Nou, voor mij is 't moment ook aangebroken m'n 950XL te gaan vervangen. Eigenlijk nooit écht last gehad van de app gap (ok, je komt soms in taferelen als Timber ipv Tinder, die prima werkt maar hele irritante ontwerpfouten heeft), maar sinds Spotify niet langer ondersteund wordt en ING de app terugtrekt vanaf deze maand (en weigert alle functies van de Android app ook in de website te verwerken), moet ik vaker hiervoor m'n laptop of Android reservetelefoon erbij pakken. Tijd dus voor een volwaardig Android toestel als daily, met dan de 950XL als hot spare of misschien zelfs als zakelijke telefoon.
Qua hardware ben ik er best over uit: dat gaat een Galaxy S9+ worden. Op dat vlak het minste achteruitgang: verlies van de camerabutton en de triple led flitser.
Het grootste punt gaat echter de software worden. Mijn normale 'flow' is een beetje dit:
- Glance Screen toont datum, tijd, icoontjes van diverse app + teller, meest recente WhatsApp bericht
- Double tap to wake, direct lockscreen omhoog swipen (staat ingesteld dat deze 15 minuten na laatste gebruik niet lockt), of anders PIN invoeren of Hello z'n werk laten doen
- Snelle blik op de meeste belangrijke Live Tiles (WhatsApp, Outlook Mail, Outlook Calendar, Slack en Weather)
- App gebruiken is 80% via live tile, 20% via applijst: ongeveer 50/50 tussen meteen aanklikken in de lijst of erop zoeken via het zoekschermpje danwel op naam zoeken.
Always On zal in principe Glance Screen gaan vervangen. Nog geen idee wat ik ga doen met DTTW. Unlocken kan gelukkig wederom met iris, of anders gewoon PIN.
M'n huidige primaire scherm zijn een paar snelkoppelingen en wat Live Tiles.

Dit hoop ik na te gaan bootsen met
https://play.google.com/s...id=com.microsoft.launcher of
https://play.google.com/s...nfwebdev.launcher10&hl=en
In m'n notificatiecentrum staan 8 snelkoppelingen, waarvan ik er maar 6 daadwerkelijk gebruik. Standaard zet Android hier ongeveer het halve settings menu in. Valt volgens mij wel te finetunen, als ik 't me goed herinner.
Alle apps die ik momenteel gebruik, zouden ook voor Android te krijgen moeten zijn. Hooguit even kijken naar een goede vervanger voor Huetro for Hue, die ik fijner vind dan de standaard Hue app van Philips op Android.
Gaat nog wel een leuke uitdaging worden wat onnodige apps eraf te krijgen, als ik 't hier allemaal goed lees. Zoals 2x Agenda app, terwijl ik Outlook hiervoor wil gebruiken. Facebook gebruik ik tot op een niveau dat dit prima via de browser kan, dus alles wat dat betreft kan er ook af. Spelletjes net zo.
En ten slotte alles correct instellen: Contacten mogen enkel vanaf 1 e-mailadres komen, camera laten opslaan naar OneDrive, donker thema, fijne ringtone (wellicht zelfs maar kopiëren vanaf Windows), notificaties van bepaalde apps uit, donker thema etc.
Dit wordt een leuke uitdaging dus

Zie ik nog iets over 't hoofd?