lightdestroyer schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:36:
[...]
Goh,
Eigenlijk vooral de XBox One S in huis gehaald vanwege Kodi optie (en eigenlijk de hoop dat door een éénduidige hardware Kodi deze "mediaspeler" wel zal blijven actief supporten) in combinatie met een mooie aanbieding.
En tot nu toe viel Kodi me niet tegen, hij speelt alle anime af die ik er tegen gooide (m'n standaard test set, zowel in 8-bit (tegenwoordig lukt dit al meerdere mediaspelers) als 10-bit (bye bye nVidia shield, geen enkele android optie kan dit tegenwoordig). (Allemaal x264 encodes)
Het scrapen is niet ideaal/valt eigenlijk zwaar tegen maar dit is een algemeen Kodi probleem (in combi met anime gok ik) en niet een Kodi op XBox probleem.
Eénmaal je NAS (of windows share) goed hebt gezet (anonieme user creëren of toegang geven, deze locken op read only just in case ..) gaat dit super vlot en heb ik nog geen crash meegemaakt.
Enige nadeel dat ik nog kan zeggen is dat m'n anime stereo is en Kodi dit als multichannel met 5 silent channels naar m'n receiver door stuurt waardoor deze dan op zijn beurt weigert te upmixen naar surround
Buiten dit sound issue is het de beste mediaspeler die ik ooit gehad heb (en kheb al veel oplossingen uitgeprobeerd).
OK, m'n desktop via hdmi naar m'n receiver kan potentieel wel meer aan, maar dit is gewoon niet gebruiksvriendelijk genoeg, elke keer weer half uur prutsen aan config instellingen voor je iets perfect kan afspelen komt niet overeen met m'n "plof jezelf in de zetel en druk op play" doelstelling.
Extra bonus is natuurlijk dat je direct een 4k UHD Blu-ray speler hebt, stukken goedkopere dan stand alone devices die dit ook kunnen..
Dat is eigenlijk het grootste gemis van Kodi op XBox: hij kan de fysieke blu-ray speler niet benaderen wegens API restricties en hiervoor is er geen enkele belofte gemaakt dat deze support er ooit zal komen..
Enige hoop die er mss is, is het feit dat MS actief het Kodi project support en hierdoor misschien in de toekomst een uitzondering wil maken, maar ik vrees hiervoor.
De update die het nu dus ook mogelijk maakt dat je via usb ook media kan afspelen vind ik eigenlijk niet echt veel toevoegen, permanent wil je natuurlijk veel liever een nas oplossing dan een usb stick in je XBOX steken, buiten mss als je enkel een externe disk liggen hebt.. of iemand iets snel wil tonen dat hij op z'n usb stick staan heeft (maar deze kan ik dan even goed in m'n nas steken en sharen ..)
M'n enige vraag: Daar die 500GB van m'n XBox blijkbaar niet veel is (nooit zo'n grote installaties gezien op m'n desktop ..)
Welke externe hdd's zijn er nu nog op de markt die 7200 tpm zijn? Blijkbaar geven die betere performantie dan de interne disk van mijn XBox one (S)?