[XBO] Xbox One - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 159 Laatste
Acties:
  • 644.206 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

quorumz schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

afschuwelijk...het gaat toch om je tv.. niet om naar je console te kijken..
Mja, het is wel vaker gedaan natuurlijk... :)
http://www.homecinemachoi...t/samsung-bd-c7500-review
https://beostaeren.dk/vaegbeslag-til-beosound-9000
https://nl.aliexpress.com...d-English/1786459332.html
Soms is het leuk om te zien :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zoiets ga ik ook doen in ons volgend huis! Maar dan met álle consoles welke we hebben in de gamekamer welke we dan gaan maken. Het idee kwam van mijn vrouw dus de "goedkeuring" is er al :+

Ik ben dan echter wel van plan om de draden weg te werken in de muur. Die hoeven van mij part niet continu in beeld te zijn. Maar dan twijfel ik nog of ik in de muur ga frezen en dan met kabelslangen ga werken of alternatief de muur juist dikker maak zodat ik de TV ook "flush mounted" kan krijgen. Denk dat optie 2 dan toch beter/mooier is.

Sommige consoles kan ik niet zomaar ophangen (Dreamcast en PSX bijv.) maar daarvoor maak ik dan toch maar een plankje of iets voor.

Nu kunnen plannen altijd nog wijzigen natuurlijk, maar het idee is er. Plus tegen die tijd heb ik vast wel weer een PC met een Oculus/Vive dus moet ook nog iets verzinnen voor een "VR Ruimte" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Reefun schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

Zoiets ga ik ook doen in ons volgend huis! Maar dan met álle consoles welke we hebben in de gamekamer welke we dan gaan maken. Het idee kwam van mijn vrouw dus de "goedkeuring" is er al :+

Ik ben dan echter wel van plan om de draden weg te werken in de muur. Die hoeven van mij part niet continu in beeld te zijn. Maar dan twijfel ik nog of ik in de muur ga frezen en dan met kabelslangen ga werken of alternatief de muur juist dikker maak zodat ik de TV ook "flush mounted" kan krijgen. Denk dat optie 2 dan toch beter/mooier is.

Sommige consoles kan ik niet zomaar ophangen (Dreamcast en PSX bijv.) maar daarvoor maak ik dan toch maar een plankje of iets voor.

Nu kunnen plannen altijd nog wijzigen natuurlijk, maar het idee is er. Plus tegen die tijd heb ik vast wel weer een PC met een Oculus/Vive dus moet ook nog iets verzinnen voor een "VR Ruimte" :)
Wow, lijkt een soort gaming museum dan. Nog een paar speelbare klassieke arcadekasten erbij, en het is compleet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Fireshade schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

Wow, lijkt een soort gaming museum dan. Nog een paar speelbare klassieke arcadekasten erbij, en het is compleet :D
Dat is wel het idee ja :) Nu hebben we niet bizar veel games per console, maar dat hoeft ook niet per se. Het is meer dat we graag alle consoles een plekje willen geven. Maar ik wil dan voor m'n gehele gezin een dergelijke setup maken. Iedereen moet een eigen plekje kunnen krijgen in de gamekamer zodat iedereen samen of afzonderlijk kan gamen! Dus nog iets van beweegbare schotten erbij ofzo.... Maar we zullen het wel zien zodra we zeker weten hoe ons nieuwe huis eruit gaat komen te zien :)

Een arcade kast zat ik ook al aan te denken. Maar dan maak ik er liever zelf 1 met een emulator. Dan vervolgens voor 2 (of 4?) spelers joysticks/knoppen and whatnot. Maar..... Ik zou dan eerder een beweegbare stoel willen maken zodat je force feedback kunt krijgen ermee in race- of vlieggames. Allerliefst zelfs één welke over de kop kan, maar dát wordt een beetje too much gok ik zo maar :+ One step at a time!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Reefun schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:28:
[...]

Een arcade kast zat ik ook al aan te denken. Maar dan maak ik er liever zelf 1 met een emulator. Dan vervolgens voor 2 (of 4?) spelers joysticks/knoppen and whatnot. Maar..... Ik zou dan eerder een beweegbare stoel willen maken zodat je force feedback kunt krijgen ermee in race- of vlieggames. Allerliefst zelfs één welke over de kop kan, maar dát wordt een beetje too much gok ik zo maar :+ One step at a time!
Met "Insert coin" kan je je afgegeven zakgeld weer innen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Fireshade schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

Met "Insert coin" kan je je afgegeven zakgeld weer innen :P
Meh. Doe dan contact loos betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:12

Sagat

Is pappa x2!

Een arcade kast ziet er super vet uit, maar ik hou niet van staand gamen, en een bartop vind ik ook maar niks.

Ik heb nog een ouwe crt tv, moet is kijken of er een hdmi convertor naar scart is ofzo. en anders binnenkort de plasma in de gameroom, dan heb je toch nog acceptable weergave van 'ouwe meuk' maar wel het gemak van enigsinds ganbare poorten.

Ik heb ook nog diverse retro consoles aangesloten staan, maar emulatie blijf toch ook wel erg fijn

* Sagat eyes topic

Dit is niet het retro of bouw je eigen arcadekast forum! ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand Warface al gedaan? Vind hem heel erg op CounterStrike of een oude Call of Duty lijken en dat bedoel ik niet op een goede manier. Hele kleine maps (als: te klein), spawnrape aan beide kanten (ook mede omdat de maps klein zijn) en grafisch echt matig (wat op zich wel logisch is als je kijkt wanneer ie uitkwam). Het F2P principe was nog niet zo hinderlijk de eerste 2 uur dat ik het deed, maar ik kan me voorstellen dat het eerder een reden is om te stoppen als je de paywall raakt (gezien je guns maar tijdelijk huurt). Geforceerd de tutorial en een coopmissie spelen was ook niet helemaal top, zeker als het vrij amateuristisch aan voelt en er ook gewoon niet uit ziet. Coop had vooral veel weg van Terror Hunt bij Rainbow Six waarbij iedereen rambo overal doorheen rent.

