 2.4Ghz) acteren ook zouden kunnen werken. Alleen het is denk ik op dit moment simpelweg nog niet geïmplementeerd. Anderzijds zou dit misschien ook nog wel iets voor de RF-Link zijn die met 2.4Ghz overweg kan @Stuntteam ? @Stuntteam als je wat vraagjes hebt waarom ik je hier noem, stuur mij anders even een privé berichtje.

@Koffie Wellicht voor jou handig gezien het één en ander al hebt zitten uitpluizen. Het complete protocol etc staat hier uitgelegd (gebruik Google Translate tenzij je goed Frans kunt lezen). Ik vond het rete interessant om te lezen.
Wauw en die werkt wel met IOS zo te zien, interessant!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

[...]
Speelt ie dan ook dezelfde tune/mp3 af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
[...]

Gebruik aub LUA. Zo moelijk is LUA echt niet, 10 min in verdiepen en je kan er mee werken. Hier een voorzetje uit mijn eigen LUA:
[...]
Aangezien ik het met blockly toch niet werkend heb ga ik hier maar eens mee spelen. Maakt het dan nog uit of ik die LUA via de webinterface toevoeg of als .lua file in de scripts directory? En die eerste regels in je script daar achter local definieer je je variabelen toch? Dus achter de = komt de naam zoals je device in Domoticz heet?
[...]

[...]
Gewoon op de manier door 1 van de mp3's/geluiden te kiezen in het Gateway alarm device bedoel je?

[ Voor 21% gewijzigd door Phoolie op 08-02-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Tomba schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Speelt ie dan ook dezelfde tune/mp3 af?
Nee, ze spelen beide hun eigen ingebouwde geluid af.
Phoolie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:20:
[...]

Aangezien ik het met blockly toch niet werkend heb ga ik hier maar eens mee spelen. Maakt het dan nog uit of ik die LUA via de webinterface toevoeg of als .lua file in de scripts directory? En die eerste regels in je script daar achter local definieer je je variabelen toch? Dus achter de = komt de naam zoals je device in Domoticz heet?

[...]

Gewoon op de manier door 1 van de mp3's/geluiden te kiezen in het Gateway alarm device bedoel je?
LUA toevoegen via de web-interface (en op device based zetten). Achter het = teken komt inderdaad je device naam. Let op, je device naam moet uniek zijn.

@iedereen die smoke alarm wilt icm Domoticz.

Zet deze twee opties aan en probeer het eens uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rL0f4HVzuccxojb3aS6s4PzC/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KpSLuI4dJqXPdQVbVrbHEi3h/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Voor mn brandmelder heb ik een batterij in bestelling. Hij was er uitgehaald :-(
Ik zou graag willen dat het afgaan van het brandalarm niet (alleen) via Domoticz loopt, wil niet afhankelijk zijn van een eventueel vastgelopen Pine64 (Pi clone).
Dus kan de brandmelder zelfstandig afgaan, terwijl het afgaan van andere alarmen door Domoticz geregeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cezus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:14
Via de link uit de startpost (https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344667.html) wil ik de Gateway V2 kopen. Ik wil het toch even hier even melden om 'had het maar gezegd' te voorkomen :)

Hij is nu 22,38 euro bij GearBest, welke verzendoptie kan ik het best gebruiken en hoeveel kans heb ik op dat, ondanks nét iets boven de 22 euro (ex verzendkosten), dat er een duane heffing komt?

Ik heb ook gezocht naar kortingscodes maar die ik heb gevonden zijn verlopen of verhogen de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:03
@Cezus Ik had 'm via AliExpress. Kan je meteen een EU plug erbij nemen. Totaalprijs was bij mij 22,09 euro, maar staat me vaag bij dat ze hem lager hadden gestickerd. Geen last gehad van heffingen iniedergeval. Hij was binnen 2 weekjes in huis.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 08-02-2018 14:35 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:01
Cezus schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:02:
Via de link uit de startpost (https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344667.html) wil ik de Gateway V2 kopen. Ik wil het toch even hier even melden om 'had het maar gezegd' te voorkomen :)

Hij is nu 22,38 euro bij GearBest, welke verzendoptie kan ik het best gebruiken en hoeveel kans heb ik op dat, ondanks nét iets boven de 22 euro (ex verzendkosten), dat er een duane heffing komt?

Ik heb ook gezocht naar kortingscodes maar die ik heb gevonden zijn verlopen of verhogen de prijs :P
Op dit moment zou ik adviseren om bij AliExpress te bestellen omdat je dan iets goedkoper uit bent EN de EU-plug erbij krijgt.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cezus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:14
@Nat-Water & @TerrorSource Thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Cezus schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:02:

25 dollar via GW-4 met code GUONIAN002 en dus geen extra kosten. Wel verzendkosten er nog bij

[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 08-02-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ArnieNFW schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:49:
Voor mn brandmelder heb ik een batterij in bestelling. Hij was er uitgehaald :-(
Ik zou graag willen dat het afgaan van het brandalarm niet (alleen) via Domoticz loopt, wil niet afhankelijk zijn van een eventueel vastgelopen Pine64 (Pi clone).
Dus kan de brandmelder zelfstandig afgaan, terwijl het afgaan van andere alarmen door Domoticz geregeld wordt?
Die brandmelder werkt uiteraard 100% zelfstandig, net zoals alle andere, hij heeft alleen als extra optie dat ie andere apparatuur via de gateway iets kan laten doen (scenes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:57

paQ

Ik heb een nieuwe gateway op een nieuwe pi. Als ik de gateway toevoeg in homebridge poept homebridge er 39 apparaten uit 8)7
Is dit sinds de laatste update van 28-1?
Zo ja, iemand enig idee hoe ik aan een oudere variant kom?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Zojuist mijn eerste (ja ik denk dat ik er nog een bestel nu ik hem in het echt heb gezien) bedside lamp in ontvangst genomen. Mijn eerste indruk: Super mooi apparaat! Mooi afgewerkt zoals alles met Xiaomi eigenlijk. Mooie heldere kleuren en de lamp reageert soepel. Ik heb hem ook in domoticz toegevoed alleen ziet ie hem niet als RGBW? Ik kan hem dus netjes aan/uit zetten en dimmen, maar je vindt nergens een kleuren palet om de kleur te kiezen, dit is wel het geval bij de Yeelights... Via de app op je telefoon kan je prima kleuren kiezen. Iemand een idee hoe je in domoticz toch de kleur kan selecteren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renedis
Whoot Whoot *O*

Ik heb de pricewatch: Xiaomi Wifi Remote Control Power Strip 6 Outlets werkend in Domoticz 8) Deze werkt middels WiFi en niet via het Zigbee protocol. Max snelheid van uitlezen is 5 sec.

Ik kan het volgende doen:
- Aan- of Uitzetten
- Stroomverbruik uitlezen
- Temperatuur van het stekkerblok uitlezen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DZChkj9GZhk72QwANPRmDxHr/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KEPeP1WRryg0rivwncMYiU1I/full.png

In een notendop wat ik heb gedaan:
- python-miio geinstalleerd
- vHardware devices aangemaakt
- bash script aangemaakt met juiste python-miio commando's en curl naar vHardware devices
- crontab aangemaakt om iedere minuut het script uit te laten voeren.

In dien nodig kan het volgende allemaal mogelijk werkend in Domoticz komen:
miio.airconditioningcompanion module
miio.airhumidifier module
miio.airpurifier module
miio.airqualitymonitor module
miio.ceil module
miio.chuangmi_ir module
miio.fan module
miio.philips_eyecare module
miio.philips_bulb module
miio.plug module
miio.plug_v1 module
miio.powerstrip module
miio.vacuum module
miio.waterpurifier module
miio.wifispeaker module
miio.yeelight module

Het kostte wat bloed zweet en tranen maar het is gelukt :9 Even kijken of ik binnenkort een wiki kan aanmaken en/of een plugin kan maken voor Domoticz.

[ Voor 5% gewijzigd door renedis op 08-02-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
renedis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:40:
[...]

LUA toevoegen via de web-interface (en op device based zetten). Achter het = teken komt inderdaad je device naam. Let op, je device naam moet uniek zijn.

[...]
Ik doe vast iets fout (waarschijnlijk hetzelfde als ik al in Blockly deed), maar ik krijg het niet werkend, ik heb jouw code even aangepast in het volgende, om eerst de flip90 goed te laten werken, met een dummy switch Keukentest:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
local keuken        = 'Keukentest'

local logging       = 'true'         -- Set to true or false to get some (color) logging

-- GREEN | RED | BLUE | YELLOW | ORANGE | GOLD | GOLD2 | GREY | WHITE | SUBWHITE | MAGENTA 
      -- LIGHTRED | LIGHTBLUE | TORQUISEBLUE | SPRINGGREEN | GREENYELLOW | PURPLE | SEXHOTPINK
      -- CHOCOLATE | CYAN | IVORY | LIGHTYELLOW | SEXGREEN | SEXTEAL | SEXPINK | SEXBLUE 
   end
end

commandArray = {}

if
    end
    end

return commandArray

Als ik dan in de log van de cube kijk zie ik:
2018-02-08 21:34:03 flip90
2018-02-08 21:34:03 alert
2018-02-08 21:33:54 Off
Die eerste Off heb ik zelf handmatig gedaan via Domoticz.

Kijk ik dan in de gewone logging zie ik rond die tijd:
2018-02-08 21:33:23.340 (Home) Temp + Humidity (Werkkamer)
2018-02-08 21:33:48.314 (E-thermostaat) Thermostat (Thermostaat)
2018-02-08 21:33:48.697 (E-thermostaat) Temp (Woonkamer)
2018-02-08 21:33:53.932 User: Admin initiated a switch command (50/Xiaomi Cube/Set Level)
2018-02-08 21:33:54.475 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Xiaomi Cube)
2018-02-08 21:34:03.889 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Xiaomi Cube)
2018-02-08 21:34:04.373 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Xiaomi Cube)
2018-02-08 21:34:06.339 (Home) Temp + Humidity (Werkkamer)
2018-02-08 21:34:49.364 (Home) Temp + Humidity (Werkkamer)
2018-02-08 21:34:49.747 (E-thermostaat) Thermostat (Thermostaat)
2018-02-08 21:34:50.129 (E-thermostaat) Temp (Woonkamer)
Als ik dan ga kijken bij de log van de dummy switch Keukentest zie ik daar alleen 7 schakelingen die ik handmatig via Domoticz heb gegeven.

Ik heb al geprobeerd een extra lege regel aan het script toe te voegen, geen idee of dat nodig is, maar het helpt iig niet.

Heb je enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Phoolie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:42:
[...]

Ik doe vast iets fout (waarschijnlijk hetzelfde als ik al in Blockly deed), maar ik krijg het niet werkend, ik heb jouw code even aangepast in het volgende, om eerst de flip90 goed te laten werken, met een dummy switch Keukentest:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
local keuken        = 'Keukentest'

end
end

commandArray = {}

if
    end
    end

return commandArray

Als ik dan in de log van de cube kijk zie ik:

[...]
Die eerste Off heb ik zelf handmatig gedaan via Domoticz.

Kijk ik dan in de gewone logging zie ik rond die tijd:

[...]

Als ik dan ga kijken bij de log van de dummy switch Keukentest zie ik daar alleen 7 schakelingen die ik handmatig via Domoticz heb gegeven.

Ik heb al geprobeerd een extra lege regel aan het script toe te voegen, geen idee of dat nodig is, maar het helpt iig niet.

Heb je enig idee wat ik fout doe?
In je logging komt "Keuken verlichting aan of uit!" in de kleur groen ook al niet voor. Dat is namelijk hetgeen wat print_color('GREEN', 'Keuken verlichting aan of uit!') doet. Het gaat dus denk ik bij de cube zelf al fout of het LUA script triggered niet.

Staat je LUA script op "Device"?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/figJQbQLgpkzVoJEWolkyvt9/thumb.png

Zet de cube op tafel en zorg dat deze horizontaal is. Kantel de cube vervolgens om, dat zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
renedis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:49:
[...]

In je logging komt "Keuken verlichting aan of uit!" in de kleur groen ook al niet voor. Dat is namelijk hetgeen wat print_color('GREEN', 'Keuken verlichting aan of uit!') doet. Het gaat dus denk ik bij de cube zelf al fout of het LUA script triggered niet.
Nee, ik zie alleen 2018-02-08 21:52:22.415 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Xiaomi Cube)
2018-02-08 21:52:23.322 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Xiaomi Cube)
Staat je LUA script op "Device"?

[afbeelding]

Zet de cube op tafel en zorg dat deze horizontaal is. Kantel de cube vervolgens om, dat zou voldoende moeten zijn.
Ja, ik heb hem de naam Kubus gegeven, type is LUA & Device en het vinkje bij actief staat aan. Kubus staat hier netjes naast mijn toetsenbord op mijn bureau, dus dat gaat wel goed.

Ik bedenk mij wel dat ik in de script directory ook een LUA script file heb staan. Zou die in de weg kunnen zitten?
Die weggehaald en nogmaals geprobeerd, maar werkt nog niet.

Ik heb nu ook geprobeerd alles te herstarten en zie dan wel het volgende in de log:
2018-02-08 22:07:18.030 EventSystem - Python: Failed dynamic library load, install the latest libpython3.x library that is available for your platform.
2018-02-08 22:07:18.031 EventSystem: Started
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Python staat los van LUA toch?

Zucht, geloof dat ik even in een hoekje ga zitten schamen, jij zei nog:
renedis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:40:
[...]

Kijk ik net even bij de device list, zie ik daar, dat met het toevoegen van de kubus er blijkbaar 3 device bij zijn gekomen, waarvan ook een 2e Xiaomi Cube, van het Type General SubType Text. Geen idee waar die voor dient, maar ik heb de Xiaomi Cube switch hernoemt naar Xiaomi Kubus en alles werkt nu 8)7

Ik moet wel zeggen, dat LUA inderdaad best eenvoudig te doorgronden is en ook nog beter werkt. Via blockly moest ik mijn Square Wireless Switch steeds op Off zetten nadat ik geschakeld had, in LUA hoeft dit volgens mij niet.

Nu eerst maar eens even slapen en dan morgen kijken of ik al mijn blockly's om kan bouwen naar LUA :)

[ Voor 44% gewijzigd door Phoolie op 08-02-2018 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Rushhour77 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Ik heb even gekeken voor je en ik heb inderdaad gewoon een timer op de Xiaomi RGB Gateway gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Voor de mensen die snel een platte sterker zoeken, ik heb deze laatst gekocht voor op de gateway en is best netjes. Wel duurder maar dan heb je hem ook snel. Ik weet niet zeker maar zijn die stekkers bij ali bij de gateway ook zo plat? Ben bang van niet. Verder heb ik nog een paar goedkopere besteld bij ebay uit de openings post. Maar die duren 2-4 weken.

https://www.amazon.de/dp/B073VMWR8D/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Phoolie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:02:
[...]

Ik heb even gekeken voor je en ik heb inderdaad gewoon een timer op de Xiaomi RGB Gateway gezet.
Thx. Ik heb hem inmiddels ook via timer ingesteld. Ik had liever op basis van lux want stel je voor dat er een zonsverduistering is 😉. Maar het werkt idd goed genoeg.

Ik heb nu eigenlijk alleen maar de gateway en een yeelight ingericht, maar ik merk dat ik bij elk idee alvast spullen koop omdat het anders zo lang duurt voordat ik het heb. Inmiddels al veel te veel uitgegeven zonder dat ik eigenlijk wil. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 27-09 15:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Rushhour77 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:43:
[...]

Thx. Ik heb hem inmiddels ook via timer ingesteld. Ik had liever op basis van lux want stel je voor dat er een zonsverduistering is 😉. Maar het werkt idd goed genoeg.
Ik gebruik geen domoticz maar Pimatic.
Vorige week wat geëxperimenteerd met woonkamer verlichting inschakelen op basis van lux, en dat is eigenlijk een stuk lastiger dan je denkt.Als je niet vreselijk veel mitsen en maren inbouwt, springt de verlichting vaker aan op momenten dat je dat niet wil dan wel ('s nachts, als je niet thuis bent, 's avonds als je net naar bed gaat etc.).
Ik ben er nog niet helemaal uit merk ik.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koffie schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 06:49:
[...]

Ik gebruik geen domoticz maar Pimatic.
Vorige week wat geëxperimenteerd met woonkamer verlichting inschakelen op basis van lux, en dat is eigenlijk een stuk lastiger dan je denkt.Als je niet vreselijk veel mitsen en maren inbouwt, springt de verlichting vaker aan op momenten dat je dat niet wil dan wel ('s nachts, als je niet thuis bent, 's avonds als je net naar bed gaat etc.).
Ik ben er nog niet helemaal uit merk ik.
Wat is hier dan de storende factor? Het script, pimatic? Of geeft de sensor gewoon verkeerde lux metingen door op donkere tijdstippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghouben
[...]

Volgens mij kan domoticz niet de Alarm functie van de Gateway (nog) niet aansturen (wel geluiden en licht), dus zal de het gatewayalarm niet getriggerd worden. Of het moet zo zijn dat de Honeywell de alarmfunctie kan triggeren van de Gateway, en dan via de Honeywell aansturen in domoticz.
Als dit mogelijk zou zijn, kunnen we met domoticz wel bij de Alarmfunctie van de Gateway, zij het via een omweg........ Ik heb geen Honeywell om dat uit te testen, maar als dit werkt wil ik er zeker een paar aanschaffen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09 00:25

dof

[...]

Ik heb nu eigenlijk alleen maar de gateway en een yeelight ingericht, maar ik merk dat ik bij elk idee alvast spullen koop omdat het anders zo lang duurt voordat ik het heb. Inmiddels al veel te veel uitgegeven zonder dat ik eigenlijk wil. Herkenbaar?
Haha, ja herkenbaar. 'k Heb nu ook een flinke doos Xiaomi en Sonoff spullen en minder dan een vijfde in gebruik. Maar het was allemaal (met coupons) vrij goedkoop en stap voor stap komt ik aan uitbreidingen toe (setup met Home Assistant, Xiaomi en Sonoff met tasmota) . Maar het geeft best een hoop lol, veel leerervaring en intussen alweer wat oude Homewizard spullen verkocht via marktplaats dus al met al een heel leuke relatief goedkope winterhobby. 'k Heb ook nog een Samsung Smartthings Hub (in amazon aanbieding gekocht), maar die gaat weer weg denk ik want HA op Pi-3 is prachtig en genoeg.
Nu moet ik een beetje opschieten want zomer nadert en dan nemen andere bezigheden de overhand. >:)

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Iemand een goede site waar je mp3tjes vandaan kan halen voor ringtones en alarm geluiden? Ik wil graag van de luizenmoeders HALLO ALLEMAAL WAT FIJN DAT JE ER BENT :P als deurbel uploaden naar de gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Laatst online: 20:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
[...]

Dat kan natuurlijk ook, dan maak je toch iets in Blockly of LUA (lijkt lastig, maar als je een beetje begrijpend code kan lezen lukt je dat wel)? Zoals ook door @Koffie gezegd zal je wel wat mitsen en maren in moeten bouwen, maar als je nou gewoon begint met alleen naar LUX te kijken als de zon op is, dan ben je volgens mij al redelijk ver.
Zeker, ik heb nu:
  • Gateway
  • Deur/raam sensor
  • Body sensor
  • Vierkante drukknop
  • Water sensor
  • Magic cube
  • 2 Yeelight's
  • Ronde drukknop (nog onderweg)
Waarvan ik alleen de vetgedrukte nu in gebruik heb met Domoticz, de Yeelight heb ik al wel mee gespeeld met de app, maar die moet ik nog aan Domoticz toe gaan voegen.

Binnenkort maar weer even wat bestellen, heb ondertussen voor meer dan 20 euro aan spaarpunten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Heb nu eigenlijk al genoeg sensors en zit te wachten tot ik ga verhuizen. In het nieuwe huis wordt het een sensor paradijs.

Dankzij Koffie was ik begonnen met Pimatic, maar na een nachtelijke escapade ben ik toch bij Home Assistant terecht gekomen.

Ik hoop dat ik een aantal dozen kan verruimen om xiaomi schakelaars in te monteren. Op een of andere reden vertrouw ik die meer dan de sonoff versies. WiFi is dus erg instabiel over de diverse verdiepingen heen.

Zijn er meer sonoff klanten in dit topic?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

pasz schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:14:
Heb nu eigenlijk al genoeg sensors en zit te wachten tot ik ga verhuizen. In het nieuwe huis wordt het een sensor paradijs.

Dankzij Koffie was ik begonnen met Pimatic, maar na een nachtelijke escapade ben ik toch bij Home Assistant terecht gekomen.

