Mwa, ik zou dan ook wat geavanceerder neerzetten, zoals een Mikrotik of Ubiquiti.HWguru schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:09:
[...]
Klinkt heel makkelijk. Helaas kan dat bij het merendeel van de routers niet via de UI.
Bij mijn Asus moest ik overstappen naar de Merlin firmware omdat die een non-volatile partitie toevoegen voor userscripts. Dan moet je via scripts de vlans en DCHP voor elkaar krijgen. Helaas werkt die manier niet meer op nieuwe Asus routers.
Klopt, maar de gemiddelde gebruiker heeft een Asus oid. Maar goed, de gemiddelde gebruiker zit natuurlijk ook niet op Tweakers. :-)
En ook dat klopt, maar de gemiddelde gebruiker wil toch ook niet perse dat ding vervangen denk ik, of ze proppen die Asus gewoon er nog extra naast.HWguru schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:13:
Klopt, maar de gemiddelde gebruiker heeft een Asus oid. Maar goed, de gemiddelde gebruiker zit natuurlijk ook niet op Tweakers. :-)
Goed om te horen dat er positieve tegengeluiden zijn m.b.t geleverde tv diensten. Dan toch wel interessant waar de verschillen in zitten.
De mensen met en zonder problemen: hebben jullie de aansluiting via een (regionele) glasvezelboer? Of via een KPN lijn?
Of is het wellicht regiogebonden?
De mensen met en zonder problemen: hebben jullie de aansluiting via een (regionele) glasvezelboer? Of via een KPN lijn?
Ik zit op het glas van Reggefiber/KPN waar tweak zijn eigen apparatuur in de POP heeft.viper schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:13:
Goed om te horen dat er positieve tegengeluiden zijn m.b.t geleverde tv diensten. Dan toch wel interessant waar de verschillen in zitten.
Verwijderd
Ik ook. 
Op FttH van Reggefiber/KPN waar Tweak eigen apparatuur in de POP heeft.
In het Gigabit levergebied dus.
nou hier dan ook maar een tegen geluid op zich werkt alles wel aardig op tv gebied maar blijf einde gemist toch erg slecht vinden en heb de laatste weken toch meer haperingen dan normaal
telefoon en internet top
ook afgelopen jaar 99% uptime
rest komt door de reboot van mijn router door een firmware upgrade of aanpassing
telefoon en internet top
ook afgelopen jaar 99% uptime
rest komt door de reboot van mijn router door een firmware upgrade of aanpassing
+1 (Almere)Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:36:
Ik ook.
Misschien is NLZIET een optie voor je. Ze hebben hier net de glasvezel in de grond gelegd. Nu nog internet via kpn vdsl icm nlziet via hun smarttv app. Tot heden prima enige min punt is geen Fox Sports en Ziggo F1.Gynnad schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:43:
Bij ons hebben ze glasvezel aangelegd en de goedkoopste optie is Tweak om over te stappen, echter lees ik veel negatieve reviews m.b.t. Canal Digitaal, terwijl het internet meer dan prima is. Zie hier ook in dit topic dat er veel negatieve ervaringen zijn m.b.t. Canal Digtaal, is het advies, wat jullie betreft, dan ook om niet over te stappen naar Tweak als je nog veel live-tv kijkt?
Helaas was ook ik totaal niet tevreden met Canal Digitaal via Tweak.
Als je de basic dingen doet, voornamelijk lineair kijken, af en toe eens iets terug kijken via VOD is het idd nog aardig te doen. Maar vooral de 'timeshifted' diensten (begin gemist terwijl het programma nog loopt bv. ) waren erg slecht met veel haperingen, slechte overgangen en plotseling afbreken als het programma dat je vertraagd keek 'live' afgelopen was, etc. Daarnaast de best trage box, de niet uitschakelbare kijksuggesties iedere keer onderin beeld of in het menu, etc. maakte dat ik het heel snel weer heb opgezegd.
Wij hebben genoeg aan de belangrijkste NL zenders + de regionale, dus NLZiet genomen. Via AndroidTV is dat een genot om te gebruiken. Bliksemsnel en sinds afgelopen najaar ook een prima beeldkwaliteit.
Als je de basic dingen doet, voornamelijk lineair kijken, af en toe eens iets terug kijken via VOD is het idd nog aardig te doen. Maar vooral de 'timeshifted' diensten (begin gemist terwijl het programma nog loopt bv. ) waren erg slecht met veel haperingen, slechte overgangen en plotseling afbreken als het programma dat je vertraagd keek 'live' afgelopen was, etc. Daarnaast de best trage box, de niet uitschakelbare kijksuggesties iedere keer onderin beeld of in het menu, etc. maakte dat ik het heel snel weer heb opgezegd.
Wij hebben genoeg aan de belangrijkste NL zenders + de regionale, dus NLZiet genomen. Via AndroidTV is dat een genot om te gebruiken. Bliksemsnel en sinds afgelopen najaar ook een prima beeldkwaliteit.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Als je echt je echt basic wil gaan en je hebt een tv met dvb-t2 dan kun je nog voor de gratis FTA zenders gaan. Wij hebben nlziet, werkt prima totdat de capaciteit overvraagd wordt, daarom dvb-t2 als backup. Een losse dvb-t2 ontvanger kan natuurlijk ook.
Ik wil heel graag kunnen opnemen omdat we daar het meeste gebruik van maken en ook niet direct alles binnen één week terug kijken. Nlziet valt daarom sowieso al af wat ons betreft en ik hoor ook wel verhalen dat meerdere de app niet prettig vinden.
Alleen tv bij Ziggo met opnemen is dan in verhouding weer erg duur met Tweak ernaast als internet. Denk dat ik Ziggo toch nog eens ga benaderen voor verlenging. Ik mis nu met mijn 50 mbit nog geen bandbreedte, mocht ik alleen weer gaan gamen dan is dat vooral een probleem met grote updates.
Mocht dat niks opleveren kan ik alsnog voor Tweak gaan kijken. Hopelijk kan ik daarbij mijn net aangeschafte Synology rt1900ac router bij gebruiken...
Wel fijn al die reacties hier
Alleen tv bij Ziggo met opnemen is dan in verhouding weer erg duur met Tweak ernaast als internet. Denk dat ik Ziggo toch nog eens ga benaderen voor verlenging. Ik mis nu met mijn 50 mbit nog geen bandbreedte, mocht ik alleen weer gaan gamen dan is dat vooral een probleem met grote updates.
Mocht dat niks opleveren kan ik alsnog voor Tweak gaan kijken. Hopelijk kan ik daarbij mijn net aangeschafte Synology rt1900ac router bij gebruiken...
Wel fijn al die reacties hier
Ik kan iedereen die zich ooit via de vriendendeal heeft aangemeld aanraden om te controleren of je wel het geld hebt ontvangen(of korting op je abbo).
Zit nu in een mailwisseling met tweak en van meerdere mensen die ik heb aangemeld hebben ze geen gegevens in het systeem staan. Lekker weer.
Zit nu in een mailwisseling met tweak en van meerdere mensen die ik heb aangemeld hebben ze geen gegevens in het systeem staan. Lekker weer.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Iemand een idee waarom Tweak geen glasvezel modem aansluiting kan inplannen als er op moment van in plannen nog een werkende niet opgezegde ADSL aansluiting is?
Ik zit niet te trappelen om maanden geen internet te hebben gezien de voorgeschiedenis tot nu toe of simpel alvast oude schoenen weggooien voor ik in nieuwe kan stappen.
Tweak kent geen overstap hulp of in planning onder voorbehoud ook niet voor hun eigen aanbod.
Ik wil best laatste dag van opzegtermijn van Tweak-ADSL samen laten vallen met dag van installatie glasvezelmodem, maar dan wil ik eerst een datum van Tweak en telkens komt er dan weer iets anders/argument voorbij dat ze zelfs geen theoretische datum kunnen noemen.
Deze glasvezel aansluiting is niet wat je noemt soepel.
HAS in april 2019, maar niet zonder de eerste bijzonderheden.
Tweak geeft aan dat ik rekening mag houden met inplanning rond 4 mei 2019
Sleuf en mantelbuis lag al binnen als uitvoerder aan de deur staat, opgetrommeld door HAS-ploeg, dat zij een glasvezelkabel zouden missen.
Een totale oploop
(3 man aan werk met schop + 17 man rond sleuf/putje in heftige discussie incl ploeg die de 1,3km naar DP gelegd heeft, nooit duidelijk geworden wat er nu mis was, 4 kabels in sleuf voor 3 HAS aansluitingen of dat voor elke HAS een back-up aanwezig had moeten zijn),
Later in april 2019 nog een 2e HAS-ploeg terwijl glasvezel al tijdje binnen lag, die een monteur optrommelen voor aansluitkastje op te hangen
Aansluiting zou niet geactiveerd kunnen worden omdat DP niet aangesloten of kabelbreuk hebben bij DP aan aera-Pop zijde, voor alle 3 HAS in die sleuf.
2 van 3 zijn in periode augustus september 2019 geactiveerd, ongeveer gelijktijdig voor mij als nummer3 kwam er een "code 11" boven drijven,
Die mij als kabelbreuk bij of in de DP aan HAS zijde, op de mouw werd gespeld
Maandelijks of als een beloofde terugkoppeling uitbleef, navragen om het opgelost te krijgen, maar (onder)aannemer voor aanleg van E-fiber weigerde om het op te lossen.
Uiteindelijk januari 2020 opgelost, het was ook geen kabelbreuk, glasvezel kwam fysiek op ODF poort in aera-PoP binnen naast die in administratie stond.
Maar koste nogeens 3 monteurs (2 hadden niet eens hun meetapparatuur op orde of die geschikt was voor de 1,3km tot DP of 3,2km naar aera-pop), voordat fysieke ODF poort en administratie in overeenstemming waren.
Sindsdien blijft Tweak ongeveer elke 2e navraag terugkomen met eerst opzeggen ADSL-aansluiting voor inplanning, maar kunnen geen enkele toezegging doen dat ze ook daadwerkelijk het glasvezelmodem na maand opzegtermijn kunnen installeren.
De glasvezel zou niet vrijgegeven zijn of op hold staan of als laatste E-fiber zou onvoldoende switch capaciteit in aera-pop hebben en dat zou weer bij E-fiber liggen.
Die weten van niets, maar die gaan het na en komen met terugkoppeling (code 11 koste ook 3 ronden voor ik een diagnose te horen kreeg)
Edit: Al tijdens glasvezel uitrol is al een voorlopig contract aangegaan, als later ook de factuur voor administratiekosten en borg bruikleen glasvezelmodem al is betaald.
Ik zit niet te trappelen om maanden geen internet te hebben gezien de voorgeschiedenis tot nu toe of simpel alvast oude schoenen weggooien voor ik in nieuwe kan stappen.
Tweak kent geen overstap hulp of in planning onder voorbehoud ook niet voor hun eigen aanbod.
Ik wil best laatste dag van opzegtermijn van Tweak-ADSL samen laten vallen met dag van installatie glasvezelmodem, maar dan wil ik eerst een datum van Tweak en telkens komt er dan weer iets anders/argument voorbij dat ze zelfs geen theoretische datum kunnen noemen.
Deze glasvezel aansluiting is niet wat je noemt soepel.
HAS in april 2019, maar niet zonder de eerste bijzonderheden.
Tweak geeft aan dat ik rekening mag houden met inplanning rond 4 mei 2019
Sleuf en mantelbuis lag al binnen als uitvoerder aan de deur staat, opgetrommeld door HAS-ploeg, dat zij een glasvezelkabel zouden missen.
Een totale oploop
(3 man aan werk met schop + 17 man rond sleuf/putje in heftige discussie incl ploeg die de 1,3km naar DP gelegd heeft, nooit duidelijk geworden wat er nu mis was, 4 kabels in sleuf voor 3 HAS aansluitingen of dat voor elke HAS een back-up aanwezig had moeten zijn),
Later in april 2019 nog een 2e HAS-ploeg terwijl glasvezel al tijdje binnen lag, die een monteur optrommelen voor aansluitkastje op te hangen
Aansluiting zou niet geactiveerd kunnen worden omdat DP niet aangesloten of kabelbreuk hebben bij DP aan aera-Pop zijde, voor alle 3 HAS in die sleuf.
2 van 3 zijn in periode augustus september 2019 geactiveerd, ongeveer gelijktijdig voor mij als nummer3 kwam er een "code 11" boven drijven,
Die mij als kabelbreuk bij of in de DP aan HAS zijde, op de mouw werd gespeld
Maandelijks of als een beloofde terugkoppeling uitbleef, navragen om het opgelost te krijgen, maar (onder)aannemer voor aanleg van E-fiber weigerde om het op te lossen.
Uiteindelijk januari 2020 opgelost, het was ook geen kabelbreuk, glasvezel kwam fysiek op ODF poort in aera-PoP binnen naast die in administratie stond.
Maar koste nogeens 3 monteurs (2 hadden niet eens hun meetapparatuur op orde of die geschikt was voor de 1,3km tot DP of 3,2km naar aera-pop), voordat fysieke ODF poort en administratie in overeenstemming waren.
Sindsdien blijft Tweak ongeveer elke 2e navraag terugkomen met eerst opzeggen ADSL-aansluiting voor inplanning, maar kunnen geen enkele toezegging doen dat ze ook daadwerkelijk het glasvezelmodem na maand opzegtermijn kunnen installeren.
De glasvezel zou niet vrijgegeven zijn of op hold staan of als laatste E-fiber zou onvoldoende switch capaciteit in aera-pop hebben en dat zou weer bij E-fiber liggen.
Die weten van niets, maar die gaan het na en komen met terugkoppeling (code 11 koste ook 3 ronden voor ik een diagnose te horen kreeg)
Edit: Al tijdens glasvezel uitrol is al een voorlopig contract aangegaan, als later ook de factuur voor administratiekosten en borg bruikleen glasvezelmodem al is betaald.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Ik ben 10 jaar geleden overgegaan van ADSL (KPN) naar glas (Tweak), ik heb destijds ADSL door laten lopen totdat ik de glasaansluiting werkend had opgeleverd gekregen. Wel een maand dubbel betaald, maar geen downtime. Nooit verder over nagedachtDomba schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:50:
[b]
Ongeveer het zelfde wat @Hans_18T zegt.
Zo heb ik het ook gedaan, geeft het minste gezeur maar kost max een maand.
Het probleem bij @Domba lijkt echter meer te zijn dat hij al klant is bij Tweak en van een DSL via KPN netwerk naar een glasaansluiting op E-Fiber netwerk wil.joop99 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:29:
[...]
Zo heb ik het ook gedaan, geeft het minste gezeur maar kost max een maand.
Ik heb ergens het gevoel dat de Tweak administratie dit wellicht niet aan kan? Een bestaande klant twee keer opvoeren of zoiets...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat zou best kunnen, maar dan is er vast wel een workaround om 2 keer klant te worden.Barre73 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:34:
[...]
Het probleem bij @Domba lijkt echter meer te zijn dat hij al klant is bij Tweak en van een DSL via KPN netwerk naar een glasaansluiting op E-Fiber netwerk wil.
Ik heb ergens het gevoel dat de Tweak administratie dit wellicht niet aan kan? Een bestaande klant twee keer opvoeren of zoiets...
hmm net een mail gehad van tweak dat de prijzen omhoog gaan had randa hierl niet gezegd vorig jaar dat als je naar jaar abonnement ging de prijzen vast stonden voor de komende 3 jaar ofzo?
zal later vandaag eens proberen dat op te zoeken
Jouw nieuwe tarieven voor glasvezel
Beste Mr-D
Wij verhogen de prijzen van onze abonnementen met 2 euro per maand of 20 euro per jaar. Dat geldt voor abonnementen op alle netwerken waar wij actief zijn.
Als je per jaar betaalt dan krijg je nog steeds een flinke korting; ongeveer twee maanden gratis per jaar. Deze nieuwe tarieven gelden per 1 juni en zijn zichtbaar op je volgende factuur.
Eerstvolgende factuur
Als gevolg van de prijsverhoging betaal jij vanaf 1 juni het nieuwe tarief. Daarom zullen de nieuwe prijzen zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur. Dat is de factuur die je omstreeks 16 mei van ons ontvangt.
Als je per maand betaalt dan zie je dat je volgende factuur 2 euro hoger uitvalt. Als je per jaar betaalt dan gelden de nieuwe tarieven op de eerstvolgende factuur. Heb je recent nog betaald? Dan duurt dat dus nog even. Is het al bijna een jaar geleden? Dan komt de volgende factuur er binnenkort aan.
Nieuwe tarieven
Abonnement Oude prijs Nieuwe prijs
Internet Only €39,- p/mnd €41,- p/mnd
Internet & Bellen €42,- p/mnd €44,- p/mnd
Alles-in-1 €57,95 p/mnd €59,95 p/mnd
Internet Only €390,- p/jaar €410,- p/jaar
Omgerekend €34,17 p/mnd
Internet & Bellen €420,- p/jaar €440,- p/jaar
Omgerekend €36,67 p/mnd
Alles-in-1 €589,80 p/jaar €609,80 p/jaar
Omgerekend €50,82 p/mnd
Prijsverhoging noodzakelijk
Onze prijzen voor maandelijkse betalingen zijn twee jaar niet verhoogd en vorig jaar gaven wij iedereen nog de kans om tijdelijk te profiteren van lage jaarbetalingen. Wij hebben de afgelopen jaren vooral te maken gehad met sterk stijgende inkooptarieven, maar ook met inflatie en flinke investeringen.
Daarom is het noodzakelijk geworden een correctie uit te voeren. De nieuwe tarieven stellen ons in staat te blijven strijden voor meer Gigabit glasvezel, dat voor iedereen bereikbaar en betaalbaar blijft.
Nog steeds voordelig
Als je de prijzen van de grote providers vergelijkt met die van Tweak dan zul je zien dat je vooral voor een hoge internetsnelheid bij ons goed zit. In ons nieuwsbericht hebben wij een kleine vergelijking gemaakt. Je kiest met Gigabit Glasvezel voor een abonnement tegen erg scherpe tarieven en belachelijk hoge snelheden terwijl je bijzonder voordelig belt en geniet van een enorm aanbod aan zenders.
Opzeggen of aanpassen?
Als je naar aanleiding van deze prijswijziging je abonnement op zou willen zeggen of aan zou willen passen neem dan gerust contact met ons op. Dat kan het makkelijkst door te antwoorden op deze e-mail. We nemen jouw wijziging dan zo spoedig mogelijk in behandeling.
Klantnummer: TK1xxxxxxx
Bedankt voor het vertrouwen in de snelste internetprovider van Nederland. We kijken er naar uit je ook de komende jaren van dienst te blijven zijn. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543).
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
@hvjg
jij bedoeld denk ik deze maar daar staat dat ze al 4 jaar geen verhoging hebben gehad
Beste Mr-D
Wij verhogen de prijzen van onze abonnementen met 2 euro per maand of 20 euro per jaar. Dat geldt voor abonnementen op alle netwerken waar wij actief zijn.
