De Renault is weer terug met een andere automaat erin

Volgens de garage is het een bak die zo'n 170k heeft gelopen. De olie is ververst en volgens de officiële procedure bijgevuld, dat laatste expliciet naar gevraagd of het zo gedaan is.
De meerstanden-schakelaar komt blijkbaar mee met de vervangende bak dus die is ook weer goed (de mijne was versleten).
Verder is de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen, er was geconstateerd dat 'ie wat lekte toen de bak eraf was. En ook de baksteun was kapot. Totaal €1880,- lichter... ouch...
Ik heb er nog niet echt mee gereden, op de 5km naar huis na. Omdat ik de defecte bak eerst uit de kofferbak moest krijgen.
Er is me verteld dat opnieuw laten uitlijnen niet nodig is, maar het subframe is er wel af geweest en tijdens het rijden heb ik geconstateerd dat het stuur heel licht scheef staat. Dus toch wel uitlijnen... wel zonde... had het net 3wkn geleden laten doen
----
Verder heb ik de defecte automaat meegekregen en die moest naar de kelder. Ik mocht 'm meenemen en dacht
"leuk, op een verveelde dag uit elkaar halen om de nieuwsgierigheid te bevredigen" 
Ik wist dat 'ie 70kg woog, maar heb me toch flink erop verkeken...

Ik dacht dat ik 'm over de vloer en trap af langzaam kon slepen, maar viel vies tegen

Hij viel uit de kofferbak (en toen bleek de koppelomvormer los te zitten, scheelt 10kg of zo

). Met karton eronder kwam 'ie tot de deurpost en had ik al hulp nodig. Een buurjongen die net langs liep heeft gelukkig willen helpen, bak staat nu op een tafel

Er is wel een hoekje v/d ijzeren behuizing afgebroken toen 'ie de trap af geschoven werd
En een hele opruimklus nu... kofferbak zit onder de olie. De garage legde alleen wat karton eronder, maar toen ik thuis was liep de olie tussen de kofferklep over de bumper naar beneden

Heel het rubber zit ook vol olie.
Ikzelf zit ook helemaal onder de olie, tot het hoofdhaar aan toe. Eerst douchen voordat ik een stuk ga rijden met de auto.
De kapotte automaat in de kelder, met de koppelomvormer ernaast:
Afgebroken hoekje toen 'ie op de trap werd gestoten