Het blijft een gokspel met auto's van deze mate van "rijpheid", daar kunnen we helaas niets aan doen, maar in het geval van een tweedehands bak kan je eens kijken wat de reden is van de sloop van de auto. Als die van achteren geraakt is dan is een voorbestaand probleem met de bak natuurlijk wat minder aannemelijk dan wanneer "ze het niet weten".
Dan is de besparing die je hebt tegenover een benzinebak toch niet afgenomen? Benzine kost nu ook bijna €2,30, dus dat is ruim €1 besparing per liter en dat is nagenoeg hetzelfde als je uitgaat van €0,50/L (gas) en €1,60/L (benzine). Ik rijd nu (hopelijk tijdelijk) benzine, en ik kan je zeggen dat ik juist nu verlang naar een LPG bak. Ik neig nu toch minder snel eventjes bij iemand langs te gaan als die maar enigszins ver weg woont. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ik alle kosten aan de auto nu moeilijker kan spreiden over het aantal kilometers dat ik maak.Teleluvr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:37:
Maar ik ben biased. Met de huidige gasprijzen moet ik zeggen dat de hobby wel wat kostbaar wordt. Voorheen kon de wegenbelasting nog goed praten tov de literprijs. Dat wordt nu al rap minder. Nog niet zo lang geleden begonnen op 50ct/L, nu toch wel richting de 1,10...