Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 17:26
Heb nu toch maar besluit genomen om afscheid te nemen van m'n 950 Xl en de overstap te maken naar Android. Ben er niet echt blij mee, maar gezien de intwikkelingen (nu ING die de stekker uit z'n app haalt) moet het maar. Om te testen goedkope chinese s8 kloon besteld. Ben benieuwd of ik hieraan kan wennen na 3 windows phones.....

https://m.banggood.com/nl...Smartphone-p-1219193.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:14
You-Suk schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:40:
Heb nu toch maar besluit genomen om afscheid te nemen van m'n 950 Xl en de overstap te maken naar Android. Ben er niet echt blij mee, maar gezien de intwikkelingen (nu ING die de stekker uit z'n app haalt) moet het maar. Om te testen goedkope chinese s8 kloon besteld. Ben benieuwd of ik hieraan kan wennen na 3 windows phones.....

Ai. 64GB ROM? 😁 Succes.

Maar over de ING gesproken, die nieuwe website is nog niet actief, maar wellicht wordt ie net als de mobiele site van de Rabobank, dan zou ik daar geen moeite mee hebben. Ik blijf nog effe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:03

Wailing_Banshee

You're Next

ardvark99 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:09:
[...]

Ai. 64GB ROM? 😁 Succes.

Maar over de ING gesproken, die nieuwe website is nog niet actief, maar wellicht wordt ie net als de mobiele site van de Rabobank, dan zou ik daar geen moeite mee hebben. Ik blijf nog effe.
Het is voor mij ook geen reden om over te stappen. Ik wacht ook nog even af hoe de website gaat worden.

Zeker gezien ik nog steeds geen waardige opvolger van m'n Lumia heb gevonden.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
W10M is dood... door naar Android
Welkom in de 21ste eeuw.
Veel iPhone en Android gebruikers roepen al 5+ jaar lang dat Windows Phone/Mobile 'm niet ging worden, en hebben we toch gelijk gekregen.

[ Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 21-03-2018 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CyberMania schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:47:
[...]

Welkom in de 21ste eeuw.
Veel iPhone en Android gebruikers roepen al 5+ jaar lang dat Windows Phone/Mobile 'm niet ging worden, en hebben we toch gelijk gekregen.
Waar precies heb je gelijk? Hij 'is 'em nog steeds', niet op de schaal van grote jongen, maar dat was een BB en elke android fork ook nooit geworden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik gebruik nu de Laucher 10 launcher. Die werkt vrijwel net zoals de W10M homescreen, inclusief up-to-date notificaties en live tiles. En een galery die steeds een andere foto op de tile plakt. Dichter bij het W10M gevoel kom je niet met Android. Helaas moet je voor de geavanceerde mogelijkheden (oa. live tiles) 7 euro betalen, maar dat is het wel waard (IMHO).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

zonoskar schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:34:
Ik gebruik nu de Laucher 10 launcher. Die werkt vrijwel net zoals de W10M homescreen, inclusief up-to-date notificaties en live tiles. En een galery die steeds een andere foto op de tile plakt. Dichter bij het W10M gevoel kom je niet met Android. Helaas moet je voor de geavanceerde mogelijkheden (oa. live tiles) 7 euro betalen, maar dat is het wel waard (IMHO).
Oh, die ziet er wel goed uit! Thuis maar eens mee gaan spelen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
You-Suk schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:40:

In mijn ervaring geeft een chinese android telefoon je niet direct de beste indruk van Android, een paar jaar geleden was er altijd wel iets mis mee, voornamelijk op het gebied van performance, gps, 4g, camera of updates. Nu kan het zijn dat dit niet meer speelt maar het is niet handig om Android te waarderen op basis van chinaphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Alleen het maken van folders is een beetje tricky/buggy. Soms blijf je zitten met een lege folder die niet meer weg wil :) Verder zitten er nog wat niet zo mooie animaties in (bij het scrollen wordt de tile die je aanraakt even onzichtbaar) en de calendar geeft altijd de 31ste aan, maar verder zeer bruikbaar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-06 22:03
Nou, voor mij is 't moment ook aangebroken m'n 950XL te gaan vervangen. Eigenlijk nooit écht last gehad van de app gap (ok, je komt soms in taferelen als Timber ipv Tinder, die prima werkt maar hele irritante ontwerpfouten heeft), maar sinds Spotify niet langer ondersteund wordt en ING de app terugtrekt vanaf deze maand (en weigert alle functies van de Android app ook in de website te verwerken), moet ik vaker hiervoor m'n laptop of Android reservetelefoon erbij pakken. Tijd dus voor een volwaardig Android toestel als daily, met dan de 950XL als hot spare of misschien zelfs als zakelijke telefoon.

Qua hardware ben ik er best over uit: dat gaat een Galaxy S9+ worden. Op dat vlak het minste achteruitgang: verlies van de camerabutton en de triple led flitser.

Het grootste punt gaat echter de software worden. Mijn normale 'flow' is een beetje dit:
- Glance Screen toont datum, tijd, icoontjes van diverse app + teller, meest recente WhatsApp bericht
- Double tap to wake, direct lockscreen omhoog swipen (staat ingesteld dat deze 15 minuten na laatste gebruik niet lockt), of anders PIN invoeren of Hello z'n werk laten doen
- Snelle blik op de meeste belangrijke Live Tiles (WhatsApp, Outlook Mail, Outlook Calendar, Slack en Weather)
- App gebruiken is 80% via live tile, 20% via applijst: ongeveer 50/50 tussen meteen aanklikken in de lijst of erop zoeken via het zoekschermpje danwel op naam zoeken.

Always On zal in principe Glance Screen gaan vervangen. Nog geen idee wat ik ga doen met DTTW. Unlocken kan gelukkig wederom met iris, of anders gewoon PIN.
M'n huidige primaire scherm zijn een paar snelkoppelingen en wat Live Tiles.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IZncJP7l.jpg
Dit hoop ik na te gaan bootsen met https://play.google.com/s...id=com.microsoft.launcher of https://play.google.com/s...nfwebdev.launcher10&hl=en

In m'n notificatiecentrum staan 8 snelkoppelingen, waarvan ik er maar 6 daadwerkelijk gebruik. Standaard zet Android hier ongeveer het halve settings menu in. Valt volgens mij wel te finetunen, als ik 't me goed herinner.
Alle apps die ik momenteel gebruik, zouden ook voor Android te krijgen moeten zijn. Hooguit even kijken naar een goede vervanger voor Huetro for Hue, die ik fijner vind dan de standaard Hue app van Philips op Android.

Gaat nog wel een leuke uitdaging worden wat onnodige apps eraf te krijgen, als ik 't hier allemaal goed lees. Zoals 2x Agenda app, terwijl ik Outlook hiervoor wil gebruiken. Facebook gebruik ik tot op een niveau dat dit prima via de browser kan, dus alles wat dat betreft kan er ook af. Spelletjes net zo.

En ten slotte alles correct instellen: Contacten mogen enkel vanaf 1 e-mailadres komen, camera laten opslaan naar OneDrive, donker thema, fijne ringtone (wellicht zelfs maar kopiëren vanaf Windows), notificaties van bepaalde apps uit, donker thema etc.

Dit wordt een leuke uitdaging dus :) Zie ik nog iets over 't hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Nu je het zegt; ik zou ook graag weer de Nokia ringtoon op mijn Android (Moto) willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
Die moet vast wel ergens op 't internet staan :+ Wat ik voor mezelf wel vast had gevonden, zijn de Windows 10 Mobile default ringtones: http://www.mediafire.com/file/xzya5ukzoyy4xdx/tones.zip (zijn eens in een devblog als zipje geplaatst geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

shiptronic schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:31:
Nu je het zegt; ik zou ook graag weer de Nokia ringtoon op mijn Android (Moto) willen hebben.
Ik heb het samsung geluidje juist op mijn 950 staan :D

(mijn ringtone komt van de Three Amigo's)

@ShitHappens Ik heb zowel de MS launcher als die Launcher 10 geprobeerd. Die Launcher 10 is wel leuk, hij crasht alleen erg vaak op mijn telefoon (Yotaphone 2). Ben dus maar weer teruggegaan naar de MS Launcher. Hij is functioneel, maar niet "inspired" zullen we maar zeggen. Ik mis die live tiles echt in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Inderdaad ook Launcher 10 geprobeerd, maar er weer af gehaald. Kwam heel dicht in de buurt, echter had ik 2 tiles die gewoon echt niet meewerkten (Whatsapp en Slack). Met MS Launcher ben ik inderdaad wel blij. Ben nu nog aan 't zoeken naar widgets die een beetje in de buurt komen van Windows Mobile. De standaard widgets gebruiken nogal idioot grote fonts :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 17:26
Hoi, heb intussen dikke maand met de chinese telefoon kunnen spelen en ik moet zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast ben.
Pakket werd netjes na 2 week geleverd met volgende inhoud, telefoon, verloopsnoer voor koptelefoon, oplader en hoesje. De handleiding schitterde door afwezigheid, dus dat was even puzzelen.

Batterijduur is bij normaal gebruik een ruime 2 dagen (maximale score was 3 dagen). Ik moest wel erg wennen aan het gewicht, ding weegt bijna 250 gram :o

De camera is helaas wat minder, ik was met de 950 XL ook wel behoorlijk verwend. Telefoon maakt bij daglicht goede foto's, in het donker wordt het een ander verhaal en zijn de foto's niet echt scherp meer.
De kwaliteit van het scherm is goed en ook bij zonlicht goed af te lezen
Tot nu toe geen verkeerde aankoop geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:16
overgestapt op de sony expedia XZ2

moet wel zeggen is heel erg wennen, heb er nu de SquareHome 2 - Launcher: Windows style op gezet en dat brengt redelijk het windows gevoel terug.

telefoon bevalt qua hardware uitstekend, de software zal voorlopig nog ff ennen blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zat nog even te kijken voor een android, maar gros is mij te duur om de kwaliteit van de camera van de 950XL te halen en ik heb nog steeds OneDrive icm fotoalbum niet normaal werkend gekregen. Nokia 5 is wel leuk om mee te testen, maar qua snelheid toch niet bijzonder.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SinergyX schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:34:
Zat nog even te kijken voor een android, maar gros is mij te duur om de kwaliteit van de camera van de 950XL te halen en ik heb nog steeds OneDrive icm fotoalbum niet normaal werkend gekregen. Nokia 5 is wel leuk om mee te testen, maar qua snelheid toch niet bijzonder.
De 950XL was ook niet goedkoop, maar ik ben het wel met je eens.

Wat betreft OneDrive, dat heb ik wel gewoon aan de praat gekregen, al mijn foto's van m'n tablet en Yotaphone gaan ook gewoon naar OneDrive (niet dat ik die vaak gebruik, in vergelijk met m'n 950XL zijn het bagger foto's :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wailing_Banshee schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Wat betreft OneDrive, dat heb ik wel gewoon aan de praat gekregen, al mijn foto's van m'n tablet en Yotaphone gaan ook gewoon naar OneDrive (niet dat ik die vaak gebruik, in vergelijk met m'n 950XL zijn het bagger foto's :p)
Bedoel het met onedrive ook andersom, heb nog geen app gevonden die net als op WM foto's, onedrive en overige foto's netjes bij elkaar laat zien. Screenshot op m'n PC komt ook op m'n mobiel, visa versa, en zover ik heb gevonden, lijkt dat ook niet eens mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SinergyX schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:48:
[...]

Bedoel het met onedrive ook andersom, heb nog geen app gevonden die net als op WM foto's, onedrive en overige foto's netjes bij elkaar laat zien. Screenshot op m'n PC komt ook op m'n mobiel, visa versa, en zover ik heb gevonden, lijkt dat ook niet eens mogelijk.
Ah, ja, dat probleem heb ik ook... Ben me altijd rot aan het zoeken als ik een foto zoek op m'n tablet (Android 6 geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Wailing_Banshee schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Dit is wel echt een probleem ja. Ik moet ook een vervanger zoeken voor mijn L950, maar ik kan geen Android vinden die me bevalt. Ze hebben of mindere camera's, of ze zijn gemaakt van glas. Ik weiger een hoesje erom te doen. Wat is deze debiele trend toch om telefoons zo breekbaar mogelijk te maken? Dan moet je een hoesje erom en dan zie je toch nooit never hoe mooi die is (wat het enige doel hiervan is).

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:21
Mijn 950XL houdt het nog (maar begint hier en daar ook echt - fysiek - te slijten). Ik overweeg om bij het overlijden van mijn L950 over te gaan naar een Sony en daar dan Sailfish op te (laten) zetten, ik weet alleen niet of ik dat ook zelf durf te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Hulde voor dit topic!
Er bestaan dus nog hele volkstammen die gewoon de UX van Windows op hun mobiel willen houden :)

In dit geval ook mijn bejaarde moeder, die hartstikke van moderne techniek houdt, maar nooit kon wennen aan dat gepriegel en rare navigatie op Android. Ze kreeg vleugels met Windows Phone 8.x, maar moet nu naar Android.
Daarom wil ik voor haar een moderne Nokia 'ombouwen' tot die van weleer zoals het was onder Stephen Elop :P

Update:
Ik ben nu al even bezig met dat verbouwen, maar.. mijn God, wat een zootje is dat Android (8.1).
Ik besef nu hoe verwend ik ben met W10 Mobile, en hoe consistent en gestroomlijnd die UI was.Zelfs de Weer app van Microsoft ziet er op Android een beetje uit als een soort responsive website en heeft niet zo'n solide feel als op W10M.
Voor mij als 'techneut' is het nog te overzien, maar het doel is deze verbouwde Android te geven aan mijn bejaarde moeder...

Maar goed, nu ongeveer 6 launchers uitgeprobeerd, en daarvan mis ik bij de metro lookalikes vooral de live tiles. Of zijn die alleen in bepaalde betaalde versies verkrijgbaar? Hebben jullie suggesties?

[ Voor 42% gewijzigd door Fireshade op 22-06-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weer een maand verder, 40 photo apps verder (buiten reclame gewoon bizar te zien waar zo'n app allemaal toegang toe wil hebben), maar geen enkele gevonden die simpel kan wat de photoapp in WM10 kan.. alles weergeven als '1 geheel'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

herkenbaar,ik mis mijn 950 nog steeds iedere dag :( maar ja qua gebruik gewoon niet meer houdbaar zonder apps

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SinergyX schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:31:
Weer een maand verder, 40 photo apps verder (buiten reclame gewoon bizar te zien waar zo'n app allemaal toegang toe wil hebben), maar geen enkele gevonden die simpel kan wat de photoapp in WM10 kan.. alles weergeven als '1 geheel'.
Microsoft heeft alles zo ongeveer geport naar Android, maar die app nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

SinergyX schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:31:
Wat bedoel je met "1 geheel"?
Wat betreft bescheiden permissies, is dit misschien wat?
https://play.google.com/s...et.sourceforge.opencamera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wailing_Banshee schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Microsoft heeft alles zo ongeveer geport naar Android, maar die app nog niet?
Kan van hun niets vinden (OneDrive natuurlijk wel), dus ik zoek nog even rustig door.
Fireshade schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Wat bedoel je met "1 geheel"?
Wat betreft bescheiden permissies, is dit misschien wat?
https://play.google.com/s...et.sourceforge.opencamera
Bedoel niet de camera app, maar de foto/gallery app. Zoals in WM10, als je de foto app opent, staat alles bij elkaar. OneDrive, ontvangen WA afbeeldingen, screenshots en PC foto's, gesorteerd (en filterbaar) per maand. Heb je wel via tab ernaast opties voor mappen, maar het staat altijd bij elkaar.

Als ik dan een screenshot op mijn PC maak, staat die paar minuten later netjes tussen mijn normale foto's.

Bij Android kom ik niet verder dan of alles semi-cloud (dus android photos naar Drive, overig naar OneDrive) en dat in 1 app weer samenvoegen, maar heb ik nog steeds mijn ontvangen foto's en screenshots niet.

[ Voor 65% gewijzigd door SinergyX op 12-07-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

SinergyX schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:49:
[...]

Kan van hun niets vinden (OneDrive natuurlijk wel), dus ik zoek nog even rustig door.

[...]

Bedoel niet de camera app, maar de foto/gallery app. Zoals in WM10, als je de foto app opent, staat alles bij elkaar. OneDrive, ontvangen WA afbeeldingen, screenshots en PC foto's, gesorteerd (en filterbaar) per maand. Heb je wel via tab ernaast opties voor mappen, maar het staat altijd bij elkaar.

Als ik dan een screenshot op mijn PC maak, staat die paar minuten later netjes tussen mijn normale foto's.

Bij Android kom ik niet verder dan of alles semi-cloud (dus android photos naar Drive, overig naar OneDrive) en dat in 1 app weer samenvoegen, maar heb ik nog steeds mijn ontvangen foto's en screenshots niet.
toon volledige bericht
OK, duidelijk wat je bedoelt.
In Onedrive kan je instellen om foto's naar Onedrive te backuppen. Onedrive gaat dan alles in de DCIM folder uploaden naar Onedrive cloud. Dus ook subfolders die je in DCIM aanmaakt met bijv. je oude foto's. In de Android foto gallery staan die oude foto's in diverse subfolders gewoon op datum gerangschikt bij de andere foto's die je net gemaakt hebt met het Android mobiel.
In de foto app kan je instellen dat niets naar Google Drive gaat; dat scheelt in beheercomplexiteit.

Ontvangen foto's en screenshots moet ik ook even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fireshade schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:41:
[...]

OK, duidelijk wat je bedoelt.
In Onedrive kan je instellen om foto's naar Onedrive te backuppen. Onedrive gaat dan alles in de DCIM folder uploaden naar Onedrive cloud. Dus ook subfolders die je in DCIM aanmaakt met bijv. je oude foto's. In de Android foto gallery staan die oude foto's in diverse subfolders gewoon op datum gerangschikt bij de andere foto's die je net gemaakt hebt met het Android mobiel.
In de foto app kan je instellen dat niets naar Google Drive gaat; dat scheelt in beheercomplexiteit.

Ontvangen foto's en screenshots moet ik ook even uitzoeken.
Google drive heb ik sowieso uitstaan (hoewel hij dit wel elke keer blijft vragen.. irritant).

Android maakt alleen (naar OneDrive) geen afzonderlijke mappen voor foto's en screenshots, dus bv een screenshot in Android komt ook gewoon onder 'camera-album' van OneDrive (terwijl Win10M dit dus in een aparte map 'schermafbeelding' gooit). Is an sich ook geen probleem, ze worden gewoon allemaal zichtbaar in de foto app van Win10M.

Het is puur het op dezelfde manier zichtbaar krijgen van al mijn afbeeldingen zoals het in Win10M werkt in plaats van al die verschillende sub-mappen.

Natuurlijk kan ik dan wel gewoon de OneDrive app als 'foto app' gebruiken, maar dan moet je altijd eerst naar 'foto's' gaan (standaard opent hij in Bestanden), plus dat de layout gewoon matig is met max 2 foto's breed en per dag gegroepeerd (ipv 3-breed en per maand).

Andere kant heb je zelfs aan een app die dit zou kunnen nog niet alles, als je bv vanuit de camera direct naar de net geschoten afbeelding gaat, lijkt hij toch altijd de photo app te gebruiken. (die je ook niet in standaard-apps kan aanpassen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:55
Na 4 jaar, begon m’n Lumia 830 toch ook echt kuren te tonen.
Uiteindelijk een Xiaomi Redmi Note 5 gekocht.
Mooi apparaat, lekker snel, acculading gaat minimaal 5 dagen mee, maakt mooie foto’s, ...

Android is nog even wennen.
Behalve dan dat Xiaomi een aardige shell om/over Android heen gebouwd heeft, blijft het toch vaak even zoeken.
Een hoop instellingen etc. staan “verstopt” achter vele menu’s, en daar in weer extra menu’s....vaak niet logisch, in tegenstelling tot Windows.
En die reclame in een hoop app’s...Instagram, Twitter, de (standaard Google/Android) mail app, Buienradar, ..overal zo’n reclame balk of melding.
En hoewel ik een hoop dingen heb uitgevinkt, blijf ik het gevoel houden dat Ze mee kijken.... :X

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik hoop zo ontzettend, dat Microsoft een allesomvattende skin/launcher/etc. maakt voor Android dat het lijkt alsof je weer gewoon in WM10 zit...
nieuws: Gerucht: Microsoft werkt aan Android-telefoon
En dan voor een willekeurig Android toestel, en niet speciale Microsoft toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Fireshade schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:07:
Ik hoop zo ontzettend, dat Microsoft een allesomvattende skin/launcher/etc. maakt voor Android dat het lijkt alsof je weer gewoon in WM10 zit...
En dan voor een willekeurig Android toestel, en niet speciale Microsoft toestellen.
Niet zoveel kans op. Ze hebben al hun Microsoft Launcher op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

richdb schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:32:
[...]

Ja, en die werkt wel aardig. Maar ik heb geen idee hoe de default launcher van Google eruit ziet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

richdb schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:32:
[...]

Microsoft kennende gooien ze wel meer overboord :P Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fireshade schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:07:
Daar heb je launcher10 al voor, die komt behoorlijk in de buurt van de looks. Nadeel, je zit nog steeds met onderhuidse werkwijze van Android, ik denk niet dat MS een compleet andere versie van android gaat bakken om zulke zaken (zoals default foto app, muziek app etc) allemaal om te bouwen.

Eerder het idee dat het een 'if you cant beat em, join em' principe wordt, maar per saldo net zo generiek wordt als elk ander android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hier nog steeds de 950/950XL's in gebruik, maar steeds meer toch naar het kijken naar een vervanger.
Wat ik nog niet kan vinden op Android is een app die gelijk is aan "Run the map" op W10M.
Is er een vergelijkbare app?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
GiLeX schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:47:
Hier nog steeds de 950/950XL's in gebruik, maar steeds meer toch naar het kijken naar een vervanger.
Wat ik nog niet kan vinden op Android is een app die gelijk is aan "Run the map" op W10M.
Is er een vergelijkbare app?
Same here, ook op zoek naar een goed alternatief voor Run The Map...
Gewoon simpel, zonder te veel gedoe er om heen.
Google fit voldoet alvast niet...te veel extra’s, en logt niet alles even goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:44

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

We hebben het nu toch maar gedaan. Vrouwlief en ondergetekende hebben nu naast onze Lumia 950/950XL's ook een Nokia 6 en 7 plus voorlopig blijven ze naast elkaar draaien.
Het zal wel wennen worden. Fine tunen en instellen is voorlopig aan de orde 8)7

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
GiLeX schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:26:
We hebben het nu toch maar gedaan. Vrouwlief en ondergetekende hebben nu naast onze Lumia 950/950XL's ook een Nokia 6 en 7 plus voorlopig blijven ze naast elkaar draaien.
Het zal wel wennen worden. Fine tunen en instellen is voorlopig aan de orde 8)7
Ook ik ga vandaag mijn Nokia 7 Plus halen. En dan stoppen met mijn 950XL. Hij is fysiek op (domme valpartij) en de batterij is ook niet top meer.

Ik ga later deze week dit topic eens doorspitten voor tips. Mis op de Galaxy van de baas wel e.e.a. aan vindbaarheid en dergelijke. Al die homescreens. Vind het nog steeds jammer dat ik geen nieuwe WP kon aanschaffen. Ondanks dat ik ook een iPad en Androidtablet heb went het nog steeds niet. Wellicht dat als ik dagelijks een Android ga gebruiken dat het dan gaat wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Paulus73 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:25:
[...]

Ook ik ga vandaag mijn Nokia 7 Plus halen. En dan stoppen met mijn 950XL. Hij is fysiek op (domme valpartij) en de batterij is ook niet top meer.

Ik ga later deze week dit topic eens doorspitten voor tips. Mis op de Galaxy van de baas wel e.e.a. aan vindbaarheid en dergelijke. Al die homescreens. Vind het nog steeds jammer dat ik geen nieuwe WP kon aanschaffen. Ondanks dat ik ook een iPad en Androidtablet heb went het nog steeds niet. Wellicht dat als ik dagelijks een Android ga gebruiken dat het dan gaat wennen.
Die Nokia 7+ is wel een geinig toestel, als hij nou Qi had gehad..

En ja, als je dagelijks Android gebruikt, blijf je nog steeds zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:40:
[...]
Die Nokia 7+ is wel een geinig toestel, als hij nou Qi had gehad..

En ja, als je dagelijks Android gebruikt, blijf je nog steeds zoeken :p
Dat draadloos opladen ben ik niet gewend, dus dat ga ik niet missen. Dus ik hoop maar dat ik mijn homescreen goed genoeg kan inrichten en ik niet tegen gekke dingen aan ga lopen waardoor ik vaak de instellingen en menu's in moet. Maar ja, het is helaas niet anders.

Edit:
Vraag over instellen account. Heb een Google-account, dat is mijn live.nl account. Daarnaast wil ik dus ook de agenda en contacten synchroniseren. Dus ik heb zoals eerder in dit topic stond mijn gegevens in een nieuwe account als Exchange ingevuld met de daarbij behorende server (m.outlook.com) en mijn eigen gegevens. Maar toch worden mijn agenda en contacten niet gesynchroniseerd. Volgens de telefoon werkt zijn er geen contacten in dat account. Maar die zijn er (gelukkig nog) wel.
Edit 2:
Ik denk dat het te maken heeft met MS. Je krijgt een mail die vraagt wil je Outlook downloaden of dit apparaat gebruiken. Als je dat laatste kiest krijg je een webpagina die niets meer doet en als je hem afsluit is er niets veranderd.
Edit 3:
Na een paar herstarts werkt het!

Iemand nog tips voor deze WP-liefhebber die nu is afgedwaald…..?

[ Voor 45% gewijzigd door Paulus73 op 11-09-2018 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 21:50
Beter ten halve gekeerd dan helemaal verdwaalt

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
P_Tingen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:21:
Het valt me op dat veel overstappers een lancher willen hebben die zoveel mogelijk lijkt op W10, maar is dat niet een heilloze weg? De kans dat je een imitatie-WM10 vindt die net zo goed is als WM10 zelf is zo klein, dat als je écht de WM10 interface wil hebben, dat je dan beter op Windows kan blijven, zo lang het kan.

