Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Darchon schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:04:
@Verwijderd Mijn TV, de Panasonic TH-42PZ85 heeft geen DVB-C en/of CI(+) slot, dus dat 18.75 ziggo abonnement is voor mijn geen optie.
Voor 10 jaar oude TV's kun je bij Ziggo (vziw gratis) een DVB-C converter krijgen.
arjan.n schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:18:
In heel mijn huis ligt geen enkele coax kabel. Dus overstappen naar Ziggo geen optie.
Tja, mensen die klagen dat ze geen Ethernetkabels hebben liggen krijgen te horen dat ze of kabels moeten trekken of bijv. met Powerline moeten werken. Voor geen coax geldt soortgelijk.

Er zijn altijd meer oplossingen dan problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:33:
[...]

Voor 10 jaar oude TV's kun je bij Ziggo (vziw gratis) een DVB-C converter krijgen.

[...]

Tja, mensen die klagen dat ze geen Ethernetkabels hebben liggen krijgen te horen dat ze of kabels moeten trekken of bijv. met Powerline moeten werken. Voor geen coax geldt soortgelijk.

Er zijn altijd meer oplossingen dan problemen.
Ik heb expliciet geen COAX getrokken in mijn woning omdat ik glasvezel heb en dus alles met ethernet kabels af kan.

Als ik dat door deze wijziging via een moeilijke Ziggo constructie moet gaan werken (die voor mij in een niet Gbit gebied ook nog eens grof duurder uit valt) is natuurlijk niet gewenst.

Anyhoe, ik ga het denk ik maar even aankijken heb nu nog KPN en kijk eigenlijk weinig tot geen TV maar voornamelijk Netflix en via Kodi.
Enige wat ik graag zie is Fox Sports en dat zit er gewoon in zoals ook bij Tweak dus dat is prima.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Naar aanleiding van de reclame van Tweak mbt het internet ben ik wat gaan Googlen naar ervaringen en hier ook terecht gekomen.
Omdat ik momenteel ook tv afneem en dit belangrijk vind ben ik met name naar ervaringen mbt tv gaan zoeken en sodeju!

Wat ik mij afvraag is waarom men bij Tweak blijft als het zo slecht is. Is dit puur vanwege de internetsnelheid waardoor jullie de slechte tv service voor lief nemen?

Bij een ander (KPN, XS4ALL) betaal je wat meer, maar dan krijg je toch ook gewoon het product \ de service waarvoor je betaalt? Of heeft men ook slechte ervaringen met deze providers?

De reden waarom Tweak mijn interesse had getrokken (inmiddels zeker niet meer) is vanwege de hogere kosten bij XS4ALL. Echter ben ik tot het besef gekomen dat ik dan weliswaar meer betaal, maar zeker niet ontevreden ben over hun producten en service.

Ik ben toch benieuwd wat men weerhoudt bij Tweak weg te gaan gezien alle ontevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darchon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 16:05
@Mit-46 tl;dr ik wil weg bij Tweak, maar ze doen moeilijk met het opzeggen.

Ik zit sinds 2010 bij Tweak, maar op 1 juni 2018 een nieuw contract afgesloten ivm verhuizing omdat de aansluitkosten voor een nieuw contract 50 euro waren, maar de kosten van verhuizing 90 euro. Hiertoe was ik bereidt omdat ik dan de twee dingen kreeg die ik wilde: 1Gig internet en TV met BBC1 en BBC2.

Nu BBC1 en BBC2 verdwijnen wil ik over naar T-mobile glas alles-in-1, krijg ik 750 Mbit en TV met BBC1 en BBC2 voor dezelfde prijs als wat ik had bij tweak. BBC1 en BBC2 zijn mij zeker meer waard dan die 250MBit verschil.

Echter beweert Tweak nu (volgens mij onterecht) dat ik niet mijn volledige alles-in-1 abbo kan beëindigen omdat het Sparql is die haar diensten wijzigt. Maar dit is onzin omdat Tweak en Sparql hetzelfde bedrijf zijn: Cambrium B.V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
arjan.n schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:18:
In heel mijn huis ligt geen enkele coax kabel. Dus overstappen naar Ziggo geen optie.
Idem bij mij.
Zender pakket is voor mij acceptabel.
Hopelijk is het beeld ook scherp
Anders wordt het denk ik T-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Darchon schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:53:
Echter beweert Tweak nu (volgens mij onterecht) dat ik niet mijn volledige alles-in-1 abbo kan beëindigen omdat het Sparql is die haar diensten wijzigt. Maar dit is onzin omdat Tweak en Sparql hetzelfde bedrijf zijn: Cambrium B.V.
Hier gaat Tweak mank... Sparql wijzigt haar diensten niet, Sparql STOPT haar diensten. Tweak levert voortaan CD ipv Sparql, en dat is toch echt een wijziging bij Tweak (jij hebt ook alleen een contract met Tweak, niet met Sparql, en het leveren van Sparql is onderdeel van dit contract bij Tweak).

Daarbij worden de prijzen berekend door Tweak. Jij krijgt korting op Sparql van Tweak. Als jij nu andere prijzen moet gaan betalen zijn dat wijzigingen in de kosten bij Tweak.

Dus op 2 manieren heb jij het recht om jouw hele contract op te zeggen. Alle wijzigingen voor de klant zijn namelijk wijzigingen op het contract met Tweak. Jij hebt helemaal geen contract met Sparql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darchon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 16:05
@TagForce Stoppen is ook een vorm van wijzigen. Hoe dan ook, ik heb mijn contract er bij gepakt en daar staat dus inderdaad dat ik een overeenkomst afsluit voor de diensten van Sparql:
Akkoordverklaring Sparql

Daarnaast machtig ik Tweak om namens mij een overeenkomst aan te gaan voor het afnemen van de
genoemde dienst bij Sparql. Bovendien machtig ik Tweak om namens Sparql de maandelijks verschuldigde
bedragen te incasseren. Tenslotte ga ik akkoord met de Algemene Voorwaarden van Sparql zoals te vinden
op www.sparql.nl.
Ook als je dus de algemene voorwaarden van Tweak en Sparql doorleest, doen ze dus net of dat Tweak simpelweg een doorgeefluik is voor Sparql (in dezelfde vorm als ze dat zijn voor bijvoorbeeld Netflix); echter dat Tweak de incasso verzorgt (een beetje zoals dat de energieleverancier incasseert voor de netbeheerder). Wellicht had deze constructie kunnen werken wanneer Tweak en Sparql werkelijk verschillende rechtspersonen waren. Maar het zijn gewoon aliassen voor Cambrium B.V., en Cambrium B.V. wijzigt nu eenzijdig de voorwaarden van mijn overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Mit-46 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:43:
Naar aanleiding van de reclame van Tweak mbt het internet ben ik wat gaan Googlen naar ervaringen en hier ook terecht gekomen.
Omdat ik momenteel ook tv afneem en dit belangrijk vind ben ik met name naar ervaringen mbt tv gaan zoeken en sodeju!

Wat ik mij afvraag is waarom men bij Tweak blijft als het zo slecht is. Is dit puur vanwege de internetsnelheid waardoor jullie de slechte tv service voor lief nemen?

Bij een ander (KPN, XS4ALL) betaal je wat meer, maar dan krijg je toch ook gewoon het product \ de service waarvoor je betaalt? Of heeft men ook slechte ervaringen met deze providers?

De reden waarom Tweak mijn interesse had getrokken (inmiddels zeker niet meer) is vanwege de hogere kosten bij XS4ALL. Echter ben ik tot het besef gekomen dat ik dan weliswaar meer betaal, maar zeker niet ontevreden ben over hun producten en service.

Ik ben toch benieuwd wat men weerhoudt bij Tweak weg te gaan gezien alle ontevredenheid.
Ik heb Tweak nu sinds 2012. Eigenlijk nooit grote problemen (mee) gehad en eigenlijk altijd wel prettige ervaringen met de Helpdesk (de weinige keren dat ik ze nodig had).

De redenen dat ik tot nu toe blijf (en weet nog niet of ik overstap) is de prijs/snelheidverhouding die ze tot nu boden. TV kan mij over het algemeen gestolen worden. Ik kijk af en toe een wedstrijd op Fox Sports (dat is dus wel fijn) en verder heel sporadisch een documentaire. Mijn binge ervaringen komt meestal uit Netflix/Mijn Plex server. Afgelopen zomer tijdens het WK heb ik me wel diverse keren (voor het eerst echt) geïrriteerd aan de kwaliteit van het TV signaal.

Zoals het er nu voor staat zal ik het nog eens aankijken, maar misschien dat ik ga overwegen om dan ook alleen nog maar internet af te gaan nemen of in de combi met bellen. De internetverbinding is eigenlijk altijd probleemloos, dat weten ze goed te doen. KPN zie ik niet als een optie voor mezelf (grondige haat), mogelijk dat een T-Mobile als vervanging zou kunnen dienen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf zou iedere partij voor mij een potentiële kandidaat kunnen zijn. Dus KPN ook (haten doe ik ze niet).

Maar ook voor mij blijft Tweak tot nu toe de beste verhouding bieden tussen internetsnelheid en prijs (en qua uptime ook hier niets te klagen).

Maar TV is wel semi-belangrijk voor me (ookal wil ik doen overkomen dat het dat eigenlijk niet is :P ). Maar ondanks alle alternatieven, chromecast, etc. is een beetje redelijk werkende box waar je op kan zappen toch gewoon wenselijk, ook voor mij.

Dat zou vervuld kunnen worden als NLZiet eindelijk ook met een goed ontworpen AndroidTV app zou komen, of eventueel een hybride vorm met Ziggo 19 euro per maand pakket voor de Live TV met NPO 1, 2 en 3 in HD, en de Ziggo Go app icm chromecast. Alleen jammer van hun opzettelijke beperking om replay TV niet aan te bieden icm Chromecast.....

Wat dan in mijn hoofd ook nog mee speelt, is dat als ik het maandbedrag van het 395 p/j abonnement en het bedrag voor een Ziggo abonnement bij elkaar optel, ik ook net zo goed alles in 1 bij een T-mobile of een KPN zou kunnen overwegen. OK, dan ga ik wel fors omlaag in snelheid, maar in the end.... is dat nou eigenlijk écht belangrijk voor me?

Keuzes, keuzes......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:01:
Ik begrijp jullie niet.

Als Sparql niet bevalt dan stap je voor het TV gedeelte toch over naar Ziggo. TV kijken vanaf 18,75. Lekker ongecodeerd zodat je zonder gemier met STB's kunt kijken. Wil je meer dan basic dan stop je een CI+ kaart in je TV en je kunt alles ongelimiteerd bekijken.
nou, misschien omdat je in een nieuwbouwhuis woont met glasvezel met netwerkaansluitingen in iedere ruimte en geen kabel (c.q. geen zin om allerlei coax kabels te moeten gaan trekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46

zo slecht is het helemaal niet. Dit forum is gewoon kleine groep "fanatiekelingen", met alle pro's en con's van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

[...]
"Alle ontevredenheid" is maar betrekkelijk.
Als je internet forums afstruint vind je voornamelijk mensen die ontevreden zijn en hun gal willen spuwen, tevreden mensen zijn meestal niet zo gemotiveerd om op een forum wat te komen roeptoeteren.
Tweakers is een beetje een uitzondering omdat hier voornamelijk mensen zitten met een passie voor techniek. En die zien dan weer wat er beter zou kunnen en die hebben het daar graag over ;)

Als ik voor mezelf mag spreken: ik heb geen TV (ook niet via kabel, gewoon geen toestel in huis), wel internet en telefonie via DSL.
Ik wil graag zelf bepalen welk modem/router ik aansluit, ik heb liever niet dat de provider iets neerzet dat mij beperkt in wat ik wil.
Tweak is één van de weinige providers die daar niet moeilijk over doet en alle gegevens die je nodig hebt gewoon openbaar maakt. Van die weinige providers zijn ze (in ieder geval op DSL) verreweg de voordeligste aanbieder. "Ergens" dit jaar zou iedereen vrij moeten zijn om aan te sluiten wat je wil, dan ziet het plaatje er misschien anders uit, maar voor nu is dit de situatie.

Internet en telefonie via Tweak werkt in mijn ervaring gewoon uitstekend, in al die tijd dat ik daar nu abonnee ben heb ik nog niet één keer storing meegemaakt die aan Tweak te wijten was.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ja, vanwege de internet snelheid.
Alles waar KPN aanzit wil ik niets mee te maken hebben. TV via Sparql was prima, tot ze overstapten op de KPN streams en die zien er niet uit. KPN is een kutbedrijf dat niets anders wil dan zo veel mogelijk geld binnenharken. Ik betaal graag wat extra als ik daar een goed product voor terugkrijg, maar dat doet KPN niet. Ze hadden b.v. al jaren 1Gbit aan kunnen bieden en dat is nog steeds niet te krijgen.
Kosten zijn nooit een factor geweest in mijn keuze. In het begin bij Tweak nog iets van 125/maand afgetikt voor 200/200. Ik wil gewoon het snelste internet en de beste kwaliteit TV.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Bedankt voor de reacties.

Ik heb nu een wat beter beeld denk ik. Ik ben vooralsnog niet zo overtuigd om mij aan Tweak te wagen, want ik vind de tv gewoon heel belangrijk.
Volgend jaar maar weer eens opnieuw bekijken wanneer er vast wat ervaringen te vinden zijn over de CD televisie.

Ik ben inmiddels de eenjarige looptijd van mijn contract gepasseerd dus ik ben wat aan het rondneuzen.

T-Mobile nog nooit bekeken, maar daar ga ik ook eens induiken. Wie wat dat deze beter voor mij uitpakt.

Iedereen die het nodig heeft, succes! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Aaargh! schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:41:
[...]

Alles waar KPN aanzit wil ik niets mee te maken hebben. TV via Sparql was prima, tot ze overstapten op de KPN streams en die zien er niet uit. KPN is een kutbedrijf dat niets anders wil dan zo veel mogelijk geld binnenharken. Ik betaal graag wat extra als ik daar een goed product voor terugkrijg, maar dat doet KPN niet. Ze hadden b.v. al jaren 1Gbit aan kunnen bieden en dat is nog steeds niet te krijgen.
KPN heeft glasvezel op de allerlaagste prio staan omdat ze enkel willen verdienen aan de ouderwetse koperverbindingen. Daar ook nog volop in investeren met verbeterde snelheden etc. Totaal van de zotte als je het mij vraagt.

Vind het ook jammer dat Tweak niet meer doet aan het uitbreiden van het Gbit aanbod in de rest van NL.
Zo had ik in Amsterdam ook met Tweak geen mogelijkheid tot hogere snelheden dan de andere aanbieders en nu in Hoorn exact hetzelfde.
Sterker nog ik kan geeneens de enquête invullen op mijn gemeente omdat die te klein is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Rubman schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:25:
[...]

KPN heeft glasvezel op de allerlaagste prio staan omdat ze enkel willen verdienen aan de ouderwetse koperverbindingen. Daar ook nog volop in investeren met verbeterde snelheden etc. Totaal van de zotte als je het mij vraagt.
Goh vind je het gek, zie jij KPN al met de gemeente van Amsterdam om tafel zitten om bij elk grachtenpandje een glasvezeltje naar binnen blazen?
KPN is een bedrijf die in de nare positie zit dat ze alleenmaar diensten kunnen leveren. (ziggo niet, vanwege Liberty Global cashen ze op content)
Ze moeten dus wel hun cashflow beheren geld vragen. Als ze dan een businesscase vergelijking moeten maken gaan we het abolute maximum halen uit de halfgare koper lijntjes (waar tech bedrijven de analyse doen) of gaan we half nederland opgraven om daar glas te leggen, dan weet je wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

hermanh schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:33:
[...]

Goh vind je het gek, zie jij KPN al met de gemeente van Amsterdam om tafel zitten om bij elk grachtenpandje een glasvezeltje naar binnen blazen?
KPN is een bedrijf die in de nare positie zit dat ze alleenmaar diensten kunnen leveren. (ziggo niet, vanwege Liberty Global cashen ze op content)
Ze moeten dus wel hun cashflow beheren geld vragen. Als ze dan een businesscase vergelijking moeten maken gaan we het abolute maximum halen uit de halfgare koper lijntjes (waar tech bedrijven de analyse doen) of gaan we half nederland opgraven om daar glas te leggen, dan weet je wat er gaat gebeuren.
Van dat oogpunt is het logisch, maar wat ik dan weer stuitend vind persoonlijk is dat de stukken waar wel glas ligt tot in huis (alle nieuwbouw onder andere) gewoon de dupe zijn van nul innovatie hierin. Af en toe eerder achteruitgang.
Plus er was een "onafhankelijke" partij genaamd Reggefiber die stond voor verglazing van NL die nu in handen is van KPN.

Tweak was in het begin lekker bezig door juist linksom te gaan waar de rest rechtsom ging achter KPN aan hobbelend. Nu zijn ze helaas wel weggezakt tot een hobbelaar.

* Rubman wacht onderhand nog steeds rustig af.
Tot er een partij op staat die het wel weer aandurft en hopelijk aankan om een goede hoge snelheid te leveren met een degelijk IPTV pakket en ditto box. Wek mij maar ergens in 2050 ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Laatst online: 04-05 08:20
Darchon schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:45:
@TagForce Stoppen is ook een vorm van wijzigen. Hoe dan ook, ik heb mijn contract er bij gepakt en daar staat dus inderdaad dat ik een overeenkomst afsluit voor de diensten van Sparql:

[...]

Ook als je dus de algemene voorwaarden van Tweak en Sparql doorleest, doen ze dus net of dat Tweak simpelweg een doorgeefluik is voor Sparql (in dezelfde vorm als ze dat zijn voor bijvoorbeeld Netflix); echter dat Tweak de incasso verzorgt (een beetje zoals dat de energieleverancier incasseert voor de netbeheerder). Wellicht had deze constructie kunnen werken wanneer Tweak en Sparql werkelijk verschillende rechtspersonen waren. Maar het zijn gewoon aliassen voor Cambrium B.V., en Cambrium B.V. wijzigt nu eenzijdig de voorwaarden van mijn overeenkomst.
Stoppen is een vorm van wijzigen, maar een nieuwe overeenkomst met een andere aanbieder is wel degelijk een wijziging van Tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rubman schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:49:
[...]

Van dat oogpunt is het logisch, maar wat ik dan weer stuitend vind persoonlijk is dat de stukken waar wel glas ligt tot in huis (alle nieuwbouw onder andere) gewoon de dupe zijn van nul innovatie hierin. Af en toe eerder achteruitgang.
Plus er was een "onafhankelijke" partij genaamd Reggefiber die stond voor verglazing van NL die nu in handen is van KPN.

Tweak was in het begin lekker bezig door juist linksom te gaan waar de rest rechtsom ging achter KPN aan hobbelend. Nu zijn ze helaas wel weggezakt tot een hobbelaar.

Tot er een partij op staat die het wel weer aandurft en hopelijk aankan om een goede hoge snelheid te leveren met een degelijk IPTV pakket en ditto box. Wek mij maar ergens in 2050 ofzo :+
Is ook al vaker langs geweest in diverse discussies, maar goed, omdat je er KPN bij haalt:

Reggefiber (of diens moederholding) is eigenlijk nooit écht 'onafhankelijk' geweest. In het begin bleef het veelal bij kleine projectjes voor woningbouwverenigingen, of een enkele kleinere gemeente waar een vraagbundelingstraject van de grond kon komen. Waar ze zelf ook operatortje moesten gaan spelen en diensten voor internet en TV moesten optuigen.

Reggefiber heeft de grootschalige uitrol in o.a. Almere, Leeuwarden, Enschede, etc. alleen maar kunnen doen dánkzij een Joint-Venture met KPN. En al bij het sluiten van die Joint-Venture is afgesproken dat Reggefiber uiteindelijk ooit een keer in handen van KPN zou komen.

Overigens wel met als eis dat Reggefiber dus aan andere partijen ODF toegang moest verlenen (iets waar T-mobile, Tweak, Jonaz, etc. nu dankbaar gebruik van kunnen maken).

Dat het juist voor een partij als Tweak of Jonaz ontzettend moeilijk blijkt te zijn om tegen de stroom in te gaan toont ook gewoon aan hoe moeilijk het is in een al best verzadigde markt in Nederland. KPN en Ziggo kent iedereen. En gezien het aantal abonnees van beiden dat ook aardig stabiel is zijn mensen er blijkbaar tevreden mee. Een provider die 1 Gbit/s levert of de best mogelijke stream kwaliteit, of wat dan ook, redt het gewoon bijna niet op alleen maar die punten. Zeker niet als je als (aspirant-) TV aanbieder ook nog eens te maken hebt met grote mediaconcerns voor de rechten om zenders door te kunnen geven.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 05-09-2018 15:52 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@eymey Dat wist ik oprecht niet.
Verduidelijkt wel een heleboel

Desalniettemin blijft mijn volgende punt staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb nog wat toegevoegd aan mijn post :).

Ik ben het hartelijk met je eens omtrent de wens voor een partij die weer echt iets op een 'ground breaking' manier wil gaan aanbieden. Maar ik vrees dat we heel lang kunnen gaan wachten. De markt, zeker als het op TV en content aan komt, is gewoon alleen nog toegankelijk als je meteen vanaf dag 1 kan wapperen met honderdduizenden abonnees (wat een kip-ei probleem geeft).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rubman schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:25:
[...]

Reggefiber gaf bijna 400 miljoen per jaar uit aan alleen FttH uitrol. Meer dan heel KPN aan haar complete netwerk. En dan durf ik te stellen dat Reggefiber daar heel efficiënt in was qua middelen en mensen.

KPN is een beursbedrijf en kan daarom niet ongestraft zoveel investeren. Dat zou zorgen voor ontevreden aandeelhouders, koersdalingen en uiteindelijk eventuele overnames (denk aan Carlos Slim).
Verglazen van koperverdelers is veel goedkoper en sneller te doen op de korte termijn om op te blijven boksen tegen Ziggo. FttH is al snel 8 keer duurder om aan te leggen en duurt vele malen langer.
De koper upgrades waren en zijn bedoeld voor de korte termijn. Enkele jaren hooguit. Dat is ook altijd gezegd.
KPN gaat echt wel een keer verder met verglazen van bestaande kopergebieden. Ook zij willen graag glasvezel. Zowel vanwege de bandbreedte als vanwege de onderhoudskosten.

@eymey Daarom zie ik alleen T-Mobile als potentiële kandidaat naast KPN en Ziggo. Het moederbedrijf van T-Mobile heeft die slagkracht richting zenders en contenteigenaren. Nu alleen nog geld vrijmaken om de ODF uitrol verder te laten gaan...

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 05-09-2018 17:50 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Door de overname van reggefiber door kpn, fusie van ziggo/vodafone zit je gewoon in de tang.

KPN komt er hier NOOIT in, te duur en te massaal. (Jaren gewerkt ook en ik ken de werkwijze, big nono voor mij)

Ziggo is voor mij geen optie, te duur en dan kan ik weer coax gaan trekken... Nou nee dank je. VF thuis vanaf de pilot gehad, deed wat t moest doen maar niet meer dan dat.

Tmobile blijft dan over, is financieel aantrekkelijk omdat ik ook mobiel van ze heb. Enige is dat ze niet de volle gbit leveren en ik geen idee heb hoe de TV daar geregeld is (bitrates/kwalliteit) Oh en ze leveren ook geen nieuwsgroepen, daar maak ik nu flink gebruik van.

Moraal van het verhaal: ik wacht nog even af tot canal digitaal er is en bekijk het dan weer. Mijn gezin is wel klaar met de haperende tv echter zie ik op dit moment grotere nadelen aan een overstap zitten...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:02
goldvinger schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:25:
[...]

Idem bij mij.
Zender pakket is voor mij acceptabel.
Hopelijk is het beeld ook scherp
Anders wordt het denk ik T-mobile
Ook ik heb geen coax meer in huis. Ik verwacht, N.a.v. Een tweet van Tweak, dat kwaliteit gelijk blijft (CD gebruikt zelfde platform voor TV als Sparql) en dat de prijs niet veel hoger of lager zal gaan uitvallen dan nu... Ik kijk dus ook eerst de kat uit de boom en geef CD het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:27
Csotranme schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:29:
[...]

Volgens mijn berekening ga ik ook meer betalen...
Heb Sparql Premium dus ga naar Entertainment HD.

Ik betaal nu het volgende voor TV (ex btw)
Sparql Basic 18,14
Sparql Premium 8,26
Korting op Sparql Basic -8,26
Extra korting op Sparql -4,13

Komt dus neer op 14,01 * 21% BTW = 16,95 p/maand voor alleen TV volgens mijn laatste factuur.
Krijg er tevens een lading minder zenders voor (niet dat ik ze kijk maar betaal ervoor dus wil ze ook hebben/houden).

Ik ga het even bekijken allemaal... Anders mogen ze dat hele TV van me houden.
Reactie van Tweak op mijn mail dat oudere/trouwe klanten blijkbaar meer moeten gaan betalen:
Beste csotranme,

Bedankt voor het bericht.

Deze vraag zijn wij vaker tegen gekomen. Dit is dan ook bij de juiste persoon neer gelegd en binnenkort wordt u verder op de hoogte gesteld wat er wordt gedaan met het product en de prijs er van, voor de klanten die deze permanente korting hebben.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Jan Driebeen schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:39:
[...]

N.a.v. Een tweet van Tweak, dat kwaliteit gelijk blijft (CD gebruikt zelfde platform voor TV als Sparql) en dat de prijs niet veel hoger of lager zal gaan uitvallen dan nu... Ik kijk dus ook eerst de kat uit de boom en geef CD het voordeel van de twijfel.
Als dat zo is dan zie ik geen reden meer om weg te gaan bij tweak. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou eerst zien en dan geloven
vind het wel jammer dat div zenders weggaan maar dat is helaas niet anders

kijk wel in december wat ik dan voor ons onder de boom leg.

@costrane dan weet jij al meer als ik mijn mailbox wat Tweak betreft blijft angstvallig leeg.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +3 Henk 'm!
HaterFrame schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:09:

...

Tmobile blijft dan over, is financieel aantrekkelijk omdat ik ook mobiel van ze heb. Enige is dat ze niet de volle gbit leveren en ik geen idee heb hoe de TV daar geregeld is (bitrates/kwalliteit) Oh en ze leveren ook geen nieuwsgroepen, daar maak ik nu flink gebruik van.

Moraal van het verhaal: ik wacht nog even af tot canal digitaal er is en bekijk het dan weer. Mijn gezin is wel klaar met de haperende tv echter zie ik op dit moment grotere nadelen aan een overstap zitten...
Als je in een gebied zit waar T-mobile 750 Mbit/s kan leveren, dan kan je er vanuit gaan dat het met de TV-streams wel goed zit. Bitrates liggen gelijk (zo niet hoger) als bij de eigen streams die Sparql eerst had. Lees ik in het T-mobile topic iig (iemand heeft daar nog niet zo lang geleden een overzichtje geplaatst van bitrates). STB is volgens mij tegenwoordig ook dezelfde als die van Sparql.

edit: gevonden:
d-vine in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Voor de streams zou je dus absoluut naar T-mobile moeten gaan ;)
Jan Driebeen schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:39:
[...]

Ook ik heb geen coax meer in huis. Ik verwacht, N.a.v. Een tweet van Tweak, dat kwaliteit gelijk blijft (CD gebruikt zelfde platform voor TV als Sparql) en dat de prijs niet veel hoger of lager zal gaan uitvallen dan nu... Ik kijk dus ook eerst de kat uit de boom en geef CD het voordeel van de twijfel.
Dat is nogal een linke aanname. Platform zegt niets over welke streams worden gebruikt. Het platform bestaat gewoon uit wat middleware, de STB's met de UI en On Demand servers. Maar zeker de lineaire streams kunnen van alles zijn. Van de huidige KPN BCS multicast streams op VLAN 4 tot O.T.T.- (via internet-) geschikte streams.

Maar voordeel van de twijfel geven kan nooit kwaad. Verder kijken kan altijd nog.

Ik blijf de ontwikkelingen ook wel met interesse volgen. Zit nu nog met Youfone en voor een OTT dienst ben ik tevreden met de streams. En On Demand (begin gemist, pauze, etc.) werkt hier eigenlijk altijd prima. Maar de box is echt een drame vergeleken met de Amino box van Tweak. Dus mocht CD nou heel erg mee vallen, dan is er een gerede kans dat ik ook weer TV via Tweak af ga nemen.

edit: Ik zie net deze post in de reactiedraad onder de nieuwspost over Sparql op de frontpage. Dus er is hoop :)
waanzin in 'nieuws: Sparql stopt met verkoop tv-abonnementen'

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 05-09-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53
Moet ff iets kwijt over de nieuwe abonnementen. Halen ze BBC gewoon uit het pakket! Echt een van de beste Europese zensers. .. zo jammer dit.

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
Net gehoord dat de korting die de wat oudere klanten hebben op Sparql van €10,00 niet gaat gelden voor de overgang naar CD. Dus die klanten gaan er netto op achteruit...

• hermanh
Even een direct kopie vanuit mijn laatste factuur.

Korting op Sparql Basic 2018-09-01 - 2018-09-30 € -8,26 € -1,74 € -10,00
Extra korting op Sparql 2018-09-01 - 2018-09-30 € -4,13 € -0,87 € -5,00
Sparql Basic 2018-09-01 - 2018-09-30 € 18,14 € 3,81 € 21,95
Sparql Premium 2018-09-01 - 2018-09-30 € 8,26 € 1,74 € 10,00

Kortom in totaal betaal ik 16,95 voor Premium.

Straks voor EntertainmentHD betaal ik 21,95

Per saldo kost het me dus 5 euro per maand extra, voor minder zenders. (die er toe doen)

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Dat klopt 5 euro duurder + internet deze maand 2 euro duurder. Is 7 euro meer in
een paar maanden tijd.
Daar maak je geen vrienden mee.
Ik wacht maar even rustig af waar ze mee gaan komen.

[ Voor 16% gewijzigd door arjan.n op 06-09-2018 11:34 ]

• hermanh
arjan.n schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:32:
Dat klopt 5 euro duurder + internet deze maand 2 euro duurder. Is 7 euro meer in
een paar maanden tijd.
Men gaat straks vast iets roepen over het standaard aanwezig zijn van de opname in de cloud functie (was eerder een optie van 5 euro per maand)

• Aaargh!

Aaargh!

hermanh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:13:
Kortom in totaal betaal ik 16,95 voor Premium.

Straks voor EntertainmentHD betaal ik 21,95

Per saldo kost het me dus 5 euro per maand extra, voor minder zenders. (die er toe doen)
Tja, ik ga waarschijnlijk over naar Ziggo, kost me €36,95/maand , da's ruim €20/maand extra om een vergelijkbaar pakket te krijgen als nu.

edit: er komt ook nog €11.95/maand bij voor 'Movies & Series XL' , want daar hebben ze alle extra interessante zenders ingestopt.

Uiteindelijk ben ik dus ruim €30/maand extra kwijt om een vergelijkbaar zenderpakket te krijgen als nu.

Hier maakt Tweak geen vrienden mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Aaargh! op 06-09-2018 11:55 ]

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
arjan.n schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:32:
een paar maanden tijd.
wat betreft het internet duurder dat was voor het eerst in 4 jaar volgens mij. en kpn/Ziggo doen dat gewoon jaarlijks dus dat vind ik zeker heel netjes.

deze 5 euro extra is vooral voor klanten volgens mij die echt al heel lang bij tweak zitten ik denk dat hier tweak niet helemaal goed over nagedacht heeft of er is gewoon geen andere mogelijkheid misschien hadden ze die korting al eerder moeten afschaven.

edit: meestal krijg je een korting voor een x aantal maanden hier is tweak denk ik een beetje de mist mee ingegaan dat ze er geen periode van gemaakt hebben waardoor oude klanten nog deze kortingen hadden. want aanpassen in langer lopend contract is natuurlijk lastiger

[ Voor 15% gewijzigd door hjvg op 06-09-2018 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hjvg schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:49:
[...]
deze 5 euro extra is vooral voor klanten volgens mij die echt al heel lang bij tweak zitten ik denk dat hier tweak niet helemaal goed over nagedacht heeft of er is gewoon geen andere mogelijkheid misschien hadden ze die korting al eerder moeten afschaven.
Als ik me goed herinner werd er bij de invoering van Sparql expliciet vermeld dat de korting permanent was.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat berichten verplaatst naar: \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aaargh! schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:06:
[...]

Als ik me goed herinner werd er bij de invoering van Sparql expliciet vermeld dat de korting permanent was.
Klopt

• Csotranme
DanielAlm schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:49:
Net gehoord dat de korting die de wat oudere klanten hebben op Sparql van €10,00 niet gaat gelden voor de overgang naar CD. Dus die klanten gaan er netto op achteruit...
Waar haal je die info vandaan?
Ik heb nog niks van Tweak gehoord anders dan dat ze er van op de hoogre zijn en dat ze daar nog over gaan communiceren.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• DanielAlm
Csotranme schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:30:
[...]

Waar haal je die info vandaan?
Ik heb nog niks van Tweak gehoord anders dan dat ze er van op de hoogre zijn en dat ze daar nog over gaan communiceren.
Gebeld en er werd voorgelezen uit een officieel stuk dat intern verspreid was.
Aaargh! schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:06:
[...]

Eens maar Sparql is niet meer :|
Ook ik ga ik korte tijd €7 omhoog dus ga nog eens goed nadenken wat ik in december ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Na lang wikken en wegen toch maar besloten om weg te gaan bij Tweak.
Vooral ook omdat er steeds wel iets is met het tv platform.
Na elke update had ik wel problemen.
En als het éénmaal goed liep werd er wel weer wat veranderd.
Of weer een onstabiele update, vervanging box en nu weer een andere aanbieder terwijl het juist nu weer goed liep.

Ik heb besloten om naar T-mobile te gaan.
Met samenwerkingen met onze mobiele telefoons en de kortingen die ze geven, ben ik nu net zo duur uit als wat ik momenteel betaal bij tweak.
Met de snelheid van internet lever ik wel wat in, van 1 gig naar 750 mb.
Maar dat is te overzien.
Welliswaar ook geen nieuwsgroepen meer, maar ook daar maakte ik het laatste jaar weinig gebruik van.

Nu maar afwachten hoe het bevalt. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Vandaar dat ik ineens alleen maar T-Mobile gerelateerde berichten zag, ik had niet door dat ik in het andere topic was beland 8)7 :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Tja, jullie hebben nog iets te kiezen. ;-)
Van mijn kant wel behoefte aan een nuancering cq het andere geluid ff laten horen.

Buitengebied Maasdonk wordt gelukkig nu aangesloten door E-fiber, waardoor Tweak (of Trined) mogelijk is.
Ziggo legt hier niet aan, alternatief is de goodold VDSL, maar ja als je bijna drie km van het verbindingspunt af zit....

Nu T-Mobile, zou blij zijn als ik daar van verlost ben. Voor de beeldvorming, 8 maanden moeten wachten en een ingebrekestelling sturen om twintig euro terug te krijgen en als ik wat moet instellen voor de camera’s of alarm zit ik met handen en voeten gebonden aan een “dichtgezet” modem/router. Snelheid internet kun je raden en per saldo is T-Mobile A-i-1 VDSL bij ons duurder dan Tweak A-i-1 met Canal Digitaal.

Nee wat dat betreft blij als ik over kan naar glasvezel en vwb televisie, er veranderd qua zenders niet zo heel veel voor mij. En dat wat veranderd bekeek ik toch al niet. En bevalt het niet, kijken we maar bij Trined na een jaar of SNLR (wat vrij nieuw is maar (nog) geen tv biedt).

[ Voor 8% gewijzigd door _Marcel_1973 op 08-09-2018 20:06 . Reden: Onjuist stukje aangepast ]

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Marcel_1973 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:54:
Tja, jullie hebben nog iets te kiezen. ;-)
Van mijn kant wel behoefte aan een nuancering cq het andere geluid ff laten horen....
Gelukkig wel. (y) Laat maar horen. :)
Maar ik wacht het eerst allemaal rustig af hoor. Eerst maar eens zien hoe tv van Canal Digitaal er bij Tweak uit gaat zien. Ik kan na november nog altijd beslissen om weg te gaan. Zit niet meer binnen een jaarcontract of zo, dus het hele spul is maandelijks op te zeggen. 8)

Ben nog steeds zeer te spreken over het snelle internet wat eigenlijk altijd werkt. En tv vond ik toen ze het zelf deden in het begin ook erg goed. Maar de beeldkwaliteit leek nu ook langzaamaan weer terug te komen. Is maar zeer de vraag hoe dit is als het over is naar Canal Digitaal. Maar zien hoe het er na begin november uitziet.

Enige wat ik niet zo leuk vind is dat ik in korte tijd 7 euro meer ga betalen terwijl ik er verder niks op vooruit ga. Met dan ook nog zo'n suffe mail met 'Goed nieuws, een beter tv product voor jou'. In plaats van iets als 'Het is jammer maar Sparql stopt er mee'. Doet me trouwens een beetje denken aan 'good news everyone!' van Futurama waarna er bijna altijd slecht nieuws volgt. :D
Buitengebied Maasdonk wordt gelukkig nu aangesloten door E-fiber, waardoor Tweak (of Trined) mogelijk is. Ziggo legt hier niet aan, alternatief is de goodold VDSL, maar ja als je bijna drie km van het verbindingspunt af zit....

...Nee wat dat betreft blij als ik over kan naar glasvezel en vwb televisie, er veranderd qua zenders niet zo heel veel voor mij. En dat wat veranderd bekeek ik toch al niet. En bevalt het niet, kijken we maar bij Trined na een jaar of SNLR (wat vrij nieuw is maar (nog) geen tv biedt).
Van jou uit kan ik me dat goed voorstellen. (y)
Ik had eerder voor de kosten een ADSL verbinding van Tele2. Die was maximaal 12 Mbps down. En iets minder dan 1 Mbps upload. Dus dat was een hele overgang naar Tweak FttH 1000 Mbps down en 1000 Mbps up. Nou ja in de praktijk iets van +/- 950 Mbps down en 950 Mbps up. (y) Ook goed. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2018 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waar kan ik het nieuwe volledige zenderoverzicht terugvinden?
Op de website van Canal Digitaal komt het aantal zenders niet overeen wat Tweak in het pakket heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxwielder
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bulldog schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:21:
Op de website van Canal Digitaal komt het aantal zenders niet overeen wat Tweak in het pakket heeft.
Antwoord van Tweak: "Hou de komende dagen de website in de gaten...". Dat was op woensdag 5/9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ik heb net ook maar eens even zitten rekenen wat betreft het maandelijkse abonnementsgeld als de kortingen komen te vervallen. Ik ga € 0,05 per maand meer betalen (van € 79,40 naar € 79,45) daar kan ik natuurlijk mee leven. Maar de in de aankondiging geschreven zin 'voor evenveel of minder geld' gaat bij mij dus ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmm 0,05 per maand of 5 euro dat scheelt wel ja dan had ik ook niet geklaagd.

kan het ook zo bekijken dat ik dan wel moet gaan betalen voor de opneem functie die ik nu niet heb en eigenlijk ook niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Jan Driebeen schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:58:
Ik heb net ook maar eens even zitten rekenen wat betreft het maandelijkse abonnementsgeld als de kortingen komen te vervallen. Ik ga € 0,05 per maand meer betalen (van € 79,40 naar € 79,45) daar kan ik natuurlijk mee leven. Maar de in de aankondiging geschreven zin 'voor evenveel of minder geld' gaat bij mij dus ook niet op.
Zit je in Tweaks eigen gebied of in KPN gebied?
Mr-D. schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:50:
hmmm 0,05 per maand of 5 euro dat scheelt wel ja dan had ik ook niet geklaagd.

kan het ook zo bekijken dat ik dan wel moet gaan betalen voor de opneem functie die ik nu niet heb en eigenlijk ook niet mis.
Eens, 5cent boeit mij ook niet. En opnemen gebruik ik nu ook niet en mis ik dus ook niet.
De beredenering die ik straks van Tweak verwacht "er zit nu wel opnemen bij in!" Vind ik ook een beetje te makkelijk om die 5-7€ te verantwoorden.

Je zou juist denken dat het goedkoper zou moeten kunnen of voor de zelfde prijs voor iedere klant.
Ze hebben nu nog minder werk aan TV + CD heeft waarschijnlijk de mogelijkheid om content goedkoper in te kopen dan Sparql dus zouden de kosten toch echt wel gelijk kunnen blijven denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bulldog schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:21:
Dit was het antwoord wat ik van Tweak kreeg.
Bedankt voor de mail. Op dit moment hebben wij de zenderlijst zèlf nog niet. Wel kan u vast bekijken wat er gaat veranderen op https://www.tweak.nl/nieuws/samenwerking-canal-digitaal.html
Als u op die pagina naar het kopje 'Zenderwijzigingen' gaat, dan staat daar per pakket welke zenders er bij komen en welke zenders er uit het huidige aanbod zullen verdwijnen!
De zenderlijst zelf zullen wij spoedig publiceren.
Weinig nieuws dus
Het gekke vind ik als je bij Canaldigitaal zelf gaat kijken dat er allemaal zenders in lijken te zitten die er bij Tweak niet in zitten.
Hetzelfde geldt voor Fox sports eredivisie, de ene zegt bij Basis alleen 1 en pas bij Entertainment alledrie en de andere bij Basis al 1, 2 en 3
Ook wat betreft Ziggo sport is er onduidelijkheid of het er nu wel of niet in zit
Hier een printscreen van de Canaldigitaal site waar Ziggo sport er dus standaard bij zit in entertainment HD
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g9SGbW1l.png

en zelfs op de site van Tweak staat hetzelfde plaatje onderaan de pagina
https://www.tweak.nl/tv/canal-digitaal-tv-via-internet.html
Al staat er in de tekst boven weer uitbreidbaar met.... 8)7 :?

[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 10-09-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maar ook die lijst van Tweak zelf klopt ook niet ik heb al SlagerTV dus die is niet nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:07
Zijn BBC 1 & 2 niet beschikbaar bij CD? Zie ze nergens staan... Vind dat wel erg zuur als dat het geval is

Momenteel geen Internet BTW hier in Almere
Werkt weer: 16:38 uur

[ Voor 24% gewijzigd door MenAreStillGood op 10-09-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Ik heb uiteindelijk meer vertrouwen in de zenderlijst zoals die bij Online.nl en glasnet.nl die zijn duidelijker in het aanbod :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hermanh
djNeilio schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:56:
Zijn BBC 1 & 2 niet beschikbaar bij CD? Zie ze nergens staan... Vind dat wel erg zuur als dat het geval is

Van oudsher ook niet belangrijk voor CanalDigitaal. Op satelliet richt je de antenne iets meer naar links en dan pak je ze zo uit de lucht. Later toen CD meer IP-TV wilde doen, gaf BBC niet thuis (geen licentie) want er waren al voldoende aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

hermanh schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:06:
Ik heb uiteindelijk meer vertrouwen in de zenderlijst zoals die bij Online.nl en glasnet.nl die zijn duidelijker in het aanbod :)
Toch gek dat een partij die het beschikbaar stelt minder betrouwbaar is dan de partij die alszijnde doorgeefluit het aanbied aan de consument |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Csotranme schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:27:

[...]
Ja, ik zit in Almere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
djNeilio schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:56:

Werkt weer: 16:38 uur
Zie in de log dat ook hier (1326) internet er rond 16:30u uitlag...maar het werkt inderdaad weer. Moest wel mijn eigen router herstarten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier geen last gehad in Buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Hier ook geen verbinding (ook almere) simpele herstart van de ftu was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Ik kan plots opnemen terwijl ik daar geen abbo op heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielAlm schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:23:
Ik kan plots opnemen terwijl ik daar geen abbo op heb 8)7
ik ook :)
dus ze hebben dat vast aan gezet

[ Voor 0% gewijzigd door Mr-D. op 10-09-2018 22:38 . Reden: miste een woordje :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Same here, lijkt idd dat ze al het een en ander aan het klaarmaken zijn.
Edit:
Als welkomstgeschenk krijgt iedereen met televisie via Tweak per direct een gratis opnemen pakket, en klanten die dit al hadden betalen daar voortaan niet meer voor.
https://www.tweak.nl/nieuws/samenwerking-canal-digitaal.html

Lijkt dus een soort van goedmakertje. Overigens heb ik de knoop voor mezelf doorgehakt en gaan wij overstappen naar Tmobile. Ik heb bijzonder weinig vertrouwen in CD.

[ Voor 81% gewijzigd door HaterFrame op 11-09-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:52:
[...]

Zie in de log dat ook hier (1326) internet er rond 16:30u uitlag...maar het werkt inderdaad weer. Moest wel mijn eigen router herstarten ...
Hier (1325) niet zo zeer iets gemerkt van storing. Maar wel dat m'n IP veranderd was. Daar kwam ik gisteravond achter. Nieuwe IP range lijkt totaal niet op de oude, dus ze hebben flink geschoven.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 11-09-2018 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:51
En nu ligt Almere Buiten eruit. 1335 😐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Deventer nu ook geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Enschede hier ook plat, s kijken of een reboot oplossing is.

[ Voor 46% gewijzigd door HaterFrame op 11-09-2018 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:36

ikvanwinsum

/dev/null

Hier ook problemen, doet het nu weer.

Ook enschede trouwens.

[ Voor 26% gewijzigd door ikvanwinsum op 11-09-2018 11:19 . Reden: Enschede ]

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Na een reboot doet ie het weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Laatst online: 19:50
Wel een ander IP-adres gekregen hier..

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:02
Hier (Enschede centrum) ook even plat. En ook een compleet ander IP adres, ondanks dat ze de mijne hadden 'vast gezet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
En ip weer terug maar moest nu wel herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

The_Worst

Unox

KlaasKlaas schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:35:
Hier (Enschede centrum) ook even plat. En ook een compleet ander IP adres, ondanks dat ze de mijne hadden 'vast gezet'
Hier een paar weken terug hetzelfde. Een nieuw modem geïnstalleerd, mac gekloond maar desondanks toch een ander ip-adres. ;(

Hier ook even het stroom van de FTU gehaald en internet deed het direct weer.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in buiten "nog" geen last gehad ben weliswaar niet thuis maar alles is nog up and running.

Edit ik kreeg ook een heel vaag ip in de 217 reeks en later kreeg ik weer een melding dat weer mijn eigen ip heb
Geen herstart nodig gehad router heeft het zelf blijkbaar opgelost

[ Voor 49% gewijzigd door Mr-D. op 11-09-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:02
Hier oude (vaste) IP adres ook weer terug. Direct na storing wel herstart in de hoop vaste IP adres terug te krijgen, maar toen geen geluk. Internet is er blijkbaar nog even uit geweest (12:01), maar nu wel juiste IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 09:02
Het wordt steeds makkelijker om afscheid te nemen van Tweak, uitkleding en kosten van TV zijn de druppel om me te gaan orienteren voor iets anders, BBC 1 en 2 zijn een harde eis.
Ik ben ansich wel tevreden over i-net, maar ik leef al tijden met die brakke zyxel modem en de onwil van tweak om deze uit te wisselen voor iets wat werkt. Om de haverklap moet ik de boel resetten omdat mijn telefoon het niet meer doet.

Om aan te tonen dat de modem het probleem is moet je eers je hele netwerk afkoppelen, onduidelijk voor hoe lang maar meerdere weken kan dit zomaar zijn.
Al zouden ze alleen tijdelijk een andere modem leveren, om aan te tonen dat mijn probleem dan wel of niet opgelost is dan zou dat al wat zijn. Maar nee, je redt je maar. Een werkbare situatie is niet nodig, je kan toch makkelijk je netwerk meerdere dagen/weken ontkoppeld hebben. Blijkbaar kunnen ze het zich veroorloven geen service te leveren ...

Ik was klant van het eerste uur, maar ik ben wel klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tip om je modem kostenloos omgewisseld te krijgen: zet er meer spanning op dan die hebben kan. Werkte bij mij ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ook hier in Leeuwarden lag het internet en telefoon er even uit.
Maar Tweak had deze keer zowaar eens vrij snel een melding staan. :)
https://www.tweak.nl/storing.html
Internetstoring
Zojuist hadden wij een kortstondige storing die een deel van onze klanten heeft getroffen. Deze klanten konden ongeveer 5 minuten geen gebruik maken van internet.

Als internet nog niet werkt herstart dan alsjeblieft je router. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2018 16:04 ]

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
Csotranme schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:27:
[...]

[...]

Eens, 5cent boeit mij ook niet. En opnemen gebruik ik nu ook niet en mis ik dus ook niet.
De beredenering die ik straks van Tweak verwacht "er zit nu wel opnemen bij in!" Vind ik ook een beetje te makkelijk om die 5-7€ te verantwoorden.

Je zou juist denken dat het goedkoper zou moeten kunnen of voor de zelfde prijs voor iedere klant.
Ze hebben nu nog minder werk aan TV + CD heeft waarschijnlijk de mogelijkheid om content goedkoper in te kopen dan Sparql dus zouden de kosten toch echt wel gelijk kunnen blijven denk ik dan.
Ik zit in KPN gebied en ik ben ook 7 euro in prijs gestegen. Alleen ik heb enkel internet en bellen. Ik kreeg eerst een mail dat abbo 2 euro duurder werd. Op factuur was dat € 7,00. Ik was vrij om voor 1 september op te zeggen. En naar een andere te gaan. Ook al hoopte ze dat ik bij ze zou blijven als klant.

• The_Worst

The_Worst

Unox

Nieuw vast ip-adres
Beste xx,

Op maandag 17 september om ongeveer 0:00 uur krijg je een nieuw vast IP-adres toegewezen. Je hoeft daar niets voor te doen. Je vindt je nieuwe adres in deze email. Het is helaas niet mogelijk je oude IP-adres te behouden. Onze excuses voor eventueel ongemak.

IP-adres
Alle IP-adressen worden automatisch toegewezen door onze DHCP-server. Dat betekent dat je zelf geen instellingen hoeft te wijzigen en komende maandag in de vroege morgen vanzelf je nieuwe adres krijgt toegewezen.

Oud IP-adres: xx
Nieuw IP-adres: 127.0.0.1
Als provider bezitten wij een ruime voorraad IP-adressen. Die adressen zijn opgedeeld in blokken en wij re-organiseren deze ruimte. Daarom is het wijzigen van een aantal vaste IP-adressen noodzakelijk.

We begrijpen dat het vervelend kan zijn om te wisselen van IP-adres, zeker als je een vast adres bij ons hebt aangevraagd. Toch is deze migratie voor ons noodzakelijk en het is daarom niet mogelijk je oude IP-adres te behouden.

IPv6-tunnel en Reverse DNS
Als je gebruik maakt van een IPv6 tunnel met 6RD dan moet je na de wijziging van je IP-adres de onderstaande configuratie gebruiken:

6RD relay-server:
6RD relay prefix:
6RD prefix:
nieuw toegewezen
Als je gebruik maakt van een instelling voor reverse DNS dan wordt deze automatisch meeverhuisd naar je nieuwe IP-adres. Let er wel op dat je zelf verantwoordelijk bent voor de forward DNS.
Kreeg zojuist bovenstaande mail binnen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

ja ik had hem ook gehad kan ik weer de wekker zetten :(
benieuwd of mij PTR ook mee gaat.

Edit: dit ziet er dan wel weer goed uit

duhl

[ Voor 53% gewijzigd door Mr-D. op 12-09-2018 19:47 ]

• The_Worst

The_Worst

Unox

@Mr-D. Ik heb ze gemaild. In verband met een nieuw modem heb ik een nieuw mac-adres. Meteen alles in 1 keer laten omzetten vandaag.

The_Worst schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:20:
@Mr-D. Ik heb ze gemaild. In verband met een nieuw modem heb ik een nieuw mac-adres. Meteen alles in 1 keer laten omzetten vandaag.
Dus jij hebt je nieuwe ip dus al, is je ptr ook overgezet??

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik heb mijn nieuwe ip inderdaad al. Kon 2 uur duren. Heb ze gemaild, in 20 minuten reactie terug. Toen gelijk modem opnieuw opgestart en ik had het nieuwe ip.

PTR?

Je reverse DNS (van IP naar hostnaam)

• The_Worst

The_Worst

Unox

Oh die heb ik gewoon standaard maak daar geen gebruik van.

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 16:59
Mr-D. schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:16:
[...]

Dus jij hebt je nieuwe ip dus al, is je ptr ook overgezet??
In de mail stond dat ze deze automatisch meenemen. Ik neem aan dat het dan ook zo werkt. Ik heb wel gevraagd of mijn IPv6 tunnel ook word aangepast. (Nee ik gebruik geen RD de tunnel die ik gebruik bij Tweak is een stuk ouder. )

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Verwijderd

Mixed opinie over Tweak...
Aanvragen en de vervolg gesprekken ging vlekkeloos, maar door omstandigheden moest ik de heleboel annuleren.

Blijkbaar hebben ze 60 dagen nodig om de betaling terug te draaien, ondanks dat ik hun service nooit hebt gebruikt.
Vindt ik echt bullshit en niet kunnen en/of normaal zo lang.

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:34:
Mixed opinie over Tweak...
Aanvragen en de vervolg gesprekken ging vlekkeloos, maar door omstandigheden moest ik de heleboel annuleren.

Blijkbaar hebben ze 60 dagen nodig om de betaling terug te draaien, ondanks dat ik hun service nooit hebt gebruikt.
Vindt ik echt bullshit en niet kunnen en/of normaal zo lang.
ja als de 2 weken voor bij waren na bevestiging en je zelf blijkbaar al aangesloten zou worden (aangezien er geld van de rekening is) zouden ze je volgens mij ook gewoon aan het 1 jaar contract kunnen houden.

maar goed de administratie bij tweak houd wel vaker te wensen over

• Jan Driebeen
Ik lees nu op Tweak.nl dat een groot aantal klanten een nieuw ip adres krijgt a.s. Maandag....
Er staat niet bij welke doelgroepen wel of niet, dat is dan weer jammer...

Jan

[ Voor 31% gewijzigd door Jan Driebeen op 13-09-2018 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iedereen die een vast ip heeft krijgt die die hebben ook allemaal een mail hier over gehad en volgens sorbs.net is het nu ook echt een static ip en dat vind ik wel fijn
Jan Driebeen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:51:
Ik lees nu op Tweak.nl dat een groot aantal klanten een nieuw ip adres krijgt a.s. Maandag....
Er staat niet bij welke doelgroepen wel of niet, dat is dan weer jammer...

Jan

• Mart33
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-09 16:20
Hi,

Binnenkort zal ik ook aangesloten worden op Tweak. Nu heb ik zelf op dit moment een Netgear R8000 router die uitstekend functioneert en waar ik diverse advanced instellingen op heb staan d.m.v. de DD WRT firmware zoals bijvoorbeeld een seperaat Wifi netwerk waar een US VPN op loopt. Deze functionaliteit wil ik graag behouden en dus wil ik de Fritzbox die men zal installeren vervangen voor mijn huidige R8000 met DD WRT firmware. Deze firmware ondersteund alles wat Tweak aangeeft (Static routes, NAT, IGMP proxy/snooping etc.) wat nodig is maar het wordt denk ik een heel gepuzzel om alles goed werkend te krijgen.

Ik hoop eigenlijk dat wellicht iemand anders ook DD WRT gebruikt en de juiste instellingen kent. Kan iemand mij daarbij helpen of kent iemand mogelijk een specifieke DD WRT guide voor Tweak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

@Jan Driebeen Lees een aantal berichten boven je. ;) Als je bij de groep mensen hoort wiens ip-adres wijzigt dan heb je daar als het goed is al een mail over gehad.

@Mart33 De persoon boven je, @Mr-D. , heeft zeer uitgebreide informatie op zijn site staan. Niet specifiek voor DD-WRT maar alle instellingen staan er wel. :)

[ Voor 33% gewijzigd door The_Worst op 13-09-2018 22:28 ]

• Mart33
@The_Worst Thanks. Dat zal zeker helpen als ik de puzzel zelf moet gaan maken. Desalniettemin heb ik ook de hoop dat iemand specifiek voor DD WRT kan vertellen wat waar te configureren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diets
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Mart33 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:01:
@The_Worst Thanks. Dat zal zeker helpen als ik de puzzel zelf moet gaan maken. Desalniettemin heb ik ook de hoop dat iemand specifiek voor DD WRT kan vertellen wat waar te configureren :)
Ik wil de pret niet bederven maar waarom zet je de WRT router niet op de meest ideale wifi plek in huis en maak je van de Fritz een simpel ding wat de TV en telefoon afhandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart33
@Diets Voor telefoon gebruik ik gewoon mijn Siemens VOIP DECT set via SIP. Om voor alleen TV de Fritz ruimte en stroom op te geven vind ik zonde.Daarnaast weet ik niet of je de Fritz ook volledig in bridge mode kunt zetten. Dubbel NAT is geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fritz kan niet bridgen. Maar hij heeft wel een zeer goede "exposed host" functie die alles, volgens mij ook inclusief IP-protocollen zoals GRE, 1 op 1 door kan zetten naar één van je apparaten. Dan merk je echt weinig of niets van dubbel NAT.

Houd er ook rekening mee dat de Fritz!box direct op de glasvezel wordt aangesloten en dat je er dus geen mediaconverter bij krijgt. Dus als jouw eigen router geen aansluiting voor glas heeft, zal je ook nog een mediaconverter moeten regelen.

Zelf heb ik overigens, toen ik toch een andere router wilde gaan gebruiken, ook de Fritz er tussenuit gehaald. Maar ik had ook de mazzel om nog een mediaconverter te hebben liggen die op de Genexis FTU paste. Een monteur van Tweak had die bij het aansluiten van de Fritz!box en nadat hij 'm van de FTU af had getrokken bij me achter gelaten. Zo van "kan later altijd nog een keer van pas komen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je van Tweak wel een Mediaconverter krijgen als je geen Fritz wilt. Bel ze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart33
@eymey Betekent dat dat de media coversion (glas naar RJ45/Ethernet in de Fritz gedaan wordt en ik dus een extra media converter nodig heb?

[ Voor 84% gewijzigd door Mart33 op 14-09-2018 11:15 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.