Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Trek volgende week mijn nieuwbouw in huis is. Hard getwijfeld. Maar naast gezien de betere upload snelheid kan ik een overstap niet echt verantwoorden van kabel naar glasvezel. En de vrouw is helemaal weg van dat nieuwe kleine kastje van Ziggo, dus die kogel is door de kerk.

Wellicht in de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door Stringer op 01-05-2020 21:00 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Goed, ik heb net de beslissing genomen en toch wel een beetje met pijn in mijn hart om over te stappen naar Tmobile Thuis.

De pluspunten wegen voor mij niet meer op tegen de nadelen. Met name het TV platform - welke nog steeds niet is om naar huis te schrijven - en nu dus het ontbreken van de zenders hebben mij dit doen beslissen. Qua prijs doet tmobile met de kortingen ook niet veel meer onder ten opzichte van Tweak. Het enige wat ik dan zelf weer moet gaan regelen is usenet, maar ook dat kost de wereld niet meer.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als die wordt opgediend. Het is al vaker gebeurd dat er kort voor de deadline toch nog een deal kwam. Bij KPN kwam het vorig jaar met FOX Benelux uiteindelijk ook nog goed, ondanks dat er eerst dit nieuws was: https://www.totaaltv.nl/n...t-zenders-fox-uit-aanbod/.

Enige tijd later volgde dit: https://www.ad.nl/show/fo...-bij-kpn-te-zien~abb9d742. Gelukkig is in ieder geval het missen van Eurosport in deze sportloze periode nu niet het grootste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor snelheden halen jullie bekabeld (pc) en op wifi (iPhone x xr xs)?
Het is me opgevallen dat ik van 450 Mbit naar 260-280 ben gegaan op WiFi, zelfs als ik naast de modem zit (zelfde condities).

Bekabeld in het begin was 951/953 up/down via speedtest, tegenwoordig 6xx tot 82x dus ik vraag me af of het een oprechte reden is om te klagen.
Niets veranderd in de tussentijd, zelfde antaal apparatuur, zelfde kanaal, zelfde hoeveelheid gebruikers op 2.4 en 5.0GHz, zelfde PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Afgelopen maandag haalde ik nog 915/ 950 bekabeld in 1318. Met wifi haal ik dat nooit maar dat is mijn eigen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 07:37:
Wat voor snelheden halen jullie bekabeld (pc) en op wifi (iPhone x xr xs)?
Het is me opgevallen dat ik van 450 Mbit naar 260-280 ben gegaan op WiFi, zelfs als ik naast de modem zit (zelfde condities).

Bekabeld in het begin was 951/953 up/down via speedtest, tegenwoordig 6xx tot 82x dus ik vraag me af of het een oprechte reden is om te klagen.
Niets veranderd in de tussentijd, zelfde antaal apparatuur, zelfde kanaal, zelfde hoeveelheid gebruikers op 2.4 en 5.0GHz, zelfde PC.
Aangezien je met Wifi geen GB kunt dichttrekken is dat niet waarmee je richting Tweak kan klagen. Sinds de laatste MS W10 update (maand of twee geleden), is het mij ook opgevallen dat op 1 laptop de snelheid via Wifi is ingezakt. Connectie met AP is 866 Mbit/s -> Breedband Arnhem ~198/217 (Speedtest)

Ter vergelijking met mij desktop:

Flexyz Harderwijk ~221/225
Breedband Arnhem ~930/934

Ik neem aan dat je je Wifi kanalen niet hebt vastgezet? Kijk eens op je fritzbox onder Wireless -> Radio Channel -> Use of the Wireless LAN Channels. Daar kan je zien hoe "druk" het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 07:37:
Wat voor snelheden halen jullie bekabeld (pc)
In 7957 haal ik 945/945 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:50:
[...]

Aangezien je met Wifi geen GB kunt dichttrekken is dat niet waarmee je richting Tweak kan klagen

Ik neem aan dat je je Wifi kanalen niet hebt vastgezet?
Doe ik ook niet, ik bedoelde het in het algemeen en niet over Wi-Fi (het leest wel zo als ik nu terug leest :)
Ja dat heb ik allemaal doorlopen en gekeken wat het meest bezet was/is + fluctuatie voordat ik voor CH6/44 koos op 2.4/5.0GHz respectievelijk.
BerndGaykema schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:35:
[...]
In 7957 haal ik 945/945 Mb/s.
Alles is in orde wat een bekabelde verbinding betreft als ik met jullie twee vergelijk, Wi-Fi is dan weer een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:55:
Wi-Fi is dan weer een raar verhaal.
Wifi is dan 99 van de 100x ook een lokale aangelegenheid met de oorzaak in je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
_Arthur schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:58:
[...]

Wifi is dan 99 van de 100x ook een lokale aangelegenheid met de oorzaak in je eigen netwerk.
De WiFi, repeater, magnetron en DECT telefoon van je buren kunnen ook een flinke stoorzenders zijn.

Voor een stabiele verbinding (thuiswerken!) en echt snelle verbinding, we hebben niet voor niets Gigabit, werkt een LAN-kabel het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lijstje gemaakt wat het voor mij zou schelen of wat ik meer kwijt ben
ik heb een entertainment pakket en 2 van die dozen misschien hebben jullie hier iets aan.
  • Geen wijziging = 69,95 of 4 euro + 681,80 per jaar
    Een box minder = 65,95 of 681,80 per jaar
    Alleen standaard zenderpakket = 63,95 of 4 euro + 609,80
    Standaard pakket en een box minder = 59,95 of 609,80 per jaar

Internet + bellen (IB) = 44 of 440 per jaar
    Internet only = 41 of 410 per jaar
    IB en losse CD app voor tv = 55,95 of 11,95 + 440 per jaar
    IB met Nlziet en Dplay = 55,94 of 7,95 + 480 perjaar
    IB met Ziggo basis = 62,70 of 18.70 + 440 per jaar
    IB met Ziggo interactief = 70,95 of 26,95 + 440 per jaar.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
De meest bekeken zender bij ons thuis weg...
En ik heb alleen vaste telefoon omdat ik anders geen tv kon krijgen. Ik heb telefoon werkelijk nog nooit aangesloten, net als de fritzbox die hier nog nieuw ligt op zolder.

Dus.. ga ik tv missen? geen id, ik ga het gewoon proberen. Bijna 200 euro per jaar goedkoper, en ondertussen heb ik prime, disney en netflix om mezelf en de rest van het gezin bezig te houden.

Ik ga dus voor optie internet only.. een keuze die misschien ook midden augustus zou hebben gekozen als ik weer voor een jaar ga verlengen. Ben alleen benieuwd hoe ze dat gaan doen met ontbinden van jaar betalingen.

—-

En zojuist email ontvangen dat ze het gaan omzetten en alles verrekend gaat worden. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door badnews.nl op 02-05-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Momenteel zit ik bij XS4ALL en hoewel ik tevreden ben over de kwaliteit van zowel tv als het internet heb ik gisteren toch een serieus onderzoekje gedaan en de knoop doorgehakt.

Lang verhaal kort, ik wil gaan voor een combi van Tweak internet only en Ziggo Tv Start. Dat kost mij maandelijks 2 Euro meer, maar daarvoor heb ik wel 10x zo snel internet terug.

T-Mobile is maandelijks 13 Euro goedkoper met een vergelijkbaar pakket, maar ik lees in dat topic enorm veel berichten mbt onstabiel internet en daar heb ik geen trek in. Canal Digitaal sla ik vooralsnog ook liever over.

Voordat ik de bestellingen de deur uit doe heb ik een router nodig.
Ik wil deze router gebruiken: pricewatch: TP-Link Archer C2300

Is dit een verstandige keuze of kan ik beter iets anders halen? Zijn er wellicht ervaringen met deze router icm met een Tweak abonnement?
De router wordt in de woonkamer aangesloten. Vanuit de meterkast loopt er een cat5e kabel naar de woonkamer.

Cat5e zou toch geen belemmering moeten zijn daar deze 1Gbs zou moeten kunnen halen? 800mbs ofzo moet toch reëel zijn op zn minst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn huis ligt vol met Cat5e, langste kabel is 32 meter, geen drops of crc errors. Destijds nog getest met een verlengstuk van 15 meter, eveneens foutloos, zou dus moeten werken. (wel 100% Koper, dus geen cca)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Ik vond zelf het beeld 1 jaar geleden afgruwelijk vergeleken met Ziggo, je kan ook
bijvoorbeeld https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/smart-tv/ proberen 1 maand gratis.
Misschien bevalt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

HaterFrame schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:07:
Hmmm ik denk dat ik daar maar overstap stap naar TMobile, qua prijs gelijk. Alleen nog even bekijken hoe ze dit aansluiten ivb met de huidige bekabeling.

Het is eigenlijk gewone een vieze manier om voor velen de prijsverhoging naar ongeveer een 10tje te brengen, ik denk dat heel veel mensen graag Eurosport 1&2 en discovery kijken. Bij elke provider zitten deze in het basis pakket.
Ik ben net overgestapt van T-Mobille naar Tweak. Hou er wel rekening mee dat de verbinding in beiden gevallen goed is, maar die van Tweak is toch wat beter als ik kijk naar de latency. Bij al mijn speedstests bij T-Mobile ben ik niet onder de 7ms gekomen, bij Tweak is dat maximaal 4ms, maar vaak 2ms of 3ms. Dan heb ik het over ongeveer 40 speedtests.

T-Mobile is in principe hetzelfde aan te sluiten als Tweak (alleen vlan 300 voor internet en 640 voor tv). Geen problemen met bekabeling op dat vlak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zenix schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:26:
[...]

Ik ben net overgestapt van T-Mobille naar Tweak. Hou er wel rekening mee dat de verbinding in beiden gevallen goed is, maar die van Tweak is toch wat beter als ik kijk naar de latency. Bij al mijn speedstests bij T-Mobile ben ik niet onder de 7ms gekomen, bij Tweak is dat maximaal 4ms, maar vaak 2ms of 3ms. Dan heb ik het over ongeveer 40 speedtests.

T-Mobile is in principe hetzelfde aan te sluiten als Tweak (alleen vlan 300 voor internet en 640 voor tv). Geen problemen met bekabeling op dat vlak..
Latency is hier geen probleem, online gamen doen we niet veel. Wat ik begrepen heb is dat tmobile gebruik maakt van een FTU, dan zou ik dus het modem in de woonkamer kunnen plaatsen? Heb namelijk al een utp kabel vanaf meterkast naar de woonkamer. Nu heb ik de vezel rechtstreeks in de Fritz en een switch van tweak in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

HaterFrame schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:34:
[...]

