Hier even een hele slechte ervaring met bestelling via Aliexpress (Chinese intelligent store)
30 mei besteld voor 283 incl verzendkosten, verzending uit duitsland
Op 7 juni nog op status waiting shipment, 4 uur en 10 minuten over
Op 11 juni een mailtje van de verkoper dat verzonden is.
Op 20 juni zie ik via de track en trace van DHL dat pakketje op 16 juni bezorgd is. Handtekening welke erbij staat is niet van mij. De straat rond gevraagd maar niemand heeft m
20 juni contact met DHL opgenomen en starten een case
20 juni contact met verkoper opgenomen
21 juni antwoord van verkoper dat pakket bezorgd is volgens track en trace en dat ze navraag gaan doen. Afsluitende tekst “don’t worry”
24 juni vraag ik de verkoper om delivery date te verlengen
24 juni reactie verkoper, ok herinner mij op maandag (de volgende dag)
25 juni stuur ik reminder voor verlenging
25 juni krijg ik update van DHL. Helaas kunnen ze niet achterhalen waar het pakket is gebleven. De bezorger werkt inmiddels niet meer voor hun. De verzender moet nu een case starten is het advies. Case nummer heb ik doorgegeven aan verkoper.
25juni Ik meld bovenstaande aan verkoper
26 juni verkoper antwoord dat ik een klacht bij DHL in moet dienen en het casenummer moet laten weten. (25 juni dus al gedaan), verder moet ik een “proof” schrijven dat ik het pakket niet ontvangen heb.
26 juni verkoper heeft niet delivery date niet verlengd dus rest mij niets anders dan dispute te openen.
26 juni open ik een dispute, upload als bewijs de handtekening van trackingsite + copy rijbewijs met mijn handtekening.
27 juni vraag ik verkoper om acties richting DHL en geef nogmaals aan dat de handtekening niet van mij is en dat kan ik bewijzen.
28 juni verkoper zegt wederom “Could you offer us one proof which you did not receive this parcel??”
28 juni verkoper zegt in de dispute dat volgens de tracking info het pakket bezorgd is.
4 juli Aliexpress steps in en zegt zelfde als verkoper. Volgens tracking info pakket bezorgd + “If you did not get the package, please provide shipping company's missing parcel documents “
4 juli ik bel maar weer eens met DHL over “missing parcel documents” gelukkig tref ik een aardige dame die geduldig op onderzoek uit gaat. Na even in de wacht gestaan te hebben, een CN24 formulier welke ze mij toe stuurt via email. Dit blijkt een vrij complex formulier te zijn en moet grotendeels door verzender ingevuld worden en ingeleverd worden bij de pakket office waar het pakket vandaan verstuurd is.
4 juli., ik vul maar in wat mogelijk is en upload hiervan JPGs in de dispute en naar de verkoper. (kan alleen maar plaatjes uploaden, ook heel handig als gevraagd wordt om documenten te doen toekomen’)
Inmiddels staan we dus hier en ga ik er al voorzichtig vanuit dat dit niet meer goed gaat komen. De verkoper laat sinds de dispute niets meer horen, dus zal waarschijnlijk helemaal geen actie ondernemen naar DHL. Aliexpress kijkt alleen maar naar de tracking status en niet naar handtekeningen welke niet kloppen en acties welke de verkoper achterwege laat.
Zo relaas van dit lange verhaal, denk 3 keer goed na voordat je iets besteld via deze winkel en via Aliexpress. Het lijkt alsof je geen risico loopt door de refund garanties, echter als de tracking info tegen je is kan je het wel schudden. Ze leggen alle bewijslast en acties bij jou neer, terwijl je eigenlijk geen zak te maken hebt met het verzendbedrijf welke de verkoper heeft uitgekozen. Voor mij een goede les. Ik bestel even niets meer van enige waarde uit het verre Oosten.
[Inmiddels een update geplaats met een goede afloop (overigens niet dankzij Ali of de shop) > zie post van woensdag 18 juli 2018 22:32]
[
Voor 1% gewijzigd door
nomyar op 18-07-2018 22:34
. Reden: update ]