Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:29
wilde eerst naar rapidxs gaan maar zie nu dat je bij tweak per jaar kan betalen en daarmee onder de abb jkosten van rapidxs uit komt.
dat is mooi al is de prijs inmiddesl wel 440 per jaar dus wat gestegen.

of zijn er nog andere die goedkoper zijn .
word een e-fiber netwerk.

[ Voor 15% gewijzigd door Maxwp op 22-05-2023 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:19:
wilde eerst naar rapidxs gaan maar zie nu dat je bij tweak per jaar kan betalen en daarmee onder de abb jkosten van rapidxs uit komt.
dat is mooi al is de prijs inmiddesl wel 440 per jaar dus wat gestegen.

of zijn er nog andere die goedkoper zijn .
word een e-fiber netwerk.
Jazeker Internet Only is 410 euro

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobbyTown schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:26:
[...]

Jazeker Internet Only is 410 euro
@Maxwp en al heeeel lang niet verhoogd, zou eens zeggen lees eens een paar bladzijdes terug in dit topic.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
We gaan Ziggo (alles in 1) na vele jaren verlaten nu E-Fiber glasvezel aan het leggen is in onze gemeente.
Hoofdreden is dat Ziggo wel erg duur wordt nu ze de prijzen flink verhogen, en het was al aardig aan de prijs.
We hebben verder weinig problemen gehad bij Ziggo en als het internet uitviel dan was dat met een paar uur opgelost en als ik erom vroeg kreeg ik wat extra GB van Vodafone om thuis verder te werken.
De Ziggo connectbox staat in bridge mode met hierachter een ASUS RT-AX58U waar we zeer tevreden over zijn.

Ik heb dit topic goed doorgenomen en hierop actie ondernomen om voor televisie een weekje proef te draaien met Canal Digitaal, dit hebben we gedaan op een Chromecast met google TV en een Nokia 8000 streaming box die we al hebben voor Kodi, de uitslag hiervan is dat we dat niet gaan doen mede omdat we weinig lineair kijken behalve Discovery dan maar die is niet beschikbaar bij CD.
Ook NLziet en Discovery+ even gratis bekeken en die voldoen voor ons.

De huistelefoon gaat de deur uit, deze gebruiken we niet meer.

We gaan dus voor een Tweak internet only abo met jaarbetaling en nemen NLziet en Discovery+ erbij.
Dit geeft ons een maandelijkse besparing van zo’n € 30,00 t.o.v. Ziggo.
Waarschijnlijk raken we wel onze Vodafone korting kwijt maar als dat zo is vertrekken we naar Tele2.

We zeggen, voor de veiligheid, Ziggo zelf op als Tweak is geweest en het internet werkend heeft achter gelaten.
De verwachting is dat in Q3 de aansluiting gerealiseerd zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Mr-D. schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:50:
[...]

@Maxwp en al heeeel lang niet verhoogd, zou eens zeggen lees eens een paar bladzijdes terug in dit topic.
had vroeger kpn adsl die is veel langer niet verhoogd geweest.en dan spreek ik niet over jaren maar langer. ;)

ik lees 410 voor internet only. ok tja hier pas einde van het jaar oplevering hoop niet dat het tzt weer verhoogd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Delph1900 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:17:
We gaan Ziggo (alles in 1) na vele jaren verlaten nu E-Fiber glasvezel aan het leggen is in onze gemeente.
Hoofdreden is dat Ziggo wel erg duur wordt nu ze de prijzen flink verhogen, en het was al aardig aan de prijs.
We hebben verder weinig problemen gehad bij Ziggo en als het internet uitviel dan was dat met een paar uur opgelost en als ik erom vroeg kreeg ik wat extra GB van Vodafone om thuis verder te werken.
De Ziggo connectbox staat in bridge mode met hierachter een ASUS RT-AX58U waar we zeer tevreden over zijn.

Ik heb dit topic goed doorgenomen en hierop actie ondernomen om voor televisie een weekje proef te draaien met Canal Digitaal, dit hebben we gedaan op een Chromecast met google TV en een Nokia 8000 streaming box die we al hebben voor Kodi, de uitslag hiervan is dat we dat niet gaan doen mede omdat we weinig lineair kijken behalve Discovery dan maar die is niet beschikbaar bij CD.
Ook NLziet en Discovery+ even gratis bekeken en die voldoen voor ons.

De huistelefoon gaat de deur uit, deze gebruiken we niet meer.

We gaan dus voor een Tweak internet only abo met jaarbetaling en nemen NLziet en Discovery+ erbij.
Dit geeft ons een maandelijkse besparing van zo’n € 30,00 t.o.v. Ziggo.
Waarschijnlijk raken we wel onze Vodafone korting kwijt maar als dat zo is vertrekken we naar Tele2.

We zeggen, voor de veiligheid, Ziggo zelf op als Tweak is geweest en het internet werkend heeft achter gelaten.
De verwachting is dat in Q3 de aansluiting gerealiseerd zal zijn.
werd hier geadviseerd zelfs om ziggo er even bij te houden tot alles werkt en dan pas op te zeggen
tja dan is de besparig ook weg als ik 2 maanden ( al toch wel niet mooi gelijk lopen ) dubbel abb kosten hebn
kan ik paar jaren glasvezel nemen om dat verschil eruit te halen
hier ook weg bij ziggo straks en dan vooral de klantenservice waar ik een hekel aan heb.
plus de arrogantie soms
wilde eens bellen voor een aanbieding kreeg ik te horen dat ik toch niet weg zou gaan omdat ze de snelste waren anders weer terug naar adsl en anders ging ik maar ze hadden toch genoeg klanten
en zo kan ik nog wel meer vertellen nee ben blij als ik eindelijk daar weg kan

[ Voor 6% gewijzigd door Maxwp op 24-05-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Maxwp Ligt er maar net aan waar je voor wilt gaan. Geen idee als je E-Fiber al hebt liggen. Zo niet het loopt meestal wel vertraging op.

Zeg je te vroeg op een weken zonder internet is ook niet heel praktisch. Voor 30 euro je een maand kapot ergeren is mij dat geld niet waard. Dan maar dubbel. De besparing pak je daarna jaar op jaar wel.

Zoals @Delph1900 gaat doen is het meest veilige. Dan heb je in elk geval geen downtime mocht het opleveren in de soep lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Zoals @Delph1900 gaat doen is het meest veilige. Dan heb je in elk geval geen downtime mocht het opleveren in de soep lopen.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
RobbyTown schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:50:
@Maxwp Ligt er maar net aan waar je voor wilt gaan. Geen idee als je E-Fiber al hebt liggen. Zo niet het loopt meestal wel vertraging op.

Zeg je te vroeg op een weken zonder internet is ook niet heel praktisch. Voor 30 euro je een maand kapot ergeren is mij dat geld niet waard. Dan maar dubbel. De besparing pak je daarna jaar op jaar wel.

30 euro? eerder 2 maanden bijna 60 euro voopr niks betalen
heb nog internet op mijn phone iok kom er wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Ik stop met het onderhouden van het topic: "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ik heb al een paar jaar de start topic niet bijgewerkt, dit komt mede omdat het best wel veel werk is en Tweak zou al jaren met een 10 gigabit verbinding komen
nieuws: Internetprovider Tweak gaat overal 10Gbit/s-abo's aanbieden waar nu 1...

Er werd ons lang een worst voorgehouden, helaas krijgen wij ook geen updates hierover...
ik wou deze start topic bijwerken als er nieuwe abonnementen waren.
Nu is Tweak overgenomen door T-Mobile en ik moet nog maar zien wat ervan overblijft..

Ik ben jaren een tevreden klant geweest van Tweak en zat al vanaf het begin bij Tweak toen deze in Enschede kwam ik denk rond 2010.
Omdat ik een packetlloss probleem heb, heb ik helaas doen besluiten om naar KPN glasvezel te gaan (bleh)...

Ik had een packetloss van wel 70~80% als ik een Torrent naar binnen hark (ook met download caps aan)
Internetten wou nagenoeg niet en streaming radio klapte er ook steeds uit.
Een game downloaden via Steam of EA store zelfde probleem (wel in mindere mate).

1 persoon heeft mij bij Tweak recent erg goed en vriendelijk geholpen, helaas zeiden zijn collega's nagenoeg meteen dat het aan mijn eigen spul (troep) lag.
Het duurde mij allemaal te lang, mail verkeer duurt steeds dagen en zo ben je weken / maanden weer verder.

Ik zit nu bij KPN en het probleem is weg. Nu zal men denken ah je router / media converter is stuk, ik heb de fiber rechtstreeks in mijn PFsense router PC zitten, ik maakte al maanden geen gebruik van de media converter of een router van Tweak/KPN, dit om te kijken of het mijn Packetloss probleem zo opgelost werdt.
(en alles vanaf het glasvezel punt in huis recent vervangen ook om de Packetloss te verhelpen..)
Tot nu toe heb ik geen problemen met uitvallende verbindingen dus het zal allemaal wel :)

Nogmaals vind ik het jammer dat ik Tweak heb moeten verlaten ik gun Tweak meer mijn geld dan KPN :+
Maar soms moet je wat proberen om van een probleem af te komen...

Mocht je interesse hebben om het Tweak Topic te onderhouden dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

kmichael schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:56:
Ik stop met het onderhouden van het topic: "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ik heb al een paar jaar de start topic niet bijgewerkt, dit komt mede omdat het best wel veel werk is en Tweak zou al jaren met een 10 gigabit verbinding komen
nieuws: Internetprovider Tweak gaat overal 10Gbit/s-abo's aanbieden waar nu 1...

Er werd ons lang een worst voorgehouden, helaas krijgen wij ook geen updates hierover...
Nu is Tweak overgenomen door T-Mobile en ik moet nog maar zien wat ervan overblijft..

Ik ben jaren een tevreden klant geweest van Tweak en zat al vanaf het begin bij Tweak toen deze in Enschede kwam ik denk rond 2010.
Omdat ik een packetlloss probleem heb, heb ik helaas doen besluiten om naar KPN glasvezel te gaan (bleh)...

Ik had een packetloss van wel 70~80% als ik een Torrent naar binnen hark (ook met download caps aan)
Een game downloaden via Steam of EA store zelfde probleem (wel in mindere mate).

1 persoon heeft mij bij Tweak recent erg goed en vriendelijk geholpen, helaas zeiden zijn collega's nagenoeg meteen dat het aan mijn eigen spul (troep) lag.
Het duurde mij allemaal te lang, mail verkeer duurt steeds dagen en zo ben je weken / maanden weer verder.

Ik zit nu bij KPN en het probleem is weg. Nu zal men denken ah je router / media converter is stuk, ik heb de fiber rechtstreeks in mijn PFsense router PC zitten, ik maakte al maanden geen gebruik van de media converter of een router van Tweak/KPN, dit om te kijken of het mijn Packetloss probleem zo opgelost werdt.
(en alles vanaf het glasvezel punt in huis recent vervangen ook om de Packetloss te verhelpen..)
Tot nu toe heb ik geen problemen met uitvallende verbindingen dus het zal allemaal wel :)

Nogmaals vind ik het jammer dat ik Tweak heb moeten verlaten ik gun Tweak meer mijn geld dan KPN :+

Mocht je interesse hebben om het Tweak Topic te onderhouden dan hoor ik het graag.
Ik ben wel benieuwd welke apparatuur je hebt. Heb met OPNSense hier namelijk ook last van in combinatie met qbitorrent. Dit is bij voornamelijk gekomen nadat ik ben overgestapt van rtorrent naar qbitorrent, omdat ik problemen had met rtorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Zenix
Ik heb een router PC met een Intel Core i5-4440 CPU dat is al overkill :)

Ik had altijd media converter Genexis > intel Lan nic via UTP
Omdat ik Packetloss had heb ik de Genexis er tussen uit gehaald
De intel LAN nic vervangen door Intel x520-da2 glasvezel (Ik had hiernog 1 poort over omdat mijn LAN al op 10gig zat)

Fiber kabels en SFP module besteld conform https://community.freedom...-ntu-door-sfp-module/2630
Eerst met de TP-Link media converter (ik dacht dat mijn Genexis stuk was) nu rechtstreeks in de RouterPC

Ik draaide altijd PFsense 2.6, misschien lag het wel aan PFsense toen heb ik OPNSense geprobeerd,
helaas zelfde probleem en het lukte mij niet om met OPNSense Multi WAN aan de praat te krijgen.
Terug gegaan naar PFSense Plus 23.05
100% nieuwe hardware doormiddel van een andere PC omtebouwen naar RouterPC.
Allemaal geen succes.

Ik had ook met een test een pc rechtstreeks op de Genexis aangesloten dus zonder Router, zelfde probleem.

Tweak: Download via Steam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UP390slX9lIWEBiLetnej-fYDJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jRJiwwAcySVL7lYpFBfgXSAZ.png?f=fotoalbum_large

Tweak: Download via Qbittorrent:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZnui8lTR-UBzRYP-V3iumza9Yc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YPGjN0cMjEBEERSZwMs7Chph.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ook Ziggo 1 gigabit 0 problemen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoHM9Xs93fCfosY9GdyRD3CNkvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QPOtWccTjJMB8t5La0FWOhR7.png?f=fotoalbum_large

Ik heb wel bij Gateways > Je gateway Netwerk > Packet Loss thresholds op 90 - 95 gezet.
Standaard is dit 10 en dan wordt je internet sowieso er uitgegooid.

Ik ben wel benieuwd of je toevallig in Glanerbrug woont ?
En als je Steam of EA hebt of je dan ook Packetloss krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

kmichael schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:32:
@Zenix
Ik heb een router PC met een Intel Core i5-4440 CPU dat is al overkill :)

Ik had altijd media converter Genexis > intel Lan nic via UTP
Omdat ik Packetloss had heb ik de Genexis er tussen uit gehaald
De intel LAN nic vervangen door Intel x520-da2 glasvezel (Ik had hiernog 1 poort over omdat mijn LAN al op 10gig zat)

Fiber kabels en SFP module besteld conform https://community.freedom...-ntu-door-sfp-module/2630
Eerst met de TP-Link media converter (ik dacht dat mijn Genexis stuk was) nu rechtstreeks in de RouterPC

Ik draaide altijd PFsense 2.6, misschien lag het wel aan PFsense toen heb ik OPNSense geprobeerd,
helaas zelfde probleem en het lukte mij niet om met OPNSense Multi WAN aan de praat te krijgen.
Terug gegaan naar PFSense Plus 23.05
100% nieuwe hardware doormiddel van een andere PC omtebouwen naar RouterPC.
Allemaal geen succes.

Ik had ook met een test een pc rechtstreeks op de Genexis aangesloten dus zonder Router, zelfde probleem.

Tweak: Download via Steam:
[Afbeelding]

Tweak: Download via Qbittorrent:
[Afbeelding]

Ik heb ook Ziggo 1 gigabit 0 problemen:
[Afbeelding]

Ik heb wel bij Gateways > Je gateway Netwerk > Packet Loss thresholds op 90 - 95 gezet.
Standaard is dit 10 en dan wordt je internet sowieso er uitgegooid.

Ik ben wel benieuwd of je toevallig in Glanerbrug woont ?
En als je Steam of EA hebt of je dan ook Packetloss krijgt....
Dan heb je alles wel geprobeerd inderdaad. Ik woon in Flevoland. Ik heb geen gateway monitoring, dat gaf altijd issues bij mij, maar wel smokeping en daar heb ik geen loss. Merk alleen bij het downloaden van torrents, wat met rtorrent altijd goed en bij qbitorrent niet. Dus denk dat jij een ander probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Zenix
Je kan tijdens het downloaden een ping test uitvoeren naar bijvoorbeeld google.com
Kijken of de verbinding vaak wegvalt.
CMD > ping google.com -t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32

……
Bedankt voor al je werk in dit topic 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Tweak down regio Woerden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hoi KMichael, blij voor je dat je problemen zijn opgelost, wel jammer dat je gaat.
wil het best overnemen, als je kan vertellen wat het precies inhoud.
mag hier in topic en anders via DM.

en bedankt voor het bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp

oei is het overgenomen door t mobile.. das minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:06
@Maxwp Of juist beter omdat je dan korting krijgt met je telefoon abo zoals je met ziggo/voda krijgt?

Ik zit al lang op het randje van ooit overstappen. Maar voor mij is er maar 1 alternatief wat niet echt een goed alternatief is.

Requirements:

Fixed ip
Mogelijkheid tot eigen hardware (dus geen actieve hardware van de provider hier in huis)

Optie:
Jaarbetaling met korting :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BurnerT schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:13:
@Maxwp Of juist beter omdat je dan korting krijgt met je telefoon abo zoals je met ziggo/voda krijgt?

Ik zit al lang op het randje van ooit overstappen. Maar voor mij is er maar 1 alternatief wat niet echt een goed alternatief is.

Requirements:

Fixed ip
Mogelijkheid tot eigen hardware (dus geen actieve hardware van de provider hier in huis)

Optie:
En vergeet de reverse DNS niet, hebben de meeste ook niet.
BTW is wel alleen op IPV4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
BurnerT schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:13:

Requirements:

Fixed ip

Optie:
alles bij 1 partij ben ik niet blij mee! 1 point of failure
en vind je wat goedkopers qua telefoon verlies je weer een deel door de korting die je dan verliest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Mr-D. schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:19:
[...]

En vergeet de reverse DNS niet, hebben de meeste ook niet.
BTW is wel alleen op IPV4.
dat hebben ze bij tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:53:
[...]

dat hebben ze bij tweak?
Jazeker ik heb dat ook
Ff bellen en dan regelen ze het, bij een semi fixed IP uiteraard.
Beide zijn gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Mr-D. schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:39:
[...]

Jazeker ik heb dat ook
Ff bellen en dan regelen ze het, bij een semi fixed IP uiteraard.
Beide zijn gratis
ok maar een dns aan een ip koppelen is bij ziggo.
of bedoel je dat je je eigen naam kan doorgeven aan hun en dan koppelen hun jou domain aan het door hun aan jou verstrekte ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:17:
[...]

ok maar een dns aan een ip koppelen is bij ziggo.
of bedoel je dat je je eigen naam kan doorgeven aan hun en dan koppelen hun jou domain aan het door hun aan jou verstrekte ip?
Ik heb het uiteraard over Tweak, tenslotte is het hier ook het Tweak topic
Dus mijn mailserver die thuis staan heeft een reverse dns naar mijn fixed IP.
Maar dat is dus niet hetzelfde als je IP koppelen met een A record

[ Voor 7% gewijzigd door Mr-D. op 30-05-2023 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Mr-D. schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:40:
[...]

Ik heb het uiteraard over Tweak, tenslotte is het hier ook het Tweak topic
Dus mijn mailserver die thuis staan heeft een reverse dns naar mijn fixed IP.
Maar dat is dus niet hetzelfde als je IP koppelen met een A record
bedoelde dat dit niet bijzonder is voor tweak dacht ik eerst maar ze verwijzen dus je eigen domain naar hun aan jou verstrekte vast ip. dat vind ik dan weer wel bijzonder al boeit het niet zoveel natuurlijk want als je een eigen domain naam hebt kan je dat eigenlijk ook zelf doen

natuurlijk wel handig als hun hun eigen toegewezen naam aan jou ip willen wisselen voor je eigen domain d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Maxwp op 30-05-2023 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:59:
[...]

bedoelde dat dit niet bijzonder is voor tweak dacht ik eerst maar ze verwijzen dus je eigen domain naar hun aan jou verstrekte vast ip. dat vind ik dan weer wel bijzonder al boeit het niet zoveel natuurlijk want als je een eigen domain naam hebt kan je dat eigenlijk ook zelf doen
Nee dat kun je dan weer net niet zelf doen.
Althans niet naar je eigen IP, dat kan alleen de "eigenaar" van het IP dus in jouw geval Ziggo.
Google anders even op reverse DNS, want ik denk niet dat je 100% begrijpt wat dit is.
En is eigenlijk alleen voor een mailserver belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn factuur is eindelijk zichtbaar, 1 dag voor de afschrijving :/
Sinds 2019 zit ik op €395/jaar en nu nog steeds plus €169,80 voor tv die vorige maand kwam.
Ik denk niet dat ik elders gigabit all-in voor €38,75/maand zal vinden en waarom ook ...
[edit]
Ik krijg net een mailtje dat CD beide abo's €1/maand duurder maakt per 1 juli, geen last van met mijn recente jaarbetaling maar de volgende keer wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Speedy-Andre op 31-05-2023 22:33 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:01:
Mijn factuur is eindelijk zichtbaar, 1 dag voor de afschrijving :/
Sinds 2019 zit ik op €395/jaar en nu nog steeds plus €169,80 voor tv die vorige maand kwam.
Ik denk niet dat ik elders gigabit all-in voor €38,75/maand zal vinden en waarom ook ...
[edit]
Ik krijg net een mailtje dat CD beide abo's €1/maand duurder maakt per 1 juli, geen last van met mijn recente jaarbetaling maar de volgende keer wel.
Is die 395 een actie prijs?

Zover ik weet zijn ze van 365 naar 390 en al tijd naar 410 gegaan

nieuws: Tweak verhoogt prijzen glasvezelabonnementen per 1 juni

Wat ik nog weet is dat Tweak huidige klanten nog 2 jaar langer de oude prijs heeft laten betalen ipv direct de verhoging te krijgen bij volgende termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
mickjuh schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:20:
[...]

Dank je wel. Heb het met deze gouden tip weer werkend gekregen.
Iemand die dit nog werkend heeft met SSL/TLS? Ik krijg [Errno 111] [SSL: UNSUPPORTED_PROTOCOL] unsupported protocol (_ssl.c:1002) wanneer ik geen cipher invul of AES128-SHA invul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MMaster23 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 02:48:
[...]

Iemand die dit nog werkend heeft met SSL/TLS? Ik krijg [Errno 111] [SSL: UNSUPPORTED_PROTOCOL] unsupported protocol (_ssl.c:1002) wanneer ik geen cipher invul of AES128-SHA invul.
ik gebruik zelf NZBget en daar kan je aangeven ignore certificate en dan kan je gewoon via 563 SSL aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
MMaster23 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 02:48:
[...]
Ja ik. Ik gebruik nu AES256-SHA op poort 563 en certificaatverificatie = minimaal.

Aanvulling:
Je moet TLS <= 1.1 gebruiken. De laatste versie van SABnzb gebruikt TLS 1.2.
Zie ook https://forum.tweak.nl/t/...t-ssl-te-benaderen/1822/5 Johan geeft aan dat het geen zin heeft om "SSL" aan te vinken...

[ Voor 25% gewijzigd door BitAndre op 02-06-2023 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Die Fritzbox! 5490, heeft een Guess Access optie onder de Wifi settings.

In de 3e alinea, kan er gedrukt worden op "Display QR Code", waarna er een "print" page verschijnt met de wifi QR connectie code/password.

Is het iemand al gelukt om deze "print" page te exporteren als "bestand" (denk aan *.JPG o.i.d.) naar locatie "X" zónder tussenkomst van inloggen op de console? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Ik ben onbekend met het apparaat dat je gebruikt, maar doet een ‘printscreen’ niet wat jij wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Dwazer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:30:

In de 3e alinea, kan er gedrukt worden op "Display QR Code", waarna er een "print" page verschijnt met de wifi QR connectie code/password.

Is het iemand al gelukt om deze "print" page te exporteren als "bestand" (denk aan *.JPG o.i.d.) naar locatie "X" zónder tussenkomst van inloggen op de console? :)
Ik snap het probleem niet helemaal.
Je kan toch met rechter-muis (context menu) op het QR-code plaatje klikken en dan kiezen voor "opslaan als"?
Of bij de print optie kiezen voor PDF?

PS: je kan zo'n QR-code ook zelf genereren. Het bevat de tekst:
code:
1
WIFI:S:<netwerk naam>;T:WPA;P:<wachtwoord>;;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
BitAndre schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:22:
[...]

Ik snap het probleem niet helemaal.
Je kan toch met rechter-muis (context menu) op het QR-code plaatje klikken en dan kiezen voor "opslaan als"?
Of bij de print optie kiezen voor PDF?

PS: je kan zo'n QR-code ook zelf genereren. Het bevat de tekst:
code:
1
WIFI:S:<netwerk naam>;T:WPA;P:<wachtwoord>;;
Het is geen probleem, maar ben op zoek naar een manier om dat te bewerkstelligen ;)

Ik heb hier regelmatig mensen over de vloer.
"Joh, kan ik ff op je wifi want %INSERTREASONBLAAT%..."

"Ja, tuurlijk! Tik ff in het HA scherm op het wifi icoontje en scan de QR code"

En op het moment dat ze de deur weer uit zijn, kan het wachtwoord weer aangepast worden, QR wordt aangepast, HA pikt dat op en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Dwazer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:28:
[...]

Het is geen probleem, maar ben op zoek naar een manier om dat te bewerkstelligen ;)

Ik heb hier regelmatig mensen over de vloer.
"Joh, kan ik ff op je wifi want %INSERTREASONBLAAT%..."

"Ja, tuurlijk! Tik ff in het HA scherm op het wifi icoontje en scan de QR code"

En op het moment dat ze de deur weer uit zijn, kan het wachtwoord weer aangepast worden, QR wordt aangepast, HA pikt dat op en klaar :D
Dus als ik het goed begrijp wil je geautomatiseerd het wachtwoord kunnen wijzigen en dan de QR-code bijwerken in een ander tool.
Voor zover ik kan zien kan je alleen het wachtwoord wijzigen door in te loggen.
Dat zou je met een script kunnen doen vanaf een ander systeem (computer, NAS, etc.) hiervoor inlogt op de Frits!box en die dan tevens de QR-code genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:12
Excuses verkeerd topic. Te veel bookmarks. :)

[ Voor 83% gewijzigd door meesje op 07-06-2023 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje van T-Mobile? Ja T-Mobile is eigenaar (voorbij zien komen in nieuwsbericht op Tweakers) maar toch raar dat je niet van Tweak krijgt?

Tweak website draagt niets van T-Mobile uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:12
RobbyTown schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:48:
@meesje van T-Mobile? Ja T-Mobile is eigenaar (voorbij zien komen in nieuwsbericht op Tweakers) maar toch raar dat je niet van Tweak krijgt?

Excuses. Zie mijn aangepaste reactie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwazer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:30:

Ik heb het gewoon zo opgelost.
En anders heb ik een partij codes liggen die 1 dag geldig is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtHDrI5PRlOCDmXmiNeScs91mWQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZC5bOSflaOaXxmLPxXdiIen.jpg?f=fotoalbum_medium

Maar ik gebruik de Fritzbox niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
BitAndre schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:00:
[...]

Dus als ik het goed begrijp wil je geautomatiseerd het wachtwoord kunnen wijzigen en dan de QR-code bijwerken in een ander tool.
Voor zover ik kan zien kan je alleen het wachtwoord wijzigen door in te loggen.
Dat zou je met een script kunnen doen vanaf een ander systeem (computer, NAS, etc.) hiervoor inlogt op de Frits!box en die dan tevens de QR-code genereert.
Ja, dat zou best eens een begin kunnen zijn!
Gaat dat dan middels SSH o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
Mr-D. schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:34:
[...]

Ik heb het gewoon zo opgelost.
En anders heb ik een partij codes liggen die 1 dag geldig is.
[Afbeelding]

Maar ik gebruik de Fritzbox niet.
Dat is ook geen verkeerd idee.
Maar we zijn niet voor niets hier op TW.net om te kijken of we het ook kunnen automatiseren (plus leer ik er ook weer van :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Dwazer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:09:
[...]

Ja, dat zou best eens een begin kunnen zijn!
Gaat dat dan middels SSH o.i.d.?
Ik zou gewoon een web-call doen. Door in een browser met de developer tool te zien welke HTTP POST uitgevoerd wordt als je dit handmatig doet en die dan reproduceren met curl of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoekieNL
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-06-2023
Beste Mensen

Ik krijg eind dit jaar "internet only" glasvezel van Tweak , ze zijn hier nog aan het graven dus heb nu nog Ziggo.

Nu heb ik begrepen dat Tweak geen router meelevert met dit abonnement , alleen een media converter , geen idee wat dat moest zijn , ik schok hier even van ... want je moet toch je apparaten ergens op kunnen aansluiten en wifi hebben etc.
Ze vertelden me dat je een eigen Router moest regelen , oke dus ik dacht , dan doe ik het meteen goed.
Er werd mij de Fritzbox 4060 aangeraden , schijnt erg goed te zijn met ingebouwde profielen voor elke provider inclusief Tweak , en WiFi 6 :)

Maar nu heb ik een paar vragen aan jullie :

- Als de verbinding is opgeleverd , en ik nu een PC rechtstreeks aansluit op die media converter van Tweak , heb ik dan meteen internet? , zonder iets aan te passen of ergens een wachtwoord in te voeren?
- Als ik mijn nieuwe Fritzbox op de media converter aansluit via de WAN poort , werkt dit dan ook meteen?
Ik neem aan dat ik dan eerst dat profiel van Tweak moet selecteren in Fritz!os ( maar had ergens gelezen dat dit niet werkt omdat dat profiel ervanuit gaat dat je ook telefonie afneemt , dan ging er iets mis met de VLAN instellingen etc. ) Dus is beetje verwarrend wat ik nu moet instellen voor dit Internet Only abonnement.

Hoor graag van jullie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43
SjoekieNL schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:28:
Beste Mensen

Ik krijg eind dit jaar internet only glasvezel van Tweak , ze zijn hier nog aan het graven dus heb nu nog Ziggo.

Nu heb ik begrepen dat Tweak geen router meelevert met dit abonnement , alleen een media converter , geen idee wat dat moest zijn , ik schok hier even van ... want je moet toch je apparaten ergens op kunnen aansluiten en wifi hebben etc.
Ze vertelden me dat je een eigen Router moest regelen , oke dus ik dacht , dan doe ik het meteen goed.
Er werd mij de Fritzbox 4060 aangeraden , schijnt erg goed te zijn met ingebouwde profielen voor elke provider inclusief Tweak.

Maar nu heb ik een paar vragen aan jullie :

- Als de verbinding is opgeleverd , en ik nu een PC rechtstreeks aansluit op die media converter van Tweak , heb ik dan meteen internet? , zonder iets aan te passen of ergens een wachtwoord in te voeren?
- Als ik mijn nieuwe Fritzbox op de media converter aansluit via de WAN poort , werkt dit dan ook meteen?
Ik neem aan dat ik dan eerst dat profiel van Tweak moet selecteren in Fritz!os ( maar had ergens gelezen dat dit niet werkt omdat dat profiel ervanuit gaat dat je ook telefonie afneemt , dan ging er iets mis met de VLAN instellingen etc. ) Dus is beetje verwarrend wat ik nu moet instellen voor dit Internet Only abonnement.

Hoor graag van jullie :)
Als je nog geen modem besteld hebt kan je ook nog kiezen voor internet en bellen van Tweak. Voor die €3 per maand extra krijg je naast een telefoonlijn ook een modem in bruikleen. Volgens mij leveren ze de Fritzbox 5530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@SjoekieNL "en ik nu een PC rechtstreeks aansluit op die media converter van Tweak , heb ik dan meteen internet? , zonder iets aan te passen of ergens een wachtwoord in te voeren?"
Indien internet-only, dan ja, indien internet+bellen(+tv) dan moet je met VLAN's aan de gang.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoekieNL
Raven schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:54:
@SjoekieNL "en ik nu een PC rechtstreeks aansluit op die media converter van Tweak , heb ik dan meteen internet? , zonder iets aan te passen of ergens een wachtwoord in te voeren?"
Indien internet-only, dan ja, indien internet+bellen(+tv) dan moet je met VLAN's aan de gang.
Dus als ik dit goed lees heb ik niet eens een Router nodig als ik alleen een PC heb (ik heb Internet Only aangevraagd inderdaad) , dan zou het meteen werken. Dat zou erg makkelijk zijn.

Uiteraard heb ik meerdere apparaten , daarom heb ik nu die Fritzbox 4060 router gekocht .

Hopelijk gaat dat ook erg makkelijk met instellen als ik dit ertussen zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@SjoekieNL In deze tijd een pc rechtstreeks aan het internet hangen zou ik alleen doen als je heel goed weet wat je doet ;)
Oftewel firewall goed dichttimmeren, of bedoel je een pc als router inzetten? Dan zie Zelfbouw project: Firewall / Router / AP

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoekieNL
Raven schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:11:
@SjoekieNL In deze tijd een pc rechtstreeks aan het internet hangen zou ik alleen doen als je heel goed weet wat je doet ;)
Oftewel firewall goed dichttimmeren, of bedoel je een pc als router inzetten? Dan zie Zelfbouw project: Firewall / Router / AP
Je hebt gelijk , ga ik ook zeker niet doen , te veel veiligheid risicos , misschien eerst als een test om te kijken of de verbinding werkt , maar die router gaat er zeker tussen komen , PC als router instellen had ook gekunnen maar in mijn geval niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:11:
ik gok dat @SjoekieNL het op de windows 3.11 manier bedoelt en niet een zelfbouw router neer gaat zetten.
anders kwam de vraag van de fritzbox niet.

maar antwoord op de vragen.
als je je pc direct in de mediaconvertor steek heb je meteen internet ( als je lijn is opgeleverd)/
bij het instellen van de fritzbox gewoon de wizard volgen en NIET voor de Tweak config kiezen.
en dan zou het zo moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SjoekieNL schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:00:
[...]

Dus als ik dit goed lees heb ik niet eens een Router nodig als ik alleen een PC heb (ik heb Internet Only aangevraagd inderdaad) , dan zou het meteen werken. Dat zou erg makkelijk zijn.

Uiteraard heb ik meerdere apparaten , daarom heb ik nu die Fritzbox 4060 router gekocht .

Hopelijk gaat dat ook erg makkelijk met instellen als ik dit ertussen zet.
In geval van "internet only" dus geen VLAN, Gebruik onder Account information - internet Connection "other internet service provider". Bij operation mode "Establish own connection to the internet"
Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoekieNL
Mr-D. schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:18:
[...]

maar antwoord op de vragen.
als je je pc direct in de mediaconvertor steek heb je meteen internet ( als je lijn is opgeleverd)/
bij het instellen van de fritzbox gewoon de wizard volgen en NIET voor de Tweak config kiezen.
en dan zou het zo moeten werken.
NIET voor de tweak config kiezen zeg je , oke duidelijk! , dan gaat het zoals ik gelezen had fout met de VLAN instellingen , oke dan ga ik gewoon de wizard volgen :) Dank je! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:32
Ik heb handmatig mijn Fritzbox 5530 van Tweak geupdate van versie 7.30 naar versie 7.50 omdat via de Fritzbox deze update niet werd gevonden. De installatie is goed gegaan en ik ervaar geen problemen.

De update pagina klopt niet want in de titel staat de verkeerde versienummer maar in de releasenotes staat wel de juiste versie.
https://nl.avm.de/service...duct/fritzbox-5530-fiber/

Ik heb hier al melding van gemaakt bij Fritzbox(AVM) en wellicht heeft dat iets te maken dat de update niet automatisch wordt aangeboden. Misschien ben ik gewoon ongeduldig, anderzijds is de update al 14 april 2023 vrijgegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:36
RobbyTown schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:48:

Nu wel; https://www.tweak.nl/tweak-t-mobile-samen-verder.html

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Weer een klein stapje verder, afgelopen vrijdag hebben ze de glasvezel tot aan de gevel geschoten. Nu wachten op de monteur die deze door de fundering boort en gaat afmonteren in de meterkast..... benieuwd wanneer dit gaat gebeuren.
Nog een vraag, ik heb gekozen voor een volledige installatie voor €50.
Daar staat 2 apparanten met maximaal 20m kabel.
Nu wil ik graag een kabel naar zolder (werkplek) en naar de woonkamer (TV)
Hoe netjes trekken ze die kabels? Mag van mij gewoon op een wandcontactdoos in beide gevallen. Maar de voorwaarden zijn mij niet helemaal duidelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 10:53
Als ze onder Tweak klanten actief T-mobile internet gaan promoten, vrees ik dat het merk Tweak geen eeuwig leven gaat hebben. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:57
Tompouce schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:10:
[...]

Als ze onder Tweak klanten actief T-mobile internet gaan promoten, vrees ik dat het merk Tweak geen eeuwig leven gaat hebben. ;(
Daar lijkt het inderdaad op, ik zat net op de site van Tweak te kijken en daar word alleen maar over het overstappen naar T-Mobile eenvoudig gemaakt. Ziet er niet goed uit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43
Tompouce schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:10:
[...]

Jammer, maar wel logisch. T-Mobile heeft het bedrijf niet gekocht voor het beperkte aantal klanten van Tweak, maar voor de apparatuur en het netwerk van Cambrium. Ze hadden e-fiber al, en de aankoop van Cambrium was de makkelijkste manier om ook "eigen" actieve apparatuur op die netwerken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:13
Nixo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:48:
Weer een klein stapje verder, afgelopen vrijdag hebben ze de glasvezel tot aan de gevel geschoten. Nu wachten op de monteur die deze door de fundering boort en gaat afmonteren in de meterkast..... benieuwd wanneer dit gaat gebeuren.
Nog een vraag, ik heb gekozen voor een volledige installatie voor €50.
Daar staat 2 apparanten met maximaal 20m kabel.
Nu wil ik graag een kabel naar zolder (werkplek) en naar de woonkamer (TV)
Hoe netjes trekken ze die kabels? Mag van mij gewoon op een wandcontactdoos in beide gevallen. Maar de voorwaarden zijn mij niet helemaal duidelijk.....
Je betaalt 50 euro voor een volledige installatie en van dat geld wordt ook die monteur betaald incl verplaatsing, belastingen, arbeid etc etc. Ga er maar niet vanuit dat ze twee uur tijd hebben om kabels door je hele huis te trekken en weg te werken. Vraag voor die klus voor de grap eens een offerte op bij een elektricien, ik ga er niet vanuit dat een monteur van een goedkope no-nonsense provider daar veel tijd in gaat steken. Alle waar naar zijn geld natuurlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Andros schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:55:
[...]

Je betaalt 50 euro voor een volledige installatie en van dat geld wordt ook die monteur betaald incl verplaatsing, belastingen, arbeid etc etc. Ga er maar niet vanuit dat ze twee uur tijd hebben om kabels door je hele huis te trekken en weg te werken. Vraag voor die klus voor de grap eens een offerte op bij een elektricien, ik ga er niet vanuit dat een monteur van een goedkope no-nonsense provider daar veel tijd in gaat steken. Alle waar naar zijn geld natuurlijk :) .
Nee precies, daar zit ik ook mee, daarom de vraag of er iemand met ervaring is. Aan de andere kant moet je ook geen zaken aanbieden om ze vervolgens niet waar te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12:57
esky schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:16:
[...]
T-Mobile heeft het bedrijf niet gekocht voor het beperkte aantal klanten van Tweak, maar voor de apparatuur en het netwerk van Cambrium. Ze hadden e-fiber al, en de aankoop van Cambrium was de makkelijkste manier om ook "eigen" actieve apparatuur op die netwerken te krijgen.
T-Mobile gaat geen gebruik maken van de apparatuur en het actieve netwerk van Cambrium. Daar is het gewoon te afwijkend voor van de 'T-Mobile standaard'. Op het E-Fiber netwerk zijn ze bijvoorbeeld bezig om zelf nieuwe apparatuur te plaatsen.

Waar ze Cambrium wel voor gekocht hebben? Misschien strategisch? Om er voor te zorgen dat de klanten niet bij de concurrent terecht zouden komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thijn41
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 09:00
Nixo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Nee precies, daar zit ik ook mee, daarom de vraag of er iemand met ervaring is. Aan de andere kant moet je ook geen zaken aanbieden om ze vervolgens niet waar te maken :X
Lees de voorwaarden eens, zou ik zeggen. Daar staat alles duidelijk aangegeven: https://www.tweak.nl/volledige-installatie.html

Een kabel naar boven trekken zal dus of via de trap lopen (Wat foeilelijk is natuurlijk), of voor een meerprijs door eventuele goten getrokken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Hoe is TV via Tweak tegenwoordig ?

Momenteel zit ik voor TV bij Ziggo, maar dat begint ook een drama te worden. Mijn Mediabox XL is defect (fan is stuk en raakt oververhit), en het lukt ze maar niet een vervangend exemplaar dat werkt te leveren. Heb ooit wel TV via Tweak gehad maar dat was toen niet echt een success, is het tegenwoordig beter ?
  • Hebben ze al een fatsoenlijke STB met 4k support ?
  • Is de zap-snelheid al verbeterd ?
  • Hoe zit het met de stabiliteit
Wat ik me verder afvroeg: zijn er ergens screenshots of video's van de UI van hun STB. Ik kwam er laatst achter dat de UI van de zender-wissel overlay van de Ziggo Mediabox ingebrand is in mijn OLED. Hierin zit een harde oranje lijn die dus continue in beeld staat als je van zender wisselt en deze lijn is nu ingebrand in m'n TV. Nu is m'n TV al een oud beestje dus mag wel een keer vervangen, maar dan moet m'n TV ontvanger dus ook vervangen zodat ik niet over een jaar of wat met hetzelfde probleem zit.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Aaargh! schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:30:
Hoe is TV via Tweak tegenwoordig ?

Momenteel zit ik voor TV bij Ziggo, maar dat begint ook een drama te worden. Mijn Mediabox XL is defect (fan is stuk en raakt oververhit), en het lukt ze maar niet een vervangend exemplaar dat werkt te leveren. Heb ooit wel TV via Tweak gehad maar dat was toen niet echt een success, is het tegenwoordig beter ?
  • Hebben ze al een fatsoenlijke STB met 4k support ?
  • Is de zap-snelheid al verbeterd ?
  • Hoe zit het met de stabiliteit
Wat ik me verder afvroeg: zijn er ergens screenshots of video's van de UI van hun STB. Ik kwam er laatst achter dat de UI van de zender-wissel overlay van de Ziggo Mediabox ingebrand is in mijn OLED. Hierin zit een harde oranje lijn die dus continue in beeld staat als je van zender wisselt en deze lijn is nu ingebrand in m'n TV. Nu is m'n TV al een oud beestje dus mag wel een keer vervangen, maar dan moet m'n TV ontvanger dus ook vervangen zodat ik niet over een jaar of wat met hetzelfde probleem zit.
Nee
Nee
Stabiliteit is wel gewoon prima als je een dedicated kabel naar je Stb hebt

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
Thijn41 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:37:
[...]

Lees de voorwaarden eens, zou ik zeggen. Daar staat alles duidelijk aangegeven: https://www.tweak.nl/volledige-installatie.html

Een kabel naar boven trekken zal dus of via de trap lopen (Wat foeilelijk is natuurlijk), of voor een meerprijs door eventuele goten getrokken kunnen worden.
Thnx, ik had kort naar deze info gezocht maar dan op de e-fiber site en werd daar niets wijzer. Voor een meerprijs vind ik het prima om een utp naar boven te laten trekken zodat ik daar een wifi punt kan bedraad kan zetten.
Via de plint is geen optie naar de woonkamer. Eens vragen of ze die kunnen trekken. Ik ga het zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:13
Nixo schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:17:
[...]

Thnx, ik had kort naar deze info gezocht maar dan op de e-fiber site en werd daar niets wijzer. Voor een meerprijs vind ik het prima om een utp naar boven te laten trekken zodat ik daar een wifi punt kan bedraad kan zetten.
Via de plint is geen optie naar de woonkamer. Eens vragen of ze die kunnen trekken. Ik ga het zien
E-Fiber legt enkel het netwerk buiten aan, zij kunnen moeilijk zeggen welke provider welke dienst levert. Ik raad je wel aan die extra werkzaamheden duidelijk met Tweak te bespreken voor je de monteur verrast en die doodleuk zegt "sorry geen tijd voor". Altijd fijn als zoiets op voorhand al duidelijk is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 20:53
Heeft iemand enig idee op welke manier T-Mobile glasvezel zou leveren als ik nu van Tweak (AON, in Almere) zou overstappen? Zou dat ook gewoon op AON blijven of GPON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:56
mfkne schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:06:
Heeft iemand enig idee op welke manier T-Mobile glasvezel zou leveren als ik nu van Tweak (AON, in Almere) zou overstappen? Zou dat ook gewoon op AON blijven of GPON?
Dat kan je eenvoudig opvragen bij T-Mobile klantenservice 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mfkne schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:06:
Wat je nu hebt is niet relevant. Het gaat om wat T-Mobile aan apparatuur in de PoP in jouw wijk heeft staan.
In Almere sowieso AON (Almere heeft al heel lang T-Mobile en voorheen Vodafone via eigen apparatuur) maar wellicht bij drukke PoPs ook al GPON bijgeplaatst.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Vorige maand hebben wij nog met 1 jaar verlengd bij Tweak (1000/1000). Kan nog even verder op teren. Daarna zal ik wel kijken wat interessant is.

Bij T-Mobile zie ik dat je weer een modem aangeboden krijgt. Ik gebruik een eigen, daar kreeg ik bij Tweak nog korting voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik hoop dat ik Tweak kan blijven verlengen, hier ook net met een jaar verlengd tegen de oorspronkelijke prijs.
De news server en m'n sub domein wil ik graag houden, alleen tv zou beter mogen (4K, sneller en meer keus).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:02
Ik heb nu dus met de klantenservice van Tweak te maken en hoop juist dat ik er zo snel mogelijk kan wegrennen.
Medewerkers (de meeste met goede intenties) weten zelf niet hoe zit, je krijg constant andere verhalen te horen, afspraken worden niet nagekomen en ze communiceren onderling niet. Kortom als je een niet standaard situatie hebt waarbij toelichting nodig is (in mijn geval verhuizing) dan wordt het een grote ramp (zie ook alle reviews). Vervolgens sturen ze in mijn geval ondanks dat ze zelf niet kunnen uitleggen waarom (honderden euro’s innen zonder iets te leveren, zelf voor borg, en zonder communicatie) en niet nagekomen afspraken een ingehuurd incassobureau op je af. Daarna mag je zelf maar uitzoeken hoe je dat geld ooit weer terug gaat krijgen.

Als het standaard verloopt zal het vast prima werken voor de rest.

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 02-07-2023 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Matedeor schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:58:
<KNIP>Vervolgens sturen ze in mijn geval ondanks dat ze zelf niet kunnen uitleggen waarom (honderden euro’s innen zonder iets te leveren, zelf voor borg, en zonder communicatie) en niet nagekomen afspraken een ingehuurd incassobureau op je af. Daarna mag je zelf maar uitzoeken hoe je dat geld ooit weer terug gaat krijgen.

Als je al een incassobureau achter je aan krijgt is er vast al meer gebeurd waar wij geen kennis van hebben. Ik herken dit niet (en nee, ik heb geen aandelen Tweak e/o T-mobile). Wel spijtig voor jou, hopelijk kan je het snel achter je laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
GEi schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:34:
[...]

Als je al een incassobureau achter je aan krijgt is er vast al meer gebeurd waar wij geen kennis van hebben. Ik herken dit niet (en nee, ik heb geen aandelen Tweak e/o T-mobile). Wel spijtig voor jou, hopelijk kan je het snel achter je laten.
Een incassobureau (ingehuurd door Tweak) om een automatische incasso af te schrijven. Die als je het terugboekt extra kosten gaat berekenen.
Als ik naar de reviews/beoordelingen op internet kijk zie ik in ieder geval dat vele andere vergelijkbare ervaringen hebben.

De klantenservice liet trouwens weten dat de telefonisch gemaakte afspraken niet te controleren waren en mijn eigen interpretatie. Daarnaast kende ik de algemene voorwaarden toch nog wel waar ik 1,5 jaar geleden voor heb getekend. De desbetreffende zin uit de voorwaarden die de incasso rechtvaardigt (geld innen zonder iets te leveren en mogelijkheid om het te verhuizen naar nieuw adres) konden ze vervolgens ook zelf niet direct doorsturen.

Maar goed wordt in ieder geval vervolgd (ondertussen een uurtje of 10 aan kwijt) en zal de afloop hier nog laten weten.

[ Voor 29% gewijzigd door Matedeor op 02-07-2023 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Wel balen hoor. Het beste er mee en we horen graag tzt hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 12:02
Matedeor schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:58:
Ik heb nu dus met de klantenservice van Tweak te maken en hoop juist dat ik er zo snel mogelijk kan wegrennen.
Medewerkers (de meeste met goede intenties) weten zelf niet hoe zit, je krijg constant andere verhalen te horen, afspraken worden niet nagekomen en ze communiceren onderling niet. Kortom als je een niet standaard situatie hebt waarbij toelichting nodig is (in mijn geval verhuizing) dan wordt het een grote ramp (zie ook alle reviews). Vervolgens sturen ze in mijn geval ondanks dat ze zelf niet kunnen uitleggen waarom (honderden euro’s innen zonder iets te leveren, zelf voor borg, en zonder communicatie) en niet nagekomen afspraken een ingehuurd incassobureau op je af. Daarna mag je zelf maar uitzoeken hoe je dat geld ooit weer terug gaat krijgen.

Hier ook een groot fiasco met verhuizen. Mei 2022 een tweak abo afgesloten via e-fiber voor mijn oude woning en afgesproken dat ik ook een gratis aansluiting in mijn nieuwe woning (nieuwbouw) zou krijgen. Wel zou ik voor verhuizen €90,- moeten betalen. Opzich geen probleem als alles goed gaat. Allebei de adressen doorgegeven om aan te sluiten.

April 2023 afspraak bij de notaris om oude woning op te leveren. Dus maart 2023 contact met tweak gehad om te verhuizen. Probleem was dat mijn oude woning nog geen werkende aansluiting heeft (wel kabel naar binnen sinds november 2022 maar tweak moest nog een en ander in de wijkkast doen) en mijn nieuwe woning helemaal nog geen kabel naar binnen heeft. Dus ik heb nog helemaal geen “product” of “abonnement” of wat dan ook. Heb ook nog helemaal niks betaald. Hele hoop over en weer gebeld en gemaild. Verhuizing is er half door, aansluiting nieuwe woning wordt naar verwachting december 2023 opgeleverd. Adres op mijn tweak nog gewoon mijn oude adres. Moest opeens bij e-fiber betalen voor de aansluiting in mijn nieuwe huis, uiteraard mail conversaties doorgestuurd waarin stond dat dit gratis zou zijn.

Geloof er helemaal niks meer van en zie wel hoe het loopt. Gelukkig nog geen deurwaarder. Maar dat het allemaal zo lang moet duren… ik snap er werkelijk helemaal niks van.

Voor mijn nieuwbouw woning is het helemaal mooi gegaan. Ze vroegen mei 2022 om aan te geven wanneer de woning wind-water dicht zou zijn. Zodat ze mij al netjes konden aansluiten voor als ik de sleutel heb. Dit heb ik bijna een half jaar van te voren doorgeven en nu blijkt er dus helemaal niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
blottle schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:18:
[...]

Hier ook een groot fiasco met verhuizen. Mei 2022 een tweak abo afgesloten via e-fiber voor mijn oude woning en afgesproken dat ik ook een gratis aansluiting in mijn nieuwe woning (nieuwbouw) zou krijgen. Wel zou ik voor verhuizen €90,- moeten betalen. Opzich geen probleem als alles goed gaat. Allebei de adressen doorgegeven om aan te sluiten.

April 2023 afspraak bij de notaris om oude woning op te leveren. Dus maart 2023 contact met tweak gehad om te verhuizen. Probleem was dat mijn oude woning nog geen werkende aansluiting heeft (wel kabel naar binnen sinds november 2022 maar tweak moest nog een en ander in de wijkkast doen) en mijn nieuwe woning helemaal nog geen kabel naar binnen heeft. Dus ik heb nog helemaal geen “product” of “abonnement” of wat dan ook. Heb ook nog helemaal niks betaald. Hele hoop over en weer gebeld en gemaild. Verhuizing is er half door, aansluiting nieuwe woning wordt naar verwachting december 2023 opgeleverd. Adres op mijn tweak nog gewoon mijn oude adres. Moest opeens bij e-fiber betalen voor de aansluiting in mijn nieuwe huis, uiteraard mail conversaties doorgestuurd waarin stond dat dit gratis zou zijn.

Geloof er helemaal niks meer van en zie wel hoe het loopt. Gelukkig nog geen deurwaarder. Maar dat het allemaal zo lang moet duren… ik snap er werkelijk helemaal niks van.

Voor mijn nieuwbouw woning is het helemaal mooi gegaan. Ze vroegen mei 2022 om aan te geven wanneer de woning wind-water dicht zou zijn. Zodat ze mij al netjes konden aansluiten voor als ik de sleutel heb. Dit heb ik bijna een half jaar van te voren doorgeven en nu blijkt er dus helemaal niks mee gedaan.
Helaas erg herkenbaar en vervelend.
Hier in mei 2022 een contract afgesloten waarna e-fiber, veel later dan gepland, in april 2023 (Tweak nam zelf een maand later contact op) de aansluiting heeft verzorgd. Echter ga ik in juli/augustus verhuizen. Ook hier hadden ze het in het begin over kosten van 90 euro voor verhuizen. Welke kosten ze maken is echter niet helemaal duidelijk omdat ze nog nooit zijn langs geweest of iets hebben geïnstalleerd. De medewerker kon aan de telefoon ook niet uitleggen om welke kosten het precies ging. Eerst had ze over aansluitkosten, maar hier is glasvezel in het hele complex gratis aangelegd en aangesloten tot in de meterkast. Daarom zou ze nog overleggen met een manager en later weer contact opnemen.

Nu hebben ze echter twee weken geleden zonder communicatie bijna 500 euro ingehouden (jaarabonnement + borg) terwijl was afgesproken om het abonnement mee te verhuizen naar een nieuw adres. E-fiber heeft ook al aangegeven dat ze de aansluiting gratis zouden regelen op het adres.

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 02-07-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 07:57
Momenteel heb ik een Optcore media converter (zoals hier te zien is: RobbyTown in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5") en daarachter een Asus RT-AC88U. Nu wil ik de Optcore vervangen door een Edgerouter 4 of 6. Wie kan mij zeggen welke kabel en module ik nodig heb? Heb al veel rondgekeken, maar kom er met al die verschillende connectors niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

joep03nl schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:56:
Momenteel heb ik een Optcore media converter (zoals hier te zien is: RobbyTown in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5") en daarachter een Asus RT-AC88U. Nu wil ik de Optcore vervangen door een Edgerouter 4 of 6. Wie kan mij zeggen welke kabel en module ik nodig heb? Heb al veel rondgekeken, maar kom er met al die verschillende connectors niet uit.
Als je een SFP koopt met een SC/UPC aansluiting heb je verder niks nodig. Kan die bestaande kabel er gewoon in.

Welke kabels je in het geval van een andere SFP nodig hebt, is afhankelijk van de SFP en wat voor FTU je hebt

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
WCA schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:17:
Als je een SFP koopt met een SC/UPC aansluiting heb je verder niks nodig. Kan die bestaande kabel er gewoon in.
Yep, iets als deze: https://www.fs.com/de-en/...attribute=10414&id=200615
Standaard heeft een BiDi SFP een LC/UPC connector, maar je kunt hem ook met een SC/UPC connector krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

mbovenka schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:31:
[...]

Yep, iets als deze: https://www.fs.com/de-en/...attribute=10414&id=200615
Standaard heeft een BiDi SFP een LC/UPC connector, maar je kunt hem ook met een SC/UPC connector krijgen.
Is in dit geval de goedkoopste oplossing denk ik, dan heb je verder niks meer nodig dan een SFP. Vergeet niet het connector type en de vendor aan te passen in die dropdowns :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Tweak status pagina geven zelfs melding dat er storing is bij Rabobank :)
https://tweakstatus.nl/incidents/292

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Krijg net een mail dat Tweak en T-mobile de handen ineenslaan, en je kan direct overstappen naar T-mobile met de nodige voordelen.

Lijkt mij meer een overname dan een samenwerking, anyway, als je overstapt komt er wel weer een monteur. Had eigenlijk verwacht dat het zonder kon. Ben zelf fan van het fixed IP dat tweak levert, modem gebruik ik niet, ik heb een mediaconverter en patch lopen naar naar de Pfsense.

Volgens mij krijg je dan aansluiting op het T-mobile netwerk. Ik weet nog niet of ik daar vrolijk van word of niet. Ik duik maar eens in het T-mobile topic voor ervaringen. Kan mij nog wel een akkefietje herinneren met routing via / over Duitsland en trage verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:03
Ik kreeg net ook een mail. Spijtig, ik neem dergelijke diensten het liefst van wat kleinere partijen af en een vast IP wordt ook niet veel meer aangeboden. Ik gebruik Tweak nog maar anderhalf jaar, maar was tot nu toe wel erg positief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mbovenka
  • Nu online
Het is ook een overname. Cambrium (moedermaatschappij Tweak) is gewoon overgenomen door T-Mobile.

En als je in COAnet gebied zit lijkt me een overstap alleen (misschien) zinvol als je ook TV afneemt en eigenlijk liever naar het TV-platform van T-Mobile wil. Ik heb Internet Only in Almere, en ik pieker er niet over om naar T-Mobile over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Geen enkele informatie over het modem op de pagina van Tweak. Ik heb een glasvezelmodem waarbij het glas direct het modem ingaat. Hoe zit dat bij T-mobile? Nieuwsgroepen van Tweak verdwijnen dan ook zeker? Ook lees ik niets op de site hoe lang de huidige dienstverlening nog blijft draaien zonder wijziging.

Waardeloos.

[ Voor 35% gewijzigd door Mannekino op 13-07-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53
T-mobile werkt op meeste locaties met een gpon oplossing, Ze hebben op wat oude locaties nog point 2 point oplossingen staan maar sluiten hier geen nieuwe klanten meer op aan.

Als je echt een point 2 point verbinding wil zoals Tweak kan je misschien geluk hebben bij KPN in het geval van KPN/Reggefiber netwerk (Dit kan ook PON zijn!)
Op het E-fiber netwerk zijn de providers Glasnet en ONVI providers die nog werken met point 2 point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xenir schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:52:
Krijg net een mail dat Tweak en T-mobile de handen ineenslaan, en je kan direct overstappen naar T-mobile met de nodige voordelen.

