Wel de huidige versie van Kodi is nog steeds in Alpha en ondersteunt geen SMB protocol (wat VLC standaard gebruikt tijdens het afzoeken van je netwerk).
Hierdoor dien je een NFS share aan te maken en voor deze share een extra (anonieme login) account aan te maken met read rechten op alles (expliciet). Schrijf rechten zet je beter op af .. het is en blijft alpha
Veelal zie je veel problemen met NFS shares gecreëerd door standaard windows tools (Win NFS ofzoiets). Gelukkig heb ik een NAS hiervoor en daar zelfs de Thecus NFS-sharing goed werkt zullen de andere 2 grote fabrikanten hier helemaal geen probleem mee hebben.
Er zijn topics te vinden hoe je je WinNFS share zo goed mogelijk kan configureren.
De ondersteuning voor SMB kan nog lang duren daar het Kodi team als echte Open Source ontwikkelaars niet enkel SMB1 willen ondersteunen maar ook 2 en 3. De standaard API door MS aangeboden is echter enkel 1 en hierdoor leveren ze liever niets dan enkel 1.
Er zijn externe libraries beschikbaar die dan wel 2 en 3 doen maar ze willen een uniforme aanpak over heel hun code-base (op lange termijn wellicht wel verstandiger qua onderhoud).
Hierdoor kan het nogal lang duren tegen dat de SMB ondersteuning er is (tis eerder iets principieels, velen vinden NFS beter dan SMB en vinden dit een goede manier om gebruikers te pushen naar het "betere" protocol ..). Dat vooral Windows gebruikers hierdoor het lastiger hebben is een mooie meevaller ..
Soit onder veel publieke druk kunnen ze plots snel patches uitbrengen, het heeft nog geen week geduurd voor ze de slaapstand en usb ondersteuning erin gegooid hebben (dat na 18 maanden ontwikkelingscyclus).
Vooral het feit dat VLC het wel kon en Kodi niet was precies een enorme motivatie (Beiden open source dus voor sommige zaken moesten ze letterlijk maar copy/paste doen

)
PS: Moesten mensen rips hebben met Dolby Atmos audio tracks: Kodi zou dit ondersteunen mits je de Dolby Atmos app installeert. Zelf niet getest, de receiver gekoppeld aan m'n XBox en TV heeft geen Atmos ondersteuning ..
Het viel wel op dat de Dolby Atmos app 1 van de grootste/populairste was in de store gisteren.. Kodi niet (wellicht geen reclame tot het stable is ?)
Persoonlijk hoop ik écht dat Kodi op termijn ook blu-rays kan gaan uitlezen. Gisteren m'n eerste (anime) blu-rays zitten bekijken. Werkt perfect (na installatie van een stand alone app .. really.. sociale media apps zijn voorgeinstalleerd maar de basisfunctionaliteit niet ??) echter de subs waren in dat god afschuwelijk ouderwets (jaren 80) Donkergeel.
En wat je ook probeert, de ondertiteling kan je niet veranderen qua grootte, kleur, font, locatie (stond dan nog eens veel te hoog in het beeld .. blu-ray kwaliteit met subtitels uit de jaren '80 ..)
Kodi (en VLC) overschrijft tenminste wel de preferences van de bron .. maar zonder direct toegang mag je eerst je eigen Blu-rays gaan rippen voordat je de subtitels wat naar onder kan plaatsen, verkleinen en int wit ..
(Maw koop de box voor in je kast en dl de fansubs online gaat sneller zijn dan zelf zitten te rippen ).
Mijn hoop is atm dat wanneer eindelijk m'n pc blu-ray lezer/brander toekomt (duurder dan een stand alone blu-ray speler in de winkel .. logic) ik deze kan sharen en vlc of kodi dit als bron neemt en zodoende toch de blu-ray wil afspelen met "gecorrigeerde" subs, maar kvrees er voor...
PS: Niemand kent een andere blu-ray afspeel app? Daar die api's private zijn wellicht niet, maar je weet maar nooit :")
halofreak1990 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:04:
[...]
Het belangrijkste voor een externe HDD voor de Xbox is de doorvoersnelheid; Heb zelf een 6TB WD Red als externe schijf (5400RPM max, dynamisch), en die is al minstens 2x zo snel als de interne schijf van de One. De One X weet ik niet, want ik heb sinds de aanschaf van die externe disk nooit meer games op de interne schijf gehad, maar The Witcher 3 laadt bij mij in < 45 seconden van deze externe disk.
Ooh,
Inderdaad ik had al naar externe closures gekeken met daarin mss een sshdd (2tb max, prijs valt nog mee, maar geen enkel idee of deze daadwerkelijk "beter" zouden zijn).
Indien het vooral de doorvoersnelheid is dat bepalend is dan zijn die sshdd's niet beter af (in tegendeel tis Seagate en tegenwoodig is dat nog steeds geen synoniem voor kwaliteit

)
Ik geloof dat de WD myBook externe disken dan (of toch in theorie) mooie doorvoersnelheden hebben maar hier en daar lees ik dat die enkel voor de 8tb versie gelden en niet voor de 4tb. Bijna nergens kan je nog deftige reviews vinden van externe disken.. tmaakt allemaal niet veel uit vs SSD's volgens de meeste reviewers ..
En een 8tb is naar mijn gevoel totale overkill daar die disk geformateerd wordt en zodoende niet bruikbaar is op gewone windows pc's of voor media, anders perfecte plaats voor je back-up copy van je media collectie ;p)
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 00:07:
[...]
Ik heb zelf verschillende harde schijven geprobeerd met de 1X, maar helaas blijven ze allemaal continue draaien/ratelen, ook als de Xbox volledig uit staat, irritant om naar te moeten luisteren , en echt bevorderlijk voor de levensduur van de schijf lijkt het me ook niet.
Dit zou me dan meer laten neigen naar een "kant en klare" oplossing/externe disk die uit zijn eigen zou moeten stilvallen . En die de eerste 3 jaar mooi onder garantie kan teruggestuurd worden.
Soit tzal dus int begin kijken hoe lang het lukt met de interne disk. Kvrees ervoor.
m'n eerste game gisteren geïnstalleerd (toch nog na Kodi, VLC, Blu-ray playback grondig te "testen"

)
FF XV nam na installlatie 68 GB in .. en kheb nog Forza/cod/... te gaan
Proberen zoveel mogelijk 1 spel te spelen en te deïnstalleren na gebruik, maar het feit dat het gisterenavond heel m'n avond geduurd heeft om 1 spel te installeren is ook niet echt motiverend om veel te deinstalleren om daarna weer te herinstalleren ..
Het is wel tekenend dat ik na een maand tijd nog steeds niet 1 spel gespeeld heb met de console en er toch blij mee ben
Ondertussen heeft MS wel al mooi verdiend daar ik al een kleine game library klaar liggen heb