[XBO] Xbox One - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 159 Laatste
Acties:
  • 644.094 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 22:46
Segafreak83 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:21:
[...]

Het verschil tussen de originele 2013 Xbox schijnt groter te zijn tov de One X, dan een 2016 One S tov de One X.

En ik heb al een One S, dus ja. Denk dat vooral mensen de verschillen willen zien.
8)7 8)7 8)7 Verschillen willen zien? Je kunt er niet om heen, maar ik ga hier maar niet meer op reageren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 13:06

v8power67

Psn: Mausosaurus

[...]

Het verschil tussen de originele 2013 Xbox schijnt groter te zijn tov de One X, dan een 2016 One S tov de One X.

En ik heb al een One S, dus ja. Denk dat vooral mensen de verschillen willen zien.

Heb de filmpjes gekeken op een 1080p scherm van net 2 jaar oud, waarbij de reviewer bewust ook zei, ik speel bewust op een 1080 scherm omdat 80% nog een 1080p scherm heeft.
Naja word veel gezegd dat hdr een grotere upgrade is dan 4k. Heb beide nooit gezien in het echt(ben lui en geen zin naar Mediamarkt ofzo te gaan ervoor :+ ).
Dus dan is verschil van een x1s naar x1x kleiner dan van x1 naar x1x.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

X.

Ik wilde dit nog aanhalen in mijn post. Ik zit hier niet om de XOX de hemel in te prijzen of iets dergelijks. Wil je écht goed gaan vergelijken, speel dan op een goede 4K HDR tv. Ik zie wat ik met mijn eigen ogen zie, en voor mij is het werkelijk een wereld van verschil. Gisteren ook met Project Cars 2, het lijkt visueel een compleet andere game op de XOX tov de oude Xbox. En dat zal ook ten opzichte van een One S zijn, afgezien van de HDR kan die niets meer dan een og Xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien dat ik de plank missla, maar zit het perceptie-probleem niet tussen "wat was je gewend" en "hoe is je TV ingesteld"?

Lullig gezegd; heb je TV zo uit doos neergezet, Xbox aangesloten en je gelooft het wel, kan ik me voorstellen dat je met de X ook niet altijd de verbeteringen ziet/merkt.

Maar als je je X en je TV goed op elkaar afstemt (bit-depth, HDR-profiles, calibratie, whatever), kan ik me voorstellen dat het waarnemen van verbetering mogelijk door meer mensen wordt gezien/gemeend.

Helaas kan ik er niet bij assisteren; settings per TV kunnen erg verschillen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:34:
Misschien dat ik de plank missla, maar zit het perceptie-probleem niet tussen "wat was je gewend" en "hoe is je TV ingesteld"?

Lullig gezegd; heb je TV zo uit doos neergezet, Xbox aangesloten en je gelooft het wel, kan ik me voorstellen dat je met de X ook niet altijd de verbeteringen ziet/merkt.

Maar als je je X en je TV goed op elkaar afstemt (bit-depth, HDR-profiles, calibratie, whatever), kan ik me voorstellen dat het waarnemen van verbetering mogelijk door meer mensen wordt gezien/gemeend.

Er zijn bedrijven die dit voor je doen met apparatuur.
Dan komen ze langs en doen dit tot in perfectie afstellen.
Jammer dat er vanaf fabriek vaak niet al een soort van perfecte instelling is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:36:
[...]

Er zijn bedrijven die dit voor je doen met apparatuur.
Dat weten jij en ik (en mogelijk vinden we het zelfs financieel verantwoord) maar ik kan me voorstellen (zonder vooroordeel) dat als je een 600 Euro UHD-TV koopt, er geen 300 Euro extra tegenaan wil gooien voor een ISF-expert aan huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:37:
[...]

Dat weten jij en ik (en mogelijk vinden we het zelfs financieel verantwoord) maar ik kan me voorstellen (zonder vooroordeel) dat als je een 600 Euro UHD-TV koopt, er geen 300 Euro extra tegenaan wil gooien voor een ISF-expert aan huis ;)
Eens.
Daarom juist is het zo jammer dat er niet meer moeite vanaf fabriek gedaan word voor perfect beeld.
Of icm bv microsoft dat er een speciale xbox modus is die perfect is ervoor etc.

Maar heb zelf destijds dagen lang lopen kloten met mn tv, uiteindelijk een setting van een forum afgehaald en bam dat was hem.
Heb hem ook in pc modus voor minste inputlag. Beeld word dan wel ietsje minder(minder post proccesing) maar ja, scheelde nogal in inputlag dus ja dan maar ietsje minder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:16
Ik vraag me altijd af; Gebruiken de ontwikkelaars nou gekalibreerde schermen (door zo'n expert afgesteld)? Ikzelf denk van niet en zie dan ook niet het nut om dit thuis te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Vind mooi hoe ze dat bij AC:O opgelost hebben, waar je de eigenschappen van je TV aan kan geven zodat ie het spel daarop tuned. HDR10 bij de ene tv is niet HDR10 bij de andere tv, afhankelijk van o.a. maximale helderheid. Althans zo heb ik t kort door de bocht begrepen :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 19:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Malandro schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:41:
Ik vraag me altijd af; Gebruiken de ontwikkelaars nou gekalibreerde schermen (door zo'n expert afgesteld)? Ikzelf denk van niet en zie dan ook niet het nut om dit thuis te doen..
Ik denk dat de tekenaars wel degelijk met gecalibreerde schermen alle werelden en characters schetsen. Dat de coders en testers dit niet doen dat kan ik me dan wel weer voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
v8power67 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:40:
[...]

Eens.
Daarom juist is het zo jammer dat er niet meer moeite vanaf fabriek gedaan word voor perfect beeld.
Of icm bv microsoft dat er een speciale xbox modus is die perfect is ervoor etc.
Jaaaa. Dat lijkt me een mooie voor alle Sony TV's :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:34:

Soms is het gewoon nog simpeler: je ziet het verschil niet of je hebt geen wow-gevoel, omdat:
1. je het gamebeeld niet in alle pixels uit je hoofd kent om goed te vergelijken.
2. je de details gewoonweg niet ziet vanwege afstand, of slechtere ogen. Jeweetwel, van dat bekende grafiekje:
Afbeeldingslocatie: http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.png

Als ik de vergelijkingsfilmpjes bekijk, zou ik het verschil ook niet goed zien eerlijk gezegd :P

Aan de andere kant, we staan aan de vooravond van deze console. Pas na enkele jaren zal je pas structurele verbeteringen zien in de X enhanced games, als developers hebben leren omgaan met de grotere resources van de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:06
Ik hoop volgende week mijn X te hebben maar heb toch al wel een heel groot verschil kunnen zien bij dezelfde game tussen een originele XBox en een PS4 Pro. SW:BF2 ziet er prima uit op mijn XBO maar op de Pro knalde het van mijn scherm af.
Kan me voorstellen dat als je al HDR hebt via de S dat de stap een stuk kleiner is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Fireshade schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:53:
[...]

Soms is het gewoon nog simpeler: je ziet het verschil niet of je hebt geen wow-gevoel, omdat:
1. je het gamebeeld niet in alle pixels uit je hoofd kent om goed te vergelijken.
2. je de details gewoonweg niet ziet vanwege afstand, of slechtere ogen. Jeweetwel, van dat bekende grafiekje:
[afbeelding]

Als ik de vergelijkingsfilmpjes bekijk, zou ik het verschil ook niet goed zien eerlijk gezegd :P

Aan de andere kant, we staan aan de vooravond van deze console. Pas na enkele jaren zal je pas structurele verbeteringen zien in de X enhanced games, als developers hebben leren omgaan met de grotere resources van de X.
Imperial System.... :') Quarter pounder with cheese....

Echt moet ik weer gaan omrekenen wat de ideale kijk afstand is.....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Malandro schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:41:
Huh?

Een gemiddelde TV, uit de winkel, zelfs op "cinema mode" wijkt 3 tot 10% van de optimale (gecalibreerde) waarden. Als iemand (jij of een willekeurige GoT'er) dat acceptabel vindt, best maar dan is de discussie over "ik zie het niet met mijn X" vrij snel over.

Grootste issues met TV's:
- te helder
- te hoog contrast
- afwijking in R of G of B

Hieronder de voor & na rapportage van mijn TV. Doe ermee wat je wil; het was echt een verademing na het afstellen. Veeeeel rustiger om naar te kijken, zeker als je naar het keiharde rode logo van de NPO kijkt bijvoorbeeld.

En voor 4K/HDR hebben we zelfs kort nog een aanpassing gedaan om de inputlag omlaag te schroeven voor games (aparte voorkeur) en juist meer HDR en iets meer inputlag voor films (aparte voorkeur).

65E7V
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FbC6AfCOOAD4k6Ecsb3BD2qh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CWjuNWj2vQjjCZUqK1SKH2Ea/thumb.jpg

Even voordat men over de zeik gaat; de blauw-correctie is bewust iets anders gezet.
Eens; hierdoor reageer ik amper nog op aankoop-topics van "ik wil voor 600 Euro een 4K TV en ik zit ongeveer 4m ervanaf". De discussie win je niet meer omdat mensen 4K als iets magisch zien, net als The Force, ipv een meetbaar iets.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 09-11-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackSparrow schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:35:
Het valt mij trouwens op dat er nog (steeds?) geen review van de Xbox One op Tweakers is verschenen....ze zijn niet echt heel snel op kantoor :+
Dit dus.... Beetje vreemd, vooral omdat iedereen behalve Pushbox (en een PS4 adept) het verschil kan zien, zelfs met oude games en supersampeling.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

Winkiller

De Mopperpot

Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:45:
In other news: iemand een alternatief voor xbox-store-checker? Deze ligt plat?

[...]

Nee maar als ik ga zeggen: kijk dit is 4K, dit is HDR en dit is HD SDR dan is het logisch dat mensen zeggen: oh ja ik zie het.

Bij sommige demo filmpjes speciaal om een tv te demonstreren zien mensen het ook wel. Maar als ik real life voorbeelden toon zoals Forza 7 of andere Enhanced titels en iemand die geen fanatieke gamer is maar toch ettelijke uren gegamed heeft bij mij het niet ziet, dank denk ik toch dat de stap niet zo heel groot is dat het meteen opvalt.

Ik zou willen dat ik het wauw effect zelf kon ervaren. Het ziet er allemaal prima uit hoor en ik zie ook wel hier en daar verbeteringen als ik er op let, maar niet dat ik het echt een wereld van verschil vindt. Als ik een One S had gehad hiervoor had ik het waarschijnlijk niet eens gezien.
Je bent tenminste eerlijk en het is goed om te lezen dat er ook nuchtere mensen hier schrijven. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:54
RickS29 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:53:
Tevens vraag ik me af of de afwerking goed gegaan is. Wanneer ik hem op de zijkant heb staan zie ik een kleine boog ontstaan van boven naar beneden, alsof hij in het midden niet goed vastzit.
Ik had bij het uitpakken ook de indruk dat de behuizing niet helemaal solide is. Aan de achterzijde waar de grilles bij elkaar komen zijn deze redelijk makkelijk te bewegen. Dacht eerst dat het niet goed in mekaar geklikt zou zijn, maar ik denk dat het zo is. Alles zit wel in mekaar maar het beweegt wat mee.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[...]

dus ja. Denk dat vooral mensen de verschillen willen zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 09-11-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Uhhh anders zag ik de Gorilla (die is niet te missen) wel gewoon en had de aantal passes nog goed ook. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door MaakmeGek op 09-11-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 15:26

nexhil

BAM!

voor de mensen die quantum Break nog willen:

Hij is nog geen 10 euro in de Turkse store:
https://xbox-store-checke...uantum-Break/bpndkqn84n6l

Volgens mij doet ie het ook lekker op je nieuwe ONE X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Nefiorim schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:44:
Vind mooi hoe ze dat bij AC:O opgelost hebben, waar je de eigenschappen van je TV aan kan geven zodat ie het spel daarop tuned. HDR10 bij de ene tv is niet HDR10 bij de andere tv, afhankelijk van o.a. maximale helderheid. Althans zo heb ik t kort door de bocht begrepen :)
Waar geef je dat dan aan in AC: Origins?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

MaakmeGek schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:27:
[...]

Uhhh anders zag ik de Gorilla (die is niet te missen) wel gewoon en had de aantal passes nog goed ook. 8)7
We krijgen minder mee van wat er om ons heen gebeurt dan we vaak denken.
Het hangt er maar net van af waar je op let.

Wel leuk om te lezen dat NIET iedereen met een X en moderne OLED door een roze bril kijkt. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:31:
[...]
Wel leuk om te lezen dat NIET iedereen met een X en moderne OLED op een roze wolk zit. *O*
Zit al 2 dagen op een 13" FullHD laptop te game-streamen. TV wordt dan gebruikt voor TV kijken (al dan niet bewust) maar ondertussen kan ik wel even flink grinden in Happy Dungeons op de console met de 4x XP bonus tot aanstaand weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Winkiller schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:31:
[...]

We krijgen minder mee van wat er om ons heen gebeurt dan we vaak denken.
Het hangt er maar net van af waar je op let.

Wel leuk om te lezen dat NIET iedereen met een X en moderne OLED op een roze wolk zit. *O*
Die heb je er altijd tussen zitten toch. Maar dan nog moet je kijken wie het zegt. Sommigen hebben nogal een reputatie. En dan heb je nog de vraag wie hebben dan gelijk? Het gros die zeggen dat er wel verschil is of de enkeling die het niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Rivanov schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:30:
[...]

Waar geef je dat dan aan in AC: Origins?
Ergens de visuele opties in duiken op het hoofdscherm. Dan kan je naar HDR settings. Daar krijg je dan een plaatje met twee sliders. Helpt als je de technische specs van maximum helderheid (cd/m2, nits) van je tv kent, maar spelenderwijs kan je met het plaatje ook ver komen. Ene gaat over helderheid, andere over witbalans. Hoe wit is het papier, vs hoe soepel zijn de overgangen bij bijv. de zon. De zon moet niet verblindend zijn, maar je moet er zoveel mogelijk detail/overgangen in kunnen vinden.

Mijn tv is bijv. getest door hardware.info op 460 nits of cd/m2. Spelenderwijs met de slider kwam ik uit op een instelling van 500 als optimaal voor mijn tv (stappen van 100)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:34:
[...]

Zit al 2 dagen op een 13" FullHD laptop te game-streamen. TV wordt dan gebruikt voor TV kijken (al dan niet bewust) maar ondertussen kan ik wel even flink grinden in Happy Dungeons op de console met de 4x XP bonus tot aanstaand weekend.
Jij pakt het verkeerd aan, ik heb mijn vrouw een eigen tv + xbox + ziggo gegeven zodat als ik wil gamen de TV beneden voor mij is no matter de tijd. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
MaakmeGek schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:35:
[...]

Die heb je er altijd tussen zitten toch. Maar dan nog moet je kijken wie het zegt. Sommigen hebben nogal een reputatie. En dan heb je nog de vraag wie hebben dan gelijk? Het gros die zeggen dat er wel verschil is of de enkeling die het niet zien.
De games met 4K assets zien er uiteraard beter uit, dat kan ook niet anders, want extra sprites toegevoegd.

De games die gèèn update hebben gehad, profiteren ook, alleen met laadtijden en iets minder jaggies.

Alleen moet je dan met je neus bovenop je tv gaan liggen om het te zien.

Prima dat mensen verschil zien en er blij mee zijn, dat gun ik iedereen, maar overdrijven is ook een vak!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:01
We zijn er druk mee bezig, maar we lopen tegen dingen aan met het capturen waardoor het helaas allemaal wat uitloopt :'(

cc @JackSparrow

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Xtuv schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:46:
[...]

We zijn er druk mee bezig, maar we lopen tegen dingen aan met het capturen waardoor het helaas allemaal wat uitloopt :'(

cc @JackSparrow
Dan tweak je dat toch ff? :P

Wel fijn dat je even de tijd hebt genomen om een korte toelichting te geven en dus te onthullen dat er een review aankomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 12:27
Xtuv schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:46:
[...]

cc @JackSparrow
Amateurs :+

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
Xtuv schreef op Thursday 9 November 2017 @ 12:46:
[...]

cc @JackSparrow
Thanks! Ondersteund dat capture ding geen 4K HDR? O-) Anders gewoon ff wat opnemen op de Xbox zelf in 4K HDR?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:05:
[...]

Zet de doos met tissues maar klaar ! :P
Vergeet niet quality mode te selecteren en hdr te calibreren, kan al 2 dagen niet meer op mijn buik slapen oOo
SELECT Files from NAS where Category = XXX AND VertRes = 2160 | SendTo Xbox.Player

Aangezien je toch als tissues hebt staan, zwengel er even aan, resultaat is een lege banaan en kan je weer rustig slapen.
JackSparrow schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:13:
[...]

Thanks! Ondersteund dat capture ding geen 4K HDR? O-) Anders gewoon ff wat opnemen op de Xbox zelf in 4K HDR?
Als dat net zo vlekkeloos gaat als mijn brainfarts van afgelopen maandag, dan laat de review tot eind februari op zich wachten.

Nog afgezien dat de ingebouwde player van T.net volgens mij helemaal geen HDR-metadata kan meesturen?

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 09-11-2017 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:14:
[...]

SELECT Files from NAS where Category = XXX AND VertRes = 2160 | SendTo Xbox.Player

Aangezien je toch als tissues hebt staan, zwengel er even aan, resultaat is een lege banaan en kan je weer rustig slapen.

[...]

Als dat net zo vlekkeloos gaat als mijn brainfarts van afgelopen maandag, dan laat de review tot eind februari op zich wachten.
Geen zin om blind te worden nu net dat powerhouse onder de tv staat :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MAX3400 schreef op Wednesday 8 November 2017 @ 13:47:
[...]

Weet niet meer welk artikel maar een redacteur had op de frontpage ergens iets geroepen over een gebrek aan 4K/HDR content om een directe review te kunnen posten.

edit: Xtuv in 'nieuws: Xbox One X ondersteunt native resolutie van 1440p-monitoren' @Xtuv
Volgens mij is er onderhand meer dan content genoeg....hadden ze bij Tweakers niet alvast toegang tot die content dan? Ik bedoel ze hebben er een hele set spellen bij gekregen...daar was de content toch al beschikbaar voor, of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:01
JackSparrow schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:16:
[...]

Volgens mij is er onderhand meer dan content genoeg....hadden ze bij Tweakers niet alvast toegang tot die content dan? Ik bedoel ze hebben er een hele set spellen bij gekregen...daar was de content toch al beschikbaar voor, of niet?
Nee, dat was het probleem. Console gekregen met tal van games, maar voor 7 november was maar een handvol patches beschikbaar (GoW4, Quantum Break, Super Lucky Tales en een Disney-spel...). Dus geen games die er ook voor de PS4 Pro uit zijn.

Patches voor AC: Origins, Rise of the Tomb Raider en Shadow of War zijn pas deze week beschikbaar gekomen. Dat zijn relevante games die we cross-platform kunnen vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Xtuv schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:23:
[...]
Patches voor AC: Origins, Rise of the Tomb Raider en Shadow of War zijn pas deze week beschikbaar gekomen. Dat zijn relevante games die we cross-platform kunnen vergelijken.
*O* Yezzz d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Xtuv schreef op Thursday 9 November 2017 @ 13:23:
[...]

Nee, dat was het probleem. Console gekregen met tal van games, maar voor 7 november was maar een handvol patches beschikbaar (GoW4, Quantum Break, Super Lucky Tales en een Disney-spel...). Dus geen games die er ook voor de PS4 Pro uit zijn.

Dat is waar, die zijn er natuurlijk pas sinds dinsdag.... :+ Enig idee wanneer de review online staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackSparrow schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:44:
[...]

Dat is waar, die zijn er natuurlijk pas sinds dinsdag.... :+ Enig idee wanneer de review online staat?
Redactie vs. Roodhemden fittie!!! *O* *O*

Zeg, Sjaak Mus, kan je zelf geen user-review plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Die Tombraider game heb ik hier ook liggen...ziet er vet uit hoor. Trouwens...vanmorgen zat ik even Starwars Battlefront 2 te spelen....allemachtig...ze zien er allemaal gewoon vet uit.
MAX3400 schreef op Thursday 9 November 2017 @ 13:47:
[...]

Redactie vs. Roodhemden fittie!!! *O* *O*

Zeg, Sjaak Mus, kan je zelf geen user-review plaatsen?
Neuh...ik ben zeer bevooroordeeld. Bij mij zou hij namelijk een 10 krijgen... >:)

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 09-11-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
..

[ Voor 98% gewijzigd door TheVMaster op 09-11-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is er een modje in de zaal die aan @JackSparrow wil uitleggen hoe de edit-knop werkt?

On-topic: wat mij betreft maak je een user-review, geef je een 10, misschien nominatie voor review van de maand. Of de reakties op jouw review netjes/mild zijn, betwijfel ik

offtopic:
Of zit er ergens een filter dat PC / PS4 fanboys niet mogen reageren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:50:
Is er een modje in de zaal die aan @JackSparrow wil uitleggen hoe de edit-knop werkt?

On-topic: wat mij betreft maak je een user-review, geef je een 10, misschien nominatie voor review van de maand. Of de reakties op jouw review netjes/mild zijn, betwijfel ik

offtopic:
Of zit er ergens een filter dat PC / PS4 fanboys niet mogen reageren?
Wel een filter aanzetten dat de Xbox fanboys niet mogen stemmen dan he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

JackSparrow schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:47:
[...]
Die Tombraider game heb ik hier ook liggen...ziet er vet uit hoor. Trouwens...vanmorgen zat ik even Starwars Battlefront 2 te spelen....allemachtig...ze zien er allemaal gewoon vet uit.
Euh ik was blij omdat ze cross-platform gaan kijken, we hebben hier ook Playstation 4.
De Lara Croft spellen boeien me verder voor geen meter, wel leuk om te zien -> Girlpower. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:11
v8power67 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:53:
[...]

Wel een filter aanzetten dat de Xbox fanboys niet mogen stemmen dan he :+
Of de playstation fanboys. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Xgar schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:55:
[...]

Even kijken waarop ik reageer :o O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:11
v8power67 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:56:
[...]

Even kijken waarop ik reageer :o O-)
Oopsie :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

JackSparrow schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:35:
Het valt mij trouwens op dat er nog (steeds?) geen review van de Xbox One op Tweakers is verschenen....ze zijn niet echt heel snel op kantoor :+
Al lang, joh. Grappenmaker :P
reviews: Microsoft Xbox One: een console met potentie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Xgar schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:55:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://openclipart.org/download/285479/Thumbs-down-Circle.svg

Over dat woord (Fanboys) ben ik ooit eens selectief aangesproken hier. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 18:14
Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 05:54:
Eerste echte avond met de One X. Vriend van me kwam langs om te gamen, hij is een echte casual gamer en houdt niet zo bij wat er allemaal nieuw is. Hij wist wel dat er een nieuwe Xbox aan zat te komen. Na tweeëneenhalf uur en een drietal games zegt ie: "dus eh, wanneer krijg je nu die nieuwe Xbox?"

Ik had bewust niets gezegd en dat is voor mij toch wel een eerste kleine bevestiging dat het geen wauw effect heeft op mensen omdat het geen enorme stap vooruit is.

