Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koffie schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:53:
Ik heb het ergens gelezen, maar kan het nu nergens meer terugvinden. Weet iemand aan welke specs een MP3 moet voldoen om fatsoenlijk door de gateway afgespeeld te kunnen worden?
Zover ik weet iig 44khz.
Kwam dit wel tegen:
output.mp3: Audio file with ID3 version 2.4.0, contains: MPEG ADTS, layer III, v1, 192 kbps, 44.1 kHz, Stereo

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
vwtune schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 01:35:
[...]

When Domoticz creates this Switch, it creates a User Variable : XiaomiMP3 with 10001 as a value : remember what is 10001 ? first sound recorded on the gateway ! Change it for 10002, click on Xiaomi Gateway MP3 switch and it will play sound 10002 which is your second personalised sound.

Wat bedoel jij en wat wordt er bedoeld met it creates a user variable? De switch is standaard van de gateway toegevoegd. maar moet ik nu nog een dummy maken en die xiaomimp3 noemen???
Je hebt gelijk. Was al een tijdje geleden dat ik deze had toegevoegd. Als je die variabele en selector hebt is het ok. Dat script wel op LUA en Device zetten.
Bij hoef ik alleen maar de schuif te verzetten naar het nieuwe level en dan wordt geluid afgespeeld.
Als ik daarna die Xiaomi Gateway MP3 weer op On zet, wordt het geluid opnieuw afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 17:37
Spider85 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:01:
Ik heb een probleem met het koppelen van de Xiaomi gateway icm domoticz
Tijdens dit proces heb ik het volgende gedaan:

Gateway geupdate naar nieuwste versie (1.4.1_151)
Domoticz geupdate naar nieuwste beta
Gateway model = lumi.gateway.v3 (maar heb hem gekocht als een V2, hij is rond, led ring en radio functie)

Ik heb de IOS app gedownload, account aangemaakt.
Hem gekoppelt aan Wifi, via router statisch ip gegeven
Dev mode geactiveerd, lan connectie aangezet, password genoteerd
IP adres bekeken via derde optie, komt overeen met statische ip

In domoticz nieuwe hardware zoeken voor 5 min aangekilikt
nieuwe hardware toegevoegd, xiaomi gateway, ip, poort (9898) en password ingevuld
opgeslagen.

Hierna komt wordt het volgende zichtaabr in log:

2018-02-02 19:49:53.787 XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 2
2018-02-02 19:49:53.788 XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-02-02 19:49:58.788 XiaomiGateway: Worker started...
2018-02-02 19:49:58.788 XiaomiGateway: Using 192.168.30.114 for local IP address.

Onder devices geen gateway zichtbaar, als ik hierna via de app een deur sensor toevoeg komt hij keurig in de app te staan, wordt ook in de app geupdate maar domoticz laat geen deur sendor onder devices zien.

Wat vergeet ik in het proces?

Kan iemand mij helpen? alvast bedankt.
Heb je in je Domoticz instellingen wel nieuwe hardware toelaten aan staan?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider85
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Mozart schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Heb je in je Domoticz instellingen wel nieuwe hardware toelaten aan staan?
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 15:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

martinvdm schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:30:
[...]

Zover ik weet iig 44khz.
Kwam dit wel tegen:
output.mp3: Audio file with ID3 version 2.4.0, contains: MPEG ADTS, layer III, v1, 192 kbps, 44.1 kHz, Stereo
Nu nog verder graven of je ook 'realtme' een MP3 kunt versturen .. weet bijna zeker dat ik dat ook ergens gelezen had.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koffie schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:58:
[...]

Nu nog verder graven of je ook 'realtme' een MP3 kunt versturen .. weet bijna zeker dat ik dat ook ergens gelezen had.
zou wel cool zijn want dan kun je hem als TTS gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Exact mijn idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:09
kak... geen andere manier om mp3 te uploaden naar die gateway?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.smith
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
martinvdm schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:59:
[...]

zou wel cool zijn want dan kun je hem als TTS gebruiken
noob question: TTS, Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
mr.smith schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:33:
[...]

noob question: TTS, Wat is dat?
TextToSpeech ?
Mastadont schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:16:
[...]

ik zou ook een (ios) manier op prijs stellen, ik heb ook allen ios mobiltjes in huis

[ Voor 18% gewijzigd door cpbox op 03-02-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Vandaag mijn Xiaomi spulletjes binnen gekregen maar ik krijg met geen mogelijkheid de Gateway aan de gang. Ik heb alleen IOS devices dus de MiApp geinstalleerd, ingelogd op MiHome en vervolgens via het plusje laten zoeken naar de Gateway, ik verbind dan met de het lumi-gateway-xxx netwerk en er begint een teller op te lopen naar 100%. Zodra ik connect knippert de Gateway 3x geel, dan een pauze dan weer 3x geel en ditblijft ook zo. De app geeft vervolgens aan dat ik 'Complete connection in normal mode' moet uitvoeren; geen flauw idee wat daarmee bedoelt wordt maar mij lukt het dus niet. Iemand enig idee hoe ik het kreng aan de gang krijg?

Wlan wordt verzorgd door mijn Ubiquiti installatie, ik zie hier geen verbinding(spogingen) en ook mijn DHCP server krijgt geen requests...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TgzvqQ2xUns7uXtSuhKFd1Ek/full.png

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 03-02-2018 14:29 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 17:37
Tomba schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:13:
Vandaag mijn Xiaomi spulletjes binnen gekregen maar ik krijg met geen mogelijkheid de Gateway aan de gang. Ik heb alleen IOS devices dus de MiApp geinstalleerd, ingelogd op MiHome en vervolgens via het plusje laten zoeken naar de Gateway, ik verbind dan met de het lumi-gateway-xxx netwerk en er begint een teller op te lopen naar 100%. Zodra ik connect knippert de Gateway 3x geel, dan een pauze dan weer 3x geel en ditblijft ook zo. De app geeft vervolgens aan dat ik 'Complete connection in normal mode' moet uitvoeren; geen flauw idee wat daarmee bedoelt wordt maar mij lukt het dus niet. Iemand enig idee hoe ik het kreng aan de gang krijg?

Wlan wordt verzorgd door mijn Ubiquiti installatie, ik zie hier geen verbinding(spogingen) en ook mijn DHCP server krijgt geen requests...

[afbeelding]
Is je WiFi wel 2,4 GHz? Hij doet het niet op 5 GHz.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Mozart schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:39:
[...]

Is je WiFi wel 2,4 GHz? Hij doet het niet op 5 GHz.
Ja, heb een aparte SSID aangemaakt voor de Xiaomi op 2.4Ghz.

[Update]
Ook even getest met hotspot op zakelijke Lumia (die 100% zeker alleen 2.4Ghz ondersteund) en exact zelfde resultaat. Geen enkele connectie ;(

[ Voor 25% gewijzigd door Tomba op 03-02-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Bij mij kreeg ik de gateway alleen verbonden als:
- Ik de Google DHCP server configureer in mijn router (8.8.8.8)
- de app ingesteld staat op mainland china en de taal op Chinees staat (met Engels werkt het niet).
- de gateway eerst met een hotspot update naar de laatste versie.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Tomba schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:13:

[afbeelding]
In dit topic al vaker voor gekomen oa bij @rdvl
. Gebruik Android voor de installatie. scheelt je een hoop klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik hoop wel dat de MI home app snel wat internationaler wordt, vandaag de ceiling light binnen gekregen en op het moment dat je scenes gaat maken is alles in het Chinees. -O-

Het lukt uiteindelijk (via de yeelight app) wel maar is irritant want heb liever alles gewoon in de mi app.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

martinvdm schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:15:
[...]

In dit topic al vaker voor gekomen oa bij @rdvl
. Gebruik Android voor de installatie. scheelt je een hoop klooien.
Damn dat zuigt serieus want geen Android in huis :(
Ethnocentrix schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:13:
Bij mij kreeg ik de gateway alleen verbonden als:
- Ik de Google DHCP server configureer in mijn router (8.8.8.8)
- de app ingesteld staat op mainland china en de taal op Chinees staat (met Engels werkt het niet).
- de gateway eerst met een hotspot update naar de laatste versie.
Met iOS? Ga dit zeker nog even proberen maar bizar dat t zo moeilijk moet!

[ Voor 44% gewijzigd door Tomba op 03-02-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Flagg schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:22:
Ik hoop wel dat de MI home app snel wat internationaler wordt, vandaag de ceiling light binnen gekregen en op het moment dat je scenes gaat maken is alles in het Chinees. -O-

Het lukt uiteindelijk (via de yeelight app) wel maar is irritant want heb liever alles gewoon in de mi app.
Dit ook gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ja het is op internet ook wel te vinden, maar handig is het niet echt... Echt niet. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07

luigi87

Domotica Fanaticus

Iemand hier bekend met een gateway die "blijf hangen" ik krijg uit het niets dat me gateway een schakelcommando stuurt naar Domoticz. en dan zeg maar 100 keer per seconde.
Ik heb momenteel uit het stopconact gehaald omdat hij momenteel alles om zeep helpt.

weet iemand hoe je gateway reset naar fabrieks instellingen? dan ga ik dat morgen maar een proberen denk ik.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Flagg schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:22:

Bij mijn ceiling lamp schakelde alles in 1 keer over naar het Engels. Helaas was daar geen pijl op te trekken via de Mi Home app. In mijn reviewblog heb ik alle screenshots staan.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 13:33
Rond 20 november mn Aqara spul besteld en gisteren binnen gekregen. Was een beste sneeuwstorm (reden die Gearbest gaf)...

Nu probeer ik wat devices aan de gateway te koppelen. De temp. sensor ging prima, maar nu de switch krijg ik in geen mogelijkheid gekoppeld (3 stuks geprobeerd, zonder succes). Ik heb de nieuwere/vierkante versie.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Update: de motion sensor (aqara) krijg ik ook niet toegevoegd...

[ Voor 8% gewijzigd door BoschR op 03-02-2018 22:41 ]

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:01
Iemand al wat met de Xiaomi Dafang 1080p Smart Camera gedaan?
https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_693217.html

Heb hem vandaag binnen gekregen, beeld is meer dan prima. besturing van de PTZ ook goed. Reageert op zich ook wel OK, had misschien iets sneller gemogen.

Ik heb hem wel via de Xiaomi Mi Home app (iPhone) gekoppeld maar hij komt niet in Domoticz en ik kan hem ook niet in Synology Surveillance Station vinden.
Zag ook wel dat je de camera kon hacken. iemand dat al gedaan?

EDIT: Github om de firmware aan te passen:
https://github.com/EliasK...ster/hacks/install_cfw.md

[ Voor 11% gewijzigd door makooy op 03-02-2018 22:45 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

BoschR schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:13:
Rond 20 november mn Aqara spul besteld en gisteren binnen gekregen. Was een beste sneeuwstorm (reden die Gearbest gaf)...

Nu probeer ik wat devices aan de gateway te koppelen. De temp. sensor ging prima, maar nu de switch krijg ik in geen mogelijkheid gekoppeld (3 stuks geprobeerd, zonder succes). Ik heb de nieuwere/vierkante versie.

Waar loop je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 10:20

Weet niet zeker hoor, maar heb je v1 of v2 van de gateway?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 13:33
Aurora schreef op zondag 4 februari 2018 @ 00:42:
[...]

Weet niet zeker hoor, maar heb je v1 of v2 van de gateway?
Maar even afstand genomen en voor de TV gaan zitten, toen zag ik dat ik een software update kon doen van de gateway. Nu zojuist nog een keer geprobeerd en de switch kon ik nu wel koppelen :). Hopelijk zijn alle problemen opgelost!

Bedankt voor jullie reactie.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

BoschR schreef op zondag 4 februari 2018 @ 00:46:
[...]

[...]

Maar even afstand genomen en voor de TV gaan zitten, toen zag ik dat ik een software update kon doen van de gateway. Nu zojuist nog een keer geprobeerd en de switch kon ik nu wel koppelen :). Hopelijk zijn alle problemen opgelost!

Bedankt voor jullie reactie.
no prob. vaak komen er in het begin een aantal updates achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 22:44
Tomba schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:35:
[...]

Damn dat zuigt serieus want geen Android in huis :(

[...]

Met iOS? Ga dit zeker nog even proberen maar bizar dat t zo moeilijk moet!
Ik heb gister ook mijn gateway v3 binnengekregen en geconfigureerd lukte prima met mijn iPhone zonder geklooi. Kreeg 2 firmware updates en kon toen sensoren koppelen. Via Homebridge aan HomeKit gekoppeld. Heb je misschien regioblock China op je firewall aan staan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Darklance schreef op zondag 4 februari 2018 @ 07:22:
[...]

Ik heb gister ook mijn gateway v3 binnengekregen en geconfigureerd lukte prima met mijn iPhone zonder geklooi. Kreeg 2 firmware updates en kon toen sensoren koppelen. Via Homebridge aan HomeKit gekoppeld. Heb je misschien regioblock China op je firewall aan staan ofzo?
Geen China regio block op router en bovendien lukt het ook niet via een Vodafone tether. Bizar dat t bij jou wel werkt !? Welke steppen heb je doorlopen als ik vragen mag? Ik heb het volgende gedaan;

1. Gateway aan, gewacht tot Chineesje uitgeluld is
2. MiApp gerund, gewacht tot deze helemaal geladen is
3. Op plusje geklikt
4. Gateway geselecteerd
5. Yellow light blinking aangevinkt en next geklikt, daarna verbonden met het onbeveiligde netwerk van de Gateway
6. Gateway houdt op met continu knipperen, dit wordt 3 keer geel, pauze, 3x geel, pauze etc
7. Teller loopt van 1 naar 100% in MiApp en dan komt de melding ‘Connection Error’

Getest via mijn xs4all thuisverbinding en via Vodafone Hotspot... op mijn WiFi zie ik geen device verschijnen in Unify en ook geen DHCP requests, op de hotspot blijft het aantal connecties op 0.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 04-02-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:31
Een tijd geleden hetzelfde gehad met mijn YeeLights. Als ik dan na de connecties error de app geforceerd sloot en dan opnieuw opstarte dan kwam hij bij na minuutje of zo wel in mijn devices overzicht te staan en werkte gewoon.

(Vreemde is dat ik dit sinds een maand of 3 niet meer heb bij connecten van nieuwe devices. )

[ Voor 0% gewijzigd door mtouw78 op 04-02-2018 10:40 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 14:56
Ik had in eerste instantie ook zoiets, toen 5Ghz wifi verbinding verwijderd en alleen op 2,4Ghz verbonden.
Hoppa, toen werkte het wel.
Tomba schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:28:
[...]

Geen China regio block op router en bovendien lukt het ook niet via een Vodafone tether. Bizar dat t bij jou wel werkt !? Welke steppen heb je doorlopen als ik vragen mag? Ik heb het volgende gedaan;

1. Gateway aan, gewacht tot Chineesje uitgeluld is
2. MiApp gerund, gewacht tot deze helemaal geladen is
3. Op plusje geklikt
4. Gateway geselecteerd
5. Yellow light blinking aangevinkt en next geklikt, daarna verbonden met het onbeveiligde netwerk van de Gateway
6. Gateway houdt op met continu knipperen, dit wordt 3 keer geel, pauze, 3x geel, pauze etc
7. Teller loopt van 1 naar 100% in MiApp en dan komt de melding ‘Connection Error’

Getest via mijn xs4all thuisverbinding en via Vodafone Hotspot... op mijn WiFi zie ik geen device verschijnen in Unify en ook geen DHCP requests, op de hotspot blijft het aantal connecties op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:09
hasseroderman schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:24:
Ik had in eerste instantie ook zoiets, toen 5Ghz wifi verbinding verwijderd en alleen op 2,4Ghz verbonden.

[...]
dichterbij je router gaan zitten met je apparaat en telefoon?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 14:56
De Xiaomi gateway werkt alleen op 2,4Ghz vandaar
Mastadont schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:25:
[...]

dichterbij je router gaan zitten met je apparaat en telefoon?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

hasseroderman schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:24:

[...]
Wat ik ook probeer het werkt gewoonweg niet. Apparaat recht naast AP of hotspot telefoon, resultaat is hetzelfde.
Zojuist voor de gein ook geprobeerd met een Tele2 hotspot (Lumia 640 dus 2.4Ghz only) en resultaat is steeds hetzelfde :( Drie keer geel, pauze en dan weer 3x geel.... waardeloos dit, heb 5 deur sensoren, 6 temperatuur sensoren en 2 rookmelders waar ik nu geen reet aan heb. Vrees dat t enkeltje kliko wordt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Tomba schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Wat ik ook probeer het werkt gewoonweg niet. Apparaat recht naast AP of hotspot telefoon, resultaat is hetzelfde.
Zojuist voor de gein ook geprobeerd met een Tele2 hotspot (Lumia 640 dus 2.4Ghz only) en resultaat is steeds hetzelfde :( Drie keer geel, pauze en dan weer 3x geel.... waardeloos dit, heb 5 deur sensoren, 6 temperatuur sensoren en 2 rookmelders waar ik nu geen reet aan heb. Vrees dat t enkeltje kliko wordt |:(
Ik had ditzelfde toen ik een nieuw Acces Point in gebruik nam. Moest de Home Gateway op een bepaalde manier resetten. Toen was hij de settings kwijt maar onthield wel de sensoren (binnen 50min kwamen ze automatisch weer "online").

Volgens mij heb ik toen knopje paar seconde ingedrukt gehad terwijl ik hem op stroom aansloot. Weet eigenlijk niet meer precies :X Had toen via Google linkje gevonden naar forum waar mensen tegen dezelfde problemen aanliepen en die oplossingen daar geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT050
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 10:24
Dylantje2 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:56:

En rechtstreeks in China kopen is eigenlijk verboden...
En als je het dan toch eerlijk doet.
In China kopen is niet verboden.

Als het een hogere waarde heeft dan iets van 22 euro dan moet je invoerrechten betalen. Kijk maar eens bij de Belastingdienst op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

TerrorSource schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:44:
[...]

Ik had ditzelfde toen ik een nieuw Acces Point in gebruik nam. Moest de Home Gateway op een bepaalde manier resetten. Toen was hij de settings kwijt maar onthield wel de sensoren (binnen 50min kwamen ze automatisch weer "online").

Volgens mij heb ik toen knopje paar seconde ingedrukt gehad terwijl ik hem op stroom aansloot. Weet eigenlijk niet meer precies :X Had toen via Google linkje gevonden naar forum waar mensen tegen dezelfde problemen aanliepen en die oplossingen daar geprobeerd.
Ik zoek me een ongeluk maar kan de oplossing niet vinden vrees ik. Overigens is dit dus een nieuwe gateway vers uit de doos en hij doet wat ie moet doen (afgaande op video’s op YouTube) qua oplichten. Zucht, Xiaomi had voorbeeld moeten nemen aan Philips (Hue) en m gewoon via ethernet moeten connecten.

[Update]
Nieuw account in MiHome is iig ook niet de oplossing :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 04-02-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb al een tijdje de Dafang (xiaomi)1080P camera (https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_693217.html)
Werkt prima, mooi scherp beeld ook! (ook wanneer het donker is) (nog niet in Domoticz geintegreerd via de hack firmware) De infrarood leds zie je niet (640nm leds) Voor het geld een aanrader wanneer je een motion cam zoekt (denk dat ik er wel 1 of twee extra neem)

Ik dacht een 'nog betere' camera aan te schaffen door deze te kopen: Aqara Smart IP Camera (fish eye) (https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_978606.html?)
Sinds gister geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben in de beeldkwaliteit ervan. Het geeft een veel minder scherp beeld dan de DAFANG camera, en de gateway functie waar ze over spreken kan ik nergens terugvinden? Via de app als je normal gesproken op een gateway klikt, dan kan je een child devices toevoegen, bij deze camera zie je dan alleen puur de settings van de camera dus ik ben benieuwd waar die optie zit om hem als een gateway te gebruiken en childs toe te voegen? Ook is de nachtzicht veel minder dan de Dafang, de leds zijn hier wel zichtbaar! 3 felle rode leds zie je (650nm leds)

Verder kan ik wel iets positiefs erover zeggen: fish eye geeft wel een donders grote hoek aan (niet heel scherp) beeld!

[ Voor 14% gewijzigd door vwtune op 04-02-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-08 11:47

Ik kreeg m'n water sensor niet gekoppeld, opgelost door het met een android toestel te doen. Misschien helpt je dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:31
vwtune schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:31:

Ik dacht een 'nog betere' camera aan te schaffen door deze te kopen: Aqara Smart IP Camera (fish eye) (https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_978606.html?)
Sinds gister geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben in de beeldkwaliteit ervan. Het geeft een veel minder scherp beeld dan de DAFANG camera, en de gateway functie waar ze over spreken kan ik nergens terugvinden? Via de app als je normal gesproken op een gateway klikt, dan kan je een child devices toevoegen, bij deze camera zie je dan alleen puur de settings van de camera dus ik ben benieuwd waar die optie zit om hem als een gateway te gebruiken en childs toe te voegen? Ook is de nachtzicht veel minder dan de Dafang, de leds zijn hier wel zichtbaar! 3 felle rode leds zie je (650nm leds)

Verder kan ik wel iets positiefs erover zeggen: fish eye geeft wel een donders grote hoek aan (niet heel scherp) beeld!
Ik heb deze camera ook en geen andere gateway. In de app moest ik voor de Zigbee switch alleen de switch te kiezen en kon ik hem probleemloos toevoegen. Hoefde dus geen keuze te maken voor aan welke gateway ik deze moest toevoegen. Heb nu wat scripts draaien waarin ik de Yeelight schakel dmv de 2-knops switch en werkt vlot en probleemloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Tomba schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Ik zoek me een ongeluk maar kan de oplossing niet vinden vrees ik. Overigens is dit dus een nieuwe gateway vers uit de doos en hij doet wat ie moet doen (afgaande op video’s op YouTube) qua oplichten. Zucht, Xiaomi had voorbeeld moeten nemen aan Philips (Hue) en m gewoon via ethernet moeten connecten.

[Update]
Nieuw account in MiHome is iig ook niet de oplossing :'(
Android of iOS? iOS? Gebruik Android voor het koppelen van de gateway!

[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 04-02-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

martinvdm schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Android of iOS? iOS? Gebruik Android voor het koppelen van de gateway!
Dank je voor die tip, die had ik al eerder gezien idd.
En ja iOS dus, wij hebben helemaal geen Android in huis |:(
Zie t toch niet zitten om voor deze meuk een Android device aan te schaffen Xiaomi :(

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 04-02-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Tomba schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:43:
[...]

Dank je voor die tip, die had ik al eerder gezien idd.
En ja iOS dus, wij hebben helemaal geen Android in huis |:(
Zie t toch niet zitten om voor deze meuk een Android device aan te schaffen Xiaomi :(
Ik heb ook allemaal iOS. Alleen het aanmelden dient bij issues met een Android te verlopen. Ik gebruik ook geen Android. Zeker als je Home assistant of domoticz gebruik heb je daarna ook geen omkijken naar de Mi app meer.

[ Voor 10% gewijzigd door martinvdm op 04-02-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij mij ook geen enkel probleem met enkel iOS (Hoewel ik nu ook een Android tablet er bij heb)

Denk dat er gewoon iets met je wifi instellingen fout gaat, ik had met mijn Airport Extreme eerst ook wat problemen om het werkend te krijgen, maar na wat instellingen veranderen werkt het prima.

Of je hebt gewoon een gateway met een kapotte wifi module, dat kan natuurlijk ook best eens voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
TerrorSource schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:21:
Iemand al wat met de Xiaomi Dafang 1080p Smart Camera gedaan?
https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_693217.html

Heb hem vandaag binnen gekregen, beeld is meer dan prima. besturing van de PTZ ook goed. Reageert op zich ook wel OK, had misschien iets sneller gemogen.

Ik heb hem wel via de Xiaomi Mi Home app (iPhone) gekoppeld maar hij komt niet in Domoticz en ik kan hem ook niet in Synology Surveillance Station vinden.
Zag ook wel dat je de camera kon hacken. iemand dat al gedaan?

EDIT: Github om de firmware aan te passen:
https://github.com/EliasK...ster/hacks/install_cfw.md
Inmiddels draaiend met de Dafang-hack, gekoppeld aan mijn Synology via RTSP.
Live meekijken via de Syno lijkt nog niet te werken, ook het op afstand besturen werkt niet.

EDIT:
Inmiddels ook 6x Xiaomi Mijia Honeywell Smoke Alarm Detector binnengekregen, de batterijen zijn wel uit de verpakking gehaald voor verzending. Moet nu zelf CR123A batterijen regelen 8)7
Gelukkig had ik er nog 2 liggen om te testen >:)

Gekoppeld aan de Xiaomi Mi Home, ging in 1x goed. Stonden ook direct in Domoticz.
Zie alleen maar 1 sensor "Xiaomi Smoke Detector", weet niet of dat klopt?

[ Voor 18% gewijzigd door makooy op 04-02-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
luigi87 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Wat voor merk schakelmateriaal heb jij hangen?
En die link wordt die geleverd in wit/wit of Creme wit?

Die socket is namelijk best intressant en goedkoop. Ben alleen benieuw of hij past op mijn Jung AS550 series en de kleur die ik heb zitten (alpine wit).
Ik heb alles compleet van Livolo. dus de afdekplaten zijn ook van hen.
Je kan het proberen maar volgens mij zijn de Livolo's kleiner.
maartend schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:33:
[...]

En die passen in de EU dozen (dat vermoed ik bijna zeker van wel)? Voelen ze een beetje solide aan? Veilig?
Past een EU frame omheen?

edit ; ach, gewoon 1 besteld, ik zie wel. Leuk test materiaal voor onze grote verbouwing.
Ja is voor een EU wcd. Kwaliteit is erg goed te noemen, ze hebben dacht ik ook gewoon een EU keurmerk.
zoeperman schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:31:
[...]

waarom niet deze? die is toch 'nederlands'
https://nl.aliexpress.com...et/500715_1109096312.html

wat moet je hier nog meer bij gebruiken om hem te schakelen dan?
Die van jou link had ik eerst. Maar om de Xiaomi Power Plugs te kunnen gebruiken zonder converter/omvormer + mijn huidige apparaten ben ik overgestapt op de aansluitingen uit mijn eigen link.
SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:09:
Vandaag de Xiaomi power plugs binnen gekregen. Echter bij het bestellen de verkeerde besteld.... Ik had de zigbee versie moeten hebben. Iemand wat aan 2 stuks (wifi) ? Doe maar PB.

Verder ontopic, Wat een kleine dingen! Bestelling voor een aantal Zigbee versies is er al uit :D
FYI, 100% zeker dat het mogelijk is om de WiFi versies werkend te krijgen in Domoticz. Binnen HA werken ze overigens al. Ik zelf heb ook nu 2x de Xiaomi Power Strip WiFi, deze kan ik al commandline based uitlezen, het is alleen nog verre van stabiel, working on it :)
Mastadont schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:16:
[...]

cpbox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:40:
ik zou ook een (ios) manier op prijs stellen, ik heb ook allen ios mobiltjes in huis
Dit is niet waar, dit kan ook gewoon met de iOS app.
renedis in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

TerrorSource schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:05:
[...]

Inmiddels draaiend met de Dafang-hack, gekoppeld aan mijn Synology via RTSP.
Live meekijken via de Syno lijkt nog niet te werken, ook het op afstand besturen werkt niet.

EDIT:
Inmiddels ook 6x Xiaomi Mijia Honeywell Smoke Alarm Detector binnengekregen, de batterijen zijn wel uit de verpakking gehaald voor verzending. Moet nu zelf CR123A batterijen regelen 8)7
Gelukkig had ik er nog 2 liggen om te testen >:)

Gekoppeld aan de Xiaomi Mi Home, ging in 1x goed. Stonden ook direct in Domoticz.
Zie alleen maar 1 sensor "Xiaomi Smoke Detector", weet niet of dat klopt?
Je ziet maar 1 van de zes of per alarm er 1?
Ik heb er overigens 2 besteld, beide bij verschillende shops. 1 komt zonder batterij en 1 is er met batterij gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
martinvdm schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:02:
[...]

Je ziet maar 1 van de zes of per alarm er 1?
Ik heb er overigens 2 besteld, beide bij verschillende shops. 1 komt zonder batterij en 1 is er met batterij gekomen ;)
1 alarm gekoppeld, creëert 1 sensor in Domoticz.
Weet niet of dat klopt?

Zoek eigenlijk ook een mogelijkheid om de "Xiaomi Smoke Detector" geluid te laten produceren via Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

TerrorSource schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:15:
[...]