Als je per jaar betaalt dan krijg je nog steeds een flinke korting; ongeveer twee maanden gratis per jaar. Deze nieuwe tarieven gelden per 1 juni en zijn zichtbaar op je volgende factuur.
Eerstvolgende factuur
Als gevolg van de prijsverhoging betaal jij vanaf 1 juni het nieuwe tarief. Daarom zullen de nieuwe prijzen zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur. Dat is de factuur die je omstreeks 16 mei van ons ontvangt.
Als je per maand betaalt dan zie je dat je volgende factuur 2 euro hoger uitvalt. Als je per jaar betaalt dan gelden de nieuwe tarieven op de eerstvolgende factuur. Heb je recent nog betaald? Dan duurt dat dus nog even. Is het al bijna een jaar geleden? Dan komt de volgende factuur er binnenkort aan.
Nieuwe tarieven
Abonnement Oude prijs Nieuwe prijs
Internet Only €39,- p/mnd €41,- p/mnd
Internet & Bellen €42,- p/mnd €44,- p/mnd
Alles-in-1 €57,95 p/mnd €59,95 p/mnd
Internet Only €390,- p/jaar €410,- p/jaar
Omgerekend €34,17 p/mnd
Internet & Bellen €420,- p/jaar €440,- p/jaar
Omgerekend €36,67 p/mnd
Alles-in-1 €589,80 p/jaar €609,80 p/jaar
Omgerekend €50,82 p/mnd
Prijsverhoging noodzakelijk
Onze prijzen voor maandelijkse betalingen zijn twee jaar niet verhoogd en vorig jaar gaven wij iedereen nog de kans om tijdelijk te profiteren van lage jaarbetalingen. Wij hebben de afgelopen jaren vooral te maken gehad met sterk stijgende inkooptarieven, maar ook met inflatie en flinke investeringen.
Daarom is het noodzakelijk geworden een correctie uit te voeren. De nieuwe tarieven stellen ons in staat te blijven strijden voor meer Gigabit glasvezel, dat voor iedereen bereikbaar en betaalbaar blijft.
Nog steeds voordelig
Als je de prijzen van de grote providers vergelijkt met die van Tweak dan zul je zien dat je vooral voor een hoge internetsnelheid bij ons goed zit. In ons nieuwsbericht hebben wij een kleine vergelijking gemaakt. Je kiest met Gigabit Glasvezel voor een abonnement tegen erg scherpe tarieven en belachelijk hoge snelheden terwijl je bijzonder voordelig belt en geniet van een enorm aanbod aan zenders.
Opzeggen of aanpassen?
Als je naar aanleiding van deze prijswijziging je abonnement op zou willen zeggen of aan zou willen passen neem dan gerust contact met ons op. Dat kan het makkelijkst door te antwoorden op deze e-mail. We nemen jouw wijziging dan zo spoedig mogelijk in behandeling.
Klantnummer: TK1xxxxxxx
Bedankt voor het vertrouwen in de snelste internetprovider van Nederland. We kijken er naar uit je ook de komende jaren van dienst te blijven zijn. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543).
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
@hvjg
jij bedoeld denk ik deze maar daar staat dat ze al 4 jaar geen verhoging hebben gehad
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| Tweak verhoogt prijzen voor glasvezel Beste Mr-D, Wij verhogen de prijzen van onze glasvezel-abonnementen met 2 euro per maand. Dat geldt voor alle abonnementen op alle netwerken waar wij actief zijn. Als je per jaar betaalt voor 1000 Mbit dan krijg je nog steeds een flinke korting, want je betaalt dan voortaan geen 365 maar 395 euro per jaar. Als gevolg van de prijsverhoging betaal jij vanaf 1 september het nieuwe tarief. Daarom zullen de nieuwe prijzen zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur. Dat is de factuur die je omstreeks 16 augustus van ons ontvangt. Als je per maand betaalt dan zie je dat je volgende factuur 2 euro hoger uitvalt. Als je per jaar betaalt en je minder dan een jaar geleden een factuur voldaan hebt, dan hoef je niet bij te betalen. Je betaalt dan het nieuwe tarief pas vanaf de eerstvolgende factuur na 1 september. Nieuwe tarieven Abonnement Netwerk Oude prijs Nieuwe prijs Glasvezel 1000 Mbit Coanet € 40,- p/mnd € 42,- p/mnd € 365,- p/jr € 395,- p/jr Glasvezel 50 Mbit Coanet € 35,- p/mnd € 37,- p/mnd Glasvezel 10 Gigabit Coanet € 95,- p/mnd € 105,- p/mnd Glasvezel 50 Mbit KPN € 40,- p/mnd € 42,- p/mnd Glasvezel 100 Mbit KPN € 45,- p/mnd € 47,- p/mnd Glasvezel 500 Mbit KPN € 65,- p/mnd € 67,- p/mnd (Alle genoemde abonnementen bevatten internet en bellen. TV van Sparql blijft ongewijzigd.) Prijsverhoging noodzakelijk Onze prijzen zijn al vier jaar niet verhoogd. Nu hebben de afgelopen jaren wel te maken gehad met inflatie, stijgende inkooptarieven en flinke investeringen, maar die kosten telkens zelf gedragen. Daarom is het noodzakelijk geworden een correctie uit te voeren. De nieuwe tarieven stellen ons in staat te blijven strijden voor meer Gigabit glasvezel, dat voor iedereen bereikbaar en betaalbaar blijft. In 2014 zij wij begonnen met het leveren van Gigabit glasvezel. Het abonnement kostte destijds 75 euro per maand, maar werd al snel verlaagd naar 40 euro. Een jaar later introduceerden wij de mogelijkheid om per jaar 365 euro te betalen voor 1000 Mbit; omgerekend ongeveer dertig euro per maand. Iedereen 1000 Mbit Het is ons doel op een dag in héél Nederland Gigabit glasvezel te kunnen leveren voor een schappelijk tarief. Dat is belangrijk omdat je in de toekomst niet wil dat je internetverbinding een beperkende factor is in je digitale leven. Met Gigabit en hoger heeft iedereen de mogelijkheid hebben gebruik te maken van het snelste internet van Nederland. Dat doen wij door samen te werken met open netwerken en onze abonnementen en tarieven overal gelijk te houden. Dat lukt ons tot nu toe, behalve op het netwerk van KPN. Daar zijn lagere snelheden en hogere tarieven van toepassing. We zijn trots het vier jaar lang zonder prijsverhogingen te hebben volgehouden en danken je voor je begrip. Zeg je liever je abonnement op? Laat ons dat dan vóór 1 september weten door te antwoorden op deze mail. Ná 1 september geldt je normale opzegtermijn en is opzeggen vanwege deze prijsverhoging niet meer mogelijk. Bedankt voor het vertrouwen in de snelste internetprovider van Nederland. We kijken er naar uit je ook de komende jaren van dienst te blijven zijn. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543). Met vriendelijke groet, Randal Peelen Commercieel Directeur |
[ Voor 37% gewijzigd door Mr-D. op 30-04-2020 13:26 ]
Verwijderd
Het is echt feest bij hun, toen ik in 2018 klant werd waren de prijzen acceptabel, maar kort daarna werdt het 2x verhoogd en nu alweer. Prima internet en nooit storing, lekkere up/downs ook, maar ik stoor me aan prijzen van vast internet in NL.WoBBeL schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:19:
[Afbeelding]
Kreeg m hier net ook. Jammer, nog maar paar maanden klant.
https://www.tweak.nl/nieuws/nieuwe-jaarabonnementen.htmlhjvg schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:17:
hmm net een mail gehad van tweak dat de prijzen omhoog gaan had randa hierl niet gezegd vorig jaar dat als je naar jaar abonnement ging de prijzen vast stonden voor de komende 3 jaar ofzo?
/f/image/eqMlcnNNjJFp9hSNar72XdOJ.png?f=fotoalbum_large)
Deze bedoel je? Ik heb er ook meteen maar een mail heen gestuurd dat een prijsverhoging me (in mijn geval) niet van toepassing lijkt ...
Mochten ze er op reageren, dan ben ik ook erg benieuwd. Hou ons op de hoogte!One-eye864 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:26:
[...]
https://www.tweak.nl/nieuws/nieuwe-jaarabonnementen.html
[Afbeelding]
Deze bedoel je? Ik heb er ook meteen maar een mail heen gestuurd dat een prijsverhoging me (in mijn geval) niet van toepassing lijkt ...
Net bijna hetzelfde mailtje ontvangen en dat schiet bij mij toch wel even in het verkeerde keelgat.
Ze zijn nog niet eens begonnen met het aanleggen van het netwerk (gemeente Oss) en ze zeggen dat de nieuwe prijzen ook voor mijn bestelling zullen gelden.
En daarna doodleuk melden dat ik natuurlijk mag opzeggen als het me niet zint, maar goede kans dat ik dan ook de gratis aansluiting gedag kan zeggen.
Ze zijn nog niet eens begonnen met het aanleggen van het netwerk (gemeente Oss) en ze zeggen dat de nieuwe prijzen ook voor mijn bestelling zullen gelden.
En daarna doodleuk melden dat ik natuurlijk mag opzeggen als het me niet zint, maar goede kans dat ik dan ook de gratis aansluiting gedag kan zeggen.
Ga ik zeker doen maar Tweak kennende zal dat nog wel even duren.Vaenir schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:28:
[...]
Mochten ze er op reageren, dan ben ik ook erg benieuwd. Hou ons op de hoogte!
Jouw tarief blijft gelijk
Beste HF,
Omdat jij een abonnement hebt besteld in een periode dat je tarief voor drie jaar vast zou staan blijft de jaarlijkse vergoeding voor jouw abonnement hetzelfde.
Als je je glasvezelverbinding al in gebruik hebt genomen dan blijft jouw tarief gelijk voor drie jaar vanaf het moment dat je door ons bent aangesloten. Moet je nog aangesloten worden? Dan gaan jouw drie jaar korting in op het moment dat je aangesloten bent.
Word je later aangesloten dan 31 december 2021? Dan hanteren wij 1 januari 2022 als moment dat jouw periode van drie jaar ingaat. Je betaalt natuurlijk pas op het moment dat je succesvol door ons bent aangesloten.
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
Commercieel Directeur
Beste HF,
Omdat jij een abonnement hebt besteld in een periode dat je tarief voor drie jaar vast zou staan blijft de jaarlijkse vergoeding voor jouw abonnement hetzelfde.
Als je je glasvezelverbinding al in gebruik hebt genomen dan blijft jouw tarief gelijk voor drie jaar vanaf het moment dat je door ons bent aangesloten. Moet je nog aangesloten worden? Dan gaan jouw drie jaar korting in op het moment dat je aangesloten bent.
Word je later aangesloten dan 31 december 2021? Dan hanteren wij 1 januari 2022 als moment dat jouw periode van drie jaar ingaat. Je betaalt natuurlijk pas op het moment dat je succesvol door ons bent aangesloten.
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
Commercieel Directeur
Een maand overlap was het idee en zelfs het advies in 2018/2019,
Weinig zin om Adsl langer door te laten lopen dan opzegtermijn, in buitengebied zelfs die zelfs duurder dan glasvezel door beperkte keuze, maar ook glasvezel gaat nu in prijs omhoog.
Tweak is niet bij alles partij, maar door contract inmiddels wel mijn eerste aanspreekpunt, had ook niets te maken met de perikelen voor januari, zoals oktober al wist ik al welke partij ik moest hebben voor de oplossing alleen niet onder de aandacht brengen.
Op moment is Tweak zo net om de abbo kosten voor de glasvezel niet te innen, maar afgesloten contract staat ook toe zonder glasvezel modem installatie om die te innen als ze aan E-fiber voor lijn afdragen
(In februari al een discussie over gehad en startdatum van afgesloten contract)
Als ik mijn Adsl opgezegd had toen het eerste keer voorbij kwam was ik al 3 maanden zonder verbinding en dat is een no go vanuit beveiliging punt en is het nog maar de vraag of ik dan verzekerd ben, alleen 4G is onvoldoende
Als ook dat er aan mijn zijde andere belangen zijn om niet zonder stabiel verbinding te zitten.
Ik ben 2 jaar geleden overgestapt naar all-electric met wat domotica en ik kan niet meerdere dagen zonder netwerkprotocol, op moment is upload en stabiliteit wel de meest beperkende factor
Switchen met 4G gaat lang niet altijd soepel en is ook wisselend (mast >2,3km)
Een aantal zaken liggen inmiddels stil of puzzel ik op een oplossing omdat het een SPOF (Single Point of Failure) geeft, niet zo zeer meer of minder/meer snelheid maar de haperingen/switchen en dat heeft soms onverwachte effecten
Het is ook vallen en opstaan,
Een magneetklep die tot 2 minuten langer open blijft staan en een water ballet geeft met 60l/min of 30l/min afhankelijk waar die in waterleiding zit of een incident als vrachtwagen die tegen curb rijdt en na 72 uur geen verwarming omdat je zelf geen eigen NTP service hebt draaien voor sync.
4G alleen is te onbetrouwbaar, in het verre verleden was zelfs ISDN inbel aan de main sever betrouwbaarder en stabieler dan de huidige ADSL en 4G bij elkaar
Weinig zin om Adsl langer door te laten lopen dan opzegtermijn, in buitengebied zelfs die zelfs duurder dan glasvezel door beperkte keuze, maar ook glasvezel gaat nu in prijs omhoog.
Tweak is niet bij alles partij, maar door contract inmiddels wel mijn eerste aanspreekpunt, had ook niets te maken met de perikelen voor januari, zoals oktober al wist ik al welke partij ik moest hebben voor de oplossing alleen niet onder de aandacht brengen.
Op moment is Tweak zo net om de abbo kosten voor de glasvezel niet te innen, maar afgesloten contract staat ook toe zonder glasvezel modem installatie om die te innen als ze aan E-fiber voor lijn afdragen
(In februari al een discussie over gehad en startdatum van afgesloten contract)
Als ik mijn Adsl opgezegd had toen het eerste keer voorbij kwam was ik al 3 maanden zonder verbinding en dat is een no go vanuit beveiliging punt en is het nog maar de vraag of ik dan verzekerd ben, alleen 4G is onvoldoende
Als ook dat er aan mijn zijde andere belangen zijn om niet zonder stabiel verbinding te zitten.
Ik ben 2 jaar geleden overgestapt naar all-electric met wat domotica en ik kan niet meerdere dagen zonder netwerkprotocol, op moment is upload en stabiliteit wel de meest beperkende factor
Switchen met 4G gaat lang niet altijd soepel en is ook wisselend (mast >2,3km)
Een aantal zaken liggen inmiddels stil of puzzel ik op een oplossing omdat het een SPOF (Single Point of Failure) geeft, niet zo zeer meer of minder/meer snelheid maar de haperingen/switchen en dat heeft soms onverwachte effecten
Het is ook vallen en opstaan,
Een magneetklep die tot 2 minuten langer open blijft staan en een water ballet geeft met 60l/min of 30l/min afhankelijk waar die in waterleiding zit of een incident als vrachtwagen die tegen curb rijdt en na 72 uur geen verwarming omdat je zelf geen eigen NTP service hebt draaien voor sync.
4G alleen is te onbetrouwbaar, in het verre verleden was zelfs ISDN inbel aan de main sever betrouwbaarder en stabieler dan de huidige ADSL en 4G bij elkaar
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Is dit een reactie op een mail van jou? ik heb namelijk de eerder genoemde mail ontvangen en daar staat niks over gelijk blijven inHans_18T schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:29:
Jouw tarief blijft gelijk
Beste HF,
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
Commercieel Directeur
zit ook een link in naar hun nieuwsbrief in waar ze een vergelijk maken met ziggo en kpn
maar kan je wel zo'n vergelijk maken? en waarom staat T-Mobile niet in die lijst of kwam dat niet goed uit?
die hebben nl wel een TV product wat goed werkt in alle facetten.
ik snap wel dat alles duurder word.
dit kunnen ze heel goed communiceren maar, daar waar je om vraagt zwijgen ze in alle talen
maar kan je wel zo'n vergelijk maken? en waarom staat T-Mobile niet in die lijst of kwam dat niet goed uit?
die hebben nl wel een TV product wat goed werkt in alle facetten.
dit kunnen ze heel goed communiceren maar, daar waar je om vraagt zwijgen ze in alle talen
Ik heb hetzelfde gedaan, want zelfde verhaal. Telefonisch niet te bereiken, dus ook per mail gedaan.One-eye864 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:26:
[...]
[Afbeelding]
komt waarschijnlijk dat ze vanuit huis werken.dragon2 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:38:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan, want zelfde verhaal. Telefonisch niet te bereiken, dus ook per mail gedaan.
bijna ieder bedrijf is nu slecht bereikbaar.
Verwijderd
Waarschijnlijk krijgen we een lulkoek verhaal van "we zijn de snelste en goedkoopste"*.Mr-D. schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:34:
waarom staat T-Mobile niet in die lijst of kwam dat niet goed uit?
Feitelijk correct, maar we hebben het niet over mobiel internet wat meer onderhoud vereist dus de prijzen komen misschien door KPN. Maar dankzij de ACM is er genoeg competitie en weet ik veel allemaal, dus iedereen gooit zijn prijzen omhoog alsof het niets is.
Toen in klant werd had ik respect voor Tweak, klein familie bedrijf dat z'n eigen ding deed met wat minpunten op klantenservice/klanten wenst vlak. Maar nu is het net als elk bedrijf, winst moet gemaakt worden.
Zou het liever zien dat ze experimenteren 500/500 voor 29,95, dan zou ik meteen overstappen van mijn 1-Gbit.
Nieuwe prijzen staan op de website dus als je nu bestel maag je 44,- voor neerleggen, lekker kort door de bocht. De factuur wat ik over 16 dagen ontvang bevat ook de nieuwe tarieven - wederom financieel afdeling bij Tweak is een freakin' drama. Goed apparaatuur, snelheid en betrouwbaarheid, maar ze maken meer stappen acteruit dan voorruit since 2018 IMO
Ik las toevallig net dit topic, en kreeg 1 minuut geleden deze email:

Ik kan dit wel waarderen!
Laat maar deze email stond hierboven ook al. Ik had bij die post alleen de alinea erboven gelezen waarin stond dat het juist met €2 verhoogd zou worden.
Subject: Jouw tarief blijft gelijk
Beste S.,
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
Commercieel Directeur

Ik kan dit wel waarderen!
[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 01-05-2020 10:40 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Idd dit is de mail die ik vandaag heb ontvangen. Ik heb me destijds (vorig jaar) direct aangemeld, mijn jaar abbo loopt van 1 april tot 31 maart.One-eye864 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:31:
[...]
Is dit een reactie op een mail van jou? ik heb namelijk de eerder genoemde mail ontvangen en daar staat niks over gelijk blijven in
Oke maar dus geen reactie op een mail die jij gesteld hebt. Ik heb me ook (vrijwel) direct om laten zetten vorig jaar naar Internet only tegen het tarief van 365 euro per jaar (3 jaar lang). Toch staat in mijn mail dat mijn abbo gewoon omhoog gaat.Hans_18T schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:47:
[...]
Idd dit is de mail die ik vandaag heb ontvangen. Ik heb me destijds (vorig jaar) direct aangemeld, mijn jaar abbo loopt van 1 april tot 31 maart.
begint je abbo ook op 1 april of op 1 mei?One-eye864 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:49:
[...]
Oke maar dus geen reactie op een mail die jij gesteld hebt. Ik heb me ook (vrijwel) direct om laten zetten vorig jaar naar Internet only tegen het tarief van 365 euro per jaar (3 jaar lang). Toch staat in mijn mail dat mijn abbo gewoon omhoog gaat.
5 juni. Echter heb ik mijn overstap op 4 april aangevraagd en heeft Tweak van de overstap (net als bij vele andere hier) ruim de tijd genomen en dus pas op 5 juni is de daadwerkelijke overstap gedaanHans_18T schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:51:
[...]
begint je abbo ook op 1 april of op 1 mei?
hoe bedoel jij dit ik bedoel gewoon vast internetVerwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:42:
[...]
Waarschijnlijk krijgen we een lulkoek verhaal van "we zijn de snelste en goedkoopste"*.
Feitelijk correct, maar we hebben het niet over mobiel internet wat meer onderhoud vereist dus de prijzen komen misschien door KPN.
en voor 57.50krijg ik hetzelfde
maar wij zitten met 2 personen bij T Mobile dus krijg meer korting maar reken dit nu niet mee
https://www.t-mobile.nl/t...1%24TBINT01,CSTAR01,DDD01
ik heb een aluminium hoedjeOne-eye864 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:52:
[...]
5 juni. Echter heb ik mijn overstap op 4 april aangevraagd en heeft Tweak van de overstap (net als bij vele andere hier) ruim de tijd genomen en dus pas op 5 juni is de daadwerkelijke overstap gedaan
Tja op de door mij aangehaalde pagina vermelden ze dat je voor 1 mei je nieuwe abbo moest aanvragen dus dat is ruim op tijd gebeurt. daarbij betaalde ik afgelopen jaar ook het oude tariefMr-D. schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:54:
[...]
ik heb een aluminium hoedjewisten ze dit al
[ Voor 3% gewijzigd door One-eye864 op 30-04-2020 14:03 ]
Ik betaal momenteel omgerekend 47 per maand (all-in), en lagere bel kosten p/m.Mr-D. schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:53:
[...]
hoe bedoel jij dit ik bedoel gewoon vast internet
en voor 57.50krijg ik hetzelfde
maar wij zitten met 2 personen bij T Mobile dus krijg meer korting maar reken dit nu niet mee
Heb jij feiten/cijfers over waarom het lulkoek zou zijn dat Tweak de kosten verhoogt met als hoofdreden "inflatie en hogere kosten"?Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:42:
[...]
Waarschijnlijk krijgen we een lulkoek verhaal van "we zijn de snelste en goedkoopste"*.
Feitelijk correct, maar we hebben het niet over mobiel internet wat meer onderhoud vereist dus de prijzen komen misschien door KPN. Maar dankzij de ACM is er genoeg competitie en weet ik veel allemaal, dus iedereen gooit zijn prijzen omhoog alsof het niets is.
Toen in klant werd had ik respect voor Tweak, klein familie bedrijf dat z'n eigen ding deed met wat minpunten op klantenservice/klanten wenst vlak. Maar nu is het net als elk bedrijf, winst moet gemaakt worden.
Zou het liever zien dat ze experimenteren 500/500 voor 29,95, dan zou ik meteen overstappen van mijn 1-Gbit.
Nieuwe prijzen staan op de website dus als je nu bestel maag je 44,- voor neerleggen, lekker kort door de bocht. De factuur wat ik over 16 dagen ontvang bevat ook de nieuwe tarieven - wederom financieel afdeling bij Tweak is een freakin' drama. Goed apparaatuur, snelheid en betrouwbaarheid, maar ze maken meer stappen acteruit dan voorruit since 2018 IMO
Want dat laatste kan namelijk heel goed: De tarieven voor WBA (KPN) of ODF ( KPN netwerk ) staan ook niet stil.
Natuurlijk zijn prijsverhogingen nooit leuk, maar doe nou niet alsof dat nergens anders gebeurt en alsof het Tweak alleen maar om winst te doen is.
Als ik zo even rond kijk, ben ik voor het gebodene nog steeds bij Tweak het goedkoopst af (Internet Only aan 1 Gbit/s ).
500/500 voor 29,95 is totaal onrealistisch. In gebieden waar ze hun eigen apparatuur hebben staan is het kostentechnisch veel handiger om een wijd-open 1 Gbit/s lijn te bieden, dan om extra apparatuur en backend systemen aan te moeten schaffen om actief de verbinding naar 500/500 te kijpen.
En in KPN WBA gebieden is 500/500 al helemaal geen optie, gezien de tarieven die KPN daar voor rekent.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Ik ook, maakte een vergelijking dat zendmasten/mobiel internet meer onderhoud vereist dan een kabel dat in de grond ligt en geen* omkijken naar is so to speak.Mr-D. schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:53:
[...]
hoe bedoel jij dit ik bedoel gewoon vast internet
T-Mobile kost 40,-, vs. 44,- en dan nog Tele2/T-Mobiel klantenkorting wat waarschijnllijk de deal nog beter maakt.
Het geinige is dat ik in juni over zou stappen van maandelijks naar een jaarlijkse abonnement, maar ik moet er over na denken. Misschien verwachte ik dat ze anders waren, misschien at ik te veel van hun marketing/PR een paar jaren geleden, maar op word toch elke keer gefrusteerd als hun de prijzen verhogen, weet niet waarom.
Doe ik ook niet - met prijsverhogingen verwacht je ook dat de service beter wordt, dus niet.eymey schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:09:
[...]
maar doe nou niet alsof dat nergens anders gebeurt en alsof het Tweak alleen maar om winst te doen is.
Klantenservice alsmaar met de smoes - ja maar we zijn een klein familie bedrijf.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2020 14:18 ]
Persoonlijk heb ik altijd goede klantenservice ervaren bij Tweak. Granted, niet zo snel als bij sommige grotere providers, maar toch meestal binnen 24 uur een bevredigend antwoord of hulp (bij bv. vastzetten IP adres op een nieuw MAC adres).
En dan nog: Ook 'kleine familiebedrijven' hebben zoals gezegd te maken met hogere kosten, zeker in een 'moordende' telecommarkt, waar een aantal grote monopolisten/netwerkbeheerders de dienst uitmaakt
Verder is het een misvatting dat het onderhouden van een 'vast' netwerk makkelijker zou zijn dan een mobiel netwerk, of dat je er geen omkijken naar zou hebben.
Bovendien, het 'toeval' wil dat die bedrijven die ook een mobiel netwerk onderhouden nou ook niet de kleinste spelers zijn. Ondanks dat zij ook een mobiel netwerk in de lucht moeten houden zijn hun marges en speelruimte waarschijnlijk nog altijd stukken groter dan die van Tweak.
En dan nog: Ook 'kleine familiebedrijven' hebben zoals gezegd te maken met hogere kosten, zeker in een 'moordende' telecommarkt, waar een aantal grote monopolisten/netwerkbeheerders de dienst uitmaakt
Verder is het een misvatting dat het onderhouden van een 'vast' netwerk makkelijker zou zijn dan een mobiel netwerk, of dat je er geen omkijken naar zou hebben.
Bovendien, het 'toeval' wil dat die bedrijven die ook een mobiel netwerk onderhouden nou ook niet de kleinste spelers zijn. Ondanks dat zij ook een mobiel netwerk in de lucht moeten houden zijn hun marges en speelruimte waarschijnlijk nog altijd stukken groter dan die van Tweak.
Ach, het is jammer, maar ben nog steeds blij met internet only voor omgerekend 34,17 per jaar straks.
Ik heb de afgelopen jaren bij ziggo veel meer verhogingen gehad, als dit nu weer 2 jaar zo blijft ben ik sowieso wel blij
Enige die in de buurt komt qua snelheid/prijs is T-mobile, en dan nog zou ik daarmee duurder uit zijn.
Ik heb de afgelopen jaren bij ziggo veel meer verhogingen gehad, als dit nu weer 2 jaar zo blijft ben ik sowieso wel blij
Enige die in de buurt komt qua snelheid/prijs is T-mobile, en dan nog zou ik daarmee duurder uit zijn.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Verwijderd
Ik zou dat ook nemen maar geen verstand van (instellen en al).Only schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:04:
Ach, het is jammer, maar ben nog steeds blij met internet only voor omgerekend 34,17 per jaar straks.
Ik heb de afgelopen jaren bij ziggo veel meer verhogingen gehad, als dit nu weer 2 jaar zo blijft ben ik sowieso wel blij![]()
Te veel gedoe, maar "bellen" gebruik ik helemaal niet maar moet het wel afnemen.
Geloof me met een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X doe je er met de standaard wizard van Ubiquiti 2 minuten over en heb je zo goed als geen technische kennis nodigVerwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:19:
[...]
Ik zou dat ook nemen maar geen verstand van (instellen en al).
Te veel gedoe, maar "bellen" gebruik ik helemaal niet maar moet het wel afnemen.
