[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
jack_ schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:27:
[...]

ja hier ook vanaf bitstamp vanaf vanmorgen 09:00 uur ook nog geen tx hash of in mijn wallet terug te vinden. Nog geen reactie van Bitstamp. Net nu ik wat wil handelen, Als ze de gasprice te laag hebben staan, moet ik hem toch niet al bij bitstamp op finished zien staan? Fiat deposit weer netjes vandaag op bitstamp bijgeschreven, maar wil dit eerst opgelost hebben voor weer verder heel wat ether te verhuizen.

@yinx84 hou ons even up-to-date met jouw eth tx of die nog door komt.

ik zag een vergelijkbare melding op stackoverflow staan, dus vermoed dat er wel meer mensen last van hebben, ook vanaf verschillende exchanges.
Vier en een halve dag later is m'n withdrawal van Coinexchange.io naar Kraken.com gearriveerd. Opgelucht hier :)

Jij inmiddels al iets ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
lighting_ schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:47:
[...]

Na de tulpomanie bleef niks meer bruikbaar over. Na de dotcom grote internet spelers
En na de financiële crisis? Alleen meer schulden en geld geprint en een nog groter bubbel.
Als die knapt zal de btc nog harder stijgen. Aan goud heb je niks. Niet makkelijk overdraagbaar.
En mocht de cryptocurrency toch klappen blijven er een paar over die nog groter worden.
Ben het grotendeels met je eens hoor, maar wat is dit voor rare uitspraak? ''aan goud heb je niks''.
Goud is al sinds de tijden van jezus een betaalmiddel, heeft daarnaast een industriele functie. Kunnen we over bitcoin nog niet geheel zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:13
Crypts schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:40:
[...]

Leuk dat je dit eruit pikt, als je op deze manier handelt genereer je een redelijk volume afhankelijk van je inleg waardoor fees ook gunstiger kunnen worden. :)
Alles boven de 0,1% zie ik als gunstig maar dat hangt natuurlijk ook af van je inleg. Toch blijft het winst hoe klein je inleg ook is en het stapelt als je je inleg op deze manier blijft vergroten. Jammer genoeg genereert Bitstamp nogal lullige overzichtjes maar de laatste (dat was wel een leuke) trade was: buy €11201 en sell €11699 (3,97% netto). Oftewel ik zit nu zonder maar dat zal vannacht wel weer goed komen. Kleine nuancering, ik stapte net iets te laat in/uit waardoor ik eerst iets verlies moest compenseren maar ik mag niet klagen 20+ 8)7 trades verder.

[...]

Limit. Tenzij je andere plannen hebt nooit anders doen. ;)
Even voor duidelijkheid: 0.1 % boven op wat je kwijt bent aan de fee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sanalologo schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:51:
[...]

Ben het grotendeels met je eens hoor, maar wat is dit voor rare uitspraak? ''aan goud heb je niks''.
Goud is al sinds de tijden van jezus een betaalmiddel, heeft daarnaast een industriele functie. Kunnen we over bitcoin nog niet geheel zeggen..
Goud heeft veel waarde omdat wij vinden dat het waarde heeft. Er liggen belachelijke hoeveelheden goud niets te doen omdat wij vinden dat het waarde heeft. Ja, het heeft ook praktisch nut, maar de prijs ligt zo hoog omdat het waardevol is. Goud is juist een goed voorbeeld van iets dat waarde heeft omdat wij vinden dat het waarde heeft, niet omdat het in de praktijk nou echt zoveel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
PilatuS schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:56:
[...]

Goud heeft veel waarde omdat wij vinden dat het waarde heeft. Er liggen belachelijke hoeveelheden goud niets te doen omdat wij vinden dat het waarde heeft. Ja, het heeft ook praktisch nut, maar de prijs ligt zo hoog omdat het waardevol is. Goud is juist een goed voorbeeld van iets dat waarde heeft omdat wij vinden dat het waarde heeft, niet omdat het in de praktijk nou echt zoveel waard is.
Is niet veel anders dan bitcoin. Goud kan ook gemined worden, zit ook een max aan(alleen is de hoeveelheid onbekend). Mensen geven er een waarde aan, net als bitcoin. Ja bitcoin is makkelijker om waarde over te dragen. Goud wordt in de industrie gebruikt en wordt gedragen in de vorm van juwelen/sieraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sanalologo schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:01:
[...]

Is niet veel anders dan bitcoin.
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Sanalologo schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:51:
[...]

Goud is niet makkelijk overdraagbaar.
Tuurlijk heeft het nut. Zit in vele toepassingen zoals je smartphone sieraden etc
Maar als ruilmiddel niet handig. Ga maar eens voor tienduizenden euros goud kopen. Hoe sla je thuis op.
hoe verkoop je weer makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
lighting_ schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:08:
[...]

Goud is niet makkelijk overdraagbaar.
Tuurlijk heeft het nut. Zit in vele toepassingen zoals je smartphone sieraden etc
Maar als ruilmiddel niet handig. Ga maar eens voor tienduizenden euros goud kopen. Hoe sla je thuis op.
hoe verkoop je weer makkelijk.
Alles heeft zo zijn voor en nadelen. Maar de essentie is dat Goud een hoop heeft om een waarde te vertegenwoordigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkool07
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
crazyheinz schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:33:
[...]

Ik heb een testaccount geopend en mijn bittrex account gekoppeld. Ik zie alleen een stop order, maar zie geen optie om tegelijk een stop loss te hebben én een sell zodat je profit kan nemen. .
Heb jij dit werkende gekregen? En zo ja, hoe? :)
Je kan twee stop-limit sell orders plaatsen. Ook een voor je profit. Al weet ik trouwens niet helemaal zeker of dit ook werkt omdat je net zoals in bittrex niet kan aangeven of de stop moet gaan werken als de koers boven of onder de gewenste waarde komt. En bij mij zijn voorlopig alleen nog maar stop-loss orders afgegaan als de koers gezakt was de laatste tijd :'( . Dus mogelijk doe ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkool07
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
crazyheinz schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:06:
[...]

Gebruik de bittrex enhanced plugin voor chrome en dan is dit ook opgelost ;)
Die kende ik niet. Dank!
_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
http://cryptocalendars.com handige website met alle aankomende evenementen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Gaan flink wat stop-loss af denk ik op BTC vannacht, heb net weer bijgekocht op 11700 maar we kunnen met heel veel van die kleine ordertjes niet op tegen die volume verkopen, ik zie met regelmaat 4 , 6 en grotere sell's voorbij komen

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:11
C6DL schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:31:
Ik heb een vraag over mijn zojuist ontvangen Ledger S.
Heb hem aangeschaft na de review gelezen te hebben van Rannisha! top review.

