• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

Barre73 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:51:
[...]

T-Mobile heeft in een aantal KPN PoPs ook nog wel AON apparatuur staan. Die staat er sinds de tijd dat het nog Vodafone Thuis heette. Een paar jaar geleden is T-Mobile begonnen met uitbreiding door in meer PoPs apparatuur te plaatsen. Vanaf dat moment werd het GPON. Ook bij benodigde uitbreiding van AON poorten in bestaande PoPs werd GPON bijgeplaatst.
In E-Fiber PoPs is men pas net begonnen met het plaatsen van T-Mobile apparatuur en dat zal dus sowieso PON zijn. Als dat al beschikbaar is bij de betreffende woning dan zal men zeker de E-Fiber aansluiting gebruiken (want is hun eigen bedrijf nu).
Is efiber overgenomen door Tmobile?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:46
backupdevice schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:13:
[...]
Is efiber overgenomen door Tmobile?
Door Open Dutch Fiber, waar T-Mobile mee samenwerkt (ze zijn daar hoofdhuurder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@backupdevice Dat had ik beter kunnen verwoorden 😁
E-Fiber is nu van ODF en ODF is de hoofdpartner van T-Mobile. Als ze moeten kiezen tussen het gebruiken van de ODF aansluiting of de KPN Netwerk aansluiting zullen ze altijd kiezen voor de ODF aansluiting.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 07:57
Hier ook een mail gehad dat Tweak iets te vieren heeft: eerste jaar ben je 20 EUR goedkoper uit, na het eerste jaar 130 EUR (p/jaar) duurder!

En nog belangrijker: je zit aan het ellendige T-Mobile vast. Ik laat het feestje aan me voorbij gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:34
joep03nl schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:13:
Hier ook een mail gehad dat Tweak iets te vieren heeft: eerste jaar ben je 20 EUR goedkoper uit, na het eerste jaar 130 EUR (p/jaar) duurder!

En nog belangrijker: je zit aan het ellendige T-Mobile vast. Ik laat het feestje aan me voorbij gaan.
Kan je de mail eens delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:13
Leuke mail, ze roepen dat je bij een overstap naar T-Mobile de eerste tien maanden 30 euro betaalt zonder te vermelden dat de prijs daarna gewoon verdubbelt. Dat mag wel iets netter eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andros schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:17:
Leuke mail, ze roepen dat je bij een overstap naar T-Mobile de eerste tien maanden 30 euro betaalt zonder te vermelden dat de prijs daarna gewoon verdubbelt. Dat mag wel iets netter eerlijk gezegd.
Verdubbelt? De prijs wordt daarna 45 euro per maand als het goed is. Voor 1 Gbit internet only. Kom ik op 390 voor een jaar (exl. inflatie dan wel...).

En de standaard aanbieding voor normale nieuwe klanten is 6 maanden voor 30 euro dus ik vind het best netjes als aanbieding. En ja, ik weet dat hier Tweak klanten voor 365 per jaar zitten maar kom op... Alles verandert dus dat was ook niet eeuwig houdbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 12-08-2023 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Barre73 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:13:
[...]

Verdubbelt? De prijs wordt daarna 45 euro per maand als het goed is. Voor 1 Gbit internet only. Kom ik op 390 voor een jaar (exl. inflatie dan wel...).

En de standaard aanbieding voor normale nieuwe klanten is 6 maanden voor 30 euro dus ik vind het best netjes als aanbieding. En ja, ik weet dat hier Tweak klanten voor 365 per jaar zitten maar kom op... Alles verandert dus dat was ook niet eeuwig houdbaar.
365 euro heb ik bij Tweak ook niet meer. Het is al enkele jaren 410 geworden pj.

Daar waar Ziggo, KPN, T-Mobile jaarlijks inflatie correctie kent is het bij Tweak al weer enkele jaren 410 euro pj / 41 euro pm.

Voor het 2de jaar word T-Mobile dus 45 euro pm dat is 540 euro pj.

Stel je word vanaf 2023 klant en laten we geen inflatie hanteren. Hieronder een overzicht wat de kosten zijn.

Tweak (betalen per jaar, totaal pj kwijt, zonder korting)
2023 - 410 euro (410 euro)
2024 - 410 euro (820 euro)
2025 - 410 euro (1230 euro)

T-Mobile (betaling pm totaal pj kwijt, eerste jaar is korting)
2023 - 390 euro (390 euro)
2024 - 540 euro (930 euro)
2025 - 540 euro (1470 euro)

Stel ik switch van Tweak naar T-Mobile of direct nieuwe klant bij T-Mobile dan levert mij dat alleen het eerste jaar een besparing van 20 euro op.

Dag vrij pakken kost meer dan 20 euro dus heel die overstap/switch jaar erop ben je bij T-Mobile al meer kwijt dan bij 2 jaar Tweak.

Stel je kan pj niet ophoesten dus laten we bij alle 2 de prijs pm hanteren (zonder inflatie)

Tweak (betalen per maand, totaal pj kwijt, zonder korting)
2023 - 440 euro (440 euro)
2024 - 440 euro (880 euro)
2025 - 440 euro (1320 euro)

Alleen eerste jaar is T-Mobile goedkoper jaar erop ben je dat voordeel al kwijt. Of je moet jaarlijks willen overstappen om enkele tientjes voordeel te halen.

Niet iedereen gebruikt het maar mocht je usenet gebruiken Tweak heeft dat bij T-Mobile nog extra usenet abbo afsluiten bij een andere partij onder de 20 euro per jaar anders is je voordeel al direct weg.

[ Voor 28% gewijzigd door RobbyTown op 13-08-2023 02:58 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 20:53
Ik heb de overstap naar T-Mobile aangevraagd en deze is ook door Tweak bevestigd, maar administratief is Tweak nog steeds een drama.

Ik heb het jaarproduct afgenomen, betaald t/m september dit jaar, overstap vind medio september plaats. Ze sturen mij een rekening van 49 EUR met "Creditering", maar het factuurbedrag is niet negatief en het bedrag wordt dan ook gewoon afgeschreven. Contact met de Helpdesk via Whatsapp bracht dat ik de incasso maar moest storneren en zij dat intern in de boekhouding zullen gaan rectificeren.

Dus gedaan, vandaag kreeg ik dan een e-mail van een incassobedrijf of ik het bedrag alsnog wil betalen om afsluiting te vorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 02:33:
[...]

365 euro heb ik bij Tweak ook niet meer. Het is al enkele jaren 410 geworden pj.

Daar waar Ziggo, KPN, T-Mobile jaarlijks inflatie correctie kent is het bij Tweak al weer enkele jaren 410 euro pj / 41 euro pm.

Voor het 2de jaar word T-Mobile dus 45 euro pm dat is 540 euro pj.

Stel je word vanaf 2023 klant en laten we geen inflatie hanteren. Hieronder een overzicht wat de kosten zijn.

Tweak (betalen per jaar, totaal pj kwijt, zonder korting)
2023 - 410 euro (410 euro)
2024 - 410 euro (820 euro)
2025 - 410 euro (1230 euro)

Stel ik switch van Tweak naar T-Mobile of direct nieuwe klant bij T-Mobile dan levert mij dat alleen het eerste jaar een besparing van 20 euro op.

Dag vrij pakken kost meer dan 20 euro dus heel die overstap/switch jaar erop ben je bij T-Mobile al meer kwijt dan bij 2 jaar Tweak.

Stel je kan pj niet ophoesten dus laten we bij alle 2 de prijs pm hanteren (zonder inflatie)

Tweak (betalen per maand, totaal pj kwijt, zonder korting)
2023 - 440 euro (440 euro)
2024 - 440 euro (880 euro)
2025 - 440 euro (1320 euro)

Alleen eerste jaar is T-Mobile goedkoper jaar erop ben je dat voordeel al kwijt. Of je moet jaarlijks willen overstappen om enkele tientjes voordeel te halen.

Niet iedereen gebruikt het maar mocht je usenet gebruiken Tweak heeft dat bij T-Mobile nog extra usenet abbo afsluiten bij een andere partij onder de 20 euro per jaar anders is je voordeel al direct weg.
Dat was een heel lang verhaal en alles wat je schrijft klopt. Maar ik zie er nog steeds niet in dat je na die kortingsperiode van 10 maanden het dubbel gaat betalen. En dat was wat je schreef in je vorige post en waar ik op reageerde.

Dus: Tweak is gekocht door T-Mobile en het lijkt er sterk op dat klanten ooit een keer meer gaan betalen. Dat is oprecht kl*te, maar ik ben ook bang dat je er niet zo veel aan gaat doen. Stemmen met je voeten is ook lastig als T-Mobile sowieso al bijna de goedkoopste in de markt is.
Tenzij je dus jaarlijks overstapt naar de provider die dan het goedkoopste is voor een jaar. Dan kun je een paar jaar redelijk goedkoop af zijn. En met Internet only moet je een aardig eind kunnen komen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:34
Barre73 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:16:
[...]

Dat was een heel lang verhaal en alles wat je schrijft klopt. Maar ik zie er nog steeds niet in dat je na die kortingsperiode van 10 maanden het dubbel gaat betalen. En dat was wat je schreef in je vorige post en waar ik op reageerde.
Dit is wat er onlangs te zien was op die link. Na 10 maanden 60e.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOu1UqycUc4KOf9vZXGcRtdz2hs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CLIsZkGqWrJWVnkYGHAgwZu6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door stormfly op 14-08-2023 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Dit is wat er onlangs te zien was op die link. Na 10 maanden 60e.

[Afbeelding]
Oh... Die 60 euro is inclusief TV. Dan is het logisch. Bij Tweak betaal je ook geen 410 per jaar inclusief TV.

[ Voor 29% gewijzigd door Barre73 op 14-08-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
Ik betaal al een aantal jaren voor Tweak internet + TV €565 per jaar = €1695 voor drie jaar. Bij overstap naar T-mobile ga ik €420 (10x30,00 + 2x60,00) + €720 + €720 = €1860 betalen, is €165 meer, per jaar is dat 55 euro, per maand is dat €4,58 meer. Dat valt de prijsverhoging toch wel mee of maak ik een rekenfout? Niet dat ik ga overstappen, ben tevreden met wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:06:
per maand is dat €4,58 meer. Dat valt de prijsverhoging toch wel mee of maak ik een rekenfout?
Jouw berekening klopt vast, ik redeneer alleen anders ;-)

Ik heb alleen internet. Dat kost bij t-mobile 540, ik betaal 410. Dat is 130 verschil, dus per maand een verschil van ruim 10 euro. Waar ik niets meer/beter voor krijg, sterker nog, ik ga er op achteruit, want geen usenet.

Het eerste "bonusjaar" van t-mobile reken ik niet mee, want eenmalig, terwijl het verschil van 130 elke jaar een mooiere "bonus" is. Enige moment dat overstappen beter was, is als ik volgend jaar niet kan verlengen en dan de t-mobile bonus niet meer geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik was me net uitgebreid druk aan t maken over de zonnepanelenbelasting bij Vandebron, komt de mail van Tweak er net nog even bij. :/

Net even zitten kijken, het lijkt gelukkig mee te vallen voor mij. Nu 60,95 bij Tweak voor 1GB/1GB en CanalDigitaal met ESPN totaal, straks bij Tmob 62,50 voor hetzelfde pakket, met daarbij dan ook nog Eurosport, iets waar ik nu nogeens extra abo bij Discovery+ ( :r ) moet nemen. Dus het lijkt erop dat ik er zowaar een paar euro per maand op vooruit ga. d:)b

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
Bra-Jo schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:50:
Ik was me net uitgebreid druk aan t maken over de zonnepanelenbelasting bij Vandebron, komt de mail van Tweak er net nog even bij. :/

Net even zitten kijken, het lijkt gelukkig mee te vallen voor mij. Nu 60,95 bij Tweak voor 1GB/1GB en CanalDigitaal met ESPN totaal, straks bij Tmob 62,50 voor hetzelfde pakket, met daarbij dan ook nog Eurosport, iets waar ik nu nogeens extra abo bij Discovery+ ( :r ) moet nemen. Dus het lijkt erop dat ik er zowaar een paar euro per maand op vooruit ga. d:)b
Volgens mij ga je bij T-mobile circa €70 pm betalen na 6 maanden. Bij T-mobile heb je standaard alleen ESPN1, geen ESPN totaal, als je dat wilt betaal je daar 10 euro pm extra voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:27:
[...]

Volgens mij ga je bij T-mobile circa €70 pm betalen na 6 maanden. Bij T-mobile heb je standaard alleen ESPN1, geen ESPN totaal, als je dat wilt betaal je daar 10 euro pm extra voor.
Bij T-mobile dan wel weer Eurosport en Discovery in het basispakket, iets wat ik sinds het schrappen bij CD wel erg mis. Ik heb overigens TV App (Bomvol a 14,95) van CD.
Ik twijfel daarom wel over de aanbieding, je weet dat die prijsverhogingen of inflatiecorrecties er ook gewoon aan gaan komen bij Tweak in de toekomst (Tmobile doet dat bij alle dochterondernemingen) en op het eerste jaar is het in mijn geval goedkoper en daarna niet heel veel duurder. Zeker als je ook al met een mobiel abbo bij hun zit of dat van plan bent waardoor je nog wat extra korting krijgt.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jan Driebeen schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:27:
[...]

Mijn berekening is inclusief ESPN totaal en zonder vast bellen. Moet ik er nog wel bijzeggen dat we ook TMob mobiel hebben (mijn vrouw), dus daarom nog 5e korting. Dus eigenlijk 67,50, maar nu dus 62,50.
Maandelijkse kosten bij aanvang

Glasvezel 1 Gbit/s € 30,00 T-Mobile TV € 0,00
Geen TV Box € 0,00
ESPN Compleet € 2,50
Klantvoordeel € -5,00
Maandelijkse kosten totaal € 27,50

Maandelijkse kosten na
1 maand € 35,00
10 maanden € 62,50

Tijdelijke kortingen
FOX sports Compleet, eerste maand € 7,50
1 Gbit/s up en down, eerste 10 maanden € 15,0
Standard TV Package, eerste 10 maanden € 12,50

Nomen nescio

• Reach
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-02-2024
Maar iets andere vraag. Waarom zou ik eigenlijk willen overstappen. Ik krijg de emails ook steeds.
Maar waarom zou ik dat willen. Wat zijn de voordelen tov Tweak
Wat zijn de redenen waarom jullie dan overstappen

[ Voor 8% gewijzigd door Reach op 17-08-2023 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wdeb
  • Laatst online: 12-03 23:54
En ik vind al de berekeningen oké en duidelijk, maar inhoudelijk wordt er toch ook wat aangepast bij de overstap:

Met stip op 1: Geen nieuwsgroepondersteuning meer??? (€7-10 per maand extra!!! Dus zeg maar €100 per jaar erbij. Dag mogelijke winst. Of hebben jullie hier andere verhalen over gehoord?)
Op 2: Die Zyxel...aaaahhh. Ik wil niet weer terug.
Op 3: Hosting van een eigen domein. Ook dat zou mij dan volgens mij € 70 per jaar erbij zijn. Ik kom er niet achter of T-mobile dat met de e-mails en aliassen en eigen domein ook ondersteund.
Op 4: Binnen kunnen lopen bij je ISP..Te woord gestaan worden, op zich nog wel koffie kunnen krijgen. Hoe gaaf is dat? Ben al sinds 2003-2004 (denk ik) of zo gebruiker, eerst Tweakdsl in Diemen. Daarna glasvezel in Almere Haven. Voelt als bekend.

Maar lijkt allemaal toch al snel een half keer zo duur te worden.

Dus ik hoop dat ik mijn huidige Internet en Bellen bij Tweak nog lang af kan sluiten.

Heeft iemand input op de punten 1 en 3? Desnoods met links naar bronnen?

Dank en geniet van alles hier,

Wdeb

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mailtjes sturen kost Tweak (bijna) niets, dat zal wel van TM moeten.
Voor mij niet interessant, nooit geweest ook.
Ik zou alle speciaaltjes zoals de news server, ftp, webpage (sub domein), rdns, ip V6 en de 5490 kwijtraken.
Er komt wat meer tv voor terug en de bel tikken gaan van 7 naar 13 cent als ik dat ooit zou gebruiken.
Opgeteld een stuk minder diensten en op termijn duurder, wat kies je dan?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Er is een hoop aan de gang als ik het zo lees, maar bij mijn gemeente worden binnenkort door efiber de glasvezel kabels gelegd en eind dit jaar ergens aangesloten hoop ik.
Heb een abo bij tweak afgenomen en ga betalen per jaar. Maar dat zal dus ergens eind dit jaar zijn of begin volgend jaar, waardoor ik dus rustig tweak kan gebruiken tot 2026. Er werd bij mij trouwens niet gepushed naar tmobile, toen ik zei dat ik tweak wilde.
Overigens ook de helpdesk al aan de lijn gehad ivm dubbel abonnement door een adreswijziging (met toevoeging naar zonder toevoeging) en ik werd zeer goed geholpen door iemand die gewoon snapt wat je zegt. Eerste keer helpdesk dat ik dat meemaak en ik ben officieel nog niet eens klant 🙈.

Dus nu al tevreden, maar ben benieuwd wanneer tweak er officieel mee stopt en tmobile het overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 10:26
Werd net gebeld door T-Mobile.

Betaal nu 395 voor Tweak(in mei nog voor een jaar afgetikt). T-mobile geeft mij de eerste 10 maanden 25 euro, daarna 40 p/m. Komt dus uit op 330 voor het eerste jaar, daarnaast komt er nog een korting voor mijn mobiele T-mobile abonnement bij van 2,50(en 2GB extra - heb ik niet nodig). Kosten eerste jaar: 300

Tweede jaar betaal je 480-30= 450 euro. Over 2 jaar dus 750 euro(goedkoper) en na 3 jaar staat de teller op 1200 euro en is het duurder.

De vriendelijke mevrouw aan de telefoon gaf wel aan dat er na een jaar ook weer korting mogelijk is bij het verlengen, maar zulke beloftes koop je nu natuurlijk niets voor.
Op dit moment gebruik ik een eigen router, maar voor de rest maak ik weinig gebruik van specifieke features van Tweak. Hoe lang blijft Tweak nog zelfstandig in de lucht? Wat ga ik volgend jaar betalen voor Tweak? Heeft iemand enig idee hoe het werkt met de jaarbetaling die ik in mei heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven is blij dat Android aangaf wie er belde
Laten rinkelen :P , daarna nr wel ff geGoogled en inderdaad T-Mobile, met de nodige klachten over het vele bellen en ook niemand aan de lijn krijgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:33
Hier ook gebeld door een medewerker van T-Mobile.. ik nam op omdat het geen verborgen nummer was maar er werd niks gezegd. Uiteindelijk zeg ik tot ziens en ineens begint een dame met een Indiaas accent te praten. Ze vroeg of ik wist dat Tweak samen was gegaan met T-Mobile en dat ik een hoop geld kon besparen door over te stappen.

Mevrouw wist niet wat voor abonnement ik momenteel had en toen ik aangaf dat ik niet ga overstappen dat uiteindelijk niet goedkoper is na het eerste jaar waarbij ik ook nog eens gedwongen wordt een T-Mobile modem te gebruiken noemde ze snel het recht van verzet en werd er opgehangen.

Mij niet gezien, ik blijf zo lang ik kan bij Tweak en kijk wel naar een concurrent als ze klanten dwingen om over te stappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Reach schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:22:
Maar iets andere vraag. Waarom zou ik eigenlijk willen overstappen. Ik krijg de emails ook steeds.
Wat ik een veel interessantere vraag is: waarom wil Tweak/T-Mobile zo graag dat ik overstap als het toch van dezelfde eigenaar is?

Of anders gezegd: waarom willen ze het aantal aansluitingen via Tweak verminderen?

Ik ben er bang voor dat Tweak einde oefening is: hoe meer klanten ze nu al vrijwillig omzetten hoe minder gezeik straks als ze Tweak opdoeken.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
KPN heeft jarenlang hetzelfde gedaan. Planet internet, Telfort, XS4all en noem ze allemaal maar op zijn allemaal opgekocht en om het klantenbestand wat overzichtelijk te houden zijn al die klanten vroeg of laat gemigreerd naar KPN. Kleine providers die opgekocht worden gebeurt eigenlijk al jaren, doe je niets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:19:
[...]

Wat ik een veel interessantere vraag is: waarom wil Tweak/T-Mobile zo graag dat ik overstap als het toch van dezelfde eigenaar is?

Of anders gezegd: waarom willen ze het aantal aansluitingen via Tweak verminderen?

Ik ben er bang voor dat Tweak einde oefening is: hoe meer klanten ze nu al vrijwillig omzetten hoe minder gezeik straks als ze Tweak opdoeken.
Ik denk dat T-Mobile in bijna alle PoPs waar Coanet zit (cambrium apparatuur) ook eigen Glasoperator apparatuur heeft staan. Behalve in E-Fiber PoP's maar wellicht is dat ook al gaande momenteel.
Dan is het economisch slimmer, want goedkoper, om alle Cambrium apparatuur gebruikers te laten migreren naar de andere apparatuur. Dan kan je uiteindelijk die Cambrium apparatuur weg halen, huurcontract met de PoP eigenaar opzeggen en je bespaart geld. En uiteindelijk ook op de rest van het Cambrium Coanetwerk (interconnectie etc..)

Dus het is van dezelfde eigenaar maar het zijn wel twee losse (actieve) netwerken. En twee netwerken in stand houden kost onnodig geld.

Dat is dus wezenlijk anders dan het KPN voorbeeld waar al die partijen sowieso al KPN netwerkaansluitingen en apparatuur gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
Wezenlijk anders misschien, maar alleen maar een reden te meer waarom ze Tweak snel zouden willen opdoeken. En zelfs de KPN acquisities zijn uiteindelijk verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:48

Eren

Boss of this gym

Ik blijf nog wel lekker bij Tweak zo lang het kan. T-Mobile klanten service en kwaliteit in mijn buurt is rampzalig. Vandaag gebeld door T-Mobile hoor ik niemand aan de lijn hangen ze op en niks meer. :+

Paar jaar geleden aangevraagd om bij T-Mobile aangesloten te worden met belofte dat het in binnen 2 weken gedaan zal worden. De 2 weken veranderde in 3 maanden en nog steeds niks. Ze hadden geen aansluitingen meer maar je kon nog wel lekker een pakket bestellen. Tweak gebeld en was binnen een week aangesloten.

Ik vermeldde dit wel eerder maar een familie lid die dicht in de buurt woont krijgt gewoon na 18:00 helft van de snelheid. T-Mobile schuift hem alleen maar heen en weer en soms heeft hij 1mb upload. Dit heeft niks te maken met hem aangezien hij gewoon een ICTér is met twee aparte routers waar alles al is gecontroleerd.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Aaargh! schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:19:
[...]

Het zou inderdaad logischer zijn om aan te geven dat Tweak er mee gaat stoppen en dat iedereen over moet.
Maar deze manier is inderdaad minder werk voor T-mobile, zoveel mogelijk zieltjes direct over laten gaan, zodat je minder werk hebt om straks alles om te zetten of volledig op te doeken. Want dan heb je ook een grotere kans dat mensen overstappen naar een andere partij, als je het ze zelf laat doen, blijven ze ze waarschijnlijk ook langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eren schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:02:
Vandaag gebeld door T-Mobile hoor ik niemand aan de lijn hangen ze op en niks meer. :+
Hier inmiddels weer gebeld en maar op de blokkade-lijst gezet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:49
Raven schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:54:
[...]

Hier inmiddels weer gebeld en maar op de blokkade-lijst gezet.
Hier ook al 2x gebeld waarbij het stil is aan de andere kant. Bij mij ook op de bloklijst...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
Csotranme schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:01:
Hier ook al 2x gebeld waarbij het stil is aan de andere kant. Bij mij ook op de bloklijst...
Hier net ook al de 3e keer. Op de blocklist ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat is hoe call centers werken, computer belt nummers en als iemand dat gesprek opneemt probeert de computer deze te verbinden met 1 van hun werknemers. En als die toevallig toch niet het gesprek oppakken, dan blijft het stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Quantor schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:05:
Dat is hoe call centers werken, computer belt nummers en als iemand dat gesprek opneemt probeert de computer deze te verbinden met 1 van hun werknemers. En als die toevallig toch niet het gesprek oppakken, dan blijft het stil.
In de praktijk val je dus mensen lastig om het maximale uit jouw personeel te halen, dat er dan een berg mensen onnodig gestoord worden in hun bezigheden is niet van belang. Welke waarde heeft die klant dan voor jou als bedrijf? En was er intussen niet een wet bedacht om dit soort onzin te voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 15:45

WCA

Andros schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:24:
[...]

In de praktijk val je dus mensen lastig om het maximale uit jouw personeel te halen, dat er dan een berg mensen onnodig gestoord worden in hun bezigheden is niet van belang. Welke waarde heeft die klant dan voor jou als bedrijf? En was er intussen niet een wet bedacht om dit soort onzin te voorkomen?
Zoals bij elke klant-bedrijfrelatie: de klant is om geld te verdienen. Niks meer, niks minder.

Daar kunnen individuele mensen binnen een bedrijf wel wat van vinden, maar dat is letterlijk het enige doel van een bedrijf.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:44
Andros schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:24:
[...]

Dat mes snijdt natuurlijk aan meerdere kanten. Door alles handmatig uit te bellen + evt. voorbereiding (inlezen/uitzoekwerk of waarvoor ze ook maar bellen) kost een bedrijf dan weer veel geld met soms 0 resultaat als de klant niet opneemt. Uiteindelijk betaald de consument alle kosten - wat dus indirect voor een duurder abonnement zorgt.

Ben het overigens wel volledig met je eens dat het vervelende telefoontjes zijn - maar als ik dat in perspectief plaats heb ik liever 1x per jaar(o.i.d.) z'n telefoontje dan dat mijn abonnement 'nog' duurder zou worden of dat ik minder waar voor mijn geld zou krijgen.
WCA schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

Zoals bij elke klant-bedrijfrelatie: de klant is om geld te verdienen. Niks meer, niks minder.

Daar kunnen individuele mensen binnen een bedrijf wel wat van vinden, maar dat is letterlijk het enige doel van een bedrijf.
Exact, net zoals een consument ook niks geeft om het bedrijf. Die wil gewoon product X-Y-Z voor z'n laag mogelijk bedrag. Komt dit van bedrijf X of Y is niet relevant. Ben je te duur - dan kan je nog klanten heel hoog in het vaandel hebben - maar dan krijg je de bons.

Het is een dun draadje om op te balanceren tussen klantwaardes/winst maximalisatie.

[ Voor 25% gewijzigd door SirMemeAlot op 22-08-2023 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Net ook een telefoontje van T-Mobile gehad, netjes gemeld dat het niet uit kwam en geen interesse heb en nummer opgeslagen. Ik ga niet in zee met die partij, mezelf beloofd na negatieve ervaringen in het verleden noot meer zaken met ze te doen en dat blijft ook zo.

Ga gewoon zo lang mogelijk gebruik blijven maken van Tweak tot het niet meer mogelijk is en dan kijk ik wel weer waar ik voor ga kiezen, iig t/m feb betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Weet je wat ik mij afvraag. Mag dit wel juridisch wel? Ze gebruiken data van Tweak en contacten vanuit T-Mobile, nummer heb ik niet aan T-Mobile gegeven...

Leuk dat ze nu eigenaar zijn maar als we op die toer gaan dan word je dus platgebeld door Unilever die zijn van tig bedrijven eigenaar als ze die data mix is het hek van de dam. Ooit pot pindakaas ontvangen, dan krijg ik vanuit Unox telefoon als ik interesse heb in knakworsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:51
RobbyTown schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:47:
Weet je wat ik mij afvraag. Mag dit wel juridisch wel? Ze gebruiken data van Tweak en contacten vanuit T-Mobile, nummer heb ik niet aan T-Mobile gegeven...

Leuk dat ze nu eigenaar zijn maar als we op die toer gaan dan word je dus platgebeld door Unilever die zijn van tig bedrijven eigenaar als ze die data mix is het hek van de dam. Ooit pot pindakaas ontvangen, dan krijg ik vanuit Unox telefoon als ik interesse heb in knakworsten.
'
Het gewoon toegestaan om het klantbestand over te nemen bij een overname.

"Mag ik mijn klantenbestand verkopen?
Om deze vraag te beantwoorden zal dus moeten worden vastgesteld of er een verwerkingsgrondslag is. Misschien de meest voor de hand liggende grondslag is toestemming van de personen die in het bestand staan. Dat is puur juridisch gezien een solide route, maar het is omslachtig en gaat veelal met een groot conversieverlies gepaard. Een wettelijke verplichting op basis waarvan een verwerking noodzakelijk is, is een andere verwerkingsgrondslag. Maar in het geval van een bedrijfsovername, wordt er in de meeste gevallen een beroep gedaan op het zogenaamde 'gerechtvaardigd belang’ als verwerkingsgrondslag voor de verwerking van persoonsgegevens."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Chakotay

Lick here to continue

Hier ook een telefoontje net, wel vanaf een herkenbaar nummer. Ze boden aan om over te stappen naar T-Mobile 'met behoud van alle diensten'. Nadat ik vroeg ik een vast IP kon houden gaf hij het meteen al op...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chakotay schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:55:
Hier ook een telefoontje net, wel vanaf een herkenbaar nummer. Ze boden aan om over te stappen naar T-Mobile 'met behoud van alle diensten'. Nadat ik vroeg ik een vast IP kon houden gaf hij het meteen al op...
Al zou dat kunnen dan had je nog een achter de hand usenet.

Was hier ook gebeld met een 06. Helaas te laat met opnemen zag nog net het nummer in het scherm.

* knip * delen van persoonsgegevens is niet toegestaan.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 23-08-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@RobbyTown De 06 wordt door Android zelf gekoppeld aan T-Mobile, dus de 06 melden hoeft niet, plus ik denk dat de regels van GoT het niet toestaan ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:22:
@RobbyTown De 06 wordt door Android zelf gekoppeld aan T-Mobile, dus de 06 melden hoeft niet, plus ik denk dat de regels van GoT het niet toestaan ;)
Dan loopt mijn pixel android hier wat achter. Ik zag letterlijk dat nummer in mijn scherm en niets met T-Mobile erin.

Nummer aangepast naar link (ook meer info daardoor) hieronder is de link wel toegestaan en in mijn post word die verwijderd. Bijzonder 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door RobbyTown op 23-08-2023 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

RobbyTown schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:26:
[...]

Dan loopt mijn pixel android hier wat achter. Ik zag letterlijk dat nummer in mijn scherm en niets met T-Mobile erin.
*knip*. Laten we telefoonnummers hier verder niet delen.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 28-08-2023 21:25 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier ook op dat nummer met T-mobile label, daar heb ik mijn 06 destijds niet voor doorgegeven ;w
Nog een dan, kan ik m'n Fritz!box houden zodat m'n Frtitz!Fon C5 en de app blijven werken?
Zal wel 'nee' zijn, samen met vast ip, rdns, webpage/ftp, subdomein en usenet.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobbyTown schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:26:
[...]

Hier lijkt dat door https://www.hiya.com/products-smart-call gedaan te worden en dan krijg ik dus
T-Mobile
te zien, inmiddels 3 keer.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chakotay schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:55:
Met name 'met behoud van alle diensten' is voor mij belangrijk, een tientje meer of minder is minder van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb ook die "super" aanbieding van Tweak:
Kies je voor 100% Glasvezel van T-Mobile, dan betaal je de eerste 10 maanden maar € 30 per maand!
Nou, eens even rekenen. Ik betaal al jaren 410 euro per jaar voor internet only, 1Gbps.
Het eerste jaar T-Mobile zou dan (30x10 + 45x2) 390 kosten.
Dat is een whopping 20 euro besparing per jaar. Dat dekt al niet eens de lading voor de moeite die ik ervoor moet doen en ik kan waarschijnlijk niet meer rechtsteeks glas in mijn Mikrotik steken.
Maar dan, daarna, als ik dan bij T-Mobile blijf is dat (45x12) 540 per jaar.
Dan zou je zeggen, dan ga je tegen die tijd weer terug naar Tweak. Maar ik heb zomaar het idee dat Tweak dan geen klanten meer aanneemt of wel, maar dan niet meer voor 410 per jaar. Dus nee. Ik zie geen enkele reden om richting T-Mobile te gaan. Ook niet alleen voor het eerste jaar.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan zit je ook nog eens bij een provider die voor zo ver ik weet nog niets met IPv6 doet én die in het verleden al heeft bewezen dat ze liever ook geen verkeer meer met andere providers/netwerken uitwisselen via de AMS-IX.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

RobbyTown schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:08:
[...]

Al zou dat kunnen dan had je nog een achter de hand usenet.
En niet te vergeten IPv6. Tweak was laat, maar het werkt nu al jaren langer dan bij T-Mobile ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Chakotay

Lick here to continue

Hans_18T schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:59:
[...]

Met name 'met behoud van alle diensten' is voor mij belangrijk, een tientje meer of minder is minder van belang.
Precies, daar gaat het bij mij ook om... Anders was ik al wel jaren geleden naar een budgetprovider overgestapt.

Ik blijf nu bij Tweak zolang de huidige dienstverlening blijft bestaan, zodra dat stopt maar richting Freedom waarschijnlijk.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:40:
En dan zit je ook nog eens bij een provider die voor zo ver ik weet nog niets met IPv6 doet én die in het verleden al heeft bewezen dat ze liever ook geen verkeer meer met andere providers/netwerken uitwisselen via de AMS-IX.....
Dat doen KPN en Ziggo ook niet :/

T-Mobile was er vroeg mee maar iedereen doet dit spelletje nu :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Als Tweak services stoppen of het bevalt me niet meer bij Tweak (onder T-mobile), dan stap ik direct over naar Freedom. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
ANdrode schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:11:
[...]

ergens heeft kpn wel een link met AMS-IX
maargoed ze hebben hen eigen NL-IX waar ze alles overheen sturen he

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@bitshape Ik denk wel dat ik mee ga dan, maar hoop hier voorlopig nog te zitten.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:11:
[...]

Klopt ja. KPN en Ziggo zijn op dat punt niet veel beter.

Echter, bij KPN heb je dan tenminste nog een NLIX dat dicht in de buurt van de AMS-IX ligt. In het geval van T-mobile (en mogelijk ook Ziggo) breek je een stukje verder weg uit het ISP netwerk het internet op.

Blijft eigenlijk een trieste zaak dat dit soort praktijken gewoon mag, terwijl ondertussen deze grote providers ook steeds weer kleinere providers opslokken als die iets te succesvol worden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:37:
[...]
Blijft eigenlijk een trieste zaak dat dit soort praktijken gewoon mag, terwijl ondertussen deze grote providers ook steeds weer kleinere providers opslokken als die iets te succesvol worden.
Dat verleden van zonder compensatie dataverkeer uitwisselen op een neutraal koppelvlak lijkt steeds verder weg. Erg zonde.

Ik snap dat verbinden /met/ een contract beter is voor de ISPs. Alleen zeker niet beter voor de klanten of innovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:36
Als dit zo door blijft gaan inderdaad, dan denk ik dat ik richting Freedom eens ga kijken. Ook al is dat op sommige plekken wel iets duurder, het heeft wel alle diensten en is en blijft een hele goede partij.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik kreeg een mailtje van Tweak, ben nog niet gebeld maar ik zit ook nog tot Februari vast aan mijn jaar contract. Stel ik zou weer een jaar afsluiten? Kunnen ze dat dan opzeggen en je verplichten om over te gaan? Uiteindelijk is cambrium overgenomen door t-mobile dus de stekker zal langzaam maar zeker wel uit Tweak gaan. Zit zelf nog niet op t-mobile te wachten, duurder en dan ook dat grapje dat ze al het verkeer via Duitsland gingen routeren (paar jaar geleden).

Gelukkig zijn er op het e-fiber netwerk nog wel wat andere alternatieven die wel iets duurder zijn dan Tweak maar goedkoper dan t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KraveN schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:24:
Ik kreeg een mailtje van Tweak, ben nog niet gebeld maar ik zit ook nog tot Februari vast aan mijn jaar contract. Stel ik zou weer een jaar afsluiten? Kunnen ze dat dan opzeggen en je verplichten om over te gaan? Uiteindelijk is cambrium overgenomen door t-mobile dus de stekker zal langzaam maar zeker wel uit Tweak gaan. Zit zelf nog niet op t-mobile te wachten, duurder en dan ook dat grapje dat ze al het verkeer via Duitsland gingen routeren (paar jaar geleden).

Gelukkig zijn er op het e-fiber netwerk nog wel wat andere alternatieven die wel iets duurder zijn dan Tweak maar goedkoper dan t-mobile.
Bedenk hierbij wel heel goed dat T-Mobile niet alleen Tweak heeft overgenomen maar heel Cambrium. Dus alle providers die via Cambrium-apparatuur (Coanet) leveren zullen op den duur uitgefaseerd worden. T-Mobile wil niet beide netwerken (Glasoperator en Coanet) in de lucht houden.
Dus als je op een E-Fiber aansluiting wil overstappen, dan moet dat naar een provider die levert via een andere operator dan Cambrium (Trined of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Met Tweak heb je trouwens geen jaarcontract maar een maandelijks contract dat op jaarbasis wordt berekend waar je een korting krijgt als je heel het jaar vooruitbetaalt en niet opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
mfkne schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:57:
Met Tweak heb je trouwens geen jaarcontract maar een maandelijks contract dat op jaarbasis wordt berekend waar je een korting krijgt als je heel het jaar vooruitbetaalt en niet opzegt.
Klopt maar ik heb wel een jaar vooruit betaald! Maar wellicht is dat een risico voor de extra korting die je dan krijgt. Ik hoop dat ze dan die termijn wel uitdienen. Maar die garantie heb je met je voorschot en een energie leverancier ook niet.
Barre73 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

Bedenk hierbij wel heel goed dat T-Mobile niet alleen Tweak heeft overgenomen maar heel Cambrium. Dus alle providers die via Cambrium-apparatuur (Coanet) leveren zullen op den duur uitgefaseerd worden. T-Mobile wil niet beide netwerken (Glasoperator en Coanet) in de lucht houden.
Dus als je op een E-Fiber aansluiting wil overstappen, dan moet dat naar een provider die levert via een andere operator dan Cambrium (Trined of zoiets)
Goed punt! Eens even kijken welke partijen daaronder vallen. Dacht dat een veelvoud gebruik maakt van de spullenboel van trined.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
KraveN schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:01:
[...]

Klopt maar ik heb wel een jaar vooruit betaald! Maar wellicht is dat een risico voor de extra korting die je dan krijgt. Ik hoop dat ze dan die termijn wel uitdienen. Maar die garantie heb je met je voorschot en een energie leverancier ook niet.
Ik kan je berichten dat ik mijn contract (via de overstapservice van T-Mobile) heb opgezegd en ik heb zelfs een restitutie ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

tcviper schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 06:43:
Als dit zo door blijft gaan inderdaad, dan denk ik dat ik richting Freedom eens ga kijken. Ook al is dat op sommige plekken wel iets duurder, het heeft wel alle diensten en is en blijft een hele goede partij.
Alle diensten wil ik eigenlijk niet. Geen TV, geen telefoon. Maar wel een stabiele verbinding, fatsoenlijke routing en dus niet alles via een gare tunnel richting het oosten laten lopen en een vast IP adres.

Router, modem of transciever heb ik niet nodig. Hoe minder apparatuur van de ISP, hoe beter.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 22:03
Krijgen jullie wel het aanbod te zien van 10 maanden korting?
Als ik op de link klik krijg ik allereerst alleen te zien dat ik alleen DSL kan krijgen, maar glasvezel wel vooruit kan bestellen. Vervolgens wel aanbiedingen van 6 maanden korting.

Op zich vind ik het aanbod icm een mobiel anonnement wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 06:43:
Ik zit inmiddels, sinds het hier in Almere beschikbaar is, al een paar jaartjes bij Freedom. Wel met Cambrium/Tweak als 'belichter', dus zo goedkoop mogelijk.

Bevalt me prima, al is het sowieso wel duurder dan Tweak!

Maar ja, ook voor Freedom zal uiteindelijk gelden dat het overnamemonster op de loer ligt. En zelfs als dat niet gebeurt, dan is het nog steeds onzeker wat er met Cambrium/Tweak als 'belichter' gaat gebeuren.

Gelukkig heb ik dan nóg een troef achter de hand, en dat is Jonaz/Fibercrew als 'belichter'. Voor hetzelfde bedrag. Maar ja, die optie bestaat er in minder plaatsen dan Cambrium, en Cambrium op z'n beurt weer in minder plaatsen dan T-mobile.

Als T-mobile nou ook gewoon wholesale last mile access zou gaan aanbieden aan partijen als Freedom... (doen ze al wel in sommige gebieden, maar niet in de KPNNetwerkNL netwerken waar ze wel eigen apparatuur hebben).
KraveN schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:01:

Goed punt! Eens even kijken welke partijen daaronder vallen. Dacht dat een veelvoud gebruik maakt van de spullenboel van trined.
Je kan eens bij Freedom een postcodecheck doen. ALS er andere belichtingsopties zijn dan alleen via KPN (of nu nog Cambrium), dan laten zij die zien :)
M2M schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Alle diensten wil ik eigenlijk niet. Geen TV, geen telefoon. Maar wel een stabiele verbinding, fatsoenlijke routing en dus niet alles via een gare tunnel richting het oosten laten lopen en een vast IP adres.

Router, modem of transciever heb ik niet nodig. Hoe minder apparatuur van de ISP, hoe beter.
Bij Freedom kan je ook kiezen om alleen internet af te nemen. En als je ervan af ziet om hun router af te nemen krijg je zelfs nog een (kleine) korting op het maandbedrag. Enige nadeel van Freedom is dat het met een PPPoE tunnel werkt, al merk ik daar in de praktijk met een krachtig genoeg OPNSense systeempje verder niet veel van.

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 23-08-2023 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
eymey schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Ik zit inmiddels, sinds het hier in Almere beschikbaar is, al een paar jaartjes bij Freedom. Wel met Cambrium/Tweak als 'belichter', dus zo goedkoop mogelijk.

Maar ja, ook voor Freedom zal uiteindelijk gelden dat het overnamemonster op de loer ligt. En zelfs als dat niet gebeurt, dan is het nog steeds onzeker wat er met Cambrium/Tweak als 'belichter' gaat gebeuren.

Gelukkig heb ik dan nóg een troef achter de hand, en dat is Jonaz/Fibercrew als 'belichter'. Voor hetzelfde bedrag. Maar ja, die optie bestaat er in minder plaatsen dan Cambrium, en Cambrium op z'n beurt weer in minder plaatsen dan T-mobile.

Als T-mobile nou ook gewoon wholesale last mile access zou gaan aanbieden aan partijen als Freedom... (doen ze al wel in sommige gebieden, maar niet in de KPNNetwerkNL netwerken waar ze wel eigen apparatuur hebben).

[...]

Je kan eens bij Freedom een postcodecheck doen. ALS er andere belichtingsopties zijn dan alleen via KPN (of nu nog Cambrium), dan laten zij die zien :)

[...]

Bij Freedom kan je ook kiezen om alleen internet af te nemen. En als je ervan af ziet om hun router af te nemen krijg je zelfs nog een (kleine) korting op het maandbedrag. Enige nadeel van Freedom is dat het met een PPPoE tunnel werkt, al merk ik daar in de praktijk met een krachtig genoeg OPNSense systeempje verder niet veel van.
Als ik nu bij Freedom kijk (ook Almere) krijg ik al KPN als belichter.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:36
[...]

[...]

[...]

Freedom heeft een deal met Trined net gesloten en die blijven onafhankelijk 😀 Check de videos maar.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Csotranme schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Als ik nu bij Freedom kijk (ook Almere) krijg ik al KPN als belichter.
In welk gedeelte van Almere?

Ik heb net zelf ook even gecheckt en inderdaad, ook bij mij is Cambrium inmiddels verdwenen als belichter. Maar ik kan dus nog wel voor Fibercrew (Jonaz) kiezen.

Al zou ik, mocht Freedom me actief benaderen om me om te zetten naar Fibercrew (wat zou betekenen dat ik van een AON NT naar een GPON/XGSPON ONT zou gaan), nog wel een keer nadenken.

Freedom is een fijne provider, daar niet van. Echter, de hoofdreden die ik destijds om over te stappen van Tweak naar Freedom was IPv6 (tweak bood het toen nog niet). En Jonaz als ISP biedt dat ook gewoon. Bij Jonaz zou ik dan nog wel voor 5 euro per maand extra lineaire TV af kunnen nemen via DVB-C. Best een mooie deal voor de geboden beeldkwaliteit. Ik heb alleen (over connectiviteit met andere netwerken gesproken) m'n twijfel over hoe goed Jonaz verbonden is met de rest van internet.

Maar goed, kennelijk zit jij dus in een deel van Almere waar geen Fibercrew apparatuur hangt.
tcviper schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:06:
[...]

Freedom heeft een deal met Trined net gesloten en die blijven onafhankelijk 😀 Check de videos maar.
Wel een goeie deal voor mensen die ook uit belichting door Trined kunnen kiezen dan (dat is echter wrs alleen in sommige gebieden van o.a. E-fiber zo?)

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 23-08-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN

[...]

Ik heb als belichter “fiber operator” is dat dan trined?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
eymey schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

In welk gedeelte van Almere?
1336 ;)

KPN is wel AON dan. Jonaz is niet beschikbaar op mijn postcode (en die doen GPON)...

Ik hoop dat ik voorlopig nog even alles de boel de boel kan laten met Tweak.
Freedom klinkt aantrekkelijk maar vind ze wel erg stevig aan de prijs....

Enige wat ik gebruik is statisch IPv4 adres en eigen hardware mag tegenwoordig overal dus dat maakt niet uit.

T-Mobile weiger ik uit principe. Dan pak ik nog liever KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven doet postcodecheck invullen
€76 p/m voor 1Gb down/up :/ (incl €2 huur FRITZ!Box), KPN AON.

Ik kan mij herinneren dat daar een tijd terug een veel lager bedrag stond en géén FRITZ!Box.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Raven Mogelijk dat jij dan eerder nog kon kiezen voor Cambrium als belichter (voor ergens in de 49 euro per maand) en dat dat nu dus niet meer kan ?

@Csotranme Tsja, GPON zie ik tegenwoordig niet meer heel erg als een heel groot nadeel. Ja, het is zeker een vorm van 'overboeking' die in de fysieke netwerklaag zit ingebakken, maar ik heb ook niet de illusie dat bij een AON verbinding providers/operators voor al die 'point to point' verbindingen tegelijk capaciteit zou den hebben op de backhaul :).

En idd, Freedom via KPN zou zelfs ik zeker niet snel overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:10
Raven schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:37:
[...]

* Raven doet postcodecheck invullen
€76 p/m voor 1Gb down/up :/ (incl €2 huur FRITZ!Box), KPN AON.

Ik kan mij herinneren dat daar een tijd terug een veel lager bedrag stond en géén FRITZ!Box.
Als Cambrium als belichter mogelijk was kreeg je een prijs te zien van 51 Euro (ook nog 2 Euro korting mogelijk wanneer je een eigen router gaat gebruiken). Zonder TV zat je dan op 49 Euro per maand.

Helaas is het in Enschede (7545) óók niet meer mogelijk om Cambrium te selecteren als belichter. Weet bijna zeker dat dit tot vorige week nog wel kon, dus er is iets veranderd. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eymey schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:53:
@Raven Mogelijk dat jij dan eerder nog kon kiezen voor Cambrium als belichter (voor ergens in de 49 euro per maand) en dat dat nu dus niet meer kan ?
Volgens mij was het geen Cambrium, maar weet het niet meer :/
Akiranon schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:54:
[...]

Als Cambrium als belichter mogelijk was kreeg je een prijs te zien van 51 Euro (ook nog 2 Euro korting mogelijk wanneer je een eigen router gaat gebruiken). Zonder TV zat je dan op 49 Euro per maand.

Helaas is het in Enschede (7545) óók niet meer mogelijk om Cambrium te selecteren als belichter. Weet bijna zeker dat dit tot vorige week nog wel kon, dus er is iets veranderd. :/
Hier ook Enschede (7512), dat bedrag klinkt bekend.

[ Voor 46% gewijzigd door Raven op 23-08-2023 13:55 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KraveN schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:20:
[...]

Ik heb als belichter “fiber operator” is dat dan trined?
Als ik zo even de sites van Fiber Operator en Trined, dan durf ik die conclusie wel te trekken ja :).

* Zelfde CMS / huisstijl
* Zelfde postadres
Akiranon schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:54:
[...]

Nou, dan is het dus inmiddels wel duidelijk: T-mobile is al hard bezig om Cambrium en haar diensten uit te faseren. Geen Wholesale breedbandtoegang meer voor partijen als Freedom, actief mensen 'verleiden' om over te stappen op de ISP-dienst van T-mobile zelf. :{

Het jammere hieraan is dat er dus ook ineens een behoorlijke smak aan grote plaatsen minder zijn, waar Freedom onafhankelijk van KPN flink lagere prijzen kon vragen voor haar abonnementen. Want het zijn zeker geen kleine plaatsjes waar Cambrium eigen apparatuur heeft.

Dus niet alleen proberen ze nu al hun eigen business te pushen, maar door belichting door Cambrium niet meer mogelijk te maken en tegelijkertijd hun eigen apparatuur 'gesloten' te houden voor Freedom, bewijzen ze KPN ook meteen een heel goede dienst.

[ Voor 65% gewijzigd door eymey op 23-08-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@eymey Houd dit in dat we - afhankelijk van de regio - bijna alleen tussen KPN en T-Mobile kunnen kiezen?

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@eymey Zonder dat ik dit kan bewijzen denk ik dat Glasoperator dan wel hard bezig is om te onderhandelen met KPN Netwerk om ook andere partijen via Wholesale te mogen bedienen. Op die manier zou Freedom dan alsnog buiten KPN WBA om kunnen gaan leveren (nu Cambrium eruit wordt gehaald).
Je gaf al eerder aan dat dit niet kan op KPN Netwerk maar dat komt dus door het achterliggende contract daarmee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bij freedom is het bij nog voor 49 maar dan wel gpon.
bij aon wordt het inderdaad 74.
beide is zonder router van Freedom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5e-mn48mq4DDs01xeSo8b92D1hM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LIDUx7PwMbQYx72xS0LUOtvU.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVs1XdJKd1iOFh9NFdSSny6ndZs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MLlyOEO6mjf0zvvjeLt2PoLQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mr-D. schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:18:
bij freedom is het bij nog voor 49 maar dan wel gpon.
bij aon wordt het inderdaad 74.
beide is zonder router van Freedom.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jammer dat GPON hier niet meer beschikbaar lijkt te zijn :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

1338 hier met 1Gb/s Fiber Crew Gpon mogelijk, leuk dat je gratis een domeinnaam kan registeren :)
Tv kan ik met satelliet of dvb-t doen, zo vaak kijk ik niet en zo te zien precies wat Tweak nu biedt.
Eerst eens aankijken of het bij telefoontjes (blocked) en e-mails blijft, ik heb 1 jaar vooruit betaald in mei/juni.
Internet is hier nog €395/jaar, was een alles in een versie en tv is apart na 1 maand gratis (vrienden korting).
Ik lever de news server in en een webpage blijft blijkbaar samen met e-mail namens je domein waar ik wat meer mee kan (o.a. PHP) dan bij Tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:14:
@eymey Houd dit in dat we - afhankelijk van de regio - bijna alleen tussen KPN en T-Mobile kunnen kiezen?
Op KPNNetwerkNL (voorheen Reggefiber) komt het daar haast op neer ja, met wat nuance:

In Almere hebben we nu als partijen met apparatuur in de PoP's:
* KPN (en providers die via KPN Wholesale moeten leveren)
* Glasoperator (eigen apparatuur T-mobile)
* Fibercrew (Jonaz, Freedom via wholesale goedkoper dan via KPN Wholesale)
* Cambrium (Tweak, Freedom via wholesale goedkoper dan via KPN Wholesale

Fibercrew is (nog?) in niet heel veel plaatsen aanwezig. En Glasoperator is dus niet 'open' (al begrijp ik dus van @Barre73 dat dit mogelijk komt doordat ze dat volgens hun ODF contract met KPNNetwerkNL niet mogen, maar wat niet is kan nog komen). Dan zijn er ook nog steeds plaatsen waar glasaoperator ook niet aanwezig is en waar echt KPN de enige operator is (en waar T-mobile dus ook alleen via KPN Wholesale kan leveren).
Raven schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:54:
[...]

Jammer dat GPON hier niet meer beschikbaar lijkt te zijn :/
Is het volgens mij nooit geweest in Enschede (tenminste, dacht te lezen dat je daar woont?).

GPON is van Fibercrew (of beter gezegd, Fibercrew doet GPON) en volgens mij hebben die nog helemaal niks in Enschede.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 23-08-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Ook hier gebeld door T-mobile verkoop. Om precies te zijn gebeld -- we hebben nog niemand gesproken omdat ze steeds ophangen...

De overstap is ook voor ons ook niet interessant, want:
  • Na 10 maanden is het € 110,50 duurder per jaar; ik heb nu Alles-in-1.
    Voor wie "Internet en bellen" of "Internet Only" heeft is het nog minder interessant...
  • Het jaarcontract wordt onderbroken, dus je betaalt alsnog het maandtarief over de afgelopen periode (= 20% duurder)
  • Geen IPv6
  • Geen vast IP adres (kan ik missen mits IPv6 werkt)
  • Geen nieuwsgroepen meer (kan ik missen of bijkopen)
  • Geen jaarcontract meer (20% duurder)
Een pluspuntje is dat het leenmodem (Zyxel T56) WiFi 6 heeft volgens de FAQ.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eymey schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:36:
[...]

Op KPNNetwerkNL (voorheen Reggefiber) komt het daar haast op neer ja, met wat nuance:

In Almere hebben we nu als partijen met apparatuur in de PoP's:
* KPN (en providers die via KPN Wholesale moeten leveren)
* Glasoperator (eigen apparatuur T-mobile)
* Fibercrew (Jonaz, Freedom via wholesale goedkoper dan via KPN Wholesale)
* Cambrium (Tweak, Freedom via wholesale goedkoper dan via KPN Wholesale

Fibercrew is (nog?) in niet heel veel plaatsen aanwezig. En Glasoperator is dus niet 'open' (al begrijp ik dus van @Barre73 dat dit mogelijk komt doordat ze dat volgens hun ODF contract met KPNNetwerkNL niet mogen, maar wat niet is kan nog komen). Dan zijn er ook nog steeds plaatsen waar glasaoperator ook niet aanwezig is en waar echt KPN de enige operator is (en waar T-mobile dus ook alleen via KPN Wholesale kan leveren).
eymey schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:36:
[...]

Is het volgens mij nooit geweest in Enschede (tenminste, dacht te lezen dat je daar woont?).

GPON is van Fibercrew (of beter gezegd, Fibercrew doet GPON) en volgens mij hebben die nog helemaal niks in Enschede.
Enschede inderdaad.

Hmm, oh wacht, Freedom was via Cambrium net als Tweak? Misschien dat ik daarmee in de war ben.

Dus eigenlijk is het (hier) alleen KPN, danwel KPN Wholesale met bijbehorend prijskaartje?

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:10
Enschede heeft qua belichters/hardware in de POP:
  • KPN
  • T-Mobile Thuis (GlasOperator / Vodafone Thuis)
  • Cambrium
Freedom heeft kennelijk in Enschede alleen de mogelijkheid om diensten aan te bieden via KPN of via Cambrium. Nu Cambrium is weggevallen blijft er helaas alleen de dure KPN mogelijkheid over. :/

Mogelijk dat het in de toekomst mogelijk wordt om T-Mobile/GlasOperator als belichter te kiezen. Laten we het hopen in ieder geval, want voor dit bedrag is Freedom voor mij helaas geen optie meer.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vanochtend ook een belletje gekregen van T-Mobile met de vraag of ik de e-mail al had gezien.

Helaas kon de beste man aan de andere kant geen vast IP adres beloven op dit moment, maar er zou aan gewerkt worden ( :+ ).

Voorlopig blijf ik zitten waar ik zit, maar jammer dat er een eind aan gaat komen.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Ai, dat is wel een bittere pil inderdaad dat Freedom alleen nog KPN als belichter heeft in Enschede want dat wordt een forse prijsverhoging. Voor zolang mogelijk dan maar gebruik maken van de diensten van Tweak maar ik verwacht dat ze eind volgend jaar niet meer bestaan. ;w

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
The_Worst schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:41:
Ai, dat is wel een bittere pil inderdaad dat Freedom alleen nog KPN als belichter heeft in Enschede want dat wordt een forse prijsverhoging. Voor zolang mogelijk dan maar gebruik maken van de diensten van Tweak maar ik verwacht dat ze eind volgend jaar niet meer bestaan. ;w
Ik denk dat de primaire vraag is hoe lang de contracten nog lopen. Kennelijk sluiten ze niemand meer nieuw aan maar het contract zal echt nog wel een jaar doorlopen voor Freedom Internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 21:24
Gravit0n schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:28:
Vanochtend ook een belletje gekregen van T-Mobile met de vraag of ik de e-mail al had gezien.

Helaas kon de beste man aan de andere kant geen vast IP adres beloven op dit moment, maar er zou aan gewerkt worden ( :+ ).

Voorlopig blijf ik zitten waar ik zit, maar jammer dat er een eind aan gaat komen.
Ik kreeg ook een belletje, ik vroeg of het aanbod anders was dan in de mail, nee dat was het niet. Oké dan heb ik voorlopig geen interesse want ik ben sowieso weer duurder uit na de korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
Heeft iemand al verlenging gehad sinds T-Mobile overname? Mijn jaarcontract loopt over 4 dagen af maar heb niks gelezen/gehoord over een nieuw jaarcontract vanuit Tweak. Gaat dit stilzwijgend verder?
wheeler schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:45:
Heeft iemand al verlenging gehad sinds T-Mobile overname? Mijn jaarcontract loopt over 4 dagen af maar heb niks gelezen/gehoord over een nieuw jaarcontract vanuit Tweak. Gaat dit stilzwijgend verder?
vorige maand verlengd voor een jaar, hoorde ook niks maar zal het wel aan mijn saldo op de bank :)
en uiteraard via de factuur die je elke maand krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Weer gebeld vandaag en maar weer eens opgenomen.

Gelijk geroepen dat ze me zeker willen benaderen omdat ik bij Tweak zit en ze me naar T-Mobile willen tillen.

Euhm ja ehh.. ik heb u de eerste keer ook gesproken.. (je geeft geen antwoord op mijn vraag en jullie zeggen steeds niks al jullie bellen dus heb helemaal niemand gesproken).

Nog meer vaag gebrabbel en mijn vraag ontwijken (had ze blijkbaar niet verwacht zo direct) en weer bleef het 5s stil. Maar weer opgehangen. Doei. Geen zin in die gasten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vorige keer was ik te laat. Vandaag hebben ze een 2de poging gedaan. Zag direct aan het nummer.

Hallo met T-Mobile
Nee!
Maar heb nog niets gezegd?
Jawel T-Mobile dus geen interesse.
Oke gaat over samenwerking Tweak en T-Mobile
(Blijkbaar is nee niet duidelijk) Ja mail over gehad antwoord blijft nee.
Oke dan nog een prettige avond. Doei.
Hetzelfde doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ondanks dat T-Mobile geblokkeerd is blijven ze het hier proberen...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mks89
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-11-2024
Gisteren gebeld door iemand van T-mobile.

Heb nu Tweak internet only jaarcontract.

Volgens haar kan ik mijn eigen modem houden en belt T-mobile telkens na 10 maanden met de mogelijkheid om met korting te verlengen. Dus een blijvend bedrag van 30 euro per maand. Dit aanbod wilde ze echter niet schriftelijk bevestigen.

Ik word hier nog niet warm van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

*T-mobile rot op met je mailtjes en telefoontjes opdringerig gedoe,* Volgens mij is er een heel callcenter tegen aangegooid om iedereen en alles naar de "fantastisch" bullshit aanbieding over te krijgen. Mijn hele omgeving allemaal tweak klanten worden al aantal keer in de week gebeld (ik vanochtend weer) gelukkig vol in beeld t-mobile shop, ik ben geen klant bij t-mobile why the f*ck zal ik opnemen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvn23
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 10:07
42dpi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:04:
*T-mobile rot op met je mailtjes en telefoontjes opdringerig gedoe,* Volgens mij is er een heel callcenter tegen aangegooid om iedereen en alles naar de "fantastisch" bullshit aanbieding over te krijgen. Mijn hele omgeving allemaal tweak klanten worden al aantal keer in de week gebeld (ik vanochtend weer) gelukkig vol in beeld t-mobile shop, ik ben geen klant bij t-mobile why the f*ck zal ik opnemen.
Om ze een kwartiertje zoet te houden zodat ze minder tijd hebben om anderen lastig te vallen?

"Ha! T-Mobile belt! Komt goed uit, ik moest net poepen..." ;)
Pagina: 1 ... 86 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.