Ik had in origins 70 uur zitten met 1000/1000 en met de dlc 120 uur (denk 10 uur gewoon banjeren voor wat grind spul) om 1500/1500 te maken..Martinspire schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:08:
Damn, AC Odyssey is echt huge. Ben afgelopen paar dagen bezig geweest om de map op 100% te krijgen. Doordat het een mix is van water en land, waarbij land ook veel bergen heeft, is het niet zomaar een waypoint zetten en achteruit gaan zitten. Maar de omgeving is gevarieerd genoeg en je ontdekt toch echt veel steden. De map zou ongeveer 2x zo groot zijn als Origins, maar heeft daarbij niet de nutteloze woestijnen, maar in plaats daarvan dus redelijk wat zee. Qua steden echter zit er echt veel meer in. De meeste eilanden zijn ook erg mooi gemaakt. Het voelt niet aan alsof ze wat dingen random gegenereerd hebben en het is bovendien echt vol gepakt. Ik heb nu na 41 uur pas het idee dat ik een beetje aan het eind begin te komen. Net level 30 voorbij (moet nog tot 50) en dat gaat dus veel trager dan in vorige games, maar ook weer niet heel hinderlijk. Iets wat ik ook wel fijn vind is dat je op een gegeven moment de ability unlocked om geen val-damage meer te hebben. Gewoon ergens vanaf springen is gewoon erg fijn en maakt free-runnen minder irritant. Ook het paard kan op meer plekken komen. Kleine dingen die een wereld van verschil maken. Mee levellen van vijanden blijft nog steeds wat flauw maar biedt wel wat meer uitdaging als ik het zo terug kijk. Vroeger was mijn tactiek altijd om wat levels vooruit te lopen en dan terug te gaan, maar dat was erg makkelijk. Die mogelijkheid heb je nu niet waardoor elk fort welke je in wilt nemen, ineens een grotere uitdaging is. Merceneries erbij maakt het ook nog meteen pittiger en achteraf gezien wel leuk (met hier en daar een frustratie omdat je dan dood gaat en je laatste save wat te ver geleden)
Overall vermaak ik me op de 1 of andere manier beter met de game. Het kiezen van andere opties tijdens dialogen is wel iets wat ik al langer wilde en ook mooi om te zien hoe sommige missies daarop aansluiten. Ze hebben zich er echt niet makkelijk om gemaakt. Het verhaal voelt ook veel langer aan en biedt meer variatie. En veel regio's zijn wel iets om op een kaart te zetten of als achtergrond. Erg mooi elke keer.
Ik weet niet of je hem moet halen nu nog voor Red Dead uit komt (weer zo'n lange game) maar als je daar mee klaar ben, zou ik hem echt aanraden. Ik had het niet verwacht, maar Origins is voor mij niet meer de beste Assassins Creed game, dat is nu echt Odyssey. Echt bizar hoe groot die is. Overigens heb ik ook 61 uur in Origins zitten zie ik, maar volgens mij heb ik daar aardig wat uur de game aangehad terwijl ik AFK was. De games daarvoor was altijd max 30 uur oid
ik vind ze beide goed heb met odessey idd wel het gevoel dat het langzaam gaat.. en soms kan het moeilijkheidsverschil te groot zijn.. probeer ook van te voren te saven om te voorkomen dat de auto save er te ver voor was..
het is wel een stuk uitgebreider, soms hindelijk omdat ik echt moet zoeken naar opdrachten voor de xp om te levelen.. en de manier met de sekte als extra hoofdlijn is er goed gedaan.. beide zien er schitterend uit (raar genoeg heeft alleen origins dolby atmos) en wat je zegt elk eiland heeft zijn eigen 'omgeving"... van heel vrolijk (roze bloemetjes en dergelijke).. tot aan compleet bebosde gebieden, erg indrukwekkend hoe groot het contrast van het landschap kan zijn..(vele malen beter en indrukwekkender dan farc cry 5)..
ik ga weer "even" verder.. 26 uur en level 23 pas.. en rdr2 had ik toch nog niet pre ordered