Mr-D. schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:20:
Ben ook gebeld en opgenomen met KPN
Ze liep even vast en gemeld dat ik geen interesse heb.
Zie ook keuze heb bij Freedom voor het goedkope GPON en het duurdere AON
Kan niet echt bedenken waarom ik voor Gpon zou moeten kiezen met eigen apparatuur.
Er bestaan gelukkit ook wel GPON SFP modules voor eigen apparatuur. Je zal die alleen altijd moeten registreren in de OLT van de operator (in dit geval dus Fibercrew).
Het is dus niet meer zo makkelijk als kabeltje/sftp'tje prikken en werken. Dat is wel jammer.
Hoe dan ook ben ik wel benieuwd. Ik heb al Freedom, en dan nog AON-belicht door Cambrium. Mocht dit op een gegeven moment moeten veranderen naar GPON, dan hoop ik wel dat 'men' dat goed afstemt (via Freedom).
Want als 'men' gewoon maar patch in de PoP omzet van Cambrium naar Fibercrew apparatuur voordat ze zeker weten dat bij mij de AON spullen van de lijn zijn, dan heeft accuut iedereen die op hetzelfde passieve segment zit als ik, geen diensten meer.

.
Verder zou het in theorie kunnen dat je er met GPON eerder iets van merkt dat je met meerdere aansluitingen het medium deelt. Maar ja, bij een AON / point to point verbinding heb ik ook niet de illusie dat de backhaul die een Cambrium, Glasoperator, KPN of Fibercrew in de citypop heeft, voldoende is om tegelijk al die honderden/duizenden AON-verbindingen met volle bak verder te sturen.
[
Voor 15% gewijzigd door
eymey op 31-08-2023 14:27
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk