Ik stop met het onderhouden van het topic: "
[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ik heb al een paar jaar de start topic niet bijgewerkt, dit komt mede omdat het best wel veel werk is en Tweak zou al jaren met een 10 gigabit verbinding komen
nieuws: Internetprovider Tweak gaat overal 10Gbit/s-abo's aanbieden waar nu 1...
Er werd ons lang een worst voorgehouden, helaas krijgen wij ook geen updates hierover...
ik wou deze start topic bijwerken als er nieuwe abonnementen waren.
Nu is Tweak overgenomen door T-Mobile en ik moet nog maar zien wat ervan overblijft..
Ik ben jaren een tevreden klant geweest van Tweak en zat al vanaf het begin bij Tweak toen deze in Enschede kwam ik denk rond 2010.
Omdat ik een packetlloss probleem heb, heb ik helaas doen besluiten om naar KPN glasvezel te gaan (bleh)...
Ik had een packetloss van wel 70~80% als ik een Torrent naar binnen hark (ook met download caps aan)
Internetten wou nagenoeg niet en streaming radio klapte er ook steeds uit.
Een game downloaden via Steam of EA store zelfde probleem (wel in mindere mate).
1 persoon heeft mij bij Tweak recent erg goed en vriendelijk geholpen, helaas zeiden zijn collega's nagenoeg meteen dat het aan mijn eigen spul (troep) lag.
Het duurde mij allemaal te lang, mail verkeer duurt steeds dagen en zo ben je weken / maanden weer verder.
Ik zit nu bij KPN en het probleem is weg. Nu zal men denken ah je router / media converter is stuk, ik heb de fiber rechtstreeks in mijn PFsense router PC zitten, ik maakte al maanden geen gebruik van de media converter of een router van Tweak/KPN, dit om te kijken of het mijn Packetloss probleem zo opgelost werdt.
(en alles vanaf het glasvezel punt in huis recent vervangen ook om de Packetloss te verhelpen..)
Tot nu toe heb ik geen problemen met uitvallende verbindingen dus het zal allemaal wel
Nogmaals vind ik het jammer dat ik Tweak heb moeten verlaten ik gun Tweak meer mijn geld dan KPN
Maar soms moet je wat proberen om van een probleem af te komen...
Mocht je interesse hebben om het Tweak Topic te onderhouden dan hoor ik het graag.