Ik heb er inmiddels wat mee gespeeld en heb ook al een restore gedaan om er feeling mee te krijgen.
Het viel me op dat na een restore my "receive" btc adres veranderd was.

1/ Hoort deze niet hetzelfde blijven? of maakt dat niets uit verder?
Nee. na elke transactie wordt er een nieuw adres gegenereerd. Je kan de oude nog wel gebruiken als ontvangst adres, maar dat is juist de reden erachter, privacy en security.
https://ledger.zendesk.co...5199349-Bitcoin-addresses
2/ Tijdens het inrichten werd de vraag gesteld: Legacy or Segwit, na wat googelen gekozen voor Segwit ivm de lagere fee's. En gezien ik alleen in de BTC zit. Is dit ok?
Ja
https://ledger.zendesk.co...wit-step-by-step-tutorial
3/ Hoe kan ik met een kleine hoeveelheid btc testen of mijn wallet werkt ?
Ik heb op kraken wat btc staan, kan ik gewoon voor 10 euro aan btc wegsturen van kraken naar mij Ledger?
Of moet er minimaal 0,0010 btc gedaan worden zoals bitonic hanteert?
Je kan een klein bedrag versturen, let wel op de fee die je moet betalen bij kraken om een transactie te doen (dat het ook enigzins de moeite is ). De fee is namelijk 0,001 BTC om te witdrawen
https://support.kraken.co...-are-the-withdrawal-fees-
4/ Als ik btc verstuur vanaf mijn ledger naar kraken, is het dan wijs om voor fast confirmation te kiezen of normal? wat is feitelijk het verschil? praten we over een uurtje? of 2 dagen langer wachten?
Ik boek niets vanaf mijn ledger, maar ik heb het vaker gelezen dat de Ledger mogelijk niet altijd genoeg of teveel mee geeft bij transacties. Low is te laag en high is weer te hoog. Zinvol om even uit te zoeken dus.
https://ledger.zendesk.co...115005199389-Bitcoin-fees

Fees berekenen:
https://support.earn.com/...culate-my-transaction-fee
https://bitcoinfees.earn.com/

Mogelijk kan iemand anders dit voor je beantwoorden m.b.t het fee gedeelte en de ledger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 07:23
yinx84 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:47:
[...]

Vier en een halve dag later is m'n withdrawal van Coinexchange.io naar Kraken.com gearriveerd. Opgelucht hier :)

Jij inmiddels al iets ontvangen?
Ja binnen. Gelijk daarna weer withdrawals gedaan en die waren weer netjes snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Na het inloggen op kraken krijg ik een 404 error.. gvd. Meer mensen last van? Kan niks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Misschien onder die steen vandaan kruipen of een brilletje opzetten en het forum beter lezen...........

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 10-12-2017 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Slux schreef op zondag 10 december 2017 @ 07:44:
[...]

Misschien onder die steen vandaan kruipen of een brilletje opzetten en het forum beter lezen...........
hij ligt plat ook de trades.. wat lul jij nou weer?

Heeft een uurtje plat gelegen
http://downdetector.com/status/kraken-exchange

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
shakespeare schreef op zondag 10 december 2017 @ 07:47:
[...]

hij ligt plat ook de trades.. wat lul jij nou weer?

Heeft een uurtje plat gelegen
http://downdetector.com/status/kraken-exchange
Rooie stukje hieronder gelezen?

.
"De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.

Verder, iets minder aangebrand richting een medetweaker zou je iets meer sieren, het is hier geen dumpert.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
deppenboks schreef op zondag 10 december 2017 @ 07:59:
[...]

Rooie stukje hieronder gelezen?

.
"De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.

Verder, iets minder aangebrand richting een medetweaker zou je iets meer sieren, het is hier geen dumpert.....
jaja... ik kan wel lezen. maar de trades staan daar nu ook stil, dat is wellicht wel even de moeite om te posten.
Altijd dat betwerige reageren... man man..

Ik kan inmiddels weer inloggen, wellicht toch maar withdrawlen richting bitstamp/gdax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:13
Op kraken kan sinds 7:05 inderdaad niet meer worden gehandeld lijkt het.

Ze zouden deze week de infrastructuur aanpassen nav alle problemen. Hopelijk is het daarvoor.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Sneezzer schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:47:

Ze zouden deze week de infrastructuur aanpassen nav alle problemen. Hopelijk is het daarvoor.
ik heb zojuist een withdrawl richting GDAX gedaan, ben er wel klaar mee. als ze het fixen is er nog een deposit onderweg.
Duren de withdraws dezen dagen lang ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 22:31
Sneezzer schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:47:

Tot nu toe is de site eindelijk weer echt soepel en goed werkbaar. Dus verwacht inderdaad dat het hiervoor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik had er gisteren geen zin meer in dus heel lui wat limit buy's geplaatst op €11003, €10753 en €10503 allemaal ongeveer 1/3 qua waarde. Had cointracking nog niet bijgewerkt dus dat scheelde honderden euro's met hoe het er anders bij hing...

Inmiddels zitten we weer onder de €11000 maar is mijn voorraad btc tov gisteren nu ruim +25%. :)
Eerst maar even koffie en dan kijken of ik dat nog iets verder omhoog ga krijgen.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Daniel-p schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:51:
[...]

Tot nu toe is de site eindelijk weer echt soepel en goed werkbaar. Dus verwacht inderdaad dat het hiervoor was.
klopt.. maar de trades werken nog niet, als deze up gaan ben ik benieuwd of het nog wel werkt. ik heb alles overgezet naar GDAX/Coinbase. werkt stuk vriendelijker ook met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 22:31
shakespeare schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:05:
[...]

klopt.. maar de trades werken nog niet, als deze up gaan ben ik benieuwd of het nog wel werkt. ik heb alles overgezet naar GDAX/Coinbase. werkt stuk vriendelijker ook met de app.
Hier werken de trades wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezzer
Kijk maar eens bij charts, nog helemaal leeg.

9:40 weer up

[ Voor 16% gewijzigd door Sneezzer op 10-12-2017 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Crypts schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:58:
Ik had er gisteren geen zin meer in dus heel lui wat limit buy's geplaatst op €11003, €10753 en €10503 allemaal ongeveer 1/3 qua waarde. Had cointracking nog niet bijgewerkt dus dat scheelde honderden euro's met hoe het er anders bij hing...