Ik hoop dat ik een aantal dozen kan verruimen om xiaomi schakelaars in te monteren. Op een of andere reden vertrouw ik die meer dan de sonoff versies. WiFi is dus erg instabiel over de diverse verdiepingen heen.

Ja. Sonoff is wel een apart topic, maar houd rekening met het feit dat als je sonoff flash met tasmota of espeasy oid dat het meestal met mqtt werkt met HA. Het zijn dan maar zeer kleine pakketten wat verstuurd moeten worden. Ik moet zeggen dat dit best stabiel werkt hoor. Het is alleen jammer dat de sonoff basic net niet in een euro inbouw doos past.

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 09-02-2018 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof

dof

pasz schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:14:

Ja, ik heb een tiental Sonoff wifi schakelaars (Basic en Pow) en ben van plan meer te kopen. Geflasht naar Tasmota en dat werkt perfect met MQTT in Home Assistant in combi met aantal draadloze Xiaomi Zigbee wandschakelaars (nu een paar draaien). Sonoff's zijn zo goedkoop (~4 € en ~8) en werken perfect en sta elke keer weer te kijken hoe snel het reageert op de Xiaomi schakelaars (binnen kwart seconde).
Ik gebruik dus geen Sonoff wandschakelaars, maar gebruik de Xiaomi draadloze wandschakelaars (gewoon voor een contactdoos geplaatst) en ga een aantal gewone wandschakelaars ombouwen naar smart schakelaars met het goede idee van M.v.Veelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

dof schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:00:
[...]

Ja, ik heb een tiental Sonoff wifi schakelaars (Basic en Pow) en ben van plan meer te kopen. Geflasht naar Tasmota en dat werkt perfect met MQTT in Home Assistant in combi met aantal draadloze Xiaomi Zigbee wandschakelaars (nu een paar draaien). Sonoff's zijn zo goedkoop (~4 € en ~8) en werken perfect en sta elke keer weer te kijken hoe snel het reageert op de Xiaomi schakelaars (binnen kwart seconde).
Ik gebruik dus geen Sonoff wandschakelaars, maar gebruik de Xiaomi draadloze wandschakelaars (gewoon voor een contactdoos geplaatst) en ga een aantal gewone wandschakelaars ombouwen naar smart schakelaars met het goede idee van M.v.Veelen. :)
Blijf je niet op den duur continue batterijen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

martinvdm schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Android of iOS? iOS? Gebruik Android voor het koppelen van de gateway!
Eindelijk een Android device kunnen lenen en direct werken :P
Vreemde situatie maar het werkt, nu nog aan Domoticz gekoppeld krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Tomba schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:23:
[...]

Eindelijk een Android device kunnen lenen en direct werken :P
Vreemde situatie maar het werkt, nu nog aan Domoticz gekoppeld krijgen ;)
Yep, je zoek je de blubber maar Android werkt direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 17-09 18:38
martinvdm schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:54:
[...]

Vast niet. Als ik zie wat er nu verbruikt is, dan is dat echt minimaal. Het doet ook niet meer dan even een signaaltje versturen en dan weer in de wacht. En dat laatste verbruikt vrijwel niets. Het is koffiedik kijken, maar ik denk zomaar dat je er mss wel 2 jaar mee kunt doen bij normaal gebruik. Dat valt alleen achteraf te bezien ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

martinvdm schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:54:
[...]

Nog weinig ervaring mee want al mijn batterij Xiaomi devices geven rond de 50% aan, maar lopen zeer weinig terug. Je brengt me wel op het idee om de batterijstand even te noteren (voor lange termijn).
Daarnaast verbaast het me ook een beetje dat de batterijen er in de fabriek ingaan en ze al meteen actief worden gemaakt (niks geen trekplastikje om de batterij te activeren). Dus ook nieuw uit het doosje zijn ze al een maand tot paar maanden stroom aan het trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
50% ? Bij mij 82% en draaien allemaal toch al geruime tijd moet ik zeggen....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Die vierkante switch geeft bij mij sowieso geen batterij status door, dat doet alleen de ronde switch, is dat normaal? De bewegings sensor ook niet trouwens...

[ Voor 14% gewijzigd door vwtune op 09-02-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

M.v.Veelen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:04:
50% ? Bij mij 82% en draaien allemaal toch al geruime tijd moet ik zeggen....
Zou het kunnen dat Domoticz een positievere/hogere waarde aangeeft dan Home Assistant? Ik lees tenminste dat die ~50% in HA wel meer gegeven wordt.

Anyway, de Aqara website geeft bij diverse devices steeds battery life >2 jaar aan, dus daar hou ik het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

dof schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:21:
[...]

Nog weinig ervaring mee want al mijn batterij Xiaomi devices geven rond de 50% aan, maar lopen zeer weinig terug. Je brengt me wel op het idee om de batterijstand even te noteren (voor lange termijn).
Daarnaast verbaast het me ook een beetje dat de batterijen er in de fabriek ingaan en ze al meteen actief worden gemaakt (niks geen trekplastikje om de batterij te activeren). Dus ook nieuw uit het doosje zijn ze al een maand tot paar maanden stroom aan het trekken.
Idd dat verbaasde mij ook. Ik voel er echter niks voor om batterijen te moeten vervangen en kijk liever naar een vastere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Wat zijn de ervaringen met het meten van het aantal lux met een bewegingssensor van Xiaomi? Heb er twee staan, maar heb het idee dat ze niet bepaald accuraat zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/sqnqk8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
vwtune schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:15:
Die vierkante switch geeft bij mij sowieso geen batterij status door, dat doet alleen de ronde switch, is dat normaal? De bewegings sensor ook niet trouwens...
Ik heb die vierkante, maar daar heb ik gewoon de batterij status. Is wel een los device (Xiaomi Voltage) hè? Misschien moet je hem even verwijderen en opnieuw toevoegen, want het moet wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las er al eerder over in dit topic, maar ook ik heb problemen met aanmelden na een reset van de gateway. Ik krijg een connection time-out bij het koppelen via mijn OnePlus 3. Hetzelfde als hier dus: http://en.miui.com/thread-223887-1-1.html
De voorgestelde oplossingen werken echter niet bij mij. Iemand hier ervaring mee? Vind het erg zonde om een nieuwe gateway te gaan bestellen... Vóór de reset werkte alles gewoon.
Na het koppelen (mislukt volgens Xiaomi app) heeft de gateway wel een interne IP en kan ik deze pingen...

Laat maar, ik had het MAC-adres geblokkeerd in mijn router 8)7 zodat deze na het aanmelden geen verbinding meer kon maken met de Xiaomi-servers

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Phoolie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:50:
[...]

Ik heb die vierkante, maar daar heb ik gewoon de batterij status. Is wel een los device (Xiaomi Voltage) hè? Misschien moet je hem even verwijderen en opnieuw toevoegen, want het moet wel werken.
Wat bedoel je met los device? Ik heb gewoon zoals al mijn xiaomi producten de switch toegevoegd (ook al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd) en dan zou je toch in je devices list de batterij status moeten zien? Ik zie het ook niet van mijn bewegings sensor. maar van de deur en raam sensoren zie ik ze weer wel, dus ik snap het niet helemaal. :? onderstaand laat het goed zien, in geel heb ik aangegeven welke dus eigenlijk ook de batterij status zou moeten laten zien, maar het niet doet:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rec8rffob.png

[ Voor 14% gewijzigd door vwtune op 10-02-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Als je de batterij status als apart device wilt opnemen in je Domoticz, dan kun je dit nog doen:
You can enable separate voltage devices by adding a user variable 'XiaomiVoltage'. This is not really needed as the battery level should be included with each device, but some users prefer to have the 2 separate devices for each sensor.
Verder zou je van alle devices al de batterij status moeten kunnen zien in je devices overzicht. Mss helpt verwijderen en opnieuw toevoegen in de Xiaomi app op je smartphone?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lowo
  • Laatst online: 29-06 23:27
dof schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:44:
[...]

Zou het kunnen dat Domoticz een positievere/hogere waarde aangeeft dan Home Assistant? Ik lees tenminste dat die ~50% in HA wel meer gegeven wordt.

Anyway, de Aqara website geeft bij diverse devices steeds battery life >2 jaar aan, dus daar hou ik het maar op.
Heb even gekeken wanneer ik mijn eerste Smarthome startset van Xiaomi besteld had. ( 4 in 1 Original Xiaomi Launch Sensors Suite for Smart Home Security ).