Verder merk ik ook wel wat issues met de One X. Bijna elk spel crasht wel eens met starten, inloggen gaat opeens mis soms (eerder nooit) en instellingen zijn opeens weg. Zo zegt ie elke keer dat ik kan omschakelen naar 4K, wat ik dan doe om de volgende keer weer opnieuw te doen.

Ben wel blij met geluidsproductie. Het klinkt als een laptop die wat harder moet werken, niet helemaal stil dus, zeker niet zo stil als de Day One onder full load. Komt behoorlijk wat warme lucht uit, de muur erachter wordt echt flink warm, scheelt weer stookkosten. 😉
Heb jij altijd dan pech ofzo of rare vrienden want iedereen die hem bij mij al gespeeld heeft afgrlopen 2 dagen ziet echt wel een pak verbetering hoor.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
In de categorie mierenneuken:

Als ik bovenaan de console in het middlen licht duw of mijn vingers tap dan voel je de buiten behuizing een beetje meegeven, alsof die dan tikt tegen de metal shroud die rond de onderdelen zit, je hoort dan ook een lichte tik.

Nog mensen met dit ? Zal wel normaal zijn aangezien het gewoon plastic is wat zit vastgeklikt maar vroeg het me af :)

[ Voor 5% gewijzigd door Katmi op 09-11-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Katmi schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:24:

Als ik bovenaan de console in het middlen licht duw of mijn vingers tap dan voel je de buiten behuizing een beetje meegeven, alsof he die dan tikt tegen de metal shroud die rond de onderdelen zit.
Nog mensen met dit ? Zal wel normaal zijn aangezien het gewoon plastic is wat zit vastgeklikt maar vroeg het me af :)
Niet aan voelen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Moest hem verplaatsen naar zijn uiteindelijk home plek na op mijn bureau te staan :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56

Als ik bovenaan de console in het middlen licht duw of mijn vingers tap dan voel je de buiten behuizing een beetje meegeven, alsof die dan tikt tegen de metal shroud die rond de onderdelen zit, je hoort dan ook een lichte tik.

Heb jij ook dat wanneer je hem laat vallen er deukjes in komen en dingen afbreken?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:28:
[...]

Heb jij ook dat wanneer je hem laat vallen er deukjes in komen en dingen afbreken?
Nee joh, je moet weten hoe je het moet laten vallen :P

Is trouwens toch geen vreemde vraag, ik weet dat het niets aan performance doet en ga ook niet met mn hand eraan tenzij discs swap maar ik merkte het gewoon tijdens het verplaatsen dus viel me gewoon op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:44
offtopic: is het nu gewoon al 35 minuten stil in dit topic... Schandalig!

On topic: De "oude" Xbox one is naar boven gegaan, daar mogen de kinderen zich nu mee vermaken. Hoe krijg ik de leeftijdsrestricties werkende? Ik heb bij mijn zoon van 6 aangegeven dat hij geen spellen mag spelen vanaf een bepaalde leeftijd, maar de deze worden nog wel getoond in mijn games en apps.. klopt dit?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

ourplayground schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:09:

On topic: De "oude" Xbox one is naar boven gegaan, daar mogen de kinderen zich nu mee vermaken. Hoe krijg ik de leeftijdsrestricties werkende? Ik heb bij mijn zoon van 6 aangegeven dat hij geen spellen mag spelen vanaf een bepaalde leeftijd, maar de deze worden nog wel getoond in mijn games en apps.. klopt dit?
Klopt. Als hij 6+ games aanklikt, dan krijgt hij de vraag wie toestemming geeft. Mag hij kiezen uit de aangemelde accounts. Als het goed is, kent hij je passcode/wachtwoord niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was al 36 minuten bezig om de door jou ingestelde leeftijdrestricties te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn gewoon te druk met gamen/genieten. Zit nu zelfs de replays van mijn races in Forza 7 uitgebreid te analyseren 8)7 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:19:
We zijn gewoon te druk met gamen/genieten. Zit nu zelfs de replays van mijn races in Forza 7 uitgebreid te analyseren 8)7 :9~
Goed idee, natte krant :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:34
Als het werkt hoor je mensen niet ;)

Al zie je toch wel een paar problemen met de X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:54

Dat is dus hetzelfde als wat ik heb opgemerkt bij mijn exemplaar. Denk dat het gewoon zo ontworpen is, heb mijn originele XO nog even vast genomen en daar geeft het plastic ook best wel wat mee.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Afgelopen dagen toch wat uurtjes gestoken in Assassins Creed Origens en Wolfenstein 2, vind het zeer helder en scherp absoluut, maar het "wow" effect blijft uit, had daar zelf meer van verwacht maar goed dit is persoonlijk.

Multiplats zijn ook niet de games die zo een machine echt optimaal kunnen benutten, hier zal MS toch echt zelf wat aan moeten doen, maar ook hier heb ik mijn twijfels bij.
Op een State of Decay 2 na vind ik dat MS mij niets kan bieden, maar wie weet dat ze bij een nieuwe E3 een hele mooie titel uit de hoge hoed toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van dat laatste mag je best uitgaan.De focus bij MS ligt vanaf nu op nieuwe ip's en het opzetten van nieuwe gamestudio's daar waar de focus de afgelopen jaren echt op de One X was gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Had gisteren per ongeluk het deurtje van de kast nog dicht zitten toen ik AC:O ging spelen op de X. Normaal hoor je hem nauwelijks (vind hem dan zelfs stiller dan de S), maar toen het deurtje dicht zat was het na een minuut of 10 bijna of mijn Dyson stofzuiger aan stond :P
(achterkant van het kastje zitten twee grote gaten voor de kabels en warme lucht afvoer, mss moet ik die hele achterkant er maar af slopen)

Denk dat het een een kwartiertje duurde voordat hij weer wat stiller werd.

De originele xbox en de S konden gewoon werken terwijl het kastje dicht zat zonder geluid te gaan produceren.. dus dat is wel een aardig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:06:
Van dat laatste mag je best uitgaan.De focus bij MS ligt vanaf nu op nieuwe ip's en het opzetten van nieuwe gamestudio's daar de focus de afgelopen jaren echt op de One X was gevestigd.
Nou vanaf nu... mag hopen dat dat al een jaar geleden het geval was of iets langer, als ze daadwerkelijk nu beginnen met een game zijn ze natuurlijk al weer dik te laat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
btw. voor de mensen die het verschil niet zien...
probeer eens Insects te downloaden. Deze laat op een 4k hdr scherm de mogelijkheid om 4k assets en hdr random aan en uit te zetten. Dan zie je echt wel een verschil tussen wat de xbox one original en de X is. Met xbox one S en X is alleen de 4k assets het verschil of alleen compute power (bij het laatste wordt het verschil wel een stuk kleiner voor de meeste games).

[ Voor 4% gewijzigd door SunnieNL op 09-11-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SunnieNL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:12:
btw. voor de mensen die het verschil niet zien...
probeer eens Insects te downloaden. Deze laat op een 4k hdr scherm de mogelijkheid om 4k assets en hdr random aan en uit te zetten. Dan zie je echt wel een verschil tussen wat de xbox one original en de X is. Met xbox one S en X is alleen de 4k assets het verschil (dan wordt het verschil wel een stuk kleiner voor de meeste games).
Zou het niet speciaal daarvoor gemaakt zijn ?
Wij hebben hier een Philips TV die heeft een speciale demo stand, ook heel erg mooi, laat zien wat hij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:06
Origins schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:08:
[...]

Nou vanaf nu... mag hopen dat dat al een jaar geleden het geval was of iets langer, als ze daadwerkelijk nu beginnen met een game zijn ze natuurlijk al weer dik te laat. :+
Ze zijn al met exclusives bezig volgens Mr. Spencer maar ze hebben geleerd van o.a. Fable en Crackdown. Ze kondigen nu pas dingen aan als ze er zelf zeker van zijn dat het goed is en ook binnen een redelijke termijn uit gaat komen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Winkiller schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:17:
[...]

Zou het niet speciaal daarvoor gemaakt zijn ?
Wij hebben hier een Philips TV die heeft een speciale demo stand, ook heel erg mooi, laat zien wat hij kan.
Tja, dan zet je gewoon hdr uit en aan op je tv.. dat kan ook natuurlijk.
komt bij mij aardig overeen met wat ze zelf doen als ik het aan/uit schakel terwijl de demo draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:18:
[...]

Ze zijn al met exclusives bezig volgens Mr. Spencer maar ze hebben geleerd van o.a. Fable en Crackdown. Ze kondigen nu pas dingen aan als ze er zelf zeker van zijn dat het goed is en ook binnen een redelijke termijn uit gaat komen.
Okay, stel je voor dat het daadwerkelijk waar is, dan zou je er vanuit kunnen gaan bij een E3, dat nieuwe projecten ergens in 2019 gaan uitkomen? je gaat iets niet een half jaar van te voren aankondigen, minstens een jaar van te voren om het publiek warm te maken.

Zelf geloof ik niet heel erg in het concept, maar nogmaals wie weet wat ze uit die hoge hoed toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de demo van Forza 7 op mijn One S gisteravond gespeeld. Moet zeggen dat het er toch weer een stukje beter uitziet dan deeltje 6. Enkel die vrachtwagens vind ik een toevoeging van niks. Totaal geen overzicht en de verschillende camerastandpunten zijn duidelijk gemaakt voor auto's. Bij externe view zie je geeneens waar je naartoe gaat.. 8)7

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SunnieNL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:20:
[...]

Tja, dan zet je gewoon hdr uit en aan op je tv.. dat kan ook natuurlijk.
komt bij mij aardig overeen met wat ze zelf doen als ik het aan/uit schakel terwijl de demo draait.
Dat kan ook maar ik bedoel eigenlijk meer dat die DEMO ontwikkeld is om je de verschillen te laten zien. Ik ben blij dat er hier en daar 1 nuchter blijft en durft te zeggen dat het WOW effect niet gekomen is voor hem. Dit geeft mij in elk geval een schop onder mijn kont dat ik niet zo hard hoef te lopen omdat de verschillen klein zijn. Ik ben altijd een Xbox Fan geweest maar de PS4 begint langzamerhand voor mij de betere console te worden, ik word bv. ook kotsmisselijk van al die veranderingen op het startscherm van Xbox, bij Playstation is het veel overzichtelijker in mijn ogen, het zal wel aan mijn nuchterheid liggen allemaal. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

uchiha tijntje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:44:
Dus als je wel een wow-effect ervaart, dan ben je niet nuchter? Ben je dan dronken? Of ben je dan een fanboy? Wat ben je dan precies?
_O- Leuk ja, ik zou het niet weten....misschien iemand met tunnelvisie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Eerlijkheid gebied natuurlijk wel te zeggen dat de verschillen of het WOW effect natuurlijk wel per game verschillen. Zo had ik vd week een absoluut WOW effect bij het voor het eerst opstarten van AC Origins op de One X, maar heb net de analyse van Digital Foundry bekeken en het verschil met de Pro vond ik persoonlijk niet zo heel groot, al loopt het resolutieverschil soms op tot 70% en meer in het voordeel van de One X maar dat kwam voor mij persoonlijk niet heel erg tot uiting in de visuals van wat ik zag bij DF.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 09-11-2017 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:53:
Eerlijkheid gebied natuurlijk wel te zeggen dat de verschillen of het WOW effect natuurlijk wel per game verschillen. Zo had ik vd week een absoluut WOW effect bij het voor het eerst opstarten van AC Origins op de One X, maar heb net de analyse van Digital Foundry bekeken en het verschil met de Pro vond ik persoonlijk niet zo heel groot, al loopt het resolutieverschil soms op tot 70% en meer in het voordeel van de One X.
Het ligt aan veel dingen:
-optimalisatie game
-zicht(beperking) gebruiker
-kwaliteit tv
-kijkafstand
-kalibratie tv en x
-beleving gebruiker

En vast meer dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:56:
[...]

Het ligt aan veel dingen:
-optimalisatie game
-zicht(beperking) gebruiker
-kwaliteit tv
-kijkafstand
-kalibratie tv en x
-beleving gebruiker

En vast meer dingen.
Goedpraten ivm de investering :9

Eerlijk is eerlijk, Ik ben van het ding aan het genieten om hele andere dingen dan alleen de graphics.. Het is gewoon een rete strak doosje dat hier in mijn AV set-up staat, super stil, snel en tovert beelden op mijn scherm die 'af' zijn.. Ik bedoel dus gewoon strakke beelden (1080P), ik zie niets meer trillen in beeld etc. Ik ga niet eens mijn best doen om de technische termen te gebruiken, ik ben meer een 'gevoels mens' :+ (Moeilijk te handelen voor sommigen Tweakers, excuses dan _/-\o_ )

[ Voor 1% gewijzigd door D-Ed op 09-11-2017 17:10 . Reden: kleine edit ivm 1080p ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 21:48

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Battlefront 2 ziet er echt fenomenaal uit op de One X, in de beta vond ik het er zeer matig uit zien maar dit is echt geweldig. De details in de maps en op de characters zijn echt van ongekend niveau.

Bijvoorbeeld: op Endor zie je kleine vliegjes en vlinders en andere insecten, deze zie je op de originele Xbox niet. Op Theed zie je af en toe een whirlwind van blaadjes, ook niet te zien op de originele Xbox.

Ik speel op een 1080p monitor.

[ Voor 37% gewijzigd door BroWohsEdis op 09-11-2017 17:14 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
BroWohsEdis schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:10:
Battlefront 2 ziet er echt fenomenaal uit op de One X, in de beta vond ik het er zeer matig uit zien maar dit is echt geweldig. De details in de maps en op de characters zijn echt van ongekend niveau.
4K? 1080p? (just checking want hier gaat ie vanavond rond 21.00 uur aan op 1080p ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

D-Ed schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:11:
[...]

4K? 1080p? (just checking want hier gaat ie vanavond rond 21.00 uur aan op 1080p ;) )
Ik speel op een 1080p monitor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
BroWohsEdis schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:12:
[...]

Ik speel op een 1080p monitor. :P
*O*

Acties:
  • +9 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:53:
Eerlijkheid gebied natuurlijk wel te zeggen dat de verschillen of het WOW effect natuurlijk wel per game verschillen. Zo had ik vd week een absoluut WOW effect bij het voor het eerst opstarten van AC Origins op de One X, maar heb net de analyse van Digital Foundry bekeken en het verschil met de Pro vond ik persoonlijk niet zo heel groot, al loopt het resolutieverschil soms op tot 70% en meer in het voordeel van de One X maar dat kwam voor mij persoonlijk niet heel erg tot uiting in de visuals van wat ik zag bij DF.
Weet je hoe ik zulke mensen noem? De variant van de mierennnnn..., maar dan over pixels.

Ik zit nog op een 1080, dus de grafische kant is niet bijzonder, maar zeker merkbaar. FIFA menu's en eventuele lag als je in berichten/notificaties zit, compleet verdwenen. GTA5 die nu naar mijn gevoel stabiel 30fps loopt (zeker als je van PC komt, voelt de XBO versie traag). Maar je merkt ook de 4k SS op een 1080 scherm, alles is iets scherper, drawdistance een stuk verder, loopt allemaal wat soepeler.

Ik vermaak me heerlijk met discussies als 'zonder 4k is je XBX een stomme aankoop', dat is jouw iPhone X ook als je er alleen Facebook en WA op gebruikt. Ja maar design, snelheid, bla bla.. precies, net als een XBX zonder 4k.

Het is alsof ik van mijn 8350 AMD naar i7 overging, was ik mindblown van de snelheid? Nee, maar het was beter. Kon het links en rechts iets stabieler houden in grafische games, links en rechts starten zaken iets sneller op.

Maar dat is toch marginaal? Waarschijnlijk wel, maar voor mij meer dan genoeg. Kleine irritaties van opstarten, of die zichtbare framedrops in games, kom ze nu niet tegen. Is dat ding dan beter dan de concurrentie? Dat moet je zelf weten. Geen game op de PS4 is nu voor mij nog mustby, exclusive of niet, ik heb mijn volledige gamecollectie op de XBO/XBX, wat maakt de ander voor mij dan beter? Maar is die dan 500 euro waard? Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar voor mij zeker 500 waard. Waar anderen 1200 euro uitgeven voor een fucking telefoon, en dan hypocriet gaan zeuren dat een XBX het niet waard is? Tja, YMMV zeggen we dan maar.

Koop vooral een Switch, koop een PS4, koop een complete PC van mij part, doe je ding, speel je game, maar rechtvaardig je eigen aankoop niet door de ander te gaan afkraken.

niet direct gericht op jou, meer in algemeen

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 09-11-2017 17:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

YouTube: The Witcher 3: XboxOne X delivers 60fps for free!

Dit is toch wel heel interessant, de unpatched versie van The Witcher 3 is 60fps. Ik vind het alleen niet de moeite om alle patches te verwijderen voor 60fps.

Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien wanneer de enhanced update er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Winkiller schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:33:
[...]

Dat kan ook maar ik bedoel eigenlijk meer dat die DEMO ontwikkeld is om je de verschillen te laten zien. Ik ben blij dat er hier en daar 1 nuchter blijft en durft te zeggen dat het WOW effect niet gekomen is voor hem. Dit geeft mij in elk geval een schop onder mijn kont dat ik niet zo hard hoef te lopen omdat de verschillen klein zijn. Ik ben altijd een Xbox Fan geweest maar de PS4 begint langzamerhand voor mij de betere console te worden, ik word bv. ook kotsmisselijk van al die veranderingen op het startscherm van Xbox, bij Playstation is het veel overzichtelijker in mijn ogen, het zal wel aan mijn nuchterheid liggen allemaal. :F
<knip>

Zoals hier boven ook al staat beschreven, het effect van de WOW hang af van diverse situaties. Een ding is wel duidelijk, ben je iemand die de gehele setup voor elkaar heeft (OLED, 4K, HDR10 icm een Xbox One X) dan is er in veel games zeker een WOW factor. Dat iemand dit anders ervaart kan en mag, echter, in hoeverre komt deze ervaring voort uit keuze van games en of hardware (TV)?

Tegen de meute inroeien mag altijd, het staat iedereen daar vrij in.... Echter ongefundeerd iets roepen, zonder aantoonbare argumentatie, bijvoorbeeld dat er geen of nauwelijks verschil is te zien klopt niet. Nogmaals, zie mijn punt hierboven betreffende de setup.

GhostRecon ziet er in vergelijking tussen de One en One X veel beter uit op deze laatste. Het zelfde verhaal met BF1. terwijl dit bijvoorbeeld in het geval van BF1 niet komt door extra 4K content.
Zie bijvoorbeeld ook de analyse van Digital Foundary ik weet, jij hebt geen boodschap aan meningen of testen, het gaat om je eigen ervaring. In dit geval maken tests als DF dit doet wel verschil duidelijk.

Nogmaals, niemand moet een One X kopen, wil je echter nu (ivm 4K schem) de mooiste kwaliteit of denk je hier in de korte toekomst naar toe te gaan dan heeft een One X wel degelijk een toegevoegde waarde.

Dit laatste staat los van het feit dat oude content op de X ook beter/mooier wordt weer gegeven.

Niemand verplicht je overigens tot kopen, ervaar je dit toch dan in deze druk helemaal vanuit je zelf opgedrongen.
uchiha tijntje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:20:
Maar ik heb me er desondanks wel mee vermaakt, aangezien ik natuurlijk best goed ben in games. ;)
Waarom zien we dit laatste nou nergens in terug? :+

Zo jammer dit ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Grotman op 09-11-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:36:
[...]

De tijd van MP games zijn helaas een beetje voorbij :o Alhoewel mij de nieuwe CoD best leuk lijkt...
CoD is multiplayer een ramp...... Wil je een shooter, neem BF1.... de netcode van CoD is echt zo ontzettend slecht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

uchiha tijntje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:36:
[...]

De tijd van MP games zijn helaas een beetje voorbij :o Alhoewel mij de nieuwe CoD best leuk lijkt...
Waarom? Lijkt mij eerder dat de tijd voor SP games voorbij is i.v.m. al de microtransactions. De netcode in WWII is inderdaad verschrikkelijk zoals Bullet zegt. Kan er met mijn hoofd niet bij hoe erg ze dat hebben verneukt sinds CoD4/MW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

justifire schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:49:
[...]

Even gekeken, de app voor headphones is inderdaad 30 dagen proberen, vervolgens 14,99 betalen.
De app is voor home theater echter volledig gratis :)
Waarschijnlijk omdat de receiver de codering doet ipv softwarematig via de app voor headphones (gesimuleerd Atmos)
Heeft Dolby Atmos ook echt effect op een stereo headphone? Ik heb de Hyper X Cloud. Ik zag dat je in de instellingen van de Xbox ook kunt switchen tussen Dolby Atmos en nog een aantal instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BroWohsEdis schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:40:
[...]

Waarom? Lijkt mij eerder dat de tijd voor SP games voorbij is i.v.m. al de microtransactions. De netcode in WWII is inderdaad verschrikkelijk zoals Bullet zegt. Kan er met mijn hoofd niet bij hoe erg ze dat hebben verneukt sinds CoD4/MW2.
De combinatie van tijd en het debiele systeem van alsmaar meer unlocks, perks en lootcrates. Titanfall 1 heeft voor mij nog steeds het beste systeem. Gewoon een kleine set aan wapens en abilities waarbij het aankomt op de gameplay.

De jeugd van tegenwoordig “geilt” voornamelijk op skins en unlockables. Iets waar de huidige MP games steeds meer omheen gebouwd worden. En iets wat ik totaal niet boeiend vind.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor een echt wow effect: loop naar buiten, zoek een grasveld, ga op je rug liggen, kijk naar de hemel.

Whopping 340 tot 560 megapixel realtime voorstelling van de lucht.

Supervet!!! Je hoeft er niets voor te downloaden, geen apparatuur te kopen en je kan het ook offline beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
justifire schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:49:
[...]

Even gekeken, de app voor headphones is inderdaad 30 dagen proberen, vervolgens 14,99 betalen.
De app is voor home theater echter volledig gratis :)
Waarschijnlijk omdat de receiver de codering doet ipv softwarematig via de app voor headphones (gesimuleerd Atmos)
Heeft het ook effect op m'n Turtlebeach PX4 5.1 Headset? Heb Dolby Atmos nu aanstaan maar weet niet of ik verschil hoor. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BroWohsEdis schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:40:
[...]

De netcode in WWII is inderdaad verschrikkelijk zoals Bullet zegt. Kan er met mijn hoofd niet bij hoe erg ze dat hebben verneukt sinds CoD4/MW2.
Echt, het spel heeft gewoon dedicated servers nodig, daarnaast moeten ze na de lag-compensatie kijken. En als laatste de hitbox.... Deze is veel te groot.

En dan nog de wens op de quickscoop er uit te halen, snipers zijn geen shotguns!!!
Ik snap eigenlijk niet waarom ik hem weer gekocht heb....

[ Voor 66% gewijzigd door Grotman op 09-11-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
BroWohsEdis schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:53:
[...]

Heeft Dolby Atmos ook echt effect op een stereo headphone? Ik heb de Hyper X Cloud. Ik zag dat je in de instellingen van de Xbox ook kunt switchen tussen Dolby Atmos en nog een aantal instellingen.
Ik heb het vanmiddag geprobeerd op een Sony headset (on ear) en de demo’s en Gears of Wat 4 klonken wel erg lekker dus zeker proberen met de demo
Pagina: 1 ... 28 ... 159 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Geen XBOX vs PS4 discussie, niet trollen etc.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.