1 alarm gekoppeld, creëert 1 sensor in Domoticz.
Weet niet of dat klopt?

Zoek eigenlijk ook een mogelijkheid om de "Xiaomi Smoke Detector" geluid te laten produceren via Domoticz.
Ik heb in HA 2 sensoren. 1 batterij sensor en 1 smoke detector sensor.
Ik zoek idd ook de mogelijkheid en wacht eigenlijk een beetje op @Koffie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

martinvdm schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:17:
[...]

Ik heb in HA 2 sensoren. 1 batterij sensor en 1 smoke detector sensor.
Ik zoek idd ook de mogelijkheid en wacht eigenlijk een beetje op @Koffie :p
LOL :P
Script is nog redelijk brak, zal morgen eens kijken of ik wat kan opschonen voor een eerste publish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
mtouw78 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:12:
[...]

Ik heb deze camera ook en geen andere gateway. In de app moest ik voor de Zigbee switch alleen de switch te kiezen en kon ik hem probleemloos toevoegen. Hoefde dus geen keuze te maken voor aan welke gateway ik deze moest toevoegen. Heb nu wat scripts draaien waarin ik de Yeelight schakel dmv de 2-knops switch en werkt vlot en probleemloos. :)
Dan is het misschien omdat je geen andere gateway hebt, ik heb gewoon niet de optie om iets toe te voegen via die aqara cam, wanneer ik op die cam klink, dan opent ie gewoon het beeld van de camera... nergens de optie om een child toe te voegen. 8)7

Ben er al achter, je moet nieuwe apparaten toevoegen via de optie: staat niet in de lijst... dan zoeken op product en dan de cam als gateway kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 04-02-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
sorry, ik was niet precies genoeg: ik weet dat direct recording vanaf het microfoon mogelijk is met ios, maar ik zou graag een mp3 bestand direct uploaden naar de gateway
Ik dacht dat het wel mogelijk was met Android, en niet met ios, of heb ik het allemaal fout ?

-> ik had een tijdje terug een paar "leuke" (zeer irritant) alarm geluidjes gevonden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

cpbox schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:14:
[...]

sorry, ik was niet precies genoeg: ik weet dat direct recording vanaf het microfoon mogelijk is met ios, maar ik zou graag een mp3 bestand direct uploaden naar de gateway
Ik dacht dat het wel mogelijk was met Android, en niet met ios, of heb ik het allemaal fout ?

-> ik had een tijdje terug een paar "leuke" (zeer irritant) alarm geluidjes gevonden >:)
Klopt idd. iOS alleen record. Android record en upload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenva
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09-2018
Misschien nog interessant voor mensen die 'grote aankopen' willen doen.
Ik heb onlangs een reeks Xiaomi producten besteld via Light in the box. Ze zijn iets duurder dan GB maar je hebt de optie om voor een paar extra euro's een verzekering te nemen tegen douane kosten.
Ik had voor 167 euro besteld en had 55 euro kosten. Formulier online ingevuld en na een paar dagen was dit terug gestort op mijn paypal account.
Het was de meerprijs zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
maartenva schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:15:
Ik heb onlangs een reeks Xiaomi producten besteld via Light in the box. Ze zijn iets duurder dan GB maar je hebt de optie om voor een paar extra euro's een verzekering te nemen tegen douane kosten.
Ik had voor 167 euro besteld en had 55 euro kosten. Formulier online ingevuld en na een paar dagen was dit terug gestort op mijn paypal account.
Dat is een goede om voor jezelf zekerheid in te bouwen d:)b

Ik doe het altijd anders:
Je besteld elk onderdeel los om zo onder de 22 euro te blijven per pakketje. Daarnaast koop ik ze niet meer via GB of LitB maar via AliExpress waar het vrijwel altijd goedkoper is (incl verzendkosten).

Zo ook mijn WiFi Wall Plugs voor 9 euro de stuk incl verzendkosten (aanbieding >:) ) waar het op LitB of GB 11+ euro is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
renedis schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:25:
Zo ook mijn WiFi Wall Plugs voor 9 euro de stuk incl verzendkosten (aanbieding >:) ) waar het op LitB of GB 11+ euro is ;)
Aannemend dat je het over de SONOFF S20 hebt die is momenteel zelfs onder de 9 euro op Banggood

https://www.banggood.com/...port-Alexa-p-1142285.html

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Leo1010 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:51:
[...]

Aannemend dat je het over de SONOFF S20 hebt die is momenteel zelfs onder de 9 euro op Banggood

Ik ga ervan uit dat ie de aqara (xiaomi) wifi wall plugs bedoeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik zou zweren dat die enkel met AUS plug te krijgen zijn of ben ik nu gek?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
maartenva schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:15:
Heb je je producten al binnen? Reviews over Light in the box liegen er niet om: https://nl.trustpilot.com/review/www.lightinthebox.com.
Wacht al vanaf 10-2017 op een (xiaomi) :P sd kaartje en ook hier de 5 standaard excuses voor de vele vertraging.
Gelukkig geen grote kosten maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09 00:25

dof

renedis schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:25:
[...]

Ik doe het altijd anders:
Je besteld elk onderdeel los om zo onder de 22 euro te blijven per pakketje. Daarnaast koop ik ze niet meer via GB of LitB maar via AliExpress waar het vrijwel altijd goedkoper is (incl verzendkosten).
Zelfde ervaring; gewoon niet teveel tegelijk bestellen zodat je bedrag rond de 20-30€ blijft, de chinese winkeliers zetten er wel een lager bedrag op maar daar prikt de douane wel doorheen. Maar douane gaat er echt niet veel werk in steken als ze denken dat het 30-40 euro is.

Verder werkt douane steeksproefgewijs, zodat er b.v. 4 bestellingen doorheen schieten (bij dure dingen) en de vijfde moet je dan dokken. Verder heb ik dingen in echt grote dozen er zonder toeslag doorheen gekregen en kleine pakjes weer niet. Momenteel denk ik dat het een douane luwe periode is want als er ineens 50.000 pakjes komen (deze kerst was echt hevig) waar men 10.000 had verwacht komt er vast geen extra personeel bij. Dus wordt er minder gecontroleerd. Ik heb ook meer douane toeslagen in de zomer dan in de winter . Kortom, een jackpot... 8)7

Mijn voorkeur is ook Ali, alleen GB is leuk bij goede coupons

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Of gewoon bij Banggood en dan via priority direct versturen, dan ben je zeker dat je geen extra kosten zal krijgen. Banggood is alleen iets duurder, maar de services vind ik daar wel het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Ik wil wat TTS bestanden (gedownload van https://soundoftext.com/) uploaden naar de Gateway. Op de computer en gsm speelt het bestand probleemloos en op normale snelheid af, eenmaal geupload naar de Gateway klinkt het alsof Donald Duck met mach 5 een zin uitspreekt :P . Niet te verstaan dus. Iemand anders nog goede ideeën? Andere Mp3`s zoals een deurbel spelen wel normaal af.

