Zijn er ondertussen al meer mensen met RapidXS hier in België?
En mensen met een eigen router/modem ipv de fritsbox?
En mensen met een eigen router/modem ipv de fritsbox?
Zeer benieuwd naar jouw ervaring met RapidXS via converter en pfSense ...leeyuentuen schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:01:
mijn fiberklaar aansluiting is klaar. wacht nu nog met het opstart van mijn abbonement. zou normaal 2 weken duren?
heb enkel een glasconverter besteld en zal die aansluiten op mij pfsense
Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen, ik nummer mijn vragen om het overzichtelijk te houden:leeyuentuen schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:01:
mijn fiberklaar aansluiting is klaar. wacht nu nog met het opstart van mijn abbonement. zou normaal 2 weken duren?
heb enkel een glasconverter besteld en zal die aansluiten op mij pfsense
Kan dat zo maar? Je woont in België en krijgt een Russisch IP? Dus alle website welke een regio-check doen denken dat je uit Rusland komt ?ReBr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:31:
Maar de ipv4 adressen welke ze (her)gebruiken zijn waardeloos, eerst eentje uit Isle of Man, en nu heb ik er weer 1tje uit Rusland (Metroset Ltd)
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Heb je contact gehad met support? Mijn ip adres was uit Litouwen en toen hebben ze het aangepast naar Amsterdam.ReBr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:31:
Heb nu bijna 1 jaar RapidXS.
Technisch gezien weinig problemen, een gigabit verbinding voor 39,50 is mooi meegenomen, snelheid is er meestal wel, en storingen worden duidelijk vermeld bij hun 'netwerkstatus'
Maar de ipv4 adressen welke ze (her)gebruiken zijn waardeloos, eerst eentje uit Isle of Man, en nu heb ik er weer 1tje uit Rusland (Metroset Ltd)
Dit laatste is nogal erg lastig, veel creditcard betalingen worden geblokkeerd, een Microsoft account is nu waardeloos geworden, Canaldigitaal onmogelijk om in te loggen (nieuwe account aanmaken ook onmogelijk)
Maak ik een VPN verbinding naar mijn ouders, met KPN, dan werkt alles ok.
Nu weet ik wel, dat Weserve/Multifiber/RapidXS hier verder weinig aan kan doen, maar zo kan je zelf ook weinig leuke dingen meer doen met je gigabit lijn...
ipv6 zou een oplossing kunnen zijn voor de ipv4 schaarste, maar dit is nu dan jammergenoeg weer niet mogelijk.
Al met al kan ik me nog aardig behelpen met deze beperkingen, maar probeer het maar eens uit te leggen aan een standaard consument, of zakelijk gebruiker, waar je weer eens mag langs komen om problemen op te lossen...
De (zorgeloze) gebruikerservaring valt tegen, daarom zou ik het voor bovenstaande gebruikers niet meer adviseren.
Die nemen maar een KPN Hussel abonnement.
Als tweakers, is er wel mee te leven, prima prijs, prima snelheid, prima mensen om contact mee te hebben.
Dat kan zo zeker ja, ze doen niets verkeerd, kopen een ip4 adressenblok op, en nemen deze vervolgens in gebruik.Cuball schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:31:
[...]
Kan dat zo maar? Je woont in België en krijgt een Russisch IP? Dus alle website welke een regio-check doen denken dat je uit Rusland komt ?
Zit al sinds 12/12/21 bij RapidXS (nederland), begin was inderdaad wat problemen kwa peering maar eigenlijk binnen een paar maanden heb ik daar nooit meer last van gehad.Instantd schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:08:
[...]
Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen, ik nummer mijn vragen om het overzichtelijk te houden:
1.) Ben je tevreden van de snelheden?
2.) Welke converter gebruik je nu?
3.) Heb je zoals bovenstaande reacties problemen om bepaalde websites / diensten te bereiken?
4.) Gebruik je een 3rd party DNS of gebruik je RapidXS' DNS?
5.) Krijg je een vast IPV4 adres, of IPV6?
6.) Ik hoor geruchten dat men CGNAT gebruikt, klopt dit?
7.) Hoe ziet je opstelling er nu uit? Ga je rechtstreeks van de muur naar je converter en dan naar pfsense zonder een RapidXS router ertussen die je in bridge moet zetten?
Zijn er tweakers hier die een GPON to SFP oplossing gebruiken voor fiber in Belgie om bv een UDM Pro te gebruiken als eigen router?
Als er nog andere Belgen zijn die fiber via RapidXS of MultiFiber hebben, hoor ik ook graag jullie ervaringen!
(EDPnet en Proximus interesseren me minder, die bieden een gehandicapte versie aan tegen beperkte uploadsnelheden)
[ Voor 46% gewijzigd door charlez op 21-03-2023 08:12 ]
https://nl.aliexpress.com...x250&gatewayAdapt=glo2nldcharlez schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:09:
Welke XPON heb jij hiervoor aangekocht?
Fibershow met web management?
Worden er vlan's gebruikt?
Hoop fiber direct binnen te kunnen nemen via gpon module in fortigate firewall.
Jazeker,raven22 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:04:
[...]
Heb je contact gehad met support? Mijn ip adres was uit Litouwen en toen hebben ze het aangepast naar Amsterdam.
Heb van Thomas (Fastic) een voorstel gehad voor Proximus 1000Mbit D/ 500Mbit U en behoudt van het vaste IP adres voor enkele euro's meer dan bij de andere glasvezel provider (die Zweedse club).swtimmer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:36:
Helaas gisteren email gehad dat Fastic stopt op het Fluvius netwerk.
Nu aan het kijken naar wat is next. Proximus of toch nog een andere kleine provider. Zijn er nog mensen met RapidXS of Multifiber op Fluvius met ervaringen?
Voor ons is het nadeel dat er dan weer een extra kabel over onze gevel getrokken gaat worden. Dus voor nu stappen we denk ik eerst over open een andere Fluvius provider. Wat voor deal heb jij uiteindelijk gekregen? Voor ons was de prijs via Fastic ongeveer gelijk aan EDPnet.nilski_official schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:08:
[...]
Heb van Thomas (Fastic) een voorstel gehad voor Proximus 1000Mbit D/ 500Mbit U en behoudt van het vaste IP adres voor enkele euro's meer dan bij de andere glasvezel provider (die Zweedse club).
Installatie zou in de eerste week van April al kunnen gebeuren.
Ben voor nu toch geneigd hierop in te gaan.
Wij hebben het modem binnen en gaan over 2 weken overstappen. Wij zaten al op fluvius dus ik verwacht weinig problemen. Zal hier posten als we om zijn.Flying schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:33:
Zijn er ondertussen Belgische Tweakers met een actieve verbinding via RapidXS/Multifiber?
Ik las ergens anders dat oplevering op via het Fiberklaarnetwerk sneller gebeurt wanneer je intekent op Proximus of één van de Proximus-dochterbedrijven.
DFP-34X-2C2Brggmn schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:32:
Mensen met een UDM-Pro icm RapidXS? Welke GPON fibermodule hebben jullie aangekocht?
[ Voor 25% gewijzigd door yasuni044 op 20-04-2023 12:07 ]
Hoe lang duurde het tussen bestelling en het ontvangen van de modem/activatie?Wij hebben het modem binnen en gaan over 2 weken overstappen. Wij zaten al op fluvius dus ik verwacht weinig problemen. Zal hier posten als we om zijn.
Hoe lang duurde het tussen bestelling en het leveren van de modem? Kun je dan ook direct activeren?swtimmer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:32:
Wij hebben het modem binnen en gaan over 2 weken overstappen. Wij zaten al op fluvius dus ik verwacht weinig problemen. Zal hier posten als we om zijn.
Wij hadden de converter binnen enkele dagen binnen. Uiteraard werkt die dan pas als de netwerkbeheerder de overstap tussen de providers heeft gemaakt. Dat was voor ons gisteren. Helaas zijn er nog wat opstart problemen waardoor de verbinding niet hellemaal stabiel is maar fluvius werkt eraan. Had wel al even snel een speedtest gedaan die iets van 800/800 liet zien.nilski_official schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:18:
[...]
Hoe lang duurde het tussen bestelling en het leveren van de modem? Kun je dan ook direct activeren?
Bedoel je met "niet helemaal stabiel" dat de verbinding dan uitvalt?swtimmer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:20:
[...]
Wij hadden de converter binnen enkele dagen binnen. Uiteraard werkt die dan pas als de netwerkbeheerder de overstap tussen de providers heeft gemaakt. Dat was voor ons gisteren. Helaas zijn er nog wat opstart problemen waardoor de verbinding niet hellemaal stabiel is maar fluvius werkt eraan. Had wel al even snel een speedtest gedaan die iets van 800/800 liet zien.
Ik heb veel packet loss op dit moment. Dus over een paar uur tijd gemiddeld denk ik 10%.nilski_official schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:30:
[...]
Bedoel je met "niet helemaal stabiel" dat de verbinding dan uitvalt?
Fastic zou een alternatief via Proximus leveren maar de installatie is al tweemaal zonder verwittiging niet doorgegaan. Ik heb sowieso al slechte ervaringen met Proximus installaties maar omdat Fastic als reseller er tussen zit dacht ik dat het wel in orde zou komen. Niet dus.
Ik ga vandaag maar RapidXS bellen en vragen hoe snel zij kunnen leveren.
Bedankt voor jouw snelle antwoord
[ Voor 6% gewijzigd door swtimmer op 21-04-2023 09:08 ]
Dag Sander,swtimmer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:02:
[...]
Ik heb veel packet loss op dit moment. Dus over een paar uur tijd gemiddeld denk ik 10%.
Ik heb trouwen wel een gewoon IP adres https://whatismyipaddress.com/ip/37.18.7.42 zo te zien.
Dag Buurman :-) Wij wonen op GroteBeerstraat. RapidXS zegt dat het door Fluvius komt. Het lijkt erop dat onze converter niet goed een IP krijgt/doorgeeft. Als ik zelf hard een IP geef aan mijn router dan werkt de verbinding dus, maar wel met packetloss.nilski_official schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:10:
[...]
Dag Sander,
Een Belgisch IP nummer :-)
Is de package loss een algemeen probleem van RapidXS op het Fluvius netwerk of heb jij toevallig pech hier mee?
Ik woon in Zurenborg (Antwerpen) waar ook Proximus fiber over de gevel loopt. Maar de huidige actieve aansluiting opnieuw gebruiken maar nu voor RapidXS zou toch mijn voorkeur hebben. Ik hoop dat Fluvius de package losses snel onder controle krijgt want in onze situatie zouden 2 bedrijven gebruik maken van de connectie.
Het komt wel dichtbij: Lange Altaarstraat :-)swtimmer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:16:
[...]
Dag Buurman :-) Wij wonen op GroteBeerstraat. RapidXS zegt dat het door Fluvius komt. Het lijkt erop dat onze converter niet goed een IP krijgt/doorgeeft. Als ik zelf hard een IP geef aan mijn router dan werkt de verbinding dus, maar wel met packetloss.
Alleen de Converter. Wij hadden al een Mesh netwerk toen wij nog op Fastic zaten en had gehoopt zo min mogelijk aan te passen.nilski_official schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:18:
[...]
Het komt wel dichtbij: Lange Altaarstraat :-)
Gebruik je enkel de convertor of ook hun modem?
Dat zou ook mijn setup worden. Heb een Draytek router daarachter een wired en Mesh WiFi netwerk.swtimmer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:20:
[...]
Alleen de Converter. Wij hadden al een Mesh netwerk toen wij nog op Fastic zaten en had gehoopt zo min mogelijk aan te passen.
Hahaha, dan hoop ik dat Fluvius fiber geen stille dood zal sterven. Mijn ex-buurman had ook Fastic en is na hun verhuizing binnen Zurenborg ook terug bij Fastic gegaan dus het zijn er minimaal al 3 :-)swtimmer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:30:
Wie weet zijn wij de enige 2 op het hele Fluvius netwerk hier in de wijk :-) Ik zie verder vooral Proximus fiber mensen.
Ik maak mij weinig zorgen.In 2019 hebben wij een reeks IP-adressen gekocht vanuit Rusland, deze zijn geregistreerd in Nederland en België voordat wij deze hebben ingezet.
Echter was niet elke database geupdate met deze nieuwe geolocatie, waardoor sommige apps en websites deze IP-adressen nog als Russisch zagen.
Voor zover wij weten zijn alle grote databases nu up to date, en komt dit probleem niet meer voor.
Sporadisch krijgen wij nog de melding dat een bepaalde website niet te bereiken is, zodra dit bij ons is gemeld is kunnen wij dit meestal binnen een aantal dagen verhelpen.
Dit is vaak het geval bij kleine websites of game servers met een lokale database.
Ik heb niet een hele duidelijke foto, maar de converter is een stuk kleiner dan die van Fastic (https://photos.app.goo.gl/asZiEQDvkckbxqBA9, stopcontact kan je aan zien hoe klein die is). Het aansluiten zelf was <1 minuut werk. Het is puur de glasvezelkabel van het Fluvius kastje naar de RapidXS converter steken en dan jouw UTP kabel omzetten. Bij ons was alleen het probleem dat wij niet goed een IP adres doorkregen. Maar dat was uiteindelijk ook allemaal binnen 24u opgelost via de helpdesk.soncholo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:17:
@swtimmer @nilski_official mede buurtbewoner hier :-) ook Fastic klant die nu overstapt naar RapidXS. Mijn converter zou nog onderweg zijn, hopelijk krijg ik alles rond voor 30 april. Ik ben niet zo ervaren, maar gebruik wel mijn eigen router. Is de setup eenvoudig, zijn er dingen waar ik op moet letten?
Is die converter vergelijkbaar qua afmetingen aan die van VXFiber of moet ik gaan boren? Liefst ook zo weinig verandering aan huidige setup natuurlijk :-)
Ik hoop ook dat de Fluvius kabel geen stille dood gaat sterven. Voorlopig heeft RapidXS altijd aangegeven geen plannen te hebben om de dienst op te heffen.
[ Voor 26% gewijzigd door swtimmer op 24-04-2023 12:46 ]
Helaas kan je zelf niets doen, het IP kwam gewoon niet door. Ik had meerdere routers getest met allemaal hetzelfde effect. De RapidXS supportdesk heeft wat dingen moeten doen, en in het begin ook Fluvius wat in hun kasten. Ik neem aan dat ze hierdoor beter weten wat er fout kan gaan in onze wijk en ik heb er vertrouwen in dat het bij jullie gewoon goed gaat. Support was ook gewoon vlot/snel via email (dus geen geneuzel met uren wachten aan de telefoon met L3/L2/L1 support).nilski_official schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:58:
Heb vandaag de convertor ontvangen en morgen (26/4) zou de lijn omgezet worden van Fastic naar RapidXS. Ben benieuwd naar de ervaringen en of het IP probleem van @swtimmer 'persoonlijk' is of dat het om de wijk zit gesitueerd.
PS: @swtimmer , heb je hiervoor de RapidXS supportdesk moeten contacteren of heb je het zelf opgelost?
Ik heb deze besteld op aangeven van de medetweaker (waarvoor dank voor de input)
Voor de mensen die een voorzetje willen hebben voor de xpon config, kunnen mij PM-en.Brggmn schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:41:
[...]
