• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Kleine update hier. Helaas al sinds begin September geen toegang to Disney+. Schijnbaar een probleem opeens met RapidXS IP-range. Heel apart want het heeft altijd goed gewerkt. RapidXS werkt eraan, maar volgens mij is dit een Disney+ probleem die iets fout heeft met hun IP DB waardoor je een code 73 error krijgt. Helaas lukt het de Disney support mensen ook niet om mijn ip te whitelisten. Vervelend allemaal. Anderen hier ook problemen?

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 21:11
Check je geografische locatie van je IP-adres eens via https://www.maxmind.com/en/geoip-demo
Dat zal wellicht fout staan. (op een land waar Disney+ niet beschikbaar is)

Een goede internetprovider zorgt dat de geografische locatie van al hun IP-ranges correct doorgegeven zijn aan alle IP-databases.

Hier een handleiding voor de support van RapidXS: https://www.reddit.com/r/...ation_and_what_dbs_exist/

[ Voor 5% gewijzigd door rafbelg op 21-09-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-07 16:34
swtimmer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:38:
Kleine update hier. Helaas al sinds begin September geen toegang to Disney+. Schijnbaar een probleem opeens met RapidXS IP-range. Heel apart want het heeft altijd goed gewerkt. RapidXS werkt eraan, maar volgens mij is dit een Disney+ probleem die iets fout heeft met hun IP DB waardoor je een code 73 error krijgt. Helaas lukt het de Disney support mensen ook niet om mijn ip te whitelisten. Vervelend allemaal. Anderen hier ook problemen?
Zeer late reactie van een wijkbewoner maar ook hier problemen met Disney+. Daarnaast ook met Ticketmaster.be :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
rafbelg schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:08:
Check je geografische locatie van je IP-adres eens via https://www.maxmind.com/en/geoip-demo
Dat zal wellicht fout staan. (op een land waar Disney+ niet beschikbaar is)

Een goede internetprovider zorgt dat de geografische locatie van al hun IP-ranges correct doorgegeven zijn aan alle IP-databases.

Hier een handleiding voor de support van RapidXS: https://www.reddit.com/r/...ation_and_what_dbs_exist/
Dat is blijkbaar niet de enige criteria wat Disney gebruikt. Mijn IP nummer is altijd al 'Belgisch' geweest en onveranderd. Maar toch sinds September plots problemen opgeleverd met oa. Disney en Ticketmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik heb sinds een paar weken ook gehad dat MSN.com dacht dat ik in Egypte was en ik kom ook niet meer binnen bij Engie.fr. Erg apart allemaal ook omdat Disney+ helpdesk het zelf niet kan zien en dus keer op keer het IP blijft toevoegen.

Heb tijdelijk mijn Google TV achter Cloudflare Warp gehangen, dan werkt het wel maar het is duidelijk trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
Is dat moeilijk om op je Google TV in te stellen (die heb ik ook en ik gebruik Cloudflare zakelijk erg veel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

nilski_official schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:45:
Is dat moeilijk om op je Google TV in te stellen (die heb ik ook en ik gebruik Cloudflare zakelijk erg veel)?
Ik reis veel voor het werk en heb daarom zo'n travel VPN dongle (https://www.gl-inet.com/products/gl-mt300n-v2/). Dan is het vrij makkelijk, je kan zelf een Cloudflare Warp profiel generen https://github.com/ViRb3/wgcf. Volgens mij kan je op de Google TV zelf geen VPN oid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
Ik heb op de Google TV de app van NordVPN staan die ik wel eens gebruik als er bepaalde coutry-restricted content is die ik graag zou zien.
Zal eens kijken of ik dit ook met Cloudflare Warp aan de gang kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

We zijn weer een tijdje verder en het is nog steeds niet opgelost. Voor andere wel? Wij kunnen nog steeds alleen Disney+ via VPN bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soncholo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:16
Lange tijd een IP adres gehad dat ooit Nederlands was, intussen is dat wel bijna overal aangepast naar België. Kunnen ze bij RapidXS weinig aan doen zeggen ze, die IP databases zijn soms traag om te updaten. Hieronder hun antwoord:
Wij houden normaliter de RIPE Database aan als leidend in deze gevallen.
Deze geeft inderdaad aan dat het wel een in België geregistreerd IP-adres is.

Veel databases zijn erg traag met het updaten van hun gegevens. Zij halen dit bijvoorbeeld weer van RIPE op om de zoveel tijd.
Sommige sites doen dit maandelijks, andere jaarlijks. Hierdoor kan het zijn dat sommige sites een zeer verouderde database hebben.

In de loop van februari zal er een wijziging aan onze kant uitgevoerd worden waardoor dit IP blok een bepaalde identificatie krijgt.
Hierdoor zullen dergelijke re-directs naar NL sites niet meer voor moeten komen.

Hier hoeft u zelf niets voor te doen, dit zal automatisch gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

soncholo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:15:
Lange tijd een IP adres gehad dat ooit Nederlands was, intussen is dat wel bijna overal aangepast naar België. Kunnen ze bij RapidXS weinig aan doen zeggen ze, die IP databases zijn soms traag om te updaten. Hieronder hun antwoord:

[...]
Kleine update vanaf hier zodat iedereen het kan zien. Bij ons is het probleem opgelost met het IP en Disney+ en kunnen we weer gewoon zonder VPN online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantanaMoll
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05-2024
Dag beste lezers die benieuwd zijn hoe het is om bij RapidXS een abonnement af te sluiten.

Had ik maar eerst even hier rondgekeken en gelezen want de beloofde 10 dagen aansluit tijd hebben ze inmiddels niet gehaald. Er zijn nu 14 dagen voorbij en ik heb nog niks gehoord van de klantenservice. Wel sturen ze e-mails waarin ze zeggen dat het internet geactiveerd kan worden en dat ze staan te trappelen om het aan te sluiten, maar dat trappelen is betrekkelijk, je moet blij zijn als je binnen twee dagen antwoord krijgt van de klantenservice om dan op een onvriendelijke toon verteld te worden dat ze nog meer tijd hebben dan jij dacht. Blijkbaar gaat het dan ook om 10 werkdagen en vakanties gaan er ook vanaf.

Ik wacht nog even of het ze gaat lukken en anders heb ik voor niks een hoop geld aan tijdelijke internetbundels bij m'n telefoon provider verknoeid.

Ik houd jullie op de hoogte hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:19
dit kan langer duren maar ligt dan vaak vooral aan de netwerk beheerder, was bij mij ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidbrain
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb met m'n stomme kop een internet verbinding van RapidXs afgenomen en de overstap aan hun over gelaten, grote fout!

Ik had op 7 november ineens geen internet meer. Alles nagekeken en wat bleek dat Odido in opdracht van RapidXs de internet verbinding had beëindigd, maar ik had dus nog geen internet verbinding van RapidXs.

Ik heb ze dus gemaild, kreeg gelukkig vrij snel een mailtje terug, dat ze hadden contact gehad met een installateur en die zei dat de patch gelegd was. Ze zouden per ommegaande een converter versturen, omdat ik geen modem van hen nodig heb, gebruik mn eigen router. Zoals afgesproken was de converter vanochtend(9 november) binnen.

Nu zijn we dus inmiddels twee dagen verder en nog steeds geen internet, omdat er dus geen connectie gelegd kan worden met RapidXs.

Wat voor mensen daar werken weet ik niet, maar als je een overstap regeling aanvraagt, ga je ervan uit dat alles vlekkeloos verloopt, waarschijnlijk is dat teveel gevraagd bij RapidXs.

Inmiddels al contact gehad met Odido, die kunnen me een leuke aanbieding geven, maar dan heb ik pas over twee weken weer internet. Ook niet echt een optie dus.

Als ik nog een keer overstap doe ik de overstap zelf wel, dit overlaten aan een derde partij is dus wat mij betreft een heel erg slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
RapidXS heeft in een email laten weten hun activiteiten te beëindigen in België per 1 september 2025.
Zijn er gebruikers in het pilot project Antwerpen die een andere ISP (gaan) gebruiken op de open fiber van Fluvius? Of sterft hiermee het pilot project volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soncholo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:16
Ben onlangs verhuisd uit het pilootproject en de opzeg bij RapidXS ging per telefoon en mail en was correct, heb die stopzettingsmail waarvan sprake dus niet ontvangen. Bij mijn weten kan je op dezelfde lijn nog steeds Orange krijgen, maar dat zal het dan zo ongeveer wel zijn ja. Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

nilski_official schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:39:
RapidXS heeft in een email laten weten hun activiteiten te beëindigen in België per 1 september 2025.
Zijn er gebruikers in het pilot project Antwerpen die een andere ISP (gaan) gebruiken op de open fiber van Fluvius? Of sterft hiermee het pilot project volledig?
Zelfde probleem hier. Ik kan niets vinden. Ook orange geeft bij mij geen fiber optie. Vreemd allemaal, moet kapitalen hebben gekost voor fluvius en nu is het een dood netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski_official
Ik denk dat het netwerk later door Wyre zal worden geëxploiteerd.

Ik ga nu maar naar Mobile Vikings Fiber.
Pagina: 1 2 Laatste