Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven73
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:20
Wie heeft er in België nog glasvezel van RAPIDXS?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Momenteel kunnen wij een heel aantal websites niet bezoeken in België omdat de server van hun in Nederland staat. Dit is niet echt leuk als je dingen wil opzoeken.

Welke websites werken niet bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eternalspy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 16:48
Ik ben ook aan het kijken bij wie ik ga gaan.
Is het probleem met RapidXS al opgelost?
Wat zijn je bevindingen ivm snelheid en latency?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVanhoutte
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik ben sinds november vorig jaar aangesloten op RapidXS. Heel wat problemen: regelmatig valt mijn verbinding uit, waardoor ik blij ban dat ik ook nog een beroep kan doen op mijn oude telenetverbinding. Of de uitval ligt aan Rapidxs of Fluvius weet ik niet. Op het moment dat ik dit schrijf is er ook geen verbinding. Een ander probleem is dat de support van Rapidxs ondermaats is: ik heb twee dagen geleden nog maar eens gebeld met de mededeling dat ik geen verbinding heb (daar betaal je uiteindelijk toch voor), maar er was niemand van de technische dienst beschikbaar - men zou mij terugbellen, maar dat gebeurde niet tot nu toe. En dan de snelheden: hoewel glasvezel in principe veel sneller moet kunnen zijn dan de traditionele verbindingen is het huilen met de pet op: heel erg trage verbindingen, hoe je ze ook meet.
Ik heb zelf een snelle router thuis, maar kreeg van Rapidxs een andere router van raisecom, een supergoedkoop chinees product waar je zelf weinig of niets aan de instellingen kunt aanpassen, ook niet in bridgemodus plaatsen, wat nuttig is om dat aan mijn router te koppelen. Rapidxs beloofde maanden geleden dat te doen, maar tot op heden niets. Op basis van deze bevindingen is mijn advies: ga niet met hen in zee, want dat werkt niet en de dienstverlening is ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hoe is jullie ervaring nu een paar maanden later?

Valt mij op dat op het Fluvius netwerk eigenlijk alleen Orange een beetje een bekende provider is. De rest lijkt allemaal enorm klein en ik vind enorm weinig over snelheden en betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soncholo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-09 19:01
RapidXS, Multifiber en WeServe zijn drie merken van één en hetzelfde Nederlandse bedrijf dat al een tijd opereren in Nederland, maar in België niet meer dan een postbus als vestiging hebben. Voor gewone consumenten lijkt RapidXS van alle Fluvius providers het meest interessante aanbod te hebben, maar ik zou er om bovenstaande reden toch weg van blijven.

RapidXS heeft mij in het voorjaar 2021 wekenlang aan het lijntje gehouden omdat ze (uiteindelijk toegegeven) nog hun apparatuur moesten installeren in de wijkkast. De klantendienst (bestaande uit 2 personen, zo leek wel) was steeds vriendelijk maar was uiteindenlijk zo vriendelijk om me een andere provider aan te raden. Het leek wel of mijn regelmatige telefoontjes beu waren :)

Meteen naar mijn tweede keuze gebeld: Fastic. Op het eerste zicht een éénmansonderneming door oprichter Thomas, maar de aansluiting was vlot geregeld op één week. Intussen bijna 6 maand klant en slechts één keer een downtime gehad, gemeld en op een uur geregeld. Ik heb een 1000/1000 aansluiting en in de praktijk komt dat neer op 850/850 ongeveer. Prijzen bleken voor de eerste 6 maanden lager dan op de site gevonden:

Snelheden van
- 250Mbps aan €19,97/maand voor 6 maanden in plaats van €39,95/maand
- 1000Mbps aan €24,97/maand voor 6 maanden in plaats van €49,95/maand

Heb in het najaar van 2020 eens rondvraag gedaan en alle info verzameld over alle providers op het Fluvius glasvezelnetwerk. Info is mogelijk al een beetje verouderd, maar zou je toch een indicatie moeten geven. https://docs.google.com/s...pp00BJ06r3QMMg/edit#gid=0

Mochten jullie incorrecte informatie vinden, geef dit gerust aan en dan pas ik de sheet aan. Hopelijk kan dit andere mensen helpen om een provider te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Gisteren is hier Fluvius eindelijk het kastje komen plaatsen. Nu dus eens kijken naar de providers. Fluvius engineer gaf aan dat Telenet ook op het Fluvius netwerk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wij gaan Fastic aansluiting nemen. De huidige aanbieding voor Antwerpen is erg scherp. Wij kijken geen TV en hebben geen telefoon behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd of er andere klanten van RapidXS Nederland zich op het forum bevinden.

Ik merk dat mijn 1 gbit glaslijn lang niet levert wat hij zou moeten kunnen.

Vooral de peerings naar Transip zijn niet vooruit te branden. Ik haal 20/30/40mbit met hun testfiles. Dat is echt bizar. Mijn oude Ziggo lijn (max 70mbit) haalt daadwerklijk 70mbit.

Is er nog iemand die RapidXS heeft, en die dit voor mij wil testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Blasterxp Eventueel kun je het hier ook nog proberen: [Multifiber] Ervaringen?. Ander label van exact hetzelfde bedrijf.

[ Voor 23% gewijzigd door TexMex op 26-10-2021 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
TexMex schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:29:
@Blasterxp Eventueel kun je het hier ook nog proberen: [Multifiber] Ervaringen?. Ander label van exact hetzelfde bedrijf.
Bedankt voor de tip. Ik hoop eigenlijk dat de support van RapidXS meeleest. Ik zal dezelfde vraag ook even in dat topic plaatsen.

Goed gevonden, goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06-2024
Blasterxp schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:11:
Ik ben erg benieuwd of er andere klanten van RapidXS Nederland zich op het forum bevinden.

Ik merk dat mijn 1 gbit glaslijn lang niet levert wat hij zou moeten kunnen.

Vooral de peerings naar Transip zijn niet vooruit te branden. Ik haal 20/30/40mbit met hun testfiles. Dat is echt bizar. Mijn oude Ziggo lijn (max 70mbit) haalt daadwerklijk 70mbit.

Is er nog iemand die RapidXS heeft, en die dit voor mij wil testen?
@Blasterxp is uw probleem nog actueel? zo ja, forum PM mij en dan kan ik u wellicht van dienst zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door zerotje op 17-01-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
zerotje schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:03:
[...]

@Blasterxp is uw probleem nog actueel? zo ja, forum PM mij en dan kan ik u wellicht van dienst zijn.
@zerotje Nee, de problemen zijn voorbij. De snelheden naar de verschillende peerings zijn onlangs enorm verbeterd. Fijn dat jullie ook op tweakers actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimao666
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 14:23
Is RapidXS nu aan te raden? Binnenkort kan ik ook glasvezel nemen bij enkele providers waaronder RapidXS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brggmn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 11:45
Ik zit wat met dezelfde vraag @Daimao666. Wij gaan binnenkort ook naar fiber kunnen overschakelen en RapidXS lijkt momenteel voor ons de beste aanbieder te zijn. Ik vraag me uiteraard ook af wat de huidige reviews zijn over het bedrijf op de Belgische markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackowizzard
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-06 13:10
zelfde vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpauchet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-08-2024
ik ook, zelfde vraag... is RapidXS ondertussen iets betrouwbaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier nu ook een aansluiting via Rapid XS, via Glasdraad Krimpenerwaard.