Als je internet only abbo neemt en het ook alleen zo gebruikt hoef je niets in te stellen, gewoon kabel in je router pluggen en gaan (hooguit je router installatie doorlopen).Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:19:
[...]
Of wat leek je dan veel gedoe verder?
Verwijderd
Ik heb een Fritzbox 5490 van Tweak op het ogenblik, met wat zou ik het kunnen vervangen?Only schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:29:
[...]
Als je internet only abbo neemt en het ook alleen zo gebruikt hoef je niets in te stellen, gewoon kabel in je router pluggen en gaan (hooguit je router installatie doorlopen).
Of wat leek je dan veel gedoe verder?
Een 5490, hoe zit het met de settings en weet ik veel allemaal.
Ontkoppel ik hun modem en plaats dan de mijne en modem software doorlopen, that's it?
Zijn die grote partijen ook niet diegene die de prijzen hoog houden. Er is weinig concurrentie. Ik kan hier alleen Ziggo kiezen. E-fiber wilde aanleggen maar KPN heeft ze er met een smerig spelletje uitgewurmd waardoor ik straks wel KPN kan kiezen maar ongeveer het dubbele ga betalen dan bij Tweak (via E-fiber). Waardeloos.eymey schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:27:
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik ga er vanuit dat je dus nu een abbo hebt met tv of telefonie en dat je over wilt naar internet only (dus geen tv & telefonie meer)?Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:38:
[...]
Ik heb een Fritzbox 5490 van Tweak op het ogenblik, met wat zou ik het kunnen vervangen?
Een 5490, hoe zit het met de settings en weet ik veel allemaal.
Ontkoppel ik hun modem en plaats dan de mijne en modem software doorlopen, that's it?
Als je geluk hebt laten ze je gewoon de Fritz houden als je je abbo omzet naar internet only (dan blijft verder alles hetzelfde en betaal je alleen minder), als je pech hebt moet de Fritz terug en krijg je een mediaconverter (kastje wat glazvezel omzet in internet) in je meterkast. waarop er dan een netwerkkabel vanuit de converter naar je eigen apparatuur gaat.
yup die bedoelde ik dus ook maar even mail naar tweak gedaan dat ik er vanuit ga dat de prijs verhoging niet voor mij geldOne-eye864 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:26:
[...]
[Afbeelding]
Wel appels met appels vergelijken, Internet/Bellen is 44, en daar betaal je bij T-Mobile Thuis ook 42,50 over. Daarnaast is Tweak tenminste eerlijk over de prijsverhoging en berekent hem door aan iedereen, bij T-Mobile Thuis krijg je in januari een prijsverhoging onder het mom inflatiecorrectie door je strot gedrukt tenzij je je abonnement verlengd met een jaar. Ook zijn er in het algemeen best veel twijfels over hoelang T-Mobile Thuis het 1 Gbit abonnement voor 40 euro gaat vasthouden aangezien ze wel een geschiedenis hebben van prijsverhogingen (kijk voor de lol de prijslijsten op https://www.t-mobile.nl/tarieven maar eens na) en het voor hun een best flinke investering is geweest waar ze lang niet de verwachte klantenstroom mee hebben gehaald.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:11:
[...]
Ik ook, maakte een vergelijking dat zendmasten/mobiel internet meer onderhoud vereist dan een kabel dat in de grond ligt en geen* omkijken naar is so to speak.
T-Mobile kost 40,-, vs. 44,- en dan nog Tele2/T-Mobiel klantenkorting wat waarschijnllijk de deal nog beter maakt.
Het geinige is dat ik in juni over zou stappen van maandelijks naar een jaarlijkse abonnement, maar ik moet er over na denken. Misschien verwachte ik dat ze anders waren, misschien at ik te veel van hun marketing/PR een paar jaren geleden, maar op word toch elke keer gefrusteerd als hun de prijzen verhogen, weet niet waarom.
[...]
Doe ik ook niet - met prijsverhogingen verwacht je ook dat de service beter wordt, dus niet.
Klantenservice alsmaar met de smoes - ja maar we zijn een klein familie bedrijf.
Lol, keuze buitengebied is altijd al minder en je zou eigenlijk elke keuze gewoon een maand moeten kunnen proberen om iets over prijs/snelheid te kunnen zeggen met die enorme PR-wolk/fata morgana als je informeert
Vrijwel alle providers hebben last van overhitte optimisme als het aankomt op snelheden, maar vragen wel een fortuin voor een slak
In schril contract met als glasvezel het eens zou doen met 32,50 tot 52,50/mnd voor de duurste van de 7.
Bijv KPN Sneller Internet Buitengebied, vast aangevuld met 4G (volgens KPN), durven ze als max haalbare 9Mbit/1Mbit voor mijn adres aan te geven,
De overige providers blijf niet zo dichtbij de realiteit en vol overtuiging proberen die ook nog een HD-TV pakket te slijten en een enkeling wil zelfs nog wel poging doen voor 4K ultra-HD stream al dan niet on demand
Vrijwel alle providers hebben last van overhitte optimisme als het aankomt op snelheden, maar vragen wel een fortuin voor een slak
In schril contract met als glasvezel het eens zou doen met 32,50 tot 52,50/mnd voor de duurste van de 7.
Bijv KPN Sneller Internet Buitengebied, vast aangevuld met 4G (volgens KPN), durven ze als max haalbare 9Mbit/1Mbit voor mijn adres aan te geven,
De overige providers blijf niet zo dichtbij de realiteit en vol overtuiging proberen die ook nog een HD-TV pakket te slijten en een enkeling wil zelfs nog wel poging doen voor 4K ultra-HD stream al dan niet on demand
Verwijderd
Internet en bellen / 42,- op het ogenblik of dat was het.Only schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:10:
[...]
Ik ga er vanuit dat je dus nu een abbo hebt met tv of telefonie en dat je over wilt naar internet only (dus geen tv & telefonie meer)?
Als je geluk hebt laten ze je gewoon de Fritz houden als je je abbo omzet naar internet only (dan blijft verder alles hetzelfde en betaal je alleen minder), als je pech hebt moet de Fritz terug en krijg je een mediaconverter (kastje wat glazvezel omzet in internet) in je meterkast. waarop er dan een netwerkkabel vanuit de converter naar je eigen apparatuur gaat.
Ze wisten maanden geleden dat ze de prijs gingen verhogen neem ik aan, ze konden het wel eerder melden.
Niet dat een rekening dat ik over 16 dagen krijgt meteen verhoogd is, dat in principe is gewoon te dom voor woorden IMO.
Hier een prijs blijft gelijk mailtje, vorig jaar mei gestart met jaar betaling alles-in-een.
Ook toen met iemand hier de vriendenkorting geregeld en dat betekent nu dat ik komende maand voor R/TV betaal en een maand later voor internet.
Gelukkig wel 3 jaar een vaste prijs dus op zich prima.
Alleen zit ik voorlopig aan 2 facturen vast en kom ik daar best wel laat achter
Ook toen met iemand hier de vriendenkorting geregeld en dat betekent nu dat ik komende maand voor R/TV betaal en een maand later voor internet.
Gelukkig wel 3 jaar een vaste prijs dus op zich prima.
Alleen zit ik voorlopig aan 2 facturen vast en kom ik daar best wel laat achter

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ook ik heb het prijs gelijk mailtje gehad voor 2020/2021 en dat geldt dan ook nog voor 2021/2022. Ik had dit al gemerkt daar ik twee weken geleden al de jaarfactuur had ontvangen met dezelfde bedragen als 2019/2020. Ik ben blij dat ik vorig jaar per 1 april ben overgestapt op jaarbetaling.
Beetje zeuren om het zeuren, vind ik hoor (met alle respect).Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:19:
[...]
Je -moet- helemaal geen "bellen" afnemen, want je kan dus ook prima Internet Only nemen met jaarbetaling.
En zoals boven mij ook aangegeven is dat appeltje, eitje. Je krijgt een Internet Only abbo opgeleverd met een mediaconverter op je glasaansluiting. Daar komt gewoon RJ45 uit en, in tegenstelling tot de andere abbo's, kan je daar iedere huis-tuin-en-keuken router aan knuppen, zo lang die de snelheid maar aan kan. Bij Internet Only abbo heb je namelijk niets van doen met VLAN tags en zo.
Ja want niet iedereen heeft over 16 dagen die €2 extra liggen.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:20:
[...]
Internet en bellen / 42,- op het ogenblik of dat was het.
Ze wisten maanden geleden dat ze de prijs gingen verhogen neem ik aan, ze konden het wel eerder melden.
Niet dat een rekening dat ik over 16 dagen krijgt meteen verhoogd is, dat in principe is gewoon te dom voor woorden IMO.
Sommige mensen vallen echt letterlijk dood over een stuiver. Ik heb met grote verbazing de reacties n.a.v. de prijsverhoging zitten lezen.
Idempotent.
Kan iemand mij helpen met dit? Ik haal via speed test geen 930+ Mbps maar 830 soms zelfs 300-600 mbps verschilt per speedtest provider. heb cat 7 10gb kabels overall inclusief aan mijn pc. Zit op een Asus z170i met 1GB port.
De rare is als ik via een binfile download haal ik wel constant de 930 mbps wat ik kan zien aan de download snelheid en via taskmanager in windows.
Ik gebruik een Fritzbox4040 wat niet echt high end kan het daar aan liggen? Er zit niks tussen de Fritzbox. Glasvezel is direct verbonden met de fritzbox
De rare is als ik via een binfile download haal ik wel constant de 930 mbps wat ik kan zien aan de download snelheid en via taskmanager in windows.
Ik gebruik een Fritzbox4040 wat niet echt high end kan het daar aan liggen? Er zit niks tussen de Fritzbox. Glasvezel is direct verbonden met de fritzbox
[ Voor 10% gewijzigd door Eren op 01-05-2020 03:22 ]
4HEad
Wat doet de CPU van je pc en router? Omdat je met een normale download wel de snelheid haalt lijkt het erop dat het speedtest proces een andere bottleneck in je systeem raakt.Eren schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 03:20:
Kan iemand mij helpen met dit? Ik haal via speed test geen 930+ Mbps maar 830 soms zelfs 300-600 mbps verschilt per speedtest provider. heb cat 7 10gb kabels overall inclusief aan mijn pc. Zit op een Asus z170i met 1GB port.
CPU is degelijk bezig. Ik ga maar eens direct aansluiten en kijken of dat het zelfde is anders weet ik gewoon dat mijn Fritzbox4040 het niet aankan.Centurius schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 03:40:
[...]
Wat doet de CPU van je pc en router? Omdat je met een normale download wel de snelheid haalt lijkt het erop dat het speedtest proces een andere bottleneck in je systeem raakt.
4HEad
Wat bedoel je met goed bezig? Als hij constant op 99-100% zit is de cpu waarschijnlijk je bottleneck. Het kan ht waard zijn als je Windows 10 hebt om de Speedtest app te downloaden ipv de website.Eren schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 03:49:
[...]
CPU is degelijk bezig. Ik ga maar eens direct aansluiten en kijken of dat het zelfde is anders weet ik gewoon dat mijn Fritzbox4040 het niet aankan.
Nee met bezig bedoel ik wel dat het iets doet zit op een i7 6700k rond de 30%. Klopt zou wel handig zijn geweest als ik dat bij had vermeld.Centurius schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 03:53:
[...]
Wat bedoel je met goed bezig? Als hij constant op 99-100% zit is de cpu waarschijnlijk je bottleneck. Het kan ht waard zijn als je Windows 10 hebt om de Speedtest app te downloaden ipv de website.
4HEad
Nou zelfde resultaat met direct verbonden zonder Fritzbox en alleen bij deze speedtest locatie krijg ik wel mijn speed dus het zou ook niet aan de kabel moeten liggen. Ik haal constant zelfde resultaat bij almere redhosting.
:fill(white):strip_exif()/f/image/CRERkin0dondnPLOEZ7futSl.png?f=user_large)
[ Voor 73% gewijzigd door Eren op 01-05-2020 05:15 ]
4HEad
@Eren
Niet alle speedtesten halen 1000Mb/s, meer niet dan wel.
Niet alle speedtesten halen 1000Mb/s, meer niet dan wel.
Verwijderd
Het gaat mij om de communicatie, dat beter had gekund want normaliter is er ruimte tussen de tijd van aankondiging en uitvoering. Nu is het praktisch hetzelfde of moet ik hun daarvoor gaan prezen?MainframeX schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 00:10:
[...]
Ja want niet iedereen heeft over 16 dagen die €2 extra liggen.
Sommige mensen vallen echt letterlijk dood over een stuiver. Ik heb met grote verbazing de reacties n.a.v. de prijsverhoging zitten lezen.
Maar wacht ik koop ff snel aandelen en blijf positief, omdat je weet wel hun hebben echt mijn beste interesse in hun vizier /S
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2020 08:16 ]
Het ligt ook wel een beetje aan de andere kant van de lijn (of aan wat er allemaal tussen zit). Probeer de Ziggo speediest maar eens ... die is helemaal niet vooruit te branden.
https://www.ziggo.nl/speedtest
https://www.ziggo.nl/speedtest
:strip_exif()/f/image/MPMXDGB88rtp494F17n1p3Hb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziggo speedtest hier 900+ / 160. Kan zijn dat het door teamviewer komt dat de upload traag is.
Meestal is de ziggo speedtest wel snel bij mij.
Ligt volgens mij ook in welk blok je zit heb hier ook wel eens gemeld dat Ziggo knijpt oidkmichael schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:25:
Ziggo speedtest hier 900+ / 160. Kan zijn dat het door teamviewer komt dat de upload traag is.
Ik haal ook altijd slechte resultaten
Net getest 430 down en 86.1 up
Speedtest doet wel normaal
Ik heb een Ubiquiti router en gebruik wel eens hun eigen speedtest (speed.ui.com).
De resultaten verschillen enorm, afhankelijk van de server waarmee je test.
Eigenlijk is er maar één goede methode, en dat is een grote file up- en downloaden en daarvan de snelheid uitrekenen. Dat is de methode van Tweak zelf .... (speedtest.tweak.nl).
De resultaten verschillen enorm, afhankelijk van de server waarmee je test.
Eigenlijk is er maar één goede methode, en dat is een grote file up- en downloaden en daarvan de snelheid uitrekenen. Dat is de methode van Tweak zelf .... (speedtest.tweak.nl).
Enige wat echt goed werkt is iperf gebruiken, dan heb je ook een gereserveerd slot op de server wat de capaciteit enig sinds garandeerd.
speed.ui.com maakt gebruik van gedoneerde servers waar bij ik altijd op een Digital Ocean servertje uit kom dus dit biedt ook geen garanties
speed.ui.com maakt gebruik van gedoneerde servers waar bij ik altijd op een Digital Ocean servertje uit kom dus dit biedt ook geen garanties
Vandaag kondigt Canal Digitaal een aantal zenderwijzigingen aan. Alle onderstaande wijzigingen gelden vanaf 1 juni. Canal Digitaal is blij te kunnen melden dat zij na veler verzoek vanaf 1 juni het zenderaanbod gaan uitbreiden met vijf BBC-zenders: BBC First, BBC Entertainment, BBC 1, BBC 2 en BBC World News.
Per 1 juni verdwijnen er ook een aantal zenders uit het zenderaanbod. Uit het Basis HD pakket zijn Discovery Channel HD, TLC, Eurosport 1 en Eurosport 2 vanaf 1 juni niet meer te bekijken. Voor het Entertainment HD pakket betreffen dit de volgende zenders: Investigation Discovery HD, Discovery Science, en Animal Planet HD.
Zo kennen we Canal Digitaal weer vroeger was er al ellende met zender pakketten op de satelliet en nu nog steeds kunnen ze geen fatsoenlijk pakket samenstellen. Ik ben bang dat dit Tweak wel eens klanten kan gaan kosten.
Per 1 juni verdwijnen er ook een aantal zenders uit het zenderaanbod. Uit het Basis HD pakket zijn Discovery Channel HD, TLC, Eurosport 1 en Eurosport 2 vanaf 1 juni niet meer te bekijken. Voor het Entertainment HD pakket betreffen dit de volgende zenders: Investigation Discovery HD, Discovery Science, en Animal Planet HD.
Zo kennen we Canal Digitaal weer vroeger was er al ellende met zender pakketten op de satelliet en nu nog steeds kunnen ze geen fatsoenlijk pakket samenstellen. Ik ben bang dat dit Tweak wel eens klanten kan gaan kosten.
[ Voor 3% gewijzigd door arjan.n op 01-05-2020 13:39 ]
Ja, ik schrok ook even van de zender wijzigingen, erg leuk dat BBC First komt, maar het schrappen van volledige Discovery aanbod..damn. Eurosport mis ik momenteel niet (nergens sport bezig), maar die kijk ik toch wel graag in normale tijden..
Verwijderd
Over appels met peren vergelijken gesproken .....Centurius schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:17:
Wel appels met appels vergelijken, Internet/Bellen is 44, en daar betaal je bij T-Mobile Thuis ook 42,50 over.
T-Mobile Thuis + TV + Bellen 100Mbit (KPN WBA) = € 52,50
Dit zelfde pakket bij Tweak (KPN WBA) kost € 62,95
Als we KPN ODF gaan vergelijken is het voor het merendeel van de mensen;
T-Mobile Thuis + TV + Bellen 1000Mbit (KPN ODF) = € 42,50
Dit zelfde pakket is niet bij Tweak te krijgen want Tweak levert veelal niet over ODF dus 100Mbit a € 62,95
(zonder kortingen)
En daar waar Tweak met 1Gbit actief is, is over het algemeen geen T-Mobile verkrijgbaar. Zou dit wel het geval zijn, pas dan zou je indien je T-Mobile Go Unlimited combineert uitkomen op de rekensom die jij zegt. Dat is echter nagenoeg onmogelijk omdat - zoals al aangegeven - Tweak niet op die locaties actief is als waar T-Mobile actief is.
T-Mobile heeft gewoon in haar Algemene Voorwaarden zaken opgenomen over prijsverhogingen en inflatiecorrectie. Tevens werd de inflatiecorrectie via facturen medegedeeld aan klanten.Centurius schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:17:
Daarnaast is Tweak tenminste eerlijk over de prijsverhoging en berekent hem door aan iedereen, bij T-Mobile Thuis krijg je in januari een prijsverhoging onder het mom inflatiecorrectie door je strot gedrukt
Over eerlijkheid gesproken, je weet dat: T-Mobile gewoon eerlijk is om niet iedereen een verhoging door de strot te duwen? Voor klanten lijkt het alsof Tweak die inflatiecorrectie niet doorvoert, maar in feite is dit gewoon meegerekend in de tweejaarlijkse verhoging 2018. Er zijn eigenlijk maar bar weinig providers die zoals T-Mobile, alleen de inflatiecorrectie hanteren.
En dat kan dus niet want inflatiecorrectie geeft niet het recht tot opzeggen noch tot verlengen. Verlengen kan dus alleen als je dit 10 of 11 maanden na aangaan/verlenging van je huidige overeenkomst. Leuke is dan weer dat je gewoon weer de oude prijs betaalt terwijl dit bij het merendeel van de andere providers (en dus ook Tweak) je gewoon die € 2,00 extra betaalt.Centurius schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:17:tenzij je je abonnement verlengd met een jaar.
Klopt, die 1Gbit was 750Mbit en daarbij kostte de 750Mbit meer dan 1Gbit nu, 100Mbit (WBA) toen is nu eveneens goedkoper. Duurder geworden??? Kijken we naar de overige prijzen als televisie en telefonie zijn deze prijzen nog steeds gelijk aan die van enkele jaren terug. Over tarieven gesproken.... al drie jaar op rij zijn de abonnementskosten voor mobiel ook nagenoeg onveranderd gebleven.Centurius schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:17:Ook zijn er in het algemeen best veel twijfels over hoelang T-Mobile Thuis het 1 Gbit abonnement voor 40 euro gaat vasthouden aangezien ze wel een geschiedenis hebben van prijsverhogingen (kijk voor de lol de prijslijsten op https://www.t-mobile.nl/tarieven maar eens na) en het voor hun een best flinke investering is geweest waar ze lang niet de verwachte klantenstroom mee hebben gehaald.
Overigens zal T-Mobile het met die 1Gbit abonnementen niet veel anders doen op financieel vlak zoals Cambrium / Tweak dit doet. Waarom zou een T-Mobile dit niet kunnen en Cambrium/Tweak wel? Oké, iets duurder maar T-Mobile is natuurlijk net even wat breder qua markt.
Geen TLC, Discovery en Eurosport, dat is toch wel een deal-breaker. Het kan niet anders dan dat ze dit klanten gaat kosten.arjan.n schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:37:
Vandaag kondigt Canal Digitaal een aantal zenderwijzigingen aan. Alle onderstaande wijzigingen gelden vanaf 1 juni. Canal Digitaal is blij te kunnen melden dat zij na veler verzoek vanaf 1 juni het zenderaanbod gaan uitbreiden met vijf BBC-zenders: BBC First, BBC Entertainment, BBC 1, BBC 2 en BBC World News.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ja, wat vooral stoort is dat het er in de breedte verschrikkelijk op achteruit gaat..Gynnad schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:52:
[...]
Geen TLC, Discovery en Eurosport, dat is toch wel een deal-breaker. Het kan niet anders dan dat ze dit klanten gaat kosten.
Voor mij persoonlijk zie ik dat de enige zender die ik zou kijken (BBC First) ook nog eens achter het aanvullende pakket word weggestopt..terwijl er 3 zenders verdwijnen die ik wel keek in het basispakket..
[ Voor 23% gewijzigd door Only op 01-05-2020 16:02 ]
Nooit gedacht aan overstappen,nu welarjan.n schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:37:

Discovery weg? Hoe halen ze dat in hun hoofd.
Daar zit ik al bij, heb alleen een los abbo van CD (smart tv app)._Arthur schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:15:
Andere optie: switchen naar Internet only.
Nadeel is dat er zo weinig alternatieven zijn voor alleen tv kijken met een normaal aanbod, ben verder erg tevreden met hoe CD werkt op de tv, alleen dit is wel heel erg bagger..
Kan ook maar welke provider heeft tv only?_Arthur schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:15:
Andere optie: switchen naar Internet only.
Nu word 't mij ook een beetje te gortig.. Ik ga maar eens kijken naar TV alternatieven of een hele andere provider.
I am the great Cornholio!
Ziggo? Daar kijken we hier ook nog steeds tv, terwijl 1Gb abo bij Tweak.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hier ook Internet only van Tweak, ik betaal per jaar dus scheelt weer 2 maand.
TV van ziggo.
TV van ziggo.
Ziggo heeft dat abbo heeel goed verstopt tegenwoordig op hun website, maar het is hier sowieso geen optie.
Ik heb geen coax meer liggen in huis, en was het ook niet van plan om aan te leggen.
Wil gewoon internet tv, en het liefst zonder gezeik van kastjes
Ik heb geen coax meer liggen in huis, en was het ook niet van plan om aan te leggen.

Wat je daar zegt zijn twee verschillende dingen. Het eerste klopt niet. Het tweede wel. Waar Tweak ODF heeft is vrijwel altijd ook T-Mobile ODF. Denk aan Deventer, Enschede, Almere, Leeuwarden, etc..Verwijderd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:37:
[...]
En daar waar Tweak met 1Gbit actief is, is over het algemeen geen T-Mobile verkrijgbaar. Zou dit wel het geval zijn, pas dan zou je indien je T-Mobile Go Unlimited combineert uitkomen op de rekensom die jij zegt. Dat is echter nagenoeg onmogelijk omdat - zoals al aangegeven - Tweak niet op die locaties actief is als waar T-Mobile actief is.
Andersom niet. Vodafone heeft een aantal jaar geleden vrijwel alle PoPs van apparatuur voorzien die Tweak ook al had. En daar nog met een paar honderd PoPs overheen gegaan om zo op ongeveer 1 miljoen aansluitingen te komen. Van de toenmalige ruim 2 miljoen.
Hmmm ik denk dat ik daar maar overstap stap naar TMobile, qua prijs gelijk. Alleen nog even bekijken hoe ze dit aansluiten ivb met de huidige bekabeling.
Het is eigenlijk gewone een vieze manier om voor velen de prijsverhoging naar ongeveer een 10tje te brengen, ik denk dat heel veel mensen graag Eurosport 1&2 en discovery kijken. Bij elke provider zitten deze in het basis pakket.
Het is eigenlijk gewone een vieze manier om voor velen de prijsverhoging naar ongeveer een 10tje te brengen, ik denk dat heel veel mensen graag Eurosport 1&2 en discovery kijken. Bij elke provider zitten deze in het basis pakket.
[ Voor 43% gewijzigd door HaterFrame op 01-05-2020 18:10 ]
Ik bedoel wel discovery in HD kijken en heb geen coax. Dus wordt een nieuwe provider vrees ik.Raven schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:35:
[...]
Ziggo? Daar kijken we hier ook nog steeds tv, terwijl 1Gb abo bij Tweak.
Nee, wellicht had je niet begrepen dat de Discovery Network zenders er helemaal uitgaan. Dus ook niet in een duurder pakket of zo.HaterFrame schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:07:
Hmmm ik denk dat ik daar maar overstap stap naar TMobile, qua prijs gelijk. Alleen nog even bekijken hoe ze dit aansluiten ivb met de huidige bekabeling.
https://www.totaaltv.nl/n...e-discovery-en-eurosport/
[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 01-05-2020 18:41 ]
Ah ik heb de kolom van het nieuwsbericht op tweak zn website verkeerd bekeken, ik dacht dat het doorschoof naar het entertainment pakket. Mooi beroerd op deze manier. Al te meer ik onwijs tevreden ben over het internet en er geen goede alternatieve betaalbare iptv oplossingen zijn (legaal dan).Barre73 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:40:
[...]
Nee, wellicht had je niet begrepen dat de Discovery Network zenders er helemaal uitgaan. Dus ook niet in een duurder pakket of zo.
https://www.totaaltv.nl/n...e-discovery-en-eurosport/
Zit hier in standaard pakket.Arjantje72 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:28:
[...]
Ik bedoel wel discovery in HD kijken en heb geen coax. Dus wordt een nieuwe provider vrees ik.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat is balen. Ik ga dan vooral Discovery Science missen.
En ik zie die programma's niet terug op https://www.dplay.nl/ .
En ik zie die programma's niet terug op https://www.dplay.nl/ .
Zonder internet kon ik niet zo snel vinden.
Als ik met internet overstap wordt het wel KPN want glasvezel
Ik had hier ook alle coax eruit getrokken voor CAT6, maar sinds een jaar of 2 toch maar weer coax aangelegd voor ziggo. CI+ module in de TV en gaan. Ik moet zeggen het is echt zo'n verademing na al die IPTV kastjes drama.Only schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:50:
Ziggo heeft dat abbo heeel goed verstopt tegenwoordig op hun website, maar het is hier sowieso geen optie.
Het is te zot voor woorden natuurlijk dat er geen concurentie is op de koper, maar er gaat in mijn beleving niets meer boven een kabel rechtstreeks in de TV (nog eens een paar jaar geleden had ik nog een TV-Headend Server en een HTPC aan mijn plasma TV)
Ik heb het ook vervangen voor Cat6 hier, maar ik kijk nu ook zonder kastje (tv app), ga sowieso niet weer zo'n graf coax kabel door de muren heen trekken. Kwaliteit van Ziggo basis TV met maar 5 HD zenders is sowieso ook niet echt om over naar huis te schrijven en dat voor weer 7 euro meer..scrappy.doo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:25:
[...]
Ik had hier ook alle coax eruit getrokken voor CAT6, maar sinds een jaar of 2 toch maar weer coax aangelegd voor ziggo. CI+ module in de TV en gaan. Ik moet zeggen het is echt zo'n verademing na al die IPTV kastjes drama.
Het is te zot voor woorden natuurlijk dat er geen concurentie is op de koper, maar er gaat in mijn beleving niets meer boven een kabel rechtstreeks in de TV (nog eens een paar jaar geleden had ik nog een TV-Headend Server en een HTPC aan mijn plasma TV)
Naah als je Googled dan vind je het wel vrij gemakkelijk, maar is ook nog wel best prijzig als je het los moet pakkenOnly schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:50:
- Kabel: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
- HD: https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/
- Overzicht: https://www.ziggo.nl/tarieven/televisie
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.