Dit was op 17 Juli 2015 en alle sensoren werken nog prima op de batterijen die er toen in zaten. Inmiddels al vele sensoren ( en nog een gateway ) erbij gekocht maar nog nooit een batterij hoeven te vervangen.
Durf dan ook te zeggen dat de batterijen minstens 2 jaar mee gaan zo niet nog langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdool
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-03 23:01
Knip, V&A houden we graag in V&A

[ Voor 90% gewijzigd door Zeehond op 12-02-2018 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

Nicap

Tsssk....

Heeft er ook iemand ervaring met het cilinderslot van Xiaomi/Aqara?
https://www.gearbest.com/access-control/pp_1488865.html

Maatvoering zal wellicht ook kritisch zijn. Er staat 40 of 45 MM. Maar als ik naar maatvoering hier kijk zijn er een stuk meer uitvoeringen. Lijkt me aan de ene kant handig, maar aan de andere kant ook weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb even stroomuitval gehad vandaag. Alles werkt weer maar Home Assistant blijft aangeven in het log: [xiaomi_gateway] Got error element in data {"error":"Invalid key"}

Iemand een idee? Weet namelijk zeker dat de key goed is, bedienen met de MiApp werkt ook gewoon en het heeft immers hiervoor gewoon gewerkt.

Edit: ook al nieuwe key met Android gegenereerd. Vreemd genoeg werkt een enkele lamp wel, maar meerdere ook niet. Erg vreemd.

[ Voor 16% gewijzigd door martinvdm op 10-02-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

The communication between Gateway and Home Assistant uses UDP. A protocol without handshaking dialogues and error correction if a packet gets lost. At the discovery of the Gateway a command requests the first token. All further needed tokens are published via a heartbeat message (multicast (udp), port 9898). The latest published token is always needed to execute a command on the gateway. If Home Assistant just receives the first token and none of the heartbeats with new tokens you will receive the “Invalid key” error message and the control of devices will fail.

There are two possibilities now: You network / wireless connection is very bad. There is packet loss and Home Assistant doesn’t receive all needed heartbeat messages. Second possibility: Your network doesn’t transport multicast messages properly and your Home Assistant instance just receives the first token (received directly by UDP (no multicast)) and this token never gets updated because of the missing multicast traffic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

mmm thanks. begrijp het verhaal, maar multicast werkt gewoon, immers heeft het hiervoor ook gewerkt. enige wat ik me nog kan indenken is dat de nieuwe key dus 'gesynct' moet worden naar de devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

martinvdm schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:53:
[...]

mmm thanks. begrijp het verhaal, maar multicast werkt gewoon, immers heeft het hiervoor ook gewerkt. enige wat ik me nog kan indenken is dat de nieuwe key dus 'gesynct' moet worden naar de devices.
Nee het is dus de communicatie tussen gateway en je home Assitant 'server', daar gaat het blijkbaar mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koffie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:56:
[...]

Nee het is dus de communicatie tussen gateway en je home assistance 'server', daar gaat het blijkbaar mis.
blijkbaar idd, vreemdgenoeg kan ik de gateway prima, zonder packet loss, pingen vanaf de HA server.

Edit: nogmaals router, HA en gateway gereset en nieuwe key middels Android. En nu lijkt het weer te werken. vaag.

[ Voor 15% gewijzigd door martinvdm op 10-02-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
vwtune schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:51:
[...]

Wat bedoel je met los device? Ik heb gewoon zoals al mijn xiaomi producten de switch toegevoegd (ook al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd) en dan zou je toch in je devices list de batterij status moeten zien? Ik zie het ook niet van mijn bewegings sensor. maar van de deur en raam sensoren zie ik ze weer wel, dus ik snap het niet helemaal. :? onderstaand laat het goed zien, in geel heb ik aangegeven welke dus eigenlijk ook de batterij status zou moeten laten zien, maar het niet doet:

[afbeelding]
Gewoon zoals ik zeg, iedere Xiaomi device heeft bij mij een los Xiaomi Voltage device. Overigens is dat vanzelf gegaan en niet handmatig aangemaakt zoals in die quote van @M.v.Veelen
Pagina: 1 ... 18 ... 89 Laatste