Ik heb deze besteld op aangeven van de medetweaker (waarvoor dank voor de input)
Vanaf deze binnen is ga ik ook de lijn bij RapidXS aanvragen. Bij ons is de fiber door Fiberklaar getrokken, dus ben benieuwd naar wat dit gaat geven.
Vanaf we stabiel zijn gaat de Telenetlijn eruit!
Ik merk dat veel servers in België afgestemd zijn op normale Belgische verbindingen. Zelfs testen vanaf een azure or gcp server geven lagere resultaten, zeker qua upload.Flying schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:17:
Misschien handig om een aantal resultaten hier te posten van doorheen de dag, zeker naar servers binnen België.
[ Voor 23% gewijzigd door swtimmer op 27-04-2023 10:17 ]
Ja ik denk niet dat veel problemen in het weekend of op feestadgen worden opgepakt. Die zitten vandaag allemaal op de matjesmarkt hun oude spullen te verkopensoncholo schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:13:
Uiteraard is het vandaag Koningsdag in Nederland en is hun support dus niet te bereiken. Dat heb je natuurlijk met een postbusbedrijf...
[ Voor 12% gewijzigd door swtimmer op 27-04-2023 12:52 ]
Dat is wel een mooie set. Ik had zelf ook al een keer gekeken naar die Nest Pro sets. Helemaal omdat wij sowieso al veel Google spul hebben en die ook Matter heeft wat gok ik een voordeel kan zijn omdat al onze lampen en warmtepomp ook smart zijn. Maar zolang dat TP-Link spul blijft werken verander ik nog even niets.nilski_official schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:07:
Dat is waardevoller info!
Ik zat te denken aan de Netgear Orbi (rbk853): een WiFi6 Mesh met ook een mogelijkheid om de backhaul via UTP te laten verlopen. Dat laatste vind ik persoonlijk een must. Waar ik vroeger over veel features in het controlpanel wilde beschikken maakt mij dat steeds minder uit. Prestaties zijn uiteindelijk belangrijker.
Dat snel overschakel van pod naar pod is dan ook wel weer belangrijk: we hebben hier verschillende zakelijke telefoonlijnen via een VoIP-cloud die we met een app op de telefoontoestellen gebruiken. Het kunnen rondlopen in huis zonder de connectie te verliezen is dan wel erg waardevol.
Ik ga die Deco set eens nader bekijken. Thanks.
[ Voor 25% gewijzigd door ReBr op 08-05-2023 00:37 ]
komt dit vaker voorReBr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:04:
Wilde afgelopen avond eens een keertje formule1 kijken, dat ging eigenlijk al voor geen meter, en de rest van de verbinding werkte ook zeer matig / slecht / niet
Eigenlijk tot nu toe altijd wel tevreden geweest met RapidXS, maar dit viel me toch wel erg tegen. (capaciteits problemen?)
Nu op dit moment (0:00 uur) is alles wel weer in orde.
Onderstaand eigen ervaring gepost in een ander topic:
Vanaf ong 21:00 uur werd de verbinding al wat stroperiger (hogere ping)
21:30 tot 23:00 was zelfs normaal internet verkeer niet te doen. (download 0,5 a 3 Mb/s, upload wel 930)
Leuk zo'n gigabit verbinding (van Rapid XS / Multifiber), maar in deze situatie verlang ik weer naar een KPN verbinding...
Maar normaal werkt de verbinding erg goed.
