Ik gebruik al een tijdje NLziet in combinatie met Ziggo internet only. Gezien de inflatiecorrectie daar twijfelde ik om over te stappen naar Tweak internet only, en dan per jaar betalen. Ik was altijd tevreden met de betrouwbaarheid van Ziggo, en dat hield mij vooral daar. Ik begrijp inmiddels dat het internet van Tweak ook betrouwbaar te noemen valt. Ik denk dat ik de overstap maar ga maken
Ik zit te overwegen om van alles in een naar Internet en bellen te gaan, zou ik dan de Fritzbox 5490 kunnen houden die ik sinds mei 2019 heb?
Het zou gek zijn als ik een andere (nieuwe) router zou krijgen en deze bevalt goed...
Tv kijk ik best weinig, dat zou nog via satelliet kunnen (is er al), of dvb-t2 (fta) van m'n tv of Dune..
Dan ben ik de kosten en de ergernis van de trage CD MZ-101 box kwijt
De vraag is of de prijs na 4 jaar nog gelijk blijft, ga ik naar Internet en bellen dan is dat al wat duurder.
Internet only kan ook, de vaste lijn is er alleen om gebeld te worden en de laatste keer was 22 juli 2022
Dan zet ik m'n Asus router (AC87u) neer met eventueel een voip doos die er nog ligt.
Het zou gek zijn als ik een andere (nieuwe) router zou krijgen en deze bevalt goed...
Tv kijk ik best weinig, dat zou nog via satelliet kunnen (is er al), of dvb-t2 (fta) van m'n tv of Dune..
De vraag is of de prijs na 4 jaar nog gelijk blijft, ga ik naar Internet en bellen dan is dat al wat duurder.
Internet only kan ook, de vaste lijn is er alleen om gebeld te worden en de laatste keer was 22 juli 2022
Dan zet ik m'n Asus router (AC87u) neer met eventueel een voip doos die er nog ligt.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Je behoudt je huidige router ja. Als je naar internet only gaat dan stuur je de Fritzbox wel terug en moet je zelf een router regelen. Qua instellingen verandert er verder niks, eigenlijk wordt je canal digitaal abonnement gewoon opgezegd en het VLAN voor TV wordt van je verbinding afgehaald.Speedy-Andre schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:11:
Ik zit te overwegen om van alles in een naar Internet en bellen te gaan, zou ik dan de Fritzbox 5490 kunnen houden die ik sinds mei 2019 heb?
Share and Enjoy!
Mooi, da's dan de makkelijkste manier en verder blijft alles eender 
Een router wisselen is zo gebeurd, maar alle (inbouw) iot spullen op een ander wifi AP zetten niet.
Eerst eens zien of het huidige pakket duurder wordt, zo ja dan is downsizen extra interessant.
Een router wisselen is zo gebeurd, maar alle (inbouw) iot spullen op een ander wifi AP zetten niet.
Eerst eens zien of het huidige pakket duurder wordt, zo ja dan is downsizen extra interessant.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Zo moeilijk is een ander wifi AP toch niet? Stel gewoon dezelfde SSID en key in en je spullen maken er verbinding mee...Speedy-Andre schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:57:
Mooi, da's dan de makkelijkste manier en verder blijft alles eender
Daar zit wat in, ik liet ze wel eens verschillen als er 2 ap's in de lucht waren maar dat is in dit geval niet nodig.Andros schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:29:
[...]
Zo moeilijk is een ander wifi AP toch niet? Stel gewoon dezelfde SSID en key in en je spullen maken er verbinding mee...
Resteert een aantal apparaten waar een vast ip in zit, geen probleem als die als eerst een ip krijgen.
Vast IP stel je dan ook altijd in in de router/DHCP server, nooit in clients om IP conflicten te voorkomenSpeedy-Andre schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:59:
[...]
Daar zit wat in, ik liet ze wel eens verschillen als er 2 ap's in de lucht waren maar dat is in dit geval niet nodig.
Resteert een aantal apparaten waar een vast ip in zit, geen probleem als die als eerst een ip krijgen.
Nuttig dat ik hier ook weer eens in lees, want ineens realiseer ik me dat ik al jarenlang betaal voor Tweak 3-in-1, dus inclusief Canal Digitaal TV, terwijl we vrijwel alleen naar het nieuws kijken 's avonds. Betaal dus voor 85+ kanalen terwijl we eigenlijk alleen kijken naar RTL Nieuws of NPO-1 Nieuws. Dat kan goedkoper!
Nog even met de vrouw overleggen of we genoeg hebben aan NPO-Plus of toch voor NLZIET gaan.
Nog even met de vrouw overleggen of we genoeg hebben aan NPO-Plus of toch voor NLZIET gaan.
ik wil mijn tv verplaatsen maar heb op de nieuwe plek geen utp aansluiting
nu dacht ik dat doe ik met 2x uitvoering: Ubiquiti UniFi 6 Lite
dus 1 op het modem aangesloten de ander wireless uplink en dan de kabel via het poe blokje in de amino. dit lijkt op zich te werken de amino zegt internet te hebben en voldoende snelheid.
echter het menu enzo werkt maar beeld blijft zwart heel afentoe hoor je iets aan geluid maar daar is ook niets van te maken. iemand een idee als dit werkend te krijgen is en zo ja hoe?
dus 1 op het modem aangesloten de ander wireless uplink en dan de kabel via het poe blokje in de amino. dit lijkt op zich te werken de amino zegt internet te hebben en voldoende snelheid.
echter het menu enzo werkt maar beeld blijft zwart heel afentoe hoor je iets aan geluid maar daar is ook niets van te maken. iemand een idee als dit werkend te krijgen is en zo ja hoe?
Ik denk dat je meer kans van slagen hebt met een powerline adapter...
PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
De menu's en zo werken omdat dat het laag volume unicast verkeer betreft. Dat gaat prima over Wifi.hjvg schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:42:
ik wil mijn tv verplaatsen maar heb op de nieuwe plek geen utp aansluiting
De video stream is echter multi-cast verkeer. Over Wifi is dat vragen om problemen. (Maar dat had je al gemerkt...) En over Wifi is de kans op packet-loss veel groter en aangezien er geen hertransmissies kunnen plaatsvinden voor mutli-cast verkeer resulteert dan dus gaten in de data stroom. Decryptie faalt dan, met als resultaat zwart beeld.
Een bijkomend nadeel is dat zolang je tv kijkt, de batterij van de telefoons e.d. op dezelfde Wifi versnelt leeg getrokken wordt -- omdat die wel de multi-cast data ontvangen en vervolgens negeert.
Andere diensten, zoals nlziet en you-tube werken met unicast verkeer -- dat wordt over-the-top (OTT) genoemd. Dat werkt wel over Wifi. Maar dan kijk je altijd iets in de vertraging vanwege de benodigde buffering (om hertransmissies te kunnen opvangen voordat het beeld stilgezet moet worden).
Zoals al eerder genoemd is via de utp kabel het beste. Is een kabel trekken niet mogelijk dan is een powerline adapter een goed alternatief.
Ligt eraan wat je voorkeur is. Al mijn netwerk apparatuur krijgt gewoon een statisch IP-adres, aangezien het VLAN die ik voor management gebruikt, geen DHCP doet. Ik wil niet afhankelijk zijn van een DHCP server om die apparaten te bereiken. Je kan ook de DHCP pool verkleinen en een klein stuk gebruiken voor statische IP-adressenAndros schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:03:
[...]
Vast IP stel je dan ook altijd in in de router/DHCP server, nooit in clients om IP conflicten te voorkomen.
En ja ik heb ook statische IPv6 adressen
allemaal bedankt voor de antwoorden.BitAndre schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:52:
[...]
De menu's en zo werken omdat dat het laag volume unicast verkeer betreft. Dat gaat prima over Wifi.
De video stream is echter multi-cast verkeer. Over Wifi is dat vragen om problemen. (Maar dat had je al gemerkt...) En over Wifi is de kans op packet-loss veel groter en aangezien er geen hertransmissies kunnen plaatsvinden voor mutli-cast verkeer resulteert dan dus gaten in de data stroom. Decryptie faalt dan, met als resultaat zwart beeld.
Een bijkomend nadeel is dat zolang je tv kijkt, de batterij van de telefoons e.d. op dezelfde Wifi versnelt leeg getrokken wordt -- omdat die wel de multi-cast data ontvangen en vervolgens negeert.
Andere diensten, zoals nlziet en you-tube werken met unicast verkeer -- dat wordt over-the-top (OTT) genoemd. Dat werkt wel over Wifi. Maar dan kijk je altijd iets in de vertraging vanwege de benodigde buffering (om hertransmissies te kunnen opvangen voordat het beeld stilgezet moet worden).
Zoals al eerder genoemd is via de utp kabel het beste. Is een kabel trekken niet mogelijk dan is een powerline adapter een goed alternatief.
kabel trekken is hier geen optie.
powerline zou inderdaad ook kunnen.
kpn doet de setup die ik wou al meer dan een jaar zonder problemen met hun super wifi punten. dus ging er eigenlijk vanuit dat dit met Ubiquiti en tweak ook zou moeten kunnen. maar het tweak/canal digitaal netwerk zal dan wel anders werken dan die van kpn
Ik heb zelf geen KPN tv maar volgens Google kan de KPN TV+ Box ingesteld worden op unicast verkeer -- dat werkt wel over Wifi. Echter heb je dan, volgens het KPN forum, een lagere beeldkwaliteit en stereo audio i.p.v dolby 5.1. Dus ook dan geldt liever kabel (of powerline adapter) dan Wifi.hjvg schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:49:
[...]
kpn doet de setup die ik wou al meer dan een jaar zonder problemen met hun super wifi punten. dus ging er eigenlijk vanuit dat dit met Ubiquiti en tweak ook zou moeten kunnen. maar het tweak/canal digitaal netwerk zal dan wel anders werken dan die van kpn
Wat een heldere uitleg over hoe het een en ander werkt. Maar voor deze problematiek was toch IGMP Snooping "uitgevonden" ?BitAndre schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:52:
[...]
De menu's en zo werken omdat dat het laag volume unicast verkeer betreft. Dat gaat prima over Wifi.
Voor IGMP Snooping heb je een switch nodig die dat ondersteunt. Elk device heeft dan zijn eigen full-duplex verbinding en dan werkt dit mechanisme.BerndGaykema schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:45:
[...]
Wat een heldere uitleg over hoe het een en ander werkt. Maar voor deze problematiek was toch IGMP Snooping "uitgevonden" ?
Wifi is collision-domain, dus alle devices op hetzelfde kanaal ontvangen dezelfde frames maar negeert frames die niet aan hun geadresseerd zijn. Ik zou niet weten hoe je IGMP Snooping zou kunnen implementeren over Wifi (of hub). Plus het lost het packet-loss probleem niet op.
Aanvulling: Er blijken Wifi AP's te bestaan die "Multicast-to-Unicast" ondersteunen. Dan heb je iets dat lijkt op IGMP Snooping.
[ Voor 8% gewijzigd door BitAndre op 06-04-2023 20:05 ]
Sinds net geen internet meer. Eerste gedachte; eens even de (zyxel) router/modem rebooten. Ik naar 192.168.1.1, onbereikbaar.
Kijkje genomen bij de router... R. I. P. Deze doet helemaal niets meer. Geen lampje in velden of wegen te bekennen. Gaat m'n vriendin morgen leuk vinden die vanuit huis werkt
Morgen eens even tweak bellen dat ze met spoed een nieuwe mogen sturen.
Kijkje genomen bij de router... R. I. P. Deze doet helemaal niets meer. Geen lampje in velden of wegen te bekennen. Gaat m'n vriendin morgen leuk vinden die vanuit huis werkt
Oude adapter op zolder liggen die je kunt gebruiken?Serellyn schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:41:
Sinds net geen internet meer. Eerste gedachte; eens even de (zyxel) router/modem rebooten. Ik naar 192.168.1.1, onbereikbaar.
Helaas niet.stormfly schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 01:35:
[...]
Oude adapter op zolder liggen die je kunt gebruiken?

Let niet op mij
[ Voor 87% gewijzigd door Serellyn op 11-04-2023 07:41 . Reden: Zinloze comment, moest even bedaren ]
Vergeet niet dat het internet (als je geen internet only abbo hebt) waarschijnlijk op VLAN 34 zit.
Enig idee onder welk kopje ik deze setting kan vinden? Kan me herinneren bij deze router wel eens eerder naar te hebben gekeken maar nooit gevonden.BobV schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:41:
Vergeet niet dat het internet (als je geen internet only abbo hebt) waarschijnlijk op VLAN 34 zit.
Gaat om een Asus router mocht je ze toevallig kennen
Nee, geen idee. Zou ook best zo kunnen zijn dat de router het niet ondersteund
Meer mensen in de wolden de fiber verbinding verloren?
nu weer online ongeveer 10 min weg geweest hier
Hier ook. Nou was er op dat tijdstip ook Enexis onderhoud. Dus kans dat het glasvezel POP ergens in dat gebied was. Geen idee waar die centrale staat eigenlijk
degene waar ik op ben aangesloten staat in koekange bij het kia veldTommyL0204 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:27:
Hier ook. Nou was er op dat tijdstip ook Enexis onderhoud. Dus kans dat het glasvezel POP ergens in dat gebied was. Geen idee waar die centrale staat eigenlijk
Lol. Dat is om de hoek. Nou, dan weten we de oorzaak ook gelijk. Geplande stroomstoring hahahjvg schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:15:
[...]
degene waar ik op ben aangesloten staat in koekange bij het kia veld
Is een IPv6 adres ondertussen al te bemachtigen zonder "Johan" een bericht te sturen op het Tweak forum? Na het een en ander googlen is het mij een beetje onduidelijk.
Dat zou al standaard aan moet staan op de meeste locaties. Gewoon proberen met DHCPv6 een adres te bemachtigen zou ik zeggen.
Uhm ook met eigen hardware (zoals bv een tp link router?)BobV schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:16:
Dat zou al standaard aan moet staan op de meeste locaties. Gewoon proberen met DHCPv6 een adres te bemachtigen zou ik zeggen.
Dan mag @Mr-D. Deze pagina updaten
https://tweak-cd.mr-d.nl/ipv6/
[ Voor 11% gewijzigd door RobbyTown op 14-04-2023 22:33 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
TP-link zou ik niemand aanraden, en al helemaal niet icm ipv6, maar ja, werkt al flink lang hier met Unifi apparatuur.
Volgens mij enkel bij CAI Harderwijk niet, maar ik ben niet 100 procent zekerVaenir schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:07:
Is een IPv6 adres ondertussen al te bemachtigen zonder "Johan" een bericht te sturen op het Tweak forum? Na het een en ander googlen is het mij een beetje onduidelijk.
Share and Enjoy!
Ik had mijn oude Zyxel VMG8324-B10A al jaren op 6RD staan. Maar toch maar eens geprobeerd of native IPv6 goed gaat.
Dus IPv6/IPv4 Mode op "dual stack" gezet en "Get IPv6 Address From DHCPv6 Server(IA_NA)" aangevinkt. En ja hoor, native IPv6 werkt.... Voor ongeveer een uur...
Volgens de status pagina is dan aan de WAN zijde de DHCPv6 lease vernieuwd en werkt IPv6 naar buiten niet meer, terwijl IPv6 ping en trace-route vanaf de Zyxel's Diagnostic pagina nog prima werkt
.
Dus IPv6/IPv4 Mode op "dual stack" gezet en "Get IPv6 Address From DHCPv6 Server(IA_NA)" aangevinkt. En ja hoor, native IPv6 werkt.... Voor ongeveer een uur...
Volgens de status pagina is dan aan de WAN zijde de DHCPv6 lease vernieuwd en werkt IPv6 naar buiten niet meer, terwijl IPv6 ping en trace-route vanaf de Zyxel's Diagnostic pagina nog prima werkt
Klinkt als een issue met de routes in de Zyxel, wat als je dan de pc of ander device reboot?BitAndre schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:33:
Ik had mijn oude Zyxel VMG8324-B10A al jaren op 6RD staan. Maar toch maar eens geprobeerd of native IPv6 goed gaat.
Volgens de status pagina is dan aan de WAN zijde de DHCPv6 lease vernieuwd en werkt IPv6 naar buiten niet meer, terwijl IPv6 ping en trace-route vanaf de Zyxel's Diagnostic pagina nog prima werkt.
Blijft IPv6 vanaf je pc wel werken?BitAndre schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:33:
Volgens de status pagina is dan aan de WAN zijde de DHCPv6 lease vernieuwd en werkt IPv6 naar buiten niet meer, terwijl IPv6 ping en trace-route vanaf de Zyxel's Diagnostic pagina nog prima werkt.
Ik zou deze kans aangrijpen om aan te geven bij Tweak dat de router niet naar behoren werkt en dat je hem wil omruilen voor een Fritzbox.
Via deze instellingen haal ik nu ipv6 adres binnenBobV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:49:
Je moet ervoor zorgen dat je DHCPv6 gebruikt. Daaruit krijg je een prefix (/56) aangeleverd, die je naar eigen wens kan configureren op je netwerk. Het kan best zijn dat de standaard IPv6 instellingen op een router daar niet op aansluit.
Om de Unifi controller settings maar even te delen (eerst WAN, dan een LAN netwerk):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Routing of dat de IPv6 module steeds crasht. Op de status pagina is de "IPv6 uptime" altijd minder dan 1 uur, terwijl "IPv4 uptime" nu weer meer dan 1 dag.joop99 schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:26:
[...]
Klinkt als een issue met de routes in de Zyxel, wat als je dan de pc of ander device reboot?
Ik had al meerdere combinaties van rebooten geprobeerd.
Ik vraag mij af of dit een bug is of een configuratie issue.
Op het lokale LAN blijft IPv6 inderdaad werken, bijvoorbeeld de default gateway pingen van de Zyxel werkt, maar alles 'naar buiten' faalt dan.
Inderdaad, maar ik ben zo'n sukkel die eerst wil weten waarom het niet werktBobV schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:45:
Ik zou deze kans aangrijpen om aan te geven bij Tweak dat de router niet naar behoren werkt en dat je hem wil omruilen voor een Fritzbox.
(Sorry voor de late reactie, maar ik had een drukke werkdag.)
Ik geloof dat er meer issues zijn met Zyxels en IPv6, die dingen komen nog uit het stenen tijdperk. Is dat reden genoeg? 😁
Voor de Fritzbox 5530 fiber gebruikers: FritzOS 7.50 is uit. Ik draai nu nog 7.30.
