Helemaal met je eens, maar uiteindelijk toch de keus gemaakt voor en benzine auto en LPG geïnstalleerd._JGC_ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:47:
[...]
LPG is gewoon de brandstofkosten van diesel maar dan zonder de dure MRB en verzekering.
Tenminste, zo had ik mijn 207SW VTI destijds beredeneerd. Elke week lachen aan de pomp, tot ie na 2 jaar problemen kreeg en de 3 jaar erop elk jaar wel 2x een storing had met de nodige kosten... en aan het eind van die 3 jaar de motor kapot had. Ben nu blij met een oerdegelijke 1.4HDI.
Kriebelt wel hoor, dat LPG. Zou graag terug willen, maar als aanschaf van een benzine auto al 1000-2000 meer moet kosten en inbouw ook nog eens 1500, blijf ik lekker dieselen met een youngtimer.
Waarom? Nou.. In mijn dagelijks werk ben ik bezig met verduurzaming, voornamelijk milieu en klimaat gerelateerd. De opgaaf die daar ligt is eigenlijk onhaalbaar. Vooral omdat eigenlijk de gehele maatschappij en het bedrijfsleven alleen korte termijn keuzes maakt. Daar wordt ik elke dag weer mee geconfronteerd. Ik heb geen geld voor een elektrische auto (als dat al beter zou zijn voor het klimaat)
Mijn overweging was dus om toch wat verder te kijken naar wat dan wel mogelijk is en dan komt ik uit bij LPG. ook al wordt dat vreemd genoeg niet eens onderkend in het overheidsbeleid.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.