Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:20
ShitHappens schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:17:
Idd Launcher 10: https://play.google.com/s...nfwebdev.launcher10&hl=en om het startscherm en de applijst te imiteren. Helaas blijven Android-systeemapps onaangeraakt. En ja, met name de Settings zijn veel chaotischer/weidverspreid dan in Windows.
Bij de settings gebruik ik vooralsnog de zoekfunctie maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Sinds kort ben ik over op Android. Ik wil graag de dagelijkse Bing afbeelding als achtergrond en vergrendelingsscherm. Ik vraag me af hoe je dat met de Microsoft Launcher app voor elkaar krijgt terwijl je wel het reguliere startscherm van Android met de Google zoekbalk gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door witterholt op 12-04-2019 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Launcher 10 al vanaf begin draaien, maar erger me nog steeds aan de rest. Onzin/reclame/toegang van de vele flut apps, het soms gewoon helemaal niet werken van apps (met name de AR plugins).

Maar m'n grootste punt wat weerhoud over te stappen is nog wel de foto app, bizar dat er werkelijk geen app is die kan wat WM vanaf begin al doet, alles als '1 geheel' laten zien, cloud, WA, email, Skype of zelf geschoten, krijg dat niet voor elkaar bij Android.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 12-04-2019 12:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
SinergyX schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:44:
Launcher 10 al vanaf begin draaien, maar erger me nog steeds aan de rest. Onzin/reclame/toegang van de vele flut apps, het soms gewoon helemaal niet werken van apps (met name de AR plugins).

Maar m'n grootste punt wat weerhoud over te stappen is nog wel de foto app, bizar dat er werkelijk geen app is die kan wat WM vanaf begin al doet, alles als '1 geheel' laten zien, cloud, WA, email, Skype of zelf geschoten, krijg dat niet voor elkaar bij Android.
Voor wat betreft het verwijderen van adds kan ik AdGuard aanbevelen. Ik gebruik het nu een week en ik zou niet zonder meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

witterholt schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:47:
[...]

Voor wat betreft het verwijderen van adds kan ik AdGuard aanbevelen. Ik gebruik het nu een week en ik zou niet zonder meer willen.
Op websites bedoel je? Nee, ik bedoel die onzin in apps, 30sec verplicht naar onzin te kijken voor een doodsimpele flashlight. Dat kan afaik adguard enkel met de betaalde versie, gaan we natuurlijk niet doen :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

SinergyX schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:51:
[...]

Op websites bedoel je? Nee, ik bedoel die onzin in apps, 30sec verplicht naar onzin te kijken voor een doodsimpele flashlight. Dat kan afaik adguard enkel met de betaalde versie, gaan we natuurlijk niet doen :P
Adguard blokkeert ook ads in apps.
Daarom zijn ze zelfs uit de Google Store verwijderd :D Alleen daarom al zou je Adguard willen supporten :+
Kost je wel inderdaad 11 euro per jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 12-04-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 14:18
witterholt schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:47:
[...]
Ik gebruik zelf Blokada, heb je een idee of AdGuard beter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fireshade schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:56:
[...]

Daarom zijn ze zelfs uit de Google Store verwijderd :D Alleen daarom al zou je Adguard willen supporten :+
Had alleen 'premium only' gezien, niet naar de prijs gekeken, maar dat valt dan aardig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:15
SinergyX schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:44:

Ik weet niet of ik mis wat je dan precies bedoelt maar als ik Google Foto's app gebruik dan laat die app alle foto's op mijn toestel en zelfs vanaf mn pc oid in 1 lange rol zien als het ware. Er is geen onderscheid tussen de verschillende apps of bronnen waar de foto vandaan komt in de app. Dus als ik om 12:10 een foto schiet op mn telefoon en om 12:15 een foto binnenkrijg via Whatsapp komen die gewoon naast elkaar in mn foto's app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Fireshade schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:56:
[...]

Je kan ook een lifetime abo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verona27 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:47:
[...]

Ik weet niet of ik mis wat je dan precies bedoelt maar als ik Google Foto's app gebruik dan laat die app alle foto's op mijn toestel en zelfs vanaf mn pc oid in 1 lange rol zien als het ware. Er is geen onderscheid tussen de verschillende apps of bronnen waar de foto vandaan komt in de app. Dus als ik om 12:10 een foto schiet op mn telefoon en om 12:15 een foto binnenkrijg via Whatsapp komen die gewoon naast elkaar in mn foto's app.
De 'lokaal' ontvangen bestanden wel, maar alle cloudboxes (buiten gok ik Google drive) niet, als ik nu bv een foto maak met mijn Lumia komt deze niet tussen 'alle fotos' te staan op de Xperia, terwijl als ik een foto maak met mijn Xperia, deze netjes bij 'alle fotos' op de Lumia komt. (zelfde met screenshots op PC).

En blijkbaar lijkt het gewoon ergens een limitatie te zijn, zover het nog niemand gelukt is deze 2 bij elkaar te krijgen (buiten de 'map sync' apps, waar je dus ook alles dubbel krijgt op OneDrive).

Zo heb je wel bv Piktures, maar deze moet je handmatig wisselen tussen lokaal (met submappen), OneDrive (met submappen) en dropbox, niet alles gewoon 'bij elkaar en op 1 hoop' zoals WM dat kan.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 12-04-2019 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:53

Punkrocker

Mostly harmless

SinergyX schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:51:
[...]

WTF?! :? 8)7

Zoiets zit niet default in de telefoon?

Ik ga heel zuinig zijn op mijn L950. Wil er zo lang mogelijk mee doen.
Kijk wel eens mee op de Samsung van Mrs Punkrocker maar wat een drama is dat Android (of is dat alleen bij Samsung?) :N

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
witterholt schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:39:
Sinds kort ben ik over op Android. Ik wil graag de dagelijkse Bing afbeelding als achtergrond en vergrendelingsscherm. Ik vraag me af hoe je dat met de Microsoft Launcher app voor elkaar krijgt terwijl je wel het reguliere startscherm van Android met de Google zoekbalk gebruikt.
Blijkbaar wordt het plaatje pas ververst als er verbinding is via wifi ondanks dat ik heb ingesteld dat ie ook zonder wifi mag verversen.

[ Voor 6% gewijzigd door witterholt op 12-04-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-04 19:03
SinergyX schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:13:
[...]

De 'lokaal' ontvangen bestanden wel, maar alle cloudboxes (buiten gok ik Google drive) niet, als ik nu bv een foto maak met mijn Lumia komt deze niet tussen 'alle fotos' te staan op de Xperia, terwijl als ik een foto maak met mijn Xperia, deze netjes bij 'alle fotos' op de Lumia komt. (zelfde met screenshots op PC).

En blijkbaar lijkt het gewoon ergens een limitatie te zijn, zover het nog niemand gelukt is deze 2 bij elkaar te krijgen (buiten de 'map sync' apps, waar je dus ook alles dubbel krijgt op OneDrive).

Zo heb je wel bv Piktures, maar deze moet je handmatig wisselen tussen lokaal (met submappen), OneDrive (met submappen) en dropbox, niet alles gewoon 'bij elkaar en op 1 hoop' zoals WM dat kan.
Daar zeg je het precies goed.
Op je Lumia komen die Experia foto's wel binnen in je foto app, omdat die goed synced met onedrive, net als dus de google foto app dit goed doet met google drive.....

MS zou dus een foto app uit moeten brengen (zoals op W10) die op android werkt.
De onedrive app zoals die nu op android is, is niet goed genoeg.

Ook ik zit eigenlijk met smart te wachten op een goeie foto app op android, die met alle grote cloud omgevingen samen werkt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 09:58

Rob310

kermisfanaat

witterholt schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:39:
Ik heb zelf de app "DailyPic" maar die staat inmiddels niet meer in de Play store.
Enkel nog als apk te vinden https://www.google.com/ur...Vaw3YKqnW8g7xGgugtaD5z0Pl

Ik denk dat deze app is opgevolgd door https://play.google.com/s...ils?id=com.microsoft.bing

Deze heb ik op mijn pc staan nu en doet hetzelfde.
Dailypic werkt in ieder geval los van je launcher en ik neem aan dat Microsoft Bing Search dat ook doet.

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
@Rob310 , DailyPic lijkt niet meer verder doorontwikkeld te worden; waarschijnlijk is dat de reden dat ie uit de Store is gehaald. En de Bing app stelt niet de achtergrond van het vergrendelingsscherm in. Ik heb nu Starth Bing Wallpaper geïnstalleerd; de eerste indruk is goed.

[ Voor 23% gewijzigd door witterholt op 23-04-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ga een iPhone kopen, na 4 dagen volledig op android te hebben gezeten, ben ik het echt helemaal zat.

Werkt half, werkt niet, werkt enkel via Google, nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:54
SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:32:
Ik ga een iPhone kopen, na 4 dagen volledig op android te hebben gezeten, ben ik het echt helemaal zat.

Maak je borst maar nat, op iPhone is het niet beter, alleen is het daar Apple ipv Google.
In vergelijk met W10m zit Apple veel verder dichtgetimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:50
SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:32:

Succes!
Mij bevalt mijn iPhone, sinds november, erg goed!
Wel blijft het lastig om contacten vanuit een app (bijv whatsapp) op te slaan in Outlook i.p.v. de iOS contacten app. Ditzelfde geldt voor apps toegang geven tot je Outlook agenda. Ik gebruik de iOS agenda, mail en contacten dan ook helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

swhnld schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:31:
[...]

Maak je borst maar nat, op iPhone is het niet beter, alleen is het daar Apple ipv Google.
In vergelijk met W10m zit Apple veel verder dichtgetimmerd.
Het probleem initeel is nog niet eens dat alles via Google moet (op sich heb ik dat nu redelijk werken), maar het zijn alle kleine dingen waar ik continue tegenaan loop, nog steeds het foto/OneDrive probleem, backup van WA, alles 'moet' via google maps (welke matig op z'n best werkt), maar meest grootste irritatie.. batterij. Van 3 dagen op 1 accu (gewoon gebruik) naar ~19% op 1 dag met simkaart erbij. Doe werkelijk niets extra tov zonder sim, geen idee wat Android doet met een sim, maar ga ik naar volledig gebruik, red ik de dag niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:17
SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:35:
[...]geen idee wat Android doet met een sim, maar ga ik naar volledig gebruik, red ik de dag niet eens.
Verbinden met 4G, en dat verbruikt redelijk wat stroom. Maak je veel kilometers op een dag? Ook het continue zoeken van zendmasten kost veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
[...]
Doe werkelijk niets extra tov zonder sim, geen idee wat Android doet met een sim, maar ga ik naar volledig gebruik, red ik de dag niet eens.
Meestal zit er in de instellingen een optie om je batterij gebruik te monitoren, welke apps het meest gebruik maken. Welke telefoon heb je?

Ook hoeft niet alles via Google Maps, die staat gewoon standaard voor geïnstalleerd, maar installeer je een alternatief moet je die als standaard in kunnen stellen. Je kunt veel vervangen voor de Microsoft apps die je gewent bent. Lees dit artikeltje om je op weg te helpen:
https://www.windowscentra...windows-10-mobile-android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

swhnld schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Meestal zit er in de instellingen een optie om je batterij gebruik te monitoren, welke apps het meest gebruik maken. Welke telefoon heb je?

Ook hoeft niet alles via Google Maps, die staat gewoon standaard voor geïnstalleerd, maar installeer je een alternatief moet je die als standaard in kunnen stellen. Je kunt veel vervangen voor de Microsoft apps die je gewent bent. Lees dit artikeltje om je op weg te helpen:
https://www.windowscentra...windows-10-mobile-android
Daar zat al m'n eerste irritatie, contacts. Google snapt werkelijk niet hoe Skype werkt (icm MS), dus middels die manier had ik een contactenlijst van ~800 mensen. Hele zooitje weggegooid, gewoon via Outlook app contacten laten draaien (mis je wel wat velden, who cares), daar zet hij weer netjes mijn Skype contacten apart.

Batterij heb ik enkel de optie 'gebruik sinds laatste volledige lading', niet over het algemeen.

Maar ik heb Waze en Here, elke keer als ik een link kreeg naar google maps kon ik op geen manier dat standaard openen in Waze of Here. Ik heb maps.google.nl al ingesteld op here, maar de link die ik vaak krijg is maps.app.goo.gl, welke ik nergens in apps kan vinden. Camera knop is enkel 'lang hold' in te stellen, of uit, en sluit ook meteen af als je powerknop in drukt. Zo zijn er nog meer van die kleine dingen waar ik tegenaan loop.

Ik heb een Xperia XZ, daar zit denk ik nog een 2de factor van irritatie, omdat daar een aantal apps niet te verwijderen zijn (zoals Facebook), enkel uit te schakelen, plus dat die regelmatig issues heeft met Wifi (kan niet meer aan), en geen GPS signaal (0 visible, 0 used).

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2019 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als je meent dat Android-telefoons stroomslurpers zijn: dat is bij Apple nog 100x erger het geval. :P Mijn Huawei Mate 10 Pro gaat wel 3 dagen mee, maar zodra je updates krijgt en/of extra apps installeert kan dat zomaar naar 1,5-2 dagen inkakken. :P Ik zou zelf overigens geen Huawei meer pakken wegens het China-verhaal, je kan dan veel beter voor een AndroidOne-toestel gaan zoals een Nokia of Pixel 3. :P

Vergeleken met Windows Phone is alles erna echt mega rommelig: Android vind ik rommelig, maar dat vind ik bij iPhones ook. Tel daarbij op dat bij Apple alles compleet dichtgetimmerd is en je bij grote updates naar een nieuwer toestel gejaagd wordt kies ik veel liever voor een Android-toestel. Maar het is echt enorm jammer dat er nu eigenlijk maar keuze is tussen 2 OS'en. :/ Want het is eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden, waarbij Android verreweg de minst kwade is. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:50
Bart-Willem schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:41:
[...]
Maar het is echt enorm jammer dat er nu eigenlijk maar keuze is tussen 2 OS'en. :/ Want het is eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden, waarbij Android verreweg de minst kwade is. :+
Mijn persoonlijke mening is juist dat Android de meeste kwade van die 2 is :+
Moet eigenlijk zeggen: Google met al zijn privacy-gehark om informatie binnen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En je denkt dat dat bij Apple niet veel beter is? :+

Wat me ook tegen staat @ Apple: de verrekte lage resoluties van de schermen, als je wel een fatsoenlijke resolutie wil dan zit je meteen met een peperduur toestel. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bart-Willem schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:30:
Wat me ook tegen staat @ Apple: de verrekte lage resoluties van de schermen, als je wel een fatsoenlijke resolutie wil dan zit je meteen met een peperduur toestel. :X
Lage resolutie? Er is sinds de iPhone 4 uit 2010 toch geen pixel meer te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
MrAcid schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:34:
[...]
Lage resolutie? Er is sinds de iPhone 4 uit 2010 toch geen pixel meer te zien?
In dagelijks gebruik merk je het minder, maar met de komst van de Retina schermen hebben iPhones een 300 PPI resolutie, waar het bij de higher end Androids rond de 500-600 PPI zit. Dit zie je zeker met VR, maar ook wel aan de scherpte als je goed oplet, zeker bij Oled schermen is dat duidelijker zichtbaar.
Volgens mij is sinds de iPhone X ook de resolutie omhoog aan het gaan bij de iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:45
[...]

Het probleem initeel is nog niet eens dat alles via Google moet (op sich heb ik dat nu redelijk werken), maar het zijn alle kleine dingen waar ik continue tegenaan loop, nog steeds het foto/OneDrive probleem, backup van WA, alles 'moet' via google maps (welke matig op z'n best werkt), maar meest grootste irritatie.. batterij. Van 3 dagen op 1 accu (gewoon gebruik) naar ~19% op 1 dag met simkaart erbij. Doe werkelijk niets extra tov zonder sim, geen idee wat Android doet met een sim, maar ga ik naar volledig gebruik, red ik de dag niet eens.
En nu ga je Apple Maps gebruiken? _O- Ik wens jou heel, heel veel plezier met je nieuwe iPhone. d:)b
En alles *moet* via Google Maps? Dat je zelf incapabel bent, betekend niet dat dat aan de telefoon ligt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dehardstyler schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:57:
[...]
En nu ga je Apple Maps gebruiken? _O- Ik wens jou heel, heel veel plezier met je nieuwe iPhone. d:)b
En alles *moet* via Google Maps? Dat je zelf incapabel bent, betekend niet dat dat aan de telefoon ligt. :')
Lezen blijft een vak, selectief quoten een hobby.
Bart-Willem schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:30:
En je denkt dat dat bij Apple niet veel beter is? :+

Integendeel, maar verwacht dat het bijna niet erger kan :+
Ik kan nog rustig tot eind van het jaar door op WM, mogelijk dat daarna WA ook nog zal blijven werken, dus ik maak me ook totaal niet druk waarop ik momenteel werk, dat blijft gewoon mijn WM toestel.

Maandje en ik kan weer wat nieuws uitzoeken, anders een oudere iPhone en daarmee verder aankloten.

Batterijverbruik met de XZ momenteel ga ik geen week mee volhouden (nu 38%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:12:
[...]

Lezen blijft een vak, selectief quoten een hobby.
En de vragen ontwijken jouw specialisme? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dehardstyler schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:14:
[...]

En de vragen ontwijken jouw specialisme? >:)
Enkel naar zulke opmerkingen, verder niets speciaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Enkel naar zulke opmerkingen, verder niets speciaals aan.
Dat is makkelijk. :)
Sterkte alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:49

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Op mijn Xperia doe ik toch echt wel een dag of 3 met een batterij (gemiddeld gebruik). Het grote probleem blijft inderdaad het foto/OneDrive verhaal. WA gebruik ik niet, en ik gebruik de kaarten niet zo erg veel dat ik problemen heb met Google Maps. Ik mis wel het makkelijk kunnen downloaden van een land (wat je met Here Maps wel goed kunt doen)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-06 12:25
Vandaag de melding gekregen dat whatsapp per 31 dec 2019 niet meer zal werken op windows phone. Lekker dan. Ik wil helemaal geen andere telefoon, maar ja, nu moet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Idd, mijn ega zal ook een andere mobiel nodig hebben ipv de Nokia 830.
https://faq.whatsapp.com/nl/android/26000006/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:16
@ZaPPZion Dit was al een poosje bekend hoor, maar dat 'nu' valt waarschijnlijk wel mee. Met een beetje geluk blijft WA na einde support nog een poosje werken. Dat kun je natuurlijk gewoon afwachten en stopt het echt, dan een andere telefoon/OS uitzoeken.

Je hoeft 'nu' nog niets ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

ZaPPZion schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:51:
Vandaag de melding gekregen dat whatsapp per 31 dec 2019 niet meer zal werken op windows phone. Lekker dan. Ik wil helemaal geen andere telefoon, maar ja, nu moet het wel.
Welnee prima reden om Whatsapp te dumpen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Flagg schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:30:
[...]

Welnee prima reden om Whatsapp te dumpen. :)
Ik heb ik gedaan toen ik overstapte van W10M naar Android. Ik kon m'n gegevens niet overzetten en had geen zin om te gaan bedenken waar ik wat ook alweer gekregen had. Dus dan maar geen WA meer. Niet dat ik het veel heb gebruikt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Heb gister avond een Xiaomi-mi-9-se-(128gb) besteld voor mijn ega
Kwam beter uit de bus dan de Samsung Galaxy A50
pricewatch: Xiaomi Mi 9 SE (128GB) Zwart

Als je ziet wat je krijgt en je vergelijkt dat met de top apparaten, zowel Android als iOS, is dit een prima compromis voor wat je er voor krijgt.

Mijn ega is niet geïnteresseerd in de geschiedenis van WA dus dat scheelt weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37
Ah, ik ga ook het Xiaomi-pad, alleen dan met een Poco F1. Die heb ik afgelopen maandag in 6 GB/64GB-versie voor € 240 via BG besteld. Eens kijken hoe lang dat duurt.
WA-geschiedenis zou leuk zijn. Als iemand goede ideeën heeft om dat van W10 naar Android te krijgen..
Verder maar veel tips uit dit topic ter harte nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bacchus op 12-07-2019 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
Maak een backup van je Whatsapp aan naar je Onedrive https://faq.whatsapp.com/nl/wp/28060005
Gebruik de betaalde tool (5,99 Euro) om de data er uit te extraheren voor de nieuwe telefoon: https://www.winwazzapmigrator.com/

Alternatief kun je belangrijke chats vanuit Whatsapp e-mailen naar jezelf, of via de desktop inloggen op web whatsapp en belangrijke zaken kopieren en plakken in een document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Vandaag binnen gekomen, een flinke klus om hem te configgen.....mis vooral een van de 1e setup pagina's niet anders moet je het later gaan uitzoeken waar ie zit, om advertenties niet toe te staan.
Op het rechter printscreentje staat het meeste dus uit.... maar je moet blijven opletten en oa de toestemmingen pagina zeker nog een keer doorlopen.
De Win phone sraait nog, maar gelukkig kun je het Android systeem configgen zonder sim kaart, morgen verder....

Eerste indruk van het toestel: snel en duidelijk. Als je geen hoesje hebt zou je de uitstekende camera vervelend kunnen vinden, maar das persoonlijk (hier een hoesje er om heen, type "boekje")

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2002616460.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 12-07-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498327

Hoe ingewikkeld zou het zijn om KaiOS apps op Windows Phone te draaien? Het zijn maar HTML5 webapps.
Ik heb recent tijd met splinternieuwe Samsung A8 2018 doorgebracht omdat het werk overging van S5 mini's (echt niet bruikbaar) naar iets moderners, maar jemig wat kreeg ik jeuk van dat ding. Liever geen apps dan dit.
Apple zou alternatief kunnen zijn, gebruik voor de rest overal Mac's, maar ik ben niet zo kapot van de bouwkwaliteit van iPhones. Ik heb liever wat meer plastic/goedkoper. PhoneOS op zich vertrouw ik wel op, maar een lekkere cheapo brick ontbreekt in Apple's winkel.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 498327 op 23-07-2019 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Anoniem: 498327 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 07:55:
Apple zou alternatief kunnen zijn, gebruik voor de rest overal Mac's, maar ik ben niet zo kapot van de bouwkwaliteit van iPhones. Ik heb liever wat meer plastic/goedkoper.
Het ergste is nog dat polycarbonaat* eigenlijk gewoon het meest geschikte materiaal voor een mobiele telefoon is: Het is taai, flexibel, vrij hard en transparant voor radio. Daarnaast is het nog makkelijk te vormen en potentieel eenvoudig te vervangen.

Mijn Poco is nog onderweg, schijnt al wel in Europa te zijn.

* Plastic is mij een iets te generieke term tegenwoordig.

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 23-07-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

swhnld schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:48:
Maak een backup van je Whatsapp aan naar je Onedrive https://faq.whatsapp.com/nl/wp/28060005
Gebruik de betaalde tool (5,99 Euro) om de data er uit te extraheren voor de nieuwe telefoon: https://www.winwazzapmigrator.com/
Werkt niet zo uit de "doos" met de Lumia x50 serie, als ik het goed begrijp.
Het "hack" stappenplan leidt naar 404-pagina's.
Iemand ervaringen met een 950/950XL?

[ Voor 16% gewijzigd door Fireshade op 26-07-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Fireshade schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:26:
[...]

Werkt niet zo uit de "doos" met de Lumia x50 serie, als ik het goed begrijp.
Het "hack" stappenplan leidt naar 404-pagina's.
Iemand ervaringen met een 950/950XL?
Heb ook gezocht, en heb uiteindelijk heel whatsapp opgegeven :p (heb het dus helemaal niet eens meer geïnstalleerd op m'n nieuwe telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Wailing_Banshee schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:26:
[...]

Heb ook gezocht, en heb uiteindelijk heel whatsapp opgegeven :p (heb het dus helemaal niet eens meer geïnstalleerd op m'n nieuwe telefoon).
Heel Whatsapp heb ik nog niet opgegeven. Maar backups maken doe ik niet:
Als er eens iets de moeite waard langs komt op WA dan sla ik dat wel handmatig op.

Nog een paar maanden en dat zal ik ook over (moeten) stappen naar Android. De mannen van de ICT hier durven het niet aan zonder de updates en ik moet dan mijn L640 inruilen voor een Android toestel.
Mijn eigen L950 houd ik nog even aan i.v.m. de superieure camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Punkrocker schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:16:
[...]
en ik moet dan mijn L640 inruilen voor een Android toestel.
Die Wazzapmigrator werkt wel goed met de Lumia x40 serie. Whatsapp is zo over te zetten naar Android/iOS.
Mijn eigen L950 houd ik nog even aan i.v.m. de superieure camera.
Ja, die zal ik (later) ook missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Fireshade schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Die Wazzapmigrator werkt wel goed met de Lumia x40 serie. Whatsapp is zo over te zetten naar Android/iOS.
Maar niet met de x50 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-07 15:23
Dat heb ik ook begrepen, naar het schijnt wil het wel eenvoudig om van een x50 naar een x40 over te zetten (heeft iets met versleutelingsmethode te maken dat het van de x50 niet meer wil).

Devies zou dan zijn, vindt ergens een oud(er) x40 toestel, plaats backup van x50 op OneDrive, haal die op met x40 toestel, maak backup en vervolg vanaf daar gewoon het proces met de Wazzapmigrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ja, spuit elf? :P

Maar goed, ik kijk ook maar naar iOS, want hoe apps in Android met je rechten omgaan... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

jbdeiman schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:32:
[...]

Dat heb ik ook begrepen, naar het schijnt wil het wel eenvoudig om van een x50 naar een x40 over te zetten (heeft iets met versleutelingsmethode te maken dat het van de x50 niet meer wil).

Devies zou dan zijn, vindt ergens een oud(er) x40 toestel, plaats backup van x50 op OneDrive, haal die op met x40 toestel, maak backup en vervolg vanaf daar gewoon het proces met de Wazzapmigrator.
Nogal omslachtig. Ik vond het makkelijker om gewoon geen Whatsapp meer te gebruiken. Nu heb ik het toch al nauwelijks gebruikt, dus was die stap voor mij misschien wat makkelijker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jbdeiman schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:32:
[...]

En dit heb ik ook zo begrepen. Ik ga op een gegeven moment de backup terugzetten van een 950 naar een 820. Deze is er al volledig klaar voor want WA kan op ieder moment uit de app store verdwijnen (op dit moment nog aanwezig). Daarna volgens de aangegeven "handelswijze" de handel overzetten naar Android, mits ik een toestel gevonden krijg waar ik mij in kan vinden ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 22:28

Electrowolf

Mod met Liefde!

ZaPPZion schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:51:
Zit ik nu ook een beetje mee, met mijn 930. iOS kan ik niet aan wennen, Android ook niet... en voor mijn gevoel werkt WP8 heerlijk en ziet het er een stuk beter uit dan de alternatieven. (Grappig hoe vaak mensen om me heen zeggen hoe mooi het er uit ziet en handig het is t.o.v. van wat zij nu gewend zijn :P.) Zonder WA zou kunnen als er een goed alternatief is... maar Signal werkt niet op windows phone :/.

Ondertussen zit ik naar fairphone te kijken (zie nu net nieuws: Fairphone presenteert op 27 augustus nieuwe smartphone) of een Sony Xperia XA2 voor Sailfish. Dit ook omdat ik in ieder geval geen Apple wil, en eigenlijk ook niet nog meer Google... Hebben jullie hier verder nog ideeën over?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaPPZion
Electrowolf schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:30:
[...]
(Grappig hoe vaak mensen om me heen zeggen hoe mooi het er uit ziet en handig het is t.o.v. van wat zij nu gewend zijn :P.)
Ja klopt, ik blijf het ook nog steeds veruit prettiger vinden dan android. Ik ben inmiddels overgestapt naar een Xiami Pocophone F1. 128GB, snapdragon 845, 6GB geheugen voor 300 euro vond ik een mooie prijs. Ik heb er de windows 10 android launcher op gezet. Qua settings etc is het wel echt anders dan WP, maar in het dagelijks gebruik moet ik zeggen dat ik het verschil mee vind vallen. Op het ronduit betere WP keyboard na dan. Het android keyboard is niet slecht, maar op WP maakte ik minstens 40% minder typfouten die niet door de autocorrect gefixt werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@ZaPPZion installeer SwiftKey en gebruik het een tijdje. Dan leert het toetsenbord jouw manier van typen. Heerlijk toetsenbord en tegenwoordig nog van Microsoft ook.
(geen idee of die standaard in de MS Launcher zit).

[ Voor 15% gewijzigd door PaT op 07-08-2019 22:32 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

PaT schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:32:
@ZaPPZion installeer SwiftKey en gebruik het een tijdje. Dan leert het toetsenbord jouw manier van typen. Heerlijk toetsenbord en tegenwoordig nog van Microsoft ook.
(geen idee of die standaard in de MS Launcher zit).
Ik heb die MS Launcher ook en swiftkey is mijn toetsenbord. Volgens mij heb ik hem niet zelf geïnstalleerd, dus het zou best kunnen dat hij bij de launcher zat :p
[...]
Ondertussen zit ik naar fairphone te kijken (zie nu net nieuws: Fairphone presenteert op 27 augustus nieuwe smartphone) of een Sony Xperia XA2 voor Sailfish. Dit ook omdat ik in ieder geval geen Apple wil, en eigenlijk ook niet nog meer Google... Hebben jullie hier verder nog ideeën over?
mijn idee was: ik zit al helemaal in het MS en Google systeem, dus ik ga gewoon voor Android. Dat kleine beetje extra wat google nu nog van mij leert kan er ook nog wel bij (mijn belgedrag, wat practisch 0 is :p)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
[...]
Zit ik nu ook een beetje mee, met mijn 930. iOS kan ik niet aan wennen, Android ook niet...
Sinds Android 5/Lollipop kun je gewoon zoeken in de instellingen, zoals in Windows. Je launcher, zeg maar de dagelijkse UI, kun je zelf kiezen en er zijn er die heeeel veel op Windows lijken, zoals Launcher 10 (freemium). Microsoft Launcher zit er meer tussenin, is gratis en zit goed in de features. Beiden het proberen waard.
Ondertussen zit ik naar fairphone te kijken [...] Dit ook omdat ik in ieder geval geen Apple wil, en eigenlijk ook niet nog meer Google... Hebben jullie hier verder nog ideeën over?
Naar Android hoeft niet te betekenen naar Google. Zoek een toestel dat een beetje eenvoudig te unlocken is (Xiaomi Pocophone F1 is een beest, andere Xiaomi, Oneplus, vast nog anderen) en je zet er zo (echt, een uurtje werk ofzo, weinig risico, wel goed lezen) een custom rom zonder Google-spullen op, bijvoorbeeld AOSP of LineageOS.
Als je hardcore zonder Google wil, laat je het daarbij en installeer je apps alleen via losse apk of alternatieve store (APK Mirror, F-Droid oid).
Alternatief kun je ook een absolutut minimum aan Google installeren (Opengapps "nano") en een speciaal Google account enkel voor Play store gebruiken. Ik heb geen ervaring met MicroG maar daarmee zou je dezelfde functionaliteit maar zonder Google moeten kunnen hebben. Het uitzoeken waard als je dat heel belangrijk vindt.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:10:
[...]
Ik heb die MS Launcher ook en swiftkey is mijn toetsenbord. Volgens mij heb ik hem niet zelf geïnstalleerd, dus het zou best kunnen dat hij bij de launcher zat :p
Volgens mij moet je SwiftKey echt apart installeren maar het is wel een fijn toetsenbord, komt dicht bij de Windows-ervaring. Op het moment vind ik hem alleen wel een tikkeltje te agressief in corrigeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Bacchus op 08-08-2019 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ik gebruik niet de MS launcher, maar de WP10 launcher (Launcher 10 van nfwebdev). Heb de MS launcher nog niet geprobeerd. Ik ga SwiftKey eens proberen, bedankt voor de suggestie!

[ Voor 8% gewijzigd door ZaPPZion op 08-08-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bacchus schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:19:

Volgens mij moet je SwiftKey echt apart installeren maar het is wel een fijn toetsenbord, komt dicht bij de Windows-ervaring. Op het moment vind ik hem alleen wel een tikkeltje te agressief in corrigeren.
Ik heb hem echt niet zelf geïnstalleerd...

Maar als ik op m'n toestel kijk, bij "manage keyboards", staat er Swiftkey, Google Voice Typing, Xperia Chinese en Xperia Japanese keyboard.

En corrigeren heb ik nooit aan. Nooit aangehad ook niet (alleen suggesties), op geen enkele telefoon of tablet, dus geen idee hoe dat is t.o.v. een W10M systeem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 22:28

Electrowolf

Mod met Liefde!

Dank voor de reacties!

Die Launcher 10 lijkt in ieder geval voor een deel een oplossing kunnen bieden, ook al ziet het er naar uit dat hij niet alles kan wat op WP kan. Over het toetsenbord had ik nog niet eens nagedacht, maar merk wel dat ik met WP sommige dingen makkelijker kan doen dan de mensen om mij heen op android.

Wellicht nog een randvoorwaarde: zowel Signal als Whatsapp wil ik kunnen gebruiken. Met Sailfish OS lijkt dit in ieder geval te kunnen. Moet dan nog even kijken of dat ook met de andere opties kan.

Blijft toch een beetje raar.. een OS dat eigenlijk al een paar jaar dood is maar nog steeds op een aantal punten een stuk sterker is dan de grote concurrenten... :>.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Electrowolf schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:06:
Blijft toch een beetje raar.. een OS dat eigenlijk al een paar jaar dood is maar nog steeds op een aantal punten een stuk sterker is dan de grote concurrenten... :>.
Zaken die gewoon principieel anders zijn kunnen niet veranderd (verbeterd) worden.
Bijv. die piepkleine tekst onder de icoontjes bij Android zijn nauwelijks groter te krijgen, vanwege de grid.
Bij WP wel, plus je kan extra tekstruimte op je tiles creeren door de tiles groot te zetten. Dat is een principieel verschil. Toevallig wel een belangrijk punt voor ouderen, een vergeten groep eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Fireshade schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:26:
[...]

Zaken die gewoon principieel anders zijn kunnen niet veranderd (verbeterd) worden.
Bijv. die piepkleine tekst onder de icoontjes bij Android zijn nauwelijks groter te krijgen, vanwege de grid.
Bij WP wel, plus je kan extra tekstruimte op je tiles creeren door de tiles groot te zetten. Dat is een principieel verschil. Toevallig wel een belangrijk punt voor ouderen, een vergeten groep eigenlijk.
Ehm, de tekstgrootte kun je met iedere fatsoenlijke launcher zoals Nova aanpassen. Dit is dus wel een heel slecht voorbeeld.

https://www.guidingtech.c...-cpl-launcher-comparison/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Jeroenneman schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:31:
[...]

Ehm, de tekstgrootte kun je met iedere fatsoenlijke launcher zoals Nova aanpassen. Dit is dus wel een heel slecht voorbeeld.

https://www.guidingtech.c...-cpl-launcher-comparison/
Nee, ik schreef: de tekst onder de icoontjes. Dat is bij het home screen.
Probeer die eens maar zo groot te krijgen zoals bij WP kan. Of met meer tekstruimte zoals bij WP met tiles op max grootte. Gewoon een top voorbeeld :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 09-08-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Fireshade schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

Nee, ik schreef: de tekst onder de icoontjes. Dat is bij het home screen.
Probeer die eens maar zo groot te krijgen zoals bij WP kan. Of met meer tekstruimte zoals bij WP met tiles op max grootte. Gewoon een top voorbeeld :P
De tekst en de icons kun je zowel in de drawer als op het home screen zo groot maken als je wil. Als je net zoals bij WP een grid maakt wat maar twee kolommen breed is, dan lijkt het me sterk dat iemand die tekst niet zo kunnen lezen.

Wederom: slecht voorbeeld en volgens mij exemplarisch voor hoe veel Windows Phone mensen Android aanpakken: zeiken over onmogelijkheden, terwijl ze gewoon de opties niet kennen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
Jeroenneman schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:50:
Wederom: slecht voorbeeld en volgens mij exemplarisch voor hoe veel Windows Phone mensen Android aanpakken: zeiken over onmogelijkheden, terwijl ze gewoon de opties niet kennen.
Daar valt wel iets voor te zeggen. Mijn indruk op Android na enkele jaren Windows is niet dat dingen niet kunnen, wel dat je voor heel veel dingen die op Windows standaard zijn of heel makkelijk in te stellen op Android moet zoeken naar hoe je dat voor elkaar krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat ben ik wel met je eens. In Android kan erg veel ingesteld worden (kijk eens naar de Miui schil op een Xiaomi toestel, word je echt gek van de opties) maar waar bij W10M er gewoon voor je nagedacht was door MS, krijg je bij Android die keuze. Velen vinden dat fijn, persoonlijk vond ik de keuzes van MS zo slecht nog niet.

Bovenstaande is wel sterk afhankelijk van welke fabrikant je een toestel heb. Mijn oude LG was daar bijvoorbeeld veel beter in dan mijn huidige Xiaomi. Om die reden heb ik maar de Microsoft launcher geinstalleerd. Die maakt de boel weer wat overzichtelijker.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb nog niet eerder hier gereageerd, maar wil toch even mijn ervaring delen.

Ik heb bijna vier jaar met een Lumia 640 rondgelopen, gekocht nadat - jawel - de whatsappondersteuning op mijn Nokia N9 ermee ophield :P Dat was ook al zo'n telefoon die qua interface mijlenver voorliep op de rest en was bijvoorbeeld de eerste met Glance.
De L640 was een fijn, goedkoop ding, maar helaas nu toch over op Android.

De keuze is (eerste idee was een Nokia 7.1) uiteindelijk gevallen op de wat oudere Motorola X4, omdat daar een LineageOS-rom van bestond. Na twee dagen de factory-rom te hebben gedraaid ben ik geschrokken van wat er allemaal 'naar huis belt'. Zelfs de rekenmachine, telefoon en sms-applicaties hebben met Google-servers lopen verbinden en als je de play-services uitschakelt werkt helemaal niks meer. Ik probeer Google te mijden, al snap ik de ironie dat ik ondertussen wel vier jaar mijn ziel aan Microsoft heb verkocht :+

Nu heb ik LineageOS met MicroG geflasht, en het is veelbelovend! Veel controle over welke apps waar allemaal contact mee maken, en met F-Droid en Aurora is de hoeveelheid apps die beschikbaar zijn echt een verademing na W10M.

Vooralsnog lijkt het allemaal prima te werken (ook whatsapp :P). Ik ga kijken waar ik de komende tijd tegenaan loop, en in elk geval Launcher10 die @ZaPPZion noemt eens proberen, dat ziet er wel netjes uit.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Jeroenneman schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

De tekst en de icons kun je zowel in de drawer als op het home screen zo groot maken als je wil. Als je net zoals bij WP een grid maakt wat maar twee kolommen breed is, dan lijkt het me sterk dat iemand die tekst niet zo kunnen lezen.

Je post mist mijn punt. Ik had het over Android (zoals Google die aanlevert), jij komt aan met een third party oplossing.
Naast Nova zijn er zat andere third party oplossingen die een blijkbaar erg grote markt in de tekortkomingen van Android kunnen bedienen. Maar dat is nog steeds niet 'native' Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Fireshade schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:03:
[...]

Je post mist mijn punt. Ik had het over Android (zoals Google die aanlevert), jij komt aan met een third party oplossing.
Naast Nova zijn er zat andere third party oplossingen die een blijkbaar erg grote markt in de tekortkomingen van Android kunnen bedienen. Maar dat is nog steeds niet 'native' Android.
Naast dat je nergens "stock Android" noemt, is een app installeren natuurlijk niet de moeite .. (tenzij je inderdaad Windows Phone gewend bent, want het app aanbod scheen daar nogal tegen te vallen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Android zit wat dat betreft echt anders in elkaar dan Windows. AOSP (wat ik aanneem dat je bedoelt met native en stock) is inderdaad zeer beperkt. Van de andere kant is het ook heel erg open en is er veel keuze in wat voor software je daar bovenop draait. Als je niet wil overschakelen naar de filosofie om zelf te bepalen hoe je telefoon werkt, dan kies je beter voor iOS. Uiteraard verlies je daarmee ook de mogelijkheid te kiezen dat je telefoon ongeveer zoals onder Windows werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Jeroenneman schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:36:
[...]
Naast dat je nergens "stock Android" noemt,
Laten we dat houden op een definitiekwestie. Voor mij is "Android" gewoon de versie van Google. Jij hebt het over het ecosysteem.
is een app installeren natuurlijk niet de moeite ..
Het is wel degelijk erg veel moeite.
Ik heb een aantal Androids voor ouderen "ingericht". De ene snapt de ene launcher wel, terwijl een ander niet. Dan probeer je voor die weer een andere. Je zoekt en probeert je een ongeluk. Dat uitzoeken is voor die ouderen al helemaal een verloren zaak. Al die ouderen snappen ze WP beter en sneller zonder er iets aan te doen - en ja, ze hadden eerst ook (stock) Android uitgeprobeerd.
(tenzij je inderdaad Windows Phone gewend bent, want het app aanbod scheen daar nogal tegen te vallen) ;)
Vind je dat serieus een argument in deze discussie? Wat is de bestaansreden van deze thread?
Of wil je gewoon om het even wat scoren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jeroenneman schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:36:
[...]
Naast dat je nergens "stock Android" noemt, is een app installeren natuurlijk niet de moeite .. (tenzij je inderdaad Windows Phone gewend bent, want het app aanbod scheen daar nogal tegen te vallen) ;)
Eigenlijk was het app aanbod voldoende op Windows Phone, maar helaas is dat aanbod langzaamaan om zeep geholpen. Je hebt niets aan tig-1000 versies van een app die allen hetzelfde doel hebben, dat komt de overzichtelijkheid (en kwaliteit) ook niet werkelijk ten goede. En dat is precies wat Android eigenlijk beschikbaar heeft, een hele zooi aan (overbodige) apps. Daarbij staat vrijwel alles bol van reclame en bij sommige apps is dit gewoon een onderdeel van het verdienmodel en kun je het zelfs niet wegkrijgen door aankopen van een app. Ze bieden die optie eenvoudigweg niet aan.

Ik heb op de Android toestellen die ik had, of nu heb, niet meer aan apps staan als er voorheen op WP/W10M ook beschikbaar waren. Dus misschien kun je beter stellen dat het WP/W10M app aanbod op dit moment erg tegen valt of nog meer tegen gaat vallen, dat klopt dan beter. Er was echter een periode dat het wel meer dan voldoende was, helaas is die periode voorbij.

Het verdwijnen van Whatsapp is nu de enige reden dat ik met een ander mobiel platform bezig voor mijn major telefoon. Whatsapp gebruik ik enkel voor het gezin, en aangezien ik de enige Windows mobiele gebruiker ben, zal ik ze ook niet vragen om een Whatsapp alternatief te gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ik moet er helaas aan geloven. Na jaren een Nokia 830 te hebben gehad met draadloos opladen flipcover en talloze drops op de floor van 1m50 of zo, is er nu wel een barst ontstaan in het scherm na een lullige van 30 cm hoogte :(

Nokia 8.1 is een zeer waarschijnlijke kandidaat.

Nu ook Whatsapp er mee stopt dit jaar, was ik net als mijn voorganger ook al van zins om toch overstag te gaan. ING app was weg, andere apps half stuk. Yellowbrick werkt wel goed en ook Flightradar24.

[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 26-08-2019 16:02 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 15:59
Ik loop voorlopig nog even door met mijn Lumia 950XL, ik vindt W10m nog steeds superieur werken ten opzichte van Android (werk telefoon), ik vindt het zonde om een prima werkend toestel zomaar aan de kant te gooien en ik probeer zolang mogelijk, zo min mogelijk data aan Google te geven.
Helaas moet ik na december wel over, zonder WA mis ik te veel, helaas communiceert ongeveer 95% van mijn omgeving exclusief via WA. Dus ik ben mij een beetje aan het verdiepen in de alternatieven.
Egocentrix schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:29:
……...

Nu heb ik LineageOS met MicroG geflasht, en het is veelbelovend! Veel controle over welke apps waar allemaal contact mee maken, en met F-Droid en Aurora is de hoeveelheid apps die beschikbaar zijn echt een verademing na W10M.

Vooralsnog lijkt het allemaal prima te werken (ook whatsapp :P). ….
Ik neig naar een zelfde stap als jij, en heb mijn zoeken naar een volgende telefoons al beperkt naar telefoons waarbij LineageOS in elk geval een optie is. Vraagje: Doen banken apps, en met name de Rabo appa, het ook gewoon? Kan mij voorstellen dat die vanwege de veiligheid een check hebben op roots en niet officiële OS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:57:

Nokia 8.1 is een zeer waarschijnlijke kandidaat.
Ik ben voor de pricewatch: Nokia 7.1 (3GB ram) Dual Sim Grijs met pricewatch: Nokia Slim Flip Case (7.1) Paars gegaan. Ik ga Windows Phone hard missen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Minneyar schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:58:
Ik neig naar een zelfde stap als jij, en heb mijn zoeken naar een volgende telefoons al beperkt naar telefoons waarbij LineageOS in elk geval een optie is. Vraagje: Doen banken apps, en met name de Rabo appa, het ook gewoon? Kan mij voorstellen dat die vanwege de veiligheid een check hebben op roots en niet officiële OS'en.
Rabo specifiek weet ik niet maar Triodos en ING werken prima onder LineageOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Minneyar, i.g.v. Rabobank, mocht de app niet werken. Zij hebben een web-app die zich gedraagt als een app en dat doet ie, in tegenstelling tot ING, uitstekend. ING web is een drama (vooral wanneer niet gebruik wordt gemaakt van een op Chromium gebaseerde browser), maar zoals @Bacchus al aangeeft, de app doet het prima, dus dan zal de Rabobank app ook niet moeilijk doen verwacht ik..

@Minneyar, klopt, dat is idd een misser.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 27-08-2019 13:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 15:59
@Bacchus Thanks, dat is in elk geval veel belovend.
@hardware-lover Rabo heeft inderdaad een prima werkende web-app, die gebruik ik nu op mijn Lumia, tot bijna volle tevredenheid, enige puntje wat ik daar echt mis is de mogelijkheid tot ideaal betalingen doen met die web-app. Waardoor ik alsnog met de Raboscanner aan de slag mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:36
Sinds vandaag heb ik een Nokia 8.1, een heel mooi toestel. Alleen lukt het mij niet om de contacten vanuit outlook.com te syncen met de Contacts app op de telefoon. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt niet. Weet iemand of ik ergens een instelling moet kiezen dat outlook.com de contacten mag synchroniseren? Met bellen en WhatsApp is het erg irritant dat de contacten er niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Outlook.com agenda en contacten werkt helaas alleen met de Outlook-app. In die app heb je een instelling om je Outlook-contacten ook met de Android-contactenlijst te synchroniseren.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat kopiëren en plakken werkt lang niet zo goed in Android One als in Windows Phone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Egocentrix schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:48:
Outlook.com agenda en contacten werkt helaas alleen met de Outlook-app. In die app heb je een instelling om je Outlook-contacten ook met de Android-contactenlijst te synchroniseren.
Ik heb toch echt al mijn contacten vanuit Outlook.com, no way dat ik mijn contacten naar Google ga uploaden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. In de Outlook-app heb je onder account settings een 'sync contacts' toggle, daarmee verschijnen ze in de Android contactenlijst en zijn ze beschikbaar voor andere apps (whatsapp) als je deze toegang geeft tot je contacten.

Volgens mij betekent 'synchroniseren met de Android contacts-api' niet per se 'upload mijn hele adresboek naar Google'. Maar misschien heb ik makkelijk praten, ik heb geen Google-account ingesteld op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
PcDealer schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:13:
Dat kopiëren en plakken werkt lang niet zo goed in Android One als in Windows Phone :(
Waar loop je dan tegen aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hherrie schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:41:
[...]

Waar loop je dan tegen aan?
Selecteren van tekst om het te kunnen kopiëren of deleten (zoals hier om de quotes te verkleinen). In WP was double tap voldoende om te selecteren. In Android moet ik tap and hold doen en dat werkt wisselvallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:36
Egocentrix schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:02:
... In de Outlook-app heb je onder account settings een 'sync contacts' toggle, daarmee verschijnen ze in de Android contactenlijst en zijn ze beschikbaar voor andere apps (whatsapp) als je deze toegang geeft tot je contacten.
...
Dat was wat ik zocht! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
PcDealer schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:54:
[...]

Selecteren van tekst om het te kunnen kopiëren of deleten (zoals hier om de quotes te verkleinen). In WP was double tap voldoende om te selecteren. In Android moet ik tap and hold doen en dat werkt wisselvallig.
Ik vind 'tap and hold' prima werken. Maar ik zal er eens extra goed op letten de komende tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Pfff, nou ik ben ook over naar Android (zakelijk).

Wat een OS zeg.... :'(

MS Launcher geïnstalleerd. Dat scheelt alweer iets.
Ik ga dit topic eens bestuderen en kijken of ik wat kan met jullie tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Punkrocker schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:46:

Ik heb meer voor de wat geleidelijke weg gekozen, ben al meer dan een jaar bezig om het juiste (betaalbare) toestel te vinden die v.w.b. mogelijkheden en formaat het beste aansluit op de 950 XL. Dat geleidelijke maakt dat je beter aan Android kunt wennen, dat wennen gaat voor mij beter met een toestel waar geen "eigen" Android versie op geïnstalleerd staat. Puur Android (10) bevalt mij tot nu toe nog het meest, vergeleken met andere Android versies zelf bedoel ik dan ;)

Nog steeds heb ik geen SIM in een Android gehad, deze draait als "slave" met enkel wifi naast de Lumia. Volgende maand, of de maand erop, ga ik (noodgedwongen) definitief over (denk ik :+ ).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

hardware-lover schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Ik heb meer voor de wat geleidelijke weg gekozen, ben al meer dan een jaar bezig om het juiste (betaalbare) toestel te vinden die v.w.b. mogelijkheden en formaat het beste aansluit op de 950 XL. Dat geleidelijke maakt dat je beter aan Android kunt wennen, dat wennen gaat voor mij beter met een toestel waar geen "eigen" Android versie op geïnstalleerd staat. Puur Android (10) bevalt mij tot nu toe nog het meest, vergeleken met andere Android versies zelf bedoel ik dan ;)

Nog steeds heb ik geen SIM in een Android gehad, deze draait als "slave" met enkel wifi naast de Lumia. Volgende maand, of de maand erop, ga ik (noodgedwongen) definitief over (denk ik :+ ).
Privé houd ik mijn L950 nog wel even, dit is een zakelijke telefoon die me aangereikt wordt. Geen keuze maar een cheap ass Galaxy A20e. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 12:09

c0burn

Feed your head

Als alternatief: ik ben ook sinds kort over (naar een Xiaomi Mi 9T Pro) en gebruik Launcher 10

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Hmm. Dagje verder en het blijft puzzelen en behelpen. Live tiles waren een mooie uitvinding...

Wat een reclame in al die apps! Ongelofelijk, wat waren we verwend dan op W10 met eigenlijk nooit reclames in de app!
Loont het om hiervoor iets zoals Netguard te installeren?

Ik heb nog een paar "issues":
Een goede weer-app. Liefst zonder reclames.
Hoe krijg ik mijn agenda op mijn lockscreen?
Kan ik ook websites pinnen?

Edit: Oh ja. En nog een offline routeplanner. Here WeGo? Zijn er betere?

[ Voor 4% gewijzigd door Punkrocker op 30-10-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

hardware-lover schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Ik ben zelf twee jaar geleden teruggegaan naar android (met tegenzin). MijnWP telefoon kreeg geen updates meer en een nieuwe WM10 telefoon te kopen als de dood al aangekondigd is ging me te ver.

Twee jaar een Nokia 8 gehad, bleen een heerlijk toestel met stock android. Helaas uit mijn handen laten vallen, dus deze week een OnePlus 7T gekocht. En dan zie je meteen het nadeel van Android. Ondanks dat de schil van OnePlus redelijk beperkt en licht is, werken een hoop dingen toch ineens net anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Punkrocker schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:20:
[...]
Hmm. Dagje verder en het blijft puzzelen en behelpen. Live tiles waren een mooie uitvinding...

Wat een reclame in al die apps! Ongelofelijk, wat waren we verwend dan op W10 met eigenlijk nooit reclames in de app!

Ik heb nog een paar "issues":
Kan ik ook websites pinnen?

Volgens mij ben je afhankelijk van de Android GUI die beschikbaar is voor het model Android wat je in gebruik hebt? Per merk/model/Android versie zijn er soms wel of soms geen uitgebreide Lockscreen mogelijkheden beschikbaar.

Op mijn Pixel 2, met Android 10, zijn er volgens mij niet veel mogelijkheden voor uitgebreide lockscreen aanvullingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-07 20:20
Weer app zonder reclame Weawow weer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

eric27 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:32:
Weer app zonder reclame Weawow weer app.
Dat zoiets nog bestaat, zonder allerlei vage machtigingen te vereisen!
Ik geloof dat de Microsoft Weer app ook zo is, maar Weawow ziet er beter en meer customisable uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Fireshade op 01-11-2019 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 14:18
Eigenlijk mooi om die verschillende tussen de mensen te zien. Zelf kreeg ik een WP van het werk en die heb ik van ellende maar in een la gelegd en het nummer geforward naar mijn privémobiel. Die live tiles waren mij juist een doorn in het oog. Te druk, te veel informatie.

Probeer eens Blokada, maar dan niet de versie die in de Play Store staat maar op hun website.
Vanwege bepaalde restricties mag die niet in de Play Store staan.
Welke informatie wil je zien over het weer?
Ook bij deze de vraag: welke informatie wil je precies zien?

Google Maps, Waze, Sygic Maps.me
Opties genoeg, probeer uit welke het beste bij jou past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Audiowaste schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:55:
Eigenlijk mooi om die verschillende tussen de mensen te zien. Zelf kreeg ik een WP van het werk en die heb ik van ellende maar in een la gelegd en het nummer geforward naar mijn privémobiel. Die live tiles waren mij juist een doorn in het oog. Te druk, te veel informatie.

[knip]
Het is niet zo dat de live tile een verplichting was op het startscherm, je kunt (of kon), ook volstaan met een icoontje alla Android/iOS. Maar je hebt er blijkbaar maar weinig (of helemaal geen) tijd in gestoken om daar achter te komen? ;)

Maakt nu verder ook helemaal niets meer uit, that ship has sailed (but I still can see it on the horizon)
Oftewel, Waves van Mr. Probz 8)

Testing, one, two ...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste