- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:19
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox One Wireless Controller (V1)
- Microsoft Xbox Live
- Microsoft Xbox One Kinect 2.0 Sensor
- Microsoft Xbox One Play & Charge Kit
- Microsoft Stereo Headset Adapter Xbox One
- Microsoft Xbox One Elite Wireless Controller
- Microsoft Xbox One draadloze controller (V2)
- Microsoft Xbox One Digitale TV Tuner
- Microsoft Xbox Gift Card
- Microsoft Xbox One Chat Headset
- Microsoft Xbox One Stereo Headset
- Microsoft Xbox One Chatpad
- Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows 10
- Microsoft Xbox One Media Remote
- Microsoft Xbox One S Vertical Stand
- Microsoft One Digital TV-Tuner (Xbox One)
- Microsoft Xbox One S All-Digital Edition
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox Live Gold
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One 500GB
- Microsoft Xbox One S
- Microsoft Xbox Game Pass
- Capturecards
- Consoles
Juist een one x gekocht in Dreamland Veurne. Waren nog op voorraadlapino schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:55:
Vandaag eens in Mediamarkt gelopen (Belgie/Roeselare) geen Xbox One X te bespeuren en in GameMania lijkt die ook nergens meer op voorraad
Ja dat had ik ook voor beide controllers gedaan. Ik ga het nog 1x aankijken anders gaat hij helaas even terug naar Microsoft.justifire schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:38:
[...]
Ik moest itt de aanwijzing bij installeren (press home button) op zowel de console als Elite controller het connect knopje indrukken, toen pakte hij hem wel goed op.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Weet niet hoe het in België is maar bij Game Mania een X op voorraad zal niet voor december zijn en dan is het nog afwachten.lapino schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:46:
Aangezien ik mijn One S vermoedelijk nooit kwijtraak aan 140 euro ga ik voor inruil bij GameMania. Mocht iemand een GameMania weten in Belgie waar die op voorraad is (of order heeft staan die je niet meer hoeft) graag seintje!
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Capturecards
- Consoles
[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 08-11-2017 20:24 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- quorumz
- Registratie: December 2010
- Niet online
/u/388904/crop5b854129b3f25_cropped.png?f=community)

nice!, weer eens testen in coop met zijn 3en toch regelmatig gehad dat het beeld stil stond en het spel opnieuw kon opstarten hahajustifire schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:33:
[...]
Gears 4 ondersteund het, en nog een paar spellen die ik uit mijn hoofd even niet weet.....gisteren te veel getest![]()
@quorumz Shadow Warrior 2 loopt nu ook als een zonnetje
@timmie271 Zie antwoord Dragunov
Destiny 2, Wolfenstein, Hitman en zelfs forza 7 vind ik de verschillen minimaal te noemen trouwens (xbox one s die upscaled naar 4k versus xbox one x). Gears of War 4 spat het er een stuk beter van af net als assassins creed origins. HDR lijkt het ook duidelijk beter te doen op de xbox one x dan op de xbox one s.
gelukkig nog 2 vrije dagen om verder te gamen
hmzja zit even te te twijfelen om mijn onkyo 646 eruit te gooien en de onkyo tx-rz820 te halen (hoewel ik de tx-rz1100 nog gaver vindt mocht ik ooit achter ook atmos speakers zetten)
[ Voor 9% gewijzigd door quorumz op 08-11-2017 20:28 ]
Verwijderd
(volgens mij ben ik in eerdere cods geen QuickTime onzin tegengekomen. Jammer dat het nu wel zo is. Snap echt niet wat developers bezielt om dit te doen.)
En we hebben alweer een disconnectie gehad, vrijdag inpakken en terug naar Microsoft.danplo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:53:
[...]
Ja dat had ik ook voor beide controllers gedaan. Ik ga het nog 1x aankijken anders gaat hij helaas even terug naar Microsoft.
Star Wars Battlefront 2 speelt trouwens wel erg lekker hoor, echt een mooi spel en lekker vloeiend allemaal.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
https://support.xbox.com/...le/startup-error-solution kijk of dit helptFreezerator schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:01:
Pfft, vandaag nieuwe xbox one x aangesloten, error 102. Ik twijfel wat nu te doen, terugsturen naar bol.com of support via MS?
Al gedaan, ook met de USB stick. Aangezien de MS help ook overbelast lijkt? retour gezonden via bol.com. Ben benieuwd.
Oja en dan heb ik nog een PS4 Pro staan met o.a. GT Sport en COD WWII waar ik de campagne nog van wil spelen.
Tijd? Help!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb de vorige twee ook nog even geprobeerd vanuit de vault, maar wat mij betreft had ik die terecht nog overgeslagen. Eigenlijk heb ik sinds carbon niet echt meer van een NFS genoten (most wanted 2005 was de top voor mij). Shift was wel leuk maar eigenlijk niet echt een NFS game. Toen Criterion hun grubby little paws op de serie kregen was alle lol er wat mij betreft uit, maar bij payback heb ik voor het eerst echt dat lekkere arcade race gevoel weer terug
Gamertag: FinrazielNL
Lol.... leuk he...ik zie al mijn Xbox vriendjes allemaal games uit proberen om te kijken hoe ze op de X draaien...Rivanov schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:08:
Weet van gekkigheid niet welke games ik allemaal wil spelen. Zien er allemaal zo bizar goed uit! Gears 4 is top. Halo 5 ziet er super uit in 4K. AC: Origins speelt heerlijk weg met waanzinnige graphics.
Wat moet je voor de Pro hebben? ik bied 20 euro.... Heb jij meer tijd voor je X....Oja en dan heb ik nog een PS4 Pro staan met o.a. GT Sport en COD WWII waar ik de campagne nog van wil spelen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Hitman is in mijn ogen echt een wereld verschil met de S. Stukken scherper en loopt ook heel veel beter. Zelfde voor Forza 7. Wolfenstein heb ik nog niet gekeken. Destiny 2 heb ik niet, maar aangezien dat geen enhanced titel is verbaast me het niks dat er weinig verschil is.quorumz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:26:
[...]
Destiny 2, Wolfenstein, Hitman en zelfs forza 7 vind ik de verschillen minimaal te noemen trouwens (xbox one s die upscaled naar 4k versus xbox one x)
DLC/Updates?Yonix schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:44:
Vanavond eindelijk mijn One X aan kunnen sluiten en via de externe schijf alle instellingen over kunnen zetten. Echter, nu plaats ik de disc van Forza 7 in de console en als ik de game wil starten gaat hij meteen naar de store. Wat mis ik hier?
Daarnet tijdens het spelen van F1 2017 Begint de console op te stijgen, geluid van F1 stond niet hard maar was ook een serie aan het kijken op de computer. Het was niet direct storend maar stil is ie niet. Tevens vraag ik me af of de afwerking goed gegaan is. Wanneer ik hem op de zijkant heb staan zie ik een kleine boog ontstaan van boven naar beneden, alsof hij in het midden niet goed vastzit. Performance verder is wel prima te noemen. Gisteren met ROTTR had ik geen issues met geluidproductie.
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Nvm, op een of andere manier werd de externe schijf niet goed gedetecteerd. Opnieuw ingeplugd + restart en alles doet het.
Bij mijn scorpio ging gisteren alles perfect. Kreeg alleen hdr nog niet aan de praat. Vanavond bedacht ik mij in 1x toen hdr niet aansprong bij een blu ray film er te doen, dat ik het evt op de tv nog aan moest zetten op de hdmi poort (lg oled c7)RickS29 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:53:
Avond nummer 2 op de X, begin nu toch wel te twijfelen of er niks mis met die van mij is.
Daarnet tijdens het spelen van F1 2017 Begint de console op te stijgen, geluid van F1 stond niet hard maar was ook een serie aan het kijken op de computer. Het was niet direct storend maar stil is ie niet. Tevens vraag ik me af of de afwerking goed gegaan is. Wanneer ik hem op de zijkant heb staan zie ik een kleine boog ontstaan van boven naar beneden, alsof hij in het midden niet goed vastzit. Performance verder is wel prima te noemen. Gisteren met ROTTR had ik geen issues met geluidproductie.
Vervolgens crasht forza horizon. Krijg ik een melding over corrupte save game. En alle apps geven 8027025A: Game “took too long to start”
Kan geen blu ray kijken, instellingen openen. Niets. Force restart enzo doet ook niets.. morgen maar verder kijken. Als jullie nog tips hebben?
Mee eens. Het is een fijne arcade racer en er is een hoop te doen.Finraziel schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:34:
Hebben er al meer mensen ook need for speed payback geprobeerd, met EA access? Heb er nou een paar uur in zitten en naar mijn idee is het ein-de-lijk weer eens een echt lekker spelende NFS!
Gelukkig is er ook weer gewoon daglicht in de game
Wel jammer van de performance tuning die nu met "cards" gaat i.p.v. zelf te kiezen onderdelen. Je moet wel aardig grinden om je auto's een beetje te kunnen upgraden.
Visuele tuning is erg uitgebreid, maar om de diverse onderdelen vrij te spelen moet je ook grinden.
De X Enhanced versie ziet er ook een stukje beter uit dan de normale versie. Helaas geen HDR of 4K, maar wel betere graphics en stabielere frame rate.
Heb overigens de Deluxe versie gekocht in Rusland voor omgerekend zo'n 57 euro.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Capturecards
- Consoles
Zou wel weer eens een nieuwe Test Drive Unlimited willen zien
RotTR heb ik gemengde gedachtes over.
Sommige levels zijn duidelijk verbeterd, andere levels lijken wel totaal over te zijn geslagen in de upgrade.
HDR is wel overal aanwezig, meestal ziet het er schitterend uit maar bij minder mooie levels krijg je dan van die losstaande zwaar glimmende objecten......
Zelfde geldt eigenlijk voor Wolfenstein 2 (afgezien van hdr, want dat zit er niet in)
Ene moment denk ik wauw, andere moment denk ik meh.
Nu is dat ook wel een iDsoftware dingetje.
Gears 4 daarintegen 10/10

- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Capturecards
- Consoles
Mja delivers...
Haalt in lege gedeeltes 60fps. En dropt in steden tot in de lage 40 hoge 30.
Plus dit is de unpatched disc versie.
Dus ja is alleen speelbaar als je alle updates die hoop fixen niet mist.
Nu maar zien of ze een 60fps modus gaan brengen voor 1080p.
Maar gezien dat dit al in de 40 dropt denk ik niet dat ze een 60fps modus gaan brengen.
Jammer dat alleen de xbox disc versie een uncapped framerate heeft. Had wel willen zien hoe ps4 pro en xox dan tegenover mekaar staan. Denk kleine boost voor xox ivm 200mhz hogere cpu clock.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Wel zelf ophalen. Ik zit momenteel in Costa Rica dus kan niet snel beantwoorden.
[ Voor 4% gewijzigd door T.E op 09-11-2017 03:27 ]
Ik had bewust niets gezegd en dat is voor mij toch wel een eerste kleine bevestiging dat het geen wauw effect heeft op mensen omdat het geen enorme stap vooruit is.
Verder merk ik ook wel wat issues met de One X. Bijna elk spel crasht wel eens met starten, inloggen gaat opeens mis soms (eerder nooit) en instellingen zijn opeens weg. Zo zegt ie elke keer dat ik kan omschakelen naar 4K, wat ik dan doe om de volgende keer weer opnieuw te doen.
Ben wel blij met geluidsproductie. Het klinkt als een laptop die wat harder moet werken, niet helemaal stil dus, zeker niet zo stil als de Day One onder full load. Komt behoorlijk wat warme lucht uit, de muur erachter wordt echt flink warm, scheelt weer stookkosten. 😉
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 09-11-2017 05:56 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Zal zometeen checken maar dat was bij mijn Day One ook altijd.Willybubba schreef op donderdag 9 november 2017 @ 06:26:
Kom net m'n bed uit, leg hand op m'n X, is die toch wat warm-ish. Niet koud, zeg maar. Staat op instant on. Anderen die dat ook hebben?
Hier ook lauw ish.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 09-11-2017 07:15 ]
Zou mij meer zorgen maken om het feit dat het eerste wat je doet als je wakker wordt je hand op je X1 leggen is.Willybubba schreef op donderdag 9 november 2017 @ 06:26:
Kom net m'n bed uit, leg hand op m'n X, is die toch wat warm-ish. Niet koud, zeg maar. Staat op instant on. Anderen die dat ook hebben?
Kan zijn dat hij omdat hij always on staat, vannacht lekker updates heeft lopen pompen.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
- quorumz
- Niet online

juist bij die 3 games vond ik ze al hardstikke scherp op de xbox one sharrytasker schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:43:
[...]
Hitman is in mijn ogen echt een wereld verschil met de S. Stukken scherper en loopt ook heel veel beter. Zelfde voor Forza 7. Wolfenstein heb ik nog niet gekeken. Destiny 2 heb ik niet, maar aangezien dat geen enhanced titel is verbaast me het niks dat er weinig verschil is.
En zitten er onderdelen in zoals Forza Horizon 3?Finraziel schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:34:
Hebben er al meer mensen ook need for speed payback geprobeerd, met EA access? Heb er nou een paar uur in zitten en naar mijn idee is het ein-de-lijk weer eens een echt lekker spelende NFS!
Helaas is hij 72 euro...https://xbox-store-checke...luxe-Edition/bqsc9gdbdf0vMr Magic schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:35:
[...]
Heb overigens de Deluxe versie gekocht in Rusland voor omgerekend zo'n 57 euro.
Heeft iemand deze kaartjes al getest in de store:
https://nilt.ru/catalog/m..._magazina_windows/?pid=13
[ Voor 5% gewijzigd door quorumz op 09-11-2017 07:20 ]
Doe jij dat niet dan? Ik ga ook al mijn consoles in de avond en ochtend af om ze weltrusten te wensen en te begroeten in de morgen!Bokkie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:15:
[...]
Zou mij meer zorgen maken om het feit dat het eerste wat je doet als je wakker wordt je hand op je X1 leggen is.
Kan zijn dat hij omdat hij always on staat, vannacht lekker updates heeft lopen pompen.
Je moet aandacht aan ze geven. Geld voor elk huwelijk
1. Wat is de juiste instelling voor kleurdiepte (10 of 12 bit) en moet ik YCC 4:2:2 activeren
2. De externe harde schijf heb ik van mijn Xbox One ingeprikt in mijn Xbox One X, echter zie ik geen 4k assets downloaden, moet ik nog iets speciaals doen?

Zero to hero, just like that!
Verder gisteravond even met een medetweaker in de partychat gezeten. Hij vroeg of ik BF1 even wilde streamen via Mixer. Nou dat werkte echt perfect. Hij heeft zo goed als geen vertraging en zat zelfs mee te spotten op het slagveld. "Zitten daar nog 2 man".... dus ik draai me om en knal ze neer.....Best leuk.....
Verder valt het me op dat er weer eens geen consistentie zit in de benaming van 4k assets. Gisteren bij Hitman staat er Xbox Durango - XBox Durango Only - Xbox Scorpio
Bij ROTR staat er weer alleen X
En bij Lego Batman, notabene een 360 titel die via BC te spelen is, staat er weer XBox X
Blijft leuk dat Microsoft.
XBL: MRE Inc
1. 10 bit zonder YCC:4:2:2 tenzij je problemen hebttoets23 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:23:
Nadat ik gisteren mijn Xbox One X heb geïnstalleerd heb ik toch nog wel een paar vraagtekens in samenwerking met mijn LG OLED E6V, zit hier op het forum te zoeken en krijg niet echt een heel duidelijk antwoord![]()
1. Wat is de juiste instelling voor kleurdiepte (10 of 12 bit) en moet ik YCC 4:2:2 activeren
2. De externe harde schijf heb ik van mijn Xbox One ingeprikt in mijn Xbox One X, echter zie ik geen 4k assets downloaden, moet ik nog iets speciaals doen?
2. Dit gaat automatisch, misschien heb je deze updates al. Je kunt in my games en apps rechtsboven ook filteren op XBX Enhanced.
Ik ben op zoek naar goede accu packs voor controllers. Nu heb ik een duo setje van weet ik veel welk merk. Maar die geeft dus niet aan hoe vol (of leeg natuurlijk) hij zit waardoor je inene midden in een match leeg kan zijn.
Dus om een miskoop te voorkomen ; welke hebben jullie en wat is jullie ervaring ermee?
Alvast bedankt
Standaard accu van MS, prima ding, geeft de accustatus aan en gaat lang mee.Reefun schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:35:
Onder het mom van durf te vragen ;
Ik ben op zoek naar goede accu packs voor controllers. Nu heb ik een duo setje van weet ik veel welk merk. Maar die geeft dus niet aan hoe vol (of leeg natuurlijk) hij zit waardoor je inene midden in een match leeg kan zijn.
Dus om een miskoop te voorkomen ; welke hebben jullie en wat is jullie ervaring ermee?
Alvast bedankt
Thanks! Gebruik je ook een headset erbij? Ik ga er namelijk vanuit dat hij dan meer verbruikt dan als je geen headset erbij gebruikt.Bullet NL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:36:
[...]
Standaard accu van MS, prima ding, geeft de accustatus aan en gaat lang mee.
Niks aan toe te voegen. Overigens het setje welke ik nu heb, heb ik destijds bij de release van de One gekocht, dus ergens eind 2013. TOt op de dag van vandaag doen ze het prima. Ik laad overigens alleen op als zo ook bijna leeg zijn en als de melding dus komt dat je batterijen zijn op verschijnt. In die bijna 4 jaar merk ik nog steeds geen minder wordende capaciteit.Bullet NL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:36:
[...]
Standaard accu van MS, prima ding, geeft de accustatus aan en gaat lang mee.
XBL: MRE Inc
Oh super bedankt ik heb de instellingen meteen aangepast!Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:34:
[...]
1. 10 bit zonder YCC:4:2:2 tenzij je problemen hebt
2. Dit gaat automatisch, misschien heb je deze updates al. Je kunt in my games en apps rechtsboven ook filteren op XBX Enhanced.
Wel vreemd dat meteen een hoop games meteen enhanced zijn, was Quantum Break niet meteen heel huge?
Zero to hero, just like that!
Yup, ik heb een Xbox One Stereo headset en een Turtle Beach XO7 headset.Reefun schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:38:
[...]
Thanks! Gebruik je ook een headset erbij? Ik ga er namelijk vanuit dat hij dan meer verbruikt dan als je geen headset erbij gebruikt.
Beide hebben behoorlijk invloed op de accuduur, wat natuurlijk niet meer dan normaal is in vergelijking met een chatheadset.
Maar toch..... met een volle accu kan je ook met een stereoheadset een aantal avonden gamen.
Die van mij gisteren teruggestuurd, bleef ook niet connected wat ik ook probeerde. Via USB werkte hij goed. Hopelijk begin volgende week een nieuwe controller....tot dan gewoon m'n oude gebruiken.danplo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:53:
[...]
Ja dat had ik ook voor beide controllers gedaan. Ik ga het nog 1x aankijken anders gaat hij helaas even terug naar Microsoft.
In de laatste alpha staat bij manage game duidelijk of er 4k assets zijn, dus ff geduld of alpha installeren!MRE-Inc schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:25:
Verder valt het me op dat er weer eens geen consistentie zit in de benaming van 4k assets. Gisteren bij Hitman staat er Xbox Durango - XBox Durango Only - Xbox Scorpio
Bij ROTR staat er weer alleen X
En bij Lego Batman, notabene een 360 titel die via BC te spelen is, staat er weer XBox X
Blijft leuk dat Microsoft.
[ Voor 29% gewijzigd door harrytasker op 09-11-2017 08:02 ]
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Live
- Gaming headsets
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Microsoft Xbox One S
- Capturecards
- Consoles
In de beta nu ookharrytasker schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:59:
[...]
In de laatste alpha staat bij manage game duidelijk of er 4k assets zijn, dus ff geduld of alpha installeren!
Top! Bedankt. Ik ga ze volgende week bestellen dan. Wil er sowiesow min. 4 hebben voor alle controllers hier. Gaat gewoon aanzienlijk in kosten schelen uiteindelijk daar er nu aardig wat batterijen door heen gaanBullet NL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:45:
[...]
Yup, ik heb een Xbox One Stereo headset en een Turtle Beach XO7 headset.
Beide hebben behoorlijk invloed op de accuduur, wat natuurlijk niet meer dan normaal is in vergelijking met een chatheadset.
Maar toch..... met een volle accu kan je ook met een stereoheadset een aantal avonden gamen.
Zeker mijn Elite Controller vreet batterijen als een hongerige baviaan. Maar goed. Wellicht komt dat door mijn spastische bewegen ermee
Was hier ook zo een 3 tal uur na uitschakelen, heb ook instant on.Willybubba schreef op donderdag 9 november 2017 @ 06:26:
Voelt lauw aan bovenaan in de buurt van de SoC waar de fan/voeding zit.
Ook gemerkt dat als ik bovenaan voel in het midden dan hoor je dat je de zwarte behuizing tegen de metalen top cage duwt, maar dat is ook logisch gezien die gewoon in zijn plaats klikt met clips en die 2 schroeven achteraan de console.
Herinnered je er meteen aan dat het maar een zwarte plastic shell is
Persoonlijk vind ik het verschil echt heel erg groot. Zelfs mijn vrouw was onder de indruk van de graphics en die speelt nooit op mijn xbox. Maar goed ieder zijn ding, maar ik ben echt superblij mee, en wil niet meer terug.Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 05:54:
Eerste echte avond met de One X. Vriend van me kwam langs om te gamen, hij is een echte casual gamer en houdt niet zo bij wat er allemaal nieuw is. Hij wist wel dat er een nieuwe Xbox aan zat te komen. Na tweeëneenhalf uur en een drietal games zegt ie: "dus eh, wanneer krijg je nu die nieuwe Xbox?"
Ik had bewust niets gezegd en dat is voor mij toch wel een eerste kleine bevestiging dat het geen wauw effect heeft op mensen omdat het geen enorme stap vooruit is.
Blijft toch bijzonder het verschil in perceptie. Mijn vrouw vroeg zich af waarom dat ding 500 euro kostte want het zag er toch allemaal hetzelfde uit.mobygo76 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:28:
[...]
Persoonlijk vind ik het verschil echt heel erg groot. Zelfs mijn vrouw was onder de indruk van de graphics en die speelt nooit op mijn xbox. Maar goed ieder zijn ding, maar ik ben echt superblij mee, en wil niet meer terug.
Ik zei toch; je hebt gewoon een nieuwe TV nodig.Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:31:
[...]
Blijft toch bijzonder het verschil in perceptie. Mijn vrouw vroeg zich af waarom dat ding 500 euro kostte want het zag er toch allemaal hetzelfde uit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Helaas zijn de 2018 OLED's er nog niet, dus upgraden heeft weinig zinRamon schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:33:
[...]
Ik zei toch; je hebt gewoon een nieuwe TV nodig.
Ja klopt. Ik had echter 10% korting via EA Access. Daarmee kwam hij op 65 euro (4500 RUB). Maar omdat nilt.ru "korting" geeft op de Xbox gift cards, betaalde ik voor die 4500 RUB slechts 3859 RUB en dat komt neer op zo'n 57 euro
Nog niet. Ik zag wel dat de kaartjes voor Xbox uitverkocht zijn idd.Heeft iemand deze kaartjes al getest in de store:
https://nilt.ru/catalog/m..._magazina_windows/?pid=13
Bij mijn order zijn ze nog aan het 'uitzoeken' wat er verkeerd is gegaan. Nadeel is dat ik met cadeaubonnen heb betaald en dus niet zomaar kan annuleren. Moet helaas nog maar even wachten op hun antwoord =(Samplex schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:42:
Zojuist UPS verzend notificatie gekregen van me Xbox one X gekocht via de MS Store. Had m geannuleerd maar was te laat, dus kan weer retour of kan iemand anders er blij mee maken?
Vanmiddag maar weer eens bellen, gisteren middag wisten ze nog niks.
Ik speel op een 1080P tv en zie ook duidelijk verschil in Gears 4 en Forza 7.. ‘Rustig’ beeld dankzei 60FPS en kleuren knallen echt wel meer van het scherm. Vanavond neem ik mijn 4K monitor van de zaak mee maar ik verwacht prima resultaten.Ramon schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:33:
[...]
Ik zei toch; je hebt gewoon een nieuwe TV nodig.
Overigens kom ik van de originele One dus dat kan ook schelen maar de ‘Total package’ Bevalt mij echt prima!
Volgend jaar een 4K OLED en we kunnen weer even door
Dat zal meer door de supersampling komen. Kleuren zouden, tenzij HDR (maar dat zit als het goed is niet op een 1080p set), niet echt anders moeten zijn.D-Ed schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:45:
[...]
Ik speel op een 1080P tv en zie ook duidelijk verschil in Gears 4 en Forza 7.. ‘Rustig’ beeld dankzei 60FPS en kleuren knallen echt wel meer van het scherm. Vanavond neem ik mijn 4K monitor van de zaak mee maar ik verwacht prima resultaten.
Overigens kom ik van de originele One dus dat kan ook schelen maar de ‘Total package’ Bevalt mij echt prima!
Volgend jaar een 4K OLED en we kunnen weer even door
Das het mooie tochbram1984 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:49:
[...]
Dat zal meer door de supersampling komen. Kleuren zouden, tenzij HDR (maar dat zit als het goed is niet op een 1080p set), niet echt anders moeten zijn.
Misschien komen de kleuren mooier over door de 60 frames per seconden en anti-aliasing? In gears kun je performance of effecten (of zoiets) kiezen en ik heb gekozen voor performance, vanavond maar eens op 30 fes checken omdat dit mooier zal zijn. Maar goed, 60 fps ftw
- quorumz
- Niet online

die anderen komen ook niet meer, had met ze gechat, kennelijk wat onenigheid over de nieuwe prijzen van de leverancier aan hunMr Magic schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:39:
[...]
Ja klopt. Ik had echter 10% korting via EA Access. Daarmee kwam hij op 65 euro (4500 RUB). Maar omdat nilt.ru "korting" geeft op de Xbox gift cards, betaalde ik voor die 4500 RUB slechts 3859 RUB en dat komt neer op zo'n 57 euro
[...]
Nog niet. Ik zag wel dat de kaartjes voor Xbox uitverkocht zijn idd.
FPS heeft met het aantal beeldjes per seconde te maken en AA heeft met reduceren van kartelrandjes, dus ik zeg gevalletje placebo effect (helemaal als je voor performance hebt gekozen).D-Ed schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:08:
[...]
Das het mooie tochIk heb geen HDR overigens.
Misschien komen de kleuren mooier over door de 60 frames per seconden en anti-aliasing? In gears kun je performance of effecten (of zoiets) kiezen en ik heb gekozen voor performance, vanavond maar eens op 30 fes checken omdat dit mooier zal zijn. Maar goed, 60 fps ftw
Zelf kies ik altijd voor alle toeters en bellen op locked 30fps. Mits goed uitgevoerd, heb ik de fps na een paar minuten niet meer in de gaten. Zo vind ik bijvoorbeeld Rise of the Tomb Raider op de 4k stand echt aanzienlijk mooier dan op de high framerate stand. Goeie game om dat te testen.
[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 09-11-2017 09:15 ]
I knowbram1984 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:13:
[...]
FPS heeft met het aantal beeldjes per seconde te maken en AA heeft met reduceren van kartelrandjes te maken, dus ik zeg gevalletje placebo effect (helemaal als je voor performance hebt gekozen).
Zelf kies ik altijd voor alle toeters en bellen op locked 30fps. Mits goed uitgevoerd, heb ik de fps na een paar minuten niet meer in de gaten.

Heb je ze ook de Insects demo laten zien? Het perfecte middel om 4K / HDR te kunnen tonen.Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:31:
[...]
Blijft toch bijzonder het verschil in perceptie. Mijn vrouw vroeg zich af waarom dat ding 500 euro kostte want het zag er toch allemaal hetzelfde uit.
(En ja, ik ben van de 'prijs iedereen de Insects demo aan'-organisatie!)
Dit is een real-time demo om HDR, 4K en wide-gamma output te testen op je tv. Als die dat ondersteund natuurlijk
Je kunt tijdens het draaien in- en uitzoomen en kleuren veranderen. Schijnt mooie tech-demo voor familie en vrienden te zijn.
Ik kan er nog niet veel mee #missing4khdrtv

--edit--
Zie ik net dat de vorige post het ook noemt. Heb je iig de link van mij ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door Bbfreak op 09-11-2017 09:23 ]
Verwijderd
Nice! Ik zit volgende week in US, dus meteen maar besteld en laten afleveren bij de dichtstbijzijnde Best BuyMRE-Inc schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:31:
[...]
Majornelson twittert net deze:
https://www.bestbuy.com/s...eg-OFHCDDIKUIkurUhXeT44cw
4TB voor dezelfde prijs. Wel bij BestBuy, maar waarschijnlijk hier ook wel ergens voor die prijs te verkrijgen....
Het hangt bij mij aan een 7.1 Onkyo en een Sony 4K tv.
Ik heb overigens ook de TV imput op Enhanced gezet en Game Mode, loopt als een tiet en beeld is bizar mooi!
Bears and Bulls
Insects demo?Rene1984 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:18:
[...]
Heb je ze ook de Insects demo laten zien? Het perfecte middel om 4K / HDR te kunnen tonen.
(En ja, ik ben van de 'prijs iedereen de Insects demo aan'-organisatie!)
Ik merk geen verschil, heb hem op Dolby Atmos gezet, maar krijg overal gewoon PCM, maar dat is uncompressed toch? Dus zou het beste moeten zijn.mindcre8r schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:26:
ik heb het idee dat de audio ook beter is nu op de oneX, ervaren meer mensen dat?
Het hangt bij mij aan een 7.1 Onkyo en een Sony 4K tv.
Ik heb overigens ook de TV imput op Enhanced gezet en Game Mode, loopt als een tiet en beeld is bizar mooi!
[ Voor 45% gewijzigd door Phusebox op 09-11-2017 09:36 ]
xoek op je xbox in de store op insects en je krijgt hem bovenaan.
YouTube: XBOX ONE X Insects interactive realtime 4K HDR Demo on my LG 65"...
[ Voor 36% gewijzigd door mindcre8r op 09-11-2017 09:34 ]
Bears and Bulls
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar ja dan nog, dan ga je mensen ergens op wijzen, en het is enkel een demo. Niet representatief voor de werkelijkheid.mindcre8r schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:33:
[...]
xoek op je xbox in de store op insects en je krijgt hem bovenaan.
YouTube: XBOX ONE X Insects interactive realtime 4K HDR Demo on my LG 65"...
Het is een demo om de technieken te demonstreren die in games ook zo gebruikt worden, dus juist wel representatief.Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:37:
[...]
Maar ja dan nog, dan ga je mensen ergens op wijzen, en het is enkel een demo. Niet representatief voor de werkelijkheid.
Ik begin eerder het idee te krijgen dat je wil dat mensen het niet zien. Het is een demo die je direct laat schakelen tussen 4K/niet-4K en HDR/niet-HDR. Waarom zou dit niet representatief zijn voor de werkelijkheid? Het is gewoon gebouwd met een game-engine, dus in die zin is het wel degelijk representatief.Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:37:
[...]
Maar ja dan nog, dan ga je mensen ergens op wijzen, en het is enkel een demo. Niet representatief voor de werkelijkheid.
Heb jij je tv wel goed ingesteld ?Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:31:
[...]
Hier is het precies omgedraaid wat jij zegt, mensen die hem zien zeggen allemaal wow wat een verschil, zelfs de vrouw in huis ziet het.
Hier nog erger; vrouw heeft soms al eerder door dat een TV-uitzending niet netjes in 720/1080 wordt uitgestuurd door de decoder. Ze had ook een 50/50 stem in de recente aanschaf 4K TV etc...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Het heeft inderdaad wel wat weg van horizon 3. Je hebt verschillende type races, wat duidelijker gedifferentieerd dan in horizon (je moet ook echt een auto selecteren bedoeld voor het type event). Ik heb tot nu toe alleen off road en reguliere straat races gedaan, maar je hebt geloof ik ook nog drag (afwachten hoe dat is, meestal is dat toch minder), drift en police chases. Verder zijn er collectibles zoals van die grote advertentie borden om doorheen te knallen en casino chips om te verzamelen, en speed traps (snelheid op dat punt) en zones (snelheid over een traject). Je krijgt ook automatisch challenges om andere spelers te verslaan, al dan niet uit je friendlist, maar je wordt niet geforceerd online te spelen zoals de vorige games.quorumz schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:18:
[...]
En zitten er onderdelen in zoals Forza Horizon 3?
Het spel begint overigens heel lineair, om het verhaal te beginnen, maar daarna word je los gelaten in de open wereld. Het verhaal is gelukkig ook niet meer zo erg als in NFS 2015. Het blijven wel 'coole race bros en chickies' maar zeker niet meer zo super cringe als de vorige.
Nee maar als ik ga zeggen: kijk dit is 4K, dit is HDR en dit is HD SDR dan is het logisch dat mensen zeggen: oh ja ik zie het.Rene1984 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:38:
[...]
Ik begin eerder het idee te krijgen dat je wil dat mensen het niet zien. Het is een demo die je direct laat schakelen tussen 4K/niet-4K en HDR/niet-HDR. Waarom zou dit niet representatief zijn voor de werkelijkheid? Het is gewoon gebouwd met een game-engine, dus in die zin is het wel degelijk representatief.
Bij sommige demo filmpjes speciaal om een tv te demonstreren zien mensen het ook wel. Maar als ik real life voorbeelden toon zoals Forza 7 of andere Enhanced titels en iemand die geen fanatieke gamer is maar toch ettelijke uren gegamed heeft bij mij het niet ziet, dank denk ik toch dat de stap niet zo heel groot is dat het meteen opvalt.
Ik zou willen dat ik het wauw effect zelf kon ervaren. Het ziet er allemaal prima uit hoor en ik zie ook wel hier en daar verbeteringen als ik er op let, maar niet dat ik het echt een wereld van verschil vindt. Als ik een One S had gehad hiervoor had ik het waarschijnlijk niet eens gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 09-11-2017 09:46 ]
dikke mik.. ik heb precies hetzelfde... 18 oktober met ms tegoed besteld. major fuckup. Xbox support verwees naar voice support, deze verwees naar microsoft store support. Deze prikte mij door naar xbox support. Mevrouw van xbox support beledigt dat ze is doorgeprikt terwijl ze mij intussen beloofde door te prikken naar iemand van microsoft support. Engels bandje enter access code en de lijn dropte. Toen zelf weer microsoft store gebeld. Weer uitgelegd. Die zou het uitzoeken en vandaag zou ik per mail horen wat er gaat gebeuren.srdevil schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:10:
Net Microsoft gebeld en ze kunnen m'n order niet terugvinden in het system terwijl hij wel in de bestelgeschiedenis kan zien dat hij besteld is.
Ik moest even mijn bevestigingsmail doorsturen en een screenshot van de bestelgeschiedenis en dan ging de 'financiele afdeling' het uitzoeken.
Hij hoopte toch wel morgen op antwoord, en als ik pech had kon het 2-3 dagen duren![]()
Het leek er wel op dat als er iets fout was gegaan, ik de Xbox wel zo snel als mogelijk ga ontvangen nadat ze het uitgezocht hebben dus ik denk dat ze nog wat achter de hand hebben (niet pas bij de 2de wave op 30-11-2017). Hij was blij dat ik geen Scorpio had, want die zijn echt op.
Weet je wat xbox support maandag zei? Gefeliciteerd, je staat op verzending van 7 november, dan krijg je deze week je xbox one x.
Haha bij mij is het tegenovergestelde het geval.MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:42:
[...]
Hier nog erger; vrouw heeft soms al eerder door dat een TV-uitzending niet netjes in 720/1080 wordt uitgestuurd door de decoder. Ze had ook een 50/50 stem in de recente aanschaf 4K TV etc...
Ik kom dan thuis en dan zie ik dat ze al de hele dag een SD zender heeft opstaan. *cringe*
Maar goed, waarom zou je het zien als het je geen reet interesseert? Mensen die bijvoorbeeld mixen (als in DJ'en) ontwikkelen ook heel snel een gevoel voor ritme en horen ook direct als 2 platen niet goed naast elkaar lopen. Iemand die daar niks mee heeft, die vindt alles wel mooi klinken (net als dat mensen house muziek allemaal hetzelfde vinden klinken. Precies hetzelfde. Los daarvan zie je bij bijv. DF video's steeds vaker dat het beeld gepauzeerd wordt en er flink wordt ingezoomd, om überhaupt dat ene extra karteltje zichtbaar te maken. En dan nog moet je goed kijken om het te kunnen zien.
Misschien heb ik het gemist hoor (de posts gaan zo hard in dit topic momenteel), maar heb je nou wel een tv die het ook echt kan laten zien? Want ik kan me inderdaad wel voorstellen dat als je een goedkope 4k tv hebt het allemaal gewoon niet zo goed uit de verf komt.Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:45:
In other news: iemand een alternatief voor xbox-store-checker? Deze ligt plat?
[...]
Nee maar als ik ga zeggen: kijk dit is 4K, dit is HDR en dit is HD SDR dan is het logisch dat mensen zeggen: oh ja ik zie het.
Bij sommige demo filmpjes speciaal om een tv te demonstreren zien mensen het ook wel. Maar als ik real life voorbeelden toon zoals Forza 7 of andere Enhanced titels en iemand die geen fanatieke gamer is maar toch ettelijke uren gegamed heeft bij mij het niet ziet, dank denk ik toch dat de stap niet zo heel groot is dat het meteen opvalt.
Ik zou willen dat ik het wauw effect zelf kon ervaren. Het ziet er allemaal prima uit hoor en ik zie ook wel hier en daar verbeteringen als ik er op let, maar niet dat ik het echt een wereld van verschil vindt. Als ik een One S had gehad hiervoor had ik het waarschijnlijk niet eens gezien.
Zelf heb ik dat niet en koop ik dus ook geen x. Ik hoop met een paar jaar een oled met de juiste technieken te kopen en als er dan nog geen opvolger aan zit te komen haal ik misschien dan alsnog een x...
Een 2017 OLED, dus dat zou voldoende moeten zijn.Finraziel schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:11:
[...]
Misschien heb ik het gemist hoor (de posts gaan zo hard in dit topic momenteel), maar heb je nou wel een tv die het ook echt kan laten zien? Want ik kan me inderdaad wel voorstellen dat als je een goedkope 4k tv hebt het allemaal gewoon niet zo goed uit de verf komt.
Zelf heb ik dat niet en koop ik dus ook geen x. Ik hoop met een paar jaar een oled met de juiste technieken te kopen en als er dan nog geen opvolger aan zit te komen haal ik misschien dan alsnog een x...
Mijn vrouw keek gisteren even mee met Assasin's Creed Origins, en die zag toch wel heel goed dat het er mooier uitzag, en ik zie zelf ook wel flinke verbeteringen... Maar ik kom van de VHS recorder Xbox One. Wellicht dat je het vanuit de One S minder goed ziet of zo.Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:31:
[...]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ja same here, kom ook van een Day One edition. Ach ja, vanavond eens Gears 4 opstarten dan.Willybubba schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:12:
[...]
Mijn vrouw keek gisteren even mee met Assasin's Creed Origins, en die zag toch wel heel goed dat het er mooier uitzag, en ik zie zelf ook wel flinke verbeteringen... Maar ik kom van de VHS recorder Xbox One. Wellicht dat je het vanuit de One S minder goed ziet of zo.
Ik wil je wel uit je lijden verlossen hoor, je mag je One X zonder bijbetaling van jouw kant ruilen met mijn One SPhusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:13:
[...]
Ja same here, kom ook van een Day One edition. Ach ja, vanavond eens Gears 4 opstarten dan.
Mijn vrouw zat doodleuk altijd non hd uitzendingen te kijken toen de hd kanalen bij mijn provider (kpn) nog in de 700 range verstopt zaten. Vond het maar veel werk om naar 700 te zappen en zag ook geen verschil. toegegeven ze heeft een bril maar gebruikt deze niet vaakMAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:42:
[...]
OT: hier dus ook weinig hoop dat ze verschil ziet, ondanks dat ik dus van een x360 naar een one x (hopefully) ga........(toegegeven tussen een pro en x op een full hd tv zal het verschil moeilijk zichtbaar zijn...)
[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 09-11-2017 10:33 ]
10 second ninja DONE
Dan neem ik zijn tv wel voor een zacht prijsje overPaYnE81 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:31:
[...]
Ik wil je wel uit je lijden verlossen hoor, je mag je One X zonder bijbetaling van jouw kant ruilen met mijn One S![]()
Zit je/jullie misschien ver van de tv af? Verder is het wel zo dat met eyecandy alles snel went. kan me voorstellen dat hdr ook snel went. of mogelijk minder opvalt indien het niet op standje eye burn staat?Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:13:
[...]
Ja same here, kom ook van een Day One edition. Ach ja, vanavond eens Gears 4 opstarten dan.
10 second ninja DONE
Het mooie van HDR vind ik vooral dat de kleuren veel minder fel zijn. Bij FIFA en wildlands is dat erg goed te zien en ook zeker een meerwaarde. Waardoor het beeld rustiger en ook wat realistischer wordt. Ik weet even niet of ik dan mijn instellingen niet goed heb staan omdat ik meer mensen hoor over het standje eye burn..Sagat schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:49:
[...]
Zit je/jullie misschien ver van de tv af? Verder is het wel zo dat met eyecandy alles snel went. kan me voorstellen dat hdr ook snel went. of mogelijk minder opvalt indien het niet op standje eye burn staat?
Hier en daar een sprite extra en minder mist, soepeler lopende games. Geen wow gevoel. Jammer, had gehoopt dat het er beter uit zou zien. Als het ding €350 had gekost dan had ik wel geüpgrade, doe ik nu maar niet.
Heb zelf nog geen 4k/hdr tv, maar meerdere malen gehoord (en zelf ook bij anderen die WEL een hdr tv hebben gezien) dat juist hdr het verschil maakt. Kan me haast niet voorstellen dat mensen dat niet kunnen zien (ondanks mijn bovenstaande verhaal over mijnourplayground schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:54:
[...]
Het mooie van HDR vind ik vooral dat de kleuren veel minder fel zijn. Bij FIFA en wildlands is dat erg goed te zien en ook zeker een meerwaarde. Waardoor het beeld rustiger en ook wat realistischer wordt. Ik weet even niet of ik dan mijn instellingen niet goed heb staan omdat ik meer mensen hoor over het standje eye burn..
10 second ninja DONE
Ze wilden wachten totdat er voldoende games waren met een enhanced update, zodat ze het konden vergelijken.JackSparrow schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:35:
Het valt mij trouwens op dat er nog (steeds?) geen review van de Xbox One op Tweakers is verschenen....ze zijn niet echt heel snel op kantoor
Probleem is alleen dat je de vergelijkingsfilmpjes op je telefoon/PC kijkt terwijl je eigenlijk de oneS en oneX naast elkaar in real life moet zien.
Juist die verschillen dievoa filmpjes klein lijken zien er dan heel anders uit
Lichtpuntje...
@XtuvJackSparrow schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:35:
Het valt mij trouwens op dat er nog (steeds?) geen review van de Xbox One op Tweakers is verschenen....ze zijn niet echt heel snel op kantoor
MAX3400 in "[XBO] Xbox One - Deel 6"
[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 09-11-2017 11:04 ]
Hoe bekijk jij de vergelijkingen dan? op een 1080P scherm? Op een 4k TV op youtube?Segafreak83 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:56:
Als ik de vergelijkingen zie tussen een One S en One X, dan valt de eyecandy best tegen.
Hier en daar een sprite extra en minder mist, soepeler lopende games. Geen wow gevoel. Jammer, had gehoopt dat het er beter uit zou zien. Als het ding €350 had gekost dan had ik wel geüpgrade, doe ik nu maar niet.
Geen idee maar ik zou eventueel de mogelijkheid hebben om de One en de X op 1 TV aan te sluiten en via dual view / fullscreen switching daadwerkelijk verschil te proberen te zien.nexhil schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:04:
[...]
Hoe bekijk jij de vergelijkingen dan? op een 1080P scherm? Op een 4k TV op youtube?
Zin in? Niet echt; maar aangezien ik ondertussen wel weet wat ik speel en hoe het eruit ziet (weinig games, wel intensief), geloof ik wel dat ik 4K & HDR krijg van FM7.
Mja, is dat echt zo? HDR heeft Xbox One S dan toch ook?LuisjeNL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:03:
Grootst merkbare verschil is natuurlijk hdr, maar de betere textures zie je zeker.
Probleem is alleen dat je de vergelijkingsfilmpjes op je telefoon/PC kijkt terwijl je eigenlijk de oneS en oneX naast elkaar in real life moet zien.
Juist die verschillen dievoa filmpjes klein lijken zien er dan heel anders uiten laten we niet vergeten dat dit nu nog het begin is.
Op mijn 1080p telefoon:p en als ik wil kan het ook op een 4k oled. Maar dan download ik liever een filmpje dan een compressed YouTube filmpje.
Puntje bij paaltje, het beeld is toch wel mooier op een sterker apparaat... Maar....... Zeker in het begin maakt het grootste verschil wat de developers er voor moeite in steken.
Lichtpuntje...
Sorry hoor met alle respect maar ik vindt het een ENORME stap vooruit. Zelfs Forza 7, waarvan ik dacht dat het toch niet zo veel mooier kon op de XOX tov de oude Xbox, ziet er veel en veel scherper, cleaner, strakker uit. Maar bij AC Origins viel mijn bek pas echt open. Zo blurry en washed out op de oude, zo retestak en superscherp op de XOX. En dan moet ik nog aan Gears 4 beginnen, wilde dat eigenlijk gisteravond doen maar AC Origins bleef mij bezighoudenPhusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 05:54:
Ik speel op een high-end 2016 4K HDR tv en kom van een og Xbox af, misschien dat dat het een en ander verklaard, maar om te zeggen dat het geen enorme stap vooruit is, slaat imho echt werkelijk nergens op.
X1 vs x1x.
Behoorlijke stap, wat logisch is want zou niet eens willen weten welke resolutie de x1 draait. Gok ergena rond de 900p of lager.
Moet wel zeggen(disclaimer dit is gezien op een 1080p tv uit 2009, en via youtube) dat ik alleen de verschillen echt zag toen ze 300% inzoomde.
Zou wel graag direct feed 4k gameplay willen vergelijken. Maar zelfs mn pc monitor is maar een 1200p scherm..
Zou graag een 4k optie van youtube willen ondanks een 1080p tv. Lijkt me dat net als met games die dan soort supersampled naar 1080p en er beter uitziet ?
Nog eentje, pc ultra vs xbox one x:
Ook hier geen echt verschil tenzien (zie disclaimer hierboven). Alleen met de 300% inzoom oogt de pc iets scherper, kan de anti aliasing oplossing zijn.
Misschien pc die TAA gebruikt, en x1x fxaa die ietsje blurt tov TAA.
Maar ziet er goed uit voor x1x !!
[ Voor 22% gewijzigd door v8power67 op 09-11-2017 11:18 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Het verschil tussen de originele 2013 Xbox schijnt groter te zijn tov de One X, dan een 2016 One S tov de One X.DutchOwnage schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:10:
[...]
Sorry hoor met alle respect maar ik vindt het een ENORME stap vooruit. Zelfs Forza 7, waarvan ik dacht dat het toch niet zo veel mooier kon op de XOX tov de oude Xbox, ziet er veel en veel scherper, cleaner, strakker uit. Maar bij AC Origins viel mijn bek pas echt open. Zo blurry en washed out op de oude, zo retestak en superscherp op de XOX. En dan moet ik nog aan Gears 4 beginnen, wilde dat eigenlijk gisteravond doen maar AC Origins bleef mij bezighouden![]()
Ik speel op een high-end 2016 4K HDR tv en kom van een og Xbox af, misschien dat dat het een en ander verklaard, maar om te zeggen dat het geen enorme stap vooruit is, slaat imho echt werkelijk nergens op.
En ik heb al een One S, dus ja. Denk dat vooral mensen de verschillen willen zien.
Heb de filmpjes gekeken op een 1080p scherm van net 2 jaar oud, waarbij de reviewer bewust ook zei, ik speel bewust op een 1080 scherm omdat 80% nog een 1080p scherm heeft.
Ps. Ik zeg dit echt niet om te zeuren ofzo, ben fan van Xbox, had het geld al klaar liggen
[ Voor 3% gewijzigd door Segafreak83 op 09-11-2017 11:24 ]
Dit topic is gesloten.
- Geen XBOX vs PS4 discussie, niet trollen etc.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.