Het grote LPG topic

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzjanz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 15:17
_JGC_ schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:21:
Op zich is bougies wisselen geen moeilijke klus. Weet niet welke Space Star @janzjanz precies heeft en dan vnml welke motor daarin ligt, maar bij MotoIntegrator.nl is genoeg betaalbaars te vinden. Er is nu de brutoprijs betaald voor die bougies, die is gewoon het dubbele van de internetprijs (en in geval van motointegrator het 3-voudige, want je betaalt daar de prijs die Winparts en Autodoc ook aan Intercars betalen).
Van het prijsverschil kan je de eerste keer een fatsoenlijke bougiedop en momentsleutel aanschaffen, daarna is het keer op keer goedkoper :P.
Bougies Mitsubishi Space Star 1.0 Benzine 71Pk 2012 - 2025
En er is heel veel keuze in bougies idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:47
janzjanz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:02:
[...]

Bougies Mitsubishi Space Star 1.0 Benzine 71Pk 2012 - 2025
En er is heel veel keuze in bougies idd
Zou in jouw geval volgende keer gewoon Denso IKH20TT bougies monteren. Iridium/platinum, wordt door Denso geadviseerd voor jouw auto bij LPG/CNG. Kosten bij Winparts 12,59 per stuk, kan je via Duitse webshops vaak nog iets goedkoper krijgen, maar de hogere verzendkosten vreten het verschil op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:41
heb zelf een corsa d 1.4 16v uit 2007 met een vogels lpg systeem

inmiddels 364xxx op de teller buiten normaal onderhoud weinig geks met de auto gehad

en rij makkelijk 50k per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzjanz
_JGC_ schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:05:
[...]

Zou in jouw geval volgende keer gewoon Denso IKH20TT bougies monteren. Iridium/platinum, wordt door Denso geadviseerd voor jouw auto bij LPG/CNG. Kosten bij Winparts 12,59 per stuk, kan je via Duitse webshops vaak nog iets goedkoper krijgen, maar de hogere verzendkosten vreten het verschil op.
Update: de Mitsubishi Space Star rijdt met de nieuwe bougies nog steeds uitstekend. Enige probleem is dat harder dan 90 km per uur rijden niet echt goed gaat , zeker met een klein beetje tegenwind. Op de snelweg rijdt ik daarom op benzine. De kracht lijkt wel uit de motor met LPG rijden. Ik overweeg om de LPG installateurs die jullie eerder in het forum noemde te gaan bezoeken om de installatie door te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:24
ik overweeg een nieuwe vuller met leidingen aangezien het nu weer langzaam gaat door de temperatuur. Toen ik de vlotter heb laten vervangen was het nog fris en ging ie snel vol. Wie heeft dat hier ook laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:47
janzjanz schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:39:
[...]

Update: de Mitsubishi Space Star rijdt met de nieuwe bougies nog steeds uitstekend. Enige probleem is dat harder dan 90 km per uur rijden niet echt goed gaat , zeker met een klein beetje tegenwind. Op de snelweg rijdt ik daarom op benzine. De kracht lijkt wel uit de motor met LPG rijden. Ik overweeg om de LPG installateurs die jullie eerder in het forum noemde te gaan bezoeken om de installatie door te lichten.
Wat merk je als het niet lukt? Misfires, of gewoon geen vermogen?

Verder is regelmatig onderhoud aan dampgasinstallaties belangrijk, je wilt wel elke 20-25K je filter vervangen. Als er paraffine in je injectoren komt kan je een nieuwe injectorrail kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzjanz
_JGC_ schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:16:
[...]

Wat merk je als het niet lukt? Misfires, of gewoon geen vermogen?

Verder is regelmatig onderhoud aan dampgasinstallaties belangrijk, je wilt wel elke 20-25K je filter vervangen. Als er paraffine in je injectoren komt kan je een nieuwe injectorrail kopen.
Als ik op de snelweg rijdt en probeer boven de 90 K te rijden, dan zijn er geen misfires, maar gewoon geen vermogen.

De filters zijn vervangen gelukkig

[ Voor 8% gewijzigd door janzjanz op 16-06-2025 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambep
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20-06 09:51
Hallo,
ik ben nieuw op het forum en zocht informatie, ervaringen, met een AEB lpg installatie in een Kadjar met een 5HF motor erin.
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Inmiddels ruim 100k km verder, nog steeds geen problemen, helemaal tevreden!

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18

4x2

lộn xộn quá

Klepspeling van de Mazda 2 kleppenvreter weer gecontroleerd na bijna 30K: niet meetbaar verlopen.
Denk dat de kop al een keer vervangen is door iets met geharde zetels :+

Staat overigens te koop, wil weer eens wat anders.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiguanvsi3.0!
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 28-06 21:16
Zitten met de Tiguan inmiddels ruim over de 100.000km
Hiermee komen de 50k op lpg inmiddels in zicht evenals zonder problemen.
Aankomende vrijdag gaan we voor het 2e lpg onderhoud als we terug zijn uit Zweden.
Hier is wel wat raars aan de hand mbt brandstofprijzen..
Lpg kent hier maar 1 richting en dat is omhoog nu 15SEK/Liter
En de prijs van Euro 95 , evenals 98 en diesel is flink in prijs gezakt (accijnsverlagingen ofzo?) heb nl Euro 95 getankt voor 15,64SEK/ liter (omgerekend is dit 1,41€/L)
Ene is hier erg goekoop t andere erg duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:58

MLLL

Palm Treo 650

Lpg-prijs is al zeker een jaar rond 0,75 euro bij de BP langs de A8.
Prijs varieert amper.
Rijd er dagelijks langs en het viel mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:24
Bij wie gaat het tanken ook langzaam sinds het warm is?bij mij komt het las ik door de multivalve en blijkbaar ook smalle ingang vlotter want stond laatst naast iemand die m zo vol had die rechstreeks de slang erin deed. Eind januari toen de vlotter is vervangen ging het wel snel want toen was het meer als de helft kouder als nu. Overigens aan het overwegen een Dacia Stepway 2023 te gaan kopen en de huidige auto zelf te verkopen want de dealer geeft er 1400 voor wat misschien komt door de relatief hoge km stand van bijna 25k.

Ik weet dat lpg met warmte uitzet, maar dan zouden andere er ook last van moeten hebben

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 03-07-2025 20:35 ]

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste