Nou, de LPG scooter is verkocht aan een vriend van me (voor een scheitprijsje) omdat ik na een verveeld momentje een andere scooter had gekocht. Werd een beetje moe van het slipstreamen bij vrachtwagens met de PCX

En aangezien het verbruik nog niet super was (1:35 benzine / 1:28 LPG) woog dat niet meer op tegen dit ongemak.
Dus nu staat dr een Honda Forza 250 van 2007, met keyless, schakelstappen en nog wat luxe goederen (en een whopping 19pk)
Nou zat ik dus te kijken hoe dit weer op te lossen qua LPG, want de opbergruimte onder het zadel is groot, maar onhandig vormgegeven.
Alternatief is een tank op de bagagedrager leggen, gezien het gewicht van deze scooter is de afname in rijkwaliteiten waarschijnlijk nog wel acceptabel.
Bijkomend 'probleem' is dat deze scooter nog erg netjes is, dus ik wil dit keer niet alles met een schrobzaag, slijptol en hamer pas gaan maken
Tot ik iets interessants tegen kwam (en gisteren ook maar besteld heb);
520x145mm 25L ringtank
Deze is weliswaar redelijk groot qua diameter, maar duidelijk platter dan een 200mm diameter cilindertank, de 520mm valt ook binnen de breedte van de scooter.
Dus ik denk dat ik het passagierszadel en de bijbehorende, erg zware, aluminium beugel gewoon verwijder en de ringtank in de plaats daarvan monteer, dus dan is het vergelijkbaar met continu met een kind achterop rijden.
De scooter moet toch nog ingevoerd worden (staat op belgisch kenteken), dus dan kan ik het meteen even navragen hoe ze dat graag zien.
Voordeel is wel een gigantische actieradius, makkelijk origineel te maken en behoud van de opslag onder het zadel.
Nadeel is dat er geen passagier op kan (geen ramp voor een woon-werk scooter) en dat het er wat bijzonder uit ziet.
Injectiecomputer heb ik dit keer voor een AC STAG qbox plus gekozen, vooral omdat die ook een app heeft en het qua prijs allemaal niks uitmaakt. Verdamper een magicjet 3 (soort overmaats colablikje, heb m ooit al eens eerder gehad) en de rest van de installatie redelijk hetzelfde.