[ Voor 5% gewijzigd door Furiousz op 05-02-2018 20:29 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Furiousz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:28:
Ik wil wat TTS bestanden (gedownload van https://soundoftext.com/) uploaden naar de Gateway. Op de computer en gsm speelt het bestand probleemloos en op normale snelheid af, eenmaal geupload naar de Gateway klinkt het alsof Donald Duck met mach 5 een zin uitspreekt :P . Niet te verstaan dus. Iemand anders nog goede ideeën? Andere Mp3`s zoals een deurbel spelen wel normaal af.
martinvdm in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

44khz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb net mijn Xiaomi gateway 3 binnen (dit model dus: http://cdn.shopify.com/s/...024x1024.jpg?v=1503307170). Maar ik vind maar geen EU-adapter die past. Ik heb al deze geprobeerd: http://www.coolbd.net/wp-...o_europe_3d_2-300x300.jpg en enkele goedkopere van ebay. Deze zouden nochtans voor china 3-pole moeten werken, maar blijkbaar is die xiaomi versie nog andres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Inmiddels volgende basis setup aan de praat met iPhone en Ubuntu:
Domoticz en homebridge via Ubuntu virtualbox
Gateway V2 met iPhone
Belkin wemo stekker
Yeelight RGB

Ik heb inmiddels via de Gateway ook een lux utitlity in domoticz. Ik vroeg me af of iemand weet hoe ik de lux meting kan verversen? Ben namelijk een blockly voor nachtlamp aan het maken via de led van de Gateway.

Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Correct me if I'm wrong: De gateway stuurt alleen lux metingen wanneer de LED ring aan of uit gaat, daarna alleen 1 keer per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Apart, het originele bestand was 44khz mono. Nu via Mp3 coverter (Android app) naar 44khz stereo en nu wordt hij wel goed afgespeeld :)

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik vind het wel een gemis dat ze bij de nieuwe gateway (v3) geen verlichting gebruiken... Ik snap die keuze niet helemaal. Ik gebruik de verlichting van de gateway voor best veel dingen (alarm deuren, deurbel, nachtverlichting en slaapverlichting in de hal voor de kids)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

vwtune schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:48:
Ik vind het wel een gemis dat ze bij de nieuwe gateway (v3) geen verlichting gebruiken... Ik snap die keuze niet helemaal. Ik gebruik de verlichting van de gateway voor best veel dingen (alarm deuren, deurbel, nachtverlichting en slaapverlichting in de hal voor de kids)
Er is ook geen nieuwe of oude gateway. V2 en v3 is een verkeerde naam eigenlijk. Er zijn gewoon verschillende types. Als ne verlichting wilt dan koop ke gewoon de ronde (aka V2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Tenzij ik me erg vergis is de v3 ontworpen als controller voor A/C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
Zijn er ook Xiaomi sockets (of soortgelijke sockets) die een Europese aansluiting hanteren? Vind het niet echt fraai om er weer een tussenstuk tussen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

barzi schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:14:
Zijn er ook Xiaomi sockets (of soortgelijke sockets) die een Europese aansluiting hanteren? Vind het niet echt fraai om er weer een tussenstuk tussen te plaatsen.
Nee was het maar zo. Lees de OT ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Heeft er iemand een voorbeeld hoe de Brightness/kleuren van de Xiaomi Home Gateway via Blocky in te stellen zijn?

Enige wat ik heb gevonden is via de JSON:
/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=99&hex=RRGGBB&brightness=100&iswhite=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
TerrorSource schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:39:
Heeft er iemand een voorbeeld hoe de Brightness/kleuren van de Xiaomi Home Gateway via Blocky in te stellen zijn?

Enige wat ik heb gevonden is via de JSON:
/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=99&hex=RRGGBB&brightness=100&iswhite=false
Bedoel je in bepaalde events? Anders kan je toch gewoon op rgb gateway zelf de kleur instellen.
Mocht je in events bedoelen: hoe ik dat heb gedaan is om groepen aan te maken, hierin voeg je de rgb gateway toe met daarin de gewenste kleur en felheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
vwtune schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Bedoel je in bepaalde events? Anders kan je toch gewoon op rgb gateway zelf de kleur instellen.
Mocht je in events bedoelen: hoe ik dat heb gedaan is om groepen aan te maken, hierin voeg je de rgb gateway toe met daarin de gewenste kleur en felheid.
Ik wil een Blocky script maken wat de Home Gateway in kleuren laat verspringen.
Anders moet ik denk ik een Selector dummy maken met de verschillende kleuren als Levels/Actions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Laatst online: 26-09 14:33
Ik ben van plan mn Gateway V2 op het bord te plaatsen wat boven de deur van de meterkast is. Na alle pagina's (het zijn er nogal wat) gelezen te hebben, heb ik er voor gekozen een wall-outlet te kopen die de juiste pin-aansluiting heeft. Deze is ook geschikt voor 230V en heeft nog een mooi bloemetjes motief ook.
Het nadeel is dat de Gateway dan niet als alarm te gebruiken is, omdat deze eenvoudig uit het stopcontact te trekken valt. Wel mooi om daar de RGB kleuren te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QsZFbeJ3vrZZ0aEepary6zFA/full.jpg

Ik weet overigens niet precies hoe deze heet. Is het een Chinese of Australische pin-layout? Dacht de laatste.

Waar ik hem besteld heb:
Wall-outlet

Hij is nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Leo1010 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:51:
[...]

Leo1010 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:15:
Ik zou zweren dat die enkel met AUS plug te krijgen zijn of ben ik nu gek?
Ik heb het over de Xiaomi Wall Plugs. Alleen ik heb een multi EU socket thuis zoals eerder vermeld in dit topic. Ze zijn idd enkel met AUS/CHN stekker te verkrijgen.

Daarom passen de Plugs en Gateway direct in het stopcontact:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8ZtjcsOaMiuJk43PTq6ySmXXaD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8_PLwpwQydeJk43PUq6AyQpXaN.jpg
ArnieNFW schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:53:
Ik ben van plan mn Gateway V2 op het bord te plaatsen wat boven de deur van de meterkast is. Na alle pagina's (het zijn er nogal wat) gelezen te hebben, heb ik er voor gekozen een wall-outlet te kopen die de juiste pin-aansluiting heeft. Deze is ook geschikt voor 230V en heeft nog een mooi bloemetjes motief ook.
Het nadeel is dat de Gateway dan niet als alarm te gebruiken is, omdat deze eenvoudig uit het stopcontact te trekken valt. Wel mooi om daar de RGB kleuren te gebruiken.

[afbeelding]

Ik weet overigens niet precies hoe deze heet. Is het een Chinese of Australische pin-layout? Dacht de laatste.

Waar ik hem besteld heb:
Wall-outlet

Hij is nog niet binnen.
CHN en AUS is beide correct ;)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.gearpatrol.com/wp-content/uploads/2015/02/INTERNATIONAL-PLUG-MAP-GEAR-PATROL-LEAD-FULL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
TerrorSource schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Ik wil een Blocky script maken wat de Home Gateway in kleuren laat verspringen.
Anders moet ik denk ik een Selector dummy maken met de verschillende kleuren als Levels/Actions.
Volgens mij moet dat met scenes makkelijk kunnen. Maak een scene aan met de gateway met de gewenste levels. Deze scene kan je dan selecteren in blockly.
Ik heb dit nog niet helemaal getest maar zou wel zo moeten zijn als ik kijk naar de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Rushhour77 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:35:
[...]

Volgens mij moet dat met scenes makkelijk kunnen. Maak een scene aan met de gateway met de gewenste levels. Deze scene kan je dan selecteren in blockly.
Ik heb dit nog niet helemaal getest maar zou wel zo moeten zijn als ik kijk naar de mogelijkheden.
Klopt gebruik de scene in een blockly dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ArnieNFW schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:53:

[afbeelding]

Waar ik hem besteld heb:
Wall-outlet

Hij is nog niet binnen.
Ik heb hem zelf ook in in de hal boven de meterkast. Ik heb eerst een rond gat gezaagd wat net zo groot is dat de 3 pinnen er doorheen passen. Via de achterkant zit dan de omvormer naar eu stekker en die zit dan weer aan een verloopstekker en die gaat in het stopcontact... Zo zit de gateway strak en mooi tegen het bord aan en geen enkele dief die weet dat precies uit dat ding het geluid komt en er ook nog de moeite voor gaat nemen om dat ding eruit te trekken, dan moet ie ook nog mijn andere gateway lokaliseren en er naar toe lopen die boven in de hal staat waar ook het geluid uit komt ;)
De meeste dieven gaan echt wel rechtsomkeer wanneer het alarm afgaat en alle lampen in een huis ook nog eens aangaan wanneer zij mijn huis binnentreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
vwtune schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Ik heb hem zelf ook in in de hal boven de meterkast. Ik heb eerst een rond gat gezaagt wat net zo groot is dat de 3 pinnen er doorheen passen. Via de achterkant zit dan de omvormer naar eu stekker en die zit dan weer aan een verloopstekker en die gaat in het stopcontact... Zo zit de gateway strak en mooi tegen het bord aan en geen enkele dief die weet dat precies uit dat ding het geluid komt en er ook nog de moeite voor gaat nemen om dat ding eruit gaat trekken, dna moet ie ook nog naar mijn andere gateway lopen die boven in de hal staat waar ook het geluid uit komt ;)
De meeste dieven gaan echt wel rechtsomkeer wanneer het alarm afgaat en alle lampen in een huis ook nog eens aangaan wanneer zij mijn huis binnentreden.
Over alarm, toeters en bellen gesproken. Hoe heb je dat ingeregeld via Domoticz? Mocht je Domoticz gebruiken.
Ik ben nu aan het nadenken alleen kom toch wel op een hoop Dummy's en Blocky's uit. (LUA ben ik niet bekend mee :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
TerrorSource schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Over alarm, toeters en bellen gesproken. Hoe heb je dat ingeregeld via Domoticz? Mocht je Domoticz gebruiken.
Ik ben nu aan het nadenken alleen kom toch wel op een hoop Dummy's en Blocky's uit. (LUA ben ik niet bekend mee :X ).
idd via blockly in Domoticz, je kan zo ver gaan als je zelf wilt, maar ik heb het op het moment zo ingesteld dat alle deur en raam-sensoren door de weeks tussen 23:00 uur en 07:00 uur op 'scherp' staan. dan moet nog wel de dummy switch op 'on' staan, deze dummy switch is dan weer gekoppeld aan de aqara switch, welke via een scene aan de gateway mp3 speler zit, zo kan ik via het geluid horen als de dummy aan of uit staat. Waarom ik dit heb gedaan is omdat ik het dan op een makkelijke manier zonder hoef in te loggen het alarm (in dit geval het event) aan of uit zet (handig als ik toch nog naar buiten/binnen ga na 23:00uur of visite heb)

Wanneer het alarm afgaat, dan gaan de twee gateways af met politie sirenes, en komt er rood en blauw (zoals een politiewagen) flitsend uit de gateway. Plus nog wat Yeelights en hal verlichtingen gaan aan. Geen enkele dief blijft dan in je huis hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 17:15

iMars

Full time prutser

vwtune schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:33:
[...]

idd via blockly in Domoticz, je kan zo ver gaan als je zelf wilt, maar ik heb het op het moment zo ingesteld dat alle deur en raam-sensoren door de weeks tussen 23:00 uur en 07:00 uur op 'scherp' staan. dan moet nog wel de dummy switch op 'on' staan, deze dummy switch is dan weer gekoppeld aan de aqara switch, welke via een scene aan de gateway mp3 speler zit, zo kan ik via het geluid horen als de dummy aan of uit staat. Waarom ik dit heb gedaan is omdat ik het dan op een makkelijke manier zonder hoef in te loggen het alarm (in dit geval het event) aan of uit zet (handig als ik toch nog naar buiten/binnen ga na 23:00uur of visite heb)

Wanneer het alarm afgaat, dan gaan de twee gateways af met politie sirenes, en komt er rood en blauw (zoals een politiewagen) flitsend uit de gateway. Plus nog wat Yeelights en hal verlichtingen gaan aan. Geen enkele dief blijft dan in je huis hoor :+
Of hij trekt de gateway uit de muur ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
iMars schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:34:
[...]

Of hij trekt de gateway uit de muur ;)
Zoals ik al zei, ik heb er niet 1... en je kan in domoticz ook nog een aparte sirene aanzetten als je dat wilt toch...(dus buiten je gateway om) Ze hebben bij de action voor 4 euro zo een 12 volt sirene met 6 standen. Komt me toch een bak herrie uit... die kan je ook gebruiken als je bang bent dat de dief je gateway eruit trekt.
Maar ik ga ervan uit, dan ook al heb je maar 1 gateway, en je schakelt alles aan wanneer ie inbreekt, dat ie echt niet meer de moeite gaat nemen om die gateway eruit probeert te trekken, de rest blijft dan nog wel aanstaan he? en ben jij al wakker door de eerst 15 seconden dat er wel geluid uitkwam...

[ Voor 60% gewijzigd door vwtune op 06-02-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
vwtune schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:33:
[...]
Wanneer het alarm afgaat, dan gaan de twee gateways af met politie sirenes, en komt er rood en blauw (zoals een politiewagen) flitsend uit de gateway.
[...]
Ben benieuwd hoe je dat doet. Kan je een tipje van de sluier oplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Ik ben alweer iets verder met blockly en heb nu het volgende ingesteld wat ik wel grappig vind om te delen:
Gateway RGB ingesteld als nachtlamp op basis van tijd en lux.
De kleur en licht staat in een scene die hierbij wordt aangeroepen.
Echter als het buiten minder dan 1 graden is wordt een andere (blauwe kleur) scene aangeroepen om mij eraan te herinneren de auto te bedekken ivm ijs op de voorruit :)

Werkt nog niet helemaal lekker. Hij triggered nog te vaak maar ik kom er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Rushhour77 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:17:
Ik ben alweer iets verder met blockly en heb nu het volgende ingesteld wat ik wel grappig vind om te delen:
Gateway RGB ingesteld als nachtlamp op basis van tijd en lux.
De kleur en licht staat in een scene die hierbij wordt aangeroepen.
Echter als het buiten minder dan 1 graden is wordt een andere (blauwe kleur) scene aangeroepen om mij eraan te herinneren de auto te bedekken ivm ijs op de voorruit :)

Werkt nog niet helemaal lekker. Hij triggered nog te vaak maar ik kom er wel.
Ik heb nu een dummy SelectorSwitch waarmee ik via JSON de RGB kleuren aanstuur.

0 Off
10 Rood
20 Blauw
30 Groen

0 http://192.x:8080/json.ht...ght&idx=135&switchcmd=Off
10 http://192.x:8080/json.ht...ghtness=100&iswhite=false
20 http://192.x:8080/json.ht...ghtness=100&iswhite=false
30 http://192.x:8080/json.ht...ghtness=100&iswhite=false

Krijg alleen WIT nog niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Warm wit of koud wit? Denk dat de gateway geen witte LEDs heeft?
Via de MiHome app kan ik enkel koud wit instellen.