TDM was echt op veel te kleine maps. Denk MW1 Shipment, maar dan alle maps. Vrijwel iedereen een k/d rond de 1 (m.u.v. wat snipers) en dus ook weinig aan. Objective-based maps zijn al wel wat beter, maar te klein om echt wat te doen (capture is geen doen als mensen 15 meter verderop alweer spawnen). Op zich is ie qua gunplay nog wel te doen (maar goed, ik kan dan ook een behoorlijk potje schieten), maar met de huidige maps is er weinig aan. Zeker niet als al vrij snel duidelijk is dat 1 team sterker is en je dus al snel moet spawnrapen om uberhaupt nog enemies tegen te komen. En oja, die spawns wisselen niet om. Je blijft vanuit dezelfde kant komen en voor de enemy een koud kunstje om je dus vast te zetten. Al helpt het dat healing vrij verwaarloosbaar is, dus na een paar keer spawnen kun je alweer wat verder. Maar in de meeste maps kun je dus niet echt een rondje lopen omdat het gewoon te klein is (en vaak kun je alleen maar een enkele richting lopen). Beetje om de hoek komen en schieten en wie dan toevallig beter mikt of meer health heeft, wint.

Ik ga hem binnenkort nog wel wat langer spelen, maar overall krijgt het voorlopig een krap zesje maar dat kan rustig een dikke onvoldoende worden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reefun schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

Gewoon een vals wandje plaatsen met ventilatie aan de zijkanten.
Kan je na het stucen en verdiept plaatsen van het televisiepaneel meteen een strak kitrandje langs de bezel leggen (en daarna wandje spuiten) voor een superstrakke afwerking :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Bullet NL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:46:
[...]

Nee... De Xbox One S, toevallig gisteravond op live de zelfde discussie gehad, is alleen een native 4K blueray spelers. Qua CPU is hij vrijwel gelijk aan de eerste generatie Xbox, op wat extra geheugen na geloof ik.

Vermoedelijk upscaled je 4k TV het 1080P signaal wat uit je Xbox komt met van 1080P naar 4K, qua games komt er iig uit een Xbox Ons S niet meer dan 1080P uit.... Tenzij bluray's e.d./
Niet helemaal, one s is ook iets sneller en kan daardoor ook op 1440P beelden uitspugen.

https://www.windowscentral.com/xbox-one-1440p

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Ik vind het echt niet eruit zien ;w
Hier juist alles netjes weggewerkt, geen kabeltje te zien. Zou daar echt gek van worden 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10 18:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Famous schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Ik vind het echt niet eruit zien ;w
Hier juist alles netjes weggewerkt, geen kabeltje te zien. Zou daar echt gek van worden 8)7
De bovenste bedoel je ? Ik vind het er leuk uitzien...... maar niet bij mij thuis. Heb nu zelf ook alles netjes weggewerkt. Wel in een open tv meubel, maar wel zo dat het netjes is en er geen kabels te zien zijn.

Toch vind ik dat aan de muur hangen op zich best wel mooi om te zien. Maar dan moet je wel aan fatsoenlijk kabel management doen. Dus eigenlijk wel gaan freezen in de muren om je kabels netjes weg te werken.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 17-10 20:50
@MRE-Inc hier werkte de xbox controller na 1 seconde al op de xbox one nadat ik hem even via bluetooth had aangesloten op de PC. Had de harde schijf er ook aangehangen ondanks de waarschijnlijk slechte performance door de 2.0 hub :+ Dus als ik jou was zou ik het gewoon gaan proberen met een goede 3.0 hub en daar je HDD ook op aansluiten. SSD zou ik gewoon direct op de xbox laten zitten :)

En hier al voor de 3e keer in een week tijd een update van net geen 400 mb... Zo kan ik natuurlijk nooit een spelletje spelen als ik dat wil }:| }:| }:| }:|

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

timmie271 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:30:
@MRE-Inc hier werkte de xbox controller na 1 seconde al op de xbox one nadat ik hem even via bluetooth had aangesloten op de PC. Had de harde schijf er ook aangehangen ondanks de waarschijnlijk slechte performance door de 2.0 hub :+ Dus als ik jou was zou ik het gewoon gaan proberen met een goede 3.0 hub en daar je HDD ook op aansluiten. SSD zou ik gewoon direct op de xbox laten zitten :)

En hier al voor de 3e keer in een week tijd een update van net geen 400 mb... Zo kan ik natuurlijk nooit een spelletje spelen als ik dat wil }:| }:| }:| }:|
Dank voor het testen. Dus een soort van passthru zit er wel in. Nu nog even onderzoek doen naar een goede usb3.0 hub.

Verder las ik dat vandaag de nieuwe Avatar editor te gebruiken is voor iedereen op W10. Eens kijken of dat zoveel beter is en of er meer te customizen valt.

https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DpOu1AQXoAAb9y6.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
MRE-Inc schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:40:
[...]

Dank voor het testen. Dus een soort van passthru zit er wel in. Nu nog even onderzoek doen naar een goede usb3.0 hub.

Verder las ik dat vandaag de nieuwe Avatar editor te gebruiken is voor iedereen op W10. Eens kijken of dat zoveel beter is en of er meer te customizen valt.

https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab

[Afbeelding]
Ben benieuwd of je altijd tussen oud en nieuw kunt blijven kiezen.
Wil die nieuwe wel eens proberen, maar heb een hoop items van games en sommige gekocht voor de oude avatars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
uchiha tijntje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:00:
Tsss! Hoe moet je anders Forza Horizon 4 uitspelen in 1 week :+
Nachtjes doorhalen om het te compenseren :+ Veel slaap had ik die week niet moet ik eerlijk toegeven :P Hopelijk dit weekend ook klaar met FM5 :)

En dan misschien maar eens wat slapen als ik niet aan iets anders verslaafd raak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dit:

https://mundfish.com/en/
Atomic Heart is an action RPG with FPS elements set in the alternate version of the USSR . Technological revolution powered by Communism has already happened: robots, the Internet, holograms and other futuristic stuff make everyday life of the Soviet citizens better & brighter. These great technological advances are made at special facilities placed all over the country.
Recently one of such temples of science, The Facility 3826, went dark. As a KGB Officer you are going in to find out what happened there and to restore order no matter the cost…
The world of Atomic Heart consists of several regions with different biomes. On the surface and under the ground you will meet exotic mechanical creatures designed to serve the needs of people, for some reason turned into combat-ready killing machines.

[ Voor 68% gewijzigd door Notna op 11-10-2018 18:46 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-10 17:02
https://www.gtplanet.net/no-new-forza-for-2019/

Volgnd jaar waarschijnlijk geen Forza Motorsport 8. Geeft niet, laat ze maar eens wat langer aan een FM werken met nieuwe tracks in plaats van 1 extra track zoals bij FM7 het geval was.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wauw, waardeloze update.... Narrator in het Nederlands. Oh, dus dat lukt jullie wel ? Maar fatsoenlijke Cortana voice commands niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
MRE-Inc schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:01:
Wauw, waardeloze update.... Narrator in het Nederlands. Oh, dus dat lukt jullie wel ? Maar fatsoenlijke Cortana voice commands niet ?
Ik ben niet te spreken van de Dolby Vision implementatie in Netflix. Wat is het nou voor onzin om zodra je Netflix start, de TV in DV mode te zetten in plaats van gebaseerd op de film of serie zelf, zoals bv. een AppleTV het doet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

loekf2 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:09:
[...]

Ik ben niet te spreken van de Dolby Vision implementatie in Netflix. Wat is het nou voor onzin om zodra je Netflix start, de TV in DV mode te zetten in plaats van gebaseerd op de film of serie zelf, zoals bv. een AppleTV het doet.
Huh ? Even kijken of ik het begrijp het even niet.

Je kijkt Netflix via de app op de Xbox. De hdmi poort op je tv staat in een bepaalde mode (bv game mode voor een lage inputlag) en als je de netflix app start, dan verandert die game mode naar DV mode ? Of hoe moet ik het zien ?

Verder is die nieuwe Avatar/Gamerpic app wel leuk, maar ook niet meer dan dat. Je kan uit voorgedefinieerde gezichten kiezen maar je kan het gezich nauwelijk aanpassen. Bij het starten kreeg ik direct een poppetje te zien de op mij moest lijken. Ware het niet dat zijn gezicht net zo opgezwollen was als een Japanse kogelvis, terwijl ik een toch redelijk smal gezicht heb..... Als je dan je gezicht etc etc aanpast, dan heb je nog niet iemand die op je lijkt.

[ Voor 26% gewijzigd door MRE-Inc op 12-10-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-10 20:54

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

MRE-Inc schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:21:
[...]

Huh ? Even kijken of ik het begrijp het even niet.

Je kijkt Netflix via de app op de Xbox. De hdmi poort op je tv staat in een bepaalde mode (bv game mode voor een lage inputlag) en als je de netflix app start, dan verandert die game mode naar DV mode ? Of hoe moet ik het zien ?
Nou zodra je de app start zet het de tv in Dolby Vision mode i.p.v. dat hij Dolby Vision inschakelt als de serie/film Dolby Vision ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MaakmeGek schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:23:
[...]

Nou zodra je de app start zet het de tv in Dolby Vision mode i.p.v. dat hij Dolby Vision inschakelt als de serie/film Dolby Vision ondersteund.
Ah duidelijk, wat ik al zei dus, waardeloze update.... Ben wel benieuwd naar een complete changelog aangezien de update ongeveer 650MB was. Heb beide xboxen vanochtend aangezet om te updaten, maar als het alleen DV en die maffe nieuwe avatars zijn als grootste wijzigingen, dan blijft het voor mij een waardeloze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-10 20:54

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

MRE-Inc schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:28:
[...]

Ah duidelijk, wat ik al zei dus, waardeloze update.... Ben wel benieuwd naar een complete changelog aangezien de update ongeveer 650MB was. Heb beide xboxen vanochtend aangezet om te updaten, maar als het alleen DV en die maffe nieuwe avatars zijn als grootste wijzigingen, dan blijft het voor mij een waardeloze update.
Nou in principe ben ik wel blij dat Dolby Vision beschikbaar is op de XOX maar dan moet het wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:28:
[...]

650mb voor avatar-assets is toch niet zo heel raar? Ik had alleen liever gezien dat dit in een aparte app zou blijven, maar dat zal wel niet. Mijn dashboard is al traag genoeg :'(

Zoeken naar updates duurt rustig 5 minuten of langer nu. Store is verder erg traag (trager dan normaal zelfs) en opstarten of wisselen tussen menu's gaat ook erg traag de laatste tijd. Alsof ie niet aankan dat ik veel games heb of aardig wat geïnstalleerd.

Vannacht trouwens nog even Blops4 gedaan en beviel beter dan verwacht. Nou zijn de meeste nog vrij noob dus ik weet niet hoe het is als straks iedereen alle wapens e.d. heeft, maar ik kon nog redelijk meekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 12-10-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wil komend weekend de one s gaan halen. Tot vorige week ofzo zag ik bij veel setjes dat je er gratis fifa19 bij kreeg. Dit was bij verschillende aanbieders (bol, mediamarkt,...).
Nu staat het er nergens meer bij. Weet iemand of dit een tijdelijke actie was vanuit Microsoft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MaakmeGek schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Nou in principe ben ik wel blij dat Dolby Vision beschikbaar is op de XOX maar dan moet het wel goed zijn.
https://news.xbox.com/en-...box-update-available-now/

In dit artikel staat en link naar een PDF bestand met ondersteunende tv's. Misschien even kijken of die van jou daar ook bij staat.

Verder nog Alexa integratie in de nieuwe update. Even serieus Microsoft: je stelt de release van de Xbox One in Nederland uit omdat, volgens Microsoft, ze niet een optimale gebruikerservaring konden leveren voor NL gebruikers in 2013. Achteraf bleek dat het enige was dat je geen stembediening kon doen. Games kopen in de NL store kon gewoon, je xbox kon gewoon op NL taal en regio etc etc. Alles kon dus gewoon...

Nu gaan ze Alexa integreren, terwijl je Cortana voice commands nog niet eens in alle talen beschikbaar hebt ?
Martinspire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:36:
[...]

650mb voor avatar-assets is toch niet zo heel raar? Ik had alleen liever gezien dat dit in een aparte app zou blijven, maar dat zal wel niet. Mijn dashboard is al traag genoeg :'(

Zoeken naar updates duurt rustig 5 minuten of langer nu. Store is verder erg traag (trager dan normaal zelfs) en opstarten of wisselen tussen menu's gaat ook erg traag de laatste tijd. Alsof ie niet aankan dat ik veel games heb of aardig wat geïnstalleerd.

Vannacht trouwens nog even Blops4 gedaan en beviel beter dan verwacht. Nou zijn de meeste nog vrij noob dus ik weet niet hoe het is als straks iedereen alle wapens e.d. heeft, maar ik kon nog redelijk meekomen.
Weet je wat vreemd is ? Boven staat de oude Xbox One uit 2013. Die heeft geen externe HDD of SSD eraan hangen. Zit aangesloten via Wifi 5Ghz. Beneden staat de One X, aangesloten op 1Gbit utp, met 2 externe disken eraan. Vreemd genoeg vliegt het dashboard op de oude One terwijl het dashboard op de X rete traag is. Beide xboxen staan in standby mode, zodat ze games kunnen updaten ook als de xbox "uit" staat.

[ Voor 37% gewijzigd door MRE-Inc op 12-10-2018 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:39:
[...]

Weet je wat vreemd is ? Boven staat de oude Xbox One uit 2013. Die heeft geen externe HDD of SSD eraan hangen. Zit aangesloten via Wifi 5Ghz. Beneden staat de One X, aangesloten op 1Gbit utp, met 2 externe disken eraan. Vreemd genoeg vliegt het dashboard op de oude One terwijl het dashboard op de X rete traag is. Beide xboxen staan in standby mode, zodat ze games kunnen updaten ook als de xbox "uit" staat.
Ik vind het vreemd dat die oude het nog prima doet. Mijn oude One was ook gewoon traag, maar het lijkt met elke update erger te worden. Ik twijfel of ik hem wil resetten.

Wat vooral frustrerend is, is dat als ik hem aanzet ik al iets van mn dashboard zie, maar het toch nog een seconde of 20 duurt voordat wat ik doe met mijn controller ook echt geregistreerd wordt en weergegeven wordt. Het voelt totaal niet aan alsof er genoeg performance in zit. De perceptie van snelheid is totaal om zeep geholpen omdat ie met alles horten en stoten geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:39
Martinspire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:36:
[...]

Waar ik mij vooral aan erger is, naast dat het zoeken naar updates lang duurt, ook daarna nog eens vrij lang duurt alvorens het daadwerkelijke downloaden van de updates begint. Snap dat je Xbox natuurlijk in instant on kan zetten met updates op de achtergrond installeren, maar bij mij gaat ie vaak gewoon op de energiezuinige stand. Voornamelijk omdat ik met traag internet zit(40Mb) en ik niet wil dat als ik wil Netflixen hij moet bufferen omdat de Xbox aan het downloaden is :9

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 12-10-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:50:
[...]

Waar ik mij vooral aan erger is, naast dat het zoeken naar updates lang duurt, ook daarna nog eens vrij lang duurt alvorens het daadwerkelijke downloaden van de updates begint. Snap dat je Xbox natuurlijk in instant on kan zetten met updates op de achtergrond installeren, maar bij mij gaat ie vaak gewoon net op de energiezuinige stand.
Dat sowieso. Hoe vaak ik niet handmatig updates moet aanzetten om te zorgen dat ze niet storen zodra ik wel wil gamen is gigantisch. Vooral Fortnite moet ik vaak handmatig binnenhalen. Het hele systeem is gewoon bizar. Waarom duurt het zo lang om te kijken naar updates? Van elke game moet je toch weten wat de laatste versie is? En met een mooie query stuur je naar de server een check over de versienummers. Het lijkt nu alsof ze persoonlijk iemand naar EA of Ubisoft sturen wat de laatste versie is, waarna deze per postduif naar Xbox HQ gaat en ze daar met een dial-up modem van de buren de server bijwerken.

Sony kan dit soort shit wel fatsoenlijk, Nintendo ook. Dus waarom Microsoft niet? De hele reden dat ik met het insider programma ben gestopt is ook omdat ie toen telkens met updates kwam als ik wilde gaan gamen. Auto-update werkt gewoon niet. Ik las laatst dat ie 1 keer per dag kijkt naar updates en dat het vrij random is wanneer dat voor jou is (met volgens mij ook geen mogelijkheid om een tijd te forceren). Waarom niet 4x per dag oid? Dan weet je tenminste zeker dat ie bijgewerkt is voor je aan je gamingsessie begint. Zeker met de grote updates van hedendaags is het gewoon belangrijk dat dit op de achtergrond gebeurd voordat je de console aan zet

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 12-10-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 17:21

Player1S

Probably out in the dark

uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:03:
Ik ben even via mixer Forza aan het streamen. Weet iemand wellicht hoe ik die mixer interface rechtsonder helemaal verwijder? Of kan dat niet?
Je kunt chat enzo uit zetten. Het balkje met tijd en kijkers kan niet weg.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:48:
[...]

Ik vind het vreemd dat die oude het nog prima doet. Mijn oude One was ook gewoon traag, maar het lijkt met elke update erger te worden. Ik twijfel of ik hem wil resetten.

Wat vooral frustrerend is, is dat als ik hem aanzet ik al iets van mn dashboard zie, maar het toch nog een seconde of 20 duurt voordat wat ik doe met mijn controller ook echt geregistreerd wordt en weergegeven wordt. Het voelt totaal niet aan alsof er genoeg performance in zit. De perceptie van snelheid is totaal om zeep geholpen omdat ie met alles horten en stoten geeft
op de x1x staat bij mij alleen de 1e rij met apps en de vakjes voor gold nog grijs.. het duurt idd gauw 20 seconden.. en dan zie je ineens de pins komen en dergelijke..

ik kan dan ook nog niets starten, gewoon alsof je nog niet online bent

net zo goed dat naar updates zoeken heel lang duurt (ok 90+ games geinstalleerd op interne en 2 externe disks) maar het ook raar lang duurt voordat hij daadwerkelijk gaat updaten terwijl de update al in de queue staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:48:
[...]

De oude Xbox heeft maar een paar games geinstalleerd, waaronder wel een paar grote zoals BF1, Ghost Recon Wildlands en nog een paar. Disk capaciteit zit op 90% vol. Toch vliegt het dashboard daar. Was vanochtend echt heerlijk om op de oude xbox even op het dashboard te navigeren.

Vanavond de powerknop maar eens 10 seconden indrukken van de X om te kijken of het dan beter gaat. Wellicht dat het ook beter gaat zonder externe disken, maar dan nog, dat moet gewoon vloeiend werken. Al moet ik zeggen dat het dashboard van de PS4 Slim ook traag is. Daar moet ik ook regelmatig wachten of terug gaan omdat ik door de vertraging alweer te ver was doorgescrollt.

Updates daarentegen, en dan het zoeken ernaar, gaat bij mij wel redelijk snel. Heb niet zoveel games geinstalleerd. Zeker geen 90. De externe HDD gebruik ik puur om games die ik niet meer speel naar te verplaatsen ipv opnieuw te moeten downloaden. Op de SSD staan de grote games die ik het vaakst speel. Op de interne probeer ik zoveel mogelijk de kleine games te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:17:
[...]

Dankje, wel jammer dat dat niet kan :)
Ik zie niemand op mixer met jouw gamertag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MRE-Inc schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:39:
[...]

https://news.xbox.com/en-...box-update-available-now/

In dit artikel staat en link naar een PDF bestand met ondersteunende tv's. Misschien even kijken of die van jou daar ook bij staat.

Verder nog Alexa integratie in de nieuwe update. Even serieus Microsoft: je stelt de release van de Xbox One in Nederland uit omdat, volgens Microsoft, ze niet een optimale gebruikerservaring konden leveren voor NL gebruikers in 2013. Achteraf bleek dat het enige was dat je geen stembediening kon doen. Games kopen in de NL store kon gewoon, je xbox kon gewoon op NL taal en regio etc etc. Alles kon dus gewoon...

Nu gaan ze Alexa integreren, terwijl je Cortana voice commands nog niet eens in alle talen beschikbaar hebt ?

[...]

Blu-ray opslag al gewist? Maakt het menu een stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rev! schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:23:
[...]

Ik heb serieus nog nooit een schijfje in mijn xbox gehad. Dus hoe kan er blu-ray opslag zijn dan die ik eventueel zou moeten wissen ? Wil het wel doen hoor, maar vraag me af of ik blu-ray opslag heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
MRE-Inc schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:27:
[...]

Ik heb serieus nog nooit een schijfje in mijn xbox gehad. Dus hoe kan er blu-ray opslag zijn dan die ik eventueel zou moeten wissen ? Wil het wel doen hoor, maar vraag me af of ik blu-ray opslag heb.
Ik ook niet, maar het schijnt echt te helpen (vraag me niet hoe). Hier werd het menu inderdaad weer wat sneller en ook de apps lijken sneller te laden, Youtube bijvoorbeeld was voorheen echt een drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:31:
Ik word altijd wel zenuwachtig als ik in Mixer dan 1 oogje zie :P
Je bakte er idd helemaal niks van. Ik geloofde @exactor it nooit, maar heb het nu met eigen ogen kunnen zien. Jezus wat slecht zeg..... bochtjes afsnijden, auto's rammen....tssss :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het viel mij ook al op dat mijn one x beduidend trager is in de menu's (en met uit slaapstand komen) dan mijn one s was, alleen zat er wel een dikke maand tussen one s inleveren en one x aansluiten dus dacht dat het wellicht door een update tussendoor kwam. Ik heb wel veel games geïnstalleerd staan, maar die staan vrijwel allemaal op de externe schijf die ook al aan de one s hing. Enige verschil is dat er nu ook een SSD aan hangt... Misschien eens proberen de HDD uit te zetten als ik hem niet nodig heb.

Problemen met updates heb ik nooit maar mijn internet is snel genoeg... Update voor Forza horizon 4 was binnen en geïnstalleerd terwijl ik nog even wat te drinken ging pakken.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:47
Bij mijn Xbox One X duurt het na opstarten ook altijd even voordat alles ingeladen is en ik daadwerkelijk kan navigeren. Met name de pins etc duren even. Aan m'n internet ligt het niet (200Mbit Ziggo) .. en heb ook geen disc in de console zitten.

Heb 'm op Energy-Saver staan en niet Instant-On.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:03:
Ik ben even via mixer Forza aan het streamen. Weet iemand wellicht hoe ik die mixer interface rechtsonder helemaal verwijder? Of kan dat niet?
Je kan wel de positie veranderen.
Rechtsonderin over de snelheidsmeter lijkt me niet echt heel relax.
En volgens mij is er ook een instelling om hem transparanter te maken.

Het ging je gisteravond zeker allemaal veels te snel in mijn sessie ? >:)

[ Voor 9% gewijzigd door justifire op 12-10-2018 11:06 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:05:
[...]

kijk je hoe hard je rijdt dan :).... RT all the way...
maar ja het had wat kleiner mogen zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rev! schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:23:
[...]

Wie wat waar? Nooit van gehoord, maar als je weet waar ik moet zijn dan wil ik wel even kijken. Hier ook alles digitaal en misschien 1 keer een DVD erin gestoken, maar verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:01:
[...]

Wie wat waar? Nooit van gehoord, maar als je weet waar ik moet zijn dan wil ik wel even kijken. Hier ook alles digitaal en misschien 1 keer een DVD erin gestoken, maar verder niks.
https://www.reddit.com/r/...sues_with_xbox_dashboard/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 14:54
Forza Horizon 4 is officieel een system-seller. Gisteravond vier vrienden over de vloer gehad die benieuwd waren en twee ervan zijn zojuist een One X met FH4 gaan halen. Iemand een idee hoe ik Microsoft kan bereiken voor een vergoeding? :+

Maar meer serieus, alle vier hebben een PS4 thuis staan maar zijn geen fanatieke gamers. Wel missen ze een echte goede fun racegame die de PS4 schijnbaar mist. Dus om hun te overtuigen was niet zo heel lastig :D

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Heb die instellingen ooit wel eens zien staan tijdens het zoeken naar een optie in de instellingen. Nooit geweten dat het zou helpen om de traagheid te voorkomen. Vanavond eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:55:
[...]

Heb die instellingen ooit wel eens zien staan tijdens het zoeken naar een optie in de instellingen. Nooit geweten dat het zou helpen om de traagheid te voorkomen. Vanavond eens proberen.
Het is ook maar de vraag of dit ook echt helpt als je nooit bluray kijkt, of het is een vage OS memory leak/swap file die via deze optie verbeterd kan worden.

Ik heb alleen soms dat menu wat traag is, of hoofdmenu moet nog inladen, maar dat zet ik meestal weg op de trage interne schijf. Van mij mag de X2 (of hoe de opvolger gaat heten) gewoon een SSD aan boord krijgen met gewoon extra 2,5inch slots voor extra SSD's.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 12-10-2018 13:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 17:21

Player1S

Probably out in the dark

Mmm blijkbaar is er een device (van Xim) in omloop waarmee je muis en keyboard aan je xbox kunt hangen en de xbox dit ziet als een gewone controller.
In games als Fortnite heb je dus voordeel omdat je betere controle hebt maar ook auto aim. Echter, sinds gister detecteert Epic het en kickt je uit de game >:)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
Dolby Vision is beschikbaar op de xone lees ik? Wordt tijd dat Sony daar ook eens aan gaat.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hulleman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:28:
Dolby Vision is beschikbaar op de xone lees ik? Wordt tijd dat Sony daar ook eens aan gaat.
Enkel binnen de Netflix app he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
Nipje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:30:
[...]

Enkel binnen de Netflix app he!
Ah ok! Maar toch, op Netflix zou ik het ook graag gebruiken via de PS4. Mijn tv ondersteunt DV, alleen ARC werkt niet goed, waardoor ik geen geluid over de speakers heb.

En daarnaast, de opmaat voor dolby vision in games :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quorumz schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

kijk je hoe hard je rijdt dan :).... RT all the way...
maar ja het had wat kleiner mogen zijn,
Ja, altijd leuk die cijfertjes :)
En soms kijk ik ook even op de toerenteller om te zien of ik niet een paar tandjes terug kan schakelen.
Had mixer midden-bovenaan van mijn scherm staan, maar dan zie je dus weer niet wanneer de forzathon live events beginnen |:(
Hulleman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:39:
[...]
Niet zo heel interessant, afgezien van de cutscenes dan.
DV optimaliseert het beeld aan de hand van de volgende frame, dit kan enkel met vooraf vastgestelde content (cutscenes / scripted animation)
In games waarin wij zelf bepalen wat we zien gaat DV dus niet werken.

[ Voor 31% gewijzigd door justifire op 12-10-2018 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Ja, altijd leuk die cijfertjes :)
En soms kijk ik ook even op de toerenteller om te zien of ik niet een paar tandjes terug kan schakelen.
Had mixer midden-bovenaan van mijn scherm staan, maar dan zie je dus weer niet wanneer de forzathon live events beginnen |:(
dacht 10 mins voor elk heel uur..heb je de tijd om er naar toe te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hulleman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:39:
[...]

Ah ok! Maar toch, op Netflix zou ik het ook graag gebruiken via de PS4. Mijn tv ondersteunt DV, alleen ARC werkt niet goed, waardoor ik geen geluid over de speakers heb.

Vind ik ook hoor. Wanneer mijn TV aanstaat staat mijn Xbox ook aan, ik doe alles via de Xbox. Voor mij dus fijn dat Dolby Vision nu werkt binnen Netflix. Hoef ik niet meer over te schakelen naar de Netflix app op mijn TV :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:47
justifire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:05:
[...]

De broadcast-bar kun je niet transparant maken. Ik denk dat je 'in de war' bent met de Achievement Tracker. Die kun je namelijk wel transparant maken. :)

Hoop dat Microsoft nog een keer de broadcast-bar laat verdwijnen zoals Sony dit ook doet bij de PlayStation. Wanneer je op de PlayStation streamed, dan zie je enkel de indicator in beeld komen zodra je een nieuwe viewer hebt of als er een chatbericht op je kanaal geplaatst wordt. Maar hierna verdwijnt deze ook direct. Véél fijner.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31

Convoy

g44p

uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:44:
Wat ik nou toch weer meemaak… Lijkt wel of mijn Xbox een LCD trip heeft ofzo. Forza die raar doet. De nieuwe game My memory of us die geen achievements heeft. Verder geeft die ook een foutmelding als ik opstart. Wil die een savegame syncen, terwijl ik het spel nog nooit heb gespeeld. Echt bizar. :)
LCD of LSD? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-10 17:02
Twee collega’s hebben een XBO gekocht omdat ze er FIFA bij kregen. Wel leuk dat de ander een zak geld aan EA betaald om met FIFA te adverteren en vervolgens zijn er mensen die dan juist een XBO kopen 😀 Geeft ook wel aan dat ze dat geld beter aan games kunnen besteden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Vandaag mezelf maar eens boos gemaakt en de TV van de muur getrokken.
De XBOX rechtstreeks aangesloten op de TV en nu geeft die bij FH4 inderdaad aan; “HDR enabled”.

Zag ook een instelling in het menu, achteraf, van de TV wat ik pas kon aanpassen nadat die op die HDMI poort stond.. misschien was dat het :+
Maar het werkt in elk geval! *O*

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 15:35
Hmm ik zit mij rot te zoeken naar een one s deal. Wat is een goede deal?
Ik wil hem graag voor rdr2, hopelijk komt die straks in een bundel. Of is de 244,- met 2 oudere games bij mediamarkt een scherpe prijs?

Of deze?
https://www.amazon.co.uk/...fRID=B78YECPPXAZVEZESH6KQ

[ Voor 23% gewijzigd door Sneezzer op 13-10-2018 09:53 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sneezzer schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:36:
Hmm ik zit mij rot te zoeken naar een one s deal. Wat is een goede deal?
Ik wil hem graag voor rdr2, hopelijk komt die straks in een bundel. Of is de 244,- met 2 oudere games bij mediamarkt een scherpe prijs?

Of deze?
https://www.amazon.co.uk/...fRID=B78YECPPXAZVEZESH6KQ
Ben ook naarstig op zoek maar er is niets leuks op dit momen :(

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:24
Rivanov schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:49:
Bij mijn Xbox One X duurt het na opstarten ook altijd even voordat alles ingeladen is en ik daadwerkelijk kan navigeren. Met name de pins etc duren even. Aan m'n internet ligt het niet (200Mbit Ziggo) .. en heb ook geen disc in de console zitten.

Heb 'm op Energy-Saver staan en niet Instant-On.
En hier begon bij mijn xbox one x de ellende mee, daar waar de rest vrijwel instant konden navigeren en etc (ook energy save mode) zat ik altijd maar te wachten. Uiteindelijk HDD zga helemaal overleden, de tikken wat de HDD gaf aan de xbox, liet de xbox nog net niet van de plek stuiteren... :D

Ondertussen is deze trouwens opgestuurd (ik weet niet of je mijn ''ellende'' berichten hier meegekregen hebt? haha), in combinatie met het niet willen laden van discs, regelmatig niet willen inschakelen, spontane freeze met reboot tot gevolg, foutcodes met opstarten en etc hoop ik dat ze een vervangende geven (tenzij ze de moeite nemen om alles behalve de fans te willen vervangen, want de fans, ja die deden het altijd uitstekend en waren eigenlijk nooit hoorbaar.. Of ze deden het juist totaal niet, kan ook haha).

@Famous bij veel tv's moet je per hdmi kanaal aangeven dat hij HDR activeert, hier kwam ik zelf na 2 weken gebruik ook pas achter (ik testen de demo Insects, HDR kon niet aan) doordat mijn neefje zei van: je weet toch wel dat je HDR moet activeren bij je tv instellingen he? Echt zo van uh nee, we leven in 2018, dat gaat toch logischerwijs automatisch?...
Volgens mij moet dit bij de meeste LG OLEDS (of Lg in het algemeen) en bij Sony, andere merken geen ervaring mee :)

[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 13-10-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Gisteravond die blu ray optie dingen uitgezet en gewist (Bluray live ofzo iets). Daarna liep het dashboard wel weer vlot. Straks nog eens testen nadat de xbox de hele nacht heeft uitgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Pfff ben ik aan het bestellen bij mediamarkt voor 244,-, wijzigen ze de prijs ineens naar 278,-. Direct even gebeld, ja meneer wij passen de prijzen regelmatig aan...
https://www.mediamarkt.nl...pf%7C1541967%7C%7Cp%7C%7C

Nu maar weer verder kijken

Besteld bij game-outlet nu 233,- met 2 controllers.

[ Voor 6% gewijzigd door Sneezzer op 13-10-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn One doet ook raar. Lekker traag zoals mensen hierboven beschreven. Verder startte Rayman Legends niet met de bekende kristalheldere foutmelding: "something went wrong. Rayman Legends took too long to start". En datzelfde gebeurde toen ik settings opende. Hij staat op automatisch updaten en in instant on. Ik ging het gebruikelijke rondje troubleshooting doen: mac adress clear, bluray opslag wissen, checken of smooth transitions nog uitstaat en powercycle.

Pas na een reboot kon ik settings openen om de update status te checken en te starten. Laatste update was in augustus. Handmatig aangezet en nu update hij wel.

Rare shizzle. Nu gaat @uchiha tijntje Forza Horizon 4 vast eerder uitspelen dan ik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:41:
Mijn One doet ook raar. Lekker traag zoals mensen hierboven beschreven. Verder startte Rayman Legends niet met de bekende kristalheldere foutmelding: "something went wrong. Rayman Legends took too long to start". En datzelfde gebeurde toen ik settings opende. Hij staat op automatisch updaten en in instant on. Ik ging het gebruikelijke rondje troubleshooting doen: mac adress clear, bluray opslag wissen, checken of smooth transitions nog uitstaat en powercycle.

Pas na een reboot kon ik settings openen om de update status te checken en te starten. Laatste update was in augustus. Handmatig aangezet en nu update hij wel.

Rare shizzle. Nu gaat @uchiha tijntje Forza Horizon 4 vast eerder uitspelen dan ik. :)
Haha, dat denk ik niet. Met name omdat ik volgens mij een barn find heb gemist in de zomer/herfst. Dus mag nog even wachten ;). En volgens mij tracked die de barn achievement ook niet goed. :)

Verder blijf ik terugkomen bij Hollow Knight! Net zoals @justifire >:)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Slasher schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

Ben ook naarstig op zoek maar er is niets leuks op dit momen :(
Nee, ook voor de X is het matig vooralsnog. 2 weken geleden was er nog een Forza deal + gratis Fifa bij Bol.com voor 444 euro maar nu is alles weer naar de 499 euro. Vriend van me wil ook een X kopen maar beter om te wachten blijkbaar.

edit: De Tomb Raider deal die destijds ook 444 was incl. Fifa 19 is zelfs 534 euro nu 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door London op 13-10-2018 15:14 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apple schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Nee, ook voor de X is het matig vooralsnog. 2 weken geleden was er nog een Forza deal + gratis Fifa bij Bol.com voor 444 euro maar nu is alles weer naar de 499 euro. Vriend van me wil ook een X kopen maar beter om te wachten blijkbaar.

edit: De Tomb Raider deal die destijds ook 444 was incl. Fifa 19 is zelfs 534 euro nu 8)7
Daarom is het ook een aanbieding.
Zou wat zijn als die bundel nu nog dezelfde prijs zou hebben of zelfs goedkoper zou zijn.
Dan zou ik het geen aanbieding noemen maar oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-10 23:44
Ik heb afgelopen week de One X - Tomb Raider bundel geleverd gekregen. Tomb Raider moet ik dus met de bijgeleverde code installeren maar dit werkt om een of andere rare reden niet:

Op de kaart staat dat ik de code moet invullen op microsoft.com/redeem maar wanneer ik dit doe krijg ik de melding dat ik de code ergens anders moet invullen en in het geval van een xbox code moet dit op de console. Maar bij het invullen op de console krijg ik de melding dat ik instructies moet raadplegen en de code op een andere website moet invullen (wat dus weer die microsoft.com/redeem is)

Ofwel ik kom niet verder, de xbox support is blijkbaar niet te bereiken in het weekend.

Ik heb het geprobeerd door in te loggen op xbox.nl en dan via ''code inwisselen'' maar ook dit helpt niet, ik heb een andere browser geprobeerd, de xbox opnieuw aanzetten. Ook een uur later nog geprobeerd maar het helpt allemaal niks.

(Nu heb ik wel een One S, deze is nu niet meer aangesloten maar stond ingesteld als home xbox maar dit zou neem ik aan niets uit moeten maken?)

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:31
@Niels-88 Ik heb de Forza codes ingevoerd via de Xbox app.

Ik heb een paar vragen over headsets. Ik heb mijn oog laten vallen op de LucidSound LS40 (ik weet dat voor de X1X de ls35X beter is, maar ik heb ook een PS4 pro).

- er staat dan chat alleen werkt via 3.5 mm kabel. Is dat kabel tussen controller en headset? En is dat dan alleen voor chat? Wireless 7.1 sound werkt dan wel gewoon?
- ik begrijp dat het wireless sounds werkt via een usb dongle en een optical cable tussen die Usb stick en de console. ik game niet altijd met een headset want heb ook Sonos surround. Hoe moet ik daartussen wisselen? Alles opnieuw instellen? Of is dat gemakkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

giantgiantus schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:55:
@Niels-88 Ik heb de Forza codes ingevoerd via de Xbox app.

Ik heb een paar vragen over headsets. Ik heb mijn oog laten vallen op de LucidSound LS40 (ik weet dat voor de X1X de ls35X beter is, maar ik heb ook een PS4 pro).

- er staat dan chat alleen werkt via 3.5 mm kabel. Is dat kabel tussen controller en headset? En is dat dan alleen voor chat? Wireless 7.1 sound werkt dan wel gewoon?
- ik begrijp dat het wireless sounds werkt via een usb dongle en een optical cable tussen die Usb stick en de console. ik game niet altijd met een headset want heb ook Sonos surround. Hoe moet ik daartussen wisselen? Alles opnieuw instellen? Of is dat gemakkelijker?
Zo werkte het met mijn Astro A50 wel. Die heeft ook een basis station die dan op de X is aangesloten. Chat via de 3.5mm kabel naar de controller en 7.1 werkt dan gewoon, want dat staat los van de chat kabel. Weet niet hoe het met zo'n usb basis station exact werkt, maar ik moest toen een optical switch ertussen zetten om met 1 headset zowel de Xbox als de PS4 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Na wat meer research vraag ik me af of je niet eigenlijk beter af bent met een goede stereo headset en spatial sound van xbox one. Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
giantgiantus schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:54:
Na wat meer research vraag ik me af of je niet eigenlijk beter af bent met een goede stereo headset en spatial sound van xbox one. Wat gebruiken jullie?
Een versterker met 5.0 of 5.0.2 speakeropstelling. En voor de chat bij voorkeur m'n headset van de pc en anders het standaard ding dat in de doos van de one zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
timmie271 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:03:
[...]

Een versterker met 5.0 of 5.0.2 speakeropstelling. En voor de chat bij voorkeur m'n headset van de pc en anders het standaard ding dat in de doos van de one zat.
Ik heb een sonos 5.1 systeem wat echt perfect werkt. Soms vindt de familie het echter prettig om geen gamegeluid te horen. Daarom wil ik graag een goede headset. Echter, ik heb ook een PS4 pro met de platinum headset van sony zelf (verschrikkelijk ding), dus zou graag een headset hebben die op beide systemen werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door giantgiantus op 14-10-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
@giantgiantus dit ook geprobeerd maar ik krijg dezelfde melding (code moet mogelijk ergens anders worden ingevoerd)

Heb zowel de Android app als de Windows 10 app geprobeerd. Heb ook op een andere laptop gerpobeerd de code in te wisselen maar ook dit hielp niet. De One S weer aangesloten en daar geprobeerd maar ook dit heeft geen nut

Iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@Niels-88 in het verleden nam ik contact op met ms usa via chat. Die waren wel open in het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:24
giantgiantus schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:50:
@Niels-88 in het verleden nam ik contact op met ms usa via chat. Die waren wel open in het weekend
Naar mijn weten niet meer, heb ze de afgelopen weken nodig gehad en dat ging via de chat alleen op bepaalde tijden op maandag - vrijdag. Telefonisch ook alleen beperkt van maandag - vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Vraag over online spelen, kan ik straks rdr2 online spelen zonder live gold abonnement?

Wat zijn de voordelen van gold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezzer schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:02:
Vraag over online spelen, kan ik straks rdr2 online spelen zonder live gold abonnement?

Wat zijn de voordelen van gold?
Nee je kunt niet online spelen zonder gold. Voordelen zijn:

-online spelen ;)
-elke maand 2 gratis games voor de Xone. En nee, je mag niet kiezen welke.
-kortingen op games

Met andere woorden. Gewoon Gold afsluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-10-2018 12:09 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
uchiha tijntje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:08:
[...]

Nee je kunt niet online spelen zonder gold. Voordelen zijn:

-online spelen ;)
-elke maand 2 gratis games voor de Xone. En nee, je mag niet kiezen welke.
-kortingen op games

Met andere woorden. Gewoon Gold afsluiten.
En nog een pluspunt is dat als je goed kan zoeken voor net geen 4 tientjes een jaar gold hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
justifire schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:29:
Zie dat Sinner : Sacrifice for Redemption vanaf de 18e in Game Pass zit :)[YouTube: Xbox Game Pass | Sinner: Sacrifice for Redemption]
Het mooie is dat het ook de releasedatum is voor het spel :P

Hier net even flink zitten schelden op de pc toen ik 1 objective mistte voor een achievement in Halo Wars 2... Weer een uur verder na het gisteren ook al 2x geprobeerd te hebben... 8)7 8)7 8)7 Zo vliegt de tijd wel voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels-88 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:46:
@giantgiantus dit ook geprobeerd maar ik krijg dezelfde melding (code moet mogelijk ergens anders worden ingevoerd)

Heb zowel de Android app als de Windows 10 app geprobeerd. Heb ook op een andere laptop gerpobeerd de code in te wisselen maar ook dit hielp niet. De One S weer aangesloten en daar geprobeerd maar ook dit heeft geen nut

Iemand anders nog suggesties?
Heb je gecheckt op welke regio xbox.com / Microsoft.com staat? Bij mij staan die standaard op VS. Dat levert wel eens problemen op. Onderaan beide pagina's kun je switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niels-88
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:11:
[...]

Heb je gecheckt op welke regio xbox.com / Microsoft.com staat? Bij mij staan die standaard op VS. Dat levert wel eens problemen op. Onderaan beide pagina's kun je switchen.
Deze staat gewoon op NL

Nogmaals geprbeerd via xbox.com/redeemcode en toen werkte het ineens wel :? Maargoed hij staat te downloaden

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-10 22:51
Nu 1 maand gratis erbij als je 1 maand de Gamepass koopt en betaald met PayPal.Code van gratis maand word later verstuurd.

https://nl.pepper.com/aan...9607?page=1#comments-last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
Niels-88 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:42:
[...]

Deze staat gewoon op NL

Nogmaals geprbeerd via xbox.com/redeemcode en toen werkte het ineens wel :? Maargoed hij staat te downloaden

Bedankt!
Game dus eindelijk kunnen downloaden maar nu kan ik hem weer niet spelen. Als ik het spel op wil starten krijg ik de melding:
''Je bent te vroeg... ...Check de Microsoft Store voor de releasedatum'' De game staat dus als vooraf besteld maar dit klopt dus niet.

Heb al geprobeerd de game opnieuw te downloaden, xbox te updaten maar het helpt niet.

Iemand hier een idee bij?
Pagina: 1 ... 115 ... 159 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Geen XBOX vs PS4 discussie, niet trollen etc.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.