Que? Netflix? MyTube Beta (YouTube 4K)? Amazon Prime?giantgiantus schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:48:
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik de x terug stuur naar bol.
Wat ik heel jammer vind is dat er geen 4k hdr videodienst op de xbox zit. Daar gebruik ik nu sporadisch de Apple tv voor. Maar alle apparaten voelen beetje dubbel op.
Ik doelde eigenlijk op recente films kopen en huren (via itunes). En Netflix op de xbox kan helaas niet door de bizar slechte app.Yonix schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:04:
[...]
Que? Netflix? MyTube Beta (YouTube 4K)? Amazon Prime?
Is er een manier om je vriendenlijst wat prominenter op ‘t home scherm te krijgen? Ik heb een tijdje geen Xbox One gehad maar kan me herinneren dat er toen op het home scherm een tabje te zien was wat er gespeeld werd...
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Ik zou de zin met ‘naderhand boos’ niet geschreven hebben. Dit kan weer een discussie opwekken. Laat zoiets toch gewoon achterwege.Recon24 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:32:
[...]
Eens. Als je geen vergelijkingen wilt in dit topic, dan moet je ze ook niet posten om naderhand boos te worden.
Een PS4 vs Xbox topic hoeft eens. Een algemene vergelijkings topic kan geen kwaad. Er zijn genoeg filmpjes waar ze alleen xbox one vs X vergelijken, omdat het voor de meeste mensen ook daarom gaat. Microsoft wilt die mensen aanspreken en niet PS gebruikers voor een overstap. Daarnaast ook pc, en zelfs al vergelijkingen met Switch erbij (Doom).
Dus een algemene vergelijkings thread is geen gek idee, en kan ieder platformgroep met elkaar discussiëren.
Een vergelijking tussen one en one x lijkt me juist wel hier op z’n plaats (het is toch een one topic?). Overige vergelijkingen kunnen inderdaad in een ander topic. Laten we daar lekker elkaars hersens inslaan.... figuurlijk gesproken dan he.
Wat is er zo slecht aan de Netflix app dan? Ik heb Netflix al een tijdje niet meer gebruikt, maar dat werkte altijd prima. Of mis ik iets?giantgiantus schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:06:
[...]
Ik doelde eigenlijk op recente films kopen en huren (via itunes). En Netflix op de xbox kan helaas niet door de bizar slechte app.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Even mezelf maar quoten. Hebben jullie een antwoord op de vraag met de download codes? Ik vind het wel aantrekkelijk als je naast GoW4 nog extra vier games er bij krijgt. Deel 3 is zelfs enhanced.meesje schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:22:
Zoals eerder aangegeven heb ik nog een full hd scherm en ben ik niet van plan op korte termijn te upgraden naar 4K. Hier via v&a, maar ook via mp ben ik op zoek naar een xbox one s. Dat moet wel lukken of anders maar niet (215 euro met twee spellen).
Een van de spellen die me interessant lijken is Gears of War 4. Deze is nieuw voor 20 (?) euro te koop. Op de buitenkant van de verpakking staat dat er download codes bij zitten voor vier GoW xbox360 spellen. Ergens had ik gelezen dat deze codes maar werken tot eind 2016. Kunnen jullie bevestigen of dit klopt? GoW 3 is natuurlijk daarbij wel interessant omdat deze opgeleukt wordt voor de X.
Met een hdr tv forceert de app hdr beelden ook bij non hdr content.Rossi46 schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:11:
[...]
Wat is er zo slecht aan de Netflix app dan? Ik heb Netflix al een tijdje niet meer gebruikt, maar dat werkte altijd prima. Of mis ik iets?
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:03
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox One Wireless Controller (V1)
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft Xbox One Kinect 2.0 Sensor
- Microsoft Xbox One Play & Charge Kit
- Microsoft Stereo Headset Adapter Xbox One
- Microsoft Xbox One Elite Wireless Controller
- Microsoft Xbox One draadloze controller (V2)
- Microsoft Xbox One Digitale TV Tuner
- Microsoft Xbox One Chat Headset
- Microsoft Xbox Gift Card
- Microsoft Xbox One Stereo Headset
- Microsoft Xbox One Chatpad
- Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows 10
- Microsoft Xbox One Media Remote
- Microsoft Xbox One S Vertical Stand
- Microsoft One Digital TV-Tuner (Xbox One)
- Microsoft Xbox One S All-Digital Edition
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox Live Gold
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One 500GB
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox Game Pass
- Capturecards
- Consoles
Gewoon terug sturen man.giantgiantus schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:48:
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik de x terug stuur naar bol.
Wat ik heel jammer vind is dat er geen 4k hdr videodienst op de xbox zit. Daar gebruik ik nu sporadisch de Apple tv voor. Maar alle apparaten voelen beetje dubbel op.
Heb nu al meerdere malen gelezen dat de console je tegen valt, je hem op marktplaats niet verkocht krijgt, terug gaat sturen naar bol etc.
Hup op de post dat ding !
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik kan bevestigen dat de codes nog steeds werken. Ik heb Gears of War 4 namelijk begin deze week gekocht. 👍meesje schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:14:
[...]
Even mezelf maar quoten. Hebben jullie een antwoord op de vraag met de download codes? Ik vind het wel aantrekkelijk als je naast GoW4 nog extra vier games er bij krijgt. Deel 3 is zelfs enhanced.
Trouwens, heb je al een Xbox One S?
Bedankt voor de bevestiging! Waar heb je trouwens GoW4 gekocht?Yonix schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:22:
[...]
Ik kan bevestigen dat de codes nog steeds werken. Ik heb Gears of War 4 namelijk begin deze week gekocht. 👍
Trouwens, heb je al een Xbox One S?
Ik heb nog geen Xbox one s. Twijfel nog tussen de bundel met FH3 of die met Assassins Creed. Bij beide bundels krijg je nog tot 17 nov CoD WW2 bij. CoD, AC en FH3 zijn of worden (volledig) geschikt voor de X. Dat vind ik wel een plus-punt voor als ik ooit ga upgraden naar een X.
Geen dank! Ik heb Gears of War 4 bij Bol.com gekocht. Niet de goedkoopste, maar mocht het uiteindelijk niets zijn kon ik hem zo retourneren. Is uiteindelijk niet nodig gebleken, want het is een heerlijke game!meesje schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:29:
[...]
Bedankt voor de bevestiging! Waar heb je trouwens GoW4 gekocht?
Ik heb nog geen Xbox one s. Twijfel nog tussen de bundel met FH3 of die met Assassins Creed. Bij beide bundels krijg je nog tot 17 nov CoD WW2 bij. CoD, AC en FH3 zijn of worden (volledig) geschikt voor de X. Dat vind ik wel een plus-punt voor als ik ooit ga upgraden naar een X.
On another note: MyTube Beta haalt hier net een update binnen op de One. Nu met ondersteuning voor 4K HDR! Eat that YouTube.

Verwijderd
Vind hem ook perfect werken(nog steeds). Gebruik liever de xbox dan de playstation door het gebruik van pins. Daaraanst kan je in de xbox store ook gewoon 4k films kopen of huren. Zie het probleem niet zo.Rossi46 schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:11:
[...]
Wat is er zo slecht aan de Netflix app dan? Ik heb Netflix al een tijdje niet meer gebruikt, maar dat werkte altijd prima. Of mis ik iets?
Kan je serieus 4k hdr films kopen in de xbox store? Heb er wel eens naar gezocht en kon er toen geen 1 vinden.Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:36:
[...]
Vind hem ook perfect werken(nog steeds). Gebruik liever de xbox dan de playstation door het gebruik van pins. Daaraanst kan je in de xbox store ook gewoon 4k films kopen of huren. Zie het probleem niet zo.
Zoals al eerder gezegd is de Netflix app op een hdr tv niet bruikbaar.
Zie hier: https://www.microsoft.com...4k-uhd/fh_4kmovies_usonly (Zo gevonden via Google).giantgiantus schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:45:
[...]
Kan je serieus 4k hdr films kopen in de xbox store? Heb er wel eens naar gezocht en kon er toen geen 1 vinden.
Zoals al eerder gezegd is de Netflix app op een hdr tv niet bruikbaar.
En ik ondervind geen problemen met de Netflix app i.c.m. mijn 4K HDR tv.
In de NL store kan ik die toch niet vinden lijkt.Yonix schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:51:
[...]
Zie hier: https://www.microsoft.com...4k-uhd/fh_4kmovies_usonly (Zo gevonden via Google).
En ik ondervind geen problemen met de Netflix app i.c.m. mijn 4K HDR tv.Die registreert netjes wanneer er HDR content wordt afgespeeld en springt dan, net als bij de games, over naar HDR en vice versa.
Ten aanzien van hdr en Netflix betwijfel ik of je gelijk hebt. Netflix zelf zegt namelijk dat ze hdr altijd aan hebben op het moment dat je de app aanzet. Dus hij schakelt dan inderdaad over naar hdr maar blijft daar.
Er zijn hele petities gestart om dit issue op te lossen.
Exact hoe ik het ook heb gedaan. Altijd een xbox gehad maar sinds een maand of twee de ps4 pro (zoonlief wilde graag fifa 18 tegen vrienden spelen die allemaal een ps4 hebben)DutchOwnage schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:38:
[...]
Ik weet het niet maar als er al zo'n topic geweest was zal dat niet zonder reden niet meer bestaan vermoed ik. Binnen de kortste keren loopt dat uit de hand denk ik.
Voor een allerlaatste keer wil ik er nog iets over zeggen. Persoonlijk vindt ik dat sommigen hier wel een behoorlijke groene bril ophebben. Voorop gesteld, ik ben absoluut een hele tevreden One X gebruiker en game al op de Xbox sinds de eerste in 2003. Heb alleen vorig jaar november een Pro gekocht want ik had toen sinds een paar maanden een mooie 4K HDR tv en die wilde ik goed benutten. En dat heb ik geweten. Heb in een goed halfjaar de voor mij relevante PS exclusives er doorheen gejaagd en dat was meer dan prima. Had expres de One S overgeslagen met het vooruitzicht op de One X.
Nu sinds dinsdag dus eindelijk de One X, en iedere game die ik nu speel en telkens als ik die weer opstart, valt mijn bek weer open. Forza 7, Gears 4, ROTTR, Battlefront 2 allemaal ongehoord scherp en clean. Echter, de meeste tijd spendeer ik nu aan AC Origins. Inderdaad een multiplat. En hoewel het verschil met de gewone Xbox werkelijk dag en nacht is en hoe goed ie er ook op de XOX uitziet, ik ben ervan overtuigd dat het visuele aspect tov Pro behoorlijk meevalt. Ik heb ze uiteraard niet naast elkaar gespeeld, maar de DF video zegt wat mij betreft genoeg. Hetzelfde geldt voor Wolfenstein 2. Ondanks het aanzienlijke resolutieverschil met de Pro, zie ik het ook niet echt. Ja tuurlijk met 300% zoom wel, maar dat doet niemand. Hoe ik het zie op dit moment is het verschil tussen de XOX en de Pro, hetzelfde verschil als tussen de Xbox One en PS4 alleen dan omgekeerd. Misschien iets meer verschil dan dat, maar niet aanzienlijk meer. Kan natuurlijk zijn dat dat in de toekomst nog groter wordt, naarmate de devs meer bekend raken met de architectuur van de One X.
Ik denk dus, dat het merendeel van de toekomstige multiplats een verschil zullen laten zien, maar niet dusdanig dat het de gemiddelde gamer zal opvallen, tenzij een developer écht de tijd en effort er in zal steken. SOW geloof ik niet zo, in mijn optiek kan de Pro heus wel iets beter dan dat.
Mijn One X blijft dus de komende jaren mijn go to console voor alle multiplatform, maar ik ga zéker de Pro niet afdoen als een minderwaardig ding en zeker niet voor de toekomstige exclusives die daarop gaan verschijnen.
Hoop niet dat ik nu gigantisch op mijn bek ga in een Xbox topic, dit is gewoon mijn mening en hoe ik er tegenaan kijk.
Nu op de pro de echte must haves binnenhalen tegen lekkere korting (horizon, uncharted 4. Beide tijdens de sale gehaald) en dan over een tijdje de xbox one x halen als daar een leuke aanbieding in is.
Ik snap die onzinnige haat tegen een andere console ook echt niet. Beide zijn geweldige machines die ons vermaken met spelletjes. Lekker boeiend of de xbox one x iets sneller is. Het gaat erom dat ze voor relatief weinig geld ons een geweldige game sensatie kunnen voorschotelen.
Hou dus op met kinderachtige geneuzel dat de xbox beter is, de ps meer exclusives heeft of what ever. Koop degene die je wil of beide als dat kan en geniet.
mike0001 schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:22:
[...]
Ik snap die onzinnige haat tegen een andere console ook echt niet. Beide zijn geweldige machines die ons vermaken met spelletjes. Lekker boeiend of de xbox one x iets sneller is. Het gaat erom dat ze voor relatief weinig geld ons een geweldige game sensatie kunnen voorschotelen.

Precies mijn gedachte.

Kende mytube helemaal niet! Thanks voor de tip!! Direct de Bèta geïnstalleerd op de One X. De YouTube app van m'n LG OLED heeft namelijk geen HDR ondersteuning. Dus dit is fantastisch!Yonix schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:33:
[...]
Geen dank! Ik heb Gears of War 4 bij Bol.com gekocht. Niet de goedkoopste, maar mocht het uiteindelijk niets zijn kon ik hem zo retourneren. Is uiteindelijk niet nodig gebleken, want het is een heerlijke game!
On another note: MyTube Beta haalt hier net een update binnen op de One. Nu met ondersteuning voor 4K HDR! Eat that YouTube.
[afbeelding]
/edit: lijkt nog niet vlekkeloos te werken. Wanneer ik 2160p60HDR kies is de App dan schakelt m'n TV niet naar de HDR modus waardoor de kleuren niet meer kloppen. Heb jij dit ook @Yonix?
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 12-11-2017 13:39 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Je hebt gelijk. Bij het starten van Netflix schakelt de tv over op HDR, echter toch ziet non-HDR content er 'hetzelfde' uit als op mijn vorige tv. Mosschien de 'Auto' setting van mijn tv die dat op de achtergrond regelt?giantgiantus schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:04:
[...]
Ten aanzien van hdr en Netflix betwijfel ik of je gelijk hebt. Netflix zelf zegt namelijk dat ze hdr altijd aan hebben op het moment dat je de app aanzet. Dus hij schakelt dan inderdaad over naar hdr maar blijft daar.
@giantgiantus Toch heb ik net nog even gekeken en wat getest in de Netflix app op de Xbox One. Als ik bijv. 'Captain America: Civil War' (non-HDR) selecteer begint de film meteen met afspelen - soepele transitie. Echter, bij 'Stranger Things' (HDR) gaat het beeld héél even op zwart, zoals de tv doet al hij overschakelt naar HDR en terug. Misschien dat de app het toch goed regelt allemaal.
Toch lijkt de HDR functie niet helemaal lekker te werken, in ieder geval niet hier. Volgens de app is er geen HDR support en de tv schakelt ook niet automatisch over naar HDR. Het beeld wordt dus verkeerd weergegeven. Handmatige aanpassingen helpen niet.Rivanov schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:34:
[...]
Kende mytube helemaal niet! Thanks voor de tip!! Direct de Bèta geïnstalleerd op de One X. De YouTube app van m'n LG OLED heeft namelijk geen HDR ondersteuning. Dus dit is fantastisch!
@Rivanov Ik heb de developer, Ryken Apps, al op de hoogte gebracht van het probleem.
[ Voor 16% gewijzigd door Yonix op 12-11-2017 13:57 ]
@Yonix het kan natuurlijk zo zijn dat je het gewoon niet opvalt. Kan je het niet vergelijken met de app op je tv? Implementatie van hdr wordt iig wel goed geregeld bij Samsung en LG. Ps4 helaas geen optie, die heeft net zon slechte implementatie als de xbox.
In de nieuwe Alpha preview (fixed misschien ook wel HDR tzt):
Implemented updates to the 4k video pipeline for Netflix and key partners to support 4k VP9 video playback.
4k youtube?
Implemented updates to the 4k video pipeline for Netflix and key partners to support 4k VP9 video playback.
4k youtube?
[ Voor 15% gewijzigd door harrytasker op 12-11-2017 14:14 ]
One S is net verkocht, twijfel nog of ik de scorpio ga afhalen gezien vele reports dat er heel wat kapot gaan of luidruchtig zijn. Een gewone is minder risico lijkt me. Nog info hierover? Hier mensen met een scorpio?
Je hebt net de gewone verkocht, had je dan misschien niet moeten doen.lapino schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:16:
One S is net verkocht, twijfel nog of ik de scorpio ga afhalen gezien vele reports dat er heel wat kapot gaan of luidruchtig zijn. Een gewone is minder risico lijkt me. Nog info hierover? Hier mensen met een scorpio?
lapino schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:16:
Hier mensen met een scorpio?
Verder geen problemen ondervonden tot nu toe. Maar goed, bij een defect heb je gewoon garantie dus daar zou ik me niet te druk over maken. Gewoon een X aanschaffen, gaat je volop van genieten!
Verwijderd
Ik gok dat hij met de gewone de X bedoelt.Winkiller schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:50:
[...]
Je hebt net de gewone verkocht, had je dan misschien niet moeten doen.
Ach natuurlijk, alleen de buitenkant verschild, toch ? verwarrendVerwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:57:
[...]
Ik gok dat hij met de gewone de X bedoelt.

Dat is appels met peren vergelijken. En dan vooral wat betreft aantallen. Er zijn veel meer gewone X'en dan Scorpio's. Het is dan ondoenlijk om via een forum te achterhalen of er een verschil bestaat tussen die twee m.b.t. betrouwbaarheidlapino schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:16:
heb de one s verkocht he guys, kiezen tussen de gewone x en de scorpio nu
So technically, what is the difference between Xbox One X and the limited release Project Scorpio? According to Microsoft, the latter will sport an aesthetic resembling the original Xbox plus with the addition of the cool-looking green colored name of the system on its front, as well as, a gradient design. Further, a special controller which will have “Project Scorpio Edition” also in green lettering will also be included in the package. Other than these cosmetic changes, there seem to be no significant differences between Project Scorpio with the standard Xbox One X with their internal hardware mostly identical.lapino schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:16:
https://screenrant.com/xbox-one-x-scorpio-differences-explained/
[ Voor 7% gewijzigd door Winkiller op 12-11-2017 15:33 ]
Gaat me vooral op de geruchten dat de scorpio een oudere build zou zijn met minder goede koeling en luider met uitval door hitte ook. De one x zou nieuwer zijn.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Tsja, ze zullen vast eerst Scorpio's hebben gebouwd om daarna volledig op de productie van de regulier XOX over te gaan. Maar dan hebben we het over een paar weken ofzo?lapino schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:38:
Gaat me vooral op de geruchten dat de scorpio een oudere build zou zijn met minder goede koeling en luider met uitval door hitte ook. De one x zou nieuwer zijn.
Je hebt toch gelijk. In de applicatie op de tv ziet het beeld er beter uit. Echter, voor mij is Netflix op de tv geen optie, want de Xbox zit via optical vast aan de Sonos Playbar voor surround. Als ik het allemaal via de tv laat lopen heb ik last van audio sync issues.giantgiantus schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:00:
@Yonix het kan natuurlijk zo zijn dat je het gewoon niet opvalt. Kan je het niet vergelijken met de app op je tv? Implementatie van hdr wordt iig wel goed geregeld bij Samsung en LG. Ps4 helaas geen optie, die heeft net zon slechte implementatie als de xbox.
Wat raar dat Netflix dit nog niet heeft verholpen.
Heb de developer via Reddit ook al benaderd.
@Yonix
Ja ik vind het ook bizar. Maar zou niet teveel hoop hebben. De Ps4 app is later ge-update dan de xbox one app en die heeft dezelfde brakke implementatie.Rivanov schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:54:
Heb de developer via Reddit ook al benaderd.@Yonix
Overigens is het wel grappig dat er zoveel mensen op een dure tv en apparatuur zitten te kijken en het toch niet merken
Nuja wij mensen zijn gevoelig voor placebo effect, maar goed ook voor de economie.
Waar heb je het over?giantgiantus schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:57:
[...]
Ja ik vind het ook bizar. Maar zou niet teveel hoop hebben. De Ps4 app is later ge-update dan de xbox one app en die heeft dezelfde brakke implementatie.
Overigens is het wel grappig dat er zoveel mensen op een dure tv en apparatuur zitten te kijken en het toch niet merken.
Nuja wij mensen zijn gevoelig voor placebo effect, maar goed ook voor de economie.
Ik heb het over de myTube app.
Oh lol. Moest idd @Yonix zijn.Rivanov schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:02:
[...]
Waar heb je het over?Netflix?
Ik heb het over de myTube app.
Netflix in 4K HDR kijk ik gewoon via de LG app. Die werkt perfect.
Verwijderd
Ik kan het idd ook niet vinden, maar je kan het wel gewoon via de site bestellen. Misschien verschijnt het dan wel op je xbox, zou je moeten uitproberen.giantgiantus schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:04:
[...]
In de NL store kan ik die toch niet vinden lijkt.
Hoe krijg je die mytube beta app? Staat niet in de store en via internet krijg ik de mededeling dat het niet op mijn apparaat werkt.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Heb even bekeken via de(1080p) tv. En ja weer zie ik echt alleen bij de 400% zoom wel wat verschil.
Lees meer mensen op forums met pc op hun 4k tv. En die gamen vaak ipv native 4k op 1440p, en melden dat ze verschil niet echt merken.( En dan dus effecten en framerate kunnen verhogen)
Nu is dit natuurlijk per persoon verschillend, want 30 vs 60 fps is zelfde discussie.
Maar ik heb een beetje het idee dat vanaf 1080p en hoger er steeds minder echt resultaat te zien is( diminishing returns noemen ze dat in engels).
Nu zullen er weer een paar gaan roepen dat ik als ps fanboy dit en dat.
Maar ik vond dit ook al voor de ps4 pro gelden. Zou veel liever zien dat de focus op 1080p/1440p zou liggen en dan meer grafische opties/framerate pushen.
Puur alleen pixels pushen lijkt me niet echt de beste optie nu.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ten eerste moet je eigenlijk de ongecomprimeerde bestanden downloaden van DF. Moet je helaas wel Patreon lid zijn. En het is inderdaad hoe kritisch je bent.
Ik kan hier een DVD opzetten en mensen zien het verschil niet met een Blu-ray of een BR UHD. Zelfde verhaal met Neflix UHD in vergelijk met BR UHD. Uiteindelijk is het natuurlijk maar waarmee je tevreden bent. Als je het beste op console gebied wilt hebben moet je een XOX kopen. Ben je met minder tevreden of wilt goedkoper uit zijn koop je een Pro. Wil je beter moet je voor een highend PC gaan.
Daarnaast werk SS echt goed op de XOX, merk je echt goed op bv een beamer.
Als laatste begrijp ik niet goed waarom je op een 4K tv/monitor op 1080p of 1440p zou willen spelen, dan doe je het scherm echt te kort.
Nogmaals uiteindelijk moet je kiezen waar jezelf tevreden mee bent en met welk budget.
Ik kan hier een DVD opzetten en mensen zien het verschil niet met een Blu-ray of een BR UHD. Zelfde verhaal met Neflix UHD in vergelijk met BR UHD. Uiteindelijk is het natuurlijk maar waarmee je tevreden bent. Als je het beste op console gebied wilt hebben moet je een XOX kopen. Ben je met minder tevreden of wilt goedkoper uit zijn koop je een Pro. Wil je beter moet je voor een highend PC gaan.
Als laatste begrijp ik niet goed waarom je op een 4K tv/monitor op 1080p of 1440p zou willen spelen, dan doe je het scherm echt te kort.
Nogmaals uiteindelijk moet je kiezen waar jezelf tevreden mee bent en met welk budget.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Capturecards
- Consoles
En er zit natuurlijk ook een verschil in het niet zien, of het niet willen zienharrytasker schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:56:
Ten eerste moet je eigenlijk de ongecomprimeerde bestanden downloaden van DF. Moet je helaas wel Patreon lid zijn. En het is inderdaad hoe kritisch je bent.
4K content analyseren op een HD scherm is natuurlijk van de zotte.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik heb het filmpje niet gezien (wellicht valt ie heel erg positief uit voor de X), maar zoals eerder aangegeven, zullen een dergelijke vergelijk niet ergens anders gaan posten (niet topic?). Straks ontspoort het weer zoals gisteren is gebeurd (en de moderator moet ingrijpen).
Je moet sowieso altijd doen waar je zelf tevreden mee bent idd.harrytasker schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:56:
En dat van 1440p op een 4k monitor is omdat veel mensen dus verschil niet zo merken van de meer pixels. Ik snap dit wel. 4k native vs 1440p met beetje aa en meer grafische opties kan mooier beeld opleveren.
En nogmaals ik zie het op een 1080p tv met idd youtube compressie dus ja dan telt dit mee, maar ik denk erover dat ik een 1440p monitor zou nemen en daar een xox op zou aansluiten. Dat zou qua kosten wel eens stuk beter in verhouding zijn.
Niet willen zien ook echt...justifire schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:01:
[...]
En er zit natuurlijk ook een verschil in het niet zien, of het niet willen zien![]()
4K content analyseren op een HD scherm is natuurlijk van de zotte.
Naja ik moet het hiermee doen, tenzij je een 2000 euro tv wil doneren? Het gros van de mensen heefr nog 1080p...
Logisch dan toch dat ik het op die manier bekijk en vergelijk( net als vele met mij)
[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 12-11-2017 17:06 ]
Ik speel deze op de pc (torrentje puur alleen voor de SP), maar ik moet zeggen dat ze er alle 3 goed uit zien. COD heeft gewoon een goede optimalisatie op iedere console waarbij ik moet zeggen dat het grafisch eigenlijk op geen enkel platform echt verschilt. Wat betreft de game zelf ben ik niet echt weggeblazen qua gameplay. Ben ooit gestopt bij MW4 en ik dacht van ik ga deze niet kopen, maar download gewoon puur even voor de SP.v8power67 schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:41:
[...]
Heb even bekeken via de(1080p) tv. En ja weer zie ik echt alleen bij de 400% zoom wel wat verschil.
Lees meer mensen op forums met pc op hun 4k tv. En die gamen vaak ipv native 4k op 1440p, en melden dat ze verschil niet echt merken.( En dan dus effecten en framerate kunnen verhogen)
Nu is dit natuurlijk per persoon verschillend, want 30 vs 60 fps is zelfde discussie.
Maar ik heb een beetje het idee dat vanaf 1080p en hoger er steeds minder echt resultaat te zien is( diminishing returns noemen ze dat in engels).
Maar ik vond dit ook al voor de ps4 pro gelden. Zou veel liever zien dat de focus op 1080p/1440p zou liggen en dan meer grafische opties/framerate pushen.
[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 12-11-2017 17:09 ]
Even via Edge op je Xbox One naar deze link gaan:Lekker Ventje schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:35:
Hoe krijg je die mytube beta app? Staat niet in de store en via internet krijg ik de mededeling dat het niet op mijn apparaat werkt.
https://www.microsoft.com/store/apps/9wzdncrdt29j
De beta is namelijk verborgen in de Store.
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 12-11-2017 17:08 ]
Is gelukt, dank je. Probleem was nog dat de iPad moeilijk deed met inloggen op de MS site maar via de laptop is het gelukt.Rivanov schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:08:
[...]
Even via Edge op je Xbox One naar deze link gaan:
https://www.microsoft.com/store/apps/9wzdncrdt29j
De beta is namelijk verborgen in de Store.
Net nog even de Halo 5/GoW4 bundel gekocht voor $35. Ben niet zo van de campaigns maar 4K/HDR maakt veel goed
Mensen die zeggen dat gameplay boven graphics gaat hebben maar ten dele gelijk, wat een pracht en praal heb je met 4K en HDR. Dat voegt voor mij veel aan een game toe. Een game als Horizon Zero Dawn zou ik normaal niet gespeeld hebben maar het ziet er zo goed uit dat je door blijft spelen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Deel exact jouw mening. 4K HDR brengt zoveel meer bij een game dat ik gewoon met plezier Halo 5, Gears of War 4 etc speel. Oudere games waar ik normaliter niet meer naar om zou kijken. Nu in 4K HDR zijn het weer volledig nieuwe games!Lekker Ventje schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:19:
[...]
Is gelukt, dank je. Probleem was nog dat de iPad moeilijk deed met inloggen op de MS site maar via de laptop is het gelukt.
Net nog even de Halo 5/GoW4 bundel gekocht voor $35. Ben niet zo van de campaigns maar 4K/HDR maakt veel goedZit echter met smart op SW:BF2 te wachten. Als je daar bij een MP map door een witte gang loopt is het net of je naar de film zit te kijken
![]()
Mensen die zeggen dat gameplay boven graphics gaat hebben maar ten dele gelijk, wat een pracht en praal heb je met 4K en HDR. Dat voegt voor mij veel aan een game toe. Een game als Horizon Zero Dawn zou ik normaal niet gespeeld hebben maar het ziet er zo goed uit dat je door blijft spelen.
Heb SW: BF II gespeeld via EA Access en dat is echt genieten. Man man.
Reactie van myTube developer op Reddit aangaande mijn bericht:
@YonixHey, yeah I think it's because the app doesn't make any attempts to switch your TV's display mode to HDR. I don't own an HDR TV, so reading your post I'm just now learning that TVs aren't constantly in HDR mode and need to be switched lol. I'll work on getting it to switch today.
Additionally, I'm still not 100% if UWP apps are even capable of properly displaying HDR video through the built-in APIs, so fingers crossed that actually works.
Cool!Rivanov schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:31:
Reactie van myTube developer op Reddit aangaande mijn bericht:
[...]
@Yonix
Opvallend trouwens dat de X meer framestutters heeft (zie vanaf 07:50) met een snellere CPU. Maar goed, het is CoD, niet bepaald een grafisch meesterwerk. Op de X heb je wel betere shadows en ambient occlusion. Zien er verder beide prima uit met een goede performance.v8power67 schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:41:
[...]
De Xbox One X is mij te duur op deze moment, zeker omdat ik nog geen 4k tv heb.
Als ik echt wil genieten van 4K met HDR dan ben ik 2000 euro kwijt (console inbegrepen).
Of ik ga voor het goedkoopste 4K scherm voor 1000 euro (console inbegrepen) maar dan is de lichtopbrengst zo laag dat HDR redelijk nutteloos is.
Nee, ik heb mij gisteren een Xbox One S bundel aangekocht bij mediamarkt voor 199 euro met 2 games, shadow of war en COD WW2. (11 november was blijkbaar vrijgezellendag of zoiets, 11 procent korting op de normale prijs
)
Voor mij zijn deze 2 games 50 euro het stuk waard, en een controller is toch ook een 50 euro.
Eigenlijk heb ik dus een nieuwe console gekocht voor 50 euro, binnenkort deelt Microsoft ze misschien gratis uit
Hiermee kan ik weer een jaartje of 2 verder, tegen dan zal de Xbox One-Two wel uit komen zeker?
Mijn oude Xbox One daar moet ik nu wel nog een nieuwe eigenaar voor vinden, maar hé volgens gamemania is deze toch nog een 160 euro waard
(enfin, daar proberen ze hem toch used voor te verkopen
)
Als ik echt wil genieten van 4K met HDR dan ben ik 2000 euro kwijt (console inbegrepen).
Of ik ga voor het goedkoopste 4K scherm voor 1000 euro (console inbegrepen) maar dan is de lichtopbrengst zo laag dat HDR redelijk nutteloos is.
Nee, ik heb mij gisteren een Xbox One S bundel aangekocht bij mediamarkt voor 199 euro met 2 games, shadow of war en COD WW2. (11 november was blijkbaar vrijgezellendag of zoiets, 11 procent korting op de normale prijs
Voor mij zijn deze 2 games 50 euro het stuk waard, en een controller is toch ook een 50 euro.
Eigenlijk heb ik dus een nieuwe console gekocht voor 50 euro, binnenkort deelt Microsoft ze misschien gratis uit

Hiermee kan ik weer een jaartje of 2 verder, tegen dan zal de Xbox One-Two wel uit komen zeker?
Mijn oude Xbox One daar moet ik nu wel nog een nieuwe eigenaar voor vinden, maar hé volgens gamemania is deze toch nog een 160 euro waard

Even als reactie erop. Ik heb nu een Nvidia shield voor Kodi maar die wordt dan overbodig. Heb liever een apparaat minder.PaYnE81 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 07:52:
[...]
Gaat nog wel even duren zo te zien, eerste aankondiging ergens in februari en een update in juni dat het nog wel even gaat duren https://www.windowscentra...one-progressing-still-way
Waarom zet je Kodi niet op een Pi of Intel NUC etc?
Een vraag m.b.t. headsets op Xbox One.
Ik gebruik momenteel de Turtlebeach PX4. Deze is via optical en USB aangesloten (middels zo'n receiver kastje). Moet ik bij de Xbox Audio Settings dan ook aangeven dat mijn headset via HDMI / Optical is aangesloten (selectievakje aanvinken). Of is Windows Sonic output voldoende?
Wanneer ik dat namelijk aanvink dan schakelt hij de audio uitvoer over HDMI uit. Dat moet ik dan telkens omzetten.
Zonder dat aan te vinken heb ik gewoon audio over m'n headset, maar was benieuwd of het 'officieel' aangevinkt moet zijn om volledige Windows Sonic ondersteuning te krijgen.
Ik gebruik momenteel de Turtlebeach PX4. Deze is via optical en USB aangesloten (middels zo'n receiver kastje). Moet ik bij de Xbox Audio Settings dan ook aangeven dat mijn headset via HDMI / Optical is aangesloten (selectievakje aanvinken). Of is Windows Sonic output voldoende?
Wanneer ik dat namelijk aanvink dan schakelt hij de audio uitvoer over HDMI uit. Dat moet ik dan telkens omzetten.
Zonder dat aan te vinken heb ik gewoon audio over m'n headset, maar was benieuwd of het 'officieel' aangevinkt moet zijn om volledige Windows Sonic ondersteuning te krijgen.
Ja zit een stream issue in. Op ps4 pro zie je dezelfde drops, maar dan is het daarna klaar. Dus zal een oplosbaar probleem zijn.bram1984 schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:54:
[...]
Opvallend trouwens dat de X meer framestutters heeft (zie vanaf 07:50) met een snellere CPU. Maar goed, het is CoD, niet bepaald een grafisch meesterwerk. Op de X heb je wel betere shadows en ambient occlusion. Zien er verder beide prima uit met een goede performance.
Misschien met een externe hdd wel minder last van.
Alleen geen atmos over Arc.Rivanov schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:05:
Netflix in 4K HDR kijk ik gewoon via de LG app. Die werkt perfect.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Klopt. Enkel Dolby Digital of DTS op mijn B6.
Is die voice audio bug nu uit de SP van Halo5 ?Rivanov schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:20:
[...]
Deel exact jouw mening. 4K HDR brengt zoveel meer bij een game dat ik gewoon met plezier Halo 5, Gears of War 4 etc speel. Oudere games waar ik normaliter niet meer naar om zou kijken. Nu in 4K HDR zijn het weer volledig nieuwe games!
Die was namelijk met de X update meegekomen.
Dat moet ik eens gaan testen dan, want heb er eigenlijk nooit (echt) last van gehadgiantgiantus schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:19:
[...]
Met een hdr tv forceert de app hdr beelden ook bij non hdr content.
Het lastige bij mijn Xbox One S is dat ik constant de tegelmelding zie “verleng gold nu”, terwijl ik toch echt tot 2019 XBL-G heb!
Op de 360 had ik dit ook. 😾
Op de 360 had ik dit ook. 😾
Gulfstream G650
Vandaag of morgen komt de myTube Beta update inzake het HDR probleempje! @Yonix
Hoe zit het eigenlijk met de Media Remote icm de Xbox One X zonder Kinect ? Werkt dat ding als je geen Kinect hebt aangesloten ? Gisteravond even Netflix gekeken en via de media remote wilde ik even pauzeren, maar op geen enkele knop werd gereageerd door de X.
Ben dan wel benieuwd of dit wel of geen IR ontvanger is op de X. Lijkt mij van wel, maar Microsoft's wegen zijn vaak ondoorgrondelijk... Iemand die het even kan proberen ?

Ben dan wel benieuwd of dit wel of geen IR ontvanger is op de X. Lijkt mij van wel, maar Microsoft's wegen zijn vaak ondoorgrondelijk... Iemand die het even kan proberen ?

[ Voor 24% gewijzigd door MRE-Inc op 13-11-2017 07:30 ]
XBL: MRE Inc
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Capturecards
- Consoles
Xbox One X delivers !

Overweeg de TB Stealth 600 headset aan te schaffen. Iemand hier deze ook heeft? Reviews zijn super lovend.
Gebruik nu de PX4 op zowel de One X en PS4 Pro, maar moet telkens de wireless module om pluggen (USB en Optical) wat omslachtig is. En heb last van krakend en wegvallend geluid in Windows Sonic en Atmos.
Gebruik nu de PX4 op zowel de One X en PS4 Pro, maar moet telkens de wireless module om pluggen (USB en Optical) wat omslachtig is. En heb last van krakend en wegvallend geluid in Windows Sonic en Atmos.
Ik overweeg ook een draadloze (of semi draadloos) headset aan te schaffen dus lees ff mee.. Ik heb ook de plantronics rig 400lx/600lx en 800lx op mijn lijstje staan. De TB blijkt last van ruis te hebben. Met de 700 heb je ook Bluetooth voor als je de headset ook breder in wenst te zetten..Rivanov schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:57:
Overweeg de TB Stealth 600 headset aan te schaffen. Iemand hier deze ook heeft? Reviews zijn super lovend.
Ik vond GoW 3 op de Xbox One X eigenlijk vrij indrukwekkend voor een Xbox 360-titel te zijn. Als ze dat met veel games gaan doen, ga ik ook daar nog veel plezier aan beleven.
[ Voor 5% gewijzigd door Tits op 13-11-2017 08:19 ]
Op de one s wordt de Kinect in ieder geval niet gebruikt om de ir signalen op te vangen. Je moet echt op de console richten. Ik had mijn console eerst namelijk een beetje uit het zicht staan en de remote werkte bijna niet. Nu meer in zicht en Kinect nog niet aangesloten, remote werkt uitstekend. Lijkt me erg vreemd dat de x geen ontvanger zou hebben, maar de Kinect heeft er dus sowieso niks mee te maken.MRE-Inc schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:24:
Hoe zit het eigenlijk met de Media Remote icm de Xbox One X zonder Kinect ? Werkt dat ding als je geen Kinect hebt aangesloten ? Gisteravond even Netflix gekeken en via de media remote wilde ik even pauzeren, maar op geen enkele knop werd gereageerd door de X.
[afbeelding]
[afbeelding]
Gamertag: FinrazielNL
Verwijderd
Ik heb hem. Is een prima ding. Ben niet lovend er over. Hij heeft prima geluid, zit comfortabel, gaat lang mee op 1 accu. Ik heb geen last van ruis er mee.Rivanov schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:57:
Nu ik me iets meer verdiept heb in Atmos zou ik achteraf liever 50 piek meer hebben uitgegeven aan de RIG800. Hoewel volledig draadloos chatten wel een verademing is. Heb een hekel aan al die draadjes.
Ben ook weer in de oude games gedoken deze week en inderdaad de enhanced patches voegen écht wat toe. Heb Halo 5, Gears of War 4 en Halo Wars 2 gespeeld en die zien er echt heel erg goed uit.Rivanov schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:20:
[...]
Deel exact jouw mening. 4K HDR brengt zoveel meer bij een game dat ik gewoon met plezier Halo 5, Gears of War 4 etc speel. Oudere games waar ik normaliter niet meer naar om zou kijken. Nu in 4K HDR zijn het weer volledig nieuwe games!
Hoewel Battlefield 1 niet gepatched is (en helaas misschien wel nooit gaat worden) moet ik zeggen dat deze echt duidelijk beter draait op de X. Geen last van framedrops, snelle laadtijden en een overall meer vloeiende game
Had de demo van Forza bij jou geen vertraging? Ik weet niet wat het was, het waren zeker geen framedrops, maar mijn Xbox one X had wat vertraging bij het laden van filmpjes bij de demo van Forza 7. Heel vreemd gevoel, precies alsof hij het niet gedraaid kreeg.DeLyon schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:31:
[...]
Ben ook weer in de oude games gedoken deze week en inderdaad de enhanced patches voegen écht wat toe. Heb Halo 5, Gears of War 4 en Halo Wars 2 gespeeld en die zien er echt heel erg goed uit.
Hoewel Battlefield 1 niet gepatched is (en helaas misschien wel nooit gaat worden) moet ik zeggen dat deze echt duidelijk beter draait op de X. Geen last van framedrops, snelle laadtijden en een overall meer vloeiende game
Ik weet dat @Tags NL een Stealth 700 heeft, maar deze nog niet getest heeft met de One X omdat hij die nog niet heeft. Heeft de laatste maand wel veel connectie issues gehad ermee. Ook een aantal firmware updates gehad en het schijnt beter te gaan. Weet alleen niet of deze headset met de PS4 te gebruiken is als je de Xbox versie hebt. Zaterdag nog met deze 700 in mijn handen gestaan en zal eind van het jaar wellicht aangeschaft worden.Rivanov schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:57:
Ik zie dat die RIG800 40mm drivers heeft. Moet me er nog even in verdiepen, maar volgens mij heeft mijn huidige 50mm drivers. Onderhand is het bijna 2018 en die kabel zooi moet nu maar eens de deur uit.... Enige kabeltje wat ik nu nog nodig heb, is de chat kabel....Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:23:
[...]
Ik heb hem. Is een prima ding. Ben niet lovend er over. Hij heeft prima geluid, zit comfortabel, gaat lang mee op 1 accu. Ik heb geen last van ruis er mee.
Nu ik me iets meer verdiept heb in Atmos zou ik achteraf liever 50 piek meer hebben uitgegeven aan de RIG800. Hoewel volledig draadloos chatten wel een verademing is. Heb een hekel aan al die draadjes.
Andere vraag: Gisteren wilde ik vanaf 2 smartphones het virtuele toetsenbord binnen de Xbox app openen, maar dat lukt met geen mogelijkheid. De situatie is dus dat je op je Xbox een invoerveld hebt staan en je deze dus met het virtuele toetsenbord op je smartphone kunt invoeren middels de Xbox app. Geprobeerd op een Windows 10 Mobile smartphone en een iPhone, maar op beiden krijg ik niet het toetsenbord te zien zodat je weer met je controller alle lettertjes langs moet om iets in te typen. Iemand een oplossing ?
Klinkt goed! Las inderdaad op Reddit van de ruis, maar reviews online of YouTube spreken hier weer helemaal niet over. Dus of dit nog een issue is?Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:23:
[...]
Ik heb hem. Is een prima ding. Ben niet lovend er over. Hij heeft prima geluid, zit comfortabel, gaat lang mee op 1 accu. Ik heb geen last van ruis er mee.
Heb geen Bluetooth nodig. Gebruik 'm enkel voor de Xbox.D-Ed schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:11:
[...]
Ik overweeg ook een draadloze (of semi draadloos) headset aan te schaffen dus lees ff mee.. Ik heb ook de plantronics rig 400lx/600lx en 800lx op mijn lijstje staan. De TB blijkt last van ruis te hebben. Met de 700 heb je ook Bluetooth voor als je de headset ook breder in wenst te zetten..
Blijf de PX4 gebruiken voor de PS4. Dan kan die module ook gewoon verbonden blijven.MRE-Inc schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:39:
[...]
Ik weet dat @Tags NL een Stealth 700 heeft, maar deze nog niet getest heeft met de One X omdat hij die nog niet heeft. Heeft de laatste maand wel veel connectie issues gehad ermee. Ook een aantal firmware updates gehad en het schijnt beter te gaan. Weet alleen niet of deze headset met de PS4 te gebruiken is als je de Xbox versie hebt. Zaterdag nog met deze 700 in mijn handen gestaan en zal eind van het jaar wellicht aangeschaft worden.
[...]
Ik zie dat die RIG800 40mm drivers heeft. Moet me er nog even in verdiepen, maar volgens mij heeft mijn huidige 50mm drivers. Onderhand is het bijna 2018 en die kabel zooi moet nu maar eens de deur uit.... Enige kabeltje wat ik nu nog nodig heb, is de chat kabel....
Andere vraag: Gisteren wilde ik vanaf 2 smartphones het virtuele toetsenbord binnen de Xbox app openen, maar dat lukt met geen mogelijkheid. De situatie is dus dat je op je Xbox een invoerveld hebt staan en je deze dus met het virtuele toetsenbord op je smartphone kunt invoeren middels de Xbox app. Geprobeerd op een Windows 10 Mobile smartphone en een iPhone, maar op beiden krijg ik niet het toetsenbord te zien zodat je weer met je controller alle lettertjes langs moet om iets in te typen. Iemand een oplossing ?
Dus de nieuwe zal ook puur voor de Xbox zijn. Heb ook gekeken naar de RIG, maar dan blijf je met die kabel zitten naar de controller toe. Die Stealth versies hebben Xbox Wireless waardoor ze ook echt volledig draadloos zijn. En voor de prijs van de Stealth 600 is de kwaliteit volgens mij prima!
Heb een Xbox One S zonder kinect, en ik gebruik die remote erg veel voor Netflix en/of Blu-rays afspelen. Werkt gewoon erg goedMRE-Inc schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:24:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat is goed om te horen. Op dit moment heb ik een geen 4K tv en deze zal er ook niet op korte termijn komen. Daarom kijk ik naar een (tweedehands) Xbox One S (tot 17 nov. nog leuk geprijsde bundels met CoD WWII). Echter voor de spellen die ik wil gaan kopen, kijk ik vooruit. Daarbij kijk ik naar deze lijst: https://www.xbox.com/en-u...-enhanced-list#tabletitleDeLyon schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:31:
[...]
Ben ook weer in de oude games gedoken deze week en inderdaad de enhanced patches voegen écht wat toe. Heb Halo 5, Gears of War 4 en Halo Wars 2 gespeeld en die zien er echt heel erg goed uit.
Bijv. Gears of War 4 of Rise of Tomb Raider lijken wel erg interessant. Straks spelen op een One S en in de toekomst nog een keer genieten op een One X.
Mijn voorkeur gaat weel uit naar spellen waarbij ook '4K Ultra HD' en 'HDR' worden weergegeven, en niet alleen 'enhanced'. Bij deze laatste heb ik niet het idee dat je echt een wauw effect gaat krijgen. Of vergis ik me daarin?
Als je daar toch naar kijkt zou ik misschien toch overwegen om voor de X te gaan. Misschien even doorsparen?
Even grofweg:
Een X is 500 euro. Een S is 215 euro (minus de spellen ter waarde van 100 euro). Tussen een S en een X zit dus ruim 350 euro verschil. Is dat het wel waard als je geen 4K scherm hebt? Ik denk het niet.
En ongetwijfeld zal over een 3 jaar een X een stuk goedkoper zijn geworden en zal er een spel bij geleverd worden.
Het heeft trouwens niks te maken met doorsparen, maar het gaat me voornamelijk om of iets (in dit geval de X) het waard is als je er niet volledig gebruik van maakt (want geen 4K scherm).
Een X is 500 euro. Een S is 215 euro (minus de spellen ter waarde van 100 euro). Tussen een S en een X zit dus ruim 350 euro verschil. Is dat het wel waard als je geen 4K scherm hebt? Ik denk het niet.
En ongetwijfeld zal over een 3 jaar een X een stuk goedkoper zijn geworden en zal er een spel bij geleverd worden.
Het heeft trouwens niks te maken met doorsparen, maar het gaat me voornamelijk om of iets (in dit geval de X) het waard is als je er niet volledig gebruik van maakt (want geen 4K scherm).
Voor jou niet, daar zit het verschilmeesje schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:34:
Even grofweg:
Natuurlijk wordt dat ding nog wel iets goedkoper, of je krijgt wat games er straks bij, voor mij is het de 500 euro waard, dingen laden veel sneller, games zien er ook op 1080 stuk beter uit (voordeel dat zelfs checkerboard of 1440 altijd een 1080 SS krijgen), extra bonuspunten als ik straks alsnog naar een 4k scherm overstap.
Ook weer begonnen aan BF1 en die game draait behoorlijk soepel, amper laadtijden, bijna geen merkbare framedrops bij wat intense beelden, net als GTA5 (afaik ook geen patch).
Goed, voor mij was het een keuze voor nieuwe videokaart of de XBX, waar mijn PC nog makkelijk mee kan komen (290x), eind van de rit was de XBX de betere keuze.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
@meesje Ik denk dat je inderdaad toch verstandig aan doet om pas een One X te kopen als je daadwerkelijk in de gelegenheid bent een goed 4K HDR scherm te kopen. Her en der in mijn vriendenlijst hoor ik mensen met een One X zeggen dat ze toch een beetje twijfelen of het die 500 euro waard is geweest. Nu weet ik niet precies op wat voor scherm die spelen, maar ik krijg steeds meer het idee ( eigenlijk was dat al een beetje bekend) dat de One X ervaring toch echt voor een heel groot deel te maken heeft met wat voor tv men gebruikt.
Ik ben zelf oprecht compleet overtuigd. Speel zelf op een Samsung KS8000, welke naast 4K ook wel een goede maximale nits kan halen van 1000. Érg belangrijk bij voor de HDR beleving.
Voor de OLED boys: ook met een lagere max nits is het natuurlijk allemaal prima
Ik ben zelf oprecht compleet overtuigd. Speel zelf op een Samsung KS8000, welke naast 4K ook wel een goede maximale nits kan halen van 1000. Érg belangrijk bij voor de HDR beleving.
Voor de OLED boys: ook met een lagere max nits is het natuurlijk allemaal prima
[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 13-11-2017 09:55 ]
- quorumz
- Registratie: December 2010
- Niet online
/u/388904/crop5b854129b3f25_cropped.png?f=community)

Niet alleen veel nits is belangrijk ook of je edge-lit, (full array) local dimming (fald) of in zones dit verdeeld is:DutchOwnage schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:53:
@meesje Ik denk dat je inderdaad toch verstandig aan doet om pas een One X te kopen als je daadwerkelijk in de gelegenheid bent een goed 4K HDR scherm te kopen. Her en der in mijn vriendenlijst hoor ik mensen met een One X zeggen dat ze toch een beetje twijfelen of het die 500 euro waard is geweest. Nu weet ik niet precies op wat voor scherm die spelen, maar ik krijg steeds meer het idee ( eigenlijk was dat al een beetje bekend) dat de One X ervaring toch echt voor een heel groot deel te maken heeft met wat voor tv men gebruikt.
Voor de middelste optie betaal je, samen met oled, "meer"
De hdr-weergave is een leuke extra, al zijn de acht verticale dimmingzones van de backlight veel te groot voor een optimaal effect. De hoge maximale helderheid komt in ieder geval van pas als de lichtomstandigheden in de kijkruimte niet ideaal zijn.
@meesje Om de 'discussie' weer niet teveel aan te wakkeren.. Hier op mijn 'old school' 1080P scherm van twee jaar oud zie ik echt het verschil tov de One (eerste versie). + alle reeds bekende voordelen die het met zich meebrengt.
De mensen die nu twijfelen hebben dus nog geen X om het verschil te ervaren. Die mensen zal ik niet als referentie nemen aangezien zei de keuze niet hebben gemaakt (dus blijf je in het twijfelkamp zitten).
Heb je het geld (er voor) over, dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt. Zo niet, dan is een S gewoon een heerlijke console waar je ook nog eens top games bij krijgt.
De mensen die nu twijfelen hebben dus nog geen X om het verschil te ervaren. Die mensen zal ik niet als referentie nemen aangezien zei de keuze niet hebben gemaakt (dus blijf je in het twijfelkamp zitten).
Heb je het geld (er voor) over, dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt. Zo niet, dan is een S gewoon een heerlijke console waar je ook nog eens top games bij krijgt.
Nu je het toch over top games hebt. ;-)
Qua bundels en aanbiedingen moet je best flink zoeken: Intertoys, Wehkamp, Bart Smit, Game Mania.
Bij veel winkels krijg je er CoD WWII gratis (fysieke game) bij, maar bij Wehkamp kun je ook kiezen voor Fifa 18.
Verder de bundels zelf: Assassin's Creed Origins of Forza Horizon 3 + Hot Wheel DLC.
Welke van de twee zouden jullie aanraden? Beide x enhanced + 4k + hdr.
Qua bundels en aanbiedingen moet je best flink zoeken: Intertoys, Wehkamp, Bart Smit, Game Mania.
Bij veel winkels krijg je er CoD WWII gratis (fysieke game) bij, maar bij Wehkamp kun je ook kiezen voor Fifa 18.
Verder de bundels zelf: Assassin's Creed Origins of Forza Horizon 3 + Hot Wheel DLC.
Ik gebruik de media remote gewoon op mijn One X en dit werkt probleemloos.MRE-Inc schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
@MRE-Inc Ondanks dat de Plantronics RIG 400HX niet volledig wireless is (er moet een 3.5mm Jack naar de controller) ziet deze er ook niet verkeerd uit. Heeft tevens de Dolby Atmos licentie inbegrepen. Heb jij hier ook naar gekeken toevallig? Of zou je deze niet zo snel adviseren? Maakt een 40mm speaker veel verschil t.o.v. 50mm (die de Stealth heeft)
AC origins, blackfriday zal je FH3 wel goedkoop kunnen krijgen.meesje schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:26:
Nu je het toch over top games hebt. ;-)
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik gebruik de Media Remote niet meer, maar een Logitech Harmony Remote. Werkt overigens perfect samen met de One X. Volgens mij is dat oogje waar je op doelt in de afbeelding inderdaad het infra rood oogje. Ik heb er in ieder geval een IR extender vlak voor liggen (met het kastje dicht) en dat werkt perfect.MRE-Inc schreef op Monday 13 November 2017 @ 07:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, is me niet opgevallen toen ik hem van het weekend had getest. Echt een onwijs mooie game op 4K, echte showcase.Tits schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:37:
[...]
Had de demo van Forza bij jou geen vertraging? Ik weet niet wat het was, het waren zeker geen framedrops, maar mijn Xbox one X had wat vertraging bij het laden van filmpjes bij de demo van Forza 7. Heel vreemd gevoel, precies alsof hij het niet gedraaid kreeg.
Had je dit alleen met het laden van de filmpjes of ook ingame tijdens het rijden? Zal vanavond eens testen.
Ik heb even een snelle Google Bing gedaan op die 40mm vs 50mm drivers en als ik het zo lees, is het weer marketing bullshit. Dus niet 1 op 1 te vertalen van meer=beter omdat het weer afhankelijk is van andere factoren. Ik las dat iemand met den 36mm driver beter bass geluid had dan met 50mm drivers.Rivanov schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:39:
@MRE-Inc Ondanks dat de Plantronics RIG 400HX niet volledig wireless is (er moet een 3.5mm Jack naar de controller) ziet deze er ook niet verkeerd uit. Heeft tevens de Dolby Atmos licentie inbegrepen. Heb jij hier ook naar gekeken toevallig? Of zou je deze niet zo snel adviseren? Maakt een 40mm speaker veel verschil t.o.v. 50mm (die de Stealth heeft)
Dan kom ik voor mij tot de conclusie dat zolang je geen audiofiel bent en het het verschil (zoals ik) tussen, ik noem even als voorbeeld 192kbps of 320kpbs mp3 bestanden, niet echt hoort dat je dan gewoon moet kiezen wat het beste bij jou past, ook budgetwise natuurlijk. Ik zou voor de Stealth 700 gaan.
Plantronics....tja....ben die dingen zakelijk tegengekomen als koptelefoontjes voor de secretaresses etc. Verder geen ervaring. Op zo'n moment ga ik verder kijken. Turtle Beach vs Plantronics.... Dan heb ik bij de laatste meer het idee dat ze in de gaming markt zitten omdat ze dat moeten ipv willen. Turtle Beach zie ik meer als een dedicated bedrijf die zich focussed op headsets specifiek voor gamers. Daar zou ik dan meer vertrouwen in hebben dan een bedrijf als Plantronics die een zo breed mogelijk assortiment wil hebben.
Verder heb ik natuurlijk totaal geen verder onderzoek gedaan naar Plantronics. Misschien hebben ze wel een dedicated afdeling voor gaming en werken daar 80 man full time....
Bij het laden van het startscherm. Kan dat niet echt laden noemen, maar je wordt dan in de auto geplaatst en dan opeens kom je uit bij het menuscherm. Visueel idd prachtig, maar soms is er wat vertraging.DeLyon schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:50:
[...]
Nee, is me niet opgevallen toen ik hem van het weekend had getest. Echt een onwijs mooie game op 4K, echte showcase.
Had je dit alleen met het laden van de filmpjes of ook ingame tijdens het rijden? Zal vanavond eens testen.
Duidelijk.MRE-Inc schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:57:
[...]
Ik heb even een snelle Google Bing gedaan op die 40mm vs 50mm drivers en als ik het zo lees, is het weer marketing bullshit. Dus niet 1 op 1 te vertalen van meer=beter omdat het weer afhankelijk is van andere factoren. Ik las dat iemand met den 36mm driver beter bass geluid had dan met 50mm drivers.
Dan kom ik voor mij tot de conclusie dat zolang je geen audiofiel bent en het het verschil (zoals ik) tussen, ik noem even als voorbeeld 192kbps of 320kpbs mp3 bestanden, niet echt hoort dat je dan gewoon moet kiezen wat het beste bij jou past, ook budgetwise natuurlijk. Ik zou voor de Stealth 700 gaan.
Plantronics....tja....ben die dingen zakelijk tegengekomen als koptelefoontjes voor de secretaresses etc. Verder geen ervaring. Op zo'n moment ga ik verder kijken. Turtle Beach vs Plantronics.... Dan heb ik bij de laatste meer het idee dat ze in de gaming markt zitten omdat ze dat moeten ipv willen. Turtle Beach zie ik meer als een dedicated bedrijf die zich focussed op headsets specifiek voor gamers. Daar zou ik dan meer vertrouwen in hebben dan een bedrijf als Plantronics die een zo breed mogelijk assortiment wil hebben.
Verder heb ik natuurlijk totaal geen verder onderzoek gedaan naar Plantronics. Misschien hebben ze wel een dedicated afdeling voor gaming en werken daar 80 man full time....
En wat is jouw specifieke reden om voor de Stealth 700 te gaan i.p.v. 600? Want Bluetooth en Active Noice Canceling is het enige verschil. Of heb je beide persé nodig?
- quorumz
- Registratie: December 2010
- Niet online
/u/388904/crop5b854129b3f25_cropped.png?f=community)

hoe goedkoop wil je het hebben:SinergyX schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:41:
[...]
AC origins, blackfriday zal je FH3 wel goedkoop kunnen krijgen.
https://www.cdkeys.com/xb...ns-creed-origins-xbox-one
ga je op de ms store op black friday niet halen...
Heb nu toch ook maar een Xbox One X aangeschaft. Komt als het goed is vrijdag binnen. Kan niet wachten! Al sinds enige tijd speelde ik eigenlijk alleen nog maar PC en playstation 4 Pro na de verkoop, jaren geleden, van m'n oude Xbox 360. Terug naar de roots
.
Toch heb ik een korte vraag. Ik zou graag Assassin's Creed Origins willen spelen op de Xbox One X. Ik heb op een website een mooie prijs voor de digital download-versie gevonden. Zou ik de code al kunnen invoeren via de website van Xbox of via de app van Xbox op m'n iPad voordat vrijdag de Xbox binnenkomt? Het is zo lang geleden dat ik me hiermee heb beziggehouden, ik zou het vervelend vinden als iets verkeerd zou gaan met zo'n code. Bedankt voor de reactie!
Toch heb ik een korte vraag. Ik zou graag Assassin's Creed Origins willen spelen op de Xbox One X. Ik heb op een website een mooie prijs voor de digital download-versie gevonden. Zou ik de code al kunnen invoeren via de website van Xbox of via de app van Xbox op m'n iPad voordat vrijdag de Xbox binnenkomt? Het is zo lang geleden dat ik me hiermee heb beziggehouden, ik zou het vervelend vinden als iets verkeerd zou gaan met zo'n code. Bedankt voor de reactie!
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Had ik ook de eerste keer toen ik de remote uit de doos trok, reboot console, problem solvedMRE-Inc schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
De BT connectie. Ik zit ook vaak gewoon op mijn laptop filmpjes te kijken als mevr. MRE de tv kneterhard aan heeft staan. Dan wil ik gewoon de headset kunnen pakken en via BT op mn laptop aansluiten om die filmpjes te kunnen horen.Rivanov schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:08:
[...]
Duidelijk.
En wat is jouw specifieke reden om voor de Stealth 700 te gaan i.p.v. 600? Want Bluetooth en Active Noice Canceling is het enige verschil. Of heb je beide persé nodig?
Qua battery life is het voordeel voor de 600, maar ik hang mijn huidige headset nu al elke avond aan de lader.
quorumz schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:12:
[...]
hoe goedkoop wil je het hebben:
https://www.cdkeys.com/xb...ns-creed-origins-xbox-one
ga je op de ms store op black friday niet halen...

Oke. Ja ik heb Bluetooth niet nodig aangezien ik de headset enkel en alleen voor de Xbox One X ga gebruiken. Dus dan houdt ik het prijsverschil tussen 600 en 700 lekker in m'n zak.MRE-Inc schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:22:
[...]
De BT connectie. Ik zit ook vaak gewoon op mijn laptop filmpjes te kijken als mevr. MRE de tv kneterhard aan heeft staan. Dan wil ik gewoon de headset kunnen pakken en via BT op mn laptop aansluiten om die filmpjes te kunnen horen.
Qua battery life is het voordeel voor de 600, maar ik hang mijn huidige headset nu al elke avond aan de lader.
Voor de PS4 Pro heb ik dan de TB PX4 die ik al jaren gebruik.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 13-11-2017 11:27 ]
Emmm Origins is die 2 weken geleden gelanceerd is. Welke nieuwe heb jij het over?SinergyX schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:26:
[...]
helemaal in de war met de nieuwe AC, origins is de oude.
XBO: Michaël#3318
Hoi, graag even jullie advies;
Ik heb nu een Xbox 360 die ik af te toe opstart.
Heb een tijdje geleden een PS4 Slim gewonnen, en weer verkocht daar ik niets met PS heb.
Nu heb ik echter wel de Xbox One X besteld ( na aanleiding van de PS4 ) in een opwelling, maar nog niet opgehaald bij de MM. (ligt klaar)
Ik twijfel erg of ik wel een Xbox One X moet kopen, daar ik niet veel game, en geen 4K tv heb.
Ook zie ik dat de Xbox One S 500GB voor leuke prijzen te koop zijn.
Ik speel vooral games als Forza motorsport 4, GTA 5, en Lego Dimensions en zie de meerwaarde van een X niet zo snel t.o.v een S voor mij.
Iemand die dat anders ziet?
Gewoon de X ophalen? of annuleren en voor de S gaan?
Thanx
Ik heb nu een Xbox 360 die ik af te toe opstart.
Heb een tijdje geleden een PS4 Slim gewonnen, en weer verkocht daar ik niets met PS heb.
Nu heb ik echter wel de Xbox One X besteld ( na aanleiding van de PS4 ) in een opwelling, maar nog niet opgehaald bij de MM. (ligt klaar)
Ik twijfel erg of ik wel een Xbox One X moet kopen, daar ik niet veel game, en geen 4K tv heb.
Ook zie ik dat de Xbox One S 500GB voor leuke prijzen te koop zijn.
Ik speel vooral games als Forza motorsport 4, GTA 5, en Lego Dimensions en zie de meerwaarde van een X niet zo snel t.o.v een S voor mij.
Iemand die dat anders ziet?
Gewoon de X ophalen? of annuleren en voor de S gaan?
Thanx
- Martinspire
- Registratie: Januari 2003
- Laatst online: 12:56
Awesomeness
- Microsoft
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft Xbox
- Consoles
- Game-accessoires
- Games
- Gamecontrollers
:strip_icc():strip_exif()/u/76569/garfield14.jpg?f=community)
Jammer dat je bluetooth nodig hebt. Anders zou ik gewoon bij Astro blijven. Dunno waarom je van je huidige af wilt, maar het verschil met de Gen 3 is wel groot. En je hebt geen connectieproblemen zoals TB dus wel heeft, maar gewoon wireless chat.MRE-Inc schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:22:
[...]
De BT connectie. Ik zit ook vaak gewoon op mijn laptop filmpjes te kijken als mevr. MRE de tv kneterhard aan heeft staan. Dan wil ik gewoon de headset kunnen pakken en via BT op mn laptop aansluiten om die filmpjes te kunnen horen.
Wisselen tussen PC en Xbox voor voicechat moet je de usb-kabel omwisselen, maar voor audio kun je gewoon bij SPDIF terecht. En daar zijn prima switches voor te krijgen zodat ie op elke device wel werkt, behalve laptops. Als je echter gewoon oortjes eraan hangt, ben je ook van dat probleem af, maar misschien denk ik te logisch
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Geen XBOX vs PS4 discussie, niet trollen etc.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Geen XBOX vs PS4 discussie, niet trollen etc.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.