WhiteLight commando werkt iig niet bij mij:
http://127.0.0.1:8080/jso...&param=whitelight&idx=135

Maak van je commands trouwens 127.0.0.1 als IP, dat voorkomt onnodig netwerkverkeer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
renedis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:36:
[...]

Warm wit of koud wit? Denk dat de gateway geen witte LEDs heeft?
Via de MiHome app kan ik enkel koud wit instellen.

WhiteLight commando werkt iig niet bij mij:
http://127.0.0.1:8080/jso...&param=whitelight&idx=135

Maak van je commands trouwens 127.0.0.1 als IP, dat voorkomt onnodig netwerkverkeer namelijk.
Goed idee! Thanks.

Koud-wit is voor mij prima, dan wordt het fel wit en dat wil ik juist.

http://127.0.0.1:8080/jso...ghtness=100&iswhite=false
Geeft blauw licht

http://127.0.0.1:8080/jso...rightness=100&iswhite=yes
Geeft blauw licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ArnieNFW schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:25:
[...]

Ben benieuwd hoe je dat doet. Kan je een tipje van de sluier oplichten?
Tuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nno9zjc01c.png

De lijst is langer... je moet dus een groep aanmaken om dit te realiseren, deze groep voeg je dan toe in je blockly. Eigenlijk gaat gewoon rood en blauw om en om branden, je zou ook nog met de felheid van de leds kunnen spelen eventueel, ik heb gewoon alles op 100% staan.

[ Voor 33% gewijzigd door vwtune op 06-02-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
vwtune schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:31:
[...]

Tuurlijk:

[afbeelding]

De lijst is langer... je moet dus een groep aanmaken om dit te realiseren, deze groep voeg je dan toe in je blockly. Eigenlijk gaat gewoon rood en blauw om en om branden, je zou ook nog met de felheid van de leds kunnen spelen eventueel, ik heb gewoon alles op 100% staan.
Haha zo simpel en effectief. Dit heb je dan bijv. staan tot bijv. 30sec?
Verder is mijn ervaring met Blockly dat je het beste gewoon losse If events kunt aanmaken ipv if else if. Volgens mij werkt dat niet goed in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Rushhour77 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:41:
[...]

Haha zo simpel en effectief. Dit heb je dan bijv. staan tot bijv. 30sec?
Verder is mijn ervaring met Blockly dat je het beste gewoon losse If events kunt aanmaken ipv if else if. Volgens mij werkt dat niet goed in Domoticz.
JE moet er maar opkomen idd :) Klopt hij loopt tot de 30 door en de laatste kleur heeft een uitschakeltijd van 30 seconden, dus dan blijft ie op het laatst nog 30 seconden continue rood branden

Els if werkt prima hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Ik had stiekem gehoopt op een slimmere methode, maar deze is wel zo effectief ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
Ik heb eindelijk de Magic controller binnen, alleen wil ik die gebruiken in een Blockly, maar die lijkt helemaal niks te doen.

Is er iemand die de kubus icm Blockly gebruikt en die even een screenshot wil posten om mij op weg te helpen?
Koffie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:19:
Correct me if I'm wrong: De gateway stuurt alleen lux metingen wanneer de LED ring aan of uit gaat, daarna alleen 1 keer per uur.
Hoe vaak de lix meting exact gestuurd wordt durf ik je niet te zeggen, maar toen ik de gateway net binnen had heb ik hier wat mee geëxperimenteerd. Mijn gateway hangt op de overloop en als ik alle deuren dicht deed ging de LED van de gateway netjes aan en zodra de deur weer open ging (en er dus voldoende licht was), ging deze weer uit. De exacte tijd durf ik je niet meer te zeggen, maar volgens mij zat er wel een kleine vertraging op, maar dat lijkt mij geen probleem zolang je hem maar niet gebruikt in een situatie waar het ineens van licht naar donker gaat.
vwtune schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:05:
[...]

JE moet er maar opkomen idd :) Klopt hij loopt tot de 30 door en de laatste kleur heeft een uitschakeltijd van 30 seconden, dus dan blijft ie op het laatst nog 30 seconden continue rood branden

Els if werkt prima hoor....
Haha, mooie oplossing. Binnenkort maar eens mee spelen. Zou je niet die groep 2 (of meer keer) aan kunnen roepen en dan de 2e keer met een aanschakelvertraging van 30 seconden? Mocht dat niet gaan, kan je dit misschien via LUA ook wel regelen en er dan een loopje in maken. Alleen is mijn LUA kennis nihil, dus geen idee of dit ook echt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Phoolie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:38:
[...]
Hoe vaak de lix meting exact gestuurd wordt durf ik je niet te zeggen, maar toen ik de gateway net binnen had heb ik hier wat mee geëxperimenteerd. Mijn gateway hangt op de overloop en als ik alle deuren dicht deed ging de LED van de gateway netjes aan en zodra de deur weer open ging (en er dus voldoende licht was), ging deze weer uit. De exacte tijd durf ik je niet meer te zeggen, maar volgens mij zat er wel een kleine vertraging op, maar dat lijkt mij geen probleem zolang je hem maar niet gebruikt in een situatie waar het ineens van licht naar donker gaat.
Wellicht dat het op die manier wel kan/werkt wanneer je alle logica via de MiHome app op je gateway laat afhandelen ipv zelf via het LAN protocol aan de slag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Koffie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:14:
[...]

Wellicht dat het op die manier wel kan/werkt wanneer je alle logica via de MiHome app op je gateway laat afhandelen ipv zelf via het LAN protocol aan de slag gaat?
Dit was via een blockly in Domoticz, dus ook gewoon via het LAN protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan gok ik dat Domoticz dit actief opvraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Koffie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:32:
Dan gok ik dat Domoticz dit actief opvraagt?
Ik ben geen ontwikkelaar, dus geen idee. Heb ook geen idee of je dat wellicht ergens terug zou kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Phoolie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:45:
[...]

Ik ben geen ontwikkelaar, dus geen idee. Heb ook geen idee of je dat wellicht ergens terug zou kunnen zien.
Ik kan iig zeggen dat als je ligt in de kamer aanzet dit niet meteen doorwerkt naar de lux meting van de gateway. Dus een goedkope nachtlamp zonder poespas is een betere optie :). Was wel leuk als kennismaking van blockly.
Ik ben nu sowieso afgestapt van gateway als nachtlamp gebruiken omdat ik deze later als alarm wil gebruiken. Dan zou de nachtlamp functionaliteit alleen in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Rushhour77 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Ik kan iig zeggen dat als je ligt in de kamer aanzet dit niet meteen doorwerkt naar de lux meting van de gateway. Dus een goedkope nachtlamp zonder poespas is een betere optie :). Was wel leuk als kennismaking van blockly.
Ik ben nu sowieso afgestapt van gateway als nachtlamp gebruiken omdat ik deze later als alarm wil gebruiken. Dan zou de nachtlamp functionaliteit alleen in de weg zitten.
Ik gebruik hem wel als nachtlamp, maar doe niks met de lux, ik schakel dit gewoon op zonsopkomst/ondergang.
Pagina: 1 ... 17 ... 89 Laatste