Ik hou het nog vol zolang mijn 735 het doet en zolang WA wordt ondersteund denk ik, maar als ik overstap naar Android, ga ik ook volle kracht vooruit en is het exit tiles. Nieuwe rondes, nieuwe kansen.
Deze doet het voor mij prima: https://play.google.com/s...nfwebdev.launcher10&hl=nl eigenlijk nog meer mogelijkheden dan bij W10.

[ Voor 5% gewijzigd door shiptronic op 15-09-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

shiptronic schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:23:
[...]

Deze doet het voor mij prima: https://play.google.com/s...nfwebdev.launcher10&hl=nl eigenlijk nog meer mogelijkheden dan bij W10.
Die heb ik geprobreed, crasht de hele tijd bij mij. En was het allemaal net niet (en ik ga niet betalen voor een app die continue crasht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben ruim een jaar geleden overgestapt.
Gebruik de Nova launcher op mijn G5+

Ben wel overgestapt van de outlook agenda naar Google, kreeg die van outlook niet lekker aan de praat.
Voor de agenda op het scherm gebruik ik een Calender Widget

Mail gebruik ik Typeapp

en voor het weer op het scherm deze

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 11:08
Zo, even dit topic doorgelezen. Na jarenlang van Windows Mobile/Phone gebruik gemaakt te hebben (vanaf Windows Mobile 6 op hun HTC TYTN II tot een Lumia 950 nu, waarvan het scherm het begint te begeven en ik al een keer een nieuwe accu heb aangeschaft), wordt morgen mijn allereerste Android telefoon bezorgd. Een Nokia 8 Sirocco black (ik wil gewoon Qi hebben).

Mijn vrouw gebruikt al jaren een Samsung, maar die hebben mij nooit kunnen charmeren, om de een of andere reden kwam haar Samsung me altijd traag over. Na een aantal positieve reviews hier gelezen te hebben, lijkt me dit gewoon de beste keuze voor mij. Voorwaarden voor mij zijn/waren:
- Qi laden
- Fatsoenlijk scherm
- Zo min mogelijk bloatware
- Garantie op regelmatige updates
- Geen Apple 'gouden kooi' (wat naar mijn niet zo bescheiden mening meer een blikken kooi met een likje goudverf is)

Dingen die als nadeel worden genoemd (geen mini-jack, geen sd kaartje) vind ik zelf minder belangrijk. Ik heb al een USB-C headphone en heb via mijn Office365 abonnement voldoende OneDrive storage.

Ergens zie ik er enorm tegen op om over te stappen naar Android, want ik ben toch echt wel een beetje gek van Windows Phone, maar over 4 maanden is er geen ondersteuning meer en mijn telefoon begint het nu toch echt op te geven. Maar met de tips die ik hier heb gelezen (MS Launcher/Launcher10, HERE maps en het volledige gamma aan Microsoft Apps) denk ik dat ik de overstap met zo min mogelijk pijn kan gaan doen. Toch zal ik Windows Hello gaan missen.....

Voordelen zijn er natuurlijk ook wel aan de overstap. Zo kan ik straks eindelijk weer internetbankieren via mijn telefoon, zal Garmin Connect beter syncen met mijn VivoActive HR, krijg ik ineens toegang tot een enorme hoeveelheid apps (waar ik wel of niet iets mee wil doen) en vast nog wel meer.

Wellicht dat ik er over een tijdje een tweakblog over ga schrijven, maar dan moet ik de telefoon eerst nog eens wat intensiever gebruiken.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

@walteij
Als je zover bent, laat even weten hoe je "het best" je outlook kalender en je foto's als widgets op de scherm krijgt, zonder dat je die (foto's en agendapunten) met Google deelt.
Ik heb daar nog niet echt iets op gevonden.
Of misschien kan iemand anders daar ook input op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Fireshade schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:49:
Als je zover bent, laat even weten hoe je "het best" je outlook kalender en je foto's als widgets op de scherm krijgt, zonder dat je die (foto's en agendapunten) met Google deelt.
De Outlook app heeft een agenda widget standaard in huis.

widget

Verder alles hier van Google (Gmail, agenda, drive, chrome, etc) uitgeschakeld en bij de apps die ik wel gebruik (maps en foto's) uitgelogd van Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Anoniem: 262853 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:17:
[...]

De Outlook app heeft een agenda widget standaard in huis.
Het ging me meer om die metrolook launchers :)
Verder alles hier van Google (Gmail, agenda, drive, chrome, etc) uitgeschakeld [...]
Kan dat? Hoe? (sorry voor de clueless vraag - heb de Androidfoon nu niet bij de hand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Instellingen - algemeen - applicaties en dan per app uitschakelen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Fireshade schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:20:
[...]

Kan dat? Hoe? (sorry voor de clueless vraag - heb de Androidfoon nu niet bij de hand).
Via instellingen-apps/applicaties/etc, de gewenste app selecteren en kiezen voor "uitschakelen".

Moet wel erbij vertellen dat ik een Nokia 6.1 heb met Android One, kan zijn dat uitschakelen van Google apps bij andere merken niet mogelijk is (zonder root toegang)

Wellicht nog een (kleine) tip, sinds kort gebruik ik Simple keyboard (ipv Gboard). Niets geen voorspellingen, stickers, gifjes, en meer van die zooi. _/-\o_
https://play.google.com/s...implekeyboard.inputmethod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

walteij schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:35:
Zo, even dit topic doorgelezen. Na jarenlang van Windows Mobile/Phone gebruik gemaakt te hebben (vanaf Windows Mobile 6 op hun HTC TYTN II tot een Lumia 950 nu, waarvan het scherm het begint te begeven en ik al een keer een nieuwe accu heb aangeschaft), wordt morgen mijn allereerste Android telefoon bezorgd. Een Nokia 8 Sirocco black (ik wil gewoon Qi hebben).

Mijn vrouw gebruikt al jaren een Samsung, maar die hebben mij nooit kunnen charmeren, om de een of andere reden kwam haar Samsung me altijd traag over. Na een aantal positieve reviews hier gelezen te hebben, lijkt me dit gewoon de beste keuze voor mij. Voorwaarden voor mij zijn/waren:
- Qi laden
- Fatsoenlijk scherm
- Zo min mogelijk bloatware
- Garantie op regelmatige updates
- Geen Apple 'gouden kooi' (wat naar mijn niet zo bescheiden mening meer een blikken kooi met een likje goudverf is)

Dingen die als nadeel worden genoemd (geen mini-jack, geen sd kaartje) vind ik zelf minder belangrijk. Ik heb al een USB-C headphone en heb via mijn Office365 abonnement voldoende OneDrive storage.

Ergens zie ik er enorm tegen op om over te stappen naar Android, want ik ben toch echt wel een beetje gek van Windows Phone, maar over 4 maanden is er geen ondersteuning meer en mijn telefoon begint het nu toch echt op te geven. Maar met de tips die ik hier heb gelezen (MS Launcher/Launcher10, HERE maps en het volledige gamma aan Microsoft Apps) denk ik dat ik de overstap met zo min mogelijk pijn kan gaan doen. Toch zal ik Windows Hello gaan missen.....

Voordelen zijn er natuurlijk ook wel aan de overstap. Zo kan ik straks eindelijk weer internetbankieren via mijn telefoon, zal Garmin Connect beter syncen met mijn VivoActive HR, krijg ik ineens toegang tot een enorme hoeveelheid apps (waar ik wel of niet iets mee wil doen) en vast nog wel meer.

Wellicht dat ik er over een tijdje een tweakblog over ga schrijven, maar dan moet ik de telefoon eerst nog eens wat intensiever gebruiken.
toon volledige bericht
Klinkt een beetje als mij :p Ik ben alleen voor een Sony gegaan, de enige high end volgens mij die nog 16:9 heeft. En als ik hem naast m'n 950XL leg, zie je het verschil niet (behalve dat de Lumia natuurlijk Glance heeft). HIj is practisch even groot (heeft een iets groter scherm), en om beide zit een rode bumpercase :p

Chrome disabled, Facebook disabled, en de rest zie ik wel. Microsoft Launcher en Edge geinstalleerd, natuurlijk de bank apps, en de rest, ik zou niet eens weten wat ik aan extra apps moet installeren... Ik blijf voorlopig m'n Lumia houden voor two-factor authentication (geen zin om alles over te zetten).

Ik heb m'n telefoon woensdag mogen ontvangen, vrijdag een screenprotector geplakt en bumpercase toegevoegd (heb een hekel aan naakte telefoons, ik vind zo'n glazen scherm vreselijk werken) en ben toen eens wat gaan spelen.

