DutchOwnage schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:53:
Eerlijkheid gebied natuurlijk wel te zeggen dat de verschillen of het WOW effect natuurlijk wel per game verschillen. Zo had ik vd week een absoluut WOW effect bij het voor het eerst opstarten van AC Origins op de One X, maar heb net de analyse van Digital Foundry bekeken en het verschil met de Pro vond ik persoonlijk niet zo heel groot, al loopt het resolutieverschil soms op tot 70% en meer in het voordeel van de One X maar dat kwam voor mij persoonlijk niet heel erg tot uiting in de visuals van wat ik zag bij DF.
Weet je hoe ik zulke mensen noem? De variant van de mierennnnn..., maar dan over pixels.
Ik zit nog op een 1080, dus de grafische kant is niet bijzonder, maar zeker merkbaar. FIFA menu's en eventuele lag als je in berichten/notificaties zit, compleet verdwenen. GTA5 die nu naar mijn gevoel stabiel 30fps loopt (zeker als je van PC komt, voelt de XBO versie traag). Maar je merkt ook de 4k SS op een 1080 scherm, alles is iets scherper, drawdistance een stuk verder, loopt allemaal wat soepeler.
Ik vermaak me heerlijk met discussies als 'zonder 4k is je XBX een stomme aankoop', dat is jouw iPhone X ook als je er alleen Facebook en WA op gebruikt. Ja maar design, snelheid, bla bla.. precies, net als een XBX zonder 4k.
Het is alsof ik van mijn 8350 AMD naar i7 overging, was ik mindblown van de snelheid? Nee, maar het was beter. Kon het links en rechts iets stabieler houden in grafische games, links en rechts starten zaken iets sneller op.
Maar dat is toch marginaal? Waarschijnlijk wel, maar voor mij meer dan genoeg. Kleine irritaties van opstarten, of die zichtbare framedrops in games, kom ze nu niet tegen. Is dat ding dan beter dan de concurrentie? Dat moet je zelf weten. Geen game op de PS4 is nu voor mij nog mustby, exclusive of niet, ik heb mijn volledige gamecollectie op de XBO/XBX, wat maakt de ander voor mij dan beter? Maar is die dan 500 euro waard? Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar voor mij zeker 500 waard. Waar anderen 1200 euro uitgeven voor een fucking telefoon, en dan hypocriet gaan zeuren dat een XBX het niet waard is? Tja, YMMV zeggen we dan maar.
Koop vooral een Switch, koop een PS4, koop een complete PC van mij part, doe je ding, speel je game, maar rechtvaardig je eigen aankoop niet door de ander te gaan afkraken.
niet direct gericht op jou, meer in algemeen
[
Voor 4% gewijzigd door
SinergyX op 09-11-2017 17:18
]