Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Nu ben ik aan het rondkijken voor toestellen . De vervanging voor de 640 word zo goed als zeker een moto g5 plus . Maar voor mezelf ben ik er nog niet uit . Ik vind de foto camera echt belangrijk maar wil er geen 800 euro aan uitgeven ... Welke raden jullie me aan ? Ikzelf had al de Huawei P10 gezien of oneplus 5 . Maar ik kom er niet uit .Welke heeft echt een goede camera vergelijkbaar of beter dan de 950 ?
[ Voor 7% gewijzigd door picardo op 15-10-2017 09:53 ]
Wat denk je van een Samsung galaxy s7 .picardo schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:52:
Ik en mijn vrouw gaan ook overstappen naar Android . Ik heb een lumia 950 en mijn vrouw een 640 ..
Nu ben ik aan het rondkijken voor toestellen . De vervanging voor de 640 word zo goed als zeker een moto g5 plus . Maar voor mezelf ben ik er nog niet uit . Ik vind de foto camera echt belangrijk maar wil er geen 800 euro aan uitgeven ... Welke raden jullie me aan ? Ikzelf had al de Huawei P10 gezien of oneplus 5 . Maar ik kom er niet uit .Welke heeft echt een goede camera vergelijkbaar of beter dan de 950 ?
Hebt er nu zelf ook een ben er zeer tevreden over , en de camera kun je vergelijken met de 950 .
Mijn 950 hebt ik goed kunnen verkopen .
Gr Wim

Ik heb mijn Microsoft Lumia 535 Dual Sim indertijd gekocht op amazon.fr aangezien hij toen nog niet uit was in België en Nederland.
Geleverd op 23 dec 2014 en kostte me toen 110 euro inclusief verzendkosten.
De laatste tijd laat hij wat na, zoals vandaag wat kuren met de data verbinding die hij niet heeft met momenten.
Of het touchscreen dat niet meer 100% functioneert van tijd tot tijd.
Hij heeft ook de nodige dingen meegemaakt maar toch.
Zo'n dual sim gebruik ervaring was echt het beste bij MS.
Had ervoor al Android en Apple toestellen geprobeerd, maar was niet het van het.
Er komt een pricewatch: Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Zwart in de plaats.
Ik vraag me af of ik hem al direct ga rooten of niet aangezien ik m toch compleet moet gaan instellen.
En dan gelijk alles op installeren om zowat dezelfde ervaring te krijgen, nja, "lijkt op maar is het niet" weergave.
We zien het wel, helaas is er geen andere optie.
Ik had er zo op gehoopt dat er nog nieuwe toestellen zouden uitkomen waar ik op kon overschakelen maar helaas.
Het ga je goed, je blijft bij me als reserve gsm.

Ik hou het nog vol zolang mijn 735 het doet en zolang WA wordt ondersteund denk ik, maar als ik overstap naar Android, ga ik ook volle kracht vooruit en is het exit tiles. Nieuwe rondes, nieuwe kansen.
... en gaat over tot de orde van de dag
Meer mensen die dit merken?
Edit: oorzaak gevonden. Die website leunt nogal op JavaScript en dat had ik juist uit gezet in Edge...
[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 16-10-2017 13:01 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Waar blijft de dark mode?
Wie heeft in wodansnaam de adresbalk boven in gezet
Waarom is er geen Home button?
Bij de telefoon met het pijltje (verdergaan op PC?) gaat hij naar finding your devices, maar vind niks, dan komt er een scherm try again. iemand dit al wel gelukt ? Alle PC's en telefoon hebben de laatste update.
[ Voor 37% gewijzigd door shiptronic op 16-10-2017 16:06 ]
Inderdaad. Wil je dezelfde camera kwaliteit als een Lumia 950 dan kom je al bij een S7 uit.wim62 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:15:
[...]Wat denk je van een Samsung galaxy s7 .
Hebt er nu zelf ook een ben er zeer tevreden over , en de camera kun je vergelijken met de 950 .
Mijn 950 hebt ik goed kunnen verkopen .
Gr Wim
Ik heb t niet meer zo bijgehouden, maar je had vroeger (versies van) Android die apart WP achtige privacy prefs konden instellen (dus ook al dacht de app toegang tot bijv contacten te hebben, dan kreeg die gewoon een lege lijst of zelfs een lijst met autogenerated rommel). Welke versie van Android is dit? Lineage ofzo?zwahiel schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:50:
[...]
ALLE APPS slurpen data alsof 't verdorie water is... Bij WP kon je dat nog een beetje in de hand houden en daarnaast sloot daar vanalles gewoon automatisch af (wat ook niet altijd helemaal handig was, maar toch!) Als je alleen al ziet welke apps er continue data versturen en opvragen, bijvoorbeeld Google zelf. Overal en altijd: "Ow je bent nu hier, doe dit" Dat alleen al verbruikt al redelijk wat data.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Moet je daar die fall update niet voor hebben op je PC?shiptronic schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:02:
Bij de telefoon met het pijltje (verdergaan op PC?) gaat hij naar finding your devices, maar vind niks, dan komt er een scherm try again. iemand dit al wel gelukt ? Alle PC's en telefoon hebben de laatste update.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
editie: Windows 10 pro
Versie: 1703
Build: 15063.674
Zowel op PC, Laptop's en Mobiel
Technisch gezien is 1703 niet langer de laatste versie; de uitrol van de Fall Creators Update is sinds vandaag langzaam op gang aan het komen. Ik verwacht dat het daarop wél werkt.shiptronic schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:03:
Geen idee van de namen
editie: Windows 10 pro
Versie: 1703
Build: 15063.674
Zowel op PC, Laptop's en Mobiel
Anoniem: 890159
Dat heeft een tijdje in Android 4.3 gezeten, is toen weer weggehaald en zit vanaf Android 6 weer standaard er in. Verder heb je nog Xposed met de Xprivacy extension voor geroote toestellen waar je de toegangsrechten van een app per system call kunt instellen.Brent schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:22:
Ik heb t niet meer zo bijgehouden, maar je had vroeger (versies van) Android die apart WP achtige privacy prefs konden instellen (dus ook al dacht de app toegang tot bijv contacten te hebben, dan kreeg die gewoon een lege lijst of zelfs een lijst met autogenerated rommel). Welke versie van Android is dit? Lineage ofzo?
Oude apps krijgen onder Android 6+ standaard alle permissies die ze vragen maar je kunt ze achteraf blokkeren. Nieuwe apps worden geacht om die permissie te vragen wanneer ze nodig zijn, op dat moment kan de gebruiker beslissen.
Maar data vergaarapps, vragen die wel om permissie of slurpen die sowieso gewoon alles op?Anoniem: 890159 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:11:
[...]
Dat heeft een tijdje in Android 4.3 gezeten, is toen weer weggehaald en zit vanaf Android 6 weer standaard er in. Verder heb je nog Xposed met de Xprivacy extension voor geroote toestellen waar je de toegangsrechten van een app per system call kunt instellen.
Oude apps krijgen onder Android 6+ standaard alle permissies die ze vragen maar je kunt ze achteraf blokkeren. Nieuwe apps worden geacht om die permissie te vragen wanneer ze nodig zijn, op dat moment kan de gebruiker beslissen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ze willen wel maar je kunt het dus blokkeren. Of ze default rechten krijgen of niet hangt van de target api af waarvoor ze gebouwd zijn, als dat Android 6 of hoger is vraagt het systeem of je acties wilt toestaan. Helaas is internet permissie standaard niet te blokkeren, dus een firewall op je (geroote) toestel blijft nodig. Een zaklamp heeft niets op internet te zoeken.Brent schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:13:
Maar data vergaarapps, vragen die wel om permissie of slurpen die sowieso gewoon alles op?
Ok. 1709 komt nu binnen (op PC) even af wachten dus . Op mobiel nog niets , maar verwacht eigenlijk ook niet dat mijn 735 nog verder mee gaat in de update's , dan word het langzaam eindecodeclap schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:09:
[...]
Technisch gezien is 1703 niet langer de laatste versie; de uitrol van de Fall Creators Update is sinds vandaag langzaam op gang aan het komen. Ik verwacht dat het daarop wél werkt.
461943
Maar heb je geen app daarvoor dan? Op mijn telefoon ( Xiaomi) kan ik af fabriek voor elke app instellen of ze toegang hebben tot Wi-Fi/ 4G, en hoeveel ze precies mogen verbruiken. Heeft stock android dat niet?zwahiel schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:50:
[...]
ALLE APPS slurpen data alsof 't verdorie water is... Bij WP kon je dat nog een beetje in de hand houden en daarnaast sloot daar vanalles gewoon automatisch af (wat ook niet altijd helemaal handig was, maar toch!) Als je alleen al ziet welke apps er continue data versturen en opvragen, bijvoorbeeld Google zelf. Overal en altijd: "Ow je bent nu hier, doe dit" Dat alleen al verbruikt al redelijk wat data.
Natuurlijk heb ik nu meer apps die data verbruiken dan voorheen. Maar ik vind het stront vervelend dat een hele hoop apps continue maar aan blijven en data blijven slurpen. Die controle zoals ik die bij WP had is totaal weg. Ook al kun je in de ontwikkelmodus.
Enige puntje waar ik tegenaan loop: toetsenborden. Microsoft's toetsenbord is niet beschikbaar zie ik. Dat toetsenbord op WP is wat mij betreft echt goud. Wat is het beste android alternatief?
Heb 't er net op gehad, maar ik vond 't tweede scherm (numeriek + tekens) heel irritant. Wellicht ligt het ook aan de skin hoor, maar vooralsnog vind ik samsung keyboard nog fijner.. is er een specifieke skin die fijn is?PaT schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:52:
Swiftkey! Geef het even de tijd, dan is het een erg fijn toetsenbord.
Swiftkey is toch ook van Microsoft (bedoeld om iOS en Android toegankelijker te maken) ?PaT schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:52:
Swiftkey! Geef het even de tijd, dan is het een erg fijn toetsenbord.
Ze hebben een kwart miljard geïnvesteerd in die app, dus lijkt me logisch dat ze dat geld besteden aan Android en iOS?In February 2016, SwiftKey was purchased by Microsoft, for $250 million.
Heb je je 735 via insider aangemeld? Dan krijg je nog updates. De truc is je aanmelden bij insider, maakt niet uit welke ring, en er dan weer uitstappen.shiptronic schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:39:
[...]
Ok. 1709 komt nu binnen (op PC) even af wachten dus . Op mobiel nog niets , maar verwacht eigenlijk ook niet dat mijn 735 nog verder mee gaat in de update's , dan word het langzaam einde
He het werkt weer! Allen wat een vage omschrijving weer ,
1 stuur me vroegtijdige update's
2 De volgende van windows
maar even niets gekozen, daarna de melding dat ik opnieuw moet opstarten voor de preview builds , even afwachten . nauw dat ging razend snel, maar niets verandert, moet weer opnieuw aan melden voor insider, wil gewoon meelopen met de PC/laptop ( daar geen insider , production ?)
[edit] ik moet beter lezen, je schijft maakt niet uit welke ring

[ Voor 11% gewijzigd door shiptronic op 18-10-2017 08:15 ]
http://allaboutwindowspho...umias_acquire_product.php
Eerst maar laptop opnieuw opstarten en kijken waar die beland is, en ik met android verder op de pc kan, tot straks
[edit] typo's verwijderd, na een nachtdienst posten = niet zuiver
laptop is inmiddels 1709 beland, en verdergaan van android ==>windows 10 werkend.
Lumia pakt nog steeds geen update , niet op, vroegtijdige als op De volgende van Windows . Hoe lang zit hier normaal tussen om ze te ontvangen?
[ Voor 65% gewijzigd door shiptronic op 18-10-2017 19:49 ]
Misschien dat ik er gewoon overheen kijk maar kom ze niet echt tegen
Kan iemand goeie tips geven voor een telefoon die..
- Ongeveer 5 inch groot is
- Goede en snelle ondersteuning heeft
- Zo weinig mogelijk bloatware
- Een goede camera heeft (min. 950 kwaliteit)
- Eventueel een camera button
- Goed (AMOLED) scherm
- ... en andere leuke features van een Lumia 950.
Toevallig gisteren zitten kijken naar reviews van de Google Pixel 1, 2 en de 2 XL. Die voldoen denk ik wel aardig aan je eisen.r2504 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:50:
Hardware is inderdaad een belangrijk onderdeel wat in deze thread niet echt aan bod komt.
- Goed (AMOLED) scherm
Zijn de nieuwe Nokia's vergelijkbaar qua specs en prestaties ?
Zit wel met een vervelend iets, en ben er niet achter gekomen hoe ik dat kan oplossen: Als ik naar Contacten ga staan bijna al mijn contacten er dubbel in. Ben er achter gekomen dat dit contacten van Google en Whatsapp zijn, maar niet hoe ik enkel de Google contacten zichtbaar kan maken. Mis ik iets? Iemand hier ervaring mee?
http://allaboutwindowspho...soft_all_the_time_on_.php
Dat probleem heb ik ook. Ik kan geen enkele android telefoon vinden die minimaal heeft wat mijn 950XL heeft.r2504 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:50:
Hardware is inderdaad een belangrijk onderdeel wat in deze thread niet echt aan bod komt.
- Goed (AMOLED) scherm
- 5.5" scherm
- Geen of compleet verwijderbare bloatware
- Goede camera
- Camera knop
- Extern SD kaart slot
En de belangrijkste:
- Draadloos laden
Op het moment dat je dat wilt, zit je vast aan Samsung. En ik heb een week met een S8+ gespeeld, maar vind het een vreselijk ding.
Dus ik blijf voorlopig gewoon lekker met mijn 950XL die nog steeds alles doet wat hij moet doen
Ik heb daar ook even mee gespeeld op m'n Yotaphone. Maar uiteindelijk was het alleen maar frustratie omdat alles het net niet was. Totdat ik Arrow Launcher tegenkwam. Het is en blijft Android en geen Windows, maar binnen die beperkingen werkt het wel aardig.P_Tingen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:21:
Het valt me op dat veel overstappers een lancher willen hebben die zoveel mogelijk lijkt op W10, maar is dat niet een heilloze weg? De kans dat je een imitatie-WM10 vindt die net zo goed is als WM10 zelf is zo klein, dat als je écht de WM10 interface wil hebben, dat je dan beter op Windows kan blijven, zo lang het kan.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik mis alleen Glance heel erg. En de tiles, er is ook geen fatsoenlijke launcher die dat kan toevoegen (ik heb ze allemaal wel geprobeerd geloof ik, maar het blijft een aftreksel van W10M).
/edit: een cameraknop zul je vergeefs zoeken ben ik bang.
[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 23-10-2017 14:02 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Mijn contacten komen allemaal uit een Exchange server... vraag me af hoe dat gaat werken met Android ?Lincor schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:50:
Zit wel met een vervelend iets, en ben er niet achter gekomen hoe ik dat kan oplossen: Als ik naar Contacten ga staan bijna al mijn contacten er dubbel in. Ben er achter gekomen dat dit contacten van Google en Whatsapp zijn, maar niet hoe ik enkel de Google contacten zichtbaar kan maken. Mis ik iets? Iemand hier ervaring mee?
In Windows Mobile kan je namelijk selecteren van welke account je wat precies wil zien (zo toon ik ook gen contacten van m'n Microsoft account op m'n Lumia 950).
Ik vrees zo'n beetje dat Android me richting Google gaat willen dwingen. Op zich heb ik er niets tegen een Goolge Account te hebben (heb ik trouwens, en m'n Gmail wordt geforward naar m'n Exchange) maar dan wil ik wel dat het daar stopt en ik heb geen idee of dat realistisch is.
Is er trouwens een Android emulator om zo'n dingen op voorhand uit te testen ?
[ Voor 3% gewijzigd door r2504 op 23-10-2017 14:11 ]
Op m'n Yotaphone gebruik ik geen mail en kaarten (het is en blijft een speeltelefoon), maar hij heeft één voordeel tov van al die andere telefoons: geen glance nodig, ik draai gewoon het toestel omzonoskar schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:01:
Ik gebruik de MS arrow launcher icm met de MS services zoals Outlook en Here maps. Van Google heb ik alleen de play store er op staan.
Ik mis alleen Glance heel erg. En de tiles, er is ook geen fatsoenlijke launcher die dat kan toevoegen (ik heb ze allemaal wel geprobeerd geloof ik, maar het blijft een aftreksel van W10M).
(Nadelen heeft hij ook genoeg: slechte camera, geen uitbreidbaar geheugen en te klein. Maar hij heeft wel draadloos laden!)
Ik heb echt nog even naar de Nokia 8 gekeken, tikte heel veel boxen behalve die belangrijkste (voor mij): draadloos laden.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Je kunt bij Outlook of Gmail account wel aangeven of je contacten wil synchroniseren, dat is het punt niet. Bij Whatsapp kan dat niet, en dan staan in de contacten lijst van de Contacten app personen dubbel er in. Weet niet hoe ik dat moet oplossen...r2504 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:04:
[...]
Mijn contacten komen allemaal uit een Exchange server... vraag me af hoe dat gaat werken met Android ?
In Windows Mobile kan je namelijk selecteren van welke account je wat precies wil zien (zo toon ik ook gen contacten van m'n Microsoft account op m'n Lumia 950).
Ik vrees zo'n beetje dat Android me richting Google gaat willen dwingen. Op zich heb ik er niets tegen een Goolge Account te hebben (heb ik trouwens, en m'n Gmail wordt geforward naar m'n Exchange) maar dan wil ik wel dat het daar stopt en ik heb geen idee of dat realistisch is.
Verder heb ik zowel een Gmail en Outlook account in de standaard Google mail app, en dat werkt gewoon goed. Ik doe echter niet forwarden of iets dergelijks, maar kunt gewoon een Gmail account toevoegen maar verder niet syncen of er iets mee doen. Tenzij je dat totaal niet elegant vindt qua oplossing, dan heeft misschien iemand anders een oplossing.
Geen idee of er een emulator is.
[ Voor 5% gewijzigd door RoccoS op 23-10-2017 17:21 ]
Kan je dan niet zoals bij W10M twee contacten linken aan elkaar ?Lincor schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:06:
[...]
en dan staan in de contacten lijst van de Contacten app personen dubbel er in. Weet niet hoe ik dat moet oplossen...
Gigantisch! Ik had met m'n Lumia 950 genoeg aan 5-7 GB per maand. Ik heb deze telefoon met android morgen nu een week en zit al op 3.1 GB, als die trend zich doorzet kom ik op 12GB per maand!CAP-Team schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:21:
Het valt me idd op dat Android data hongeriger is dan Windows 10 Mobile. Met mijn 950 kon ik zat uit met 1,5 gb data in de maand, dat red ik nu niet meer op mijn S8.
Gelukkig ben ik met m'n abonnement ook omhoog gegaan, dus 't kan allemaal.. maar wat een data!
Ga eens naar: Contacten, Menu, Accounts, Menu: Daar moet een vinkje staan bij 'Gegevens automatisch synchroniseren'. Dat zou al een hoop moeten oplossen...Lincor schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:50:
Sinds kort overgestapt op de Nokia 8 (van de 950XL), en erg tevreden er over. Het is wel even wennen, maar je moet er ergens ook vrede mee hebben dat WM gewoon over is. (Althans, dat is mijn mening.)
(En een stap eerder kun je btw ook aangeven welke contacten zichtbaar moeten zijn...
[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 23-10-2017 20:22 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Bij mij kan ik gewoon in de Contacts de zichtbare bronnen wijzigen. Simpelweg naar het menu rechtsboven en dan 'Contacts to Display' en dan krijg je het volgende menu.r2504 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:04:
[...]
Mijn contacten komen allemaal uit een Exchange server... vraag me af hoe dat gaat werken met Android ?
Ik draai wel LineageOS 14.1 (Android 7), en ik weet niet of die app Android 7 specifiek is.

Nee. Als het enkel contacten op Google account zijn wel, anders niet. Of dan toch niet dat ik heb kunnen vinden. Het is ook een probleem omdat ik geen contacten lijst bij Whatsapp kan vinden om te bewerken. Geen idee waar hij deze vandaan haalt ook.r2504 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:54:
[...]
Kan je dan niet zoals bij W10M twee contacten linken aan elkaar ?
Dit heeft het opgelost! Thanks!Fiber schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:20:
[...]
Ga eens naar: Contacten, Menu, Accounts, Menu: Daar moet een vinkje staan bij 'Gegevens automatisch synchroniseren'. Dat zou al een hoop moeten oplossen...
(En een stap eerder kun je btw ook aangeven welke contacten zichtbaar moeten zijn...)
Ik kan account selecteren inderdaad, maar Whatsapp staat er dus niet tussen als zijnde een account en kwam er dus altijd tussenstaan.
Ik krijg er wel meldingen op maar meestal pas op de dag zelf. Bij Windows was ik gewent op de eerst volgende te zien. Verjaardagen waren ook mooi ruim op tijd aangegeven. Deze komen nu ook pas op de dag zelf te voorschijn. Meer mensen dus met dit probleem?
