Gisteren vond ik dat de rit naar beneden wel lang genoeg geduurd had en heb ik mijn BTC verkocht op zowel GDAX als Bittrex. Op een gegeven moment op GDAX weer bijgekocht en in BTC een mooie sprong gemaakt. Op Bittrex was het koersverloop iets anders en daar heb ik nog even gewacht. Daar begon de koers inmiddels weer boven de 14.000 Dollar te komen en zelfs richting de 15.000 Dollar te gaan. Toen kreeg ik een FOMO moment. "Vroeger" had ik toen alsnog snel voordat ik naar bed zou gaan ingekocht om de verdere stijging van die nacht niet te missen (er van uitgaande dat die kwam...), om daarna met extra verlies wakker te worden. Maar de laatste 2-3 keer weet ik mijzelf in te houden en probeer ik het om te buigen in iets (voor mij

) positiefs: het aantal BTC verhogen en hopen dat hij weer daalt. Ik heb dus een buy order op 13.250 Dollar gezet, de prijs waar ik gisteren al voor wilde inkopen, maar wat niet lukte.
Nu log ik in op Bittrex en zie ik dat de inkoop is gelukt

Wederom mooi wat BTC erbij, wel in totaal in Dollars zwaar gedaald vannacht en inmiddels is hij nog verder gedaald.
Kortom, FOMO weerstaan is echt belangrijk en probeer nooit weer met verlies in te kopen, maar het volgende dal mee te pakken.
Maar wees je er wel bewust van dat hij daarna niet per se weer hoeft te gaan stijgen. Ik las een paar dagen geleden dat iemand hier als toekomst voor BTC een munt voorspelde die rond de 5k Dollar schommelt. Ik denk dat die kans best wel groot is, hij zal ook niet ineens en voor altijd naar 0 dalen, maar ik verwacht dat er langzaam aan steeds meer mensen uitstappen, waardoor alle holders hun waarde langzaam zien verminderen terwijl anderen uitstappen en hun winst nemen. Hierboven zie ik ook een aantal reacties, net als mijn eigen inkoop hierboven, die er van uitgaan dat de koers altijd wel weer omhoog gaat. Dat hoeft niet het geval te zijn, het kan ook zijn dat je na zo'n inkoop met erg veel BTC blijft zitten die weinig meer waard is. Blijf je daar wel constant bewust van.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV