Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:10
Dat is inderdaad wel heel raar. Ik zit zelf bij Tweak, dus heb al belichting via Cambrium; maar als ik bij Freedom wil bestellen, krijg ik alleen Fibercrew (GPON) & KPN (AON) als opties. Schiet mij maar lek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15
mbovenka schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:03:
[...]

Belichting via Cambrium is in Almere blijkbaar niet meer mogelijk ondertussen; de enige huidige opties die ik krijg zijn Fibercrew en KPN.
hier staat hij er nog netjes bij. pc 1316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kvo3IiX8Jq7K1S9AYMgMi1stLDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hhFviNiYUF7ti15i8DnrOJOx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
Hier (1335) niet. Dit zijn de 1G opties die ik heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwuzQH6NwBrETLiBCYBWDbMzMOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0x3RydPYXq1WiGtYFaSNt1Nk.png?f=user_large

Vreemd, vooral omdat ik al bij Cambrium/Tweak zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 23:39

Convoy

g44p

mbovenka schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:06:

[Afbeelding]

Waarom is die AON optie duurder dan de GPON?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Convoy schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:19:
[...]

Waarom is die AON optie duurder dan de GPON?
Omdat het twee volkomen verschillende operators zijn. KPN gebruikt hier nog AON apparatuur en KPN is duur....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Niet vreemd. Dan is de leverstraat van Cambrium dus dichtgezet als er andere opties zijn. Lijkt mij een gevolg van de overname door T-Mobile.
Vergeet niet dat je bij Freedom kijkt, niet bij Tweak zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 14-07-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 23:39

Convoy

g44p

Barre73 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:21:
[...]

Omdat het twee volkomen verschillende operators zijn. KPN gebruikt hier nog AON apparatuur en KPN is duur....
Is een van beide "beter" te noemen? Of is hier geen verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
Barre73 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:21:
Niet vreemd. Dan is de leverstraat van Cambrium dus dichtgezet als er andere opties zijn. Lijkt mij een gevolg van de overname door T-Mobile.
Vergeet niet dat je bij Freedom kijkt, niet bij Tweak zelf.
Maar waarom heeft @Brentjuh2000 de Cambrium optie dan wel? Die heeft dezelfde 'andere optie' (KPN) als ik. Ik zou het inderdaad snappen als Cambrium geen nieuwe klanten meer aannam vanwege de overname, maar in de ene postcode wel en de andere niet vind ik niet zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
mbovenka schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:42:
[...]

Maar waarom heeft @Brentjuh2000 de Cambrium optie dan wel? Die heeft dezelfde 'andere optie' (KPN) als ik. Ik zou het inderdaad snappen als Cambrium geen nieuwe klanten meer aannam vanwege de overname, maar in de ene postcode wel en de andere niet vind ik niet zo logisch.
ligt er denk ik aan welke wijk je woont.

mijn vriendin in Almere Poort heeft alleen Fiber Crew of KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mbovenka @eymey @Brentjuh2000

vreemd hoor in woon ook in 1335 en kan wel gewoon via Cambrium bestellen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIpwMD69rT9Jdh4aQTmrZBw__fU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ZoreHsG0r8odVIfbsgd1xVgJ.png?f=fotoalbum_medium

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Mr-D. schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:01:
@mbovenka @eymey @Brentjuh2000

vreemd hoor in woon ook in 1335 en kan wel gewoon via Cambrium bestellen 8)7

[Afbeelding]
1363 iig niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32

[Afbeelding]

Naast het prijsverschil ook nog wat verschil in snelheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 18:53
Reveal! schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:31:
Ook online met tweak, heel nice dat IPv6 nu helemaal goed werkt ook (staat nog niet op de website van Tweak)
Ik kom alleen niet boven de 500Mbit uit met me speedtests.

Update: nou moet ik wel compleet zijn, dit gaat via het XGSpon netwerk van KPN
blijkt incorrect een snelheidslimiet op te zitten, deze gaan ze eraf halen.
Toch altijd goed om even te checken dus.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Om even een voorlopig eind te maken aan de speculatie.

Antwoord van Tweak.

Beste ,

Bedankt voor uw bericht.
Het idee achter de e-mails die wij hebben uitgestuurd is simpelweg een aanbieding die wij samen met T-Mobile uitvoeren. Als u uw verbinding bij Tweak wilt houden, dan blijft dat verder zo als u verder geen wijzigingen of acties onderneemt. Tweak blijft verder haar diensten voor nu nog gewoon uitvoeren. We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:13
Dat is nu, dat kan zomaar over een paar maanden weer anders zijn. Het heeft bij KPN ook best een tijd geduurd voor merken als Planet en Telfort geïntegreerd zijn. Komt vanzelf wel, gewoon genieten van Tweak zolang het duurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:41
Ik had afgelopen twee weken een schijnbeweging naar T-Mobile gemaakt, netjes aangemeld, eerste 10 maanden voor €25 per maand incl. klantvoordeel na 10 maanden €40 voor een 1GB verbinding.

Ik heb op dit moment een internet-only van Tweak van 1GB.

Nu kwam mijn installatie pakket binnen en toen zag ik dat ik een GPON verbinding zou gaan krijgen van T-Mobile, kwa verbindingskwaliteit zou ik hierop achteruit gaan (nu AON via het eigen Tweak\Cambrium netwerk) Na wat forums bekeken te hebben op T-Mobile en Tweakers heb ik mij toch maar weer bedacht. Ook omdat ik de afgelopen 8 jaar nog nooit een storing heb gehad bij Tweak heb ik toch maar gekozen om bij Tweak te blijven omdat ik nu weet wat ik heb, ook al scheelt het in het begin €16 per maand.

Toch nog maar even vertrouwen op Tweak voor zolang het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardMe
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 24-07 12:54
Ping83 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:29:
Ik had afgelopen twee weken een schijnbeweging naar T-Mobile gemaakt, netjes aangemeld, eerste 10 maanden voor €25 per maand incl. klantvoordeel na 10 maanden €40 voor een 1GB verbinding.

Ik heb op dit moment een internet-only van Tweak van 1GB.

Nu kwam mijn installatie pakket binnen en toen zag ik dat ik een GPON verbinding zou gaan krijgen van T-Mobile, kwa verbindingskwaliteit zou ik hierop achteruit gaan (nu AON via het eigen Tweak\Cambrium netwerk) Na wat forums bekeken te hebben op T-Mobile en Tweakers heb ik mij toch maar weer bedacht. Ook omdat ik de afgelopen 8 jaar nog nooit een storing heb gehad bij Tweak heb ik toch maar gekozen om bij Tweak te blijven omdat ik nu weet wat ik heb, ook al scheelt het in het begin €16 per maand.

Toch nog maar even vertrouwen op Tweak voor zolang het kan.
Interessant. Ik overweeg een switch E-fiber AON/Tweak->E-fiber/T-Mobile en kreeg van Tweak te horen dat ik gewoon AON zou houden. T-Mobile glasvezelcheck zegt “Glasvezel binnenkort beschikbaar!”. Ligt er bij jullie een aparte kabel van ODF?

[ Voor 7% gewijzigd door RichardMe op 19-07-2023 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
RichardMe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:12:
[...]

Interessant. Ik overweeg een switch E-fiber AON/Tweak->E-fiber/T-Mobile en kreeg van Tweak te horen dat ik gewoon AON zou houden. T-Mobile glasvezelcheck zegt “Glasvezel binnenkort beschikbaar!”. Ligt er bij jullie een aparte kabel van ODF?
Het is afhankelijk van wat T-Mobile in hun wijkcentrale heeft staan maar het is over algemeen GPON. Hier in Enschede (althans bij mij) geen ODF (als je Open Dutch Fiber bedoeld).

[ Voor 3% gewijzigd door Ping83 op 19-07-2023 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

WCA

RichardMe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:12:
[...]

In efiber gebied krijg je van T-mobile PON vanuit de wijkcentrale. Op dezelfde kabel als tweak.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Krijg net de mail. (Woon in Almere Poort)
Op zich wel een fijne aanbieding. Eerste 10 maanden voor 25 per maand.
Daarna 52,50 per maand. Nog goedkoper dan wat ik nu voor Tweak en Canal Digitaal betaal (nu 64,95) omdat we toch al T-Mobile klant zijn en dan dus extra korting krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywKSHEn1szwh0c7I0ukfCJuAqXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdRxMtJjLPGCh8DB1LdVSgwz.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed hou ik dezelfde snelheid he..
Als het inderdaad alleen maar een kwestie van het Zyxel Modem omwisselen is dan ben ik om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzJ_DA0fug4rzTR8B4hh5eslkxM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HXHVT58sQ91yBGxN1Aa7E4qD.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag ook zo een "pracht" aanbieding ontvangen, hoe zit het met:
  • Tweaknews
  • Vaste telefonie (nu 7ct/min)
  • Eigen domein (SIDN regitratie)
  • TV inusief opnemen
Feestje kost dan toch wel € 67,50 na introductie, iets van € 20 meer dan mijn huidige abbo (per maand)

Niet blij mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:23
Vandaag ook de aanbieding gekregen. Betaal nu zo'n 62 euro per maand voor een 50 MB verbinding, 2 tv boxen, tv pakket en vaste telefonie.

Als ik kies voor een 1 GB verbinding, drietal wifi punten (wifi is nu brak), 1 tv box (tv boven streamen via chromecast), tv pakket en vast nummer dan betaal ik over 10 maanden 62,50 euro per maand. Dat is inclusief korting ivm ben abonnementen in huis.
Financieel schiet ik er niet veel mee op, maar qua snelheid en hopelijk betere en stabiele wifi wel behoorlijk natuurlijk.

Wel een vraag; hoe lang blijft het tweak mailadres in de lucht na opzegging en installatie door de monteur van T-Mobile. Dit ivm aanpassen mailadres bij diverse instanties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

De mensen die nu die aanbiedingen krijgen, hebben jullie een abonnement per maand of per jaar? Heb net vorige maand verlengd voor een jaar en heb nog niks ontvangen.

Overigens niet van plan over te stappen. Gebruik alleen internet en het vaste ip-adres. Als Tweak ophoudt te bestaan dan wordt het waarschijnlijk Freedom vanwege het vaste ip wat wel een vereiste is voor mij.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Worst schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:36:
De mensen die nu die aanbiedingen krijgen, hebben jullie een abonnement per maand of per jaar? Heb net vorige maand verlengd voor een jaar en heb nog niks ontvangen.

Overigens niet van plan over te stappen. Gebruik alleen internet en het vaste ip-adres. Als Tweak ophoudt te bestaan dan wordt het waarschijnlijk Freedom vanwege het vaste ip wat wel een vereiste is voor mij.
Ik hou je op de hoogte. Midden / Eind okt komt er voor mij weer een nieuw jaar aan ben benieuwd als ik dan ook iets over T-Mobile krijg. Zolang ik de naam Tweak als afschrijving zie blijf ik erbij ben anders ook weg. Twijfel alleen tussen freedom en RapidXS beide vast ip alleen aardig prijsverschil.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mensen die nu die aanbiedingen krijgen, hebben jullie een abonnement per maand of per jaar?
Ik per jaar, van april tot april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
RobbyTown schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:19:
[...]

Ik hou je op de hoogte. Midden / Eind okt komt er voor mij weer een nieuw jaar aan ben benieuwd als ik dan ook iets over T-Mobile krijg. Zolang ik de naam Tweak als afschrijving zie blijf ik erbij ben anders ook weg. Twijfel alleen tussen freedom en RapidXS beide vast ip alleen aardig prijsverschil.
Wat is rapidXS waar halen zij hun internet vandaan, wat is hun upstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:55:
[...]

Wat is rapidXS waar halen zij hun internet vandaan, wat is hun upstream?
Geen idee waar ze het internet vandaan halen. Het is allemaal nogal minimaal aan info. Enige wat ik heb kunnen vinden is dat het ook een merkje van multifiber is (beide zelfde adres).

Op mijn postcode kan ik kiezen voor

Internet Only 1000Mbit - €39.50 per maand dit zit aardig in de buurt van Tweak, bij Freedom zou ik naar 51 pm gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
RobbyTown schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:11:
[...]

Geen idee waar ze het internet vandaan halen. Het is allemaal nogal minimaal aan info. Enige wat ik heb kunnen vinden is dat het ook een merkje van multifiber is (beide zelfde adres).

Op mijn postcode kan ik kiezen voor

Internet Only 1000Mbit - €39.50 per maand dit zit aardig in de buurt van Tweak, bij Freedom zou ik naar 51 pm gaan.
Aha en wat is het andere merk van multifiber? Ben er niet zo in thuis. Tweak is van Tmobile.

[RAPIDXS] Ervaringen

Ga deze eens doornemen op vakantie.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 21-07-2023 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:56
stormfly schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Aha en wat is het andere merk van multifiber? Ben er niet zo in thuis. Tweak is van Tmobile.

[RAPIDXS] Ervaringen

Ga deze eens doornemen op vakantie.
Rapid XS, Multifiber, Weserve lijken gebruik te maken van Serverius als upstream AS.
https://apps.db.ripe.net/...earchtext=5.59.188.0%2F22

https://bgp.he.net/net/5.59.200.0/22#_dns

code:
1
2
3
4
5
6
7
nslookup rapidxs.nl                                                                   ░▒▓ ✔  at 08:41:23 ▓▒░
Non-authoritative answer:
Name:   rapidxs.nl
Address: 46.243.192.60

nslookup 46.243.192.60                                                      ░▒▓ ✔  took 4s  at 08:41:21 ▓▒░
60.192.243.46.in-addr.arpa  name = fiber.by.weserve.nl.

[ Voor 32% gewijzigd door Charlie_Root op 21-07-2023 08:42 ]

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

hier precies hetzelfde, ga niet naar T-Mobile.
heb hier ook een Fixed IP met reverse DNS en dat bieden hun dus niet.
en ook geen newsgroepen meer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 18:53
Reveal! schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:11:
[...]

blijkt incorrect een snelheidslimiet op te zitten, deze gaan ze eraf halen.
Toch altijd goed om even te checken dus.
Nu een week verder nog steeds een limit, vreemde is bij T-Mobile geven ze max 500Mbit op mijn adres (wat ik ook haal) bij de postcode check.
Maar nog geen gbit dus via tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:11
Bestaat de vriendenactie van Tweak nog? Als ik er op Google zegt ie van wel maar als ik zelf inlog kan ik nergens de specifieke link die je dan moet gebruiken vinden. Iemand die laatst nog geprobeerd toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:02
Faeshaas schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:13:
Bestaat de vriendenactie van Tweak nog? Als ik er op Google zegt ie van wel maar als ik zelf inlog kan ik nergens de specifieke link die je dan moet gebruiken vinden. Iemand die laatst nog geprobeerd toevallig?
Het zou me niet verbazen dat deze actie voorbij is aangezien menig tweak een aanbieding krijgt van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Zijn er nog mensen die besloten hebben om in te gaan op de actie vanuit Tweak voor de overstap naar T-Mobile? Ik neig nog steeds naar de overstap. Ok...heb dan misschien geen vast IP meer, maar dat is voor mij niet onoverkomelijk. Ook voor de nieuwsgroepen is wel weer een oplossing te vinden.

Heb nu een 50 MBit verbinding tegen duurder tarief omdat het niet hun eigen netwerk is. Dus de overstap naar 1 Gbit is wel interessant. Ben alleen benieuwd of ik hiermee qua wifi vooruit ga. Nu is het bagger en vooral de combinatie met gamende kids en thuiswerken geeft veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
hier geen aanbieding gekregen.

en even via de t-mobile website gecheckt en t-mobile kan hier niet via glasvezel leveren terwijl tweak het wel doet (de wolden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had een mailtje gestuurd naar Tweak vanwege de overstap. De aanbieding is in mijn geval verre van voordelig. (20 euro duurder)

Tweak bevestigde dat er voorlopig geen sprake is van een "gedwongen" overstap.

Ik zit op Tweak zijn eigen netwerk in Almere.

Ik stap voorlopig niet over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bvsteyn schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:41:
Zijn er nog mensen die besloten hebben om in te gaan op de actie vanuit Tweak voor de overstap naar T-Mobile? Ik neig nog steeds naar de overstap. Ok...heb dan misschien geen vast IP meer, maar dat is voor mij niet onoverkomelijk. Ook voor de nieuwsgroepen is wel weer een oplossing te vinden.

Heb nu een 50 MBit verbinding tegen duurder tarief omdat het niet hun eigen netwerk is. Dus de overstap naar 1 Gbit is wel interessant. Ben alleen benieuwd of ik hiermee qua wifi vooruit ga. Nu is het bagger en vooral de combinatie met gamende kids en thuiswerken geeft veel problemen.
Even los van de snelheid maar het niet verstandig gewoon je eigen wifi te regelen (deco x50 set)? Wifi van het modem compleet huis dekking krijgen is aardig verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-09 20:54
Zijn er nog mensen die besloten hebben om in te gaan op de actie vanuit Tweak voor de overstap naar T-Mobile?
Ik ben vanaf eind juli over, omdat ik graag weer TV wilde (heb een hekel aan Canal Digitaal). Had dus alleen internet van Tweak en heb nu tv erbij genomen incl Viaplay + ESPN en ga (in elk geval de komende 10 maanden) slechts 4 euro per maand meer betalen voor het complete pakket, maar daarna betaal ik hetzelfde als bij Tweak voor de internet aansluiting. Ik heb namelijk ook een Tele 2 sim-only en krijg daardoor 5 euro extra korting per maand op het pakket + 5GB data extra per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

T-Mobile doet nog steeds geen IPv6, wel jammer. Ik wacht nog wel even af.
Als Tweak geen klanten meer gaat accepteren, dan gaat het snel verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ping83 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:47:
[...]

Het is afhankelijk van wat T-Mobile in hun wijkcentrale heeft staan maar het is over algemeen GPON. Hier in Enschede (althans bij mij) geen ODF (als je Open Dutch Fiber bedoeld).
Een aantal jaren geleden was T-Mobile AON ook de standaard. Mijn ouders hadden drie jaar geleden T-Mobile AON. Mijn ouders gingen paar maanden geleden weer naar T-Mobile en nu is het GPON. Het lijkt er dus op dat ze alles GPON maken, of als er niet genoeg ruimte is alle uitbreidingen GPON.

De meeste providers doen tegenwoordig een vorm van PON, dus ik denk niet dat we eronderuit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:28
Enschede had voorheen al een hele tijd glasvezel via Vodafone Thuis. Aangezien Vodafone haar glasvezel activiteiten heeft verkocht aan T-Mobile (vanwege de fusie met Ziggo), gebruikten bestaande/oude aansluitingen volgens mij nog deze oudere apparatuur. Dat was inderdaad allemaal AON. Tweak en KPN gebruiken in Enschede in de POP overigens ook AON.

Vermoed dat nieuwe aansluitingen op nieuwere apparatuur is aangesloten van T-Mobile en GPON is. 3 jaar geleden had ik nog een AON aansluiting bij T-Mobile, maar ben bang als ik nu terugkeer dat het GPON wordt. Betekend ook een nieuwe SFP module voor in mijn FritzBox 5590 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ik kreeg een melding van mijn Fritz!Box dat mijn 'IPv6 address' is gewijzigd.Had ik nog niet eerder gezien. Meer mensen zo'n melding gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Er was vannacht onderhoud aan de IPv6 connectiviteit, die heeft de melding waarschijnlijk veroorzaakt. Hier was de IPv6 connectiviteit ook weg vannacht (IPv4 bleef gewoon werken).

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even een crosspost met remco_k in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4" omdat ik denk dat het hier in dit topic ook relevant kan zijn, maar reacties hierop graag in het gelinkte topic. Niet in dit topic. Dan blijft het een beetje bij elkaar.

Ik merk vandaag dat ik geen F1TV meer kan kijken, ik krijg deze melding:
ER4100. U opent deze service vanuit een beperkte geografische regio
Of voor de Engelstalig zoekenden:
ER4100. You are accessing this service from a restricted geographical region
Ik ben gewoon thuis in NL met een NL F1TV abbo, het heeft bij mij al jaren goed gewerkt, ik gebruik geen VPN. Mijn WAN-IP adres is niet gewijzigd. Als ik schakel naar 4G mobiele data werkt het wel goed.

Blijkbaar hebben ze bij F1TV een nieuwe functie of GEO-IP database in gebruik genomen en ben ik daar een slachtoffer van. Ik heb reeds een support ticket ingeschoten.

Ik weet dat mijn IP adres (van provider Tweak) in verschillende GEO-IP databases in de USA staat, dus ik neem even aan dat F1TV daardoor nu denkt dat ik in de USA zit en dat ik daardoor nu deze error krijg.

Een heads-up voor andere Tweak gebruikers, aangezien ik ooit eens had gelezen dat er meer in de "USA" zouden zitten: check in F1TV of je nog kunt kijken, voordat je daar tijdens het race weekend pas tegenaan loopt.
Werkt het niet? Dan kan je onderaan op de hierboven gelinkte pagina contact zoeken met F1TV middels "e-mail us" of "Live chat"

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 27-07-2023 13:55 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@remco_k Dat heb ik met Videoland (sinds Rtl Gemist niet meer bestaat), alleen ligt het in mijn geval niet aan 't IPv4-adres van Tweak. Ik gebruik nog altijd de HE IPv6 tunnel die ik al jaren gebruik en soms beweren websites (o.a. Instagram) dat ik vanuit de VS inlog en ik heb de verantwoordelijke database nog niet kunnen vinden :/

Helaas heeft Instagram geen supportafdeling en die van Videoland reageerde met een troubleshooting checklist voor standaard verbindingsproblemen, mijn email werd helemaal niet gelezen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Raven schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:59:
@remco_k Dat heb ik met Videoland (sinds Rtl Gemist niet meer bestaat), alleen ligt het in mijn geval niet aan 't IPv4-adres van Tweak. Ik gebruik nog altijd de HE IPv6 tunnel die ik al jaren gebruik en soms beweren websites (o.a. Instagram) dat ik vanuit de VS inlog en ik heb de verantwoordelijke database nog niet kunnen vinden :/

Helaas heeft Instagram geen supportafdeling en die van Videoland reageerde met een troubleshooting checklist voor standaard verbindingsproblemen, mijn email werd helemaal niet gelezen.
HE tunnels. Brrr gruwel :)

Waarom geen IPv6 van Tweak activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
remco_k schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:58:
Even een crosspost met remco_k in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4" omdat ik denk dat het hier in dit topic ook relevant kan zijn:

[...]

[...]

Een heads-up voor andere Tweak gebruikers, aangezien ik ooit eens had gelezen dat er meer in de "USA" zouden zitten: check in F1TV of je nog kunt kijken, voordat je daar tijdens het race weekend pas tegenaan loopt.
Werkt het niet? Dan kan je onderaan op de hierboven gelinkte pagina contact zoeken met F1TV middels "e-mail us" of "Live chat"
Net een check gedaan en ik kan inderdaad ook niet meer naar F1TV kijken met de error ER4100. Ik heb gewoon IPv4. Ik zal ook contact opnemen met de support van F1TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het gezeur af en toe met geo-ip-databases terzijde werkt het nog steeds prima :)
stormfly schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:07:
Waarom geen IPv6 van Tweak activeren?
Te veel gedoe om alle instellingen om te gooien :+ , daarbij:
Jan Driebeen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:10:
Ik kreeg een melding van mijn Fritz!Box dat mijn 'IPv6 address' is gewijzigd.Had ik nog niet eerder gezien. Meer mensen zo'n melding gehad?
Geen statisch IPv6-subnet bij Tweak?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Raven schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Zeker wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Raven schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Het gezeur af en toe met geo-ip-databases terzijde werkt het nog steeds prima :)

[...]

Te veel gedoe om alle instellingen om te gooien :+ , daarbij:

[...]

Owh man ik zou echt gisteren van een tunnel afstappen als mij ISP native IPv6 aanbiedt. Maar goed, ieder stelt zijn eigen prioriteiten.

Ik hecht waarde aan korte peering op internet en dat is toen ik de HE tunnel had niet altijd het geval.

Ik weet niet hoe Tweak het uitdeelt, vast net zo’n vast IP voor v4 als voor v6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waar komt die "IPv6 address' is gewijzigd" dan weg? :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Is het daadwerkelijk gewijzigd, of is de melding alleen maar gegenereerd omdat er vannacht kortstondig geen IPv6 connectivity was?

Daarbij, het gaat om de prefix die je toegewezen krijgt, niet het externe IPv6 adres. Mijn prefix is bijvoorbeeld 2a02:58:140:xxxx::/56, terwijl het externe IP 2a02:58:1:d::xxxx/128 uit een compleet andere range is. Mijn router heeft ook een IP-adres in de eigen prefix, namelijk 2a02:58:140:xxxx::1/64: daarmee is die extern prima te bereiken.

Dat is anders dan met IPv4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 11:56
Even een crosspost met remco_k in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4" omdat ik denk dat het hier in dit topic ook relevant kan zijn, maar reacties hierop graag in het gelinkte topic. Niet in dit topic. Dan blijft het een beetje bij elkaar.

[...]

[...]

Ik ben gewoon thuis in NL met een NL F1TV abbo, het heeft bij mij al jaren goed gewerkt, ik gebruik geen VPN. Mijn WAN-IP adres is niet gewijzigd. Als ik schakel naar 4G mobiele data werkt het wel goed.

Blijkbaar hebben ze bij F1TV een nieuwe functie of GEO-IP database in gebruik genomen en ben ik daar een slachtoffer van. Ik heb reeds een support ticket ingeschoten.

Ik weet dat mijn IP adres (van provider Tweak) in verschillende GEO-IP databases in de USA staat, dus ik neem even aan dat F1TV daardoor nu denkt dat ik in de USA zit en dat ik daardoor nu deze error krijg.

Same hier. Ga ook maar een melding maken :'(

Update:

F1TV kan niks doen. Succes met je provider is het korte antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros

[...]

[...]

Kleine tip voor de mensen die dit niet tijdig opgelost krijgen, komende zondag betreft het de GP in België die ook op Canvas (VRT) wordt uitgezonden. Mocht normale tv wel werken (of als je een VRTMax accountje regelt) dan hoef je deze race in elk geval niet te missen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Edit:

Via de chat zojuist:

Thank you for patiently waiting Tom. It seems that this already been escalated to the pertinent team for them to resolve the issue that your currently having. Someone from our team will contact you to the information that you provided. I also provided all the necessary information that you provided to make sure that we have the same information. Again, we do apologize for any inconvenience that it caused you.

Dit is nadat ik ook gegevens over de verbinding heb aangeleverd waarop ook gewoon duidelijk te zien is dat alles in NL zit via Tweak/Cambrium, dus hopelijk lossen ze het snel op.

[ Voor 82% gewijzigd door Only op 27-07-2023 17:11 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:45

Eren

Boss of this gym

Ik ga niet overstappen, want zij zijn hier echt slecht bezig. Een straat verder ken ik iemand die na 18:00 uur een lage downloadsnelheid krijgt, soms zelfs maar 1 Mbps uploadsnelheid. De routeringen zijn ook echt van slechte kwaliteit. Ik blijf bij Tweak zolang het nog kan, voordat we worden gedwongen om voor een lagere kwaliteit service te kiezen.

4HEad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BobV
Andros schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:51:
[...]

Kleine tip voor de mensen die dit niet tijdig opgelost krijgen, komende zondag betreft het de GP in België die ook op Canvas (VRT) wordt uitgezonden. Mocht normale tv wel werken (of als je een VRTMax accountje regelt) dan hoef je deze race in elk geval niet te missen :) .
Of zorg ervoor dat je IPv6 gebruikt, want dat lost het voor mij ook op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
cvs79 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:19:
[...]

Same hier. Ga ook maar een melding maken :'(

Update:

F1TV kan niks doen. Succes met je provider is het korte antwoord...
Heb hier hetzelfde probleem. Net ook gemeld bij Tweak per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

bvsteyn schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:24:
[...]
Heb hier hetzelfde probleem. Net ook gemeld bij Tweak per mail.
Hier kan Tweak niets aan doen. Zie ook mijn reactie in het andere F1 topic op een andere Tweak gebruiker: remco_k in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
remco_k schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:39:
[...]

Hier kan Tweak niets aan doen. Zie ook mijn reactie in het andere F1 topic op een andere Tweak gebruiker: remco_k in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Ok, dank! Melden we het daar ook.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Ik heb er wel even naar gekeken, vooral naar TV omdat de Animo ontvanger steeds vaker kuren heeft (slechte software...).
Geen nieuwsgroepen: wel een gemis, maar niet onoverkomelijk.
Geen IPv6 8)7 : laat maar. Ik wacht wel tot ze volwassen zijn...

Ik heb overigens geen problemen met F1TV (wel IPv6 ververst sinds 2:22, maar niet gewijzigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
remco_k schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:39:
[...]

Tweak heeft gereageerd op mijn mail met deze melding:
We hebben uw IP vast gezet in ons systeem. F1 TV hoort het binnen nu en 45 minuten te doen.

Het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Chakotay

Lick here to continue

@bvsteyn die opmerking had ik ook gehad inderdaad, ik ben benieuwd wat daarmee bedoeld werd...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

bvsteyn schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:52:
[...]
Tweak heeft gereageerd op mijn mail met deze melding:
We hebben uw IP vast gezet in ons systeem. F1 TV hoort het binnen nu en 45 minuten te doen.

Het werkt weer!
Dan ben ik wel benieuwd wat daar nou precies mee wordt bedoeld. Bij mij werkt het ook weer, maar ik heb geen contact met Tweak gehad. Zie: remco_k in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Chakotay schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:59:
@bvsteyn die opmerking had ik ook gehad inderdaad, ik ben benieuwd wat daarmee bedoeld werd...
Jouw router vraagt periodiek welke publieke IP adressen (IPv4 + IPv6) het mag gebruiken via het DHCP protocol. Normaal wordt dan automatisch uit een pool gekozen, en het liefst degene die je al in gebruik had...
Tweak kan dit ook vastzetten, dat wil zeggen dat jouw router's MAC-adres altijd via DHCP een vooraf ingestelde IP adres krijgt.
Bijvoorbeeld één waarvan Tweak zeker is dat die niet door F1TV geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Oke, dat is het vastzetten van een ip adres in de DHCP pool. Maar dat gaat bij F1TV niet zichtbaar zijn dat dat wel of niet zo is, dus ik zie nog even de oplossing daarvan niet en waarom dat na 45 minuten zou gaan werken.

Zelf denk ik dat F1TV in de tussentijd aanpassingen heeft gedaan waardoor het weer werkt en dat dat niets met de aanpassingen van Tweak te maken heeft.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobV
Ze hebben inderdaad iets gedaan bij F1TV, mijn IPv4-adres werkt nu ook weer. En die is nog steeds hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
remco_k schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:26:
Maar dat gaat bij F1TV niet zichtbaar zijn dat dat wel of niet zo is,
Niet, maar dat is ook niet relevant.
dus ik zie nog even de oplossing daarvan niet en waarom dat na 45 minuten zou gaan werken.
Tweak kan wel zien hoelang jouw lease nog geldig is en dus uitrekenen wanneer de volgende vernieuwing plaatsvindt.

Het gaat om wat wel of niet geblokkeerd wordt door F1TV -- en blijkbaar inmiddels aangepast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Tuurlijk weet Tweak dat. Maar F1TV heeft helemaal geen inzicht in dat soort gegevens. Je ip adres is ongewijzigd (en dat is ook te verwachten) maar toch werkt het nu weer. Dan komt dat niet door de handeling van Tweak. :-)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Chakotay

Lick here to continue

@BitAndre ik heb een vast IP... Komt wel via DHCP binnen, maar gereserveerd voor mij ipv een tijdelijke lease. Daar valt weinig verder aan vast te zetten :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist hier ook het mailtje ontvangen dat ze de handen in een slaan. Doen aardig lang over de mailing. Eerste berichten zijn van 14 dagen geleden en zo groot is het klantenbestand van Tweak nou toch ook weer niet dat het 14 dagen (of langer) nodig heeft met verzenden.
Extra voordelig 100% Glasvezel internet
Kies je voor 100% Glasvezel van T-Mobile, dan betaal je de eerste 10 maanden maar € 30 per maand! Voor de monteur, aansluiting en activatie betaal je niks. Scheelt je € 105. En met de gratis Overstapservice stap je zorgeloos over zonder dubbele kosten.
Maand 11 en 12 prijs zetten ze er weer niet bij maar dat is dus 45 euro pm

10x 30 euro
2x 45 euro
Totaal 390 euro

Ik betaal nu 410 euro

410 - 390 = 20 euro verschil en geen 105 euro.

Al met al zeer misleidend mailtje.

Dat is dus het eerste jaar. Daarna word het dus 12x 45 euro (4 euro pm meer dan Tweak op maand basis) dat komt neer op 540 euro per jaar vs 410 euro per jaar wat ik bij Tweak betaal.

Zeer benieuwd hoe lang we nog kunnen profiteren van scherpe Tweak tarieven.

[ Voor 60% gewijzigd door RobbyTown op 01-08-2023 15:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 20:53
De 105 EUR zijn de monteur- en activatiekosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
RobbyTown schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:06:
Zojuist hier ook het mailtje ontvangen dat ze de handen in een slaan. Doen aardig lang over de mailing. Eerste berichten zijn van 14 dagen geleden en zo groot is het klantenbestand van Tweak nou toch ook weer niet dat het 14 dagen (of langer) nodig heeft met verzenden.

[...]

Maand 11 en 12 prijs zetten ze er weer niet bij maar dat is dus 45 euro pm

10x 30 euro
2x 45 euro
Totaal 390 euro

Ik betaal nu 410 euro

410 - 390 = 20 euro verschil en geen 105 euro.

Al met al zeer misleidend mailtje.

Dat is dus het eerste jaar. Daarna word het dus 12x 45 euro (4 euro pm meer dan Tweak op maand basis) dat komt neer op 540 euro per jaar vs 410 euro per jaar wat ik bij Tweak betaal.

Zeer benieuwd hoe lang we nog kunnen profiteren van scherpe Tweak tarieven.
Waar ik mij aan stoor is dat ze doen overkomen alsof dit een speciale bonus/overstap regeling is voor tweak abonnees. Terwijl iedereen die naar de Tmobile site gaat deze aanbieding ook krijgt als hij/zij een 1Gbit internet only abo afsluit.

Die 4 euro meer prijs is idd weer een 10% verhoging van wat we nu betalen,maar ik ben ook benieuwd of ik gewoon mijn glas/utp media converter (opticore) kan blijven gebruiken. Dit kastje verbruikt amper 5watt daarachter hangt mijn eigen fortigate E51 firewall (12Watt) lekker zuinig dus. Ik zit niet te wachten dat we weer een modem/router moeten afnemen bij T-mobile die weer 20Watt of meer verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 21:24
Krijg ik nu als TWEAK klant ook korting bij BEN? Heb namelijk een mobiel abonnement bij BEN.

Verder ben ik inderdaad totaal niet van plan over te stappen. Betaal nu 395 euro per jaar, al 5 jaar lang ofzo, daar kan geen aanbieding aan tippen.

[ Voor 45% gewijzigd door Janpietertje89 op 01-08-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Kreeg ook net de mail dat Tweak en T-Mobile samengaan, ik neem alleen Internet af via Tweak en betaal per jaar feb - feb. Ik ga nooit overstappen naar T-Mobile. Op basis van extreem slechte ervaringen in het verleden heb ik gezworen nooit meer zaken met ze te doen.

Begrijp ik het goed dat je gewoon het jaar ongewijzigd internet blijft ontvangen? Ik was erg tevreden tot nu toe over de snelheid en de stabiliteit, zou dit gaan veranderen met de overname?

Kun je tussendoor ook anders het contract opzeggen en de betaalde maanden terugkrijgen en naar een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Vildhjarta schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:51:
Kreeg ook net de mail dat Tweak en T-Mobile samengaan, ik neem alleen Internet af via Tweak en betaal per jaar feb - feb. Ik ga nooit overstappen naar T-Mobile. Op basis van extreem slechte ervaringen in het verleden heb ik gezworen nooit meer zaken met ze te doen.

Begrijp ik het goed dat je gewoon het jaar ongewijzigd internet blijft ontvangen? Ik was erg tevreden tot nu toe over de snelheid en de stabiliteit, zou dit gaan veranderen met de overname?

Kun je tussendoor ook anders het contract opzeggen en de betaalde maanden terugkrijgen en naar een andere provider?
Je hoeft nu nog niet over te stappen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
WCA schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Je hoeft nu nog niet over te stappen.
Uiteindelijk zal iedereen toch overstag moeten gaan? Of niet? Dus in bovenstaande situatie, per februari 2024 ‘moet’ je wel over naar tmobile? Dit kan je toch niet jaren rekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
meesje schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Uiteindelijk zal iedereen toch overstag moeten gaan? Of niet? Dus in bovenstaande situatie, per februari 2024 ‘moet’ je wel over naar tmobile? Dit kan je toch niet jaren rekken?
Dat is momenteel niet aan de orde. Tweak blijft voorlopig gewoon bestaan zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Janpietertje89 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:42:
Krijg ik nu als TWEAK klant ook korting bij BEN? Heb namelijk een mobiel abonnement bij BEN.

Verder ben ik inderdaad totaal niet van plan over te stappen. Betaal nu 395 euro per jaar, al 5 jaar lang ofzo, daar kan geen aanbieding aan tippen.
Je krijgt geen korting bij Ben, maar door een Ben abonnement krijg je korting op je t-mobile thuis abonnement.
Mijn vermoeden is overigens dat als je van deze korting wil genieten je over moet zijn naar t-mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 01-08-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tmaster schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:36:
k ben ook benieuwd of ik gewoon mijn glas/utp media converter (opticore) kan blijven gebruiken.

Ik zit niet te wachten dat we weer een modem/router moeten afnemen bij T-mobile die weer 20Watt of meer verbruikt.
Gelukkig vorige maand weer voor een jaar verlengd maar hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Gebruik de Media Converter i.c.m. een UDM Pro en ook geen behoefte aan een andere setup/apparatuur.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
BobV schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:09:
[...]

Dat is momenteel niet aan de orde. Tweak blijft voorlopig gewoon bestaan zoals nu.
Je hebt gelijk! Ik kan zelfs nu nog een tweak abonnement afsluiten (b.v. 410 euro per jaar). Dat had ik niet verwacht gezien de ‘aanbiedingen’ die ik hier voorbij zie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
Tmaster schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:36:
Die 4 euro meer prijs is idd weer een 10% verhoging van wat we nu betalen,maar ik ben ook benieuwd of ik gewoon mijn glas/utp media converter (opticore) kan blijven gebruiken. Dit kastje verbruikt amper 5watt daarachter hangt mijn eigen fortigate E51 firewall (12Watt) lekker zuinig dus. Ik zit niet te wachten dat we weer een modem/router moeten afnemen bij T-mobile die weer 20Watt of meer verbruikt.
Ook bij T-Mobile mag je je eigen apparatuur gebruiken, dat verandert niet. Maar ik ben ook niet van zins over te stappen zolang dat niet moet; tegen mijn €365 per jaar kunnen ze niet op, zelfs de aanbieding voor het eerste jaar is al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

meesje schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Uiteindelijk wellicht ja, maar tot je hoort dat je weg moet zou ik lekker blijven als je dat graag wil.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mfkne schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:15:
De 105 EUR zijn de monteur- en activatiekosten.
Aha oke tekst 2x gelezen dan slaat het daar op. Maar ja van de andere kant 2de jaar betaal ik die monteur en activatie :+

@BobV Laten we het hopen dat we er nog lang van kunnen genieten. Tweak mag dan zoals je zegt blijven bestaan. Hopelijk de prijzen ook :)

[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 01-08-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:44
T-mobile verhoogt ook nog eens elk jaar zijn prijzen per Januari a.h.v. de inflatie gebaseerd op de YoY-inflatie van maand juni ervoor. Deze is 5,7% afgelopen juni.

In Januari stijgen daar de prijzen dus met 5,7%. De mail is dus sterk misleidend. T-mobile is het eerste jaar ongeveer even duur als Tweak. Daarna veel duurder.

Tweak heeft die voorwaarde niet. Ikzelf heb net betaald tot 1 augustus 2024, dus ben voorlopig nog even immuun voor inflatie.

Kosten T-mobile worden in het eerste jaar:
september - december 2023: 4* 30= €120
januari - juni 2024: 6*30*1.057= €190,26
juli-augustus: 2*45*1.057=€95,13

Totaal is dat €405,39

Daarnaast heb ik totaal geen vertrouwen in een partij die van de een op andere dag bedenkt dat het verkeer wel via Duisland kan omdat dat goedkoper is. Als je als management dat soort dingen toestaat, wat ga je dan nog meer toestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pvcholten schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:21:
T-mobile verhoogt ook nog eens elk jaar zijn prijzen per Januari a.h.v. de inflatie gebaseerd op de YoY-inflatie van maand juni ervoor. Deze is 5,7% afgelopen juni.

In Januari stijgen daar de prijzen dus met 5,7%. De mail is dus sterk misleidend. T-mobile is het eerste jaar ongeveer even duur als Tweak. Daarna veel duurder.

Tweak heeft die voorwaarde niet. Ikzelf heb net betaald tot 1 augustus 2024, dus ben voorlopig nog even immuun voor inflatie.

Kosten T-mobile worden in het eerste jaar:
september - december 2023: 4* 30= €120
januari - juni 2024: 6*30*1.057= €190,26
juli-augustus: 2*45*1.057=€95,13

Totaal is dat €405,39

Daarnaast heb ik totaal geen vertrouwen in een partij die van de een op andere dag bedenkt dat het verkeer wel via Duisland kan omdat dat goedkoper is. Als je als management dat soort dingen toestaat, wat ga je dan nog meer toestaan?
Dat laatste was onder oud management toen T-Mobile nog eigendom was van Deutsche Telekom. Inmiddels niet meer. Maar het feit dat het nu eigendom is van private equity partijen zou je net zo bang moeten maken helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:33
Ik ben (mede door verhuizing medio september) ook overgestapt via de aanbieding.

Straks € 52,50 (en eerste 6mnd slechts € 30,-) ipv het huidige €60,95 wat we nu bij Tweak betalen voor 1Gbit/s + basis TV.
5,- extra korting p/m door Klantvoordeel ivm Ben abo.

+ omdat we ook die 2 Ben abo’s hebben daar nog meer GB’s per maand in de bundel.

Inmiddels het Zyxel T-56 modem en Huawei Optical Network Terminal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Als er niets veranderd idd zit ik gewoon lekker mijn betaalde jaar uit tot feb en dan zien we het wel weer .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Voor degene die nog gebruik maken van de tweak newsserver, 8-8-2023 tussen 10:00u en 18:00u is er onderhoud en kun je niet verbinden met de newsserver. Zie tweak status pagina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

De horror die ik voelde toen ik zag dat Tweak en Tmobile samengaan.

Never nooit ga ik naar Tmobile nadat het prutswerk dat zij begin van het jaar bij mij hebben afgeleverd. Aanmelden als nieuwe klant, bevestiging krijgen en aansluit afspraak gemaakt. 3 dagen voor installatie maar gebeld waar het installatie pakket blijft en dan te horen krijgen dat het niet gaat lukken, ook geen ETA wanneer het wel lukt en dat zij de migratie niet kunnen voorkomen en dat ik zelf maar met Tweak aan de gang moet om de migratie te stoppen. Uitendelijk 3 weken zonder internet gezeten met 0 effort van Tmobile om mij te helpen.

Opzouten met die ballentent

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Bovenstaande is niet mijn ervaring met t-mobile. Voor de zekerheid wel even Ziggo een maandje langer aangehouden. Internet moet er net als gas/licht/water altijd zijn. Maar achteraf gezien was dit niet nodig. De installatie ging vlekkeloos. De glas kabel was al jaren geleden tot in de meterkast aangelegd. Nu dus bevestiging dat dit destijds goed gedaan was. :)

Wat ik wel lees, is dat bij problemen er geen goede support wordt gegeven. Dus hopelijk de komende jaren geen problemen. Het baart me nog wel een beetje zorgen dat als iemand in je straat zit te prutsen met zijn aansluiting, diegene er (onbewust) voor kan zorgen dat bij jou de verbinding uit ligt. Dat vind ik geen fijne gedachte.

[ Voor 31% gewijzigd door meesje op 09-08-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
meesje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:27:
Het baart me nog wel een beetje zorgen dat als iemand in je straat zit te prutsen met zijn aansluiting, diegene er (onbewust) voor kan zorgen dat bij jou de verbinding uit ligt. Dat vind ik geen fijne gedachte.
Waar gebruikt T-Mobile GPON/XGSPON dan? Bij AON kan dat niet; je fiber loopt direct vanuit je aansluiting naar de POP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mbovenka schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Waar gebruikt T-Mobile GPON/XGSPON dan? Bij AON kan dat niet; je fiber loopt direct vanuit je aansluiting naar de POP.
Check het t-mobile topic maar. T-mobile heeft juist veel gpon. Wat bij mij ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbovenka schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Bijna overal waar ze leveren. AON en PON zijn actieve technieken die beide toe te passen zijn op de oudere netwerken. Wat jij bedoelt is point to point, alle vezels eindigen in de PoP. Maar dan wordt er gewoon GPON apparatuur en splitters in de PoP geplaatst en kom je alsnog met 31 anderen op dezelfde 2,5 Gbit poort terecht (of 10 Gbit bij XGS-PON).

KPN Netwerk is de enige die momenteel point to multipoint aanlegt en daar dus alleen PON op levert. Met splitters in de wijk en 1 centrale PoP met apparatuur voor 16.000 tot wel 50.000 woningen.
Alle andere (Delta, ODF en E-Fiber) leggen nog steeds ouderwets aan met eigen vezel naar de PoP. Maar dus wel PON apparatuur in die PoP door T-Mobile en/of Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

Barre73 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:57:
[...]

Bijna overal waar ze leveren. AON en PON zijn actieve technieken die beide toe te passen zijn op de oudere netwerken. Wat jij bedoelt is point to point, alle vezels eindigen in de PoP. Maar dan wordt er gewoon GPON apparatuur en splitters in de PoP geplaatst en kom je alsnog met 31 anderen op dezelfde 2,5 Gbit poort terecht (of 10 Gbit bij XGS-PON).

KPN Netwerk is de enige die momenteel point to multipoint aanlegt en daar dus alleen PON op levert. Met splitters in de wijk en 1 centrale PoP met apparatuur voor 16.000 tot wel 50.000 woningen.
Alle andere (Delta, ODF en E-Fiber) leggen nog steeds ouderwets aan met eigen vezel naar de PoP. Maar dus wel PON apparatuur in die PoP door T-Mobile en/of Delta.
Hoe zit dat met huizen waar zowel een Efiber als een KPN glasvezel aansluiting aanwezig is ? Welke “ techniek “ krijg je dan geleverd ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
backupdevice schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:39:
[...]

Hoe zit dat met huizen waar zowel een Efiber als een KPN glasvezel aansluiting aanwezig is ? Welke “ techniek “ krijg je dan geleverd ?
Uiteindelijk bepaald de techniek (AON/(X)GPON) of het geschetste probleem op zou kunnen treden, dat is op termijn denk ik overal, vooral als er gemigreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longtree
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:41
Ik kan nog een jaar vooruit bij Tweak, net juni weer voor een jaar betaald, maar als we weg moeten.........
Zijn er mensen bekend met https://netrebel.nl/?

[ Voor 32% gewijzigd door Longtree op 09-08-2023 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Longtree schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:00:
Ik kan nog een jaar vooruit bij Tweak, net juni weer voor een jaar betaald, maar als we weg moeten.........
Zijn er mensen bekend met https://netrebel.nl/?
[Netrebel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

:>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
backupdevice schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:39:
[...]

T-Mobile heeft in een aantal KPN PoPs ook nog wel AON apparatuur staan. Die staat er sinds de tijd dat het nog Vodafone Thuis heette. Een paar jaar geleden is T-Mobile begonnen met uitbreiding door in meer PoPs apparatuur te plaatsen. Vanaf dat moment werd het GPON. Ook bij benodigde uitbreiding van AON poorten in bestaande PoPs werd GPON bijgeplaatst.
In E-Fiber PoPs is men pas net begonnen met het plaatsen van T-Mobile apparatuur en dat zal dus sowieso PON zijn. Als dat al beschikbaar is bij de betreffende woning dan zal men zeker de E-Fiber aansluiting gebruiken (want is nu van hun vaste partner ODF).

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 10-08-2023 09:26 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.