[XBO] Xbox One - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 159 Laatste
Acties:
  • 644.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:11
DutchOwnage schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:52:
[...]

Vindt dit ook erg jammer en teleurstellend! Zit het hier dan ook zo diep de voorliefde voor het andere kamp?
Denk eerder dat men niet snel genoeg een One X in handen heeft gehad om deze goed te kunnen testen. Met de iPhone X waren ze ook later dan de rest. Of grondiger, dat kan ook natuurlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58
Als ik als consument gewoon op dinsdag ( wel met enige moeite, dat wel) een exemplaar kan scoren, moet dat voor een landelijk bekende site als Tweakers toch helemaal geen probleem zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Net bij mediamarkt Utrecht the wall een one X kunnen oppikken. Lagen er een stuk of 15. Was niet de enige en dat om 10 uur al. Zal wel snel gaan verwacht ik. Maar ik heb m dus voor mij goed nieuws. Heel benieuwd om het ding in het echt te zien presteren. Altijd vh blauwe kamp geweest en nog maagd als het op Xbox aankomt. Hoop dat de verwachting wordt waargemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:11
DutchOwnage schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:57:
Als ik als consument gewoon op dinsdag ( wel met enige moeite, dat wel) een exemplaar kan scoren, moet dat voor een landelijk bekende site als Tweakers toch helemaal geen probleem zijn.
Dat klopt, maar mag hopen dat voor het schrijven van een review Tweakers langer dan een middag de tijd neemt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:12
Ze zijn al met de review bezig, alleen oa door de late enhanced patches en problemen met de opnames van het beeldmateriaal loopt het uit.
Xtuv schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:46:
[...]

We zijn er druk mee bezig, maar we lopen tegen dingen aan met het capturen waardoor het helaas allemaal wat uitloopt :'(

cc @JackSparrow
Je kan natuurlijk wel een review plaatsen, maar een onvolledige en daardoor on-tweakers waardig verhaal plaatsen hebben we niks aan:)

Iedereen wil ook de verschillen met de pro zien als directe concurrent.

[ Voor 26% gewijzigd door LuisjeNL op 11-11-2017 11:44 . Reden: Quote toegevoegd ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 10:11
DutchOwnage schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:57:
Wom schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:53:
[...]

Denk eerder dat men niet snel genoeg een One X in handen heeft gehad om deze goed te kunnen testen. Met de iPhone X waren ze ook later dan de rest. Of grondiger, dat kan ook natuurlijk.
Eén van de redacteurs heeft al aangegeven dat ze weliswaar bijtijds een Xbox One X in handen hadden, maar dat alle noodzakelijke patches voor de games langer dan gewenst op zich lieten wachten. Vandaar dat de Tweakers review wat vertraagd is.

EDIT: wat @LuisjeNL dus al zei... :O

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Henkje.doc schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:02:
Iemand ervaring met de xbox one x icm de lg OLED55B6V? Had al wel gevonden dat dit toestel hdr10 en weinig inputlag heeft, maar kon niet terugvinden of de xbox one x dit toestel goed herkend.
Off-topic maar ga voor de C7, die gaat nu (met onderhandelen) richting de 1500 euro en je hebt hebt 2017 paneel. Kijk naar het Oled prijzentopic hier op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Rossi46 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:04:
[...]

[...]

Eén van de redacteurs heeft al aangegeven dat ze weliswaar bijtijds een Xbox One X in handen hadden, maar dat alle noodzakelijke patches voor de games langer dan gewenst op zich lieten wachten. Vandaar dat de Tweakers review wat vertraagd is.

EDIT: wat @LuisjeNL dus al zei... :O
Okay dus ik kan straks een vergelijking verwachten zoals ze dat bij Digital Foundry doen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielmestrom
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 09:26
Ik had vanwege het feit dat bol.com niet aan had gegeven dat ze mijn xbox gingen leveren een xbox bij de MM besteld. Echter heb ik mn xbox nu wel ontvangen. Als iemand er nog een zoekt kan die misschien onder mijn reservering die ophalen bij de media markt. Redelijk centraal ik NL.

Stuur me een bericht als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
goedemiddag mensen.

de xbox one s is de laatste dagen zo goed geprijsd dat ik er over zit te denken om er 1 te kopen.

hoe is de stream kwaliteit vanaf de twitch app naar twitch?

ik vind de stream vanaf de ps4 naar youtube namelijk niet echt heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 13:56

PaYnE81

XBL VandalizerNL

joey82 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:51:
goedemiddag mensen.

de xbox one s is de laatste dagen zo goed geprijsd dat ik er over zit te denken om er 1 te kopen.

hoe is de stream kwaliteit vanaf de twitch app naar twitch?

ik vind de stream vanaf de ps4 naar youtube namelijk niet echt heel erg mooi.
Dat is toch ook afhankelijk vanaf hoeveel upload bandbreedte je hebt, wat zij ln de specs van je internetverbinding en hoe is je console verbonden met het netwerk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
nu nog 400/40 bij ziggo.....na de verhuizing 500/500 glasvezel

400/40 moet voldoende zijn lijkt mij toch?

consoles zijn hier altijd verbonden met kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 13:56

PaYnE81

XBL VandalizerNL

joey82 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:01:
nu nog 400/40 bij ziggo.....na de verhuizing 500/500 glasvezel

400/40 moet voldoende zijn lijkt mij toch?

consoles zijn hier altijd verbonden met kabel
Geen powerline adapter etc die vaag kunnen doen? Zo nee dan lijkt het me dat je voldoende bandbreedte hebt :) wat is er kwalitatief mis met de stream voor je gevoel dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 21:58

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ziet er wel stuk strakker uit qua fps dan x1 versie volgens mij. Maar helaas toch nog drops naar hoge 40 soms( rond de 4 min Mark in de video). Dus cpu kan het zelfs op 2.3ghz nog niet hellemaal aan. Als ik goed heb is deze game unpatched dus draait op volle cpu en 3tflops gpu. Dus aan gpu zal het niet liggen want draait nu rond de 1080p ( dynamische schaler op max setting neem ik aan)
Maar zeer mooi voor de x1x gebruikers een stabielere fps, is altijd prettig in een shooter als dit.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
PaYnE81 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:32:
[...]

Geen powerline adapter etc die vaag kunnen doen? Zo nee dan lijkt het me dat je voldoende bandbreedte hebt :) wat is er kwalitatief mis met de stream voor je gevoel dan?
ik heb t geprobeerd rechtstreeks te streamen via de ps4 met gta v,zoals je in onderstaande video kunt zien is t niet echt mooi.

vandaar dat ik het mij af vroeg of het via de xbox one s met de twitch app beter is.

YouTube: GTA V - TRY OUT

volgende maand komt hier pas na de verhuizing een goede pc met een elgato hd60s ( dat is natuurlijk wel mooier )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
https://imgur.com/gallery/rkUi2

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ceb66Mc.png

De rest mag je zelf klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online

Boooom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dubbel dames :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:37
Horde-mode wave 35 achter de rug.Jammer dat er dan twee bij zijn die de pot verlaten.

Gears 4 speelt zoveel fijner op de X.Op de standaard XO heb ik altijd het gevoel gehad dat die game in alle opzichten te zwaar is voor die console.

En die X blijft na uren gamen nog zo rustig als maar zijn kan.
Ik kan je zeggen dat mijn PC[GTX970] na 5 uurtjes gamen flink begint te blazen.

De X is top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:37
Heb gisteren een goede ruil deal kunnen doen met de PS4 versie Wolfenstein The New Colossus tegen de XO versie.

Nu ik de X heb wil ik gewoon de beste console versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50
jori040 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:51:
Horde-mode wave 35 achter de rug.Jammer dat er dan twee bij zijn die de pot verlaten.

Gears 4 speelt zoveel fijner op de X.Op de standaard XO heb ik altijd het gevoel gehad dat die game in alle opzichten te zwaar is voor die console.

En die X blijft na uren gamen nog zo rustig als maar zijn kan.
Ik kan je zeggen dat mijn PC[GTX970] na 5 uurtjes gamen flink begint te blazen.

De X is top. :)
Ik wil wel een keer meedoen met Horde.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 11:16
Pff vandaag een doos van een one x vastgehad, was de boodschappen doen. Waren nog twee stuks en ik moest de supermarkt nog in, dacht dan neem ik er 1 mee op de terugweg...

.... uitverkocht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dan laat je 'm toch ff achter de balie zetten 8)7 . Onbegrijpelijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Recon24 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:12:
[...]

Denk niet dat jij direct een andere ervaring hebt dan andere console gebruikers. FPS is namelijk totaal gelijk aan elkaar, en dat zorgt voor de grootste ervaring (performance). Graphics zijn nagenoeg gelijk tenzij je weer 300x moet inzoomen voor een character die in de verte staat en ietsjes minder scherp is.

Verschil hier is resolutie, native 1440p vs dynamic 4K.
Wat probeer je nu duidelijk te maken? Hij reageert op een stelling van een ander die aangeeft dat hij de beste console ervaring wil hebben. Dat is de One X, on-omstreden.... Nu kan jij deze stelling wel willen downplayen, maar feit is dat de One X de console is die de beste beelden laat zien. Ondanks dat je moet inzoomen. Het verschil is er. Valt gewoon niet te ontkennen.

Wanneer je de games (multiplats) op een console wil spelen levert de Xbox One X de beste prestaties. Nogmaals, je probeert prestaties echt te downplayen. Dit heeft niets met alleen maar met resolutiedetails te maken, het gaan veel verder, de drawing distance ligt op de One X bijvoorbeeld op een veel hoger niveau dan alle oude consoles. Je hebt veel en veel minder pop-in op een Xbox One X.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 27-09 18:17
Ik lees overal dat de performance veel beter is op de xbox one x. Tuurlijk krijg je beter beeld met 4k hdr. Maar ook als je nog een 'ouderwetse' tv hebt met 1080 dan is de one x echt een grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Grr, koper van mijn xbox one s laat niks meer van zich horen en heb voor mezelf vastgelegd dat ik geen x koop zolang de s niet weg is. Ferm balen, had gehoopt op lekker potje x-gamen dit weekend. En natuurlijk de Xbox One S volledig leeggemaakt voor verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:27
Iemand enig idee waar ik voor een leuke prijs de digital download van Wolfenstein 2 kan kopen? Google en de Pricewatch laten mij niet veel zien ...

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 11-11-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:44:
Iemand enig idee waar ik voor een leuke prijs de digital download van Wolfenstein 2 kan kopen? Google en de Pricewatch laten mij niet veel zien ...
https://xbox-store-checker.com

- VPN access point instellen op je PC met de regio waar je een spel wilt kopen.
- Dezelfde regio instellen op je XO
- XO verbinden met je Access Point
- Kopen...spelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Recon24 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:12:
[...]

Denk niet dat jij direct een andere ervaring hebt dan andere console gebruikers. FPS is namelijk totaal gelijk aan elkaar, en dat zorgt voor de grootste ervaring (performance). Graphics zijn nagenoeg gelijk tenzij je weer 300x moet inzoomen voor een character die in de verte staat en ietsjes minder scherp is.

Verschil hier is resolutie, native 1440p vs dynamic 4K.
Heb jij dezelfde video gekeken? Het grootste verschil zou ik zelf in de texture filtering willen benoemen en dat verschil is toch best significant, niet eens zo zeer de resolutie (al kan dat ook komen doordat ik de video op een QHD monitor keek waardoor ik eventuele resolutie verschillen ook alleen bij inzoomen kón zien).
Misschien dat jij graphics gewoon niet zo belangrijk vindt en dat het daarom niet zo'n invloed op jouw ervaring heeft, maar het verschil is er wel degelijk.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:20
harrytasker schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:49:
[...]

https://xbox-store-checker.com

- VPN access point instellen op je PC met de regio waar je een spel wilt kopen.
- Dezelfde regio instellen op je XO
- XO verbinden met je Access Point
- Kopen...spelen!
Hoeft niet perse via VPN. In Stores waar je met Gift Cards kunt betalen heb je geen VPN nodig. Gewoon via een reseller de Gift Cards kopen en verzilveren via de Online Xbox Store. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Bullet NL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:32:
[...]

Wat probeer je nu duidelijk te maken? Hij reageert op een stelling van een ander die aangeeft dat hij de beste console ervaring wil hebben. Dat is de One X, on-omstreden.... Nu kan jij deze stelling wel willen downplayen, maar feit is dat de One X de console is die de beste beelden laat zien. Ondanks dat je moet inzoomen. Het verschil is er. Valt gewoon niet te ontkennen.

Wanneer je de games (multiplats) op een console wil spelen levert de Xbox One X de beste prestaties. Nogmaals, je probeert prestaties echt te downplayen. Dit heeft niets met alleen maar met resolutiedetails te maken, het gaan veel verder, de drawing distance ligt op de One X bijvoorbeeld op een veel hoger niveau dan alle oude consoles. Je hebt veel en veel minder pop-in op een Xbox One X.
Wil geen battlen aangaan ofzo, maar heb nu meerdere vergelijkingen gezien tussen xbox one s en xox, en ps4 pro en xox. Maar view distances zijn wat ik gezien heb nagenoeg zelfde. En qua pop-in heb ik in deze videos ook niks gehoord of gezien. Heb je mogelijk wat voorbeelden ?
Dit zijn namelijk.dingen waar ik mij meestal.aan irriteer dus zou graag willen zien qua voorbeelden dat dit echt beter is op de xox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:03:
[...]

Wil geen battlen aangaan ofzo,
Dat is zo wat het enige wat je hier doet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

harrytasker schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:08:
[...]

Dat is zo wat het enige wat je hier doet... :+
* knip *
Maar ben zeker geïnteresseerd in dit apparaat, en als blijkt dat dit soort dingen in multiplatform games echt verbeteren dan vind ik dat veel belangrijker dan heel dat 4k/hdr bij mekaar.
Popin en view distances en schaduwen die vlak voor de speler inladen, lod veranderingen vlak voor je ogen. Dat irriteert me altijd.
Maar zoals.ik zeg heb hier niks van gezien, of over gehoord dus vandaar zou ik graag de voorbeelden zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 11-11-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:03:
[...]

Wil geen battlen aangaan ofzo, maar heb nu meerdere vergelijkingen gezien tussen xbox one s en xox, en ps4 pro en xox. Maar view distances zijn wat ik gezien heb nagenoeg zelfde. En qua pop-in heb ik in deze videos ook niks gehoord of gezien. Heb je mogelijk wat voorbeelden ?
Dit zijn namelijk.dingen waar ik mij meestal.aan irriteer dus zou graag willen zien qua voorbeelden dat dit echt beter is op de xox.
Voorbeelden genoeg, bijvoorbeeld, WoT, GhostRecon, GTA, veel minder pop-up en de drawing distance ligt in het geval de One X veel hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
v8power67 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:13:
[...]

*
Maar ben zeker geïnteresseerd in dit apparaat, en als blijkt dat dit soort dingen in multiplatform games echt verbeteren dan vind ik dat veel belangrijker dan heel dat 4k/hdr bij mekaar.
Popin en view distances en schaduwen die vlak voor de speler inladen, lod veranderingen vlak voor je ogen. Dat irriteert me altijd.
Maar zoals.ik zeg heb hier niks van gezien, of over gehoord dus vandaar zou ik graag de voorbeelden zien.
Unreal Engine 4 en IDTech hebben nogal last van textures inladen nog vlak voor je ogen. Snel opslag geheugen is hier wel goed voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 11-11-2017 21:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Graphics verschillen of niet.. de geluidsproductie tussen PS4 Pro en Xbox One X is al een groot genoeg verschil. Was vanmiddag even COD WWII aan het spelen op de PS4 Pro en die steeg zoals gebruikelijk weer op als een straaljager. Zelfs m'n vriendin zei; wat een herrie maakt dat ding! Die Xbox hoor je nooit!

En daar heb ik geen Digital Foundry voor nodig. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 11-11-2017 18:32 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Hoe zit het eigenlijk met headsets die een groene en roze 3.5mm hebben, werken die volledig incl mic als je gewoon inplugged op de controller of moet je zo een headset kopen die enkel 1 3.5mm heeft zoals de astro a10 of dergelijke ?

Nooit headsets gebruikt op console en google geeft meestal gewoon een hoop vage antwoorden over de oude one controller + 3.5mm adapter wat je daarop moest zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Rivanov schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:31:
Graphics verschillen of niet.. de geluidsproductie tussen PS4 Pro en Xbox One X is al een groot genoeg verschil. Was vanmiddag even COD WWII aan het spelen op de PS4 Pro en die steeg zoals gebruikelijk weer op als een straaljager. Zelfs m'n vriendin zei; wat een herrie maakt dat ding! Die Xbox hoor je nooit!

Krijg bijna het gevoel dat je het verhaal mooier maakt dan dat het is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Recon24 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:49:
[...]

Krijg bijna het gevoel dat je het verhaal mooier maakt dan dat het is...
Zijn gewoon de feiten op het moment.
Net als dat je voor de beste kwaliteit graphics, framerate en resolutie bij de PC moet zijn.
De beste console op het moment voor graphics, framerate en resolutie is de XBOX ONE X :9~ .
Dat zal ongetwijfeld in de toekomst wel weer een keertje wisselen.

[ Voor 3% gewijzigd door harrytasker op 11-11-2017 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
* knip *

Terugkomende op de "maakt meer lawaai" discussie van hierboven.

De One X is hier compleet stil, hij staat in een redelijke klankkast, maar je hoort hem gewoon niet, natuurlijk wel als je 10cm van het apparaat je oor in de kast steekt. Maar bij normaal gebruik is hij stil, mijn oude X box was ook al stil, maar de One nog stiller, en dan heeft hij een ingebouwde voeding aan board.

De PS4 Pro ken ik niet, maar de PS4 maakt bijvoorbeeld onder load veel meer lawaai.

[ Voor 76% gewijzigd door Geronimous op 11-11-2017 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-09 20:46
Rivanov schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:31:

Als ik met FIFA 18 een transferonderhandeling start op de Pro dan stijgt ie bijna op. Niet normaal wat een geluid dat ding dan maakt :o

Xbox One X nog geen moment geluid horen produceren :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Bullet NL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:17:
[...]

Voorbeelden genoeg, bijvoorbeeld, WoT, GhostRecon, GTA, veel minder pop-up en de drawing distance ligt in het geval de One X veel hoger.
Ja zijn dit eigen bevindingen of kan ik.dit in videos terug zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
@Bullet NL multiplats worden never te nooit specifiek voor 1 enkel platform ontwikkeld. Zeker niet op de manier hoe jij het hier neerzet. Alle andere platformen worden idd gewoon mee ontwikkeld. Ik ga ervan uit als je dat post, dat ik dan verwacht dat je over exclusives praat. De patches die nu voor de One X komen zijn dezelfde patches die de Pro ook krijgt. Zolang de PS4 en One nog support krijgen zullen devs altijd rekening moeten houden met deze consoles. Maargoed...we zullen het zien in de toekomst. Zowel de Pro en One X worden namelijk nooit volledig benut omdat ze beide nog een broertje ( of zusje) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:25:
[...]

Ja zijn dit eigen bevindingen of kan ik.dit in videos terug zien ?
Vast, zijn overigens niet mijn eigen bevindingen, diverse mensen met een Xbox One X onderschrijven de conclusie die ik in het betreffende bericht schreef.

Ik heb echt werkelijk waar geen idee als jij "dit" in video's terug kan zien. Wanneer jij er open voor zou staan, en je ziet één van de games in een video moet je dit vast kunnen zien. Maar dan nog, wanneer meerdere mensen het aangeven, ik ben hierin echt niet de enige, waarom zou het dan niet zo kunnen zijn?

Rationeel gedacht is een Xbox One X veel sterker dan als het andere wat op de markt is, deze oude consoles of 1,5 versies van bestaande hardware hebben domweg minder rekenkracht.

Zoals ik al eerder aangaf, games als WoT, GhorstRecon, GTA hebben minder pop-up en een betere drawing distance, geloof je me niet dan kom je maar kijken, Ik kan het verschil je hier op een Xbox One X, een Xbox One en een PS4 laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
[true]Jongens, even die groene bril af, want zó stil is de Xbox One X nu ook weer niet. ;) O+ [/true]

Maar even zonder dollen verder: kunnen dit soort discussies - over geluidsproductie en wel of geen performance boost - niet gehouden worden in het slowchat topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Bullet NL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:33:
[...]

Vast, zijn overigens niet mijn eigen bevindingen, diverse mensen met een Xbox One X onderschrijven de conclusie die ik in het betreffende bericht schreef.

Ik heb echt werkelijk waar geen idee als jij "dit" in video's terug kan zien. Wanneer jij er open voor zou staan, en je ziet één van de games in een video moet je dit vast kunnen zien. Maar dan nog, wanneer meerdere mensen het aangeven, ik ben hierin echt niet de enige, waarom zou het dan niet zo kunnen zijn?

Rationeel gedacht is een Xbox One X veel sterker dan als het andere wat op de markt is, deze oude consoles of 1,5 versies van bestaande hardware hebben domweg minder rekenkracht.

Zoals ik al eerder aangaf, games als WoT, GhorstRecon, GTA hebben minder pop-up en een betere drawing distance, geloof je me niet dan kom je maar kijken, Ik kan het verschil je hier op een Xbox One X, een Xbox One en een PS4 laten zien.
Dude take a chill pill...
Ik heb alleen videos gezien x1 vs xox ( dus de 4k patches) en xox vs ps4 pro.
Hierin werd er niks gezegd over eventuele view distance upgrades en popin verminderingen.
Probeer gewoon heel serieus hierover te praten maar je reageert wel serieus als een mega fanboy...
Zoals ik al in een eerdere post met disclaimer gezegd heb ik vind het moeilijk de graphics echt te vergelijk ivm 1080p tv en 1200p monitor en youtube dat gewoon matige kwaliteit is.
Ik heb niet de luxe van een 2000 euro 4k hdr tv...
Betekend dus dat voor mij en vele met mij het best lastig is om dit allemaal waar te nemen.
Dan helpt een reactie als deze natuurlijk niet echt..

Anyway ontopic, ik ga even zoeken naar video's die dit mogelijk aankaarten, vind dit wel belangrijk.
Popin vooral.
Zal wel posten als ik wat gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recon24 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:32:
@Bullet NL multiplats worden never te nooit specifiek voor 1 enkel platform ontwikkeld. Zeker niet op de manier hoe jij het hier neerzet. Alle andere platformen worden idd gewoon mee ontwikkeld. Ik ga ervan uit als je dat post, dat ik dan verwacht dat je over exclusives praat.
De aanname om ergens vanuit te gaan zonder dat je weet hoe iets is bedoeld is natuurlijk ronduit gevaarlijk.
De patches die nu voor de One X komen zijn dezelfde patches die de Pro ook krijgt.
Ow? WoT heeft anders een specifieke patch gekregen die de Pro niet heeft, sterker... Die nog niet eens is aangekondigd. Ik kan overigens een heel lijstje met muliplats opnoemen waarvan is aangegeven dat de One X een patch krijgen, maar waarbij de PS4 Pro geen extra update krijgt.
Zolang de PS4 en One nog support krijgen zullen devs altijd rekening moeten houden met deze consoles. Maargoed...we zullen het zien in de toekomst. Zowel de Pro en One X worden namelijk nooit volledig benut omdat ze beide nog een broertje ( of zusje) hebben.
Dit laatste is weer een aanname ten grote van een oceaanstomer, hoe denk jij met zekerheid te weten dat een One X nooit volledig kan worden benut t.o.v. een One (s). Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar, diverse games die nu al een specifieke Xbox One X patch hebben gekregen laten zien dat de extra kracht namelijk wel kan worden benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het is mooi dat Microsoft een console op de markt zet die weer wat concurrentie kan bieden. Van een markt zonder concurrenten (Nintendo is toch een andere doelgroep) wordt niemand beter.

Dat de Xbox One X krachtiger is geloof ik wel. Al zie ik het in de huidige vergelijkingsvideo's niet echt terug. Van Ghost Recon kan ik überhaupt geen vergelijk vinden (daar vind ik de draw distance op de PS4 Pro namelijk al erg ver). Wel een vergelijk van AC Origins en CoD WW2 gevonden. In mijn ogen zijn ze daarin gelijkwaardig.

Ik heb altijd een Playstation gehad maar baseer m'n keuze op drie dingen: prestaties, games en wat m'n vrienden hebben (allemaal Playstation overigens). Als de verschillen qua grafische prestaties echt groter worden zou ik best eens naar de Xbox willen kijken, mits er ook goede exclusives zijn om zo'n aankoop goed te praten. Ik houd het Xbox nieuws qua games niet zo bij maar vroeger was het veelal Halo-achtige crap in ruimte/toekomst of games met robots ofzo. Absoluut niet mijn ding. Destijds liepen ze even voor met Forza op het gebied van racegames, maar nu met Gran Turismo Sport, Assetto Corsa en Project CARS is er genoeg te racen op de PS4. Geen idee wat nu de toppers (exclusives) zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edit: Excuus voor de dubbelpost, meende dat er ondertussen een nieuw bericht was geplaatst.
Tom schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:46:
Het is mooi dat Microsoft een console op de markt zet die weer wat concurrentie kan bieden. Van een markt zonder concurrenten (Nintendo is toch een andere doelgroep) wordt niemand beter.
Helemaal mee eens, destijds na de komst van de Pro was Sony duidelijk in de lead, nu de Xbox One X er is, heeft deze het stokje van snelste overgenomen. Dat is geen speculatie, maar gewoon een feit.
Dat de Xbox One X krachtiger is geloof ik wel. Al zie ik het in de huidige vergelijkingsvideo's niet echt terug. Van Ghost Recon kan ik überhaupt geen vergelijk vinden (daar vind ik de draw distance op de PS4 Pro namelijk al erg ver). Wel een vergelijk van AC Origins en CoD WW2 gevonden. In mijn ogen zijn ze daarin gelijkwaardig.
De diverse vergelijkingsvideo's hebben natuurlijk al in dit topic gestaan, niet alle games hebben een patch voor de Xbox One gehad, maar puur op RAW snelheid mag je verwachten, en ja dit stukje van mij is een hypothese, dat de One X tot aan de komst van snellere hardware het beste op je beeld kan tonen.
Ik heb altijd een Playstation gehad maar baseer m'n keuze op drie dingen: prestaties, games en wat m'n vrienden hebben (allemaal Playstation overigens). Als de verschillen qua grafische prestaties echt groter worden zou ik best eens naar de Xbox willen kijken,
Ik baseer mijn keuze niet eens op prestaties, dan had ik namelijk wel een ontzettend dikke game PC gekocht. Ik baseer mijn keuze op gebruiksgemak, de games en ook wat mijn vrienden spelen. Ik ben namelijk een echte muliplayergamer, In zekere zin vindt ik de online ervaring dan ook erg belangrijk.

Ik weet niet wat het is, misschien slinger ik de PS4 op de verkeerde momenten aan, maar wanneer ik met dat ding online ben speel ik altijd tegen mensen waar ik de vader van had kunnen zijn. Dit "probleem" heb ik bij de Xbox One veel minder. Het is net als deze groep gamers ouder is. Ook dit kan ik niet staven, maar het is een duidelijk gevoel wat ik heb.
mits er ook goede exclusives zijn om zo'n aankoop goed te praten. Ik houd het Xbox nieuws qua games niet zo bij maar vroeger was het veelal Halo-achtige crap in ruimte/toekomst of games met robots ofzo. Absoluut niet mijn ding.
Ook niet mijn ding....... Jawel, daar komt hij weer.... WoT! of Mudmasters Spintires!
Destijds liepen ze even voor met Forza op het gebied van racegames, maar nu met Gran Turismo Sport, Assetto Corsa en Project CARS is er genoeg te racen op de PS4. Geen idee wat nu de toppers (exclusives) zijn?
GT-S, P-Cars, Forza.... Het is om het even. Ondanks dat is Forza 7 een topper voor mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bullet NL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:02:

De diverse vergelijkingsvideo's hebben natuurlijk al in dit topic gestaan, niet alle games hebben een patch voor de Xbox One gehad, maar puur op RAW snelheid mag je verwachten, en ja dit stukje van mij is een hypothese, dat de One X tot aan de komst van snellere hardware het beste op je beeld kan tonen.
Het is wel afwachten of ontwikkelaars het de moeite waard gaan vinden om die performance te benutten. Het aandeel Xbox-bezitters is behoorlijk geslonken gedurende deze generatie, dus ik kan mij voorstellen dat ontwikkelaars relatief gezien minder moeite in die groep steken.
Ik baseer mijn keuze niet eens op prestaties, dan had ik namelijk wel een ontzettend dikke game PC gekocht.
Gemak is er ook één. Tijd van pc heb ik achtergelaten. Ik wil gewoon kunnen gamen ipv knutselen met drivers en performance-settings :P
Online speel ik vooral tegen vrienden, weinig tegen vreemden.
Ook niet mijn ding....... Jawel, daar komt hij weer.... WoT! of Mudmasters Spintires!
Mja, afgaande op wat filmpjes vind ik dat geen titels die mij overhalen een Xbox te kopen. Dan denk ik eerder aan games als Uncharted of The Last of Us :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:11:
[...]

Koop gewoon een X en als het je niet bevalt breng je hem terug. In plaats van hier te vragen om YouTube vergelijkingsvideootjes met een compressie van weet ik hoeveel omdat je mede tweakers niet wilt geloven.

Word er echt moe van om elke dag dezelfde discussies te lezen.
Sorry... Ik vraag gewoon om bewijs van bepaalde beweringen die hier gemaakt worden, dit omdat er zovaak verkeerde info verspreid word in topics als deze.
Ik volg al het nieuws rondom de xox, en heb zo ong alles ervan gezien. Maar deze beweringen van verbeterde view distance en popin heb ik nergens gehoord of gelezen, ja alleen in dit topic. Dus moet ik dat meteen maar aannemen ??
Ik heb deze discussie niet eerder gevoerd. Ik vraag gewoon oprecht of hier enig bewijs is voor deze beweringen.
Ik kan nu ook gaan beweren dat gta5 op ps4 pro geen popin meer heeft en een view distance voorbij pc versie. Neem je dit dan van mij aan omdat we op tweakers zitten ? Of ga je dan vragen om enig bewijs ?

Vind het wel heel erg apart hoe snel mensen hier op hun pik getratpt zijn omtrent hun geliefde console..
Het is maar een console hoor...
Ik probeer zo objectief mogelijk ernaar te kijken want zoals ik zei ik ben echt geïnteresseerd. Maar zoals ik ook al.zei ik heb geen liggende gelden. Dus ik zal ervoor moeten gaan sparen.
Dan wil ik wel zeker weten dat het wat is. En daarom vraag ik hele dood normale vragen. Maar je moet in dit topic volgens mij alleen maar roepen dat je weg sopt van je bank door de graphics. En dat echt alles super fantastisch wauw is... Want anders word je aangesproken erop...
Heel jammer wat zon hype en bril met mensen doet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Whow...

Inspiratie nodig mensen?

Check: http://www.gamersyde.com _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:44
Mooi apparaat Xbox One X, doet stapje bovenop de PS4 Pro. Wat mij echter tegenhoudt zijn het niet kunnen missen van de Naughty Dog exclusives Uncharted en The last Of Us (en enkele aankomende interresante exclusives), terwijl ik bij Xbox eigenlijk niks echt interresant vindt van de exclusives. Heb het idee dat Sony gewoon wat meer focus op de consolemarkt heeft in vergelijking met Microsoft, met als resultaat betere games. Daarnaast kost overstappen op een andere console indezelfde generatie gewoon veel geld. En dat vindt ik het dan ook niet waard gezien de ook niet wereldschokkende verschillen (en nieuwe consoles binnen 2/3 jaar). Blijf het wel in de gaten houden hoe het verder ontwikkeld de komende tijd. Als voor mij hele interresante titels als RDR2, Fifa, GTA6 in de toekomst grote voordelen gaan krijgen tegenover een PS4, kan het voor mij nog verleidelijk worden.

@Bullet NL ik volg dit topic al een stuk langer en ik je vindt wel behoorlijk gekleurd :P. Je verdedigd Xbox in ieder geval ten alle tijden met hand en tand. Kan me nog herrineren dat je van mening was dat de orginele Xbox One ook superieur was aan de orginele PS4, terwijl er toch ook wel gelijk wat kritische kantekeningen toen waren te plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:25:
[...]

Sorry... Ik vraag gewoon om bewijs van bepaalde beweringen die hier gemaakt worden, dit omdat er zovaak verkeerde info verspreid word in topics als deze.
Ik volg al het nieuws rondom de xox, en heb zo ong alles ervan gezien. Maar deze beweringen van verbeterde view distance en popin heb ik nergens gehoord of gelezen, ja alleen in dit topic. Dus moet ik dat meteen maar aannemen ??
Ik heb deze discussie niet eerder gevoerd. Ik vraag gewoon oprecht of hier enig bewijs is voor deze beweringen.
Ik kan nu ook gaan beweren dat gta5 op ps4 pro geen popin meer heeft en een view distance voorbij pc versie. Neem je dit dan van mij aan omdat we op tweakers zitten ? Of ga je dan vragen om enig bewijs ?

Vind het wel heel erg apart hoe snel mensen hier op hun pik getratpt zijn omtrent hun geliefde console..
Het is maar een console hoor...
Ik probeer zo objectief mogelijk ernaar te kijken want zoals ik zei ik ben echt geïnteresseerd. Maar zoals ik ook al.zei ik heb geen liggende gelden. Dus ik zal ervoor moeten gaan sparen.
Dan wil ik wel zeker weten dat het wat is. En daarom vraag ik hele dood normale vragen. Maar je moet in dit topic volgens mij alleen maar roepen dat je weg sopt van je bank door de graphics. En dat echt alles super fantastisch wauw is... Want anders word je aangesproken erop...
Heel jammer wat zon hype en bril met mensen doet .
Dan spaar even en kom lekker terug als je hem hebt gekocht? Als je daarna aangeeft teleurgesteld te zijn, soit. Maar kom hier niet vragen om ervaringen en deze vervolgens niet te willen geloven omdat ze geen videootje kunnen geven of omdat het niet in artikelen is beschreven.

Ik ben niet zozeer op mijn pik getrapt, maar ik kan er slecht tegen dat er mensen zo aanwezig zijn in dit topic die op een negatieve manier de discussie beïnvloeden terwijl ze de console niet eens in huis hebben. Dat zou hetzelfde zijn als ik me in het Ps4 topic of een Android topic of een Volkswagen topic me negatief uitlaat en ervaringen in diskrediet trek terwijl ik niet eens die producten heb...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Matedeor schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:40:

@Bullet NL ik volg dit topic al een stuk langer en ik je vindt wel behoorlijk gekleurd :P. Je verdedigd Xbox in ieder geval ten alle tijden met hand en tand.
Ik mag als Xbox One gebruiker toch ook gekeurd zijn? Ben echt niet de enige gameconsole eigenaar die z'n Xbox hoger aanslaat dan z'n PS4.

Ik snap niet zo goed waarom PS4-boys (schat ik zo in, vrouwen passen vaak voor een dergelijke discussie over hardware) de behoefte hebben om in een Xbox One topic op een dergelijke manier hun PS4 te willen verdedigen. Al vind ik de Xbox het beste apparaat wat de afgelopen eeuw is uitgebracht, dan mag ik dat vinden. Helemaal in dit topic wat specifiek bedoeld is voor de Xbox, de discussie hoe geweldig hij is kan je zien als relevant, maar de discussie in relatie met de PS4 is eigenlijk niet relevant. Het is immers geen vergelijkingstopic tussen beide, laat staan een "verdedig je PS4 in een Xbox One topic....?

Ik reageer zeer bewust om mensen die keer op keer de Xbox in een Xbox topic in twijfel trekken tot een PS4. In acht nemend dat ze zelf geen of nauwelijks ervaring hebben met het gene. Iets wat ze zelf overigens ook grif toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:06
Modbreak:Topic weer open.

[ Voor 55% gewijzigd door Geronimous op 11-11-2017 21:34 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 10:11
Was 'ie dicht? :)

Ik denk dat Xbox eigenaren (waaronder ik zelf) een ander vergelijk hebben dan PS4 eigenaren. Zeker de Pro bezitters.

Natuurlijk is het verschil tussen de XO en de XOX groot. De XO was underpowered. Het verschil met de PS4 zal er zeker zijn, maar iets minder. De PS4 Pro komt al een stuk meer in de buurt van de XOX. Beetje het verschil tussen de XO en de PS4, maar dan andersom.

Lang verhaal kort; ik denk dat als je tevreden bent met je PS4 Pro een XOX van weinig toegevoegde waarde zal zijn. Zeker niet als je PS4 exclusives niet wilt missen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Matedeor schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:40:
Mooi apparaat Xbox One X, doet stapje bovenop de PS4 Pro. Wat mij echter tegenhoudt zijn het niet kunnen missen van de Naughty Dog exclusives Uncharted en The last Of Us (en enkele aankomende interresante exclusives), terwijl ik bij Xbox eigenlijk niks echt interresant vindt van de exclusives. Heb het idee dat Sony gewoon wat meer focus op de consolemarkt heeft in vergelijking met Microsoft, met als resultaat betere games. Daarnaast kost overstappen op een andere console indezelfde generatie gewoon veel geld. En dat vindt ik het dan ook niet waard gezien de ook niet wereldschokkende verschillen (en nieuwe consoles binnen 2/3 jaar). Blijf het wel in de gaten houden hoe het verder ontwikkeld de komende tijd. Als voor mij hele interresante titels als RDR2, Fifa, GTA6 in de toekomst grote voordelen gaan krijgen tegenover een PS4, kan het voor mij nog verleidelijk worden.

@Bullet NL ik volg dit topic al een stuk langer en ik je vindt wel behoorlijk gekleurd :P. Je verdedigd Xbox in ieder geval ten alle tijden met hand en tand. Kan me nog herrineren dat je van mening was dat de orginele Xbox One ook superieur was aan de orginele PS4, terwijl er toch ook wel gelijk wat kritische kantekeningen toen waren te plaatsen.
Daarom heb ik zowel een PS4 Pro als ook Xbox One X. Best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katmi schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:48:
Hoe zit het eigenlijk met headsets die een groene en roze 3.5mm hebben, werken die volledig incl mic als je gewoon inplugged op de controller of moet je zo een headset kopen die enkel 1 3.5mm heeft zoals de astro a10 of dergelijke ?

Nooit headsets gebruikt op console en google geeft meestal gewoon een hoop vage antwoorden over de oude one controller + 3.5mm adapter wat je daarop moest zetten
Je kunt de groene stekker gewoon in je controller (v2 of nieuwer) steken, maar dan heb je alleen geluid en geen microfoon. Daarvoor zou je die roze stekker ook in moeten kunnen pluggen maar dat kan niet op een Xbox controller.
Misschien werkt het wel met een verloopstekkertje (zoiets), maar geen garanties...

edit: Op die site van bol zegt iemand bij een gestelde vraag dat xbox controllers met CTIA plugs werken... Ik heb er verder geen verstand van, maar misschien als je het uit wil proberen kun je dan beter een CTIA adapter zoeken zoals bijvoorbeeld deze.

[ Voor 18% gewijzigd door Finraziel op 11-11-2017 23:20 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 18:15
De exclusieves van sony zijn altijd al een reden geweest voor mij om ps te kopen elke generatie weer.Ook al toen de eerste xbox krachtiger was dan ps2.

Het is alleen maar goed voor ons dat er concurrentie is, nu heeft ms een pracht console gemaakt en over paar jaar is het sony of zelfs ms met xbox one xx wie zal het weten.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:49:
[...]

Daarom heb ik zowel een PS4 Pro als ook Xbox One X. Best of both worlds.
Idem. Wat is de eerstvolgende PS exclusive welke de moeite waard is? Is dat Spiderman of God of War?Tot die tijd zal mijn Pro het heel, heel erg rustig krijgen het spijt me zeer :) Vanavond is trouwens wel mijn play and charge kit overleden na 4 jaar trouwe dienst. Dat wil zeggen een kabelbreukje in de kabel. Niks aan te doen heb wel gelijk een nieuwe besteld bij MS want vind het echt een fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de HDMI kabel van de One X net te kort in mijn meubel, welk type HDMI kabel heb ik nodig om het te vervangen? HDMI 2.0a of b of is het toch 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Verwijderd

Gewoon een high speed kabel, 2.0/a/b bestaat niet :)

https://www.hdmi.org/consumer/buying_guide.aspx

[ Voor 42% gewijzigd door LuisjeNL op 12-11-2017 10:15 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46

Convoy

g44p

LuisjeNL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:50:
@justifire

U zegt? O-)

https://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_2_0/

https://www.allekabels.nl...-kabel-professioneel.html

[ Voor 7% gewijzigd door Convoy op 11-11-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
Hij bestaat wel als standaard maakt het maakt verder geen ruk uit, het gaat om de bandbreedte. Lees maar eens wat artikelen over HDMI 2.0a/b etc ... De poort van een monitor/tv dient een bepaalde bandbreedte te kunnen verwerken, wat je er verder voor kabel tussen hangt is niet zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Finraziel schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:17:
[...]

Je kunt de groene stekker gewoon in je controller (v2 of nieuwer) steken, maar dan heb je alleen geluid en geen microfoon. Daarvoor zou je die roze stekker ook in moeten kunnen pluggen maar dat kan niet op een Xbox controller.
Misschien werkt het wel met een verloopstekkertje (zoiets), maar geen garanties...
Thanks, ga dan toch gaan voor een Astro A10 denk ik, heeft maar 1 3.5mm stekker op bijgeleverde kabel wat zowel audio als mic doet op console via de controller ingang, en heb al gezien dat Astro zelf een Y splitter verkoopt voor als je hem op pc wilt gebruiken zodat je die dan op groen/roze kan steken op je pc dus kan daar gewoon een goedkoop kabeltje van kopen.

Andersom voor op de controller van 2 naar 1 te gaan ga ik niet testen, vind ik ook niets over terug en dan zit ik met de verkeerde splitter en headset :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@justifire

Het bestaat wel degelijk en het maakt ook nog eens verschil voor een Xbox One X aangezien HDR belangrijk is. Dus je hebt een hdmi kabel nodig die dat allemaal aankan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 26-09 15:34
Rivanov schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:54:
[...]

Hoeft niet perse via VPN. In Stores waar je met Gift Cards kunt betalen heb je geen VPN nodig. Gewoon via een reseller de Gift Cards kopen en verzilveren via de Online Xbox Store. :)
Werkt dat nog wel? Want kan al een hele tijd niks meer redeemen via de xbox site, moet het echt via de xbox app doen. (op telefoon)
Want de xbox app op W10 werkt het ook niet

[ Voor 6% gewijzigd door MrGizMo op 12-11-2017 00:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@justifire

Wie roept mij ?
Voor de X is high speed voldoende (eurootje of 15 bij MM), is geen Oppo BluRay speler die platinum bekabeling behoeft ;)

@timmie271
Tomb Raider op extreme survivor gestart.
Niet dood gaan is geen enkel probleem, snel doorspelen echter wel....
Blijf te vaak stil staan in dit spel, screenshots maken, nog eens achterom kijken, kwijl van mijn kin vegen, ga hier wel even over doen :9~

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond met een vriend de eerste twee acts van Gears of War 4 gespeeld in local co-op, gewoon lekker casual op de bank en wat was dat tof zeg! :D

Sowieso is het lang geleden dat ik überhaupt iets in local co-op/splitscreen heb gespeeld, maar wat een geweldig toffe game is Gears 4! Performance was de gehele 4 uur constant. De One X is een beest van een console! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag. Ik he ook de one x en deze heb ik aangesloten op een samsung eu55ku6400. Nu staat er dat dit toestel hdr pro/Premium heeft. Na veel googlen ben ik er nog niet echt wijzer van geworden wat dit is en of ik hiermee het volledige uit mijn xbox haal. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 18:00

Bozznl

GT: The Bozzz88

Yonix schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:44:
Vanavond met een vriend de eerste twee acts van Gears of War 4 gespeeld in local co-op, gewoon lekker casual op de bank en wat was dat tof zeg! :D

Sowieso is het lang geleden dat ik überhaupt iets in local co-op/splitscreen heb gespeeld, maar wat een geweldig toffe game is Gears 4! Performance was de gehele 4 uur constant. De One X is een beest van een console! 8)
Was de campaign in split screen ook 60 fps als je daar voor kiest? Of kan je die alleen in 4k mode doen?

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 18:56
nielsjo schreef op zondag 12 november 2017 @ 05:16:
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag. Ik he ook de one x en deze heb ik aangesloten op een samsung eu55ku6400. Nu staat er dat dit toestel hdr pro/Premium heeft. Na veel googlen ben ik er nog niet echt wijzer van geworden wat dit is en of ik hiermee het volledige uit mijn xbox haal. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Als ik onderstaande lees denk ik niet dat je tv een beperkende factor is.

https://nl.hardware.info/...elevisie-ultra-hd-premium

Zou mooi zijn als er gewoon een standaard is zodat alles meteen duidelijk is. Als je tegenwoordig een tv koopt zit het hele scherm onder het cellofaan met 185 verschillende logo’s en termen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 16:13
Ik heb het verschil in opstart snelheid bij FM7 en FH2 gemeten van externe USB HDD (5400rpn), interne HDD en externe SSD. Onderstaande gegevens zijn de opstart tijden:

Forza Motorsport 7:
Externe HDD: 49 seconde
Interne HDD: 47 seconde
Externe SSD: 40 seconde

Forza Horizon 2:
Externe HDD: 1 minuut, 26 seconde
Interne HDD: 1 minuut, 14 seconde
Externe SSD: 55 seconde

Elk spel is vanaf elk type disk 3 keer opgestart. Van deze 3 metingen heb ik het gemiddelde genomen en hierboven vermeld. Wat opvalt is dat de opstarttijd elke keer verschilt (soms wel 20 seconden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:17
Via de gamemania krijg ik nu voor mijn oude xbox 500g €110 terug in waardebonnen, ivm de actie van de inlevering voor de xbox x. Alleen hebben ze nu ook die aanbieding van de xbox s 500 met assassin’s creed origins en cod ww2, voor €219. Prima deal, assassin’s creed wilde ik toch al halen en cod speel ik snel de singleplayer en daarna op marktplaats ermee. Als ik daar dan nog €40 voor krijg, heb ik een nieuwe box met assassin’s creed voor 70€ meerprijs🤗. Daarvoor een kleinere xbox, 4k speler, die zuiniger is en de nieuwe controllers. Daarnaast weer garantie. Prima helemaal top 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 12:27
Wat zijn de beste instellingen voor mijn tv vanaf mijn Xbox. Je tv resolutie staat op 4k UHD. Colour depht op 36bit per pixel. Colour space. Standard.

Dan heb je in advanced settings. Doe games & apps een lijst. Wat staat aan en wat staat uit. Bv ycc 4:2:2 ?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50
KookSpook schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:48:
Via de gamemania krijg ik nu voor mijn oude xbox 500g €110 terug in waardebonnen, ivm de actie van de inlevering voor de xbox x. Alleen hebben ze nu ook die aanbieding van de xbox s 500 met assassin’s creed origins en cod ww2, voor €219. Prima deal, assassin’s creed wilde ik toch al halen en cod speel ik snel de singleplayer en daarna op marktplaats ermee. Als ik daar dan nog €40 voor krijg, heb ik een nieuwe box met assassin’s creed voor 70€ meerprijs🤗. Daarvoor een kleinere xbox, 4k speler, die zuiniger is en de nieuwe controllers. Daarnaast weer garantie. Prima helemaal top 👍
Ik weet niet hoe het bij de Xbox one s zit maar bij mijn Xbox one 500g day one zaten downloadcodes, geen discs, dus spelen en daarna doorverkopen zit er dan niet in.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:17
Ramon schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:27:
[...]
Ik weet niet hoe het bij de Xbox one s zit maar bij mijn Xbox one 500g day one zaten downloadcodes, geen discs, dus spelen en daarna doorverkopen zit er dan niet in.
Assassin’s creed is download code. Wat ik prima vind. Cod is disc, dus ik ga even singleplayer cod zsm doen en dan op marktplaats er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
nielsjo schreef op zondag 12 november 2017 @ 05:16:
@Lekker Ventje

Sinds 2weken heb ik een 55MU6120. Sommige zeggen natuurlijk dat deze te weinig nits heeft voor 'echt' HDR10. Maar als ik echter kijk wat de Xbox inschakeld voor mijn TV, dan blijft HDR uit. Ook in de Insects demo kan ik dus niet switchen.

Als ik bij de instellingen 4:2:2 aanzet gaat er wel een extra vakje 'aan' met een geel uitroepteken dat de Xbox nu wel sommige HDR opties kan weergeven bij films, maar bij games blijft er een rood kruis staan.

Meer mensen hier last van (met Samsung tv?).

Hoef niet de beste HDR ervaring te hebben, maar zou wel graag willen dat de opties gewoon aan staan :9
(Van mijn type TV is het paneel 8bit).

@KookSpook : CoD ben ik nu ook aan het spelen en na een uurtje of 8-9 heb je deze wel uit schijnt het. Nu 5/12 missies uitgespeeld in denk ik 3,5 uur tijd. Wel zou ik er vanuit gaan dat het spel mogelijk niet zoveel opleverde omdat marktplaats overspoeld is met CoD/Assassin's Creed.

[ Voor 11% gewijzigd door srdevil op 12-11-2017 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
srdevil schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:43:
[...]

@Lekker Ventje

Sinds 2weken heb ik een 55MU6120. Sommige zeggen natuurlijk dat deze te weinig nits heeft voor 'echt' HDR10. Maar als ik echter kijk wat de Xbox inschakeld voor mijn TV, dan blijft HDR uit. Ook in de Insects demo kan ik dus niet switchen.

Als ik bij de instellingen 4:2:2 aanzet gaat er wel een extra vakje 'aan' met een geel uitroepteken dat de Xbox nu wel sommige HDR opties kan weergeven bij films, maar bij games blijft er een rood kruis staan.

Hoef niet de beste HDR ervaring te hebben, maar zou wel graag willen dat de opties gewoon aan staan :9

@KookSpook : CoD ben ik nu ook aan het spelen en na een uurtje of 8-9 heb je deze wel uit schijnt het. Nu 5/12 missies uitgespeeld in denk ik 3,5 uur tijd. Wel zou ik er vanuit gaan dat het spel mogelijk niet zoveel opleverde omdat marktplaats overspoeld is met CoD/Assassin's Creed.
Staat 'HDMI UHD Color' aan voor de HDMI-port waar de Xbox One op aangesloten is? En alle hokjes aangevinkt in het 4K Settings Menu op de Xbox One?

Kijk even of dat helpt. :) Ik heb eerder deze week een Samsung UE49MU6400 (UHD HDR, 8-bit) in huis gehad en daar kreeg ik gewoon alle groene vinkjes mee op de Xbox One. :) Had uiteindelijk ontzettend veel last van backlight bleeding, dus die is retour gegaan. Nu een Sony BRAVIA KD-49XE9005 en man wat een geweldige tv is dat zeg! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
srdevil schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:43:
[...]

@Lekker Ventje

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 21:57

Sagat

Is pappa x2!

justifire schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:39:
[...]

Wie roept mij ?
Voor de X is high speed voldoende (eurootje of 15 bij MM), is geen Oppo BluRay speler die platinum bekabeling behoeft ;)

@timmie271
Tomb Raider op extreme survivor gestart.
Niet dood gaan is geen enkel probleem, snel doorspelen echter wel....
Blijf te vaak stil staan in dit spel, screenshots maken, nog eens achterom kijken, kwijl van mijn kin vegen, ga hier wel even over doen :9~
#late to the party :X maar zag vrijdag rise of the tr een demo had. Helaas heb ik geen 4k/hdr tv en ook dus nog een ps4 (pro) en geen x. Maar ik geloof je gelijk. Het is in mijn setup al erg mooi, en op een moderne 4k/hdr setup zal het alleen maar beter worden.

Erg mooie game, vooral de besneeuwde berg. Ik vond alleen de gezichten niet zo mooi. Haalde me uit de immersie.

Verder was ik wat gaar en had ik er na 30 mins ofzo genoeg van.
Lijkt me idd wel een prachtige en leuke game om je 4k hdr experience zelf volop te benutten en ook aan anderen te laten zien!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Bullet NL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:52:
[...]
Ik mag als Xbox One gebruiker toch ook gekeurd zijn?
Ik stond op het punt om een (tweedehands) xbox one s aan te schaffen (een x biedt voor mij nu nog weinig toegevoegde waarde), maar om nu eerst gekeurd te moeten worden..... :)

Gisteravond heb ik best veel gelezen over de ps4 vs xbox discussie. Hopelijk blijft dit nu achterwege. Als ik dit topic aan klik wil ik graag over de xbox one lezen en niet over ander spul (pc, ps4, etc.). Moeten we voor een vergelijking niet een apart topic openen? Hadden we vroeger niet iets van een xbox one vs ps4 vs wii u topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
meesje schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:17:
[...]

Ik stond op het punt om een (tweedehands) xbox one s aan te schaffen (een x biedt voor mij nu nog weinig toegevoegde waarde), maar om nu eerst gekeurd te moeten worden..... :)

Gisteravond heb ik best veel gelezen over de ps4 vs xbox discussie. Hopelijk blijft dit nu achterwege. Als ik dit topic aan klik wil ik graag over de xbox one lezen en niet over ander spul (pc, ps4, etc.). Moeten we voor een vergelijking niet een apart topic openen? Hadden we vroeger niet iets van een xbox one vs ps4 vs wii u topic?
Eens. Als je geen vergelijkingen wilt in dit topic, dan moet je ze ook niet posten om naderhand boos te worden.

Een PS4 vs Xbox topic hoeft eens. Een algemene vergelijkings topic kan geen kwaad. Er zijn genoeg filmpjes waar ze alleen xbox one vs X vergelijken, omdat het voor de meeste mensen ook daarom gaat. Microsoft wilt die mensen aanspreken en niet PS gebruikers voor een overstap. Daarnaast ook pc, en zelfs al vergelijkingen met Switch erbij (Doom).

Dus een algemene vergelijkings thread is geen gek idee, en kan ieder platformgroep met elkaar discussiëren.

[ Voor 22% gewijzigd door Recon24 op 12-11-2017 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58
meesje schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:17:
[...]
Moeten we voor een vergelijking niet een apart topic openen? Hadden we vroeger niet iets van een xbox one vs ps4 vs wii u topic?
Ik weet het niet maar als er al zo'n topic geweest was zal dat niet zonder reden niet meer bestaan vermoed ik. Binnen de kortste keren loopt dat uit de hand denk ik :) .

Voor een allerlaatste keer wil ik er nog iets over zeggen. Persoonlijk vindt ik dat sommigen hier wel een behoorlijke groene bril ophebben. Voorop gesteld, ik ben absoluut een hele tevreden One X gebruiker en game al op de Xbox sinds de eerste in 2003. Heb alleen vorig jaar november een Pro gekocht want ik had toen sinds een paar maanden een mooie 4K HDR tv en die wilde ik goed benutten. En dat heb ik geweten. Heb in een goed halfjaar de voor mij relevante PS exclusives er doorheen gejaagd en dat was meer dan prima. Had expres de One S overgeslagen met het vooruitzicht op de One X.

Nu sinds dinsdag dus eindelijk de One X, en iedere game die ik nu speel en telkens als ik die weer opstart, valt mijn bek weer open. Forza 7, Gears 4, ROTTR, Battlefront 2 allemaal ongehoord scherp en clean. Echter, de meeste tijd spendeer ik nu aan AC Origins. Inderdaad een multiplat. En hoewel het verschil met de gewone Xbox werkelijk dag en nacht is en hoe goed ie er ook op de XOX uitziet, ik ben ervan overtuigd dat het visuele aspect tov Pro behoorlijk meevalt. Ik heb ze uiteraard niet naast elkaar gespeeld, maar de DF video zegt wat mij betreft genoeg. Hetzelfde geldt voor Wolfenstein 2. Ondanks het aanzienlijke resolutieverschil met de Pro, zie ik het ook niet echt. Ja tuurlijk met 300% zoom wel, maar dat doet niemand. Hoe ik het zie op dit moment is het verschil tussen de XOX en de Pro, hetzelfde verschil als tussen de Xbox One en PS4 alleen dan omgekeerd. Misschien iets meer verschil dan dat, maar niet aanzienlijk meer. Kan natuurlijk zijn dat dat in de toekomst nog groter wordt, naarmate de devs meer bekend raken met de architectuur van de One X.

Ik denk dus, dat het merendeel van de toekomstige multiplats een verschil zullen laten zien, maar niet dusdanig dat het de gemiddelde gamer zal opvallen, tenzij een developer écht de tijd en effort er in zal steken. SOW geloof ik niet zo, in mijn optiek kan de Pro heus wel iets beter dan dat.

Mijn One X blijft dus de komende jaren mijn go to console voor alle multiplatform, maar ik ga zéker de Pro niet afdoen als een minderwaardig ding en zeker niet voor de toekomstige exclusives die daarop gaan verschijnen.

Hoop niet dat ik nu gigantisch op mijn bek ga in een Xbox topic, dit is gewoon mijn mening en hoe ik er tegenaan kijk.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 12-11-2017 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Convoy @Verwijderd

De aansluitingen op apparaten zijn idd 1.4 2.0a/b enz. De kabels daarin tegen werken niet met dezelfde benamingen.

Je zit daarvoor op de goede site, alleen het verkeerde subkopje:https://www.hdmi.org/consumer/buying_guide.aspx

Dat ze kabels onder die benamingen verkopen is puur marketing zodat mensen meer geld uit geven, doet niks af aan het feit dat een slechte kabel problemen op levert, maar goedkoop is niet persé slecht en andersom :)

Erg leuk topic op Tweakers daarover :+
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1652943

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Klopt! Ben er achter dat alleen hdmi1 hdr ondersteunt. Nu staan er overal groene vinkjes.
Lekker Ventje schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:07:
[...]

Als ik onderstaande lees denk ik niet dat je tv een beperkende factor is.

https://nl.hardware.info/...elevisie-ultra-hd-premium

Zou mooi zijn als er gewoon een standaard is zodat alles meteen duidelijk is. Als je tegenwoordig een tv koopt zit het hele scherm onder het cellofaan met 185 verschillende logo’s en termen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Yonix schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:09:
[...]

Staat 'HDMI UHD Color' aan voor de HDMI-port waar de Xbox One op aangesloten is? En alle hokjes aangevinkt in het 4K Settings Menu op de Xbox One?

Kijk even of dat helpt. :) Ik heb eerder deze week een Samsung UE49MU6400 (UHD HDR, 8-bit) in huis gehad en daar kreeg ik gewoon alle groene vinkjes mee op de Xbox One. :) Had uiteindelijk ontzettend veel last van backlight bleeding, dus die is retour gegaan. Nu een Sony BRAVIA KD-49XE9005 en man wat een geweldige tv is dat zeg! _/-\o_
Heb gezocht waar ik het kon vinden, de meeste sites verwezen naar Picture settings en dan helemaal onderaan. Hier stond het helaas niet bij mij. Kwam toen bij rtings uit en de goede pagina hiervoor gevonden: General, External Device manager, HDMI UHD Color. Alle vinkjes staan nu op groen bij de Xbox _/-\o_
Nu ga ik snel de Insects demo kijken :9

Ik moet zeggen dat er op de 55MU6120 ook backlight bleeding is, voornamelijk in de hoeken en iets aan de rechter kant. Overdag valt dit in het Xbox home screen niet op, maar 's avonds al het donker word wel iets, maar dan alleen in donkere scenes. Heb wel gezien dat er in de Samsung 6-serie flink wat verschil in paneel kan zitten. De ene TV ziet er goed uit en weinig bleeding, terwijl er ook panelen zijn die verschrikkelijk zijn. Op Amazon.de is dit ook goed bij de reviews te zien van de MU1679.

@justifire : Heb het uiteraard gelijk weer uitgezet! Dacht ik moet wat proberen en de Xbox zei, als je problemen hebt, dus ik dacht jazeker die heb ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarom wist ik niet dat Dead Rising 4 al 4K is??? Pas na een week eens door je Enhanced games browsen en dan zien dat er een update geinstalleerd was :o

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
srdevil schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:00:
[...]

Heb gezocht waar ik het kon vinden, de meeste sites verwezen naar Picture settings en dan helemaal onderaan. Hier stond het helaas niet bij mij. Kwam toen bij rtings uit en de goede pagina hiervoor gevonden: General, External Device manager, HDMI UHD Color. Alle vinkjes staan nu op groen bij de Xbox _/-\o_
Tof! Enjoy! d:)b
MAX3400 schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:07:
Waarom wist ik niet dat Dead Rising 4 al 4K is??? Pas na een week eens door je Enhanced games browsen en dan zien dat er een update geinstalleerd was :o
Sowieso is deze lijst aan te raden: https://www.xbox.com/en-u.../xbox-one-x-enhanced-list Daar kun je precies zien welke games op dit moment Enhancements hebben gekregen - of gaan krijgen - op de One X. :)

Zo stond ik gisteren met de telefoon in de hand in de GameMania om uiteindelijk met 'Rise of The Tomb Raider' en 'Quantum Break' naar buiten te lopen. :D En ik heb daar absoluut geen spijt van! _/-\o_ :9~

[ Voor 40% gewijzigd door Yonix op 12-11-2017 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
srdevil schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:00:
[...]

Nu ga ik snel de Insects demo kijken :9

Ik moet zeggen dat er op de 55MU6120 ook backlight bleeding is, voornamelijk in de hoeken en iets aan de rechter kant. Overdag valt dit in het Xbox home screen niet op, maar 's avonds al het donker word wel iets, maar dan alleen in donkere scenes. Heb wel gezien dat er in de Samsung 6-serie flink wat verschil in paneel kan zitten. De ene TV ziet er goed uit en weinig bleeding, terwijl er ook panelen zijn die verschrikkelijk zijn. Op Amazon.de is dit ook goed bij de reviews te zien van de MU1679.

@justifire : Heb het uiteraard gelijk weer uitgezet! Dacht ik moet wat proberen en de Xbox zei, als je problemen hebt, dus ik dacht jazeker die heb ik!
Eigenlijk zou iedereen eerst eens op RTINGS moeten kijken, zowel voor als na het aanschaffen van een nieuwe tv.
Zowel voor de uitvoerige tests die ze doen als optimale instellingen.
Met hun voorbeeld calibraties kom je een heel eind in de goede richting en is voor 99.9 % van de gebruikers meer dan prima (voor de overige .01% zijn er de echte specialisten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
justifire schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:08:
[...]

Eigenlijk zou iedereen eerst eens op RTINGS moeten kijken, zowel voor als na het aanschaffen van een nieuwe tv.
Zowel voor de uitvoerige tests die ze doen als optimale instellingen.
Met hun voorbeeld calibraties kom je een heel eind in de goede richting en is voor 99.9 % van de gebruikers meer dan prima (voor de overige .01% zijn er de echte specialisten)
Dit kan ik alleen maar beamen! d:)b

Dankzij RTings en AVForums heb ik het maximale uit mijn Sony BRAVIA KD-49XE9005 kunnen halen. Het kost je wat leeswerk en 'fine tuning', maar het resultaat is dan ook oogstrelend mooi! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik de x terug stuur naar bol.

Wat ik heel jammer vind is dat er geen 4k hdr videodienst op de xbox zit. Daar gebruik ik nu sporadisch de Apple tv voor. Maar alle apparaten voelen beetje dubbel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Yonix schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:13:
[...]

Dit kan ik alleen maar beamen! d:)b

Dankzij RTings en AVForums heb ik het maximale uit mijn Sony BRAVIA KD-49XE9005 kunnen halen. Het kost je wat leeswerk en 'fine tuning', maar het resultaat is dan ook oogstrelend mooi! :9~
Eens. Al valt het me wel op dat de meeste mensen die warme kleuren die altijd het resultaat zijn van een calibratie veel minder mooi vinden. Genoeg mensen die zeker op het eerste zicht een Samsung veel mooier vinden dan een oled. Nu vind ik persoonlijk dat voor films onzin, maar voor games kan ik er best inkomen. Af en toe wat over gesatureerde kleuren ed is best tof.
Pagina: 1 ... 32 ... 159 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Geen XBOX vs PS4 discussie, niet trollen etc.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.