Jan_V schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:14:
Gisteren een slecht begin van het jaar gehad.
Eindelijk weer eens tijd gehad om de XONE op te starten en wilde FFXV spelen. Aangezien ik al enkele weken geen internet heb had ik verwacht deze toch te kunnen spelen, aangezien het een single-player game is. Helaas is dat niet het geval. Blijkbaar moet je eens in de zoveel tijd connectie maken met het Xbox Live platform om de game te kunnen blijven spelen. Voor de online content lijkt me dat logisch, maar ik had toch wel verwacht dat je de normale content toch zou kunnen blijven spelen wanneer je geen connectie hebt.
Voordeel van deze ervaring, nu heb ik Bastion ontdekt. Game al geruime tijd op de console staan, maar nog niet eerder opgestart. Is wel een vermakelijke game!
Zit nu nog (morgen hopelijk weer back to civilization) in dezelfde situatie. Op de ps4 heb ik geen offline optie kunnen ontdekken. Mijn mijn time sink/trophy challenge 10 second ninja, wil het spel tijden vergelijken met de leaderboard. Maar ja, geen internet dus de melding 'kan niet verbinden, wil je acties uitvoeren om dit te fixen?' Dus ik door de settings in en vond 'connect to internet' die uitgevinkt. Terug naar het spel, dan krijg je iedere keer 'connect to internet off' ja DUH dat doe ik expres!
Aan de andere kant, ondanks de weerstand die er bij de launch van de one was. Volgens mij is dit een zeer weinig voorkomend probleem. Via google en het ps4 forum iig weinig kunnen vinden.
De one doet dat netjes, die zegt gewoon, geen internet, wil je offline? Dat vind ik perfect. Enige rare......daarna gaat ie synchen......euh

met wat dan?
Maar daarna geen irritante meldingen meer. Mogelijk met dezelfde game wel, maar dat kan ik niet testen want heb hem alleen maar voor de ps4.