Latency is hier geen probleem, online gamen doen we niet veel. Wat ik begrepen heb is dat tmobile gebruik maakt van een FTU, dan zou ik dus het modem in de woonkamer kunnen plaatsen? Heb namelijk al een utp kabel vanaf meterkast naar de woonkamer. Nu heb ik de vezel rechtstreeks in de Fritz en een switch van tweak in de woonkamer.
NTU ;) volgens [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie klopt wat jij zegt en dan kan dat inderdaad (NTU en router apart). Als je het zeker wilt weten kun je t beste ff navragen in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

WoBBeL schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:30:
[...]

NTU ;) volgens [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie klopt wat jij zegt en dan kan dat inderdaad (NTU en router apart). Als je het zeker wilt weten kun je t beste ff navragen in dat topic.
Had daar al een aantal vragen gesteld, maar echt vriendelijk zijn ze niet in dat topic. Maar goed, we gaan het zien. Opzegging is gedaan en de aanvraag loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door HaterFrame op 02-05-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

En anders de fiber verlengen, kan ook altijd (maar die UTP ligt er al dernk ik :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HaterFrame schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Had daar al een aantal vragen gesteld, maar echt vriendelijk zijn ze niet in dat topic. Maar goed, we gaan het zien. Opzegging is gedaan en de aanvraag loopt.
Is geen probleem. T-Mobile plaatst een mediaconverter naast je FTU. Vanaf die mediaconverter een standaard UTP kabel naar hun router. Dat mag dus ook jouw lange UTP kabel naar de woonkamer zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Barre73 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:48:
[...]

Is geen probleem. T-Mobile plaatst een mediaconverter naast je FTU. Vanaf die mediaconverter een standaard UTP kabel naar hun router. Dat mag dus ook jouw lange UTP kabel naar de woonkamer zijn.
Thnx Barre!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Barre73 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:48:
[...]

Idd. Precies hetzelfde was Tweak doet met Internet Only, alleen T-Mobile levert er dan nog een router bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb je andere vragen in dat T-Mobile topic ook beantwoord. Op Tweakers wordt in het algemeen in deze provider topics verwacht om eerst zelf goed te zoeken en dan pas te vragen. Een paar vragen waren vrij makkelijk te zoeken dus vandaar de reactie van die andere Tweaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 19:49
Nou lijkt toch goed te komen maar weer gebrekkige administratie ... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaibzCf7Py6EHIjEVlmj0mpqdH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pNFOYGR0Ftn9M6NxKOMjWMvJ.png?f=fotoalbum_large

En een kwartier later....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80CnsvMTVffpqSFBFHUoRansXjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hXjr2c01QpTv0h5Usk2vhBLi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door One-eye864 op 03-05-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Tweak gevraagd TV op te zeggen per 1-6 (gevraagd er Internet Only van te maken) en Ziggo TV aangevraagd :) die settopbox schijnt ook beter te zijn :P

[ Voor 16% gewijzigd door WoBBeL op 04-05-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Ik heb vanmiddag mijn usg3 door een udm pro firewall vervangen.
Nu kreeg ik een totaal ander IP adres en lage snelheid (250mbit down ipv 1gbit).

Als ik gewoon wacht, wordt dan de dhcp lease van mijn oude firewall vrijgegeven en krijg ik deze dan op mijn nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badnews.nl schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:10:
Ik heb vanmiddag mijn usg3 door een udm pro firewall vervangen.
Nu kreeg ik een totaal ander IP adres en lage snelheid (250mbit down ipv 1gbit).

Als ik gewoon wacht, wordt dan de dhcp lease van mijn oude firewall vrijgegeven en krijg ik deze dan op mijn nieuwe?
Neen hangt vast aan je Mac adres dus als je je oude ip terug wilt even klonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Mr-D. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:12:
[...]

Neen hangt vast aan je Mac adres dus als je je oude ip terug wilt even klonen
Balen.. toch bedankt.

Nu nog snappen waarom mijn internet snelheid ineens 250/500 is geworden.
Net even achter de usg3 gehangen, en hij haalt echt makkelijk de 940/940 (max van de usg3) met dezelfde kabels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
badnews.nl schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:29:
[...]

Balen.. toch bedankt.

Nu nog snappen waarom mijn internet snelheid ineens 250/500 is geworden.
Net even achter de usg3 gehangen, en hij haalt echt makkelijk de 940/940 (max van de usg3) met dezelfde kabels.
dat kan meerdere oorzaken hebben zoals je config van je firewall maar dan kan je beter even hier naar toe gaan.
zodat dit topic niet echt vervuild raakt.

helaas moet je goed naar je nickname kijken in dit geval :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mr-D. op 04-05-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Mr-D. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:37:
[...]

dat kan meerdere oorzaken hebben zoals je config van je firewall maar dan kan je beter even hier naar toe gaan.
zodat dit topic niet echt vervuild raakt.

helaas moet je goed naar je nickname kijken in dit geval :+
Na een uurtje was mijn snelheid weer 'normaal' en haalde ik weer 1gbit.
Niets aangepast. Daarna alle DNS entries omgezet zodat alles weer werkt.

Bedankt voor het advies! Geen idee waarom ik eerste uur zo'n lage snelheid haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoBBeL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:08:
Tweak gevraagd TV op te zeggen per 1-6 (gevraagd er Internet Only van te maken) en Ziggo TV aangevraagd :) die settopbox schijnt ook beter te zijn :P
Hoe vraag je bij Ziggo tv only aan met setupbox zonder internet?

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv zover ik weet zit daar geen box bij.

[ Voor 11% gewijzigd door RobbyTown op 04-05-2020 23:07 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

RobbyTown schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:03:
[...]

Hoe vraag je bij Ziggo tv only aan met setupbox zonder internet?

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv zover ik weet zit daar geen box bij.
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:12
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Voor Kabel TV in digitale beeldkwaliteit heb je een tv met een DVB-C tuner nodig. Dat klinkt ingewikkeld, maar veel recente toestellen hebben er een

[ Voor 65% gewijzigd door saharoen op 04-05-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
saharoen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:30:
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Voor Kabel TV in digitale beeldkwaliteit heb je een tv met een DVB-C tuner nodig. Dat klinkt ingewikkeld, maar veel recente toestellen hebben er een
Is dat niet gewoon de antenne aansluiting maar dan 2.0?
Dat is helaas weer 7 euro pm duurder dan het uitgebreidste pakket van CD via Tweak :| .

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Is dat niet gewoon de antenne aansluiting maar dan 2.0?

[...]

Dat is helaas weer 7 euro pm duurder dan het uitgebreidste pakket van CD via Tweak :| .
dat is niet helemaal waar bij Tweak kan je maar op een tv kijken
bij Ziggo ram je een coax achterin je tv en hopla.
wel een ander zenderpakket maar wel wat we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 15:13
Mr-D. schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:26:
[...]

dat is niet helemaal waar bij Tweak kan je maar op een tv kijken
bij Ziggo ram je een coax achterin je tv en hopla.
wel een ander zenderpakket maar wel wat we willen.
Coax heb ik niet en moet je die ook niet apart betalen? En het is niet digitaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:42:
[...]

Coax heb ik niet en moet je die ook niet apart betalen? En het is niet digitaal.
Coax is slechts het medium. Bij alle moderne tv's steek je die kabel achterin de TV. Via die kabel komt er dan zowel analoog als digitaal (DVB-C) binnen. Als dat laatste signaal gecodeerd is dan heb je de smartcard nodig. Via een CI module of via een aparte decoder. Ziggo levert het basispakket via DVB-C ongecodeerd en dan hoef je dus alleen nog maar je TV te vertellen welke zenders hij moet zoeken. De digitale in dit geval dus.
Wel is dat basispakket in SD op die manier maar ook SD is digitaal. Alhoewel NPO 1, 2 en 3 in HD zijn geloof ik (maar weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:36:
[...]

Coax is slechts het medium. Bij alle moderne tv's steek je die kabel achterin de TV. Via die kabel komt er dan zowel analoog als digitaal (DVB-C) binnen. Als dat laatste signaal gecodeerd is dan heb je de smartcard nodig. Via een CI module (levert Ziggo niet meer) of via een aparte decoder. Ziggo levert het basispakket via DVB-C ongecodeerd en dan hoef je dus alleen nog maar je TV te vertellen welke zenders hij moet zoeken. De digitale in dit geval dus.
Wel is dat basispakket in SD op die manier maar ook SD is digitaal. Alhoewel NPO 1, 2 en 3 in HalD zijn geloof ik (maar weet ik niet zeker.
Hoezo levert Ziggo niet meer? Of bedoel je deze in een andere context?

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vorkie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Hoezo levert Ziggo niet meer? Of bedoel je deze in een andere context?

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus
Nee. Ik zie dat ik fout zat. Was in de war denk ik, met losse smartcards kopen via een andere leverancier en die dan activeren. Dat hebben ze in 2016 gestopt. Je kan nu alleen nog maar een smartcard huren zie ik. In combinatie met de CI module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja je kan idd alleen nog maar een kaart huren voor 2 euro per maand
maar via de kabel zelf kan je altijd kijken

kijk maar hier en filter op kabel tv
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

en dan zie ik 24 hd zenders maar kan het mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:42:
[...]

zie antwoord van Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:41:
ja je kan idd alleen nog maar een kaart huren voor 2 euro per maand
maar via de kabel zelf kan je altijd kijken

kijk maar hier en filter op kabel tv
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

en dan zie ik 24 hd zenders maar kan het mis hebben
Na het klikken op die link nog een keer klikken op "kabelTV" en dan zie je het ongecodeerde aanbod. Inderdaad alles SD behalve NPO 1,2 en 3. Die zijn HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Na het klikken op die link nog een keer klikken op "kabelTV" en dan zie je het ongecodeerde aanbod. Inderdaad alles SD behalve NPO 1,2 en 3. Die zijn HD.
had het inderdaad mis maar ziggo sport dan weer wel

Kies je voor Kabel TV, dan haal je 50+ tv-zenders, in scherpe beeldkwaliteit in huis. NPO 1, 2 3 en Ziggo Sport zenden we zelfs uit in HD-kwaliteit. En het fijne is: je hebt geen mediabox of afstandsbediening nodig. Kabel in je tv en het is gepiept. Ook kun je 40+ radiozenders ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Mr-D. schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:07:
[...]

had het inderdaad mis maar ziggo sport dan weer wel

Kies je voor Kabel TV, dan haal je 50+ tv-zenders, in scherpe beeldkwaliteit in huis. NPO 1, 2 3 en Ziggo Sport zenden we zelfs uit in HD-kwaliteit. En het fijne is: je hebt geen mediabox of afstandsbediening nodig. Kabel in je tv en het is gepiept. Ook kun je 40+ radiozenders ontvangen.
Voor 18, 70 per maand.
Als ik overstap naar KPN(glas) ben ik even duur uit dan nu.
Ik kijk het nog even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:03

servies

Veni Vidi Servici

En ja hoor, het is weer eens zover... Die bagger MZ101 van Canal Digital loopt weer eens vast. Na een reset blijft deze klagen over de authenticatie van de smartcard... Bel dit nummer...
Maar bij dat nummer krijg je te horen dat het druk is en tegelijkertijd dat ze nu niet bereikbaar zijn en daarna wordt het opgehangen...
Hiermee komt mijn oordeel over Tweak vast te staan:
Kijk je nog veel lineair TV: blijf dan weg bij Tweak en elke andere provider die gebruik maakt van Canal Digital. Helaas valt daardoor voor mij Freedom ook af...
Wil je alleen internet dan is het wel goed, ook al krijg ik maar maximaal 100Mbit (via KPN).

En een half uur later werkt het weer...

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 05-05-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Hier in Leeuwarden het zelfde TROEP cd.
Computer doet het wel.
Blijft deze klagen over de authenticatie van de smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ja 2 minuten later werkte het weer, kan gebeuren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Hans_18T schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:10:
Ach ja 2 minuten later werkte het weer, kan gebeuren :*)
:)F maar je schrikt wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ganz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:53
Ik overweeg mijn huidige alles-in-1 abonnement bij Ziggo op te zeggen en me aan te melden voor internet-only van Tweak. Dat scheelt me bij jaarbetaling ca. € 300 per jaar. Behalve Netflix kijken we toch weinig tv.

Is er iemand die tbv de vriendenactie (https://www.tweak.nl/vriendenactie.html) mijn vriend wil zijn? DM me dan even.

Edit: Tweaker gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door ganz op 06-05-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Laatst online: 12-03 23:54
Hoi,

Ik word helemaal totaal debiel..ik heb sinds een week een Fritzbox. Maar lijkt iedere keer de Ipadressen van de laptops eraf te gooien. Telefoons lijken oké. Mogelijk is het 2,4 GHz probleem???

Maar er wordt hier door 5 mensen thuis gewerkt. Frustrerend.

Heb bijvoorbeeld een laptop die het ineens niet doet, dan is volgens IPconfig ineens de DNS suffix leeg en de default gateway ook. Maar even later is die er gewoon weer...en later weer niet.

En op een andere laptop is het autoconfiguration IP4v Adress buiten mijn eigen nummers...(ineens 169.. ipv 192..

Edit. Net router opnieuw opgestart ..nou lijkt alles het weer even te doen. Maar bewust dat even genoemd. Is toch raar als ik die opnieuw moet opstarten?

Alvast dank.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
ganz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:58:
Ik overweeg mijn huidige alles-in-1 abonnement bij Ziggo op te zeggen.
Als je nog een oud abonnement hebt, met smart cards voor eigen decoders als de Humax, weet dan dat je niet meer terug kan als TV van een niet-Ziggo provider je niet bevalt.... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:58
Wdeb schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:35:
Hoi,

Ik word helemaal totaal debiel..ik heb sinds een week een Fritzbox. Maar lijkt iedere keer de Ipadressen van de laptops eraf te gooien. Telefoons lijken oké. Mogelijk is het 2,4 GHz probleem???

Maar er wordt hier door 5 mensen thuis gewerkt. Frustrerend.
toevallig meer chromebooks/cast? check of deze FW up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Laatst online: 12-03 23:54
mrBrainY schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:32:
[...]

toevallig meer chromebooks/cast? check of deze FW up to date is.
Geen. Enkel laptops en Ipads. Maar vandaag is het soepel geweest.
Ik ga het gewoon bijhouden.

Dank,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:07
heb mijn abonnement opgezegd naar 15 jaar.(vrouw kan niet zonder tlc) :X
alles lijk goed te gaan alleen moet ik de draadloze verbindingsset die ik 10 jaar geleden bij overgang naar glas als welkoms set gekregen heb retourneren.
iemand daar ervaring mee. want dat setje heb ik al lang niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59
eljantie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:13:
alles lijk goed te gaan alleen moet ik de draadloze verbindingsset die ik 10 jaar geleden bij overgang naar glas als welkoms set gekregen heb retourneren.
Mooi is dat ja.

Ik heb net ook opgezegd en moet mijn zyxel terugsturen. Niet dat die ooit nog door iemand gebruikt gaat worden.. 8)7 Beetje verspilling van tijd, geld en energie.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap de vraag niet helemaal, je hebt blijkbaar "iets" in bruikleen wat je moet retourneren. Google en je vindt vast een betere/modernere versie van je "huidige" set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ook ik ga van de week Ziggo aanvragen voor de TV
maar zeg Tweak nog niet op, mocht dat ook niet bevallen kan dat binnen 2 weken ook weer terug.

maar eerst weer coax trekken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59
Hans_18T schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Ik snap de vraag niet helemaal, je hebt blijkbaar "iets" in bruikleen wat je moet retourneren. Google en je vindt vast een betere/modernere versie van je "huidige" set.
Hij gebruikt zijn eigen router en heeft dat setje ergens in een hoekje op zolder verstopt? Dat lijkt mij zijn probleem.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 12:36
Wij waren devolo ook kwijt. Zyxel en tv kastje teruggestuurd en borg teruggekregen. Staat me ook iets bij dat we die dingen ooit mochten houden van de ene naar de andere tv vorm (volgens mij toen het sparql werd).
Nu op nieuw adres fritzbox en kastje van canal dilgitaal ipv amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
LED-Maniak schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:35:
[...]

Hij gebruikt zijn eigen router en heeft dat setje ergens in een hoekje op zolder verstopt? Dat lijkt mij zijn probleem.
router en tv boxjes gaan retour maar met het verbindingssetje bedoel ik (De draadloze verbindingsset gebruik je om draadloos een tv ontvanger aan te sluiten. Ook wordt de draadloze verbindingsset vaak gebruikt om een het wifi signaal beter door het huis te verspreiden. Draadloze verbindingsset bestaande uit twee adapters.)die kreeg je toen bij een nieuw glas abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:35:
ook ik ga van de week Ziggo aanvragen voor de TV
maar zeg Tweak nog niet op, mocht dat ook niet bevallen kan dat binnen 2 weken ook weer terug.

maar eerst weer coax trekken :X
Ik zou zeggen trek ze, ik heb coax nooit verwijderd, maar ik ga het zeker nooit meer gebruiken, leuk voor de volgende eigenaar van mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
jnssn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:47:
[...]

Wij waren devolo ook kwijt. Zyxel en tv kastje teruggestuurd en borg teruggekregen. Staat me ook iets bij dat we die dingen ooit mochten houden van de ene naar de andere tv vorm (volgens mij toen het sparql werd).
Nu op nieuw adres fritzbox en kastje van canal dilgitaal ipv amino.
oke bedankt. dacht het ook zo maar is al weer zo,n tijd geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Mr-D. schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:35:
... maar eerst weer coax trekken :X
Heb je nu genoeg tijd voor Duncan, nu je weg bent bij het Tweak-forum O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BerndGaykema schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:44:
[...]
Heb je nu genoeg tijd voor Duncan, nu je weg bent bij het Tweak-forum O-)
zekers sterker nog coax ligt al :) (was toch een grotere investering als ik dacht)

heb daar diverse vragen gesteld, dm's gestuurd, via social ze reageren gewoon niet dus hoef ik daar niet zo nodig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik mis het nu niet, dus ik denk dat ik nog wel een jaar geduld heb en anders stap ik over naar freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-08 14:48
Nog steeds geen woord over die 10Gbit.

Ben benieuwd of het nog doorgaat |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
@MacBakky
Vast wel ik ben ook benieuwd, als je de update van IPv6 even leest (enkele post terug) zal dit ook wel gelden voor de 10Gbit verbinding.
Ze zijn druk bezig met Freedom Internet.

Wat ik alleen jammer vind is dat #remco_van_mook een (*vul dit zelf maar in*) is. Hij zou updates geven over dit onderwerp. Sinds hij dat heeft gezegd heeft hij geen letter meer getypt. (tweak forum)
Het is een pilot waarbij je natuurlijk ook rustig een berichtje kan typen, dat het niet geheel naar wens verloopt.
Hij reageert nergens op, ook niet op Twitter waar ik netjes heb gevraagd of hij een update wil plaatsen.
Het enige wat de Commercieel Directeur van Tweak naderhand heeft gezegd is dat de snelheid gehaald wordt maar de SFP+ module aan de klant zijn kant niet stabiel genoeg is. (andere besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-08 14:48
@kmichael

Ik vind het ook zo flauw dat we geen updates krijgen!
Zeg dan gewoon dat het niet doorgaat, of dat het nog heel lang gaat duren.

Dat van die SFP+ module had ik ook al gelezen, maar dat is nu al heel lang geleden, die moeten toch wel binnen zijn lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lijkt mij ook als ik nu bestel heb ik ze morgen binnen.
en via buitenland meestal een dag of 4 dus daar zou het niet aan mogen liggen.

nee communicatie en Tweak past meestal niet in een zin, of je moet deze negatief bedoelen.

Ik heb op beide punten voor dit jaar de hoop opgegeven.
Maar nog wel super blij met de internetverbinding zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroolvink
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 15:59
Iemand al iets van korting kunnen krijgen, nu de discovery zenders eruit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Krijgen klanten bij een nieuw abonnement nog steeds een router met slechts 2.4ghz wifi? Of krijg je nu wel een router met ondersteuning voor 5ghz wifi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joop99
Lennyz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:50:
Krijgen klanten bij een nieuw abonnement nog steeds een router met slechts 2.4ghz wifi? Of krijg je nu wel een router met ondersteuning voor 5ghz wifi?
Ik dacht dat de router nu altijd een Fritz box 5490 is, die heeft 5ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
sroolvink schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:37:
Iemand al iets van korting kunnen krijgen, nu de discovery zenders eruit gaan?
:*) >:) Je krijgt er toch een hoop BBC zenders voor terug? Die kosten misschien wel meer, waardoor de prijs juist omhoog moet ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er aan wel abbo je neemt internet only krijg je gelukkig niks
En anders een fritzbox

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
Discovery & TLC kan je ook via dplay kijken he https://auth.dplay.nl/products

Heb ziggo zelf de deur uitgedaan met TV ivm bagger COAX

TV kijken gaat hier via AppleTV & NLZiet, wil niet meer teurg.

[ Voor 19% gewijzigd door GrooV op 13-05-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 21:31
joop99 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:59:
[...]

Ik dacht dat de router nu altijd een Fritz box 5490 is, die heeft 5ghz
Ja inderdaad, die kregen wij ook al 3 jaar geleden..

Hier nog altijd wel tevreden over Tweak, Internet altijd prima en TV is voldoende voor de enkele keer dat we kijken (via de Canaaaal digitaal app op de Samsung tv zelf, fijner dan het kastje).

Via Canal Digital zelf begin gemist ofzo hapert soms nog wel en af en toe stopt het te vroeg (net voor het einde, potver). Maar voor terugkijken heb je toch andere apps dus dat is prima.

[ Voor 46% gewijzigd door Giant87 op 13-05-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Afgelopen donderdag ben ik ivm verwijderen Discovery channel omgezet naar internet only.
Canal Digitaal stopte binnen 24h. Nu hopen dat ze de betaling ook correct aanpassingen (betaal per jaar, had nog 3 maanden).

Btw, als je tv kijkt via smart tv, is het goedkoper om internet only en los abonnement met CD te nemen.
Per maand 41 euro + 11.95 -> 52.95 ipv bij tweak 59.95 (wel zonder telefoon als je besteld, anders is het verschil minder, telefoon kost 3 euro meer).
Per jaar is 410+143.40=553 euro, ipv 609 euro bij Tweak. Dus als je alleen via smart tv kijkt, is dat voordeliger. Als je alleen nl zenders kijkt, is nlziet een betere (mooie kwaliteit) optie voor 7.95 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 07:25
In 2017 een 365 euro/jaar abonnement afgesloten, dit was toen inclusief bellen (geen keuze, geloof ik) en nu is dat blijkbaar omgezet naar Internet en Bellen.
Van 365 naar 395, naar nu 440 euro gegaan. :/

Nu dus maar een wijzing naar Internet Only aangevraagd, Fritzbox terugsturen, mediaconverter en de TP-Link (TL-WR1043ND v1.1 - Vraag mij wel af of die Gigabit verkeer kan handlen :? ) die ik nu als switch gebruik ophangen en een goedkoop switchje bestellen.

Gedoe allemaal weer.

[ Voor 6% gewijzigd door DJKoster op 16-05-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:44
Hier hetzelfde. Ik gebruik de telefoonlijn niet.
20 procent stijging in 3 jaar is wel heel veel. Behoorlijk boven de inflatie.

Hoe gaat het omzet-proces?
Moet er nog een monteur komen als je overstapt op internet-only of kan je zelf de modem omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
pvcholten schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:26:

Moet er nog een monteur komen als je overstapt op internet-only of kan je zelf de modem omwisselen?
Uit eigen ervaring: Je VLAN verdwijnt na het omzetten, je hoeft alleen een eigen router aan te sluiten.
Ik heb niks terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
pvcholten schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:26:

Bij mij moest er perse een monteur komen. Ik kreeg een mediaconverter opgehangen en heb meteen de fritzbox mee retour gegeven (na aandringen), en na een poosje de borg retour gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Hmm misschien komt het omdat ik een Genexis had hangen waar al een UTP LAN poort opzit.
Die dient denkt ik dan als als mediaconverter, ik heb bij andere vrienden gezien dat ze geen genexis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen ik een jaar geleden overstapte naar "Internet Only" en had aangegeven geen mediaconverter nodig te hebben, werd ik er nog wel even over gebeld. Maar had aangegeven dat de monteur van Tweak die destijds de Fritz!box 5490 kwam aansluiten, de Genexis mediaconverter (wat inderdaad gewoon 100% een simpele mediaconverter is) achter had gelaten.

Dus ook hier is het uiteindelijk gewoon zonder monteursbezoek verlopen. Op het moment dat de omzetting voltooid was, hoefde ik alleen even het VLAN tag te verwijderen en gaan met die hap :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Ik had een genexis mediaconverter in het kastje, maar wilde direct glas aansluiten op mijn UDM Pro.
Dus vroeg om een mediaconverter (alleen maar voor de sfp module).
Dus ik moest de fritzbox (nieuw, nooit gebruikt of aangesloten gehad) teruggeven, en de monteur heeft de genexis verwijderd (printplaat) en de bovenkant laten zitten en glaskabel eruit laten steken.
Deze had ie in de tp-link mediaconverter gedaan, en alleen de lijn getest, verder niets aangesloten.
Dus gelijk na vertrek van de monteur de sfp uit de tp-link in mijn UDM geprikt en alles werkte in een keer.
Heb nog wel de printplaat van de genexis liggen, had ie niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik ga overstappen naar KPN maar bij de overstap-service van KPN staat Tweak er niet bij en dus moet je dat zelf doen.
Wat is wijsheid, nu bij Tweak opzeggen met de datum wanneer KPN actief wordt of wachten tot dat KPN actief is en dan opzeggen?
Ik kan wel vragen aan Tweak of KPN maar op dit tijdstip is alles dicht en misschien heeft hier iemand er ervaring me heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Arjantje72 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:06:
Ik ga overstappen naar KPN maar bij de overstap-service van KPN staat Tweak er niet bij en dus moet je dat zelf doen.
Wat is wijsheid, nu bij Tweak opzeggen met de datum wanneer KPN actief wordt of wachten tot dat KPN actief is en dan opzeggen?
Ik kan wel vragen aan Tweak of KPN maar op dit tijdstip is alles dicht en misschien heeft hier iemand er ervaring me heeft gehad.
Aangezien KPN levert over dezelfde verbinding zullen zij als je daar aanmeld een migratie order indienen, deze migratie order komt bij Tweak binnen waardoor ze weten dat je per de overstapdatum niet meer hun diensten afneemt. Over het algemeen wordt dat ook gezien als een opzegging waardoor je downtime maximaal 6 uur zou mogen zijn. Als jij eerst bij Tweak opzegt voordat KPN een migratie order ingediend heeft kan Tweak een ophef order indienen waardoor de order van KPN faalt en je mogelijk 6 weken zonder verbinding zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Centurius schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:38:
[...]

Aangezien KPN levert over dezelfde verbinding zullen zij als je daar aanmeld een migratie order indienen, deze migratie order komt bij Tweak binnen waardoor ze weten dat je per de overstapdatum niet meer hun diensten afneemt. Over het algemeen wordt dat ook gezien als een opzegging waardoor je downtime maximaal 6 uur zou mogen zijn. Als jij eerst bij Tweak opzegt voordat KPN een migratie order ingediend heeft kan Tweak een ophef order indienen waardoor de order van KPN faalt en je mogelijk 6 weken zonder verbinding zit.
6 weken is overdreven. Twee weken zou max moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
Barre73 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:45:
[...]

6 weken is overdreven. Twee weken zou max moeten zijn.
Zou moeten is één ding, maar ik heb bij een zekere grote provider op de glasvezeldiensten toch echt regelmatig mensen bij wie het 4-6 weken duurt voordat we er een nieuw order doorgedrukt krijgen. Maar ongeacht de wachttijd, het punt blijft staan dat je nooit je vezel moet opzeggen voordat de nieuwe provider een migratieorder gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Centurius schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:38:
[...]

Bedankt, dat is goede informatie.
Ik wacht dus maar rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Centurius schreef op zondag 17 mei 2020 @ 01:36:
[...]

Zou moeten is één ding, maar ik heb bij een zekere grote provider op de glasvezeldiensten toch echt regelmatig mensen bij wie het 4-6 weken duurt voordat we er een nieuw order doorgedrukt krijgen. Maar ongeacht de wachttijd, het punt blijft staan dat je nooit je vezel moet opzeggen voordat de nieuwe provider een migratieorder gedaan heeft.
Absoluut mee eens!!
Probleem zit er vaak in dat mensen niet weten of horen wanneer de nieuwe provider de order inschiet. En dan willen ze ook niet graag een maand dubbel betalen dus zeggen ze de oude provider voor ze zekerheid zelf maar op. Providers kunnen daar echt veel beter in communiceren lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
Barre73 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:16:
[...]

Absoluut mee eens!!
Probleem zit er vaak in dat mensen niet weten of horen wanneer de nieuwe provider de order inschiet. En dan willen ze ook niet graag een maand dubbel betalen dus zeggen ze de oude provider voor ze zekerheid zelf maar op. Providers kunnen daar echt veel beter in communiceren lijkt me.
Oh zeker weten dat dat stukken beter kan en moet. Bij ons zijn we tenminste zo eerlijk dat we een migratie ook echt oppakten als een opzegging en op de dag van overname de facturering stopzetten (tenzij er een afkoopsom is uiteraard), maar ik ken er ook genoeg die toch nog proberen een maand door te rekenen terwijl ze eigenlijk letterlijk niks meer leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Centurius schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:02:
[...]

Oh zeker weten dat dat stukken beter kan en moet. Bij ons zijn we tenminste zo eerlijk dat we een migratie ook echt oppakten als een opzegging en op de dag van overname de facturering stopzetten (tenzij er een afkoopsom is uiteraard), maar ik ken er ook genoeg die toch nog proberen een maand door te rekenen terwijl ze eigenlijk letterlijk niks meer leveren.
Zo pakte Telfort het ook op bij mijn toenmalige migratie naar Vodafone Thuis. En nog fijner: dat was bij elkaar hooguit drie weken in plaats van een maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
Arjantje72 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:06:
Nou succes! Ik heb het een half jaar geleden geprobeerd, overstappen van Tweak naar KPN. Het was een janboel bij KPN, eerst waren ze m'n order ineens kwijt en daarna hadden ze meer dan de opzegtermijn (een maand) nodig om de verbinding te realiseren. Toen ben ik maar bij Tweak gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Centurius schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:02:
[...]

Wie is ons? :)
uiterlix schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:02:
[...]

Nou succes! Ik heb het een half jaar geleden geprobeerd, overstappen van Tweak naar KPN. Het was een janboel bij KPN, eerst waren ze m'n order ineens kwijt en daarna hadden ze meer dan de opzegtermijn (een maand) nodig om de verbinding te realiseren. Toen ben ik maar bij Tweak gebleven.
3 juni komt de monteur, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
Arjantje72 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:26:
[...]

Wie is ons? :)
[...]

3 juni komt de monteur, ik ben benieuwd :)
Als je m'n posts specifiek volgt is het niet heel moeilijk om te raden maar ik adverteer toch liever niet 100% m'n werkgever. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Wij zien KPN WBA FTTH orders tegenwoordig dezelfde dag actief indien al gepatcht. Als er nog wat patchwerk is dan is het vaak binnen enkele dagen tegenwoordig. Een lijn kunnen wij zelf niet eens meer opzeggen als er al een uitmigratie is aangevraagd. Ben blij dat dit tegenwoordig zoveel sneller gaat dan de weken die hierboven genoemd worden. Ik weet nog dat ik ooit van Tweak naar Tele2 ben gegaan en ik een maand zonder internet zat +/- 6 jaar geleden.

Ik kreeg gister ook een factuur van Tweak van € 0,53 voor Canal Digitaal in de periode 1 juni - 1 juni...maar ik heb geen factuur gekregen voor mijn nieuwe abonnementstype. Hopelijk zeggen ze mijn aansluiting niet op :P
Pagina: 1 ... 50 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.