Deze sinds half februari in gebruik.

Momenteel de eerste storing, compleet geen verbinding, maar dit staat dan ook vrijwel gelijk vermeldt op de status pagina bij Multifiber.(tip, altijd eerst eventjes hier kijken, voordat alles in de meterkast los getrokken wordt)
https://status.multifiber.nl

Algemene indruk is goed, installatie mag je zelf doen, communicatie verloopt gewoon via email, en is eenvoudig-direct-goed.

Snelheid wordt behaald bij oa enkele speedtests, zeker met de juiste server geselecteerd...), maar toch, vanaf vele bestemmingen is deze erg ondermaats, wat voor mij soms irritant is, maar de algemene internet ervaring is erg soepel en vlot.

Nog geen ipv6, wel een vast ipv4 adres. Heerlijk om nu ook eens een hoge upload te hebben, vanaf buitenaf op mn NAS gaat eindelijk snel >:)

(Storing is een uurtje later al weer opgelost)

Oja, nog wel een dingetje, Xbox cloudgaming, op de Xbox zelf, of op pc met de Xbox App, werkt niet, dit, omdat volgens Microsoft, je niet in een ondersteunende regio bevind. Iets te maken met het ip adres, wat oorspronkelijk bij Isle of Man (Manx Telecom) hoorde?
Xbox Remote play, en cloudgaming via een browser werkt wel gewoon, dus voor mij geen groot probleem verder.

[ Voor 20% gewijzigd door ReBr op 16-03-2022 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Nog even een reactie, op bovenstaand bericht.

Heb nu een ander publiek ip adres gekregen, waardoor de bovenstaande punten opgelost zijn.

IPV6 nu werkend via een 6in4 tunnel.

Verder geen enkele problemen, dus tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brggmn
Zijn er ondertussen al meer mensen met RapidXS hier in België?
En mensen met een eigen router/modem ipv de fritsbox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 19:52
mijn fiberklaar aansluiting is klaar. wacht nu nog met het opstart van mijn abbonement. zou normaal 2 weken duren?
heb enkel een glasconverter besteld en zal die aansluiten op mij pfsense

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• discofris
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-04 11:18
leeyuentuen schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:01:
mijn fiberklaar aansluiting is klaar. wacht nu nog met het opstart van mijn abbonement. zou normaal 2 weken duren?
Zeer benieuwd naar jouw ervaring met RapidXS via converter en pfSense ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instantd
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
leeyuentuen schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:01:
Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen, ik nummer mijn vragen om het overzichtelijk te houden:

1.) Ben je tevreden van de snelheden?
2.) Welke converter gebruik je nu?
3.) Heb je zoals bovenstaande reacties problemen om bepaalde websites / diensten te bereiken?
4.) Gebruik je een 3rd party DNS of gebruik je RapidXS' DNS?
5.) Krijg je een vast IPV4 adres, of IPV6?
6.) Ik hoor geruchten dat men CGNAT gebruikt, klopt dit?
7.) Hoe ziet je opstelling er nu uit? Ga je rechtstreeks van de muur naar je converter en dan naar pfsense zonder een RapidXS router ertussen die je in bridge moet zetten?

Zijn er tweakers hier die een GPON to SFP oplossing gebruiken voor fiber in Belgie om bv een UDM Pro te gebruiken als eigen router?
Als er nog andere Belgen zijn die fiber via RapidXS of MultiFiber hebben, hoor ik ook graag jullie ervaringen!
(EDPnet en Proximus interesseren me minder, die bieden een gehandicapte versie aan tegen beperkte uploadsnelheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brggmn
Ben nog steeds op zoek naar ervaringen van deze provider in België. Iemand hier ondertussen de stap al gewaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Heb nu bijna 1 jaar RapidXS.
Technisch gezien weinig problemen, een gigabit verbinding voor 39,50 is mooi meegenomen, snelheid is er meestal wel, en storingen worden duidelijk vermeld bij hun 'netwerkstatus'

Maar de ipv4 adressen welke ze (her)gebruiken zijn waardeloos, eerst eentje uit Isle of Man, en nu heb ik er weer 1tje uit Rusland (Metroset Ltd)

Dit laatste is nogal erg lastig, veel creditcard betalingen worden geblokkeerd, een Microsoft account is nu waardeloos geworden, Canaldigitaal onmogelijk om in te loggen (nieuwe account aanmaken ook onmogelijk)
Maak ik een VPN verbinding naar mijn ouders, met KPN, dan werkt alles ok.

Nu weet ik wel, dat Weserve/Multifiber/RapidXS hier verder weinig aan kan doen, maar zo kan je zelf ook weinig leuke dingen meer doen met je gigabit lijn...

ipv6 zou een oplossing kunnen zijn voor de ipv4 schaarste, maar dit is nu dan jammergenoeg weer niet mogelijk.

Al met al kan ik me nog aardig behelpen met deze beperkingen, maar probeer het maar eens uit te leggen aan een standaard consument, of zakelijk gebruiker, waar je weer eens mag langs komen om problemen op te lossen...
De (zorgeloze) gebruikerservaring valt tegen, daarom zou ik het voor bovenstaande gebruikers niet meer adviseren.
Die nemen maar een KPN Hussel abonnement.

Als tweakers, is er wel mee te leven, prima prijs, prima snelheid, prima mensen om contact mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
ReBr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:31:

Maar de ipv4 adressen welke ze (her)gebruiken zijn waardeloos, eerst eentje uit Isle of Man, en nu heb ik er weer 1tje uit Rusland (Metroset Ltd)
Kan dat zo maar? Je woont in België en krijgt een Russisch IP? Dus alle website welke een regio-check doen denken dat je uit Rusland komt ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:31
ReBr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:31:
Heb nu bijna 1 jaar RapidXS.
Technisch gezien weinig problemen, een gigabit verbinding voor 39,50 is mooi meegenomen, snelheid is er meestal wel, en storingen worden duidelijk vermeld bij hun 'netwerkstatus'

Dit laatste is nogal erg lastig, veel creditcard betalingen worden geblokkeerd, een Microsoft account is nu waardeloos geworden, Canaldigitaal onmogelijk om in te loggen (nieuwe account aanmaken ook onmogelijk)
Maak ik een VPN verbinding naar mijn ouders, met KPN, dan werkt alles ok.

Nu weet ik wel, dat Weserve/Multifiber/RapidXS hier verder weinig aan kan doen, maar zo kan je zelf ook weinig leuke dingen meer doen met je gigabit lijn...

ipv6 zou een oplossing kunnen zijn voor de ipv4 schaarste, maar dit is nu dan jammergenoeg weer niet mogelijk.

Al met al kan ik me nog aardig behelpen met deze beperkingen, maar probeer het maar eens uit te leggen aan een standaard consument, of zakelijk gebruiker, waar je weer eens mag langs komen om problemen op te lossen...
De (zorgeloze) gebruikerservaring valt tegen, daarom zou ik het voor bovenstaande gebruikers niet meer adviseren.
Die nemen maar een KPN Hussel abonnement.

Als tweakers, is er wel mee te leven, prima prijs, prima snelheid, prima mensen om contact mee te hebben.
Heb je contact gehad met support? Mijn ip adres was uit Litouwen en toen hebben ze het aangepast naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Cuball schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:31:
[...]

Kan dat zo maar? Je woont in België en krijgt een Russisch IP? Dus alle website welke een regio-check doen denken dat je uit Rusland komt ?
Dat kan zo zeker ja, ze doen niets verkeerd, kopen een ip4 adressenblok op, en nemen deze vervolgens in gebruik.
De (enkele) sites, welke regiocheck doen, werken met een verouderde ip database (waarin het ip nog gekoppeld staat aan de vorige, buitenlandse, eigenaar) en geven daardoor onterecht, een verkeerd land aan.
Nu maakt dat voor mij verder niet zo veel uit, maar sinds er sancties actief zijn tegen Rusland, is het voor mij wel lastiger om bv mn Xbox Gamepass te kunnen betalen :F
Microsoft, Visa, en Mastercard zijn wel de meest lastige partijen, bij andere partijen lukt het meestal wel prima, die werken met actuele ip gegevens, en zoniet, dan wordt het meestal wel aangepast na persoonlijk contact.

@raven22 , jazeker, vorige jaar een keertje contact opgenomen, en toen werd er idd aangeboden om het ip adres aan te passen, maar dat vond-en vind, ik niet nodig, veranderde zelf regelmatig van IP doordat er verschillende hardware in gebruik was. (steeds ander MAC-Adres, wat resulteerde in steeds nieuw IP adres)
Maar idd wel weer een optie om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasuni044
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 11:51
Instantd schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:08:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen, ik nummer mijn vragen om het overzichtelijk te houden:

3.) Heb je zoals bovenstaande reacties problemen om bepaalde websites / diensten te bereiken?
7.) Hoe ziet je opstelling er nu uit? Ga je rechtstreeks van de muur naar je converter en dan naar pfsense zonder een RapidXS router ertussen die je in bridge moet zetten?

Zijn er tweakers hier die een GPON to SFP oplossing gebruiken voor fiber in Belgie om bv een UDM Pro te gebruiken als eigen router?
Als er nog andere Belgen zijn die fiber via RapidXS of MultiFiber hebben, hoor ik ook graag jullie ervaringen!
(EDPnet en Proximus interesseren me minder, die bieden een gehandicapte versie aan tegen beperkte uploadsnelheden)
Zit al sinds 12/12/21 bij RapidXS (nederland), begin was inderdaad wat problemen kwa peering maar eigenlijk binnen een paar maanden heb ik daar nooit meer last van gehad.

Ja, ik behaal eigenlijk wel 8/10 gevallen gewoon mijn volledige bandbreedte heel soms iets minder maar dan zit ik nog steeds rond 60/70% van mijn 1Gb snelheid.

Ik heb eerst de ubiquiti unifi -loco gebruikt, kweste van Serienummer door e-mailen naar support van RapidXS en zij nemen de serienummer op in de centrale en dan werkt het.

Nu gebruik ik een custom XPON die in mijn unifi USG pro 4 zit, heb de serienummer en MAC gebruikt van mijn oude unfi media converter.
Wel moet je even kijken welke OLT profiel je moet gebruiken, ik dacht dat ik hem op een Huawei profiel heb gezet.
En met een 05 Fake OK
(voor meer info kwa welke xpon bruikbaar is en met welke software.
https://github.com/Anime4000/RTL960x )

0.0 problemen

Ik gebruik mijn eigen DNS server die ik zelf host, en als fallback de RapidXS DNS, de periode dat ik de DNS gebruikte van RapidXS nooit problemen gehad met trage nameservers, dit probleem had ik wel vaak bij T-mobile.

Je krijgt een vaste IPV4 adress, dacht ook tegenwoordig een IPV6 adress maar mijn kennis/kunde met IPV6 is nog zeer beperkt dus nooit naar gekeken.

Nee in iedergeval niet bij mij.

Mijn opstelling dat ik rechtstreeks vanaf de muur naar mijn xpon gaat die direct in mijn unifi usg pro 4 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 14:08
Welke XPON heb jij hiervoor aangekocht?
Fibershow met web management?

Worden er vlan's gebruikt?

Hoop fiber direct binnen te kunnen nemen via gpon module in fortigate firewall.

[ Voor 46% gewijzigd door charlez op 21-03-2023 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yasuni044
charlez schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:09:
Welke XPON heb jij hiervoor aangekocht?
Fibershow met web management?

Hoop fiber direct binnen te kunnen nemen via gpon module in fortigate firewall.
https://nl.aliexpress.com...x250&gatewayAdapt=glo2nld

En dan de xpon variant.

Voor het internet verkeer wordt wel een vlan gebruikt, zal even in mijn gpon kijken welke vlan dat was en dan deze post updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
raven22 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:04:
[...]

Heb je contact gehad met support? Mijn ip adres was uit Litouwen en toen hebben ze het aangepast naar Amsterdam.
Jazeker,

Heb nu een vast ip adres gekregen, welke netjes in NL geregistreerd is.

Alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Helaas gisteren email gehad dat Fastic stopt op het Fluvius netwerk.

Nu aan het kijken naar wat is next. Proximus of toch nog een andere kleine provider. Zijn er nog mensen met RapidXS of Multifiber op Fluvius met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-07 16:34
swtimmer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:36:
Helaas gisteren email gehad dat Fastic stopt op het Fluvius netwerk.

Nu aan het kijken naar wat is next. Proximus of toch nog een andere kleine provider. Zijn er nog mensen met RapidXS of Multifiber op Fluvius met ervaringen?
Heb van Thomas (Fastic) een voorstel gehad voor Proximus 1000Mbit D/ 500Mbit U en behoudt van het vaste IP adres voor enkele euro's meer dan bij de andere glasvezel provider (die Zweedse club).
Installatie zou in de eerste week van April al kunnen gebeuren.
Ben voor nu toch geneigd hierop in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

nilski_official schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:08:
[...]

Heb van Thomas (Fastic) een voorstel gehad voor Proximus 1000Mbit D/ 500Mbit U en behoudt van het vaste IP adres voor enkele euro's meer dan bij de andere glasvezel provider (die Zweedse club).
Installatie zou in de eerste week van April al kunnen gebeuren.
Ben voor nu toch geneigd hierop in te gaan.
Voor ons is het nadeel dat er dan weer een extra kabel over onze gevel getrokken gaat worden. Dus voor nu stappen we denk ik eerst over open een andere Fluvius provider. Wat voor deal heb jij uiteindelijk gekregen? Voor ons was de prijs via Fastic ongeveer gelijk aan EDPnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
Wij hebben geen EDPnet aanbod op Fluvius in Antwerpen. Dus bij Fluvius is het enkel RapidXS of Multifiber.
De kabel van Proximus Fiber loopt al over de gevel dus het is bij ons enkel dat dunne kabeltje naar binnenbrengen.

Heb toch getwijfeld (Fluvius infra ligt al binnen) maar ben niet 100% gerust in hun IP adressen (voormalige buitenlandse blokken, waaronder oa Russische). Ik kan niet permitteren dat bij een IPcheck van onze dienstverleners op basis hiervan problemen zouden komen.

Ik betaal nu quasi hetzelfde als bij het oorspronkelijke Ultrafastic abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ah sorry, ik doelde meer dat als ik overstap op proximus kabel ik dan waarschijnlijk zou overstappen naar EDPnet. Maar heb liever niet nog meer kabel aan onze art deco gevel, dus blijf nog even wat langer plakken bij Fluvius. Ben wel bang dat dat netwerk straks gewoon helemaal weggaat. Ik zie niet in waarom ze al die infrastructuur gaan behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 21:11
Alle telecommunicatiekabels van Fluvius zullen dit jaar in beheer van Telenet Netco komen.
Uiteindelijk is het ook de bedoeling van telecomregulator BIPT dat de aansluitkabel naar je woonst door verschillende telecombedrijven kan hergebruikt worden. Daartoe zouden telecombedrijven het eerste distributiepunt op de gevels of onder de stoep voor elkaar moeten toegankelijk maken. Maar voorlopig is dat toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:25
Zijn er ondertussen Belgische Tweakers met een actieve verbinding via RapidXS/Multifiber?

Ik las ergens anders dat oplevering op via het Fiberklaarnetwerk sneller gebeurt wanneer je intekent op Proximus of één van de Proximus-dochterbedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Flying schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:33:
Zijn er ondertussen Belgische Tweakers met een actieve verbinding via RapidXS/Multifiber?

Ik las ergens anders dat oplevering op via het Fiberklaarnetwerk sneller gebeurt wanneer je intekent op Proximus of één van de Proximus-dochterbedrijven.
Wij hebben het modem binnen en gaan over 2 weken overstappen. Wij zaten al op fluvius dus ik verwacht weinig problemen. Zal hier posten als we om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brggmn
Mensen met een UDM-Pro icm RapidXS? Welke GPON fibermodule hebben jullie aangekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasuni044
Brggmn schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:32:
Mensen met een UDM-Pro icm RapidXS? Welke GPON fibermodule hebben jullie aangekocht?
DFP-34X-2C2
https://nl.aliexpress.com...x250&gatewayAdapt=glo2nld

moet compatible zijn voor de UDM-pro deze stick gebruikt de zelfde chipset als de UF-instant ( ubiquity stick die alleen op ubiquiti OLT werkt )

Deze stick werkt ook feilloos in mijn USG-pro 4

Tevens als je echt een uitdaging wilt, kan je altijd een UF-instant mode met de firmware van een Realtek
https://github.com/stich86/UF-Instant-Mod

het heeft even bij mij gewerkt, maar ik had een foutje gemaakt met firmware uploaden waardoor ik de optical sensor firmware heb overschreven en helaas eerst geen backup gemaakt waardoor die nu nutteloos is haha. :F

[ Voor 25% gewijzigd door yasuni044 op 20-04-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
Wij hebben het modem binnen en gaan over 2 weken overstappen. Wij zaten al op fluvius dus ik verwacht weinig problemen. Zal hier posten als we om zijn.
Hoe lang duurde het tussen bestelling en het ontvangen van de modem/activatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
swtimmer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:32:

Hoe lang duurde het tussen bestelling en het leveren van de modem? Kun je dan ook direct activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

nilski_official schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:18:
[...]

Hoe lang duurde het tussen bestelling en het leveren van de modem? Kun je dan ook direct activeren?
Wij hadden de converter binnen enkele dagen binnen. Uiteraard werkt die dan pas als de netwerkbeheerder de overstap tussen de providers heeft gemaakt. Dat was voor ons gisteren. Helaas zijn er nog wat opstart problemen waardoor de verbinding niet hellemaal stabiel is maar fluvius werkt eraan. Had wel al even snel een speedtest gedaan die iets van 800/800 liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
swtimmer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:20:
[...]

Wij hadden de converter binnen enkele dagen binnen. Uiteraard werkt die dan pas als de netwerkbeheerder de overstap tussen de providers heeft gemaakt. Dat was voor ons gisteren. Helaas zijn er nog wat opstart problemen waardoor de verbinding niet hellemaal stabiel is maar fluvius werkt eraan. Had wel al even snel een speedtest gedaan die iets van 800/800 liet zien.
Bedoel je met "niet helemaal stabiel" dat de verbinding dan uitvalt?
Fastic zou een alternatief via Proximus leveren maar de installatie is al tweemaal zonder verwittiging niet doorgegaan. Ik heb sowieso al slechte ervaringen met Proximus installaties maar omdat Fastic als reseller er tussen zit dacht ik dat het wel in orde zou komen. Niet dus.

Ik ga vandaag maar RapidXS bellen en vragen hoe snel zij kunnen leveren.

Bedankt voor jouw snelle antwoord _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

nilski_official schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:30:
[...]

Bedoel je met "niet helemaal stabiel" dat de verbinding dan uitvalt?
Fastic zou een alternatief via Proximus leveren maar de installatie is al tweemaal zonder verwittiging niet doorgegaan. Ik heb sowieso al slechte ervaringen met Proximus installaties maar omdat Fastic als reseller er tussen zit dacht ik dat het wel in orde zou komen. Niet dus.

Ik ga vandaag maar RapidXS bellen en vragen hoe snel zij kunnen leveren.

Bedankt voor jouw snelle antwoord _/-\o_
Ik heb veel packet loss op dit moment. Dus over een paar uur tijd gemiddeld denk ik 10%.

Ik heb trouwen wel een gewoon IP adres https://whatismyipaddress.com/ip/37.18.7.42 zo te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door swtimmer op 21-04-2023 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
swtimmer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:02:
[...]

Ik heb veel packet loss op dit moment. Dus over een paar uur tijd gemiddeld denk ik 10%.

Ik heb trouwen wel een gewoon IP adres https://whatismyipaddress.com/ip/37.18.7.42 zo te zien.
Dag Sander,

Een Belgisch IP nummer :-)

Is de package loss een algemeen probleem van RapidXS op het Fluvius netwerk of heb jij toevallig pech hier mee?

Ik woon in Zurenborg (Antwerpen) waar ook Proximus fiber over de gevel loopt. Maar de huidige actieve aansluiting opnieuw gebruiken maar nu voor RapidXS zou toch mijn voorkeur hebben. Ik hoop dat Fluvius de package losses snel onder controle krijgt want in onze situatie zouden 2 bedrijven gebruik maken van de connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

nilski_official schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:10:
[...]

Dag Sander,

Een Belgisch IP nummer :-)

Is de package loss een algemeen probleem van RapidXS op het Fluvius netwerk of heb jij toevallig pech hier mee?

Ik woon in Zurenborg (Antwerpen) waar ook Proximus fiber over de gevel loopt. Maar de huidige actieve aansluiting opnieuw gebruiken maar nu voor RapidXS zou toch mijn voorkeur hebben. Ik hoop dat Fluvius de package losses snel onder controle krijgt want in onze situatie zouden 2 bedrijven gebruik maken van de connectie.
Dag Buurman :-) Wij wonen op GroteBeerstraat. RapidXS zegt dat het door Fluvius komt. Het lijkt erop dat onze converter niet goed een IP krijgt/doorgeeft. Als ik zelf hard een IP geef aan mijn router dan werkt de verbinding dus, maar wel met packetloss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
swtimmer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:16:
[...]

Dag Buurman :-) Wij wonen op GroteBeerstraat. RapidXS zegt dat het door Fluvius komt. Het lijkt erop dat onze converter niet goed een IP krijgt/doorgeeft. Als ik zelf hard een IP geef aan mijn router dan werkt de verbinding dus, maar wel met packetloss.
Het komt wel dichtbij: Lange Altaarstraat :-)

Gebruik je enkel de convertor of ook hun modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

nilski_official schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:18:
[...]

Het komt wel dichtbij: Lange Altaarstraat :-)

Gebruik je enkel de convertor of ook hun modem?
Alleen de Converter. Wij hadden al een Mesh netwerk toen wij nog op Fastic zaten en had gehoopt zo min mogelijk aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nilski_official
swtimmer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:20:
[...]

Alleen de Converter. Wij hadden al een Mesh netwerk toen wij nog op Fastic zaten en had gehoopt zo min mogelijk aan te passen.
Dat zou ook mijn setup worden. Heb een Draytek router daarachter een wired en Mesh WiFi netwerk.
Ben benieuwd hoe IPTV werkt (in kwaliteit) via een RapidXS aansluiting. Sinds vorig jaar heb ik ook de Telenet coax opgezegd en kijken we enkel via streaming. Met de Fastic (VXFiber) aansluiting gaat dat perfect.

Trouwens ik zag ook dat we hierover elkaar 2 jaar geleden via Hoplr hebben gesproken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wie weet zijn wij de enige 2 op het hele Fluvius netwerk hier in de wijk :-) Ik zie verder vooral Proximus fiber mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
swtimmer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:30:
Wie weet zijn wij de enige 2 op het hele Fluvius netwerk hier in de wijk :-) Ik zie verder vooral Proximus fiber mensen.
Hahaha, dan hoop ik dat Fluvius fiber geen stille dood zal sterven. Mijn ex-buurman had ook Fastic en is na hun verhuizing binnen Zurenborg ook terug bij Fastic gegaan dus het zijn er minimaal al 3 :-)
Ik denk dat er wel iets meer zullen zijn maar inderdaad hoor/lees ik veel meer over Proximus fiber gebruikers. Dacht ook dat Proximus fiber sneller actief was dan Fluvius destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Mijn probleem lijkt opgelost trouwens. Ben online en geen packet loss meer.

Het wat toen vreemd, Fluvius was bij ons veel eerder met het beginnen van de werken, maar daarna heeft het super lang stil gelegen. Snap ook nog steeds niet waarom er ooit goedkeuring is geweest voor het leggen van 2 kabels op onze gevels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soncholo
@swtimmer @nilski_official mede buurtbewoner hier :-) ook Fastic klant die nu overstapt naar RapidXS. Mijn converter zou nog onderweg zijn, hopelijk krijg ik alles rond voor 30 april. Ik ben niet zo ervaren, maar gebruik wel mijn eigen router. Is de setup eenvoudig, zijn er dingen waar ik op moet letten?

Is die converter vergelijkbaar qua afmetingen aan die van VXFiber of moet ik gaan boren? Liefst ook zo weinig verandering aan huidige setup natuurlijk :-)

Ik hoop ook dat de Fluvius kabel geen stille dood gaat sterven. Voorlopig heeft RapidXS altijd aangegeven geen plannen te hebben om de dienst op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soncholo
Ik had dat van die Russische IP adressen trouwens gevraagd en kreeg onderstaand antwoord van hun technische support:
In 2019 hebben wij een reeks IP-adressen gekocht vanuit Rusland, deze zijn geregistreerd in Nederland en België voordat wij deze hebben ingezet.
Echter was niet elke database geupdate met deze nieuwe geolocatie, waardoor sommige apps en websites deze IP-adressen nog als Russisch zagen.

Voor zover wij weten zijn alle grote databases nu up to date, en komt dit probleem niet meer voor.
Sporadisch krijgen wij nog de melding dat een bepaalde website niet te bereiken is, zodra dit bij ons is gemeld is kunnen wij dit meestal binnen een aantal dagen verhelpen.
Dit is vaak het geval bij kleine websites of game servers met een lokale database.
Ik maak mij weinig zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

soncholo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:17:
@swtimmer @nilski_official mede buurtbewoner hier :-) ook Fastic klant die nu overstapt naar RapidXS. Mijn converter zou nog onderweg zijn, hopelijk krijg ik alles rond voor 30 april. Ik ben niet zo ervaren, maar gebruik wel mijn eigen router. Is de setup eenvoudig, zijn er dingen waar ik op moet letten?

Is die converter vergelijkbaar qua afmetingen aan die van VXFiber of moet ik gaan boren? Liefst ook zo weinig verandering aan huidige setup natuurlijk :-)

Ik hoop ook dat de Fluvius kabel geen stille dood gaat sterven. Voorlopig heeft RapidXS altijd aangegeven geen plannen te hebben om de dienst op te heffen.
Ik heb niet een hele duidelijke foto, maar de converter is een stuk kleiner dan die van Fastic (https://photos.app.goo.gl/asZiEQDvkckbxqBA9, stopcontact kan je aan zien hoe klein die is). Het aansluiten zelf was <1 minuut werk. Het is puur de glasvezelkabel van het Fluvius kastje naar de RapidXS converter steken en dan jouw UTP kabel omzetten. Bij ons was alleen het probleem dat wij niet goed een IP adres doorkregen. Maar dat was uiteindelijk ook allemaal binnen 24u opgelost via de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
Hé, we zijn al met 4 hier in de buurt op Fluvius ;-)

@swtimmer , lukt het streamen van bijv. VRT max of VTM go goed? Ik kreeg net een pdf waaraan de eigen router moest voldoen waarbij er wordt gesproken dat IPTV via VLAN 168 moet verlopen. Nu ondersteund mijn Draytek router VLAN's maar weet niet of ik dit nu apart moet configureren.

@soncholo , ik vermoed dat je jouw router op DHCP aan de WAN kant moet instellen want het vaste IP adres is op basis van het MAC adres van de router. Hieruit concludeer ik dat er dus dynamische IP's worden uitgedeeld.
Mocht je er niet uit geraken: hulp is nu (ook letterlijk) dichtbij :-) Laat gerust weten als ik kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wij gebruiken eigenlijk alleen apps op onze Smart TV. Prime, Netflix, Disney+, YouTube, and NPO werken. Ik heb zelf niet IPVT via VLAN lopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
Dan zal IPTV ook gewoon werken. Ik gebruik dezelfde apps als je al opnoemde en heb op onze Samsung smart tv ook de IPTVsmarters app draaien. Zover ik weet gebruiken die allemaal hetzelfde protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 21:11
IPTV via VLAN 168 is een apart tv-abonnement van https://www.multifiber.nl/zenderoverzicht/
Ik denk niet dat dit in België aangeboden wordt.
RapidXS België biedt gewoon internet aan, en VRTMax werkt gewoon via internet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nilski_official
Dank je voor de toelichting, @rafbelg !
Na de positieve ervaring van oa. @swtimmer lijkt RapidXS mij een goede vervanger voor Fastic nu zij er mee ophouden op het Fluvius glasvezel netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soncholo
Bedankt voor alle info. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Helaas het probleem met IP was weer terug sinds zaterdag en dus veel packetloss het hele weekend. Hopenlijk dat ze morgen wat remote kunnen fixxen, anders moet ik straks nog naar kantoor deze week om te werken :|

/edit allemaal weer opgelost en online. Laten we hopen dat dit zo blijft! Haal wel mooi 800+/800+ speedtest uitslagen, dus de snelheid zit wel goed!

[ Voor 26% gewijzigd door swtimmer op 24-04-2023 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nilski_official
Heb vandaag de convertor ontvangen en morgen (26/4) zou de lijn omgezet worden van Fastic naar RapidXS. Ben benieuwd naar de ervaringen en of het IP probleem van @swtimmer 'persoonlijk' is of dat het om de wijk zit gesitueerd.

PS: @swtimmer , heb je hiervoor de RapidXS supportdesk moeten contacteren of heb je het zelf opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

nilski_official schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:58:
Heb vandaag de convertor ontvangen en morgen (26/4) zou de lijn omgezet worden van Fastic naar RapidXS. Ben benieuwd naar de ervaringen en of het IP probleem van @swtimmer 'persoonlijk' is of dat het om de wijk zit gesitueerd.

PS: @swtimmer , heb je hiervoor de RapidXS supportdesk moeten contacteren of heb je het zelf opgelost?
Helaas kan je zelf niets doen, het IP kwam gewoon niet door. Ik had meerdere routers getest met allemaal hetzelfde effect. De RapidXS supportdesk heeft wat dingen moeten doen, en in het begin ook Fluvius wat in hun kasten. Ik neem aan dat ze hierdoor beter weten wat er fout kan gaan in onze wijk en ik heb er vertrouwen in dat het bij jullie gewoon goed gaat. Support was ook gewoon vlot/snel via email (dus geen geneuzel met uren wachten aan de telefoon met L3/L2/L1 support).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brggmn
Ik heb deze besteld op aangeven van de medetweaker (waarvoor dank voor de input)
Vanaf deze binnen is ga ik ook de lijn bij RapidXS aanvragen. Bij ons is de fiber door Fiberklaar getrokken, dus ben benieuwd naar wat dit gaat geven.
Vanaf we stabiel zijn gaat de Telenetlijn eruit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yasuni044
Brggmn schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:41:
[...]

Ik heb deze besteld op aangeven van de medetweaker (waarvoor dank voor de input)
Vanaf deze binnen is ga ik ook de lijn bij RapidXS aanvragen. Bij ons is de fiber door Fiberklaar getrokken, dus ben benieuwd naar wat dit gaat geven.
Vanaf we stabiel zijn gaat de Telenetlijn eruit!
Voor de mensen die een voorzetje willen hebben voor de xpon config, kunnen mij PM-en.
En dan stuur ik je een dump van all mijn settings (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soncholo
Gisteren converter ontvangen en vanochtend is de lijn geactiveerd, ga alles vanavond aansluiten. Duimen maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soncholo
Helaas krijg ik ook voorlopig geen IP, het PON lampje blijft knipperen. Zal morgen een telefoontje naar support worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
Ik heb ook gisteren de convertor ontvangen en vandaag werd de aansluiting overgezet van Fastic (VXfiber) naar RapidXS (Weserve). Aanvankelijk had ik hetzelfde voor als @soncholo : het PON lamp bleef knipperen. Een mailtje naar de supportdesk van RapidXS werd zeer snel opgepakt en kort daarna was dat probleem opgelost.

Echter wilde mijn router (Draytek 2926) geen IP adres aannemen via de DHCP pool van Weserve. Wanneer ik het manueel (statisch) vast invoerde had ik wel connectie. Na zeer snelle replies op een support ticket nam de helpdeskmedewerker telefonisch contact op en heeft met een remote desktop tool de router nagelopen en via de log kunnen debuggen. Een aanpassing aan hun kant resulteerde uiteindelijk dat dit nu ook is opgelost.

Tot nu toe nog geen last gehad van packet loss. Merkte nu net wel een verminderde snelheid bij een speedtest (ca. 100Mbps tov 650Mbps eerder deze middag). Maar bij fastic kwam het in het begin ook de eerste dagen iets trager op gang.

Al met al de eerste uren zijn positief ervaren. Ook het snelle contact met de servicedesk is een positieve ervaring waardoor ik nu weet dat als er iets mis zou gaan er geen tergend lange wachttijden voor response zoals bij Telenet zullen plaatsvinden.

Ik hou jullie over enkele dagen op de hoogte over het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soncholo
@nilski_official Aha, ik ga ook al eens mailen dan :-) merci

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
Als bij elke activatie een interventie van de support nodig is, stemt dat mij niet gelukkig. Kan me niet voorstellen dat een activatie zo moeilijk kan zijn. Voor ons is het dan misschien "eenvoudig" om het opgelost te krijgen, maar hoe zal dat zijn bij mensen die minder onderlegd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Het lijkt alsof we dan allemaal hetzelfde probleem hebben qua niet krijgen van ip. Geen idee waarom dat niet direct werkt.

Qua speedtest zie ik best grote verschillen tussen de servers. Vaak met Delta in Zeeland of KPN heb ik betere resultaten dan met de grote lokale Belgische partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Misschien handig om een aantal resultaten hier te posten van doorheen de dag, zeker naar servers binnen België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Flying schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:17:
Misschien handig om een aantal resultaten hier te posten van doorheen de dag, zeker naar servers binnen België.
Ik merk dat veel servers in België afgestemd zijn op normale Belgische verbindingen. Zelfs testen vanaf een azure or gcp server geven lagere resultaten, zeker qua upload.

Zal eens wat testen posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Paar tests:
Orange BE evere: https://www.speedtest.net...ba-463d-a78c-7cbab8a946f1
EDPnet: https://www.speedtest.net...83-464f-9dce-71f11d135843
Delta: https://www.speedtest.net...6f-4746-8fc9-c7980f75b87e
KPN https://www.speedtest.net...8e-42c2-8ddb-3464395b88ff
Orange BE: https://www.speedtest.net...12-45b9-b7cc-57cc83bb5b89
VOO: https://www.speedtest.net...85-4923-b014-5ea59468eb3a
Proximus:https://www.speedtest.net/my-result/d/8a837c51-5baa-4770-bab7-a89ced8c04b0
LaFibre: https://www.speedtest.net...fd-4b9a-836a-dbbd6026507d

Op mijn router zelf zit ook een speedtest en daar zie ik het volgende: https://photos.app.goo.gl/HHQ7UuWUXARzM48u6
Die server zie ik niet in de speedtest app dus kan niet vergelijken. Gisteravond laat haalde ik 900+/900+ dus het lijkt allemaal wel iets te schommelen.

Net zoals op mijn Azure box merk ik dat veel test servers een limiet hanteren qua upload die rond de 500mbit ligt.

[ Voor 23% gewijzigd door swtimmer op 27-04-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soncholo
Uiteraard is het vandaag Koningsdag in Nederland en is hun support dus niet te bereiken. Dat heb je natuurlijk met een postbusbedrijf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

soncholo schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:13:
Uiteraard is het vandaag Koningsdag in Nederland en is hun support dus niet te bereiken. Dat heb je natuurlijk met een postbusbedrijf...
Ja ik denk niet dat veel problemen in het weekend of op feestadgen worden opgepakt. Die zitten vandaag allemaal op de matjesmarkt hun oude spullen te verkopen :+

Bij mij deed het PON lampje het wel atlijd gewoon direct. Als die knippert is het misschien wel een Fluvius probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door swtimmer op 27-04-2023 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soncholo
Vanochtend mailtje gehad, lijn bleek toch niet actief. Intussen alles werkende, haal netjes zo'n 800/800 op het eerste zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
@swtimmer Jij hebt toch ook een Mesh WiFi netwerk hè? Welk merk/type gebruik je en hoe zijn je ervaringen?

Ik gebruik nu nog 3 Open Mesh (vroeger Datto, daarvoor Cloudtrax) AP's maar dat wordt niet verder ondersteund en ik begin in de cloud management tool problemen te ondervinden.
Overweeg de boel te vernieuwen maar ervaringen van gebruikers zijn dan belangrijk.

Heb weinig 'eisen' maar wil graag bekabeld de AP's kunnen aansluiten op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wij hebben een mix aan sets van TP-Link Deco (6 PODs in gebruik). Wij hadden die gekozen omdat je dan een mix van UTP + PowerLine as backhaul kan instellen (wij hebben beneden overal UTP, maar boven niet, met die PowerLine backhaul hebben wij veel stabielere verbinding boven tov mijn eerste set van Deco die alles WiFi-WiFi deed). Werkt allemaal vrij goed, maar het is niet alsof je echt veel kan instellen. Echt consumenten spul. Ook merk je dat het allemaal niet echt gemaakt is voor gigabit. Zo merk ik dat het kantoor bij ons die dus via een UTP POD zit lagere snelheden geeft dan de hoofd POD. Voor ons niet echt een probleem, 700mbit is not steeds vlot zat :-). Het behouden van wifi in het huis werkt wel goed, ik kan gewoon van boven naar beneden lopen en mijn Teams call over wifi loopt gewoon netjes door ondanks dat ik overspring van pod naar pod. Daarnaast had Bol/Amazon altijd wel scherpe deals, dus de hele set was niet duur.

Wat wel een nadeel kan zijn is dat TP-link niet echt van het firmware updaten is, dus verwacht niet dat je opeens veel meer features gaat krijgen of dat als er een bug is dat er snel een oplossing gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
Dat is waardevoller info!

Ik zat te denken aan de Netgear Orbi (rbk853): een WiFi6 Mesh met ook een mogelijkheid om de backhaul via UTP te laten verlopen. Dat laatste vind ik persoonlijk een must. Waar ik vroeger over veel features in het controlpanel wilde beschikken maakt mij dat steeds minder uit. Prestaties zijn uiteindelijk belangrijker.

Dat snel overschakel van pod naar pod is dan ook wel weer belangrijk: we hebben hier verschillende zakelijke telefoonlijnen via een VoIP-cloud die we met een app op de telefoontoestellen gebruiken. Het kunnen rondlopen in huis zonder de connectie te verliezen is dan wel erg waardevol.

Ik ga die Deco set eens nader bekijken. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

nilski_official schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:07:
Dat is waardevoller info!

Ik zat te denken aan de Netgear Orbi (rbk853): een WiFi6 Mesh met ook een mogelijkheid om de backhaul via UTP te laten verlopen. Dat laatste vind ik persoonlijk een must. Waar ik vroeger over veel features in het controlpanel wilde beschikken maakt mij dat steeds minder uit. Prestaties zijn uiteindelijk belangrijker.

Dat snel overschakel van pod naar pod is dan ook wel weer belangrijk: we hebben hier verschillende zakelijke telefoonlijnen via een VoIP-cloud die we met een app op de telefoontoestellen gebruiken. Het kunnen rondlopen in huis zonder de connectie te verliezen is dan wel erg waardevol.

Ik ga die Deco set eens nader bekijken. Thanks.
Dat is wel een mooie set. Ik had zelf ook al een keer gekeken naar die Nest Pro sets. Helemaal omdat wij sowieso al veel Google spul hebben en die ook Matter heeft wat gok ik een voordeel kan zijn omdat al onze lampen en warmtepomp ook smart zijn. Maar zolang dat TP-Link spul blijft werken verander ik nog even niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Wilde afgelopen avond eens een keertje formule1 kijken, dat ging eigenlijk al voor geen meter, en de rest van de verbinding werkte ook zeer matig / slecht / niet
Eigenlijk tot nu toe altijd wel tevreden geweest met RapidXS, maar dit viel me toch wel erg tegen. (capaciteits problemen?)

Nu op dit moment (0:00 uur) is alles wel weer in orde.

Onderstaand eigen ervaring gepost in een ander topic:

Vanaf ong 21:00 uur werd de verbinding al wat stroperiger (hogere ping)
21:30 tot 23:00 was zelfs normaal internet verkeer niet te doen. (download 0,5 a 3 Mb/s, upload wel 930 :+ )
Leuk zo'n gigabit verbinding (van Rapid XS / Multifiber), maar in deze situatie verlang ik weer naar een KPN verbinding...

Maar normaal werkt de verbinding erg goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aVMk2vkrbztDxXIq4j-z1X_es0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EybFFsxTqFcVVeourmXRrtu2.png?f=user_large

ipv6 via een tunnel (nog geen native ipv6 via RapidXS)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UINdHYTeRCMeEAZfOQrAoErszTQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ETOq8O9CSxfWyhY1rMJwo0zl.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door ReBr op 08-05-2023 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:10
ReBr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:04:
Wilde afgelopen avond eens een keertje formule1 kijken, dat ging eigenlijk al voor geen meter, en de rest van de verbinding werkte ook zeer matig / slecht / niet
Eigenlijk tot nu toe altijd wel tevreden geweest met RapidXS, maar dit viel me toch wel erg tegen. (capaciteits problemen?)

Nu op dit moment (0:00 uur) is alles wel weer in orde.

Onderstaand eigen ervaring gepost in een ander topic:

Vanaf ong 21:00 uur werd de verbinding al wat stroperiger (hogere ping)
21:30 tot 23:00 was zelfs normaal internet verkeer niet te doen. (download 0,5 a 3 Mb/s, upload wel 930 :+ )
Leuk zo'n gigabit verbinding (van Rapid XS / Multifiber), maar in deze situatie verlang ik weer naar een KPN verbinding...

Maar normaal werkt de verbinding erg goed.

[Afbeelding]

ipv6 via een tunnel (nog geen native ipv6 via RapidXS)

[Afbeelding]
komt dit vaker voor
zit te denken aan rapidxs omdat het de "goedkoopste" is voor alleen internet
zou willen dat ze 20mbps zouden aanbieden of zo voor minder in je 1tje heb je daar mee dan voldoende aan
streamen in HD en internetten tegelijk heb je al minder genoeg aan
wel 20down maar vooral up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Maxwp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:42:
[...]

komt dit vaker voor
zit te denken aan rapidxs omdat het de "goedkoopste" is voor alleen internet
zou willen dat ze 20mbps zouden aanbieden of zo voor minder in je 1tje heb je daar mee dan voldoende aan
streamen in HD en internetten tegelijk heb je al minder genoeg aan
wel 20down maar vooral up
Nee, in mijn ervaring niet, hopenlijk was het een uitzondering.
Soms wel eens een iets tragere download ivm een minder goede peering, maar dit is uitzonderlijk.

Een lagere (goedkopere), en stabiele verbinding kan idd gewenst zijn.
Mijn ouders hebben een glasvezel instap abonnement bij KPN van 50 Mb/s en deze is eigenlijk al perfect, merk weinig verschil met mijn gigabit verbinding (op de grote downloads na dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier met RapidXS tijdens diezelfde F1-race (en alle voorgaande races) geen enkel probleem. Zowel F1TV als Viaplay liepen hier perfect vloeiend. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
TexMex schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:07:
Hier met RapidXS tijdens diezelfde F1-race (en alle voorgaande races) geen enkel probleem. Zowel F1TV als Viaplay liepen hier perfect vloeiend. :)
Ah,fijn dat het bij jou geen enkel probleem was, voorheen bij mij ook geen enkel probleem.

Dan zal het hier lokaal wel een probleem geweest zijn. Heb al gebeld naar iemand anders hier in de regio met Multifiber, maar die heeft de verbinding op zondagavond niet gebruikt.

Regio is hier Glasdraad Krimpenerwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
ReBr schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:54:
[...]

Nee, in mijn ervaring niet, hopenlijk was het een uitzondering.
Soms wel eens een iets tragere download ivm een minder goede peering, maar dit is uitzonderlijk.

Een lagere (goedkopere), en stabiele verbinding kan idd gewenst zijn.
Mijn ouders hebben een glasvezel instap abonnement bij KPN van 50 Mb/s en deze is eigenlijk al perfect, merk weinig verschil met mijn gigabit verbinding (op de grote downloads na dan)
rapidxs nu iets van 40 euro in de maand? krijg je dan 1gbps ( neem aan ook up? ) wat doet knp dan met 50mbps aan abb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Maxwp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:50:
[...]

rapidxs nu iets van 40 euro in de maand? krijg je dan 1gbps ( neem aan ook up? ) wat doet knp dan met 50mbps aan abb?
Bij RapidXS idd ook 1 giga up, voor 39,50 euro per maand.

Bij ouders met KPN, 50 mbps down en 50 mbps up, 56 euro per maand, dit is icl vaste telefonie en tv. Deze zijn 2,50, en 10 per maand.

Dus ong 43 euro per maand, best nog wel prijzig. Dit abo was ooit Telfort basis internet voor 17,50 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
ReBr schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:56:
[...]

Bij RapidXS idd ook 1 giga up, voor 39,50 euro per maand.

Bij ouders met KPN, 50 mbps down en 50 mbps up, 56 euro per maand, dit is icl vaste telefonie en tv. Deze zijn 2,50, en 10 per maand.

Dus ong 43 euro per maand, best nog wel prijzig. Dit abo was ooit Telfort basis internet voor 17,50 per maand
keek net even bij kpn

55 euro voor een 2jaar contract internet only.... ben toch niet gek en dan 50 down en 10 up.
geen tv niks verder
wel X tijd korting van abb van 30 euro de maand maar wel daarna 55 euro per maand en gelijk 2 jaar afsluiten

ik had ook iets van 20 max 30 euro de maand verwacht bij glasvezel internet only en voor minder per maand dan nog de optie 500 of 100mbps was ook goed geweest

denk dat ze veel klanten weghalen bij andere als ze een lagere snelheid en lagerekosten per maand vragen dan.
denk dat men te veel gefixeert is op die snelheid ook de consument. meer is niet altijd beter,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Goedkoop via glasvezel is niet meer te vinden.

Via DSL kan je bij Cheapconnect nog voor 29,95 een prima verbinding nemen, max 100 mbps (beviel mij prima)
EDPNET voor 24,95, max 30 mbps (ik heb hier geen gebruikerservaring mee)

Via glas beide een stuk hoger geprijsd.

Dan moet je het toch hebben van de kortingsacties.

Of RapidXS ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
ReBr schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:28:
Goedkoop via glasvezel is niet meer te vinden.

Via DSL kan je bij Cheapconnect nog voor 29,95 een prima verbinding nemen, max 100 mbps (beviel mij prima)
EDPNET voor 24,95, max 30 mbps (ik heb hier geen gebruikerservaring mee)

Via glas beide een stuk hoger geprijsd.

Dan moet je het toch hebben van de kortingsacties.

Of RapidXS ;-)
30 euro de maand voor een adsl+ lijn ;-) nee bedankt

hoop een dag een ~30up 30 down glasvezel te kunnen krijgen voor 15 euro de maand _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:31
Bij mij gaat Rapid altijd als een speer, meestal ruim boven de 900 up en down.
Het ip probleem had ik in het begin ook, maar heeft support snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nondisputandum
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-06-2023
Multifiber is nog geen optie.

Mijn woning wordt deze week aangesloten op het glasvezelnetwerk. Ik contacteerde Multifiber (idem bedrijf als RapidXS).

Dit was hun respons (binnen de 24u):

"Als de aanvraag tot aansluiting is gedaan, dan weet Fiberklaar dat uw woning aangesloten moet worden op fiber. Zodra Fiberklaar klaar is met de aanleg van fiber en de huisaansluiting, is het de verwachting dat het nog ongeveer een jaar duurt voordat we onze diensten kunnen leveren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
De vraag die bij mij speelt is vooral: duurt het voor alle providers nog een jaar, of kunnen de anderen sneller aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nondisputandum
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-06-2023
(Vervolg) RapidXS is nog geen optie.

Ik stuurde dezelfde mail (zie hoger) naar RapidXS en kreeg een cooy paste identiek antwoird als dat van Multifiber.

"Als de aanvraag tot aansluiting is gedaan, dan weet Fiberklaar dat uw woning aangesloten moet worden op fiber. Zodra Fiberklaar klaar is met de aanleg van fiber en de huisaansluiting, is het de verwachting dat het nog ongeveer een jaar duurt voordat we onze diensten kunnen leveren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brggmn
Enkele weken geleden gepoogd om RapidXS binnen te trekken (regio Sint-Niklaas, BE). Na een afspraak te maken online kreeg ik kort daarop volgend antwoord:
Bedankt voor uw bestelling. Als het goed is, heeft u hier separaat een bevestiging van ontvangen.

Uw order is een pre order. De aanleg van fiber in uw gebied is nog niet gestart en dat betekent dat we nog geen actieve diensten kunnen leveren. De verwachting is dat dit nog zeker een jaar zal duren. De wensdatum/aansluitdatum van 8 juli 2023 is daarom ook niet haalbaar.

Ik verwijs u graag naar de website van Fiberklaar. Hier kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief, waarmee u op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen.

Zodra uw huisaansluiting gereed is, nemen we contact met u op om de vervolgstappen met u door te nemen.
Vreemd genoeg ligt de fiber al enkele maanden binnen en zitten de buren al enkele maanden op Proximus Fiber. Nadat ik dit doorgegeven heb kreeg ik onderstaand antwoord:
Het is heel goed mogelijk dat uw buren al diensten ontvangen over het Fiberklaar netwerk via EDPNet of Proximus. Fiberklaar heeft ervoor gezorgd dat de infrastructuur al voor hun diensten is klaargemaakt.

Helaas is het nog niet zover dat wij onze diensten kunnen leveren over hetzelfde netwerk. Dit hangt af van Fiberklaar. Zodra Fiberklaar aan ons doorgeeft dat de infrastructuur klaar is voor onze diensten, we de wijkcentrale kunnen inrichten met onze apparatuur en we kunnen leveren, brengen we u hiervan op de hoogte.
Bottomline: RapidXS of Multifiber heeft nog geen apparatuur in de wijkkast hangen en zijn dat ook niet van plan volgens mij zolang ze niet verschillende aanvragen krijgen...

Aangezien ik mijn huidige ISP buiten wou hebben heb ik voorlopig voor Mobile Vikings Fiber gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Nadat bij ons de lijn door de lokale coöperatie was opgeleverd was de dienst vrij snel in de lucht.
En sinds dien eigenlijk geen storingen meer. Werkt prima.
Pagina: 1 2 Laatste