Lijkt mij meer een overname dan een samenwerking, anyway, als je overstapt komt er wel weer een monteur. Had eigenlijk verwacht dat het zonder kon. Ben zelf fan van het fixed IP dat tweak levert, modem gebruik ik niet, ik heb een mediaconverter en patch lopen naar naar de Pfsense.

Volgens mij krijg je dan aansluiting op het T-mobile netwerk. Ik weet nog niet of ik daar vrolijk van word of niet. Ik duik maar eens in het T-mobile topic voor ervaringen. Kan mij nog wel een akkefietje herinneren met routing via / over Duitsland en trage verbindingen.
Dit niet alleen. Ooit prepaid gekocht. Wat een ellende was dat en nog een klein vervolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Nu online
Xenir schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:52:

Ik heb nog geen mail gehad, maar wat zou volgens Tweak/T-mobile dan de voordelen zijn? Veranderd er iets aan de prijs of kun je dan nog steeds verlengen voor 410 euro per jaar?

Ik zie wel regelmatig “aanbiedingen” voorbij komen bij KPN en T Mobile, maar dat zijn allemaal van die tijdelijke kortingsacties waarbij je 6, 9 of 12 maanden korting krijgt. Maar daarna betaal je gewoon het volle pond wat in de praktijk dus een stuk duurder is dan wat ik nu heb.

De combinatie Tweak en NLziet is echt goud voor mij wat omgerekend 43 euro kost. Daar kan geen andere partij tegenop.

[ Voor 17% gewijzigd door yorroy op 13-07-2023 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook nog geen mail gehad. Heb liever ook gewoon een fatsoenlijke prijs ipv elk jaar overstappen van kpn naar t-mobile en andersom (of andere provider met alleen dikke korting eerste jaar)

Hier ook 410 euro pj + NLziet 96 euro pj. Mooi inderdaad voor rond de 43 euro pm omgerekend klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Het zou kunnen dat sommigen van jullie op het eigen netwerk (coanet dacht ik) zitten aangesloten. Ik woon helaas niet in dat verzorgingsgebied. Bij mijn weten heeft ook T-mobile geen eigen apparatuur in de PoP staan, mits deze lijst nog correct is.

Dan zie ik de winst niet voor T-mobile, gezien de WBA kosten (volgens mij) voor elke aanbieder hetzelfde zijn. Als het een overname is, dan mikken ze wellicht op het leeghalen van het Tweak netwerk om zo te besparen op onderhoudskosten. T-mobile maakt geen onderscheid in prijs of je via WBA of ODF bent aangesloten vreemd genoeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik mag toch echt hopen dat T-mobile Tweak als provider (en het Coanet van Cambrium) laat bestaan.

Zelf ben ik al een paar jaar geen klant meer bij Tweak direct, maar wel indirect bij Cambrium (zit bij Freedom, dat hier in Almere ook via het Coanet van Cambrium levert en zodoende heel erg veel goedkoper kan zijn dan KPN, voor 1 Gbps

En mochten ze dat niet doen, dan hoop ik wel dat ze dan op z'n minst wel wholesale toegang tot providers als Freedom blijven verkopen (wellicht zelfs uitbreiden naar alle plaatsen waar T-mobile eigen apparatuur heeft hangen).

Ongein zoals elke keer weer van (vaste en mobiele) provider wisselen om wat voordeel te krijgen op woekerprijzen zie ik helemáál niet zitten. Om nog maar te zwijgen van tig TV-zenders die ik nooit kijk, via een door de provider gedicteerd kastje. Leve voordelig "Internet Only" met NLZiet !

Ik heb toevallig op een gegeven moment bewust voor een dure provider (Freedom) gekozen, maar dat vind ik dan persoonlijk meerwaarde hebben tov. de grote 'bittenschuivers' zoals KPN, T-mobile of Vodafone. En ook Tweak biedt inmiddels bv. IPv6 wat T-mobile volgens mij nog steeds niet biedt.

Maar ja, eenheidsworst en oligopolie zijn kennelijk dé economische normen voor de 21e eeuw: Keuze uit 3 grote marktpartijen voor je telecom en TV, 3 (of eigenlijk 4) grote mediahuizen die allemaal dezelfde soorten radiozenders 'produceren', etc.....

Ik heb nog 1 'backup' in Almere, en dat is Fibercrew als 'belichter' (kan ik bij Freedom ook nog voor kiezen voor hetzelfde bedrag als via Tweak/Cambrium ). Maar ja, hoe lang voor die worden overnomen?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eymey Freedom is nu via die manier nog enigszins betaalbaar maar iets duurder dan Tweak. Wat is eigenlijk de reden dat je van Tweak naar Freedom bent gegaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb ook og geen mail gehad, maar wel de factuur van €440 euro, dus ik laat het voorlopig lekker zo.

en als het echt gaat stoppen ga ik waarschijnlijk Eymey achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 14:47
Ik zit sinds februari 2022 bij Tweak via E-fiber. Ik heb alleen internet en doe aan jaarbetalingen om kosten zo laag mogelijk te houden. Ik heb zeer weinig storingen ervaringen en Tweak haalt qua snelheid (1 gb) wat ze beloven. Administratief heb ik geen klagen gehad, maar ook geen verhuizingen e.d. meegemaakt. Als ik contact zocht, kreeg ik altijd reactie. Dus ik ben een tevreden gebruiker.

Wel maak ik me ook zorgen over de toekomst. De ontwikkelingen staan stil. Er zijn nog geen snellere abonnementen bijgekomen en er is ook geen enkele indicatie dat dat er komt. Anders dan een test van 10 gb die gestrand is.
Maar voorlopig voldoet de huidige verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobbyTown schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 02:02:
@eymey Freedom is nu via die manier nog enigszins betaalbaar maar iets duurder dan Tweak. Wat is eigenlijk de reden dat je van Tweak naar Freedom bent gegaan?
In de tijd dat Freedom startte was er bij Tweak nog niet serieus sprake van Dual Stack IPv6 (wilde ik wel heel graag, voor lering en vermaak). Plus dat het 'verhaal' achter Freedom me wel aan staat en ik er ook de financiële ruimte voor had. Zaken zoals een domainnaam inbegrepen bij het abonnement zijn een leuke bonus.

Dus toen ik hoorde dat Freedom ook voor een relatief laag bedrag (tov. WBA) via Cambrium ging leveren in Almere, was het voor mij eigenlijk een no-brainer (indirect zou ik dan ook nog steeds Cambrium van inkomen voorzien :) ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbovenka
  • Nu online
eymey schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:38:
Dus toen ik hoorde dat Freedom ook voor een relatief laag bedrag (tov. WBA) via Cambrium ging leveren in Almere, was het voor mij eigenlijk een no-brainer (indirect zou ik dan ook nog steeds Cambrium van inkomen voorzien :) ).
Belichting via Cambrium is in Almere blijkbaar niet meer mogelijk ondertussen; de enige huidige opties die ik krijg zijn Fibercrew en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 18:53
Ook online met tweak, heel nice dat IPv6 nu helemaal goed werkt ook (staat nog niet op de website van Tweak)
Ik kom alleen niet boven de 500Mbit uit met me speedtests.

Update: nou moet ik wel compleet zijn, dit gaat via het XGSpon netwerk van KPN

[ Voor 19% gewijzigd door Reveal! op 14-07-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbovenka schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:03:
[...]

Belichting via Cambrium is in Almere blijkbaar niet meer mogelijk ondertussen; de enige huidige opties die ik krijg zijn Fibercrew en KPN.
Hmmm, dat is dan wel weer jammer.....

Dat zou 2 dingen kunnen betekenen (speculatief):
* Cambrium is onder T-mobile al gestopt met het aanbieden van Wholesale toegang tot de verbinding in de meterkast

* Wellicht biedt Freedom voor de overzichtelijkheid in plaatsen waar ook Fibercrew beschikbaar is, alleen nog maar via Fibercrew aan

Nadeel van Fibercrew is overigens wel dat ook zij met GPON (en in sommige plaatsen XGSPON) werken. Wat het weer ingewikkelder maakt om eigen actieve apparatuur te kiezen.

edit: @mbovenka Op mijn postcode in Almere kan ik bij Freedom voor 1 Gbit/s nog steeds uit zowel Fibercrew als Cambrium (Coanet) kiezen.... Ik weet wel de situatie qua glasvezel in Almere in sommige (nieuwere) of voormalige Unet wijken soms wat anders is en dat Cambrium volgens mij mede hierdoor ook niet in alle Area-PoP's aanwezig is. Anders zou ik ook niet weten waarom ik het nog wel krijg en jij niet.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 14-07-2023 10:58 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.