Tanken gaat hier gewoon snel, ook met warm weer. Wel geeft mijn installatie flink tegendruk als die leeg is, ik heb 1 pomp waar ik bij kou niet kan tanken, bij andere pompen duurt het altijd even voordat het tanken op gang komt.
Heb in mei al gemerkt dat de motor beter loopt op benzine, heb vervolgens de bougies bijgebogen, daarna reed de auto op gas veel beter.
Nu met het warme weer is de auto weer niet vooruit te branden, heel zenuwachtig op het gas reageren en gisteren sloeg ie zelfs af. Ik vermoed dat de bougies nu echt op zijn (was in mei al niet veel soeps meer na 15.000km, ben nu 5000 verder), dus nu maar iridium besteld. Komt qua OE nummer totaal niet overeen met wat in deze auto hoort, maar volgens Tecdoc past het. Reviews zijn ook prima over deze bougies en als ik kijk voor welke auto's ze verkocht worden zitten daar heel veel TU5 motoren tussen.
Verder nog een fles injectorreiniger besteld voor de benzine injectoren, die doen de laatste maanden ook helemaal niks. Ben de straat net uit en motor schakelt al over. Woensdag komt de boel binnen, donderdag maar even een tank premium brandstof of Euro98 tanken met flesje van die rommel erdoor en dan een snelwegritje op benzine.
Edit: vanmorgen afspraak gemaakt bij LPG boer voor nieuw filter en afstellen, ook de bougies besproken. Reactie LPG boer: "Ja bij normale bougies is het feestje met 15.000km meestal wel over" en "LPG bougies kunnen alleen uit bij auto's waar dat lastig te vervangen is"
Nou kost een setje Bosch FR8SC bij Motointegrator maar 7,72, een Bosch FR7NI332S LPG bougie doet 6,39 per stuk. Voor 17,84 verschil op 4 bougies vind ik het prima om een keer minder die dingen te hoeven vervangen en ze niet handmatig bij hoeven te buigen naar 0.7mm.
Kwestie van shoppen overigens, bij Nederlandse shops is het verschil groter en als je naar NGK kijkt ipv Bosch heb je het over 100 euro voor een set LPG bougies

.
[
Voor 22% gewijzigd door
_JGC_ op 21-07-2025 11:44
]