Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-11 11:37
Kan bij de Plus hier op het winkelcentrum, die gaat om 12.00 uur open. Wil maar zo snel mogelijk die oude weer bij MS hebben ;)

Heb ook even naar de fabriceerdatum gekeken. M'n oude was van augustus 2017 en deze van december 2017. Hopelijk hebben ze in die paar maanden wel die E105 foutmelding, HDD gerelateerd, weten te tackelen.

DutchOwnage wijzigde deze reactie 31-12-2018 16:51 (44%)

justifire schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:28:
[...]

Te herkennen aan het Children of Sissna masker B-)
Hoe zie je dat dan precies? Soms zie ik wel iemand met van die lichtjes boven z’n hoofd. Is dat het?

Mijn hemel wat is die Ai partner van je toch echt retarded.... :|

uchiha tijntje wijzigde deze reactie 31-12-2018 19:38 (10%)

360Gamertag.....PSN ID

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:51
justifire schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:45:
[...]

Laat ze eerst maar eens met een demo komen.
Zelfde geldt voor Anthem.
Tot nu toe ben ik niet overtuigd.
Hoe meer ik zie, des te minder zit ik op Anthem te wachten. Ik speel straks via EA Access tien uur en dan zie ik het wel.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Robolokotobo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:22
Het nieuwe jaar begint direct goed. Celeste nu gratis te downloaden met Xbox Live Gold

Xbox One S

• Robolokotobo
Ik heb hem vannacht gelijk voor de helft uitgespeeld. Ik zat echt te springen om een voor mij nieuwe 2D platformer en deze is echt heel tof. Dit is hoe het eraan toeging vannacht:

Robolokotobo wijzigde deze reactie 01-01-2019 08:42 (6%)

Xbox One S

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Oudjaarsavond even een film gekeken via Netflix op de XBox One X. Die was tegen 23:40 afgelopen. De rest van de familie even Snakepass laten zien en zowaar om 23:44 nog een achievement gehaald.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

Robolokotobo schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 01:08:
Het nieuwe jaar begint direct goed. Celeste nu gratis te downloaden met Xbox Live Gold
Op basis van dat YT-dingetje; laat maar... De frustratie over Guacamelee begint alweer omhoog te borrelen .

Xbox Live: OctagonQontrol

Git gud ;)

@MRE-Inc Ik zou Snake Pass echt een kans geven. Het duurt gewoon even voordat de controls "clicken". Maar als je het dan door hebt dan zijn de bewegingen erg intuitief. Just think like a snake!

360Gamertag.....PSN ID

• ariekanari
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:55
RetroArch komt wellicht naar de XBOX ONE zonder dat een jailbreak noodzakelijk is.
Als je van retrogaming houd is dit een goede start van 2019.

https://bgr.com/2018/12/3...lator-xbox-one-port-2019/

En hier een uiteenzetting hoe de ontwikkelaarsmodus geactiveerd kan worden op een retailconsole en hoe eenvoudig het is om te wisselen tussen beide modi.

https://docs.microsoft.co...ox-apps/devkit-activation

ariekanari wijzigde deze reactie 01-01-2019 12:57 (35%)

• Bbfreak
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-11 14:56
DutchOwnage schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:47:
Zo, m'n replacement One X is binnen. Eerste Kerstdag aangevraagd, vanmiddag bezorgd door UPS. Allemaal dikke prima, goeie service die advanced exchange.

Gelijk natuurlijk ff aan de tand gevoeld, so far so good d:)b

Morgen de oude afgeven bij UPS punt en verzenden richting Frankfurt, en natuurlijk goed in de gaten gaan houden of die 500 euro op m'n CC weer vrijgegeven wordt. Heb het track&trace nummer goed genoteerd :9
Ik heb wat gemist denk ik...

Mijn Xbox ging stuk op 23-12, 24-12 service order aangemaakten op 27-12 ingeleverd bij UPS.
Naar verwachting komt hij morgen aan in Duitsland.

Heb niets gelezen over een replacement Xbox. Hoe werkt dat? Is dat tijdelijk?

Wat is over het algemeen de doorlooptijd voor zo'n service order?

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-11 18:23

Famous

R 400+

Bbfreak schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:43:
[...]

Mijn Xbox ging stuk op 23-12, 24-12 service order aangemaakten op 27-12 ingeleverd bij UPS.

Heb je hetzelfde als ik had.. :+
Kwam ook na inlevering erachter dat je een omruiling kan doen waar je eerst een “nieuwe krijg” met een reservering op je CC.

Ik was mijn Xbox volgens mij 1,5 week kwijt toen ik hem weer in bezit had :)

Xbox live: Ghesous

• MRE-Inc

MRE-Inc

ariekanari schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:48:
RetroArch komt wellicht naar de XBOX ONE zonder dat een jailbreak noodzakelijk is.
Als je van retrogaming houd is dit een goede start van 2019.

https://bgr.com/2018/12/3...lator-xbox-one-port-2019/

En hier een uiteenzetting hoe de ontwikkelaarsmodus geactiveerd kan worden op een retailconsole en hoe eenvoudig het is om te wisselen tussen beide modi.

https://docs.microsoft.co...ox-apps/devkit-activation
Voor de volledigheid, je moet toch een developer account hebben ?
Those who own an Xbox One can turn their device into a dev kit by purchasing a developer account for the low price of £12, $19 or €14.
Op zich wel interessant als je bv Donkey Kong Country nog eens wil spelen.

• Bbfreak
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-11 14:56
Famous schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Heb je hetzelfde als ik had.. :+
Kwam ook na inlevering erachter dat je een omruiling kan doen waar je eerst een “nieuwe krijg” met een reservering op je CC.

Ik was mijn Xbox volgens mij 1,5 week kwijt toen ik hem weer in bezit had :)
1.5 week is netjes. Ga ik geen replacement voor aanvragen. Ik moet nog wat boeken uitlezen :P

Ik hoop overigens wel dat ik een scorpio edition terug krijg als ze hem vervangen...

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Bbfreak schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Ik hoop overigens wel dat ik een scorpio edition terug krijg als ze hem vervangen...
Niet als je dat niet specifiek & expliciet hebt aangegeven bij Microsoft. En dan nog, er is een grote kans dat je een refurb terugkrijgt en zeker geen nieuwe.

Iedereen die een Scorpio heeft en deze "klakkeloos" terugstuurt, krijgt over het algemeen een gewone One X terug (dus zwart, klaar).

Xbox Live: OctagonQontrol

• Robolokotobo
MAX3400 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:12:
[...]

Op basis van dat YT-dingetje; laat maar... De frustratie over Guacamelee begint alweer omhoog te borrelen .
Het is een kwestie van verstand op nul en er vanuit gaan dat je ieder level uiteindelijk zult halen. Een beetje zoals wanneer jij in Forza een snelste tijd probeert te verbeteren. Dan weet jij ook dat het uiteindelijk gaat lukken ;)

Als je dood gaat spawn je direct weer, en je wordt nooit ver terug gezet. Dat was vroeger wel anders met platformers op de NES en SNES bijvoorbeeld

Xbox One S

Helaas is het zo dat als je in Ashen doodgaat niet meteen respawned :P

Maar ik mag nu met speertjes gaan gooien. Dat betekent dus dat ik Amiren heb verslagen. Een bossbattle van een half uur waarbij je in 1 hit dus mag respawnen… Zenuwslopend. Met name die laatste 5% van zijn HP bar. En met name omdat je niet kunt pauzeren.. :/

360Gamertag.....PSN ID

uchiha tijntje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 01:18:
Helaas is het zo dat als je in Ashen doodgaat niet meteen respawned :P

Maar ik mag nu met speertjes gaan gooien. Dat betekent dus dat ik Amiren heb verslagen. Een bossbattle van een half uur waarbij je in 1 hit dus mag respawnen… Zenuwslopend. Met name die laatste 5% van zijn HP bar. En met name omdat je niet kunt pauzeren.. :/
Amiren vond ik een leuke eerlijke battle (zolang je linksom blijft dodgen)
Nu komt het pittige gedeelte :X |:( }:|
Sterkte !! :(:)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:21

Tusk

Om daarom!

Vreemd genoeg krijg ik er hier op GoT en Google niet echt iets over gevonden.
Namelijk: wat is de beste kwaliteit audio: Uncompressed surround of digital stream (DTS)

Bij Uncompressed komt er PCM en nog wat meer in het schermpje van mijn receiver. Ik merk zelf niet direct verschil tussen de twee. 5.1 werkt bij allebei.

Ik heb hem aan mijn pricewatch: Onkyo TX-SR 507 Zwart reciever hangen

Tusk wijzigde deze reactie 02-01-2019 09:01 (20%)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:42:
Git gud ;)

@MRE-Inc Ik zou Snake Pass echt een kans geven. Het duurt gewoon even voordat de controls "clicken". Maar als je het dan door hebt dan zijn de bewegingen erg intuitief. Just think like a snake!
Heb ik het geduld niet voor denk ik. Ik ben sowieso al slecht in dit soort games.

Human fall flat daarentegen vind ik dan wel weer een geinig spelletje. Niet te lange levels, wel uitdagend genoeg voor mij. En zo zitten er in Gamepass nog wel meer games die ik nog ga spelen. Who needs exclusives when you have got Gamepass :+

• erik_s
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-10 11:28
Tusk schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:59:
Namelijk: wat is de beste kwaliteit audio: Uncompressed surround of digital stream (DTS)

Bij Uncompressed komt er PCM en nog wat meer in het schermpje van mijn receiver. Ik merk zelf niet direct verschil tussen de twee. 5.1 werkt bij allebei.

Wat ik zo snel gevonden heb omdat ik niet zeker wist of wat ik dacht ook klopte (deed het gelukkig wel)

Uncompressed pcm is lossless en DTS is lossy. vergelijk het met een cd track of een mp3.

In theorie is de mp3 slechter, de vraag is echter of je dat ook hoort/ kan horen, Dit hang uiteraard van heel veel dingen af.

Kort door de bocht, in theorie is DTS slechter dan uncompressed pcm, in de praktijk (zoals je zelf ook al aangeeft) hoor je dit niet tenzij je absoluut gehoor hebt en een laboratorium als gameroom.

stukje knip en plak van toms hardware:

What's the major difference between them and which is the best one in terms of Audio quality ?

PCM is short for Pulse Code Modulation. It's an uncompressed, unencoded digital representation of analogue waveforms; it is the rawest form of digital audio. Each audio channel is represented by a number of samples that are equally spaced in time and are equally wide.

For example, a 5.1 surround sound system configured at 96Khz, 24bps will have six channels sampling a 24 bit value from an output buffer 96,000 times per second.

All audio is generated and manipulated in PCM. The .wav file is a storage format for PCM. The audio codec itself uses PCM when converting the digital samples into analogue values for playback through the speakers.

If you've ever looked at a .wav file and compared it to a .mp3 file or a .dts file containing the same recording you may notice that it is absolutely massive in comparison. This is a result of the lack of compression that PCM has. For audio sources that have entirely prerendered audio -- such as movies -- it makes sense to compress and encode the audio into a format more suitable for storage.

Let's calculate the storage space required for 90 minutes of uncompressed DVD quality audio.

6 channels * 16 bits per sample * 48000 samples per second * 60 seconds per minute * 90 minutes = 24,883,200,000, or 24.88 gigabits, or approximately 8.3 gigabytes. This is twice the capacity of a single layer DVD, and no video content has been included.

Dolby Digital and DTS are lossy digital compression algorithms that encode one or more PCM channels into a bitstream for storage, and then decode that bitstream back into one or more PCM channels for playback. Dolby Digital and DTS may encode that 8.3GB of PCM audio to ~800MB and suffer only a minor loss in quality.

Dolby Digital TrueHD, and DTS-HD Master Audio are lossless versions of those mentioned above. Unlike Dolby Digital and DTS, these two will decode to the exact same PCM signals that they were encoded from without any loss of quality.

bron:
http://www.tomsguide.com/...cm-dobly-digital-dts.html

• MartijnS72
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
Tusk schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:59:

Zoals hierboven uitgelegd, geeft 'Uncompressed' in het algemeen de beste kwaliteit audio.

Mocht je ook Blu-rays afspelen , dan kun je bij de 'Disc and Blu-ray settings' de optie 'Let my receiver decode audio' eventueel inschakelen. Die optie zou een 1:1 bitstream moeten zijn.
justifire schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 06:51:
[...]

Amiren vond ik een leuke eerlijke battle (zolang je linksom blijft dodgen)
Nu komt het pittige gedeelte :X |:( }:|
Sterkte !! :(:)
Amiren was inderdaad eerlijk. Duurde even voordat ik de linksom dodge door had. En daarna was het een kwestie van doorzetten en focus. Gelukkig is de AI dan wel weer slecht zodat die doodging voordat hij die urn kapot kon slaan. Dan was het gevecht een stuk lastiger geworden. Nu even wat farmen zodat ik 9999 spears kan kopen. :+ Ga nu eerst even zoveel mogelijk sidequests doen om mijn HP en stamina omhoog te krijgen en mijn wapens zover mogelijk te levelen.

Wat een geweldige game :)

360Gamertag.....PSN ID

uchiha tijntje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Amiren was inderdaad eerlijk. Duurde even voordat ik de linksom dodge door had. En daarna was het een kwestie van doorzetten en focus. Gelukkig is de AI dan wel weer slecht zodat die doodging voordat hij die urn kapot kon slaan. Dan was het gevecht een stuk lastiger geworden. Nu even wat farmen zodat ik 9999 spears kan kopen. :+ Ga nu eerst even zoveel mogelijk sidequests doen om mijn HP en stamina omhoog te krijgen en mijn wapens zover mogelijk te levelen.

Wat een geweldige game :)
That's the way !
Ook even backtracken voor de ashen feathers waar je enkel met een speer bij kan komen.

Ik blijf er bij : GotY 2018
Heb ook zo het idee dat na Ashen : Children of Sissna de aankomende Sekiro echt een appeltje-eitje wordt.

justifire wijzigde deze reactie 02-01-2019 11:59 (6%)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:49
Tegenwoordig krijg je de mededeling dat je de games with kan spelen, maar ook kan kopen om eigenaar te worden. Dit is via de microsoft site.

Betekent dit dat je de betreffende games straks niet meer kan spelen bij de volgende maand?

Meneer iCy wijzigde deze reactie 02-01-2019 14:43 (6%)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:06

Notna

Where are you?®

icy schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:41:
Tegenwoordig krijg je de mededeling dat je de games with kan spelen, maar ook kan kopen om eigenaar te worden.

Betekent dit dat je de betreffende games straks niet meer kan spelen bij de volgende maand?
Nee, dit betekent dat je, zolang je Gold hebt ze kan blijven spelen. Loopt je Gold abbo echter af, dan moet je de game kopen om het te kunnen spelen.
Dit was tot recentelijk te onduidelijk (het leek alsof je de game echt bezit), waardoor dit nu toegevoegd is.

Notna wijzigde deze reactie 02-01-2019 14:44 (10%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-11 11:37
Bbfreak schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:43:
[...]

Was idd een "advanced exchange" met een reservering op je CC. Gister m'n oude ingeleverd bij een UPS punt, vandaag opgepikt zie ik en de reservering is alweer van m'n CC af. Ben wel content met de gang van zaken :)

• Meneer iCy
Notna schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Nee, dit betekent dat je, zolang je Gold hebt ze kan blijven spelen. Loopt je Gold abbo echter af, dan moet je de game kopen om het te kunnen spelen.
Dit was tot recentelijk te onduidelijk (het leek alsof je de game echt bezit), waardoor dit nu toegevoegd is.
Dat was voor mij juist wel duidelijk en deze mededeling maakte het juist onduidelijk voor mij :+

• Notna

Notna

Where are you?®

icy schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:49:
[...]