Hele waslijst met verbeteringen:
http://download.avm.de/fr...ther/fritz.os/info_en.txt
De jaarfactuur voor mei 2023 tm april 2024 staat weer klaar. Bij mij nog steeds hetzelfde bedrag als in april 2019 😀 Daar wordt een mens toch blij van.
Groeten
Jan
Groeten
Jan
Omdat het oude firmware is;-) bijvoorbeeld.BitAndre schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:04:
[...]
Inderdaad, maar ik ben zo'n sukkel die eerst wil weten waarom het niet werkt.
(Sorry voor de late reactie, maar ik had een drukke werkdag.)
Hier staat de factuur ook weer klaar. Ben dik tevreden over Tweak. Goedkoper ga ik het ook niet krijgen... maar dat ik nu blij wordt van een factuur???Jan Driebeen schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:16:
De jaarfactuur voor mei 2023 tm april 2024 staat weer klaar. Bij mij nog steeds hetzelfde bedrag als in april 2019 😀 Daar wordt een mens toch blij van.
Groeten
Jan
Als puntje van kritiek dan nog: ze zouden die factuur iets eerder dan 1 dag voor afschrijving kunnen sturen. Geef je klanten dan ook de keuze om iets rond te kijken (en dan toch weer bij Tweak uitkomen)
[ Voor 18% gewijzigd door scrappy.doo op 17-04-2023 20:33 ]
Niet nodig want je kan gewoon elke maand opzeggen. In dat geval worden de gebruikte maanden volgens de normale maandprijs verrekend en krijg je de rest terug.scrappy.doo schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:30:
[...]
Als puntje van kritiek dan nog: ze zouden die factuur iets eerder dan 1 dag voor afschrijving kunnen sturen. Geef je klanten dan ook de keuze om iets rond te kijken
En daarbij weet je zelf als het goed is ook dat de jaarfactuur eraan komt.
Alles kan stuk.
Gelukkig doen ze dat iets handiger, als een resterende maand in de prullenbak gooien bij abonnement beëindiging goedkoper is dan doen ze dat.remco_k schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:41:
[...]
Niet nodig want je kan gewoon elke maand opzeggen. In dat geval worden de gebruikte maanden volgens de normale maandprijs verrekend en krijg je de rest terug.
En daarbij weet je zelf als het goed is ook dat de jaarfactuur eraan komt.
Zojuist de afspraakbevestiging ontvangen voor het aansluiten van de glasvezel verbinding in huis! Ik heb bij het afsluiten van het abonnement voor Tweak gekozen. De verkopers van E-fiber konden dit aanbevelen met als enige opmerking dat de klantenservice wat minder was als concurrenten. Ik heb nu Ziggo en ik denk dat ik maar 2 keer de klantenservice heb gebeld de afgelopen 5 jaar, voor mij is dit geen issue dus.
Nu lees ik echter heel veel slechte reviews op Google en Trustpilot wat me wel bezorgt maakt. Nu vraag ik me bij veel van deze reviews wel af of dit niet aan degene die de review geschreven heeft ligt of niet vandaag mijn vraag;
Hoe zijn jullie ervaringen met Tweak?
Alvast bedankt!
Nu lees ik echter heel veel slechte reviews op Google en Trustpilot wat me wel bezorgt maakt. Nu vraag ik me bij veel van deze reviews wel af of dit niet aan degene die de review geschreven heeft ligt of niet vandaag mijn vraag;
Alvast bedankt!
Verbinding is goed, TV is slecht. Daarom gebruik ik het ook niet.
Internet fantastisch. Ooit mn DNS naar 1.1.1.1 verandert want Tweak DNS had problemen een keertje.
Verder nooit storing en altijd snel.
TV heb ik niet.
Verder nooit storing en altijd snel.
TV heb ik niet.
Hoi! Ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar een Internet only abonnement van Tweak. Nu las ik dat daar enkel een mediaconverter, en geen router bij zit.
Ik ben dus even op zoek gegaan naar de mogelijkheden, en ik zit vanwege dekking in mijn huis aan een Mesh systeem te denken. Nu heb ik hier echter geen ervaring mee, en ik zie door de bomen het bos niet meer..
Iemand ervaring met bijv. Netgear Orbi of TP-Link Deco?
Ik ben dus even op zoek gegaan naar de mogelijkheden, en ik zit vanwege dekking in mijn huis aan een Mesh systeem te denken. Nu heb ik hier echter geen ervaring mee, en ik zie door de bomen het bos niet meer..
Update vanmorgen gedaan. Ik heb problemen met IPV6 adressen. Ik heb IPV6 uit moeten zetten . Nu geen problemen meer. Iemand ook de update gedaan en deze ervaring?TommyL0204 schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:07:
Voor de Fritzbox 5530 fiber gebruikers: FritzOS 7.50 is uit. Ik draai nu nog 7.30.
Ikzelf had ook problemen ja. Internet was niet vooruit te branden met IPv6Sjrd83 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:56:
[...]
Update vanmorgen gedaan. Ik heb problemen met IPV6 adressen. Ik heb IPV6 uit moeten zetten . Nu geen problemen meer. Iemand ook de update gedaan en deze ervaring?
Mhh vreemd. Bij OS7.30 stond deze ook aan en werkte het gewoon goed. Hopelijk komt er snel een update/patch oid. Voor nu maar IPV6 uitgelaten.TommyL0204 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:09:
[...]
Ikzelf had ook problemen ja. Internet was niet vooruit te branden met IPv6
Wat ervaarde je, werkte ping naar een extern adres? Werkte een telnet naar een extern adres?Sjrd83 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:56:
[...]
Update vanmorgen gedaan. Ik heb problemen met IPV6 adressen. Ik heb IPV6 uit moeten zetten . Nu geen problemen meer. Iemand ook de update gedaan en deze ervaring?
Waarop staat je MTU en MSS?
Moet ik nog verder in duiken. Ik heb hem eerst terug gezet op IPv4. Daarna weer instant snel. Ik laat het binnenkort even wetenstormfly schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:13:
[...]
Wat ervaarde je, werkte ping naar een extern adres? Werkte een telnet naar een extern adres?
Waarop staat je MTU en MSS?
Bij een aantal use cases zit het in de combinatie MTU/MSS. Overigens niet specifiek voor Fritz maar algemeen IPv6.TommyL0204 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:16:
[...]
Moet ik nog verder in duiken. Ik heb hem eerst terug gezet op IPv4. Daarna weer instant snel. Ik laat het binnenkort even weten
Hier een zeer tevreden gebruiker. Gebruik al sinds het begin een eigen router, eerst een zelfbouw pfSense, nu een UDM Pro. Helpdesk niet nodig gehad. Check de lijn met een probe van RIPE NCC en de maanden met 100% uptime zijn veel voorkomend. Als ik dat niet haal is dat vaak het gevolg van een firmware update op de router. Zit hier in de grootste stad van Overijssel.itaalol schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:58:
<KNIP>
Alvast bedankt!
Update: alleen internet.
@itaalol deze vraag komt bijna wekelijks langs. Heb je al wat teruggescrolld?
Spoiler, internet is goed, TV is crap(py).
Spoiler, internet is goed, TV is crap(py).
Hoeveel vrijheid / tweaking mogelijkheid wil je?Enteon schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:36:
Hoi! Ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar een Internet only abonnement van Tweak. Nu las ik dat daar enkel een mediaconverter, en geen router bij zit.
Vlans enzo (camera systeem, gasten wifi, ...) of plug en play setje en gaan met die handel? Plug&play dan is deco en orbi prima. ASUS ZenWiFi Pro ET12 is miss ook nog wat (geen idee wat het oog precies wil
[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 19-04-2023 00:26 ]
Camera systeem is (nog) niet relevant, wellicht een keer een slimme deurbel icm Google Home o.i.d. Gasten wifi is wel ideaal, voorkomt dat ze gaan knoeien met de Hue lampen en Sonos in de woonkamerRobbyTown schreef op woensdag 19 april 2023 @ 00:19:
[...]
Hoeveel vrijheid / tweaking mogelijkheid wil je?
Vlans enzo (camera systeem, gasten wifi, ...) of plug en play setje en gaan met die handel? Plug&play dan is deco en orbi prima. ASUS ZenWiFi Pro ET12 is miss ook nog wat (geen idee wat het oog precies wil)?
@Zenix Thanks! TV blijft via Ziggo lopen 
@majoh Klinkt goed!
@GEi Dan ga ik daar op letten met firmware updates, bedankt!
@I-King Heel lui maar een pagina. Klinkt veel belovend!
Nogmaals bedankt! Dat tv crap is dacht ik al. Mijn vriendin wil persé haar programma's terug kunnen kijken dus alleen voor die reden al had ik besloten Ziggo voor TV aan te houden. Zo heb ik ook de mogelijk om als ik het nodig acht in de toekomst ook weer internet via Ziggo af te nemen als backup.
@majoh Klinkt goed!
@GEi Dan ga ik daar op letten met firmware updates, bedankt!
@I-King Heel lui maar een pagina. Klinkt veel belovend!
Nogmaals bedankt! Dat tv crap is dacht ik al. Mijn vriendin wil persé haar programma's terug kunnen kijken dus alleen voor die reden al had ik besloten Ziggo voor TV aan te houden. Zo heb ik ook de mogelijk om als ik het nodig acht in de toekomst ook weer internet via Ziggo af te nemen als backup.
Half juni a.s. ga ik verhuizen. Nu was ik van plan om de Tweak verbinding mee te verhuizen (ik weet dat dat 90 euro en een nieuw jaarcontract kost, loopt nog tot oktober).
Nu heb ik zelf Tweak nog niet benaderd voor deze verhuisactie. Toch krijg ik vanmorgen dit bericht:
Nu heb ik zelf Tweak nog niet benaderd voor deze verhuisactie. Toch krijg ik vanmorgen dit bericht:
Nu ben ik per die datum weg uit mijn huis, maar ik vind het maar vreemd verhaal. Nu weet ik uit ervaring dat Tweak administratief gezien niet zo sterk is, maar wat moet ik hier nu weer mee?Onlangs is bij ons bericht binnen gekomen dat jouw verbinding per 22-06-2023 van ons wordt overgenomen door een andere provider. Dat betekent dat je vanaf die datum geen gebruik meer kunt maken van onze diensten. Meestal betekent dit dat je een abonnement hebt afgesloten bij een andere provider en dat is natuurlijk geen enkel probleem. We herinneren je er echter graag aan dat het wel noodzakelijk is óók de verbinding bij ons op te zeggen.
Je kunt je abonnement opzeggen door te antwoorden op deze mail en aan te geven dat deze verhuizing inderdaad akkoord is, mits dit conform het contract mogelijk is. Als je het abonnement niet bij ons opzegt, dan zullen wij blijven factureren. Ook als de verbinding technisch niet meer kan worden geleverd.
Heb je geen abonnement besteld bij een andere provider? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op! Anders zul je per bovengenoemde datum je verbinding verliezen.
Het Tweak Team,
@koelkast Dat is niet zo raar: Tweak heeft van degene die straks in jouw woning komt gehoord dat er een ander abonnement moet komen op die lijn. Dat heeft invloed, omdat jouw lijn in de wijkkast omgepatched moet worden op die datum. Ze laten je hiermee dus weten dat die aanvraag er ligt, maar dat je zelf nog een actie moet uitvoeren.
Je kan ze dus het beste contacteren en aangeven dat je gaat verhuizen, en wat de mogelijkheden zijn om het te verhuizen. Je kan natuurlijk ook het abbo gewoon stopzetten en een nieuwe afsluiten, al zit je dan wel weer met de borg als je geen internet only hebt.
Overigens is het verhuizen tegenwoordig gratis als je binnen COA gebied blijft. Ik zie alleen dat dat blijkbaar nog niet (of niet meer) op de site staat.
Je kan ze dus het beste contacteren en aangeven dat je gaat verhuizen, en wat de mogelijkheden zijn om het te verhuizen. Je kan natuurlijk ook het abbo gewoon stopzetten en een nieuwe afsluiten, al zit je dan wel weer met de borg als je geen internet only hebt.
Overigens is het verhuizen tegenwoordig gratis als je binnen COA gebied blijft. Ik zie alleen dat dat blijkbaar nog niet (of niet meer) op de site staat.
Dus je gebruikt het niet omdat het slecht is, hoe kwam je tot deze conclusie? Ik kijk overigens alleen nieuws, de rest van de programma's worden hier niet echt gewaardeerd, wordt wel veel gestreamt en dat werkt vlekkeloos.Zenix schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:07:
Verbinding is goed, TV is slecht. Daarom gebruik ik het ook niet.
Klinkt goed, komt hier de 30e en ik begon mei 2019Jan Driebeen schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:16:
Omdat hier altijd over geklaagd werd.Hans_18T schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:27:
[...]
Dus je gebruikt het niet omdat het slecht is, hoe kwam je tot deze conclusie? Ik kijk overigens alleen nieuws, de rest van de programma's worden hier niet echt gewaardeerd, wordt wel veel gestreamt en dat werkt vlekkeloos.
Helemaal niet aan gedacht dat dat de nieuwe bewoner van onze huidige woning kon zijn. Ik heb contact met hem opgenomen, en die heeft bij XS4ALL een abonnement afgesloten. Het mailtje suggereerde dat ik dat zelf had gedaan, vandaar dat ik op het verkeerde spoor was gezet.BobV schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:01:
@koelkast Dat is niet zo raar: Tweak heeft van degene die straks in jouw woning komt gehoord dat er een ander abonnement moet komen op die lijn. Dat heeft invloed, omdat jouw lijn in de wijkkast omgepatched moet worden op die datum. Ze laten je hiermee dus weten dat die aanvraag er ligt, maar dat je zelf nog een actie moet uitvoeren.
Ik wil mijn Tweak internet-only abonnement met jaarbetaling graag meeverhuizen naar de nieuwe woning een stuk verderop (nieuwbouw). Daar is al glasvezel beschikbaar, maar ik krijg niet helemaal helder hoe ik dat nu zou moeten regelen. Het abonnement loopt jaarlijks tot oktober, dus de verbinding verhuizen (ipv nieuw abo aangaan) lijkt me het beste.
Ik zie op de website van Tweak inderdaad 90 euro staan als verhuiskosten, maar blijkbaar heb jij dus andere informatie? Ik ga Tweak maar eens bellen (momenteel is het te druk dus de verbinding wordt verbroken...)
Nog een gedachtegang: is het zo dat je dus op elk willekeurig adres in Nederland een internetabonnement kunt afsluiten, zonder dat de huidige bewoners vooraf worden geinformeerd? Kan je zo geen verbindingen 'kapen' als je dat zou willen?
Overigens zie ik nu pas dat Tweak door T-mobile is overgenomen? Nooit van gehoord, geen mail hierover gehad van Tweak zelf, alleen in het archief hier op Tweakers lees ik de berichten hierover. Toch wat vreemd.
En op de website staat nog altijd dit:
En op de website staat nog altijd dit:
Maar blijkbaar is dit achterhaalde info? Sowieso lijkt een groot deel van de website weinig actueel. Bestaat tweak binnenkort nog wel?Betekent dit dat wij langzaam opschuiven richting de internetreuzen? Absoluut niet! Tweak blijft het familiebedrijf uit de polder dat volledig onafhankelijk van de grote reuzen zijn eigen plan trekt. Tweak blijft met passie voor techniek en internet strijden voor internetvrijheid zonder beperkingen. Tweak blijft jou het beste van ons netwerk bieden voor een eerlijke prijs. En Tweak blijft de enige internetprovider waar je gewoon eens langs kunt komen voor een kop koffie. Als je klant van ons besluit te worden lijkt het ons leuk als je je mening over ons zou willen geven.
Tweak zojuist aan de telefoon gehad. Ik weet nog niet exact wanneer ik toegang heb tot de nieuwe woning ivm nog wat onzekere opleveringsdatum.
De medewerker meldde dat ik daarom beter de verbinding (internet only met jaarbetaling) kon opzeggen en een nieuwe verbinding op het nieuwe adres met wensdatum kon aanvragen. De resterende maanden van het oude abo tot oktober krijg ik dan terug.
Dat laatste heb ik nog even extra nagevraagd, omdat ik daar weleens andere verhalen over heb gehoord. Hebben anderen ook deze ervaring? Het gaat om internet only met jaarbetaling dat jaarlijks in oktober wordt verlengd.
De medewerker meldde dat ik daarom beter de verbinding (internet only met jaarbetaling) kon opzeggen en een nieuwe verbinding op het nieuwe adres met wensdatum kon aanvragen. De resterende maanden van het oude abo tot oktober krijg ik dan terug.
Dat laatste heb ik nog even extra nagevraagd, omdat ik daar weleens andere verhalen over heb gehoord. Hebben anderen ook deze ervaring? Het gaat om internet only met jaarbetaling dat jaarlijks in oktober wordt verlengd.
Je bent toch geïnformeerd?Nog een gedachtegang: is het zo dat je dus op elk willekeurig adres in Nederland een internetabonnement kunt afsluiten, zonder dat de huidige bewoners vooraf worden geinformeerd? Kan je zo geen verbindingen 'kapen' als je dat zou willen?
Tweak was voor de overname van T-Mobile al van een investeerder. Momenteel verwachten ze voorlopig geen wijzigingen.Maar blijkbaar is dit achterhaalde info? Sowieso lijkt een groot deel van de website weinig actueel. Bestaat tweak binnenkort nog wel?
Volgens mij krijg je het verschillen tussen wat je voor de periode zou moeten betalen op maandbasis en wat je uiteindelijk betaald hebt terug. Het voordeel van de jaarbetaling verdwijnt dus, omdat je het niet het hele jaar hebt volgehouden. Dat was altijd de laatste twee maanden gratis, zo uit mijn hoofd.Dat laatste heb ik nog even extra nagevraagd, omdat ik daar weleens andere verhalen over heb gehoord. Hebben anderen ook deze ervaring? Het gaat om internet only met jaarbetaling dat jaarlijks in oktober wordt verlengd.
Hier ook geen problemen met tv kijken van CD. Doet wat het moet doen. Is dus niet altijd slecht.Hans_18T schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:27:
[...]
Dus je gebruikt het niet omdat het slecht is, hoe kwam je tot deze conclusie? Ik kijk overigens alleen nieuws, de rest van de programma's worden hier niet echt gewaardeerd, wordt wel veel gestreamt en dat werkt vlekkeloos.
Sinds vier jaar nu CD in gebruik. En ja in het begin was het even drama met de decoder en een waardeloze support vanuit Tweak, maar eerlijk is eerlijk, het draait echt drieënhalf jaar probleemloos. Schakelen van kanaal mag wel iets sneller wat mij betreft.Jan Driebeen schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:15:
[...]
Hier ook geen problemen met tv kijken van CD. Doet wat het moet doen. Is dus niet altijd slecht.
CD tv met de amino box is traag 4 sec zender zal tijd. Opnames of terug kijken haperen regelmatig. Terug kijken is met reclame kan je niet doorspoelen. Rtl zenders kan je niet opnemen. Wat ik wel super vindt dat CD het bij elke update toch net weer iets slechter kunnen maken.
Ik hoop dat CD vervangen wordt door tmobile tv. Maar het is goedkoop...
maar denk je dat bij t-mobile tv al deze problemen zijn opgelost?rob2011 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:49:
CD tv met de amino box is traag 4 sec zender zal tijd. Opnames of terug kijken haperen regelmatig. Terug kijken is met reclame kan je niet doorspoelen. Rtl zenders kan je niet opnemen. Wat ik wel super vindt dat CD het bij elke update toch net weer iets slechter kunnen maken.
volgens mij kun je bij steeds minder tv aanbieders
- doorspoelen (zenders eisen dat dit niet kan tegenwoordig)
- ook opnemen zou maar zo een eis van rtl kunnen zijn want ze willen hun eigen terugkijk platform promoten
- zappen ja het is niet super snel maar ook hier is tweak zeker niet de enige in
Waarom zou dit bij t-mobile niet opgelost zijn? Bij kpn en ziggo kun je gewoon je eigen opnames doorspoelen. En ook RTL kun je opnemen.hjvg schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:34:
[...]
maar denk je dat bij t-mobile tv al deze problemen zijn opgelost?
volgens mij kun je bij steeds minder tv aanbieders
- doorspoelen (zenders eisen dat dit niet kan tegenwoordig)
- ook opnemen zou maar zo een eis van rtl kunnen zijn want ze willen hun eigen terugkijk platform promoten
- zappen ja het is niet super snel maar ook hier is tweak zeker niet de enige in
Rob had het over doorspoelen bij terug kijken en niet over doorspoelen bij opnamesmeesje schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:50:
[...]
Waarom zou dit bij t-mobile niet opgelost zijn? Bij kpn en ziggo kun je gewoon je eigen opnames doorspoelen. En ook RTL kun je opnemen.
ook bij kpn kun je bij terug kijken niet voor uitspoelen
Dat klopt. De laatste zin sla je voor het gemak maar over.hjvg schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:57:
[...]
Rob had het over doorspoelen bij terug kijken en niet over doorspoelen bij opnames
ook bij kpn kun je bij terug kijken niet voor uitspoelen
CD is t.o.v. de gevestigde orde een beetje een buiten beentje. Bij de klassieke aanbieders is de opname functie een optie en daardoor mag je meer verwachten dan de dienst die CD aanbiedt. Het voordeel van CD is weer dat alle zenders van ESPN worden aangeboden in hetzelfde pakket.
hoe zo sla ik de laatste zin over ik geef in mijn eerste post aan dat
volgens mij was tweak ook 1 van de eersten waar werd geeist door rtl/sbs dat doorspeolen van reclames niet meer mocht daarna volgde de rest dus waarom zou het bij het opnemen niet kunnen?
volgens mij was tweak ook 1 van de eersten waar werd geeist door rtl/sbs dat doorspeolen van reclames niet meer mocht daarna volgde de rest dus waarom zou het bij het opnemen niet kunnen?
Ik heb mijn huidige Tweak internet only abonnement opgezegd wegens verhuizing. Op het nieuwe adres ga ik een nieuw Tweak abonnement aanvragen. Momenteel heb ik dus internet only met een lompe genexis doos, en daarop een simpele maar doeltreffende Ubiquiti USG. Op den duur wil ik wel investeren in een router/switch met SFP module, maar nu nog even niet. Daarom even de volgende overweging om te gaan voor internet+bellen of internet only op het nieuwe adres:
Internet+bellen:
De Fritz 5530 die je er bij een internet & bellen tegenwoordig bij krijgt, is er één die direct op het glas zit, lees ik. Mooi opgeruimd in de meterkast en direct op het glas. Als ik dan voorlopig de USG houd, kan ik de 5530 dan ook in bridge modus zetten, zodat de USG alles voorlopig regelt, en ik de boel later eenvoudig door een andere SFP-router kan vervangen? Ook wel handig om niet alles op het nieuwe adres opnieuw te moeten configureren, plus dan heb ik de Fritz als reserve-apparaat. Bellen doe ik overigens niet met een vaste lijn.
Internet only:
Dan zit ik weer met zo'n dik Genexis blok in de meterkast. Geen Fritz (als reserve-unit). Of is die Genexis er zelf eenvoudig af en tussenuit te halen om een evt nieuwe router met SFP aan te sluiten?
Internet+bellen:
De Fritz 5530 die je er bij een internet & bellen tegenwoordig bij krijgt, is er één die direct op het glas zit, lees ik. Mooi opgeruimd in de meterkast en direct op het glas. Als ik dan voorlopig de USG houd, kan ik de 5530 dan ook in bridge modus zetten, zodat de USG alles voorlopig regelt, en ik de boel later eenvoudig door een andere SFP-router kan vervangen? Ook wel handig om niet alles op het nieuwe adres opnieuw te moeten configureren, plus dan heb ik de Fritz als reserve-apparaat. Bellen doe ik overigens niet met een vaste lijn.
Internet only:
Dan zit ik weer met zo'n dik Genexis blok in de meterkast. Geen Fritz (als reserve-unit). Of is die Genexis er zelf eenvoudig af en tussenuit te halen om een evt nieuwe router met SFP aan te sluiten?
[ Voor 19% gewijzigd door koelkast op 06-05-2023 22:14 ]
Je krijgt tegenwoordig meestal een vrij kleine fiber -> utp converter, dus geen genexis. Lijkt een beetje op deze: https://www.tp-link.com/n...working/accessory/mc220l/ (is hem misschien wel, maar ben niet zeker).
OptcoreBobV schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:22:
Je krijgt tegenwoordig meestal een vrij kleine fiber -> utp converter, dus geen genexis. Lijkt een beetje op deze: https://www.tp-link.com/n...working/accessory/mc220l/ (is hem misschien wel, maar ben niet zeker).
:strip_exif()/f/image/RWNG0KKYC3WkpIm35kkMWzRU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is inderdaad degene die ik erbij kreeg (en niet heb gebruikt).BobV schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:22:
Het was vroeger TP-link, en tegenwoordig optcore ja.mbovenka schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:00:
[...]
Dat is inderdaad degene die ik erbij kreeg (en niet heb gebruikt).
Share and Enjoy!
Helder! Kan/mag je zelf die glasvezel in je (toekomstige) SFP module doen? Of moet daar een monteur voor langskomen?BobV schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:22:
Je mag het op eigen risico zelf doen. Als je iets kapot maakt en je kan het niet zelf oplossen, zal er een monteur moeten komen die het op jouw kosten oplost. Maar als je inderdaad die kleine converter krijgt, is het over het algemeen vrij eenvoudig (afhankelijk van jouw SFP zal je mogelijk wel een andere fiber patchkabeltje nodig hebben).
Mooi! Geldt hetzelfde risico en gemak voor een verbinding die is geleverd met de Fritz!Box?BobV schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:18:
Je mag het op eigen risico zelf doen. Als je iets kapot maakt en je kan het niet zelf oplossen, zal er een monteur moeten komen die het op jouw kosten oplost. Maar als je inderdaad die kleine converter krijgt, is het over het algemeen vrij eenvoudig (afhankelijk van jouw SFP zal je mogelijk wel een andere fiber patchkabeltje nodig hebben).
Want dan hangt die er tenminste alvast en is er een verbinding, zonder mijn eigen apparatuur eerst te moeten aansluiten (unifi systeem met controller etc etc). Die 30 euro op jaarbasis vind ik dat wel waard...
Kleine nuance:BobV schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:18:
Bij afname van Internet only is Tweak verantwoordelijk voor de werking vanaf de media converter, of bij eigen apparatuur tot het FTU. Als je een probleem hebt met je verbinding dat je niet kan oplossen en er komt een monteur langs, lost die het probleem alleen op als het probleem in het tweak-gedeelte ligt. Andere problemen lost de monteur in principe niet voor je op, ookal betaal je de kosten van de monteur. Hij komt om een Tweak verbinding conform specificatie op te leveren, niet als consultant voor je problemen op je eigen apparatuur.
Share and Enjoy!
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met telefonie van Tweak, en dan specifiek de belkwaliteit van nationale en internationale oproepen? Bieden ze HD voice aan naar andere vaste en mobiele netwerken? En is het mogelijk om meerdere devices tegelijkertijd aangemeld te hebben bij hun SIP-server?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Telefonie werkt prima.timmie1 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:36:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met telefonie van Tweak, en dan specifiek de belkwaliteit van nationale en internationale oproepen? Bieden ze HD voice aan naar andere vaste en mobiele netwerken? En is het mogelijk om meerdere devices tegelijkertijd aangemeld te hebben bij hun SIP-server?
Ik bel met G.711 coding. Voor wat betreft belkwaliteit ben je ook afhankelijk van de andere kant van de lijn...
Ik heb 2 nummers actief, maar op 1 device. De aanmelding gaat per nummer, dus 2 devices, met elk 1 nummer, zou ook moeten werken.
[ Voor 3% gewijzigd door BitAndre op 08-05-2023 18:38 ]
Ik heb het net even anders, heb 1 device aan hun server zitten wel 4 telefoons.timmie1 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:36:
Daarbij heb ik wel 2 sip servers actief staan.
Tweak gebruik ik voor 112 en mobiele nummers en de vaste lijn gaat via een andere server.
Ik heb geen klachten over de kwaliteit en gebruik dezelfde codec als @BitAndre
Edit: telefonie regel ik overigens via een fritzbox 7590 en fritzfon C5 en een Siemens gigaset.
[ Voor 6% gewijzigd door Mr-D. op 08-05-2023 22:16 ]
Een kleinigheidje tussendoor, ik ontvang net de jaarlijkse rekening voor Tweak internet en telefonie en als ik het goed zie lijkt het tot nu toe de enige provider die nog geen prijsverhoging heeft doorgevoerd. Chapeau daarvoor in deze tijd
.
Hier stond ik vorig jaar ook al van te kijken. Dit gaat mijn 3de jaar betaling worden.Andros schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:07:
Een kleinigheidje tussendoor, ik ontvang net de jaarlijkse rekening voor Tweak internet en telefonie en als ik het goed zie lijkt het tot nu toe de enige provider die nog geen prijsverhoging heeft doorgevoerd. Chapeau daarvoor in deze tijd.
Vond het vorig jaar al zeer netjes dat het nog steeds 410 was.
Gister ook nog een ziggo verkoper aan de deur gehad en hem verteld dat ik voor 400 per jaar 1gbps internet only heb. Toen wist hij ook wel dat er niks te halen viel
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Goed nieuws, hopelijk volgende maand hier ook de verlenging.Andros schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:07:
Een kleinigheidje tussendoor, ik ontvang net de jaarlijkse rekening voor Tweak internet en telefonie en als ik het goed zie lijkt het tot nu toe de enige provider die nog geen prijsverhoging heeft doorgevoerd. Chapeau daarvoor in deze tijd.
Gelukkig nog niks nadeligs gemerkt van de Tmobile overname
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik zie T-Mobile nu ook in de peering voorbij komen bij het AS van Tweak:
https://bgp.he.net/AS25596#_asinfo
Ze peeren nu direct met T-Mobile. Verkeer richting T-Mobile gaat dus niet meer via een exchange.
De eerste tekenen van T-Mobile zijn dus te zien
Ze peeren nu direct met T-Mobile. Verkeer richting T-Mobile gaat dus niet meer via een exchange.
Toeval? Heel toevallig deze flyer binnen.Zenix schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:05:
Ik zie T-Mobile nu ook in de peering voorbij komen bij het AS van Tweak:
:strip_exif()/f/image/wBOp8wogkzkMKaXerOZMaAMN.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier al enkele jaren Tweak, T-Mobile was niet mogelijk. Tot nu dus. Achterkant staan ook providers. Maar Tweak is nergens vermeld.
Hm, heb nu alles (vast en mobiel) van kpn en ga naar een tweak abo op E fiber die hier nu aan het graven zijn. Toen ik tweak koos was TMobile nog niet beschikbaar op efiber. Zal er eens een belletje aan wagen...
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.