Inmiddels zitten we weer onder de €11000 maar is mijn voorraad btc tov gisteren nu ruim +25%. :)
Eerst maar even koffie en dan kijken of ik dat nog iets verder omhoog ga krijgen.
Dit sentiment is heel gevaarlijk. Je kan de komende uren/dagen heel veel geld kwijtraken. De koers is de afgelopen twee dagen met meer dan 30% gedaald. Dat is bijzonder volatiel. Er zijn de afgelopen dagen al veel mensen geld kwijtgeraakt (door paniek, en jij bent de 'gelukkige' die die BTC nu heeft overgenomen), maar ik denk dat straks nog een veelvoud dat mee gaat maken. Vooral de mensen die pas deze zomer mee zijn gaan doen.
Even koffie en dan kijken of je er meer van kan maken... Zodra mensen zo zelfverzekerd zijn, is een eerste teken om op te gaan passen. Meer BTC is niet moeilijk, maar waardevermeerdering wel.
Er van uitgaan dat BTC de ATH wel weer zal halen is heel gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Met je eens @Playa del C.

Maar zolang maar het besef er is dat je kunt verliezen is het geen ramp.
Als het goudkoorts is, gaat het geheid fout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crypts
Ik snap jullie beiden maar ik denk dat vooral de aankomende futures (12 uur vanmiddag) veel mensen onzeker maken... Ik overschat mezelf overigens niet, ik probeer vooral heel rustig te blijven. ;)

Als anderen in paniek raken hoef ik dat dus niet te doen.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simokko
  • Laatst online: 11-03 12:11
Vanmiddag? Vanavond toch?
Crypts schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:33:
Ik snap jullie beiden maar ik denk dat vooral de aankomende futures (12 uur vanmiddag) veel mensen onzeker maken... Ik overschat mezelf overigens niet, ik probeer vooral heel rustig te blijven. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Gisteren vond ik dat de rit naar beneden wel lang genoeg geduurd had en heb ik mijn BTC verkocht op zowel GDAX als Bittrex. Op een gegeven moment op GDAX weer bijgekocht en in BTC een mooie sprong gemaakt. Op Bittrex was het koersverloop iets anders en daar heb ik nog even gewacht. Daar begon de koers inmiddels weer boven de 14.000 Dollar te komen en zelfs richting de 15.000 Dollar te gaan. Toen kreeg ik een FOMO moment. "Vroeger" had ik toen alsnog snel voordat ik naar bed zou gaan ingekocht om de verdere stijging van die nacht niet te missen (er van uitgaande dat die kwam...), om daarna met extra verlies wakker te worden. Maar de laatste 2-3 keer weet ik mijzelf in te houden en probeer ik het om te buigen in iets (voor mij :)) positiefs: het aantal BTC verhogen en hopen dat hij weer daalt. Ik heb dus een buy order op 13.250 Dollar gezet, de prijs waar ik gisteren al voor wilde inkopen, maar wat niet lukte.

Nu log ik in op Bittrex en zie ik dat de inkoop is gelukt :) Wederom mooi wat BTC erbij, wel in totaal in Dollars zwaar gedaald vannacht en inmiddels is hij nog verder gedaald.

Kortom, FOMO weerstaan is echt belangrijk en probeer nooit weer met verlies in te kopen, maar het volgende dal mee te pakken.

Maar wees je er wel bewust van dat hij daarna niet per se weer hoeft te gaan stijgen. Ik las een paar dagen geleden dat iemand hier als toekomst voor BTC een munt voorspelde die rond de 5k Dollar schommelt. Ik denk dat die kans best wel groot is, hij zal ook niet ineens en voor altijd naar 0 dalen, maar ik verwacht dat er langzaam aan steeds meer mensen uitstappen, waardoor alle holders hun waarde langzaam zien verminderen terwijl anderen uitstappen en hun winst nemen. Hierboven zie ik ook een aantal reacties, net als mijn eigen inkoop hierboven, die er van uitgaan dat de koers altijd wel weer omhoog gaat. Dat hoeft niet het geval te zijn, het kan ook zijn dat je na zo'n inkoop met erg veel BTC blijft zitten die weinig meer waard is. Blijf je daar wel constant bewust van.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Crypts schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:33:

Inderdaad, vannacht dacht ik
En wat heerlijk zeg, een snelle kraken website! :9

[ Voor 6% gewijzigd door C6DL op 10-12-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:20
Iemand een idee waarom deze transactie na 4 dagen nog niet bevestigd is?

Fee is 82.396 sat/B. Niet het allerhoogste fee maar toch ook niet dusdanig laag dat het zo lang zou moeten duren? Wat kan ik nu nog doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 10-12-2017 10:25 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:55

Swerfer

Hmm...

Wietsee. schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:20:
Iemand een idee waarom deze transactie na 4 dagen nog niet bevestigd is?

Fee is 82.396 sat/B. Niet het allerhoogste fee maar toch ook niet dusdanig laag dat het zo lang zou moeten duren? Wat kan ik nu nog doen?
Transactie fee alsnog verhogen? Kan met sommige wallets en via sommige websites...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
D-Ed schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:41:
[...]

In de zomer ben ik met een klein bedrag gestart met mijn ‘experiment’, toen stond BTC op ongeveer $3.500,- Toen op IOTA en NEO gedoken, net voor de groeispurt van IOTA alles daarop gezet.

Gisteren heb ik de inleg van de zomer uit IOTA gehaald en in BTC gestopt omdat ik verwacht dat de koers van BTC verder gaat stijgen en ik de 2e fase van mijn experiment in ga ;)
Kun je meer vertellen over dat experiment of is het een geheim? ;)

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:28

HaTe

haat niet

Ik had gisteren een stop order gemaakt op Bitstamp met trailing stop. De koers stond op 12400 €/BT en had de trigger price op 11850 €/BTC. Zo dacht ik bij nog ergere koersdaling mijn winst te behouden.
Even later ging de koers flink omlaag, richting de 11100 en zag dat er niks was verkocht!

Hoe kan dat?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 13:10
HaTe schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:45:
Ik had gisteren een stop order gemaakt op Bitstamp met trailing stop. De koers stond op 12400 €/BT en had de trigger price op 11850 €/BTC. Zo dacht ik bij nog ergere koersdaling mijn winst te behouden.
Even later ging de koers flink omlaag, richting de 11100 en zag dat er niks was verkocht!

Hoe kan dat?
Heb je een stoploss of stoplimit order gebruikt? Met stoplimit kan je bijvoorbeeld aangeven dat zodra de coin onder de 11.850 komt, hij een sellorder moet plaatsen voor... 11.800 (noem maar iets). Als niemand tegen die koers wil kopen wordt je btc niet verkocht.

Gebruik je stoploss, dan wordt btc tegen elk bod verkocht zodra hij onder de 11.850 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
eMiz0r schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:54:
[...]

Heb je een stoploss of stoplimit order gebruikt? Met stoplimit kan je bijvoorbeeld aangeven dat zodra de coin onder de 11.850 komt, hij een sellorder moet plaatsen voor... 11.800 (noem maar iets). Als niemand tegen die koers wil kopen wordt je btc niet verkocht.

Gebruik je stoploss, dan wordt btc tegen elk bod verkocht zodra hij onder de 11.850 komt.
Kun je me aub dit ook eens uitleggen hoe ik dit op kraken kan doen?
Ik wil bv 1 bitcoin verkopen als de koers onder de 10.000 euro komt.
Wat moet ik dan precies invullen?

De laatste keer toen ik dit deed testen verkocht hij alles tegen de huidige koers |:(

edit: ik zie dat stop loss helemaal niet meer beschikbaar is op kraken??

[ Voor 4% gewijzigd door C6DL op 10-12-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bonez0r schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:43:
[...]

Kun je meer vertellen over dat experiment of is het een geheim? ;)
Nee hoor. Mijn inleg van de zomer wilde ik gaan gebruiken om BTC te kopen.. Dit heb ik gedaan maar snel alweer op IOTA overgezet :+

IOTA is vannacht op $3,64 uitgekomen zelfs.. Ik doe even helemaal niets (is dus ook onderdeel van mijn experiment ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
C6DL schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:31:
Ik heb een vraag over mijn zojuist ontvangen Ledger S.
Heb hem aangeschaft na de review gelezen te hebben van Rannisha! top review.

4/ Als ik btc verstuur vanaf mijn ledger naar kraken, is het dan wijs om voor fast confirmation te kiezen of normal? wat is feitelijk het verschil? praten we over een uurtje? of 2 dagen langer wachten?
Goede keus!

Een aantal vragen waren al beantwoord, maar voor 4/ kan ik zeggen: kies zelf je fees, zeker in tijden dat het erg druk is op het netwerk. De voorgestelde fees (low/normal/high) zijn niet altijd correct. As het rustig is op het netwerk is er niks aan de hand, maar de laatste paar dagen, met een backlog van enkele 100k transacties loont het om zelf je fee te kiezen. Ik gebruik hier https://core.jochen-hoenicke.de/queue/#24h voor, je kukt hier zien welke fee op dit moment in blokken opgenomen worden. Doorboven is fast, daaronder is slow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
D-Ed schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:01:
[...]

Nee hoor. Mijn inleg van de zomer wilde ik gaan gebruiken om BTC te kopen.. Dit heb ik gedaan maar snel alweer op IOTA overgezet :+

IOTA is vannacht op $3,64 uitgekomen zelfs.. Ik doe even helemaal niets (is dus ook onderdeel van mijn experiment ;) )
Eerst zei je dat je iota verkocht en verwacht dat btc stijgt. En nu ben je weer in iota ingestapt. Rare experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
lighting_ schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:07:
[...]

Eerst zei je dat je iota verkocht en verwacht dat btc stijgt. En nu ben je weer in iota ingestapt. Rare experiment.
Klinkt als FOMO inderdaad.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
C6DL schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:58:
[...]

Kun je me aub dit ook eens uitleggen hoe ik dit op kraken kan doen?
Ik wil bv 1 bitcoin verkopen als de koers onder de 10.000 euro komt.
Wat moet ik dan precies invullen?

De laatste keer toen ik dit deed testen verkocht hij alles tegen de huidige koers |:(

edit: ik zie dat stop loss helemaal niet meer beschikbaar is op kraken??
Kan helaas niet (meer). Kraken heeft sinds augustus ergens dat soort advanced orders uitgezet en nog steeds niet ingeschakeld.

Edit: oh had je zelf net geconstateerd zie ik :D

[ Voor 7% gewijzigd door eMiz0r op 10-12-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
lighting_ schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:07:
[...]

Het is dan ook een rare ‘markt’ waar ik graag kleine stapjes zet..

@Jumpman Yup en daar is wat mij betreft niets mis mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een paniek weer gisteren. En dat allemaal omdat future trading vandaag begint ? Wall street lacht zich dood om al die onbenullen die nu al in paniek raken, en ze zijn nog niet eens begonnen. Ik ging er vanuit dat als iedereen de futures markt negeert ze ook geen FUD kunnen verspreiden, en zullen ze met de staart tussen de benen afdruipen. Maar als ik zie zoals het gisteren ging hou ik mijn hart vast. Er is weinig nodig om de hele cryptohandel 30% te laten instorten. De professionele traders wrijven zich al in de handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Crypts schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:43:
[...]

Werkwijze btc<->eur/usd/usdt is als volgt:
- kijk naar de candle stick (zet op 1 minuut) want dat bepaald je range.
- plaats sell order net onder het maximum (niet te gierig zijn, met 0,01 ga je het meestal niet redden).
- zodra deze verkocht is plaats je meteen een buy net boven het minimum en wederom, met 0,01 verschil lukt het niet altijd.
- daalt of stijgt de eerstvolgende range vrij heftig dan pak je in het beste geval wat minder winst of je moet even het ritje uitzitten. Je kunt er ook voor kiezen als je een nog grotere stijging of daling verwacht niet meteen te handelen maar even te wachten om het rendement te vergroten.

Verder is het een klein stukje ervaring maar ranges overlappen elkaar eigenlijk bijna altijd, hou wel even de fees in de gaten. Bovenstaande is geschreven vanuit de situatie dat je al btc hebt maar heb je die nog niet dan gaat natuurlijk hetzelfde principe op. ;)
Hmm gisteren wat tijd en eens geprobeerd en buiten 1 koppel van trades die doorging waar ik effectief wat winst op pakte bleven mijn trades altijd staan totdat ze eigenlijk "veroudert" waren en ik ze zelf annuleerde .

Probeerde dit op gdax , ligt dit aan de exchange of ben ik gewoon te traag /geef ik gewoon te weinig verschil in om dit er door te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:50:
Wat een paniek weer gisteren. En dat allemaal omdat future trading vandaag begint ? Wall street lacht zich dood om al die onbenullen die nu al in paniek raken, en ze zijn nog niet eens begonnen. Ik ging er vanuit dat als iedereen de futures markt negeert ze ook geen FUD kunnen verspreiden, en zullen ze met de staart tussen de benen afdruipen. Maar als ik zie zoals het gisteren ging hou ik mijn hart vast. Er is weinig nodig om de hele cryptohandel 30% te laten instorten. De professionele traders wrijven zich al in de handen.
https://www.rtlz.nl/crypt...bij-de-rijkste-10-procent
De grote verkopers kunnen voor grote uitslagen zorgen.
Maar dat wisten we al. Maakt het spannender dan aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:47

flexje

got-father

Wat denk je dat er gebeurt als iedereen gewoon zn coins behoudt?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
flexje schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:01:
Wat denk je dat er gebeurt als iedereen gewoon zn coins behoudt?
Dan gaat de koers waarschijnlijk omhoog. Als iedereen ze verkoopt gaatie zeer waarschijnlijk omlaag.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:47

flexje

got-father

eMiz0r schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:07:
[...]

Dan gaat de koers waarschijnlijk omhoog. Als iedereen ze verkoopt gaatie zeer waarschijnlijk omlaag.

;)
Joh echt? :*) Daarom, geen paniek mensen :D

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
* Opmerkingen over de huidige koers van coin X
@.oisyn
Kan deze opmerking verwijderd worden of genuanceerd?

In een topic dat als titel de koers heeft, is het natuurlijk absurd om dit te verbieden.
Ik snap wat je ermee bedoeld te zeggen, maar zo staat het er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou toch maar paspoort geupload.

Nu moet ik een foto van mijzelf maken voor de webcam. Ik heb geen webcam.... Dus nu hebben ze EN mijn paspoort en heb ik nog steeds geen account.

Ik hoor over een paar maanden wel als er weer een hack geweest is en ik opeens heel vreemde facturen krijg en/of en allemaal leningen op mijn naam zijn aangegaan! Want voor de hele wereld is een copy paspoort wel voldoende alleen voor BitCoins uitbetalen krijg ik deze shit

Wat een kutzooi is dit zeg!

Ik zie bitcoin wel klappen zo. Kopen was leuk maar verkopen is een hell.

Ik verkoop wel via LiteCoin and i'm out 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:50:
Het was idd gisteren een ramp voor zowat alles.

Buiten enkele coins die ik al een tijd heb staat zowat alles op verlies.

Zeker BTC nadert nu het punt waarop ik ooit met wat meer geld instapte? De vraag is dan pak ik nog die kleine winstmarge of hoop ik dat na deze dip (en mogelijk serieus verlies) het terug omhoog gaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik krijg op GDAX: 12157.52
Wat ik krijg op LiteCoin: 11288,10
Wat ik krijg op Bitonic: 11711,37

Als ik dit geweten had.....

En nu heb ik mijn passpoort nog afgegeven ook GVD!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 09:25

_Christiaan_

Master of SOG

Het valt me op hoe paniekerig iedereen op fora reageert als de koers inzakt. Bedenk je dat dit al supervaak is gebeurd. Kijk bijv. naar dit random voorbeeld van mei dit jaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pLbnp5E.png

Van $2800 naar $1800 in 3 dagen (-36%). We staan nu een half jaar later op $14.000.

Zo kan ik nog tig voorbeelden opzoeken.

Dit gebeurt zo vaak en is geen reden tot paniek. Als je hier wel van in paniek raakt heb je ofwel teveel $$ erin gestopt, ofwel je wilt de volatiliteit van de bitcoin niet accepteren.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:06

mwa

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:13:

Nu moet ik een foto van mijzelf maken voor de webcam. Ik heb geen webcam.... Dus nu hebben ze EN mijn paspoort en heb ik nog steeds geen account.

Ik hoor over een paar maanden wel als er weer een hack geweest is en ik opeens heel vreemde facturen krijg en/of en allemaal leningen op mijn naam zijn aangegaan! Want voor de hele wereld is een copy paspoort wel voldoende alleen voor BitCoins uitbetalen krijg ik deze shit

Wat een kutzooi is dit zeg!

Ik zie bitcoin wel klappen zo. Kopen was leuk maar verkopen is een hell.

Ik verkoop wel via LiteCoin and i'm out 8)7
Rustig ademhalen en je niet zo aanstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:21:

paspoort naar gdax
gdax is wel duur voor koop

[ Voor 8% gewijzigd door lighting_ op 10-12-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nu wel dus. Het koste mij dermate veel geld dat ik het risco maar nam. Ik heb ook eigenlijk wel meer dan 2 bitcoins dus opgeteld is het dermate veel geld dat ik aan 'fee' betaal bij de NL sites dat het mij slimmer leek mijn passpoort dan maar kwijt te raken en een nieuwe aan te vragen. Kost een paar tientjes maar dan kan mijn oude ID niet gebruikt worden.

Nu moet ik weer een foto uploaden wat een gezeik zeg! What's next. DNA????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Gisteren dus WEER een fomo blunder gemaakt, zal ik het ooit leren :?
Litecoin ging lekker vrijdag, heeeeeeel lekker.
Toen ik naar bed ging voor 102 verkocht, om wakker te worden met een koers van 125, k*t :(

ff wachten, koers naar 135, shiiiiiit, daar gaat hij weer, dus gekocht op 135, om vervolgens weer terug te zakken naar +/- 115...

Nog steeds gezond rendement afgelopen weken door de knaller van litecoin maar nu wel 25% minder LTC ;w

En iedere keer weer denk ik achteraf, gast... wat ben je toch stom :X

Serieus aan het overwegen om de munten toch maar in een wallet te stoppen zodat "ff snel traden" niet lukt, zou een hoop verlies schelen vrees ik :P

[ Voor 12% gewijzigd door ybos op 10-12-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
  • Laatst online: 27-09 19:45
ybos schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:33:
Toen ik naar bed ging voor 102 verkocht, om wakker te worden met een koers van 125, k*t :(

ff wachten, koers naar 135, shiiiiiit, daar gaat hij weer, dus gekocht op 135, om vervolgens weer terug te zakken naar +/- 115...

Nog steeds gezond rendement afgelopen weken door de knaller van litecoin maar nu wel 25% minder LTC ;w

Serieus aan het overwegen om de munten toch maar in een wallet te stoppen zodat "ff snel traden" niet lukt, zou een hoop verlies schelen vrees ik :P
Ik ben gelukkig dus niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:52
ybos schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:33:

Voelt heel zuur aan, maar de meeste mensen die al iets langer hier rondlopen zullen erg bekend zijn met dit gevoel ;)
Zelf heb ik een beetje hetzelfde gehad gisteren met BTC. Normaliter maak ik me er niet echt druk om en wacht ik dips lekker uit, maar gisteren.... toch paniek en een flink deel verkocht.

Edit: zit nu zelfs voor het dilemma om dezelfde hoeveelheid coins bij te kopen voor 150 euro extra.. maar voelt toch verkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Junia op 10-12-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Nu online
TomvdG schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:35:
[...]

Na, komop dan :(:)

:+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:13:

Nu moet ik een foto van mijzelf maken voor de webcam. Ik heb geen webcam....

..Wat een kutzooi is dit zeg!

Man man man.. Als je nou eerst even een klein beetje onderzoek doet van tevoren. Op dit soort tirades zit echt niemand te wachten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 22:23

NoE

Que?

Ik zag op BL3P zelfs dat er een LTC voor 750 euro over de toonbank ging? glitch of een een snelle misplaatste/fomo Market-order?

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 22:10

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Grappig hoe mensen hier over paniek spreken en toch stelselmatig signalen blijven negeren dat we op 1 grote zeepbel zitten. De Bitcoin stijgt omdat iedereen speculeert dat deze naar een (noem een x bedrag) kan gaan en je dus mogelijk miljonair wordt.

Houd jezelf nou niet voor de gek, buy the dip, sell the rip. Dat is de beweging die je ziet. Daar is de Cryptocoin momenteel goed voor. Door de vele aandacht voor bitcoin zitten er zoveel amateur beleggers op dat deze heen en weer zal blijven schommelen en daardoor dus ook blijft stijgen. Door iedereen die roept dat de bitcoin naar 50.000 kan. Dat is ook mogelijk maar hij gaat een keer naar beneden. De vraag is alleen wanneer en bij hoeveel.

Bitcoin heeft zoveel nadelen dat deze niet als volwaardig ruilmiddel kan gaan dienen. Lees transactie kosten. Verdeling arm en rijk. Stroomkosten. Ondersteuning door overheden.

Nu is de tijd om te handelen maar doe het wel met gezonde sceptici en maak je niet blind door gouden bergen en gelukzoekers.

Mijn mening en geen feit dus 😁

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Nu online
NoE schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:39:
Ik zag op BL3P zelfs dat er een LTC voor 750 euro over de toonbank ging? glitch of een een snelle misplaatste/fomo Market-order?
Dat is de verwachte koers voor eind december O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
TomvdG schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:35:
[...]

Nop, zo ben ik al dik 60 IOTA kwijt geraakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu een mailtje van Bitonic.

Ze beweren dat Kraken exchange helemaal niet klopt en dat hun een andere koers gebruiken. Er schijnen namelijk allemaal verschillende bitcoin koersen te zijn en zij gebruiken BL3P

Als ik bij BL3P ga kijken en hun koers vergelijk met de koers van Kraken of GDax zie ik dat BL3P eigenlijk altijd significant lager is.

Nu snap ik het echt niet meer... Had ik een 'andere/betere' koers gehad als ik bij Kraken gekocht had destijds (Toen de koers nog 8.000 was...) als bij Bitonic? Het kan toch niet waar zijn dat iedere site zijn eigen koers heeft? (Duur met kopen, goedkoop met verkopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
k995 schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:57:
[...]

Hmm gisteren wat tijd en eens geprobeerd en buiten 1 koppel van trades die doorging waar ik effectief wat winst op pakte bleven mijn trades altijd staan totdat ze eigenlijk "veroudert" waren en ik ze zelf annuleerde .

Probeerde dit op gdax , ligt dit aan de exchange of ben ik gewoon te traag /geef ik gewoon te weinig verschil in om dit er door te krijgen?
Gdax weet ik niet, ik doe dit op Bitstamp. Als het niet (goed) lukt dan:
- is de spread niet groot genoeg
- maximum en minimum sell/buy ligt te dicht bij de huidige ask/bid
- koerswisselingen omhoog en omlaag gaan te rap

Ik heb geen idee waarom het bij jou niet lukt (dan zou ik moeten zien wat je doet afgezet tegen de koers) maar het is iig 1 keertje gelukt en met winst dus het kan wel. :)

Idealiter moet er minimaal €100 (ik doe het niet onder de €150) tussen bid en ask zitten wil het wat rendement leveren. Hoeveel precies kun je zo uitrekenen op de huidige koers maar ik heb het even makkelijk gemaakt:
- €11475 last price (sell)
- €11375 target price (buy)
- 0,88% before fees/0,38% after fees

Hoe groter het verschil in range des te groter het rendement maar hoe heftiger de koersbewegingen meestal ook zijn. Hoe veiliger je binnen je range blijft des te meer kans heb je op een instant buy/sell. Het is heel persoonlijk hoeveel 'risico' je daarmee wil nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid. Ik heb geen verkooppaniek. Ik heb nog steeds ruime winst en ik hou de coins ook nog vast want ik voorzie dat het vanzelf weer gaat stijgen. Alleen ben ik zo stom geweest me destijds alleen bezig te houden met kopen van coins. En nu ik klaar sta om bij de volgende piek enkele (Niet alle) van mijn coins te verkopen kom ik tot een nare verassing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 18:38

Zoals ik jou hoor praten en panicen op het fora hier lijk jij me een behoorlijk ongeschikt persoon voor crypto's.

Take your loss en ga lekker wat anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus omdat ik niet wist dat je via sites als bitonic veel minder krijgt als op GDax en ik me niet kan registeren om Gdax heb ik me niet ingelezen?

Ja ik heb me ingelezen op sites ZOALS bitonic. Ik wil slechts via de normale koers wat verkopen en dat kan ik helemaal niet.

- op de man -

Wijs maar even hoe ik dit van te voren had kunnen weten!

Ik denk dat 99% niet eens weet dat Bitonic ongelofelijk duur is en daar word bitonic ongelofelijk rijk van. - op de man -

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radiance2012
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 22:24
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:51:

Ik denk dat 99% niet eens weet dat Bitonic ongelofelijk duur is en daar word bitonic ongelofelijk rijk van. - op de man -
Dit is al verscheidene malen langs gekomen in deze thread, echt al 10 keer ofzo, maar aangezien er nu zoveel gepost word kun je door de bomen het bos niet meer zien...

Echt mensen, 99,99% van alle vragen zijn al een keer gesteld EN beantwoord. Gebruik de zoekfunctie!

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 22:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 18:38
Dus omdat ik niet wist dat je via sites als bitonic veel minder krijgt als op GDax en ik me niet kan registeren om Gdax heb ik me niet ingelezen?

Ja ik heb me ingelezen op sites ZOALS bitonic. Ik wil slechts via de normale koers wat verkopen en dat kan ik helemaal niet.

Voel je je nu verheven boven mij?

Ik denk dat 99% niet eens weet dat Bitonic ongelofelijk duur is en daar word bitonic ongelofelijk rijk van. Misschien moet je dat superieure toontje eens laten varen en inzien dat dit onderwerp wel wat meer aandacht mag krijgen.
Niet alleen de reactie die ik quote van jou maar zowat elke minuut een post met hoe een drama het wel niet is bij jou. stop being a drama queen.

Er zijn nou eenmaal risico's aan verbonden, dat weet je en dat heb je dan te accepteren. voor hetzelfde geldt zijn we morgen alles kwijt. gooi je jezelf dan voor een trein?

Volgens mij is er een basisregel dat je enkel speel met geld dat je kunt missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij met het volgende kunnen helpen; Ik wil graag een stop limit order op gdax plaatsen, moet ik daarvoor mijn pc aan laten staan om het te laten werken? Misschien een beetje domme vraag, maar het verschil met een limit order is toch dat de aan- verkoop niet direct in het orderboek wordt verwerkt? Vandaar de vraag :)

Moet zeggen dat ik het enorm leuk vind om alles hier te lezen, echter kon ik over stop limit orders weinig vinden. Ben zelf namelijk van plan een stop limit order op ethereum te zetten;
marketprice; 377
limitprice; 375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akaQ schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:55:
[...]

Niet alleen de reactie die ik quote van jou maar zowat elke minuut een post met hoe een drama het wel niet is bij jou. stop being a drama queen.

Er zijn nou eenmaal risico's aan verbonden, dat weet je en dat heb je dan te accepteren. voor hetzelfde geldt zijn we morgen alles kwijt. gooi je jezelf dan voor een trein?

Volgens mij is er een basisregel dat je enkel speel met geld dat je kunt missen.
Sorry reageer je nu op mij? Heb je mijn post wel gelezen want dit raakt echt kant nog wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat natuurlijk helemaal mis. Er zijn mensen die voor $ 22,000
Bitcoins hebben gekocht in Korea.
Ook daar staat ie nu op $14,000.
Al die negatieve berichtgeving dat de koers zo hard instort zorgt ervoor dat er geen nieuw geld meer bij komt.

30% naar beneden van de top. En de trend is nog steeds negatief.
Dan ook nog de futures die vanavond erbij komen.

BTC trekt momenteel ook alle andere coins naar beneden.
Nee, ik heb er een zwaar hoofd in dat dit op korte termijn goed komt.
Ik hou ze vast, maar niet iedereen heeft zulke stalen zenuwen als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

radiance2012 schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:55:
[...]

Dit is al verscheidene malen langs gekomen in deze thread, echt al 10 keer ofzo, maar aangezien er nu zoveel gepost word kun je door de bomen het bos niet meer zien...

Echt mensen, 99,99% van alle vragen zijn al een keer gesteld EN beantwoord. Gebruik de zoekfunctie!
- op de man -

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 22:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

- op de man -

Als je het topic start had gelezen had je zulke dingen kunnen weten..
En als je met meer dan 30k aan het handelen bent en dat via een broker doet i.p.v. een exchange ben je zo ie zo niet zo slim bezig.
En dan nog zeggen met meer dan 2 BTC coins te spelen en dan ook nog gaat huilen om ''hoge'' fees...

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Beetje nietszeggend artikel. Minder dan wil niet zeggen efficiënt. Goud mijnen is ook belachelijk maar ook een grondstof in de industrie dus kun je niet in zijn geheel meenemen. Daarnaast is onze huidige geldsysteem vele malen groter dan de transacties in bitcoin. Bij schaalvergroting praat je over gele andere getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:01:
[...]

Als je het topic start had gelezen had je zulke dingen kunnen weten..
En als je met meer dan 30k aan het handelen bent en dat via een broker doet i.p.v. een exchange ben je zo ie zo niet zo slim bezig.
En dan nog zeggen met meer dan 2 BTC coins te spelen en dan ook nog gaat huilen om ''hoge'' fees...
- op de man - Bitonic heeft gewoon enorme fees. Of is het niet zo?

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 22:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:00:
[...]Het valt me op dat dit forum vooral bestaat uit mensen die het allemaal zo goed weten, andere mensen afzeiken maar zelf ook niet met een slimme opmerking kunnen komen 8)7
Als mensen te lui zijn om de zoek functie te gebruiken of gewoon niet willen lezen en na 100x dezelfde vragen kan je zulke reacties wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutaltruth
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-08-2024
juggle schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:02:
[...]

Beetje nietszeggend artikel. Minder dan wil niet zeggen efficiënt. Goud mijnen is ook belachelijk maar ook een grondstof in de industrie dus kun je niet in zijn geheel meenemen. Daarnaast is onze huidige geldsysteem vele malen groter dan de transacties in bitcoin. Bij schaalvergroting praat je over gele andere getallen.
Je hebt helemaal gelijk hoor, vandaar ook ;)
Maar om even serieus te reageren, er is ook zoiets als lightning wat als uitbreiding voor oa Litecoin en Bitcoin ervoor kan zorgen dat die stroomkosten enorm laag zullen zijn omdat het niet per transactie online hoeft te worden geverifieerd.
Dus voor de genoemde nadelen bestaat al een oplossing, al is die nog in testfase...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Kraken loopt weer heerlijk smooth, alle orders gaan er gelijk doorheen. Zijn er al mensen die zitten te denken om terug te keren naar Kraken of bevallen de andere exchanges ook heel goed?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:40

Ethirty

Who...me?

[...]

Ik heb dagenlang alles gelezen hierover. Kan je niet gewoon erna verwijzen ipv lekker superieur gaan van ik weet het lekker wel? Daar heeft niemand namelijk wat aan.

Het valt me op dat dit forum vooral bestaat uit mensen die het allemaal zo goed weten, andere mensen afzeiken maar zelf ook niet met een slimme opmerking kunnen komen 8)7
Als je meer dan 2 BTC kan betalen, dan wordt zeker verwacht dat je zelf onderzoek doet. En daar hoor verkopen en/of koersverschillen ook bij.

Ik zie alleen maar geklaag van je langskomen en beginnersvragen. Geen wonder dat mensen dan wat geïrriteerd reageren.
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:04:
[...]

- op de man - Bitonic heeft gewoon enorme fees. Of is het niet zo?
Bitonic is een broker en geen exchange. Zij bepalen hun eigen prijs, want dat is hun winst. Zij moeten van die winst zelf weer nieuwe coins kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 22:59 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutaltruth
Ethirty schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:07:
[...]

Als je meer dan 2 BTC kan betalen, dan wordt zeker verwacht dat je zelf onderzoek doet. En daar hoor verkopen en/of koersverschillen ook bij.

Ik zie alleen maar geklaag van je langskomen en beginnersvragen. Geen wonder dat mensen dan wat geïrriteerd reageren.
Oneens.
Er zijn erg veel mensen met veel geld die echte noobs zijn en er niets van begrijpen maar vooral niks willen missen. Die beginnen ook meestal op 1 van de duurdere plekken te kopen. Is ook niets mis mee op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiance2012
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 22:24
[...]

Ik heb dagenlang alles gelezen hierover. Kan je niet gewoon erna verwijzen ipv lekker superieur gaan van ik weet het lekker wel? Daar heeft niemand namelijk wat aan.
Hier 9 pagina's uit deze thread waar het woord BITONIC in vooorkomt....

[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- weg -

[ Voor 97% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

brutaltruth schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:08:
[...]

Oneens.
Er zijn erg veel mensen met veel geld die echte noobs zijn en er niets van begrijpen maar vooral niks willen missen. Die beginnen ook meestal op 1 van de duurdere plekken te kopen. Is ook niets mis mee op zich.
Daar is heel veel mis mee, want die klagen het hardst als het dan misgaat en ze geld verliezen terwijl dat grootendeels aan hun eigen inzet ligt.

Prima als je 20k op rood of zwart wil zetten, maar dan moet je ook volwassen zijn als het niet gaat zoals je wil.
Je bent in al die uren onderzoek zeker ook de term KYC niet tegengekomen? Bedrijven die met geld werken moeten valideren wie jij bent, anders mogen ze geen zaken met je doen. Kan je vervelend vinden, maar dan moet je niet met grote bedragen spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 14:58 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:52
Even serieus :F
Je bent actief bezig met Bitcoins en geeft aan met +-2 coins erin te zitten, dus pakweg 20k+ maar je snapt het verschil niet tussen een broker en een exchange?

En in plaats van hier open en eerlijk te vragen waarom dat zo is, ga je met een zware negatieve zeiktoon hier aangeven wat voor oplichters het allemaal wel niet zijn, terwijl het voor vrijwel iedereen die hier zit al een 1+1 = 2 is (quick maths :>). Wat wil je dan bereiken?

Als je gewoon aan zou geven dat je het niet snapt waarom er zulke hoge fees worden gevraagd, prima. Dan krijg je zeer waarschijnlijk uitleg.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutaltruth
Ethirty schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:10:
[...]

Daar is heel veel mis mee, want die klagen het hardst als het dan misgaat en ze geld verliezen terwijl dat grootendeels aan hun eigen inzet ligt.

Prima als je 20k op rood of zwart wil zetten, maar dan moet je ook volwassen zijn als het niet gaat zoals je wil.
Ik begrijp je punt.
Toevallig ken ik iemand die veel heeft ingezet maar die was wel zo slim om gister even uit te stappen op btc.
Het niet begrijpen is vaak niet zozeer het niet begrijpen van de risico's als meer hoe aan te kopen, technische dingen etc. koersen etc. is voor veel mensen niet zo'n probleem, het zijn net aandelen maar dan een stuk volatieler.
En idd alleen spelen met geld wat je kan missen.
Back ontopic maar weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
@Pixel4 op dit forum zitten juist behulpzame mensen, ik heb enorm veel geleerd door hier mee te lezen. Als je je vraag gewoon netjes en normaal formuleerde, i.p.v. paniekerig als een man die teveel geld aan het verliezen is het forum loopt vol te spammen...... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 14:59 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:11
@ ALL
kunnen we het hier ook normaal houden a.u.b.

voor de beginners:
het kan niet vaak genoeg gezegd worden. In een forum zit een zoekfunctie. Veel vragen worden op de pagina ervoor zelfs al behandeld. Of doe onderzoek en stel gericht vragen, daar help je iedereen mee. Er zijn maanden geweest dat op elke pagina dezelfde vragen gesteld worden. Dus probeer eens in elkaars schoenen te gaan staan.

Voor de 'elite':
Er zijn veel beginners dit jaar, die ook willen weten hoe het werkt. Ik kan mij de reactie wel voorstellen dat als je met 2k+ gaat handelen je eerst je onderzoek moet doen, maar soms wordt je ook wel het bos in gestuurd. Het is een forum, dus informatie winning. Als er tegen iedereen gezegd wordt ga maar googlen, of zoek maar op youtube, dan heeft een forum ook geen nut.

maar blijf elkaar aub met respect behandelen!!.
Tweakers is in mijn ogen geen elitaire club, er zitten genoeg techneuten die je willlen helpen. Echter heeft tweakers wel een standpunt in mijn ogen: doe eerst zelf je onderzoek en kom dan met gerichte vragen met wat je zelf al gevonden hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Kan met niet voorstellen dat er een groep is die tweakers als elitaire snobs ziet, - op de man -

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

brutaltruth schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:07:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor, vandaar ook ;)
Maar om even serieus te reageren, er is ook zoiets als lightning wat als uitbreiding voor oa Litecoin en Bitcoin ervoor kan zorgen dat die stroomkosten enorm laag zullen zijn omdat het niet per transactie online hoeft te worden geverifieerd.
Dus voor de genoemde nadelen bestaat al een oplossing, al is die nog in testfase...
Absoluut of NEM die al een veel interessantere oplossing voor dit probleem heeft. Dus daarom de potentie van Bitcoin wordt gevoed door speculaties en niet door kennis van de techniek en dus een bubbel in mijn ogen. Blockchain staat in de kinderschoenen en is here to stay alleen niet in de vorm van Bitcoin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

NLMaca schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:16:

Tweakers is in mijn ogen geen elitaire club, er zitten genoeg techneuten die je willlen helpen. Echter heeft tweakers wel een standpunt in mijn ogen: doe eerst zelf je onderzoek en kom dan met gerichte vragen met wat je zelf al gevonden hebt
Niet alleen in jouw ogen: het is 1 van de grondbeginselen van dit forum. ;)

/OT

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tominatie schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:16:
[...]

@Pixel4 op dit forum zitten juist behulpzame mensen, ik heb enorm veel geleerd door hier mee te lezen. Als je je vraag gewoon netjes en normaal formuleerde, i.p.v. paniekerig als een man die teveel geld aan het verliezen is het forum loopt vol te spammen...... 8)7
Ik heb nou toch al een aantal keer hier gepost dat ik NOG STEEDS in de plus sta. Ik heb op 8.000 ingekocht. Waar staan we nu? Juist. Ik heb ook aangegeven de coins nu NIET te willen verkopen maar ik geen goede mogelijkheid zie dit te doen maar dit wel nu uitzoek voor de toekomst.

Jullie lezen echt alleen wat je wil lezen. Post nog een keer dat ik er geld ingestoken heb wat ik niet kan missen wat dat lezen jullie blijkbaar ook ergens 8)7

- op de man -

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 23:01 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mooi! succes.

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:26:
[...]

Ik heb nou toch al een aantal keer hier gepost dat ik NOG STEEDS in de plus sta. Ik heb op 8.000 ingekocht. Waar staan we nu? Juist. Ik heb ook aangegeven de coins nu NIET te willen verkopen maar ik geen goede mogelijkheid zie dit te doen maar dit wel nu uitzoek voor de toekomst.

Jullie lezen echt alleen wat je wil lezen. Post nog een keer dat ik er geld ingestoken heb wat ik niet kan missen wat dat lezen jullie blijkbaar ook ergens 8)7

- op de man -
Jo man je weet toch zelf het beste hoe jouw eigen situatie is? Laat ze hier dan lekker praten en trek het je niet aan. Negeer die comments en richt je energie op mensen waar je wel iets mee kan. Laat het rusten voor nu het is je energie niet waard en de moeite niet om in dit topic te bespreken.

Met vriendelijke groet!

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 23:01 ]

Pagina: 1 ... 93 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]