Dat was voor mij juist wel duidelijk en deze mededeling maakte het juist onduidelijk voor mij :+
Het was voor mij eerst óók al duidelijk genoeg, maar ik beantwoord in de letterlijke bewoording van Microsoft :P

• DeMoN
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-11 17:46

DeMoN

Pastafari

Ik game altijd met mijn Sony WH-1000XM2 op en baal er een beetje van dat ik nu pas weet van de optie dat je ook Windows Sonic sound aan kan zetten. Voor mij (als niet-audiofiel) een best groot verschil...

De optie vind je overigens hier:

code:
1
2
3
4
5
Settings > 
All settings > 
Display & sound > 
Audio output > 
Headset format -> select Windows Sonic for Headphones

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• zeve
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:13
Ik heb de Xbox live op mijn account gezet (zie eerdere post)
Betekent dit dat ik altijd aangemeld moet zijn zodat mijn zoon ook xbox live gold heeft?
Blijkbaar was ik vanmorgen uitgelogd. Zonder dat ik het zelf wist en kon hij niet genieten van de Xbox live functie.
We hebben zo te zien nog niet ingesteld bij mij of hem de home Xbox.
Is dit wel vereist? En op welke account is dat het handigst?
Kunnen we later nog switchen? Ik weet dat je 5x per jaar kan switchen maar kan ik op dezelfde Xbox ook switchen met de account. Dus nu is deze aanduiden als home Xbox en over een maand hij de Xbox als zijn home Xbox aanduiden.
Ik hoop op wat uitleg hierover
Alvast hartelijk dank!

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Life is strange 2 ook gelijk? Cool, blij dat ik die niet gelijk gekocht heb :)

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

justifire schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:10:
Absolver deze maand in Game Pass, het tijdperk van spellen kopen loopt nu echt bijna op zijn einde d:)b

[Afbeelding]
Fucking gamepass… Ik betaal graag 50 euro per maand als ze net wat eerder zijn met hun roadmap. :P

360Gamertag.....PSN ID

zeve schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:05:
Ik heb de Xbox live op mijn account gezet (zie eerdere post)
Betekent dit dat ik altijd aangemeld moet zijn zodat mijn zoon ook xbox live gold heeft?
Blijkbaar was ik vanmorgen uitgelogd. Zonder dat ik het zelf wist en kon hij niet genieten van de Xbox live functie.
We hebben zo te zien nog niet ingesteld bij mij of hem de home Xbox.
Is dit wel vereist? En op welke account is dat het handigst?
Kunnen we later nog switchen? Ik weet dat je 5x per jaar kan switchen maar kan ik op dezelfde Xbox ook switchen met de account. Dus nu is deze aanduiden als home Xbox en over een maand hij de Xbox als zijn home Xbox aanduiden.
Ik hoop op wat uitleg hierover
Alvast hartelijk dank!
Als je allebei gebruik maakt van 1 Xbox maak hem voor beide accounts home Xbox. Hoef je niet meer na te denken erover!

Er zit geen limiet op hoeveel accounts 1 Xbox als home kunnen aanmerken. (andersom wel, jouw account kan maar op 1 console 'thuis' zijn)

Op de home console zijn alle digitaal gekochte spellen en veel abonnementen (waaronder gold) beschikbaar voor iedereen die op die Xbox inlogt.

exactor it wijzigde deze reactie 02-01-2019 21:23 (6%)

Dutch: That is a fine place for it, the best...

BM schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:20:
Life is strange 2 ook gelijk? Cool, blij dat ik die niet gelijk gekocht heb :)
De echte Life is Strange fan zou ik echter wel de deluxe versie met bonus episode aanraden... Is al meermaals in de sale geweest voor €7,50 geloof ik (daar heb ik hem voor gekocht in ieder geval). Het is geen lange episode, maar ik vond het zelf wel de moeite waard :)
Als je echter alleen een keer door het verhaal wil spelen en er verder geen sterke gevoelens over hebt dan is de basisversie in de gamepass natuurlijk prima.

Gamertag: Finraziel42

• zeve
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:13
exactor it schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:21:
[...]

Als je allebei gebruik maakt van 1 Xbox maak hem voor beide accounts home Xbox. Hoef je niet meer na te denken erover!

Er zit geen limiet op hoeveel accounts 1 Xbox als home kunnen aanmerken. (andersom wel, jouw account kan maar op 1 console 'thuis' zijn)

Op de home console zijn alle digitaal gekochte spellen en veel abonnementen (waaronder gold) beschikbaar voor iedereen die op die Xbox inlogt.
Oké werkt het op die manier. Ik dacht dat er maar een de Xbox als home kon instellen.
Weer wat geleerd. Bedankt voor de info!

• Tits
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 08-11 13:50
Last minute toch nog even GTA V gekocht.

Lang getwijfeld over de versie met die shark card voor €13,5, de online premium versie voor €15 of de online premium met shark card voor €17.

Ik heb nooit online gespeeld en ben normaal niet voor zo'n soort van microtransacties, maar ik zie toch veel vrienden GTA Online af en toe spelen. Denk dat ik nu gemakkelijker het kan oppikken.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
justifire schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:10:
Absolver deze maand in Game Pass, het tijdperk van spellen kopen loopt nu echt bijna op zijn einde d:)b

[Afbeelding]
Just Cause 3?

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
DeMoN schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:30:
Ik game altijd met mijn Sony WH-1000XM2 op en baal er een beetje van dat ik nu pas weet van de optie dat je ook Windows Sonic sound aan kan zetten. Voor mij (als niet-audiofiel) een best groot verschil...

De optie vind je overigens hier:

code:
1
2
3
4
5
Settings > 
All settings > 
Display & sound > 
Audio output > 
Headset format -> select Windows Sonic for Headphones

Huh, kun je die koppelen met de Xbox dan? Of bedoel je met een kabel? Want daar begin ik niet aan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 31-10 11:12

Willybubba

Nut up or shut up.

Finraziel schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:10:
[...]

De echte Life is Strange fan zou ik echter wel de deluxe versie met bonus episode aanraden... Is al meermaals in de sale geweest voor €7,50 geloof ik (daar heb ik hem voor gekocht in ieder geval). Het is geen lange episode, maar ik vond het zelf wel de moeite waard :)
Als je echter alleen een keer door het verhaal wil spelen en er verder geen sterke gevoelens over hebt dan is de basisversie in de gamepass natuurlijk prima.
Volgens mij heb je het nu over LiS: Before the Storm, en niet over Life is Strange 2.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Leijenman
  • Registratie: mei 2016
  • Niet online
Net voor de kerstvakantie heb ik mijn oneX ook aangemeld voor reparatie, via telefoon de enhanced optie zodat ik niet zonder xbox kwam te zitten. Dit is keurig gegaan, binnen een week de vervanger binnen. In de ontvangen verpakking de (defecte) huidige xbox. En weer naar ups punt gebracht. En kreeg deze week een mail dat ik de vervanger mocht houden. Mijn oude bleek dus toch een F16 te wezen. Startte ook als eerste rdr2 op een voila muisstil!! Wat was en wat ben ik blij met deze service. Echt top van Microsoft
Willybubba schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Volgens mij heb je het nu over LiS: Before the Storm, en niet over Life is Strange 2.
Eh, verrek! Je hebt gelijk :)
Ik lig te ver achter met games, vergat dat er ook een deel 2 was. Ik moet zeggen dat ik ook helemaal niet van het episodische release model hou... Ik wacht veel liever tot het klaar is en ik er in een keer doorheen kan spelen dan dat ik iedere keer weer moet denken hoe het verhaal ook weer ging. Net als bij series eigenlijk, daar wacht ik ook tot er minstens een heel seizoen klaar staat :+

• Meneer iCy
zeve schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:48:
[...]

Oké werkt het op die manier. Ik dacht dat er maar een de Xbox als home kon instellen.
Weer wat geleerd. Bedankt voor de info!
Enige nadeel is dat je games uit de game pass / ea pass moet installeren op je eigen account voordat je zoon er gebruik van kan maken.

• Notna

Notna

Where are you?®

icy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Enige nadeel is dat je games uit de game pass / ea pass moet installeren op je eigen account voordat je zoon er gebruik van kan maken.
Nee? Ik heb een Xbox One X beneden en de OG Xbox op de kamer van mijn zoon. Laatstgenoemde staat ingesteld als Home Xbox. Mijn zoon kan nu met zijn account inloggen en gebruik maken van zowel de GamePass als mijn Live abbo zonder dat ik daarvoor hoef in te loggen nochtans een game eerst moet installeren voordat hij het kan installeren

• DeMoN
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-11 17:46

DeMoN

Pastafari

Phusebox schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Huh, kun je die koppelen met de Xbox dan? Of bedoel je met een kabel? Want daar begin ik niet aan.
Aux-kabeltje tussen controller en headphone ja.

En ja, het is belachelijk dat het niet via Bluetooth kan.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Meneer iCy
Notna schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:01:
[...]

Nee? Ik heb een Xbox One X beneden en de OG Xbox op de kamer van mijn zoon. Laatstgenoemde staat ingesteld als Home Xbox. Mijn zoon kan nu met zijn account inloggen en gebruik maken van zowel de GamePass als mijn Live abbo zonder dat ik daarvoor hoef in te loggen nochtans een game eerst moet installeren voordat hij het kan installeren
Vreemd, bij ons thuis wel. Mijn vriendin kan geen game uit de game pass installeren vanuit haar account. Ik moet dan boven even afmelden als ik boven aan het gamen ben,

Als ik niet ben aangemeld kan ze uiteraard zo aanmelden op mijn account.

• Notna

Notna

Where are you?®

icy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:53:
[...]

Vreemd, bij ons thuis wel. Mijn vriendin kan geen game uit de game pass installeren vanuit haar account. Ik moet dan boven even afmelden als ik boven aan het gamen ben,

Als ik niet ben aangemeld kan ze uiteraard zo aanmelden op mijn account.
https://www.reddit.com/r/..._game_pass_can_be_shared/

Zelfs al zou je het account verwijderen van die XBO, dan zou het alsnog moeten werken.

Wellicht even opnieuw instellen? Kan natuurlijk ook gewoon een restrictie zijn die aanstaat. (zou alleen even niet weten welke)

Notna wijzigde deze reactie 03-01-2019 13:03 (19%)

Ik moet mijn top 10 bijstellen van 2017 en 2018... Ashen hoort daar zeker in thuis! Wat een geweldige game en geweldige coop ervaring. Bij tijd en wijlen echt hilarisch omdat sommige gamers echt hele domme moves maken.. Zoals:

Maar bij voornamelijk het elkaar helpen. Elkaar roepen als je een item hebt gevonden, elkaar waarschuwen als je weet wat dat er een moeilijk stuk aan zit te komen. Grote vijanden tag teamen! Een stuk beter dan de griefers in RDR2 Online.

Wat een top game. Nu nog het laatste stukje en de eindbaas en dan is Cissna mode overwonnen. :D

360Gamertag.....PSN ID

• MRE-Inc

MRE-Inc

Notna schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Zelfs al zou je het account verwijderen van die XBO, dan zou het alsnog moeten werken.

Wellicht even opnieuw instellen? Kan natuurlijk ook gewoon een restrictie zijn die aanstaat. (zou alleen even niet weten welke)
Idd, ik heb het ook zoals jij al eerder beschreven hebt, alleen staat die andere xbox one x dan 30km verderop. Wel is het zo dat wij dus 3 xboxen hebben. Mijn Scorpio staat ingesteld als Home Xbox van mijn zoon en zijn Battlefield Xbox One X staat ingesteld als mijn Home Xbox. Dan hebben we op de slaapkamer van mijn zoon hier nog een Xbox One Elite staat. Als hij BF5 wil spelen (door mij gekocht) op zijn kamer en ik wil tegelijkertijd BF5 spelen beneden, dan kan dat niet omdat de Xbox Elite boven niet als Home xbox ingesteld is voor onze accounts.

Dat vind ik toch wel een dingetjes waar Microsoft iets op mag verzinnen. Kijk dat het 50 jaar geleden not done was om te scheiden vind ik prima, maar anno 2019 zie ik toch her en der om mij heen gezinnen met meerdere consoles op meerder lokaties waarvan 1 console niet als HOme Xbox kan worden ingesteld omdat de andere 2 dat al zijn.

uchiha tijntje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:52:
Ik moet mijn top 10 bijstellen van 2017 en 2018... Ashen hoort daar zeker in thuis! Wat een geweldige game en geweldige coop ervaring. Bij tijd en wijlen echt hilarisch omdat sommige gamers echt hele domme moves maken.. Zoals:

[YouTube: I believe I can fly!]

Maar bij voornamelijk het elkaar helpen. Elkaar roepen als je een item hebt gevonden, elkaar waarschuwen als je weet wat dat er een moeilijk stuk aan zit te komen. Grote vijanden tag teamen! Een stuk beter dan de griefers in RDR2 Online.

Wat een top game. Nu nog het laatste stukje en de eindbaas en dan is Cissna mode overwonnen. :D
Het is toch doodzonde dat MS hier niet meer aandacht aan heeft geschonken ?
Game staat echt op eenzame hoogte tesamen met de Souls-serie (en tilt het misschien zelfs een niveautje hoger door het stukje platforming dat ze toegevoegd hebben)

Ben je door het paleis ? :o

justifire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:01:
[...]

Het is toch doodzonde dat MS hier niet meer aandacht aan heeft geschonken ?
Game staat echt op eenzame hoogte tesamen met de Souls-serie (en tilt het misschien zelfs een niveautje hoger door het stukje platforming dat ze toegevoegd hebben)

Ben je door het paleis ? :o
Ja beetje zonde dat ze zo'n exclusive dan niet meer promoten.

En inderdaad door het paleis :) Nu door de Gnaw... Alleen moet even kijken of ik daar met teleporteren zonder al teveel kleerscheuren door heen kan... Want die vijanden zijn dodelijk en de AI is in dit level compleet nutteloos. :)

360Gamertag.....PSN ID

uchiha tijntje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:22:
[...]

Ja beetje zonde dat ze zo'n exclusive dan niet meer promoten.

En inderdaad door het paleis :) Nu door de Gnaw... Alleen moet even kijken of ik daar met teleporteren zonder al teveel kleerscheuren door heen kan... Want die vijanden zijn dodelijk en de AI is in dit level compleet nutteloos. :)
Dan heb je hem theoretisch al uitgespeeld, laatste stuk is echt een verademing in vergelijk met palace en shadowboss.
Benieuwd naar jouw uiteindelijke speeltijd ! :)

justifire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:34:
[...]

Dan heb je hem theoretisch al uitgespeeld, laatste stuk is echt een verademing in vergelijk met palace en shadowboss.
Benieuwd naar jouw uiteindelijke speeltijd ! :)
Kun je dat zien ja? Ben benieuwd :) Zit even een beetje te kloten met de load out. Ga ik voor max stamina, zonder armor, zodat ik goed kan dodgen en rennen, of ga ik voor max damage output waarbij ik me een keer laat hitten en zo 80% extra damage doe + extra damage als mijn partner het niet haalt… Nog een beetje aan het bekijken. Heb Cissna 2 keer geprobeerd, maar nog niet in 2nd stage gekomen.. Dus dat beloofd wat... :)

Edit:

Achievement unlocked :D :D

Laat Sekiro maar komen! Nu eens kijken of ik Hollow Knight op 100% wil krijgen… Willen heel graag, kunnen is een tweede :)

En ik hoop dat ze een goede deal hebben gekregen van MS om hun game in Game Pass te krijgen… Meer plezier mee gehad dan in menig AAA game.

uchiha tijntje wijzigde deze reactie 04-01-2019 12:58 (17%)

360Gamertag.....PSN ID

• MRE-Inc

MRE-Inc

Iemand hier met een witte Elite controller ? Ik wil namelijk via Microsoft een setje nieuwe thumbsticks kopen, maar ik heb de keuze tussen 2 opties, namelijk voor een witte Elite controller en een normale (zwarte) Elite controller.

Wat is het verschil ? Iemand die beide heeft ? Zijn ze onderling uitwisselbaar of is dit echt gewoon weer iets vaags van Microsoft ?

MRE-Inc wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:01 (14%)

Enige verschil wat ik had, de witte heeft wat 'doffere' versies, die zwarte zijn meer glanzend, heb verder geen verschil gezien tussen die 2.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:24:
[...]

Kun je dat zien ja? Ben benieuwd :) Zit even een beetje te kloten met de load out. Ga ik voor max stamina, zonder armor, zodat ik goed kan dodgen en rennen, of ga ik voor max damage output waarbij ik me een keer laat hitten en zo 80% extra damage doe + extra damage als mijn partner het niet haalt… Nog een beetje aan het bekijken. Heb Cissna 2 keer geprobeerd, maar nog niet in 2nd stage gekomen.. Dus dat beloofd wat... :)

Edit:

Achievement unlocked :D :D

Laat Sekiro maar komen! Nu eens kijken of ik Hollow Knight op 100% wil krijgen… Willen heel graag, kunnen is een tweede :)

En ik hoop dat ze een goede deal hebben gekregen van MS om hun game in Game Pass te krijgen… Meer plezier mee gehad dan in menig AAA game.
Congratulations ! *O*
Welkom bij de 0.01 % club :)F

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 11-11 17:31
Ben met wolfenstein the new order begonnen, maar kan me er nog niet helemaal in vinden. Hopelijk veranderd dit snel anders worden het nog 14 lange hoofdstukken 8)7 8)7

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

timmie271 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:33:
Ben met wolfenstein the new order begonnen, maar kan me er nog niet helemaal in vinden. Hopelijk veranderd dit snel anders worden het nog 14 lange hoofdstukken 8)7 8)7
The new order vond ik erg leuk. Maar wolfenstein 2 vond ik juist weer totaal niet boeiend... een van de grotere teleurstellingen van afgelopen jaar.

360Gamertag.....PSN ID

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07:52
Iemand enig idee of dit de beste manier/veiligste manier is om te doen: Mijn dochter hangt met microsoft (xbox live) account onder mij als familie. Ik wil haar daar uit hebben zodat ze gewoon zelf alles kan. (ik zal haar geboortedatum dus moeten aanpassen). Ik vind wel wat dingen maar of het nu de goede manier is..

* je kan je kind 'upgraden" naar volwassene als ze 18 jarige leeftijd heeft gehaald (ik kan op dit moment geboorte datum niet aanpassen (als stand alone kan je dat op je naam, bij een familie ga je naar het familie lid maar dat is dus greyed out)) - https://support.xbox.com/...-and-safety/online-safety
* ik lees artikelen dat geboortedatum aanpassen niet gaat en je een nieuwe account zou moeten maken (wtf!)
* ander artikel geeft aan dat ik haar eerst alle volwassen opties geef (zoals met wie deel je je naam ,of laat je je activities zien) en dan uit "mijn familie" haal. het is me daarna niet duidelijk of ik dan wel haar geboortedatum kan aanpassen - https://support.xbox.com/...rity/remove-family-member

het is handig dat het bij elkaar brengen van alles makkelijk is maar andersom....

quorumz wijzigde deze reactie 04-01-2019 16:41 (9%)

• timmie271
quorumz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:36:
Iemand enig idee of dit de beste manier/veiligste manier is om te doen: Mijn dochter hangt met microsoft (xbox live) account onder mij als familie. Ik wil haar daar uit hebben zodat ze gewoon zelf alles kan. (ik zal haar geboortedatum dus moeten aanpassen). Ik vind wel wat dingen maar of het nu de goede manier is..

* je kan je kind 'upgraden" naar volwassene als ze 18 jarige leeftijd heeft gehaald (ik kan op dit moment geboorte datum niet aanpassen (als stand alone kan je dat op je naam, bij een familie ga je naar het familie lid maar dat is dus greyed out))
* ik lees artikelen dat geboortedatum aanpassen niet gaat en je een nieuwe account zou moeten maken (wtf!)
* ander artikel geeft aan dat ik haar eerst alle volwassen opties geef (zoals met wie deel je je naam ,of laat je je activities zien) en dan uit "mijn familie" haal. het is me daarna niet duidelijk of ik dan wel haar geboortedatum kan aanpassen

het is handig dat het bij elkaar brengen van alles makkelijk is maar andersom....
In principe kan je die niet aanpassen. Bij EA is dat ook onmogelijk om te doen... Iets met regels en wetgeving vrees ik 8)7 8)7

• Meneer iCy
Indien ze geen games of live/ea pass/gamepass toegang heeft is het beste om een nieuw account aan te maken.

Been there done that met gezeur over activeren zoonlief account en dat dat enkel kan met een CC of kopie paspoort opsturen en andere informatie....

Heb beide niet dus heb maar een nieuw account aangemaakt.

• quorumz
timmie271 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:42:
[...]

In principe kan je die niet aanpassen. Bij EA is dat ook onmogelijk om te doen... Iets met regels en wetgeving vrees ik 8)7 8)7
het rare is dat ze er niet consequent in lijken te zijn, het zou wellicht als stand alone account wel kunnen maar als familie lid niet.. - https://support.microsoft...-account-change-birthdate

ik test ook net op mijn eigen account: daar kan ik mijn geboortedatum aanpassen...

quorumz wijzigde deze reactie 04-01-2019 16:46 (8%)

• timmie271
quorumz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:45:
[...]

het rare is dat ze er niet consequent in lijken te zijn, het zou wellicht als stand alone account wel kunnen maar als familie lid niet.. - https://support.microsoft...-account-change-birthdate

ik test ook net op mijn eigen account: daar kan ik mijn geboortedatum aanpassen...
Kan hem ook aanpassen bij mijzelf inderdaad.

Onderstaande is wat jij nu zou moeten kunnen doen toch?

Ik ben een ouder en wil de geboortedatum van mijn kind wijzigen
Gebruik het Microsoft-account van de ouder en log in op uw account op account.microsoft.com/family.
Selecteer Profielgegevens van mijn kind beheren aan de onderkant van de pagina Uw gezin.
Selecteer rechts op de pagina Machtigingen beheren van het account van het kind dat u wilt wijzigen Persoonlijke info kind bewerken en volg de instructies.

• TheGreatWar2077
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-11 23:40
2 day gold trial :P

PG9GN-R7VTM-GCY4G-HT4XW-TQ674

TheGreatWar2077 wijzigde deze reactie 04-01-2019 16:51 (54%)

• quorumz
timmie271 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Kan hem ook aanpassen bij mijzelf inderdaad.

Onderstaande is wat jij nu zou moeten kunnen doen toch?

Ik ben een ouder en wil de geboortedatum van mijn kind wijzigen
Gebruik het Microsoft-account van de ouder en log in op uw account op account.microsoft.com/family.
Selecteer Profielgegevens van mijn kind beheren aan de onderkant van de pagina Uw gezin.
Selecteer rechts op de pagina Machtigingen beheren van het account van het kind dat u wilt wijzigen Persoonlijke info kind bewerken en volg de instructies.
klopt... oh kill me... op mijn pc is haar info nu niet grijs... 8)7 |:(

gisteren ben ik op haar laptop bezig geweest dit te proberen...(deed exact hetzelfde en op haar laptop greyed out)

• mobygo76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-11 08:01
Heb een game pass jaar bij Amazon.co.uk gekocht en een jaar Xbox live, maar krijg de melding ‘je hebt momenteel een abonnement voor een andere regio. Als het abonnement ns het wijzigen nog niet werkt, neem dan contact op met klantondersteuning. ‘

Iemand anders dit al gehad ? Heb diverse landen geprobeerd op Xbox,com om te redeemen.

Voor de duidelijkheid, ik heb veel games gekocht in de us en Brazilië. Nooit problemen. De code voor Xbox live schijnt gewoon een global key te zijn.
De gamepass is misschien uk only. Maar beiden dien het niet.

mobygo76 wijzigde deze reactie 04-01-2019 18:29 (23%)

• timmie271
mobygo76 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:16:
Heb een game pass jaar bij Amazon.co.uk gekocht en een jaar Xbox live, maar krijg de melding ‘je hebt momenteel een abonnement voor een andere regio. Als het abonnement ns het wijzigen nog niet werkt, neem dan contact op met klantondersteuning. ‘

Iemand anders dit al gehad ? Heb diverse landen geprobeerd op Xbox,com om te redeemen.

Voor de duidelijkheid, ik heb veel games gekocht in de us en Brazilië. Nooit problemen. De code voor Xbox live schijnt gewoon een global key te zijn.
De gamepass is misschien uk only. Maar beiden dien het niet.
Of meer landen proberen of wachten tot je huidige abbo's zijn afgelopen. Had hier ook problemen met de gamepass, maar kwam bij toeval op het juiste land..

• mobygo76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-11 08:01
Thanks. Heb nu game pass op mijn zoons avcount gezet. Dat werkt wel. Met sharing moet dat goed gaan.
Zal volgende maand nog eens kijken. Dan is game pass op mijn account verlopen.

• ariekanari
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:55
MRE-Inc schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:54:
[...]
…Home xbox ingesteld is voor onze accounts…

…HOme Xbox kan worden ingesteld omdat de andere 2 dat al zijn…
Het instellen en delen van een homebox begrijp ik inmiddels (i.i.g. van twee xboxen/accounts) maar van de accounts van gezinsleden op éen en dezelfde xbox begrijp ik nog steeds niet helemaal.
Ik zie een gezinslidaccount als een subaccount van het hoofdaccount maar ik heb met een gezinslidaccount nog steeds geen toegang gekregen tot de gamepass-spellen van het hoofdaccount. Ik heb waarschijnlijk iets relatief eenvoudigs in de instellingen verkeerd staan. Met een gastaccount idem dito.

Ik probeer het zo in te stellen dat alles toegankelijk is voor subaccounts met uitzondering van het kunnen aankopen en/of verrichten van betalingen.

Wellicht kan het correct instellen (en delen) van een home box, accounts voor gezinsleden en gastaccount toegevoegd worden aan de OP van dit draadje (of in de vorm van een link) want ik denk dat veel nieuwe xbox one bezitters hier mogelijk tegen aan lopen.

• Notna

Notna

Where are you?®

ariekanari schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Het instellen en delen van een homebox begrijp ik inmiddels (i.i.g. van twee xboxen/accounts) maar van de accounts van gezinsleden op éen en dezelfde xbox begrijp ik nog steeds niet helemaal.
Ik zie een gezinslidaccount als een subaccount van het hoofdaccount maar ik heb met een gezinslidaccount nog steeds geen toegang gekregen tot de gamepass-spellen van het hoofdaccount. Ik heb waarschijnlijk iets relatief eenvoudigs in de instellingen verkeerd staan. Met een gastaccount idem dito.

Ik probeer het zo in te stellen dat alles toegankelijk is voor subaccounts met uitzondering van het kunnen aankopen en/of verrichten van betalingen.

Wellicht kan het correct instellen (en delen) van een home box, accounts voor gezinsleden en gastaccount toegevoegd worden aan de OP van dit draadje (of in de vorm van een link) want ik denk dat veel nieuwe xbox one bezitters hier mogelijk tegen aan lopen.
Het instellen van een home Xbox is hetzelfde als het delen van GamePass c.q Live. Immers worden je licenties verbonden aan de XBO ipv enkel aan je account..zoals al aangegeven hier:
Notna schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Kan je zelfs je account compleet verwijderen van de XBO en je licenties staan er aan gekoppeld.
Maakt niet uit of je een family account, een guest account of een compleet apart account laat inloggen.

Praktijk voorbeeld:

Mijn account + 'family' account van zoon (met restricties) en 2 x een XBO

XBO beneden heb ik NIET als home en ik log daar wél standaard in. Mijn zoon kan hier ook op inloggen met zijn controller. Als hij game X wilt spelen van bijv. de Gamepass moet ik die installeren (of inloggen en dan account switchen zodat hij het zelf kan).

XBO boven staat WEL als home ingesteld en mijn account staat hier wél op maar ik log hier niet op in. Mijn zoon kan wél gebruik maken van gold en de Gamepass spellen zien. Als hij echter iets wilt kopen, moet hij hiertoe eerst toestemming krijgen vanuit mij of zijn moeder door de ingestelde restricties.

• MRE-Inc

MRE-Inc

ariekanari schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Ik zie een gezinslidaccount als een subaccount van het hoofdaccount maar ik heb met een gezinslidaccount nog steeds geen toegang gekregen tot de gamepass-spellen van het hoofdaccount.
Hier gaat het al mis. Het account van je kind is geenszins een subaccount. Het is een op zich zelf staand, volwaardig Microsoft account, net zo als iedereen hier heeft.

Je kan bij MS dus een Familie Gezin aanmaken een degene die het Gezin aanmaakt, is automatisch de beheerder. Dan kun je andere (volwaardige MS accounts dus) uitnodigen om lid te worden van het Gezin. Als diegene niet accepteert, wordt die geen lid uiteraard. Accepteert die wel, dan kun je doordat deze lid is van het Gezin, al dan niet restricties op leggen. Er is dus geen Hoofdaccount en subaccounts maar leden en 1 daarvan is de beheerder.

Maar let op: een volwaardig MS account dat aangemaakt wordt met een geboortedatum zo ingesteld dat blijkt dat deze nog geen 18+ is, krijgt automatisch van MS al wat restricties mee.

Maar er zullen ergens wel wat restricties zijn ingesteld nadat je MS account van je kind. Ik zou zijn account als test eens uit je Gezin gooien en kijken of je dan alles wel werkt. Daarna weer uitnodigen om lid te worden van het Gezin en dan kijken of het nog werkt (dus zonder restricties in te stellen) en daarna als dat allemaal nog werkt, voorzichtig wat restricties aan zetten.

Ik heb even gekeken wat ik heb ingesteld qua restricties op het account van mijn zoon (15 jaar): Ongepaste websites blokkeren staat alleen aan. Verder heb ik wel een Credit Card gekoppeld dacht ik, maar weer beveildigd met een pincode.

MRE-Inc wijzigde deze reactie 05-01-2019 11:34 (9%)

• harrytasker
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
14 dagen Gold....weet niet of deze al over datum is, maar is een poging waard:

code:
1
X6K47-QN4F4-W7H7R-K8J76-72YRF

• PsYgHo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:22
harrytasker schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:52:
14 dagen Gold....weet niet of deze al over datum is, maar is een poging waard:

code:
1
X6K47-QN4F4-W7H7R-K8J76-72YRF

Is helaas verlopen... net geprobeerd in te voeren...
Toch zeker bedankt voor het melden!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Over een goed maandje komt Metro Exodus al uit. Dat schiet ook al op zeg. Kijk daar echt naar uit. De sfeer in zowel 2033 en Last Light was echt erg goed gedaan.

Maar waar ik nu na Ashen echt naar uitkijk is toch Sekiro in maart. Blijf ik toch wel een erg mooi genre vinden.

Vandaag Forgotton Anne gespeeld. Als je een Studio Ghibli fan bent en je het niet erg vindt dat de game voornamelijk draait om het verhaal, de graphics en de sfeer en de gameplay op de 2e plek komt is het een aanrader. Hier een overzicht van de diverse Metacritic reviews. voor als je geinteresseerd bent. Achievements lijken af en toe niet goed te unlocken. Dus dat is wel wat irritant.

Maar Ashen blijft toch wel het beste hangen van de games die ik de laatste tijd heb gespeeld. Omdat ik niet weet hoe de economie van Game Pass in elkaar zit kan het wellicht zo zijn dat het ook afhankelijk is van het aantal downloads/installs? Dus iedereen met Game Pass moedig ik aan om Ashen te installeren en gewoon een half uurtje uit te proberen. :)

En voor een ieder die de muziek in RDR2 ook geweldig vond: https://www.xboxachieveme...-Officially-Released.html

uchiha tijntje wijzigde deze reactie 05-01-2019 22:11 (19%)

360Gamertag.....PSN ID

Al die nieuwe games... en ik ben Dragon Age Origins aan het spelen :+
Heb de game ooit op PC gespeeld en wou eigenlijk door met deel 2, maar ja dan weer geen save file om te importeren dus ik denk ik probeer deel 1 eens, en speelt eigenlijk heerlijk weg :) Beetje lage resolutie maar eigenlijk stoort het me helemaal niet. Heerlijk die backwards compatibility :)
In eerste instantie ging ik alleen even een save file maken, maar uiteindelijk ben ik nou aan het proberen om daar ook alle achievements te halen O-)

uchiha tijntje schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:50:
Over een goed maandje komt Metro Exodus al uit. Dat schiet ook al op zeg. Kijk daar echt naar uit. De sfeer in zowel 2033 en Last Light was echt erg goed gedaan.

Maar waar ik nu na Ashen echt naar uitkijk is toch Sekiro in maart. Blijf ik toch wel een erg mooi genre vinden.

Vandaag Forgotton Anne gespeeld. Als je een Studio Ghibli fan bent en je het niet erg vindt dat de game voornamelijk draait om het verhaal, de graphics en de sfeer en de gameplay op de 2e plek komt is het een aanrader. Hier een overzicht van de diverse Metacritic reviews. voor als je geinteresseerd bent. Achievements lijken af en toe niet goed te unlocken. Dus dat is wel wat irritant.

Maar Ashen blijft toch wel het beste hangen van de games die ik de laatste tijd heb gespeeld. Omdat ik niet weet hoe de economie van Game Pass in elkaar zit kan het wellicht zo zijn dat het ook afhankelijk is van het aantal downloads/installs? Dus iedereen met Game Pass moedig ik aan om Ashen te installeren en gewoon een half uurtje uit te proberen. :)

En voor een ieder die de muziek in RDR2 ook geweldig vond: https://www.xboxachieveme...-Officially-Released.html
Ashen is een pareltje !
Vanavond nog een keer de Cissna battle gedaan, man, man wat een game ! _/-\o_

• TheGreatWar2077
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-11 23:40
Finraziel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:27:
Al die nieuwe games... en ik ben Dragon Age Origins aan het spelen :+
Heb de game ooit op PC gespeeld en wou eigenlijk door met deel 2, maar ja dan weer geen save file om te importeren dus ik denk ik probeer deel 1 eens, en speelt eigenlijk heerlijk weg :) Beetje lage resolutie maar eigenlijk stoort het me helemaal niet. Heerlijk die backwards compatibility :)
In eerste instantie ging ik alleen even een save file maken, maar uiteindelijk ben ik nou aan het proberen om daar ook alle achievements te halen O-)
Idd tof die BC optie. Pas geleden Dragon Age 3 weer gekocht, maar Dragon Age 1 en 2 voelt helaas voor mij nu toch echt te verouderd aan om echt serieus op te pakken. Dat heb ik bijvoorbeeld ook een beetje bij de Mass Effect serie. Mass Effect 1 (wel een paar keer uitgespeeld, maar is puur omdat ik die setting veel toffer vind en dan kijk je er makkelijker doorheen) is wel meer dan prima te spelen in vergelijking met de oudere Dragon Age games, maar toch merk je dat die ook wel behoorlijk verouderd is in vergelijking met Mass Effect 2 wat meteen veel lekkerder speelt.

Ooit wil ik ook weer eens beginnen aan de Dead Space serie. Die heb ik ook nu compleet hier.

Acties:
  • +2Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:47:
[...]

Ashen is een pareltje !
Vanavond nog een keer de Cissna battle gedaan, man, man wat een game ! _/-\o_
Hahaha, solo op cissna zonder spears? Masochistje :+

360Gamertag.....PSN ID

justifire schreef op zondag 6 januari 2019 @ 01:32:
[...]

Moves lezen.
Git gud ! })
(Onder load game staat de totale speeltijd ;) )
Heb hem al gedelete. Haha. Maar ik zal nog wel eens even kijken. Ben zelf wel benieuwd eigenlijk.

Hmmm neem aan dat het cumulatief is? 20 uur in eerste run. En 23 uur denk ik in cissna mode. Anders 43 maar dat klinkt wel erg lang :)

uchiha tijntje wijzigde deze reactie 06-01-2019 01:51 (18%)

360Gamertag.....PSN ID

Acties:
  • +1Henk 'm!
TheGreatWar2077 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:48:
[...]

Idd tof die BC optie. Pas geleden Dragon Age 3 weer gekocht, maar Dragon Age 1 en 2 voelt helaas voor mij nu toch echt te verouderd aan om echt serieus op te pakken. Dat heb ik bijvoorbeeld ook een beetje bij de Mass Effect serie. Mass Effect 1 (wel een paar keer uitgespeeld, maar is puur omdat ik die setting veel toffer vind en dan kijk je er makkelijker doorheen) is wel meer dan prima te spelen in vergelijking met de oudere Dragon Age games, maar toch merk je dat die ook wel behoorlijk verouderd is in vergelijking met Mass Effect 2 wat meteen veel lekkerder speelt.

Ooit wil ik ook weer eens beginnen aan de Dead Space serie. Die heb ik ook nu compleet hier.
ME1 was ook echt nog wat meer rpg waar deel 2 duidelijk meer richting shooter trok volgens mij (al is het lang geleden en heb ik ze alleen op de pc gespeeld). Maar die zou ik inderdaad ook nog best eens opnieuw willen spelen :)

Die games zitten net als dragon age en dead space ook allemaal in EA access. Ik vind het alleen jammer dat de dlc er niet bij zit. Was bij origins nog aan het kijken of ik die voor een schappelijk prijsje er bij kon krijgen, maar niet echt. De versie met alle dlc is nergens meer te krijgen en online zijn de dlc alleen los te krijgen en dat wordt me echt te duur voor zo'n oude game. Jammer dat ze daar in EA access niet nog wat meer mee doen, zou er best iets voor willen geven maar niet het volle pond voor elke losse download.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 10-11 22:47
Sommige van jullie zien me liever hier niet verschijnen, maar ik heb sinds afgelopen kerst lekker cheap een Fallout 76 bundel gekocht (vooral vanwege de witte Xbox One X limited Edition). Moet zeggen dat die X met de BF5 bundel ook mooi was maar een witte console naast de Pro was wel mooi. Ik zal vooral gebruik gaan maken van gamepass, sinds dat gewoon op jaarbasis best zal schelen en ik niet voor 2 platformen perse fysieke games hoef te hebben. Van de week QB uitgespeeld, bezig met Fallout 76 (als er nog mensen zijn die willen samen spelen, laat me weten).

Voor de rest heb ik gewoon wat games gedownload, waaronder Gears. Vermoedelijk zal ik ook aan de X een externe hdd moeten gaan hangen, want die interne 1TB is zo vol.

CaptainRaoul is mijn gamerstag. Mijn oude gamerstag van de Xbox en 360 tijdperk heb ik achterwege gelaten.
Recon24 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:41:
Sommige van jullie zien me liever hier niet verschijnen, maar ik heb sinds afgelopen kerst lekker cheap een Fallout 76 bundel gekocht (vooral vanwege de witte Xbox One X limited Edition). Moet zeggen dat die X met de BF5 bundel ook mooi was maar een witte console naast de Pro was wel mooi. Ik zal vooral gebruik gaan maken van gamepass, sinds dat gewoon op jaarbasis best zal schelen en ik niet voor 2 platformen perse fysieke games hoef te hebben. Van de week QB uitgespeeld, bezig met Fallout 76 (als er nog mensen zijn die willen samen spelen, laat me weten).

Voor de rest heb ik gewoon wat games gedownload, waaronder Gears. Vermoedelijk zal ik ook aan de X een externe hdd moeten gaan hangen, want die interne 1TB is zo vol.

CaptainRaoul is mijn gamerstag. Mijn oude gamerstag van de Xbox en 360 tijdperk heb ik achterwege gelaten.
:o :o :o :P ;)

Hahaha, gefeliciteerd met je Xbox man. Fallout 76 sla ik even over, niet mijn spel.... Maar als je een keer World of Tanks wil komen doen ;) = Gratis spel...…. :+ :+

Cogitationis poenam nemo patitur

• joey82
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-11 12:17
ik blijf mij toch afvragen waarom het regelmatig gebeurd dat als je de xbox one s aanzet het lang duurt voor het dashboard laad ( ik zie dan alleen zwarte blokken die niet geladen zijn en waar je niks mee kan / duurt even voor dit geladen is )

• Recon24
  • Laatst online: 10-11 22:47
Bullet NL schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:38:
[...]

:o :o :o :P ;)

Hahaha, gefeliciteerd met je Xbox man. Fallout 76 sla ik even over, niet mijn spel.... Maar als je een keer World of Tanks wil komen doen ;) = Gratis spel...…. :+ :+
Ik kan je alvast toevoegen (wie had dat ooit gedacht ;) ). Ik ben het aan het installeren dus ik zal er even naar kijken!
joey82 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:50:
ik blijf mij toch afvragen waarom het regelmatig gebeurd dat als je de xbox one s aanzet het lang duurt voor het dashboard laad ( ik zie dan alleen zwarte blokken die niet geladen zijn en waar je niks mee kan / duurt even voor dit geladen is )
Hmmm, je Xbox al eens uitgezet met het inhouden van de aan/uit knop op het apparaat? (Gooit z'n geheugen leeg)

Cogitationis poenam nemo patitur

• joey82
Bullet NL schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:01:
[...]

Hmmm, je Xbox al eens uitgezet met het inhouden van de aan/uit knop op het apparaat? (Gooit z'n geheugen leeg)
zal t eens proberen maar hij deed t al nieuw uit de doos....

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ik heb een One S en die doet dat niet. Heb je hem aan een draad of via Wifi aan internet hangen? Lijkt me een trage verbinding op het eerste gezicht.

You've mistaken me for someone who really cares.

• joey82
janvanduschoten schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:18:
Ik heb een One S en die doet dat niet. Heb je hem aan een draad of via Wifi aan internet hangen? Lijkt me een trage verbinding op het eerste gezicht.
draad ( 500/500 glasvezel )

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:14
Heeft iemand al eens zijn primary email adres op zijn xbox account gewijzigd?
Heb hier nog een rete oud hotmail adres, dat ik eigenlijk nergens anders meer voor gebruik dan mijn xbox account, en zitten een hoop digitale games op. Weet nog dat ik ooit geprobeerd heb dat naar een @live adres te moven, maar ging toen voor de duivel niet (guides met tussenaccounts enz). Dat hotmail account is ook het beheerders account voor mijn family met 2 kids accounts erin.

Voor ik iets om zeep help met proberen, hier wellicht even vragen.. :)

• timmie271
UltraSub schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:06:
Heeft iemand al eens zijn primary email adres op zijn xbox account gewijzigd?
Heb hier nog een rete oud hotmail adres, dat ik eigenlijk nergens anders meer voor gebruik dan mijn xbox account, en zitten een hoop digitale games op. Weet nog dat ik ooit geprobeerd heb dat naar een @live adres te moven, maar ging toen voor de duivel niet (guides met tussenaccounts enz). Dat hotmail account is ook het beheerders account voor mijn family met 2 kids accounts erin.

Voor ik iets om zeep help met proberen, hier wellicht even vragen.. :)
Pfff... daar vraag je me wat.

Heb drie jaar terug hetzelfde trucje gedaan. Er ging een deel mee, maar er is ook een deel blijven staan kwam ik later achter. Crysis 2 zat op mijn vorige account waar nu mijn broertjes mail op zit. Zelf toen begonnen aan een ander account ivm andere gamertag. Alle games en achievements zijn toen wel blijven staan onder de oude gamertag. Voordeel was wel dat ik door deze actie 2x gratis play and charge kit had door het meenemen van het PayPal account en het nog niet betaald was 8)7 :P

Zo te lezen is het allemaal ook niet zo spannend:
https://support.xbox.com/...-in-for-microsoft-account

timmie271 wijzigde deze reactie 06-01-2019 15:45 (6%)

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:14
timmie271 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:34:
[...]

Pfff... daar vraag je me wat.

Heb drie jaar terug hetzelfde trucje gedaan. Er ging een deel mee, maar er is ook een deel blijven staan kwam ik later achter. Crysis 2 zat op mijn vorige account waar nu mijn broertjes mail op zit. Zelf toen begonnen aan een ander account ivm andere gamertag. Alle games en achievements zijn toen wel blijven staan onder de oude gamertag. Voordeel was wel dat ik door deze actie 2x gratis play and charge kit had door het meenemen van het PayPal account en het nog niet betaald was 8)7 :P

Zo te lezen is het allemaal ook niet zo spannend:
https://support.xbox.com/...-in-for-microsoft-account
Ja die link had ik al gevonden. Maar toen ik het een aantal jaren terug probeerde stond het ook mooi uitgelegd maar werkte even goed niet :P Wat je schrijft, wat is blijven staan, dat is dus precies waar ik me "zorgen" over maak. Ik wil dat dan ook alles mee gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
UltraSub schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:40:
[...]

Ja die link had ik al gevonden. Maar toen ik het een aantal jaren terug probeerde stond het ook mooi uitgelegd maar werkte even goed niet :P Wat je schrijft, wat is blijven staan, dat is dus precies waar ik me "zorgen" over maak. Ik wil dat dan ook alles mee gaat.
Met het blijven staan bedoel ik dat het op de gamertag blijft staan. Alleen de paypaldingen gaan er van losgekoppeld worden, omdat dat aan je mail is gekoppeld geloof ik. Althans dat was zo bij mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!
joey82 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:45:
[...]

draad ( 500/500 glasvezel )
MAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:56:
[...]

Heb je er ook last van als je tijdelijk niet automatisch insigned, de Xbox herstart, en dan handmatig insigned?
loste dit probleem voor mij op. (staat nu weer op auto sign on, als hij weer traag wordt, doe ik dit weer eens.)

exactor it wijzigde deze reactie 06-01-2019 17:23 (30%)

Dutch: That is a fine place for it, the best...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-11 18:18
Wat kan je je soms vergissen in spellen!

Deze week een nieuwe qled tv gekocht. van een collega hoorde ik de hele tijd dat hij een een qled tv wou en niet kon wachten totdat hij daar ori and the blind forrest op kon spelen. dus ik op aanraden die game toch maar eens aangezet ( leek me geen game voor mezelf)
Even een uurtje gespeeld en wat vond ik het een toffe game!
Vervolgens paar avonden eraan gesleten en zojuist de verhaallijn helemaal uitgespeeld!
Pagina: 1 ... 135 ... 159 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Geen XBOX vs PS4 discussie, niet trollen etc.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True