Dat kan wel, maar voor zover ik weet niet met de standaard agenda, deze geeft in ieder geval wat meer opties qua weergave dan de standaard widgets, er is wel een maandweergave en een "lijst" weergave optie, dan kan je prima door de lijst heen scrollen met afspraken in de komende periode. (Android 7 op een Wileyfox Swift):Cramthabam schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:48:
Iemand het al voor elkaar gekregen om de aganda fatsoenlijk op het lock screen te krijgen?
Ik krijg er wel meldingen op maar meestal pas op de dag zelf. Bij Windows was ik gewent op de eerst volgende te zien. Verjaardagen waren ook mooi ruim op tijd aangegeven. Deze komen nu ook pas op de dag zelf te voorschijn. Meer mensen dus met dit probleem?
Google Play: Calendar Widget
Dat is een widget en niet het lock scherm. Ik heb nu next als lock scherm en daar toont wat van de agenda maar niet zoals ik gewent ben sinds palmos. Ik wil niet eerst mijn telefoon unlocken en een apart scherm hebben voor een agenda. Dit hoort gewoon getoont te worden op het lock scherm. Windows phone met One calender had dit goed voor elkaar. Dezelfde functionaliteit zoek ik nog voor Android of hopend dat Windows phone het toch haalt maar ik vrees van niet.jbdeiman schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:04:
[...]
Dat kan wel, maar voor zover ik weet niet met de standaard agenda, deze geeft in ieder geval wat meer opties qua weergave dan de standaard widgets, er is wel een maandweergave en een "lijst" weergave optie, dan kan je prima door de lijst heen scrollen met afspraken in de komende periode. (Android 7 op een Wileyfox Swift):
Google Play: Calendar Widget
Excuses, niet goed gelezen. Wellicht dat dit wat is voor je:Cramthabam schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:21:
[...]
Dat is een widget en niet het lock scherm. Ik heb nu next als lock scherm en daar toont wat van de agenda maar niet zoals ik gewent ben sinds palmos. Ik wil niet eerst mijn telefoon unlocken en een apart scherm hebben voor een agenda. Dit hoort gewoon getoont te worden op het lock scherm. Windows phone met One calender had dit goed voor elkaar. Dezelfde functionaliteit zoek ik nog voor Android of hopend dat Windows phone het toch haalt maar ik vrees van niet.
Google Play: Calendar Notify - Agenda on Status, Lock & Widget
[ Voor 7% gewijzigd door jbdeiman op 25-10-2017 16:02 ]
ff afwachten of alles ook waar gaat worden als hij er werkelijk is
Het integreert niet helemaal lekker met kleuren maar de functionaliteit is precies wat ik zoek. Ik had het next scherm in gebruik. Deze ziet er mooier uit maar qua agenda niet te doen voor mij. Dus iemand die agenda notificatie op lock screen zoekt deze app werkt.jbdeiman schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:31:
[...]
Excuses, niet goed gelezen. Wellicht dat dit wat is voor je:
Google Play: Calendar Notify - Agenda on Status, Lock & Widget
De Sony Xperia Z en Z compact serie hebben er in elk geval een. Het eerste wat ik deed was uitzoeken hoe die uit te zetten is want ik drukte hem steeds per ongeluk in.madbwr schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:03:
Zit een beetje rond te kijken maar zijn er eigenlijk ook android toestellen met een dedicated camera knop zoals op de 950XL.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Bij de Nokia 8 kun je 2x de powerbutton indrukken, dan opent de camera.madbwr schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:03:
Zit een beetje rond te kijken maar zijn er eigenlijk ook android toestellen met een dedicated camera knop zoals op de 950XL.
Bij de Galaxy S7 2x de home button, er zijn vast meer telefoons met dezelfde truc.Arjantje72 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:16:
[...]
Bij de Nokia 8 kun je 2x de powerbutton indrukken, dan opent de camera.
dat kom ik vrijwel nergens meer tegen helaas
Dat gaat dan als je daarna de volumeknop indruktmadbwr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:05:
gaat mijn niet om snel de camera oproepen maar een knop om foto te maken
dat kom ik vrijwel nergens meer tegen helaas
Dus wel 2 knoppen indrukken totaal, maar het werkt.
Soort van: Ik zoek een auto.. Koop een skelter, heeft ook 4 wielen.Arjantje72 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:16:
[...]
Dat gaat dan als je daarna de volumeknop indrukt![]()
Dus wel 2 knoppen indrukken totaal, maar het werkt.
Wel raar dat er amper camera knoppen meer te vinden zijn, terwijl mijn bejaarde android toestellen dit nog wel hadden (HTC en SE).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Bedankt en geplaatst (TS).Anoniem: 145867 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 07:13:
Ik heb nog een mooi plaatje voor TS.
[afbeelding]
Blijkbaar is er weinig vraag naar.SinergyX schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:23:
[...]
Wel raar dat er amper camera knoppen meer te vinden zijn, terwijl mijn bejaarde android toestellen dit nog wel hadden (HTC en SE).
Edit: Vraag me niet hoe, maar het is me gelukt

Volgende vraag; De outlook snelkoppeling laat geen tellertje zien wanneer er nieuwe berichten zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door dewil1990 op 02-11-2017 19:45 ]
Zet in Outlook instellingen de volgende toggle aan: "Contactpersonen synchroniseren".dewil1990 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:57:
Na jaren windows mobile gebruikt te hebben, vandaag een Nokia 6 ontvangen. Eerste vraag, is het mogelijk mijn contactpersonen van een outlook account te gebruiken in android? Bij voorkeur zonder deze toe te voegen in een google account / gmail.
Volgende vraag; De outlook snelkoppeling laat geen tellertje zien wanneer er nieuwe berichten zijn.

Microsoft contacten kan je toevoegen aan je apparaat door bij "accounts" in je instellingen een exchange account toe te voegen en daar je outlook.com/live.nl/hotmail.com gegevens in te voeren. Vervolgens kan je in je contactenapp bij de instellingen daarvan (vaak 3 puntjes) aangeven welke accounts de contacten moeten weergeven in je contactenapp.dewil1990 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:57:
Na jaren windows mobile gebruikt te hebben, vandaag een Nokia 6 ontvangen. Eerste vraag, is het mogelijk mijn contactpersonen van een outlook account te gebruiken in android? Bij voorkeur zonder deze toe te voegen in een google account / gmail.
De outlook app is een ronduit matige app van Microsoft. Inderdaad wordt er geen teller getoond, wat mijn grootste bezwaar was tegen deze app. Volgens mij (maar het is alweer een tijdje geleden dat ik hem er afgegooid heb) krijg je zelfs geen notificaties van nieuwe mail in je notificatiecentrum, maar daar kan ik mis zitten.
Ik gebruik gewoon de eigen mailapp van mijn toestel (LG) en dat werkt prima.
Yup, een van de redenen waarom ik dus geen Androïde neem. Doe mij dan maar de iPhone.CAP-Team schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:21:
Het valt me idd op dat Android data hongeriger is dan Windows 10 Mobile. Met mijn 950 kon ik zat uit met 1,5 gb data in de maand, dat red ik nu niet meer op mijn S8.
Androïde is mega dataverslindend. En als die data dan goed gebruikt zou worden....ok nog. Maar dat is gewoon niet het geval.
Hoor van veel Androïde mensen dat je dan maar een grote bundel moet nemen. Kijk....dan is het IMHO dus een slecht product. Als ik meer kosten moet maken om het product normaal te kunnen gebruiken.....

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Als ik m'n wifi data vergelijk tussen m'n Yotaphone en m'n 950XL, en daar even de systeem updates en store updates en apps van aftrek, zie ik eigenlijk alleen de Google Play Services wat ik afvraag waarom die zoveel data heeft gebruikt. (ik kan het standaard verbruik van het OS nu even niet vergelijken, die is op m'n 950XL 2,8Gb, vanwege de Fall Creator's Update, en op de Yotaphone heb ik al maanden geen updates gehad).Panzer_V schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:46:
[...]
Yup, een van de redenen waarom ik dus geen Androïde neem. Doe mij dan maar de iPhone.
Androïde is mega dataverslindend. En als die data dan goed gebruikt zou worden....ok nog. Maar dat is gewoon niet het geval.
Hoor van veel Androïde mensen dat je dan maar een grote bundel moet nemen. Kijk....dan is het IMHO dus een slecht product. Als ik meer kosten moet maken om het product normaal te kunnen gebruiken.....![]()
Je kan ieder Microsoft account toevoegen.PaT schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:26:
Microsoft contacten kan je toevoegen aan je apparaat door bij "accounts" in je instellingen een exchange account toe te voegen.
Daar zit je mis inderdaad.De outlook app is een ronduit matige app van Microsoft. Inderdaad wordt er geen teller getoond, wat mijn grootste bezwaar was tegen deze app. Volgens mij (maar het is alweer een tijdje geleden dat ik hem er afgegooid heb) krijg je zelfs geen notificaties van nieuwe mail in je notificatiecentrum, maar daar kan ik mis zitten.
Hij telt inderdaad niet, maar krijg wel notificaties. Ik vind het ook wel prima want zeker mijn 'overige' mailbox stroomt aardig vol met onbelangrijke shit. Als die teller er een keer komt, zou het mooi zijn als je slechts de focused box kan laten tellen.Wietsee. schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:48:
[...]
Je kan ieder Microsoft account toevoegen.
[...]
Daar zit je mis inderdaad.
Indien ik mijn outlook.com account toevoeg via accounts (als exchange account), wordt deze enkel erkent als "IMAP" heeft dit er wellicht iets mee te maken? De optie voor het synchroniseren van e-mail is simpelweg wel beschikbaar, contacten en agenda raar genoeg niet.
Edit: Het handmatig toevoegen van de account als exchange e-mail, en het handmatig opzetten van de serverinstellingen lijkt een oplossing te bieden.
https://support.office.co...ca-491b-978a-ab15e360434c
Tot nu toe mis ik de volgende cruciale zaken nog:
1. Het wijzigen van kleuren per gesynchroniseerde agenda in de google calendar app.
2. Een e-mail snelkoppling inclusief counter en per e-mail account (3x exchange).
[ Voor 44% gewijzigd door dewil1990 op 05-11-2017 18:36 ]
De Lumia 435 is een pracht toestel om de meest basale dingen mee te kunnen doen. Ze wil nu een groter scherm (typt steeds mis op dat kleine keybordje
Graag zo min mogelijk Google maar wel zo simpel dat ze dat zelf kan doen
Zonder Google account gaat zeker niet lukken? Playstore eist dat denk ik wel?
"What do you get if you multiply six by nine..."
Overigens heb ik dat niet gedaan, maar negeer ik dat gmail adres gewoon.(synced ook niet enz)
Ik zit nu alweer bijna een maand op Androïd, maar herken me totaal niet in het dataverbruik. Is gelijk nu aan toen op mijn WP, en heb zelfs veel meer apps op mijn telefoon staan nu.Panzer_V schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:46:
[...]
Yup, een van de redenen waarom ik dus geen Androïde neem. Doe mij dan maar de iPhone.
Hoor van veel Androïde mensen dat je dan maar een grote bundel moet nemen. Kijk....dan is het IMHO dus een slecht product. Als ik meer kosten moet maken om het product normaal te kunnen gebruiken.....![]()
Pfffft..... wat een *&@#!@%^@* OS is dat Android...Punkrocker schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:53:
Het is zover: Mevrouw Punkrocker (die eigenlijk New Wave is) gaat over naar Android...
De Lumia 435 is een pracht toestel om de meest basale dingen mee te kunnen doen. Ze wil nu een groter scherm (typt steeds mis op dat kleine keybordje) en een betere camera.
Graag zo min mogelijk Google maar wel zo simpel dat ze dat zelf kan doen![]()
Zonder Google account gaat zeker niet lukken? Playstore eist dat denk ik wel?
Zoek me verloren naar alle instellingen.
Ik hoop dat ik nog heel lang kan doen met mijn Windows Phone.
Ligt aan je eisen, maar anders kan je zeker nog tot 2020 je Windows Phone blijven gebruiken.Punkrocker schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:22:
[...]
Pfffft..... wat een *&@#!@%^@* OS is dat Android...![]()
Telefoneren, mail, WA, twitter, telegram, etc het werkt allemaal nog perfect op WM10. Nee, 1 of ander vaag nieuw spelletje niet, maar oh wat erg
Heb dan ook geen behoefte aan al die spelletjes apps of snapchat.richdb schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:46:
[...]
Ligt aan je eisen, maar anders kan je zeker nog tot 2020 je Windows Phone blijven gebruiken.
Telefoneren, mail, WA, twitter, telegram, etc het werkt allemaal nog perfect op WM10. Nee, 1 of ander vaag nieuw spelletje niet, maar oh wat erg
Hoop dus dat mijn telefoon het zolang volhoud. Ik ben er erg voorzichtig mee.
black-Friday?
Heeft iemand hier een oplossing voor? Google heeft mij nog niet kunnen helpen.
(En een stap eerder kun je ook aangeven welke contacten zichtbaar moeten zijn...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Die kende ik nog niet. Ziet er goed uit en ga ik ook eens mee spelen binnenkort!spokje schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:42:
Je kunt inloggen op Google contacts (Google it) en dan kun je mergen en dubbele contacten verwijderen enzo. Staat de helft ook niet op je simkaart?
Dit werkt inderdaad prima in de contactpersonen app. Ga ik echter bellen, ga ik van daaruit naar de contactpersonen of zoeken, zie ik ze alsnog dubbelFiber schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:41:
Je kan die WhatsApp contacten echter wel verbergen... (Zie mijn laatste zin.)

Het OS is gewoon hartstikke dom. Waar ik 'vroeger' op een datum klikte en dan een agendaitem kreeg, even checken, en dan toevoegen... denk android nu dat alles een telefoonnummer is. Zelfde met andere cijfers etc.dewil1990 schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:22:
[...]
Dit werkt inderdaad prima in de contactpersonen app. Ga ik echter bellen, ga ik van daaruit naar de contactpersonen of zoeken, zie ik ze alsnog dubbel
Is net dat gemist t.o.v. Windows Phone. Vond mail app ook fijner, knippen/plakken, toetsenbord.. maar al die apps op android maken het een totaalplaatje. Eigenlijk zou een huwelijk tussen WP (OS) en android (ecosysteem) perfect zijn.
[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 05-12-2017 07:27 ]
Op mijn eigen ( reserve android) toestel heb ik EDGE geïnstalleerd en werkt goed, krijgt ook de updates uit de store. Op mij nieuwe toestel krijg ik hen niet geïnstalleerd.
EDGE is, op het nieuwe toestel, in de store niet te vinden?
Toen op mijn reserve toestel naar de app en store gegaan, linkje via de mail verzonden, en toen de link aangeklikt. Prima , App gevonden....maar er staat : Dit item is niet beschikbaar in je land ??
Toestel is gewoon Nederlands , andere apps (skype e.d. ) zijn wel te installeren.
Heeft Google dit gedaan na aanleiding van het verwijderen van de Chrome link uit de App-store van MS?
Ik kan er online niets over vinden , maar wel heel vervelend.
Iemand een oplossing? let op werkgever staat niet toe App's buiten de store om te instaleren.
Wellicht dat je toestel op Engels, US zetten helpt. Maar dat is ook niet altijd handig natuurlijk.
Edit:
Je moet blijkbaar meedoen met het Windows Insiders programma...
nieuws: Microsoft brengt Edge naar Android en iOS
[ Voor 40% gewijzigd door Fiber op 21-12-2017 19:50 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
melding Appstore :
Deze App is niet compatible met je apparaat ( Moto G4 plus) ...... Misschien omdat deze android 7.0 draait ??
Maar volgens MS
Bron : https://www.microsoft.com...ows/microsoft-edge-mobile* Requires Android version 4.4 or higher or iOS 10 or higher. Availability and support may vary by device and regions.
[ Voor 35% gewijzigd door shiptronic op 21-12-2017 20:26 ]
Ik heb ook een week een Nokia 8 gehad en 37 apps geprobeerd om iets of wat deftig een Home en Work mail erop te krijgen zonder dat ik telkens de mail app moest openen om te kijken voor welke account ik nu weer een mail had ontvangen maar het is gewoon hopeloos (Nine kwam het dichtst in de buurt).Punkrocker schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:22:
Pfffft..... wat een *&@#!@%^@* OS is dat Android...![]()
Contact beheer is een ramp in vergelijking met W10M, instellingen zijn een puinhoop (precies WP7), een black-theme is er niet te vinden, apps zitten vol met reclame in vgl met W10M, widgets zijn totaal inconsistent en rommelig, ... kortom W10M staat mijlen voorop op Android (en tevens iOS waar ik ook een week mee heb kunnen spelen).
Je moet als bedrijf wel echt gek zijn om zo'n pracht OS als W10M te dumpen

En Outlook van Microsoft zelf werkt toch wel...?

En verder zo veel mogelijk andere Microsoft Apps installeren.
https://play.google.com/s...crosoft+Corporation&hl=nl
Ik denk dat het allemaal prima kan werken, maar het is A, een kwestie van alles echt goed instellen en B, een kwestie van wennen aan een andere interface.
Honderden miljoenen mensen kunnen er wel mee overweg, dus ergens moet het toch kunnen lijkt mij.
Als je eenmaal een goed in elkaar zittend ontwerp hebt gebruikt. is alles een stap terug. Ik kan ook niet wennen aan Android of iOS, toch gebruik ik het beide omdat er nou eenmaal apps zijn die er niet voor W10M zijn (zoals de app om mijn Gimbal in te stellen, om mijn thermostaat aan te sturen, Ikea lampen, mijn zonnepaneel omvormer, etc. Ik heb op Android allemaal MS vervangers (behalve de play store), maar toch is het het net niet. Ik ben constant aan het scrollen om de apps te vinden, widgets zijn nooit up-to-date, de MS launcher crasht elke week wel een keer (oke, da's geen Android issue).Fiber schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:09:
Honderden miljoenen mensen kunnen er wel mee overweg, dus ergens moet het toch kunnen lijkt mij.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
En als ze dan van Outlook de allerbeste mail, contacten, afspraken, agenda, etc. app maken en van Edge de allerbeste browser dan ben je al een heel eind op weg...
Wees gerust... dat doe ik ook :-) Het enige echte probleem dat ik momenteel heb is de batterij en een nieuwe maakte het probleem enkel erger.
Nee, toch niet... zeker niet als je twee aparte mailboxen wil (zonder dat je iedere keer de app open moet doen). Het concept van een mailbox (of zelfs folder) te kunnen pinnen op een homescreen en een indicatie zien van het aantal ongelezen berichten is iets wat Android gewoon niet kan.En Outlook van Microsoft zelf werkt toch wel...?
De apps op zich is niet meteen het probleem (ik mis trouwens ook niet meteen veel op W10M), gewoon de integratie met het OS, het ontbreken van de tiles, zwakke/rommelige notificatie, ... het zit gewoon niet lekker in elkaar op Android (en evenmin op iOS).En verder zo veel mogelijk andere Microsoft Apps installeren.
Het typische antwoord van een Android gebruiker is "there's an app for that"... de realiteit blijkt helemaal anders te zijn en het eindresultaat is vaak een rommeltje. Ik hou van de strakke uniforme interface van W10M... tracht op Android maar eens twee widgets te vinden met dezelfde look and feel !een kwestie van alles echt goed instellen en B, een kwestie van wennen aan een andere interface.
Het is niet omdat iets kan dat het ook prettig werkt... uiteindelijk blijft het een persoonlijk iets. Ik merk trouwens dat Android gebruikers zelden beseffen hoe krachtig en fijn W10M wel is (als ze het al gezien hebben was het vaak WP7) en blind vertrouwen hebben in "hun" OS.Honderden miljoenen mensen kunnen er wel mee overweg, dus ergens moet het toch kunnen lijkt mij.
Maar ik erger mij wel aan a) de outlook app - niet goed genoeg, zowel mail als agenda en b) gebrek aan slimmigheden in OS - o.a. alles wat een telefoonnummer is, contacten etc.
Vooral die mail/agenda functie is de 'kern' van mijn telefoon en is wel van mindere kwaliteit/minder handig dan met Microsoft mobile. Maar goed, de switch is gemaakt en dingen als betalen met je telefoon, al die apps (o.a. snapchat, NS Xtra, snelle updates o.a. instagram, youtube, apps van de uni) maken het toch goed.
Daarom heb ik dus een goedkoop android toestelzonoskar schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:17:
[...]
Als je eenmaal een goed in elkaar zittend ontwerp hebt gebruikt. is alles een stap terug. Ik kan ook niet wennen aan Android of iOS, toch gebruik ik het beide omdat er nou eenmaal apps zijn die er niet voor W10M zijn (zoals de app om mijn Gimbal in te stellen, om mijn thermostaat aan te sturen, Ikea lampen, mijn zonnepaneel omvormer, etc. Ik heb op Android allemaal MS vervangers (behalve de play store), maar toch is het het net niet. Ik ben constant aan het scrollen om de apps te vinden, widgets zijn nooit up-to-date, de MS launcher crasht elke week wel een keer (oke, da's geen Android issue).