[Afbeelding]
ipv6 via een tunnel (nog geen native ipv6 via RapidXS)
[Afbeelding]
Nee, in mijn ervaring niet, hopenlijk was het een uitzondering.Maxwp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:42:
[...]
komt dit vaker voor
zit te denken aan rapidxs omdat het de "goedkoopste" is voor alleen internet
zou willen dat ze 20mbps zouden aanbieden of zo voor minder in je 1tje heb je daar mee dan voldoende aan
streamen in HD en internetten tegelijk heb je al minder genoeg aan
wel 20down maar vooral up
Ah,fijn dat het bij jou geen enkel probleem was, voorheen bij mij ook geen enkel probleem.TexMex schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:07:
Hier met RapidXS tijdens diezelfde F1-race (en alle voorgaande races) geen enkel probleem. Zowel F1TV als Viaplay liepen hier perfect vloeiend.
rapidxs nu iets van 40 euro in de maand? krijg je dan 1gbps ( neem aan ook up? ) wat doet knp dan met 50mbps aan abb?ReBr schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:54:
[...]
Nee, in mijn ervaring niet, hopenlijk was het een uitzondering.
Soms wel eens een iets tragere download ivm een minder goede peering, maar dit is uitzonderlijk.
Een lagere (goedkopere), en stabiele verbinding kan idd gewenst zijn.
Mijn ouders hebben een glasvezel instap abonnement bij KPN van 50 Mb/s en deze is eigenlijk al perfect, merk weinig verschil met mijn gigabit verbinding (op de grote downloads na dan)
Bij RapidXS idd ook 1 giga up, voor 39,50 euro per maand.Maxwp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:50:
[...]
rapidxs nu iets van 40 euro in de maand? krijg je dan 1gbps ( neem aan ook up? ) wat doet knp dan met 50mbps aan abb?
keek net even bij kpnReBr schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:56:
[...]
Bij RapidXS idd ook 1 giga up, voor 39,50 euro per maand.
Bij ouders met KPN, 50 mbps down en 50 mbps up, 56 euro per maand, dit is icl vaste telefonie en tv. Deze zijn 2,50, en 10 per maand.
Dus ong 43 euro per maand, best nog wel prijzig. Dit abo was ooit Telfort basis internet voor 17,50 per maand
30 euro de maand voor een adsl+ lijn ;-) nee bedanktReBr schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:28:
Goedkoop via glasvezel is niet meer te vinden.
Via DSL kan je bij Cheapconnect nog voor 29,95 een prima verbinding nemen, max 100 mbps (beviel mij prima)
EDPNET voor 24,95, max 30 mbps (ik heb hier geen gebruikerservaring mee)
Via glas beide een stuk hoger geprijsd.
Dan moet je het toch hebben van de kortingsacties.
Of RapidXS ;-)
Vreemd genoeg ligt de fiber al enkele maanden binnen en zitten de buren al enkele maanden op Proximus Fiber. Nadat ik dit doorgegeven heb kreeg ik onderstaand antwoord:Bedankt voor uw bestelling. Als het goed is, heeft u hier separaat een bevestiging van ontvangen.
Uw order is een pre order. De aanleg van fiber in uw gebied is nog niet gestart en dat betekent dat we nog geen actieve diensten kunnen leveren. De verwachting is dat dit nog zeker een jaar zal duren. De wensdatum/aansluitdatum van 8 juli 2023 is daarom ook niet haalbaar.
Ik verwijs u graag naar de website van Fiberklaar. Hier kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief, waarmee u op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen.
Zodra uw huisaansluiting gereed is, nemen we contact met u op om de vervolgstappen met u door te nemen.
Bottomline: RapidXS of Multifiber heeft nog geen apparatuur in de wijkkast hangen en zijn dat ook niet van plan volgens mij zolang ze niet verschillende aanvragen krijgen...Het is heel goed mogelijk dat uw buren al diensten ontvangen over het Fiberklaar netwerk via EDPNet of Proximus. Fiberklaar heeft ervoor gezorgd dat de infrastructuur al voor hun diensten is klaargemaakt.
Helaas is het nog niet zover dat wij onze diensten kunnen leveren over hetzelfde netwerk. Dit hangt af van Fiberklaar. Zodra Fiberklaar aan ons doorgeeft dat de infrastructuur klaar is voor onze diensten, we de wijkcentrale kunnen inrichten met onze apparatuur en we kunnen leveren, brengen we u hiervan op de hoogte.
[ Voor 5% gewijzigd door rafbelg op 21-09-2023 09:09 ]
Zeer late reactie van een wijkbewoner maar ook hier problemen met Disney+. Daarnaast ook met Ticketmaster.be :-)swtimmer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:38:
Kleine update hier. Helaas al sinds begin September geen toegang to Disney+. Schijnbaar een probleem opeens met RapidXS IP-range. Heel apart want het heeft altijd goed gewerkt. RapidXS werkt eraan, maar volgens mij is dit een Disney+ probleem die iets fout heeft met hun IP DB waardoor je een code 73 error krijgt. Helaas lukt het de Disney support mensen ook niet om mijn ip te whitelisten. Vervelend allemaal. Anderen hier ook problemen?
Dat is blijkbaar niet de enige criteria wat Disney gebruikt. Mijn IP nummer is altijd al 'Belgisch' geweest en onveranderd. Maar toch sinds September plots problemen opgeleverd met oa. Disney en Ticketmaster.rafbelg schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:08:
Check je geografische locatie van je IP-adres eens via https://www.maxmind.com/en/geoip-demo
Dat zal wellicht fout staan. (op een land waar Disney+ niet beschikbaar is)
Een goede internetprovider zorgt dat de geografische locatie van al hun IP-ranges correct doorgegeven zijn aan alle IP-databases.
Hier een handleiding voor de support van RapidXS: https://www.reddit.com/r/...ation_and_what_dbs_exist/
Ik reis veel voor het werk en heb daarom zo'n travel VPN dongle (https://www.gl-inet.com/products/gl-mt300n-v2/). Dan is het vrij makkelijk, je kan zelf een Cloudflare Warp profiel generen https://github.com/ViRb3/wgcf. Volgens mij kan je op de Google TV zelf geen VPN oid instellen.nilski_official schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:45:
Is dat moeilijk om op je Google TV in te stellen (die heb ik ook en ik gebruik Cloudflare zakelijk erg veel)?
Wij houden normaliter de RIPE Database aan als leidend in deze gevallen.
Deze geeft inderdaad aan dat het wel een in België geregistreerd IP-adres is.
Veel databases zijn erg traag met het updaten van hun gegevens. Zij halen dit bijvoorbeeld weer van RIPE op om de zoveel tijd.
Sommige sites doen dit maandelijks, andere jaarlijks. Hierdoor kan het zijn dat sommige sites een zeer verouderde database hebben.
In de loop van februari zal er een wijziging aan onze kant uitgevoerd worden waardoor dit IP blok een bepaalde identificatie krijgt.
Hierdoor zullen dergelijke re-directs naar NL sites niet meer voor moeten komen.
Hier hoeft u zelf niets voor te doen, dit zal automatisch gebeuren.
Kleine update vanaf hier zodat iedereen het kan zien. Bij ons is het probleem opgelost met het IP en Disney+ en kunnen we weer gewoon zonder VPN online.soncholo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:15:
Lange tijd een IP adres gehad dat ooit Nederlands was, intussen is dat wel bijna overal aangepast naar België. Kunnen ze bij RapidXS weinig aan doen zeggen ze, die IP databases zijn soms traag om te updaten. Hieronder hun antwoord:
[...]
Zelfde probleem hier. Ik kan niets vinden. Ook orange geeft bij mij geen fiber optie. Vreemd allemaal, moet kapitalen hebben gekost voor fluvius en nu is het een dood netwerk..nilski_official schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:39:
RapidXS heeft in een email laten weten hun activiteiten te beëindigen in België per 1 september 2025.
Zijn er gebruikers in het pilot project Antwerpen die een andere ISP (gaan) gebruiken op de open fiber van Fluvius? Of sterft hiermee het pilot project volledig?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq