Met alleen een sterkere console komen win je nog geen generatie. De Xbox One X kan wereldwijd nog steeds een flop worden en qua verkopen uiteindelijk flink tegenvallen als dat ding het puur en alleen van third party moet hebben. Als ze zich amper weten te onderscheiden schieten ze daar niet veel mee op. Nu PC gaming afgelopen paar jaar weer een stuk interessanter is geworden zijn er wel degelijk veel mensen die nu ook een goede PC ernaast hebben. Voor die mensen kan een combi van PC en PS console dan ook de beste combo zijn (ieder geval voor mij). Microsoft heeft wat dat betreft nog best wat waar te maken met de One X en tja exclusives hebben ze ook niet meer want je kan ze op de PC spelen. Sony blijft ook niet stil zitten of dacht je dat Microsoft nu de alleenrecht had om een snellere console uit te brengen?Yaz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:53:
[...]
Tuurlijk kijken ze nog iets verder. Ik denk dat ze het nooit meer laten gebeuren dat Sony met de betere console zal komen in een generatie. Wel verwacht ik dat er voortaan 2 smaken zullen zijn. 1 mainstream (nu de Xbox One S) en 1 underground (nu de komende Xbox One X) zodat ze altijd voorop kunnen lopen zonder de mensen met ondiepe zakken niet teleur hoeven te stellen. (absurd natuurlijk want we geven zonder problemen 700 tot 900 euro uit aan een telefoon maar aan een console... .nee, ben jij mal!)
[...]
Ik denk dat je die ook heel goed gewoon weer kan doorverkopen als je er 2 krijgt.
Ik zeg namelijk altijd. Snellere hardware uitbrengen dan je concurrent is geen kunst. Het is een kunst om goede en kwalitatieve games te ontwikkelen waarmee je je console kan onderscheiden. Dat laatste blijft nog altijd de grootste keuze voor de mainstream consument waarnaast ze third party kunnen spelen.