Mijn conclusie tot nu toe: ik mis Glance! En ik dacht dat ik Windows Hello zou gaan missen, maar die vingerafdruk scanner werkt eigenlijk ook wel aardig (nadat ik gevonden had dat je meerdere vingers kunt registreren). Maar Windows 10 Mobile werkt gewoon lekkerder. Maar kan niet echt uitleggen waarom...

Wat ik nog wel zoek is een goede foto app (maar ben daar volgens mij niet de enige in...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@Wailing_Banshee Op de Nokia zit dus wel een Glance functie. Dus die mis ik niet echt.
Op de Nokia 8 Sirocco zit de vingerafdruk op de achterkant en dan vind ik die ook nog eens op een vrij logische en vindbare plek zitten. Unlocken gaat dus probleemloos en snel met de vingerafdruksensor.

Mijn andere bevindingen tot nu toe:
ING App, wat heeft de ING die app laten vallen op Windows Phone. In april is deze officieel gestopt, maar in Android zit veel meer functionaliteit. QR codes scannen vanuit iDeal pagina's, draadloos betalen en zo nog van alles.
Garmin Connect werkt ook weer zoals ik het verwacht. Op Windows Phone werden o.a. mijn trainingen niet gesynchroniseerd, op Android wel. Ook kreeg mijn horloge meteen een firmware update voor de kiezen.
Daar op aansluitend is de auto-unlock als er een BT device in de buurt is wel erg handig. Ik weet niet of Windows Phone deze ook had, maar op Android werkt deze prima.
OneDrive doet wat het moet doen, zodra ik nieuwe foto's maak, synchroniseerd hij deze. Zodra ik een nieuwe map maak, wordt gevraagd of deze gesynchroniseerd moet worden.
ParkMobile app GUI is veel beter dan op Windows Phone
Spotify GUI veel beter dan op Windows Phone en komt bijna gewoon overseen met de normale Spotify.
Office applicaties doen het gewoon, net als Skype4Business.
PowerApps werkt sneller (en werd officieel al niet meer ondersteund op Windows Phone)

Het grootste nadeel dat ik tot nu toe heb ondervonden aan de Nokia 8 Sirocco, is dat de Qi verbinding erg gevoelig is. Ik heb een ovale charger (De Nokia DT-900), maar door de bult van de camera, en het ontvangen van notificaties (waarbij de telefoon ook trilt), trilt de telefoon van de charger af. Ook de Qi lader in mijn auto moet heel precies aangesloten worden, iets dat bij mijn Lumia 950 helemaal niet nodig was.
Maar goed. Dit waren pas de ervaringen van 2 dagen spelen met de telefoon. Er zal vast nog wel wat meer langs komen.

*en toch ben ik dolgelukkig met de Microsoft Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

walteij schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:12:
@Wailing_Banshee Op de Nokia zit dus wel een Glance functie. Dus die mis ik niet echt.
Op de Nokia 8 Sirocco zit de vingerafdruk op de achterkant en dan vind ik die ook nog eens op een vrij logische en vindbare plek zitten. Unlocken gaat dus probleemloos en snel met de vingerafdruksensor.
Ja, weet ik. Maar de Nokia heeft geen sd kaart slot en is geen 16:9. En die vond (en vind!) ik belangrijker dan Glance :D Het is gewoon even wennen (moet nog uitzoeken hoe ik de notificaties op m'n lock scherm krijg...)
Mijn andere bevindingen tot nu toe:
ING App, wat heeft de ING die app laten vallen op Windows Phone. In april is deze officieel gestopt, maar in Android zit veel meer functionaliteit. QR codes scannen vanuit iDeal pagina's, draadloos betalen en zo nog van alles.
Ik gebruik Android al een tijdje, op een tablet. Het enige verschil op m'n telefoon nu is dat ik hem kan unlocken met m'n vingerafdruk :p
ParkMobile app GUI is veel beter dan op Windows Phone
Hmm, die heb ik nog niet geinstalleerd, maar hoe kan hij "veel beter" zijn? Dat ding hoeft bijna niets te doen! (ik heb een tweede simkaartje, dus mijn Lumia is ook nog steeds actief als telefoon, zodra ik hem van vliegtuigstand afhaal).
Het grootste nadeel dat ik tot nu toe heb ondervonden aan de Nokia 8 Sirocco, is dat de Qi verbinding erg gevoelig is. Ik heb een ovale charger (De Nokia DT-900), maar door de bult van de camera, en het ontvangen van notificaties (waarbij de telefoon ook trilt), trilt de telefoon van de charger af. Ook de Qi lader in mijn auto moet heel precies aangesloten worden, iets dat bij mijn Lumia 950 helemaal niet nodig was.
Maar goed. Dit waren pas de ervaringen van 2 dagen spelen met de telefoon. Er zal vast nog wel wat meer langs komen.
Ik heb juist het idee dat mijn Sony veel minder gevoelig is dan de Lumia. Ik heb dezelfde lader (ooit gekregen bij m'n 920, nog steeds dagelijks in gebruik :D) en het ging gelijk goed. Nu heb ik wel een bumpercase en heb ik dat irritante trillen gelijk uitgezet (hij trilt nog bij Hangouts, heb nog niet gevonden waarom...)
*en toch ben ik dolgelukkig met de Microsoft Launcher
Ik ook :D Dat was de eerste app die ik geinstalleerd heb :p (Ik had ook al een Yotaphone, maar dat ding begon steeds meer te ergeren omdat hij zo traag werd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Hmm, die heb ik nog niet geinstalleerd, maar hoe kan hij "veel beter" zijn? Dat ding hoeft bijna niets te doen! (ik heb een tweede simkaartje, dus mijn Lumia is ook nog steeds actief als telefoon, zodra ik hem van vliegtuigstand afhaal).
Sneller parkeeracties toe te voegen (starten app, zone kiezen en start klikken), praktischere interface, duidelijker overzicht van de parkeerzones in de buurt (gewoon een lijst van zones in de buurt gesorteerd op afstand ipv de kaart), Favoriete parkeerzones, een duidelijk historisch overzicht.
Om maar wat puntjes te noemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:27
Ik gebruik al een tijdje Gboard als toetsenbord. Je kan ook swippen om te schrijven.
Misschien een alternatief voor die Swift Keyboard.
Of is die beter dan Gboard ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 21:50
Vanavond de knoop door gehakt en een Nokia 8 dualsim gekocht voor €299,- bij belsimpel.
Dat wordt dan nu afscheid nemen van mijn Nokia 930.
Op naar android.

Eric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

walteij schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:25:
[...]

Sneller parkeeracties toe te voegen (starten app, zone kiezen en start klikken), praktischere interface, duidelijker overzicht van de parkeerzones in de buurt (gewoon een lijst van zones in de buurt gesorteerd op afstand ipv de kaart), Favoriete parkeerzones, een duidelijk historisch overzicht.
Om maar wat puntjes te noemen :).
euhh....

Starten app, zone is automatisch gekozen op basis van m'n locatie: nummerbord kiezen (twee auto's geregistreerd), en start klikken.
Parkeerzones in de buurt, ik zou niet eens weten wat ik daarmee moet, ik sta toch al op een parkeerzone? Favoriete parkeerzones idem.

En ik heb gewoon een heel duidelijke lijst van historische parkeer acties (nu parkeren wij maar zelden in de stad, kwam er vorige week achter dat dat laatste keer dat ik parkmobile had gebruikt december 2016 was :p)
Boermansjo schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:37:
Ik gebruik al een tijdje Gboard als toetsenbord. Je kan ook swippen om te schrijven.
Misschien een alternatief voor die Swift Keyboard.
Of is die beter dan Gboard ?
Ik heb nu die swift keyboard. Die van windows is veel prettiger... Zal die gboard eens proberen (dat swipen vind ik vreselijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Bij gboard kun je het swipen tenminste uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-04 19:03
Bij swiftkey ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Helaas, de laatste dagen van m'n good old Lumia 930 lijken geteld. ;( Ik heb het toestel zeker 3 jaar (misschien al 4 jaar zelfs, geen idee eigenlijk :P ) maar de app gap begint nu toch wel te groot te worden. :/ En ik ben langzaam aan wel toe aan een telefoon met een nog betere camera. :P

Een Apple-product wil ik sowieso niet, dus het wordt hoe dan ook een Android-telefoon. De Nokia's vind ik erg leuk, maar ik wil weer perse een oled-scherm (de 930 had al een Amoled-scherm) en dan kom je bij de Nokia 8 Sirocco uit maar die is eigenlijk te duur voor de specs die je krijgt. :X Het gaat zeer waarschijnlijk een Samsung S9+ worden, al heb ik de OnePlus 6/6T en Google Pixel 2 XL ook nog in m'n achterhoofd. Samsung heeft nu een leuke cashback-actie (tot en met zondag) dus er zit wel wat lichte haast bij als het die gaat worden. :P Ik vraag me alleen wel af of ik me A: niet ga "ergeren" aan het gebogen scherm (ergens vind ik het wel mooi, maar het kan best zijn dat na een paar dagen de leukigheid eraf is) en B: of een Android One geen betere optie is (al lijkt dat tegenwoordig wel mee te vallen bij Samsung qua hoeveelheid bloatware). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Bart-Willem schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:05:
Ik vraag me alleen wel af of ik me A: niet ga "ergeren" aan het gebogen scherm (ergens vind ik het wel mooi, maar het kan best zijn dat na een paar dagen de leukigheid eraf is) en B: of een Android One geen betere optie is (al lijkt dat tegenwoordig wel mee te vallen bij Samsung qua hoeveelheid bloatware). :P
A. Hou je van screenprotectors? Dan ga je problemen krijgen met die curved screen.
B. Voor zover ik begreep, is het meer dan bij de andere "topmerken", en je kan die bloatware niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

B: of een Android One geen betere optie is (al lijkt dat tegenwoordig wel mee te vallen bij Samsung qua hoeveelheid bloatware).
Ben ooit begonnen met Android en HTC met die rare kin destijds. Heb een tijd met de Nexus lijn meegedaan en uiteindelijk twee jaar W10M gehad met de Lumia 930.

Ik ben met een Galaxy S7 aan de slag gegaan maar ik kan je zeggen dat Samsung echt nog steeds veel bloatware erop heeft staan, en bijvoorbeeld recentelijk pas naar Oreo is gegaan. Ik heb begin dit jaar mijn S7 doorverkocht en sinds Maart ergens de Nokia 7 Plus en ik kan je zeggen dat Android One echt een fijne ervaring is inmiddels. Ik kan je zeggen dat ik op de bloatware van de S7 ben afgeknapt en de accuduur die binnen een paar maanden van makkelijk een hele dag naar net de avond was weggekakt (na nieuwe batterij erin weer beter). De camera was zeker erg goed dus dat maakte het wel een beetje goed. Eigenlijk zou ik ooit alleen nog een samsung overwegen vanwege de camera, maar ook daar zijn ze sinds de S7 links en rechts bij- en zelfs ingehaald. Voor mij geen Samsung meer in ieder geval.

Als OLED een must voor je is (ik kom van de S7 die OLED heeft), dan is Nokia wellicht (behalve de 8 sirocco) geen goeie keus, maar dat wist je denk ik al. Ik waardeer op het moment in ieder geval het feit dat het Android one is boven OLED. De LCD schermen zijn eigenlijk gewoon prima en 2+ dagen op 1 lading is makkelijk haalbaar met de toestellen met 4000 mah batterijen.

Als de Pocophone nu Android One had gehad, had ik deze zo zonder twijfel gekocht. Maar MIUI is een beetje een specifieke smaak die je moet liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jivebunny op 11-10-2018 16:42 ]

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb nooit een screenprotector gebruikt, wel zo'n rubberen hoesje en m'n telefoon ziet er nog steeds als nieuw uit. :P

Wat ik begrepen heb is dat de S7 nog vol bloatware staat, maar dat dat sinds de S8 een heel stuk minder zou zijn. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Hier nog een leuk artikel over updates : https://www.androidplanet...gingsupdate-oktober-2018/

Blijkbaar is samsung eindelijk ook gestart met relatief snel updates te doen voor hun 'flagships' (Dus alles minder dan s8 zal moeten wachten :? )

Ik versta dat samsung amoled heeft, maar ze zitten nog steeds op 720p... Nokia zit al op 1080p met meer pixeldichtheid. (Vergelijking is Samsung Galaxy A6 (2018) vs Nokia 6.1) Keuze is rap gemaakt voor mij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De S9+ heeft 1440p, geen 720. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Niet gezien dat je specifiek de S9+ wou hebben... Keuze tussen S9+ en nokia 8 sirocco is ook rap gemaakt.
Alleen voor de prijs en android One. (Ik heb nu de nokia 8 als vervanging van mijn nexus 5. Best tevreden over het toestel. Collega's hebben hier allemaal samsung en soms is het toch zoeken waar sommige instellingen staan of apps die lastig doen)
Ik heb even ook de EMUI 8.1 kunnen testen. Dus volgende telefoon kan dus de opvolger van de P20 zijn (of de opvolger van die. In de hoop dat ik terug 5 jaar kan uithalen zoals de nexus 5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Boermansjo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:16:
[...]

Niet gezien dat je specifiek de S9+ wou hebben... Keuze tussen S9+ en nokia 8 sirocco is ook rap gemaakt.
Alleen voor de prijs en android One. (Ik heb nu de nokia 8 als vervanging van mijn nexus 5. Best tevreden over het toestel. Collega's hebben hier allemaal samsung en soms is het toch zoeken waar sommige instellingen staan of apps die lastig doen)
Ik heb even ook de EMUI 8.1 kunnen testen. Dus volgende telefoon kan dus de opvolger van de P20 zijn (of de opvolger van die. In de hoop dat ik terug 5 jaar kan uithalen zoals de nexus 5)
De 8 Sirocco heeft toch wel een aantal nadelen en is door de cashback van de S9+ duurder dan de Samsung. Om meer geld neer te tellen voor mindere specs (en wat vervelende bugs zoals de blauwe lijnen in het scherm in het edge-gedeelte) is geen optie.

De Best Buy net bekeken maar er is helaas wel een behoorlijk gat tussen "midrange" en "budget doet er helemaal niet toe". De meest leuke telefoons zitten eigenlijk tussen de 500 en 700 Euro en valt dus tussen die 2 categorieën in. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Al gekeken naar de mogelijke Nokia 9? [Nokia 9] Geruchten en speculaties
Ik vind dat sinds lange tijd weer een potentieel interessante smartphone. Alleen wanneer dat ding aangekondigd gaat worden weet niemand. Geriuchten hebben het over MWC 2019. Dat is dus februari. Andere hebben het over november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die zou ik dan ook het liefste willen hebben, maar ik vrees dat m'n 930 het niet tot januari/februari gaat redden. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Bart-Willem schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:46:
Die zou ik dan ook het liefste willen hebben, maar ik vrees dat m'n 930 het niet tot januari/februari gaat redden. :X
Dan koop je toch voo die paar maandjes een gebruikte Lumia 950 O-)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

M'n vrouw heeft een 950 XL, maar die wil dus ook gaan overstappen. :P Wel jammer, want die 950 XL is echt een heel tof ding. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Helaas, de laatste dagen van m'n good old Lumia 930 lijken geteld. ;( Ik heb het toestel zeker 3 jaar (misschien al 4 jaar zelfs, geen idee eigenlijk :P ) maar de app gap begint nu toch wel te groot te worden. :/ En ik ben langzaam aan wel toe aan een telefoon met een nog betere camera. :P

Een Apple-product wil ik sowieso niet, dus het wordt hoe dan ook een Android-telefoon. De Nokia's vind ik erg leuk, maar ik wil weer perse een oled-scherm (de 930 had al een Amoled-scherm) en dan kom je bij de Nokia 8 Sirocco uit maar die is eigenlijk te duur voor de specs die je krijgt. :X Het gaat zeer waarschijnlijk een Samsung S9+ worden, al heb ik de OnePlus 6/6T en Google Pixel 2 XL ook nog in m'n achterhoofd. Samsung heeft nu een leuke cashback-actie (tot en met zondag) dus er zit wel wat lichte haast bij als het die gaat worden. :P Ik vraag me alleen wel af of ik me A: niet ga "ergeren" aan het gebogen scherm (ergens vind ik het wel mooi, maar het kan best zijn dat na een paar dagen de leukigheid eraf is) en B: of een Android One geen betere optie is (al lijkt dat tegenwoordig wel mee te vallen bij Samsung qua hoeveelheid bloatware). :P
Samsung was voor mij een absolute no-no. Ik heb met de Galaxy S8+ van m'n moeder gespeeld, heb vanaf minuut eerste tot en met minuut laatste lopen ergeren aan die curve. Er zit een knop op het toestel wat je alleen voor Bixbie kunt gebruiken tenzij je het toestel root. En ik vind die assistenten vreselijk. En de hoeveelheid bloatware is per definitie teveel.

Ik ben al vanaf m'n 920 een AMOLED scherm gewend, maar ben uiteindelijk voor de Sony gegaan, om meerdere redenen: 16:9, dedicated camera knop, goede camera, en geen edge scherm. (microSD en Qi heeft de Samsung ook). Qua bloatware: ik heb Chrome, Facebook, AVG Protection, Amazon Shopping en Prime Photo's uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De Samsung S9+ is definitief afgevallen: vandaag wezen kijken ervoor (en als 'ie beviel zou ik 'm meteen kopen) maar ik kan niet wennen aan dat bolle scherm denk ik. Alsof je naar een CRT-monitor zit te kijken (aka: vissekom-effect). Aangezien ik met een telefoon veel op de webbrowser zit hoef ik niet continu het gevoel te hebben dat ik dronken ben ofzo. :+

Men adviseerde bij de winkel om een Huawei te pakken (maar ze waren dan ook lichtelijk biased), iets wat ik eigenlijk niet wilde wegens het update-beleid uit het verleden maar dat lijkt nu sterk verbeterd te zijn. De P20 Pro (werd me geadviseerd) is leuk maar eigenlijk belachelijk duur. :P Ook zag ik de Mate 10 Pro en het ontwerp ervan is echt heel tof. :P En het is ook een Google Enterprise-toestel zag ik, waardoor ze "verplicht" zijn om het toestel 3 jaar lang van updates te voorzien. Maar geen idee hoe dat zit als een fabrikant zich daar niet aan houdt. :+ De reviews (behalve die van Tweakers) zijn zeer lovend over de Mate 10 Pro, en het toestel kost nu maar 426 Euro (bij introductie bijna 1 jaar terug was 'ie nog 800 Euro).

Mijn vrouw heeft inmiddels de Pixel 2 XL besteld als opvolger voor haar Lumia 950 XL, want zij vindt de camera super belangrijk. :P Ze zag ook geen meerwaarde voor de OnePlus 6T, dus zij twijfelde ook tussen de Pixel 2 XL en de Mate 10 Pro (waarbij de camera doorslaggevend was). Ik hecht ietsjes minder waarde aan de camera, dus een Mate 10 Pro zal voor mij wel volstaan en het scherm zou (onlangs 1080p vs 1440p van het Google-toestel) toch beter zijn dan die van de Pixel 2 XL. :P Dus eigenlijk ben ik er bijna over uit, alleen heb ik wel nog twijfels over stock android vs een Huawei-jasje inclusief updates. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bart-Willem schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:37:
Dus eigenlijk ben ik er bijna over uit, alleen heb ik wel nog twijfels over stock android vs een Huawei-jasje inclusief updates. :+
Die jasjes kun je natuurlijk altijd zelf vervangen door de verschillende launchers. Ik gebruik zelf de Microsoft Launcher.

Ik zoek eigenlijk nog twee apps (naast een goede foto app)

Een app waarmee ik m'n batterij gebruik goed kan zien. Ik had gisteren ineens een drain, maar omdat ik hem op m'n oplader had gelegd, kon ik niet meer zien welke app m'n batterij van 80% naar 20% heeft gekregen in minder dan 10 uur.

En hoe kan ik mijn agenda op m'n lockscherm zien? Ik kan wel zien dat ik mailtjes heb, maar geen afspraken...

[ Voor 35% gewijzigd door Wailing_Banshee op 15-10-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Bart-Willem schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:37:
De Samsung S9+ is definitief afgevallen: vandaag wezen kijken ervoor (en als 'ie beviel zou ik 'm meteen kopen) maar ik kan niet wennen aan dat bolle scherm denk ik. Alsof je naar een CRT-monitor zit te kijken (aka: vissekom-effect). Aangezien ik met een telefoon veel op de webbrowser zit hoef ik niet continu het gevoel te hebben dat ik dronken ben ofzo. :+

Men adviseerde bij de winkel om een Huawei te pakken (maar ze waren dan ook lichtelijk biased), iets wat ik eigenlijk niet wilde wegens het update-beleid uit het verleden maar dat lijkt nu sterk verbeterd te zijn. De P20 Pro (werd me geadviseerd) is leuk maar eigenlijk belachelijk duur. :P Ook zag ik de Mate 10 Pro en het ontwerp ervan is echt heel tof. :P En het is ook een Google Enterprise-toestel zag ik, waardoor ze "verplicht" zijn om het toestel 3 jaar lang van updates te voorzien. Maar geen idee hoe dat zit als een fabrikant zich daar niet aan houdt. :+ De reviews (behalve die van Tweakers) zijn zeer lovend over de Mate 10 Pro, en het toestel kost nu maar 426 Euro (bij introductie bijna 1 jaar terug was 'ie nog 800 Euro).

Mijn vrouw heeft inmiddels de Pixel 2 XL besteld als opvolger voor haar Lumia 950 XL, want zij vindt de camera super belangrijk. :P Ze zag ook geen meerwaarde voor de OnePlus 6T, dus zij twijfelde ook tussen de Pixel 2 XL en de Mate 10 Pro (waarbij de camera doorslaggevend was). Ik hecht ietsjes minder waarde aan de camera, dus een Mate 10 Pro zal voor mij wel volstaan en het scherm zou (onlangs 1080p vs 1440p van het Google-toestel) toch beter zijn dan die van de Pixel 2 XL. :P Dus eigenlijk ben ik er bijna over uit, alleen heb ik wel nog twijfels over stock android vs een Huawei-jasje inclusief updates. :+
toon volledige bericht
Ik was aangenaam verrast door het jasje van huawei. Minder overheersend dan de bloadware-fabriek van sommige andere grote merken.
Moest ik nu niet de nokia 8 hebben zou de P20 zeker op het verlanglijstje staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Welke weer apps gebruiken jullie zo al?
Ik was erg tevreden over Regenmeter ( @Niels9001 ), maar zoiets heb ik nog niet gevonden voor Android.
Gewoon, simpel....
Heb Buienradar, Windy en nog een aantal gebruikt
Buienradar gebruikt vrij veel resources (wakelocks) naar wat ik zie, Windy is erg uitgebreid, maar niet echt praktisch, en de rest barst van de advertenties (jaja, die mensen willen ook wat verdienen, dat begrijp ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hansie_k ligt een beetje aan hoeveel informatie je wilt van een weer app, maar ik gebruik de app van het KNMI zelf. Prima om even te checken of er regen aan komt en de basis voorspellingen voor de aankomende dagen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.knmi.weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:30
hansie_k schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:10:
Welke weer apps gebruiken jullie zo al?
Ik was erg tevreden over Regenmeter ( @Niels9001 ), maar zoiets heb ik nog niet gevonden voor Android.
Gewoon, simpel....
Heb Buienradar, Windy en nog een aantal gebruikt
Buienradar gebruikt vrij veel resources (wakelocks) naar wat ik zie, Windy is erg uitgebreid, maar niet echt praktisch, en de rest barst van de advertenties (jaja, die mensen willen ook wat verdienen, dat begrijp ik).
BuienAlarm of Regenmelding zijn ook prima apps.

Advertenties ontkom je helaas vaak niet aan. Gratis bestaat niet, zolang het maar geen overdaad is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hier ook BuienAlarm, lijkt ook nauwkeuriger dan Buienradar.
Oh, en de livetile van weer & radar

[ Voor 51% gewijzigd door hjs op 27-10-2018 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
Ben uiteindelijk bij de app van KNMI uitgekomen.
Lekker simpel, geen reclame...
Bedankt voor het mee denken, heb de andere apps wel bekeken, maar was niet wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmariachi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-02 12:04
Even nog wat stof afhalen van dit erg interessant topic.

Voor diegenen die alsnog hun Lumia 950 kunnen gebruiken: werkt Waze nog bij jullie want na een OS-update (als ik me goed herinner was dat in oktober, het was naar build 10.0.0.1524.541) heb ik veel apps opnieuw moeten installeren vanuit de store en werkt Waze niet meer (start niet meer op)?

Ik heb dus geen enkele kaartenapplicatie met traffic info meer die werkt op WM10. Waze niet en de kaarten-apps werkt ook niet meer want adressen kan ik ook niet meer opzoeken.

Dus ik zal dan toch helaas moeten gaan nadenken om over te gaan naar een Android. iOS is geen optie.

Voor mij zijn volgende zaken belangrijk qua hardware:
- wireless Qi charging (https://www.androidcentra...-handle-wireless-charging)
- goeie camera, liefst met dedicated camera knop (https://www.dxomark.com/)

Weet een intussen overgestapte WM gebruiker of volgende ook mogelijk is of er een alternatief bestaat voor:
- de Gadgets app, meer bepaald dat wanneer je connecteert naar bvb een bluetooth device er dan bepaalde apps automatisch opgestart worden
- de auto modus er is om notificaties te muten
- DeX van Samsung bestaat wel als alternatief voor Continuum, maar ik wil geen Samsung. Is er een alternatief om een Android toestel op een pc monitor aan te sluiten? Via Chromecast moet het lukken, via USB-HDMI ook, maar ondersteunt elk toestel en elke versie van Android > 6.0 dit?
- Is er een goed alternatief voor Quiet Hours?
- Is er een mogelijkheid zoals nu in WM 10 om een quick toggle in je notification screen te hebben om een zaklamp op te starten?
- Kan je een whatsapp contactpersoon pinnen op je 'homescreen'?
- Kan je google drive integratie volledig vervangen door Onedrive voor backups en storage?
- Kan je al je sms'en van je Windows Phone vlot overzetten naar een Android toestel?
- Kan je in Android ook de profielfoto's van je contacten laten updaten door de Facebook-profielfoto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@elmariachi
Even uit mijn hoofd:
-Tasker zou dit vast wel kunnen
-ja hoor, volop, Interpolis maakt er nu zelfs reclame mee
- Ja, standaard ingebakken
- LG heeft(had?) dat ingebakken in hun rom. Ik gebruik het niet
- Heeft mijn LG G5 ook standaard, zaklamptoggel
- Ja, vanuit WhatsApp kan je personen pinnen naar je homescreen
- ehh, geen idee
- Die profielfoto magie heb ik nooit zo begrepen. Bij mij doet 1 contact dat wel overnemen, de andere niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Grvy schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:45:
Zelf ongeveer 4 maanden geleden overgestapt met veel pijn en moeite..

...

Opzich best goed gelukt maar ik mis W10 nog elke dag... ;(
Kijk, zo komt er wat structuur in. Mooi, bedankt!

Ik ben een koppige L930'er, maar voor hoe lang nog?

Wat ik mis is vooral de rust, eenvoud en structuur van W8/W10M (vandaar dat jouw screenshots me wel aanstaan). Wat voorbeeldjes van die chaos op Android:
  • De settings van Android... ik kan nooit iets vinden
  • Al die icoontjes voor notifications
  • Filesysteem is benaderbaar, maar zonder die typische Linux "rommel*"
Ik heb sinds 2015 ook een Android telefoon voor werk, dus ik heb er ervaring mee. Die ervaring beklijft alleen niet echt tot tevredenheid. Apple en hun filosofie staat me niet aan en het heeft last van veel van dezelfde flaws als Android (ra-ra waarom), maar Big Brother Google maakt me toch wat voorzichtig.

* Excusez-le-mot *)

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06 21:20
Hallo,

hier ook 2 slachtoffers die van W8/W10M over gaan naar Android.

Onze 630 en 930 functioneren nog prima, maar apps als ANWB, EHBO en anderen zijn niet neer verkrijgbaar.

Heb 2x een oneplus 6 gekocht, die hebben een mooi oled scherm en genoeg capaciteit voor de eerst volgende jaren (hoop ik).

Mijn vrouw wil graag de Whatsapp gesprekken overnemen, maar is mij nog niet gelukt.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Jaap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 16:50
Japio_342 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:57:
Hallo,

hier ook 2 slachtoffers die van W8/W10M over gaan naar Android.

Onze 630 en 930 functioneren nog prima, maar apps als ANWB, EHBO en anderen zijn niet neer verkrijgbaar.

Heb 2x een oneplus 6 gekocht, die hebben een mooi oled scherm en genoeg capaciteit voor de eerst volgende jaren (hoop ik).

Mijn vrouw wil graag de Whatsapp gesprekken overnemen, maar is mij nog niet gelukt.

Jaap
Sinds drie weken geleden ben ik (na Lumia 800, 820, 830 en 950XL) over gegaan naar Android (zakelijk S9+ en prive Huawei Mate 20). Mijn vrouw en mijn dochters zijn sinds vorig jaar over gegaan naar iPhone (van Lumia 920, 930 en 950).

Wel heb ik het volgende geprobeerd: https://mspoweruser.com/h...windows-phone-to-android/
maar niet gelukt. Wie weet lukt het wel bij jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06 16:04
Japio_342 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:57:
Hallo,

Jaap
Helaas kan je de whatsapp logs niet overzetten.
Wat je wel kan doen is een volledige backup maken en dan hopen dat er in de toekomst alsnog een mogelijkheid komt.
Heb dezelfde dilema ook gehad.

Met Viber had ik een soortgelijk drama.
Maar daar kon ik de database omzetten naar klare taal in een excelformat.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Amadeus1966 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:48:
[...]

Helaas kan je de whatsapp logs niet overzetten.
Wat je wel kan doen is een volledige backup maken en dan hopen dat er in de toekomst alsnog een mogelijkheid komt.
Heb dezelfde dilema ook gehad.

Met Viber had ik een soortgelijk drama.
Maar daar kon ik de database omzetten naar klare taal in een excelformat.
Zijn die dan anders gecodeerd? Je kan bv wel een backup op onedrive zetten, zou je toch op dezelfde manier weer kunnen inlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Mijn ega heeft een Belgische Nokia 830 (in NL gekocht maar een tijd later bleek er B-firmware op te zitten...), werkt nog prima en uitstekende fotos, dat gaf ca 4 j geleden de doorslag in die prijsklasse..

IOs en Android kunnen de 112 Advanced Mobile Location-techniek aan als je 112 belt, zodat ze exact weten waar je bent als je belt.

Kan geen sluitend antwoord vinden over haar 830.
Kan iemand daar kort over schrijven of een link plaatsen die ik blijkbaar nog niet gevonden heb?
Tnx.....

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 15-02-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

SinergyX schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:06:
[...]

Zijn die dan anders gecodeerd? Je kan bv wel een backup op onedrive zetten, zou je toch op dezelfde manier weer kunnen inlezen?
Nope, heeft mij enkele uren van mijn leven gekost om daarachter te komen. Oude logs kunnen eigenlijk op geen enkele mogelijkheid van het ene platform naar het andere overgezet worden. Handig hoor :F

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
RobinHood schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:01:
[...]

Nope, heeft mij enkele uren van mijn leven gekost om daarachter te komen. Oude logs kunnen eigenlijk op geen enkele mogelijkheid van het ene platform naar het andere overgezet worden. Handig hoor :F
De viber logs heb ik middels SQL kunnen redden.
Maar daarvoor moest ik wel eerst mijn lumia interop unlocken om de viberdatabase op mijn pc te krijgen.
En toen de ene na de andere sql tool erop losgelaten.
Tip, een backup is raadzaam.

Ik weet niet of dat zelfde geintje ook werkt met WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Mijn contacten komen uit Outlook/Exchange vandaan in de volgende notatie:
Landnummer: 31
Netnummer: 010
Abonneenummer: 1234567
Windows phone maakte daar netjes +31-10-1234567 van en de telefoon gaat over.
Android belt vrolijk naar +31-010-1234567 en dat werkt niet door de overbodige 0 van 010. Hoe kan ik Android hier juist mee om laten gaan? Volgens Google ben ik uiteraard een van de drie dit probleem heeft en die eerste twee hebben sinds 2014 niet meer gereageerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
jadjong schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:53:
Mijn contacten komen uit Outlook/Exchange vandaan in de volgende notatie:
Landnummer: 31
Netnummer: 010
Abonneenummer: 1234567
Windows phone maakte daar netjes +31-10-1234567 van en de telefoon gaat over.
Android belt vrolijk naar +31-010-1234567 en dat werkt niet door de overbodige 0 van 010. Hoe kan ik Android hier juist mee om laten gaan? Volgens Google ben ik uiteraard een van de drie dit probleem heeft en die eerste twee hebben sinds 2014 niet meer gereageerd. :P
Ik heb ook mijn contacten moeten omnummeren. En de foto's van mijn contacten in de telefoon app van Android opnieuw moeten laden, vanuit Outlook worden ze niet geladen. Mis W10M nog steeds wat betreft dat soort zaken... Outlook werkt voor mij op Android ook niet zo fijn als op W10M.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 17:00
Inmiddels heb ik een Nokia 9 besteld en waag ik de overstap naar Android. Daarbij gelijk ook maar een licentie voor Adguard erbij genomen voor extra bescherming. Met Nokia blijf ik dan tenminste nog een beetje trouw aan de Windows Phone geschiedenis 😛.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik ben nu helemaal om.
Ik was één van de gelukkigen die mee mocht doen aan de tweakerstrip voor de huawei p30 pro release en heb dus dit toestel als cadeautje meegekregen.

Maar tjezus.... Android blijft toch best wel chaotisch tav windows.
Dit toestel met windows 10 mobile zou echt een natte droom zijn.
Doch helaas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Amadeus1966 schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:14:
Ik ben nu helemaal om.
Ik was één van de gelukkigen die mee mocht doen aan de tweakerstrip voor de huawei p30 pro release en heb dus dit toestel als cadeautje meegekregen.

Maar tjezus.... Android blijft toch best wel chaotisch tav windows.
Dit toestel met windows 10 mobile zou echt een natte droom zijn.
Doch helaas....
Launch 10 er op, en het komt een beetje in de buurt, om de pijn te verzachten. Sterkte, of succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Idd Launcher 10: https://play.google.com/s...nfwebdev.launcher10&hl=en om het startscherm en de applijst te imiteren. Helaas blijven Android-systeemapps onaangeraakt. En ja, met name de Settings zijn veel chaotischer/weidverspreid dan in Windows.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste